abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:45:02 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_164015483
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


disclaimer
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:46:11 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164015501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi klein soesje met d'r manicure O+

Twinkle, wat ontzettend cute zeg :D Dat ie dat besef heeft :o
Dat je dat zag _O-. Zuslief wilde gelakte nagels voor de fotos ( :') ) dus zij ook. Ene hand jroen en de andere hand roze O+. Ik vind de foto echt geweldig. Vooral als je bedenkt dat Suus ongeveer 2x heeft gelachen in de 1,5 uur dat er foto's werden gemaakt :')
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:47:20 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_164015520
ik heb iets met nagellak, schijnt O-)
disclaimer
pi_164016205
Ik heb niets met nagellak.. Maar de leidster van het KDV wel.. en mijn peuter vind t fantastisch dus die heeft nu vaak gelakte nagels..
L vind zijn zus fantastisch, dus nu heb ik een klein dreumesjongetje met oranje gelakte nageltjes :@ (en roze tevaatjes met aardbeitjes ('bei!").

Ach ja, verder wijst hij elke auto aan die er is (en vliegtuigen) en speelt met de trein.

(Zijn zus loopt overigens vandaag in een legergroene broek met een blauw shirt met een auto en blauwe teva's met dino's en roze nagellak dus)
pi_164016233
haha een fotoshoot lijkt me best lastig, maar deze foto is in ieder geal goed gelukt! Denk dat peuter uit principe geen seconde zal lachen..Dreumes daarentegen lacht meestal de hele dag en zal dat bij zo'n shoot vast ook doen (al is hij wel verlegen naar nieuwe mensen)..
  dinsdag 26 juli 2016 @ 10:42:46 #6
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164016361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:
haha een fotoshoot lijkt me best lastig, maar deze foto is in ieder geal goed gelukt! Denk dat peuter uit principe geen seconde zal lachen..Dreumes daarentegen lacht meestal de hele dag en zal dat bij zo'n shoot vast ook doen (al is hij wel verlegen naar nieuwe mensen)..
Het ligt denk ik heel erg aan de setting. De kinderen (want de kinderen van m'n schoonzus waren er ook bij, met z'n 5en dus in totaal) waren gewoon lekker aan het spelen. Ze waren totaal niet aan het letten op de fotografe, en zij is ook nog eens mijn nichtje dus vrij vertrouwd. We hadden bellenblaasmachines mee, ze gingen bloemen plukken, bij de schapen in het bos kijken, kleine padjes/kikkertjes vangen, tikkertje spelen, dansen etc. Geen geposeerde foto zal je er ook tussen vinden :) en vandaar dat Suus ook gewoon met de pop loopt, daar was ze mee aan het spelen.
pi_164016762
Wow, die foto O+ Heel mooi, Soes!

En ook O+ voor Tas en Annie, wat een heerlijk stel. Pluis en Spekkie O+

Kwak, hier lekker klagen hoor. Iedereen is hier super lief altijd, ze/we kunnen het hebben. En sterkte :*

Euhm...

Vrouw mag vandaag naar huis *O* Ze krijgt 'even' een bloedtransfusie en haar normale chemo en ik mag haar vanmiddag ophalen. Sjaak is bij oma dus ik kan het even rustig aan doen, wat wel nodig is. Alleenstaande-moeder-skillz, I have them, but I don't like them!
Gisteravond ging Sjaak echt alle grenzen opzoeken, en aangezien ik vanaf 4.00u wakker was kon ik het niet zo heel goed hebben. Voelde hij natuurlijk feilloos aan, dus het eten ging op de grond en de poes werd geplet en plassen in de hoek (altijd even luierloos 's avonds) en vingers in mijn ogen/neus/mond en dat soort dingen. Alles moest op de grond gegooid worden. Oh, en wegrennen. Dat is een nieuwe feature -O- Die hoeft voor mij niet zo nodig.

Maar ja, na een goede nacht is alles anders en is hij weer de liefste O+
pi_164016828
Jemig Cactus, "even een bloedtransfusie en haar normale chemo", pfff. Ik heb echt bewondering voor hoe je het volhoudt en hoe je het doet met Sjaak :*
pi_164016846
Ja ik moest ook even 2 keer lezen vanwege dat 'even' .. alsof het niks is :*
Wel fijn dat ze weer naar huis mag zeg! *O*

Soesa wat gaaf! Ben benieuwd naar de rest van de shoot!
pi_164016864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:06 schreef Amsel het volgende:
Jemig Cactus, "even een bloedtransfusie en haar normale chemo", pfff. Ik heb echt bewondering voor hoe je het volhoudt en hoe je het doet met Sjaak :*
Oh die 'even' moest nog tussen ''-jes. En ik weet ook niet hoe ik het doe hoor, maar het lukt. :)
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:08:50 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164016887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh die 'even' moest nog tussen ''-jes. En ik weet ook niet hoe ik het doe hoor, maar het lukt. :)
Je doet het super! :*
pi_164017533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Je doet het super! :*
Dikke vette +1
pi_164018310
Fijn dat je vrouw vanmiddag naar huis mag, Cactus. O+

En +1 op alles wat al gezegd is, ik heb zo'n bewondering voor je. :*
pi_164019832
Wat fijn dat ze naar huis mag MwC!

Wat een mooie foto's zag ik verder nog. Razz.. Nu rammel ik voor een tweede hoor. Zo lief die foto O+
pi_164020038
Leuk hoor, Soesa!

En *O* dat vrouw naar huis mag, MwC!

J deed het gisteren prima bij de test in het ziekenhuis. Geen echte reactie gehad. De eerste hoeveelheden drinken moest uit zo'n spuitje, dat vond hij maar niks, maar daarna uit de fles was prima. Hij heeft lekker gespeeld naast het jongere testgenootje en niet geslapen daar (niet anders dan verwacht). Hij viel op de parkeerplaats al in slaap... en dat uurtje bleek niet genoeg voor alle indrukken, dus de rest van de middag was het vallen en huilen als iets niet lukte. Vannacht heeft hij 13 uur geslapen :o en nu gaat het weer beter :)
pi_164024336
Te vroeg gezegd... slapen ho maar vanmiddag en alleen maar huilen. Tja, is hij dan van slag of is het toch een reactie... morgen maar melden als het ziekenhuis belt.

Nog een newbie vraag... ik zit te kijken wat ik kan doen met J en vond een leuke speeltuin in de buurt. Entreegeld voor kinderen van 2-12 jaar, 0-2 en volwassenen gratis. Maar dan lijkt het me zo stom als ik daar gratis ga spelen met J alleen, of zal ik toch entree betalen. Hoe doen jullie het in zo'n situatie?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:52:20 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_164024498
is je vrouw alweer thuis Cactus? :*

Hupje, hopelijk knapt hij snel op!
Wb speeltuin: ik zou gewoon gaan hoor, ze vragen toch geen entreegeld? Met zo'n kabouter ben je binnen dertig minuten toch wel uitgekeken ;) Wat je wel kan doen is misschien een drankje kopen daar, verdienen ze ook op ;)
disclaimer
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:09:55 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164024861
is bij de meeste speeltuinen zo idd, ik zou gewoon gaan en niets betalen, anders vroegen ze wel om geld.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164024866
Ik kom weer even aanhaken, net terug van een heerlijke vakantie in Gent. Ik zag een lieve foto bij Razz O+ MwMwCactus die naar huis mag *O* en een volledig terechte klaagzang van kwak. :*

Wij pakten in Gent het staartje van de Gentse Feesten mee, en genoten verder van fantastisch weer, mooie gebouwen, lieve mensen, kunst en natuurlijk Ketel. O+ Hij deed het zo goed! Flirtte zich een ongeluk, at met smaak alle kliekjes die we hem van ons eigen eten toestopten en viel altijd wel een keer in slaap van het rijden over de oneffen keitjes. Was echt heerlijk, zo relaxed. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, alleen een bezoekje aan een park was wat minder geslaagd, want hij blijkt bang voor gras. :') Zodra zijn (blote) voetjes het gras raakten was het huilen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:12:06 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164024907
Dat klinkt heerlijk Luna! Ik vind Ketel zo heerlijk olijk O+ (je tags staan niet helemaal goed trws)

Edit reeds gefixt
Kwak
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:16:37 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_164024986
Keteltje O+
disclaimer
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:51:31 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164025569
Argh AARGH :') J heeft se stofzakhouder mee weggegooid met de stofzuigerzak. Vorige week. En philips webcare heeft al gezocht maar philips heeft ze niet meer.

Dat wordt een nieuwe stofzuiger. En dan eentje zoeken die past bij de net in bulk aangeschafte nieuwe stofzuigerzakken

/Furstwurldproblems
Kwak
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:12:18 #23
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164025998
Fijn dat vrouw weer thuis is cactus!

Hupje wat sneu dat hij er toch last van heeft, hopelijk snel over. En ik zou gewoon naar speeltuin gaan.

Luna dat klinkt als heerlijke dagen. En O+ O+ voor ketel.

Kwak -O-
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:17:59 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_164026103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:51 schreef kwakz0r het volgende:
Argh AARGH :') J heeft se stofzakhouder mee weggegooid met de stofzuigerzak. Vorige week. En philips webcare heeft al gezocht maar philips heeft ze niet meer.

Dat wordt een nieuwe stofzuiger. En dan eentje zoeken die past bij de net in bulk aangeschafte nieuwe stofzuigerzakken

/Furstwurldproblems
welk type heb je? DM me even.
disclaimer
pi_164027286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:51 schreef kwakz0r het volgende:
Argh AARGH :') J heeft se stofzakhouder mee weggegooid met de stofzuigerzak. Vorige week. En philips webcare heeft al gezocht maar philips heeft ze niet meer.

Dat wordt een nieuwe stofzuiger. En dan eentje zoeken die past bij de net in bulk aangeschafte nieuwe stofzuigerzakken

/Furstwurldproblems
Zelfs niet bij zo'n onderdelenhuis?

http://www.stofzuigeronde(...)erdelen-philips.html
pi_164029537
Hoi Ketel. :W Klinkt als een heerlijke trip Luna. O+

Kwak, wat balen zeg, fwp of niet. -O- Hopelijk heb je nog iets aan SQ of de tips hier.

Wij zijn inmiddels in Antwerpen. We zouden eigenlijk gelijk vanuit Normandie hier naartoe gaan maar we zijn dus eerst met N. bij de HAP geweest eergisteren. Gisteren een dagje thuis geweest (en dus de eerste nacht hier in het hotel niet geweest) en nu toch gegaan omdat het veel beter gaat met N. sinds ze haar pufje heeft gekregen. *O*

Dat ze nu al 3 kwartier tegen de slaap ligt te vechten en te krijsen ondanks dat wij er naast liggen en haar troosten mag de pret niet drukken. :')

Hopelijk slaapt ze morgen in de wagen net zo lekker als Ketel op de klinkertjes. :Y
pi_164029620
Gewoon gratis naar de speeltuin gaan hoor! Als de speeltuin leuk genoeg is kom je er vast nog wel vaker, ook als je straks moet betalen :)

Genietse Luna! Leuke foto!

Ik maak me zorgen.... Js heeft vlekjes die verdacht veel lijken op beginnende waterpokken... Geen probleem denk je, maar over minder dan twee weken gaat hij onder het mes in het Sophia. Dus dan mag hij vast niet komen/ onder het mes. En ik wil t liever niet uitstellen, komt juist goed uit met vakantie enzo...
Duimen jullie mee dat t alleen maar warmteuitslag is!
pi_164029718
Fijn dat jullie alsnog weer op pad konden Selvaria!

En dat klinkt heel relaxed Luna! Blije Ketel :D

Oh, hopelijk valt het mee Loj! Hier ook bultjes, ik verdenk het wassen van een shirtje met Vanish ervan, want het zit echt op haar schouders, waar haar huid dus wel het shirtje raakt en niet een romper met spaghettibandjes. Als het warmte was dan zat het waarschijnlijk ook onder de romper.

Nog twee dagen werken en dan heb ik vakantie *O*
  dinsdag 26 juli 2016 @ 22:02:11 #29
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164033010
Loj, ik hoop dat het meevalt, dat het inderdaad warmte uitslag is!

Leuk tripje naar Gent. Wat is ketel toch een leukerd!

Bijna vakantie voor IMA, heerlijk, geniet er van.

Veel plezier in Antwerpen Selvaria. Fijn dat het nu weer veel beter gaat met N.

MevrCactus, fijn dat vrouw weer thuis is!

Owh Kwak, wat balen van de stofzuiger. Hopelijk kan het opgelost worden.

Razz, wat geb je toch heerlijke kinderen. Ik vind jouw verhalen zo leuk om te lezen.

Gratis naar de speeltuin gaan. Waarom niet? Zoals eerder gezegd, als het leuk genoeg is kom je er later ook nog.

Ik zag nog leuke foto's van de shoot voorbij komen O+
pi_164034574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn dat jullie alsnog weer op pad konden Selvaria!

En dat klinkt heel relaxed Luna! Blije Ketel :D

Oh, hopelijk valt het mee Loj! Hier ook bultjes, ik verdenk het wassen van een shirtje met Vanish ervan, want het zit echt op haar schouders, waar haar huid dus wel het shirtje raakt en niet een romper met spaghettibandjes. Als het warmte was dan zat het waarschijnlijk ook onder de romper.

Nog twee dagen werken en dan heb ik vakantie *O*
Vanish kan echt heel goed de boosdoener zijn! Ik krijg ook al-tijd uitslag van dat spul. Zelfs na goed uitspoelen.

Voor vlekken gebruik ik nu ouderwetse ossengalzeep en dan in de week zetten in Biotex. Gaat ook prima ^O^ .

/omaweetraad :+
pi_164034786
Even een vraag: Hoeveel beeldschermtijd krijgen jullie dreumesen per dag?

Ik had een discussie met m'n lief omdat hij toch wel heel makkelijk de TV of tablet of telefoon aanzet om Annie even te vermaken. Ik heb daar nogal een hekel aan :@ ze gaat dan heel passief op de bank met zo'n gaapbekkie naar de TV/iPad/iPhone zitten staren. Ik merk aan haar dat ze nu ook begint te zeuren om "VISIE KIJKE VISIE KIJKE VISIE KIJKE" en dat snap ik wel, het is ook superleuk natuurlijk. En ik heb er niks op tegen, maar niet als het een soort voorwaarde voor vermaak wordt. Maar geen idee dus wat normaal is.

Daarbij komt dat ik liever samen kijk met haar, zodat ik een beetje weet wat er allemaal dat koppie ingaat. Is dit overdreven? Op dagen dat ik alleen ben met de kindjes gaat de TV eigenlijk alleen aan als ik ga koken. En dan zet ik een DVD van Zandkasteel aan, of Sesamstraat via Uitzending Gemist. Ohja en bij megadrama met luier verschonen mag ze een filmpje kijken op mijn telefoon, dat zijn dan meestal liedjes van DD Company want die vind ik zelf ook nog wel leuk :') .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 22:54:00 ]
pi_164035943
Hier is het streven om geen beeldschermtijd op een dag te hebben voor Js. Peuter heeft een half uurtje als ik Js naar bed breng.

Maar als de jongens wat minder gezellig zijn gebruik ik de beeldschermen graag om bijvoorbeeld te koken of puberbuien te voorkomen. Ook als Js als eerste wakker is geef ik hem wel eens de iPad, anders is z'n broer ook meteen wakker. :)

Wel grappig: gisterochtend, ons laatste ontbijtje in het hotel was Js nogal van slag. Hij was boos en vooral angstig. We hebben hem toen tijdens het ontbijt de iPad gegeven om hem rustig te maken. Zaten er twee Duitsers naast ons daar toch samen commentaar op te leveren. Maar ze hadden niet door dat wij dat verstonden :D Wij hadden er maar gewoon lol om, wij weten wel beter! Oh em we hebben ze, toen we weggingen, heel netjes in het Duits nog een fijne vakantie gewenst ;) _O-
pi_164036667
O shit Loj hoop idd dat het weinig voorstelt en gewoon snel weer weg is.
pi_164038631
Dank voor alle felicitaties! Ze vierde door gisteren niet te willen slapen overdag, maar 's avonds wél te zeggen "Ila sapoel boofeh!" En fijn slapen ging ze 💛

Razz, wij proberen het ook te begrenzen, maar zien ook dat ze er veel van leert. Ik zoek vooral goed uit waar ze naar kijkt en als ze er passief van wordt, zet ik het uit. Als ze 's avonds moe is, komt ze tot rust door bv Pippi te kijken, en dat doen we dan af en toe. Pippi is echt haar held haha, ze benoemt alles wat ze ziet en wat er gebeurt, ook na afloop. Daar zie ik dan wel waarde in. Daarnaast leest ze veel boeken dus de filmpjes nemen dat niet over, zeg maar. Dus ja, hoeveel minuten vind ik lastig te zeggen want dat verschilt.
  woensdag 27 juli 2016 @ 07:04:09 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_164038641
Razz, mijn man zet ook altijd meteen de tv aan voor mauw. Gelukkig is hij maar 1 dag in de week alleen met haar :7 de rest van de tijd stimuleer ik liever ander gedrag.
Ik gebruik m ook alleen om te koken :')
disclaimer
  woensdag 27 juli 2016 @ 07:32:45 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164038714
Ik doe dat ook ongeveer zo, Razz.

Hij mag ook nog wel eens 's ochtends even tv kijken omdat we dan bv ook even in de keuken bezig moeten. Maar vaak ook niet.

Uit de opvang soms even als hijbte moe is om lekker te spelen tijdens het koken, maar soms loopt hij dan net zo makkelijk alsnog naar buiten om te spelen en dan gaat ie uit.

We doen vaak Netflix kids, ipv tv, meer controle over.

Oh en ik probeer vaak eerst de radio :Y

Maar goed, ik kijk ook naar hoe hij ontwikkelt, hij ontwikkelt zich prima qua taal en kan goed zelf spelen en is dol op boekjes dus ik vind het niet teveel schermtijd.

Ipad hebben we niet en dat wil ik ook graag zo houden.
Kwak
  woensdag 27 juli 2016 @ 07:37:06 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164038722
Oh en thanks voor de srofzuigertips, had al een maip naa handyman gedaan en nu zag ik de besteloptie op die andere site dus we duimen...
Kwak
pi_164038724
Hier zetten we 's avonds voor we naar boven gaan een aflevering van Peppa Pig aan. En 's morgens bij de beker melk en boterham Zappelin. Dit laatste stamt uit de tijd dat ik nog studeerde, zodst ik even 2 seconden tijd had om mijn haren/make up te doen zonder dat B&D mekaar de koppen in sloegen. Verder komt het ding hier niet aan. Een tablet hebben we niet. Met slecht weer zet ik nog wel eens een disneyfilm aan of idd dvd van zandkasteel of bobo ofzoiets. Da's redrlijk verantwoord zonder dat ik er zelf bovenop moet zitten.

Overigens kijken wij zelf ook zelden tv.
  woensdag 27 juli 2016 @ 07:39:05 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164038734
Voor Suze hoef ik ook de tv niet echt aan te zetten, ze kijkt 3 min en gaat wat anders doen (tenzij liedjes van 'adrie' (k3)). Peuter daarentegen kijkt wel heel erg graag tv en kan dat ook laaaaaang. Ze kijkt vaak wel 2x per dag een uurtje ofzo. Op mijn vrije woensdag hebben ze net 2 dagen kdv achter de rug en ik merk dat E dan ook meer tv/rust behoefte heeft. Ze heeft sowieso tussen de middag, als Suus gaat slapen, ook echt nog rust nodig. Ze slaapt al bijna een jaar niet meer overdag (ze wordt zondag 4) maar heeft nog wel dat rustmoment nodig. Die krijgt ze nu eigenlijk alleen maar van even op de bank liggen en een filmpje kijken of even een spelletje op de iPad. Na een uurtje ofzo is ze weer wat bijgetrokken en gaan we samen wat doen.
pi_164038764
Sjaak kijkt met mij in de ochtend een half uur, dan kan ik de ontbijtboel opruimen en aankleden. Bij de avondfles kijken we samen Teletubbies, die vindt hij echt geweldig. Tablet of telefoon doen we niet, behalve als ik met hem een half uur moet wachten bij de apotheek ofzo. Anders is dat niet leuk wachten. Wifi + Teletubbies = ZenSjaak.

Vrouw is wel meer van de tv met Sjaak, helaas. Dat hoeft voor mij niet en daar hebben we wel eens een discussie over.
pi_164038766
Lucas kijkt eigenlijk helemaal niet (zelf). Hij heeft nog steeds niet het geduld om een heel Nijntje-filmpje te blijven kijken :') Als ik kook (okuh!) dan wil hij kijken wat ik doe, laat zich niet afleiden dan. En verder vermaakt hij zich wel met boekjes/auto's/buiten prutten/keukenkastjes ( }:| )
Ik had laatst zelf wel een poosje de tour aan staan bijv, dan kijkt hij soms in het voorbijgaan even een paar seconden ('iess! Iesss!!' 'Ja, fietsen' ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 27 juli 2016 @ 08:16:50 #42
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164038924
Hier kijken ze bijna geen tv.
Als ze soms moe zijn, even wat liedjes van de compagny. Of een filmpje TikTak. Heerlijk vinden ze dat.
Zelf zetten ze de tv soms per ongeluk aan. Er zitten namelijk knopjes op de tv aan de achterkant. En knopjes zijn natuurlijk O+ volgens N en L. Dan zet ik de tv snel weer uit. Ze kijken toch niet.
J gaat op zaterdag vroeg zijn bed uit met de meiden en knalt de tv altijd gelijk aan. Om niet te kijken. Ook op heel verantwoordelijke tv. Simsons etc 😁.
Gelukkig kijken de meiden niet mee en spelen ze gewoon door.
pi_164039199
Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik de tv voor ons ook waardevol vind omdat ze dan de Nederlandse taal hoort. Die hoort ze verder alleen van mij natuurlijk. Wat we kijken aan filmpjes is uitsluitend Nederlands gesproken. Mede daarom ben ik et iets makkelijker in dan mijn principes vantevoren :P
pi_164039340
Hier vaak elke dag een aflevering van dvd zandkasteel (verantwoorde tv vind ik en Nederlands, dat moet hij nu voornamelijk van tv krijgen). Vaak met een van ons, man is er gek op :')
Ik wil Sesamstraat kijken maar dat spreekt hem nog wat minder aan. Op uitzending gemist musty en uki soms voor het slapen.
Tablet heb ik deze vakantie wat geïntroduceerd. De duplo app is exht geweldig!! Sq ook wat voor jullie :+ de trein duplo app O+ en ook de dieren app. Doen we samen want hij klikt geregeld het spel uit beeld :') ook muziek apps, hij is gek op muziek instrumenten. Wil ik graag stimuleren. Daar heb ik nu allemaal apps voor gedownload en doen we samen. Mijn tablet is oid en traag maar het werkt en hij krijgt zo ook wat die vaardigheden onder de knie. Kan later ook prima en thuis gaat dat ding de kast weer in denk ik.

Onze vakantie is ook zo heerlijk O+ zometeen voor de tweede keer naar zwembad met warm zout water O+ zoveel fijner dan chloor. R steeds proeven :P
pi_164039475
Vanaf dat I anderhalf was, vindt ze filmpjes kijken erg leuk en ze houdt het ook erg lang vol. We wilden dat een keer testen om eens te zien hoe lang ze zou kijken als wij niet ingrepen. Dat werd dus anderhalf uur. Ze vindt ook bijna alles leuk maar heeft daarin wel fases. We hebben Netflix op haar iPad maar kijken altijd even mee bij wat ze kijkt. De iPad is in ons beheer dus zij kan niet zelf bepalen wanneer ze kijkt. Televisie kijkt ze eigenlijk nooit. Er zijn behoorlijk wat leuke series waar ook wat educatiefs in zit. I leert er best wat van. Ze mag bij ons op niet-kdv dagen s'ochtends kijken zodat we inderdaad rustig alle ochtenddingen kunnen doen. En we doen ook iets wat eigenlijk heel 'fout' is maar waar ik toch achter sta: I mag tegenwoordig bij het avondeten aan haar eigen lage tafeltje zitten en filmpjes kijken tijdens het eten. Dit doen we omdat ze dan meestal al behoorlijk moe is, vaak geen zin heeft in eten, bij ons aan tafel een hapje neemt en dan weer van tafel wil. Als ze aan haar eigen tafeltje eet, kunnen wij het eet gedoe beter loslaten, blijft ze veel langer zitten en eet ze veel meer. Meestal komt ze na zo'n twintig minuten uit zichzelf bij ons zitten en dan eten we wel samen het toetje. Kortom, het geeft een hoop meer rust. Nu I meer en meer zelfstandig speelt, merk ik wel dat de belangstelling voor filmpjes kijken afneemt. Ik ga er ook vanuit dat het kijken tijdens het eten een fase is en dat zij of wij daar op een gegeven moment weer een einde aan gaan maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164039482
Schermtijd: +1 op iedereen. :')

We doen hier hele dagen zonder, en soms kijkt hij nu ergens een uurtje voor de rust (voor hem, of voor mij :') ). We kijken ook veel bbc4 voor het taalaanbod, dat vind ik net als room dus ook wel educatieve meerwaarde hebben. Als hij er klaar mee is gaat hij wel wat anders doen in de regel. Ik ben idd wel meer van het actieve en inventieve spel dan van zitten en consumeren, maar ik zie ook echt dat hij er dingen van opsteekt. Balans enzo.

En ook hier is papa er een stuk makkelijker mee, dat ik dan ook een beetje zit van -O- ja hallo, ik ben niet de hele week consequent bezig zodat jij nu lekker makkelijk tv-tijd kan uitdelen als sinterklaas he :(. Dus . Maar, hij word daar ook steeds beter in en heeft nu ook veel meer (dan een jaar geleden bijv) spelletjes speciaal tussen hem en W samen die ze liever spelen dan tvkijken. O+

Anyway ik verwacht meer tv voor W in de komende tijd :'). Want baby.
pi_164039545
Ik vind beeldschermtijd trouwens ook echt wel educatieve waarde hebben :)

En de duplo apps O+
Ze zijn echt fantastisch, oh en de Jokie app is ook favoriet!

Z'n pukkeltjes zijn niet uitgebreid en lijken zelfs iets minder.... Ik heb hoop!
pi_164039871
Crump, ja toen Tas echt nog mini was de eerste maanden heb ik de TV ook vaker ingezet hoor. Even je handen vrij voor een voeding of een luier. En Annie was toen pas net 1,5 dus ook nog wat bewerkelijker. Ik vind haar echt wel makkelijker nu :Y .

En Loj, ik heb ook niks tegen beeldschermtijd hoor! Maar mijn man kan dus op zijn dag met de kindjes beneden komen, de TV aanzetten en die de rest van de dag zenders als Nick Jr of Disney als een soort achtergrondbehang aan laten staan :{ en daar ben ik niet zo voor. Maar ik geloof dat ik daar wel redelijk in ben, als ik jullie zo lees. BBC kijken doe ik ook wel met haar, en op de Duitse zenders zijn ook leuke kinderprogramma's. En Zandkasteel, dat blijft haar favoriet. "MAMA KIJK! SASSA TOTTO TONNIE TOOS! KIJK!" O+ .

Die apps ken ik niet trouwens! Ik ga eens nadenken of ik haar al bekend wil maken met apps. We zijn net een beetje van het gebedel om mijn telefoon af namelijk :') .

Zo, ik had net een beetje een momentje hoor. Zeur ik al weken bij het KDV dat ik het zo stom vind dat Annie nog bij de baby's zit. Mocht ze vandaag ineens meedraaien op de peutergroep, kwam het toch nog als een verrassing :D . Dus ik liet haar achter bij een (hele lieve O+ ) juf en acht best heel grote kindjes. Ze was ook best onder de indruk. Oh dear, en daar kwamen de mamatranen in de auto :@ :@ :') . Mijn meisje bij de peuters!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2016 09:54:24 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 09:57:26 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_164039923
Jeetje Razz, dat annie nog bij de babies zat :o Mauw zit al bijna een half jaar bij de peuters!
(maar okee, ons kdv heeft geen aparte groepen met aparte leidsters, dat scheelt misschien, ze hebben alleen twee aparte ruimtes).

En ja, mijn man heeft ook heel erg de neiging om ALTIJD de televisie aan te hebben. Zodra hij beneden komt gaat ie aan. Ik erger me daar wel eens aan, dat was bij mijn ouders ook altijd het geval namelijk. Het resultaat is dat je geen normaal gesprek meer kan voeren omdat iedereen steeds afgeleid wordt door het beeldscherm.

(ook is het vaak zo dat als de tv aan staat en mijn man de kamer binnen komt terwijl hij iets aan het vertellen is, hij mid-sentence stopt en naar het scherm begint te gapen. Ook als het reclame of tik tak is. En dan je verhaal kwijt zijn. Echt, _O- )
disclaimer
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:01:23 #50
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164039977
Het educatieve effect van speciale tv en van apps is echt wel flink stevig ontkracht in de wetenschappelijke literatuur.

Niet dat het dan per se slecht is, maar het is vooral gewoon leuk. Ze leren altijd meer van gewoon spelen en lezen etc.

Teveel tv is wel aangetoond schadelijk, maar dan vooral vanwege het gebrek aan andere interactie en cognitief uitdagendere activiteiten. Een app is dat, hoewel je het zou denken, niet echt.
Kwak
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:03:00 #51
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164039997
Oh en 1up Razz, Melba zit ook nog bij de baby's... Ik wil hem in de verticale groep hebben, daar heeft hij het op woensdag heel fijn.

De peutergroep is boven en die vind ik niet leuk :@
Kwak
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:18:02 #52
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164040178
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 07:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Voor Suze hoef ik ook de tv niet echt aan te zetten, ze kijkt 3 min en gaat wat anders doen (tenzij liedjes van 'adrie' (k3)). Peuter daarentegen kijkt wel heel erg graag tv en kan dat ook laaaaaang. Ze kijkt vaak wel 2x per dag een uurtje ofzo. Op mijn vrije woensdag hebben ze net 2 dagen kdv achter de rug en ik merk dat E dan ook meer tv/rust behoefte heeft. Ze heeft sowieso tussen de middag, als Suus gaat slapen, ook echt nog rust nodig. Ze slaapt al bijna een jaar niet meer overdag (ze wordt zondag 4) maar heeft nog wel dat rustmoment nodig. Die krijgt ze nu eigenlijk alleen maar van even op de bank liggen en een filmpje kijken of even een spelletje op de iPad. Na een uurtje ofzo is ze weer wat bijgetrokken en gaan we samen wat doen.
Dit gaat bijna 1 op 1 op voor mijn kinderen :D .

Zo veel overeenkomsten tussen die van ons volgensmij. Altijd weer een feest van herkenning als je post.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164040181
Bij ons stond vroeger de tv ook altijd aan. Bij vriendje niet, dus die heeft mij daar ook echt wel op gewezen.
Nu dus op een dag liever geen beeldschermtijd. Gebeurt t wel, geen probleem :)

Hier verticale groepen op het kdv. Ben daar wel echt blij mee voor dreumes... (Bij peuter ligt het iets anders, maar dat hoort hier niet thuis ;) )
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:21:54 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_164040219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:18 schreef Loj het volgende:
Bij ons stond vroeger de tv ook altijd aan. Bij vriendje niet, dus die heeft mij daar ook echt wel op gewezen.
Nu dus op een dag liever geen beeldschermtijd. Gebeurt t wel, geen probleem :)

Hier verticale groepen op het kdv. Ben daar wel echt blij mee voor dreumes... (Bij peuter ligt het iets anders, maar dat hoort hier niet thuis ;) )
Wat is verticaal en wat is horizontaal? :@ :')
disclaimer
pi_164040308
Horizontaal is alle leeftijdsgenootjes bij elkaar (babygroep, peutergroep). Verticaal is verschillende leeftijden door elkaar.
pi_164040330
Op ons KDV een groep 0-2 en 2-4. Op drukke dagen maken ze een dreumesgroep 1-2 maar op woensdag niet, dan zijn er te weinig kindjes. Annie was de afgelopen maanden dus steeds op een groep met kindjes die allemaal nog 1 moesten worden -O- . Vond ik een beetje sneu voor haar, want ze vindt juist oudere kindjes heel interessant en trekt zich daar ook aan op. Tegen de baby's deed ze alleen maar bazig :') .
pi_164040352
Zo, ik dacht dat mijn kindjes niet zo op elkaar leken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:37:15 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_164040426
Ja, dacht je dat?
disclaimer
pi_164040469
Ja echt :D Maar Tas is gewoon een Annie met meer spek en minder haar :') .
pi_164040627
Sjaak heeft een nieuwe feature :') . We hebben zo'n magnetisch vliegengordijn en iedere keer als hij er doorheen loopt, doet hij nu een Hans Klok. Met dramatische doorheenstap en big smile *) . Echt geweldig _O- . Ik probeer het te filmen maar ben steeds te laat.
pi_164040660
Oooh MwCac dat vraagt wel om een filmpje :D Kan je 'm niet lokken aan de andere kant van het gordijn :+ ?

Hoe is 't nu met je vrouw trouwens? En hou jij het een beetje vol?
pi_164040725
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh MwCac dat vraagt wel om een filmpje :D Kan je 'm niet lokken aan de andere kant van het gordijn :+ ?

Hoe is 't nu met je vrouw trouwens? En hou jij het een beetje vol?
Ik ga het proberen ja :D

Vrouw is moe maar gaat redelijk. Mag heel weinig doen maar dat is lastig met een dreumes in huis die Altijd Aandacht Wil.
Met mij gaat het... ben echt aan het aftellen naar de laatste chemo (8 augustus). Dan kan ze weer gaan opbouwen (en dan de operaties, maar dat is ook 2 keer en dan weer opbouwen). Kijk zo uit naar het einde, want ook ik ben moe.
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:02:35 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164040777
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:18 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Dit gaat bijna 1 op 1 op voor mijn kinderen :D .

Zo veel overeenkomsten tussen die van ons volgensmij. Altijd weer een feest van herkenning als je post.
O+ ik heb gewoon de meisjesvarianten van jouw jongens! Of jij de jongensvarianten van mijn meisjes eigenlijk.

Suus gaat vanaf 10 (of 11) augustus wennen op de peutergroep, die is van 2-4 jaar. Elin gaat daar weg per 28-8 :o dus die kleine vult haar plekje mooi op :)
pi_164040962
Wow Razz je zou bijna denken dat het familie van elkaar is _O-

MC met hans klok.. zie het helemaal voor me :D
pi_164041258
Duplo-apps ga ik ook maar 's naar kijken, klinkt cool. En verder af en toe 's kijken of Lucas wat wil kijken, voor af en toe even 'parkeren' wel handig ;)

En MwC met Hans Klok O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:38:17 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164041352
Duplo apps zijn idd leuk, ook voor een bijna 4-jarige!

Razz, Ommegot wat een gelijkenis O+ O+
pi_164042204
Beeldschermtijd is vooral als papa na het werk wat youtubet op tv, maar dat is dus niet interessant, dus J kijkt daar niet naar. In zijn huilperiode hebben we de FP dierenapp gehad, die zorgde dat hij soms éven stil was. Nu heel af en toe een stukje Nijntje op Netflix, gisteren was het record: 3 minuten.
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:31:24 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164042426
Mijn net-1-jarige kan nu al eindeloos naar filmpjes op tv of de iPad kijken, als een apathische autist. :') Nou ja, dat apathische komt misschien ook wel doordat we het aanzetten als hij moe is en niet meer wilt spelen en de tijd nog even gerekt moet worden (koken, wij nog aan het eten).

Razz, twee druppels water hoor!

Hier ook een verticale groep, heel leuk! De groten zijn ook vaak begaan met de baby's. Andersom merk ik wel dat L het soms wat intimiderend vind, die grote kindjes.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164042608
J zit 1 dag in een verticale groep (dan is er maar 1 groep) en 1 dag op de babygroep, maar sinds hij kan lopen mag hij ook dan buiten spelen met de grote kinderen. In principe gaan ze met ongeveer 1,5 jaar over naar de peutergroep (op dagen dat er 2 groepen zijn). Ik verwacht geen problemen. In beide groepen heeft hij een favoriete leidster (al is degene die hem het best kan laten slapen meestal op de babygroep).
pi_164044704
Hallo! Ik kom mijn vraag even hier stellen want jullie baby's zijn geen baby's meer en ik heb wat ervaringsverhalen nodig.
Wij gaan binnenkort op vakantie, met 't vliegtuig. Heeft er iemand tips&Tricks voor mij mbt mijn (dan bijna) 10 maander die meereist? :)
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:17:35 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_164044713
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:16 schreef silliegirl het volgende:
Hallo! Ik kom mijn vraag even hier stellen want jullie baby's zijn geen baby's meer en ik heb wat ervaringsverhalen nodig.
Wij gaan binnenkort op vakantie, met 't vliegtuig. Heeft er iemand tips&Tricks voor mij mbt mijn (dan bijna) 10 maander die meereist? :)
OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen #10 - seizoen 2016
disclaimer
pi_164050017
Je hebt Annie gekloond Razz :o

Schermtijd vind ik lastig. Er staat overdag vaak radio of tv aan. Echt kijken doet ze niet veel. Tablet begin ik zo lang mogelijk niet aan. Het meest fan is ze overigens van muziek met beeld. Klein danseresje is het.
Vooral twerken gaat d'r goed af. :Y

Hier ook een verticale groep. Lijkt erg goed te bevallen, nog geen verveling te bespeuren. Wel hartverzakkingen voor de leidsters. Ze probeerde vandaag via een loopwagentje op een kastje te klimmen tot twee keer toe. Klimgeitje. :P


Sinds vandaag is slierten slurpen een dikke hit. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:06:48 #73
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164050157
Mijn dochter plast net op het potje :o *O*

Razz je hebt gekloond

Wat een heerlijke foto kris O+
pi_164050197
Haha, Krisvc, M vind spaghetti slurpen ook lekker. Komisch gezicht :D

Oja! KloonRazz :D Was me nog nooit eerder opgevallen :+

Wat goed snoenk!

Schermtijd is hier een keer een nijntjeliedje van 2min kijken op de telefoon of laptop (wat ik zelf lang niet dagelijks doe, mrIMA wat sneller ook inderdaad) en soms even rammen op Garageband op de iPad (voor zover dat dan weer onder schermtijd valt, want het is een scherm, maar niet echt passief kijken naar iets). TV hebben we overdag sowieso nooit aan, hooguit op zondagmiddag met voetbal (wat ze dan wel weer interessant vindt).

Wanneer zijn jullie met dreumessen gestopt met fv? En heb je die flesmomenten dan vervangen door gewone melk? M krijgt nu nog drie keer 120/4 op een dag, als we een dag weg zijn of heel druk ook wel eens twee (alleen 's ochtends en 's avonds).
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:38:04 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164050760
Wij zijn een beetje raar geloof ik hierin, maar Melba was met tien/elf maanden helemaal flesloos...niet omdat day zo nodig moest maar het gebeurde gewoon.
Hij kreeg er nog drie (ontbijt, middag (was eerst voor het slapen, maar hij liet die vallen) en nacht) en we zijn de twee overdag toen gaan vervangen door bekers met nutrilon, en toen ging hij op een gegeven moment doorslapen dus verdween de nachtfles ineens...

De ochtend bleef het langste een fles trouwens, die was nog zo gezellig op bed! Maar toen we besloten om naar beneden te gaam en te ontbijten ipv fles op bed was het ook prima bleek.

Die bekers nutrilon zijn koemelk geworden toen het laatste pak zo rond zijn eerste verjaardag leeg was, zijn we over gegaan op halfvolle melk en later karnemelk omdat hij dat lekkerder vindt.
Kwak
pi_164050843
Bij beide kindjes heb ik rond hun eerste verjaardag de pak fv nr.2 op gemaakt en daarna over gegaan op halfvolle koemelk. Rond die periode kregen ze volgens mij alleen 's ochtends een fles fv.
pi_164050878
Gaven jullie die melk nog warm of gewoon koud?
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:45:42 #78
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164050910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Gaven jullie die melk nog warm of gewoon koud?
Koud. Fles dronk hij ook al met lauw kraanwater, al tijden.
Kwak
pi_164051001
Volgens mij warm want ik kan me herinneren dat jk in het begin de koemelk ook nog even warmde in de magnetron
pi_164051274
Hier gewoon rond de eerste verjaardag volledig overgestapt op halfvolle melk. Nog wel uit de fles, lekker makkelijk nog even. Ook warm trouwens, koud blieft ze het nog niet. :D

Spaghetti slurpen is hier ook de bom. Sowieso alles dat pasta-achtig is is :9~ .
pi_164051576
M is trouwens de laatste dagen ineens van het kusjes geven, zo lief! O+
Komt ze naar je toe, kin vooruit, 'mmmm' O+ O+
pi_164051885
J drinkt sinds ongeveer zijn 1e verjaardag 3x koude (dieet)melk op een dag: bij ontbijt en lunch uit een rietjesbeker, aan tafel, en voor het naar bed gaan een fles, op de bank.

Spaghetti :N dat blieft hij niet. Penne, macaroni, allemaal prima, maar die slierten, brrr (zie je hem haast denken).

Oh, en meneer viel vanavond wéér een bloedlip, nu de andere kant van zijn onderlip. Hele lip dik dus -O-

[ Bericht 30% gewijzigd door Hupje op 27-07-2016 21:35:41 ]
pi_164053832
Over die flessen.. M. krijgt nu tussen de middag koemelk maar dat blieft ze alleen lauw/warm in een fles en absoluut niet koud en/of in een (tuit)beker. Hoe zijn jullie van de flessen afgegaan? Gewoon af en toe proberen?

Edit: ze drinkt trouwens wel koud water uit een rietjesbeker dus ze kan wel uit iets anders drinken maar met melk wil het niet.
pi_164053916
Gewoon proberen inderdaad :)
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:40:58 #85
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164054048
Even voorstellen :W

Vader van Beau (2 jaar en 9 maanden) en Kate (1 jaar en bijna 4 maanden). Heerlijk stel met elkaar en mooi om te zien hoe Beau al een echte lieve, beschermende broer wordt (maar af en toe ook de grootste boeman van het huis kan zijn })) en Kate al de eerste woordjes begint te pruttelen; bij hond en kat: Aai! Bal, Appel, Trein. Heerlijk :).
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164056495
Die spaghetti foto :D
En een kloontje idd!

Hier is de laatste fles (met warme halfvolle melk) er pas vlak voor de vakantie afgegaan. We hebben echt gewacht tot hij zelf aangaf niet meer te willen. Nu heeft hij een rietjesbeker met water in z'n bed. Ik wou z'n fles al weggooien maar bewaar hem toch nog maar ff tot na de ingreep :) ik ben zenuwachtig, hebben jullie t door. Komt gewoon omdat ik eigenlijk nog niets weet, misschien hoeft t zelfs niet door te gaan. ... Sorry, hou erover op :')
pi_164059412
Sinds Sjaak ongeveer 1 jaar was, krijgt hij in de ochtend bij het ontbijt een rietjesbeker met koude hafvolle melk en 's avonds een fles met warme halfvolle melk. We hebben de afgelopen weken 2x de avondfles overgeslagen en ik merk qua slapen of honger ofzo geen verschil.

Loj, :*
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:20:02 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_164059494
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:33 schreef kazy het volgende:
Over die flessen.. M. krijgt nu tussen de middag koemelk maar dat blieft ze alleen lauw/warm in een fles en absoluut niet koud en/of in een (tuit)beker. Hoe zijn jullie van de flessen afgegaan? Gewoon af en toe proberen?

Edit: ze drinkt trouwens wel koud water uit een rietjesbeker dus ze kan wel uit iets anders drinken maar met melk wil het niet.
mauw drinkt nog steeds melk uit een fles. Tegenwoordig hoef ik het niet meer op te warmen maar heb ik nog best lang gedaan.
Ze krijgt het in elk geval 's morgens en 's avonds.

Mauw is helaas een picky drinker. Water is alleen interessant uit spannende verpakkingen. Dus als ik haar alleen water zou geven zou ze misschien maar 100 cc drinken op een dag en geloof me, ik heb het geprobeerd. Ik was zelfs uitermate stellig in mijn ALLEEN WATER VOOR MIJN KIND!

Ze drinkt wel melk en sap (uiteraard :'))
disclaimer
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:23:18 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_164059502
Loj, dat IS ook spannend, dat begrijpt iedereen! Geen sorry voor zeggen!

Welkom Dutch! Jij hebt ze kort op elkaar zitten, hoe is dat?

Hupje, wat zielig ;( :*
disclaimer
pi_164059522
Welkom dutch!
En heel begrijpelijk hoor Loj :X
Melk: 's avonds een fles warm, en vaak tussen de middag een tuitbeker koud. Verder water en heel slappe diksap.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164059574
O drinkt alleen melk op het kdv (we drinken het zelf niet en willen dat ze ook water drinkt). Gewoon koud, en gewone beker was heel stoer.

Water drinkt ze op zich ok, maar toen het laatst warm was, wilde ik graag dat ze meer dronk. Kind is altijd erg warm en zweette enorm. Toen ontdekte ze per ongeluk de spa rood (zelfgemaakt, uit de sodastream). Ze noemde het zelf sap (en wij dus ook!), en ja, het smaakt ook niet naar water :P Die bubbels waren de bom, en whoops, toend ronk ze veel meer :D En het is toch gewoon water ;)

Verder is ze zo gillerig de laatste tijd, lijkt er op dat ze pijn heeft, maar ze is niet ziek. We denken aan groeipijn, want ze schiet ineens zo enorm de lengte in!

Loj, snap het heel goed hoor, geen sorry zeggen! :* Ik zou minstens zo zenuwachtig zijn!
pi_164059610
Een vader tussen alle hormonen vrouwen *O*

Kinderklonen heb je Razz! Pluis en Spekkie en hun kinderavonturen O+

Natuurlijk is het spannend loj! Hoe gaat het nu met zijn bultjes? Hopelijk is het slechts warmteuitslag geweest

Lou krijgt vanaf ongeveer 1 jaar bekers volle melk vanwege de vetten. Gewoon koud, want dat vindt ze lekker en is makkelijk :P
Water drinkt ze ook net zo makkelijk, maar als ze de keuze heeft tussen water en melk valt de keuze toch vaak op melk. Het liefst rechtstreeks uit het pak want dat doet mama ook bij alles :+ :@
  donderdag 28 juli 2016 @ 08:53:33 #93
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164060178
Haha Skittles, herkenbaar. Ik drink altijd spa rood/groen uit de fles. Maar dan willen de meiden ook een slokje. Dus ook fles in hun mond en een slokje. En de bubbels vinden ze hier ook geweldig Roomsnoes. Verder drinken ze water uit een rietjesbeker en 2x per dag een fles lauwe melk. En bij de GO krijgen ze 's middags ook een flesje melk. Dus dan 3x.
pi_164060195
Water met bubbels voor O, prima toch :). En Lou die uit het pak drinkt _O-

Wie doet er (nog) aan babygebaren? Het duurde heel lang voor J begon te gebaren, maar hij kan nu zoveel 'zeggen'! O+
pi_164060269
Ja gebaren geprobeerd maar man deed niet zo consequent mee. Hij kent ze vaak wel en als ik vraag wat is dat gebaar, doet hijj het wel. Maar uit zichzelf alleen lamp, de rest kan hij zeggen.

Wat drinken die van jullie veel melk!
Melk he, drinkt R. Niet... is dat erg? Ook geen toetjes, yoghurt enz. Alles dat een kleur heeft qua drinken hoeft hij niet. Alleen water, rooibos thee, soms zwarte thee maar alles wat zoet is hoeft hij niet, lust hij echt niet. Bv krijgt hij nog wel, sochtends en soms savonds. Maar qua melk vraag ik me af hie erg het is.
  donderdag 28 juli 2016 @ 09:16:00 #96
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164060429
Hilmo, geen melk is geen probleem, mits hij zijn calcium en andere bouwstoffen uit andere voedingsstoffen haalt ^O^.

Hier nog een ochtendfles en avondfles. 'S ochtends koud en 's avonds lauwwarm. Ben de avondfles wel aan het afbouwen nu.
Overdag vooral water met een iniminie drupje aanleng. Ik proef het verschil niet maar zonder dat drupje aanleng drinkt hij het gewoon niet :').

Schermtijd is hier ook zeer beperkt. Het boeit hem gewoon niet. Al de tv aan staat is het meestal BabyTV wat aan staat. Bij Zappelin ben ik afgehaakt. Dat Igam Ogam had hier op Draak nogal een negatieve invloed.

Welkom Dutch!

Hupje, je kleine stuntpilootje :*.

Piranha is gisteren voor de tweede keer bij de kapper geweest. Vorige keer had hij nog een stoer kapsel na de knipbeurt, maar nu hebben ze hem toch iets te kort geknipt vind ik :@ . Groeit wel weer aan, maar het is net een kale neet nu ;(.
pi_164060497
Bedankt voor alle reacties over de melk! Ik bedacht me later dat het ook wel begrijpelijk is dat M. liever (nog) warme melk uit een fles heeft als ze nu ook nog borstvoeding krijgt 's ochtends en 's avonds. Ik vond het overigens al heel wat dat ze zonder morren koemelk accepteerde.

Alleen dat gezichtje als je het koud geeft in een beker.. Eerst neemt ze blij een slok, vervolgens trekt ze zo'n gruwelgezicht, daarna doet ze 'pffffrt' (ja, met haar mond vol), gaat ze hard lachen en vervolgens duwt ze de beker weg :')

Hilmo: calcium zit ook in andere dingen en daarnaast geeft je bv, dus dat zal wel goed zitten.
pi_164061170
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 07:20 schreef Stormqueen het volgende:

Mauw is helaas een picky drinker. Water is alleen interessant uit spannende verpakkingen. Dus als ik haar alleen water zou geven zou ze misschien maar 100 cc drinken op een dag en geloof me, ik heb het geprobeerd. Ik was zelfs uitermate stellig in mijn ALLEEN WATER VOOR MIJN KIND!

Ze drinkt wel melk en sap (uiteraard :'))
Dat heb ik met L hier ook inderdaad. Ik wist dat ALLEEN WATER ook heel zeker, en met W ging* dat ook prima, maar met L is dat een ander verhaal..Water laat hij gewoon staan (of gooit hij om). Hij wil/lust overigens ook geen melk (fles is ook nooit gelukt hier). Bv is nog steeds zijn favoriete drankje, maar dat krijgt hij alleen voor het slapen en bij het wakker worden (als ik er ben dan). Verder alleen diksap of sinaasappelsap.

*W dronk juist fantastisch water, tot de waterpromotie actie op het KDV (water is gezond!!), toen lustte ze het ineens niet meer en wilde ze alleen nog "zoete mimolade!"
Nu drinkt ze gelukkig ook weer graag water, maar dat heeft echt even geduurd..Ze vind melk en karnemelk ook heel lekker trouwens..

[ Bericht 6% gewijzigd door watmoetikkiezen op 28-07-2016 10:14:39 ]
pi_164061739
Ketel drinkt alles. :') Maar meestal water dus. Gezond en makkelijk mee te nemen. Tot nu toe gaven we hem meestal slokjes uit zijn eigen open bekertje, een plastic flesje of het bekertje van mijn doppen, maar dat gaat ook nogal traag en is erg knoeigevoelig. Dus ik heb net toch maar eens zo'n Hema rietjesbeker gekocht en daar gaat het ook prima mee. ^O^
pi_164062108
Oh en flesjes/rietjesbekers/antilekbekers vind L helemaal niets. nooit fijn gevonden. Sinds hij zelf uit een open beker kan drinken drinkt hij echt vééél meer, ik ben echt verbaasd...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 juli 2016 @ 11:25:45 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_164062528
Even inbreken hoor.
Ik ga zondag naar DLD voor een kleine week. Nou is de autostoel meeslepen veel te veel werk, maar de maxicosi krijg ik nog wel mee.
Als ik michael in de MC zet, komt hij met z'n hoofd nog nét niet voorbij de bovenkant, z'n voetjes steken wel uit. Mag hij dan nog in de maxicosi ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_164062577
I drinkt alleen maar water. Ik heb bv gegeven tot hij ruim zestien maanden was en we zijn daarna niet overgegaan op gewone melk. Hij krijgt yoghurt als toetje, roomboter op elke boterham en regelmatig een plakje kaas, dat vind ik genoeg zuivelintake. Hij eet ook nog eens heel prima van zijn groente, ook een belangrijke bron van calcium.

Ik zet hem net zijn derde bakje aardbeien voor. Hij propt ze met twee handen tegelijk naar binnen. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164062888
Abeitjes! Hier ook niet aan te slepen O+ Net als duifjes :Y)

Ik ben wel toe aan L's middagdut, ik heb nu 5 nachten ontzéttend slecht geslapen (deels door onrustige L en/of J, deels door overmatig actief brein }:| ) dus mijn lontje is ongeveer 3 mm vandaag. Arm kind :@
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164063167
DJMO, voeten mogen uitsteken. Oortjes mogen volgens mij niet boven de rugleuning uit komen. Dus volgens mij mag het gewoon.

Aa! (Aardbeien) Die vindt J ook lekker :Y en blauwe bessen zijn ineens ook favoriet.
pi_164063221
"Bei!" heerlijk ja volgens L.
grappig dat ze allemaal een ander eigen woordje voor aardbeien hebben..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 juli 2016 @ 12:14:27 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_164063358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:04 schreef Hupje het volgende:
DJMO, voeten mogen uitsteken. Oortjes mogen volgens mij niet boven de rugleuning uit komen. Dus volgens mij mag het gewoon.

Aa! (Aardbeien) Die vindt J ook lekker :Y en blauwe bessen zijn ineens ook favoriet.
Thanks, dat idee had ik ook al , maar ik wist het niet geheel zeker, vandaar mijn vraag ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_164063369
Hier ook een enorme fan van aabeitjes, dluifjes en appetjes O+
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:14:56 #108
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164063372
Hee DJ! :W Geen idee wat betreft de maxicosy.. fijne vakantie in elk geval!

Aardbeien zijn hier ook favoriet. Echt.. het meest gebruikte woord op het moment is 'bij'.
Aardbei = bij
Bij = bij
Vlieg = bij
Mier = bij
Spin = bij
Vlinder = bij
Alle andere vlieg/kruip insecten = bij
:') O+

In vind het ook moeilijk om de melk/fles af te bouwen.
Maar dat ligt geloof ik meer aan mij dan aan hem.. :@
's Ochtends is het gewoon makkelijk.. fles met pap erin.
Voor middag dutje flesje warme melk.. omdat hij er zo lekker op slaapt (en ik dan zeker weet dat hij genoeg drinkt.. als ik hem thee geef voor het slapen dan drinkt hij veel minder.. maar oké.. dan slaapt hij ook gewoon goed.. dus die probeer ik er al zo veel mogelijk af te houden).
's Avonds voor het slapen gaan, soms met pap erin als hij slecht heeft gegeten.

Gisteren nu echt voor mijzelf besloten dat ik wat meer mijn best moet doen en niet 'makkelijk' naar de fles/melk moet pakken.
Gisteren dus lekker brood gegeten als ontbijt. En tussen de middag thee voor het slapen.
's Avonds nog wel de papfles gegeven.
Ik geef hem geregeld tussendoor een plastic beker met water.. maar als hij genoeg heeft gaat hij er nog mee spelen/omkiepen.. dus daar gaan altijd kleine beetjes in.
Zijn tuitbeker staat er ook altijd.. maar daar drinkt hij bijna niet uit (want uit een gewone beker drinken is veel toffer natuurlijk). En zodra ik een glas water voor mijzelf pak dan wil hij die natuurlijk :P
Komt vast goed met verder afbouwen ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164063914
Aabeitje eteh!! O+ is hier ook favoriet.

Ik ben vanmorgen met W naar de speeltuin geweest en nu ben ik kapot :'). Ik denk niet dat we dat nog een keer doen volgende week. Morgen komen opa en oma weer langs voor W-vermaak!
pi_164063965
Hier ook nog heel veel melk hoor, inderdaad voor het slapengaan omdat ze het daarmee associeert (melk = bed) dus dat maakt het een duidelijk onderdeel van het ritueel, en ook omdat ik zo weet dat ze genoeg drinkt en met een volle maag gaat slapen. Ben van plan om de melk steeds meer te gaan verdunnen en zo over te stappen op water, maar op dit moment slaapt ze niet zo lekker vanwege al het babygeluid in huis, dus eerst maar even daaraan wennen voordat we andere dingen gaan veranderen.
pi_164064378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:25 schreef DJMO het volgende:
Even inbreken hoor.
Ik ga zondag naar DLD voor een kleine week. Nou is de autostoel meeslepen veel te veel werk, maar de maxicosi krijg ik nog wel mee.
Als ik michael in de MC zet, komt hij met z'n hoofd nog nét niet voorbij de bovenkant, z'n voetjes steken wel uit. Mag hij dan nog in de maxicosi ?
A. heeft helemaal nog geen andere autostoel. Hij zit nog prima in de MC. Zolang de oren nog niet er bovenuit steken is het prima :). Laatst zat mijn kleuter in de MC, die komt zelfs nog net niet met zijn oren erboven (97 cm is hij) :D. Maar hij houdt dan wel erg veel been over om op te vouwen :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 28-07-2016 13:16:01 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:34:22 #112
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_164064867
Ik voeg me even bij dit topic :s)
Dochter P. is 21 maanden oud nu. En ik ben op zoek naar tips om haar aan het fruit eten te krijgen. Als baby zijnde wou ze fruit uit potjes prima eten. Toen ze stukjes fruit mocht hebben ook uit de potjes en later heeft ze een tijdje gewoon stukje banaan en aardbei gegeten. Maar op een gegeven moment werd ze ziek, en sindsdien vertikt ze het om vers fruit te eten. Zakjes/potjes fruit zijn prima, maar als ze me al aan ziet komen met fruit begint het drama al. "Neee!". Fruit wegduwen, weggooien, tot huilens toe.

Inmiddels al van alles geprobeerd. Heel klein maken, pureren, in de chocopasta/slagroom/hagelslag etc dopen. Het heeft allemaal geen effect. Vandaag maar eens een poging wagen door stukjes vers fruit in een potje te doen. Kijken of ik haar zo een beetje om de tuin kan leiden. Maar ben bang dat het ook niet gaat werken. Fruit op zich vind ze interessant. Op het KDV verteld ze alle kinderen dat ze een appel, banaan of wat dan ook aan het eten zijn. Maar zelf vertikt ze het }:| Ook al verschillende soorten fruit geprobeerd, framboos is nog het ergste en resulteert in kokhalzen :|W
Iemand hier dé gouden tip?
pi_164064908
Aardbeien zijn de vruchten van de duivel, volgens Sjaak. Die moet er echt niets van hebben.

Sorry dutchdevil, geen tips voor jou.
pi_164065052
Helaas geen tips nee... W heeft dat nog steeds (bijna 4) met alles wat rood is. Maar verder eet ze prima, dus ik laat het. L (bijna 2) eet daarentegen gewoon alles (maar dan wel heel weinig)..

Maar vers fruit in een potje kun je best proberen.
Wij doen ook zoiets. We halen heel af en toe friet. Daar hadden we een keer milkshake bij en dat vonden ze fantastisch! Sindsdien pureer ik altijd vers en diepvriesfruit en wat water en een beetje (amandel)melk en stop dat in zo'n beker van de frietzaak. Met rietje! Het gaat op tot de laatste drup!

In een open beker lusten ze dezelfde mix overigens niet :D
framboos is trouwens ook best zuur.. wel heel lekker hoor, daar niet van..
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:50:54 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_164066296
Rady, ik weet niet of dat de makkelijke optie is. Ze zijn ook pas 1 he. Ze mogen nog best veel melk drinken. Zo heeft de natuur het namelijk ook bedoeld :)

Wb fruit: gewoon blijven aanbieden, niks forceren en jezelf er niet te druk om maken. De kans is groot dat het vanzelf weer terug komt. Kinderen van 1 zijn gewoon ontzettend wispelturig :')
disclaimer
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:07:54 #116
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164066645
SQ, dat is misschien wel waar ja. Maar 3 (flink volle) flessen op een dag was misschien ook een beetje te veel van 't goeie. En dan lees je nu ook nog overal dat koemelk eigenlijk een witte sloper is.. maar dat vind ik dan weer zelf moeilijk te beoordelen in hoeverre dat nou weer waar is :? Ik ben zelf ook best een melk-drinker.
Ook gek trouwens.. nu heb ik echt steeds extra trek in melk (liefst met nesquick :') ) terwijl ik in het eerste trimester echt niets van melk moest hebben 8)7

Dutchdevil, ik heb geen tips wat betreft het fruit. Lijkt me lastig ja. Het fruit in een potje stoppen om te foppen en daarnaast het blijven aanbieden lijken me prima tips iig :)

Trouwens ook nog welkom dutchkidslife! Klinkt gezellig zo met die 2 kinderen van jullie. Leuk hé al die woordjes die ze zo snel leren :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164066950
Ik denk dat we maar gaan kijken of we over kunnen op gewone melk. Het einde van het pak poeder dat we nu hebben komt in zicht. Alleen gaan we nu bijna op vakantie, dus of dat een handig moment is.. Misschien juist wel, toch al een ander ritme daar. Morgen maar eens een fles gewone proberen en kijken wat ze daar van denkt.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:31:13 #118
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164067174
Ik kan nota bene niet goed tegen zuivel, maar melk de witte sloper geloof ik net zo min in als in de hetze tegen brood.

Allemaal van die voedselzandloper onzin...

Ik hou me gewoon aan de aanbevolen 350 ml zuivel. Nederlanders zijn op melk de langste mensen ter wereld geworden denk ik dan maar.
Kwak
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:31:39 #119
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_164067183
Bedankt voor de reacties! Fruit in een potje stoppen had helaas ook niet het gewenste effect. Op zich maak ik me er ook niet zoveel zorgen over. Zakjes fruit eet ze gelukkig wel en daar krijgt ze er in ieder geval 1 per dag van binnen.

Maar snap het gewoon niet. Meeste fruit is zoet. En man en ik zijn gek op fruit. En ook al is het zuur, die draak van ons vind grapefruitsap heerlijk :') Het is gewoon een raar kind ;) Blijf het gewoon aanbiedingen. Ze zal het vast een keer gaan eten.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:34:12 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164067231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:34 schreef dutchdevil het volgende:
Ik voeg me even bij dit topic :s)
Dochter P. is 21 maanden oud nu. En ik ben op zoek naar tips om haar aan het fruit eten te krijgen. Als baby zijnde wou ze fruit uit potjes prima eten. Toen ze stukjes fruit mocht hebben ook uit de potjes en later heeft ze een tijdje gewoon stukje banaan en aardbei gegeten. Maar op een gegeven moment werd ze ziek, en sindsdien vertikt ze het om vers fruit te eten. Zakjes/potjes fruit zijn prima, maar als ze me al aan ziet komen met fruit begint het drama al. "Neee!". Fruit wegduwen, weggooien, tot huilens toe.

Inmiddels al van alles geprobeerd. Heel klein maken, pureren, in de chocopasta/slagroom/hagelslag etc dopen. Het heeft allemaal geen effect. Vandaag maar eens een poging wagen door stukjes vers fruit in een potje te doen. Kijken of ik haar zo een beetje om de tuin kan leiden. Maar ben bang dat het ook niet gaat werken. Fruit op zich vind ze interessant. Op het KDV verteld ze alle kinderen dat ze een appel, banaan of wat dan ook aan het eten zijn. Maar zelf vertikt ze het }:| Ook al verschillende soorten fruit geprobeerd, framboos is nog het ergste en resulteert in kokhalzen :|W
Iemand hier dé gouden tip?
Het lijkt een textuurprobleem? Misschien door pijn of angst met slikken/mond/keel dat ze nu grotere stukken weigert?

Dwingen en trucs helpen niet, laat haar gewoon een beetje klooien en spelen met stukjes, geen druk op moeten opeten. Dan heb je kans dat ze er vanzelf mee gaat experimenteren weer. Is je best bet denk ik. Eraan ruiken en likken is ook al heel wat zeg maar.
Kwak
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:35:58 #121
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164067266
En wel eens gewoon stukjes grapefruit geprobeerd?

Kwak tnx voor je melk-reactie ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:46:44 #122
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164067446
Dutchdevil, is het geen optie om een schaaltje fruit op een centrale, goed bereikbare plek te zetten (salontafel oid)? Laat haar ermee aan klooien.
En groente, gaat dat wel goed? Anders zou je snackgroenten of andere rauwe groenten kunnen proberen.
Je hoef immers niet perse fruit te eten. Dezelfde regel als bij melk, als je via een andere weg aan de voedingsstoffen kunt komen, is het toch ook prima?

Hier trouwens ook Team Anti Aardbei. Het enige wat Piranha eet is (anti-allergische) appel, peer, banaan en meloen. Laatst een perzik en ananas geprobeerd maar meneer mot het niet :N.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:49:33 #123
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164067498
Rady, Frans drinkt ook graag melk. Komt ook wel aan 3 bekers per dag.

Dutch, Dad had laatst een link naar van die hervulbare zakjes voor knijpfruit. Ik zou me er niet te druk om maken, de vorm waarin ze fruit binnen krijgen lijkt mij niet echt een issue. Als de vitamines maar binnen komen. Als jullie bij haar in de buurt wel hele stukken fruit eten zal ze er vanzelf een keer naar vragen denk ik.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164068574
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:30:56 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_164069315
Twee nieuwe users op 1 dag die allebei met "dutch" beginnen. Syntax error ;( :')
disclaimer
pi_164069720
+1 SQ.. Kluts = kwijt :o

Hier stortbui + maf kint :')
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:02:39 #127
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_164069794
Zou het niet mw en mnr dutch zijn?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:21:12 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_164070112
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:02 schreef zeefje het volgende:
Zou het niet mw en mnr dutch zijn?
met kinderen van verschillende leeftijden? Da's spannend :D
disclaimer
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:22:20 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_164070125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:58 schreef JufMariska het volgende:
+1 SQ.. Kluts = kwijt :o

Hier stortbui + maf kint :')
ik kan m niet afspelen -O- straks nog maar es proberen :)
disclaimer
pi_164070478
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:58 schreef JufMariska het volgende:
+1 SQ.. Kluts = kwijt :o

Hier stortbui + maf kint :')
"Kijkeh!"
-dat is Lucas. Weet je nog dat je met Lucas ging spelen?
"Jah"
"Lukasss! Jegen.. Oii. Lukasss!"
(Filmpje afgelopen)
"Mere! Mere Lukas!" (Meer)

X5

Nu snijdt ze worteltjes terwijl ze "Lukas die!" Zegt, en naar de worteltjes wijst :D

Hij heeft indruk gemaakt 😍
pi_164070513
O+ :'( Wat cuuuuuute!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164070664
Proberen om een pop in een mini-buggy te leggen en je huilend ter aarde storten als de pop niet goed blijft liggen.. is dat nou dreumesgedrag?
pi_164070671
Wat schattig, L in de regen :D
pi_164071182
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Proberen om een pop in een mini-buggy te leggen en je huilend ter aarde storten als de pop niet goed blijft liggen.. is dat nou dreumesgedrag?
Ja. En peutergedrag. Je hebt dus nog even om er aan te wennen :P
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:29:53 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164071391
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Proberen om een pop in een mini-buggy te leggen en je huilend ter aarde storten als de pop niet goed blijft liggen.. is dat nou dreumesgedrag?
Ja... Dat is hier als je toren niet lukt.. Na 2 x proberen ook al, dat belooft wat qua doorzettingsvermogen :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:32:50 #136
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164071474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:58 schreef JufMariska het volgende:
+1 SQ.. Kluts = kwijt :o

Hier stortbui + maf kint :')
Wat een held :D O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:33:44 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164071496
Nog een vraag. Hoe spreek je "nee" uit op een niet hilarische manier?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164071515
Heel herkenbaar. Als je niet door de muur heen kan bijvoorbeeld. Of als je niet zelf je schoenen aankrijgt. Of als je niet in de vaatwasser mag klimmen. De zandbak niet zelf open krijgt. Geen naaktslakken mag eten.

Gaat nog een paar jaar door dus? Is (nog) geen opvoedfaal?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_164072181
Oh boy.. Ik geniet nog maar even van de rust geloof ik ;) Hier alleen drama als ze door heeft dat er iets te eten of drinken aan komt en ze het niet NU gelijk krijgt.

M. keek net TikTak. Bij het getiktak aan het begin ging ze gelijk met haar tong klakken en bij de muziekjes ging ze ineens staan dansen O+ (En bij de reclame met koeien die steeds na afloop in beeld komen, schrikt ze zich iedere keer helemaal te pletter _O- )
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:33:29 #140
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164073041
Njatte L. O+

Dreumesdriftbuien O+

Oh boy, mijn dreumes heeft vanmiddag een peuter van 2,5 jaar gevloerd :@ ... Dat word nog wat :') .
pi_164073685
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:34 schreef Krisvc het volgende:

Gaat nog een paar jaar door dus? Is (nog) geen opvoedfaal?
Als dat zou is, ben ik de slechtste moeder ooit. 8-) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:56:54 #142
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164073890
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 07:23 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom Dutch! Jij hebt ze kort op elkaar zitten, hoe is dat?
Hi Stormqueen! Vermoeiend af en toe, maar ook hartstikke leuk :). Vrouwlief is al halverwege dertig en wil graag opschieten. Nummer drie zit inmiddels ook al in de oven. Daarna gaat er een knoop in ;-)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:16 schreef NotTheSame het volgende:
Schermtijd is hier ook zeer beperkt. Het boeit hem gewoon niet. Al de tv aan staat is het meestal BabyTV wat aan staat. Bij Zappelin ben ik afgehaakt. Dat Igam Ogam had hier op Draak nogal een negatieve invloed.
Schermtijd loopt hier een beetje de spuigaten uit, maar ik merk ook dat Beau er ontzettend veel van leert. Spreekt al een aardig woordje Engels, kan Engelse liedjes meezingen, tot 10 tellen in nederlands en Engels. Supertrots!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:07 schreef Radyhyn het volgende:
Trouwens ook nog welkom dutchkidslife! Klinkt gezellig zo met die 2 kinderen van jullie. Leuk hé al die woordjes die ze zo snel leren :Y
Ja, hartstikke gezellig ook! Met onze oudste kun je nu ook al korte gesprekjes voeren en heeft ook onthouden wat hij op een dag zoal gedaan heeft (althans, dat denk ik op te maken uit zijn reactie).

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:30 schreef Stormqueen het volgende:
Twee nieuwe users op 1 dag die allebei met "dutch" beginnen. Syntax error ;( :')
Toeval bestaat niet. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:02 schreef zeefje het volgende:
Zou het niet mw en mnr dutch zijn?
Nee, toevallig niet :).

Vandaag heeft Kate, onze kleine dreumes, weer lekker een potje van gemaakt: mama buitengesloten waardoor ze met de ladder van de buurman door het slaapkamerraam kon klimmen en ondertussen met gangster nummer 1 helemaal naar zolder klimmen. Stel boeven zijn het!
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164074457
Ondernemend boefje dus ook dutchkidslife. En wat leuk dat nr 3 onderweg is.

L.ucas en njat! O+

Beibei (aardbei) zijn hier ook dik favoriet. Die kan ze de hele dag wel eten, en aangezien het zo'n beetje het enige wat ze echt goed eet, geven we dan ook maar wat vaker aardbeien.

Madame stond vandaag half in de vijver bij een speelafspraakje, samen met een kindje van 2.5 was ze aan het spelen, en dat meisje was rustig aan het bouwen met zand en mijn rauwdauwer zit echt geen seconde stil, en toen verloor ze haar evenwicht... :') "mama sajah semmen he" lang leve reserve kleding.
S. 2014
J. 2016
pi_164074549
Een open vijver met zulke kleintjes? Brr... Mijn schoonouders hebben een vijver en nu twee kleinkinderen (M dus van 1 en eentje van een 7 maanden) en die maken een hek om de vijver. Ben ik erg blij mee! Ik weet dat ze wel opletten, maar heb ook al meer dan eens nachtmerries van dat ding gehad..
pi_164074612
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Een open vijver met zulke kleintjes? Brr... Mijn schoonouders hebben een vijver en nu twee kleinkinderen (M dus van 1 en eentje van een 7 maanden) en die maken een hek om de vijver. Ben ik erg blij mee! Ik weet dat ze wel opletten, maar heb ook al meer dan eens nachtmerries van dat ding gehad..
Logisch hoor! Het kan zo snel gaan :X

Mr. L en njatte regen O+
pi_164075943
Aardbeien, blauwe besjes, kersen, druiven, bananen, etcetera ; volgens Frits is het allemaal dieje en dies! Hij is er gek op.

We hebben onze handen vol aan onze kleine sloper. Hij was vandaag druk bezig met het wegsturen van een driejarig jongetje van zijn fiets. De fiets van het jongetje wel te verstaan. :')
pi_164076513
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Een open vijver met zulke kleintjes? Brr... Mijn schoonouders hebben een vijver en nu twee kleinkinderen (M dus van 1 en eentje van een 7 maanden) en die maken een hek om de vijver. Ben ik erg blij mee! Ik weet dat ze wel opletten, maar heb ook al meer dan eens nachtmerries van dat ding gehad..
Ja zo'n platic betonbak zeg maar, mijn keuze zou t ook niet zijn in de tuin maar hun dochtertje blijft er dus ver vandaan, mijn waterliefhebber dan weer niet, maar ik ben altijd in de buurt.
S. 2014
J. 2016
pi_164077396
Dreumes/peutergedrag, praat me er niet van. :') N. heeft het woordje "nee" geleerd en bij alles wat haar niet aanstaat (tegenwoordig is dat elk moment dat ze even niet zelf rond mag lopen :') ) mekkert ze heel dramatisch neeeheeeee, wat overigens hilarisch klinkt aangezien ze mijn Twentse accent over lijkt te hebben genomen. _O-

Fruit is hier ook de bom. O+ Eigenlijk alles behalve appels tot nu toe en aardbeien en verse ananas zijn wel echt favoriet. :Y)

Ach L., wat ben je toch een leukerd. O+
pi_164086251
In de categorie dreumesgedrag?
Als één van ons opvoedkundig bezig is geweest tegen L. (lees: ze mag iets niet en dat leggen we aan haar uit en ze krijgt haar zin dus niet) kijkt ze degene die het uit heeft gelegd niet meer aan. Wel gaat ze slijmen bij anderen die dan toevallig aanwezig zijn. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_164096362
Wat Ketel betreft is poes Het Beste Ooit. Dat gevoel is echter niet altijd wederzijds... :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:14:36 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164096471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:49 schreef Krisvc het volgende:
In de categorie dreumesgedrag?
Als één van ons opvoedkundig bezig is geweest tegen L. (lees: ze mag iets niet en dat leggen we aan haar uit en ze krijgt haar zin dus niet) kijkt ze degene die het uit heeft gelegd niet meer aan. Wel gaat ze slijmen bij anderen die dan toevallig aanwezig zijn. :')
Dat heet nu al lekker uitgekookt en is zeker niet des dreumesch :D

Mijn peutervrouwtje van 2 doet het ook :P
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_164098006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:08 schreef lunapuella het volgende:
Wat Ketel betreft is poes Het Beste Ooit. Dat gevoel is echter niet altijd wederzijds... :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D !
Gelukkig staat de pleister hem wel goed
  vrijdag 29 juli 2016 @ 21:31:27 #153
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164098054
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ondernemend boefje dus ook dutchkidslife. En wat leuk dat nr 3 onderweg is.
Zeker een ondernemend boefje. Ze liep al toen ze 10 maanden was (heeft ze niet van een vreemde want Beau liep ook al met 10 maanden). Ze zit nu in de fase dat ze alle kastjes open trekt, de inhoud eruit trekt en dan met een O-) -koppie ons aankijkt...
Trotse vader van Beau en Kate
  zaterdag 30 juli 2016 @ 00:52:17 #154
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164102558
Mnoh arme ketel. Een poezenkras. Wel een mooie pleister! Blijft hij daar nog een beetje vanaf of blijf je pleisters plakken?

Goed etende dreumesen zie ik voorbij komen! Aardbeien, avocado en ander fruit. Knap hoor. Hier krijg ik er alleen appel en banaan in. Morgen ga ik avocado proberen. Hopelijk eet ze dat wel.

Ik weet dat ik geen excuses hoef te maken wanneer ik lang niet post, maar het voelt toch alsof ik dat een beetje moet doen -voor mezelf-. Het is de laatste tijd erg druk hier. Een vermiste kat. Een andere kat die opeens alleen maar sliep.. Wii dachten dus dat hij de andere kat mistte tot we zagen dat hij na een dag slapen op ro's bed (mag normaal nooit) niet meer kon lopen. Dierenarts gebeld. Zei dat het door heimwee kwam. Volgende dag nog niks verbetert. Naar het dierenziekenhuis en daar bleek dat de kat een opgezette blaas had. Doodziek was. Nu ligt hij al sinds dinsdag in het dierenziekenhuis. Zucht..
Vind het zo erg. Zo sneu.
Vooral omdat iedereen een mening heeft over de kosten. Ik begin er nooit over, maar de mensen om ons heen hebben het alleen maar over 'mijn grens is x bedrag. Elke euro daarboven is een spuitje'.
Trek me dat soort dingen toch aan. :{
Aaaargh poezels..
Sorry. Dreumes topic.

Ro!
Ik bracht ro naar het Kdv. Had haar 2 potjes met kV meegegeven. Krijg ik na de dag Kdv te horen of ik zeker weet of ik ro nog kV wil geven.. ' we kennen eigenlijk niemand die op die leeftijd nog kV krijgt'.
Ik kreeg vast het schaamrood op m'n wangen, maar.. Shit hey.. Geen kV meer?
Dat is zo'n beetje het enige dat ze altijd drinkt. Het geeft me zo'n geruststellend gevoel wanneer ze hem op heeft (genoeg cl binnen enzo) en nu dit weer.
Ben ik echt een luie moeder? Geeft niemand haar dreumes (16mnd) nog kV? :o
pi_164103981
We zijn begonnen met slaaptraining 's nachts, omdat J als hij wakker wordt bij ons wil slapen, maar dat gaat ten koste van ieders slaap. Inmiddels slaapt hij weer en liggen wij wakker 8)7

Faptist, het fruit wat J de ene keer naar binnen propt, wordt een volgende keer resoluut aan de kant geschoven. En ook de kokosyoghurt die hij wel oké leek te vinden, was gisteren niks...
J krijgt nog wel (dieet)kv, maar dat is i.v.m. zijn allergie. Je zou eens kunnen proberen wat Ro van koemelk vindt?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 06:56:00 #156
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164104281
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:52 schreef faptist het volgende:
Ben ik echt een luie moeder? Geeft niemand haar dreumes (16mnd) nog kV? :o
Onze Beau drinkt nog steeds melk uit de fles en is bijna drie. Hij is er gek op. We hebben een paar maanden geleden wel de KV vervangen door halfvolle melk, maar naar bed zónder is uit den boze :).

Kleine Kate gaat dezelfde kant op: zij wordt nog steeds 's nachts wakker voor een flesje. Soms slaapt ze door, maar vaker niet dan wel.

Oh, goedemorgen allemaal trouwens. Fijn zo'n zaterdag om 6 uur al wakker *O*
Trotse vader van Beau en Kate
  zaterdag 30 juli 2016 @ 08:10:19 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_164104475
Waarom zou dat lui zijn, faptist? Imo ben ik luier, want ik giet alleen maar melk in een fles. Jij moet nog schepjes tellen 8-) en er zullen massa's kinderen zijn die nog lang poedermelk drinken. Ze verkopen het spul zelfs voor peuters, dus er zal vast vraag naar zijn ;)
Sterkte met de poezen!

Dutch, voor mij geruststellend dat jouw peuter nog flessen drinkt. Hier lijken alle kinderen al over op allerhande hippe bekers. Mauw drinkt ook uit alles, maar steeds maar slokjes. Echt doordrinken doet ze alleen uit een fles.
disclaimer
  zaterdag 30 juli 2016 @ 08:11:11 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_164104479
Ketel heeft een oorlogswond :D stoere pleister :Y
disclaimer
pi_164104503
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:10 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zou dat lui zijn, faptist? Imo ben ik luier, want ik giet alleen maar melk in een fles. Jij moet nog schepjes tellen 8-) en er zullen massa's kinderen zijn die nog lang poedermelk drinken. Ze verkopen het spul zelfs voor peuters, dus er zal vast vraag naar zijn ;)
Sterkte met de poezen!

Dutch, voor mij geruststellend dat jouw peuter nog flessen drinkt. Hier lijken alle kinderen al over op allerhande hippe bekers. Mauw drinkt ook uit alles, maar steeds maar slokjes. Echt doordrinken doet ze alleen uit een fles.
Saar heeft ook heel lang uit de fles gedronken, anders dronk ze gewoon niet.... :')
Sinds een maand of 3 drinkt ze uit de difrax rietjesbeker, behalve de warme melk bij t slapen want die krijgt ze nog steeds... anders slaapt ze niet ( pick your battles)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 juli 2016 @ 08:21:28 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_164104507
Vind ik ook hoor, ik ga daar echt geen issue van maken. Ze zijn 1 jaar oud ffs. Ze worden al zo snel groot ;)

En ze kan heel goed uit een gewone beker, maar dat geeft zo'n zooi in bed 8-)


disclaimer
pi_164104529
Mijn nichtje wordt in september 4 en daar is nu de deal dat ze dan stopt met flessen. Maar ja, je wil ook gewoon dat er wat drinken in gaat toch?

Wij hebben al een tijdje de hondjesbekers van de Ikea. Een open beker vind ik ook te veel geknoei.

En de fles voor het slapen gaan is pas een paar weken terug gestopt. We hebben nu het probleem dat hij helemaal geen melk meer drinkt alleen... Hij krijgt nu dus wat meer roomkaas op brood, want pap hoeft hij ook niet.
pi_164104683
Annie krijgt ook nog flessen. Ik vind het wel prima want die drinkt ze tenminste leeg. 's Morgens een fles volle melk met Brinta en 's avonds een fles volle melk voor het slapen gaan. Weet ik tenminste zeker dat er 400cc vocht in dat kind gaat, want overdag drinkt ze nauwelijks }:| .

Ohja en gisteren had ik een flesje klaargezet voor Tas en toen ging ik even wat pakken. Lang verhaal kort: mijn dreumes vindt babymelk Nr1 ook nog heel erg lekker. "Kijk mama! Oppelepop!" :') .

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2016 09:01:15 ]
pi_164104714
Wortelmauw O+

Wat doet ze dat beheerst SQ! Gaat ze dan niks aanwijzen / er mee lopen / met haar handjes erin frutten / dingen in de beker doen? Dat is namelijk waarom ik open bekers met Annie alleen doe als we samen aan tafel zitten. En dan nog is het opletten.
pi_164104799
Oppelepop O+ O+ O+

PeuterMauw! O+

Lou drinkt niet meer uit flessen, maar nog wel de borst. Niet dat dat heel vergelijkbaar is met flessen, maar wel met (nog) kv geven.

Verder team open beker w/ flessen dronk ze toch alleen maar bij de gastouder. Ze ging snel over naar rietjesbeker en vervolgens open beker. Ze pikte ook altijd ons glas op tafel om te drinken :')
pi_164104938
Saar gooit 3 kwart vd inhoud dan in dr nek... :') ze wil wel maar is dan te enthousiast.

Mauw! Stoere meid! Ik O+ van tuinbroeken bij die kleintjes.
S. 2014
J. 2016
pi_164105091
Mijn kind is natuurlijk ook al wel een kleuter qua doen en laten :+
Zegt ze terwijl kind over het bed aan het koprollen is en er bijna aflazerd :')
pi_164105106
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:51 schreef Skittles het volgende:
Mijn kind is natuurlijk ook al wel een kleuter qua doen en laten :+
Zegt ze terwijl kind over het bed aan het koprollen is en er bijna aflazerd :')
Das heel kleuterlike toch :+ een dreumes/peuter begint al voor ze op t bed is... :P
S. 2014
J. 2016
pi_164105154
Met eraf lazeren, koprollen of een combinatie van beide? :P
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:03:20 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_164105220
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Wortelmauw O+

Wat doet ze dat beheerst SQ! Gaat ze dan niks aanwijzen / er mee lopen / met haar handjes erin frutten / dingen in de beker doen? Dat is namelijk waarom ik open bekers met Annie alleen doe als we samen aan tafel zitten. En dan nog is het opletten.
Meestal niet. Meestal. :')

Oppelepop _O- nou, weet je dat ook weer :Y)
disclaimer
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:07:22 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_164105260
Mauw vond net een bakje tomaten in mijn tas en heeft nu dus tomaten als ontbijt gegeten :')
disclaimer
pi_164105314
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw vond net een bakje tomaten in mijn tas en heeft nu dus tomaten als ontbijt gegeten :')
beats snickers of een kitkat :+
pi_164106166
O pikte ook altijd onze bekers, dus toen maar overgegaan naar open bekers. In bed een munchkinbeker og flesje met water. Ze drinkt onwijs veel 's nachts, dus dat is wel fijn

En vandaag wilde ze niet op haar stoel zitten bij het ontbijt. Prima, sta jij dan maar lekker aan de grote tafel :') . En dan heel voorzichtig haar glas melk op de tafel zetten.
Later, toen ik staand een luier wilde verschonen, kwamen we er achter waarom ze niet wilde zitten. Zo'n keutel rolt best een eind als je zo'n luier met een vaartje van die billen af trekt joh }:|

Mauw O+ Echt, spijkertuinbroeken bij dreumesen/peuters. zo onwijs lief O+ En tomaatjes zijn ook heel lekker :D
pi_164106251
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:57 schreef Skittles het volgende:
Met eraf lazeren, koprollen of een combinatie van beide? :P
koprollen en dan met je hoofd tegen t bed klappen... mijn kind heeft mijn inschattingsvermogen... arm ding :+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 juli 2016 @ 11:51:32 #174
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164106773
Ik geloof dat wij ook wel eens tomaatjes hebben gegeven als ontbijt als fruit op was. :D

Lijkt me ook echt niet lekker zitten met zo'n drol aan je kont, nee! :X

}:| :
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164106789
Wat een toffe pleister Ketel! Wordt de kat bij jullie ook constant achterna gezeten (onder luid gegil en gelach)?

Wat is Mauw ineens groot daar! En die staartjes O+

Flessen: Hier dus ook nog een fles voor de melk, maar M. is dan ook net 1. Ze krijgt naar het kdv nog steeds (vanuit mijn vriezervoorraad) een flesje bv mee voor tussen de middag. Op het kdv hebben ze daar eigenlijk nooit een opmerking over gemaakt. Thuis krijgt ze tussen de middag koemelk of bv.

Faptist: Zeker als Ro alleen kv drinkt en bijv. geen koemelk of (weinig) ander vocht dan zou ik het nog even zo laten.

Edit: haha L! Dat lachje ook :D
pi_164107069
Mauw, wat ben je groot :o en ik vind je tuinbroek geweldig!

Ketel, wat een mooie pleister! Zo leuk om te zien dat hij weer met z'n neus in een boek zit. O+

Fap, als Ro daar nog behoefte aan heeft zie ik het probleem niet zo?

L. drinkt uit alles. Overdag staat er altijd een rietjesbeker met water (soms diksap) die ze kan pakken. Daar drinkt ze er soms één, meestal 2 van op een dag. Daarnaast drinkt ze graag slokjes uit onze beker. We zijn sinds gister helemaal over op koemelk. Op dit moment nog even verwarmd uit een fles. 's Avonds een papfles. Tuitbeker vind ze ook prima, maar drinkt ze minder uit dan de rietjesbeker.
Volgens mij zou L. álles slurpen als ze de kans krijgt. Knijpfruit, spaghetti, noodles, rietjesbeker. :')

Mari, wat een heerlijk filmpje! En wat herkenbaar.
Minder leuk vind ik het op de tv slaan met de hamer van hamertje tik. :'(

Ja zeggen is hier ineens een dikke hit. Soms heb ik het gevoel dat het nog bewust is ook. "Zullen we je schoenen aandoen?" "JA" en dan bij me komen zitten zodat ik d'r schoenen aan kan doen. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_164107380
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:52 schreef faptist het volgende:
Mnoh arme ketel. Een poezenkras. Wel een mooie pleister! Blijft hij daar nog een beetje vanaf of blijf je pleisters plakken?
Hij bleef er heel goed af! Het plakken zelf vond hij alleen helemaal niks, dus toen heeft hij ook zijn hoofd nog eens gestoten aan de commode. :') 's Avonds zat er al een mooi korstje op, dus toen heb ik de pleister er in bad afgepulkt.

Kazy, de poes wordt hier constant onder luid gekir achterna gezeten. :D Dat gaat meestal goed, maar gisteren was het blijkbaar een verkeerd moment, want de poes schrok en sprong op. En tja, dan ligt zo'n dreumeshoofd dus een beetje in de weg...

Kris, boeken blijven de bom. O+ Nu was hij zijn eigen fotoboek eens goed aan het bekijken. :D
pi_164107525
Wat een boefje, Mariposas!

Mauw met de tuinbroek, ik vind dat zo schattig. Heb er voor J ook 1 O+

Ketel met de pleister. Was het een gemene haal of viel het mee?

Open beker hier alleen aan tafel, voor slokjes tussendoor staat er een rietjesbeker.

Ik ben normaal niet van de foto's op internet, maar in de bibliotheek zat J zo lief op een krukje dat er een foto van gemaakt werd door de biebmevrouw:
Weer weg!
Ps kledingkeuze is niet hoe hij er normaal bij loopt. Alle fatsoenlijke combi's zaten in de was :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Hupje op 30-07-2016 18:55:52 ]
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:09:13 #179
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164108377
quote:
Wat een superleuk filmpje! Lekker ondeugend ook :).

Dit is onze dame aan het schilderen:


quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:31 schreef Hupje het volgende:
Ik ben normaal niet van de foto's op internet, maar in de bibliotheek zat J zo lief op een krukje dat er een foto van gemaakt werd door de biebmevrouw
Haha, wat lief!
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164110236
Ik lees later weer even beter bij, maar ik zag al wel voorbij komen: Mauw met tuinbroek O+ En oppelepop O+ En koprollers O+

Ik ben een beetje van de leg na een lange bruiloft gister, waarbij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en vanochtend de ontdekking dat onze lieve kroelkater van nog maar 7 plotsklaps in z'n slaap is overleden ;(
Met Lucas alles goed verder gelukkig (hoewel hij wel opvallend vaak naar 'Uusss?' vraagt nu ;( )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164110556
Wat een superleuk en herkenbaar filmpje van L. O+

Wat leuk J. eens te zien, Hupje! Wat een vrolijke foto. :D

Kusje erop Ketel. :*

Wat ziet Mauw er tof uit. :D

Boekjes zijn hier ook de bom, as we speak heeft mevrouw haar hele bibliotheek weer uitgestald op tafel en moet alles aangewezen en benoemd worden. :D O+

Dat 'ja!' doet N. nu ook een tijdje Kris, zo leuk! Het nee gillen is toch echt wel eens stuk minder en dat doet ze juist vaker de laatste tijd. }:| Ze had altijd al flink temperament, maar de laatste dagen is het heel extreem. :o

He bah JM, dat zijn geen leuke dingen. -O- Arme poes. :'(

N. maakte vandaag weer een koprol van de Wheelybug. :X Dat kind is echt een wandelende blauwe plek de laatste tijd, ik hoop dat ze snel wat voorzichtiger wordt. :')
pi_164113269
Mari wat een boef O+
Luna :o wat een pleister en een leukerd heb je O+
Mauw hadden we de uithuwlijkspapieren al voor geregeld toch Sq? Opvreetbaar ding

JM wat verdrietig :*
  zaterdag 30 juli 2016 @ 17:50:35 #183
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164113691
Ah Jufm
Wat rot van je kat. Sterkte.
Gelukkig is hij vredig ingeslapen. Dat wens ik al mijn katten (en geliefden) ook toe.
En goed dat je het zo hebt opgelost met het bruidspaar!
Hopelijk nu alles goed met het jongetje.


KV
Wat fijn om te lezen dat jullie dat ook nog gewoon geven.
Ro is een slechte drinker. Ze drinkt wel graag water uit zo'n evianfles. Daar zit zo'n tuutje aan en dan voelt ze zichzelf helemaal de bom.
Ik denk dat ik die flessen daarom ook zo relaxed vind.

En keutelverhaal van roomsnoes is hee herkenbaar.
Zo lag ro een paar weken geleden in bed. Ik was ook moe, maar druk met 101 dingen waardoor ik haar gewoon liet liggen jammeren.
Na een kwartier sliep ze nog niet.. Na een half uur nog steeds niet. Dus toen toch maar even naar boven gegaan. Op de trap kwam de lucht me al tegemoet. Dikke kiesluier. Verschoond en daarna sliep ze meteen.
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164115200
:o Dat was vast schrikken, JM! Heb je nog gehoord hoe het nu met het jongetje gaat?

En ;( voor het poezennieuws van JM en faptist
pi_164117448
JM. :*. ;(. En wat schrikken van dat jongetje!

Fap, ik hoop dat jullie eigen kat snel terugkomt!

Hartjes voor alle filmpjes en foto's, wat een mooierds en leukerds hebben jullie toch allemaal. O+.

Wij logeren bij de ouders van Baard dus we maken even van de gelegenheid gebruik om samen even een filmpje te pakken. Opa en oma passen op. *O*. Vanmiddag waren we bij de verjaardag van de oma van Baard en I was zó lief. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164118341
Fap, ik las het op fb, wat naar, die onzekerheid ;(
DaD & baard naar de film *;
En filmpjes nu ook gekeken O+
En op bed apekooien tot het mis gaat: +1 :')

Ik was vandaag echt verdrietig over pousse, hij en Lucas konden het eindelijk goed vinden samen, en ze waren zó lief samen :'( En hij was onze eerste kat die als kitten bij ons kwam, is toch bijzonder. En Lucas maar roepen vanmiddag: 'uuusss... Uuuuuussss! Uuuuussss? Uusie?' Naar boven en in de tuin.. ;(



Jongetje gaat ok. De breuk is geopereerd en nu volgt nog pittig herstel, maar hij draagt het dapper hoorde ik. Het raakte me extra; ik heb vorig jaar ook een bruiloft met ongeveer driekwart van dit gezelschap gefotografeerd (bruidegom van toen is de broer van de bruid van gister, met zelfde vriendengroep O+ ) dus oa deze mensen kende ik al een beetje. Fijn joh, zo betrokken zijn bij je bruidsparen ;) :')

[ Bericht 2% gewijzigd door JufMariska op 30-07-2016 21:21:12 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164118413
JM wat heftig van het jongetje. En wat verdrietig van de kat ;(

Lekker er samen even uit DaD.

Ik heb net mn dreumes op bed gegooid en haal er morgen een peutertje uit. O+ Ben erg benieuwd hoe ze de slingers en de ballonnen gaan vinden. En natuurlijk de cadeautjes.

Dr taart vond ze vandaag in elk geval al erg mooi en ze wilde telkens even kijken of ie nog wel in de koelkast stond. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_164118537
JM en Fap :*

Hupje: ik zag de foto nog voordat je hem weghaalde. Wat een leukerd heb je O+

Kris: wat lief! Grote kans dat ze al redelijk snapt wat het betekent.

Leuke taart GM en een fijne dag morgen!
pi_164118835
Hee hier waren jullie gebleven!

JM wat sneu van je pousse, extra sneu als je kind er niets van snapt. :'(
GM gefeliciteerd!
Fap, ook sterkte op poezen gebied! R drinkt ook nog wel eens kv en vaak een fles warme koemelk voor het slapen. Verder open bekers, rietjes en tuitbekers gaat niet goed, open bekers geen problemen.
R krijgt trouwens een krullerig matje in haar nek, kappertijd? Of zijn jullie meisjes allemaal nog ingeknipt?
pi_164119047
Nu schiet ik toch in de lach van je 'ingeknipt' ingee, thanks :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164119192
Zo rot JM ;( Arme lucas die z'n vriendje zoekt ;(

Fijne verjaardag GM!
Fijne avond DaD en Baard!

Wij gaan straks op vakantie, ben heul benieuwd hoe M het gaat doen!
pi_164119310
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:42 schreef JufMariska het volgende:
Nu schiet ik toch in de lach van je 'ingeknipt' ingee, thanks :D
Bevallings flashback :o
pi_164119454
Fijne vakantie ima!

Sterkte JM, echt geen fijne dingen zeg :'(

Alvast gefeliciteerd GM! En welkom bij de peuters alvast!

En veel verder ben ik niet gegaan met teruglezen :)
Ik lig hier heerlijk te chillen met een nog niet slapend kind op me O+
  zaterdag 30 juli 2016 @ 23:27:15 #194
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164121407
Mari dat filmpje! _O-
Dutch leuk gedaan zo het schilderfilmpje.. lekker kliederen
Stoer-meiske-mauw O+
JM wat kan je een verdriet hebben he over een huisdier, sterkte meis :*
En voor fap ook :*
IMA fijne vakantie!! 8-)
GM ik zou ook die taart in de gaten houden als ik haar was! :Y) :9 Veel plezier morgen! (dan feliciteer ik pas :P)
Loj gezellig zo chillen O+
Dad fijn zo'n avondje samen :Y
Hier vanavond lekker sushi wezen eten met z'n 3en :Y) O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 31 juli 2016 @ 00:04:52 #195
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164122005
Hee kijk.. het is morgen!
GM gefeliciteerd met je meisje! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 31 juli 2016 @ 06:49:51 #196
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164124667
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij gaan straks op vakantie, ben heul benieuwd hoe M het gaat doen!
Veel plezier, gaat vast goed komen! Gaan jullie met de auto? Zag je in het vakantietopic over een vijfpuntsgordel en een slaapzak :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 23:27 schreef Radyhyn het volgende:
Dutch leuk gedaan zo het schilderfilmpje.. lekker kliederen
Dank je! Is een beetje een hobby van ons: kindervideo's maken. En ik merk dat ik dan extra geïnspireerd word om leuke dingen met ze te gaan doen!

gewoonmezelf87 ze gaat het vast geweldig vinden, gefeliciteerd en een leuke dag!

JufMariska, wat erg van pousse! Altijd naar om afscheid te nemen van een beestje dat zo'n onderdeel van het gezin is geweest :'( Lucas zal 'r vast missen!

Beau is helemaal weg van boekjes trouwens. We hebben er één van de Leeuwenkoning die echt favoriet is en twee van Jokie en Jet. En ééntje waarin er op de kop van de mol gepoept is, die leest Beau al zelf vrolijk voor :)
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164124684
Bedankt rady en dutchkidslife!

Mijn monstertje is jarig! En slaapt nog itt mama :')

Ook het 2e jaar is voorbij gevlogen.

S. 2014
J. 2016
  zondag 31 juli 2016 @ 07:38:53 #198
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164124732
Gefeliciteerd Saar en gm! *O*

Mauw O+

Jm :* en wat heftig van dat jongetje

Fijne vakantie ima!

Fap ik hoop dat je poes terugvind :*

Mari en dutch leuke filmpjes O+

O. Drinkt het liefst de hele dag door. Of een rietjesbeker of een gewone beker. Al heb ik liever de rietjesbeker want gewone bekers gaat nog wel eens mis.
  zondag 31 juli 2016 @ 07:43:14 #199
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164124737
Gisteren feestje gehad van mijn oma die 90 geworden is. 3 uur varen op een boot :{ maar O. Deed het weer geweldig O+ ze heeft 3 uur lang de show gestolen door lekker rond te rennen, bij iedereen even te buurten en vooral 3 uur lang te lachen en vrolijk te zijn O+

Ik krijg zovaak de vraag of ze altijd zo vrolijk is (ja) en even vaak krijg ik te horen dat ze haar zo leuk vinden. Ik klap dan helemaal uit elkaar van trots O+
  zondag 31 juli 2016 @ 08:08:59 #200
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164124801
GM, gefeliciteerd *O*

JM :* en wat erg van dat jongetje zeg

IMA, fijne vakantie!

Mari, wat een lekker ondeugend smoeltje op het filmpje!

Snoenk, leuk om te horen dat andere jullie O ook zo leuk vinden!

Dutch, heerlijk dat verven. Hier denk ik dat ze de kwast op zouden eten. Aangezien alles in hun mond gaat. Krijtjes, kleurpotloden etc.

Hier drinken ze water uit de rietjesbeker. En aangezien ze gewoon water drinken, krijgen ze ook nooit wat anders. (Behalve melk)

Hier gaat alles zijn gangetje. Ze zijn op dit moment erg leuk en gezellig. Behalve rond etenstijd 's avonds, dan zijn ze wat moe. Maar dar hou ik rekening mee. L is een enorme kletskous aan het worden. Als ze in bed ligt in de avond kan ze gerust eerst nog 1,5 uur kletsen met haar knuffels O+
N is ook een heel vrolijk meisje geworden sinds ze kan lopen. Ik denk dat ze voorheen wat meer mopperde uit frustratie.
Ze zijn alleen soms erg jaloers op elkaar. Als N bij mij wil zitten, wil L dat ook. En dat mag dan niet van N. Die duwt haar echt weg dan. Andersom ook.
  zondag 31 juli 2016 @ 08:22:49 #201
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164124838
Gefeliciteerd GM!

JM O+

Ingee, bij Draak hebben we ook het welbekende matje gehad. Wij hebben het toen door laten groeien. Wel hebben we het vanaf 12 maanden een paar keer bij laten punten zodat die hele dunne (baby) haartjes ook mee gingen in het kapsel ipv het ontplofte mol kapsel ;).

Piranha hebben we 2 maanden geleden voor het eerst laten knippen. Langere haren was bij hem geen gezicht vond ik :@. En afgelopen week hebben ze hem bijna kaal geknipt, dat was niet helemaal de bedoeling ;(.

Snoenk 3 uur op een boot, ik zou geloof ik 3 uur lang groen over de reling hangen :'). Maar fijn dat O. het zo goed doet!

Shop fijn dat ze nu van die frustratie af zijn. En dat kwebbelen in bed O+ .

IMA veel plezier op vakantie!

Fap :*.
pi_164124944
Hoewel we 1 dagje spijbelen, want hij wordt pas morgen 2 jaar, komen wij hier ook alvast uitzwaaien :W

De komende maanden zit ik thuis opgescheept met niet 1, maar 2 peuters :') :D ... dear lord.
We hadden voor een prikkie een heleboel V-tech Toettoet op de kop kunnen tikken .. en meneer is de gelukkigste man op aardig. Tot snel allemaal bij de peuters! :W

Foto's onder spoiler want grooooot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 juli 2016 @ 09:07:40 #203
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164125024
Alvast gefeliciteerd Twinkle!
pi_164125054
Gefeliciteerd, GM en Twinkle! *O*.

Verder :O. We waren rond 1 uur op bed en het duurde zeker een uur voor ik kon slapen (niet m'n eigen bed hè :') ). Natuurlijk werd I net vannacht om 3 uur wakker om dat tot 6 uur te blijven... Gelukkig hebben we daarna nog twee uurtjes slaap kunnen pakken en nu speelt hij beneden met opa terwijl wij even bijkomen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164125072
Twinkle gefeliciteerd met je beertje O+ :* !

En GM gefeliciteerd met Saar O+ :* !

Onvoorstelbaar dat ze nu alweer peutertjes zijn :o Stop de tijd!
  zondag 31 juli 2016 @ 09:27:47 #206
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164125142
Twinkle, ook alvast gefeliciteerd *O*
pi_164125222
(Alvast) gefeliciteerd Twinkle en GM! *O* Wat is het toch hard gegaan. :o
pi_164130788
Gefeliciteerd, Saar! Een fijne verjaardag met een mooie taart :)

En ook Boaz gefeliciteerd. Mooie auto's heb je gekregen!

Gisteravond werd ineens een van onze konijnen ziek (maar was vanochtend gelukkig weer oke). Toen moest ik weer aan jullie poes denken, JM... :* Je raakt zo gehecht aan zo'n beestje.

Snoenk, heerlijk toch, zo'n kind :)

Lijkt me lastig, shop, als ze jaloers zijn. Hoe ga je daar mee om?
  zondag 31 juli 2016 @ 14:51:35 #209
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164130976
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:52 schreef faptist het volgende:
Mnoh arme ketel. Een poezenkras. Wel een mooie pleister! Blijft hij daar nog een beetje vanaf of blijf je pleisters plakken?

Goed etende dreumesen zie ik voorbij komen! Aardbeien, avocado en ander fruit. Knap hoor. Hier krijg ik er alleen appel en banaan in. Morgen ga ik avocado proberen. Hopelijk eet ze dat wel.

Ik weet dat ik geen excuses hoef te maken wanneer ik lang niet post, maar het voelt toch alsof ik dat een beetje moet doen -voor mezelf-. Het is de laatste tijd erg druk hier. Een vermiste kat. Een andere kat die opeens alleen maar sliep.. Wii dachten dus dat hij de andere kat mistte tot we zagen dat hij na een dag slapen op ro's bed (mag normaal nooit) niet meer kon lopen. Dierenarts gebeld. Zei dat het door heimwee kwam. Volgende dag nog niks verbetert. Naar het dierenziekenhuis en daar bleek dat de kat een opgezette blaas had. Doodziek was. Nu ligt hij al sinds dinsdag in het dierenziekenhuis. Zucht..
Vind het zo erg. Zo sneu.
Vooral omdat iedereen een mening heeft over de kosten. Ik begin er nooit over, maar de mensen om ons heen hebben het alleen maar over 'mijn grens is x bedrag. Elke euro daarboven is een spuitje'.
Trek me dat soort dingen toch aan. :{
Aaaargh poezels..
Sorry. Dreumes topic.

Ro!
Ik bracht ro naar het Kdv. Had haar 2 potjes met kV meegegeven. Krijg ik na de dag Kdv te horen of ik zeker weet of ik ro nog kV wil geven.. ' we kennen eigenlijk niemand die op die leeftijd nog kV krijgt'.
Ik kreeg vast het schaamrood op m'n wangen, maar.. Shit hey.. Geen kV meer?
Dat is zo'n beetje het enige dat ze altijd drinkt. Het geeft me zo'n geruststellend gevoel wanneer ze hem op heeft (genoeg cl binnen enzo) en nu dit weer.
Ben ik echt een luie moeder? Geeft niemand haar dreumes (16mnd) nog kV? :o
Nou slechte moeder is natuurlijk onzin. Het is vooral zonde van je geld :+

Wij hebben na de eerste verjaardag het pak kv opgemaakt en zijn daarna overgegaan op melk en later karnemelk. Makkelijker en goedkoper. Elke dag twee bekers en een beker yoghurt.

Maar hej, de fabrikanten maken melk voor kindjes tot vier jaar, dus die marketing loopt wel. Op Melles oude kdv waren er ook wel kindjes die nummer drie dronken hoor!
Kwak
  zondag 31 juli 2016 @ 14:54:27 #210
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164131062
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar gooit 3 kwart vd inhoud dan in dr nek... :') ze wil wel maar is dan te enthousiast.

Mauw! Stoere meid! Ik O+ van tuinbroeken bij die kleintjes.
Das ook een kwestie van wennen heb ik t idee. Deed melle eerst ook, maar na een paar dagen niet meer.

Niet dat t per se moet allemaal he.
Kwak
  zondag 31 juli 2016 @ 15:02:22 #211
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164131282
Ja hoi dat was spuit elf, kusjes uit Denemarken voor mooi Mauw met de tuinbroek, verdrietige JM en Fap met poezentroubles, gefeliciteerd GM en Twinkle met jullie peuters!

Ons dreumesje heeftzich kranig geweerd tijdens de autorit from hell die 13,5 uur duurde. Vannacht goed geslapen en t huisje is heeelijk. Wij zijn nog wat uitgeteld dus even een middagje bijkoemn vandaar dat ik op fok zit (j slaapt, m kijkt deense kindertv, want middagslaap is voor losers blijkbaar)

O+
Kwak
pi_164131919
Gefeliciteerd twinkle en GM, met jullie peuters!

Vandaag is een prima dag om jarig te zijn, al zeg ik t zelf ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Missladybug op 31-07-2016 22:01:32 ]
pi_164132388
Gefeliciteerd gm en twinkle!
Moeten we zo langzamerhand ook weer gaan 'wennen' in het peuter topic.

Leuke vakantie gewenst kwak! Hopelijk kunnen jullie wat ontspannen. Hele rit! Wij vonden zuidelijke Denemarken al vet genoeg dat was een drama. Duitsland op 4 uur rijden (eifel) was een stuk beter te doen.
pi_164137766
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 06:49 schreef dutchkidslife het volgende:

[..]

Veel plezier, gaat vast goed komen! Gaan jullie met de auto? Zag je in het vakantietopic over een vijfpuntsgordel en een slaapzak :)

[..]

Klopt! Ging supergoed! Ze heeft eerst tot half negen geslapen, toen lekker zitten kletsen en met een boekje spelen, weer even slapen en daarna weer kletsen tot we er waren.
Dit ging zo goed, het moet wel een helse nacht worden waarin ze de hele camping wakker huilt :')
  zondag 31 juli 2016 @ 19:41:46 #215
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164138242
Even een klein onzekerheidje hier... Piranha is in april geopereerd aan z'n neusamandel. Tot die tijd kon hij de letter 'm' goed uitspreken (voor zover dat kan met 16 mnd). Sinds de operatie veranderde uitspraak van de 'm' in de 'b'. Dus oba (oma), baba (mama), gabee (ga je mee) boeba (Bumba), Bats ( :'), z'n eigen naam).
Eerst zocht ik er niets achter, maar we zijn nu 4 maanden verder en er zit geen verbetering in.
De volgende KNO controle is pas in november, zou ik hier nou voor moeten bellen of toch afwachten?
pi_164138248
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:02 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoi dat was spuit elf, kusjes uit Denemarken voor mooi Mauw met de tuinbroek, verdrietige JM en Fap met poezentroubles, gefeliciteerd GM en Twinkle met jullie peuters!

Ons dreumesje heeftzich kranig geweerd tijdens de autorit from hell die 13,5 uur duurde. Vannacht goed geslapen en t huisje is heeelijk. Wij zijn nog wat uitgeteld dus even een middagje bijkoemn vandaar dat ik op fok zit (j slaapt, m kijkt deense kindertv, want middagslaap is voor losers blijkbaar)

O+
Geniet van jullie welverdiende vakantie! En M de autoheld! Fijn dat de reis zo goed ging. Oh en vergeet níet om een kanelsnegle te eten (kaneelrol). Of anderssoorts kaneelgebak. Daar zijn ze ellendig goed in, in Denemarken.
pi_164138308
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:41 schreef NotTheSame het volgende:
Even een klein onzekerheidje hier... Piranha is in april geopereerd aan z'n neusamandel. Tot die tijd kon hij de letter 'm' goed uitspreken (voor zover dat kan met 16 mnd). Sinds de operatie veranderde uitspraak van de 'm' in de 'b'. Dus oba (oma), baba (mama), gabee (ga je mee) boeba (Bumba), Bats ( :'), z'n eigen naam).
Eerst zocht ik er niets achter, maar we zijn nu 4 maanden verder en er zit geen verbetering in.
De volgende KNO controle is pas in november, zou ik hier nou voor moeten bellen of toch afwachten?
Ik zou even bellen om te informeren of dit een normale bijwerking is, gewoon voor de zekerheid. Het lijkt me dat de directe bijwerkingen van de operatie nu wel weggetrokken zouden moeten zijn.
pi_164138671
Gefeliciteerd GM met je heuse peuter *O*
En nog bedankt voor je lieve kaart!

Twink ook alvast gefeliciteerd met B.!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 31 juli 2016 @ 20:08:45 #219
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164139084
NTS,
Ik zou morgen gewoon even met de afdeling bellen. Vragen of dit vaker voorkomt.
Vast niks ernstigs! :*


Gm en twinkle,
Gefeliciteerd met jullie peuters! :o

Hier een verdrietige dag.
M'n mooie kater is overleden in het dierenziekenhuis.
We zijn diep bedroefd.
Met ro is alles goed. Alleen jammer dat ze haar tandenborstel liever in de poezendrinkbak stopt dan in haar eigen mond. :')
  zondag 31 juli 2016 @ 20:16:40 #220
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164139317
Ach fap. Sterkte :*

Ik zou even bellen nts.

Twinkle alvast gefeliciteerd!

Fijne vakantie kwak!

Hoop op gewoon een goede nacht ima
pi_164141115
quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:54 schreef geppie het volgende:
Gefeliciteerd GM met je heuse peuter *O*
En nog bedankt voor je lieve kaart!

Twink ook alvast gefeliciteerd met B.!
Graag gedaan. :*

Fap, sterkte.

Wij komen nog even officieel gedag zwaaien.

Saar heeft genoten en was echt jarig met taart en cadeautjes en snoepjes en vriendjes.

Tot snel (of wat langer) in het peutertopic!

S. 2014
J. 2016
pi_164141434
Sterkte fap :*
En gefeliciteerd GM en MLB!

En fijne vakantie voor iedereen op pad w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164141663
Dank voor de felicitaties en tot snel allemaal! :s)
  zondag 31 juli 2016 @ 22:07:52 #224
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164142465
Gefeliciteerd Gm87 en Twinkle met jullie 2-jarigen!

Faptist, wat sneu van de poes. ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 1 augustus 2016 @ 00:57:06 #225
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164146019
Wow gm,
Saar is zeker verwend en wat ziet ze er feestelijk uit! *O*
  maandag 1 augustus 2016 @ 05:34:50 #226
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164147049
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Klopt! Ging supergoed! Ze heeft eerst tot half negen geslapen, toen lekker zitten kletsen en met een boekje spelen, weer even slapen en daarna weer kletsen tot we er waren.
Dit ging zo goed, het moet wel een helse nacht worden waarin ze de hele camping wakker huilt :')
Haha, goed om te horen, hoe verliep de nacht? ;)

Hier verliep de nacht wat minder soepel: vrouwlief heeft nachtdienst, Kate is tussen 10 en 5 twee keer wakker geweest en was om 5 uur dus klaar wakker :O

Wat een feest hier gisteren! Veel nieuwe gezichten in het peutertopic maar ook veel afscheid hier :'(

notthesame ik zou gewoon even contact zoeken om te vragen of het normaal is!
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164148155
Pittig nachtje dutch...

Bij ons ook (weer }:| ) feest vannacht; snot-aapje hoest of niest zich wakker en kan dan niet meer goed in slaap vallen. Bij 'm blijven = keten en giebelen, dus het is kus-neerleggen-terug in bed-luisteren naar gehuil *repeat een paar keer. Uiteindelijk ben ik heel stil in het donker bij 'm blijven staan met een hand op z'n rug en na een minuut of 10 weggeslopen. En toen nog een goed uur liggen luisteren of hij niet weer wakker werd :X :O c_/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 1 augustus 2016 @ 09:44:06 #228
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164148316
Inmiddels contact gehad met de KNO afdeling: het blijkt vrij vaak voor te komen dat jonge kinderen dit spraakprobleem ontwikkelen. Kinderen gebruiken hun neusamandel samen met het zachte gehemelte om hun neus af te sluiten bij de nasale klanken zoals de 'm'. Ik hoef me verder geen zorgen te maken, het trekt vanzelf weg.

:* voor alle gebroken nachten.
pi_164149335
Fijn NTS!

En nog proficiat gm en Twinkle! Zo groot al O+
pi_164151701
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 05:34 schreef dutchkidslife het volgende:

[..]

Haha, goed om te horen, hoe verliep de nacht? ;)

Hier verliep de nacht wat minder soepel: vrouwlief heeft nachtdienst, Kate is tussen 10 en 5 twee keer wakker geweest en was om 5 uur dus klaar wakker :O

Wat een feest hier gisteren! Veel nieuwe gezichten in het peutertopic maar ook veel afscheid hier :'(

notthesame ik zou gewoon even contact zoeken om te vragen of het normaal is!
Beetje onrustig, maar zeker niet dramatisch!
pi_164162798
Hoi vanaf de Azoren! :W . Ik zag zo verschrikkelijk op tegen de vliegreis van vijf uur terwijl ik sinds zaterdagochtend dat aantal uren niet eens aan slaap heb gehad (wat dat nu weer is...?). We moesten ook nog eens om kwart voor 3 weg vannacht, maar alles ging zo goed. We hadden wel de mazzel dat we in het vliegtuig na een half uur of zo andere plekken aangeboden kregen, zodat I niet de hele reis op schoot hoefde.
Het is hier nu half 7 en het diner wordt pas om 7 uur geserveerd, maar I is nog steeds gezellig. :D. (Als ie nu vannacht weer eens wat minder gezellig is, zou ik dat wel tof vinden.)
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164163032
Dat klinkt goed! Hele fijne honeymoon! En hopelijk weer goede nachten!
pi_164164242
Dat I. vannacht maar lekker knock-out mag gaan. :z

Veel plezier DaD! Klinkt als een heerlijke bestemming. O+

IMA ook een fijne vakantie! *O*
pi_164165363
Een fijne vakantie, DAD!

NTS, goed om te weten dat het erbij hoort. Dan hoef je je er in ieder geval niet druk om te maken.

IMA, fijn dat de nacht redelijk ging.

JM en dutchkidslife, jammer van jullie nacht. Hopelijk wordt vannacht beter! Hier ging de slaaptraining vannacht verder, en weer was ik eindeloos wakker toen J alweer sliep. Echt, die bv-hormonen waren daar toch wel handig voor...

Mijn vader hielp vandaag zand halen voor de nieuwe zandbak. Precies tussen de buien door kon J er al even in spelen. Hij huilde toen hij mee naar binnen moest omdat het ging regenen... zo leuk was het! O+
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:36:01 #235
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164166538
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 09:33 schreef JufMariska het volgende:
Pittig nachtje dutch...

Bij ons ook (weer }:| ) feest vannacht; snot-aapje hoest of niest zich wakker en kan dan niet meer goed in slaap vallen. Bij 'm blijven = keten en giebelen, dus het is kus-neerleggen-terug in bed-luisteren naar gehuil *repeat een paar keer. Uiteindelijk ben ik heel stil in het donker bij 'm blijven staan met een hand op z'n rug en na een minuut of 10 weggeslopen. En toen nog een goed uur liggen luisteren of hij niet weer wakker werd :X :O c_/
Ja, het vervelende was dat ik vandaag drie pittig lange overleggen moest voorzitten, dus dat hielp niet mee. En qua doorslapen gaat het bij Kate ook niet voor de wind. Het is iedere dag wel tussen half 5 en half 6 de laatste paar weken. Sneu hoor, voor ons kleine meisje: ze heeft dan zo'n last van poep die dwars zit... Binnen een kwartier nadat ze uit bed is gehaald en even is gaan lopen poept ze haar hele luier vol...

In bed en dan keten herken ik. Met Beau ben ik de laatste tijd minimaal een uur bezig met in bed krijgen. Leg ik hem in bed, gaat hij er weer uit en opent de slaapkamer deur of doet het licht aan en gaat spelen. Leg ik hem eerst een paar keer terug in bed met "Welterusten Beau, lekker slapen" en daarna op de Supernanny manier zonder iets te zeggen en met een neutraal gezicht. Hij neemt anders echt een loopje met ons en dan zijn we om tien uur nog bezig. We merken dat Beau echt grenzen nodig heeft. Kate is wat dat betreft wel rustiger met slapen. Nu even niet, maar met Beau hebben we het wel te stellen gehad zeg haha :)
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 09:44 schreef NotTheSame het volgende:
het blijkt vrij vaak voor te komen dat jonge kinderen dit spraakprobleem ontwikkelen.
Goed om te horen dat het gewoon normaal is! Weer een zorg minder :*
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Beetje onrustig, maar zeker niet dramatisch!
Fijn :)
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:50 schreef Hupje het volgende:
JM en dutchkidslife, jammer van jullie nacht. Hopelijk wordt vannacht beter! Hier ging de slaaptraining vannacht verder, en weer was ik eindeloos wakker toen J alweer sliep. Echt, die bv-hormonen waren daar toch wel handig voor...
Aiaiai, dus jij ook een fijne dag gehad vandaag? Tot nu toe is het redelijk rustig boven. Net weer lekker een filmpje van Kate gemonteerd en dat kon gelukkig in alle rust :).

DevilsAndDust, wat klinkt dat heerlijk: De Azoren! Veel plezier!
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164169510
Is ook lastig dutch, dat het nachtbraken vaak zo in de weg zit bij je leven overdag :Y
Afgelopen nacht was hier wederom eh... :+ Bij jullie?

DaD *; w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164169581
:W :O
Ik zou het fijn vinden als de tanden die letterlijk al maanden op doorkomen staan eindelijk eens daadwerkelijk door zouden komen.

Momenteel loopt ze met 1 schoen aan de houten trein te slopen. Maar zolang ze even niet huilt voel ik geen behoefte om in te grijpen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:24:50 #238
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164169679
DaD nog een heerlijke honeymoon gewenst ^) !

JM en Kris :* c_/ .

En die tanden, daar ben ik het roerend mee eens Kris. Hier nog maar 8 tanden en 2 kiezen, maar heel z'n mond zit vol bobbels en hij eet alleen nog maar koude, zachte dingen. Over z'n humeur nog maar te zwijgen :(.
Nog 10 tanden en kiezen te gaan zullen we maar denken :').
pi_164169914
DaD, hele fijne vakantie! Azoren klinkt heerlijk O+
pi_164170059
Hoi!
En iedereen die op vakantie is: geniet ervan :D
ik wou aankomend weekend nog ff weg, maar kan niets goedkoops vinden :(

Iedereen vannacht een wat betere nacht gehad?
Hier gaan de nachten al een week lang eigenlijk best goed! Js wordt nog wel wakker, maar slaapt binnen een half uur weer en hij heeft zelfs twee doorslaapnachten gehad! Het gaat ooit goedkomen O+
pi_164170413
Ha Loj, hier gaat t ook goed! Hij slaapt beter dan ooit!
L heeft van de afgelopen 4 nachten 3 nachten helemaal doorgeslapen. Daarvoor werd hij altijd om de 3 uur wakker, de laatste tijd al wel weer dat hij dan snel weer sliep gelukkig. Hoop dat dit doorzet!
Hij heeft sinds geboorte denk in totaal 5 nachten helemaal doorgeslapen (afgelopen 3 nachten meegeteld) en hij wordt in oktober 2
pi_164170458
Vannacht hier juist weer een ruknacht na 2 supergoede nachten. :') Ach ja, als ze dat zo 2 om 1 blijft doen kan ik best blijven functioneren denk ik. :P

Eens met haat aan tanden/kiezen die niet doorkomen. :( Van alle tanden heeft ze geen tot minimaal last gehad, maar al die bobbels die ze nu heeft op plekken waar kiezen moeten komen zijn beduidend lastiger. :'(
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:38:03 #243
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164170494
Fijne vakantie DaD! Fijn dat de reis mee viel :Y
IMA ook fijne vakantie! 8-)
GM leuke verjaardagsfoto's!
Twink ook nog gefeliciteerd *O*
Sterke voor iedereen met slechte nachten en hoera iedereen met goeie nachten!

Zondag waren wij opeens spontaan in Scheveningen. Het was super lekker weer en Vv vond het super tof om in het water te spetteren en van mama's spareribs mee te eten (terwijl hij zelf een bord poffertjes had :P).

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164171400
Wat een heerlijke foto rady!

Hoi :W ik lees mee maar kom maar moeilijk aangehaakt. Typ wel eens iets, en vervolgens gaat mijn cocon weer dicht voor ik op versturen heb gedrukt :'). Ik wacht op mijn baby! En probeer vandaag dreumes te vermaken met badjes en pannenkoeken ed.

Wat klinken al die vakanties fijn! Wij zijn al bijna een jaar niet geweest -O- en het zal ook wel weer even duren denk ik. Raar idee.. je krijgt er wel veel voor terug hoorde ik ergens! :') :7
pi_164179731
Leuke foto, Radyhyn!

Je hebt wel iets leuks om naar uit te kijken, Crumpette! O+
Dit is voor ons de tweede zomer dat we niet weg gaan. Alle vakantieverhalen maken dat ik zin in vakantie krijg, maar het is gewoon niet haalbaar nu met J.

Wij kregen zojuist een oude Fisher Price bus voor J. O+

[ Bericht 18% gewijzigd door Hupje op 02-08-2016 16:37:01 ]
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:29:14 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_164179811
Twinkle en GM, nog gefeliciteerd met de kinders! *O*

DaD, lekker #genieten!

En Rady, wat fijn zo aan zee! Heerlijk!
Kanniewachten! Nog een maandje!
disclaimer
pi_164180194
Heerlijk Rady! Onze kleine man heeft het afgelopen weekend ook voor het eerst zeewater gevoeld O+
pi_164180352
N. voor het eerst in Normandie 2 weken geleden. Kind van d'r moeder hoor, want instant gils door de kou van het water. :')
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:01:42 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_164180417
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 16:58 schreef Selvaria het volgende:
N. voor het eerst in Normandie 2 weken geleden. Kind van d'r moeder hoor, want instant gils door de kou van het water. :')
hahaha ja, dat was hier ook vorig jaar. En vervolgens viel ze steeds na drie minuten zwemmen in slaap in d'r swimtrainer :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 02-08-2016 17:15:12 ]
disclaimer
pi_164180481
F is bang voor het lawaai van de branding :D
Dat was al bij 9 maanden zo en nu nogsteeds.
Als we op het strand zijn krijg ik hem met geen mogelijkheid uit de Tula; Nee mama nee, hoeft niet!
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:17:23 #251
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164180688
Eigenlijk wilde meneer de eerste minuten ook helemaal niet staan in de buurt van de branding en wilde steeds dat ik hem oppakte. Maar na een beetje debiel doen en 'kijk eens wat leuk, we gaan gewoon blij met onze voeten stampen' wilde hij al wel zelf lopen (wel handje vast van mama natuurlijk :P). En na nog eens 5 minuten moest ik steeds moeite doen om z'n hand(en) echt vast te houden anders rende hij steeds zelf het water in :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:17:51 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_164180692
het is natuurlijk ook wel een onweerstaanbaar grote plas om in te stampen Rady O+
disclaimer
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:21:48 #253
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164180766
Crumpie lekker in je cocon hoor :Y

Haha Mauw O+
Waar gaan jullie heen over een maand SQ?

Hier hebben we toevallig al een vroege vakantie gehad in mei (8 dgn Limburg gevolgd door 8 dgn Tenerife). En nu gaan we verder niet meer met vakantie dit jaar.. al mijn verlofdagen plak ik in oktober voor zwschaps-verlof 8-)
Okee.. we doen nog wel een weekendje F1/spa eind deze maand.. zelfs zonder kind.. omg :o
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:23:48 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_164180817
Kreta! Lekker een huisje met een zwembad. Zon, zee en feta O+
disclaimer
pi_164181788
Vakantie O+ Zee O+ Foto's O+

Wij gaan ipv (semi-)ver & warm nog wel een paar dagen naar Terschelling met mijn ouders w/ Zij blij, wij blij *)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164181910
Oh das ook ideaal JM, met ingebouwde oppas :7. *O*

Sowieso is een huisje ergens altijd goed! lekker rommelen. En zwembad is wel heel O+
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:24:39 #257
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164181969
L vindt de zee geweldig, vooral als je dan door een grote golf omver wordt gespoeld. :D
Strandkinderen. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164182051
Haha Mauw. :D

Terschelling klinkt ook fijn JM! Voor mij hoeft het sinds N. ook niet elke keer zo ver weg, een change of scenery is vaak al even lekker. :Y
pi_164182382
Ja ach, met die kleintjes is het toch een beetje 'same shit, different location' :') dus dan is even eruit zijn vaak al genoeg. En savonds tijd hebben (zonder interwebs?) om voor je huisje op een veranda een glas wijn te drinken en bij te praten is ook al fijn. O+
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:03:30 #260
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164183934
Wij zijn geen vakantiegangers, dus wij houden het bij dagjes uit :). Vorige week naar de dierentuin (bij SQ om de hoek) geweest en een dagje 'durpke langs SQ' gedaan.
Deze week niets, alleen het weekend 2 dagen volle bak racen met de kinderen aan de zijlijn.
Volgende week een dagje zee met Sealife erbij ofzo. En nog een keer naar een grote speeltuin hier in de regio. Ik krijg m'n vakantie wel om :+
Aan de ene kant zou ik wel eens 14 dagen all-inn zonder man en kinderen weg willen, even helemaal niets moeten als alleen slapen en relaxen, maar mijn (nogal extreme vorm van) vakantie-smetvrees wint het nog steeds :@.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:09:23 #261
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164184058
Whoahh Kreta! :Y) 8-)
Terschelling is ook super! *O*
Dagjes uit zijn ook leuk ja!
Lekker vooruitzichten voor velen :Y

Misschien wat minder red-mijn-vakantie kijken NTS :P :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:13:51 #262
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164184152
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:09 schreef Radyhyn het volgende:
Whoahh Kreta! :Y) 8-)
Terschelling is ook super! *O*
Dagjes uit zijn ook leuk ja!
Lekker vooruitzichten voor velen :Y

Misschien wat minder red-mijn-vakantie kijken NTS :P :D
Weet je dat ik dat gewoon al uit zelfbescherming niet kijk :P ?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:18:00 #263
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164184267
Haha.. beter maar niet doen inderdaad.
Die sjaak steeds met z'n uv-lamp _O-
Al zijn het vaak wel van die super pauper-hotels die toch al een 4,5 hadden op Zoover :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164184441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:18 schreef Radyhyn het volgende:
Haha.. beter maar niet doen inderdaad.
Die sjaak steeds met z'n uv-lamp _O-
Al zijn het vaak wel van die super pauper-hotels die toch al een 4,5 hadden op Zoover :P
Ik snapte niet waarom mijn Sjaak een uv-lamp had :') Maar het gaat over een andere Sjaak ^O^
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:26:40 #265
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164184475
Whehehe :D
Ja.. sjaak..koos.. henk.. die gast :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164184565
Ik vind (in westerse landen) op vakantie gaan heel leuk, maar met een dreumes die ergens anders niet slaapt wordt dat geen succes. In het voorjaar zijn we een weekend weg geweest en ik kwam vermoeider terug dan ik ging. Vandaag waren we weg van 9.30 tot 15.30u, dat is qua niet-slapen heftig genoeg :')

MwC: J past nu in de schoentjes en liep er meteen mee weg alsof hij nooit anders heeft gedaan O+
pi_164185853
Oh vakantieverhalen- en foto's O+ ! Heerlijk zeg. Annie sliep ook in de swimtrainer vorig jaar :') . Wij gaan dit jaar niet i.v.m. verbouwing van het huis. Maar ik vind thuis toch niet de rust die ik op vakantie wel vind. Thuis moet er toch altijd iets -O- .

Ik las ook over kiezenleed en ik verdenk Annie er ook van. Wát een draakje rent hier rond op het moment :X . Poeh. En ik trek het niet zo goed met een Tas die slecht slaapt en ik zelf met keelpijn en oorpijn.

Gelukkig was vandaag schoonmoeder hier en kon ik even met Annie op pad. En toen had ik zo'n moment vol Liefde Voor Mijn Kint O+ ik smolt haast. Want daar liepen we dan, hand in hand. En toen dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164186042
Razz O+
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:17:09 #269
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164186049
Alle eendjes.... Auto!
Jouw kint O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164186402
Annie O+ Wat heb je een geweldig kint O+

Hupje, wat leuk!! Het zijn zulke toffe schoentjes.
pi_164188306
Aww Annie, zo lekker aan het zingen. Heerlijk he, dat gezellig hand in hand lopen?
Ik vond het als klein kind altijd gezellig met mijn moeder, en nu loop ik zo met mijn eigen dochter. Zo bijzonder <3
pi_164188731
Mnohhh Annie wat gezellig O+ O+

Dat ze ook nog eens je hand vast blijft houden O+ een poging tot hand vasthouden wordt hier bijna altijd gelijk weggeduwd ;(
pi_164189654
Razz wat een heerlijk filmpje O+

F zingt allerlei varianten van olifantje in het bos, soms met zelfverzonnen teksten :D (Olifantje op het strand, ooievaartje op het nest... O+ ) Het enige vervelende is dat dat liedje zo eindigt in een 'loop', het eindigt dus niet :')
pi_164192317
Annie O+ O+ O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 3 augustus 2016 @ 08:41:28 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_164192791
Omg Razz! Instant geluk! O+ wat zingt ze goed!
disclaimer
pi_164193186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:48 schreef Skittles het volgende:
Mnohhh Annie wat gezellig O+ O+

Dat ze ook nog eens je hand vast blijft houden O+ een poging tot hand vasthouden wordt hier bijna altijd gelijk weggeduwd ;(
Van dittum

Net al die kindjes die braaf meelopen naast je.
Das wat mij betreft ook een HOAX
pi_164193272
Annie O+

Die van mij loopt inderdaad ook niet zo lief mee, gillend losworstelen en dan exact de tegenovergestelde richting uit lopen is hier de bom. :')
pi_164193416
Annie O+
L. loopt ook graag aan de hand op het moment. Komt me ook halen enzo.

Vv aan het strand, heerlijk!
Hier ook een strandkind. Zo'n mega zandbak is onweerstaanbaar en water is de bom.

Ik trek de slechte nachten erg slecht op het moment. Man mag nog steeds niet tillen, dus alle momenten zijn voor mij. Vanochtend was het half 6.
Terugkijkend zijn alle ochtendshifts vanaf begin juni voor mij en heeft ze 2 nachten doorgeslapen. Later dan 7 uur eruit is 1 keer voorgekomen.
Ik ben gewoon moe en daardoor kribbig. Maakt het niet leuker allemaal. :'(

Wel leuk: L. weet ineens weer hoe ze mamma moet zeggen. O+ Ze kan ook hoi en hallo, boek en bal zeggen sinds deze week. Knappie.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:46:28 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_164193761
Alle ochtendshifts zijn sinds oktober 2014 voor mij, geloof ik. Man krijgt het toch niet voor elkaar een ochtenddienst te pakken zonder dat ik alsnog wakker word gegild of dat er tachtig vragen komen :')
Half zes is overigens wel strafbaar vroeg ;(
disclaimer
pi_164193858
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:11 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Van dittum

Net al die kindjes die braaf meelopen naast je.
Das wat mij betreft ook een HOAX
Dat dacht ik ook altijd, maar inmiddels met ruim 4 wordt er gezellig hand vastgehouden en meegewandeld :o Op weg naar school bijvoorbeeld. Er is hoop! O+ (tenzij er O+ gerend O+ moet worden, niets is zo belangrijk als rennen :{w )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_164193923
Man is juist heel goed in ochtendshifts. Ik ben gewoon hartstikke verwend daarmee. Daarom valt het ook zo tegen gok ik. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 3 augustus 2016 @ 09:59:42 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_164193961
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:57 schreef Krisvc het volgende:
Man is juist heel goed in ochtendshifts. Ik ben gewoon hartstikke verwend daarmee. Daarom valt het ook zo tegen gok ik. :')
ah omgekeerd rollenpatroon :D
Mijn man heeft een Ochtendhumeur.
Mauw trouwens ook. Dus dan ga ik meestal maar. :')
disclaimer
pi_164193987
Ja dat handje vast stond ik ook van te kijken! Overigens, na het "alle eendjes.. AUTO" rende ze wel naar de auto die daar stond. Maar die was roze met bloemetjes dus dat mocht :') .

SQ boks. Mijn zondag-uitslaapochtend bestaat niet meer geloof ik. "Hoeveel schepjes moest Tas ook alweer? En moet Annie nu fruit of straks? Past ze deze broek nog?" ... Hnnngggggg }:| .

Wij hadden een nacht vol kiezenleed. Huils en pieps en wakker. Even bij mama slapen resulteerde in een heleboel liedjes (vooral leuk: "Dit zijn je wangetjes en dit is je kin..." bij mama die doet alsof ze slaapt :') ) . En dan een baby er tussendoor met honger. En het allerergste.. De KOFFIE IS OP |:( |:( |:( .

Ik ga even met iets gooien denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 10:02:10 ]
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:03:19 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_164194005
Neeee, niet de koffie :'(
disclaimer
pi_164194017
Ik ga even in mijn handjes knijpen met mijn vriend geloof ik :o.

Razz O+ annie! Wat ontzettend zoet en wat kan ze al goed zingen idd!
pi_164194039
Balen zeg Kris! Ik vind dat vroege nog wel iets beter te doen in de zomer dan in de winter. Maar daar schiet je niets mee op :Y)

Dreumes zat net opeens op zolder :D Hij kan blijkbaar de trap beklimmen voordat hij los kan lopen. We gaan geen traphek meer plaatsen want we verhuizen deze maand, ik had ook niet verwacht dat nieuwe features in deze volgorde zouden komen.
pi_164194218
Slechte-nachtboks Kris en Razz. :'( Ik trek het ook erg slecht op dit moment, vooral ook de onvoorspelbaarheid. Dan slaapt ze ineens weer een hele nacht door en dan ineens weer 2 nachten met heel veel huilen, 2 uur achter elkaar vannacht ondanks steeds troosten. -O-

Gelukkig mag ik ook in mijn handen knijpen met man, we kunnen elkaar goed aflossen en als ik er niet ben en hij weet iets niet zoekt hij zelf wel een oplossing, ook al zit er dan weer eens een shirtje verkeerd om of heeft ze haar broek ver onder haar kruis hangen omdat hij iets van de "misschien past dit over een jaar wel-stapel" heeft gepakt. O+

Mina, N. klom ook al tijden voordat ze liep inderdaad. :D
pi_164194231
Het is normaal goed verdeeld hoor. We verdelen de ochtenden normaal. En de nachten. Zo nu en dan even wat langer mogen blijven liggen doet veel goed. :Y

Razz, neeeeee, de koffie. :o
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_164194346
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 09:11 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Van dittum

Net al die kindjes die braaf meelopen naast je.
Das wat mij betreft ook een HOAX
Jup :(

Ik was haar net 2 keer kwijt in de supermarkt, was mevrouw eerst tussen twee torens cola gewurmd en de tweede keer in een leeg schap achterin gaan zitten. Ik vond d'r pas toen ik haar hoorde giechelen :') "gevondeeeeen! :D " }:|
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:31:10 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_164194357
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:30 schreef Skittles het volgende:

[..]

Jup :(

Ik was haar net 2 keer kwijt in de supermarkt, was mevrouw eerst tussen twee torens cola gewurmd en de tweede keer in een leeg schap achterin gaan zitten. Ik vond d'r pas toen ik haar hoorde giechelen :') "gevondeeeeen! :D " }:|
_O- O+
disclaimer
pi_164194430
*gnorf* lou _O-
pi_164194619
Hahahahahahaha Lou O+

En ook de reden dat Annie nog stevig vastgegespt zit in de duowagen als we boodschappen gaan doen :@ .
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:49:05 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_164194681
Nou ja, verstoppertje spelen is 1 ding. Mijn kind gaat verpakkingen open trekken terwijl ze HMMMMMM roept ;(
disclaimer
pi_164195217
Lou O+
pi_164195983
Ik heb W ook nog nooit losgelaten in de supert hoor :') hoogzwanger ook zeker niet het moment om dat te proberen lijkt me. De laatste keer dat we er voorbij wandelden bleef hij 'wauw!' En 'open deur open!' Voor de schuifdeuren staan roepen, net zo lang tot ik hem toch maar in de buggy deed :'). Dus ik denk dat het nog een heel avontuur word met meerijdplank enzo!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:56:47 #296
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164196031
Annie, wat kan ze mooi zingen :*

Verstop Lou. 😱 Daarom zitten N en L vast tijdens het boodschappen doen (die zeldzame keer dat we dat dien, meestal laat ik het bezorgen)

SQ ik zie mauw al helemaal voor me in de supermarkt. Allemaal open verpakkingen waar ze 1 hapje uit heeft genomen 😂.

Kris, hopelijk worden de ochtenden wat later!!! En kan je man weer snel helpen.

Selvaria, ik hoop dat jullie nachten snel weer beter worden.

Klimgeitje van Minarosa O+
Wij wonen in een appartement en hebben geen trap, maar vorige keer bij MevrC lieten ze zien dat ze al heeeeel snel op de trap zaten!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:40:03 #297
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164196985
Kak, net met mijn vrouw de eerste echo van ons derde kindje gehad en 't is overleden ;(
Trotse vader van Beau en Kate
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:45:18 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_164197108
Ach wat sneu Dutch. Hoeveel weken zou ze zijn?
disclaimer
pi_164197111
L loopt heel lief met me mee met zijn eigen wagentje (en stopt daar dan zelf stroopwafels in en omdat papa die zo lekker vind laat ik die dan ook maar liggen). Op straat loopt hij meestal ook wel mee al wil hij wel altijd in elk tuintje even naar de voordeur lopen en als hij moe is gaat hij gewoon zitten. Maar ik neem meestal geen buggy meer mee (al heb ik die soms eigenlijk wel nodig, niet voor dreumes, maar voor de opstandige peuter).

Oh he, lees net je berichtje dutch. Dat is een naar bericht! Sterkte!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:52:32 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_164197270
ik ben ook wel zo'n slappeling die haar kind altijd 1 uitgekozen ding laat houden ja :')
Laatst twijfelde ze tussen dorapleisters en nemobadschuim. Toen heb ik maar gekozen. Tot madams grote ongenoegen :( :')
disclaimer
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:52:40 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_164197273
dicht maar.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')