abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 12 juli 2016 @ 17:37:36 #151
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163693578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:32 schreef Szura het volgende:
Dreesens had de inviduele limiet volgens mij niet gezwommen he? Mag ie toch weer mee :).
hij heeft hem wel gezwommen maar die telde niet _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163693585
Individuele starts erbij dus voor Dekker (50 vrij), Neumann (200 vrij), Steenbergen (200 wissel) en Dreesens (200 vrij).
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:39:17 #153
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163693600
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:37 schreef DeLuna het volgende:

[..]

hij heeft hem wel gezwommen maar die telde niet _O-
Oh ja dat was het, in de estafette. :D
Wel apart dat dat eigenlijk niet telt, het zou toch wel tellen als ie een WR zou zwemmen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport dinsdag 12 juli 2016 @ 17:40:31 #154
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163693623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:39 schreef Szura het volgende:

[..]

Oh ja dat was het, in de estafette. :D
Wel apart dat dat eigenlijk niet telt, het zou toch wel tellen als ie een WR zou zwemmen
Ja maar het zou niet eerlijk zijn tegenover andere zwemmers die die kans niet kregen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163694472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:32 schreef Szura het volgende:
Dreesens had de inviduele limiet volgens mij niet gezwommen he? Mag ie toch weer mee :).
Nee geldt ook voor Steenbergen, Neumann en Dekker (50 vrij). Die hebben wel IOC/FINA limiet gezwommen en kunnen doordat ze zijn geselecteerd voor het estafetteteam (of in het geval van Dekker een andere afstand) toch worden voorgedragen.
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 12:41:44 #156
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163730286
Wendy v.d. Zanden is boos....

quote:
Dat ik niet mee mag naar de Olympische Spelen in Rio komt voor mij niet als een verrassing, omdat ik de limiet daarvoor niet heb behaald. Maar als ik dan zie dat iemand anders wel de 200m wisselslag persoonlijk gaat zwemmen in Rio die een seconde langzamer is als mij, doet dat toch een beetje pijn...
Aad van Groningen:
quote:
Volgens mij jij weet wel waarom dat gedaan wordt!
Wendy:
quote:
Dat ik weet waarom dit wordt gedaan, wil nog niet zeggen dat het mij geen verdriet doet Aad...
Dan bij deze: dit is geen kritiek naar de knzb toe OF noc nsf. Dit is gewoon mijn gevoel. En ik weet dat er niet vals word gespeeld en er recht is van starten. Maar toch is de limiet voor mij 2.12.09 waardoor ik thuis blijf en iemand die 2.14 zwemt gaat aan de start verschijnen in Rio. Dus volgens mij is het heel menselijk dat ik daar even heel erg van baal!
Jos van Kuijeren
quote:
Even mijn oprechte mening en met veel respect voor jouw inzet en drive in de twaalf jaar dat ik je zwemloopbaan volg, Wendy. Marrit Steenbergen heeft zich geplaatst voor de Spelen via de 4x100 en 4x200 meter vrije slag estafette. Het is niet ongebruikelijk dat in zo'n geval gekeken wordt naar een eventuele persoonlijke start. En dat heeft niets met jouw situatie te maken.
Gezellig allemaal. :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 12:51:34 #157
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163730485
Wel begrijpelijk van vdZanden, die op 'haar' onderdeel iemand ziet starten waar zij rondjes omheen zou zwemmen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 12:53:27 #158
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163730526
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:51 schreef heywoodu het volgende:
Wel begrijpelijk van vdZanden, die op 'haar' onderdeel iemand ziet starten waar zij rondjes omheen zou zwemmen.
Rondjes omheen? Het is maar een seconde he. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 12:54:33 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163730553
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Rondjes omheen? Het is maar een seconde he. :P
Niet zo letterlijk nemen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 12:56:11 #160
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163730590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet zo letterlijk nemen :+
Ja weetje, als Marrit 2.20 zou zwemmen zou ik het snappen. Maar ze heeft zich al gekwalificeerd en ze is daar toch dus waarom niet. Dus ik vind dit ergens een beetje dom van Wendy om dit online te gooien, want je weet zelf wat de regels zijn en nu krijgt ze allemaal mensen die de bond weer de schuld gaan geven, terwijl in dit geval toch alles echt volgens de regels is gegaan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 13:01:40 #161
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163730715
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:56 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja weetje, als Marrit 2.20 zou zwemmen zou ik het snappen. Maar ze heeft zich al gekwalificeerd en ze is daar toch dus waarom niet. Dus ik vind dit ergens een beetje dom van Wendy om dit online te gooien, want je weet zelf wat de regels zijn en nu krijgt ze allemaal mensen die de bond weer de schuld gaan geven, terwijl in dit geval toch alles echt volgens de regels is gegaan.
Oh ik vind het ook niet oneerlijk hoor, en vdZanden zo te lezen ook niet. Neemt niet weg dat het gewoon begrijpelijk is dat het voor haar ten eerste al heel kut is dat ze de Spelen gemist heeft en dat het allemaal nog wat erger wordt als ze ziet dat een langzamere zwemster wél op haar onderdeel uitkomt. Ik zou er ook dubbel de pest in hebben, ook al is het volgens de regels gegaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 13:03:18 #162
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163730748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh ik vind het ook niet oneerlijk hoor, en vdZanden zo te lezen ook niet. Neemt niet weg dat het gewoon begrijpelijk is dat het voor haar ten eerste al heel kut is dat ze de Spelen gemist heeft en dat het allemaal nog wat erger wordt als ze ziet dat een langzamere zwemster wél op haar onderdeel uitkomt. Ik zou er ook dubbel de pest in hebben, ook al is het volgens de regels gegaan.
Klopt, maar ik vind het dus niet slim om het online te gooien, gezien de reacties. :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163730793
Van der Zanden baalt heel erg, en dat snapt iedereen. Maar Jos van Kuijeren heeft natuurlijk ook gelijk.
Als zij zich via de 200 vrij estafette had geplaatst had zij ook individueel mogen starten.

Maar als ik dan andere reacties op haar lees dat het allemaal om vriendjespolitiek gaat, dan moet ik toch wel lachen.
pi_163731669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:05 schreef swimmie86 het volgende:
Van der Zanden baalt heel erg, en dat snapt iedereen. Maar Jos van Kuijeren heeft natuurlijk ook gelijk.
Als zij zich via de 200 vrij estafette had geplaatst had zij ook individueel mogen starten.

Maar als ik dan andere reacties op haar lees dat het allemaal om vriendjespolitiek gaat, dan moet ik toch wel lachen.
Bij het schaatsen gaat het niet anders. Daar mogen er ook regelmatig mensen schaatsen op afstanden waarop zij zich niet plaatsten, maar anderen niet mochten gaan. Al kwam dit dan wel door de quotaplaatsen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163914767
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:17:53 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163914808
Mentaal zwak
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport donderdag 21 juli 2016 @ 21:18:58 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163914836
quote:
Ben je verrast? :?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163915322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:18 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ben je verrast? :?
Neuh, maar ze heeft redelijk snel haar conclusie getrokken :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_163915861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:51 schreef heywoodu het volgende:
Wel begrijpelijk van vdZanden, die op 'haar' onderdeel iemand ziet starten waar zij rondjes omheen zou zwemmen.
Heel begrijpelijk.
I wander in my time...
pi_163938240
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Neuh, maar ze heeft redelijk snel haar conclusie getrokken :D
Ze is 'al' 28. Zwemmers leven over het algemeen van OS naar OS. Het is haar al pak en beet 10 jaar niet gelukt om de top te bereiken...denk niet dat dit haar dan de komende vier jaar nog wel lukt en dat ze op haar 32e wel op een OS staat.
pi_164007246
quote:
Zeven Russische zwemmers mogen van de Internationale Zwemfederatie FINA komende maand niet deelnemen aan de Olympische Spelen in het Braziliaanse Rio de Janeiro (5-21 augustus), zo maakte FINA maandag bekend.

De meest ronkende naam op het lijstje is die van zwemster Yulia Efimova, in 2012 op de Spelen in Londen nog goed voor een bronzen medaille op de 200 meter schoolslag. Nadien liep de 24-jarige Efimova echter tegen de dopinglamp en dat leverde haar eerder al een schorsing van zestien maanden op. Wegens dat dopingverleden mag ze net als Mikhail Dovgalyuk, Natalia Lovtcova en langeafstandszwemster Anastasia Krapivina van het Russische Olympisch Comité (ROC) niet mee naar Rio. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) verklaarde eerder immers dat Russische sporters met een dopingverleden niet welkom zijn in Brazilië.

Efimova legt zich echter niet neer bij die beslissing, en tekent bij het Internationaal Sporttribunaal TAS in het Zwitserse Lausanne beroep aan tegen de beslissing. Dat maakte haar makelaar Andreï Mitkov maandag bekend aan het Russische agentschap R-Sport.

Medio maart werd Efimova voorlopig geschorst nadat ze betrapt was op het gebruik van meldonium, een medicijn dat sinds januari van dit jaar op de verboden lijst van het Wereldantidopingagentschap (WADA) staat. De Russin gaf toe voor januari meldonium gebruikt te hebben omwille van medische redenen. Nadien trok de FINA die dopingbeschuldigingen weer in, omdat het volgens het Wereldantidopingagentschap WADA onmogelijk te achterhalen is hoe lang het product in het lichaam aanwezig blijft.

McLaren-rapport

De namen van Nikita Lobintsev, Vladimir Morozov en Daria Ustinova doken dan weer op in het vorige week maandag gepubliceerde McLaren-rapport en daardoor mogen ook zij een kruis maken over hun ambities voor de Spelen. Ook Morozov en Lobintsev pakten vier jaar geleden in Londen nog medailles.

De FINA is zo de eerste internationale sportfederatie die Russische sporters verbiedt deel te nemen aan de Spelen. Zondag besliste het Uitvoerend Comité van het IOC om Rusland niet te weren van de Spelen, maar de beslissing over te laten aan de internationale federaties van de sporttakken in kwestie. Wie in aanmerking wil komen voor Rio moet bovendien kunnen aantonen dat hij/zij recent getest is door niet-Russische instanties. Mogelijk komen er nog dopinggevallen aan het licht, want de FINA besliste eveneens om alle dopingstalen van Russische zwemmers die vorig jaar op het WK in Kazan werden afgenomen, opnieuw te testen. De stalen bevinden zich momenteel in een labo in het Spaanse Barcelona.

Maandag werd het McLaren-rapport door het Wereldantidopingagentschap (WADA) gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Russische sporters van 2011 tot 2015 konden rekenen op een door de staat gesteund dopingnetwerk. Het WADA vroeg om Russische sporters te weren van alle internationale evenementen, inbegrepen de Spelen in Rio, en dat tot er in Rusland een “drastische mentaliteitswijziging” heeft plaatsgevonden. Het IOC volgde die aanbeveling dus niet en dat zorgde wereldwijd voor een storm van kritiek.
pi_164227481
quote:
’VdH ideale nieuwe technisch directeur’

Pieter van den Hoogenband is volgens Jacco Verhaeren de meest geschikte kandidaat om de opgestapte Joop Alberda op te volgen als technisch directeur van de KNZB. "Hij heeft goede ideeën en bijzonder veel in zijn mars.’’

De hoofdcoach van Swimming Australia volgde de afgelopen weken de tweestrijd tussen Alberda en bondsdirecteur Jan Kossen versus de nationale zwemselectie met belangstelling.

"Ik heb een mening over de affaire rond Joop Alberda, maar die houd ik wijselijk voor mezelf. Het is niet goed dat dit gebeurd is, laat ik het daar op houden. Dat geldt zowel voor het zwemmen als voor Joop persoonlijk.’’

"Leuk zijn zulke dingen nooit’’, vervolgde hij. "In de aanloop naar de Olympische Spelen wil je vooral rust rond een ploeg creëren. Zoals ik het nu zie is die rust inmiddels wedergekeerd. Maar het is natuurlijk geen ideale situatie.’’

Zijn voormalige pupil VdH is volgens hem de aangewezen persoon om het Nederlandse zwemmen naar de Spelen van Tokio 2020 te loodsen. Oranje wacht na Rio een transformatie, aangezien een aantal vaste waarden het zwemmen voor gezien houdt. Routinier Inge Dekker stopt ermee, terwijl Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk nog niet uitgesproken hebben hoe hun sportieve toekomst eruit ziet.

"Een aanstelling van Van den Hoogenband zou zou een uitermate goede zaak zijn. Hij heeft zich na zijn carrière op vele vlakken bewezen.’’
http://www.telegraaf.nl/t(...)it_voor__VdH___.html
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 augustus 2016 @ 19:00:26 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164227762
Ja alsjeblieft :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 01:31:07 #175
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164638390
VDH vandaag in de Telegraaf: 'Zwembobo's, wegwezen!'
Over Kossen en Van Heijningen.

Shit is aan.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')