abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2016 @ 09:25:58 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163333585
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe denk je concreet die voordelen te gaan behalen? En wanneer heb je die aanvankelijke krimp door de crisis weer ingehaald, na 10, 20, 30 jaar?
Geld is niet de enige maatstaf
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_163333592
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, het is nog niet eerder voorgekomen dus niemand heeft de definitieve waarheid in pacht. Veel staat en valt met de komende onderhandelingen. Wordt het een vechtscheiding of komen ze er samen uit? Tegelijkertijd is GB een economisch stabiel land met veel internationale betrekkingen. Ga je dat verstoren dan zal dat ook de weerslag hebben op de EU. Kijk, handel blijft handel.
Dat economisch stabiele valt nog wel wat tegen natuurlijk. De economie drijft voor een (te) groot deel op de financiële sector en dat is juist een vrij mobiele en labiele factor.
pi_163333599
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geld is niet de enige maatstaf
Nee, het zal hem ook gaan om de enge buitenlanders te weren.
pi_163333602
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geld is niet de enige maatstaf
Toch is het een van de grootste argumenten van de brexit stemmers.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:27:50 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163333617
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:26 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Toch is het een van de grootste argumenten van de brexit stemmers.
Er wordt helemaal niet op argumenten gestemd (noch de Brexitstemmers, nog de Remainstemmers.) Er wordt op gevoel gestemd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:29:38 #281
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163333642
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geld is niet de enige maatstaf
Het lijkt wel alsof men het enkel over geld heeft mbt de Exit/Leave.
Jongens, er speelt meer dan enkel geld mee.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:29:57 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163333647
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:26 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Toch is het een van de grootste argumenten van de brexit stemmers.
Dat waag ik te betwijfelen. Het ging ook vooral om soevereiniteit en die enge 'foreigners' die alle banen en benefits jatten van de 'echte' Britten. De Schrödinger immigrant, zeg maar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163333657
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niet op argumenten gestemd (noch de Brexitstemmers, nog de Remainstemmers.) Er wordt op gevoel gestemd.
En daardoor krijg je dit soort dingen



;)
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:31:18 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_163333662
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk zorgt een exit voor de korte termijn voor onzekerheid, dalende koersen, onrust en financiële misère. Dat ontkent ook niemand.

Maar indien je een sterke economie bent met wederzijdse internationale belangen (en zoals Nederland een doorvoerland bent voor andere landen) dan kun je op de langere termijn de voordelen behalen. Je bent baas over je eigen land, baas over je eigen grenzen, baas over je eigen beslissingen. Je bent bovendien niet afhankelijk meer over andermans regelgeving, subsidies of zelf voor het financieel onderhouden van een ander lidstaat. Tuurlijk, al die miljarden gestoken in Griekenland zijn we dan kwijt, maar dat geld krijgen we nooit meer terug. Ook wanneer we in de EU zouden blijven. Wat we zeker weten is dat Griekenland ons decennialang nog vele miljarden gaat kosten. Daarvoor moeten we in eigen land gaan bezuinigen. Dus op de langere termijn levert een Nexit heel veel op. Dus ik stem volmondig JA!.
Niemand, uitgezonderd wellicht de VS en China, is nog volledig baas over haar eigen land en al helemaal Nederland niet. We bestaan niet in een vacuüm, dat is nou juist de boodschap die je uit deze rotzooi zou moeten trekken. De Nederlandse economie is voor driekwart afhankelijk van het hinterland, oftewel de economie van en doorvoer naar Duitsland.

'De voordelen halen uit je eigen beslissingen', gefeliciteerd dat is het meest naïeve dat ik vandaag gelezen heb. In de tussentijd is dit de echte wereld:

quote:
Sky Correspondent Katie Stallard:
"Comment in Chinese State Media that Britain can expect it to take 500 officials and 10 years to renegotiate a trade deal with China."
Nee dat is niet bangmakerij van de Europese Unie, dat is wat je krijgt als een miezerig land als het VK moet gaan onderhandelen met China. Jij denkt dat ze minstens net zo'n goede deal krijgen als toen China moest onderhandelen met het rijkste "land" ter wereld, de EU? Hahaha.

Wacht dit moet beter.

AHAHAHA

China gaat ze de vernedering laten voelen van Hong Kong en de Opiumoorlog.

Jij denkt dat Nederland in zijn eentje nog betere deals kan afsluiten? De enige deal die Rutte eruit kan slepen is dat ons land in Euros in plaats van Renminbi opgekocht wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163333665
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niet op argumenten gestemd (noch de Brexitstemmers, nog de Remainstemmers.) Er wordt op gevoel gestemd.
De ratio-emotie verhouding ligt bij remain natuurlijk wel compleet anders dan bij Brexit....
pi_163333671
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. Het ging ook vooral om soevereiniteit en die enge 'foreigners' die alle banen en benefits jatten van de 'echte' Britten. De Schrödinger immigrant, zeg maar.
En om 350 miljoen per week.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163333699
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat economisch stabiele valt nog wel wat tegen natuurlijk. De economie drijft voor een (te) groot deel op de financiële sector en dat is juist een vrij mobiele en labiele factor.
Dat is het onverantwoord bijdrukken van euro's door de ECB ook. Of op een kunstmatige manier de inflatie beïnvloeden. Staatsobligaties opkopen van onzekere lidstaten. Wat denk je wat er gebeurd als straks ineens de rente stijgt? We gaan betalen om ons spaargeld te stallen? Pensioenen verdampen?

Als deze bubbel gaat barsten dan stelt de recessie van 2008 niets meer voor. Heel veel economen waarschuwen hiervoor. Dan wordt Europa voor het bedrijfsleven niet meer aantrekkelijk en zal men weer uitwijken naar andere continenten of landen die uit de EU zijn gestapt, zoals de Britten. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg gestemd worden voor een Nexit of voor de terugkeer naar de gulden. De euro gaat in elkaar storten op deze heilloze weg. Dit is een korte termijnpleister op een steeds dieper stinkende wond. Uiteindelijk laat de pleister los.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:33:47 #288
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163333702
Trouwens benieuwd of er inmenging gaat komen van de VS, John Kerry zou deze week naar Europa komen om te babbelen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163333704
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Niemand, uitgezonderd wellicht de VS en China, is nog volledig baas over haar eigen land en al helemaal Nederland niet. We bestaan niet in een vacuüm, dat is nou juist de boodschap die je uit deze rotzooi zou moeten trekken. De Nederlandse economie is voor driekwart afhankelijk van het hinterland, oftewel de economie van en doorvoer naar Duitsland.

'De voordelen halen uit je eigen beslissingen', gefeliciteerd dat is het meest naïeve dat ik vandaag gelezen heb. In de tussentijd is dit de echte wereld:

[..]

Nee dat is niet bangmakerij van de Europese Unie, dat is wat je krijgt als een miezerig land als het VK moet gaan onderhandelen met China. Jij denkt dat ze minstens net zo'n goede deal krijgen als toen China moest onderhandelen met het rijkste "land" ter wereld, de EU? Hahaha.

Wacht dit moet beter.

AHAHAHA

China gaat ze de vernedering laten voelen van Hong Kong en de Opiumoorlog.

Jij denkt dat Nederland in zijn eentje nog betere deals kan afsluiten? De enige deal die Rutte eruit kan slepen is dat ons land in Euros in plaats van Renminbi opgekocht wordt.
Goede post.

Dit is wat je van tevoren al zou moeten weten, voor je gaat stemmen. Dit had al uitgezocht moeten zijn. Nu is er tegen gestemd, en komt men er later achter dat ze internationaal voor allerlei uitdagingen komen te staan die ze helemaal niet hadden voorzien.
pi_163333715
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Niemand, uitgezonderd wellicht de VS en China, is nog volledig baas over haar eigen land en al helemaal Nederland niet. We bestaan niet in een vacuüm, dat is nou juist de boodschap die je uit deze rotzooi zou moeten trekken. De Nederlandse economie is voor driekwart afhankelijk van het hinterland, oftewel de economie van en doorvoer naar Duitsland.

'De voordelen halen uit je eigen beslissingen', gefeliciteerd dat is het meest naïeve dat ik vandaag gelezen heb. In de tussentijd is dit de echte wereld:

[..]

Nee dat is niet bangmakerij van de Europese Unie, dat is wat je krijgt als een miezerig land als het VK moet gaan onderhandelen met China. Jij denkt dat ze minstens net zo'n goede deal krijgen als toen China moest onderhandelen met het rijkste "land" ter wereld, de EU? Hahaha.

Wacht dit moet beter.

AHAHAHA

China gaat ze de vernedering laten voelen van Hong Kong en de Opiumoorlog.

Jij denkt dat Nederland in zijn eentje nog betere deals kan afsluiten? De enige deal die Rutte eruit kan slepen is dat ons land in Euros in plaats van Renminbi opgekocht wordt.
"Maar we zijn wel soeverein en het volk beslist zelf over onze toekomst!" _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163333756
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Trouwens benieuwd of er inmenging gaat komen van de VS, John Kerry zou deze week naar Europa komen om te babbelen.
Het is denk ik een beetje zoals hier boven werd geïllustreerd met het Chinese voorbeeld. Ze gaan de beslissing respecteren, maar de UK het vuur aan de schenen leggen bij elke toekomstige onderhandeling. 60 miljoen consumenten is niets vergeleken bij de 500 miljoen van de EU. Met de EU maken ze goede deals, de UK zullen ze laten merken dat ze gewoon bij de EU hadden moeten blijven als zij ook die deal hadden gewild.

Dat is hoe politiek en diplomatie werkt. Die hebben altijd schijt aan de "gewone" man, ook al steekt die zijn middelvinger op.
pi_163333787
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef speknek het volgende:
Nee dat is niet bangmakerij van de Europese Unie, dat is wat je krijgt als een miezerig land als het VK moet gaan onderhandelen met China. Jij denkt dat ze minstens net zo'n goede deal krijgen als toen China moest onderhandelen met het rijkste "land" ter wereld, de EU? Hahaha.
Inderdaad -- de EU is al zeven jaar in onderhandeling geweest met Canada voor een vrijhandelsakkoord...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:39:16 #293
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163333788
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is denk ik een beetje zoals hier boven werd geïllustreerd met het Chinese voorbeeld. Ze gaan de beslissing respecteren, maar de UK het vuur aan de schenen leggen bij elke toekomstige onderhandeling. 60 miljoen consumenten is niets vergeleken bij de 500 miljoen van de EU. Met de EU maken ze goede deals, de UK zullen ze laten merken dat ze gewoon bij de EU hadden moeten blijven als zij ook die deal hadden gewild.

Dat is hoe politiek en diplomatie werkt. Die hebben altijd schijt aan de "gewone" man, ook al steekt die zijn middelvinger op.
Is het dan niet eens tijd om die spiraal te doorbreken?
Hoe? Dat weet ik ook niet.
Onderhuidse onvrede blijft zo dooretteren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:40:07 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163333809
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik meen dat Cameron gezegd heeft dat de kans op oorlog groter is bij een vertrek uit de EU. Vind ik een heel onverstandige opmerking.
ik heb al eens ergens lopen zoeken maar kan zijn speech niet vinden waar hij dat precies zo gezegd heft, wel een aankondiging van de daily mirror of zo dat hij dat zou gaan zeggen... maar ik kan er naast zitten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 27 juni 2016 @ 09:40:34 #295
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163333812
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat hij als geslagen hond terug gaat komen met een deal die eigenlijk slechter is dan de zaakjes eerst waren, a la Tsipras.
Dat was ook al zo'n fijn referendum. Willen jullie je schuld terug betalen of niet?

Rara wat stemt het volk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 juni 2016 @ 09:41:25 #296
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163333823
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat was ook al zo'n fijn referendum. Willen jullie je schuld terug betalen of niet?

Rara wat stemt het volk.
Niet betalen natuurlijk ;)
En toch nog geld pompen in die bodemloze put.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163333852
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Is het dan niet eens tijd om die spiraal te doorbreken?
Hoe? Dat weet ik ook niet.
Er zijn natuurlijk een hoop dingen waar je ook voordelen uit trekt, zoals als die handelsovereenkomsten die je opnieuw moet uitonderhandelen en waarbij je er echt niet beter af komt dan in de EU. Dat gaat gewoon niet waar zijn.

Je ziet aan de Brezit dat de gewone man wel kan besluiten dat ze 100% onafhankelijk wil zijn, maar dat het in de praktijk gevolgen heeft die de gewone man niet kan begrijpen. Ik weet niet wat de doorbraak van die spiraal is. Als je aan de macht bent, ga je geen rekening meer houden met wat er allemaal onder je kiezers leeft. Ik denk ook dat Johnson en zijn vrienden dat niet gaan doen. Dat is gewoon niet mogelijk, je maakt afspraken op abstract niveau.

Er is natuurlijk een reden waarom populisme altijd voet aan de grond krijgt, maar zelden iets permanent weet te veranderen.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:43:53 #298
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163333862
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Exitstrategie is inderdaad een strak plan, lijkt me zeker nodig.
Nu lijkt het alsof niemand weet welke richting het schip moet varen.

Een publiek debat hierover, ook op de scholen en hoger onderwijs waar alle kanten belicht worden lijkt me ook wel wat.
Vooralsnog ben ook ik iets voorzichtiger geworden hoor. Ook ik had deze toestanden totaal niet verwacht om eerlijk te zijn.
Hoezo had je dat niet verwacht, het verloopt bijna precies volgens de voorspellingen. Iedereen kon toch zien dat men geen of een onrealistisch plan had bij een Brexit?

Waarom zou de Eu consessies doen, dat heeft Cameron ook niet gekregen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163333864
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:40 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb al eens ergens lopen zoeken maar kan zijn speech niet vinden waar hij dat precies zo gezegd heft, wel een aankondiging van de daily mirror of zo dat hij dat zou gaan zeggen... maar ik kan er naast zitten.
Ik heb hem ook niet paraat. Ik weet wel dat die retoriek meermalen gebruikt is.
pi_163333880
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze laten juist een prima verhaal horen wat door steeds meer burgers wordt gedeeld. Twee referendums gaven zelfs een ruime meerderheid aan. Zelfs ten opzichte van de Britten.

Dat gegeven kun je niet blijven negeren of afdoen als het geklaag van wat dom gepeupel dat de bureaucratie in Brussel toch niet hoeft te begrijpen. Die tijd is voorgoed voorbij. Een Nexit is een serieuze vraag wat niet zomaar door de politieke elite genegeerd kan worden. Dat zal binnen de volgende landelijke verkiezingen ook de insteek zijn, want zowel de PVV als de SP zullen de EU hoog op de agenda zetten. (aangevuld door de kleinere partijen als de PvdD, VNL en 50+ )

Dit verschrikkelijke kabinet ooit heeft onder druk van deze EU zichzelf kapot bezuinigd, waardoor onze sociale voorzieningen zijn uitgehold, ons spaargeld niets meer oplevert, onze pensioenen verdampen en we dankzij de regels van Brussel zijn opgescheept met een tsunami aan vluchtelingen waarvan 60% puur economische vluchteling is en geen oorlogsvluchteling. Waarbij kansarmen uit economisch zwakke lidstaten ongestoord door Europa kunnen reizen en hier op roverstocht kunnen gaan. Waar we nog steeds miljarden aan 'leningen' afstaan aan de Grieken. Geld wat we nooit meer terug zien en ons de komende decennia nog méér miljarden gaat kosten. Miljarden die we zonder de EU in eigen land hadden kunnen steken. Waar terroristen dankzij Schengen ongestoord kunnen reizen en in het ene land de aanslag plant om het vervolgens in het buurland uit te voeren. Een van de daders kon ongestoord met de auto terug rijden naar België en op de terug weg zelfs nog een hamburger nuttigen.

Baudet had het bij Eenvandaag over het houden van kleinere deelreferendums, zoals over de euro en over onze grenzen. Dat in opmaat naar een uiteindelijke referendum over een Nexit. Nogmaals, de politieke pro-Europese elite in Nederland kan dit niet meer blijven negeren want ze zullen electoraal worden afgerekend door de boze kiezer en het zal het bestuurlijke orgaan in deze vorm onmogelijk maken.
Inderdaad. Een Nexit referendum, of de meer afgezwakte versie van de SP, staat sowieso op de kaart en zal dat ook blijven staan. Of de huidige politieke partijen er aan willen of niet. Deze onvrede gaat niet weg als partijen stellen dat er geen referendum komt. Sterker, de onvrede zal alleen maar toenemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')