abonnement Unibet Coolblue
pi_163226011
Ik zou hetzelfde doen hoor kwak. O wil alles tellen. Nou, dan doen we dat :D Kan we leren het haar niet bewust. ik tel soms haar teentjes en toen moest alles geteld. Nu kan ze in twee talen tellen :P
Maar springen kan ze dan weer niet ;)

Leuke filmpjes verder. Annie met dr fittie. Ik vond t al dapper dat je ze liet staan :P

En mellie op zn voet en sok 💛
pi_163226071
Knapperd die Sjaak O+ En wat een pech dat 'ie nou net een virus heeft opgepikt -O- Hopelijk knapt 'ie snel op!

Omg Razz dit vind jij een fittie? :D Ik moet echt mijn kind beter opvoeden :') Dat 'diediediediedie' is wel heel herkenbaar :D
Ongelofelijk trouwens hoe netjes A verft, zonder schort :o
Dat gaat bij onze viespeuk niet:


Echt knap dat sommige dreumesjes al letters en cijfers kennen :o Ik vond het al heel wat dat L geel, rood en blauw weet te benoemen (en dan nog lang niet altijd goed :P)

Slissen doet L ook hoor :Y Wel steeds minder heb ik het idee. Maar vooral fietfffss en busfff :D
pi_163226084
Filmpjes O+ O+ O+ En heerlijk toch, dat ze allemaal hun eigen interesses en talenten hebben!
Wat fijn dat jullie weer thuis zijn MwC, hopelijk slaan de molletjes aan en kan hij nu echt opknappen :* En z'n shirt O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163226135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ok, ik merk dat ik me toch een beetje aangesproken voel :') ligt aan mij hoor... ik heb expres niet eerder filmpjes geplaatst hierom.

Ik leer hem dus echt niet bewust iets Spees -O- het is echt zijn lievelings. gewoon voorlezen lukt nauwelijks want hij wijst alleen maar letters aan als hij zo'n bui heeft (is niet altijd)

Maar ik vind wel dat als hij wil weten wat een bepaald letterplaatje is, ik beter wel meteen de gewone klankuitspraak kan teruggeven, ipv een spel-alfabet waar hij sowieso nog jaren niks aan heeft.

ik ben echt geen tigermom :7

[ afbeelding ]
Ik geloof er niks van. Toastje krijgt vast geen eten als hij de 5 weer eens voor een 6 aanziet.
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:28:24 #205
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163226150
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee nee, en ondertussen ben je zeker met de haarlak voor de toddler pageant bezig! :o
busted...



deze heb ik uit amerika bestelt
Kwak
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:28:38 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163226161
Ik was overigens vooral verbaasd dat er meerdere dreumesen zijn die letters bij woorden leren, omdat ik daar eigenlijk nog nooit over nagedacht heb bij Suus :D dat kan net zo goed aan mij liggen natuurlijk.

Het is niet dat ik het onderwerp niet ken, want ik zit er soms een beetje mee met de oudste. Die leest heel graag letters en hij kan al simpele woordjes lezen, en ik wil dat enerzijds stimuleren vanuit zijn eigen wens, anderzijds staat het me tegen omdat ik ook de artikelen ken over hoe de sociale ontwikkeling te lijden kan hebben onder het te vroeg aanleren van dit soort 'kennis'. En als ik erin mee ga, zorg ik er dan niet voor dat hij zich op school straks gaat vervelen, dat hij op een bepaalde manier buiten de groep valt?

Lezen leert hij toch wel, de rest is moeilijker bij te benen.

Dit is dus niet op jullie verhalen te betrekken allemaal he :D maar ik vind het wel interessant omdat het hier thuis een hot topic is.
pi_163226216
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:26 schreef Dyre het volgende:
Knapperd die Sjaak O+ En wat een pech dat 'ie nou net een virus heeft opgepikt -O- Hopelijk knapt 'ie snel op!

Omg Razz dit vind jij een fittie? :D Ik moet echt mijn kind beter opvoeden :') Dat 'diediediediedie' is wel heel herkenbaar :D
Ongelofelijk trouwens hoe netjes A verft, zonder schort :o
Dat gaat bij onze viespeuk niet:
[ afbeelding ]

Echt knap dat sommige dreumesjes al letters en cijfers kennen :o Ik vond het al heel wat dat L geel, rood en blauw weet te benoemen (en dan nog lang niet altijd goed :P)

Slissen doet L ook hoor :Y Wel steeds minder heb ik het idee. Maar vooral fietfffss en busfff :D
Nee, dit was niet de fittie. Dit was het begin, want ik hield op met filmen toen ik aan zag komen dat ze de eierdoos op de grond zou smijten en heur heufd vol drama op den tafel neer zou leggen. Middenin haar verfsels, zeg maar. Wat ze inderdaad deed. Dus ik had best kunnen blijven filmen, achteraf :') .
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:30:56 #208
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163226265
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was overigens vooral verbaasd dat er meerdere dreumesen zijn die letters bij woorden leren, omdat ik daar eigenlijk nog nooit over nagedacht heb bij Suus :D dat kan net zo goed aan mij liggen natuurlijk.

Het is niet dat ik het onderwerp niet ken, want ik zit er soms een beetje mee met de oudste. Die leest heel graag letters en hij kan al simpele woordjes lezen, en ik wil dat enerzijds stimuleren vanuit zijn eigen wens, anderzijds staat het me tegen omdat ik ook de artikelen ken over hoe de sociale ontwikkeling te lijden kan hebben onder het te vroeg aanleren van dit soort 'kennis'. En als ik erin mee ga, zorg ik er dan niet voor dat hij zich op school straks gaat vervelen, dat hij op een bepaalde manier buiten de groep valt?

Lezen leert hij toch wel, de rest is moeilijker bij te benen.

Dit is dus niet op jullie verhalen te betrekken allemaal he :D maar ik vind het wel interessant omdat het hier thuis een hot topic is.
ik heb het zelf nooit als een nadeel ervaren dat ik kon lezen toen ik nog geen vier was.

ik snap je zorgen wel hoor, maar ik zou toch gewoon je kind lekker volgen en proberen alert te zijn op meer manieren om hem te stimuleren, stel dat hij school vervelend gaat vinden. ik vond op school andere dingen leuk om te doen, en ik genoot (en geniet nog steeds) heel erg van dingen doen die ik (al) goed kan.
Kwak
pi_163226292
Dat hadden we veel liever gezien ja! Zo'n lachende baby is leuk en alles, maar de echte actie laat je achterwege :(
pi_163226313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee, dit was niet de fittie. Dit was het begin, want ik hield op met filmen toen ik aan zag komen dat ze de eierdoos op de grond zou smijten en heur heufd vol drama op den tafel neer zou leggen. Middenin haar verfsels, zeg maar. Wat ze inderdaad deed. Dus ik had best kunnen blijven filmen, achteraf :') .
Dat zijn filmpjes waar je 10.000 dollar mee kunt winnen bij Americas Funniest Home Videos!
pi_163226376
Wat een leuke filmpjes O+ wat hebben jullie (Razz, Kwak) van die lieve moederstemmetjes! Ik klink als een viswijf gekruist met een tokkie dus ik post geen filmpjes :P

Gelukkig is L van Dyre net zo'n tark als die van mij O+ Ik had overigens zeer waarschijnlijk die eierdoos naar mijn hoofd geslingerd gekregen }:|

Beterschap voor Sjaak MwC!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_163226403
Haha, niet aangesproken voelen, kwak, Ik voelde me ook een beetje aangesproken, want I is al een tijdje een peuter en die kan met moeite tot tien tellen en ik doe ook niet mijn best om haar dat al echt goed te leren, laat staan dat ik cijfers en letters met haar oefen of bespreek.
I is ook gek op boekjes maar de letters interesseren haar niet, het gaat haar echt om het verhaal. Het is mooi om inderdaad te ontdekken en te zien dat ieder kind dus zo jong al z'n eigen interesses heeft! Dus, laat je echt niet tegenhouden om er over te vertellen of iets te laten zien. We mogen gewoon schaamteloos trots zijn op onze kinders.

Dus het slissen hebben veel, bij I lijkt het eigenlijk alleen maar erger te worden, vandaar dat ik het me afvraag. Niet dat ik me zorgen maak hoor, het klinkt wel heel schattig. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163226473
De c benoem ik voor mijn kleuters gewoon als 'cee', en daarbij leg ik soms uit dat ze later leren dat een c soms klinkt als s en soms als k. Kwakz0r, die hoofdletters zijn op zich geen probleem, hoor. Ze moeten toch leren dat je verschillende lettervormen hebt die dezelfde letter bedoelen. En volgens sommige inzichten is het motorisch gezien aan te raden om kleuters hun naam te leren tekenen met kapitalen. /werkmodus uit :D

Ro heeft al veel tanden, zeg! En sneue Ketel met alles na elkaar... J maakt ineens ook weer een spurt, in een week 2 ondertanden en de puntjes van een kies erbij. En dat zonder tandjesdrama (al hoop ik ergens dat het gedoe 's nachts er door veroorzaakt wordt, want dan is er de kans dat het binnenkort beter wordt).

Grappig, ingee, J doet dat soms ook: lachend nee zeggen en schudden, maar dan bedoelt hij ja. Maar als hij heel serieus nee zegt, dan bedoelt hij ook ECHT NEE :(

Als ik lees over al dat geklets kan ik me nog niet voorstellen dat J dat over een half jaar ook gaat doen. Ik was al zo trots dat hij zijn eerste "tweewoordzinnetje" zei gisteren: 'b kra' *) (en ik begreep het ook nog!)

MwC, hoe gaat het nu met Sjaak? Wat vindt de kinderarts ervan? Edit: fijn dat jullie weer thuis zijn. Goed uitzieken en laat je maar verwennen, Sjaak!
pi_163226570
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was overigens vooral verbaasd dat er meerdere dreumesen zijn die letters bij woorden leren, omdat ik daar eigenlijk nog nooit over nagedacht heb bij Suus :D dat kan net zo goed aan mij liggen natuurlijk.

Het is niet dat ik het onderwerp niet ken, want ik zit er soms een beetje mee met de oudste. Die leest heel graag letters en hij kan al simpele woordjes lezen, en ik wil dat enerzijds stimuleren vanuit zijn eigen wens, anderzijds staat het me tegen omdat ik ook de artikelen ken over hoe de sociale ontwikkeling te lijden kan hebben onder het te vroeg aanleren van dit soort 'kennis'. En als ik erin mee ga, zorg ik er dan niet voor dat hij zich op school straks gaat vervelen, dat hij op een bepaalde manier buiten de groep valt?

Lezen leert hij toch wel, de rest is moeilijker bij te benen.

Dit is dus niet op jullie verhalen te betrekken allemaal he :D maar ik vind het wel interessant omdat het hier thuis een hot topic is.
Zelf sta ik er zo in: ik ga I niet zomaar ergens echt in stimuleren. We bieden haar van alles aan, op het kdv krijgt ze ook van alles aangeboden. Als ze heel duidelijk om iets vraagt of het blijkt dat ze ergens veel plezier aan beleeft dan geef ik haar wel de middelen en de ruimte, maar ik ga het niet heel actief begeleiden. Ik vertrouw erop dat ze het gewoon zelf kan uitzoeken en ik wil eigenlijk zo min mogelijk sturen in die dingen. Dat doe je namelijk onbewust en alles toch wel, en dat lijkt me wel genoeg. *) . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163226662
Ja joh, nog ff aanvullen: Lucas praat nog bijna niet :+ Hij had zondag toen mijn ouders er waren een soort heldere opleving en zei iets van 6 nieuwe woorden na, maar die heb ik sindsdien niet meer gehoord. (Nu was hij ook 2 van de 3 dagen @ kdv natuurlijk :@ Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen)

Hier niet echt recente filmpjes, maar wel een gezellige 'hee-dat-ben-ik'-ussie :)

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:45:46 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163226875
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:38 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Zelf sta ik er zo in: ik ga I niet zomaar ergens echt in stimuleren. We bieden haar van alles aan, op het kdv krijgt ze ook van alles aangeboden. Als ze heel duidelijk om iets vraagt of het blijkt dat ze ergens veel plezier aan beleeft dan geef ik haar wel de middelen en de ruimte, maar ik ga het niet heel actief begeleiden. Ik vertrouw erop dat ze het gewoon zelf kan uitzoeken en ik wil eigenlijk zo min mogelijk sturen in die dingen. Dat doe je namelijk onbewust en alles toch wel, en dat lijkt me wel genoeg. *) . :P .
Denk dat wij het nu zo ook ongeveer doen. We hebben wel mini loco met plaatjes en woordjes en een pak letterkaarten in huis, maar ik pak die niet zelf uit de kast. Sil pakt het wel soms en als hij vraagt of ik mee doe met de woordjes dan doe ik dat wel en help hem als hij er niet uit komt.

Is overigens niet echt on topic aangezien we in dreumes zitten :+. Suzuki is helemaal nog niet zo'n goede prater. De rest van de wereld verstaat haar vaak niet goed, maar wij begrijpen hele verhalen O+. Ze is daarin niet zo'n snelle.
pi_163226921
Ik vind het ook zo knap Razz dat je erom heen praat en geen één keer 'Nee' zegt! Dat had ik waarschijnlijk meteen gedaan en mijn dreumes reageert daar acuut witheet op.
Wel een beetje een eye-opener!

Hier ook veel belangstelling voor cijfers en letters hoor Kwak. Daar stimuleer ik haar ook niet actief in, maar zeg idd wel dat het een vijf is en geen zes. Misschien is het gekomen omdat ik bij veel dingen aftel om weer een woede-uitbarsting/krijspartij te voorkomen (niet dat dat veel zoden aan de dijk zet :') )
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_163228132
Die filmpjes zijn ook echt heel tof om te zien. Kindjes zijn toch zo grappig.

Ik heb I trouwens vanavond wel gestuurd in het iets zeggen. :@ , :D .
Wij zeggen vaak tegen haar dat we van haar houden, maar ze zegt dat nooit terug. Dus vanavond heb ik gewoon op het kind af gevraagd: 'I, ik houd heel veel van jou, hou jij ook van mij?

Waarnaar dit kwam: ;Jaa, mama, ik eeh eeh outttt ook aaan jou! En ik out ook aan papa!!
Dusss, mijn kind out aan mij. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:50:26 #219
344469 Amsel
zonder t
pi_163229177
Wat een lieve verhalen allemaal O+ Al die kindjes met hun eigen interesses, zo mooi hoe ze dat zelf kiezen en hoe het bij allemaal zo verschilt :)

Hier een dreumes die zich mentaal aan het voorbereiden is op een klein broertje. Niet dat wíj daar nou zo mee bezig zijn, maar opeens moet al het speelgoed (niet alleen de knuffels, maar bijvoorbeeld ook de robot en de tuimelaar) een luier om, gevoerd worden, flesje krijgen... Vooral die luiers zijn hilarisch, die moeten 20x aan en uit, en als ik nu om me heen kijk naar de ravage in de woonkamer, zie ik dus echt overal speelgoed met een luier om :D

Vanochtend met z'n tweetjes naar de dierentuin geweest, nu ik dat nog even kan. Geen buggy mee, want ik had bedacht dat dat alleen maar onhandig zou zijn als ze er vandoor zou rennen en ik er achteraan moest. Dus ze heeft de hele dierentuin doorgewandeld, ik vond het zo knap :o En ik was aan het eind doodmoe terwijl zij nog wel even door kon :D
  woensdag 22 juni 2016 @ 23:31:12 #220
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163230413
Amsel,
Wat kunnen ze dan opeens al veel he. Energie van Duracell , denk ik.
Welke dierentuin zijn jullie geweest?

Franny *;
Wat een mooi moment!
Kan niet wachten tot ro zoiets zegt. Ik denk dat ik dan in een roze glitterwolk uit elkaar klap.

Cactus
Dat ohoh is trouwens zo herkenbaar. Ro doet dat ook steeds wanneer er iets valt.

Kwak
Voel je niet aangesproken op die 'negatieve' manier. Ik ben ook verbaasd. Nouja. Meer onder de indruk! Zoals in; whut? Misschien moet ik ro ook maar eens wat meer gaan laten zien. Shops beebs kunnen al het geluid nadoen van een dier.
Q kan al appel zeggen.

En wij.. Wij rocken gewoon nog old skool klap eens in je handjes.
Vooruit. Met film!



Trouwens.. Blijkbaar zeg ik heel vaak 'kijk', want ro wijst heel vaak en zegt dan kijk! Ik zie en hoor mezelf dan :D
En wanneer ze iets doet wat niet mag begint ze tegenwoordig ook al met haar hoofd te schudden en haar vingertje (hele hand) zo op een 'foei' manier te bewegen. We lachen ons rot hier. O+
pi_163232692
Leuk he, faptist. Ik kwam er achter dat ik kennelijk vaak 'zo' zeg, dat hoor ik J nu ook vaak zeggen. Maar dan met zo'n zuinig mondje, het klinkt als 'sjoh' _O-
pi_163232745
Oh, ik hou zo van Ro O+
pi_163232783
Ja dat "sjoh" hoor ik hier ook vaak :D

Fap, we waren naar Dierenpark Amersfoort. Hebben daar een abonnement. Vind het een hele relaxte dierentuin, overzichtelijk, en dreumes kent er al feilloos de weg O+
pi_163232895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja ik doe "suh" en de s is de "ssssssss"

@razz oggot, babysaurus Tas zo blij! O+ en Annie lekker verven (en fittie gooien :7 al was bij ons de verf al met een slingerworp op de vloer beland denk ik :P )
Ik heb het Thijs gevraagd, en het is de "cee".
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163232990
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:33 schreef Franny_G het volgende:

Dus het slissen hebben veel, bij I lijkt het eigenlijk alleen maar erger te worden, vandaar dat ik het me afvraag. Niet dat ik me zorgen maak hoor, het klinkt wel heel schattig. O+ .
Slissen hoeft pas over te zijn als ze 6 zijn. Volgens onze logopediste is de kaak met 6 (maar kan ook 7 zijn, geen hele harde grens) pas volgroeid genoeg om alle letters goed te kunnen maken. De tong is nu in verhouding lang dus het is makkelijk om hem tegen de tanden te leggen in plaats van tegen het gehemelte.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')