abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163220380
R zegt heel enthousiast nee en schudt erbij met haar hoofd bij alles wat ze leuk vindt. Bijna goed dus!
pi_163221323
Wij zijn met Sjaak in het ziekenhuis. Na de ingreep van gister ging het eigenlijk goed, maar vandaag koorts en bloed uit oren en neus. Met als hoogtepunt net 40 graden, dus ze wilden hem toch zien. Ze hebben een hartruis gehoord, maar dat is vaker bij kinderen met koorts, dus dat wil niets zeggen.
We wachten nu op de kinderarts.
pi_163222836
Ohh wat sneu :'( arme Sjaak. Veel sterkte!!

Die hand mond en voetziekte klinkt naar!

Lieve mooie suus!!

Oehw ik word zo blij van al die kletsende dreumessen hier. Mies zegt alleen nog mama en bapa. En een heel repertoire aan woorden in een eigen taaltje. Het lijkt me zo heerlijk om echt een conversatie te hebben samen!
Mies heeft een obsessie voor blauwe bessen. Ze propt ze met twee handen tegelijk naar binnen, en wordt kwaad als t op is. Bij t woord besje alleen al gaat ze in haar handen klappen en op en neer hupsen.
Oh en vanmorgen kon je me opvegen. Er was een cv monteur een nieuwe ketel aan het plaatsen bij ons. Mies was straalverliefs op hem. Steeds enthousiast naar hem toekruipen en charmant breeduit naar hem zitten lachen. En als k haar dan weghaalde omdat ze in de weg zat dan werd ze heeel verdrietig :'( .
pi_163223209
Oh, arme Sjaak! Dat bloed klinkt ook wel griezelig. Sterkte!

Verliefde Mies, wat schattig! Ketel is wel een beetje jaloers hoor ;)

Ik dacht dat de ellende weer even over was toen vorige week Ketels eerste kies door was. Maar nu komt de andere kant eraan. -O- Koortsig, huilerig kindje, zo sneu.
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:23:46 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163223518
Kiezen zijn bitches.... Melba moet nog 1 hoektand onder en dan die 4 tweede kiezen. Meh.

MwC wat sneu dat Sjaak zo ziek is!

Mauw in de plas O+ zo cute!

En jullie meiden praten zo goed Franny en Razz! Bij Melba komt t ook wel een beetje nu qua verhaaltjes in enkele woorden en tweewoordzinnetjes in de trant van " mama eten" " papa mama" " melle buiten" " eten lekker mmmm"

Ik heb wel filmpjes!

melba in de regen
https://goo.gl/photos/hatJpPixGf94PMYa6

Melba leest de knip :P
https://goo.gl/photos/pVj2bUkWZqXBhSKm9

Spelen met kookgerei (eindigend in poep gesprek :') )
https://goo.gl/photos/pj8Ht73fAJ8Wq8p96
Kwak
pi_163223698
Kwak, wat knap dat hij die getallen allemaal al herkent :o ! Met zes als lievelings O+ En die blik in de regen :D .. "Wut? Hoezo nat? Is dat erg?" . En onverstoorbaar koken _O_ . En enorm herkenbaar, het "Heb jij poep?" - "NEE!" .

Leuk, filmpjes *O* meer filmpjes *O* !

Arm Keteltje, kiezenleed is zo sneu :* .

Cactus huu, wat eng! Hopelijk valt 't allemaal mee. Sterkte voor jullie :* .

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2016 20:29:46 ]
pi_163224046
Sterkte voor Sjaak :*

Omg Kwak, ik kreeg basisschoolflashbacks van op die manier de letters uitspreken ;( :D
Dat zorgde altijd voor een behoorlijk intense discussie met mijn moeder.
"Nee maamaaaa het is een Juh!"
"Nee, je spreekt het uit als een Jeeee"
"Neeeheeee :( "
"Weeeheeeeel :( :( "
"Laat ook maaaaaaaar :( "
En het herhaalde zich ook weer bij mijn broertje _O-
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:40:29 #183
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163224127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Skittles het volgende:

Omg Kwak, ik kreeg basisschoolflashbacks van op die manier de letters uitspreken ;( :D
dan had jij gelijk :P ik doe expres mijn best om ze zo te benoemen als ze klinken, is beter voor letterbesef :Y

mijn kleuterjuf moeder krijgt bijkans eczeem van het feit dat hij nu vooral hoofdletters kent :') can't help it, kind is gek van autonummerborden...
Kwak
pi_163224228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Skittles het volgende:

Ooooh ja dat hadden wij ook :D!

En bij rekenen.. "Hoezo zeg jij PLUS mam, het is TWEE ERBIJ , niet MIN :( ! "

Maar goed. Ik leer A dus ook "ah" en "buh". Hoe ik haar de "C" moet leren is me een raadsel trouwens, "suh" ? Ze weet nu de "A van Annie" en de "Puh van Papa" O+ .
pi_163224313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dan had jij gelijk :P ik doe expres mijn best om ze zo te benoemen als ze klinken, is beter voor letterbesef :Y

mijn kleuterjuf moeder krijgt bijkans eczeem van het feit dat hij nu vooral hoofdletters kent :') can't help it, kind is gek van autonummerborden...
Tof toch! Nu al zijn eigen interesses hebben O+
Ook echt heel knap dat hij al cijfers en letters kan benoemen :o
pi_163224319
In het kader van *O* filmpjesmeerfilmpjes *O* hierbij een Annie die eerst lief verft en vervolgens een fittie gooit omdat ze geen extra verf krijgt want er zat nog in haar bakje :') . Met glansrijke bijrol van Tas!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163224614
Haahaha heerlijk! Ik wil die en niet anders mama!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:56:17 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163224785
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:43 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Maar goed. Ik leer A dus ook "ah" en "buh". Hoe ik haar de "C" moet leren is me een raadsel trouwens, "suh" ? Ze weet nu de "A van Annie" en de "Puh van Papa" O+ .
ja ik doe "suh" en de s is de "ssssssss"

@razz oggot, babysaurus Tas zo blij! O+ en Annie lekker verven (en fittie gooien :7 al was bij ons de verf al met een slingerworp op de vloer beland denk ik :P )
Kwak
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:57:53 #189
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163224855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
Kiezen zijn bitches.... Melba moet nog 1 hoektand onder en dan die 4 tweede kiezen. Meh.

MwC wat sneu dat Sjaak zo ziek is!

Mauw in de plas O+ zo cute!

En jullie meiden praten zo goed Franny en Razz! Bij Melba komt t ook wel een beetje nu qua verhaaltjes in enkele woorden en tweewoordzinnetjes in de trant van " mama eten" " papa mama" " melle buiten" " eten lekker mmmm"

Ik heb wel filmpjes!

melba in de regen
https://goo.gl/photos/hatJpPixGf94PMYa6

Melba leest de knip :P
https://goo.gl/photos/pVj2bUkWZqXBhSKm9

Spelen met kookgerei (eindigend in poep gesprek :') )
https://goo.gl/photos/pj8Ht73fAJ8Wq8p96
Serieus,
I'm- in - love.
Wat is Melba een schattig manneke. Zo serieus als hij in jouw zijn boekje kijkt.
Hoe hij kookt en gefrustreerd raakt wanneer hij door heeft dat moedersch al door heeft dat hij echt wel gepoept heeft <3

Oh en Annie de Picasso. Ik snap best dat ze meer geel wil, want de geel is bijna groen! Iew!
'bah'! haha

Ro is gelukkig weer koortsvrij. Telde net even haar tanden en kiezen. Wij zitten op 10 tanden en 4 kiezen. En nog 2 op komst :(
Ook heeft ze vorige week een grote blauwe plek opgelopen op haar rechterwang.
Vanmiddag viel ze op haar andere wang die nu mooi bijgekleurd is.
Misschien toch maar alvast wat concealer en foundation inslaan
pi_163224860
Wtf, letters lezen en kleuren benoemen. :o. :D. Die van mij doet hele dagen niet anders dan voetballen. :'). Leuke filmpjes! O+.

MevrC, wat een schrik! Ik hoop dat het goed gaat/ging bij de kinderarts.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163225204
Liever voetballen dan elke 5 minuten op het potje willen plassen }:| een luier is zoveel makkelijker dan elke 5 minuten onder luid "kijk mama kijk! Plassuh!!" bijna pis in je gezicht gegooid te krijgen als ze enthousiast haar potje optilt en vervolgens met een blije dreumes (die per se het potje naar de badkamer moet tillen) het potje weer omspoelen. Uuuugh first world problems

Ohja en natuurlijk daarna een dikke fittie, want zodra een luier in beeld komt is het "Neehee PLASS*laat stilte vallen met goed gevoel voor drama*SUHHHH"
pi_163225254
I slist wel behoorlijk erg bij het praten. Ik vraag me af of dat vanzelf overgaat, of dat ze straks naar logopedie moet. Meer kindjes die erg slissen?

Kleuren kan I ook al lang benoemen, maar letters en cijfers doe ik eigenlijk nog niet en benoem ik ook niet als I daar niet zelf iets over vraagt of wat mee doet, ik heb begrepen dat het op deze leeftijd niet zoveel zin heeft, omdat ze toch nog niet goed begrijpen wat ze zien en wat het betekent. Dus dan is het meer vormpjes herkennen. Of vergis ik me daarin, kwak?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163225325
Ja maar jemig Skittles, het is wel heel knap, zo jong :o ! Annie roept heel handig altijd NET als ik Tas verschoon of de fles geef dat ze op het potje wil. Iets met aandacht :') want er komt nooit wat.. Ach. Ik zeg altijd maar dat ik het heel goed vind dat ze op het potje wil, en dat het niet erg is, en dat er vast ooit wat komt. En zij is dan allang weer bezig met iets anders. In haar blote billen, want de luier dan weer omdoen is natuurlijk voor baby's :{w }:| .

Franny, Annie slist ook behoorlijk. Soms trouwens ineens een paar dagen niet. Volgens mij zijn ze nog enorm aan het spelen met klanken op deze leeftijd. Bijvoorbeeld de "G" kan A best zeggen, maar ze vervangt 'm vaak door een S of F. (Ik vroeg me laatst af waarom ze toch zo graag haar schoen aanwilde, maar ze was heel gepassioneerd aan het roepen dat er iets groens op TV was :') ) .

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2016 21:10:45 ]
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:11:23 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163225415
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:06 schreef Franny_G het volgende:
I slist wel behoorlijk erg bij het praten. Ik vraag me af of dat vanzelf overgaat, of dat ze straks naar logopedie moet. Meer kindjes die erg slissen?

Kleuren kan I ook al lang benoemen, maar letters en cijfers doe ik eigenlijk nog niet en benoem ik ook niet als I daar niet zelf iets over vraagt of wat mee doet, ik heb begrepen dat het op deze leeftijd niet zoveel zin heeft, omdat ze toch nog niet goed begrijpen wat ze zien en wat het betekent. Dus dan is het meer vormpjes herkennen. Of vergis ik me daarin, kwak?
Suus slist ook. Ze heeft de S wel ook pas net geleerd, is eigenlijk nog niet eens in me opgekomen dat dat niet tijdelijk is. Ik heb het idee dat best veel dreumesjes en peuters slissen, maar geen idee wanneer je daar nou iets mee moet.

Die letters :o Suzuki dreunt wel cijfers op maar dat is gewoon herhalen wat haar broer de hele dag doet. Maar actief letters en cijfers leren aan een anderhalfjarige, whut :D
pi_163225493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja maar jemig Skittles, het is wel heel knap, zo jong :o ! Annie roept heel handig altijd NET als ik Tas verschoon of de fles geef dat ze op het potje wil. Iets met aandacht :') want er komt nooit wat.. Ach. Ik zeg altijd maar dat ik het heel goed vind dat ze op het potje wil, en dat het niet erg is, en dat er vast ooit wat komt. En zij is dan allang weer bezig met iets anders. In haar blote billen, want de luier dan weer omdoen is natuurlijk voor baby's :{w }:| .
Hahaha uiteraard O+

Ik heb ook al twee keer op het balkon drollen moeten scheppen omdat een luier omdoen echt onmogelijk was :')
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:14:47 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163225523
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:06 schreef Franny_G het volgende:

Ja, klopt hoor. Ik doe het ook niet om hem iets te leren ;) hij is gewoon echt geobsedeerd door cijfertjes en letters. Zijn favoriete spelletje.

Op een gegeven moment komt het besef er wel (van tellen en woorden) maar dat is er nu nog niet nee, dus gewoon spelen.

Hij kiest zelf wat hij leuk vindt he?
Kwak
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:18:31 #197
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163225696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:43 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

C mag je gewoon 'see' noemen. Die leren ze niet als aparte letter. Ze leren gewoon woorden lezen met de C. Net zoals de X
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:20:10 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163225771
Ok, ik merk dat ik me toch een beetje aangesproken voel :') ligt aan mij hoor... ik heb expres niet eerder filmpjes geplaatst hierom.

Ik leer hem dus echt niet bewust iets Spees -O- het is echt zijn lievelings. gewoon voorlezen lukt nauwelijks want hij wijst alleen maar letters aan als hij zo'n bui heeft (is niet altijd)

Maar ik vind wel dat als hij wil weten wat een bepaald letterplaatje is, ik beter wel meteen de gewone klankuitspraak kan teruggeven, ipv een spel-alfabet waar hij sowieso nog jaren niks aan heeft.

ik ben echt geen tigermom :7

Kwak
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:22:54 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_163225910
Nee nee, en ondertussen ben je zeker met de haarlak voor de toddler pageant bezig! :o
pi_163225938
Annie O+ wat is haar haar lang! En die lieve Tas, die alles maar aan ziet...

Melba, wat een bikkel in de regen is dat. En "nee" voor poep! Want dan moet je stoppen...

Letters en cijfers klinken heel ver weg, zo knap dat dreumessen dat al kunnen!!

We zijn weer thuis. Sjaak heeft waarschijnlijk per ongeluk en helaas gewoon toevallig een virus opgepikt in de week dat hij geopereerd werd. Dus paaseimolletje erin en een spiegel opbouwen.

Vandaag deed hij tussendoor nog wel even voor hoe je heel erg verrast moet zijn (ik las iets over meer filmpjes):

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')