dan had jij gelijkquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Skittles het volgende:
Sterkte voor Sjaak![]()
Omg Kwak, ik kreeg basisschoolflashbacks van op die manier de letters uitspreken![]()
![]()
Dat zorgde altijd voor een behoorlijk intense discussie met mijn moeder.
"Nee maamaaaa het is een Juh!"
"Nee, je spreekt het uit als een Jeeee"
"Neeeheeee"
"Weeeheeeeel![]()
"
"Laat ook maaaaaaaar"
En het herhaalde zich ook weer bij mijn broertje
Ooooh ja dat hadden wij ookquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Skittles het volgende:
Sterkte voor Sjaak![]()
Omg Kwak, ik kreeg basisschoolflashbacks van op die manier de letters uitspreken![]()
![]()
Dat zorgde altijd voor een behoorlijk intense discussie met mijn moeder.
"Nee maamaaaa het is een Juh!"
"Nee, je spreekt het uit als een Jeeee"
"Neeeheeee"
"Weeeheeeeel![]()
"
"Laat ook maaaaaaaar"
En het herhaalde zich ook weer bij mijn broertje
Tof toch! Nu al zijn eigen interesses hebbenquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dan had jij gelijkik doe expres mijn best om ze zo te benoemen als ze klinken, is beter voor letterbesef
mijn kleuterjuf moeder krijgt bijkans eczeem van het feit dat hij nu vooral hoofdletters kentcan't help it, kind is gek van autonummerborden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ik doe "suh" en de s is de "ssssssss"quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:43 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ooooh ja dat hadden wij ook!
En bij rekenen.. "Hoezo zeg jij PLUS mam, het is TWEE ERBIJ , niet MIN! "
Maar goed. Ik leer A dus ook "ah" en "buh". Hoe ik haar de "C" moet leren is me een raadsel trouwens, "suh" ? Ze weet nu de "A van Annie" en de "Puh van Papa".
Serieus,quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
Kiezen zijn bitches.... Melba moet nog 1 hoektand onder en dan die 4 tweede kiezen. Meh.
MwC wat sneu dat Sjaak zo ziek is!
Mauw in de plaszo cute!
En jullie meiden praten zo goed Franny en Razz! Bij Melba komt t ook wel een beetje nu qua verhaaltjes in enkele woorden en tweewoordzinnetjes in de trant van " mama eten" " papa mama" " melle buiten" " eten lekker mmmm"
Ik heb wel filmpjes!
melba in de regen
https://goo.gl/photos/hatJpPixGf94PMYa6
Melba leest de knip
https://goo.gl/photos/pVj2bUkWZqXBhSKm9
Spelen met kookgerei (eindigend in poep gesprek)
https://goo.gl/photos/pj8Ht73fAJ8Wq8p96
Suus slist ook. Ze heeft de S wel ook pas net geleerd, is eigenlijk nog niet eens in me opgekomen dat dat niet tijdelijk is. Ik heb het idee dat best veel dreumesjes en peuters slissen, maar geen idee wanneer je daar nou iets mee moet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:06 schreef Franny_G het volgende:
I slist wel behoorlijk erg bij het praten. Ik vraag me af of dat vanzelf overgaat, of dat ze straks naar logopedie moet. Meer kindjes die erg slissen?
Kleuren kan I ook al lang benoemen, maar letters en cijfers doe ik eigenlijk nog niet en benoem ik ook niet als I daar niet zelf iets over vraagt of wat mee doet, ik heb begrepen dat het op deze leeftijd niet zoveel zin heeft, omdat ze toch nog niet goed begrijpen wat ze zien en wat het betekent. Dus dan is het meer vormpjes herkennen. Of vergis ik me daarin, kwak?
Hahaha uiteraardquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja maar jemig Skittles, het is wel heel knap, zo jong! Annie roept heel handig altijd NET als ik Tas verschoon of de fles geef dat ze op het potje wil. Iets met aandacht
want er komt nooit wat.. Ach. Ik zeg altijd maar dat ik het heel goed vind dat ze op het potje wil, en dat het niet erg is, en dat er vast ooit wat komt. En zij is dan allang weer bezig met iets anders. In haar blote billen, want de luier dan weer omdoen is natuurlijk voor baby's
![]()
.
Ja, klopt hoor. Ik doe het ook niet om hem iets te lerenquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:06 schreef Franny_G het volgende:
I slist wel behoorlijk erg bij het praten. Ik vraag me af of dat vanzelf overgaat, of dat ze straks naar logopedie moet. Meer kindjes die erg slissen?
Kleuren kan I ook al lang benoemen, maar letters en cijfers doe ik eigenlijk nog niet en benoem ik ook niet als I daar niet zelf iets over vraagt of wat mee doet, ik heb begrepen dat het op deze leeftijd niet zoveel zin heeft, omdat ze toch nog niet goed begrijpen wat ze zien en wat het betekent. Dus dan is het meer vormpjes herkennen. Of vergis ik me daarin, kwak?
C mag je gewoon 'see' noemen. Die leren ze niet als aparte letter. Ze leren gewoon woorden lezen met de C. Net zoals de Xquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:43 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ooooh ja dat hadden wij ook!
En bij rekenen.. "Hoezo zeg jij PLUS mam, het is TWEE ERBIJ , niet MIN! "
Maar goed. Ik leer A dus ook "ah" en "buh". Hoe ik haar de "C" moet leren is me een raadsel trouwens, "suh" ? Ze weet nu de "A van Annie" en de "Puh van Papa".
Ik geloof er niks van. Toastje krijgt vast geen eten als hij de 5 weer eens voor een 6 aanziet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ok, ik merk dat ik me toch een beetje aangesproken voelligt aan mij hoor... ik heb expres niet eerder filmpjes geplaatst hierom.
Ik leer hem dus echt niet bewust iets Speeshet is echt zijn lievelings. gewoon voorlezen lukt nauwelijks want hij wijst alleen maar letters aan als hij zo'n bui heeft (is niet altijd)
Maar ik vind wel dat als hij wil weten wat een bepaald letterplaatje is, ik beter wel meteen de gewone klankuitspraak kan teruggeven, ipv een spel-alfabet waar hij sowieso nog jaren niks aan heeft.
ik ben echt geen tigermom
[ afbeelding ]
busted...quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee nee, en ondertussen ben je zeker met de haarlak voor de toddler pageant bezig!
Nee, dit was niet de fittie. Dit was het begin, want ik hield op met filmen toen ik aan zag komen dat ze de eierdoos op de grond zou smijten en heur heufd vol drama op den tafel neer zou leggen. Middenin haar verfsels, zeg maar. Wat ze inderdaad deed. Dus ik had best kunnen blijven filmen, achterafquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:26 schreef Dyre het volgende:
Knapperd die SjaakEn wat een pech dat 'ie nou net een virus heeft opgepikt
Hopelijk knapt 'ie snel op!
Omg Razz dit vind jij een fittie?Ik moet echt mijn kind beter opvoeden
Dat 'diediediediedie' is wel heel herkenbaar
![]()
Ongelofelijk trouwens hoe netjes A verft, zonder schort
Dat gaat bij onze viespeuk niet:
[ afbeelding ]
Echt knap dat sommige dreumesjes al letters en cijfers kennenIk vond het al heel wat dat L geel, rood en blauw weet te benoemen (en dan nog lang niet altijd goed
)
Slissen doet L ook hoorWel steeds minder heb ik het idee. Maar vooral fietfffss en busfff
ik heb het zelf nooit als een nadeel ervaren dat ik kon lezen toen ik nog geen vier was.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was overigens vooral verbaasd dat er meerdere dreumesen zijn die letters bij woorden leren, omdat ik daar eigenlijk nog nooit over nagedacht heb bij Suusdat kan net zo goed aan mij liggen natuurlijk.
Het is niet dat ik het onderwerp niet ken, want ik zit er soms een beetje mee met de oudste. Die leest heel graag letters en hij kan al simpele woordjes lezen, en ik wil dat enerzijds stimuleren vanuit zijn eigen wens, anderzijds staat het me tegen omdat ik ook de artikelen ken over hoe de sociale ontwikkeling te lijden kan hebben onder het te vroeg aanleren van dit soort 'kennis'. En als ik erin mee ga, zorg ik er dan niet voor dat hij zich op school straks gaat vervelen, dat hij op een bepaalde manier buiten de groep valt?
Lezen leert hij toch wel, de rest is moeilijker bij te benen.
Dit is dus niet op jullie verhalen te betrekken allemaal hemaar ik vind het wel interessant omdat het hier thuis een hot topic is.
Dat zijn filmpjes waar je 10.000 dollar mee kunt winnen bij Americas Funniest Home Videos!quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:29 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nee, dit was niet de fittie. Dit was het begin, want ik hield op met filmen toen ik aan zag komen dat ze de eierdoos op de grond zou smijten en heur heufd vol drama op den tafel neer zou leggen. Middenin haar verfsels, zeg maar. Wat ze inderdaad deed. Dus ik had best kunnen blijven filmen, achteraf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |