abonnement Unibet Coolblue
pi_163300032
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:25 schreef Kebnekaise het volgende:

[..]

In Zweden ook niet gratis maar daar is de basis info zoals op bv. hitta.se getoond wordt wel gratis en oppervlakte gegevens ook. Ik kan hier in NL nog niet eens een kaart vinden met de grenzen van mijn perceel, moet gelijk de knip pakken :(
Dan kijk je niet goed, bij het kadaster kan je gewoon de kadastrale kaart over een satellietfoto laten projecteren.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_163300688
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:21 schreef RB42 het volgende:

[..]

Ja, maar dan graag met afmetingen die kloppen, met hooguit een kleine foutmarge. Ik bekijk op dit moment twee identieke woningen serieus en de plattegronden wijken enorm af :(
Er staat wel bij dat het een indicatie is, dus niet zo precies dat je serieus je eigen meubels kan proberen in te passen. Maar enorm afwijken is wel erg fout en dan heb ik de neiging om de makelaar van de grootste maten te verdenken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:44 schreef d.k. het volgende:
En hoe wil je deze deur openmaken?
[ afbeelding ]

Het is niet alsof er nergens anders in dat huis ruimte is voor die kast, dus beetje vreemde plek. Sowieso krijg je door die rare fotovolgorde geen goed idee van de ruimte in het huis.

En, rare actie van de architect: dat zijraampje in de woonkamer. Leuk joh, kijken welke auto's en fietsers er onder de poort door rijden
Kamerdeur? Die gaat naar binnen, dus hand in de gleuf schuiven. Kast had natuurlijk meer naar links gemoeten, als dit de ultieme plek voor deze kast is.

Het zijraam is te hoog om het buurverkeer te volgen. Het is voor lichtinval. Ik had graag nog op het westen een zijraam gehad om meer dag/zonlicht in huis te krijgen.

Het wandrek in de slaapkamer is nogal rommelig en bovendien: hakken en zolen tegen de muur?
pi_163301799
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:19 schreef Kebnekaise het volgende:

"Voor- en achtertuin op het zuiden"

Vindt ik toch heel knap hoor.... :P
Verder heel snel doorlopen en links laten liggen. Zelfs als ik starter zou zijn zou ik dit niet willen.
Ha, ha, ja dat is ook een mooie tuin!

Wat de aanschaf betreft: zou ook mijn keuze niet zijn, maar als je als alleenstaande vrouw zonder vent toch een onderkomen wilt hebben, is dit geen onaardige optie. Lage woonlasten en als je 't aan de binnenkant fatsoeneert lijkt het me wel bewoonbaar.

Bij 2 ton hypotheek heb je aan netto rentelasten iets van ¤170 -200/maand
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163303010
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Er staat wel bij dat het een indicatie is, dus niet zo precies dat je serieus je eigen meubels kan proberen in te passen. Maar enorm afwijken is wel erg fout en dan heb ik de neiging om de makelaar van de grootste maten te verdenken.

[..]

Kamerdeur? Die gaat naar binnen, dus hand in de gleuf schuiven. Kast had natuurlijk meer naar links gemoeten, als dit de ultieme plek voor deze kast is.

Het zijraam is te hoog om het buurverkeer te volgen. Het is voor lichtinval. Ik had graag nog op het westen een zijraam gehad om meer dag/zonlicht in huis te krijgen.

Het wandrek in de slaapkamer is nogal rommelig en bovendien: hakken en zolen tegen de muur?
[ afbeelding ]
Kast nog verder richting trap? Ook niet heel handig. En er is ruimte genoeg om die op een van de andere kamers te zetten.
Die poort is de toegang naar de parkeerplaatsen van zo'n 60 huizen. Daar komen dus van alle huizen alle auto's en fietsers langs. Leuk hoor zo'n raam maar ik zou het zelf redelijk afsluiten zodat niet iedereen telkens binnenkijkt.
(De zg poortwoningen zijn groter dan de normale woningen in dit stukje, maar toch relatief goedkoop. Wonen aan zo'n poort brengt kennelijk toch overlast met zich mee oa geluidsoverlast)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_163316272
Ik vind de prijs van die poortwoning nog heel erg meevallen als ik zie wat andere huizen in die wijk kosten.
  zondag 26 juni 2016 @ 18:39:05 #181
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_163317279
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 14:25 schreef Kebnekaise het volgende:

[..]

In Zweden ook niet gratis maar daar is de basis info zoals op bv. hitta.se getoond wordt wel gratis en oppervlakte gegevens ook. Ik kan hier in NL nog niet eens een kaart vinden met de grenzen van mijn perceel, moet gelijk de knip pakken :(
Ik heb de kaart van mijn eigen woonplaats. >:)
In een DWG-bestand. Met AutoCAD kan ik het aanpassen. :Y
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_163317960
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind de prijs van die poortwoning nog heel erg meevallen als ik zie wat andere huizen in die wijk kosten.
Hij is voor de veste vrij goedkoop. Maar vrij oud blok en langs de poort. Ook is het huis vrij klein op de bg. In dit gedeelte staan relatief veel woningen met keuken op bg en woonkamer op 1ste verdieping.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_163318293
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:39 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik heb de kaart van mijn eigen woonplaats. >:)
In een DWG-bestand. Met AutoCAD kan ik het aanpassen. :Y
|:( |:( _O-
En dan bij kadaster gaan klagen dat er niets klopt van de erfgrenzen.... :D :D :P O~)
  zondag 26 juni 2016 @ 19:17:04 #184
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_163318418
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:12 schreef Kebnekaise het volgende:

[..]

|:( |:( _O-
En dan bij kadaster gaan klagen dat er niets klopt van de erfgrenzen.... :D :D :P O~)
Ik woon in een huurhuis, dus de grenzen zijn niet eens getekend. :@
Maar ik heb ontdekt dat de bewoner aan de overkant De schutting op gemeentelijke grond heeft geplaatst. Hij heeft de hele schutting verplaats naar de gemeente elektriciteitskast. :')
Als ie ooit in brand vliegt of reparaties worden uitgevoerd... _O- :')

(huizen met oneven getal zijn koop en even zijn huur.)

[ Bericht 0% gewijzigd door PandaDrop op 26-06-2016 20:24:37 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_163319823
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:17 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik woon in een huurhuis, dus de grenzen zijn niet eens getekend. :@
Maar ik heb ontdekt dat de bewoner aan de overkant De schutting op gemeentelijke grond heeft geplaatst. Hij heet de hele schutting verplaats naar de gemeente elektriciteitskast. :')
Als ie ooit in brand vliegt of reparaties worden uitgevoerd... _O- :')

(huizen met oneven getal zijn koop en even zijn huur.)
Heb net na wat zoeken eindelijk de kaart op Kadaster gevonden. Persoonlijk vindt ik dat deze het niet haalt met wat je in Zweden kan zien. Als je bij het Kadaster maximaal inzoomt krijg je een lijn tekening te zien. Ik kan daar wel de weg in vinden, maar een doorsneeburger raakt al snel de weg kwijt. Waarom niet gewoon een overlay plaatsen over Google kaarten, kan je ook nog kiezen tussen satteliet kaart of niet.

Je overbuurman heeft bij schade heel wat uit te leggen, hopen dat hij dan zijn schuttinkje terugkrijgt... })

Viel mij ook op dat bij huurhuizen de grenzen niet zijn ingetekend, maf...
  maandag 27 juni 2016 @ 00:25:49 #186
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_163329996
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:58 schreef Kebnekaise het volgende:
Viel mij ook op dat bij huurhuizen de grenzen niet zijn ingetekend, maf...
Allemaal van dezelfde eigenaar en dus hetzelfde kadastrale perceel.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_163333183
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:58 schreef Kebnekaise het volgende:

[..]

Heb net na wat zoeken eindelijk de kaart op Kadaster gevonden. Persoonlijk vindt ik dat deze het niet haalt met wat je in Zweden kan zien. Als je bij het Kadaster maximaal inzoomt krijg je een lijn tekening te zien. Ik kan daar wel de weg in vinden, maar een doorsneeburger raakt al snel de weg kwijt. Waarom niet gewoon een overlay plaatsen over Google kaarten, kan je ook nog kiezen tussen satteliet kaart of niet.

Je overbuurman heeft bij schade heel wat uit te leggen, hopen dat hij dan zijn schuttinkje terugkrijgt... })

Viel mij ook op dat bij huurhuizen de grenzen niet zijn ingetekend, maf...
Nogmaals, beter zoeken, die overlay is er gewoon...
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 27 juni 2016 @ 09:31:44 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163333670
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:25 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Allemaal van dezelfde eigenaar en dus hetzelfde kadastrale perceel.
Nee joh :D. Onze tuin is 100% ons eigendom, en toch is het achterste stukje kadastraal een apart perceel ;).
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2016 @ 09:33:46 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163333701
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee joh :D. Onze tuin is 100% ons eigendom, en toch is het achterste stukje kadastraal een apart perceel ;).
Maar bij huurhuizen is het vaak nog niet opgesplitst, dus dan kunnen 10 huizen op één perceel staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 juni 2016 @ 12:40:01 #190
405257 Fred0w
Life is Music
pi_163337323
Leuk, zo een elecktriciteitskast in je voortuin:
http://www.funda.nl/recre(...)nweg-7/fotos/#foto-3
pi_163337433
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:40 schreef Fred0w het volgende:
Leuk, zo een elecktriciteitskast in je voortuin:
http://www.funda.nl/recre(...)nweg-7/fotos/#foto-3
was dat geen Rijdende rechter geval? Huiseigenaar wilde geen toestemming geven voor onderhoud van el.huisje in zijn voortuin
  maandag 27 juni 2016 @ 14:12:10 #192
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_163339317
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

was dat geen Rijdende rechter geval? Huiseigenaar wilde geen toestemming geven voor onderhoud van el.huisje in zijn voortuin
Klopt. Bij een huurhuis heb je in principe geen erfgrens, Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt trouwens, want ik heb een huurhuis gekocht. Wordt daar dan een grens ingetekend?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_163339475
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:58 schreef Kebnekaise het volgende:

[..]

Heb net na wat zoeken eindelijk de kaart op Kadaster gevonden. Persoonlijk vindt ik dat deze het niet haalt met wat je in Zweden kan zien. Als je bij het Kadaster maximaal inzoomt krijg je een lijn tekening te zien. Ik kan daar wel de weg in vinden, maar een doorsneeburger raakt al snel de weg kwijt. Waarom niet gewoon een overlay plaatsen over Google kaarten, kan je ook nog kiezen tussen satteliet kaart of niet.

Je overbuurman heeft bij schade heel wat uit te leggen, hopen dat hij dan zijn schuttinkje terugkrijgt... })

Viel mij ook op dat bij huurhuizen de grenzen niet zijn ingetekend, maf...
Ik gebruik deze site ook wel handig.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_163340512
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:20 schreef anconakip het volgende:

[..]

Ik gebruik deze site ook wel handig.
Die bedoelde ik :Y is een interessante site, met heel veel data van de overheid en overheidsinstanties.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 27 juni 2016 @ 15:31:55 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163340919
Terug ontopic?
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2016 @ 15:36:29 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163341053
Sommige huizen zijn zo gezellig ingericht O+.



KuikenGuppy
pi_163342568
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:20 schreef anconakip het volgende:

[..]

Ik gebruik deze site ook wel handig.
Ok, dank. Die gaan we ook eens bekijken...

En voor nu genoeg "geslow-chat" over het Kadaster, nu terug naar de orde van de dag.

Kwam deze hut in Hoederloo tegen, op zich niets vreemds mee, mooi huis, leuke omgeving. Maar wat mij opviel is het makelaars proza. :?
Geen idee wat hij heeft genuttigd toen hij dat schreef.
Geen idee wat zijn definitie van omgevingsgeluid is, maar die Apeldoornseweg door je voortuin is behoorlijk druk.
8)7
pi_163343239
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:36 schreef Burdie het volgende:
Sommige huizen zijn zo gezellig ingericht O+.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pffffff..... Hopeloos.
Om bij het makelaars proza te blijven "een object met originele details en potentie..."

Men heeft al enige poging tot modernisatie uitgevoerd, Luxe tegel op de muur en vloer en nieuwe wasbak met kraan maar oude kraan vergeten weg te halen _O-
pi_163346082
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:09 schreef Kebnekaise het volgende:
Men heeft al enige poging tot modernisatie uitgevoerd, Luxe tegel op de muur en vloer en nieuwe wasbak met kraan maar oude kraan vergeten weg te halen _O-
[ afbeelding ]
Dat kleine kraantje lijkt me voor de wasmachine.
pi_163346415
Hier is duidelijk een professionele fotograaf ingeschakeld. ^O^


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')