En het bouwrijp maken van grond blijft in handen van het overheidsmonopoly wat de kavelprijzen hoog houdt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.
Nee, jij verkondigt feitelijke onjuistheden en verdraait mijn woorden. Zoals altijd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek, je blijft roepen dat de NS geprivatiseerd is, welke het niet is,
Je riep dat het in D beter loopt omdat daar het spoorvervoer in staatshanden gebleven is, wat feitelijk ook onjuist is.
Op beide wens je niet in te gaan.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen maar aannames om mijn feiten te proberen te ontkrachten, en geen feiten die jouw standpunt daadwerkelijk onderbouwen.
Maar als je zo gaat beginnen (net zoals tegen Weltschmerz onlangs) dan houd ik er mee op. Jouw eigen post bevatte helemaal geen 'feiten'.quote:There is controversy as to how much of this is due to privatisation, and how much is due to other factors such as rising fuel prices, road congestion and low unemployment.
A 2012 poll showed that shows a 70% of voters want a re-nationalisation of the railways, while only 23% supported continued privatisation. According to a 2013 YouGov poll, 66% of the public support bringing the railways into public ownership. According to the Office of Rail and Road, as of 2016 there was 62% support for public ownership of train-operating companies.
Een opiniepeiling zegt niks over feiten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[..]
Maar als je zo gaat beginnen (net zoals tegen Weltschmerz onlangs) dan houd ik er mee op. Jouw eigen post bevatte helemaal geen 'feiten'.
Verder is het gewoon scheef dat de Britse overheid de zakken van een stel miljonairs subsidieert.
Welke feitelijke onjuistheden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, jij verkondigt feitelijke onjuistheden en verdraait mijn woorden. Zoals altijd.
Maar wel wat over klanttevredenheid (en tevredenheid onder stakeholders - dus ook de mensen die er geen gebruik van maken).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Een opiniepeiling zegt niks over feiten.
Als meer mensen dan ooit er wel gebruik van maken dan is de mening van mensen die er geen gebruik van maken natuurlijk niet erg relevant. De spoorwegen zijn geen speelgoedtrein voor mensen die sowieso wel autorijden en even nostalgisch willen doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wel wat over klanttevredenheid (en tevredenheid onder stakeholders - dus ook de mensen die er geen gebruik van maken).
"Niks te maken" is veel te extreem gezegd. In een ander topic zei je: Maar op grond van wat ik zo heb gehoord, kun je je inderdaad afvragen of de hervormingen uit de jaren '90 wel zo'n goed idee waren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de woningcorporaties is het hetzelfde verhaal. Geen tucht van de markt én geen direct bestuur vanuit de overheid. Het zijn in beginsel stichtingen zonder leden. Natuurlijk is dat geen goeie situatie maar met privatisering heeft dat niks te maken.
Dat krijg je als autorijden duurder wordt gemaakt. Het verdwijnen van de grootschalige autoindustrie in Groot Brittanië heeft het allemaal wat makkelijker gemaakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als meer mensen dan ooit er wel gebruik van maken dan is de mening van mensen die er geen gebruik van maken natuurlijk niet erg relevant. De spoorwegen zijn geen speelgoedtrein voor mensen die sowieso wel autorijden en even nostalgisch willen doen.
Een ware populist staat niet voor een ideologie, maar verteld wat mensen die op hem stemmen willen horenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:52 schreef wegmetdeEU het volgende:
Vroegâh was Wilders tegen uitkeringtokkies. Inmiddels zijn dat zijn kiezers, dus is hij pro-verzorgingstaat. Jammer.
Heb nog een paar vragen openstaan bij je, ga je daar nog op antwoorden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
Mogelijke verklaringen voor populisme
http://www.open.edu/openl(...)ng-vitriolic-britain
http://qz.com/452497/grea(...)ut-not-for-everyone/
https://www.washingtonpos(...)e-poor-have-it-easy/
Dit is de eerste keer dat er ook daadwerkelijk een vraagteken staat, en de zin als een vraag is geconstrueerdquote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb nog een paar vragen openstaan bij je, ga je daar nog op antwoorden?
Over feitelijke onjuistheden gesprokenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat er ook daadwerkelijk een vraagteken staat, en de zin als een vraag is geconstrueerd
quote:
Maar ga je er nog op antwoorden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke privatisering? De NS is en blijft staatsbezit, net als ProRail
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stations zijn in NL gewoon in bezit van de NS, is hun grootste winstmaker, het verhuren van vastgoed aan kiosken en burgerbakkers. Het spoor is in D in bezit van DBnetz AG, in bezit van DB, in bezit van de D staat, in NL zijn de NS en ProRail in bezit van de staat. Het is dus beide staatsbezit maar wat anders in structuur.
In D is het spoor en de infra trouwens stenen tijdperk als je het vergelijkt met Nederland.
Verder is men in D verder gegaan met Privatiseren, het personenlokaal en en personen regionaalverkeer is grotendeels met uitschrijvingen gedaan, itt tot Nederland waar een paar lijntjes in de diepste provincie dat zijn is het in D normaal dat om de grote steden private spoorbedrijven het vervoer doen van de stad naar de agglomeratie.
En in hoeverre DBnetz AG het beter doet dan ProRail? Geef je twee woorden, Bad Aibling
Antwoorden op een retorische vraag?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over feitelijke onjuistheden gesproken
[..]
[..]
Maar ga je er nog op antwoorden?
Duidelijk, jij wenst nooit te antwoorden als je klem zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Antwoorden op een retorische vraag?
Zit jij nu ook al achter kloppekrakertje aan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:26 schreef Kaas- het volgende:
Spannende discussie hier. Oeioeioeioeioe bijna te interessant om aan te kunnen!!
Ik zit gewoon te lachen om hoe jullie samen het topic volposten met niks, een beetje om elkaar heen dansend.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit jij nu ook al achter kloppekrakertje aan?
Onjuistquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Niks te maken" is veel te extreem gezegd.
Juist, dat zei ik.quote:In een ander topic zei je: Maar op grond van wat ik zo heb gehoord, kun je je inderdaad afvragen of de hervormingen uit de jaren '90 wel zo'n goed idee waren.
Onjuistquote:Een van die hervormingen was (er waren er meer natuurlijk) is dat vermogen van de leden - de huurders - werd afgepakt en in handen kwam van de stichting, waar dan weer een bedrijf achter zat.
Onjuistquote:Natuurlijk kwam dit plan voornamelijk vanuit de VVD, omdat het 300+ miljard verplaatste van semi-collectief naar privaat.
Juistquote:Ook gingen corporaties zich gedragen als commerciële ontwikkelaars.
Onjuist.quote:Het gaat zoals gewoonlijk om geld en macht, en dit kwam zeker wel bij een selecter groepje mensen en begunstigden te liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |