abonnement Unibet Coolblue
pi_162109418


Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Angel-A op 13-05-2016 22:08:47 ]
pi_162109464
Dit gaat niet goed zo op de iPad vlak voor ik naar mijn werk moet. Ik heb DHRunner bij de Roayal Ten gezet en probeerde de code te repareren in de OP. Moblo (of een andere mod) kun jij het even fixen? Ik ben vanavond pas weer terug.
Fijne dag allemaal :W

Ik zie het al: quote knop ipv die andere 8)7
pi_162109770
Haha ojee :P

Trouwens, Angel-A, Strava is ontzettend biased. Sommige mensen uploaden alleen hun snelle trainingen en veel mensen willen uberhaupt hun trainingen er niet op zetten omdat ze denken dat ze te langzaam zijn. Uit zo'n onderzoek laatst kwam dat de gemiddelde loopsnelheid van nederlanders op Strava iets van 5:40/km was, nou als je naar een gemiddeld evenement kijkt klopt dat al niet en dan zijn trainingen nog langzamer dan wedstrijden ook.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162109941
Zal straks achter de PC even fixen :)


Morning after : ook geen klachten! *O*
Ja doei.
  Redactie Sport donderdag 12 mei 2016 @ 08:27:07 #5
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162110021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:18 schreef motorbloempje het volgende:
Zal straks achter de PC even fixen :)

Morning after : ook geen klachten! *O*
Fijn! *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162110511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha ojee :P

Trouwens, Angel-A, Strava is ontzettend biased. Sommige mensen uploaden alleen hun snelle trainingen en veel mensen willen uberhaupt hun trainingen er niet op zetten omdat ze denken dat ze te langzaam zijn. Uit zo'n onderzoek laatst kwam dat de gemiddelde loopsnelheid van nederlanders op Strava iets van 5:40/km was, nou als je naar een gemiddeld evenement kijkt klopt dat al niet en dan zijn trainingen nog langzamer dan wedstrijden ook.
Strava is (imo) een tool om je eigen progress in de gaten te houden.
Ik vind het jammer en raar dat mensen zich zo druk kunnen maken over hoe anderen over hun snelheid denken.
En als je je echt "schaamt" (wat uberstom zou zijn) voor je snelheid dan gebruik je toch niet zo'n social platform of maak je al je workouts private.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162110581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:01 schreef Guard het volgende:

[..]

Strava is (imo) een tool om je eigen progress in de gaten te houden.
Ik vind het jammer en raar dat mensen zich zo druk kunnen maken over hoe anderen over hun snelheid denken.
En als je je echt "schaamt" (wat uberstom zou zijn) voor je snelheid dan gebruik je toch niet zo'n social platform of maak je al je workouts private.
Zo zie jij het, maar zo is Strava n principe niet bedacht ;) Vanuit het fietsen is het juist opgezet om jezelf te meten aan anderen.

Als je je eigen progressie wilt bijhouden kan dat natuurlijk in Garmin Connect of zo, dan hoef je het niet te delen met anderen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162110608
Als je dan ook alles maximaal gaat lopen kun je jezelf mooi de vernieling in helpen....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162110612
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:01 schreef Guard het volgende:

[..]

Strava is (imo) een tool om je eigen progress in de gaten te houden.
Ik vind het jammer en raar dat mensen zich zo druk kunnen maken over hoe anderen over hun snelheid denken.
En als je je echt "schaamt" (wat uberstom zou zijn) voor je snelheid dan gebruik je toch niet zo'n social platform of maak je al je workouts private.
Dat is een goed idee om Strava te gaan gebruiken om jouw progress in de gaten te houden. :P
pi_162110613
Als het goed is is de OP geupdated, maar dat kun je zelf ook nog doen AngelA! :)
Ja doei.
pi_162110674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zo zie jij het, maar zo is Strava n principe niet bedacht ;) Vanuit het fietsen is het juist opgezet om jezelf te meten aan anderen.

Als je je eigen progressie wilt bijhouden kan dat natuurlijk in Garmin Connect of zo, dan hoef je het niet te delen met anderen.
Oh ja die fietsers, die CR's pakken omdat ze hun fietstoertjes als "run" classificeren :{w
:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:18:41 #12
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162110768
Zo, weer een nieuwe ervaring opgedaan :) het is een kunst om die bekertjes water zonder al te veel morsen aan hardlopers te geven :D

En miniDuck heeft de 600 meter afgelegd in 3:02 _O_ Dus een mooie 5:00 min/km ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162110790
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat is een goed idee om Strava te gaan gebruiken om jouw progress in de gaten te houden. :P
Ik krijg van genoeg mensen een follow request runners uit Taiwan, Noorwegen, Equador etc. Een verzoek uit de buurt van Utrecht kan er ook nog wel bij ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162110800
En. Vervolgens pak ik de auto dan weer om hun CR's te pakken. >:)
pi_162110812
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
En. Vervolgens pak ik de auto dan weer om hun CR's te pakken. >:)
:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162111549
Net alsof average pace veel zegt. :')

Dinsdag deed ik 10x400 meter op de baan (varierende pace van 3:30-4:00 / km) en m'n pace voor het hele loopje was 6:00 / km door het wandelen, in-/uitlopen en drinkpauze tussendoor.

Al word ik nu vast uitgelachen door al m'n Strava-connecties nu ik langzamer dan gemiddeld loop... ;(
Jack does it in real time...
pi_162111662
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof average pace veel zegt. :')

Dinsdag deed ik 10x400 meter op de baan (varierende pace van 3:30-4:00 / km) en m'n pace voor het hele loopje was 6:00 / km door het wandelen, in-/uitlopen en drinkpauze tussendoor.

Al word ik nu vast uitgelachen door al m'n Strava-connecties nu ik langzamer dan gemiddeld loop... ;(
Slome duikelaar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 12 mei 2016 @ 10:07:46 #18
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162111716
Nou ik zit gemiddeld op 6:35 volgens Smashrun, lekker boeiend :7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162111745
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof average pace veel zegt. :')

Dinsdag deed ik 10x400 meter op de baan (varierende pace van 3:30-4:00 / km) en m'n pace voor het hele loopje was 6:00 / km door het wandelen, in-/uitlopen en drinkpauze tussendoor.

Al word ik nu vast uitgelachen door al m'n Strava-connecties nu ik langzamer dan gemiddeld loop... ;(
Jogger! :P
pi_162112189
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof average pace veel zegt. :')

Dinsdag deed ik 10x400 meter op de baan (varierende pace van 3:30-4:00 / km) en m'n pace voor het hele loopje was 6:00 / km door het wandelen, in-/uitlopen en drinkpauze tussendoor.

Al word ik nu vast uitgelachen door al m'n Strava-connecties nu ik langzamer dan gemiddeld loop... ;(
Toen ik je training voorbij zag komen, vond ik het al bewonderenswaardig dat je hem durfde te plaatsen :P
Ik liep gisteren 5:25/km. Ver boven gemiddeld dus!
pi_162112938
Ok, ok, ik stop al met hardlopen na deze kritiek!

Gisteren 'Ik, hardloper' gekocht als eBook, ben wel benieuwd naar de schema's voor marathons met kortere afstanden erin. Zeker aangezien trainen hier een opgave gaat zijn en ik in het najaar toch een marathon wil doen denk ik, plus het kan wel verfrissend zijn om te zien hoe het hele traject is. De intro stond mij in ieder geval al aan, want ze begonnen gelijk dat de meeste mensen te vaak en vooral te hard trainen en daar ben ik het wel mee eens wat ik vaak om mij heen zie. :P
Jack does it in real time...
pi_162113094
Average pace: 7m:59s :')
In het begin vond ik het nog wel leuk om te proberen m'n gemiddelde wat omhoog te krijgen, maar dat slaat eigenlijk nergens op.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162113172
Ik upload ook niet alles op strava. Bijvoorbeeld als ik het uitlopen apart log. Dat doe ik zodat ik een bepaalde training goed kan vergelijken met dezelfde training eerder. Als ik de uitloop-logjes wel op strava zet, dan krijg ik kudos voor 1,4km of zo. En dat vind ik suf.

Het gaat wel naar smashrun, zodat het wel voor mijn aantal kms meetelt.
pi_162113212
Wat ook vreemd is, bij smashrun kan je badges verdienen door jezelf de vernieling in te lopen. Zoals een badge voor een jaar lang iedere dag lopen, dat is volgens mij helemaal niet de bedoeling.
pi_162113227
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:06 schreef steffelonio het volgende:
Wat ook vreemd is, bij smashrun kan je badges verdienen door jezelf de vernieling in te lopen. Zoals een badge voor een jaar lang iedere dag lopen, dat is volgens mij helemaal niet de bedoeling.
Ron Hill doet dat al 25 jaar! :)
Ja doei.
  Redactie Sport donderdag 12 mei 2016 @ 11:08:07 #26
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162113242
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:06 schreef steffelonio het volgende:
Wat ook vreemd is, bij smashrun kan je badges verdienen door jezelf de vernieling in te lopen. Zoals een badge voor een jaar lang iedere dag lopen, dat is volgens mij helemaal niet de bedoeling.
Dat valt wel mee. Volgensmij is het minimaal 1km, dat kan geen kwaad aangezien de kinderen in GB tegenwoordig 1,5km per dag lopen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162114145
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:08 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Volgensmij is het minimaal 1km, dat kan geen kwaad aangezien de kinderen in GB tegenwoordig 1,5km per dag lopen.
Ja, dat zou wel kunnen. Maar wel een gedoe.
pi_162114900
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ron Hill doet dat al 25 jaar! :)
50 toch?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162114927
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:03 schreef Cynic het volgende:

[..]

50 toch?
Oh ja, het dubbele zelfs.
Ja doei.
pi_162115311
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh ja, het dubbele zelfs.
Dwangstoornis?
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:25:14 #31
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162115465
Hallo iemand, deze mag erbij:
1
2
 [b] 5 juni 2016 - [url=www.hoornmarathon.nl]Schulz Marathon Hoorn (Hoorn)[/url][/b]
[*] Vork - 10 km
pi_162116014
Zou deze toegevoegd kunnen worden aan de OP:

1
2
 [b] 12 juni 2016 - [url=http://www.wateringseveld.info/loopfestijn/]Wateringse Veld Loopfestijn (Wateringen)[/url][/b]
[*] DHRunner86 - 5 km
pi_162116211
Aangename temperatuur om te gaan rennen. Iemand al geweest?
pi_162116651
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef MiG31 het volgende:
Aangename temperatuur om te gaan rennen. Iemand al geweest?
Vond het redelijk warm, met een behoorlijke wind.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:20:17 #35
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162116978
Sommige mensen werken overdag :)
F means you're fucked
pi_162117000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef MiG31 het volgende:
Aangename temperatuur om te gaan rennen. Iemand al geweest?
Nee, ik denk dat er nog niemand is die heeft gelopen vandaag. Nergens.
Ja doei.
pi_162117002
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vond het redelijk warm, met een behoorlijke wind.
Spelbreker.
Ja doei.
pi_162117095
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat er nog niemand is die heeft gelopen vandaag. Nergens.
Zonde, het is best een mooie dag.
  Redactie Sport donderdag 12 mei 2016 @ 13:35:55 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162117387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef MiG31 het volgende:
Aangename temperatuur om te gaan rennen. Iemand al geweest?
Neuh, morgen nog een rondje en dan zaterdag 25km.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162117787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spelbreker.
:6
pi_162117811
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

:6
:*
Ja doei.
pi_162118216
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:35 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Neuh, morgen nog een rondje en dan zaterdag 25km.
In Lieten toch? Heel veel succes alvast! ^O^ Ik mag om 17:00 van start.
pi_162118244
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:35 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Neuh, morgen nog een rondje en dan zaterdag 25km.
Jaloers! VEel plezier!! :*
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:19:53 #44
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162120491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:53 schreef MiG31 het volgende:
Aangename temperatuur om te gaan rennen. Iemand al geweest?
Gezien mijn verlaagde snelheid itt afgelopen jaren liep ik denk ik op 15km naar de sportschool (3km) en toen ik daar eenmaal stil stond goot het zweet uit m'n lichaam :') en na een goed uur krachttraining ging ik weer 3km terug op ongeveer dezelfde snelheid. Had het flink warm, en m'n hartslag was best hoog en aanwezig. :%
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162121074
MiniDuck rent me eruit!

Lekker hooikoortsweer, joh. Iets te veel pollen in de lucht om nu te gaan joggen, morgenochtend poging doen.
En dan zaterdag 5k doen ipv de geplande 26. De enkel steekt soms nog, vooral ná het autorijden.
Mocht iemand de HM in IJsselstein willen doen, dan heb ik een startnummer over!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ron Hill doet dat al 25 jaar! :)
Ik ken het kledingmerk, wist niet dat het een persoon was. :')
pi_162123902
Nou, na een bewogen middag (ik was in de veronderstelling dat ik een afspraak had bij sma in utrecht, maar toen ik daar stond bleek het Amersfoort te zijn, gelukkig konden ze nog een plekje maken als ik me heel erg haastte), weet ik na bijna een jaar gezeik ook eindelijk waar ik aan toe ben.. Hoop ik. De link tussen mijn liesblessure en de voeten is bekken verwringing, waardoor er allerlei asymmetrieën ontstaan tussen hoe mijn linker en rechterkant bewegen, het kuitbeen is aan de ene kant te hoog gaan zitten en aan de andere kant te laag, waardoor beide voeten niet bewegen zoals ze moeten en daardoor weer last ontstaat. De sportarts heeft mijn bekken nu recht gezet waardoor links en rechts weer even ver naar binnen en buiten kunnen bewegen. Maar het gewricht bij het middenvoetsbeen is nog wel steeds erg overbelast, na de 800m naar het sma wandelen stond het huilen mee alweer nader dan het lachen, gewoon erg frustrerend om ineens helemaal niks te kunnen. Ik moet nu overdag constant een dure enkelbrace om (hopelijk wordt die snel bezorgd) en in ieder geval nog 3 weken rust. Als dan de drukpijn weg is kan ik proberen met die brace te gaan hardlopen. Als er dan nog wel pijn is, is het misschien toch een stressfractuur en heeft het nog wat langer nodig. Ik heb iig wel oefeningen meekregen die ik elke dag moet doen om het gedeelte van mijn romp dat mijn bekken stabiel houdt sterker te maken.
Dus, even een streep door al mijn hardloop plannen voorlopig, maar dat wist ik eigenlijk al. Als ik nu voorgoed van al het gezeur af ben kom ik er vast sterker uit.

Iemand nog behoefte aan een startbewijs voor leiden?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162124073
Och, wat frustrerend LT ;( Herkenbaar die teleurstelling, maar je bent sterk en gaat dit gewoon langzaam maar zeker 'wegwerken'!
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:21:58 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162125751
*breekt in*
Welkom in het land van de bekkenaids. Al is de oorzaak bij mij natuurlijk anders ;)

Als je nog oefeningen wil. Ik doe vooral veel schuine buikspieroefeningen met zo'n elastische band.

Bovenal: rot voor je LT :{

Verder: :W voor de rest. Lekker blijven rennen!
pi_162125863
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:21 schreef Quoi het volgende:
*breekt in*
Welkom in het land van de bekkenaids. Al is de oorzaak bij mij natuurlijk anders ;)

Als je nog oefeningen wil. Ik doe vooral veel schuine buikspieroefeningen met zo'n elastische band.

Bovenal: rot voor je LT :{

Verder: :W voor de rest. Lekker blijven rennen!
:W

En Lt: balen zeg!
pi_162125883
Haha bekkenaids :P zal ook wel weer een vrouwendingetje zijn of zo.

Ik hoef op zich geen hele gekke oefeningen te doen, alleen de grote verandering is dat ik het elke dag moet doen ipv 3x per week zwaar, zodat het echt in het spiergeheugen komt. Nadeel is alleen dat planken voorlopig ook nog niet echt gaat omdat je dan ook op je voorvoet leunt.

Bedankt iig voor de blessurejompels!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162125932
Balen LT :(

Mijn regelmatiger rennen is deze week alweer om zeep geholpen door niet ziek genoeg zijn om te werken, maar wel te ziek om naast werk nog iets anders te kunnen dan bankhangen (dat krijg je blijkbaar van 3 dagen in de zon chillen).

Wel nieuwe schoenen besteld:



M'n 5e paar Kinvara's *O* Ik zal straks wel aan iets anders moeten voor op de baan, want de nieuwste versies bevallen niet meer op hoge snelheden, maar voor duurlopen bevallen ze uitstekend.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:21 schreef Quoi het volgende:
*breekt in*
Welkom in het land van de bekkenaids. Al is de oorzaak bij mij natuurlijk anders ;)

Als je nog oefeningen wil. Ik doe vooral veel schuine buikspieroefeningen met zo'n elastische band.

Bovenal: rot voor je LT :{

Verder: :W voor de rest. Lekker blijven rennen!
Hoi :W Nog 3 maandjes toch? Wordt steeds spannender!
pi_162126516
Mooi, hatsa. Leuk zomers.

LT, pfff, hopelijk is dit inderdaad de oorzaak en kom je er zo van af. Ben je er al een jaar mee aan het klooien? Ik dacht dat het na Eindhoven kwam. Dan heb je met je bekkenverwringing toch een verdomd mooie tijd neergezet.

Quoi! Verloopt alles volgens plan?
pi_162127258
Gatver LT, maar hopelijk is de oorzaak nu wel gevonden.

Stipstreep viert zijn 40e non-running day op rij -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 19:12:18 ]
pi_162128069
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gatver LT, maar hopelijk is de oorzaak nu wel gevonden.

Stipstreep viert zijn 40e non-running day op rij -O-
Gefeliciteerd stipstreep :{

Maar je bent toch wel veel aan het fietsen dacht ik?
pi_162128273
We moeten maar een keer samen gaan fietsen, stipstreep ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162129304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:08 schreef motorbloempje het volgende:
Als het goed is is de OP geupdated, maar dat kun je zelf ook nog doen AngelA! :)
Top! Dank je wel :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:21:15 #57
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162129768
Gisteravond een zeer zeer zeer geslaagde Run met de nieuwe Haagse crew "Running Pack The Hague" gehad ^O^
Een toffe groep mensen (152 mensen kwamen er op af :o ), leuke medewerking van een lokale Crossfit Box en heerlijk weer hebben voor een superleuke avond gezorgd. Erg leuk om daar Yuki weer in rennende lijve tegen te komen *O*

Mijn rol als begeleider was duidelijk: Ik was de slotloper :s)

Maar dat is geen reden om niet blij op een foto te staan natuurlijk:
F means you're fucked
pi_162130315
Die Nikes zag ik je laatst ook al posten, die heb ik onlangs als 'normale' sneakers gekocht. _O- In andere kleur, dat wel, maar blijkbaar zouden ze het dus ook nog wel aardig doen als echte hardloopschoenen. :P En klinkt als een leuk initiatief zo in de stad, al is de opkomst gigantisch met 150+ man. :o

Ik ben vanmiddag ook niet geweest overigens, want het was 41 graden. :+ Van het weekend wel weer een tijdje op de hamstermolen binnen denk ik... -O-
Jack does it in real time...
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:46:01 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162130631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:38 schreef DeeBee het volgende:
Die Nikes zag ik je laatst ook al posten, die heb ik onlangs als 'normale' sneakers gekocht. _O- In andere kleur, dat wel, maar blijkbaar zouden ze het dus ook nog wel aardig doen als echte hardloopschoenen. :P En klinkt als een leuk initiatief zo in de stad, al is de opkomst gigantisch met 150+ man. :o

Ik ben vanmiddag ook niet geweest overigens, want het was 41 graden. :+ Van het weekend wel weer een tijdje op de hamstermolen binnen denk ik... -O-
Als ze hardlopend niet bevallen, promoveren ze inderdaad naar daily speakers ^O^

41...dat wordt de dreadmill idd :o
F means you're fucked
pi_162131139
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:35 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Gefeliciteerd stipstreep :{

Maar je bent toch wel veel aan het fietsen dacht ik?
De laatste week ook 0km, maar dat heeft met mijn werk te maken.
pi_162132042
Balen LT, hopelijk weet je nu eindelijk de oorzaak en kun je het aanpakken. Succes en je zult er alleen maar sterker van worden :Y

@DeeBee omg 41 graden... niet normaal zeg.. Pff. 8)7
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:16:22 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162132158
Quoi *O* hoi!!! LOL @bekkenaids.

LT -O- sterkte en snel herstel :*

YUR, leuk ja, dat ze dat nu in DH ook doen. Leuke foto van je. Bas is een held _O_ Heeft ook wat erg leuke plaatjes van mij geschoten zo her en der.

Moblo: je gaat lekker zeg, zo fijn!!

Mbt average pace: zegt egniks! Mijn average pace op smesrun is 6.53. Vind het wel best.

Oh en O+ hardlopen O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:18:50 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162132310
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:28 schreef hatsaflats het volgende:
Hoi Nog 3 maandjes toch? Wordt steeds spannender!
Klopt! Leuke schoentjes heb je daar :) En nu snel weer serieus gaan rennen hoor.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:49 schreef wyccie het volgende:
Quoi! Verloopt alles volgens plan?
Ik loop op wolkjes :s) Ik ben alleen een van de weinige pechvogels met bekkengedoe. Zelfs joggen lukt me dus gewoon niet meer. Ook al weet ik waarvoor en waardoor, toch is dat een tegenvaller. Maar volgend jaar ben ik er weer. Ik sta al ingeschreven voor een 10km in 2017 :)

Ik heb je gemist bij de Koning van Spanje! maar wist eerlijk gezegd ook niet waarop te letten, want heb je nog nooit gezien :D
pi_162134873
Als protest tegen de colour runs maar geheel in zwart-wit gegaan, YUR?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:18 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb je gemist bij de Koning van Spanje! maar wist eerlijk gezegd ook niet waarop te letten, want heb je nog nooit gezien :D
Ik ging samen met een vriendin als laatste over de start, omdat ik last minute toch nog handschoenen wilde hebben. Dus we moesten echt rennen naar de start, op dat moment ging de zon schijnen. :')

Lastig, die bekkenproblemen, en nog 3 maanden te gaan. Houd vol!
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:59:29 #65
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162135007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:57 schreef wyccie het volgende:
Als protest tegen de colour runs maar geheel in zwart-wit gegaan, YUR?

[..]

Ik ging samen met een vriendin als laatste over de start, omdat ik last minute toch nog handschoenen wilde hebben. Dus we moesten echt rennen naar de start, op dat moment ging de zon schijnen. :')

Lastig, die bekkenproblemen, en nog 3 maanden te gaan. Houd vol!
Zwart is de kleur van het crewshirt :) Zwart O+
F means you're fucked
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:00:34 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162135091
Je kunt wel zeggen dat Den Haag toe was aan een running crew :P Wat een opkomst man!
pi_162135784
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:25 schreef Vork het volgende:
Hallo iemand, deze mag erbij:
[ code verwijderd ]

Je staat erbij :s)
pi_162135858
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:45 schreef DHRunner86 het volgende:
Zou deze toegevoegd kunnen worden aan de OP:
[ code verwijderd ]

En jij ook :)
pi_162136630
Hé Quoi, dat is shit. Ik ken het maar al te goed, het is pijnlijk en invaliderend en je kunt er best een tijd mee zoet zijn maar als je hormonen weer normaal zijn komt het (meestal) helemaal goed.

LT, ik vind dit echt heel naar om te lezen, ik hoop zo dat het allemaal snel goed komt!

Leuk Yur dat de Running crew zo'n succes is en helemaal leuk dat je Yuki tegenkwam. Wat een opkomst zeg, Den Haag weet niet wat ze overkomt.
pi_162137518
Yur heeft wel al de goede overenthousiaste runnerscrew foto-pose te pakken :P
Maar tof dat er zoveel mensen kwamen! Al lijkt het me wel moeilijk te behappen, met zoveel mensen door de stad lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162138307
Wat een verhaal L_T! Zo bezien nog knap dat je er zo lang zo goed mee gelopen hebt.

Kan dat zo even snel ter plekke trouwens, zo'n bekken weer rechtzetten?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 05:18:59 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162144365
Thanks voor de support peeps ^O^ Alles zal recht komen :P
Ik duik weer onder en lees mee.

LT sterkte met je herstel.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 07:47:57 #73
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162144850
Wow LT, heftig, maar goed dat er nu een oorzaak boven is komen drijven! Succes met de non-running weeks ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162145006
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:48 schreef indepoeier het volgende:
Wat een verhaal L_T! Zo bezien nog knap dat je er zo lang zo goed mee gelopen hebt.

Kan dat zo even snel ter plekke trouwens, zo'n bekken weer rechtzetten?
Ja het klinkt heftiger dan het is, maar het is eigenlijk vanuit je ruggenwervels dat ze dat doen. Je moet dan heel diep inademen en tijdens het uitademen zet de fysio/manueel therapeut/sportarts in één keer fel kracht op twee lichaamsdelen in tegenovergestelde richting. Wel is het natuurlijk zo dat een mannelijke fysio dat makkelijker voor elkaar krijgt bij een vrouw van 60kg dan wanneer een vrouwelijke fysio dat op een man van 90kg moet doen :P
Maar bedankt allen voor de steun :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162145157
Sterkte LT!

Bij de SMA in Amersfoort verzamelen wij voor onze trainingen. GelukkiG is dat de enige reden om daar te komen.

Quoi, succes met de laatste loodjes. Wij hebben met ons bootcampgroepje maandag de zoon van onze trainer mogen bewonderen.
pi_162145908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja het klinkt heftiger dan het is, maar het is eigenlijk vanuit je ruggenwervels dat ze dat doen. Je moet dan heel diep inademen en tijdens het uitademen zet de fysio/manueel therapeut/sportarts in één keer fel kracht op twee lichaamsdelen in tegenovergestelde richting. Wel is het natuurlijk zo dat een mannelijke fysio dat makkelijker voor elkaar krijgt bij een vrouw van 60kg dan wanneer een vrouwelijke fysio dat op een man van 90kg moet doen :P
Maar bedankt allen voor de steun :)
Ah. Het betere kraakwerk! Ik ken dat wel van mijn ruggewervels inderdaad. En mijn nekwervels, brrr....
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:21:02 #77
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162146125
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja het klinkt heftiger dan het is, maar het is eigenlijk vanuit je ruggenwervels dat ze dat doen. Je moet dan heel diep inademen en tijdens het uitademen zet de fysio/manueel therapeut/sportarts in één keer fel kracht op twee lichaamsdelen in tegenovergestelde richting. Wel is het natuurlijk zo dat een mannelijke fysio dat makkelijker voor elkaar krijgt bij een vrouw van 60kg dan wanneer een vrouwelijke fysio dat op een man van 90kg moet doen :P
Maar bedankt allen voor de steun :)
Moest je daarvoor op je zij liggen en gebruikten ze een knie in je onderrug? Klinkt in ieder geval een beetje zoals ze bij mij m'n rug en bekken hebben gerecht.

En wat betreft planks, kun je niet je voeten door TRX straps steken en dan planken? Is gelijk een stuk zwaarder ook nog omdat je dus minieme bewegingen maakt die je buikspieren moeten stabiliseren.

Wel fijn dat ze hoogstwaarschijnlijk weten wat het is.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162146284
He bah bekkenaids... erg vervelend LT :( Maar nu is in ieder geval mogelijk/hopelijk een oorzaak bekend zodat herstel ook beter zal gaan.
De afgelopen keren is mijn fysio ook een beetje met mijn bekken zo aan de gang geweest, maar dat was geloof ik slechts een lichte scheefstand (had ook wel last van lies en onderrug). Meer bekkengriep dan dus eigenlijk
pi_162146510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:29 schreef Mr.B. het volgende:
Meer bekkengriep dan dus eigenlijk
_O-

Laat het geen epidemie worden.
pi_162146953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Moest je daarvoor op je zij liggen en gebruikten ze een knie in je onderrug? Klinkt in ieder geval een beetje zoals ze bij mij m'n rug en bekken hebben gerecht.

En wat betreft planks, kun je niet je voeten door TRX straps steken en dan planken? Is gelijk een stuk zwaarder ook nog omdat je dus minieme bewegingen maakt die je buikspieren moeten stabiliseren.

Wel fijn dat ze hoogstwaarschijnlijk weten wat het is.
Op die manier heeft de fysio het wel eens gedaan, deze keer was het op mijn buik liggen en de ene bil omlaag drukken en de rug aan de andere kant omhoog of zo.
Ik weet niet of dat nu al veel beter gaat, de bovenkant van mijn voet kan gewoon niet veel hebben dus ergens in hangen lijkt me ook pijnlijk. Maar TRX zou zeker goed zijn om te gaan doen ja! Even kijken waar dat allemaal kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:11:40 #81
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162147136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op die manier heeft de fysio het wel eens gedaan, deze keer was het op mijn buik liggen en de ene bil omlaag drukken en de rug aan de andere kant omhoog of zo.
Ik weet niet of dat nu al veel beter gaat, de bovenkant van mijn voet kan gewoon niet veel hebben dus ergens in hangen lijkt me ook pijnlijk. Maar TRX zou zeker goed zijn om te gaan doen ja! Even kijken waar dat allemaal kan.
TRX kan gewoon in huis. Daar ligt die van mij ook. Ergens. Denk ik. :')
F means you're fucked
pi_162147196
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:11 schreef YUR het volgende:

[..]

TRX kan gewoon in huis. Daar ligt die van mij ook. Ergens. Denk ik. :')
Ja oke maar dan moet ik er zelf één kopen, is nog best duur toch? Ik kan trainen bij een sportschool, bij twee krachthonken van onze atletiekbanen en evt ook nog bij de roeivereniging, op één van die plekken ligt ook wel zo'n ding volgens mij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:30:00 #83
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162147539
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja oke maar dan moet ik er zelf één kopen, is nog best duur toch? Ik kan trainen bij een sportschool, bij twee krachthonken van onze atletiekbanen en evt ook nog bij de roeivereniging, op één van die plekken ligt ook wel zo'n ding volgens mij.
Ligt aan je definitie van duur. Op marktplaats vanaf 40 euro
F means you're fucked
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:38:15 #84
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162147704
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op die manier heeft de fysio het wel eens gedaan, deze keer was het op mijn buik liggen en de ene bil omlaag drukken en de rug aan de andere kant omhoog of zo.
Ik weet niet of dat nu al veel beter gaat, de bovenkant van mijn voet kan gewoon niet veel hebben dus ergens in hangen lijkt me ook pijnlijk. Maar TRX zou zeker goed zijn om te gaan doen ja! Even kijken waar dat allemaal kan.
Bij ons op de sportschool hangen wat van die straps, en je kan dan gewoon je voeten er helemaal doorheen doen dat die net onder je schenen zit, maar dat is wel wat wurmen met je voet dus ik weet niet of dat voor jou echt fijn gaat zijn. Het is wellicht het proberen waard iig ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162147734
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie van duur. Op marktplaats vanaf 40 euro
Je hebt de jouwe gevondenen en meteen maar op arktplaats gezet? :P
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:43:47 #86
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162147805
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je hebt de jouwe gevondenen en meteen maar op arktplaats gezet? :P
Niet eens :D
F means you're fucked
pi_162148727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:21 schreef YUR het volgende:
Gisteravond een zeer zeer zeer geslaagde Run met de nieuwe Haagse crew "Running Pack The Hague" gehad ^O^
Een toffe groep mensen (152 mensen kwamen er op af :o ), leuke medewerking van een lokale Crossfit Box en heerlijk weer hebben voor een superleuke avond gezorgd. Erg leuk om daar Yuki weer in rennende lijve tegen te komen *O*

Mijn rol als begeleider was duidelijk: Ik was de slotloper :s)

Maar dat is geen reden om niet blij op een foto te staan natuurlijk:
[ afbeelding ]
Cool, als er ruimte is in de agenda de volgende keer lopen we mee

Sterkte LT -O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Redactie Sport vrijdag 13 mei 2016 @ 11:39:54 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162149031
Zo, laatste rondje van 4,2km voor morgen gehad. In het begin wat zware benen maar daarna had ik het gevoel dat ik nog wel even door kon gaan. Ik ben benieuwd morgen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162150603
Mooi dagje om op het gemakje het MTB rondje van de Loonse en Drunense Duinen te lopen.
Echt super lekker weer, regelmatig gewoon even rustig gaan zitten en genieten van het moois in mijn speeltuin O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162156093
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162160119
Dan sla ik m een keertje over... twee rondjes...

Ben sowieso nog aan het dubben wanneer ik een eerste marathon(voorbereiding) wil gaan starten.
Ik vind dat ik eerst nog wat stappen op de halve moet gaan zetten voordat ik er klaar voor ben. Daar moet eerst nog een 10 minuten vanaf. En dat gaat dit jaar denk ik nog net niet lukken.

En wil liefst een najaarsmarathon lopen, vanwege trainen in de zomer (meer kans op daglicht tijdens trainingen). Dus eerst haalbare mogelijkheid zal Eindhoven 2017 worden. En anders wordt het een jaartje later, ook prima. Maar wil het wel een keertje gaan proberen.
pi_162162163
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:33 schreef steffelonio het volgende:
Dan sla ik m een keertje over... twee rondjes...

Ben sowieso nog aan het dubben wanneer ik een eerste marathon(voorbereiding) wil gaan starten.
Ik vind dat ik eerst nog wat stappen op de halve moet gaan zetten voordat ik er klaar voor ben. Daar moet eerst nog een 10 minuten vanaf. En dat gaat dit jaar denk ik nog net niet lukken.

En wil liefst een najaarsmarathon lopen, vanwege trainen in de zomer (meer kans op daglicht tijdens trainingen). Dus eerst haalbare mogelijkheid zal Eindhoven 2017 worden. En anders wordt het een jaartje later, ook prima. Maar wil het wel een keertje gaan proberen.
Wat voor tijd wil je op de halve marathon halen om met een marathontraining te beginnen?
pi_162165411
Angela, wil je mij even bij de Marikenloop 5km en de Vestingloop ook 5km neerzetten in de OP :).
Ik ga het weer proberen en heb er ook best vertrouwen in O+. Al zullen dit nog niet mijn oude tijden worden maar dat komt wel weer. Ben al lang blij dat het weer beter gaat ;)
pi_162165780
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:03 schreef xMissi het volgende:
Angela, wil je mij even bij de Marikenloop 5km en de Vestingloop ook 5km neerzetten in de OP :).
Ik ga het weer proberen en heb er ook best vertrouwen in O+. Al zullen dit nog niet mijn oude tijden worden maar dat komt wel weer. Ben al lang blij dat het weer beter gaat ;)
Ik heb je er bij gezet. Wat fijn dat het beter gaat, niet teveel op de tijd letten en gewoon genieten van je loopje!
pi_162167021
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:10 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Ik heb je er bij gezet. Wat fijn dat het beter gaat, niet teveel op de tijd letten en gewoon genieten van je loopje!
Thanks! Ik ga ook zeker genieten. Die tijden komen wel weer goed :)
pi_162167214
Ik vind het een beetje vreemd, maar ik heb last van een blaar op één specifieke teen (één na grootste op mijn linkervoet, aan de voor/zijkant van die teen). Wat kan ik daar het beste tegen doen denken jullie?
pi_162167374
Amputeren.
Ja doei.
pi_162167546
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:59 schreef motorbloempje het volgende:
Amputeren.
Kan me niet voorstellen dat dat de beste optie is.
pi_162167705
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:04 schreef DrNick het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat dat de beste optie is.
Komt de blaar steeds op dezelfde keer terug of is het de eerste keer dat je hem hebt? In dat laatste geval; laten genezen en weer gaan lopen met evenuteel andere sokken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport vrijdag 13 mei 2016 @ 23:41:22 #100
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162168915
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:04 schreef DrNick het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat dat de beste optie is.
In jouw geval.....
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 14 mei 2016 @ 00:14:23 #101
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162169838
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:37 schreef Voccar het volgende:

[..]

Wat voor tijd wil je op de halve marathon halen om met een marathontraining te beginnen?
Ik wil eerst een HM in 1:45 kunnen lopen. Oftewel gemiddeld 5:00/km. Ik heb nu nog maar 2 keer een HM gelopen. Eerste in 1:59, oktober vorig jaar, en tweede in 1:55, maart dit jaar. Eind juni wil ik onder de 1:50 lopen. Of dat gaat lukken weet ik nog niet. Soms gaat alles heel soepel, soms gaat alles heel prut.

Ik denk dat als ik een HM niet in 1:45 kan lopen, ik nog onvoldoende sterke buikspieren / kuitspieren ed heb om een twee keer zo lange afstand aan te kunnen. Misschien niet helemaal logisch gedacht, maar ben bang dat als ik te vroeg een marathon ga lopen, mijn lichaam er nog niet klaar voor is, en ik een blessure ga oplopen. Daarom blijf ik me voorlopig nog gewoon richten op de HM afstand, en de 10km.

Ik loop trouwens ook pas sinds 1,5 jaar, september 2014, begonnen op niveau nul (of min één).

Ik merk wel dat mijn lichaam sterker aan het worden is, dus het gaat de goede kant op.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 08:15:08 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162172570
hier even een antipodaans teken van leven.
Nog een weekje druk met "bollen planten" en dan weer terug in het nogmale trainingsritme.
Nu rustig aan met een kilometer of 40 per week om de benen toch rond te laten gaan.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162172668
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik wil eerst een HM in 1:45 kunnen lopen. Oftewel gemiddeld 5:00/km. Ik heb nu nog maar 2 keer een HM gelopen. Eerste in 1:59, oktober vorig jaar, en tweede in 1:55, maart dit jaar. Eind juni wil ik onder de 1:50 lopen. Of dat gaat lukken weet ik nog niet. Soms gaat alles heel soepel, soms gaat alles heel prut.

Ik denk dat als ik een HM niet in 1:45 kan lopen, ik nog onvoldoende sterke buikspieren / kuitspieren ed heb om een twee keer zo lange afstand aan te kunnen. Misschien niet helemaal logisch gedacht, maar ben bang dat als ik te vroeg een marathon ga lopen, mijn lichaam er nog niet klaar voor is, en ik een blessure ga oplopen. Daarom blijf ik me voorlopig nog gewoon richten op de HM afstand, en de 10km.

Ik loop trouwens ook pas sinds 1,5 jaar, september 2014, begonnen op niveau nul (of min één).

Ik merk wel dat mijn lichaam sterker aan het worden is, dus het gaat de goede kant op.
Als het sterker en belastbaarder worden je ultieme doel is, waarom focus je daar dan niet op ipv een tijdsdoel? Misschien gaat de progressie wel veel sneller dan je dacht of stagneert het juist, dat kan ook aan veel andere dingen liggen dan rompstabiliteit/kracht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162172703
Er zijn zat mensen die een marathon lopen en nergens in de buurt komen van een 1:45 op de halve. Tijd is niet belangrijk, denk dat je eerder op techniek en kracht moet focussen als je vermoed dat je het niet kunt halen om die redenen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162173333
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik wil eerst een HM in 1:45 kunnen lopen. Oftewel gemiddeld 5:00/km. Ik heb nu nog maar 2 keer een HM gelopen. Eerste in 1:59, oktober vorig jaar, en tweede in 1:55, maart dit jaar. Eind juni wil ik onder de 1:50 lopen. Of dat gaat lukken weet ik nog niet. Soms gaat alles heel soepel, soms gaat alles heel prut.

Ik denk dat als ik een HM niet in 1:45 kan lopen, ik nog onvoldoende sterke buikspieren / kuitspieren ed heb om een twee keer zo lange afstand aan te kunnen. Misschien niet helemaal logisch gedacht, maar ben bang dat als ik te vroeg een marathon ga lopen, mijn lichaam er nog niet klaar voor is, en ik een blessure ga oplopen. Daarom blijf ik me voorlopig nog gewoon richten op de HM afstand, en de 10km.

Ik loop trouwens ook pas sinds 1,5 jaar, september 2014, begonnen op niveau nul (of min één).

Ik merk wel dat mijn lichaam sterker aan het worden is, dus het gaat de goede kant op.
Herkenbaar. Zo sta ik er ook in. Hoop in oktober de 1.45 te halen. Dan heb ik ook het idee dat ik kan trainen om de hele helemaal te lopen zonder wandelen.
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 09:37:02 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162173361
Zo. Onderweg naar Gieten. Nu wel een beetje zenuwachtig :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162173368
Het is trouwens wel rustig in deze groep zeg!

Heb een week of twee veel minder gelopen dan normaal. Had even andere prioriteiten.. Nu het lijkt alsof alles weer de meer plezieriger kant op gaat kan ik ook weer lekker ontspannen trainen :) Deze week weer druk bezig om alles weer vlot te krijgen. Ook de stresskilos van de laatste maanden wegwerken, minder kilo's mee te zeulen :)
pi_162173387
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:37 schreef DeLuna het volgende:
Zo. Onderweg naar Gieten. Nu wel een beetje zenuwachtig :D
Wat voor loopje?
pi_162173434
Doen jullie hardlopen als je ziek bent (geweest)? Ik ben 3 weken terug een beetje heel erg ziek geworden (koorts, verkoudheid of wat dan ook met veel hoesten). Deze week weer begonnen met hardlopen maar ik ren opeens echt maar de helft van wat ik eerst ren. En merk ook dat m'n longen gewoon op zijn. Veel hoesten en zo.

Ben bang dat als ik lang niet ga ik echt m'n conditie ga verliezen.

Hoe doen jullie het? Helemaal stoppen of gewoon een tandje lager? Want ik ben echt een doodloper, ga altijd veel te hard en dan halverwege ga ik pas rustiger. :')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 09:48:08 #110
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162173497
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:39 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Wat voor loopje?
Run van Gieten, 25km... :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162173533
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:48 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Run van Gieten, 25km... :P
Heb jij geluk dat het ineens kouder wordt vandaag! Sterkte dan maar :P
pi_162173703
Steffelonio, ik loop de HM niet onder 1:45 en mijn buikspieren zijn bagger, daarmee kun je prima een marathon lopen. Daar hoeft het dus niet aan te liggen.
Wel heel goed dat je je niet opgejaagd voelt door alle marathonlopers en gewoon je tijd neemt en rustig opbouwt. Ik denk dat dat een prima strategie is. :Y
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:18:52 #113
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162173872
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:06 schreef wyccie het volgende:
Steffelonio, ik loop de HM niet onder 1:45 en mijn buikspieren zijn bagger, daarmee kun je prima een marathon lopen. Daar hoeft het dus niet aan te liggen.
Wel heel goed dat je je niet opgejaagd voelt door alle marathonlopers en gewoon je tijd neemt en rustig opbouwt. Ik denk dat dat een prima strategie is. :Y
Die tijd is natuurlijk geen absoluut iets, wat voor iedereen zou moeten gelden. En het gaat me ook niet echt om de tijd. Het gaat me er meer om dat ik eerst het gevoel wil hebben dat ik de HM afstand onder de knie heb voordat ik een stap verder ga. En als ik de 1:45 niet haal dan pas ik die tijd gewoon aan als ik denk dat ik klaar ben voor de m.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:30:30 #114
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162174037
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:42 schreef Baas_bas het volgende:
Doen jullie hardlopen als je ziek bent (geweest)? Ik ben 3 weken terug een beetje heel erg ziek geworden (koorts, verkoudheid of wat dan ook met veel hoesten). Deze week weer begonnen met hardlopen maar ik ren opeens echt maar de helft van wat ik eerst ren. En merk ook dat m'n longen gewoon op zijn. Veel hoesten en zo.

Ben bang dat als ik lang niet ga ik echt m'n conditie ga verliezen.

Hoe doen jullie het? Helemaal stoppen of gewoon een tandje lager? Want ik ben echt een doodloper, ga altijd veel te hard en dan halverwege ga ik pas rustiger. :')
Gelukkig nog niet meegemaakt. Het lijkt me dat je weer rustig moet opbouwen. En dus niet meteen voluit moet gaan. Maar ja, je zal zelf ook wel voelen wat werkt en wat niet
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:31:57 #115
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162174061
Was vandaag prima loopweer. Net een duurloop achter de rug, en zelfs iets te warm aangekleed. Met het zonnetje erbij was het prima uit te houden.
pi_162174064
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:42 schreef Baas_bas het volgende:
Doen jullie hardlopen als je ziek bent (geweest)? Ik ben 3 weken terug een beetje heel erg ziek geworden (koorts, verkoudheid of wat dan ook met veel hoesten). Deze week weer begonnen met hardlopen maar ik ren opeens echt maar de helft van wat ik eerst ren. En merk ook dat m'n longen gewoon op zijn. Veel hoesten en zo.

Ben bang dat als ik lang niet ga ik echt m'n conditie ga verliezen.

Hoe doen jullie het? Helemaal stoppen of gewoon een tandje lager? Want ik ben echt een doodloper, ga altijd veel te hard en dan halverwege ga ik pas rustiger. :')
Je moet in ieder geval eerst weer helemaal beter zijn voordat je begint, anders gaat het nooit over! En daarna gewoon rustig opbouwen, je conditie zal allicht wat minder zijn geworden na het ziek zijn maar dat bouw je zo weer op. Als je nu al meteen weer dezelfde snelheden en afstanden wilt halen als daarvoor heb je juist een veel grotere kans dat je er nog beroerder van wordt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162174070
DeLuna succes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 10:37:10 #118
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162174135
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:
DeLuna succes!
Thanks :)

Het regent nu :') typisch weer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162174143
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:48 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Run van Gieten, 25km... :P
Succes *O*
pi_162174171
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:37 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Thanks :)

Het regent nu :') typisch weer.
Och, beetje regen doet niks!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 10:41:29 #121
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162174185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Och, beetje regen doet niks!
Klopt, stopt straks ook wel dus dat scheelt :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 10:46:59 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_162174249
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:37 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Thanks :)

Het regent nu :') typisch weer.
Is alleen maar lekker joh! Extragratis zweet :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162174412
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 00:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik wil eerst een HM in 1:45 kunnen lopen. Oftewel gemiddeld 5:00/km. Ik heb nu nog maar 2 keer een HM gelopen. Eerste in 1:59, oktober vorig jaar, en tweede in 1:55, maart dit jaar. Eind juni wil ik onder de 1:50 lopen. Of dat gaat lukken weet ik nog niet. Soms gaat alles heel soepel, soms gaat alles heel prut.

Ik denk dat als ik een HM niet in 1:45 kan lopen, ik nog onvoldoende sterke buikspieren / kuitspieren ed heb om een twee keer zo lange afstand aan te kunnen. Misschien niet helemaal logisch gedacht, maar ben bang dat als ik te vroeg een marathon ga lopen, mijn lichaam er nog niet klaar voor is, en ik een blessure ga oplopen. Daarom blijf ik me voorlopig nog gewoon richten op de HM afstand, en de 10km.

Ik loop trouwens ook pas sinds 1,5 jaar, september 2014, begonnen op niveau nul (of min één).

Ik merk wel dat mijn lichaam sterker aan het worden is, dus het gaat de goede kant op.
Ik denk dat je zelf het beste kan voelen/inschatten of je toe bent aan marathontraining. Heb zelf pas dit jaar HM<1:45 gelopen toen ik al in training zat voor m'n 2e marathon. Natuurlijk geeft het goede moed als je hm sneller af kan leggen, maar het vergt toch wat anders dan een marathon.
pi_162174426
Veel succes en plezier vandaag DeLuna!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:06:00 #125
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162174509
Ik doe tegenwoordig wat oefeningetjes na het lopen, in totaal 10 minuten. Merk wel dat het helpt, alles wordt net wat soepeler.

Ik doe de oefeningen van coach Jay Johnson, te vinden op YouTube (general strength and mobility, Jay Johnson).
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:08:35 #126
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162174547
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:59 schreef Voccar het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelf het beste kan voelen/inschatten of je toe bent aan marathontraining. Heb zelf pas dit jaar HM<1:45 gelopen toen ik al in training zat voor m'n 2e marathon. Natuurlijk geeft het goede moed als je hm sneller af kan leggen, maar het vergt toch wat anders dan een marathon.
Voccar, wat is voor jou het grootste verschil geweest tussen marathontraining en hm-training?

En @deluna: succes! Pittige afstand lijkt me.
pi_162174658
Ik ga vanmiddag ook naar Gieten de 5km knallen, ben benieuwd hoe het gaat. Van de week had ik last van mn voet maar dat lijkt nu over te zijn.
pi_162174670
Je vroeg het niet aan mij maar ik vind het grootste verschil tussen marathon training en training voor afstanden tot HM, dat je veel meer rekening moet houden met alles eromheen; je herstel van de trainingen, je slapen, je voeding, je rompstabiliteit/oefeningen voor zwakke plekken inderdaad, je wc-gedrag, dat kleding niet schuurt etc ;) Voor een HM ga je gewoon een paar keer per week lopen en regelmatig een langere duurloop en dan komt het wel goed.
Het kost daarom gewoon meer tijd en daar moet je rekening mee houden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162174972
Rondje in Breda gelopen, weer wat nieuwe hardloopvrienden gemaakt.
Leuke sport hebben we toch :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:37:50 #130
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162176173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Je vroeg het niet aan mij maar ik vind het grootste verschil tussen marathon training en training voor afstanden tot HM, dat je veel meer rekening moet houden met alles eromheen; je herstel van de trainingen, je slapen, je voeding, je rompstabiliteit/oefeningen voor zwakke plekken inderdaad, je wc-gedrag, dat kleding niet schuurt etc ;) Voor een HM ga je gewoon een paar keer per week lopen en regelmatig een langere duurloop en dan komt het wel goed.
Het kost daarom gewoon meer tijd en daar moet je rekening mee houden.
Bedankt voor het antwoord!
Dat lijkt me ook wel lastig, dat het dan zo'n groot ding wordt, in plaats van gewoon lekker je rondjes rennen.
pi_162176185
Gaat er nog iemand de Oosterhoutse trail lopen op 9 juli? Ik vond het vorig jaar heel leuk en bovendien een toffe Fok!meet. Ik zou er best weer willen lopen maar het is nogal een eind rijden vanuit Amstelveen. Dat doe ik alleen als ik er wat 'internetvrienden' ga zien :+
pi_162176358
Succes voor alle lopers dit weekend!
DeLuna natuurlijk met haar 25 km, maar volgens mij lopen er ook minimaal 2 lopers van hier de Roparun.
pi_162177564
Aangezien ik minder hardloop en daarnaast graag mijn hartslag wil kunnen zien bij bijvoorbeeld het boksen, heb ik besloten een fitbit smartwatch te kopen. Dat betekent dat mijn TomTom multisport cardio overbodig gaat zijn.

Zijn hier mensen geïnteresseerd of ken je iemand? Ik heb de rood/witte versie, een jaar gebruikt, geen beschadigingen of mankementen. Voor 125 euro op te halen in De Meern (afspreken op Utrecht centraal mogelijk) of versturen k.k.
pi_162177620
Trouwens een Garmin 620 gekregen voor mijn verjaardag :) Vandaag lekker rommelen om het te connecten met runkeeper en workouts in aan te maken :)
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 14:29:47 #135
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162179198
Ik kan wel drie paarden op nu, wat is dit
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162179323
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik kan wel drie paarden op nu, wat is dit
Ben je klaar? Hoe ging het?
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 14:33:16 #137
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162179338
Ohja en ik ben helemaal stuk gegaan, maargoed, niks mis mee. Later meer
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 14 mei 2016 @ 15:20:13 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162180916
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:33 schreef DeLuna het volgende:
Ohja en ik ben helemaal stuk gegaan, maargoed, niks mis mee. Later meer
Jij bent mijn heldin vandaag!!! Goeie genade wat een prestatie _O_
WOW!!!!!

@steffelonio, ik sta er net zo in als jij. Niet te snel een M willen lopen. Ik hoef geen 1.45 op de halve, maar wil die afstand ook gemakkelijk aankunnen om voor de hele te gaan trainen. Leuk dat we daarin hetzelfde staan. Ga ik je een beetje volgen :)

Net eindelijk weer een hm gelopen in training. Over 3 weken een 25 km, dus moesten meters gemaakt worden. Was een leuke ronde Door Rotterdam. Langs de Maas, over de van brienenoordbrug, langs de kuip, katendrecht, hotel new York en dan de erasmusbrug over. Soort Bruggenloop plus ^O^
Het is een gemarkeerde route, al ben ik uiteraard tig keer verkeerd gelopen. Dan is het fijn dat het mijn eigen woonplaats is, weinig verdwaalrisico :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162183584
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:08 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Voccar, wat is voor jou het grootste verschil geweest tussen marathontraining en hm-training?

En @deluna: succes! Pittige afstand lijkt me.
Wat LT ook al aangaf is wat voor mij ook het grootste verschil was tussen marathontraining en hm-training. Het kost niet alleen meer tijd doordat je meer kilometers maakt, maar je moet ook rekening gaan houden met het herstel en de rust die je nodig hebt. De lange duurlopen vond ik wel (mentaal) erg zwaar en daardoor heb ik voor mijn 2e marathon niet het aantal kilometers gelopen die ik zou willen (en eigenlijk moeten) lopen.
pi_162183592
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:33 schreef DeLuna het volgende:
Ohja en ik ben helemaal stuk gegaan, maargoed, niks mis mee. Later meer
Ook nog in een hele nette tijd zag ik net _O_ _O_
pi_162185294
Grappig, voor mij is een M-training eigenlijk niet zo'n groot ding zoals bij LT, met alles wat erbij komt kijken. Dat verschil is ook wel terug te zien in de uitslagen. :')
Slapen doe ik hoe dan ook niet genoeg, herstellen doe ik sowieso wel omdat ik maar 3 keer per week train. Anders eten doe ik alleen de twee dagen tevoren (alleen rijst of pasta erbij, wat ik normaal niet eet).
Het enige verschil voor mij zijn die verdomde duurlooptrainingen elk weekend, waarbij je extra water meesjouwt. En dat ik sommige leuke wedstrijdjes moet laten schieten omdat ze te kort zijn voor je trainingsschema.

Murmeli, klinkt als een leuk rondje!
pi_162185461
Ook weer terug van de Run van Gieten. Ik heb een nieuwe pr gelopen op de 5km namelijk 18:49 volgens het klokje! *O* Nog niet officieel maar doel van onder de 19 in ieder geval wel gehaald :)
pi_162185555
Nice. En DeLuna heeft het blijkbaar ook heel goed gedaan?
pi_162185654
Voor mij houdt een marathon voorbereiding inmiddels ook minder in dan de eerste keer.
Qua eten pas ik tegenwoordig helemaal niks aan, lange duurlopen vind ik leuk dus die doe ik toch wel.
En leuke wedstrijden doe ik wel, als ze niet passen in het schema dan schrap ik gewoon een training.
Slapen is een andere hobby van me, dus dat zit wel snor :P

Denk overigens wel dat er dit najaar geen marathon meer inzit voor mij.
In augustus en september twee pittige lange(re) trails, en hopelijk in november weer op vakantie.
Daar past een marathon niet tussen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162185678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ook weer terug van de Run van Gieten. Ik heb een nieuwe pr gelopen op de 5km namelijk 18:49 volgens het klokje! *O* Nog niet officieel maar doel van onder de 19 in ieder geval wel gehaald :)
Zo das serieus snel, gefeliciteerd!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162185718
Vandaag het startnummer van de 5 mijl van Tilburg binnen gekregen.
Waarom moeten die dingen altijd zo groot zijn?
:{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 18:56:21 #147
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162186025
Lang verhaal incoming :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:19:44 #148
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162186635
Gewoon nog effe een dikke sub2 op de hm binnengeharkt tijdens een 25 km _O_
Fijn dat je aansluiting had bij wat mensen. Gezellig is dat altijd, zeker op zo'n lange afstand. En al helemaal als je stuk zit :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 19:22:33 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_162186693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:45 schreef Guard het volgende:
Vandaag het startnummer van de 5 mijl van Tilburg binnen gekregen.
Waarom moeten die dingen altijd zo groot zijn?
:{
Omdat de sponsors er ook op moeten? Het verschilt altijd enorm :D

@DeLuna, wat een goed verhaal :D niet lekker kort, maar dat is allemaal maar goed! ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162186755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:42 schreef Guard het volgende:
Voor mij houdt een marathon voorbereiding inmiddels ook minder in dan de eerste keer.
Qua eten pas ik tegenwoordig helemaal niks aan, lange duurlopen vind ik leuk dus die doe ik toch wel.
En leuke wedstrijden doe ik wel, als ze niet passen in het schema dan schrap ik gewoon een training.
Slapen is een andere hobby van me, dus dat zit wel snor :P

Denk overigens wel dat er dit najaar geen marathon meer inzit voor mij.
In augustus en september twee pittige lange(re) trails, en hopelijk in november weer op vakantie.
Daar past een marathon niet tussen.
Maar je zegt nu toch dat het moeilijker is in te passen in je leven/schema ;) op vakantie gaan is ook minder een probleem in een hm voorbereiding dan in een marathon voorbereiding..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162186908
Gefeliciteerd DeLuna!ik vind die lange afstanden echt ongelooflijk knap!
pi_162187031
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar je zegt nu toch dat het moeilijker is in te passen in je leven/schema ;) op vakantie gaan is ook minder een probleem in een hm voorbereiding dan in een marathon voorbereiding..
Nee, ik zeg dat een marathon minder goed te combineren valt met lange trails ;)
Maar ik had de data even niet goed. Misschien zit Eindhoven er toch nog wel in dit jaar.
Even verder twijfelen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 19:52:23 #153
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162187424
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:19 schreef Murmeli het volgende:
Gewoon nog effe een dikke sub2 op de hm binnengeharkt tijdens een 25 km _O_
Fijn dat je aansluiting had bij wat mensen. Gezellig is dat altijd, zeker op zo'n lange afstand. En al helemaal als je stuk zit :)
Ja zeker. Heb ook wel stukken alleen gelopen maar dat vond ik toch wat minder.

Was trouwens een goede organisatie verder. Na de finish kon je cola, water, bananen, tuc koekjes _O_ en winegums krijgen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162187468
En een brassband _O_
pi_162187523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:36 schreef Guard het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat een marathon minder goed te combineren valt met lange trails ;)
Maar ik had de data even niet goed. Misschien zit Eindhoven er toch nog wel in dit jaar.
Even verder twijfelen :P
De afstand hoef jij niet echt voor te trainen, de gewenste eindtijd daar dan weer wel voor.
pi_162187549
DeLuna top gedaan en je foto's spreken voor zich. Je ziet daar ook het verhaal in terug.
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 19:56:56 #157
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162187552
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
En een brassband _O_
Die heb ik niet gezien. Wel een draaiorgel :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162187558
Wauw Deluna echt kei knap! _O_
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 20:04:04 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_162187752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
En een brassband _O_
Een famfare! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:07:30 #160
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162187870
Knappe resultaten, KolonelBroodje en DeLuna!! ^O^

En een leuk verslag DeLuna, leuk om te lezen hoe je die laatste kms door bent gekomen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:08:26 #161
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162187892
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

De afstand hoef jij niet echt voor te trainen, de gewenste eindtijd daar dan weer wel voor.
Volgens mij zit Guard in een soort permanente marathontraining. :D
pi_162188348
DeLuna, goed gedaan. Klinkt zwaar, maar toch mooi uitgelopen, hoor. De volgende keer iets rustiger beginnen dus. Vandaag werd nog geroepen dat hardlopers doodlopers zijn. :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:42 schreef Guard het volgende:
En leuke wedstrijden doe ik wel, als ze niet passen in het schema dan schrap ik gewoon een training.
Ook als het een 10k is terwijl je een ldl van 30-35 moet lopen?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:31:36 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162188582
prachtige prestatie DeLuna!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:32:50 #164
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162188624
@wyccie Het nadeel van (te?) rustig beginnen, en dan versnellen in het tweede deel is dat je op gegeven moment niet meer in een groepje kan aansluiten, omdat je iedereen dan aan het inhalen bent. Dat was tenminste mijn ervaring tijdens mijn vorige hm. En juist in het laatste deel kan je wel een groepje (of een mevrouw) die een beetje eenzelfde tempo loopt wel gebruiken om je erdoor heen te slepen als het wat lastiger gaat.

Dus ik denk dat die opbouw helemaal zo slecht nog niet was. En sowieso is het best logisch dat je als relatieve nieuwkomer op de langere afstanden het moeilijk krijgt in de laatste kms. Dat zou mij in ieder geval wel gebeuren. Ook met een iets rustigere start.
pi_162188692
DeLuna! _O_

Goed gedaan! Jij gaat als een speer. 25 kan best ver zijn, zeker als je iets te snel gaat, weet ik na Apeldoorn.

Moet ik me er al op instellen om verslagen te worden bij de HM van Zwolle?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:36:04 #166
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162188736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:42 schreef Guard het volgende:
Voor mij houdt een marathon voorbereiding inmiddels ook minder in dan de eerste keer.
Qua eten pas ik tegenwoordig helemaal niks aan, lange duurlopen vind ik leuk dus die doe ik toch wel.
En leuke wedstrijden doe ik wel, als ze niet passen in het schema dan schrap ik gewoon een training.
Slapen is een andere hobby van me, dus dat zit wel snor :P

Denk overigens wel dat er dit najaar geen marathon meer inzit voor mij.
In augustus en september twee pittige lange(re) trails, en hopelijk in november weer op vakantie.
Daar past een marathon niet tussen.
hear hear.... ik weet nog heel goed hoe gefocussed ik trainde voor mijn eerste Kepler Challenge.
Heel anders dan dat ik nu bezig ben, ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik nu niet meer train maar alleen maar hardloop.

En wat die vakantie van je betreft, dat is natuurlijk een zwak excuus ;) Ik moet een maand vakantie (oke, familiebezoek, dat maakt het toch iets makkelijker) in mijn schema proppen en bij thuiskomst heb ik 10 dagen om te herstellen van mijn jetlag voor mijn 100 miler.

Iets wat ik verleden jaar nooit gedaan zou hebben maar ondertussen weet ik dat ik het aan kan dus dat propt wat makkelijker
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162188752
Oh, en natuurlijk ook een _O_ voor KolonelBroodje, erg strakke tijd!
pi_162188811
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:24 schreef wyccie het volgende:

Ook als het een 10k is terwijl je een ldl van 30-35 moet lopen?
Ja, volgens mij kan je best een 30+ overslaan als je al vaker marathons hebt gelopen.
Ik zal nog net niet gaan roepen dat je niet meer dan 14 km hoeft te lopen in je voorbereiding :P

Maar serieus, als je een beetje je afstanden "bijhoudt" kan een schema met minder LDL km's best, imo.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:39:12 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162188862
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:37 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja, volgens mij kan je best een 30+ overslaan als je al vaker marathons hebt gelopen.
Ik zal nog net niet gaan roepen dat je niet meer dan 14 km hoeft te lopen in je voorbereiding :P

Maar serieus, als je een beetje je afstanden "bijhoudt" kan een schema met minder LDL km's best, imo.
wat hij zegt, maar ik zou er dan wel voor zorgen dat je het aantal kilometers per week wel op een "hoog" peil houd
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:44:24 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162189051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:32 schreef steffelonio het volgende:
@wyccie Het nadeel van (te?) rustig beginnen, en dan versnellen in het tweede deel is dat je op gegeven moment niet meer in een groepje kan aansluiten, omdat je iedereen dan aan het inhalen bent. Dat was tenminste mijn ervaring tijdens mijn vorige hm. En juist in het laatste deel kan je wel een groepje (of een mevrouw) die een beetje eenzelfde tempo loopt wel gebruiken om je erdoor heen te slepen als het wat lastiger gaat.

Dus ik denk dat die opbouw helemaal zo slecht nog niet was. En sowieso is het best logisch dat je als relatieve nieuwkomer op de langere afstanden het moeilijk krijgt in de laatste kms. Dat zou mij in ieder geval wel gebeuren. Ook met een iets rustigere start.
Iedereen inhalen in de tweede helft van een wedstrijd is het beste wat me kan overkomen *O*
F means you're fucked
pi_162189142
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Iedereen inhalen in de tweede helft van een wedstrijd is het beste wat me kan overkomen *O*
Dat is me na Berlijn niet meer gelukt.
Rustig starten is een kunst die ik niet meester ben :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:48:54 #172
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162189232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:46 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is me na Berlijn niet meer gelukt.
Rustig starten is een kunst die ik niet meester ben :P
verdomme, wat zijn we het eens met elkaar vandaag op de vroege morgen!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:49:29 #173
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162189258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:46 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is me na Berlijn niet meer gelukt.
Rustig starten is een kunst die ik niet meester ben :P
Ik kan het *O* In Schotland was mijn laatste kwart ook verreweg het best :s)
F means you're fucked
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:50:20 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162189303
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik kan het *O* In Schotland was mijn laatste kwart ook verreweg het best :s)
ik kan juist heel goed rustig eindigen, soms wel eens te rustig...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162189373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

verdomme, wat zijn we het eens met elkaar vandaag op de vroege morgen!
:D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162189545
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:32 schreef steffelonio het volgende:
@wyccie Het nadeel van (te?) rustig beginnen, en dan versnellen in het tweede deel is dat je op gegeven moment niet meer in een groepje kan aansluiten, omdat je iedereen dan aan het inhalen bent. Dat was tenminste mijn ervaring tijdens mijn vorige hm. En juist in het laatste deel kan je wel een groepje (of een mevrouw) die een beetje eenzelfde tempo loopt wel gebruiken om je erdoor heen te slepen als het wat lastiger gaat.
Zat net te denken of dit niet misschien toch ook prima is, DeLuna heeft de snelheid, alleen op die afstand nog niet. Dus waarschijnlijk gewoon kwestie van trainen.

Je komt ook bijna altijd wel iemand tegen die hetzelfde tempo heeft, met wie je op kunt lopen, en anders gewoon blijven inhalen. Die tactiek gebruikt LT ook.
  Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 21:00:50 #177
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162189816
Ik was gewoon de jongste deelnemer op de 25km :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162189907
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:37 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja, volgens mij kan je best een 30+ overslaan als je al vaker marathons hebt gelopen.
Ik zal nog net niet gaan roepen dat je niet meer dan 14 km hoeft te lopen in je voorbereiding :P

Maar serieus, als je een beetje je afstanden "bijhoudt" kan een schema met minder LDL km's best, imo.
Dat is mijn nadeel. Hoewel ik ook probeer in permanente semi-marathontraining te zijn, zijn mijn weektotalen en -frequenties gewoon veel lager. Het verbaast mij ook hoeveel van jullie doordeweeks een duurloop kunnen doen.

Zo laag zelfs dat ik vandaag eindelijk een 5k heb gelopen. En een PR. :P De enkel hield het goed vol. Na 300 meter had ik er geen last meer van.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 21:04:25 #179
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162190029
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Iedereen inhalen in de tweede helft van een wedstrijd is het beste wat me kan overkomen *O*
Ehm, voor de duidelijkheid: ik heb dus niet iedereen ingehaald he? Alleen degenen die nog enigszins vlak voor me liepen. Het overgrote deel van de deelnemers was al gefinisht toen ik begon te versnellen. ;)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 21:05:28 #180
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162190093
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:02 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat is mijn nadeel. Hoewel ik ook probeer in permanente semi-marathontraining te zijn, zijn mijn weektotalen en -frequenties gewoon veel lager. Het verbaast mij ook hoeveel van jullie doordeweeks een duurloop kunnen doen.

Zo laag zelfs dat ik vandaag eindelijk een 5k heb gelopen. En een PR. :P De enkel hield het goed vol. Na 300 meter had ik er geen last meer van.
Mooi dat het beter gaat met je enkel!
pi_162190770
Dank je.
Toch laat ik de trail over 2 weken omzetten in de asfaltversie. Trailen is echt heerlijk, maar ik wil langer mee dan vandaag.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 21:18:09 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_162190964
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:15 schreef wyccie het volgende:
Dank je.
Toch laat ik de trail over 2 weken omzetten in de asfaltversie. Trailen is echt heerlijk, maar ik wil langer mee dan vandaag.
Stuwwalloop ipv. trail?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162193162
Ja, die. Dan wel de XL.
pi_162195249
Na 4 jaar hardlopen ga ik me dinsdag voor het eerst serieus voorbereiden op de Marathon van Eindhoven. Drie keer per week aan de slag met hardlopen, dat zal voor mij echt de knop omzetten worden nu ik normaal max 1x per week ga. Schema is klaar, muziek en Garmin zijn er klaar voor. Info gekregen over gels, maar zit nu toch ook nog een beetje te kijken naar het aanschaffen van een Camelbak voor de lange afstanden. Ik heb zelf al ervaring met Camelbaks in een niet-sportieve wijze, maar hoor graag van jullie wie daar wel ervaring mee heeft en welk type Camelbak aan te raden is en waar ze eventueel redelijk goedkoop te verkrijgen zijn. Lijkt mij persoonlijk iig prettiger dan lopen met een spi-belt of iets dergelijks. Dank alvast! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_162196404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Na 4 jaar hardlopen ga ik me dinsdag voor het eerst serieus voorbereiden op de Marathon van Eindhoven. Drie keer per week aan de slag met hardlopen, dat zal voor mij echt de knop omzetten worden nu ik normaal max 1x per week ga. Schema is klaar, muziek en Garmin zijn er klaar voor. Info gekregen over gels, maar zit nu toch ook nog een beetje te kijken naar het aanschaffen van een Camelbak voor de lange afstanden. Ik heb zelf al ervaring met Camelbaks in een niet-sportieve wijze, maar hoor graag van jullie wie daar wel ervaring mee heeft en welk type Camelbak aan te raden is en waar ze eventueel redelijk goedkoop te verkrijgen zijn. Lijkt mij persoonlijk iig prettiger dan lopen met een spi-belt of iets dergelijks. Dank alvast! :)
Bedenk wat je eventueel mee wil kunnen nemen, en ook hoeveel water je mee wil nemen. Probeer ook rekening te houden met plannen die mogelijk in de toekomst hebt.

Zelf heb ik net een andere aan kunnen schaffen omdat mijn nordic draggers niet mee kon nemen met de oude.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:39:06 #186
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162197017
Twc, wat zijn nordic draggers?

En wat voor racevest heb je nu gekocht?
pi_162197548
Ik heb nu voor ¤80 een salomon bij de runnersworld gehaald. Dat zijn van die prikstokken die die bejaarden altijd achter zich aan slepen.
  zondag 15 mei 2016 @ 06:55:04 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162209334
Hoe vaak ik dat niet heb...zo'n loopje waarbij je jezelf bijna de deur uit moet trappen en dat, als je eenmaal bezig bent, haast vanzelf gaat O+ 20km heerlijk "koeteldekoet"

[ Bericht 21% gewijzigd door rechtsedirecte op 15-05-2016 07:34:21 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 15 mei 2016 @ 07:38:32 #189
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162209386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Na 4 jaar hardlopen ga ik me dinsdag voor het eerst serieus voorbereiden op de Marathon van Eindhoven. Drie keer per week aan de slag met hardlopen, dat zal voor mij echt de knop omzetten worden nu ik normaal max 1x per week ga. Schema is klaar, muziek en Garmin zijn er klaar voor. Info gekregen over gels, maar zit nu toch ook nog een beetje te kijken naar het aanschaffen van een Camelbak voor de lange afstanden. Ik heb zelf al ervaring met Camelbaks in een niet-sportieve wijze, maar hoor graag van jullie wie daar wel ervaring mee heeft en welk type Camelbak aan te raden is en waar ze eventueel redelijk goedkoop te verkrijgen zijn. Lijkt mij persoonlijk iig prettiger dan lopen met een spi-belt of iets dergelijks. Dank alvast! :)
ik raad je aan om voor een racevest van bijv. UD te kiezen met bidons (waar ook een bladder in kan).
Ik heb zelf ook een Camelbak gehad maar wat mij niet beviel was het feit dat je niet goed in de gaten kunt houden hoeveel je drink, met bidons gaat dit een stuk beter.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162209610
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik raad je aan om voor een racevest van bijv. UD te kiezen met bidons (waar ook een bladder in kan).
Ik heb zelf ook een Camelbak gehad maar wat mij niet beviel was het feit dat je niet goed in de gaten kunt houden hoeveel je drink, met bidons gaat dit een stuk beter.
Het gehannes met bidons lijkt mij dus helemaal niks..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 15 mei 2016 @ 09:10:31 #191
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162209677
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gehannes met bidons lijkt mij dus helemaal niks..
ik zou niet anders meer willen :D
Ook zijn ze bij een aid station snel te vullen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162209690
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik zou niet anders meer willen :D
Ook zijn ze bij een aid station snel te vullen
Bij de marathon van Eindhoven zijn er niet van dat soort aidstations :P camel bag is een prima oplossing Jordi!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162209702
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:02 schreef wyccie het volgende:

[..]


Zo laag zelfs dat ik vandaag eindelijk een 5k heb gelopen. En een PR. :P De enkel hield het goed vol. Na 300 meter had ik er geen last meer van.
Nice! Vertel eens wat meer dan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 15 mei 2016 @ 09:15:06 #194
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162209706
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bij de marathon van Eindhoven zijn er niet van dat soort aidstations :P camel bag is een prima oplossing Jordi!
ik heb marathontoppers wel bidons zien aanpakken maar nog nooit camelbaks ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162209814
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb marathontoppers wel bidons zien aanpakken maar nog nooit camelbaks ;)
Ja, maar die gooien ze dan ook gauw weer weg en gaan ze niet meedragen op hun 48kg lichaampje :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162209855
Er stond vandaag een 32km op het programma :{
  zondag 15 mei 2016 @ 09:53:55 #197
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162209990
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er stond vandaag een 32km op het programma :{
Nou hup...fietsen!
F means you're fucked
pi_162210610
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb marathontoppers wel bidons zien aanpakken maar nog nooit camelbaks ;)
Tijdens trainingen heb ik nog nooit iemand langs de kant gehad dat er iemand mij een bidon aanreikte of de mogelijkheid aanbood om hem bij te vullen.
  zondag 15 mei 2016 @ 10:46:34 #199
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_162210630
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Tijdens trainingen heb ik nog nooit iemand langs de kant gehad dat er iemand mij een bidon aanreikte of de mogelijkheid aanbood om hem bij te vullen.
Vaste waterpompen hier in de duinen O+
F means you're fucked
pi_162210648
De meningen zijn nogal verdeeld zie ik, ik ga op m'n gevoel af als het straks zo ver is :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_162210768
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:46 schreef YUR het volgende:

[..]

Vaste waterpompen hier in de duinen O+
Beetje ver lopen voor mij. -O-
pi_162211309
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
De meningen zijn nogal verdeeld zie ik, ik ga op m'n gevoel af als het straks zo ver is :)
^O^
Een hydration bladder is voor een marathon een prima oplossing.
Ik heb er ook een,al heb ik die nog nooit bij een marathon gebruikt, daar heb je meestal iedere 2,5 km een waterpunt. Er zijn wel mensen die het juist fijn vinden om niet afhankelijk te zijn van de waterposten.
Zelf ga ik binnenkort een nieuwe halen (de mijne heeft te weinig bergruimte voor de verplichte gear die ik mee moet gaan slepen bij de Eiger) en dan ga ik wel voor een met bidons/ softflasks, dat is toch wel handiger voor een lange wedstrijd in de zomer. Dan drink ik wel meer dan die anderhalve liter die in de bladder past, en dat ding vullen tijdens een wedstrijd lijkt me echt helemaal niks.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162211500
Daarom ook een bladder van 3 liter ^O^
pi_162211515
Ik dacht dat Jor_Dii ook meer voor de trainingen dan tijdens de wedstrijd bedoelde?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162211621
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Daarom ook een bladder van 3 liter ^O^
:{w veel te veel extra gewicht

:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162211723
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik dacht dat Jor_Dii ook meer voor de trainingen dan tijdens de wedstrijd bedoelde?
In principe voor beide hoor, als het bevalt wil ik het zeker tijdens de marathon gebruiken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_162211793
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:44 schreef Guard het volgende:

[..]

:{w veel te veel extra gewicht

:P
Gewoon wat gewichttraining als bonus, scheelt weer een weightvest.
pi_162211829
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In principe voor beide hoor, als het bevalt wil ik het zeker tijdens de marathon gebruiken.
Gebruik hem zelf ook bij wedstrijden, je moet toch ergens je gels en eventueel andere zooi kwijt. Ook wel handig als deze onder handbereik zitten.
pi_162212119
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Gewoon wat gewichttraining als bonus, scheelt weer een weightvest.
Met volle bladder trainen op het ikea keuken trapje :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162212176
DeLuna: goed gedaan!! *O*

Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst sinds 11 april weer gelopen, vanochtend voor de tweede keer. Donderdag ging ruk, vandaag heb ik heerlijk gelopen. Mag ook wel, want heb me eindelijk weer eens voor een loopje ingeschreven. Tien kilometer eind juni, tijdens de PZC Familieloop. Zin in!
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 12:50:52 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_162212860
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:13 schreef Gogo83 het volgende:
DeLuna: goed gedaan!! *O*

Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst sinds 11 april weer gelopen, vanochtend voor de tweede keer. Donderdag ging ruk, vandaag heb ik heerlijk gelopen. Mag ook wel, want heb me eindelijk weer eens voor een loopje ingeschreven. Tien kilometer eind juni, tijdens de PZC Familieloop. Zin in!
*O* lekker bezig mevrouw mosselmossel!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162213836
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nice! Vertel eens wat meer dan!
Zo spectaculair was het niet. :D Mijn oude PR stamt uit 2014, bij een damesloopje, net onder het half uur. Toch een verslagje dan.

Gisteren zou ik dus de HM en de 5 doen (in die volgorde). Natuurlijk niet handig als je eens een snelle 5 wil lopen. Gelukkig ging ik door mijn enkel, waardoor ik de HM kon overslaan. Dus nam mijn zusje mijn startbewijs van de HM over en liep de 5 mee.
De hele week nog wel wat last van mijn enkel en nauwelijks gelopen, dus ik zou rustig aan doen (maar zoals iedereen ben ik daar niet heel goed in).
Best druk, 1 startvak, dus maar gewoon aansluiten. Blijkbaar stonden we achteraan, of er liepen heel veel mensen mee die langzamer waren. De eerste paar honderd meter dus proberen niet op hakken te trappen en veel slalommen. Normaal zou ik rustig blijven hobbelen tot er meer ruimte komt, zoveel haast heb ik nooit. ;) Maar mijn zusje is wel van het inhalen, dus ik probeerde er achteraan te hollen. Ik voelde in het begin mijn enkel wel, beetje scheef gelopen, maar dat duurde maar kort, toen zat het weer op de juiste plaats. Mijn benen deden het verder prima, mijn longen minder, maar het zou maar 5k zijn, dat is te overzien dacht ik.
Het parcours was prima, niet heel bijzonder. Er zat een keerpunt in en dat was wat krap met tegenliggers, een lint of zo was handig geweest. Verder was er na nog geen 1k al een drankpost.
Bij de laatste km zette mijn zusje de versnelling in en ik moest haar laten gaan, want ik had het echt zwaar. Ik kwam niet in mijn ritme. Ik heb nog wel enkelen ingehaald, maar een sprintje zat er echt niet meer in. En ik werd voor de finish ingehaald door een klein jochie van een jaar of 7. :D

Achteraf blijkt dat we vanaf het begin al best snel liepen, wat ik niet gewend ben als dieseltje. Uiteindelijk in de 26 minuten gelopen. Dat had ik toch niet verwacht met brakke enkel en weinig trainen (en week na bloedgeven, maar misschien is mijn Hb al wel op peil). Dus onder betere omstandigheden zou ik in de 25 kunnen lopen, mits ik wel een haas heb. Uit mezelf zou ik niet zo hard doorlopen. Want tja, daar word je toch wel moe van. :P

Een 5k vind ik wel leuk, maar het is zo snel voorbij. Vooral ivm reistijd zou ik er niet zo gauw voor kiezen. Misschien dat ik nog wel eens een PR-poging doe als het zo uitkomt, maar de 10 en HM blijven favoriet.
Nu kan ik weer asfaltvreten. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 15-05-2016 13:45:34 ]
pi_162213858
Jemig, wat een gelul is het geworden. Sorry, LT, je vroeg erom. :P
pi_162214070
:D stukje zelfkritiek
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162214273
En nu kan ik ook de Ekiden in Rotterdam doen als er plek is!
pi_162214302
oh ja Ekiden... Hoe staat het met de aanmeldingen pijll?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 13:49:31 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_162214305
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:48 schreef wyccie het volgende:
En nu kan ik ook de Ekiden in Rotterdam doen als er plek is!
Opgeven dan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162214697
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Opgeven dan :D
De Ekiden staat niet eens in de OP, wie doen er eigenlijk al mee?
pi_162215030
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:01 schreef Angel-A het volgende:

[..]

De Ekiden staat niet eens in de OP, wie doen er eigenlijk al mee?
Nog niemand, want we hebben nog geen team vol. Op dit moment staan we op 5 deelnemers, volgens mij.

Aanmelden bij mij per pm.
pi_162215095
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Gebruik hem zelf ook bij wedstrijden, je moet toch ergens je gels en eventueel andere zooi kwijt. Ook wel handig als deze onder handbereik zitten.
Dat is mede een reden dat ik zoiets wil aanschaffen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_162215551
Als het in de OP gezet wordt, reageren er misschien meer.
Ik heb me zojuist opgegeven.
pi_162216386
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:32 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zo spectaculair was het niet. :D Mijn oude PR stamt uit 2014, bij een damesloopje, net onder het half uur. Toch een verslagje dan.

Gisteren zou ik dus de HM en de 5 doen (in die volgorde). Natuurlijk niet handig als je eens een snelle 5 wil lopen. Gelukkig ging ik door mijn enkel, waardoor ik de HM kon overslaan. Dus nam mijn zusje mijn startbewijs van de HM over en liep de 5 mee.
De hele week nog wel wat last van mijn enkel en nauwelijks gelopen, dus ik zou rustig aan doen (maar zoals iedereen ben ik daar niet heel goed in).
Best druk, 1 startvak, dus maar gewoon aansluiten. Blijkbaar stonden we achteraan, of er liepen heel veel mensen mee die langzamer waren. De eerste paar honderd meter dus proberen niet op hakken te trappen en veel slalommen. Normaal zou ik rustig blijven hobbelen tot er meer ruimte komt, zoveel haast heb ik nooit. ;) Maar mijn zusje is wel van het inhalen, dus ik probeerde er achteraan te hollen. Ik voelde in het begin mijn enkel wel, beetje scheef gelopen, maar dat duurde maar kort, toen zat het weer op de juiste plaats. Mijn benen deden het verder prima, mijn longen minder, maar het zou maar 5k zijn, dat is te overzien dacht ik.
Het parcours was prima, niet heel bijzonder. Er zat een keerpunt in en dat was wat krap met tegenliggers, een lint of zo was handig geweest. Verder was er na nog geen 1k al een drankpost.
Bij de laatste km zette mijn zusje de versnelling in en ik moest haar laten gaan, want ik had het echt zwaar. Ik kwam niet in mijn ritme. Ik heb nog wel enkelen ingehaald, maar een sprintje zat er echt niet meer in. En ik werd voor de finish ingehaald door een klein jochie van een jaar of 7. :D

Achteraf blijkt dat we vanaf het begin al best snel liepen, wat ik niet gewend ben als dieseltje. Uiteindelijk in de 26 minuten gelopen. Dat had ik toch niet verwacht met brakke enkel en weinig trainen (en week na bloedgeven, maar misschien is mijn Hb al wel op peil). Dus onder betere omstandigheden zou ik in de 25 kunnen lopen, mits ik wel een haas heb. Uit mezelf zou ik niet zo hard doorlopen. Want tja, daar word je toch wel moe van. :P

Een 5k vind ik wel leuk, maar het is zo snel voorbij. Vooral ivm reistijd zou ik er niet zo gauw voor kiezen. Misschien dat ik nog wel eens een PR-poging doe als het zo uitkomt, maar de 10 en HM blijven favoriet.
Nu kan ik weer asfaltvreten. O+
Netjes! Ik vind het best wel een mooie tijd, gezien het feit dat je vooral op duur traint en nu maar weinig had kunnen trainen door die enkel. Misschien moet je vaker achter je zusje aanhollen ;) Maar zij heeft dus de 5 en de HM gedaan? De gestoordheid runt in de familie? :P
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:32 schreef wyccie het volgende:
Jemig, wat een gelul is het geworden. Sorry, LT, je vroeg erom. :P
Ja ik vind het heerlijk om dit soort verslagen te lezen! Ik wil met een blessure juist niet wegblijven uit hardlooptopics, uitslagen van anderen volgen is dan juist mijn voornaamste bezigheid om nog een beetje de hardloopvibe te behouden :P Al had ik het wel een klein beetje moeilijk toen ik donderdag bij de training langskwam, maar dat komt ook omdat je met zo'n groep zo snel een beetje erbuiten valt als je niet mee kan trainen.. we doen ook wel eens sociale dingen hoor maar toch, je mist het meeste contact met de mensen die je normaal 3x per week ziet.

Ik had trouwens iets op facebook gezet over mijn blessure omdat FB met een herinnering kwam dat mijn overwinning bij de Leidscherijnloop precies een jaar geleden was. Dat was mijn eerste overwinning bij een echte wegwedstrijd, dus best een bijzonder moment. Maar toen had mijn tante echt iets debiels als reactie gezet; over dat ik niet mijn grenzen opzocht maar er overheen ging, en dat ik maar voorzichtig moest doen met mijn pootje want gezondheid was belangrijker dan wedstrijden winnen.

Echt, minder inlevingsvermogen of verstand van waar ze over praat had niet gekund, dus ik ben maar zo aardig geweest om haar reactie voor haar te verwijderen want ze ziet blijkbaar in dat als je niet weet waar je over praat je beter niks kan zeggen. Dat mens heeft nog nooit een dag in haar leven gesport, en heeft notabene een gastric bypass operatie ondergaan omdat ze niet zelf kon afvallen. En dan mij de les willen lezen over wat gezond is of niet. Alsof ik het hardlopen nu mis omdat ik geen wedstrijden meer kan winnen, nee natuurlijk niet, ik mis het omdat het een deel van mijn leven is waar ik ontspanning uit haal, wat me elke dag even buiten brengt en waar ik gelukshormonen creeer en mezelf gezond mee hou. Natuurlijk krijg je wel eens een blessure in de sport en is dat niet per se gezond maar dat is je hoofd volstoppen met eten en al 20 jaar niet op een fiets gezeten hebben zeker niet.

Oke, ik moest hier even ranten omdat ik me ingehouden heb tegen haar, je wilt geen gezeik op familifeesten en zo :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162217316
Nee, mijn zusje is niet zo gek. :D Ze loopt nog geen HM's. Maar dat enkelgedoe zit wel in de familie.

Ik hoop dat je tante het ergens wel goed bedoelt, maar dat dat er niet zo uitkwam. Ook wel frusterend uit de mond van iemand die niet eens blessures kan oplopen.
Hoe lang moet je ook weer rust houden?

Ik twijfel over de Loop van Leidsche Rijn. Best duur en de dag ervoor is de Stuwwalloop. Nu moet ik natuurlijk niet overmoedig worden. Anders wordt het alleen aanmoedigen.
pi_162217707
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:09 schreef wyccie het volgende:
Nee, mijn zusje is niet zo gek. :D Ze loopt nog geen HM's. Maar dat enkelgedoe zit wel in de familie.

Ik hoop dat je tante het ergens wel goed bedoelt, maar dat dat er niet zo uitkwam. Ook wel frusterend uit de mond van iemand die niet eens blessures kan oplopen.
Hoe lang moet je ook weer rust houden?

Ik twijfel over de Loop van Leidsche Rijn. Best duur en de dag ervoor is de Stuwwalloop. Nu moet ik natuurlijk niet overmoedig worden. Anders wordt het alleen aanmoedigen.
Nou, ik ken haar, en ik betwijfel of ze het goed bedoelt of dat het gewoon nijd is ;) Ze heeft nog nooit eerder iets over mijn sporten gevraagd of gezegd namelijk.
Ik moet iig nog 3 weken rust houden en overdag de hele dag die brace om (ik heb een ernstig schoenenprobleem de komenede tijd), dan heb ik 6 weken niet gelopen. Als de pijn dan weg is kan ik proberen wat op te bouwen met lopen met de brace om.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162220234
Hoe ziet die brace eruit? Ik kan al niet eens hardlopen met een enkelbandage omdat ik kramp in mijn voet krijg.
Zescweken is echt lang. -O-
pi_162222006
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:12 schreef wyccie het volgende:
Hoe ziet die brace eruit? Ik kan al niet eens hardlopen met een enkelbandage omdat ik kramp in mijn voet krijg.
Zescweken is echt lang. -O-
https://www.instagram.com/p/BFXEA61L_zz/?taken-by=krista_br

Zo.. best lomp :P Ik merk wel dat het meteen beter voelt met gewoon wandelen, maar het gevaar daarvan is ook wel weer dat ik nu aan het eind van de dag een pijnlijke voet heb omdat ik dan toch teveel gedaan heb. Of hardlopen er mee gaat moet ik afwachten maar de sportarts had het vaker met iemand zo gedaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 17:07:09 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_162222154
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.instagram.com/p/BFXEA61L_zz/?taken-by=krista_br

Zo.. best lomp :P Ik merk wel dat het meteen beter voelt met gewoon wandelen, maar het gevaar daarvan is ook wel weer dat ik nu aan het eind van de dag een pijnlijke voet heb omdat ik dan toch teveel gedaan heb. Of hardlopen er mee gaat moet ik afwachten maar de sportarts had het vaker met iemand zo gedaan..
Wow -O- maar dan kun je toch alleen maar Uggs aan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162222306
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wow -O- maar dan kun je toch alleen maar Uggs aan?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar hardloopschoenen geprobeerd, en dan de veters een paar gaatjes lager dan normaal. Dat gaat wel prima. Andere opties heb ik nog niet echt geprobeerd.. En veel van mijn spijkerbroeken zullen ook te strak zitten bij de kuiten denk ik om ze daaroverheen te krijgen :P Het is even behelpen en echt charmant zal ik niet voor de dag komen de komende tijd :') Naar een bruiloft met een jurkje en hardloopschoenen en zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 mei 2016 @ 17:29:55 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162222918
*O* Heideloop was tof!

Onderweg nog even gebabbeld met een fietser van de organisatie, die maar bleef complimenteren dat ik zo lekker liep.

3.2 km in 28.27
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 mei 2016 @ 17:30:45 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162222934
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.instagram.com/p/BFXEA61L_zz/?taken-by=krista_br

Zo.. best lomp :P Ik merk wel dat het meteen beter voelt met gewoon wandelen, maar het gevaar daarvan is ook wel weer dat ik nu aan het eind van de dag een pijnlijke voet heb omdat ik dan toch teveel gedaan heb. Of hardlopen er mee gaat moet ik afwachten maar de sportarts had het vaker met iemand zo gedaan..
ah van die heb ik ook gehad na het scheuren van mijn enkelbanden, guess whatt beide voeten 1 kant zelfs twee keer, geniale dingen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_162223912
Echt flink balen van je voet LT... Hopelijk knap je snel weer op en kun je weer mooie prestaties neerzitten. Zou mooi zijn als je er uiteindelijk beter uit komt dan voorheen!

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:29 schreef Ynske het volgende:
*O* Heideloop was tof!

Onderweg nog even gebabbeld met een fietser van de organisatie, die maar bleef complimenteren dat ik zo lekker liep.

3.2 km in 28.27
Super toch! ^O^ Was dit je eerste 'echte' loop?
pi_162223917
Wow best groot ding.. Nouja, als het je steun geeft dan moet het maar he. Wel lastig idd met je schoenen.. Hoop dat het helpt voor je :*

Btw ik volg je nu op insta LT ( mocht dat?).

& Goed gedaan Ynske! Doe je ook weer mee met de Marikenloop ? :)

Ik ga morgen denk ik even lopen. 30 minuten is mijn plan en dan zie ik vanzelf hoeveel km dat was :). Daarna alleen donderdag nog even trainen met de groep, maar dat is een rustige training voor de Marikenloop ;). Ben echt blij dat ik weer hardloop zonder dat ik moet afhaken vanwege de pijn :)
pi_162225002
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:30 schreef Ynske het volgende:

[..]

Loop je nog de Marikenloop? Meeten?
pi_162225342
quote:
Wat is de diagnose nu dan?
pi_162225706
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat is de diagnose nu dan?
Uit het verslag van de sportarts:
Conclusie: Forse overbelasting TMT II links als gevolg van overpronatie bij kuitbeenhoogstand links, hamstringhypertonie en iliosacrale dsyfunctie (bekkenverwringing).
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:30 schreef Ynske het volgende:

[..]

ah van die heb ik ook gehad na het scheuren van mijn enkelbanden, guess whatt beide voeten 1 kant zelfs twee keer, geniale dingen
Ah, jammer dat we dat niet van elkaar wisten, anders had ik hem misschien van je over kunnen kopen :P Best dure dingen.. maar aan de andere kant, een bezoekje aan de arts is duurder :P

@Missi, ja hoor, gezellig ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162227641
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:24 schreef wyccie het volgende:
Vandaag werd nog geroepen dat hardlopers doodlopers zijn. :D

Klopt ook toch? :D Een jaar geleden zijn wij met wat vrienden begonnen met het hardlopen onder het mom van hardlopers zijn doodlopers. Nu hebben we ons ''de doodlopers'' genoemd. We hebben zelfs een shirtje laten maken en het op de voorkant laten drukken. Wat krijg je daar veel reacties op :P

SPOILER: foto van gisteren
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162228404
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Uit het verslag van de sportarts:
Conclusie: Forse overbelasting TMT II links als gevolg van overpronatie bij kuitbeenhoogstand links, hamstringhypertonie en iliosacrale dsyfunctie (bekkenverwringing).

[..]
TMT II, is dat het bot tussen enkel en middenvoet?
pi_162228687
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

TMT II, is dat het bot tussen enkel en middenvoet?
Volgens mij is het die waar medial cuneiform of intermediate cuneiform bij staat.. TMT staat voor tarsometatarsal voor zover ik op internet kan vinden :P Iig is het één van de middenvoetsbeentjes die vast zit aan het teengewricht, waar de meeste pijn zit.

Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162231671
Met dat ding kom ik niet eens in mijn hardloopschoenen, denk ik.

Veel zin om morgen te rennen. *O*
pi_162232463
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.instagram.com/p/BFXEA61L_zz/?taken-by=krista_br

Zo.. best lomp :P Ik merk wel dat het meteen beter voelt met gewoon wandelen, maar het gevaar daarvan is ook wel weer dat ik nu aan het eind van de dag een pijnlijke voet heb omdat ik dan toch teveel gedaan heb. Of hardlopen er mee gaat moet ik afwachten maar de sportarts had het vaker met iemand zo gedaan..
Zo dan :o Dat is pas een brace!
Vervelend dat je nog steeds zo veel last hebt, maar fijn dat je iig weet waar het door komt en je er wat aan kan doen ^O^
  zondag 15 mei 2016 @ 23:36:08 #241
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162233891
Marathon in Pyongyang :D Het regime helpt een handje mee...

'Fraude bij marathon Pyongyang: Noord-Koreanen sneden af' - http://nos.nl/l/2105183
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 07:47:24 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_162237181
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:36 schreef steffelonio het volgende:
Marathon in Pyongyang :D Het regime helpt een handje mee...

'Fraude bij marathon Pyongyang: Noord-Koreanen sneden af' - http://nos.nl/l/2105183
Je verwacht het niet, in Noord-Korea :D

Het verbaast me eerlijk gezegd dat die marathon een kwalificatiekoers is voor het IOC. Praktisch niet te controleren, geen solide tijdswaarneming en toch kun je je daar kwalificeren. Laten we Michel Butter volgende keer ook daar lopen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162237936
hmm toch maar niet lopen vandaag. Buik doet vervelend.. Hoop wel dat het nog overgaat deze week :{
pi_162238633
Ik geloof dat ik weer terug ben na de schouderblessure van 2 weken geleden. Arm omhoog gaat nog steeds niet maar dat hoeft gelukkig ook niet bij het lopen. Zaterdag 10 km gelopen en vanmorgen 12,5 km. Komende zondag weer een evenementje, de AMC-loop, van 10 km, dat moet wel lukken.
pi_162240677
Gisteren voor het eerst in een maand weer langer dan een uur gelopen, wel 1 uur en 5 minuten :P Was wel lekker om te doen, hopelijk kom ik snel weer in mijn ritme zo!
pi_162240965
Duurloop gedaan vanochtend, blijft ver, 30 km. Dat wordt weer wat over 2 weken; 38 km met berg hoogtemeters :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:05:00 #247
3878 Vork
Manisch creatief
pi_162241527
Hopla, 12,4 km in een relaxed tempo dat ik nog wel een uurtje vol had kunnen houden. Langzaam maar zeker kom ik wel weer op het punt dat ik 15 km fatsoenlijk en probleemloos kan lopen :)
pi_162242074
Hi all,

Mijn schoenen zijn niet te klein, maar toch is mijn teennagel (grote) van 1 voet dramatisch en commentaarvragend zwart. Hij scheurt ook steeds af en lijkt al 2 jaar lang niet te kunnen helen. Op zich kan ik ermee lopen, maar op weg naar de marathon ben ik bang dat juist deze teennagel me gaat ophouden. Weet iemand wat je hiermee kunt doen of welke specialist je hiervoor kunt bezoeken?

Ik heb trouwens vorige week de Exo-L van de TU Delft geprobeerd, een soort externe enkelband waarmee je onmogelijk door je enkel kunt gaan. Deze wordt gebruikt bij allerlei sporten en ik was natuurlijk benieuwd of dit bij hardlopen ook zou werken. Nou, conclusie: Briljant! ^O^
pi_162242152
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:29 schreef Ciscus het volgende:
Hi all,

Mijn schoenen zijn niet te klein, maar toch is mijn teennagel (grote) van 1 voet dramatisch en commentaarvragend zwart. Hij scheurt ook steeds af en lijkt al 2 jaar lang niet te kunnen helen. Op zich kan ik ermee lopen, maar op weg naar de marathon ben ik bang dat juist deze teennagel me gaat ophouden. Weet iemand wat je hiermee kunt doen of welke specialist je hiervoor kunt bezoeken?

Ik heb trouwens vorige week de Exo-L van de TU Delft geprobeerd, een soort externe enkelband waarmee je onmogelijk door je enkel kunt gaan. Deze wordt gebruikt bij allerlei sporten en ik was natuurlijk benieuwd of dit bij hardlopen ook zou werken. Nou, conclusie: Briljant! ^O^
Voor de hand liggend antwoord misschien maar je zou een bezoekje aan een pedicure kunnen overwegen.
pi_162242194
Dit weekend was ik in Emlichheim (Duitsland) bij een lokale pinksterloop daar. Die gasten liepen 14 minuten o.i.d. op de 5 km en 31 op de 10 :P Niet normaal man. Als ik mijn best doe haal ik 25 minuten op 5 km.
pi_162242534
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:34 schreef nickhguitar het volgende:
Dit weekend was ik in Emlichheim (Duitsland) bij een lokale pinksterloop daar. Die gasten liepen 14 minuten o.i.d. op de 5 km en 31 op de 10 :P Niet normaal man. Als ik mijn best doe haal ik 25 minuten op 5 km.
Tja, dan besef je pas hoe ver wij van topsport af staan he ;)
Ik reed gisteren een stukje met harde wind mee boven de 40km/u op mijn racefiets, maar daar word ik na een km of 1-2 toch ook al best moe van, en de tijdrit in de Giro werd gisteren gewonnen in een gemiddelde van 47km/u over een rit van ruim 40km door de bergen ;)
Maar goed, gewoon realistische doelen stellen voor jezelf die je kunt blijven verbeteren, dan blijft het leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162242882
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, dan besef je pas hoe ver wij van topsport af staan he ;)
Ik reed gisteren een stukje met harde wind mee boven de 40km/u op mijn racefiets, maar daar word ik na een km of 1-2 toch ook al best moe van, en de tijdrit in de Giro werd gisteren gewonnen in een gemiddelde van 47km/u over een rit van ruim 40km door de bergen ;)
Maar goed, gewoon realistische doelen stellen voor jezelf die je kunt blijven verbeteren, dan blijft het leuk!
Die gasten van de Giro zijn fullprofs, dit waren gewoon amateurs. Welliswaar amateurs die 4/5x per week trainen, maar toch gewoon mensen met een full-time baan erbij.

Kortom: dit moet met de juiste kennis van zaken en training wel haalbaar zijn lijkt me :P
  Redactie Sport maandag 16 mei 2016 @ 14:03:27 #253
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162242954
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Die gasten van de Giro zijn fullprofs, dit waren gewoon amateurs. Welliswaar amateurs die 4/5x per week trainen, maar toch gewoon mensen met een full-time baan erbij.

Kortom: dit moet met de juiste kennis van zaken en training wel haalbaar zijn lijkt me :P
Vergeet ook vooral lichaamsbouw en talent niet he.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162243026
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:32 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Voor de hand liggend antwoord misschien maar je zou een bezoekje aan een pedicure kunnen overwegen.
Hmm ja, ik heb altijd het idee dat pedicure vooral voor mooie lieve vrouwenvoetjes is...
pi_162243043
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:03 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Vergeet ook vooral lichaamsbouw en talent niet he.
Absoluut ook waar. Die 5 km was aardig spannend maar de 10 waren the 3 'usual suspects'. Elk jaar de 3 zelfde gasten die voorop lopen.
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 14:12:29 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_162243177
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:06 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hmm ja, ik heb altijd het idee dat pedicure vooral voor mooie lieve vrouwenvoetjes is...
Juist niet ;) Met name een pedicure met ervaring of een specialisatie in nagelreparatie zou best iets voor je kunnen betekenen, dus je zou eens op zoek kunnen gaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162243363
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Die gasten van de Giro zijn fullprofs, dit waren gewoon amateurs. Welliswaar amateurs die 4/5x per week trainen, maar toch gewoon mensen met een full-time baan erbij.

Kortom: dit moet met de juiste kennis van zaken en training wel haalbaar zijn lijkt me :P
Nou, de beste jongens van mijn trainingsgroep lopen 15 laag op een 5km, en die lopen ook NKs en trainen zeker 5-6 keer per week. Met hardlopen kun je nou eenmaal niet zoveel uren trainen als met wielrennen, er zijn ook genoeg lopers die internationale toernooien lopen maar wel een baan ernaast hebben, volgens jou dus amateurs ;)
Als je denkt dat het haalbaar is, leef je uit, maar 10 minuten van 25 minuten naar 15 minuten op de 5km gaan lijkt mij schier onmogelijk, tenzij je die 25 minuten hebt zonder enige training of zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162243785
Als je internationaal een klein beetje mee wil doen op de 5000m moet je toch wel 13:30 kunnen lopen als man. Het laatste laatste jaar dat de beste wereldseizoenstijd langzamer dan 13 minuten was, was 1993. Als Europeaan mag je met een tijd onder de 14 minuten hopen op een plaatsje bij de 25 snelste Europeanen aan het eind van het seizoen.
pi_162243889
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:29 schreef Ciscus het volgende:
Hi all,

Mijn schoenen zijn niet te klein, maar toch is mijn teennagel (grote) van 1 voet dramatisch en commentaarvragend zwart. Hij scheurt ook steeds af en lijkt al 2 jaar lang niet te kunnen helen. Op zich kan ik ermee lopen, maar op weg naar de marathon ben ik bang dat juist deze teennagel me gaat ophouden. Weet iemand wat je hiermee kunt doen of welke specialist je hiervoor kunt bezoeken?

Ik heb trouwens vorige week de Exo-L van de TU Delft geprobeerd, een soort externe enkelband waarmee je onmogelijk door je enkel kunt gaan. Deze wordt gebruikt bij allerlei sporten en ik was natuurlijk benieuwd of dit bij hardlopen ook zou werken. Nou, conclusie: Briljant! ^O^
Het kan zijn dat je schoenen te klein zijn in de breedte.
Had ik ook last van, schoenen met een wijdere "toebox" waren voor mij een uitkomst.
Als duurt het nog wel even voordat mijn teennagels weer "normaal" zijn, als dat al ooit gebeurd.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162244019
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:06 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hmm ja, ik heb altijd het idee dat pedicure vooral voor mooie lieve vrouwenvoetjes is...
Ik denk juist altijd aan moeilijke bejaardenvoeten met eelt en likdoorns :P
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 14:57:28 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_162244190
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:48 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Ik denk juist altijd aan moeilijke bejaardenvoeten met eelt en likdoorns :P
En voetverzorging bij verwaarlozing, spasticiteit en diabetici. En voor nagelbeugels, ortheses en dus ook nagelreparaties :) al zijn dat natuurlijk wel specialisaties voor de medisch pedicure, maar het is zeker niet alleen maar nagels lakken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162244373
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En voetverzorging bij verwaarlozing, spasticiteit en diabetici. En voor nagelbeugels, ortheses en dus ook nagelreparaties :) al zijn dat natuurlijk wel specialisaties voor de medisch pedicure, maar het is zeker niet alleen maar nagels lakken
Best een uitdagend beroep lijkt me.
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 16:18:03 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_162246551
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:04 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Best een uitdagend beroep lijkt me.
Klopt. Ik dacht eerder (zoals zoveel mensen) dat het een beetje zoals manicure was. Nageltjes vijlen enz. Nadat ik de lesboeken voor Medisch Pedicure heb vormgegeven, wist ik wel beter!

Na die boeken ben ik er trouwens ook van overtuigd dat hardlopers bijzonder veel baat kunnen hebben bij een pedicure!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162246748
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, de beste jongens van mijn trainingsgroep lopen 15 laag op een 5km, en die lopen ook NKs en trainen zeker 5-6 keer per week. Met hardlopen kun je nou eenmaal niet zoveel uren trainen als met wielrennen, er zijn ook genoeg lopers die internationale toernooien lopen maar wel een baan ernaast hebben, volgens jou dus amateurs ;)
Als je denkt dat het haalbaar is, leef je uit, maar 10 minuten van 25 minuten naar 15 minuten op de 5km gaan lijkt mij schier onmogelijk, tenzij je die 25 minuten hebt zonder enige training of zo..
Ik zit hier ook niet op te scheppen ofzo en zeker niet te beweren dat ik dat ooit haal. Die 25 minuten waren met 2 weken training ofzo, rustig tempo. Ik denk dat een minuut of 18 met training wel haalbaar moet zijn.
pi_162246858
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:25 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zit hier ook niet op te scheppen ofzo en zeker niet te beweren dat ik dat ooit haal. Die 25 minuten waren met 2 weken training ofzo, rustig tempo. Ik denk dat een minuut of 18 met training wel haalbaar moet zijn.
Ja, dat zou als fitte man best moeten kunnen ja. Maar de overgang van 25 minuten naar 18 minuten is ook van 12km/u naar 16km/u, en van 18 naar 14 is dan nog eens naar 21.5km/u, die stap is veel moeiljiker te zetten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 mei 2016 @ 17:12:39 #266
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162247818
Mijn zwager (eind 20) wilde een paar maanden geleden ook beginnen met hardlopen (hij heeft vroeger wel gehockeyt), en zijn doel was om de 5km in 15:00 te lopen. Leek hem een mooi doel.
(Hij moet volgens mij nog steeds zijn eerste trainingsrondje lopen.)
pi_162248757
Mooi om even aan te haken over de 5km..Misschien dat iemand weet wat slim is. Na dit weekend een pr op de 5km gelopen te hebben wil ik eigenlijk ook weer sneller worden. Ik ben alleen een beetje bang voor blessures. Mijn netto tijd was uiteindelijk 18:46. Dit is een logje van wat ik op dit moment ongeveer aan training doe. sinds januari weer begonnen en daarvoor een paar maanden helemaal niks gedaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal dus ongeveer zo'n 2 keer per week. En soms fietsen als het mooi weer is. Ik zou graag onder de 18 willen lopen en op termijn ook onder de 17 minuten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder direct een blessure op te lopen. Ik wissel nu wel soms af tussen gewone duurloopjes en interval maar eigenlijk doe ik maar gewoon wat.

Is het bijvoorbeeld verstandig om hardlopen op te voeren naar 3x in de week of kan ik beter meer er bij gaan fietsen? Alvast bedankt! :)
pi_162248980
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Klopt. Ik dacht eerder (zoals zoveel mensen) dat het een beetje zoals manicure was. Nageltjes vijlen enz. Nadat ik de lesboeken voor Medisch Pedicure heb vormgegeven, wist ik wel beter!

Na die boeken ben ik er trouwens ook van overtuigd dat hardlopers bijzonder veel baat kunnen hebben bij een pedicure!
Dat dacht ik dus ook. Thanks, ik ga een foto van mijn geen naar de overbuurvrouw (pedicure) sturen appen. Hoop niet dat ze dat ongepast vindt, misschien toch eerst maar even bellen.
  maandag 16 mei 2016 @ 18:20:15 #269
394924 steffelonio
steffelonio
pi_162249209
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooi om even aan te haken over de 5km..Misschien dat iemand weet wat slim is. Na dit weekend een pr op de 5km gelopen te hebben wil ik eigenlijk ook weer sneller worden. Ik ben alleen een beetje bang voor blessures. Mijn netto tijd was uiteindelijk 18:46. Dit is een logje van wat ik op dit moment ongeveer aan training doe. sinds januari weer begonnen en daarvoor een paar maanden helemaal niks gedaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal dus ongeveer zo'n 2 keer per week. En soms fietsen als het mooi weer is. Ik zou graag onder de 18 willen lopen en op termijn ook onder de 17 minuten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder direct een blessure op te lopen. Ik wissel nu wel soms af tussen gewone duurloopjes en interval maar eigenlijk doe ik maar gewoon wat.

Is het bijvoorbeeld verstandig om hardlopen op te voeren naar 3x in de week of kan ik beter meer er bij gaan fietsen? Alvast bedankt! :)
KolonelBroodje, volgens mij ben jij iemand met redelijk wat talent. En dan is het denk ik best een goede stap om eens contact op te nemen met een atletiekvereniging/trainer. Want volgens mij kan je echt heel mooie resultaten neerzetten! (Nog mooiere dan nu bedoel ik dan he?)
Het zou idd zonde zijn als je een blessure oploopt omdat je een standaard schemaatje volgt dat voor jou niet echt ideaal is.
pi_162249210
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooi om even aan te haken over de 5km..Misschien dat iemand weet wat slim is. Na dit weekend een pr op de 5km gelopen te hebben wil ik eigenlijk ook weer sneller worden. Ik ben alleen een beetje bang voor blessures. Mijn netto tijd was uiteindelijk 18:46. Dit is een logje van wat ik op dit moment ongeveer aan training doe. sinds januari weer begonnen en daarvoor een paar maanden helemaal niks gedaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal dus ongeveer zo'n 2 keer per week. En soms fietsen als het mooi weer is. Ik zou graag onder de 18 willen lopen en op termijn ook onder de 17 minuten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder direct een blessure op te lopen. Ik wissel nu wel soms af tussen gewone duurloopjes en interval maar eigenlijk doe ik maar gewoon wat.

Is het bijvoorbeeld verstandig om hardlopen op te voeren naar 3x in de week of kan ik beter meer er bij gaan fietsen? Alvast bedankt! :)
Heb je een verleden met blessures, dat je daar bang voor bent?
Als je nu 2 keer per week traint (chapeau dan voor die 5km tijd!) dan zal je van meer kms maken vrijwel zeker sneller worden. Maar je moet het wel voorzichtig opvoeren. Daarnaast kun je meer kracht en rompoefeningen naast het lopen gaan doen, om blessures te voorkomen en je loopefficientie te verbeteren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 18:53:21 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_162250134
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:09 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Thanks, ik ga een foto van mijn geen naar de overbuurvrouw (pedicure) sturen appen. Hoop niet dat ze dat ongepast vindt, misschien toch eerst maar even bellen.
:D

Je zou het wellicht even kunnen inleiden, eerst ;) maar, goed idee!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162250424
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:20 schreef steffelonio het volgende:

[..]

KolonelBroodje, volgens mij ben jij iemand met redelijk wat talent. En dan is het denk ik best een goede stap om eens contact op te nemen met een atletiekvereniging/trainer. Want volgens mij kan je echt heel mooie resultaten neerzetten! (Nog mooiere dan nu bedoel ik dan he?)
Het zou idd zonde zijn als je een blessure oploopt omdat je een standaard schemaatje volgt dat voor jou niet echt ideaal is.
Bedankt :) Ik heb daar wel eens aan gedacht. Zeker voor looptechniek zou het ook niet verkeerd zijn denk ik. Wat mij alleen een beetje tegenhoudt is dat ik dan echt helemaal volgens een schema zou moeten lopen terwijl wij eigenlijk als vriendengroepje wat begonnen zijn en ik zou dus ook gewoon lekker met hun willen lopen. Vaak is dat gewoon een loopje met een hoop geouwehoer dus eigenlijk zou dat ook niet zoveel uitmaken :P

Het leuke van wat ik nu doe is dat ik op de dag zelf eigenlijk pas beslis waar ik zin in heb bijvoorbeeld een duurloopje of een interval etc. Ik ben wat bang dat als ik echt helemaal volgens een schema ga lopen dat de lol er wat van af gaat, maar wie weet ook niet..

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb je een verleden met blessures, dat je daar bang voor bent?
Als je nu 2 keer per week traint (chapeau dan voor die 5km tijd!) dan zal je van meer kms maken vrijwel zeker sneller worden. Maar je moet het wel voorzichtig opvoeren. Daarnaast kun je meer kracht en rompoefeningen naast het lopen gaan doen, om blessures te voorkomen en je loopefficientie te verbeteren.
Nee eigenlijk loop ik altijd zonder blessures, heb alleen afgelopen week wat last van mijn voet gehad maar dat is volgens mij over. (heb daar in ieder geval na de run van zaterdag geen last van gehad). Wel heb ik vorig jaar rond deze tijd mijn knieschijf naast mijn knie gehad, kwam niet door lopen maar daar heb ik toen wel 6 weken mee in het gips gezeten en heb toen helemaal niks kunnen doen.

Dat is nu wel over maar toch denk ik er vaak aan met dingen wat ik doe, zo wil ik bijvoorbeeld niet zaalvoetballen omdat ik dan bang ben dat het weer gebeurt. Met lopen en fietsen heb ik daar gelukkig geen last meer van! :)

Waar ik nu aan denk is inderdaad proberen zo'n 3-4 dagen tussen de loopjes te doen zodat ik soms 3 keer per week train en soms 2 keer. Zo bouw ik langzaam wel wat op lijkt mij. Bedankt in ieder geval!
pi_162251079
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:02 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Bedankt :) Ik heb daar wel eens aan gedacht. Zeker voor looptechniek zou het ook niet verkeerd zijn denk ik. Wat mij alleen een beetje tegenhoudt is dat ik dan echt helemaal volgens een schema zou moeten lopen terwijl wij eigenlijk als vriendengroepje wat begonnen zijn en ik zou dus ook gewoon lekker met hun willen lopen. Vaak is dat gewoon een loopje met een hoop geouwehoer dus eigenlijk zou dat ook niet zoveel uitmaken :P

Het leuke van wat ik nu doe is dat ik op de dag zelf eigenlijk pas beslis waar ik zin in heb bijvoorbeeld een duurloopje of een interval etc. Ik ben wat bang dat als ik echt helemaal volgens een schema ga lopen dat de lol er wat van af gaat, maar wie weet ook niet..

[..]

Nee eigenlijk loop ik altijd zonder blessures, heb alleen afgelopen week wat last van mijn voet gehad maar dat is volgens mij over. (heb daar in ieder geval na de run van zaterdag geen last van gehad). Wel heb ik vorig jaar rond deze tijd mijn knieschijf naast mijn knie gehad, kwam niet door lopen maar daar heb ik toen wel 6 weken mee in het gips gezeten en heb toen helemaal niks kunnen doen.

Dat is nu wel over maar toch denk ik er vaak aan met dingen wat ik doe, zo wil ik bijvoorbeeld niet zaalvoetballen omdat ik dan bang ben dat het weer gebeurt. Met lopen en fietsen heb ik daar gelukkig geen last meer van! :)

Waar ik nu aan denk is inderdaad proberen zo'n 3-4 dagen tussen de loopjes te doen zodat ik soms 3 keer per week train en soms 2 keer. Zo bouw ik langzaam wel wat op lijkt mij. Bedankt in ieder geval!
Met een beetje ouwehoeren en lopen wanneer jij er zin in hebt ga je geen sub 18 lopen.
Je moet er wel wat voor doen ~O>
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162253771
Laat mij maar lekker lopen wanneer ik er zin in heb op een ouwehoer tempo. Die sub 18 is toch onbegonnen werk voor mj.
pi_162254362
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Laat mij maar lekker lopen wanneer ik er zin in heb op een ouwehoer tempo. Die sub 18 is toch onbegonnen werk voor mj.
Dat dacht ik een jaar geleden ook, maar dan met 25 minuten op 5k. Ik ben er nog niet, maar het is niet meer ondenkbaar.
Het gekke is dat ik door marathontraining sneller ben geworden. Dus KB, daar is je schema!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die Exo-L! Kun je daar wel goed mee trailen, qua flexibiliteit?
pi_162254452
Wat is nu de beste manier om snelheid in te trainen? Er vanuit gaande dat je de basis dus al redelijk beheerst. Waarschijnlijk via intervaltraining, maar hoe bouw je deze op?
pi_162254709
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:10 schreef nickhguitar het volgende:
Wat is nu de beste manier om snelheid in te trainen? Er vanuit gaande dat je de basis dus al redelijk beheerst. Waarschijnlijk via intervaltraining, maar hoe bouw je deze op?
Ik had van de sportarts de opdracht gekregen 4 minuten net boven omslagpunt te lopen, dan 2 minuten rustig waarbij hartslag 25 slagen was gedaald, dat 6 keer. En geleidelijk uitbreiden richting 10 minuten.
Als je niet weet wat je omslagpunt is, dan je hartslag bij een 10k-wedstrijd pakken. Indien je niet op hartslag loopt, dan stukje boven je 10k-tempo lopen.
Zo zou ik het doen, maar misschien ben ik geen goede graadmeter/raadgever.
pi_162255129
Ik kreeg vandaag een vreemde blik toen ik zei dat ik al twee maanden aan het taperen ben voor Kopenhagen :P . Als ik donderdag bij de fysio langs ga, neem ik gelijk de beslissing of ik ga lopen. Het is natuurlijk niet zo dat de fysio dat bepaald maar ik heb mij wel voorgenomen zijn advies zwaar te laten wegen.
pi_162255134
Ik vind 4-10 minuten intervallen wel vrij lang als je op snelheid wilt trainen, dat is meer voor je intensieve duurvermogen, anaerobe drempel verhogen inderdaad dus. Intervallen van 1 minuut of 200 meter zijn beter als je puur de snelheid wilt trainen. Zorg dat je van tevoren bedenkt hoeveel (bijvoorbeeld 10x 1 minuut) en dat je de laatste minstens zo snel kunt lopen als de eerste. Het gaat er niet om om jezelf helemaal stuk te lopen in een minuut, maar juist om op souplesse die snelheid te bereiken. Rust ongeveer net zo lang als de inspanning dan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162262798
Waarom heb ik nog niets gelezen over de ervaringen van onze Roparunners?

Ik zie weer heel mooie prestaties voorbij komen van afgelopen pinksterweekend. Ik ga zaterdag waarschijnlijk het parcours verkennen van de (halve) marathon van Amersfoort.
pi_162263075
Er waren hier geen roparunners toch dit jaar?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162263708
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Er waren hier geen roparunners toch dit jaar?
Een maat van me doet mee met een groep.
Maar volgens mij rent hij zelf niet, maar fietst hij mee en ondersteunt hij en maakt hij er een film over :)
pi_162263763
Even een update van mijn kant :) :

Iets van 3 maanden geleden weer begonnen met hardlopen na jaaaaren niet gerend te hebben, maar steeds na hele kleine stukjes kreeg ik steeds weer pijn aan vooral mijn linker scheenbeen.

Toen nieuwe schoenen gaan kopen, die ik had waren al zo'n 8 jaar oud :@

Daarna 2 maanden niks gedaan om zeker te weten dat de pijn en belasting aan mijn scheenbeen weg zou zijn.

Nu heb ik afgelopen donderdag en maandag beide dagen gelopen, en ik kon zomaar in eens beide dagen 5KM aan een stuk lopen in een half uur, zonder pijn ergens :D !

Nu heb ik nog zo'n 3 weken om die laatste 1.5KM er bij te krijgen, want ik doe 12 juni mee met de Zuid-As Run (6.4KM )
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:20:23 #284
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_162263821
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:15 schreef So_Surreal het volgende:
Even een update van mijn kant :) :

Iets van 3 maanden geleden weer begonnen met hardlopen na jaaaaren niet gerend te hebben, maar steeds na hele kleine stukjes kreeg ik steeds weer pijn aan vooral mijn linker scheenbeen.

Toen nieuwe schoenen gaan kopen, die ik had waren al zo'n 8 jaar oud :@

Daarna 2 maanden niks gedaan om zeker te weten dat de pijn en belasting aan mijn scheenbeen weg zou zijn.

Nu heb ik afgelopen donderdag en maandag beide dagen gelopen, en ik kon zomaar in eens beide dagen 5KM aan een stuk lopen in een half uur, zonder pijn ergens :D !

Nu heb ik nog zo'n 3 weken om die laatste 1.5KM er bij te krijgen, want ik doe 12 juni mee met de Zuid-As Run (6.4KM )
Pijnvrij lopen voelt dan opeens goddelijk denk ik? :P

Heb ik vroeger nooit geweten maar de demping van schoenen kan aan gort gaan zelfs al staan ze een aantal jaar in de kast. :o
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_162264152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:20 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Pijnvrij lopen voelt dan opeens goddelijk denk ik? :P

Heb ik vroeger nooit geweten maar de demping van schoenen kan aan gort gaan zelfs al staan ze een aantal jaar in de kast. :o
Ja dat is inderdaad heerlijk :D het enige waar ik nu last van krijg na die 5KM zijn de spieren in mijn benen, conditie gaat eigenlijk wel prima :) maar mooi rustig aan opbouwen de komende 3 weken, met 2x per week rennen, en als het lukt qua tijd nog 1x in de week fietsen.

Maar ik dacht ook "de schoenen zijn wel een aantal jaartjes ouders, maar amper gebuikt dus dat kan nog best mee", maar dat is dus niet zo :D
pi_162264184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Er waren hier geen roparunners toch dit jaar?
Zeker wel!
Heb allen geen smartphone dus geen updates
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162264666
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:42 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zeker wel!
Heb allen geen smartphone dus geen updates
Ah spannend!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:18:54 #288
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162264784
Ik kwam dit artikel tegen met de Essentiële training voor 10 km.
https://www.runnersweb.nl(...)e-training-10-km.htm

Op zich een leuke training, maar mis toch echt hoe vaak je dit moet doen en op welk moment in je voorbereiding...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_162264919
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:18 schreef MaleDuck het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen met de Essentiële training voor 10 km.
https://www.runnersweb.nl(...)e-training-10-km.htm

Op zich een leuke training, maar mis toch echt hoe vaak je dit moet doen en op welk moment in je voorbereiding...
Hangt er vanaf wat je verder qua looptrainingen doet in een week lijkt mij ;)
Maar in de meeste intensieve trainingsschema's doe je wel één pittige snelheidstraining per week, dus dit zou je volgens mij ook prima 1x per week kunnen doen zodra je in je specifieke voorbereidingsperiode zit (als je echt langere tijd naar een wedstrijd toe traint, heb je eerst een blok algemene voorbereidingsperiode, tot +- 2 maanden voor de wedstrijd, waar je vooral inhoud traint en weinig intensieve interval). De laatste 8 weken voor je wedstrijd, met uitzondering van de laatste week waar je de duur van de intervallen wat terugschroeft, zou je dit dus wekelijks kunnen doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:41:21 #290
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_162265098
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:41 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Maar ik dacht ook "de schoenen zijn wel een aantal jaartjes ouders, maar amper gebuikt dus dat kan nog best mee", maar dat is dus niet zo :D
voor zover ik het begrijp is dit tegenwoordig een stuk minder omdat de gassen die voor de vering in het shuim en de rubber gebruikt worden minder vluchtig zijn waardoor ze langer de demping behouden.
Het kan dus ook weinig kwaad meer om overjarige modellen te kopen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_162266278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah spannend!
En te-brengla ook, al post ze hier niet of heel weinig meer. Ik hoop dan ook dat ik haar username goed onthouden heb...
pi_162267035
Okay, de Roparun.
Ik heb hem dit jaar voor het 3e jaar op rij gelopen vanaf Hamburg. Voor de afwisseling in het andere team gelopen zodat ik allemaal nieuwe etappes had dus dat was wel leuk.

Het was echt heel koud dit jaar. Koudste pinksteren in 80 jaar betekent ook de koudste Roparun ooit.
Vooral tijdens de 2e nachtetappe tijdens een stuk run-bike-run op de Veluwe was het eigenlijk niet te doen. 1 graad boven nul en dan in je hardloopkleding op de fiets zitten, wat een ellende...
Veel neerslag ook, eigenlijk alleen maandag was het lekker. Meteen bij het vertrek uit Hamburg stond ik ineens 15 minuten voor een brug te wachten die open stond. In een hagelbui. In m'n korte broek want toen we even daarvoor vertrokken was het zonnig :')

Spieren en gewrichten zijn allemaal geen probleem geweest, beetje stijfjes maar dat gaat wel weer over. Heb wel 2 kwaaltjes gehad waar ik anders nooit last van heb: blaren en maagzuur :{

Al met al weer een leuke ervaring, je moet het toch maar weer doen met het hele team. We hebben een leuk bedrag binnengehaald, zijn ongeveer 2 uur op het schema ingelopen (12 km/h ipv 11,5 zoals de vorige jaren, sterk team!) en weer een kilometer of 75 gelopen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_162267182
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:23 schreef Cynic het volgende:
Okay, de Roparun.
Ik heb hem dit jaar voor het 3e jaar op rij gelopen vanaf Hamburg. Voor de afwisseling in het andere team gelopen zodat ik allemaal nieuwe etappes had dus dat was wel leuk.

Het was echt heel koud dit jaar. Koudste pinksteren in 80 jaar betekent ook de koudste Roparun ooit.
Vooral tijdens de 2e nachtetappe tijdens een stuk run-bike-run op de Veluwe was het eigenlijk niet te doen. 1 graad boven nul en dan in je hardloopkleding op de fiets zitten, wat een ellende...
Veel neerslag ook, eigenlijk alleen maandag was het lekker. Meteen bij het vertrek uit Hamburg stond ik ineens 15 minuten voor een brug te wachten die open stond. In een hagelbui. In m'n korte broek want toen we even daarvoor vertrokken was het zonnig :')

Spieren en gewrichten zijn allemaal geen probleem geweest, beetje stijfjes maar dat gaat wel weer over. Heb wel 2 kwaaltjes gehad waar ik anders nooit last van heb: blaren en maagzuur :{

Al met al weer een leuke ervaring, je moet het toch maar weer doen met het hele team. We hebben een leuk bedrag binnengehaald, zijn ongeveer 2 uur op het schema ingelopen (12 km/h ipv 11,5 zoals de vorige jaren, sterk team!) en weer een kilometer of 75 gelopen.
Knappe prestatie! Mijn vriendin liep ook, zei had het ook al over bizarre omstandigheden; eerst dacht ik, zo koud was het toch ook niet, maar ik was even vergeten dat het 's nachts natuurlijk een stuk kouder is. En die buien maken het dan helemaal vreselijk, en als je weinig slaapt warm je natuurlijk ook niet zo goed meer op.
Vervelend van je blaren en maagzuur, maar knap dat je toch al je etappes hebt gelopen! Even goed herstellen nu ;) En dan eindelijk die marathon? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162267301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Knappe prestatie! Mijn vriendin liep ook, zei had het ook al over bizarre omstandigheden; eerst dacht ik, zo koud was het toch ook niet, maar ik was even vergeten dat het 's nachts natuurlijk een stuk kouder is. En die buien maken het dan helemaal vreselijk, en als je weinig slaapt warm je natuurlijk ook niet zo goed meer op.
Vervelend van je blaren en maagzuur, maar knap dat je toch al je etappes hebt gelopen! Even goed herstellen nu ;) En dan eindelijk die marathon? :P
Ja, daar heb ik me ook echt in vergist. Vorige keren koelde het ook wel af, maar lang zo erg niet als nu. Had wel een thermo en lange tight aan, maar dat was niet genoeg. Puntje voor volgend jaar. :)

Over 2 weken eerst maar eens mijn eerste halve lopen :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:36:00 #295
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162267380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:23 schreef Cynic het volgende:
Okay, de Roparun.
Ik heb hem dit jaar voor het 3e jaar op rij gelopen vanaf Hamburg. Voor de afwisseling in het andere team gelopen zodat ik allemaal nieuwe etappes had dus dat was wel leuk.

Het was echt heel koud dit jaar. Koudste pinksteren in 80 jaar betekent ook de koudste Roparun ooit.
Vooral tijdens de 2e nachtetappe tijdens een stuk run-bike-run op de Veluwe was het eigenlijk niet te doen. 1 graad boven nul en dan in je hardloopkleding op de fiets zitten, wat een ellende...
Veel neerslag ook, eigenlijk alleen maandag was het lekker. Meteen bij het vertrek uit Hamburg stond ik ineens 15 minuten voor een brug te wachten die open stond. In een hagelbui. In m'n korte broek want toen we even daarvoor vertrokken was het zonnig :')

Spieren en gewrichten zijn allemaal geen probleem geweest, beetje stijfjes maar dat gaat wel weer over. Heb wel 2 kwaaltjes gehad waar ik anders nooit last van heb: blaren en maagzuur :{

Al met al weer een leuke ervaring, je moet het toch maar weer doen met het hele team. We hebben een leuk bedrag binnengehaald, zijn ongeveer 2 uur op het schema ingelopen (12 km/h ipv 11,5 zoals de vorige jaren, sterk team!) en weer een kilometer of 75 gelopen.
_O_ Netjes man, respect met dat koude weer!!!
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 mei 2016 @ 17:11:36 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162272856
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Echt flink balen van je voet LT... Hopelijk knap je snel weer op en kun je weer mooie prestaties neerzitten. Zou mooi zijn als je er uiteindelijk beter uit komt dan voorheen!

[..]

Super toch! ^O^ Was dit je eerste 'echte' loop?
Nee hoor, dit was de 4e :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 mei 2016 @ 17:12:16 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162272876
Ja
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:02 schreef Serinde het volgende:

[..]

Loop je nog de Marikenloop? Meeten?
ik loop de Mariken, weet alleen niet hoe en wat want zijn met een grote groep

anders ff checken op de dag zelf?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 mei 2016 @ 17:14:57 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162272931
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:10 schreef xMissi het volgende:
Wow best groot ding.. Nouja, als het je steun geeft dan moet het maar he. Wel lastig idd met je schoenen.. Hoop dat het helpt voor je :*

Btw ik volg je nu op insta LT ( mocht dat?).

& Goed gedaan Ynske! Doe je ook weer mee met de Marikenloop ? :)

Ik ga morgen denk ik even lopen. 30 minuten is mijn plan en dan zie ik vanzelf hoeveel km dat was :). Daarna alleen donderdag nog even trainen met de groep, maar dat is een rustige training voor de Marikenloop ;). Ben echt blij dat ik weer hardloop zonder dat ik moet afhaken vanwege de pijn :)
yes yes, heb er zin in....

Gister naar Thermae geweest, hoe krijg je het voor elkaar, splinter in mn dikke teen.
open gemaakt en eruit gevist na heel wat geklooi.
lopen op blote voeten gaat bijna niet, sportschoenen redelijk, hoop dat t zondag over is :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 mei 2016 @ 17:17:48 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162272989
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:37 schreef Angel-A het volgende:
Ik geloof dat ik weer terug ben na de schouderblessure van 2 weken geleden. Arm omhoog gaat nog steeds niet maar dat hoeft gelukkig ook niet bij het lopen. Zaterdag 10 km gelopen en vanmorgen 12,5 km. Komende zondag weer een evenementje, de AMC-loop, van 10 km, dat moet wel lukken.
*O* fijn dat je terug bent!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_162273454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

*O* fijn dat je terug bent!
Dat is lief *;
pi_162275224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:23 schreef Cynic het volgende:
Okay, de Roparun.
Ik heb hem dit jaar voor het 3e jaar op rij gelopen vanaf Hamburg. Voor de afwisseling in het andere team gelopen zodat ik allemaal nieuwe etappes had dus dat was wel leuk.

Het was echt heel koud dit jaar. Koudste pinksteren in 80 jaar betekent ook de koudste Roparun ooit.
Vooral tijdens de 2e nachtetappe tijdens een stuk run-bike-run op de Veluwe was het eigenlijk niet te doen. 1 graad boven nul en dan in je hardloopkleding op de fiets zitten, wat een ellende...
Veel neerslag ook, eigenlijk alleen maandag was het lekker. Meteen bij het vertrek uit Hamburg stond ik ineens 15 minuten voor een brug te wachten die open stond. In een hagelbui. In m'n korte broek want toen we even daarvoor vertrokken was het zonnig :')

Spieren en gewrichten zijn allemaal geen probleem geweest, beetje stijfjes maar dat gaat wel weer over. Heb wel 2 kwaaltjes gehad waar ik anders nooit last van heb: blaren en maagzuur :{

Al met al weer een leuke ervaring, je moet het toch maar weer doen met het hele team. We hebben een leuk bedrag binnengehaald, zijn ongeveer 2 uur op het schema ingelopen (12 km/h ipv 11,5 zoals de vorige jaren, sterk team!) en weer een kilometer of 75 gelopen.
Knap hoor!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')