haske ONtobbiq jongeh, check de TTquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Off-topic. Jij bent af, je mag over 12 uur weer posten. Trusten
Je kunt gewoon doorrijden met zo'n kraan toch, ook al zit er een auto voor? Die kraan heeft vast genoeg gewicht, een autootje meer of minder merk je dan niet zo ZZ-kenteken?quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
haske ONtobbiq jongeh, check de TT
En ik moet eerst nog effe naar huis stampen dalijk, dus zorg dat je van de weg bent als je nu ergens tussen Gouda en Limburg rijdt, want het gas gaat erop en ik heb slaap
de meeste kranen hebben ZZ, tenminste, als ze breder zijn als 2.55m.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:44 schreef Light het volgende:
[..]
Je kunt gewoon doorrijden met zo'n kraan toch, ook al zit er een auto voor? Die kraan heeft vast genoeg gewicht, een autootje meer of minder merk je dan niet zo ZZ-kenteken?
Ah, vanwege de breedte alleen al natuurlijk. Ik dacht dat het voornamelijk met gewicht te maken had, maar er zijn meer aspecten natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
de meeste kranen hebben ZZ, tenminste, als ze breder zijn als 2.55m.
Als je daar later weer aan de slag moet, is het wel zo handig. 't Is goedkoper om je met de auto heen en weer te laten rijden dan om die kraan heen en weer te rijden (even los van snelheid enzo).quote:Maar ik rijd niet met de kraan naar huis, die blijft staan.
ik ben inhoer-machinist, dus ik hoef er zelden mee over de weg. Vroeger wel gedaan toen ik nog vast voor een baas werkte, maar tegenwoordig heb ik alleen het mooie werkquote:Op zondag 1 mei 2016 00:32 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, vanwege de breedte alleen al natuurlijk. Ik dacht dat het voornamelijk met gewicht te maken had, maar er zijn meer aspecten natuurlijk.
[..]
Als je daar later weer aan de slag moet, is het wel zo handig. 't Is goedkoper om je met de auto heen en weer te laten rijden dan om die kraan heen en weer te rijden (even los van snelheid enzo).
Tweetakt benzinemotoren zijn niet erg schoon, tweetakt diesels daarentegen zijn een stuk "schoner".quote:Op zondag 1 mei 2016 08:56 schreef Fixers het volgende:
Ik had gisteren weer eens zo'n tweetakt ding voor me rijden. Fijn hoor fietsen in een walm van verbrandde smeerolie. Met alle milieuzones in steden en steeds strengere uitstootnormen, waarom zijn tweetakt motoren niet al lang en breed verboden?
nee, vandaag is mijn vrije dag, maandag middag/avond zijn ze weer aan de beurt.quote:Op zondag 1 mei 2016 01:40 schreef starla het volgende:
Mea culpa, niet goed gelezen, dacht dat je met de kraan rond reed, maar je rijdt met je eigen auto naar de kraan begrijp ik (waar je dan ook mee rond tuft)?
23:15 heb ik helaas gemist, was dan blijkbaar een andere kraan die 140 reed aan het afsnijden...shizzle...
Werk je morgen (of wat accurater: later vandaag)?
Jep, drama. Gelukkig compenseert de vakantie het aantal auto's op de weg. Lang leve doorwerken in de vakantieperiode en daarbuiten zelf weggaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en speaking of irritaties: het sleurhuttenfeest is weer begonnen; nog niemand opgemerkt dat het aantal inhaalbewegingen van vrachtverkeer weer in de lift zit?
Alleen dat ze de sleurhut vergeten. Ben je net ingehaald, zit die caravan bijna tegen je spiegel omdat ze te vroeg weer naar rechts gaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en speaking of irritaties: het sleurhuttenfeest is weer begonnen; nog niemand opgemerkt dat het aantal inhaalbewegingen van vrachtverkeer weer in de lift zit?
Dit is inderdaad zo domquote:Op maandag 2 mei 2016 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
- Waarom ga je überhaupt links staat bij een stoplicht, als er rechts niets staat?
Het komt wel eens voor dat er op de rechterstrook een vrachtwagen rijdt, je naar links gaat om die te passeren, en dan het licht op oranje gaat. Dan rijdt die vrachtwagen er nog onderdoor, maar jij staat links voor rood te wachten.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
- Waarom ga je überhaupt links staat bij een stoplicht, als er rechts niets staat?
Spookrijder!quote:Op maandag 2 mei 2016 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het was weer zondag...
- Waarom ga je überhaupt links staat bij een stoplicht, als er rechts niets staat?
Die maak ik ook regelmatig mee. Nog frustrerender: inhalen van tractors mag, maar in de praktijk is het daar eigenlijk altijd te druk voor.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:17 schreef Nattekat het volgende:
Tractor op een provinciale weg waar niet ingehaald mag worden
Zelfs dat mag niet, terwijl er wel tig kansen zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:32 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die maak ik ook regelmatig mee. Nog frustrerender: inhalen van tractors mag, maar in de praktijk is het daar eigenlijk altijd te druk voor.
Bij nader inzien is dat toch irritanterquote:Op maandag 2 mei 2016 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs dat mag niet, terwijl er wel tig kansen zijn.
Ik erger me vaak meer aan het zenuwachtige gedruk en geslinger van mensen die die tractor koste wat het kost (al zijn het de levens van tegenliggers) in moeten en zullen halen. Soms gaat het niet zo vlot als je zou willen en tractoren bestaan nu eenmaal.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:32 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die maak ik ook regelmatig mee. Nog frustrerender: inhalen van tractors mag, maar in de praktijk is het daar eigenlijk altijd te druk voor.
quote:Op maandag 2 mei 2016 17:08 schreef tailfox het volgende:
Van die mensen die gaan bumber kleven.
Even zijnen met gevaren licht lost het meestal wel op
Ik denk er het mijne vanquote:Op maandag 2 mei 2016 17:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
haal mij gewoon in. Bij bumberklevers houd ik mij spontaan aan de snelheid
Ik had er vanmiddag bijna eentje frontaal bovenop zitten... Binnen bebouwde kom. Ik zie een trekker rijden, komt er een busje achter vandaan die, terwijl hij mij al kan zien, nog even gaat inhalen (afstand was misschien 300 meter). Ik vol in de ankers, busmeneer gewoon lekker naar zijn passagier kijken. LUL.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:30 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik erger me vaak meer aan het zenuwachtige gedruk en geslinger van mensen die die tractor koste wat het kost (al zijn het de levens van tegenliggers) in moeten en zullen halen. Soms gaat het niet zo vlot als je zou willen en tractoren bestaan nu eenmaal.
Yup, het is weer zover. De sleurhutten en klapkutcaravans worden weer van stal gehaald.. Dat vrachtwagens gaan inhalen, snap ik dan weer wel. Al is het wel irritant.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en speaking of irritaties: het sleurhuttenfeest is weer begonnen; nog niemand opgemerkt dat het aantal inhaalbewegingen van vrachtverkeer weer in de lift zit?
Vrachtwagens hebben op de rechter baan te blijvenquote:Op maandag 2 mei 2016 19:13 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Yup, het is weer zover. De sleurhutten en klapkutcaravans worden weer van stal gehaald.. Dat die vrachtwagens inhalen, snap ik dan weer wel. Al is het wel irritant.
Heb je helemaal gelijk in. Al verplaats ik mij even in de vrachtwagenchauffeur, die rijden vaak tegen begrenzer aan (85) het is dan bloedirritant als er een voor je zit die 80 rijdt. Terwijl je met een aanhanger 90 mag op de snelweg.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vrachtwagens hebben op de rechter baan te blijven:{w
Persoonlijk maak ik mij niet druk om bumperklevers, ik kan er alleen maar om lachen. Ik rem niet af en geen ook geen lichtsignalen. Laat ze maar kleven. Structureel rijdt ik overal 5 km/h te hard, mi is er dan geen reden om te kleven.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:08 schreef tailfox het volgende:
Van die mensen die gaan bumber kleven.
Even zijnen met gevaren licht lost het meestal wel op
ik vind het leuk om mensen te pestenquote:Op maandag 2 mei 2016 19:29 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Persoonlijk maak ik mij niet druk om bumperklevers, ik kan er alleen maar om lachen. Ik rem niet af en geen ook geen lichtsignalen. Laat ze maar kleven. Structureel rijdt ik overal 5 km/h te hard, mi is er dan geen reden om te kleven.
Dat heb ik door... Of het verstandig is, is punt 2....quote:
Ik kan het zeker begrijpen, maar op 130 2x2 wegen moet er ver naar achter worden gekeken om zo min mogelijk te hinderen, en dat gebeurt nooit.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Al verplaats ik mij even in de vrachtwagenchauffeur, die rijden vaak tegen begrenzer aan (85) het is dan bloedirritant als er een voor je zit die 80 rijdt. Terwijl je met een aanhanger 90 mag op de snelweg.
Als je eerst afremt tot 5 onder vmax en dan weer optrekt komen ze vaak niet meer terugquote:
Ik deel je irritatie volledig, het liefste kachel ik ook met 130 op de snelweg door zonder oponthoud.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan het zeker begrijpen, maar op 130 2x2 wegen moet er ver naar achter worden gekeken om zo min mogelijk te hinderen, en dat gebeurt nooit.
Als ik in de remmen moet is dat 80% van de keren een vrachtwagen die vlak voor me naar links gaat, bloedirritant.
Ik ga altijd nét wat onder de max. snelheid zitten.quote:
Aiii dat is echt schrikken ja. Het valt mij op dat busjes of echt heel asociaal of heel geriatrisch verantwoord rijden. Er zit weinig tussen, zeg maar.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had er vanmiddag bijna eentje frontaal bovenop zitten... Binnen bebouwde kom. Ik zie een trekker rijden, komt er een busje achter vandaan die, terwijl hij mij al kan zien, nog even gaat inhalen (afstand was misschien 300 meter). Ik vol in de ankers, busmeneer gewoon lekker naar zijn passagier kijken. LUL.
Klopt, valt mij ook op. Afstand trouwens nog even uitgetekend in maps, ca 190 meter (waarin je dus snelheid moet maken, je eigen lengte x2 en de lengte van de trekker moet inhalen terwijl die ook doorrijdt en ondertussen ik nog kom inlopen). Jammer dat ik geen dashcam had.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:09 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Aiii dat is echt schrikken ja. Het valt mij op dat busjes of echt heel asociaal of heel geriatrisch verantwoord rijden. Er zit weinig tussen, zeg maar.
Hij is in zijn ogen waarschijnlijk juist erg sociaal bezig: zo efficiënt mogelijk gebruik maken van de hoeveelheid beschikbaar asfalt! Meer ruimte voor meer weggebruikers!quote:Op maandag 2 mei 2016 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vandaag weer typisch gevalletje bumperklever. Kwam bij het stoplicht al erg dicht achterop staan, blijft na het groen ook lekker dicht er op zitten, zo ook bij de volgende 2 stoplichten. Ik sla af, zie ik hem nog net bij de volgende voorligger in de kofferbak kruipen, hij moest er zelfs nog voor op de rem
Wat voor winst denk je daar nou in de spits mee te kunnen pakken?
Jij rijdt 20km te hard en haalt rechts in.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef BigSmurf het volgende:
Godsamme. Ik rij 150 op de teller waar 130, ik rijd rechts, nader twee koekblikjes en daarvoor een vrachtwagen, ga naar links, koekblikjes gaan vrijwel direct ook tegelijk naar de linkerstrook met 100 met nog 2-300 meter tot de vrachtwagen. En dan seinen als ik ze alsnog rechts voorbij ga. Kijk verdomme in je spiegel en rij rechts als je de V-max eng vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |