haske ONtobbiq jongeh, check de TTquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Off-topic. Jij bent af, je mag over 12 uur weer posten. Trusten
Je kunt gewoon doorrijden met zo'n kraan toch, ook al zit er een auto voor? Die kraan heeft vast genoeg gewicht, een autootje meer of minder merk je dan niet zo ZZ-kenteken?quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
haske ONtobbiq jongeh, check de TT
En ik moet eerst nog effe naar huis stampen dalijk, dus zorg dat je van de weg bent als je nu ergens tussen Gouda en Limburg rijdt, want het gas gaat erop en ik heb slaap
de meeste kranen hebben ZZ, tenminste, als ze breder zijn als 2.55m.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:44 schreef Light het volgende:
[..]
Je kunt gewoon doorrijden met zo'n kraan toch, ook al zit er een auto voor? Die kraan heeft vast genoeg gewicht, een autootje meer of minder merk je dan niet zo ZZ-kenteken?
Ah, vanwege de breedte alleen al natuurlijk. Ik dacht dat het voornamelijk met gewicht te maken had, maar er zijn meer aspecten natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
de meeste kranen hebben ZZ, tenminste, als ze breder zijn als 2.55m.
Als je daar later weer aan de slag moet, is het wel zo handig. 't Is goedkoper om je met de auto heen en weer te laten rijden dan om die kraan heen en weer te rijden (even los van snelheid enzo).quote:Maar ik rijd niet met de kraan naar huis, die blijft staan.
ik ben inhoer-machinist, dus ik hoef er zelden mee over de weg. Vroeger wel gedaan toen ik nog vast voor een baas werkte, maar tegenwoordig heb ik alleen het mooie werkquote:Op zondag 1 mei 2016 00:32 schreef Light het volgende:
[..]
Ah, vanwege de breedte alleen al natuurlijk. Ik dacht dat het voornamelijk met gewicht te maken had, maar er zijn meer aspecten natuurlijk.
[..]
Als je daar later weer aan de slag moet, is het wel zo handig. 't Is goedkoper om je met de auto heen en weer te laten rijden dan om die kraan heen en weer te rijden (even los van snelheid enzo).
Tweetakt benzinemotoren zijn niet erg schoon, tweetakt diesels daarentegen zijn een stuk "schoner".quote:Op zondag 1 mei 2016 08:56 schreef Fixers het volgende:
Ik had gisteren weer eens zo'n tweetakt ding voor me rijden. Fijn hoor fietsen in een walm van verbrandde smeerolie. Met alle milieuzones in steden en steeds strengere uitstootnormen, waarom zijn tweetakt motoren niet al lang en breed verboden?
nee, vandaag is mijn vrije dag, maandag middag/avond zijn ze weer aan de beurt.quote:Op zondag 1 mei 2016 01:40 schreef starla het volgende:
Mea culpa, niet goed gelezen, dacht dat je met de kraan rond reed, maar je rijdt met je eigen auto naar de kraan begrijp ik (waar je dan ook mee rond tuft)?
23:15 heb ik helaas gemist, was dan blijkbaar een andere kraan die 140 reed aan het afsnijden...shizzle...
Werk je morgen (of wat accurater: later vandaag)?
Jep, drama. Gelukkig compenseert de vakantie het aantal auto's op de weg. Lang leve doorwerken in de vakantieperiode en daarbuiten zelf weggaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en speaking of irritaties: het sleurhuttenfeest is weer begonnen; nog niemand opgemerkt dat het aantal inhaalbewegingen van vrachtverkeer weer in de lift zit?
Alleen dat ze de sleurhut vergeten. Ben je net ingehaald, zit die caravan bijna tegen je spiegel omdat ze te vroeg weer naar rechts gaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en speaking of irritaties: het sleurhuttenfeest is weer begonnen; nog niemand opgemerkt dat het aantal inhaalbewegingen van vrachtverkeer weer in de lift zit?
Dit is inderdaad zo domquote:Op maandag 2 mei 2016 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
- Waarom ga je überhaupt links staat bij een stoplicht, als er rechts niets staat?
Het komt wel eens voor dat er op de rechterstrook een vrachtwagen rijdt, je naar links gaat om die te passeren, en dan het licht op oranje gaat. Dan rijdt die vrachtwagen er nog onderdoor, maar jij staat links voor rood te wachten.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
- Waarom ga je überhaupt links staat bij een stoplicht, als er rechts niets staat?
Spookrijder!quote:Op maandag 2 mei 2016 01:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het was weer zondag...
- Waarom ga je überhaupt links staat bij een stoplicht, als er rechts niets staat?
Die maak ik ook regelmatig mee. Nog frustrerender: inhalen van tractors mag, maar in de praktijk is het daar eigenlijk altijd te druk voor.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:17 schreef Nattekat het volgende:
Tractor op een provinciale weg waar niet ingehaald mag worden
Zelfs dat mag niet, terwijl er wel tig kansen zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:32 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die maak ik ook regelmatig mee. Nog frustrerender: inhalen van tractors mag, maar in de praktijk is het daar eigenlijk altijd te druk voor.
Bij nader inzien is dat toch irritanterquote:Op maandag 2 mei 2016 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs dat mag niet, terwijl er wel tig kansen zijn.
Ik erger me vaak meer aan het zenuwachtige gedruk en geslinger van mensen die die tractor koste wat het kost (al zijn het de levens van tegenliggers) in moeten en zullen halen. Soms gaat het niet zo vlot als je zou willen en tractoren bestaan nu eenmaal.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:32 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die maak ik ook regelmatig mee. Nog frustrerender: inhalen van tractors mag, maar in de praktijk is het daar eigenlijk altijd te druk voor.
quote:Op maandag 2 mei 2016 17:08 schreef tailfox het volgende:
Van die mensen die gaan bumber kleven.
Even zijnen met gevaren licht lost het meestal wel op
Ik denk er het mijne vanquote:Op maandag 2 mei 2016 17:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
haal mij gewoon in. Bij bumberklevers houd ik mij spontaan aan de snelheid
Ik had er vanmiddag bijna eentje frontaal bovenop zitten... Binnen bebouwde kom. Ik zie een trekker rijden, komt er een busje achter vandaan die, terwijl hij mij al kan zien, nog even gaat inhalen (afstand was misschien 300 meter). Ik vol in de ankers, busmeneer gewoon lekker naar zijn passagier kijken. LUL.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:30 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik erger me vaak meer aan het zenuwachtige gedruk en geslinger van mensen die die tractor koste wat het kost (al zijn het de levens van tegenliggers) in moeten en zullen halen. Soms gaat het niet zo vlot als je zou willen en tractoren bestaan nu eenmaal.
Yup, het is weer zover. De sleurhutten en klapkutcaravans worden weer van stal gehaald.. Dat vrachtwagens gaan inhalen, snap ik dan weer wel. Al is het wel irritant.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en speaking of irritaties: het sleurhuttenfeest is weer begonnen; nog niemand opgemerkt dat het aantal inhaalbewegingen van vrachtverkeer weer in de lift zit?
Vrachtwagens hebben op de rechter baan te blijvenquote:Op maandag 2 mei 2016 19:13 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Yup, het is weer zover. De sleurhutten en klapkutcaravans worden weer van stal gehaald.. Dat die vrachtwagens inhalen, snap ik dan weer wel. Al is het wel irritant.
Heb je helemaal gelijk in. Al verplaats ik mij even in de vrachtwagenchauffeur, die rijden vaak tegen begrenzer aan (85) het is dan bloedirritant als er een voor je zit die 80 rijdt. Terwijl je met een aanhanger 90 mag op de snelweg.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vrachtwagens hebben op de rechter baan te blijven:{w
Persoonlijk maak ik mij niet druk om bumperklevers, ik kan er alleen maar om lachen. Ik rem niet af en geen ook geen lichtsignalen. Laat ze maar kleven. Structureel rijdt ik overal 5 km/h te hard, mi is er dan geen reden om te kleven.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:08 schreef tailfox het volgende:
Van die mensen die gaan bumber kleven.
Even zijnen met gevaren licht lost het meestal wel op
ik vind het leuk om mensen te pestenquote:Op maandag 2 mei 2016 19:29 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Persoonlijk maak ik mij niet druk om bumperklevers, ik kan er alleen maar om lachen. Ik rem niet af en geen ook geen lichtsignalen. Laat ze maar kleven. Structureel rijdt ik overal 5 km/h te hard, mi is er dan geen reden om te kleven.
Dat heb ik door... Of het verstandig is, is punt 2....quote:
Ik kan het zeker begrijpen, maar op 130 2x2 wegen moet er ver naar achter worden gekeken om zo min mogelijk te hinderen, en dat gebeurt nooit.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Al verplaats ik mij even in de vrachtwagenchauffeur, die rijden vaak tegen begrenzer aan (85) het is dan bloedirritant als er een voor je zit die 80 rijdt. Terwijl je met een aanhanger 90 mag op de snelweg.
Als je eerst afremt tot 5 onder vmax en dan weer optrekt komen ze vaak niet meer terugquote:
Ik deel je irritatie volledig, het liefste kachel ik ook met 130 op de snelweg door zonder oponthoud.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan het zeker begrijpen, maar op 130 2x2 wegen moet er ver naar achter worden gekeken om zo min mogelijk te hinderen, en dat gebeurt nooit.
Als ik in de remmen moet is dat 80% van de keren een vrachtwagen die vlak voor me naar links gaat, bloedirritant.
Ik ga altijd nét wat onder de max. snelheid zitten.quote:
Aiii dat is echt schrikken ja. Het valt mij op dat busjes of echt heel asociaal of heel geriatrisch verantwoord rijden. Er zit weinig tussen, zeg maar.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had er vanmiddag bijna eentje frontaal bovenop zitten... Binnen bebouwde kom. Ik zie een trekker rijden, komt er een busje achter vandaan die, terwijl hij mij al kan zien, nog even gaat inhalen (afstand was misschien 300 meter). Ik vol in de ankers, busmeneer gewoon lekker naar zijn passagier kijken. LUL.
Klopt, valt mij ook op. Afstand trouwens nog even uitgetekend in maps, ca 190 meter (waarin je dus snelheid moet maken, je eigen lengte x2 en de lengte van de trekker moet inhalen terwijl die ook doorrijdt en ondertussen ik nog kom inlopen). Jammer dat ik geen dashcam had.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:09 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Aiii dat is echt schrikken ja. Het valt mij op dat busjes of echt heel asociaal of heel geriatrisch verantwoord rijden. Er zit weinig tussen, zeg maar.
Hij is in zijn ogen waarschijnlijk juist erg sociaal bezig: zo efficiënt mogelijk gebruik maken van de hoeveelheid beschikbaar asfalt! Meer ruimte voor meer weggebruikers!quote:Op maandag 2 mei 2016 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vandaag weer typisch gevalletje bumperklever. Kwam bij het stoplicht al erg dicht achterop staan, blijft na het groen ook lekker dicht er op zitten, zo ook bij de volgende 2 stoplichten. Ik sla af, zie ik hem nog net bij de volgende voorligger in de kofferbak kruipen, hij moest er zelfs nog voor op de rem
Wat voor winst denk je daar nou in de spits mee te kunnen pakken?
Jij rijdt 20km te hard en haalt rechts in.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef BigSmurf het volgende:
Godsamme. Ik rij 150 op de teller waar 130, ik rijd rechts, nader twee koekblikjes en daarvoor een vrachtwagen, ga naar links, koekblikjes gaan vrijwel direct ook tegelijk naar de linkerstrook met 100 met nog 2-300 meter tot de vrachtwagen. En dan seinen als ik ze alsnog rechts voorbij ga. Kijk verdomme in je spiegel en rij rechts als je de V-max eng vindt.
Deal with it.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij rijdt 20km te hard en haalt rechts in.
Van mij mag ie, maar dan niet zeiken op mensen die zich wel aan de regels houden.quote:
Rechts inhalen toestaan betekent dat je je niet aan de regels houdt, dan zou er immers geen ruimte zijn om rechts in te halen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van mij mag ie, maar dan niet zeiken op mensen die zich wel aan de regels houden.
Deal zelf with it dat mensen dan naar je gaan seinen.quote:
Daar heb ik zelden problemen mee, ze seinen maar een end weg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Deal zelf with it dat mensen dan naar je gaan seinen.
Dat is geen regel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Rechts inhalen toestaan betekent dat je je niet aan de regels houdt, dan zou er immers geen ruimte zijn om rechts in te halen.
In de verte? Verder prima als je dat doet hoor, ik zal er niet minder om slapen als ik er rechts voorbij moet i.p.v links.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is geen regel.
Als ik een vrachtwagen in de verte zie en iemand anders die te hard rijdt, ga ik ook gewoon naar links. 9 van de 10 keer als je dat niet doet, wordt je vast gereden.
Gelukkig hebben we wel een regel dat je een ander niet mag hinderen bij het wisselen van rijstrook... Hebben we al eens een hele discussie over gevoerd die ik niet ga herhalen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is geen regel.
Als ik een vrachtwagen in de verte zie en iemand anders die te hard rijdt, ga ik ook gewoon naar links. 9 van de 10 keer als je dat niet doet, wordt je vast gereden.
Ik doe dan juist wat ik zou willen als ik met hogere snelheid aan kom zetten. Even 3 seconden van het gas/cc eraf tot diegene mij heeft ingehaald en ik naar links kan. Scheelt beide frustratie en is volgens mij hoffelijk oid. Daar naast is het voor mijn eigen veiligheid ook goed, immers hoeft er niemand een noodstop te maken die wellicht in de achterkant van mijn auto eindigt.quote:Dat is geen regel.
Als ik een vrachtwagen in de verte zie en iemand anders die te hard rijdt, ga ik ook gewoon naar links. 9 van de 10 keer als je dat niet doet, wordt je vast gereden.
Eerder links gaan, heb je iets meer kans dat ze je misschien zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef BigSmurf het volgende:
Godsamme. Ik rij 150 op de teller waar 130, ik rijd rechts, nader twee koekblikjes en daarvoor een vrachtwagen, ga naar links, koekblikjes gaan vrijwel direct ook tegelijk naar de linkerstrook met 100 met nog 2-300 meter tot de vrachtwagen. En dan seinen als ik ze alsnog rechts voorbij ga. Kijk verdomme in je spiegel en rij rechts als je de V-max eng vindt.
ja, dus niet he, dan rijdt hij weer onnodig linksquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Eerder links gaan, heb je iets meer kans dat ze je misschien zien.
Eerlijk gezegd, als hij gewoon rechts blijft en dus, zonder een handeling uit te voeren, voorbij iemand gaat, zou je dat niet eens als rechts inhalen moeten zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:40 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja, dus niet he, dan rijdt hij weer onnodig links
maar ik zou het hetzelfde hebben opgelost als hij nu heeft gedaan.
mensen die er over zeiken, ze doen maar, als ik je rechts in kan halen had je rechts moeten rijden. hoe moeilijk is het
Wat dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, als hij gewoon rechts blijft en dus, zonder een handeling uit te voeren, voorbij iemand gaat, zou je dat niet eens als rechts inhalen moeten zien.
Voorbij rijden ofzo?quote:
dat zou geweldig zijnquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, als hij gewoon rechts blijft en dus, zonder een handeling uit te voeren, voorbij iemand gaat, zou je dat niet eens als rechts inhalen moeten zien.
Daar vraag je wat van de gemiddelde weggebruiker. Spiegelen blijft lastig voor velen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:57 schreef Fer het volgende:
Als je aardig "op tempo" rijdt kun ie best wat langer links hangen.
Als je maar blijft spiegelen.
Spiegels, wat zijn dat?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar vraag je wat van de gemiddelde weggebruiker. Spiegelen blijft lastig voor velen.
En, ook ik, rag je dan ijskoud rechts voorbij als daar ruimte voor is. Van die schoolmeestertiepjes zouden een remote control schietstoel moeten hebben, en nog niet eens noodzakelijk een open dak.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is geen regel.
Als ik een vrachtwagen in de verte zie en iemand anders die te hard rijdt, ga ik ook gewoon naar links. 9 van de 10 keer als je dat niet doet, wordt je vast gereden.
was het maar zo'n feest inderdaad.. Beetje het poldermodel van 'keep your lane'. Kunnen ze lekker allemaal op rijstrook 3 van de 5 strooks A2 blijven hobbelen zonder risico dat ze zomaar ineens van de weg af flikkeren. Het zal je maar gebeurenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, als hij gewoon rechts blijft en dus, zonder een handeling uit te voeren, voorbij iemand gaat, zou je dat niet eens als rechts inhalen moeten zien.
Neehoor, geen poldermodel. Nog steeds onnodig linksrijden, maar de oorzaak aanpakken in plaats het gevolg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
was het maar zo'n feest inderdaad.. Beetje het poldermodel van 'keep your lane'. Kunnen ze lekker allemaal op rijstrook 3 van de 5 strooks A2 blijven hobbelen zonder risico dat ze zomaar ineens van de weg af flikkeren. Het zal je maar gebeuren
En dan ga ik niet zo vroeg naar links dat zo'n actie gaat lukken. Het is nou ook weer niet zo dat ik 300m van tevoren alvast naar links schuif.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En, ook ik, rag je dan ijskoud rechts voorbij als daar ruimte voor is. Van die schoolmeestertiepjes zouden een remote control schietstoel moeten hebben, en nog niet eens noodzakelijk een open dak.
"jij rijdt te hard, dus heb ik het recht om hem voor je neus te pleuren, anders zóu het wel eens kunnen dat ik moet remmen of anticiperen door even mijn poot op te tillen"
Ik probeer het altijd zo uit te kienen dat ik niet hoef te remmen, dus als ik inschat dat ik jou misschien klem zou kunnen rijden geef ik gas bij zodat ik je eerder voorbij ben, maar jij, in je almachtige recht, tieft hem dan dus gewoon voor mijn bek.
Think about it.
Dat is dus wel het geval in de irritatie van grote smurf. En die maak ik ook vaak mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ga ik niet zo vroeg naar links dat zo'n actie gaat lukken. Het is nou ook weer niet zo dat ik 300m van tevoren alvast naar links schuif.
mjah, maar als oom agent je spot met zo'n aktie plukken ze in de regel nog steeds de rechts'inhaler' van de weg voor een bon, en niet die zombie die niet rechts houdt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, geen poldermodel. Nog steeds onnodig linksrijden, maar de oorzaak aanpakken in plaats het gevolg.
alles minder als een meter of 30 vind ik domweg hinder veroorzaken; jij bent degene die een bijzondere verrichting wilt gaan doen, en hebt daarbij dus alles en iedereen die je daarmee hindert voor te laten gaan. En of iemand die je voor zou moeten laten gaan te hard of te zacht, te links, te zwalkend, bellend, append of met 12 mistlampen en groot licht aan rijdt, doet helemaal niet ter zake. Als iemand moet remmen omdat JIJ een bijzondere verrichting doet, veroorzaak je hinder volgens de wet, end of story.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ga ik niet zo vroeg naar links dat zo'n actie gaat lukken. Het is nou ook weer niet zo dat ik 300m van tevoren alvast naar links schuif.
Dat...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is dus wel het geval in de irritatie van grote smurf. En die maak ik ook vaak mee.
... en dat dus. Ik vind het best als je hem met 130 op de teller ruim voor mij naar links zet om een rij vrachtwagens in te halen en dat ik dan van het gas moet. Part of the deal, ik rij te hard (wel 11 hele kilometers op de GPS, maar soit). Ik vind het niet best als je dat met 300 meter tot de vrachtwagen te gaan al doet en dan ook nog eens 100 waar 130 rijdt. Ik kon gewoon op de CC zonder hoeken terugvoegen naar rechts, een kop koffie zetten, rechts er voorbij, m'n koffie opdrinken en daarna naar links gaan. Om even een beeld te schetsen. Als je dan seint, ben je een onnodig linksrijdende, rijbewijsonwaardige lulhannes.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
alles minder als een meter of 30 vind ik domweg hinder veroorzaken; jij bent degene die een bijzondere verrichting wilt gaan doen, en hebt daarbij dus alles en iedereen die je daarmee hindert voor te laten gaan. En of iemand die je voor zou moeten laten gaan te hard of te zacht, te links, te zwalkend, bellend, append of met 12 mistlampen en groot licht aan rijdt, doet helemaal niet ter zake. Als iemand moet remmen omdat JIJ een bijzondere verrichting doet, veroorzaak je hinder volgens de wet, end of story.
Ik denk dat persoon een enorme haast had. Beter laat je hem er gewoon langs.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:19 schreef Tunafish het volgende:
Kwam vanavond op de A325 een wit busje tegen die me met minstens 130 voorbij sjeesde, je mag daar 100, ging zelf ongeveer 110. Nu is dat niet zo'n probleem het was op dat moment rustig dus hij kon wel hard rijden. Wat ik aanzienlijk vervelender vond, was het feit dat hij besloot om pas naar links te gaan toen hij zo'n 10 meter achter me zat. Even een goeie stoot van de wind van rechts en hij had zich in me geboord. Maargoed, we hebben het overleefd, hij ging zijn gang verder, en ik de mijne.
Verderop zie ik hem ander verkeer tegenkomen, daar gaat meneer echt nog geen meter achter rijden en wild heen en weer slingeren op de strook dat hij erlangs moet. Blijkbaar is er rechts een klein gaatje, want ineens schiet hij naar rechts en nog geen twee seconden later zie ik de auto die voor hem reed remmen en dat busje ineens voor hem verschijnen. Dat kunstje herhaalt hij een paar keer, zal wel moeten oefenen ofzo.
Ondertussen zijn we aangekomen in Arnhem, waar ik vrolijk tussen de wachtende autos filter en als vijfde wachtende kom ik dat busje weer tegen. Ik wacht vooraan de rij tot het groen word, rij weg, de boel komt achter me ook op gang en pruttelt wat achter me aan. Zo gaat dat nog twee verkeerslichten door, dan zitten we op de brug naar het centrum, en wie zit daar bij mij te kleven? Precies, de meneer in het witte busje. 65 waar je 50 mag is blijkbaar niet hard genoeg, zodra ik opzij ga knalt hij weer verder.
Daarna komen we bij het Airborneplein, staat hij op de meest linker strook en ik filter weer tussen de rijen naar voren op de meest rechter rijstrook, trek lekker op en na de rotonde wéér dat busje op nog geen meter achter me, weer met nauwelijks een paar meter afstand me voorbij gaan, voorgangers rechts inhalen en van de weg drukken, tot 'ie dan toch maar naar rechts ging waar ik rechtdoor ging.
Man, wat zou ik graag als burger dat soort figuren staande willen mogen houden. Ik heb het kenteken onthouden, maar ik vermoed dat als ik de politie zou mededelen dat iemand met dat busje als een volslagen mongool rondrijdt, er niet meer komt dan een 'Dankuwel meneer Tunafish, uw opmerking is gearchiveerd'.
Ik zat geen moment voor hem te treuzelen en op alle momenten dat hij direct achter mij zat was er zat ruimte op de linkerstrook. Hij hield gewoon bij niemand afstand en reed overal achterlijk hard. Hij mag alle haast van de wereld hebben, maar dat betekent niet dat je dan vervolgens zo dicht langs anderen mag gaan rijden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat persoon een enorme haast had. Beter laat je hem er gewoon langs.
Ik heb ook een keer 8844 gebeld om een collega vrachtwagenchauffeur te melden. De beste meneer/mevrouw reed niet door, slingerde de hele tijd en pakte zowat alle rotondes met z'n trailer over het verhoogde middenstuk.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:19 schreef Tunafish het volgende:
--knip--
Man, wat zou ik graag als burger dat soort figuren staande willen mogen houden. Ik heb het kenteken onthouden, maar ik vermoed dat als ik de politie zou mededelen dat iemand met dat busje als een volslagen mongool rondrijdt, er niet meer komt dan een 'Dankuwel meneer Tunafish, uw opmerking is gearchiveerd'.
.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer 8844 gebeld om een collega vrachtwagenchauffeur te melden. De beste meneer/mevrouw reed niet door, slingerde de hele tijd en pakte zowat alle rotondes met z'n trailer over het verhoogde middenstuk.
"we noteren het" was het antwoord.
Even later werd ik teruggebeld: "we gaan er nu niets mee doen, maar het kenteken staat in het systeem."
Maar het rechts inhalen van die linksrijders kan ook geïnterpreteerd worden als schoolmeestergedrag: 'Jullie rijden onnodig links, dus dan mag ik er rechts langs.'quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En, ook ik, rag je dan ijskoud rechts voorbij als daar ruimte voor is. Van die schoolmeestertiepjes zouden een remote control schietstoel moeten hebben, en nog niet eens noodzakelijk een open dak.
"jij rijdt te hard, dus heb ik het recht om hem voor je neus te pleuren, anders zóu het wel eens kunnen dat ik moet remmen of anticiperen door even mijn poot op te tillen"
Ik probeer het altijd zo uit te kienen dat ik niet hoef te remmen, dus als ik inschat dat ik jou misschien klem zou kunnen rijden geef ik gas bij zodat ik je eerder voorbij ben, maar jij, in je almachtige recht, tieft hem dan dus gewoon voor mijn bek.
Think about it.
Inderdaad, dat is idd op te vatten schoolmeester gedrag, guilty as charged Al interesseert het me niet echt of iemand daar van leert. Het is eigenlijk ook niet zo bedoeld als ik er zo over nadenk, ik verrot het gewoon om 2 of soms zelfs 3 rijstroken naar links te gaan om iemand te passeren. Als ik uiterst rechts 130 kan rijden voor langere tijd en ik kom om de kilometer een automobilist tegen die bang is dat hij van de weg af flikkert en derhalve ergens halverwege de rijbaan sukkelt, blijf ik gewoon rechts, en rijd ik hem daar voorbij. Als hij geen moeite doet om rechts te houden, waarom zou ik dan moeite moeten doen om hem links voorbij te rijden? Het interesseert me ook echt de rozen of hij daarna naar rechts gaat, of er iets van leert, of daaroor iets 'van mij vindt'.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:26 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar het rechts inhalen van die linksrijders kan ook geïnterpreteerd worden als schoolmeestergedrag: 'Jullie rijden onnodig links, dus dan mag ik er rechts langs.'
Anyways, als je assertief reageert op andermans wangedrag vind ik niet dat je in de positie bent om dan achteraf te gaan klagen.
Dat wanhopige naar links gaan omdat men bang is vastgereden te worden is inderdaad slecht voor de doorstroming en daardoor gruwelijk irritant. Zie ook vaak mensen remmen, omdat ze te laat zien dat naar links gaan iemand anders zal hinderen. Na het remmen is er ogenschijnlijk weer ruimte, maar dan komen ze met een relatief lage snelheid naar links.
Terwijl ze al veel eerder gas los hadden kunnen laten daardoor al tijdens de inhaalactie weer kunnen beginnen met versnellen zodat ze op snelheid naar links kunnen.
Gas bijgeven om de rechter baan niet klem te zetten is fijn, moesten meer mensen doen. Mijn ervaring is ook dat de hardrijder op links, nét niet hard genoeg rijdt om vóór mij weg te zijn. Doordat links niet geanticipeerd wordt, kan ik van cc af. Dus, óf normale snelheden rijden zodat ik er risicoloos voor kan, óf anticiperen op rechts en de weg vrij houden. Daardoor is net het links kleven ontstaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En, ook ik, rag je dan ijskoud rechts voorbij als daar ruimte voor is. Van die schoolmeestertiepjes zouden een remote control schietstoel moeten hebben, en nog niet eens noodzakelijk een open dak.
"jij rijdt te hard, dus heb ik het recht om hem voor je neus te pleuren, anders zóu het wel eens kunnen dat ik moet remmen of anticiperen door even mijn poot op te tillen"
Ik probeer het altijd zo uit te kienen dat ik niet hoef te remmen, dus als ik inschat dat ik jou misschien klem zou kunnen rijden geef ik gas bij zodat ik je eerder voorbij ben, maar jij, in je almachtige recht, tieft hem dan dus gewoon voor mijn bek.
Think about it.
Opstoppingen, files dus, ontstaan door teveel verkeersaanbod. Ongelukken ontstaan voornamelijk uit voorrangsfouten... Mensen die vinden dat zij voorrang hebben omdat zijn vinden dat een ander te hard rijdt en hem er daarom maar voor flikkeren bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:17 schreef eRKa het volgende:
De ongelukken en opstoppingen ontstaan juist door grote snelheidsverschillen
Je weet het allemaal wel mooi recht te lullen voor jezelf iigquote:Op woensdag 4 mei 2016 11:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is idd op te vatten schoolmeester gedrag, guilty as charged Al interesseert het me niet echt of iemand daar van leert. Het is eigenlijk ook niet zo bedoeld als ik er zo over nadenk, ik verrot het gewoon om 2 of soms zelfs 3 rijstroken naar links te gaan om iemand te passeren. Als ik uiterst rechts 130 kan rijden voor langere tijd en ik kom om de kilometer een automobilist tegen die bang is dat hij van de weg af flikkert en derhalve ergens halverwege de rijbaan sukkelt, blijf ik gewoon rechts, en rijd ik hem daar voorbij. Als hij geen moeite doet om rechts te houden, waarom zou ik dan moeite moeten doen om hem links voorbij te rijden? Het interesseert me ook echt de rozen of hij daarna naar rechts gaat, of er iets van leert, of daaroor iets 'van mij vindt'.
Ik ga niet het verkeersbeeld onrustig maken door van rechts naar links en weer terug over de hele rijbaan heen te slalommen omdat hij/zij er te beroerd voor is.. kost me mijn banden, brandstof, en ook dát is schoolmeesterig vind ik. De enige manier om dat 'onopvallend' op te lossen is door domweg links te blijven rijden, op een lege 5 baans weg rond middernacht, en ook dáár vinden we wat van..
En in inhaalsituatie's als ik hard rijdend links hang en iemand keilt hem ervoor en ik doen een 'elandtestje' om hem heen, ja, dat is een beetje discutabel natuurlijk, maar dat ontstaat uit frustratie door het geklooi van anderen.. aktie -> reaktie zeg maar.. verdient geen schoonheidsprijs, maar als dat de 10e keer is op een rit van een paar honderd kilometer raak je gewoon een beetje geirriteerd en dan ga je zulke ninja-aktie's uithalen; ook ik ben een menschdinges.
Middenbaanhanger gespotquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet het allemaal wel mooi recht te lullen voor jezelf iig
"Ik ben ook maar een mens, actie-reactie, boehoe!1!! "quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Middenbaanhanger gespot
Ik lul niks recht; het is wat het is. Ik ben verre van heilig op de weg.
Dit is gewoon dé beweegreden/gedachtengang die verklaart waarom ik dingen doe zoals ik ze doe; no more, no less.
Ik ben geen aso; ik pas me aan aan mijn medeweggebruikers.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Ik ben ook maar een mens, actie-reactie, boehoe!1!! "
Maar goed, je wéét dus iig dat je een aso bent
Hij benadrukt toch juist dat hij ook niet correct handelt?quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je weet het allemaal wel mooi recht te lullen voor jezelf iig
Je gedráágt je alleen maar als een tokkie en dat is de schuld van anderen. Duidelijk, eigenlijk ben je gewoon een slachtoffer!quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben geen aso; ik pas me aan aan mijn medeweggebruikers.
Jij snapt hetquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je gedráágt je alleen maar als een tokkie en dat is de schuld van anderen. Duidelijk, eigenlijk ben je gewoon een slachtoffer!
Hij doet er alleen niks mee blijkbaar, beetje jammer vind je niet?quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij benadrukt toch juist dat hij ook niet correct handelt?
Wees blij dat iemand nog een beetje kritisch is tov zijn gedrag en motieven.
Dan is zo'n beetje iedereen tokkie. Althans, als we jou moeten geloven.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je gedráágt je alleen maar als een tokkie en dat is de schuld van anderen. Duidelijk, eigenlijk ben je gewoon een slachtoffer!
Degenen die zich aangesproken voelen zullen dat ook vast zijnquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan is zo'n beetje iedereen tokkie. Althans, als we jou moeten geloven.
Als je gaat seinen of toeteren ná dat iets gebeurt is heeft dat sowieso geen nut hè, sterker nog, je draagt bij aan onveiligheid.quote:Een beetje sociale controle mag best en niemand is heilig. Als ik iemand iets lomps zie doen laat ik het maar gaan. Als het vervelend of gevaarlijk wordt hang ik ook aan de grootlicht of claxon (al is dat zelden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |