abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:19:58 #1
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161206009
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

  dinsdag 5 april 2016 @ 21:21:03 #2
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161206063
En zo eindigde ik:

Jongens ik wals even binnen, want ik ben best trots op mijn eigenwijze peuter: hij heeft vandaag voor t eerst op de wc gepoept *O*

We gaan al weken elke dag een paar keer naar de wc, maar steeds was het 'ik hoef niet te plassen', om het dan 10min later in z'n luier te doen. Gisteren dus toch maar een klein kadootje in t vooruitzicht gesteld, en vandaag werd vriend geroepen door J met de mededeling: 'papa, ik moet poepen'. Hij voelt t dus prima aankomen, maar vond die luier blijkbaar wel makkelijk :(

Nu nog herhalen, stickerkaart is afgestoft, oma's ingelicht, eens kijken of dit gaat doorzetten.
pi_161206073
Oeps sorry geen nieuwe aangemaakt had het niet gezien
pi_161215319
Zoooo MouseMickey! Wat goed :)

Tja Goitske, maar dit keer is het echt een luxe probleem bij ons :@ Een tijdje geleden besloot ik wat meer met mijn vrienden te ondernemen. Sindsdien gaat het geld er wat harder doorheen. En de zomervakantie moest dus betaald worden en de Hemelvaart/Pinkstervakantie ook. Ik klaag dus om nou ja luxe dingen zeg maar.

Komend weekend zitten wij met mijn schoonfamilie in een Landal huisjes. 10 volwassenen, 3 peuters en 2 kleuters. Dat wordt druk, gezellig, vol en vermoeiend vermoed ik zo. B slaapt bij ons op de kamer dat wordt weer wennen!
Wij (nou ja mijn vrouw) zijn het entertainment team, knutselspullen, klei etc staan al klaar.

Oh en B kan ineens heel goed zelf spelen als het maar met auto's is. Heerlijk!
pi_161218656
Wat een mijlpaal mousemickey! Hier is zindelijkheid nog totaal niet aan de orde, zo bleek vanmorgen maar weer toen ze na het bad plots schrok van het gekletter op het laminaat en vervolgens stomverbaasd kwam melden dat de vloer vies was :D
  woensdag 6 april 2016 @ 12:28:40 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161219088
Haha hier ook grote ogen toen er deze zomer ineens een drol achter haar op de tuintegels viel _O- priceless!!
pi_161228197
Het is hier nog heel wisselend wat betreft 'besef'.

Ze is nu al drie dagen flink beroerd van die achterste kiezen. Heel hangerig, weinig energie, steeds op schoot willen en ineens weer veel aan de borst. Vanochtend had ze ook wat bloed op het kussen. Gelukkig gaat het slapen wel goed. Vind het vooral rot om te horen van mijn vriend dat ze de hele dag naar mij vroeg, terwijl ik aan het werk was. Dus nu even heel veel knuffelen. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161228720
Afgelopen nacht heeft Teun door geslapen. Geen middagslaapje meer -O- andere slaapzak

Ligt nu hier ook al in bed ze waren beide doodop van een dag gastouder
pi_161232228
Mouse dat is zeker een mijlpaal! *O*

En het bijtincident van laatst bij de go kreeg nog een staartje ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161235720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Mouse dat is zeker een mijlpaal! *O*

En het bijtincident van laatst bij de go kreeg nog een staartje ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach jee wat een gedoe en naar gevoel krijg je hier van

Moet je niet regelmatig een evaluatie van het gastouderbureau invullen? Ik kreeg toevallig vandaag weer eentje om in te vullen + bellen ook altijd na om telefonisch door te spreken wat je hebt ingevuld.
  woensdag 6 april 2016 @ 22:01:52 #11
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161237514
Ro werd 1 met Pasen dus wij trakteerden op een konijntje die licht geeft. Er zijn maar 6 andere kindjes.
Heb van alle ouders een bedankkaartje gehad en dat kwam zo aan. over hoe lief/ knap ze ro vonden. Hoe ze altijd zo lief aan het spelen is of juist ondeugend. En een huwelijksaanzoek haha.






Met een persoonlijke tekst op de achterkant van dit fotootje. Washi tape en djeco sticker O+


Kijk nou.. Zo groot! Mijn kleine grote.

pi_161237549
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161237844
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:01 schreef faptist het volgende:
Ro werd 1 met Pasen dus wij trakteerden op een konijntje die licht geeft. Er zijn maar 6 andere kindjes.
Heb van alle ouders een bedankkaartje gehad en dat kwam zo aan. over hoe lief/ knap ze ro vonden. Hoe ze altijd zo lief aan het spelen is of juist ondeugend. En een huwelijksaanzoek haha.


[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Met een persoonlijke tekst op de achterkant van dit fotootje. Washi tape en djeco sticker O+
[ link | afbeelding ]

Kijk nou.. Zo groot! Mijn kleine grote.

[ link | afbeelding ]
Ooh wat leuk en waar heb je die konijntjes vandaan?
  woensdag 6 april 2016 @ 22:10:01 #14
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161238084
Dankjewel :)

kruidvat! <3
Alleen zo jammer dat ze geen wit licht geven, maar allerlei wisselende kleurtjes.
Ze waren 2 euro, maar ik kon de verkoopster paaien tot korting en kreeg 1+1 gratis :D
Ze verkochten niet (wat ik dus niet begrijp.. ze zijn ZO leuk) en daardoor kreeg ik de na-pasen korting al.

Ro kreeg hem vorig jaar bij haar geboorte en wij zetten hem altijd aan bij nachtluiers/ erg overstuur. Works like a charm.
pi_161238088
Verkeerde topic fap? :D
pi_161238408
Zeg zijn we bij de dreumesen niet goed genoeg voor je? :(
pi_161238471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeg zijn we bij de dreumesen niet goed genoeg voor je? :(
_O-
S. 2014
J. 2016
pi_161239064
Goede topic of niet, wat een schatje O+
En wat een originele traktatie, even onthouden!
E.
pi_161239132
He bah twinkele, wat een naar verhaal zo. Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen, logisch dat de kinderen op plek 1 staan!

MM, wat knap joh!!
E.
pi_161247211
Twinkle, klinkt heel naar!
Wat willen jullie zelf? Dat het opgelost wordt of een andere go zoeken?

Fap :D. Wat lief!

MM, gaat goed!

Zo, ik ben ook weer boven water. Nog steeds absurd druk met werken en voor Ellie zorgen. Is allemaal leuk, maar bijschrijven hier is nogal een eh... uitdaging. Maar ik lees alles mee en heb daar ook wel veel aan.
Home is where the O+ is...
pi_161248215
Geen fijn verhaal Twinkle. Geen reden om een andere go te zoeken?
Fap, wat lief en leuk!
Cwen, komt er wel een eind aan die drukte?

Even een update ten aanzien van onze verhuisproblematiek:
We blijven of wonen waar we nu wonen (in dit huis dus met wat kleine verbouwingen in het vat) of het wordt verhuizen naar mijn geboortedorp. 23 april gaan we samen de hele ochtend wandelen door mijn geboortedorp. We zijn er al een keer doorheen gegaan met een andere blik maar toen hadden we weinig tijd.
Mijn vrouw neigt wel wat meer naar verhuizen nu. Ze vindt het doodeng maar als we daar wel het ideale huis vinden, stapt ze daar overheen zegt ze.
Praktisch gezien, wil ik niet verhuizen, rationeel gezien zeg maar. Maar mijn gevoel zegt hele andere dingen.
pi_161248433
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Mouse dat is zeker een mijlpaal! *O*

En het bijtincident van laatst bij de go kreeg nog een staartje ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou per direct opzoek gaan naar een andere GO..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161248851
Ik zie de go er eerlijk gezegd wel voor aan dat ze niet akkoord gaat met de verbeterpunten. Die krijgt ze nog deze week en evaluaties zullen vanaf volgende week gedurende langere tijd gedaan worden. Mocht ze niet akkoord gaan, dan moeten we deze week nog op zoek naar een ander. Maar dat gaat goed komen. Ben blij dat het gob zo daadkrachtig te werk gaat en niet denkt van 'het zal wel'.
pi_161249993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zie de go er eerlijk gezegd wel voor aan dat ze niet akkoord gaat met de verbeterpunten. Die krijgt ze nog deze week en evaluaties zullen vanaf volgende week gedurende langere tijd gedaan worden. Mocht ze niet akkoord gaan, dan moeten we deze week nog op zoek naar een ander. Maar dat gaat goed komen. Ben blij dat het gob zo daadkrachtig te werk gaat en niet denkt van 'het zal wel'.
Maar als je op zich al die tijd wel vertrouwen in haar had, wat maakt dan dat je haar er wel voor aan ziet dat ze niet akkoord gaat met de verbeterpunten? Als je haar daarvoor aanziet, heb je dan überhaupt nog wel vertrouwen in haar? Sorry, maar ik vind dit wel een beetje een intrigerend verhaal. En ik vind het knap wel dat je haar nog een kans wil geven. Het zou voor mij denk ik meteen klaar zijn, vooral omdat zij niet eerlijk is geweest.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161251502
Omdat zij van mening is dat het eel goed gaat zo. Dus we gaan haar nu ervan doordringen dat er verbetering noodzakelijk is omdat het anders einde oefening is.

Er zijn geen doden gevallen ofzo, vandaar die tweede kans die ze wel echt moet pakken andrers.. de keuze is aan haar. Het zijn goede bekenden van ons geworden waarbij we ook op elkaars verjaardagen en feestjes etc komen. Dus het zakelijke is wat meer prive geworden. Dat maakt het wat moeilijker om nu per direct de kindjes daar weg te halen, vandaar die tweede kans. Typeert hoe mijn man en ik zijn als mensen denk ik. Altijd het goede van mensen zien en vertrouwen. Meestal gaat dat goed.. alleen nu even minder. Dus we zullen op heel korte termijn gaan zien of er beterschap in zit. If not.. dan kunnen we ook veel makkelijker zeggen: het is klaar en over. Het komt goed :)

Wij hebben nog niet tegen haar gezegd hoe we werkelijk denken over de situatie nu. Zeker niet ondat er dus ook dingen zijn waarvan wij geen weet hadden. Maar omdat wij deze week onze mond niet open hebben getrokken omdat dr situatie zo gecompliceerd ligt, voelt het voor ons ook niet als eerlijk om gelijk de kinderen daar weg te halen. Samen met het gob gaat dat gesprek nu wel volgen en we hebbem beide het gevoel dat we dan wel kunnen/durvwn hardop uit te spreken hoe het voor ons voelt. Met daarbij dus een eerste/laatste kans om verbetering te laten zien met de kanttekening dat het per direct over is als zij daar niet aan wenst mee te werken.
pi_161252945
Twinkle, wat een nare situatie. Ik snap dat je niet in detail wil gaan, maar ik wilde toch even zeggen:

is het niet beter je kindjes niet meer te laten gaan totdat er een oplossing is?

Moeilijk, ik begrijp het. Ik heb zelf een go in mijn huis en de relatie is ook snel anders dan bij een kdv.
Met een meidenkwartet
pi_161254341
Dat kan ik doen Cath maar ik voel me dan ook verpkicht om te zeggen waarom. Dat moment gaat sowieso in de komende dagen komen.. desnoods in het weekend. Maar dan in samenwerking met gob.

Heel stom.. normaal ben ik echt super assertief maar nu heb ik de ballen op de een of andere manier. De situatie is nu niet fijn, maar ook niet direct onveilig als dat er echt ernstige dingen gebeuren die levensbedreigend zijn. Hoogstens bloedirritant waar dus zeker over gesproken moet worden.
Een paar voorbeelden om jullie een idee te geven:

- dat bijten van laatst dus
- haar eigen kind van bijna 3 die daar zo'n beetje alles bepaalt rn dominant is en (excuse me) van mij allang een pak voor der sodemieter had gekregen spreekwoordelijk gezegd. Maar het betreft haar eigen kind en het is niet aan mij om iets over de opvoeding van haar kind te zeg
gen. Het kind is erg dominant naar mijn oudste en die twee kunnen niet bepaald door 1 deur. Terwijl de mijne, zoals eerder gezegd, een allemansvriendje is (van horen zeggen).
- De kleding van mijn kinderen zitten 9 van de 10 keer onder de verf stempels en stift. Daar kun je van zeggem dat ik ze dan maar geen 'goede' kleding aan moet trekken. Maar wij denken meer: waar is de go op het moment dat zoiets gebeurt en grijpt ze niet in?
-mij jongste zat ook op zijn lijf, dus zonder kleding, helemaal onder de verf stift stempels. Hoe kan dat?
- blijkbaar is er geen traphekje voor boven. Is bij wel meer mensen niet, maar als go ben je het verplicht. Jongste klimt nog niet zelf uut bed maar dat moment kan zomaar ineens komen en dus is dit onveilig (wisten we niet, kwam bij de inventarisatie ter sprake)
- geen activiteiten, alleen tv/zelf spelen/boekjes lezen. Ze vindt het volgens eigen zeggen niet nodig (dit wisten wij niet.. kwam bij de inventarisatie ter sprake).

Dus vandaar niet meteen weghalen maar op heel korte termijn verbeteringen, die voor langere tijd in de gaten worden gehouden om de kwaliteit te waarborgen. Vooral dus het stukje zakelijk/prive en onze bedenkingen over haar eigen kind maken het moeilijk. Want dat wordt vast en zeker als aanval gezien als we het daarover gaan hebben de komende dagen. Daarom ligt het zo gexompliceerd en ben ik blij dat we het samen gaan doen.

Ik snap jullie reactie heel goed van 'haal je kinderen daar weg'. Echt hoor. Maar er ligt heel veel aan ten grondslag en ook ons valt wel iets te verwijten omdat wij nog niks gezegd hebben. Dus vandaar onze overwegingen en deze tussenstap. En dat voelt voor ons goed. Ja we weten datbde situatie verre van ideaal is, maar we weten dat daar heel heel snel verandering in gaat komen. Of door haarzelf, of doordat we naar een andere go gaan.
pi_161254790
Oeh dat klinkt echt niet fijn!
Eerlijk gezegd snap ik haar eigen kind dan wel een beetje.. Als je nooit meer activiteiten hebt dan tv kijken/boekje of zelf spelen dan zou je haast iets anders verzinnen voor wat leven in de brouwerij (lekker stempelen *) !)Of gaan ze ook wel lekker naar buiten?

Maar goed, mijn beeld is nu dus ineens van een huis waar 24/7 de tv aanstaat en ik zou daar heel erg niet blij van worden..
pi_161255115
Maar Twinkle, jullie kinderen zijn de enige gastkindjes daar nu, toch? Dan weet zij ook wel dat de opmerkingen bij jullie vandaan komen. Ik denk eerlijk gezegd dat de verstandhouding met deze go nu sowieso zal veranderen. Dat is zo lastig, als zakelijk en privé door elkaar gaan lopen. Ik hoop van harte dat de jullie goed met elkaar om kunnen blijven gaan én de situatie verbetert, maar het lijkt mij een erg lastige opgave. Sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161255643
Maar het lijkt me heel lastig inderdaad. Tegen een kdv is het makkelijker klagen en zelfs dan is het soms lastig omdat je de leidsters wel lief vind.
pi_161255698
Ja via het gob waar wij boj zitten zijn wij de enigen. De go werkt ook nog via andere gob en er komen dus ook andere kindjes.

Bovenstaande is besproken middels vragen als: hoe is de dagindeling/het contact met ouders/kindjes onderling. Heel algemeen dus. En schijnbaar zijn het zaken die gebruikelijk zijn om te bespreken tijdens zon inventarisatie. We gaan het zien ^O^
pi_161256292
Lastig Twinkle. Bij sommige van de punten zou ik bijna in staat zijn om mijn kind meteen ervan af te halen.
Maar ik snap jullie punt wel. Hopelijk neemt ze de verbeterpunten aan :*
pi_161262908
Wow ik vind het nogal wat punten!

Geen traphekje een grote no go!
Geen activiteiten schrik ik ook van, komt misschien ook door mijn eigen gastouder waar de kinderen altijd druk bezig zijn van zelf spelen tot kinderboederij, knutselen, eendjes voeren tot konijntjes kijken, wandelen en voer kopen bij de intratuin
Onze kinderen kennen alle speeltuintjes in de buurt zelfs teun brengt mij er naar toe als hij de weg mag kiezen
Veel televisie vind ik ook niet kunnen, is thuis niet zo (enkele keer dat we wel een tv dagje hebben) betaal ze niet om mijn kind voor de buis te zetten -O-
pi_161267902
Twink ik vind het best een behoorlijke lijst. Wat een lastige situatie zo. Ik hoop voor jullie dat er snel voldoende verbeteringen komen.

Wij vieren komend weekend de verjaardag van de kinderen. Ik ben zo benieuwd hoe T en S het gaan beleven. O+ Reminds me dat ik nog taart moet bestellen en een heleboel andere dingen moet regelen. Ik heb altijd alleen maar stress van zo'n verjaardag. :X
  vrijdag 8 april 2016 @ 07:58:30 #35
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161272289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Twink ik vind het best een behoorlijke lijst. Wat een lastige situatie zo. Ik hoop voor jullie dat er snel voldoende verbeteringen komen.

Wij vieren komend weekend de verjaardag van de kinderen. Ik ben zo benieuwd hoe T en S het gaan beleven. O+ Reminds me dat ik nog taart moet bestellen en een heleboel andere dingen moet regelen. Ik heb altijd alleen maar stress van zo'n verjaardag. :X
Ik heb alles via de bezorgservice van AH laten komen. Daarna hoefde ik alleen de bordjes te halen en de taarten besteld en die op de dag zelf opgehaald :)

Was een heerlijk relaxt feestje! :)
Óók voor mijn man O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 08-04-2016 09:08:49 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161272486
Dat klinkt super Rijst! ik neem me dat dan voor maar het draait er altijd op uit dat ik alsnog in de supermarkt sta met een massa boodschappen omdat ik te laat was om nog te bestellen :'(
Jouw jongens alweer twee Nikki :o

Twink, er is al veel gezegd maar wat rot zo, en wat kwalijk ook. Voor mij zou het gegeven dat Djen er niet op haar plek zit al voldoende zijn om te vertrekken daar. Plus de vertrouwensbreuk door die dingen die nu boven tafel zijn gekomen. Maar je moet wel andere opvang hebben dan. Kun je overstappen naar je andere go?
pi_161276284
De andere go die we op vrijdag hebben, biedt sowieso geen opvang op woensdag aan. Dus er moet dan sowieso naar nog een andere go gekeken worden. De komende 12 weken wordt nog even hectisch. Komende week een 'normale' lesweek, waar ik het een en ander zou kunnen skippen als het moet. Week erop toetsenweek. Week erop start 10 weken fulltime stage.

Wat moet dat moet hoor. Als ik vrij moet nemen in het belang van mijn kindjes dan gebeurt dat gewoon.

We hebben wel nog een paar andere namen achter de hand die we vanuit het verleden kennen. En dan zal het op korte termijn misschien even schipperen worden, maar voor de langere termijn komt er dan vanzelf wel rust in de tent. Dus dat vooruitzicht vind ik opzich nog niet eens zo problematisch, als het zover komt :)

Vanaf 1 juli geen go meer nodig want thuis lekker walvissen en studie klaar.
pi_161297558
Hier goed noeuws Teun slaapt weer rustog door! Middagslaapje ingekort naar 30/45 min of dat hij onderweg even tukt, dunnere slaapzak en dan eem pyjama aan.
Helaas is Jan dan om 6 uur smorgens wakker omdat de vogels buiten heel veel lawaai maken -O-
Gelukkig hebben we spock gisteren op schiphol weer opgehaald!

Ik had voor de 2de verjaardag van Teun bedacht een tafeltje en stoeltjes alleen stond ik bij de ikea en keek naar het setje die ik wilde kopen.
Daarnaast stond een setje wat duurder en die had een wat groter tafeltje en was mooier maja wel over het geplande budget...
Mijn schoonvader was met mij mee en zei ook ja die zou ik ook doen dus toch maar gekocht.
Kreeg ik savonds een telefoontje van mijn schoonvader met de tekst moeders vind het ook een mooi setje wij betalen hem wel en krijgt hij die van ons :)
Echt ontzettend lief ik moet nu alleen wat anders voor woensdag bedenken :o
pi_161297784
Fijne verjaardag Nikki!

Lastig hoor Twinkle, maar als je er geen goed gevoel meer over hebt zou ik ook op zoek gaan maar een andere go (of kdv, of vind je dat niets)

Tof hoor een bureautje en tafeltje Goitske!

Ff een vraagje... Hoort dit bij kinderen van 3? Ow is plotseling echt voor heel veel heel bang. De krokodil in de dierentuin, de heks uit een boekje, de deurbel en de leeuw op z'n luier.
Ik probeer er niet teveel aandacht aan te geven, maar het wel serieus te nemen.
Maar zo wil hij bijvoorbeeld geen leeuwenluier aan, alleen die met de koala. Gelukkig draagt z'n broertje dezelfde maar luiers, maarja het kan niet altijd.
En terwijl het juist sociaal veel beter gaat, hij laat sinds z'n derde verjaardag echt een onwijze sprong zien!
pi_161297819
Mijn nichtje van 3 had ook ineens zo'n fase. Die was vooral bang van apen, want er was een enge aap op de iPad. Volgens mij is het nu weer over met 3,5. Zou het helpen om samen allemaal snorretjes en brillen op de leeuwen te tekenen zodat ze minder eng zijn? Misschien toch weer een fase met veiligheid zoeken bij jullie?
pi_161298004
Jan heeft ook zo'n fase gehad
Bang voor donker, bang voor de aapstickers op de muur, bang voor de krokodil etc

Voor het donker hebben we weltrusten kleine beer gekocht.
pi_161298117
Loj L had dat laatst ook! Hier hielp het om hem te leren 'ga weg!' te roepen (tegen de enge dingen die er volgens hem waren). En als hij zegt dat hij bang is zeg ik altijd dat ik er ben. Het is nu alweer een stuk minder.
Ik vond het moeilijk want ik wilde zijn angst niet ontkennen maar er ook weer niet teveel in meegaan...

Soms als hij even alleen op zijn kamer is komt hij nog wel aanrennen, dan is hij bang. Maar dat heb ik zelf ook nog steeds wel eens :') :')
pi_161298219
Bij 3 krijgen ze het besef van angst. Yaro had het ook. Kyan ook maar minder sterk.
pi_161298257
Kdv is vanwege de kosten niet te doen loj. Vandaar voor go gekozen. Maar we hebben er een aantal achter de hand waar het gevoel wel goed bij is. Het is nu even bekijken welke dagen welke go omdat we wel 5 dagen pw nodig hebben, maar de go hebben allemaal verschillende werkdagen zeg maar. Eerst was ik echt tegen wisselingen maar de kindjes varen er goed bij. Ze ondrnemen allemaal leuke dingen met de kindjes en doen het vol enthousiasme en liefde. Dat was met deze go de laatste tijd ver te zoeken. Dus dat komt goed! ^O^
pi_161306774
Even een vraag. We gaan binnenkort een weekje op vakantie. en dan gaan we ook weer eens zwemmen. De laatste keer dat we met I in een zwembad waren, is alweer ruim een half jaar geleden. Toen gebruikte we de swimtrainer. Maar nu I ruim 2 is, vind ik dat toch niet zo handig, dus ben ik op zoek naar zwembandjes. Maar wat is dan aan te raden? Ik kwam bijvoorbeeld dit tegen:



Lijkt me op zich wel wat, want alleen bandjes aan de armen lijkt me wat weinig en een bandje om de middel is ook weer wat onhandig misschien en dan is ook weer de vraag: welke neem je? Hoe doen jullie dat?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161307990
Wij hebben wel alleen vleugeltjes. Hij speelt alleen in het peuterbadje en in het diepe bad heb ik hem vast. Bij center parcs hebben ze een soort zwemvestjes hangen, dat was daar verplicht dacht ik.
pi_161308340
Ik heb bij beide kinderen altijd alleen zwenvleugeltjes gehad. Ze drijven er prima mee en vanaf 1,5 'zwommen' ze zelf ook het zwembad rond ermee.
pi_161308367
Hier ook alleen vleugeltjes, hij 'zwemt' er ook mee rond in het diepe (met ons erbij uiteraard).
pi_161308814
Wij hebben eigenlijk nooit iets om. We houden haar altijd vast in het diepe, evt in een zwemring. En in het peuterbadje tot kniehoogte gaan vleugeltjes weinig verschil maken. En daar zitten we ook altijd bij, uiteraard.
We hebben wel vleugeltjes gekocht laatst, maar dat haatte ze echt. Dus snel weer afgedaan :D
pi_161308915
Die swimtrainer is er ook in een grotere maat als je wilt Franny. Wij hebben ook gewone bandjes en dan specifiek voor kleine kindjes, dus het bandje dat aan de onderkant zit is extra smal. Hebben we gehaald bij de Perry sport.
pi_161308979
T. wil niet meer vastgehouden worden in het water, dat is echt handig :+
pi_161309023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:57 schreef GotC het volgende:
T. wil niet meer vastgehouden worden in het water, dat is echt handig :+
Prima. Gewoon loslaten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161309126
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima. Gewoon loslaten.
Doen we ook, en hij komt nog aardig vooruit ook. Mét bandjes :+.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:22:35 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161309604
Hier hadden we vanaf 1,5 vleugeltjes in de allerkleinste maat (was even zoeken, intersport had ze toen). Dit jaar maar eens een maatje groter kopen, kunnen de kleintjes naar F. Zwemband vond J helemaal niks, te weinig bewegingsvrijheid. En we hadden m toch steeds vast (of favoriete spelletje, gooiden hem over :D)

Helemaal zonder drijfmiddelen is in de meeste zwembaden trouwens niet toegestaan. Komt er zo'n badmeester boos op je af als je je baby van 3 maanden in je armen mee het halfdiepe water in neemt, die mocht alleen in het peuterbad, of met een zwemband ;(
pi_161309656
Hier ook alleen vleugeltjes :Y
pi_161309861
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:22 schreef mousemicky het volgende:
Hier hadden we vanaf 1,5 vleugeltjes in de allerkleinste maat (was even zoeken, intersport had ze toen). Dit jaar maar eens een maatje groter kopen, kunnen de kleintjes naar F. Zwemband vond J helemaal niks, te weinig bewegingsvrijheid. En we hadden m toch steeds vast (of favoriete spelletje, gooiden hem over :D)

Helemaal zonder drijfmiddelen is in de meeste zwembaden trouwens niet toegestaan. Komt er zo'n badmeester boos op je af als je je baby van 3 maanden in je armen mee het halfdiepe water in neemt, die mocht alleen in het peuterbad, of met een zwemband ;(
Serieus? Haha, die vleugeltjes gaan pas vanaf 1,5 jaar ofzo. Plus, welk belang heeft een ouder in het niet vasthouden van zijn kind :')

Ik denk overigens dat vasthouden veel veiliger is. Ik zie wel eens ouders hun kind in een zwembandje gewoon maar laten dobberen terwijl ze met een half oog toekijken. Da's idd stukken veiliger _O-
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:35:51 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161310009
Jep, ik heb m ook uitgelachen, maar mocht toch echt t zwembad niet in. Hij wees heel serieus naar die zwembanden met zo'n zitje die ze hadden liggen. Geloof niet dat die badmeester (jongen van nog geen 20 denk ik) helemaal door had dat mijn baby z'n hoofd net recht kon houden, dus dat zitten nog een beetje veel gevraagd was...
pi_161310084
Ik vind die zwembanden met zo'n zitje echt afgrijselijk. Zit je dan als kind een beetje passief te dobberen, je kan niet eens met je handjes bij het water. Laat staan dat je je vooruit leert bewegen.
Ik zou uit protest een zwemband zonder zitje op baby's hoofd hebben gezet en het water in gedoken zijn :D
pi_161310861
Volgens mij is het standaard dat als ze kunnen lopen de vleugels o.i.d. verplicht zijn.

Bij de oudste hebben we een zwemvest gehad, nu alleen vleugels.
pi_161311377
In ons zwembad zijn bandjes (of een ander drijfhulpmiddel) verplicht :Y Ben het met je eens hoor Room, ouders horen toch altijd bij kinderen te zijn als ze in het water zijn en dat is toch het veiligste. Maar voor die halve seconde dat je even niet oplet vijd ik het wel een fijn idee.


Nog een tip voor kleine zwembandjes: De bandjes van Landal (ja, met Bollo erop :+).
pi_161311808
M. heeft oranje vleugeltjes. Vorige zomer dobberde ze zelfs daarmee in zee. Ging prima. :)
pi_161312288
Ik vond het fijne van die swimtrainer juist wel dat we I ook los konden laten, ze vond dat erg leuk: ze dacht dat ze helemaal zelf kon zwemmen. :D . Ze is sowieso nogal van het 'zelfstandig/autonoom' willen zijn. Maar het onhandige eraan vond ik dat het nogal een 'stellage' is, en aangezien I voortdurend van het diepe bad naar het peuterbadje wilde, vond ik het onhandig. In het peuterbadje werkt het natuurlijk juist niet met die swimtrainer om. En steeds aan/uit, werden we ook niet blij van.
Ik denk dat we dan toch gewoon voor vleugeltjes gaan, en vooral even letten op een goede maat.

Het lijkt me trouwens wel een heel normale regel dat kleine kindjes in diepe baden bandjes om hebben. En het is hoe dan ook logisch dat je altijd je kind in de gaten moet houden, ook met bandjes om.
Dat gezegd hebbende, toen ik een jaar of vier was en nog niet kon zwemmen, speelde ik ook vaak alleen bij de zee of in het zwembad. Mijn ouders vertrouwden me wel, geloof ik. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 10 april 2016 @ 08:56:59 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161322200
De meiden hebben altijd zwemvesten gehad.

Bram had tot nu toe bandjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 april 2016 @ 09:18:53 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161322382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 09:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Kdv is vanwege de kosten niet te doen loj. Vandaar voor go gekozen. Maar we hebben er een aantal achter de hand waar het gevoel wel goed bij is. Het is nu even bekijken welke dagen welke go omdat we wel 5 dagen pw nodig hebben, maar de go hebben allemaal verschillende werkdagen zeg maar. Eerst was ik echt tegen wisselingen maar de kindjes varen er goed bij. Ze ondrnemen allemaal leuke dingen met de kindjes en doen het vol enthousiasme en liefde. Dat was met deze go de laatste tijd ver te zoeken. Dus dat komt goed! ^O^
Even een zijstraat... Wel eens gedacht aan een aupair? Die zijn vergeleken met een go of kdv vrij goedkoop, met als nadeel dat ze wel bij je in huis woont ;). Maar ze is wel helemaal dedicated aanwezig voor jouw gezin en doet ook nog wat in huis.
KuikenGuppy
pi_161324426
Ja, maar ze mogen maar wel max een aantal uur per dag werken en dat was best weinig wat ik mij herinner. Mijn schoonzus heeft een aupair maar de kinderen gaan ook nog naar de BSO op sommige dagen.

Google zegt dit:
Au pairs in een gastgezin mogen vanaf juli volgend jaar nog maximaal 20 uur per week werken en maximaal 4 uur per dag. Nu is dat nog maximaal 30 uur per week. Dat hebben staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) en minister Asscher (Sociale Zaken) besloten.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_161325004
De regelgeving omtrent aupairs ken ik niet. Maar daxht altijd dat zoiets alleen voor de super rijken onder ons was :D . Weet jr wel... voetballers enzo hebben die toch ook altijd *)

Vanmiddag gaat de confrontatie plaats vinden. Dus vanmiddag weten we hoe de zaken ervoor staan en wat ons te doen staat.
  zondag 10 april 2016 @ 12:21:27 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161325100
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 11:38 schreef Skoap het volgende:
Ja, maar ze mogen maar wel max een aantal uur per dag werken en dat was best weinig wat ik mij herinner. Mijn schoonzus heeft een aupair maar de kinderen gaan ook nog naar de BSO op sommige dagen.

Google zegt dit:
Au pairs in een gastgezin mogen vanaf juli volgend jaar nog maximaal 20 uur per week werken en maximaal 4 uur per dag. Nu is dat nog maximaal 30 uur per week. Dat hebben staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) en minister Asscher (Sociale Zaken) besloten.
Oh, dat is inderdaad veranderd. Jammer :{.

@Twink, een aupair kost ongeveer ¤300 per maand plus kost & inwoning, de vliegtickets naar Nederland en evt Visa. Valt best mee dus. Maar je moet er dus twee hebben intussen :').
KuikenGuppy
pi_161332507
Vraagje: dragen jullie peuters een fietshelm en wat kost zo'n ding? :P
  zondag 10 april 2016 @ 19:11:35 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161333516
Mijnes niet dus geen idee ;).
KuikenGuppy
pi_161333781
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:33 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: dragen jullie peuters een fietshelm en wat kost zo'n ding? :P
De mijne wel heb een coconut die zijn wat duurder maar wel leuker ;) iets van 35/40 euro



Deze heeft jan
pi_161334418
En welke maat fiets hebben jullie met welke lengte kindjes?
Ik wil wel op de groei kopen maar twijfel of een 16 inch niet te groot is.
Hij is 1 meter exact. Dus theoretisch te klein voor 16 inch maar voor een 12 inch is hij met een jaar uitgegroeid. :?
pi_161334584
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:33 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: dragen jullie peuters een fietshelm en wat kost zo'n ding? :P
Ja en hij was 16 euro bij Halfords.

Fiets is een 12 inch, groter zou niet passen. En een jaar is hoe lang oudste hier ook gemiddeld met een fiets doet, dat went ;)
  zondag 10 april 2016 @ 20:07:13 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161334860
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:49 schreef vencodark het volgende:
En welke maat fiets hebben jullie met welke lengte kindjes?
Ik wil wel op de groei kopen maar twijfel of een 16 inch niet te groot is.
Hij is 1 meter exact. Dus theoretisch te klein voor 16 inch maar voor een 12 inch is hij met een jaar uitgegroeid. :?
Mijne is 1.20 en 5 jaar en scheurt het liefst nog op zijn 16 inch.
En weet je waarom? Omdat zijn 22 inch die we op de groei kochten net ietsie te hoog is en hij niet lekker af kan stappen.
Mijn advies is dus neem die 12 inch. Grotere kans dat hij veel op zijn fiets stapt dan met een fiets die te groot is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161334971
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:49 schreef vencodark het volgende:
En welke maat fiets hebben jullie met welke lengte kindjes?
Ik wil wel op de groei kopen maar twijfel of een 16 inch niet te groot is.
Hij is 1 meter exact. Dus theoretisch te klein voor 16 inch maar voor een 12 inch is hij met een jaar uitgegroeid. :?
Zoiets heet marktplaats.nl en dan een 12 inch op de kop tikken.. heb ik ook gedaan zeer goede keuze geweest. Teun zit nu op de 12 inch pogingen te doen om te fietsen lukt bijna als hij staat krijgt hij hem een keer rond...
Ben nu op zoek naar een 16 inch voor Jan
pi_161335395
Mijn oudste kreeg met 3 een 12 inch. 16 inch was toen nog te groot voor hem sowieso. Hij heeft er uiteindelijk 2 jaar mee gedaan. Met leren fietsen was het ook fijn. Net wat meer stabiliteit. Toen hij vorig jaar een 16 inch kreeg was dat in het begin even wennen qua hoogte.
Sinds 2 maanden heeft ie een 20 inch, is op het randje qua hoogte, maar hij fietst goed genoeg om dat op te kunnen vangen.
Jongste fietst nu op de 12 inch, of nou ja ze gebruikt vooral haar 12 inch loopfiets, maar het is wel fijn dat ze goed met haar voeten bij de grond kan. 16 inch zou op zich al zou passen qua fietsen, maar straks met leren zonder zijwieltjes is die extra stabiliteit wel heel fijn.
pi_161336609
Nog bedankt voor de adviezen. Hij begint ook echt angst te begrijpen dus dat zal er vast mee te maken hebben. Op z'n luiers tekenen vond hij maar gek "nee joh mama, doe niet zo raar :') " maar die ga ik een paar keer proberen.

Ik heb voor Ow vleugeltjes, dat gaat nu heel goed, ik heb ze toen in het zwembad gekocht, omdat ik nergens ff kleinste maat kon vinden. Hij zit nu in een maat groter, ondanks dat hij nog lang geen 15 kg weegt. Er hebben drie badmeesters meegekeken, dus ik heb er wel vertrouwen. Een hesje vond hij verschrikkelijk, maar ja t is Ow ;)

Verder heb ik nog geen fietshelm, die komt wel als hij zonder zijwieltjes fietst... :)

Ow moest gisteren voor het eerst als peuter overgeven. Hij had nu pas bewust door wat er gebeurde. Hij vond het op het bewuste moment verschrikkelijk natuurlijk, maar daarna ook heel nieuwsgierig. "Mam, hoe heet dat, waarom moest ik overgeven, waarom is mijn smaak nu zo vies, moet ik altijd overgeven na meloen?" Echt, ik kan er niet over uit hoe 'slim' hij nu wordt!
  zondag 10 april 2016 @ 21:31:21 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161338443
Slimme peuters O+ Hier ook af en toe verbanden die gelegd worden door J waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen.

Wij hebben vandaag een heerlijke dag gehad, naar de dierentuin geweest, Dierenrijk in Nuenen (bij Eindhoven). Ze profileren zichzelf als kinderdierentuin, en dat klopt ook echt. J vond t super, genoeg dieren, en heel heel veel speeltuintjes, ik denk na elke 5-10 minuten lopen. We hebben onszelf prima vermaakt van 11.30 tot 16.30, zo lang redden we het in het Safaripark bijna nooit :o
pi_161338687
Juist met zijwieltjes heeft de fietshelm hier een functie. Hij blijft nogal eens hangen in een put ofzo :')
pi_161341696
Qua zwembandjes zou ik als je alleen bandjes nog weinig vind, gaan voor een puddle jumper. Lijkt een beetje op het geen je eerder postte maar past beter. De versie van de decathlon uit je post is veel groter en past vaak erg slecht (ik werk in een zwembad en zie veel voorbij komen qua drijfmiddelen en ben van die echt geen fan)

Verder zag ik voorbij komen dat niet alle kinderen met drijfmiddelen het water in gaan als ze al kunnen lopen. Wanneer een kind kan lopen vind ik bandjes echt een must. Hoe vaak je wel niet ziet dat de ouders even een seconde de andere kant in kijken en het kind is verdwenen tussen de mensen.. Ook al ben je er zelf bij en let je heel goed op, het kan echt in een seconde gebeuren. Mijn advies is dan ook (en zo doe ik het zelf met mijn eigen kinderen ook) bandjes aan in het kleedhok en bandjes pas uit ook weer in het kleedhok. Mijn kinderen eten dus met bandjes aan bij het zwembad, en douchen na het zwemmen ook nog steeds mer bandjes aan.
Het kan zo snel fout gaan. En als gasten dat melden bij ons dat ze hun kind uit het oog zijn verloren ben ik altijd blij te horen als ie bandjes aan heeft, dat is toch een klein gevoel van veiligheid extra.

Fietsen hier geleerd op een 12 inch fiets (wilde pas met 4,5 oefenen, eerder vond ie het totaal niet interessant), toen hij kon fietsen (twee weken na beginnen met oefenen) zijn we overgestapt naar een 16 inch fiets. Maar om het daar op te leren zou echt een stap te ver geweest zijn hoor. Qua op en afstappen ed. Mijn advies is, een tweede hands 12 inch en die weer verkopen zodra hij klaar is voor een 16 inch.

Fietshelm hebben we hier trouwens niet. Heb ook niet het idee dat dat hier in het dorp überhaupt gedaan wordt, zie er nooit iemand mee. Verder eigenlijk niet over nagedacht trouwens.

De jongste durft nu net ook een loopfiets met twee wielen (de kleinste maat puky 10 inch denk ik) die is echt nog te klein voor 12 inch. Al hoop ik dat zij wel wil leren trappen op een driewieler want dat had de oudste dus nooit gedaan en die kon dus (naar eigen zeggen) niet op een trapperfiets fietsen.. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door hilliebillie op 10-04-2016 23:11:40 ]
pi_161342288
Bedankt voor de tips. :)
We hebben net vanavond een 12 inch via het prikbord van Zeelandnet gekocht. Een Batavus van 2013, ¤75. Zitten wel wat plekken op maar dat is met een likje verf zo gefixt. Qua fiets is is zo goed als nieuw. :)
Helm ben ik nog niet over uit. :P
pi_161344062
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:36 schreef L-E het volgende:
Juist met zijwieltjes heeft de fietshelm hier een functie. Hij blijft nogal eens hangen in een put ofzo :')
hier het zelfde + hij os me toch snel :o
pi_161344261
O mm die is mooi en leuk he :o :Y .. geloof gelijk dat je een toffe dag hebt gehad. En die mega glijbaan aan het begin/eind :o
pi_161344390
Leuk MM!

In ons zwembad moeten ook alle kinderen zwemvleugels of zwemband om. Vanaf 3 maanden ongeveer. Toen A 6 maanden was en net kon zitten, maar echt nog nergens heen ging, was hij mee in de swimtrainer. Vlak voor we weggingen ging ik nog even met hem opwarmen in het bubbelbad. Swimtrainer even af, want dat knuffelt zo lastig. Nou, toen stond de badjuf er direct naast. Mocht absoluut niet!!! Dat vond ik wel een beetje doorschieten hoor...

Zwemvleugels gaan op gewicht, ze zijn er vanaf 8 of 10 kg dacht ik. Er bestaan zeker ook wel kleine/smallere. Peuter heeft nu wel grotere, die kreeg hij van een vriendin en er stond Cars op. Tja, dan moeten die dus om :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161344442
Bij ons ins het zwembad zijn ze niet zo heel streng qua bandjes. Kaylee heeft ze met normaal zwemmen wel om. Tijdens de peuterles hoeft het niet maar doe ik het wel, ondanks dat ze niet zomaar het water in gaat je weet het maar nooit!

Fiets heeft ze een 12 inch. Alleen het trappen wil nog niet echt. Ze word liever geduwd door mij haha!
In het zitje heeft ze trouwens wel een helm op.
pi_161344909
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:10 schreef Goitske het volgende:

[..]

Zoiets heet marktplaats.nl en dan een 12 inch op de kop tikken.. heb ik ook gedaan zeer goede keuze geweest. Teun zit nu op de 12 inch pogingen te doen om te fietsen lukt bijna als hij staat krijgt hij hem een keer rond...
Ben nu op zoek naar een 16 inch voor Jan
Even wachten tot koningsdag is ook een optie! Staan ook altijd veel kinderfietsjes te koop dan..
pi_161344930
Bij ons is he niet verplicht om drijfmiddelen om te hebben (behalve in de glijbanen wildwaterbaan en in het diepe) maar we raden het wel aan vanaf dat ze kunnen lopen. Daarvoor heeft bandjes geen nut (dan kunnen ze er vaak nog niet op blijven drijven, of het heeft een behoorlijke impact op de schouderspieren/banden om echt op bandjes te drijven).

Ik ben inderdaad ook wel eens in een zwembad geweest waar alle kinderen drijfmiddelen aan moesten. Eline was toen nog geen jaar en kon nog niet lopen. Heb toen toch maar een veel te groot zwemvestje aangedaan die ze daar hadden. Daar bleef ze ook niet op drijven maar was het wel goed. Vind ik vreemde logica.
Babyfloat ben ik zelf niet zon fan van. Kind hangt alleen met de beentjes in het water, kan er met z'n handjes amper bij. En de afstand tussen ouder en kind is vrij groot, je kunt niet fijn huid op huid contact hebben en lekker knuffelen in het water. Swimtrainer vind ik dan wel weer prettig in gebruik, maar die zou ik dan weer niet in een grotere maat kopen omdat ik het op een behaalde leeftijd toch wel weer beperkend vind. Maar dat is persoonlijk. Puddlejumper bij de oudste best lang gebruikt, die bleef ook niet lekker drijven op vleugels (bewoog niet met z'n benen..) bij de jongste al snel over gestapt op vleugels. Die dreef daar juist weer lekkerder op
pi_161344942
Heerlijk, het mooie weer O+
Zijn constant buiten in de speeltuin en T. is dol op fietsen op z'n wishbonebike. Vind het zo leuk om te zien hoe behendig hij ermee is.
Ik merkte dat het zadeltje wel bijgesteld kon worden en ja hoor, 2 pinnetjes omhoog sinds vorig jaar herfst :D.
  maandag 11 april 2016 @ 09:40:28 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161344953
Is de puddlejumper niet onprettig bij de armpjes? Ik zoek ook een alternatief voor bandjes/vleugeltjes, heb afgelopen vakantie gezien dat die dingen enorm schuren op de rug. Sommige kinderen hadden er flinke schaafwonden van -O-.
KuikenGuppy
pi_161344986
Echt? :o Nog nooit gezien. Waren die bandjes niet te groot oid?
pi_161345040
Mijn dame is nog geen peuter qua leeftijd maar qua grootte wel, zij heeft tegenwoordig idd vleugeltjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 11:20:40 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161346487
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:43 schreef GotC het volgende:
Echt? :o Nog nooit gezien. Waren die bandjes niet te groot oid?
Volgens mij niet... Bij kuiken schuurden ze trouwens ook. En ik kan me ook niet herinneren dat ik ze lekker vond zitten vroeger ;). Ik denk dat we voor die puddle jumpers gaan, als die er in kuikens maat zijn (hij is nog geen 14 kilo).
KuikenGuppy
pi_161346596
W heeft ook wel eens schuurplekjes idd. Maar meestal gaan we zonder bandjes bij het guppyzwemmen.. Hoef dan ook niets drijverigs, want ik hou haar de hele tijd in de gaten, ze is niet wegloperig en het is er ook nooit druk..
pi_161346641
Wat vervelend, hier echt nog niet gemerkt. Was eerst van plan om naar andere bandjes te kijken maar ik wacht maar even :+.

Puddle jumpers vind ik er zo grappig uit zien :D Als ze maar hun werk doen ^O^
pi_161346664
bij ons kan t ook aan de bandjes liggen (van cars)..
pi_161346670
mijn oudste heeft ook schuurplekken, ze heeft t bij bandjes en ze heeft t bij zwemschijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee zwemmen ze op zwemles. Daar heeft ze gelukkig geen last omdat ze daar al wat ouder zijn en wat soepeler in materiaal. Ze heeft nu een badpakje aan wat hooggesloten is en daarmee heeft ze geen last. Hopelijk snel dr zwemdiploma dan kan ze zonder hulpmiddelen.
*poef* nu is het weg
pi_161346877
Wat is volgens jullie het beste drijfhulpmiddel voor in het zwembad? En waarom?
pi_161347029
ik ben fan van die schijven, beginnen met 3 en steeds 1 eraf halen. T reguliere zwembad hier in de stad zei dat ze niet mochten, maar ze zijn goedgekeurd volgens de normen die zij willen, dus wij gebruiken ze gewoon.
*poef* nu is het weg
pi_161347034
Hier altijd vleugeltjes, en omdat die hun werk goed doen is er nooit de behoefte geweest een ander hulpmiddel te gebruiken.
  maandag 11 april 2016 @ 11:49:17 #99
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161347109
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:45 schreef L-E het volgende:
Hier altijd vleugeltjes, en omdat die hun werk goed doen is er nooit de behoefte geweest een ander hulpmiddel te gebruiken.
+1. Mijn beide meiden dragen vleugeltjes. S. is 1,5 en draagt de kleinste maat, die heeft noooit in zo'n band willen zitten, ook niet in zo'n swimtrainer. E. is ruim 3,5 en gaat als een speer met die vleugetjes. Ik zou niet zo goed weten waarom er iets anders zou moeten komen..
pi_161347143
Hier hadden we ook tot alle tevredenheid de vleugels. Bij zwemles hadden ze de schijven en ik merkte aan oudste dat ze niet zo goed kon switchen. Ze gaf aan dat t met schijven zo anders voelde dan met de vleugels. Vandaar dat we de schijven aangeschaft hebben.
*poef* nu is het weg
pi_161347282
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:38 schreef GotC het volgende:
Wat is volgens jullie het beste drijfhulpmiddel voor in het zwembad? En waarom?
Voor kleintjes tot ze kunnen lopen een swimtrainer, ze kunnen dan redelijk vrij bewegen in het water en je ben dichterbij je kind als met een babyfloat. En natuurlijk ook regelmatig los zwemmen
Als ze kunnen lopen een puddlejumper (die ging hier ook goed al met 9 kilo (is maar een maat) die kan zo lang kind het prettig vind. De oudste heeft hem gedragen tot 3 jaar ongeveer. De jongste wat korter. Zou wel zeker voor kleintjes adviseren een nieuwe te kopen (of zeker weten dat ze door een wat smaller kind gedragen zijn). Die ik voor de oudste had waren de bandjes best wat ruimer geworden (was een forse jongen) en die was voor m'n petit meisje wel wat te groot. Terwijl een nieuwe haar wel goed paste.
Hier bij beiden geen last gehad van schuren trouwens. Ze bleven er goed op drijven en ze kunnen deze zelf niet uit doen (en schieten niet uit als ze bijvoorbeeld uit een glijbaan komen, dat zie ik met losse bandjes wel nog eens gebeuren).
Daarna zou ik gaan voor opblaasbare vleugeltjes (heb zelf trauma van vroeger van die schijven op zwemles die enorm knelden/pijn deden. Al merk bij de oudste bij zwembandjes ook wat wringplekken op. Maar hij heeft in ieder geval in de zomer (buiten) een zwemshirt aan.

Een goed passend zwemvestje is ook een optie. Mits de rits op de rug kan en kind hem niet zelf kan opendoen/uit doen. Koop nooit een opblaasbaar zwemvestje. Die zitten altijd k*t. Die hebben zoveel drijfvermogen dat de achterkant vaak boven het hoofd van het kind uit steekt.

Maar verder is het ook persoonlijke voorkeur hoor. Een pakje met drijvers kan ook. Maar hou er dan rekening mee dat als je een keer niet zon pakje aan geeft dat een kind dan denkt dat ie wel blijft drijven want dat is ie gewend bij zwemmen. (Zwemkleding aan en ik blijf drijven) maar verder zeker niet slecht.

En sommige kinderen moet ook gewoon leren drijven met een bepaald drijfmiddel.
pi_161347952
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:45 schreef L-E het volgende:
Hier altijd vleugeltjes, en omdat die hun werk goed doen is er nooit de behoefte geweest een ander hulpmiddel te gebruiken.
Dit idd.

Ook nooit schuurplekken gehad trouwens.
pi_161349146
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 11:58 schreef hilliebillie het volgende:

Als ze kunnen lopen een puddlejumper (die ging hier ook goed al met 9 kilo (is maar een maat) die kan zo lang kind het prettig vind. De oudste heeft hem gedragen tot 3 jaar ongeveer.
Dank voor al je informatie. Dit was ook nog een vraag van mij inderdaad, want I weegt nu zo'n 13 kilo maar bij de informatie van puddlejumper staat vanaf 15. Maar dan ga ik daarvoor inderdaad. Vind het fijn als ze iets meer dan alleen bandjes om haar armen heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161349272
Hier hebben ze altijd vleugeltjes (gehad) bij vrij zwemmen. Tijdens baby/peuterzwemmen geen drijfmiddelen, behalve dat wat bij die les hoort, en bij de gewone zwemles gebruiken ze ook geen vaste drijfmiddelen.

Vanochtend overigens eens niet wezen zwemmen met Femke. Ze heeft nogal last van haar oortjes en is al dagen allesbehalve fit. Maar daardoor konden we wel weer eens ouderwets op maandagochtend uitgebreid boodschappen doen! Dat was eigenlijk ook weer eens best leuk. Nu we weer eens de tijd hadden, en niet doodop van het zwemmen gehaast door de winkel moeten om op tijd te zijn om Lars van school te halen :)
pi_161349469
Ja, samen boodschappen doen vind ik ook heel gezellig. *; .

Boodschappen halen met favoriete knuffel in de tas. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben afgelopen week echt een heel ander kind gehad dan anders. Die doorkomende laatste kiezen in combinatie met een verkoudheid en keelpijn maakten haar heel futloos, huilerig en hangerig. Ze kon niets hebben en wilde ook niets. Het was heel sneu. Van die lodderige oogjes, schrale wangetjes door alle snot die ze over haar hele gezicht uitveegt, bloed in haar mondje door de kiezen, en op een gegeven moment ook een bloedneus door de verkoudheid. ;( . Maar vanochtend, en na vele uren slaap dit hele weekend, was ze eindelijk weer een beetje de oude. Zo fijn om haar dan weer te horen lachen, en plezier te zien hebben. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161354415
Gezellig Shandaly O+

Ahh Franny. Dat is sneu. Fijn dat het nu beter gaat met haar :*
pi_161354924
Wat gezellig Shandaly. Leuk als dagen eens anders lopen dan anders :D

Ahw franny, dat klinkt ontzettend zielig.. :*

Zwemmen doen we bijna niet :@

Vorige week moesten we met Eva naar de kinderarts omdat ze haar ontlasting te lang op houdt en hier dus weer obstipatie van krijgt. We hebben een verwijzingen voor de poep poli binnen.
De kinderarts merkte verder op dat ze wel heel erg wit en vermoeid eruit ziet, een hele bolle buik heeft en haar lengte was in curve afgenomen. Van gemiddeld naar -1. Ook haar gewicht was iets te weinig omhoog gegaan (laatste jaar 1100 gram totaal). Dat samen met al sinds haar geboorte problemen rondom ontlasting en buikpijn was voor de kinderarts reden om maar weer onderzoek te gaan doen. We moesten meteen bloed laten prikken en kregen een potje mee voor ontlastingonderzoek. Over drie maanden terug komen om te kijken of haar groei is bijgetrokken. En over twee weken de uitslagen per telefoon. Er is in ieder geval geprikt op ijzertekort, coeliakie en opname van vitaminen (?) Meiske raakte al in paniek bij witte jas 1 maar ging volledig door het lint uiteindelijk.. Ze is zo bang voor artsen :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 11-04-2016 20:19:20 ]
E.
pi_161355059
Nog een plaatje bij het praatje. Bijna drie jaar alweer O+

Maar goed, ze ziet er dus niet zo goed uit. Zouden bijna hopen dat er wel iets uit de onderzoeken komt onderhand..
E.
pi_161355787
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat gezellig Shandaly. Leuk als dagen eens anders lopen dan anders :D

Ahw franny, dat klinkt ontzettend zielig.. :*

Zwemmen doen we bijna niet :@

Vorige week moesten we met Eva naar de kinderarts omdat ze haar ontlasting te lang op houdt en hier dus weer obstipatie van krijgt. We hebben een verwijzingen voor de poep poli binnen.
De kinderarts merkte verder op dat ze wel heel erg wit en vermoeid eruit ziet, een hele bolle buik heeft en haar lengte was in curve afgenomen. Van gemiddeld naar -1. Ook haar gewicht was iets te weinig omhoog gegaan (laatste jaar 1100 gram totaal). Dat gecombineerd met al sinds haar geboorte problemen rondom ontlasting en buikpijn was voor de kinderarts reden om maar weer onderzoek te gaan doen. We moesten meteen bloed laten prikken en kregen een potje mee voor ontlastingonderzoek. Over drie maanden terug komen om te kijken of haar groei is bijgetrokken. En over twee weken de uitslagen per telefoon. Er is in ieder geval geprikt op ijzertekort, coeliakie en opname van vitaminen (?) Meiske raakte al in paniek bij witte jas 1 maar ging volledig door het lint uiteindelijk.. Ze is zo bang voor artsen :'(
Ik zag je foto en las eerste stuk van je verhaal eerste wat ik dacht is het geen coeliakie?
Maar zag net dat ze daar op onderzoeken ;)
Zelf werk ik voor een kindermdl arts vandaar gelijk herkenning van de klachten... Ik hoop voor je dat het niet zo is maar nog meer dat ze vinden wat het is
Mocht het wel zo zijn kan ik evt oms info pakket sturen plus wat glutenvrije recepten. We hebben toestemming van jamie Oliver nederland en schrijfster van goedzoet om een paar recepten van hun aan de patiënten te geven
pi_161355992
Och wat ziet ze idd bleek en moe ;(. Hopelijk komt er iets uit waar jullie wat mee kunnen Spark. En al bijna 3 :o *O*
pi_161356923
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:44 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik zag je foto en las eerste stuk van je verhaal eerste wat ik dacht is het geen coeliakie?
Maar zag net dat ze daar op onderzoeken ;)
Zelf werk ik voor een kindermdl arts vandaar gelijk herkenning van de klachten... Ik hoop voor je dat het niet zo is maar nog meer dat ze vinden wat het is
Mocht het wel zo zijn kan ik evt oms info pakket sturen plus wat glutenvrije recepten. We hebben toestemming van jamie Oliver nederland en schrijfster van goedzoet om een paar recepten van hun aan de patiënten te geven
Ze heeft wel veel klachten die er op lijken inderdaad, alleen groeiachterstand niet. Ze is wel altijd een lichtgewichtje geweest maar in lengte altijd heel gemiddeld. En er is al eens eerder op geprikt, toen waren de uitslagen negatief. Kinderarts zei dat het soms voorkomt dat testen eerst negatief zijn en later alsnog positief.
Ik weet niet, we klungelen nu al zo lang.. En iedere keer weer nieuwe onderzoeken en prikken en nog nooit is er iets uitgekomen.. Vind het zo zielig ;(

Oh en ik zal je onthouden! Mocht het nodig zijn ga ik je even een PM doen :*
E.
pi_161357177
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:17 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ze heeft wel veel klachten die er op lijken inderdaad, alleen groeiachterstand niet. Ze is wel altijd een lichtgewichtje geweest maar in lengte altijd heel gemiddeld. En er is al eens eerder op geprikt, toen waren de uitslagen negatief. Kinderarts zei dat het soms voorkomt dat testen eerst negatief zijn en later alsnog positief.
Ik weet niet, we klungelen nu al zo lang.. En iedere keer weer nieuwe onderzoeken en prikken en nog nooit is er iets uitgekomen.. Vind het zo zielig ;(

Oh en ik zal je onthouden! Mocht het nodig zijn ga ik je even een PM doen :*
De klachten kunnen van stereotype coeliakie zijn dus groeiachterstand en bolle buik tot onbegrepen buikpijn klachten en alles er tussen in.

Kindergeneeskunde in apeldoorn heeft een stuk of 80 op het moment onder behandeling
pi_161357187
En een andere voedingsallergie Spark? Tarwe, kma, etc?
pi_161357293
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:24 schreef L-E het volgende:
En een andere voedingsallergie Spark? Tarwe, kma, etc?
KMA is als baby een punt geweest, hebben toen Nutramigen moeten geven maar dat gaf geen verbetering van de klachten en is dus uiteindelijk uitgesloten. Andere allergieën weet ik niet, is nog niet onderzocht. Maar is misschien wel iets om te bespreken als uit deze onderzoeken weer niets komt.
E.
  maandag 11 april 2016 @ 20:30:56 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161357436
Het verhaal komt me wel bekent voor. Moe, bleek, bolle buik, buikpijn.

Wanneer krijg je de uitslag?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161357501
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Het verhaal komt me wel bekent voor. Moe, bleek, bolle buik, buikpijn.

Wanneer krijg je de uitslag?
Kwam er bij jullie iets uit?
pi_161357608
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Het verhaal komt me wel bekent voor. Moe, bleek, bolle buik, buikpijn.

Wanneer krijg je de uitslag?
Bij jullie kwam er coeliakie uit he? De 19e krijgen we de uitslag.
E.
  maandag 11 april 2016 @ 20:36:32 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161357706
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:32 schreef danic het volgende:

[..]

Kwam er bij jullie iets uit?
Ik zeg snel uit mn hoofd 1,5 jaar terug. Lang lopen zeulen ook, huisarts die het allemaal wel mee vond vallen, kinderen hebben wel eens buikpijn en last van poepen.

Uiteindelijk is Leyla wel een schoolvoorbeeld qua achterblijven in groei, maar daar gaven we altijd haar aangeboren hartafwijking de schuld van. Ook dat ze daarom moe was enz enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 april 2016 @ 20:37:21 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161357746
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:34 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Bij jullie kwam er coeliakie uit he? De 19e krijgen we de uitslag.
Hopelijk komt er gewoon wat uit. Want hoe kut een diagnose soms ook is, je hebt dan in elk geval antwoord wat er in godsnaam met je kind is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161357838
Poe, spark, wat sneu dat ze zo moe is en last van haar buik heeft. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kan :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 april 2016 @ 20:40:41 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161357908
Oh ja coeliakie inderdaad.

Nu houden we Jen weer in de gaten. Ook alweer steeds buikpijn en opeens de groei die inkakt. Wel al eens geprikt op antistoffen, maar die waren te weinig voor een diagnose.

Maar ik heb geen idee en de jeugdarts dus ook niet, of coeliakie is aangeboren of dat het ook later kan ontwikkelen. Je hoort wel vaak dat klachen vaak later pas worden ontdekt, maar vaak zijn er dan wel altijd wel klachten geweest.

Anyway. Het is gewoon klotezooi en soms vind ik het echt wel sneu om weer uit te leggen dat ze iets niet kan eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 april 2016 @ 20:40:48 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161357915
Ahhhh spark, je meissie... ;(.
KuikenGuppy
pi_161358163
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja coeliakie inderdaad.

Nu houden we Jen weer in de gaten. Ook alweer steeds buikpijn en opeens de groei die inkakt. Wel al eens geprikt op antistoffen, maar die waren te weinig voor een diagnose.

Maar ik heb geen idee en de jeugdarts dus ook niet, of coeliakie is aangeboren of dat het ook later kan ontwikkelen. Je hoort wel vaak dat klachen vaak later pas worden ontdekt, maar vaak zijn er dan wel altijd wel klachten geweest.

Anyway. Het is gewoon klotezooi en soms vind ik het echt wel sneu om weer uit te leggen dat ze iets niet kan eten.
Heb je wel eens de HLA typering laten prikken? dus de HLA DQ2 en HLA DQ8? daaraan kun je zien of de erfelijkheid aanwezig is, als dat negatief is heb je je antwoord of het coeliakie is of niet. De HLA typering staat op een formulier van Sanquin zo uit mijn hoofd nr 14 dat is eentje met een blauwgroenige rand en staat het in de meest rechter kolom

Het nadeel van huisartsen en vaak ook gewone kinderartsen zijn er minder alert op, buikpijn gebeurt vaker klaar. Pas als het zo duidelijke coeliakie is denken ze er vaak pas aan. Ik pik ze vaak al bij de verwijzingen er uit dat ik ze voorleg aan mijn arts 9 van de 10x heb ik gelijk
pi_161358280
Ah, wat zielig van die onderzoeken steeds. Dat lijkt me zo rot om te zien. Hopelijk komt er een duidelijke diagnose uit, en een plan van aanpak.

I had vanmiddag iets raars. Haar vader komt thuis, normaalgesproken is ze altijd blij om hem te zien maar nu wilde ze hem echt niet zien, verstopte zich, draaide zich van hem weg en begon hem zelfs te slaan toen hij bij haar kwam. Dat bleef ook zo. Dat slaan is iets van de laatste dagen. Ze begint mij ook bij het minste of geringste te slaan. We denken dat het onderdeel is van haar frustratie over het feit dat ze zich niet goed voelde, maar vanmiddag kwam het wel heel erg vanuit het niets.
Wat wel weer fijn is; later zaten we samen op de schommel, en dat is de manier om 'gesprekjes' te voeren met haar, ze gaat dan heel veel kletsen. Ik vroeg aan haar wat er was toen ze papa sloeg, of ze boos was. Toen zij ze 'niet boos, verdrietig'. Misschien had ze hem juist gemist?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 11 april 2016 @ 20:53:38 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161358438
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:46 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heb je wel eens de HLA typering laten prikken? dus de HLA DQ2 en HLA DQ8? daaraan kun je zien of de erfelijkheid aanwezig is, als dat negatief is heb je je antwoord of het coeliakie is of niet. De HLA typering staat op een formulier van Sanquin zo uit mijn hoofd nr 14 dat is eentje met een blauwgroenige rand en staat het in de meest rechter kolom

Het nadeel van huisartsen en vaak ook gewone kinderartsen zijn er minder alert op, buikpijn gebeurt vaker klaar. Pas als het zo duidelijke coeliakie is denken ze er vaak pas aan. Ik pik ze vaak al bij de verwijzingen er uit dat ik ze voorleg aan mijn arts 9 van de 10x heb ik gelijk
Nee alleen anti ttg.

Ik heb gewoon te weinig verstand van dit. Ik weet niet waar ik op moet staan om te testen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161358979
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee alleen anti ttg.

Ik heb gewoon te weinig verstand van dit. Ik weet niet waar ik op moet staan om te testen.
Vragen om hla typering en dan specifiek om de hla dq2 en hla dq8 dat is de erfelijkheid voor coeliakie
http://www.sanquin.nl/pro(...)even/juni2012-item4/
pi_161360840
Tico je hebt me ooit gezegd dat je meiden allebei het gen hebben en Bram niet. Volgens mij is die bepaling wel al gedaan dus als ik het me goed herinner :)
(wij gaan vrijdag weer, ook voor extra aandacht voor de oudste)
:)
pi_161361105
Sparkling mocht je er niet helemaal uitkomen met de arts en coeliakie blijft toch knagen dan kun je altijd een afspraak maken bij de coeliakiepoli van het LUMC. Daar zit dr Luisa de Mearin, expert op dit gebied :) https://www.lumc.nl/org/coeliakiepoli/

Mijn E. heeft daar haar biopt gehad, ze had al een diagnose obv antistoffen maar vanwege een lopend onderzoek wilde onze kinderarts liever in het lumc het biopt dan in eigen zh.
:)
pi_161362662
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:54 schreef mignonne het volgende:
Sparkling mocht je er niet helemaal uitkomen met de arts en coeliakie blijft toch knagen dan kun je altijd een afspraak maken bij de coeliakiepoli van het LUMC. Daar zit dr Luisa de Mearin, expert op dit gebied :) https://www.lumc.nl/org/coeliakiepoli/

Mijn E. heeft daar haar biopt gehad, ze had al een diagnose obv antistoffen maar vanwege een lopend onderzoek wilde onze kinderarts liever in het lumc het biopt dan in eigen zh.
Als apeldoorn dichterbij is dan is dat ook een optie zit dr oudshoorn kinderarts MDL, zij scopieerd zelf. Staat landelijk ook erg goed bekend
pi_161363045
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:24 schreef Goitske het volgende:

[..]

Als apeldoorn dichterbij is dan is dat ook een optie zit dr oudshoorn kinderarts MDL, zij scopieerd zelf. Staat landelijk ook erg goed bekend
Zijn wel meer artsen die zelf scopie uitvoeren toch? :? ik vind dat niet zo interessant eerlijk gezegd of de arts het wel of niet zelf doen, als ze het maar laten doen. Anyhoe, t ging me er meer om dat je in het lumc ook zonder verwijzing terecht kunt met kind. Vandaar het 'niet helemaal er uit komen'.
:)
pi_161367411
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zijn wel meer artsen die zelf scopie uitvoeren toch? :? ik vind dat niet zo interessant eerlijk gezegd of de arts het wel of niet zelf doen, als ze het maar laten doen. Anyhoe, t ging me er meer om dat je in het lumc ook zonder verwijzing terecht kunt met kind. Vandaar het 'niet helemaal er uit komen'.
Kinderartsen mogen geen scopieen doen tenzij ze mdl arts zijn. In onze regio is zij de enige daarnaast in Nijmegen en Utrecht. Waar zij trouwens ook gewerkt heeft maar voor apeldoorn kiest ivm de reisafstand ze woont in de omgeving van hengelo en wil niet in het mst werken omdat haar man daar werkt.

Evt kan de volwassenmdl de scopieen uitvoeren maar dat gaat vaak minder kindvriendelijk
pi_161367594
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 06:56 schreef Goitske het volgende:

[..]

Kinderartsen mogen geen scopieen doen tenzij ze mdl arts zijn. In onze regio is zij de enige daarnaast in Nijmegen en Utrecht. Waar zij trouwens ook gewerkt heeft maar voor apeldoorn kiest ivm de reisafstand ze woont in de omgeving van hengelo en wil niet in het mst werken omdat haar man daar werkt.

Evt kan de volwassenmdl de scopieen uitvoeren maar dat gaat vaak minder kindvriendelijk
Ja dat weet ik, maar er zijn dus meer kinder-mdl artsen die zelf scopieën doen, en indien ze het niet zelf doen wordt er doorgaans verwezen dus ik vind het persoonlijk niet zo boeiend of de kinderarts dat wel of niet zelf doet. Wij zijn ook verwezen, bij E. naar het LUMC en bij A. naar de kinderMDL van een ander zh hier in de buurt.

Het ging mij helemaal niet over of de arts wel of geen scopie doet. Nogmaals, ik geef Sparkling alleen de tip van het LUMC voor als ze er met haar eigen arts niet uit komt.
:)
pi_161367658
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 07:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar er zijn dus meer kinder-mdl artsen die zelf scopieën doen, en indien ze het niet zelf doen wordt er doorgaans verwezen dus ik vind het persoonlijk niet zo boeiend of de kinderarts dat wel of niet zelf doet. Wij zijn ook verwezen, bij E. naar het LUMC en bij A. naar de kinderMDL van een ander zh hier in de buurt.

Het ging mij helemaal niet over of de arts wel of geen scopie doet. Nogmaals, ik geef Sparkling alleen de tip van het LUMC voor als ze er met haar eigen arts niet uit komt.
Ik geef aan als dit meer in haar regio ligt of handiger is dit ook een optie is

Het aantal kindermdl artsen in nederland is namelijk heel laag
pi_161367689
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 07:52 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik geef aan als dit meer in haar regio ligt of handiger is dit ook een optie is
Ja dat begreep en begrijp ik en dat zal voor Sparkling wel gelden geloof ik, maar je gaat voorbij aan wat ik zei. Ik gaf het lumc aan omdat men daar zonder verwijzing terecht kan. Doorgaans kan dit niet in andere ziekenhuizen. Lang niet iedereen is op de hoogte van het bestaan van die poli, vandaar.
:)
pi_161367693
ja doe je weer een ninja edit :') je hoeft niet per se bij een kinder mdl te zijn om een goede diagnose of follow-up te krijgen, daar zijn wij het bewijs van.
:)
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:53:00 #136
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161368141
Oh Spark, wat sneu voor je mooie meisje dat ze steeds zo'n last heeft. Hopelijk vinden ze iets dat goed te behandelen is.

Franny, een periode van slaan is herkenbaar :Y Nora sloeg nooit, tot een paar maanden geleden toen ze er ineens mee begon bij frustratie of onmacht. Ze heeft idd ook wel eens geslagen toen ze heel verdrietig was, alsof ze niet wist wat ze met al die emotie moest.
Dat lijkt nu weer over te zijn trouwens, nu gaat ze weer gewoon over de grond rollen :P
Wel knap dat ze het al wel kan verwoorden het verschil tussen boos en verdrietig. Dat lijkt hier nog wel eens door elkaar te lopen. Misschien ook omdat ze ook gaat huilen als ze boos is.

[ Bericht 75% gewijzigd door Sylver_ op 12-04-2016 08:59:48 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161368286
Dankjewel Mignonne, dat wist ik inderdaad niet. :*
Ik heb zelf nog geen idee in welke richting ik het zoeken moet maar dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk. We hoopten op verbetering van het moe zijn en slechte slapen na buisjes en neusamandelen verwijderen maar helaas, moeten het ergens anders zoeken.
E.
pi_161368385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:08 schreef .Sparkling. het volgende:
Dankjewel Mignonne, dat wist ik inderdaad niet. :*
Ik heb zelf nog geen idee in welke richting ik het zoeken moet maar dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk. We hoopten op verbetering van het moe zijn en slechte slapen na buisjes en neusamandelen verwijderen maar helaas, moeten het ergens anders zoeken.
Ik weet hoe het is, het is slopend om zo naar je kind te moeten kijken en gewoon te weten dat er iets is, maar wat?! Wij hadden het destijds met de jongste en nu ook weer met de oudste. Het blijft modderen. Ik had echt het gevoel dat het aan mij lag soms, dat ik dat kind niet al die onnodige onderzoeken aan moest doen enz. Ik had t gevoel datze door mn vingers door glipte maar niemand zag echt wat ik zag, behalve de kinderarts gelukkig. Grote opluchting na diagnose hier. Ik hoop dat je er snel achter bent wat er speelt, ongeacht wat dat is.
Heel veel sterkte en mocht je je ei kwijt willen dan facebook gerust he :) (werkt makkelijker dan dm).
:)
pi_161368392
Daar ben ik weer :) Ik heb zoveel mogelijk meegelezen, sorry als ik iemand vergeet :D

Wij zijn afgelopen weekend in Texel geweest met de hele schoonfamilie (10 volwassenen, 3 peuters en 2 kleuters). Was een topweekend, wat een mooi weer! 8-) B vond het supergezellig en enorm vermoeiend. Elke ochtend moesten we hem tegen 08:30 wakker maken, de rest was al om 06:30 awake. :+ Veel op het strand geweest, naar het zwembad (met bandjes van die goedkope vleugeltjes, sowieso verplicht maar mijnheer heeft totaal geen angst en gaat het liefst in het diepe en duikt onder), lekker gegeten, gevoetbald etc. Hij is nu naar het KDV maar is echt moe dus we halen hem op tijd op.
Zelf zijn we ook afgedraaid, heel gezellig allemaal maar 4 dagen in een huis met zijn allen is aardig vermoeiend. Schoonvader heeft erg leuke foto's gemaakt, als we ze hebben zal ik ze hier delen. O+

Spark en Ticootje :* Klinkt naar al die onderzoeken!
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:16:50 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161368397
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:49 schreef mignonne het volgende:
Tico je hebt me ooit gezegd dat je meiden allebei het gen hebben en Bram niet. Volgens mij is die bepaling wel al gedaan dus als ik het me goed herinner :)
(wij gaan vrijdag weer, ook voor extra aandacht voor de oudste)
Nee dat was de uitslag van de antistoffen. Bram had geen antistoffen, Jen wel. Daar hingen ze meteen aan dat Jen dan ook het gen zou hebben, anders zou ze geen antistoffen hebben..

Ik ben hier gewoon niet genoeg op mn strepen gaan staan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:17:52 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161368411
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:54 schreef mignonne het volgende:
Sparkling mocht je er niet helemaal uitkomen met de arts en coeliakie blijft toch knagen dan kun je altijd een afspraak maken bij de coeliakiepoli van het LUMC. Daar zit dr Luisa de Mearin, expert op dit gebied :) https://www.lumc.nl/org/coeliakiepoli/

Mijn E. heeft daar haar biopt gehad, ze had al een diagnose obv antistoffen maar vanwege een lopend onderzoek wilde onze kinderarts liever in het lumc het biopt dan in eigen zh.
Wat is het beleid voor een biopt? Ik heb begrepen dat het voor kinderen al niet mer nodig is bij duidelijke bloeduitslagen voor een definitieve diagnose. Leyla haar antistoffen waren onmeetbaar hoog en ze heeft nooit een biopt gehad daarom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:20:09 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161368448
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet hoe het is, het is slopend om zo naar je kind te moeten kijken en gewoon te weten dat er iets is, maar wat?! Wij hadden het destijds met de jongste en nu ook weer met de oudste. Het blijft modderen. Ik had echt het gevoel dat het aan mij lag soms, dat ik dat kind niet al die onnodige onderzoeken aan moest doen enz. Ik had t gevoel datze door mn vingers door glipte maar niemand zag echt wat ik zag, behalve de kinderarts gelukkig. Grote opluchting na diagnose hier. Ik hoop dat je er snel achter bent wat er speelt, ongeacht wat dat is.
Heel veel sterkte en mocht je je ei kwijt willen dan facebook gerust he :) (werkt makkelijker dan dm).
A had toch ook geen antistoffen?

Weet jij of coeliakie zich wel op latere leeftijd kan ontwikkelen als je er aanleg voor hebt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:20:36 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161368459
kwartet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161368662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dat was de uitslag van de antistoffen. Bram had geen antistoffen, Jen wel. Daar hingen ze meteen aan dat Jen dan ook het gen zou hebben, anders zou ze geen antistoffen hebben..

Ik ben hier gewoon niet genoeg op mn strepen gaan staan.
Oooh dan heb ik je verkeerd begrepen. In dat geval zou ik voor jen vragen om biopsie. Is wel belastend maar dan heb je uitsluitsel. Als Jen antistoffen had die boven de 7 zijn (van een bepaalde waarde) dan is dat in principe reden voor biopt.

Beleid voor biopt is idd dat na positieve uitslag bij antistoffen altijd biopt volgt tenzij antistoffen tienvoud van uitgangswaarden. Verschilt een beetje per ziekenhuis wat ze aanhouden maar doorgaans volgt na AS onmeetbaar geen biopt meer.
E. haar antistoffen zaten op de grens en vanwege haar leeftijd (nog geen 2) wilde ka graag biopt.
Hoogte van antistoffen zegt overigens niet per se iets over mate van darmschade. E. had dus niet uitzonderlijk veel antistoffen maar wel Marsh 3b/c.
:)
pi_161368713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

A had toch ook geen antistoffen?

Weet jij of coeliakie zich wel op latere leeftijd kan ontwikkelen als je er aanleg voor hebt?
Klopt, A had as onder de 7. Maar heeft momenteel zoveel klachten en zit slecht in haar vel dat ik het graag weer bepaald wil hebben. Ze moet sowieso weer voor de jaarlijkse screening dus dat komt mooi uit.
E. moet ook weer voor de hele follow-up. Antistoffen maar ook vitamines, ijzerpakket en schildklier en suiker.

Kan zich idd nog op latere leeftijd ontwikkelen. Bij klachten zeker nog eens bespreken met arts :Y En wellicht zinvol om toch gen te laten bepalen. Dan weet je ook of je haar jaarlijks moet laten screenen of niet.
:)
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:42:00 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161368744
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oooh dan heb ik je verkeerd begrepen. In dat geval zou ik voor jen vragen om biopsie. Is wel belastend maar dan heb je uitsluitsel. Als Jen antistoffen had die boven de 7 zijn (van een bepaalde waarde) dan is dat in principe reden voor biopt.

Beleid voor biopt is idd dat na positieve uitslag bij antistoffen altijd biopt volgt tenzij antistoffen tienvoud van uitgangswaarden. Verschilt een beetje per ziekenhuis wat ze aanhouden maar doorgaans volgt na AS onmeetbaar geen biopt meer.
E. haar antistoffen zaten op de grens en vanwege haar leeftijd (nog geen 2) wilde ka graag biopt.
Hoogte van antistoffen zegt overigens niet per se iets over mate van darmschade. E. had dus niet uitzonderlijk veel antistoffen maar wel Marsh 3b/c.
Ok..

Met dit in mn hoofd ga ik toch maar eens op mn strepen staan dat ik Jen gewoon onderzocht wil hebben. Ze had een uitslag van 7 of 9 (ik weet het niet meer), en blijkbaar was alles onder de 10 een negatieve uitslag en geen reden om verder te kijken.

Zeker nu ze toch wel vaak klaagt over buikpijn kan ik nog eens bloed laten prikken, als er dan toch weer een waarde uitkomt dan gewoon hoe dan ook een doorverwijzing vragen, ook als de huisarts het een negatieve uitslag vind.

Kun je coeliakie in gradaties hebben? Leyla dr antistoffen zijn eigenlijk nog nooit onder de 20 geweest, terwijl we echt onwijs streng zijn. Kleine dingen die er dus op school fout gaan zorgen steeds voor hoge uitslagen.

Kan het zo zijn dat een coeliakiepatient niet zo heftig reageert op een kleine fout? Of zou het dus in geval van Jen kunnen zijn dat de antistoffen niet waanzinnig hoog zijn maar dat ze het wel degelijk heeft?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161368840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok..

Met dit in mn hoofd ga ik toch maar eens op mn strepen staan dat ik Jen gewoon onderzocht wil hebben. Ze had een uitslag van 7 of 9 (ik weet het niet meer), en blijkbaar was alles onder de 10 een negatieve uitslag en geen reden om verder te kijken.

Zeker nu ze toch wel vaak klaagt over buikpijn kan ik nog eens bloed laten prikken, als er dan toch weer een waarde uitkomt dan gewoon hoe dan ook een doorverwijzing vragen, ook als de huisarts het een negatieve uitslag vind.

Kun je coeliakie in gradaties hebben? Leyla dr antistoffen zijn eigenlijk nog nooit onder de 20 geweest, terwijl we echt onwijs streng zijn. Kleine dingen die er dus op school fout gaan zorgen steeds voor hoge uitslagen.

Kan het zo zijn dat een coeliakiepatient niet zo heftig reageert op een kleine fout? Of zou het dus in geval van Jen kunnen zijn dat de antistoffen niet waanzinnig hoog zijn maar dat ze het wel degelijk heeft?
Ja je noemt twee verschillende dingen en allebei klopt :Y

De ene patiënt heeft meer last van een foutje dan de andere inderdaad dus in die zin zijn er wel gradaties. Maar geen last betekent niet geen darmschade dus het is niet zo dat je dan maar 'een beetje coeliakie' hebt. Maar kan best zijn dat Leyla gevoeliger reageert dan E. bijvoorbeeld.

Aan de andere kant klopt ook wat je zegt dat hoogte antistoffen niet per se iets zegt over het wel of niet hebben. Het is niet zo dat je pas coeliakie hebt na torenhoge antistoffen.

A. heeft een paar jaar geleden biopt gehad om 100% zeker te zijn. Dat ging toen tegelijkertijd met biopt voor ziekte van hirschsprung. Allebei waren negatief toen. Maar in geval van coeliakie betekent dat niet dat ze niet nu het toch kan hebben.

En ook voor jou geldt dat als je het gevoel hebt dat je maar aanmoddert met Jen dat je altijd t LUMC kunt overwegen als je er niet uitkomt met je eigen arts.
:)
pi_161379202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is het beleid voor een biopt? Ik heb begrepen dat het voor kinderen al niet mer nodig is bij duidelijke bloeduitslagen voor een definitieve diagnose. Leyla haar antistoffen waren onmeetbaar hoog en ze heeft nooit een biopt gehad daarom.
klopt! Beleid is aangeoast voor diagnose als de klachten en bloedwaarden overtuigend zijn is een scopie ook niet noodzakelijk meer

Ik zou ook eerder de erfelijkheid laten bepalen voordat ik een scopie zou doen. Als erfelijkheid negatief is hoeft een scopie niet meer en even bloedprikken us minder belasting
  woensdag 13 april 2016 @ 15:16:59 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161400535
Spark, je meisje!! O+ Wat ontzettend naar dat jullie er maar steeds niet mee verder komen wat er nou is... En ondertussen maak je je maar zorgen ;( Gelukkig is ze verder hartstikke tof O+

Mijn Eefje wordt morgen alweer 3! :o Drie jaar geleden had ik vandaag een enorme jankdag omdat er nog niks was begonnen en het dus een inleiding zou worden.... en nu is mijn grote op het kinderdagverblijf en bak ik -met haar kleine broertje in de doek- een veel te moeilijke prinsessentaart omdat ze toch het prinsessenvirus te pakken heeft gekregen :')
Elke hydrofiel of deken wordt om dr schouders geslagen, dan is ze koningin Elsa, of gewoon 'de prinses' (en wenst dan ook zo genoemd te worden!), en papa is de prins en moet constant met haar trouwen (lees: door de kamer dansen) O+

Ik kan dr soms heel moeilijk hebben nu met baby, dus het botst af en toe knetterhard ;( maar ik ben zo dol op dr O+
pi_161405646
Spark, :*

LB, wat gaat het toch snel. O+
pi_161405701
Spark wat is dat toch moeilijk, je lieve meisje ;( ik hoop ook dat er wat uit de onderzoeken komt, dan kunnen jullie tenminste wat doen

LB alvast gefeliciteerd O+
pi_161408305
Ook Teun hoort nu officieel in dit topic hij is vandaag 2 jaar geworden O+

Zaterdag het echte feestje vandaag even de buren op visite en opa en oma die hier hebben gegeten
  woensdag 13 april 2016 @ 20:54:06 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161409065
Wat een blije jarige! Gefeliciteerd Goitske!
pi_161409094
Gefeliciteerd Goitske, en LB ook alvast gefeliciteerd!
pi_161409303
LB alvast van harte!
Het prinsessenvirus is hier ook zo nu en dan, favoriete film frozen en Jan is prinses Anna of koningin Elsa

_O-
pi_161411362
Gefeliciteerd Goitske. Wat een vrolijkerd O+
  donderdag 14 april 2016 @ 06:27:02 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161416436
Gefeliciteerd LB! E alweer 3! *O*

Goitske nog gefeliciteerd met Teun *O* Wat een heerlijke foto!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161416467
Nog gefeliciteerd Goitske! *G*

En elvenprinses van LB is 3 vandaag *O*
pi_161416731
LB en Goitske gefeliciteerd *O*
pi_161416850
Gefeliciteerd nog Goitske!

Gefeliciteerd, LB!
Home is where the O+ is...
pi_161417067
Goitske, gefeliciteerd en welkom met Teun!! *O*

LB, wat schrijf je herkenbaar over E. nu met baby erbij. Maar het klinkt ook heel liefdevol O+ :*. Gefeliciteerd met je lieve elfje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161417307
Gefeliciteerd Goitske! Officieel welkom voor Teun :)
3 jaar, wow LB, gefeliciteerd!!

Ik ging dinsdag B wat vroeger halen omdat hij op was van het weekend Texel, gingen ze net aan tafel voor snacks (16:30). Mijnheer wilde terecht niet mee op dat moment. Dus ik heb een half uur tussen 12 peuters gezeten. :D Er kwam eerst komkommer voorbij, daarna paprika, daarna leverworst en toen kaas. En dat ging netjes! 1 eraf pakken en doorgeven :P De leidster vertelde dat ze 's middags broodjes knakworst hadden, maar B eet als enige eerst het brood en daarna met lichte tegenzin de worst. Geef hem maar gewoon brood met kaas zei ze.... _O-
pi_161418295
Ook van harte gefeliciteerd Goitske en LB!

exode, leuk is dat he, om er even tussen te zitten. Het valt me ook altijd op hoe gedisciplineerd dat eigenlijk al gaat, en hoe volkomen vanzelfsprekend ze mee gaan in wat ze daar leren en zien bij anderen. Ook fijn dat ze zulke gezonde snacks doen. Bij I op het kdv krijgen de kinderen rond 17.00 een volkoren koekje. Ik vind dat wel prima hoor, ben eigenlijk er vanaf gestapt om me druk te maken over of het allemaal wel verantwoord genoeg is (al vind ik hagelslag als broodbeleg nog wel té ver gaan :+ ), maar als ik dit lees, dan vind ik ook wel jammer dat ze dat bij I niet doen. Verder overigens wel een heel fijn kdv.

I is gelukkig weer helemaal de oude. Ook het wegbrengen naar het kdv ging vanochtend weer goed en zonder te huilen bij het afscheid. Wat is het toch heerlijk om de vertrouwde blije I weer te zien. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 14 april 2016 @ 10:18:45 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161418437
Hoera voor de jarigen *O*

Mijn peuter is op de PSZ, mijn baby slaapt in de tuin in de wandelwagen, en ik ga zo denk ik maar eens in het zonnetje zitten O+
pi_161418624
Goitkske gefelicitaat met je grote kleine!

Mm dat klinkt als een goed voornemen! Afgelopen ma en di had ik huisarrest ivm go leed.. maar heb er wel op en top van genoten *O* .. super mooi weer .. ik voel me kiplekket ondanks 17 weken zwanger.. gewoon genieten!

Over dat go leed trouwens.. dat is per vandaag opgelost :)
Kindjes gaan nu naar een oud-pszleidster waar ze in het verleden vaker zijn geweest omdat dit onze reserve go was zeg maar. Djenna was helemaal heppie de peppie toen ze gisteren te horen kreeg dat ze daar voortaan heen mag *O* . Ben nu al benieuwd met welke verhalen en avonturen ze straks thuis komt O+
pi_161418739
Ja leuk is dat he Franny, was 1 van de redenen waarom we voor deze KDV kozen. Ze hebben ook elke dag iets anders naast de boterhammen. 1 dag in de week is dat iets 'ongezonds' zoals een broodje knakworst. Vandaag is het een stokbroodje gezond zag ik. Op maandag hangt voor elke dag het overzicht ook wat betreft avondeten als je dat wenst.
Sowieso zijn we enorm blij met dit KDV, hij zit daar nu 6 weken maar nu zien we pas wat er bij het andere KDV eigenlijk allemaal niet zo fijn was. Goede keuze geweest dus.

Maar een volkoren koekje is ook prima toch? :) Overigens is B even een slechte eter weer, wilde gisteren zelfs geen toetje. Is weer een fase....want als hij honger zou hebben, eet hij wel en hij heeft van 18:30 tot 07:00 geslapen dus blijkbaar geen knorrende maag.

Oh en nog 1,5 week en dan 2 weekjes vakantie, yeaaaah! Zijn we alle2 zo aan toe. B gaat in die 2 weken 3 dagen naar het KDV, dus wij hebben 3 dagen voor onszelf. *O* :) :D ^O^
pi_161418774
Wat fijn Twinkle! Klinkt als een top oplossing.
pi_161418804
Fijn dat er een oplossing is Twinkle.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161418838
Gefeliciteerd LB! Hoe vond ze de taart?

En Goitske ook gefeliciteerd met je peuter!

Dat klinkt fijn Twinkle! Ook super dat D. er zo blij van wordt :)
pi_161418846
Fijn dat het opgelost is Twinkle! En ook dat je je zo goed voelt, lekker van genieten!
pi_161419244
Exode, wat fijn dat je zo tevreden bent over het KDV O+

Franny, fijn dat I weer helemaal opgeknapt is O+

Twinkle, lekker dat je zo genoten hebt van je dagen. En blij om te lezen dat ze naar een andere go gaan.

Mm, geniet van je vrije tijd O+

Hier waren bij mijn ouders mieren in huis. En Riley vindt mieren geweldig.
Ze probeerde ze ook kunstjes te leren. Stond ze met benen wijd en vroeg de mier om door haar benen te lopen. Haar reactie: "Hij doet het niet"
Ook probeerde ze de mier een broodkruimel (twee keer zo groot als de mier) te voeren _O-
pi_161421412
Twinkle, top!

Exode, dat eten is hier ook vrij dramatisch. Met avondeten eet ze eigenlijk standaard maar een paar hapjes, met soms een uitzondering, als we sushi eten of zo. Andere maaltijden eet ze wel goed gelukkig.
Maar vervelender is dat ze al een week zo dramatisch slecht drinkt. Maakt niet uit wat we haar aanbieden. Ze neemt 1 slokje en dan wil ze niet meer. Plasluiers zijn ook heel minimaal. Vind het wat lastig, want ook hierbij denk ik: forceren gaat niet. We bieden ook wel voedsel aan waar al vocht in zit, zoals soep en yoghurt, en 's ochtends havermoutpap, en ik heb haar ook wat waterijsjes gegeven, maar dan nog is het bar weinig wat er in gaat.

Omen, geweldig! Dresseren van mieren. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161421879
Omentielvo _O- _O- Hilarisch!

Oh dat is wel naar Franny, drinkt ze van alles zo weinig?
Mijn moeder leerde mij toen B 6 maanden was de washandjes truc. Doordrenkt met water een washandje geven, B gaat er dan aan zuigen. Dat was als baby ideaal en de truc doen we nog steeds in bad als hij overdag weinig gedronken heeft. Samen overdreven drinken werkt hier ook trouwens. En soms doen we water in zijn speelbekers dan drinkt hij die op als onderdeel van zijn spel. Maar ik moet eerlijk bekennen dat wij B juist moeten remmen met drinken om het steeds doorlekken 's nachts te voorkomen.

De eetfase waar hij nu inzit is inderdaad met het avondeten en dan maakt het echt niet uit wat we eten. Wij houden dus al een tijdje geen rekening meer met B wat betreft eten. Het is nu sinds 1,5 week weer drama daarvoor at hij als een bootwerker ook 's avonds. Gaat echt in vlagen bij hem, geen peil op te trekken.
pi_161422043
Goitske en lb gefeliciteerd

Twinkle fijn dat het opgelost is.
Omen _O-
  donderdag 14 april 2016 @ 15:01:06 #175
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161424783
Wat een fijne oplossing Twinkle. Zegt ook wel wat dat Djenna er zo blij mee is, denk ik?

Omen, wat schattig :D

Exode, hier is het eten ook wisselend in periodes, ik denk dat het samenhangt met groeispurtjes. De periodes dat ze als een bootwerker at kon ik aan het eind weer een nieuwe garderobe aanschaffen :)

Lastig van het drinken, Franny. Maar zou het niet zo zijn dat ze gedurende de dag wel genoeg vocht binnen krijgt? Ik meen me te herinneren dat peuters niet eens zo gek veel extra vocht nodig hebben naast het vocht dat al in het eten zit.

Wat hier ook goed werkt is water in haar theeserviesje doen. Dan gaat er behoorlijk wat water naar binnen. En water in de fles, maar dat zou ik niet aanraden, want het is er inmiddels ingeslopen dat ze thuis alleen nog maar water uit een flesje wil. Ook 's nachts, dan kan ik 3 keer 's nachts de fles vullen :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161428820
Omen wwahahaha _O-

Nou joh ik ging djenna straks ophalen bij de go voor de psz. Dacht je dat ze mee wilde? :o .. no way :D .. praatte honderduit over wat ze allemaal gedaan had en toen ik haar kwam halen zat ze zo aandoenlijk te spelen met een ander kindje van ongeveer dezelfde leeftijd. En de rust .. en de sfeer.. en en en ...
Zo blij!
Merk gelijk dat ik een heel ander kind heb. Dus voor haar is dit zeker een heel goede keuze geweest. Ja.. opluchting hier.
Zeker ook met mijn toetsweek en stagr vanaf volgende week.. komt er weer rust in de tent ^O^
pi_161428951
Gefeliciteerd LB en goitske! Wat gaat het toch snel O+

Twinkle, dat klinkt echt als een super beslissing! Wat fijn dat ze zo blij thuis kwam.

Franny, herkenbaar. Ik heb helaas de tip niet voor je, wij zijn ook nog dagelijks in gevecht om er drinken in te krijgen.
E.
pi_161428973
Twinkle wat een fijn bericht!

Omen, is het al gelukt om de mieren te dresseren? Geweldig! :D

Hier laatst ook gelachen. I wilde samen in de zandbak spelen en ik was nog even de vaatwasser in aan het ruimen. Dus ik zeg: heb je nog 1 momentje? I: ja hoor mama, dat heb ik nog wel over! En in de zandbak: kijk mama hier doe ik ook een momentje in *schep zand in bakje*, en hier 1 en hier... voor als ik een andere keer nog even moet wachten!

:D Echt hoe kom je erop?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161433674
Phaidra geweldig! _O-

Twinkle fijn dat de beslissing zo goed uitpakt!

Omen tegenvaller dat de mieren niet meewerken hoor :)

Bedankt allemaal voor de felicitaties
Teun heeft vandaag getrakteerd bij de gastouder helemaal blij. Kreeg een monstertruck auto een hele grote en hij is er zooo blij mee! Heeft hem zelf in de doos mee naar huis genomen O+
pi_161433678
Twinkle, wat fijn zeg O+

Phaidra, wat lief. Smelt O+
pi_161433692
Goitske. Leuke foto's O+
pi_161433982
Er is alleen 1 dingetje waar ik ontzettend mee in mijn maag zit. Djenna gaat sinds november 2 dagdelen per week naar de psz. Achteraf gezien omdat we toen al het idee hadden dat ze aandacht tekort kwam zeg maar bij die go waar we zaten. Een schot in de roos, ze had er al snel haar draai gevonden. Ze gaat er ontzettend graag naartoe.

Gezien de afstand tussen de nieuwe go en de psz (15 min met de auto) betekent dit dat ze ook per direct niet meer naar de psz gaat. En dat doet pijn -O- .. heel veel pijn -O- . Ik zit er nu om te brullen. Ik ontneem haar iets wat ze zo ontzettend graag doet. En omdat het zo abrupt is, kan ik ook niet tegen haar zeggen dat de volgende keer de laatste keer is. Want die komt er niet -O-

Hoe ga ik dit aan haar duidelijk maken? :?
Mijn man zegt dat we er gewoon niet meer over moeten beginnen. Dat vind ik echt hard maar ik ben bang dat er geen andere oplossing is die ze wel zal begrijpen -O-

A.s. maandag zou ze eigenlijk weer gaan .. ik denk dat ze zeker wel gaat vragen wanneer ze er weer heen mag -O-
pi_161434062
Ik begrijp het niet goed Twinkle, waarom niet haar een afscheid op de psz gunnen? Voor een of twee keer nog valt die afstand toch wel te overzien?
pi_161434153
Ja de afstand zeker. Ja niet voor de go want die kan ik het niet aandoen om met 5 kinderen op en neer te crossen (weet niet eens of ze de beschikking over zon grote auto gmheeft eerlijk gezegd). Ik zou haar met alle liefde willen brengen/halen maar zit dan zelf midden in een toets die ik niet even kan skippen -O-

Andere optie is dat man die dag vrij neemt. Ik denk dat ik hem dat voorstel zometeen want dit is niks -O-
pi_161434301
Je zit toch niet elke dag in een toets? Volgende keer overslaan en dan haar laatste keer laten zijn op een dag dat ze wel gebracht en gehaald kan?
pi_161434386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:10 schreef L-E het volgende:
Je zit toch niet elke dag in een toets? Volgende keer overslaan en dan haar laatste keer laten zijn op een dag dat ze wel gebracht en gehaald kan?
Dit zou ik ook doen ja.
E.
pi_161434406
Wat wegen jullie bijna 3-jarigen bij welke lengte?
pi_161434433
Met 3 jaar was I 12,4 kg en ik dacht 92 cm.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161434485
Sticker is 98 cm en 15 kilo. Ik vind het als enorm veel klinken, maar ik heb niet het beste referentiekader geloof ik :+
pi_161434490
Ja echt LE ik waardeer je meedenken enorm maar zo simpel ligt het helaas niet. Komende week iedere dag toets, net op de momenten dat er gehaald en gebracht moet worden uiteraard.

En in de 10 weken erna fulltime stage in een durp 30 minuten vanaf ons huis. Ook niet dat je zegt ik tijd even op en neer. En ik wil niet rot over mijn stage praten want het is een mooie kans met wellicht na die stage toch een toekomst ondanks zwangerschap. Maar laten we zeggen dat ze er ENORM veel waarde aan hechten dat je er iedere dag stipt om 8.15 bent en om 17 uur naar huis gaat. Dat ik kinderen heb is niet hun probleem zeg maar. Ergens ook hun goed recht natuurlijk. Maar ik heb daar nog 0 credits opgebouwd begrijp je -O-

Mijn man is inmiddels terug van het uitlaten van de hond en we zijn het erover eens dat hij vrij gaat vragen. Maar is nog geem garantie dat ie het krijgt natuurlijk. So fingers crossed!
  donderdag 14 april 2016 @ 22:22:34 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161434624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:14 schreef L-E het volgende:
Wat wegen jullie bijna 3-jarigen bij welke lengte?
E is volgens ons meetlint 96 of 97 cm, gewicht hoor ik als we op het cb moeten zijn. Zal morgen eens informeren wanneer we daar moeten zijn want ik heb nog geen uitnodiging gehad :')
pi_161434691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

E is volgens ons meetlint 96 of 97 cm, gewicht hoor ik als we op het cb moeten zijn. Zal morgen eens informeren wanneer we daar moeten zijn want ik heb nog geen uitnodiging gehad :')
Is dat gek? Bij welke leeftijd zou ze moeten komen?
  donderdag 14 april 2016 @ 22:30:09 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161434844
Oh, en mijn kind was Jarig vandaag, Heul Jarig! :D O+

En de walgelijke barbietaart viel ontzettend in de smaak _O-
  donderdag 14 april 2016 @ 22:30:31 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161434859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Is dat gek? Bij welke leeftijd zou ze moeten komen?
Bij 3 jaar :)
pi_161436047
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:14 schreef L-E het volgende:
Wat wegen jullie bijna 3-jarigen bij welke lengte?
Eva was 95 cm en 12.4 kg
Rosalie is iets groter. Geen idee precies.
Wij hadden ook geen uitnodiging nog LB, dus zelf gebeld. Wees kunnen 19 mei terecht :')
Dan zijn wel dus bijna 2 maanden verder sinds haar verjaardag.

En nog gefeliciteerd met je mooie dame O+
pi_161439263
LB, wat een prachtig meisje en een geweldige taart!! _O_ .

Twinkle, de slechtste optie lijkt me 'er gewoon niets over zeggen'. Het punt is dan dat ze in haar hoofdje een eigen verhaal kan gaan bedenken over het hoe en waarom en in het slechtste geval gaat ze denken dat ze er niet meer heen mag omdat ze iets verkeerds heeft gedaan en ze haar daar niet meer willen. Kinderen betrekken alles op zichzelf en ze kunnen dit dan echt in hun hoofd halen.

Ik weet niet wat jullie hebben verteld over de overstap van jullie oude go naar de nieuwe? Het lijkt mij zelf toch het beste om zoveel mogelijk eerlijk te zijn, maar het wel eenvoudig uit te leggen. Ook in dat geval zou ik haar rustig proberen uit te leggen wat de situatie is. Ik denk dat het ook wel lastig is om zo te voorspellen hoe ze daarop gaat reageren. Wie weet is ze nu zo blij met die nieuwe go dat ze het niet zo erg vindt... Je weet het niet. En als ze het wel erg vindt, dan is het in ieder geval van belang dat ze haar emoties vrij kan uiten. Gewoon kan zeggen dat ze het stom vindt en dat ze er verdrietig over mag zijn. En dan kun je ook proberen om te kijken wat ze zelf graag zou willen. Zou ze nog een cadeautje willen langsbrengen aan een leidster daar? Zijn er bepaalde kinderen waar ze graag mee speelt? Misschien valt er - ook in overleg met de psz - toch wel iets te regelen dan? Of misschien nog eens afspreken met bepaalde kindjes/ andere moeders?
Het lijkt me ook heel moeilijk allemaal, maar praten is volgens mij de beste optie. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161439321
Twinkle wat jammer dat er toch zo'n nadeel aan deze oplossing zit.

LB gefeliciteerd *O* O+

Wat een leuke verhalen over jullie peuters O+ Ik schrok me dood vanmorgen, L lag tussen ons in, ik voelde wel dat ie al wat woelde dus ik hield me extra stil :') hoor ik opeens keihard in mn oor "WAKKER WORDENNNN!!!!" :Z ook goeiemorgen...

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:14 schreef L-E het volgende:
Wat wegen jullie bijna 3-jarigen bij welke lengte?
L weegt 14 kilo op de thuisweegschaal en is ergens tussen 92 en 98 als ik op zn kleding af ga. Meten en wegen op het cb is paniek dus dat heb ik vorige x overgeslagen.
pi_161439459
Heb ik dan zo'n reuze kind? Mijn net 2 jarige is 14,5 kilo en 92 cm... Hij 'valt' wel een beetje van z'n lijntje af, want avondeten is het stomste idee sinds poepluiers verschonen.

Twinkle, wat balen dat het allemaal zo samen komt. Hopelijk mag je man er even tussenuit voor de psz!
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:08:32 #199
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161439489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:18 schreef L-E het volgende:
Sticker is 98 cm en 15 kilo. Ik vind het als enorm veel klinken, maar ik heb niet het beste referentiekader geloof ik :+
Ik vind het niet veel klinken, hoor. Het duurt nog 3 maanden voordat ze 3 is, maar Nora weegt ook al 14kg. Ik weet niet precies hoe lang ze is, ik gok 94cm.
Maar goed, ik heb een referentiekader van 1 :P

Goitske wat een leuke foto's!

En E O+ Wat is ze al groot! En een toffe taart :Y

Twinkle, hopelijk kan je man vrij nemen, maar anders sluit ik me aan bij Franny.

Wel een effectieve manier om iemand wakker te krijgen, Fieder :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161439680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:14 schreef L-E het volgende:
Wat wegen jullie bijna 3-jarigen bij welke lengte?
Jan zat met 2 1/2 op 16.3 kg, teun is toen over gegaan van de maxicosi in de auto stoel en jan van zijn stoel op de vervolgstpel waar hij 16 kg voor moest zijn.
Ik weet nu niet wat ze wegen
pi_161439721
Twinkel ik zou gewoon een oplossing zoeken voor het afscheid lijkt mij fijner voor haar en jezelf

LB wat een super jarige! En die taart geweldig, hij is te erg _O-
pi_161439901
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 08:08 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik vind het niet veel klinken, hoor. Het duurt nog 3 maanden voordat ze 3 is, maar Nora weegt ook al 14kg. Ik weet niet precies hoe lang ze is, ik gok 94cm.
Maar goed, ik heb een referentiekader van 1 :P
Haha nee, het valt ook wel mee. Maar Sticker heeft vanaf zijn geboorte nog onder de -2 lijn gezeten, het is even wennen dat hij ineens gemiddeld is :D

LB, dat is vast de beste taart ever als je een meisje van drie bent!
pi_161440064
Goitske en lb nog gefeliciteerd!

Kaylee word in augustus 3 en weegt volgens onze weegschaal 13 kilo bij 94 cm
pi_161440180
LB, wat en mooie dame zeg! *O*
Twinkel wat een beslissingen en onhandige timing allemaal, hopelijk vinden jullie een fijne oplossing voor het afscheid van het PZS.

Wij hadden een waardeloze nacht. B was echt elke 1,5 wakker, de eerste keer om 20:30 en de laatste om 05:00. Huilen, huilen, huilen, niets willen, steeds maar op de stoel en dan tegen mij of mijn vrouw aan weer in slaap vallen. KOFFIE!
Geen idee wat er was, niet ziek etc. Ik denk oververmoeid en overprikkeld van de week, het weekend Texel ofzo. Nu is ie lamlendig.
pi_161441245
Femke weegt met kleren aan op onze thuisweegschaal 16,1 kg, en ze meet rond de 98 cm denk ik gezien haar kledingmaat... het meten doen we niet zo vaak... Ze is vandaag precies 2 jaar en 11 maanden :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:48:01 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_161441438
Mijn 2,5 jarige weegt 11,5 kg en is 91 cm

Goitske en LB nog gefeliciteerd!
pi_161443064
Hier met ruim 2,5 14 kilo en denk 93 cm. Een heel stuk kleiner en lichter als haar broer met deze leeftijd. Maar die was groot en zij gemiddeld
pi_161443101
Sac wordt in september 3 is bijna een meter en weegt tussen de 13 en 14 kilo.
pi_161444977
Mijne was 99 cm en 15 kg met net 3 jaar op het CB.

Hij is nu 3,5 en volgens mijn meettalenten 105 cm. Gewicht geen idee.

[ Bericht 27% gewijzigd door Mineola op 15-04-2016 15:19:41 ]
pi_161445303
Manlief heeft maandag vrij kunnen krijgen gelukkig :)
Er is contact geweest met de psz en ze gaat een mooi afscheidsfeestje krijgen, zoals bij de andere kindjes. Echt top hoe de situatie opgevangen wordt.
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:51:43 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161446203
Wat fijn Twinkle!

Hier een peuter van 3.4 jaar, 13.5kg bij 95cm.
pi_161446443
Djenna is bijna 3,5 en dankzij een onderzoek van TNS Nipo wat ik hier afgelopen week thuis heb gehad, weet ik dat ze met geijkte apparatuur 16 kg weegt bij een lengte van 1.06.
Maar nu ik jullie aantallen zo zie vraag ik me af hoe geijkt dit was :')

Feit is wel dat H&M truien 104 toch echt te kort zijn ineens. Dus ben al aan het shoppen in V&A :+
pi_161446486
W is 3,5. Ze weegt 16,6 kg en is 101 cm lang. Beetje aan de zware kant, maar gezien het plotselinge bunkeren vlak voor een groeispurtje..
pi_161448425
Aiden is volgende week 3, weegt 16,3 en is een meter. :)
pi_161448493
Ohja, en kennen jullie een dergelijke situatie:
Peuterlief plukte gisteren een doodsimpele bloem die hij achterop de fiets meenam.
Verloor hij zijn bloem! Gelijk in tranen en onvrede.
Speciaal gestopt om een nieuwe bloem te plukken. Wel erbij vertelt dat hij deze goed moest vasthouden en ik geen nieuwe meer ga plukken. :P
Hoe blij hij daarvan wordt hè. O+

En zo gaat het ook met takjes, boombladeren of zelfs maar een snippertje van mijn boodschappenlijstje. :')
pi_161448560
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:41 schreef vencodark het volgende:
Ohja, en kennen jullie een dergelijke situatie:
Peuterlief plukte gisteren een doodsimpele bloem die hij achterop de fiets meenam.
Verloor hij zijn bloem! Gelijk in tranen en onvrede.
Speciaal gestopt om een nieuwe bloem te plukken. Wel erbij vertelt dat hij deze goed moest vasthouden en ik geen nieuwe meer ga plukken. :P
Hoe blij hij daarvan wordt hè. O+

En zo gaat het ook met takjes, boombladeren of zelfs maar een snippertje van mijn boodschappenlijstje. :')
:Y Zelfs bij Lars nog ;)
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:03:25 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161451107
Okeeeee ik mag in juli naar het cb voor de 3-jaar afspraak :')!

Verder ligt mijn peuter nu te snurken op de bank, ze wou niet komen eten en ging daar liggen mokken. Prima, meestal komt ze er vanzelf wel aan. Maar nu hoorden we dus ineens gesnurk :') Was vast een intensieve dag op de opvang, met trakeren en al O+
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:17:10 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161451475
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha nee, het valt ook wel mee. Maar Sticker heeft vanaf zijn geboorte nog onder de -2 lijn gezeten, het is even wennen dat hij ineens gemiddeld is :D

LB, dat is vast de beste taart ever als je een meisje van drie bent!
Ja ik zat eens in de statistieken te kijken en Sticker is echt precies gemiddeld! :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161451917
Fijn, Twinkle!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161455447
Gave taart lb
twinkle fijn dat alles zo goed opgelost kan worden

Sac is volgens mij best fors maar goed mijn referentiekader is anders. Ean is ongeveer 116 cm en weegt 16 kilo.

Mijn duo heeft vandaag nieuwe schoenen gekregen, dat weet inmiddels iedereen O+ ze ziin er duidelijk blij mee.
pi_161455509
T. is vandaag 2.5 jaar *G*, weegt zo'n 14.5 kg en is -gok ik- 94 cm lang.

LB, wat een ultieme 3jarigemeisjestaart _O_ En wat een toffe foto van haar, heel erg jarig!
pi_161455545
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja ik zat eens in de statistieken te kijken en Sticker is echt precies gemiddeld! :D
Eat that, achterblijvende groeicurve! :D
pi_161463785
Gefeliciteerd, LB! *O*

Ellie met ruim 2,5 nu zo'n 97 cm en 14 kg, incl schoenmaat 27 _O-. Lang, dus, want truien in 98 worden op de romp soms wat kort al.
Home is where the O+ is...
pi_161463836
Spannende tijd hier: Ons huis staat de koop en mocht het binnen een jaar ( :')) verkopen, gaan we een tijdje huren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe T. al deze veranderingen op gaat pikken.. In dit komende jaar gaan we tenslotte ook richting zindelijkheid, oktober 2017 naar school.
pi_161463947
Spannend idd gotc! Verkopen huizen nog zo slecht bij jullie? En waarom dan huren? Nieuwbouw op het oog?

Mijn peuter heeft in de gaten dat titi (baby) toch echt hier blijft.. Hij wil vandaag tot nu toe dus niet aankleden of naar beneden. En z'n zusje is een lastige slaper, dus ik heb haar ook veel bij me. Net sliep ze even bij m'n vriend dus heb ik even mee boven gespeeld met hem, maar ik denk dat hij wat meer 1 op 1 tijd nodig gaat hebben de komende tijd. Hij was ook echt baldadig op het kdv gisteren en ging zomaar kindjes duwen. Thuis is het ook de ene huilbui of driftbui na de ander. Arm ventje :'(
pi_161466014
Dot hopelijk went het idee van de baby snel bij hem.

Ik mag over 2 weken alweer een topic opschuiven! Lisa word 9 mei vier. Heeft al 4 halve oefen dagen gehad waarvan 2 aangesloten op de psz. En ze vind het helemaal leuk! Kleine klassen van maximaal 20 kinderen en iedere dag 1 leerkracht en 1 leeraarondersteuner aanwezig. Super veel aandacht voor ze dus! 9 mei blijft ze denk ik thuis maar 10 mei gaat ze echt beginnen aan haar basisschool avontuur!

We hadden gehoopt al een broertje of zusje voor haar te hebben helaas zit dat er voorlopig niet in en zijn wij bezig met een ferriliteitstraject. Hierdoor vind ik de stap naar de basisschool wel extra vervelend. Straks ben ik gewoon hele dagen alleen!

Gelukkig heb ik ondanks mijn depressie en dergelijke mezelf ertoe gezet een opleiding te volgen en ik ben alleen nog mijn praktijkexamen verwijderd van mijn gastouder diploma. Hopelijk dus binnenkort mijn huisje voel lieve huilende kindertjes en voor het eerst in 7 jaar weer mijn eigen inkomen!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161466028
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sam1993 op 16-04-2016 12:26:11 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161466037
.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161469483
Dot, nieuwbouw gekocht zelfs ;) Huizen verkopen erg goed hier momenteel, dus wel redelijke hoop dat we voor de zomer al weg zijn.

En lastig, dat nieuwe evenwicht zoeken voor jullie en vooral voor Stip :*. 1 op 1 aandacht zal hem vast goed doen.
pi_161475246
Goed hoor Sam! En balen dat het het zoveel moeite kost om een brusje voor Lisa te maken :*

Ik had de jarigen van afgelopen week nog niet gefeliciteerd :@
Sorry! Gefeliciteerd :*

Mijn jongen van 3 1/4 jaar ;) is 99 cm en weegt 11,5 kg ;) (ik ben benieuwd of we onder de diëtist uitkomen over een half jaar ;) )

Trouwens ik heb een "hulp" vraag en weet dat vele hier er hetzelfde over denken. De adviezen, die ik tot nu toe kreeg, straf geven op verschillende manieren, voelen niet goed.
Ow is namelijk nogal luidruchtig op het moment en trekt Js daarin mee. Ze rennen samen regelmatig gillend door het huis, gaan samen heel hard trommelen en gillen naar elkaar als ze aan het spelen zijn.
Ik ben juist superblij en verliefd als ik de jomgens samen zoveel plezier zie hebben samen, maar het gillen irriteert mij wel en ik ben bang dat de buren binnenkort komen klagen ;)
Ik wil ze dus geen straf geven, want ze zijn juist samen heel lief bezig, maar iets minder zou fijn zijn.
Ik heb Ow al geprobeerd uit te leggen dat het pijn aan m'n oren doet, geprobeerd om ze af te leiden met andere spelletjes en gewoon gevraagd of het rustiger kan.
Dit werkt dus niet, en vandaar m'n hulpvraag ;)
  zaterdag 16 april 2016 @ 20:57:09 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161475686
Oh, nou op dat punt word ik wel gewoon boos hoor Loj.

En daarna ga ik inderdaad verder met iets anders om af te leiden.
  zaterdag 16 april 2016 @ 20:57:39 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161475697
Loj, lastig. Mogen ze buiten wel gillen? Bij mijn jongens valt t nog mee (F kan al wel gillen, maar nog niet rennen ;)), maar een vriendin heeft haar kinderen zo ver dat ze een 'binnen' en 'buiten' stem (=volume) hebben. Gillen doen ze dus buiten, in de tuin, op het schoolplein, in het park, maar niet binnen thuis, en tot zo ver ook niet bij mij thuis als ze hier zijn... Het even uitrazen lijkt dus te werken. Als J druk is grappen wij ook vaak tegen elkaar dat we hem moeten 'uitlaten', en dan gaan we idd gewoon even energie verbruiken, samen rennen buiten ~O>
pi_161476058
Ik hou ook aan dat gillen buiten mag. (Als in: buiten de voordeur, in de achtertuin maak ik onze buren nog steeds diep ongelukkig) Dat werkt redelijk.

Mijn peuter slaapt vannacht voor het eerst in haar eigen kamer, ze is er zo blij mee. O+ O+
pi_161477832
Loj is positief belonen een idee? Elke dag in de avond voor het naar bed gaan even evalueren hoe het die dag is gegaan qua gillen/rennen volgens hem en jou en dat dan invullen op een weekkalender? Bij X dagen een kruis/vrolijke smiley/sticker een kleinigheidje geven? Zoiets?
Deze benadering werkte bij mijn net kleuter heel goed om ongewenst gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.
pi_161478015
Loj heel herkenbaar. Hier ook grote volumes en samen is het soms echt te erg. Ik krijg het er ook niet uit. Hier stoor ik me vooral dat ze het altijd doen als ik bv aan de telefoon ben.
pi_161478068
Loj het is herkenbaar. Buiten uit laten razen is wat ik doe.
pi_161478115
Wel heel leuk dat ze zoveel plezier hebben samen, Loj!

I vindt het tegenwoordig heel cool om iets te fluisteren sinds ik haar dat heb geleerd. Vooral als ze iets wil vragen waarvan ze weet dat het misschien niet mag. (Dan zegt ze ineens zo heel zachtjes, met een ondeugend gezicht 'mama, I.solde koekje?'). Ik zou proberen er een soort spel van te maken. Wie het beste kan fluisteren, en of je kan raden wat de ander zegt. Spelletje waarbij je het verschil tussen hard, zacht 'oefent' en ook wanneer je wel hard kunt gillen en wanneer niet. En ook steeds uitleggen waarom het niet fijn is als ze zo gillen in huis. En inderdaad lekker buiten laten uitrazen. Consequent zijn, ook belangrijk, denk ik. Verder lijkt het me wel lastig hoor, want kinderen die plezier hebben, maken nu eenmaal vaak lawaai daarbij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161485298
Teun heeft gisteren zijn verjaardag gevierd en hij vond het geweldig incl bassie en adriaan taart.
Helaas kon hun grote neef deze keer niet zo ravotten door een knieblessure (is judoka doet mee met de NK-18 dus kunnen ze normaal heel goed mee stoeien en gek doen)


En het trakteren bij de gastouder was ook een groot feest
pi_161486187
Ziet er erg gezellig uit goitske
pi_161502243
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ik :{ Een van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....

En dat gegil is heel herkenbaar en vooral erg irritant met een slapende baby...
pi_161502339
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:18 schreef Dot. het volgende:
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ik :{ Een van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....

En dat gegil is heel herkenbaar en vooral erg irritant met een slapende baby...
Wat balen zeg en het stinkt zo ontzettend altijd. Succes met de nacht.

Ik heb hier ook enkel nog een standaard ledikantmatrasje liggen maar volgens mij woon je niet in de buurt anders mocht je die ophalen
pi_161503230
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:18 schreef Dot. het volgende:
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ik :{ Een van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....

En dat gegil is heel herkenbaar en vooral erg irritant met een slapende baby...
Kun je niet een opgerolde deken er naast leggen? Wel balen zeg!
pi_161503641
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:47 schreef Goitske het volgende:

[..]

Kun je niet een opgerolde deken er naast leggen? Wel balen zeg!
Ja, ik heb er idd nu een dekbed naast gelegd en daar het hoeslaken overheen getrokken.

Bedankt Fr, maar het is juist een peuterbedje en daar moet een 70x140 matras in. Ik hoop dat de babywinkel hier in de buurt er een heeft morgen en anders bestellen we er eentje van Bol die er dan dinsdag is.

Ik ben allang blij dat ze het niet in het ledikantje heeft gedaan, want die heeft een speciale vorm en dat matras is 180 euro nieuw :X De deuren naar de kinderkamers zitten hier dus voorlopig dicht.
pi_161504010
Getver Dot :X de onze wil dat soort geintjes ook nog wel eens uithalen bij stress. Dus inderdaad altijd deuren dicht. (z'n meest irritante wapenfeit was poepen in een paar gloednieuwe en niet goedkope ballerina's. }:| )

Toffe foto's Goitske! En Bassie en Adriaan, wat retro. :D

Otjes eerste nacht in haar eigen kamer was gevarieerd. We waren de uitvalbeveiliging vergeten te kopen :|W dus ze eindigde twee keer head first op de grond. Om vijf uur kon ze niet meer slapen, dus lag ze naast mij om om zes uur weer in haar eigen bed te kruipen.
Mijn voedingskussen ligt nu naast haar onder het hoeslaken, hopelijk gaat het vannacht wat soepeler. :O
pi_161504445
Tnx voor de tips.
Meestal ga ik ook met ze naar buiten, maar juist als dat even niet kan (ik moet koken ofzo) dan vind ik t grootste probleem.
Ik ga eens kijken of ik ze zover krijg met de tips. Straks in de zomer kunnen ze ook gewoon in de tuin spelen tijdens t koken..

Hopelijk gaat t iets beter Oph!

Arg irritant Dot! Hier gaan de slaapkamerdeuren ook echt dicht... Zeker nu onze kat weer eens een blaasontsteking heeft :(

Leuke foto's Goitske O+
  zondag 17 april 2016 @ 20:50:53 #246
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_161505076
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:18 schreef Dot. het volgende:
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ik :{ Een van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....

En dat gegil is heel herkenbaar en vooral erg irritant met een slapende baby...
Ik weet niet hoe het zit met huisdieren, maar qua kosten zou het natuurlijk een optie zijn om even te checken of t onder de verzekering valt!

Succes met de nacht. Hoop dat het mee valt!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_161507182
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:59 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik heb er idd nu een dekbed naast gelegd en daar het hoeslaken overheen getrokken.

Bedankt Fr, maar het is juist een peuterbedje en daar moet een 70x140 matras in. Ik hoop dat de babywinkel hier in de buurt er een heeft morgen en anders bestellen we er eentje van Bol die er dan dinsdag is.

Ik ben allang blij dat ze het niet in het ledikantje heeft gedaan, want die heeft een speciale vorm en dat matras is 180 euro nieuw :X De deuren naar de kinderkamers zitten hier dus voorlopig dicht.
Dit een idee om om het dure matrasje heem te doen? Wij hebben hem om jan zijn peuterbed en dan wat over is er goed onder gevouwen is nog nooit wat door heen gegaan
pi_161507398
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Getver Dot :X de onze wil dat soort geintjes ook nog wel eens uithalen bij stress. Dus inderdaad altijd deuren dicht. (z'n meest irritante wapenfeit was poepen in een paar gloednieuwe en niet goedkope ballerina's. }:| )

Toffe foto's Goitske! En Bassie en Adriaan, wat retro. :D

Otjes eerste nacht in haar eigen kamer was gevarieerd. We waren de uitvalbeveiliging vergeten te kopen :|W dus ze eindigde twee keer head first op de grond. Om vijf uur kon ze niet meer slapen, dus lag ze naast mij om om zes uur weer in haar eigen bed te kruipen.
Mijn voedingskussen ligt nu naast haar onder het hoeslaken, hopelijk gaat het vannacht wat soepeler. :O
Thnxhij is groot bassie fan O+

Wat sneu dat ze uit bed is gevallen -O-
pi_161518482
Spannend GotC! Roerige tijden....
Ah Dot dat klinkt als enorm moeten wennen inderdaad. Hoe is de nacht gegaan?
Leuke foto's Goitske en wat een gave taart!

Hier hebben we een jochie met nogal pijnlijke edele delen. Hij heeft een schimmelinfectie :o Hij loopt als een cowboy en vindt plassen en poepen niet leuk momenteel. Hij eet, drinkt en speelt wel gelukkig maar slaapt wat onrustig, maar dat zou ik ook doen als ik hem was. :{

Gisterenavond was er voor het eerst een oppasmeisje, ze heeft pizza met hem gegeten, gespeeld , hem op bed gelegd etc. Is goed gegaan alleen zat zijn luier andersom zagen we vanochtend :D
  maandag 18 april 2016 @ 13:39:42 #250
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161520314
Ik heb net een gillende en huilende J op de psz afgegeven :'( Hij vindt t er normaal echt leuk, maar was vandaag zo moe dat ie eigenlijk alleen maar wou slapen. Toen we er eenmaal waren was t goed, maar de wandeling er naar toe was zo niet gezellig. En nu voel ik me een rotmama, van wie J per se weg 'moet'. Ik heb vannacht ook bijna niet geslapen ivm onrustige F, en heb nu deze twee uurtjes relatieve rust eigenlijk zo erg nodig.

Straks maken we het denk ik maar weer uitgebreid goed...
pi_161520503
maar waarschijnlijk is hij nu gewoon lekker aan het spelen en valt er niets goed te maken! Hij heeft er ook meer aan als jij je niet schuldig voelt, maar de tijd gebruikt om een beetje bij te komen (als F dat toelaat natuurlijk)..
pi_161533503
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 12:23 schreef exode het volgende:
Spannend GotC! Roerige tijden....
Ah Dot dat klinkt als enorm moeten wennen inderdaad. Hoe is de nacht gegaan?
Leuke foto's Goitske en wat een gave taart!

Hier hebben we een jochie met nogal pijnlijke edele delen. Hij heeft een schimmelinfectie :o Hij loopt als een cowboy en vindt plassen en poepen niet leuk momenteel. Hij eet, drinkt en speelt wel gelukkig maar slaapt wat onrustig, maar dat zou ik ook doen als ik hem was. :{

Gisterenavond was er voor het eerst een oppasmeisje, ze heeft pizza met hem gegeten, gespeeld , hem op bed gelegd etc. Is goed gegaan alleen zat zijn luier andersom zagen we vanochtend :D
Als in: de plakkers op de rug? Hoe doe je dat? :D
  maandag 18 april 2016 @ 21:21:50 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161533572
Mijn vader kan dat ook :Y
pi_161534212
WupWup het ligt aan B denk ik. Een paar weken geleden paste een vriend op, die had de luier ook verkeerd om gedaan. Ik zie de logica er ook niet van in :)
pi_161542433
Ik vind het ook knap! Maar ik ben sowieso nogal onhandig, ik ben allang blij dat ik een luier om krijg (ik ben ook zo dat het me alleen goed lukt als I op een bepaalde manier ligt; als ze een keer andersom ligt, ben ik al in de war :') .)

Hier ook een vraagje, omdat ik benieuwd ben hoe dat bij andere peuters is. :) .
I heeft inmiddels best wat duplo, ze speelt er alleen helemaal niet mee. Ook niet met blokken. Soms wel even als ik het initiatief neem, maar dan valt me op dat ze wil dat ik dingen doe: iets in elkaar zetten of een hoge toren bouwen. Het lijkt alsof ze een beetje 'faalangst' (beetje groot woord hiervoor..) heeft: ze wil het niet zelf proberen. Heel soms doet ze wel twee duplo blokjes op elkaar of helpt ze mee met iets bouwen. Maar ze heeft er dan ook meteen weer genoeg van. Kortom, echt zelf spelen met zulk speelgoed doet ze niet.

Als ze zelf speelt, is het eigenlijk altijd dat ze ergens mee rondbanjert, dan neemt ze haar poppen mee in een wagentje. Of ze gaat steppen door de kamer. Kleuren vindt ze ook geweldig, en samen met de bal spelen ook tof. Boekjes lezen is haar lievelingsbezigheid. Verder kan ze op het kdv uren bezig zijn in de zandbak. Dus ik maak me verder geen zorgen of zo. Maar ik ben wel benieuwd of andere peuters ook zo duidelijk voorkeuren hebben voor bepaald speelgoed. Verder vraag ik me af of het ook met de leeftijd te maken heeft: I is nu 27 maanden. Is ze nog wat te jong om zelf met zoiets als duplo te spelen? Of zou het gewoon echt iets zijn waar zij toevallig 'niets' mee heeft?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161542584
Mijn oudste was/is gek op Duplo (en nu ook op Friends lego) maar de jongste heeft er ook weinig mee. En idd ze wil wel eens stappelen of met de dieren spelen. En als dr zus een huis heeft gebouwd wil ze ook wel mee spelen met de poppetje. Zij speelt liever met dr poppen, knuffels of iPad. Kleuren en knutselen vind ze ook heel erg leuk. Maar Duplo speelt ze weinig mee (helaas voor de kist met een godsvermogen aan Duplo).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161542604
Nou, dat is ook zo he. Het is behoorlijk prijzig, dus ik ga ook niet meer erbij kopen, zolang ik het idee heb dat zij er toch niets mee doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 april 2016 @ 08:56:50 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161542640
Mijn kinderen hebben allemaal verschillende levels van interesse naar duplo :D
En wat en waarmee ze speelde op een bepaalde leeftijd is nogsteeds heel verschillend.

Ook de mate waarin je ze moet entertainen, of de hoeveelheid is bij alle 3 anders :+

En plakkers op de rug is niet zo moeilijk, ondertussen kan ik een kind optillen met 1 arm en verschonen met de ander. Maar toch leg ik hem soms eerst verkeerd neer :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161542641
Ik (en F. ook) heb gewoon het geluk gehad dat de oudste er wel gek op was/is. Dus met kerst en verjaardagen zijn er heel wat dozen Duplo gekocht en gekregen. Had de oudste geluk dat Papa het erg leuk vind dat ze gek is op Duplo/Lego. Want Papa bleef ook maar kopen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161542735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 08:56 schreef Moppert het volgende:
Mijn kinderen hebben allemaal verschillende levels van interesse naar duplo :D
En wat en waarmee ze speelde op een bepaalde leeftijd is nogsteeds heel verschillend.

Ook de mate waarin je ze moet entertainen, of de hoeveelheid is bij alle 3 anders :+

En plakkers op de rug is niet zo moeilijk, ondertussen kan ik een kind optillen met 1 arm en verschonen met de ander. Maar toch leg ik hem soms eerst verkeerd neer :D
Lijkt me leuk om die verschillen bij meerdere kinderen te zien, dan leer je het zeker ook wel te relativeren.

I heeft erg dat ze alles wat ik doe wil kopiëren en op de dagen dat we samen zijn, zit ze echt aan me vastgekleefd en wil ze alles samen met mij doen. Soms wel vermoeiend maar ook heel lief. En bij alles wat ik voorstel om te doen, roept ze dan heel enthousiast: 'Ja! Leuk!' O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:07:35 #261
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161542752
Nora heeft ook nooit veel interesse gehad in Duplo. Ze vond het alleen leuk als ik een huisje bouw en zij de poppetjes in en uit het huisje kan doen. Daarom maar een Playmobil poppenhuisje gekocht, dat is wel een hit :)

Tegenwoordig bouwt ze wel eens een toren met papa, maar volgens mij is dat vooral om papa een plezier te doen ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161542838
Mijn jongste is niet zo van het anderen plezieren :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161543018
W heeft ook nooit écht interesse gehad in duplo of blokken . Inderdaad meer om papa te plezieren.. Ze fietst liever. Schilderen vind ze geweldig, tekenen een stuk minder. Prikkertjes (ministeck met grote pinnen) vind ze ook leuk, al is dat wel lastig met dreumes, want die wil ze steeds in zijn mond steken. De moestuintjes zijn ook een succes! Ze vind het zaaien geweldig! Sinds ik aan het trainen ben voor een hardloopwedstrijd wil ze ook steeds hardlopen. Dan hangt ze het lampje aan haar elleboog en gaat rondjes draven in de tuin. Zou haar bijna mee laten doen aan de kinderloop..
L speelt vooral met de auto's en blokken, hij is voor duplo nog net wat te klein, het lukt m nog niet echt, maar heeft wel interesse. oh en het poppenserviesje vind L ook geweldig..
Plastic dieren vinden ze beide heel leuk en voetballen en tikkertje (achter elkaar aan rennen en tikkie roepen) ook.

Maar het is dus per kind écht verschillend en L speelt met 1,5 al met echt andere dingen en op een andere manier dan W deed met 1,5...
pi_161543150
Hier is Duplo voor de mama's Franny en de mama's moeten vooral hoge torens bouwen die B dan om kan gooien. B is veel te wild en ongeduldig om te bouwen. De Duplo trein daarentegen is wel een dikke hit, maar dat is alles met wielen hier.

B begint nu een beetje zelf te spelen, liggend met de auto's (ja zijn mama speelde dus ook het liefste liggend). Buiten vermaakt ie zich prima alleen, binnen is het lastiger. Maar we merken dus echt verschil met een tijdje geleden. Hij kan zomaar 20 minuten helemaal alleen spelen dat was een paar weken geleden 1 minuut. :D

Morgen komt mijn neefje van 5 de hele dag, die is aan het herstellen van een naar virus. B is helemaal gek op zijn grote neef, pakt hem altijd vast en blijft dan echt minutenlang met volledige overgang kroelen. O+ O+ O+ Dus ik heb morgen een makkelijke dag, die vermaken elkaar wel.

De infectie bij de edele delen van B is wel echt naar 'stekelt mama!' als je de luier verschoont, vervelt nu ook heel erg. Hopelijk een teken dat het gaat genezen nu.
pi_161543275
Het is hier net hoe kaylee haar dag is waar ze mee speelt. De ene dag speelt ze de hele dag met haar blokken de andere dag is ze een echte poppenmoeder. Nu zit ze alweer een uur aan tafel te rommelen met klei. Speelgoed staat hier in de kast en ze kan pakken waar ze mee wil spelen. Alleen als ze wil puzzelen moet ze het even vragen want die liggen in een afgesloten bak ivm de katten die puzzelstukjes eten. Wisselende interesses dus!

Heb ik gelijk even een vraagje! Kaylee is goed op weg met zindelijk worden, sinds vorige week maandag geen luier meer om en vanaf woensdag geen ongelukjes meer!
Thuis gaat ze op het potje of op de wc met verkleiner want ze durft absoluut niet zonder verkleiner erop. Zondag waren we de helendag op stap dus had ze voor de zekerheid een luier aan. We hebben geprobeerd haar uit te leggen dat het potje niet mee kan en dat ze toch mort proberen op de gewone wc. Na heel wat hysterie plaste ze uiteindelijk maar in haar luier omdat ze dus echt niet op de wc wilde, hoe hebben anderen dit gedaan? Kan toch moeilijk overal een verkleiner mee naartoe slepen :?
pi_161543454
Wij hebben wel een tijdje de verkleiner meegenomen..Maar ik heb haar ook wel eens in een parkje bij een boom laten plassen (van achter aan bovenbenen/knieen vasthouden) omdat ze ergens niet op de wc durfde. Hier ging het al vrij snel dat ze toch wel op de wc durfde als ik haar vasthield.
Een dag terug in de luier zou ik eigenlijk niet zo snel doen. Als W hem aanhad plaste ze sowieso in de luier, dan ging ze ook niet naar de wc. Wij hebben dus gewoon reservekleding en pakje doekjes meegenomen (en ik denk een weekje ook de verkleiner) en verder zagen we wel..
Nu eigenlijk nooit meer een ongelukje.
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:19:12 #267
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161548206


http://www.aliexpress.com(...)ing/32581265974.html

Dit kwam ik tegen op fb :D

Ik heb ze dus gewoon een luier om gedaan zolang die angst er was. Zindelijkheid heeft voor mij geen prioriteit als ze echt niet durven.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:47:17 #268
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161548973
Franny, die interesse kan in een jaar heel erg veranderen ook nog! E is ook geen bouwer, maar soms is ze wel ineens bezig om duplo te stapelen, of op kleur te sorteren oO<
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:58:34 #269
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161549277
Haha Moppert :D

Nora durfde ook niet met een verkleiner, ik heb gezocht naar opblaasbare potjes ;)
Maar in de praktijk kwam het er op neer dat ze buitenshuis nog een luier aan kreeg, omdat ze buiten alleen maar ongelukjes had, ook als ik wel een potje mee had.
Tot ze met 2,5 een hele dag op het kdv zonder luier liep. Vanaf dat moment ging het goed en durfde ze ook ineens op de wc.

Ze wist zelf ook goed wanneer ze een luier aan had, of ze vroeg het voordat ze ging plassen.
Ik was ook bang dat het de zindelijkheid in de weg zou zitten, maar dat viel mee. Het duurde in totaal iets van 2 of 3 maanden voordat ze ook buitenshuis helemaal zindelijk was.

Ik zou denk ik wel de verkleiner meegenomen hebben als ze daar wel op durfde.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161550118
Hm thanks voor de input.
Ik ben niet bang dat het de zindelijkheid in de weg staat hoor dat ze ineens weer een luier draagt. Ik vond het gewoon heel sneu zondag dat ze zo hysterisch was om de wc. Wel goede les voor de volgende keer dat ik een hele dag weg ben. Als wr boodschappen gaan doen heeft ze geen luier meer om al. Meestal op de terugweg geeft ze aan dat ze moet plassen en dan kan ze het ophouden tot thuis.

Ga wel oefenen met op de gewone wc zitten zonder verkleiner!
  dinsdag 19 april 2016 @ 22:13:20 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161562241
Dupla hebben ze hier wel veel mee gespeeld maar nu eigenlijk al een tijdje niet meer. Ook dat gaat in faaaaaaaaaaases. En inderdaad, ze spelen er alledrie op een andere manier meer. Leuk om te zien.

Zindelijkheid..... we hebben hier niet de meest snelle kinderen wat dat betreft :') En ik ben inmiddels ook echt wel klaar met luiers. Maar goed, ieder kindje eigen tempo.
pi_161583576
I heeft dit weekend nog heel vrolijk in bad zitten poepen. }:| . :+ .Het potje staat in de kamer, voor de grap gaat ze er wel eens op zitten, en ze vindt het ook heel leuk als ik voorlees uit 'Bobbi op het potje' ( :') ), maar dat is het wel. Ben wel benieuwd hoe het bij haar verder gaat verlopen.

Vandaag hing ze aan een stok. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waar ik jammergenoeg geen foto's van heb (het was 'papadag'): ze zat met haar vader samen op de schommel en toen is hij er vanaf gevallen. En zij viel bovenop hem. Ik vroeg: hoe kreeg je dat voor elkaar dan? 'Ja, gewoon, haar vasthouden en de schommel vasthouden tegelijkertijd was toch beetje lastig.' 8)7 . _O- . Wat moet er van haar worden met twee van zulke onhandige ouders. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 20 april 2016 @ 20:21:45 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161583738
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:41 schreef aapieannie het volgende:
Hm thanks voor de input.
Ik ben niet bang dat het de zindelijkheid in de weg staat hoor dat ze ineens weer een luier draagt. Ik vond het gewoon heel sneu zondag dat ze zo hysterisch was om de wc. Wel goede les voor de volgende keer dat ik een hele dag weg ben. Als wr boodschappen gaan doen heeft ze geen luier meer om al. Meestal op de terugweg geeft ze aan dat ze moet plassen en dan kan ze het ophouden tot thuis.

Ga wel oefenen met op de gewone wc zitten zonder verkleiner!
Goed om te oefenen idd maar zorg er thuis voor dat ze de verkleiner wel gebruikt :). Zorgt voor een betere ontspannen houding voor die kleintjes waardoor ze alles beter kunnen legen. Tip van de bekkenbodemfysiotherapeute waar ik 2x ben geweest voor E., E. wilde niet op het potje/het toilet poepen. Heeft maanden geduurd (en de nodige buikpijn, klysma's en andere ellende) maar nu sinds 2 weken is ze volledig toiletzindelijk.
pi_161583916
Franny :D
Lieve foto zeg O+
Ik ben trouwens ook erg onhandig. En Riley heeft er ook al last van :D

Vandaag wezen zwemmen met haar. Doe ik nu ongeveer een maand weer wekelijks. En vandaag durfde ze het water in te springen, zonder dat ik haar hand moest vasthouden. Ze kwam ook zelf weer boven. Zo leuk om te zien. Ik was echt supertrots op haar O+
pi_161595198
Franny _O- _O- Dat klinkt dus echt hilarisch!

Vanochtend drama met B naar het KDV brengen. Maar dat is mijn eigen schuld, ik was gisteren zo slim om te vertellen tegen B dat zijn mama's bijna vakantie hebben. En vakantie staat voor hem voor 'op vakantie gaan'. Dat moet ik de komende dagen dus repareren vrees ik.
pi_161595215
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Goed om te oefenen idd maar zorg er thuis voor dat ze de verkleiner wel gebruikt :). Zorgt voor een betere ontspannen houding voor die kleintjes waardoor ze alles beter kunnen legen. Tip van de bekkenbodemfysiotherapeute waar ik 2x ben geweest voor E., E. wilde niet op het potje/het toilet poepen. Heeft maanden geduurd (en de nodige buikpijn, klysma's en andere ellende) maar nu sinds 2 weken is ze volledig toiletzindelijk.
Oh bedankt voor de waarschuwing!
Gister heeft ze na het plassen 2 seconde met broek aan zonder verkleiner gezeten. Toen was het wel weer genoeg hihi
  donderdag 21 april 2016 @ 09:33:53 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161595808
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Goed om te oefenen idd maar zorg er thuis voor dat ze de verkleiner wel gebruikt :). Zorgt voor een betere ontspannen houding voor die kleintjes waardoor ze alles beter kunnen legen. Tip van de bekkenbodemfysiotherapeute waar ik 2x ben geweest voor E., E. wilde niet op het potje/het toilet poepen. Heeft maanden geduurd (en de nodige buikpijn, klysma's en andere ellende) maar nu sinds 2 weken is ze volledig toiletzindelijk.
Oeh, dat is wel goed om te lezen. Verkleiner dus, en krukje onder de voeten?

Wij hebben geen verkleiner en E is wel gewoon op de wc geweest hier, maar moet dan inderdaad met dr handen op de wcrand steunen.
pi_161595907
Fee gaat zeker niet zonder verkleiner op de wc (als ze al op de wc gaat). Ze is dan bang om er in te vallen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161595946
Krukje onder de voeten heeft Otje ook het liefst en bijngrote boodschap pakt ze zelf de verkleiner. Als we ergens anders zijn houdt ze zich meestal aan mij vast, dan zit ze net wat minder krampachtig.
  donderdag 21 april 2016 @ 09:53:02 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161596028
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel goed om te lezen. Verkleiner dus, en krukje onder de voeten?

Wij hebben geen verkleiner en E is wel gewoon op de wc geweest hier, maar moet dan inderdaad met dr handen op de wcrand steunen.
Krukje onder de voeten idd :Y

Die fysio hamerde er echt op, zonder verkleiner en krukje is nog een stapje te ver. Ze zijn nog maar klein en een toilet is echt best groot :).
  donderdag 21 april 2016 @ 10:05:31 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161596236
Best logisch ook eigenlijk :') :@
pi_161596271
Het wordt voor volwassenen ook aangeraden zo'n krukje....dan zitten je darmen niet in een knik.

B is juist teruggevallen in het zindelijk worden. Wil niet op het potje of op de wc. Komt wel weer, we vragen het steeds, zetten hem er ook op maar er gebeurt niets meer. Zal wellicht ook met die leuke schimmel tussen zijn benen te maken hebben. Jochie is net 26 maanden, al het andere gaat juist enorm snel. Dus we zien het wel :) In de zomer lekker in zijn blote billen rondrennen.

Gisteren is zijn loopfiets van Puky binnengekomen, 2 meter en dan laat ie hem dramatisch vallen. Zo van 'Kan ik niet!'
  donderdag 21 april 2016 @ 10:08:04 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161596272
Slaapt Otje inmiddels al in dr bed ipv ernaast Ophelia? ;)

Viel me hier echt mee, ze is er sinds januari geloof ik 2x echt uitgevallen. En een keer vonden we haar zittend naast t bed met haar hoofd op t matras; toen was ze met haar voeten half buitenboord gaan slapen en dus doorgegleden.
pi_161600325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Slaapt Otje inmiddels al in dr bed ipv ernaast Ophelia? ;)

:D
Ja, maar vooral omdat ik een voedingskussen onder haar hoeslaken heb geschoven. Na een paar stuiternachten is ze nu wel helemaal gewend en blij met haar kamertje. O+
pi_161605269
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Krukje onder de voeten idd :Y

Die fysio hamerde er echt op, zonder verkleiner en krukje is nog een stapje te ver. Ze zijn nog maar klein en een toilet is echt best groot :).
Heb je nog tips voor een krukje? Ik heb nu zon ikea opstapje maar daar kan ze met haar voeten niet bij als ze op de verkleiner zit.
pi_161607984
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:34 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor een krukje? Ik heb nu zon ikea opstapje maar daar kan ze met haar voeten niet bij als ze op de verkleiner zit.
Deze is het kijken de moeite waard, helaas denk je hierna anders over eenhoorns en regenboog ijsjes _O-



[ Bericht 12% gewijzigd door Goitske op 22-04-2016 17:20:59 ]
pi_161608305
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:34 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor een krukje? Ik heb nu zon ikea opstapje maar daar kan ze met haar voeten niet bij als ze op de verkleiner zit.
Er zijn twee soorten bij Ikea. Die halfronde van de kinderafdeling is te laag. Op de badkamerafdeling hebben ze een hogere: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60265163/
pi_161611346
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten bij Ikea. Die halfronde van de kinderafdeling is te laag. Op de badkamerafdeling hebben ze een hogere: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60265163/
Ah perfect! Morgen gelijk maar even halen!
pi_161615954
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Krukje onder de voeten idd :Y

Die fysio hamerde er echt op, zonder verkleiner en krukje is nog een stapje te ver. Ze zijn nog maar klein en een toilet is echt best groot :).
Wij kregen gisteren bij de PiPo poli in het ziekenhuis precies dezelfde tip!
E.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:07:04 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161620885
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten bij Ikea. Die halfronde van de kinderafdeling is te laag. Op de badkamerafdeling hebben ze een hogere: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60265163/
Die is perfect ja :Y
pi_161629739
Hier op het moment 2 blij peuters, de zandbak open of water in de zandwatertafel en ik hoor ze de hele dag niet meer!!
Gisteren bij de gastouder "koningsspelen" gehad dus allemaal buitenspelletjes van de speluitleen en spelen maar! ze vonden het geweldig! Eerst een kroon gemaakt voor de koningsspelen, daarna spelen, lekkere dingen eten, vlaggetjes op de wangen en waren zoooooo blij en dood moe O+
  zaterdag 23 april 2016 @ 14:11:50 #292
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161649725
Ook maar even hier:

Een vraagje aan de Utrecht kenners. Wij gaan morgen met peuter + baby naar het Nijntje museum, en willen vantevoren even ergens lunchen. Wie weet er een leuk baby en peutervriendelijk plekje (speelhoek is een pré) redelijk in de buurt bij het Nijntje museum (Agnietenstraat 2)?
pi_161671083
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:11 schreef mousemicky het volgende:
Ook maar even hier:

Een vraagje aan de Utrecht kenners. Wij gaan morgen met peuter + baby naar het Nijntje museum, en willen vantevoren even ergens lunchen. Wie weet er een leuk baby en peutervriendelijk plekje (speelhoek is een pré) redelijk in de buurt bij het Nijntje museum (Agnietenstraat 2)?
Ik lees het nu pas…ik hoop dat je wat leuks gevonden hebt? Er is genoeg in Utrecht waaronder de Yoghurt Barn. Daar vermaakt B zich altijd prima in de speelhoek.

Ben benieuwd hoe je het Nijntje museum vond, wij willen nog gaan maar als de grootste hype en drukte wat over is.
pi_161679417
Toen oma laatst hoorde dat Jan ook op een step kan was het gelijk oooh er staat nog een nieuwe in de schuur!
Dus vandaag kwam de step uit de schuur en de jongens helemaal blij
  zondag 24 april 2016 @ 18:44:56 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161679659
Nijntje museum was druk, maar J vond t fantastisch, en F sliep door alle drukte heen op mijn rug.

We hebben vooraf snel even een broodje gegeten bij de bakker, was prima! Ik zou gaan, maar als t kan buiten weekenden en vakanties...
pi_161680107
Ja, Nijntje museum is inderdaad leuk he. Wat lekker dat F. dan zo slaapt op je rug. *; .

Vrolijke koppies bij het steppen. Mooi is dat als ze weet iets nieuws kunnen. Dat enthousiasme. O+ .

Ik was vanmiddag even met I naar de kermis hier in de stad. Ze vindt de herrie en de grote dingen nog vrij eng. Maar ze wilde wel heel graag in de draaimolen. Ze zat in een mooie brandweerauto en nam haar taak als bestuurder heel serieus. En ik bleef ernaast staan, want anders durfde ze niet. Daarna stond ze ook helemaal een beetje te beven van de opwinding. En groote ogen. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161694781
De draaimolen is ook wel heel spannend! Kaylee durfde er vorig jaar nog helemaal niet in, zelfs niet als ik mee ging. Dit jaar al een beetje leuker, vooral als je nichtje mee gaat!
De jungle autos op de kermis kan ze echter geen genoeg van krijgen haha
pi_161694980
Oh, wat lief Franny O+ Stip wilde niet meer uit de draaimolen en de zweefmolen vond hij ook erg leuk. Hij keek een beetje twijfelend toen hij bewoog, maar eenmaal afgelopen wilde hij niet uit het zitje. Gelukkig hielp eendjes vissen en heeft z'n gewonnen gereedschapsset het wel anderhalve dag volgehouden voor hij stuk was :')

Hebben jullie nog tips voor de paniek bij het verschonen? Het is niet altijd en vooral bij poep, maar ik vind het echt heel erg om zo over z'n grenzen te moeten gaan. We moeten hem echt met z'n tweeën vasthouden terwijl hij al Nee gillend ligt te trappen en draaien :{ Maar hij krijgt snel rode billen dus het moet toch echt en hij geeft nog niet aan dat hij moet poepen dus het potje lukt ook nog niet.
  maandag 25 april 2016 @ 09:29:02 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695352
Uitleggen Dot. Is het enige dat hier werkt. Dus beamen dat hij het niet leuk vindt, maar dat het echt even moet omdat hij anders zere billen krijgt. Misschien zelf zalf laten smeren daarna?

En eerder kwamen we nog weg met iets anders leuks in het vooruitzicht stellen. Dus; als we nu je luier doen, gaan we daarna naar de speeltuin (oid).
pi_161695516
Dat interesseert hem helaas niks. Afleiden met filmpjes, speen of eten helpt heel soms maar net was ook hij zo overstuur omdat hij niet aangekleed wilde worden.
  maandag 25 april 2016 @ 10:01:52 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161695727
Ohja hoe kon ik dat vergeten! Luier verschonen deden we ook een tijd met een filmpje aan idd :D

Aankleden is hier al meer dan een jaar drama, maar het toverwoord is controle. Zoveel mogelijk (beperkte) keus geven, en inmiddels zoveel mogelijk zelf laten doen.

En, ze blijkt er een hekel aan te hebben als ik ga doorpakken, dus ze krijgt nu steeds de keuze tussen langzaam of snel ( :') :@ ), en als ze langzaam kiest weet ze dat ze dan mee moet werken.

Bottomline; je vindt vanzelf weer maniertjes, en het wordt echtechtecht beter!!
(maar ik heb er al zooooo vaak om moeten huilen want het is zo frustrerend!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')