abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 maart 2016 @ 14:14:04 #251
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_160833447
Wat je dus zou kunnen doen is het volgende:

- Definieer regio's die vanuit het verleden hebben bewezen trage verplaatsingen te veroorzaken.
- Maak een tooltje op de fokstok site waar mensen in kunnen vullen waar ze de FOK!stok heen zouden willen verplaatsen. Daarin zou je waarschuwingen toe kunnen voegen als de FOK!stok ergens in het verleden te lang heeft gelegen. Ook zou je een waarschuwing kunnen toevoegen dat je de stok dan achter een tolweg of veerpont legt. Je kunt hierbij ook mensen aanmoedigen om de FOK!stok in een gemeente te leggen waar ie nog heen moet (++) of in een plaats waar ie nog heen moet (+)
- Misschien kun je het dus zelfs helemaal gamifyen :). Dwz dat op basis van deze waarschuwingen en pluspunten een puntenaantal wordt gegenereerd, en dat iedere FOK!stokker dus punten krijgt voor een verplaatsing :). Dan kun je op basis daarvan een ranking samenstellen en dan wordt het nog meer een spel dan het nu is ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_160833551
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:14 schreef Maanvis het volgende:
Wat je dus zou kunnen doen is het volgende:

- Definieer regio's die vanuit het verleden hebben bewezen trage verplaatsingen te veroorzaken.
- Maak een tooltje op de fokstok site waar mensen in kunnen vullen waar ze de FOK!stok heen zouden willen verplaatsen. Daarin zou je waarschuwingen toe kunnen voegen als de FOK!stok ergens in het verleden te lang heeft gelegen. Ook zou je een waarschuwing kunnen toevoegen dat je de stok dan achter een tolweg of veerpont legt. Je kunt hierbij ook mensen aanmoedigen om de FOK!stok in een gemeente te leggen waar ie nog heen moet (++) of in een plaats waar ie nog heen moet (+)
- Misschien kun je het dus zelfs helemaal gamifyen :). Dwz dat op basis van deze waarschuwingen en pluspunten een puntenaantal wordt gegenereerd, en dat iedere FOK!stokker dus punten krijgt voor een verplaatsing :). Dan kun je op basis daarvan een ranking samenstellen en dan wordt het nog meer een spel dan het nu is ;).
En daarmee kan je ook wat controle uitvoeren op wie een verplaatsing aanvraagt, eventueel in combinatie met het verkrijgen van de code. Desnoods wissel je die na iedere verplaatsing en/of neem je een slot die dat voor je doet.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:20:16 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_160833603
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En daarmee kan je ook wat controle uitvoeren op wie een verplaatsing aanvraagt, eventueel in combinatie met het verkrijgen van de code. Desnoods wissel je die na iedere verplaatsing en/of neem je een slot die dat voor je doet.
Dat lijkt me een slecht idee, gezien het aantal users dat op basis van vooroordelen al vindt dat bepaalde mensen de verplaatsing niet zouden mogen doen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:22:22 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833644
*zucht*
Kunnen jullie niet gewoon samen naar Zeeland ofzo?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160833724
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:22 schreef Nattekat het volgende:
*zucht*
Kunnen jullie niet gewoon samen naar Zeeland ofzo?
Wat is er nu weer? Er is geen incrowd clubje hoor, maar zodra je met een suggestie komt moet je maar eerst even de stok gaan halen voor je mee mag praten, of uberhaupt gewoon even wieberen, want je denkbeelden voldoen niet aan wat het clubje voorschrijft?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:27:35 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833741
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat is er nu weer? Er is geen incrowd clubje hoor, maar zodra je met een suggestie komt moet je maar eerst even de stok gaan halen voor je mee mag praten, of uberhaupt gewoon even wieberen, want je denkbeelden voldoen niet aan wat het clubje voorschrijft?
Het feit dat jullie twee denken dat er een incrowd clubje is die alles beslist voor de rest is datgene waar ik zo moe van word.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160833799
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat jullie twee denken dat er een incrowd clubje is die alles beslist voor de rest is datgene waar ik zo moe van word.
Dus toon je het nog maar een keer aan door als er suggesties worden gegeven mensen te manen de stok te gaan halen of op andere wijzen op te bokken?

Slimme actie, wel. Er wordt hier gewoon over wat suggesties/verbeteringen gesproken, en JIJ duikt er bovenop en deelt weer een paar sneren uit. DAAROM komt het incrowd-gebeuren weer ter sprake.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 14:31:17 #258
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_160833811
En..... daar gaan we weer. sught
er is geen incrowd

Ja, er zijn actieve spelers die al heel lang hier rondlopen, maar iedereen mag voorstellen doen. Ik verander geen regel, deed alleen een voorstel.
Dat mag wmb iedereen

De opmerking van Nattekat is meer een poging iemand aan te sporen hem te halen.

De wadden-regeling is trouwens in het leven geroepen na het debacle op Terschelling (2007 dus al). Maringo zwakte mijn voorstel iets af en daar ben ik het mee eens. Z-V heeft geen actieve spelers momenteel (itt bijv. Groningen) en dat is momenteel funest.

We weten allemaal dat er verloop zit in de spelersgroep. Dus spel dat nu aldoor stilligt in Z-V betekend niet dat dat zeg maar volgend jaar ook zo is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:32:41 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833840
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En..... daar gaan we weer. sught
Popcorn?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160833901
waarom toch al die moeite om het spel te veranderen. Stok ligt nu op een rotplek, dan maar een paar weken wachten totdat iemand de boel weer op gang trekt en de stok richting de bewoonde wereld brengt.

Alle aangedragen "ideeën" zijn leuk en aardig maar het doel van het spel is en blijft hetzelfde, de stok alle gemeenten en plaatsen laten aandoen in Nederland. Dan duurt het nog maar eens 2 jaar extra...
Hooray for boobies!
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:39:38 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160833986
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:35 schreef Spockjuh_ het volgende:
waarom toch al die moeite om het spel te veranderen. Stok ligt nu op een rotplek, dan maar een paar weken wachten totdat iemand de boel weer op gang trekt en de stok richting de bewoonde wereld brengt.

Alle aangedragen "ideeën" zijn leuk en aardig maar het doel van het spel is en blijft hetzelfde, de stok alle gemeenten en plaatsen laten aandoen in Nederland. Dan duurt het nog maar eens 2 jaar extra...
Eigenlijk verandert er weinig. Maar het zou wel zo fijn zijn dat de stok gewoon weer naar de bewoonde wereld kan als ie er eenmaal ligt.

Net zoals bij de Waddeneilanden kan je toevallig het gelukje hebben dat er iemand rondloopt, maar hij kan er weken liggen. Dit geeft net een extra zekerheidje dat we iig niet weken hoeven te wachten tot ie uit een onbereikbare plek wordt gered.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 21 maart 2016 @ 14:43:43 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_160834078
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat jullie twee denken dat er een incrowd clubje is die alles beslist voor de rest is datgene waar ik zo moe van word.
Dat zijn zaadjes die je zelf geplant hebt Nattekat :). Misschien om te trollen, msschein voor de grap, misschien serieus, maar ik kan al 4 voorbeelden aanhalen van waar jij zei dat iemand de stok niet zou mogen verplaatsen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_160834083
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eigenlijk verandert er weinig. Maar het zou wel zo fijn zijn dat de stok gewoon weer naar de bewoonde wereld kan als ie er eenmaal ligt.

Net zoals bij de Waddeneilanden kan je toevallig het gelukje hebben dat er iemand rondloopt, maar hij kan er weken liggen. Dit geeft net een extra zekerheidje dat we iig niet weken hoeven te wachten tot ie uit een onbereikbare plek wordt gered.
Maar het idee is om alle gemeenten van NL te doen.... maar dan dus wel de 'gemakkelijke', want stel je voor dat hij ergens een paar weken ligt zeg...
Dan haal je toch de hele essentie van het spel eruit? Dan kan je toch nooit met droge ogen meer zeggen dat 'heel Nederland' aan de beurt is geweest.

1/20e van NL ga je op deze manier (tara's idee) uitzonderen. Dat is nogal een lappie NL.
pi_160834085
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eigenlijk verandert er weinig. Maar het zou wel zo fijn zijn dat de stok gewoon weer naar de bewoonde wereld kan als ie er eenmaal ligt.

Net zoals bij de Waddeneilanden kan je toevallig het gelukje hebben dat er iemand rondloopt, maar hij kan er weken liggen. Dit geeft net een extra zekerheidje dat we iig niet weken hoeven te wachten tot ie uit een onbereikbare plek wordt gered.
part of the game denk ik dan, of een extra uitdaging... :P
Hooray for boobies!
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:46:05 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160834118
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:44 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

part of the game denk ik dan, of een extra uitdaging... :P
Tot een zekere hoogte wel, maar the show must go on :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 21 maart 2016 @ 14:46:18 #266
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_160834120
Anyways. Zaterdag ga ik maar es van die tolvrije dag gebruik maken. Als niemand me voor is. :+
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:47:04 #267
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_160834129
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:46 schreef Maringo het volgende:
Anyways. Zaterdag ga ik maar es van die tolvrije dag gebruik maken. Als niemand me voor is. :+
Ik ben zaterdag jarig dus op mij hoef je niet te rekenen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 maart 2016 @ 14:47:23 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160834134
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:44 schreef Loveless85 het volgende:
Maar het idee is om alle gemeenten van NL te doen.... maar dan dus wel de 'gemakkelijke', want stel je voor dat hij ergens een paar weken ligt zeg...
Ze worden niet uitgesloten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_160834192
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar het idee is om alle gemeenten van NL te doen.... maar dan dus wel de 'gemakkelijke', want stel je voor dat hij ergens een paar weken ligt zeg...
Dan haal je toch de hele essentie van het spel eruit? Dan kan je toch nooit met droge ogen meer zeggen dat 'heel Nederland' aan de beurt is geweest.

1/20e van NL ga je op deze manier (tara's idee) uitzonderen. Dat is nogal een lappie NL.
nee hoor, er staat nergens vermeld dat de stok voor een bepaalde datum alle steden en gemeenten moet hebben aangedaan. Kan zo nog 10 jaar doorgaan is het niet langer.
Hooray for boobies!
  maandag 21 maart 2016 @ 14:50:39 #270
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_160834199
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar het idee is om alle gemeenten van NL te doen.... maar dan dus wel de 'gemakkelijke', want stel je voor dat hij ergens een paar weken ligt zeg...
Nee, nee en nog eens nee. Dit is echt al duizendmaal gezegd. De essentie van het spel is het verplaatsen van de Stok. Punt.

Dat sommige er subspelletjes op na houden, dat staat daar buiten.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_160834297
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:46 schreef Maringo het volgende:
Anyways. Zaterdag ga ik maar es van die tolvrije dag gebruik maken. Als niemand me voor is. :+
Lijkt me zonde van je tijd, maar goed.

quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:50 schreef Maringo het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Dit is echt al duizendmaal gezegd. De essentie van het spel is het verplaatsen van de Stok. Punt.

Dat sommige er subspelletjes op na houden, dat staat daar buiten.
'Subspelletjes' die het topic redelijk domineren.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze worden niet uitgesloten.
Niet uitgesloten (dat kan immers ook niet, hoe hou je iemand tegen die de stok pakt en hem op een wadden eiland neerflikkert), wel ontmoedigd en aangeraden een Plan B te hebben.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:56:25 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_160834328
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:50 schreef Maringo het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Dit is echt al duizendmaal gezegd. De essentie van het spel is het verplaatsen van de Stok. Punt.
Bepaal jij dat? Ik vind het zo frappant dat iemand die niet het spel bedacht heeft autoriteit kan hebben over wat de essentie van het spel is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2016 @ 15:00:27 #273
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_160834413
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bepaal jij dat? Ik vind het zo frappant dat iemand die niet het spel bedacht heeft autoriteit kan hebben over wat de essentie van het spel is.
Nee, maar dit is het altijd geweest. De stok verplaatsen, van plaatsnaambord naar plaatsnaambord. De subspelletjes, zoals alle gemeentes bij langs, ooit begonnen met bijhouden daarvan door mijzelf trouwens, zijn niet perse aan alle spelers besteed
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:04:41 #274
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_160834473
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bepaal jij dat? Ik vind het zo frappant dat iemand die niet het spel bedacht heeft autoriteit kan hebben over wat de essentie van het spel is.
Ik bepaal niks. Dit is altijd al zo geweest. De subspelletjes zijn later gekomen om een extra dimensie aan het spel te geven.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 21 maart 2016 @ 15:05:25 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_160834483
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bepaal jij dat? Ik vind het zo frappant dat iemand die niet het spel bedacht heeft autoriteit kan hebben over wat de essentie van het spel is.
Wie bepaalt dat dan wel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')