abonnement Unibet Coolblue
pi_160794352
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;

[..]

Bron

Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. :')
"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.
in a crowd you lose humanity
pi_160795571
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

"Foei, niet meer doen" zeggen, helpt niet zo veel, denk ik.
Nee, maar coureurs weten zelf ook wel welk nadeel ze er zelf van hebben + het kan maar zo zijn dat je je eigen tear-off van het asfalt in je brakeduct krijgt. Meer dus een fatsoenskwestie en dan is een beetje sportiviteit al voldoende om het aantal tearoffs op het asfalt drastisch te verminderen = veel lagere kans op hinder bij jezelf en andere teams. Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2016 @ 22:51:41 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160797369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:55 schreef Meike26 het volgende:
Deze kwam ik net tegen ;

[..]

Bron

Bij het lezen van titel en 1e alinea dacht ik nog.. jemig wat slechte 1 april grap. Maar er valt wel zeker wat voor te zeggen. Denk dat het ook wel weer iets toevoegd aan de concentratie van de coureur.. Alleen dat het dan weer gelijk bestraft moet worden.. :')
dat werd in ieder geval vroeger wel eens als trucje gedaan. Als je concurrent achter je reed even een tear of eraf, misschien kwam hij in de wagen van je tegenstander.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160885873
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests.. :)

http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 14:23:48 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160886029
Het kan wel verklaren waarom ze al 23 tokens gebruikt hebben dit jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160886521
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 14:55:57 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160886661
Het kan ook de uitspraken van Ferrari verklaren waarom er nog zoveel meer in het vat zit dit jaar, omdat ze door die radicale verandering aan de motor nog niet optimaal in hebben kunnen zetten op bijvoorbeeld de aerodynamica. Je kunt namelijk ook te veel in een keer veranderen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:11:29 #183
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_160886977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:48 schreef Meike26 het volgende:
Ze willen of moeten alles maar bestraffen, gewoon een gentlemens agreement en klaar.
Coureurs houden zich niet aan gentlemans agreements, dat blijkt telkens weer Het zijn super competatieve alpha mannetjes, die in alles de grens opzoeken, dus ook de regels.Dus je kan niet anders.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:47:12 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160887692
Eindelijk, de coureurs komen in actie:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160887731
Je was me net voor, maar indd _O_ ^O^
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:02:20 #186
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160887970
Hehe, het woord cool gebruiken in een officiele brief :D Ik kan het wel waarderen
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_160888317
Alsof de FIA en FOM naar de coureurs luisteren :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_160888366
Nouja, ze hebben nu wel een statement en als de FIA/FOM weer eens wat bedenkt, dan zal de GPDA ook denken en zeggen "Think again" + verwijzing naar dit agreement. Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 19:57:06 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160893503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Ook dat ja, op korte en bochtige circuits zullen ze er dus wel voordeel mee hebben, Hongarij word dan een walk-over voor het team ?! Erg interessant en leuk dat er dan dit jaar toch een noviteit is in de sport ^O^
Misschien wel niet, want wat ik een beetje begrijp op dingen die ik op F1-tech websites lees is dat Mercedes deze technologie al gebruikt. Ziedaar ook direct de verklaring waarom de motoren veel minder brandstof verbruikten dan Ferrari of Renault.

Mercedes is er in het begin van de jaren 2000 mee begonnen experimenteren en het heeft ze jaren gekost om de technologie onder de knie te krijgen en de nadelen te beperken. DiesOtto, zoals het concept heet is inmiddels gemeengoed in het bedrijf geworden en meer fabrikanten volgen.

Ferrari heeft het zich in enkele jaren tijd eigen moeten maken. Mijn vermoeden is trouwens dat het concept van HCCI al redelijk snel door hun hoofden speelde toen de overstap naar de 1,6 liter V6-turbo aangekondigd werd, maar omdat alles zeer nauw luistert heeft het even geduurd voordat ze zover waren dat ze het toe konden passen, zeker omdat je per jaar maar vier of vijf motoren mag gebruiken.

Mercedes is Ferrari natuurlijk nog wel een stapje voor als het om HCCI gaat en het schijnt dat Mercedes nog een net iets hogere druk in de verbrandingskamers kan bereiken dan Ferrari, maar het verschil is deze winter behoorlijk gedicht door de overstap van Ferrari. Renault zal wel moeten volgen, terwijl ik geen idee heb hoe het met de motorensituatie bij Honda zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160893847
Honda gaat voor een ALS systeem ;) dat zou wat zijn zeg... ik denk dat dan het lawaai ook weer extreem wordt.
pi_160894144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:14 schreef Meike26 het volgende:
Nieuwtje of speculatie, wel interessante stof die ook wel rijmt met de problemen die de Ferrari teams hadden bij de tests.. :)

http://grandprixradio.nl/(...)eheim-van-ferrari-f1
Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.
.
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:21:36 #192
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160894306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:28 schreef Meike26 het volgende: Als ze daar dan ook niet naar willen luisteren zullen ze snel een boycot kunnen verwachten van de coureurs.
geloof je 't zelf?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160894397
De kwalificatie gaat wellicht toch niet terug naar het systeem van vorig jaar
http://www.motorsport.com(...)-for-bahrain-681873/
quote:
Formula 1 may hold back on reverting to the old style qualifying for the Bahrain Grand Prix, amid a last-minute push to trial a tweaked elimination format instead.

Ahead of key votes that are to take place over the next 24 hours, sources have revealed that there is a move to keep the new elimination format for Q1 and Q2 (with extended running), and change only the final session back to how it was last year.

The fiasco surrounding the end to Q3 at the season-opening Australian Grand Prix – when there were no cars on track and the top-eight race order was set well before the chequered flag – prompted teams to agree unanimously on Sunday morning to ditch the new style sessions in their entirety.

The plan was for F1 to go back immediately to the old qualifying system for the next race in Bahrain, while longer term evaluation was done on potentially bringing back a tweaked elimination format for 2017.

Potential U-turn on the U-turn

However, high level sources have revealed that such a move has not secured the automatic backing that some had been expecting from the FIA – and an alternative plan is being considered.

With the F1 Commission and the FIA's World Motor Sport Council due to decide before the end of Thursday about what will happen for Bahrain, it is understood that support is now being garnered for a compromise arrangement for the next race.

As a one-off, efforts are being made in some quarters to keep for Bahrain the new Q1 and Q2 elimination formats but extending the periods before the knock-out, and then have a more traditional Q3 that runs like the old system.

That will then give F1 more time to fully understand if it can get the elimination format working.

Long-term plan yet to be settled

Once the Bahrain system has played out, F1 chiefs would then be able to work on a permanent plan that can be put in place for the remainder of the season.

Due to F1's governance process, any change to the rules requires unanimous support – and without that, the Australian-style elimination format would have to remain in place.

So even though teams would prefer to go back to last year's system, without the FIA's backing then there is no chance of that rule change going through.

It could be then that to align Ecclestone, the teams and the FIA, the tweaked version may have to be accepted by all parties as a compromise deal.
*O* Let's fix what isn't broken *O*
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:25:47 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160894430
Mooi :)
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans }:|
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:33:04 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_160894598
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Lijkt me een kleine moeite. Ik neem aan dat een F1-auto ook gewoon een asbakje heeft, toch? Naast de sigarettenaansteker?
gewoon boven je helm gooien, de airduct vreet ze wel op.
pi_160894607
Het probleem van de knock-out kwalificatie is dat met het huidige bandenreglement je per sessie sowieso al maximaal 2 snelle ronden kunt neerzetten (ook onder het systeem van 2015). Wat gebeurt er dus: alle teams gaan heel snel een snel rondje neerzetten. De topteams (Mercedes, Ferrari, Williams) zijn dan al zeker om door te gaan. De langzaamste teams hebben echter geen tijd meer om nog een tweede rondje te doen, want die zitten dan al in de knock-outfase.

Het gaat echt niet gebeuren met dit systeem continue auto's op de baan zijn, die de ene snelle ronde na de andere neerzetten. Dat kan namelijk niet met de huidige banden. Ook met andere banden overigens al niet echt, want ook die zijn in principe het snelst als ze vers zijn en dan wil je dus zo licht mogelijk rijden.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:39:17 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160894793
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Quatch, HCCI gebruik je om een krachtige motor onder zeer lage belastingen efficient te laten draaien. Dus een in een zeer krachtige straatauto, die met 70 over de binnenweg wil cruisen. Het hele concept van een formule 1 motor is juist zo efficient mogelijk op hoog vermogen te draaien. Dit is het tegenovergestelde van HCCI.
Vergeet niet dat Mercedes al zeer lang bezig is met HCCI. Het luistert erg nauw om alles werkend te krijgen en het is niet onmogelijk voor de Formule 1. Mogelijk is het een combinatie van HCCI en een meer conventionele motor in het slechtste geval.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160894808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Mooi :)
Geef dat nieuwe systeem gewoon een kans }:|
De teams leren er vanzelf mee omgaan.
Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?
Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen.

Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:41:00 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160894850
Die band komt nog. Monaco is volgens mij de eerste keer
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 20:42:52 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160894916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:39 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het beter gaat worden dan? Er reden meer auto's op de baan ja, maar meer actie?
Bij de laatste paar auto's was er sowieso geen druk aangezien ze het toch niet gingen halen.

Wat is er trouwens met de Ultrasoft gebeurd? Ik dacht dat die in Q3 ingezet mocht worden...
Omdat teams er leren mee om te gaan en het uiteindelijk wel gaan halen.

Dat het in Q3 afgeschaft kan worden ben ik het wel mee eens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')