De Blokker in Enschede centrum heeft complete schappen met maar 1 artikel.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Nia het volgende:
[..]
Hier in de Blokker is een groot stuk van de verkoopvloer leeg geruimd. Normaal stond het er altijd vol met verkoopwaar.
in de kledingbranche is online voorlopig niet goedkoper vanwege de vele retourzendingen. H&M beschouwt online voorlopig dan ook meer als service dan geldmachine.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat niet om de winst alleen. Er wordt gedacht dat een online winkel alleen maar een magazijn is van waar uit dingen worden verkocht en dat de eigenaar snel kan cashen en lekker kan rentenieren op Ibiza. Dat is niet waar. Het zijn bedrijven die innoveren, veel jong creatief en technisch talent aantrekken en verrassend uit de hoek komen. Coolblue heeft fantastische klantenservice, Wehkamp bezorgt dezelfde dag nog, bedrijven als Outfittery geven persoonlijk advies en ook levensmiddelen worden steeds vaker aan huis bezorgd. Niet alleen maar een doos met eten, maar ook recepten er bij, of info over de oorsprong van producten.
Dat online goedkoper is, hoeft niet te betekenen dat je minder goed advies of mindere kwaliteit hoeft te krijgen. Gezien de grote influx van jong talent bij die bedrijven zullen ze zich blijven ontwikkelen. Veel van de omzet gaat direct in investeringen, en dat blijkt vooralsnog een goed businessmodel. Eentje waar de gewone winkelketens nog steeds geen antwoord op hebben. Die doen al honderdvijftig jaar hetzelfde. Een etalage hebben, af en toe uitverkoop en een folder in de brievenbus drukken.
En ik denk dat ze daar uiteindelijk toch op terug zullen moeten komen. Online gaat het ook voor vrijwel nop bij jou op de stoep krijgen, en weer retour als jij het niet wilt. Die innovatie moeten ze wel doen om actueel te blijven.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in de kledingbranche is online voorlopig niet goedkoper vanwege de vele retourzendingen. H&M beschouwt online voorlopig dan ook meer als service dan geldmachine.
Ik help het ze hopen. En ik gun ieder het zijne.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
Iedereen die jonger is dan 30 kan prima leven met een wereld zonder grote winkelgebieden.
Ja koekoek. Hema, Ikea, LaPlace zijn allemaal restaurants die zelfbediening zijn, maar wel alles voor je neus gemaakt wordt. Waarbij LaPlace op 1 en ikea eigenlijk niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:44 schreef john2406 het volgende:
Ik heb maar 1 opmerking, als je dat een restaurant noemt wil in niet weten wat je gewend bent!
Lijkt wel een lopend buffet?
In een restaurant wil ik bediend worden, en krijgen wat ik bestel, vers voor mij gemaakt, dus niet iets wat op een wegrestaurant lijkt.
Oke jouw mening die respecteer ik wel hoor, voor mij is dat iets voor de snelle hap, voor een gaatje in mijn holle kies dus!quote:Op zondag 28 februari 2016 18:52 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ja koekoek. Hema, Ikea, LaPlace zijn allemaal restaurants die zelfbediening zijn, maar wel alles voor je neus gemaakt wordt. Waarbij LaPlace op 1 en ikea eigenlijk niet.
Het gaat er om hoe het eruit ziet. Echte restaurants met bediening zien er meestal ook beroerd uit.
Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren. Van die pure verwendheid en decadente afkeer om een stukje te lopen zouden we eens afmoeten.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:12 schreef k_man het volgende:
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten.
Lees maar eens de reactie van Roel Jewel op mijn post. Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren. Van die pure verwendheid en decadente afkeer om een stukje te lopen zouden we eens afmoeten.
Eens voor een gedeelte, je weet dat met de auto s de welvaart gekomen is?quote:Op zondag 28 februari 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren. Van die pure verwendheid en decadente afkeer om een stukje te lopen zouden we eens afmoeten.
Nummers heb ik daarvoor nodig. Ik hou ongelofelijk veel ballen in de lucht tegelijkertijd. Dus ik heb geen tijd om iets te zoeken. Directe links nog liever.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Lees maar eens de reactie van Roel Jewel op mijn post. Daar ben ik het wel mee eens.
De verregaande automatisering is iets waar ik mij ook grote zorgen over maak. Echter, dat los je niet op door je spullen niet meer online te kopen en je hypotheek ouderwets bij een bank af te sluiten. Of door je klantvraag te stellen door te bellen. Ga zo maar door. Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik help het ze hopen. En ik gun ieder het zijne.
Je moet het ook zo zien dat iedereen jonger dan dertig voorheen hun werk hadden in het metier. Althans een aantal van jouw kennissen. Die banen vallen allemaal weg. En het is de grote vraag of daar iets voor terug komt. Het gaat dus qua groter plaatje ook over massale werkloosheid.
Als je daar ook mee kunt leven "omdat" je een dertiger bent zal het mijn tijd ook wel duren.
Mee eens.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De verregaande automatisering is iets waar ik mij ook grote zorgen over maak. Echter, dat los je niet op door je spullen niet meer online te kopen en je hypotheek ouderwets bij een bank af te sluiten. Of door je klantvraag te stellen door te bellen. Ga zo maar door. Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.
Daar zijn andere oplossingen voor nodig. Dingen die niet meer van deze tijd zijn kunnen gewoon verdwijnen. Winkelen moet geen werkverschaffing worden voor mensen die anders kansloos zijn op de arbeidsmarkt.
Zalando bijvoorbeeld draait ook nog jaar op jaar verlies.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in de kledingbranche is online voorlopig niet goedkoper vanwege de vele retourzendingen. H&M beschouwt online voorlopig dan ook meer als service dan geldmachine.
Dat we in een winkelcentrum niet allemaal tegelijkertijd gratis voor de deur kunnen staan is duidelijk. Daar kunnen transferia nuttig zijn, mits goedkoop, simpel, duidelijk, hoogfrequent, gemakkelijk, etc. Inderdaad echt nog een hele klus te gaan.quote:Op zondag 28 februari 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren.
Er zitten grenzen aan groei. Die bereiken we nu. Daardoor moeten bedrijven die op de neoliberale leest geschoeid zijn en daarom altijd winst moeten maken nu hun personeel lozen omdat we op het punt komen waarop iedereen alles al heeft. Ik maak me misschien nog wel meer zorgen over wat er gebeurt als het ook geen zin meer heeft mensen te ontslaan.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mee eens.
Alleen is het gevaar dat er iedere dag zoveel "kanslozen" bijkomen door deze ontwikkelingen. En die moeten toch minstens een uitkering. En die uitkering betalen wordt steeds moeilijker wegens afname van economische activiteit. Een schier onoplosbaar probleem zolang het mogelijk blijft om zo min mogelijk te betalen voor onze producten omdat we de externaliteiten en maatschappelijke gevolgen minder belangrijk vinden dan de eigen portemonnee. Best lastig inderdaad.
Je lijkt me besmet met het vergif, gezaaid door de lobby.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Mystikvm het volgende:
Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.
Zo heette het rapport van de club van Rome dacht ik. 1972, jawel.quote:
Mee eens. Maar of dat eerste mogelijk is vraag ik me af.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Mystikvm het volgende:
Het systeem moet opnieuw uitgevonden worden. Het faillissement van de winkelstraat is slechts een symptoom.
Ik denk dat we in een nieuwe fase terecht komen. Het digitale tijdperk. Met nieuwe beroepen, nieuwe kansen, nieuwe arbeidsvoorwaarden, nieuwe welvaart en nieuw welzijn. Nier per se beter, wel ánders.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
Mee eens.
Alleen is het gevaar dat er iedere dag zoveel "kanslozen" bijkomen door deze ontwikkelingen.
Ik zat net ook te denken dat die wensen misschien wel gestuurd worden. Als je niet meer producten af kunt zetten, ga je bezuinigen op personeel. Die bezuinigingen verkoop je dan als vooruitgang. Zelf doen, want daar heb je behoefte aan!quote:Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je lijkt me besmet met het vergif, gezaaid door de lobby.
Het is m.i. niet zozeer een "pull" model maar veel meer een "push" model.
Hoe laat je de consument geloven hoe, dat wat wij willen (en wat niet perse in hun voordeel is) dat zij dat ook willen. Ik zit zijdelings in de reclame dus ik weet daar wel wat van. Het is eigenbelang, in hoge mate.
Een bezorgservice starten die gekochte zaken vanaf het winkelcentrum 's avonds nog bij je thuis bezorgt lijkt mij eigenlijk een stap in de goede richting. Geef je tassen af, of laat de winkel het goed bij het verzamelpunt afgeven en spreek de bezorgtijd af.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:45 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat we in een winkelcentrum niet allemaal tegelijkertijd gratis voor de deur kunnen staan is duidelijk. Daar kunnen transferia nuttig zijn, mits goedkoop, simpel, duidelijk, hoogfrequent, gemakkelijk, etc. Inderdaad echt nog een hele klus te gaan.
Maar een buitenwijk-winkelcentrum als Woensel in Eindhoven is een ander verhaal. Ooit ruim 100 winkels, maar inmiddels zo'n 20% leegstand. Dan mega-parkeerterreinen pal rondom, die hadden gratis moeten zijn. Wat ze trouwens tot een 10 jaar geleden ook waren, totdat een of andere wethouder het grote geld rook.
Ik zie die nieuwe beroepen waar de verkoopster die net bij V&D weg is gestuurd nog niet verschijnen. Ik zou er maar niet van uit gaan dat het allemaal wel goed komt met die werkgelegenheid.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik denk dat we in een nieuwe fase terecht komen. Het digitale tijdperk. Met nieuwe beroepen, nieuwe kansen, nieuwe arbeidsvoorwaarden, nieuwe welvaart en nieuw welzijn. Nier per se beter, wel ánders.
Nogmaals: de kolenboer, de schoorsteenveger en de lantaarnaansteker hadden we toch ook niet geforceerd willen aanhouden?
Maar inderdaad ook heel veel pijn, ellende en omschakeling tot we zover zijn. Het kost een of twee generaties.
De recessie is ook een factor.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik denk dat we in een nieuwe fase terecht komen. Het digitale tijdperk. Met nieuwe beroepen, nieuwe kansen, nieuwe arbeidsvoorwaarden, nieuwe welvaart en nieuw welzijn. Nier per se beter, wel ánders.
Nogmaals: de kolenboer, de schoorsteenveger en de lantaarnaansteker hadden we toch ook niet geforceerd willen aanhouden?
Maar inderdaad ook heel veel pijn, ellende en omschakeling tot we zover zijn. Het kost een of twee generaties.
Ik zei ook: Het kost twee generaties.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zie die nieuwe beroepen waar de verkoopster die net bij V&D weg is gestuurd nog niet verschijnen. Ik zou er maar niet van uit gaan dat het allemaal wel goed komt met die werkgelegenheid.
Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op zondag 28 februari 2016 19:59 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik zei ook: Het kost twee generaties.
En misschien komt het ook wel niet goed, maar winkels waar niemand iets wil kopen geforceerd in stand houden, is in ieder geval géén oplossing.
De verregaande automatisering kan heel mooi zijn mits de vruchten ervan goed over de gehele bevolking verspreid worden. Als 1 of 2 robots het werk van 100~1000 mensen kunnen doen is dat toch alleen maar mooi? Die mensen hoeven dan geen werk meer te doen wat overbodig is. Zo zouden wij het moeten zien. In plaats van dat men 8 uur per dag werkt kunnen we dat vervangen voor 4 uur per dag. Maar dan moet de welvaart dus wel gedeeld worden, en dat gaat niet in het huidige systeem. Mensen zijn gehersenspoeld te denken dat we altijd moeten werken, geld geld geld etc. terwijl dat bij een beter systeem niet zo hoeft te zijn. Zie wat Stephan Hawking onlangs heeft gezegd:quote:Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De verregaande automatisering is iets waar ik mij ook grote zorgen over maak. Echter, dat los je niet op door je spullen niet meer online te kopen en je hypotheek ouderwets bij een bank af te sluiten. Of door je klantvraag te stellen door te bellen. Ga zo maar door. Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.
Daar zijn andere oplossingen voor nodig. Dingen die niet meer van deze tijd zijn kunnen gewoon verdwijnen. Winkelen moet geen werkverschaffing worden voor mensen die anders kansloos zijn op de arbeidsmarkt.
Hoort het personeel niet ook op een gegeven moment tot de maatschappij?quote:Op zondag 28 februari 2016 20:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Niet voor het personeel, maar wel voor de maatschappij.
Maar 'vrijwel nop' gaat voorlopig nog niet werken, het kost behoorlijk wat tijd en geld om het bij iemand op de stoep te krijgen. Dit is dan weer zijdelings waar ik vooral mee werkquote:Op zondag 28 februari 2016 17:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En ik denk dat ze daar uiteindelijk toch op terug zullen moeten komen. Online gaat het ook voor vrijwel nop bij jou op de stoep krijgen, en weer retour als jij het niet wilt. Die innovatie moeten ze wel doen om actueel te blijven.
H&M zou natuurlijk ook zelf aan die technologie en diensten kunnen werken. Maar dat doen ze niet, net als elke andere keten die nu over de kop gaat dat niet gedaan heeft.
Bedrijf waar ik voor werk zijn bezig met een pilot daarvoor voor een niet nader te noemen keten in Nederland. Dat zit dus in de pijplijnquote:Op zondag 28 februari 2016 19:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Een bezorgservice starten die gekochte zaken vanaf het winkelcentrum 's avonds nog bij je thuis bezorgt lijkt mij eigenlijk een stap in de goede richting. Geef je tassen af, of laat de winkel het goed bij het verzamelpunt afgeven en spreek de bezorgtijd af.
Dan kun je ook makkelijk met het OV gaan winkelen, geen auto nodig, geen beperking aan de zwaarte en omvang van je koopjes. Service aan huis zoals de webshops nu ook al bieden.
Niet meer. In 2014 bescheiden winst geboekt.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zalando bijvoorbeeld draait ook nog jaar op jaar verlies.
1 keten is te weinig, een heel winkelcentrum zou mee moeten werken. In de Efteling kan het ook, dat alles wat je koopt in het park voor je wordt verzameld en aar het vakantiepark wordt gebracht.quote:Op zondag 28 februari 2016 22:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bedrijf waar ik voor werk zijn bezig met een pilot daarvoor voor een niet nader te noemen keten in Nederland. Dat zit dus in de pijplijn
Ook wel een opgave van de Efteling; iemand met een boodschappentas in het golfkarretje naar het nabijgelegen vakantiepark laten rijdenquote:Op zondag 28 februari 2016 22:23 schreef Peter het volgende:
[..]
1 keten is te weinig, een heel winkelcentrum zou mee moeten werken. In de Efteling kan het ook, dat alles wat je koopt in het park voor je wordt verzameld en aar het vakantiepark wordt gebracht.
Je moet wel het hele stuk quoten natuurlijk. In principe heeft de consument te maken met een aanschafprijs en het nut dat hij uit het product haalt. Laten we even stellen dat er twee consumenten zijn waarvan er eentje online koopt en eentje B&M. Laten we daarbij stellen dat er in de winkel een deskundig verkoper aanwezig is. (Dit is best een stretch voor veel winkels die niet gespecialiseerd zijn.) En laten we dan voor het gemak stellen dat de persoon die online koopt een miskoop doet. Zijn betaalde prijs is 150 euro, de persoon in de winkel heeft 190 betaald. Maar het was een miskoop voor persoon A dus hij haalt maar, laten we zeggen, voor 50 euro nut uit dat product. Heeft hij dus 100 euro in de plee gegooid. Bij een volgende aankoop zal hij dan een speciaalzaak overwegen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:36 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat is leuk gesteld, maar als men altijd gaat voor de goedkopere optie zal men dus nooit naar een gespecialiseerde zaak gaan.
En dat is nogmaals niet het probleem van de consument. Ik weet heus wel wat je zegt. Ik huur ook een pand en die kosten zijn niet niks en die zul je uiteindelijk door moeten berekenen aan de klant, hoe je het ook wendt of keert. Maar datzelfde geldt uiteindelijk ook voor de kosten voor de server/website/magazijn van een webshop. Als dat goedkoper is en de klant prefereert dat, moet je als ondernemer dan boos in een hoekje gaan zitten huilen dat de consument gierig is?quote:Je kunt simpelweg niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ook al zou iederen dat wel willen.
Zelfs als je je zelf eigenaar van het pand bent en niet zit te kampen met het ophoesten van de huur elke maand zul je je vaste lasten door moeten berekenen in de prijs en daarmee zul je dus altijd duurder zijn dan een internetshop OF een keten die de lagere winst per artikel compenseert in volume.
Ben je niet in de war met Amazon?quote:Op zondag 28 februari 2016 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niet meer. In 2014 bescheiden winst geboekt.
Ik geef het een jaar of twee, en je kunt deze reactie quoten met een Ik voorspelde het al.quote:Op zondag 28 februari 2016 23:31 schreef Zelfscanner het volgende:
De regering komt straks met webshopbelasting. Probleem opgelost.
O dat ben ik helemaal met je eens, ik zie al een tijdje langzaamaan weer een beweging richting speciaalzaken. En in veel product-gebieden is ook gewoon een overaanbod qua winkels, dat kan ook gewoon niet goed gaan. (de eigenaar van Scapino is een mooi voorbeeld met 4 verschillende formules van zijn hand binnen 200m van elkaar).quote:Op maandag 29 februari 2016 06:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit een langzaam proces is. In eerste instantie zullen een hoop mensen gaan voor de goedkopere optie, daarom gaan er ook zoveel B&M's over de kop. Echter, je ziet ook dat juist speciaalzaken in opkomst zijn. Allemaal een direct gevolg van wat ik hierboven beschrijf. Waarom is dat een slecht iets? Het is juist de manier om vooruitgang te boeken. En ja, daarvoor moeten onrendabele zaken over de kop. Dat kan gewoon niet anders.
Nee, maar er is natuurlijk maar zoveel wat je kunt doen om de consument van dienst te zijn.quote:En dat is nogmaals niet het probleem van de consument. Ik weet heus wel wat je zegt. Ik huur ook een pand en die kosten zijn niet niks en die zul je uiteindelijk door moeten berekenen aan de klant, hoe je het ook wendt of keert. Maar datzelfde geldt uiteindelijk ook voor de kosten voor de server/website/magazijn van een webshop. Als dat goedkoper is en de klant prefereert dat, moet je als ondernemer dan boos in een hoekje gaan zitten huilen dat de consument gierig is?
Met dat verschil dat die zaken mensen het centrum introkken; dus zijdelings profiteerden het midden/hoog-segment er nog van dat er zulke publiekstrekkers kwamen.quote:Ik blijf erbij dat dit gewoon een onderdeel is van een ontwikkeling. Toen de Hema's/V&D's/Blokkers/Marskramers de speciaalzaken verdrongen voor het internet groot werd, waar waren die ondernemers toen? Die profiteerden van het feit dat ze een hele hoop kwalitatief inferieure rommel aan de man konden brengen omdat consumenten graag snel en goedkoop winkelen. Nu worden ze via het internet ingehaald met nog sneller en goedkoper winkelen en is de consument plotseling gierig. Redelijk hypocriet.
Ze hoeven alleen maar af te dwingen dat 'gratis bezorging/ophalen' niet meer mag. Dan zijn ze klaar.quote:Op zondag 28 februari 2016 23:31 schreef Zelfscanner het volgende:
De regering komt straks met webshopbelasting. Probleem opgelost.
goed punt, ik kom er alleen nog maar voor als ik een paar dingen moet hebben omdat ze vlakbij zitten. Als de Action het niet verkoopt natuurlijk. Duurdere en grotere aankopen doe ik wel bij de Hornbach.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Weet ook niet of Gamma/karwei nog zo'n lang leven beschoren is. Veel zaken en veel oppervlakte maar veel toenemende concurrentie net teruglopende marges. Daarnaast nog de opmars van Bauhaus in Nederland
True. Voorlopig nog niet. Maar als het de kern van je business is, dan zul je het toch op de één of andere manier moeten laten werken.quote:Op zondag 28 februari 2016 22:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar 'vrijwel nop' gaat voorlopig nog niet werken, het kost behoorlijk wat tijd en geld om het bij iemand op de stoep te krijgen. Dit is dan weer zijdelings waar ik vooral mee werk
Al die online winkels leveren via een bezorgdienst die ze betalen, afhankelijk van de service die ze bij de bezorger inkopen betalen ze een x bedrag per pakketje. In dat bedrag zit ook de 2e leverpoging bij, want ook al geeft de klant zelf aan wanneer hij/zij thuis is... in zo'n 5 tot 10% van de gevallen zijn ze er alsnog niet. Als het pakket niet bij de buren afgegeven mag worden kost het gewoon weer tijd (en dus geld) om nog een keer langs te gaan.
Gratis bezorgen voor de consument is dus een grotere kostenpost voor de online winkel. Iets wat er veel zaken met de wat kleinere marges niet bij kunnen hebben. (lijkt mij)
Met ophalen precies hetzelfde verhaal, maar dat doet nog geen enkel bedrijf bij mijn weten. Alleen het gratis retourneren van Zalando komt daarbij in de buurt en dat is een blok aan hun been gezien de 70% retouren die ze hebben.
Vraag me af wat er met hen zou gebeuren als ze geld zouden gaan vragen voor het retourneren
Er is een reden dat Bol gratis verzenden vanaf ¤20,- aanbiedt; die hebben een leuke deal met PostNL. Onder de 20 euro draaien ze al verlies erop. Minder volume betekend dat het moeilijker wordt om dat soort afspraken te maken.quote:Op maandag 29 februari 2016 07:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
True. Voorlopig nog niet. Maar als het de kern van je business is, dan zul je het toch op de één of andere manier moeten laten werken.
En dat moet theoretisch ook kunnen. Als je maar 600 medewerkers hebt, en niet 10.000, dan ben je zo flexibel en kun je al je besparingsmaatregelen op het bezorgen richten. Je hebt immers niet tig winkelpanden en een enorm personeelsbestand om je druk over te maken. Je kunt alle effort in je core business steken.
Ik doe niets anders dan mensen overbodig maken, ik ken het probleem wel. En dat zal idd echt niet minder worden. Het enige wat voorlopig nog meer wordt zijn het aantal koeriers op de weg totdat zaken zoals drone-bezorging gemeengoed worden.quote:Dit geldt overigens voor alle sectoren. Werkgelegenheid is geen core business. Kijk maar naar alle financiële instellingen die massaal mensen lozen. Dat eind is nog lang niet in zicht.
Nope: https://corporate.zalando(...)strong_q4_2014_0.pdfquote:
Zalando komt morgen met cijfers over 2015.quote:For the full-year 2014, Zalando achieved its first ever annual group profit with an adjusted EBIT of EUR 82 million1, corresponding to an adjusted EBIT margin of 3.7 per cent (2013: -6.2 per cent).
Ik zie het nu al steeds vaker gebeuren, webshops waar verzenden eerst nog standaard gratis was, rekenen nu onder de bijv. 35 euro verzendkosten.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:27 schreef KingRadler het volgende:
ik zie het nog gebeuren dat webshops verzendkosten gratis maken boven de 50 euro in plaats van 25 euro
Dat zijn hele leuke oplossingen, ja. Ik hoop dat meer winkels zoiets gaan doen, zo houd je jezelf interessant.quote:Op maandag 29 februari 2016 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Er is een reden dat Bol gratis verzenden vanaf ¤20,- aanbiedt; die hebben een leuke deal met PostNL. Onder de 20 euro draaien ze al verlies erop. Minder volume betekend dat het moeilijker wordt om dat soort afspraken te maken.
Zelf koeriers rond laten rijden is helemaal een duur geintje.
Aan de andere kant zijn er ook meer en meer B&M's die bezorging aanbieden. De plaatselijke boekhandel bijv. bezorgt boeken met een bakfiets door de stad heen. Dat is kostentechnisch nog behoorlijk interessant EN een leuke service.
Ik was gisteren toevallig in Eindhoven gaan shoppen, ik woon in stad nabij Breda en als ik echt ga shoppen ga ik normaal gesproken naar Antwerpen maar moest nieuwe kleren hebben en de koopzondag is in Antwerpen pas volgende week.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:58 schreef rubbereend het volgende:
Ik denk het qua parkeren vrij simpel is, voor de top winkelcentra in de centra van de grote steden waar veel en gevarieerd aanbod is willen mensen best betalen. Ik was laatst in het centrum van Eindhoven, dat is sfeervol, veel winkels, weinig leegstand en er is voor iedereen wat en er liep veel volk rond. Daar willen mensen best betalen voor parkeren. Het is een dagje uit.
Maar mensen gaan toch niet betalen voor de standaard winkelcentra in de buitenwijken. Of erger al die gemeentes die rond grote steden liggen en ineens ook betaald parkeren invoerden voor hun centra. Daar ga je eerder heen voor een paar snelle dingen te kopen, dan ga je niet graag betalen voor parkeren.
Betaald parkeren is in Nederland veel te ver doorgeschoten.
In principe kan Bol (vanuit hun Ahold achtergrond) vanuit elke Albert Heijn iemand met een bakfietsje zelf rond laten bezorgen. En dan kunnen ze het transport dus zelf regelen.quote:Op maandag 29 februari 2016 08:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn hele leuke oplossingen, ja. Ik hoop dat meer winkels zoiets gaan doen, zo houd je jezelf interessant.
Ik wil alleen maar zeggen dat dingen die nu een obstakel zijn, dat over vijf jaar waarschijnlijk helemaal niet meer zijn. Een winkelketen die nu op zijn lauweren rust omdat verzendkosten nog hoog zijn en daar zijn business model op baseert, gaat van een heel koude kermis thuis komen.
quote:Op maandag 29 februari 2016 08:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het nu al steeds vaker gebeuren, webshops waar verzenden eerst nog standaard gratis was, rekenen nu onder de bijv. 35 euro verzendkosten.
Precies. Persoonlijk zie ik liever speciaalzaken dan ketens. Ik stap vaak met tegenzin een keten in om zo snel mogelijk het product te pakken wat ik zoek, terwijl ik bij speciaalzaken veel meer plezier bij het winkelen zelf heb.quote:Op maandag 29 februari 2016 07:21 schreef Ceased2Be het volgende:
O dat ben ik helemaal met je eens, ik zie al een tijdje langzaamaan weer een beweging richting speciaalzaken. En in veel product-gebieden is ook gewoon een overaanbod qua winkels, dat kan ook gewoon niet goed gaan. (de eigenaar van Scapino is een mooi voorbeeld met 4 verschillende formules van zijn hand binnen 200m van elkaar).
Het is inderdaad verschrikkelijk moeilijk om met deze trend winstgevend te blijven. Op prijzen is het gewoon onmogelijk om te concurreren, dat is een gegeven. Zelfs als je de prijzen zelf gelijk trekt, komen er voor de consument extra kosten bij voor het reizen. Dan kom je dus op een zeer lastig bespeelbaar terrein terecht waarin je als verkoper afhankelijk bent van de goodwill die je hebt bij je klanten. Ik vind speciaalzaken leuk en koop daar dan ook uiteindelijk wat ik wil hebben als ik er heb rondgesnuffeld en heb gevonden wat ik zocht. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die zonder scrupules daarna naar buiten stappen en online de prijs checken en 'm dan daar bestellen. Het is een zeer broos evenwicht en heeft ook wel wat te maken met de geest van deze tijd. Vrij onpersoonlijk zonder inleving in de situatie van de andere persoon.quote:Nee, maar er is natuurlijk maar zoveel wat je kunt doen om de consument van dienst te zijn. Winkel van m'n pas is gestopt met een aantal producten omdat die simpelweg niet meer liepen, duurdere segment spullen verkopen we niet meer want het moet allemaal goedkoper. Dat is een beweging die je met de consumentenwens mee kunt maken. Maar we kunnen simpelweg niet dezelfde marges aanhouden als de webwinkels omdat we dan niet uit de kosten komen. Dus zijn we op het laag-segment alsnog duurder dan de webshops en moet je het winnen op 'service & beleving' op een product waarvan gebleken is dat men er eigenlijk al geen geld voor over heeft... het blijft moeilijk
Zo werkt Amazon in de VS.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:09 schreef KingRadler het volgende:
om de verzendkosten te verlagen bij Bol.
zie ik nog gebeuren dat BOL ook fysieke winkels krijgen of Popup store in de AH.
Dat je online een boek besteld, en direct kan afhalen bij een bol punt.
Bij populaire boeken is dat wel een uitkomst.
Amazon wil ook Fysieke winkels openen. Ik weet zeker dat Ahold dit ook in de gaten houd.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zo werkt Amazon in de VS.
Zodra jij naar artikelen kijkt shippen zij dat alvast naar hun dichtstbijzijnde DC.
Zal wel hetzelfde idee zijn, je kijkt naar iets en de volgende dag weer en dan staat erbij dat je het in een winkel dichtbij zo kan afhalen "spontaan".quote:Op maandag 29 februari 2016 09:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Amazon wil ook Fysieke winkels openen. Ik weet zeker dat Ahold dit ook in de gaten houd.
het gaat steeds snellerquote:Op maandag 29 februari 2016 09:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zal wel hetzelfde idee zijn, je kijkt naar iets en de volgende dag weer en dan staat erbij dat je het in een winkel dichtbij zo kan afhalen "spontaan".
Dat wordt een 'experience' zoals de Apple Store. Dat soort winkels hoeven niet winstgevend te zijn. Dat is alleen om een band met het merk te scheppen, iets wat online doorgaans moeilijk is.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Amazon wil ook Fysieke winkels openen. Ik weet zeker dat Ahold dit ook in de gaten houd.
Dat in de winkel kijken en online kopen is imho een beetje een slap excuus. Boeken bijvoorbeeld kennen in NL en in veel andere landen een boekprijsbinding dus zijn online niet goedkoper. Er is geen mens die in een boekwinkel boeken bekijkt en ze dan online besteld. Toch zijn er veel boekwinkels over de kop gegaan omdat mensen online kopen? Waarom zou dat dan zijn?quote:Op maandag 29 februari 2016 09:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Precies. Persoonlijk zie ik liever speciaalzaken dan ketens. Ik stap vaak met tegenzin een keten in om zo snel mogelijk het product te pakken wat ik zoek, terwijl ik bij speciaalzaken veel meer plezier bij het winkelen zelf heb.
[..]
Het is inderdaad verschrikkelijk moeilijk om met deze trend winstgevend te blijven. Op prijzen is het gewoon onmogelijk om te concurreren, dat is een gegeven. Zelfs als je de prijzen zelf gelijk trekt, komen er voor de consument extra kosten bij voor het reizen. Dan kom je dus op een zeer lastig bespeelbaar terrein terecht waarin je als verkoper afhankelijk bent van de goodwill die je hebt bij je klanten. Ik vind speciaalzaken leuk en koop daar dan ook uiteindelijk wat ik wil hebben als ik er heb rondgesnuffeld en heb gevonden wat ik zocht. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die zonder scrupules daarna naar buiten stappen en online de prijs checken en 'm dan daar bestellen. Het is een zeer broos evenwicht en heeft ook wel wat te maken met de geest van deze tijd. Vrij onpersoonlijk zonder inleving in de situatie van de andere persoon.
En dan kan ik me ook voorstellen dat je dan verkopers krijgt die gefrustreerd raken en minder goedgehumeurd aan het werk gaan. Probleem is alleen dat je daarmee de laatste potentiële kopers ook nog wegjaagt. Lastige spiraal om uit te raken.
En populaire boeken haal je voor dezelfde prijs ook wel bij je lokale boekhandel of bruna.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:09 schreef KingRadler het volgende:
om de verzendkosten te verlagen bij Bol.
zie ik nog gebeuren dat BOL ook fysieke winkels krijgen of Popup store in de AH.
Dat je online een boek besteld, en direct kan afhalen bij een bol punt.
Bij populaire boeken is dat wel een uitkomst.
Apple Stores zijn by far de meest winstgevende winkels van heel Amerika. Maar het blijft lastig voor andere retailers om dat succes te kopiëren.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat wordt een 'experience' zoals de Apple Store. Dat soort winkels hoeven niet winstgevend te zijn. Dat is alleen om een band met het merk te scheppen, iets wat online doorgaans moeilijk is.
Je loopt er tegenaan op het moment dat een boekhandel een boek voor je moet bestellen; de boekhandel heeft een levertijd van 2 / 3 dagen. Bol.com levert de volgende dag.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat in de winkel kijken en online kopen is imho een beetje een slap excuus. Boeken bijvoorbeeld kennen in NL en in veel andere landen een boekprijsbinding dus zijn online niet goedkoper. Er is geen mens die in een boekwinkel boeken bekijkt en ze dan online besteld. Toch zijn er veel boekwinkels over de kop gegaan omdat mensen online kopen? Waarom zou dat dan zijn?
100% mee eensch.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:45 schreef KingRadler het volgende:
ik hoop dat ze in 2019 de wet op boeken prijzen herzien.
het is gewoon niet meer van deze tijd dat er een vaste prijs is.
En dat zal het moment zijn dat Amazon zijn shop opent in Nederland.quote:
Volgens mij is dat mijn punt een beetje.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat in de winkel kijken en online kopen is imho een beetje een slap excuus. Boeken bijvoorbeeld kennen in NL en in veel andere landen een boekprijsbinding dus zijn online niet goedkoper. Er is geen mens die in een boekwinkel boeken bekijkt en ze dan online besteld. Toch zijn er veel boekwinkels over de kop gegaan omdat mensen online kopen? Waarom zou dat dan zijn?
Dat mensen liever online kopen heeft alles te maken met gemak. Het naar de stad rijden en duur parkeren om te winkelen bied te weinig meerwaarde tov met een paar klikken het de volgende dag thuis te hebben. Gewoon rustig de verschillende producten vergelijken en geen puistenkop in een polyester pak voor je die onzin verteld.
Natuurlijk zijn er wel goede winkels waar het wel meerwaarde heeft er heen te gaan, die hebben een bestaansrecht. Maar het is net als met bakkers VS supermarkten. Waarom zou ik naar een doorsnee bakker gaan wiens brood niets beter is dan supermarkt brood? Waarom zou ik zijn blikappeltaart en Gelfix fruitgebak kopen als ik beter gebak uit de diepvries bij de aldi krijg? Niet dus.
Wil een winkel klanten, dan moet je meerwaarde bieden. Jammeren over de supermarkt of over het online aanbod is onzin. Verkoop een duidelijk beter product dan de supermarkt, ga zelf online.
Een goede boekverkoper weet je pareltjes aan te raden die je niet snel in een top 10 lijstje tegen zult komen of klassiekers in het obscure genre wat je zo leuk vindt. Maar het is wel een kunst die snel verloren gaat.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Boeken zijn daarmee ook weer iets aparts. Hoeveel meerwaarde kan een verkoper überhaupt bieden bij een boek? Kun je beter reviews lezen of top 10 lijstjes of iets dergelijks. Een boek is geen camera, laat ik het zo zeggen.
mensen verlangen weer naar het traditionele.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Een goede boekverkoper weet je pareltjes aan te raden die je niet snel in een top 10 lijstje tegen zult komen of klassiekers in het obscure genre wat je zo leuk vindt. Maar het is wel een kunst die snel verloren gaat.
Zelf snuffel ik graag naar muziek en heb al meerdere malen gehad dat ik iets tofs aangeraden kreeg van een verkoper waar ik nog nooit van gehoord had.
Grappig genoeg zie ik wel weer allerleis platen-speciaalzaken opduiken, na de teloorgang van de FRS is daar blijkbaar wel weer vraag naar.
Zelf koop ik vaak recente, specialistische Engelstalige boeken.. Die vind je gewoon nooit in een boekenwinkel. Websites als bol.com zijn dan echt een uitkomst. En in de Amazon-recensies of "Customers Who Bought This Item Also Bought" vind je echt vaak die leuke gerelateerde boeken.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Een goede boekverkoper weet je pareltjes aan te raden die je niet snel in een top 10 lijstje tegen zult komen of klassiekers in het obscure genre wat je zo leuk vindt. Maar het is wel een kunst die snel verloren gaat.
Zelf snuffel ik graag naar muziek en heb al meerdere malen gehad dat ik iets tofs aangeraden kreeg van een verkoper waar ik nog nooit van gehoord had.
Grappig genoeg zie ik wel weer allerleis platen-speciaalzaken opduiken, na de teloorgang van de FRS is daar blijkbaar wel weer vraag naar.
Die functie is redelijk geniaal ja.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelf koop ik vaak recente, specialistische Engelstalige boeken.. Die vind je gewoon nooit in een boekenwinkel. Websites als bol.com zijn dan echt een uitkomst. En in de Amazon-recensies of "Customers Who Bought This Item Also Bought" vind je echt vaak die leuke gerelateerde boeken.
Ook al hou ik van het sfeertje in boekwinkels, ik kom er zelden meer
En af en toe hilarisch; Amazon raadde me een rijstkoker aan nadat ik daar een paar anime-series had gekochtquote:Op maandag 29 februari 2016 10:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die functie is redelijk geniaal ja.
hahaahaquote:Op maandag 29 februari 2016 10:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En af en toe hilarisch; Amazon raadde me een rijstkoker aan nadat ik daar een paar anime-series had gekocht
Voor boeken gebruik ik meestal goodreadsquote:Op maandag 29 februari 2016 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelf koop ik vaak recente, specialistische Engelstalige boeken.. Die vind je gewoon nooit in een boekenwinkel. Websites als bol.com zijn dan echt een uitkomst. En in de Amazon-recensies of "Customers Who Bought This Item Also Bought" vind je echt vaak die leuke gerelateerde boeken.
Ook al hou ik van het sfeertje in boekwinkels, ik kom er zelden meer
Dat meel bij de bakker is ook veel van dat kant en klaar aangeleverde spul of niet ?quote:Op maandag 29 februari 2016 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar het is net als met bakkers VS supermarkten. Waarom zou ik naar een doorsnee bakker gaan wiens brood niets beter is dan supermarkt brood?
Als je een goede bakker treft niet.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat meel bij de bakker is ook veel van dat kant en klaar aangeleverde spul of niet ?
Even op de knop drukken en het komt uit de silo ?
Scoopje.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:07 schreef SoldMayor het volgende:
Alle overige Dixons winkels gaan dicht.
Persbericht volgt om 3 uur.
Bron?
Ik werk er zelf.
quote:Op maandag 29 februari 2016 14:07 schreef SoldMayor het volgende:
Alle overige Dixons winkels gaan dicht.
Persbericht volgt om 3 uur.
Bron?
Ik werk er zelf.
Nee, ok maar kan elke consument aan de buitenkant zien wat wel en niet een "goede" ambachtelijke bakker is ?quote:Op maandag 29 februari 2016 14:13 schreef Ceased2Be het volgende:
Als je een goede bakker treft niet.
Nog zo'n keten waarvan ik dacht dat die al niet meer bestondquote:Op maandag 29 februari 2016 14:07 schreef SoldMayor het volgende:
Alle overige Dixons winkels gaan dicht.
Persbericht volgt om 3 uur.
Bron?
Ik werk er zelf.
Bestond dat nog dan? Dacht dat die al op de fles waren allemaal.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:07 schreef SoldMayor het volgende:
Alle overige Dixons winkels gaan dicht.
Persbericht volgt om 3 uur.
Bron?
Ik werk er zelf.
Ik ervaar hem eigenlijk al jaren als nagenoeg onzichtbaar. Het bestaat, maar er is niets dat triggert om er binnen te stappen.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nog zo'n keten waarvan ik dacht dat die al niet meer bestond
Wel kut voor jou
irrelevant holdings dus.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scoopje.
4 maanden geleden overgenomen door Relevant Holdings, toen dachten ze er nog 33 open te houden?
Kwestie van 1 keer proeven daar. Zo doe ik het ook. Nu 2 vaste bakkers in de stad waar ik brood haal en betaal meer dan in de super maar het is zo veel lekkerder.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:24 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, ok maar kan elke consument aan de buitenkant zien wat wel en niet een "goede" ambachtelijke bakker is ?
En de voorloper daarvan uit 1834 wist dus al de spijker op de kop te slaanquote:Op zondag 28 februari 2016 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo heette het rapport van de club van Rome dacht ik. 1972, jawel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_grenzen_aan_de_groei
Tja, was te verwachten. Werkelijk alles was daar duurder dan bij de concurrent.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:07 schreef SoldMayor het volgende:
Alle overige Dixons winkels gaan dicht.
Persbericht volgt om 3 uur.
Bron?
Ik werk er zelf.
Eerlijk zeggen, op hoeveel handen kon je de klanten tellen die dagelijks in jouw vestiging kwamen?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:27 schreef SoldMayor het volgende:
Was ook zeker te verwachten.
Relevant Holdings zegt nu dat Dixons te weinig omzet bracht en daarom hebben ze besloten om er toch helemaal mee te stoppen.
Aangezien ik er zelf werk snap ik daar geen kut van. Dixons heeft namelijk amper voorraad binnen gekregen omdat Relevant geen contracten met de leverancier wilde/kon tekekenen.
Logish dat er geen omzet is als geen voorraad is.
Er zijn dagen geweest dat we rond de 150 euro omzet hadden. Maar dat was na dat het bekend was dat we falliet waren in oktober. Daarvoor hadden we meestal 4000 a 5000 omzet per dag.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:29 schreef wolfrolf het volgende:
Logish dat er geen omzet is als geen voorraad is.
Eerlijk zeggen, op hoeveel handen kon je de klanten tellen die dagelijks in jouw vestiging kwamen?
quote:Elektronicaketen Dixons sluit alle winkels
Van onze DFT-redactie
AMSTERDAM -
De 32 resterende winkels van elektronicaketen Dixons gaan sluiten.
Dat meldt moederbedrijf Relevant Holding zojuist in een persbericht. Dixons gaat alleen online verder. Een aantal winkels gaat verder onder de vlag van Phone House, iCentre of MyCom. De komende weken is er bij Dixons een grootscheepse opruiming van de voorraden.
Het is al langer onrustig rond Dixons, dat in 1975 is opgericht. Na een faillissement vorig jaar werd de keten overgenomen door Relevant Holdings, samen met de ketens MyCom en iCentre.
Volgens retaildeskundige Cor Molenaar zit Dixons nu eenmaal in een sector waar veel zware klappen vallen. "Er is in deze branche geen vernieuwing", zegt hij. "En bovendien is de prijsstelling van producten uiterst transparant. De prijzenslag is keihard, mensen zoeken hun spullen gewoon op internet. Onderscheidend zijn is lastig op het vlak van consumentenelektronica. In de modebranche kun je nog kiezen om een andere collectie te gaan voeren, maar in deze sector kun je je alleen onderscheiden door heel veel service te bieden, zoals bijvoorbeeld Expert doet."
Inmiddels wordt een kwart van alle consumentenelektronica via webshops verkocht. "Dit jaar stijgt dat richting dertig procent", zegt Molenaar. "Tegelijkertijd is de markt in handen gekomen van drie grote partijen: Media Markt, Coolblue en Bol.com. Dixons zal niet het laatste slachtoffer zijn. Er zullen er nog wel meer definitief sluiten."
Bleghquote:
Service en Expert in 1 zin?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |