abonnement Unibet Coolblue
pi_160289728
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Nia het volgende:

[..]

Hier in de Blokker is een groot stuk van de verkoopvloer leeg geruimd. Normaal stond het er altijd vol met verkoopwaar.
De Blokker in Enschede centrum heeft complete schappen met maar 1 artikel.
Blijkbaar hebben ze recent ergens een megapartij Dreft kunnen scoren: Op zeker drie plekken in de winkel één of meerdere schappen met flessen Dreft.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 februari 2016 @ 17:41:20 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160289767
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat niet om de winst alleen. Er wordt gedacht dat een online winkel alleen maar een magazijn is van waar uit dingen worden verkocht en dat de eigenaar snel kan cashen en lekker kan rentenieren op Ibiza. Dat is niet waar. Het zijn bedrijven die innoveren, veel jong creatief en technisch talent aantrekken en verrassend uit de hoek komen. Coolblue heeft fantastische klantenservice, Wehkamp bezorgt dezelfde dag nog, bedrijven als Outfittery geven persoonlijk advies en ook levensmiddelen worden steeds vaker aan huis bezorgd. Niet alleen maar een doos met eten, maar ook recepten er bij, of info over de oorsprong van producten.

Dat online goedkoper is, hoeft niet te betekenen dat je minder goed advies of mindere kwaliteit hoeft te krijgen. Gezien de grote influx van jong talent bij die bedrijven zullen ze zich blijven ontwikkelen. Veel van de omzet gaat direct in investeringen, en dat blijkt vooralsnog een goed businessmodel. Eentje waar de gewone winkelketens nog steeds geen antwoord op hebben. Die doen al honderdvijftig jaar hetzelfde. Een etalage hebben, af en toe uitverkoop en een folder in de brievenbus drukken.
in de kledingbranche is online voorlopig niet goedkoper vanwege de vele retourzendingen. H&M beschouwt online voorlopig dan ook meer als service dan geldmachine.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160289777
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in de kledingbranche is online voorlopig niet goedkoper vanwege de vele retourzendingen. H&M beschouwt online voorlopig dan ook meer als service dan geldmachine.
En ik denk dat ze daar uiteindelijk toch op terug zullen moeten komen. Online gaat het ook voor vrijwel nop bij jou op de stoep krijgen, en weer retour als jij het niet wilt. Die innovatie moeten ze wel doen om actueel te blijven.

H&M zou natuurlijk ook zelf aan die technologie en diensten kunnen werken. Maar dat doen ze niet, net als elke andere keten die nu over de kop gaat dat niet gedaan heeft.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 18:05:06 #204
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160290380
Ach, de trekschuit, de kolenboer en de traditionele middenstander verdwijnen.
Enter Hyperloop, drones en online-shopping.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 28 februari 2016 @ 18:36:12 #205
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160291226
Zo zie ik de blokker. Hier loop ik liever niet.


Maar dan komt de nieuwste style. 1 die wat mij betreft is gelukt en uitnodigd.


En dan de Hema restaurants.
Hieronder een oud concept. Er zijn hemas met nog veel oudere inrichting.


En zie hier de nieuwe stijl restaurants/cafe's



En dan de hema zelf...
Dit zie je bij de meeste winkels.


En nieuwe concepten:



Oordeel zelf maar.

Heel wat voorbeelden dat het dus wel kan. Kost alleen wel wat natuurlijk. Webwinkels zijn plat en zullen plat blijven (want beeldscherm) Er is online totaal geen beleving te vinden. Alleen een gevuld scherm met 30 truien op een stukje scherm en een zoekbalk bovenin. Geef mij dan maar een winkel waar ik gerust een euro meer uitgeef voor de energie die is gestoken in de mooiheid.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160291398
Ik heb maar 1 opmerking, als je dat een restaurant noemt wil in niet weten wat je gewend bent!

Lijkt wel een lopend buffet?

In een restaurant wil ik bediend worden, en krijgen wat ik bestel, vers voor mij gemaakt, dus niet iets wat op een wegrestaurant lijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 18:45:46 ]
pi_160291546
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:09 schreef Mystikvm het volgende:
Iedereen die jonger is dan 30 kan prima leven met een wereld zonder grote winkelgebieden.
Ik help het ze hopen. En ik gun ieder het zijne.
Je moet het ook zo zien dat iedereen jonger dan dertig voorheen hun werk hadden in het metier. Althans een aantal van jouw kennissen. Die banen vallen allemaal weg. En het is de grote vraag of daar iets voor terug komt. Het gaat dus qua groter plaatje ook over massale werkloosheid.
Als je daar ook mee kunt leven "omdat" je een dertiger bent zal het mijn tijd ook wel duren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 18:52:44 #208
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160291583
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:44 schreef john2406 het volgende:
Ik heb maar 1 opmerking, als je dat een restaurant noemt wil in niet weten wat je gewend bent!

Lijkt wel een lopend buffet?

In een restaurant wil ik bediend worden, en krijgen wat ik bestel, vers voor mij gemaakt, dus niet iets wat op een wegrestaurant lijkt.
Ja koekoek. Hema, Ikea, LaPlace zijn allemaal restaurants die zelfbediening zijn, maar wel alles voor je neus gemaakt wordt. Waarbij LaPlace op 1 en ikea eigenlijk niet.

Het gaat er om hoe het eruit ziet. Echte restaurants met bediening zien er meestal ook beroerd uit.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160291622
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:52 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ja koekoek. Hema, Ikea, LaPlace zijn allemaal restaurants die zelfbediening zijn, maar wel alles voor je neus gemaakt wordt. Waarbij LaPlace op 1 en ikea eigenlijk niet.

Het gaat er om hoe het eruit ziet. Echte restaurants met bediening zien er meestal ook beroerd uit.
Oke jouw mening die respecteer ik wel hoor, voor mij is dat iets voor de snelle hap, voor een gaatje in mijn holle kies dus!
pi_160291729
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:12 schreef k_man het volgende:
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten.
Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren. Van die pure verwendheid en decadente afkeer om een stukje te lopen zouden we eens afmoeten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160291780
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren. Van die pure verwendheid en decadente afkeer om een stukje te lopen zouden we eens afmoeten.
Lees maar eens de reactie van Roel Jewel op mijn post. Daar ben ik het wel mee eens. :)
pi_160291806
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren. Van die pure verwendheid en decadente afkeer om een stukje te lopen zouden we eens afmoeten.
Eens voor een gedeelte, je weet dat met de auto s de welvaart gekomen is?
Of dacht je dat die zomaar uit de lucht is komen vallen.
In duitsland hoef ik nog niet eens te betalen voor te parkeren zet hem buiten het centrum en wordt in het centrum gebracht met de bus.
Alleen is dat voor grotere aankopen niet te doen, tenzij ze me iemand meegeven die het me ook in de auto legt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 19:02:28 ]
pi_160291822
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees maar eens de reactie van Roel Jewel op mijn post. Daar ben ik het wel mee eens. :)
Nummers heb ik daarvoor nodig. Ik hou ongelofelijk veel ballen in de lucht tegelijkertijd. Dus ik heb geen tijd om iets te zoeken. Directe links nog liever.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160292779
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik help het ze hopen. En ik gun ieder het zijne.
Je moet het ook zo zien dat iedereen jonger dan dertig voorheen hun werk hadden in het metier. Althans een aantal van jouw kennissen. Die banen vallen allemaal weg. En het is de grote vraag of daar iets voor terug komt. Het gaat dus qua groter plaatje ook over massale werkloosheid.
Als je daar ook mee kunt leven "omdat" je een dertiger bent zal het mijn tijd ook wel duren.
De verregaande automatisering is iets waar ik mij ook grote zorgen over maak. Echter, dat los je niet op door je spullen niet meer online te kopen en je hypotheek ouderwets bij een bank af te sluiten. Of door je klantvraag te stellen door te bellen. Ga zo maar door. Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.

Daar zijn andere oplossingen voor nodig. Dingen die niet meer van deze tijd zijn kunnen gewoon verdwijnen. Winkelen moet geen werkverschaffing worden voor mensen die anders kansloos zijn op de arbeidsmarkt.
pi_160292919
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De verregaande automatisering is iets waar ik mij ook grote zorgen over maak. Echter, dat los je niet op door je spullen niet meer online te kopen en je hypotheek ouderwets bij een bank af te sluiten. Of door je klantvraag te stellen door te bellen. Ga zo maar door. Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.

Daar zijn andere oplossingen voor nodig. Dingen die niet meer van deze tijd zijn kunnen gewoon verdwijnen. Winkelen moet geen werkverschaffing worden voor mensen die anders kansloos zijn op de arbeidsmarkt.
Mee eens.
Alleen is het gevaar dat er iedere dag zoveel "kanslozen" bijkomen door deze ontwikkelingen. En die moeten toch minstens een uitkering. En die uitkering betalen wordt steeds moeilijker wegens afname van economische activiteit. Een schier onoplosbaar probleem zolang het mogelijk blijft om zo min mogelijk te betalen voor onze producten omdat we de externaliteiten en maatschappelijke gevolgen minder belangrijk vinden dan de eigen portemonnee. Best lastig inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160293036
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in de kledingbranche is online voorlopig niet goedkoper vanwege de vele retourzendingen. H&M beschouwt online voorlopig dan ook meer als service dan geldmachine.
Zalando bijvoorbeeld draait ook nog jaar op jaar verlies.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 19:45:08 #217
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160293064
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
Het probleem daarmee (en dat het een probleem is is evident) is dat iedereen zich per eigen "wagen" denkt te moeten verplaatsen. En dat men daar "recht" op heeft. Het ligt voor de hand dat kleine binnensteden zoals we die kennen in NL never nooit de capaciteit gaan krijgen om iedereen voor de deur waar ze moeten zijn te laten parkeren.
Dat we in een winkelcentrum niet allemaal tegelijkertijd gratis voor de deur kunnen staan is duidelijk. Daar kunnen transferia nuttig zijn, mits goedkoop, simpel, duidelijk, hoogfrequent, gemakkelijk, etc. Inderdaad echt nog een hele klus te gaan.

Maar een buitenwijk-winkelcentrum als Woensel in Eindhoven is een ander verhaal. Ooit ruim 100 winkels, maar inmiddels zo'n 20% leegstand. Dan mega-parkeerterreinen pal rondom, die hadden gratis moeten zijn. Wat ze trouwens tot een 10 jaar geleden ook waren, totdat een of andere wethouder het grote geld rook.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160293144
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mee eens.
Alleen is het gevaar dat er iedere dag zoveel "kanslozen" bijkomen door deze ontwikkelingen. En die moeten toch minstens een uitkering. En die uitkering betalen wordt steeds moeilijker wegens afname van economische activiteit. Een schier onoplosbaar probleem zolang het mogelijk blijft om zo min mogelijk te betalen voor onze producten omdat we de externaliteiten en maatschappelijke gevolgen minder belangrijk vinden dan de eigen portemonnee. Best lastig inderdaad.
Er zitten grenzen aan groei. Die bereiken we nu. Daardoor moeten bedrijven die op de neoliberale leest geschoeid zijn en daarom altijd winst moeten maken nu hun personeel lozen omdat we op het punt komen waarop iedereen alles al heeft. Ik maak me misschien nog wel meer zorgen over wat er gebeurt als het ook geen zin meer heeft mensen te ontslaan.

Het systeem moet opnieuw uitgevonden worden. Het faillissement van de winkelstraat is slechts een symptoom.
pi_160293171
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:35 schreef Mystikvm het volgende:
Allemaal banen die nu massaal verdwijnen door veranderde wensen van de gemiddelde consument.
Je lijkt me besmet met het vergif, gezaaid door de lobby.
Het is m.i. niet zozeer een "pull" model maar veel meer een "push" model.
Hoe laat je de consument geloven hoe, dat wat wij willen (en wat niet perse in hun voordeel is) dat zij dat ook willen. Ik zit zijdelings in de reclame dus ik weet daar wel wat van. Het is eigenbelang, in hoge mate.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160293226
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Mystikvm het volgende:
grenzen aan groei.
Zo heette het rapport van de club van Rome dacht ik. 1972, jawel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_grenzen_aan_de_groei
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160293254
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Mystikvm het volgende:
Het systeem moet opnieuw uitgevonden worden. Het faillissement van de winkelstraat is slechts een symptoom.
Mee eens. Maar of dat eerste mogelijk is vraag ik me af.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 19:51:41 #222
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160293308
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
Mee eens.
Alleen is het gevaar dat er iedere dag zoveel "kanslozen" bijkomen door deze ontwikkelingen.
Ik denk dat we in een nieuwe fase terecht komen. Het digitale tijdperk. Met nieuwe beroepen, nieuwe kansen, nieuwe arbeidsvoorwaarden, nieuwe welvaart en nieuw welzijn. Nier per se beter, wel ánders.

Nogmaals: de kolenboer, de schoorsteenveger en de lantaarnaansteker hadden we toch ook niet geforceerd willen aanhouden? :?

Maar inderdaad ook heel veel pijn, ellende en omschakeling tot we zover zijn. Het kost een of twee generaties.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160293330
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je lijkt me besmet met het vergif, gezaaid door de lobby.
Het is m.i. niet zozeer een "pull" model maar veel meer een "push" model.
Hoe laat je de consument geloven hoe, dat wat wij willen (en wat niet perse in hun voordeel is) dat zij dat ook willen. Ik zit zijdelings in de reclame dus ik weet daar wel wat van. Het is eigenbelang, in hoge mate.
Ik zat net ook te denken dat die wensen misschien wel gestuurd worden. Als je niet meer producten af kunt zetten, ga je bezuinigen op personeel. Die bezuinigingen verkoop je dan als vooruitgang. Zelf doen, want daar heb je behoefte aan!

Ik denk wel dat die latente behoefte inmiddels een echte behoefte is geworden. In elk geval wel in mijn leven.
pi_160293383
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat we in een winkelcentrum niet allemaal tegelijkertijd gratis voor de deur kunnen staan is duidelijk. Daar kunnen transferia nuttig zijn, mits goedkoop, simpel, duidelijk, hoogfrequent, gemakkelijk, etc. Inderdaad echt nog een hele klus te gaan.

Maar een buitenwijk-winkelcentrum als Woensel in Eindhoven is een ander verhaal. Ooit ruim 100 winkels, maar inmiddels zo'n 20% leegstand. Dan mega-parkeerterreinen pal rondom, die hadden gratis moeten zijn. Wat ze trouwens tot een 10 jaar geleden ook waren, totdat een of andere wethouder het grote geld rook.
Een bezorgservice starten die gekochte zaken vanaf het winkelcentrum 's avonds nog bij je thuis bezorgt lijkt mij eigenlijk een stap in de goede richting. Geef je tassen af, of laat de winkel het goed bij het verzamelpunt afgeven en spreek de bezorgtijd af.

Dan kun je ook makkelijk met het OV gaan winkelen, geen auto nodig, geen beperking aan de zwaarte en omvang van je koopjes. Service aan huis zoals de webshops nu ook al bieden.
dag
pi_160293393
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 19:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik denk dat we in een nieuwe fase terecht komen. Het digitale tijdperk. Met nieuwe beroepen, nieuwe kansen, nieuwe arbeidsvoorwaarden, nieuwe welvaart en nieuw welzijn. Nier per se beter, wel ánders.

Nogmaals: de kolenboer, de schoorsteenveger en de lantaarnaansteker hadden we toch ook niet geforceerd willen aanhouden? :?

Maar inderdaad ook heel veel pijn, ellende en omschakeling tot we zover zijn. Het kost een of twee generaties.
Ik zie die nieuwe beroepen waar de verkoopster die net bij V&D weg is gestuurd nog niet verschijnen. Ik zou er maar niet van uit gaan dat het allemaal wel goed komt met die werkgelegenheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')