marcel.nl | donderdag 4 februari 2016 @ 18:44 | |||
Welkom in alweer het 49e Bussentopic Vorige topic: PTA / Bussentopic #48 - met OVCkaart lezers in het buitenland En de rest van de voorgaande reeks van het Bussentopic: Topicreeks: Bussentopic Het einde van topic 48 ging over de nieuwe Capacity die op R-net lijnen rond Schiphol komt te rijden, dat is deze: [ Bericht 14% gewijzigd door marcel.nl op 05-02-2016 08:51:33 ] | ||||
marcel.nl | donderdag 4 februari 2016 @ 18:47 | |||
Dan open ik maar een nieuwe in de reeksBen benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft. | ||||
Mr.Jorn. | donderdag 4 februari 2016 @ 20:04 | |||
Lijkt het wel op. De zijkant (zie wielkasten) is nml wel zo uitgevoerd. Ze noemen dat ding de Citaro 2 facelift geloof ik, niet 3. Die in Hamburg is wel nieuwe stijl uitgevoerd: Trouwens, komt Alex hier nog? 5 deuren! | ||||
marcel.nl | donderdag 4 februari 2016 @ 21:54 | |||
Ja ik zie nu ook de wielkasten. Dankje. Filmbak wordt net als in Groningen rond, en niet zoals op bovenstaande rechtop staand. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 5 februari 2016 @ 00:42 | |||
deel 45? | ||||
derLudolf | vrijdag 5 februari 2016 @ 01:04 | |||
Bijzonder, een dubbele achteras in een gelede bus. Nog nooit gezien. Hoe lang is een normale gelede bus? | ||||
tripel7 | vrijdag 5 februari 2016 @ 01:54 | |||
~18m | ||||
marcel.nl | vrijdag 5 februari 2016 @ 08:52 | |||
Gecorrigeerd, dankje. Vorig Lapo had geen nieuwe geopend, ik deed dat, maar deed dat slordig. Sorry | ||||
Mr.Jorn. | vrijdag 5 februari 2016 @ 09:10 | |||
Een 'normale' gelede bus is zoals Tripel7 al zegt ongeveer 18 meter. In plaats van een dubbegelede bus te ontwikkelen (zoals van Hool bijv. heeft gedaan), heeft Mercedes er voor gekozen om de gelede bus te verlengen. Dat is de MB Capacity geworden. Die is 20 of 21 (de L-variant) meter en heeft praktisch een even hoge capaciteit als een dubbelgelede bus van 24 meter. Om die lengte te bereiken heb je een dubbele achteras na de geleding nodig. | ||||
marcel.nl | vrijdag 5 februari 2016 @ 09:32 | |||
Voor de liefhebbers van het zien van een boelveel capacity's: | ||||
bork | vrijdag 5 februari 2016 @ 10:00 | |||
Komend weekend rijdt er een Nijntje bus in Utrecht i.v.m. heropening Nijntje in voormalig Dick Bruna Huis (Centraal Museum). | ||||
Benelli | dinsdag 9 februari 2016 @ 14:52 | |||
Misschien dit topic maar eens gaan volgen. Weet niets van bussen, maar ben wel vrij ver in de selectieprocedure voor buschauffeur bij Connexxion | ||||
Gnittoo | woensdag 10 februari 2016 @ 12:16 | |||
nice man welke regio? | ||||
Benelli | woensdag 10 februari 2016 @ 12:54 | |||
Haarlem! | ||||
Merode32 | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:56 | |||
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben? | ||||
#ANONIEM | zaterdag 13 februari 2016 @ 15:00 | |||
Ja, bijvoorbeeld in Fortaleza (Brazilië). http://www.fortalbus.com/(...)tes-pioneira-na.html [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2016 15:02:23 ] | ||||
Alexxxxx | zaterdag 13 februari 2016 @ 15:54 | |||
iedere willekeurige vliegveldbus. En meen dat de APTS dit ook hadden? | ||||
Merode32 | zaterdag 13 februari 2016 @ 16:50 | |||
Ik denk dat jij nog eens moet lezen jochie, er klopt geen chocola van | ||||
Alexxxxx | zaterdag 13 februari 2016 @ 17:01 | |||
| ||||
Ou-Tannu | zaterdag 13 februari 2016 @ 17:37 | |||
beetje de busdeurenman tegenspreken das wel lef hebben | ||||
borisz | zaterdag 13 februari 2016 @ 17:44 | |||
Ah roep even als je op de 75 mag doen . Of 82 naar 020. | ||||
qu63 | zondag 14 februari 2016 @ 11:15 | |||
In Londen rijden vaak touringcars met de voordeur links en middendeur rechts, dit ivm het vele eenrichtingsverkeer (aan beide kanten een stoep) en veilig in en uit laten stappen als ze een keer naar t buitenland gaan | ||||
Benelli | zondag 14 februari 2016 @ 20:33 | |||
Zal ik doen! Afgelopen vrijdag de intake-rijtest gehad in Nieuwegein. Meteen in het diepe gegooid, ruim uur met een bus de openbare weg op. Leuke ervaring Heb het goed gedaan, ik mag definitief aan de opleiding beginnen | ||||
qu63 | zondag 14 februari 2016 @ 23:17 | |||
Gefeliciteerd! | ||||
bork | woensdag 17 februari 2016 @ 13:41 | |||
Er weiß, wie es geht: 750.000 km und 42.000 Stunden, ohne einen Kratzer und ohne ein Knöllchen im Hamburger Großstadtdschungel unterwegs! Wir gratulieren heute unserem Busfahrer Andreas Biesterfeldt für 30 Jahre unfallfreies Fahren. Er hat die goldene Nadel, die durch die Verkehrswacht Hamburg e.V. an unsere bewährten Fahrer verliehen wird, auf jeden Fall verdient. Willkommen im Club! | ||||
marcel.nl | woensdag 17 februari 2016 @ 17:17 | |||
Hij weet hoe het gaat: 750.000 km 42.000 uur zonder een schrammetje en zonder een parkeerticket in de Hamburgse grootstedelijke jungle weg! Vandaag feliciteren wij onze chauffeur Andreas Biesterfeldt 30 jaar van ongevalvrij rijden. Hij heeft de gouden naald, die wordt toegekend door de Weg Patrol Hamburg e.V. onze ervaren chauffeurs die zeker verdient. Welkom bij de club! BRON: Google Translate | ||||
Alexxxxx | woensdag 17 februari 2016 @ 20:52 | |||
Mensen die geen Duits spreken moeten ze gewoon het land uitzetten Nederlands in nota bene een Duits dialect... | ||||
marcel.nl | woensdag 17 februari 2016 @ 21:19 | |||
Stimmt | ||||
qu63 | woensdag 17 februari 2016 @ 21:57 | |||
Nog even doorrijden en hij mag een IRU-speldje halen
| ||||
borisz | maandag 22 februari 2016 @ 11:11 | |||
Zeg iemand die al iets weet over dat onderzoek over de concessie in de IJmond? Beetje stil daarover. Op het OV-inNL-forum is het ook stil | ||||
Peterselieman | maandag 22 februari 2016 @ 11:38 | |||
Helaas. Het enige dat bekend is, is dat de beroepsprocedure nog loopt | ||||
dennistd | maandag 22 februari 2016 @ 11:50 | |||
Heb je zelf geen contacten op het provinciehuis? | ||||
boriq | maandag 22 februari 2016 @ 12:44 | |||
Hoe zit het trouwens met de regelgeving rondom FlixBus? Men rijdt nu 4x/dag op verschillende lijnen in Nederland. Mogen ze in geval van evenementen, of om wat voor een reden dan ook opschakelen naar 6x/dag of 8x/dag of ligt het vast dat zoiets niet kan? | ||||
Bitlord | maandag 22 februari 2016 @ 13:46 | |||
Volgens mij ligt daar niets over vast. Vraag me wel eens af of het levensvatbaar is om bijvoorbeeld een verbinding Utrecht - Schiphol te gaan beconcurreren, 4x per uur voor een grijpstuiver. | ||||
boriq | maandag 22 februari 2016 @ 14:14 | |||
Die regelgeving zou op zich wel mooi ruimte geven. Bijvoorbeeld extra nachtbussen tussen Eindhoven en Noord/Oost-Nederland tijdens Pinkpop (die dan aansluiten op de extra nachttreinen) of vergelijkbare evenementen. | ||||
Darkwing_Duck | zondag 6 maart 2016 @ 15:29 | |||
Is op Buurtbuslijn 566 van Breng naar en van Elten (D) de Chipkaart geldig? | ||||
Ou-Tannu | maandag 7 maart 2016 @ 17:49 | |||
u parkeert hier.. mag dat?. bron | ||||
Nattekat | maandag 7 maart 2016 @ 18:28 | |||
Aan de bandensporen te zien heeft hij wel in stijl geparkeerd | ||||
qu63 | dinsdag 8 maart 2016 @ 00:01 | |||
Hoop dat t met de chauffeur iig weer goed gaat! | ||||
_JdM_ | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:19 | |||
Ja | ||||
Darkwing_Duck | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:24 | |||
Iets voor jullie?
| ||||
Ou-Tannu | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:12 | |||
zit je even aflevering moordvrouw te kijken.. gebruiken ze gewoon wat oude Arriva bussen.. helaas het wagenpark nummer onleesbaar tot op heden | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 11:38 | |||
Weet iemand hoe breeed het gangpad en de stoeltjes zijn in een gemiddelde lijnbus? Ik hoorde 1,50 meter en 45 cm? Klopt dat? | ||||
Nattekat | donderdag 31 maart 2016 @ 11:44 | |||
Oude bussen? Dacht dat ze gewoon wat Citea's geleend hadden uit Leiden Ik kijk het alleen niet, dus heb er niet goed naar gekeken. | ||||
Ou-Tannu | donderdag 31 maart 2016 @ 12:24 | |||
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof | ||||
Nattekat | donderdag 31 maart 2016 @ 12:28 | |||
Hmm... het had wel de kleuren van Zuid-Holland. Die Zandvoort-aflevering was het,dus het zullen geen Friese bussen geweest zijn Edit: Ok,overduidelijk geen Citea | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 12:38 | |||
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden. | ||||
dennistd | donderdag 31 maart 2016 @ 14:46 | |||
Southwest Tours uit Dalfsen heeft er daar zeker een stuk of zes van, je ziet ze vaak bij treinstremmingen Almelo-Mariënberg. | ||||
Carlos93 | donderdag 31 maart 2016 @ 15:24 | |||
Hebben deze niet ook nog een tijd in Leeuwarden rondgereden vlak nadat Arriva het busvervoer daar had overgenomen? Weet dat er nog een hele tijd dit soort bussen opgeslagen hebben gestaan in Drachten in het oude busstation. | ||||
Gnittoo | donderdag 31 maart 2016 @ 16:17 | |||
Klopt. | ||||
qu63 | donderdag 31 maart 2016 @ 17:43 | |||
Hier zijn geen vaste waarden voor, het is allemaal relatief aan elkaar. Als je het uit wilt zoeken, in dit document staat alles beschreven http://eur-lex.europa.eu/(...)uri=CELEX:32001L0085 Tip, open de PDF, dan heb je ook plaatjes | ||||
Ou-Tannu | donderdag 31 maart 2016 @ 17:55 | |||
blijft oud schroot | ||||
derLudolf | donderdag 31 maart 2016 @ 18:01 | |||
Ik zag een gelede touringcar vanmiddag | ||||
Ou-Tannu | donderdag 31 maart 2016 @ 18:18 | |||
wat mij gaaf lijkt.. gelede dubbeldekkers | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 19:35 | |||
ik dacht stel je verbreed een bus met 0,30 cm naar 2,80m(i know mag wettelijk nog niet) zou er dan voldoende plaats zijn voor een 2 stoelen gangpad 3 stoelen configuratie? | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 19:42 | |||
Waarom zou je dat willen als de wegen daar niet op ingericht zijn? | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 19:46 | |||
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50 Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed. Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger. Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht. | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 19:54 | |||
Hou je maar een beperkt aantal lijnen over, want veel wegen die ik ken halen die breedte echt niet. Ook in Utrecht niet. | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 19:56 | |||
Er bestaan gewoon regels voor, waarin is vastgelegd dat een gebiedsontsluitendeweg minimaal 3,10 meter breed is. Ik denk dat jij eens moet gaan meten in jouw buurt. | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 20:10 | |||
https://www.wegenwiki.nl/Gebiedsontsluitingsweg Binnen de bebouwde kom kan de breedte onder de 6 meter uitvallen, dus met spiegels erbij gaat dat wel heel krap worden. Daarnaast zit je altijd met wegen in de bebouwde kom die niet onder de gebiedsontsluitingsweg of een hogere categorie vallen, maar toch doorgaande wegen zijn. Succes met jouw meetlint. | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 20:17 | |||
2x3 meter is ruim voldoende. | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 20:23 | |||
Ruim voldoende Spiegeltjes wel meegerekend? En gedacht aan de bochtjes? | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 20:26 | |||
Ik denk dat jij eens vanaf groningen moet neerdalen naar de randstad, steden als rotterdam,eindhoven en utrecht(buiten de binnenstad) hebben brede wegen. | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 20:55 | |||
Nee. Kom eerst maar eens met een plan van waar naar waar voertuigen moeten rijden en welke infrastructurele aanpassingen daar voor nodig zijn | ||||
marcel.nl | donderdag 31 maart 2016 @ 21:22 | |||
Zoals dit? Je kon hem kopen: HIER | ||||
Nattekat | donderdag 31 maart 2016 @ 21:51 | |||
Ehmmm... nee. Tevens zijn de stations doorgaans in de binnenstad, dus het wordt lastig. Eindhoven randstad? | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 21:57 | |||
Noem in rotterdam eens 1 weg waar een bus met capaciteitsproblemen rijdt en waar de rijstrook minder dan 3 meter breed is? | ||||
_JdM_ | donderdag 31 maart 2016 @ 22:03 | |||
Het gaat niet om recht-doorgaande wegen, maar om de bochten.: - Je hangt meer over, - je gebruikt veel meer ruimte dan je 3 meter, omdat je niet exact een rechte lijn rijdt. - je wilt niet 100% van de breedte van de weg gebruiken, omdat je niet op 0,1 mm van de stoep wilt rijden. | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 22:05 | |||
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten. Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden. | ||||
Nattekat | donderdag 31 maart 2016 @ 22:10 | |||
Noem je even dé twee steden op zonder historisch centrum En zelfs daar kan die bus niet overal komen. | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 22:16 | |||
Juist voordat soort steden is zo bus bedoeld, je kunt uiteraard niet mee door adam. Op de lijn 400/401 zou het perfect zijn en zorgen voor een enorme upgrade qua capaciteit. | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 22:19 | |||
mja, daar kun je in eerste instantie prima naar de 15 of 18 meter toe qua capaciteit in hoogfrequent verband. (eigenlijk had er al lang een treinlijn moeten liggen, maar dat terzijde) | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 22:23 | |||
Hoe lang denk je dat de phileas zijn? | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 22:28 | |||
oh, nu heb je het over de lijnen in Eindhoven. Ik dacht over Utrecht - Breda. Duidelijkheid is wel zo makkelijk Die Phileas is niet lang genoeg dus. Je kunt nog naar dubbelgeleed toe gaan zoals in Utrecht en Groningen | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 22:33 | |||
Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens. Tussen eindhoven cs en airport is geen enkel perron geschikt voor dubbelgeleed en de meeste zijn ook niet eenvoudig geschikt te maken, alle airport bussen non stop laten rijden en een shuttle voor de tussenliggende haltes mag niet en is commercieel niet haalbaar volgend hermes. Tussen breda en utrecht rijdt trouwens geen lijn 400 dus mijn post was duidelijk | ||||
ShippedFromTheNetherlands | donderdag 31 maart 2016 @ 22:40 | |||
In mijn stad Alkmaar is het qua busmaterieel erg saai op dit moment. | ||||
Peterselieman | donderdag 31 maart 2016 @ 22:41 | |||
Bijna Breda dan. Ook goed. Dan moeten ze in Eindhoven maar creatiever zijn in het verzinnen van oplossingen. | ||||
Nattekat | donderdag 31 maart 2016 @ 22:49 | |||
Kan nooit erger zijn dan Leiden eo. | ||||
Alexxxxx | donderdag 31 maart 2016 @ 23:30 | |||
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was... | ||||
ShippedFromTheNetherlands | donderdag 31 maart 2016 @ 23:52 | |||
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien.. | ||||
qu63 | donderdag 31 maart 2016 @ 23:54 | |||
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen he De 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt! Oh, en vergeet geparkeerde auto's niet, en borden, bomen en ander spul langs de rand van de weg.. | ||||
qu63 | donderdag 31 maart 2016 @ 23:56 | |||
Morgen komt er wel een goede grap online | ||||
dennistd | donderdag 31 maart 2016 @ 23:57 | |||
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken... | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 23:57 | |||
236? | ||||
Merode32 | donderdag 31 maart 2016 @ 23:58 | |||
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken. | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 00:00 | |||
N236, toetsenbord werkt niet altijd mee, sorry | ||||
Alexxxxx | vrijdag 1 april 2016 @ 00:00 | |||
Op Interschutz stond er ook een. | ||||
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 00:00 | |||
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt... | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 00:19 | |||
Dat is meer een mobiel ziekenhuis dan een ambulance | ||||
Merode32 | vrijdag 1 april 2016 @ 00:24 | |||
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt? | ||||
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 00:38 | |||
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is. In Groningen is het simpel geregeld bij bepaalde lijnen: er zijn bussen gekoppeld aan lijnen en alleen bij hoge uitzondering mogen ze hier vanaf wijken. Omlopen op die lijnen doen er verder niet toe, zolang de lengte maar goed is. Bij de niet HOV-lijnen is het stadsbussen op stadslijnen en streekbussen op streeklijnen, zolang de voorgeschreven lengte maar gehanteerd wordt. Valt er een Hess-bus uit, dan is bus 3400 (eentje van lijn 15) de eerste vervanger. Bij andere HOV-lijnen is dat bus 3097 die de reservegelede is voor de Qlink als het juiste kleurtje niet meer voorhanden is. | ||||
_JdM_ | vrijdag 1 april 2016 @ 09:45 | |||
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op. Die Capacity die op lijn 310 (Nieuw Vennep-Schiphol-Amsterdam Zuid) kon prima door de stad van Haarlem rijden. Het probleem lag in de draaicirkel die de bus moest maken op het busstation in Haarlem. En een Phileas... Heb je daar wel eens ingezeten? Die krengen hebben een capaciteit van een Fiat Panda. Breder maken heeft geen enkele zin, he probleem zit hier in het feit dat die krengen vol met ruimtevretende kasten zitten. Zo'n reguliere gelede bus kun je makkelijker inzetten op elke lijn, wendbaarder kost minder ruimte. | ||||
Merode32 | vrijdag 1 april 2016 @ 10:43 | |||
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop. | ||||
_JdM_ | vrijdag 1 april 2016 @ 11:34 | |||
Wat is het probleem dat je wilt oplossen? Capaciteit toch? Waar rijden ze nu mee? Met 18-meter bussen met een capaciteit van een fiat panda. Bredere bussen maken het onderhoud duur. Niet hetzelfde als de rest van het wagenpark, de beperkte uitwisselingsmogelijkheden, de kosten per kilometer van die bussen, etcetc. Dus zal geen enkel bedrijf dat willen. Dan heb je nog de miniseries: waarom zijn zie er dan zie ik je al reageren: Dat zijn in principe praktijk testen om te kijken hoe die bussen zich gedragen met reizigers en het dagelijkse verkeer. Zo ook die phileassen: pestige, milieu en nieuwe techniek uittesten. Maar niet om je capaciteitsproblemen op te lossen. Dan heb je nog een aantal steden die graag hybride willen rijden, maar maar zijn de argumenten niet gebaseerd op het capaciteitsprobleem, maar het milieuargument ( echter... de accu's zijn zo zwaar dat uiteindelijk het verschil tussen een ambassador van 9000kg ongeveer evenveel verbruikt als een VDL-citea hybride (die dingen die in Twente bij Connexxion reden) nihil was) | ||||
Mr.Jorn. | vrijdag 1 april 2016 @ 13:41 | |||
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet. Trouwens, lengte zegt niet alles over de capaciteit. Zeker die Hess-bussen, door alle elektronica die aan boord is zijn er veel minder staanplaatsen en dus minder capaciteit. De capaciteit is praktisch vergelijkbaar met een Capacity. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 1 april 2016 @ 13:43 | |||
kon het wagenpark nummer ( stond nog binnen in met grote plak cijfers ) niet ontcijferen | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 17:31 | |||
Deze dus http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ancebus-van-het-land | ||||
Alexxxxx | vrijdag 1 april 2016 @ 18:25 | |||
yup. | ||||
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 18:46 | |||
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 19:09 | |||
Je wilt niet hard met een bus hoor Behalve rechtdoor dan, maar dat kan bijna nooit | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 19:12 | |||
Waarom noemen ze dat ding trouwens geen ambuslance? | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 19:13 | |||
Deze nieuwe bus al gezien trouwens? | ||||
dennistd | vrijdag 1 april 2016 @ 19:21 | |||
Mja, met 80km/h of 120km/h over de snelweg maakt nog wel even wat uit qua tijd lijkt me. | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 1 april 2016 @ 19:40 | |||
dat maakt een verschil ja | ||||
qu63 | vrijdag 1 april 2016 @ 19:41 | |||
Liggen daar dan al snelwegen? | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 1 april 2016 @ 19:43 | |||
nah die liggen er niet.. hooguit N wegen met 80 naast alle 60km wegen.. | ||||
Peterselieman | vrijdag 1 april 2016 @ 19:56 | |||
Er is een verschil van niet mogen en het gebeurt en in dit geval is het dus toch al eens voorgekomen. Wel snel daarna uitgewisseld | ||||
Mr.Jorn. | zaterdag 2 april 2016 @ 10:29 | |||
Haha ja, dat weet ik. Door Q-link gaat er ook gewoon relatief vaak iets mis door de gebrekkige uitwisselbaarheid van die bussen. | ||||
Ou-Tannu | zondag 3 april 2016 @ 13:35 | |||
Elk concept heeft z'n zwakke punten | ||||
bork | zondag 3 april 2016 @ 16:17 | |||
Vandaag twee oude GVU bussen gezien in Utrecht, is er iets te doen? | ||||
GlenSpey | zondag 3 april 2016 @ 19:32 | |||
Wie o wie weet waarom er in Arnhem een busnummer 5210 te vinden is? Dacht dat deze enkele jaren terug al afgevoerd waren? Zag deze net bij de garage staan... Was volgens mij niet de oude Traxis trolley die het ooit was... | ||||
Peterselieman | zondag 3 april 2016 @ 19:54 | |||
museumbus? | ||||
qu63 | zondag 3 april 2016 @ 22:14 | |||
Ik zag er gisteren ook een! | ||||
Bitlord | maandag 4 april 2016 @ 08:47 | |||
Een slecht gepromoot museumbussenevenement. GEVU museumbus 27 bestond 60 jaar. Daarom ritten over buslijnen van zo'n 60 jaar geleden. | ||||
bork | maandag 4 april 2016 @ 13:49 | |||
Ik wist inderdaad van niks . | ||||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 23:09 | |||
Zeg. Ambulancebussen is dan één ding he. Maar kenden jullie deze al? | ||||
derLudolf | vrijdag 8 april 2016 @ 23:53 | |||
Jonguh, die heb ik twee jaar geleden al zien rijden. Dus ja, ik ken ze. | ||||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 23:56 | |||
Hij staat hier weleens voor de deur. Ik woon naast een begrafenisondernemer | ||||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 23:56 | |||
Maar als jij er zo blasé over moet doen ga je je gang maar hoor | ||||
Alexxxxx | zaterdag 9 april 2016 @ 00:43 | |||
Er zijn er ondertussen zelfs meerdere. Meen dat er ook een Smit en/of een Berkhof is. | ||||
bork | zondag 17 april 2016 @ 21:54 | |||
gratis met de bus naar het centrum: Amaar, Hilversum of Haarlem https://gratismetdebus.nl/ [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 17-04-2016 22:00:53 ] | ||||
Bitlord | maandag 18 april 2016 @ 11:27 | |||
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan. | ||||
Merode32 | maandag 18 april 2016 @ 12:46 | |||
Het was een vrij retorische vraag in een discussie | ||||
Merode32 | dinsdag 19 april 2016 @ 18:37 | |||
Kan het zijn dat er een sbm rondt rijdt in heerlen? | ||||
Dr_Flash | dinsdag 19 april 2016 @ 18:45 | |||
Hebben natuurlijk ook jarenlang op lijn 11 gereden. | ||||
dennistd | dinsdag 19 april 2016 @ 23:30 | |||
Hier ook maar eens een plaatje neerzetten: Helaas geen chauffeur achter het stuur, die had andere bezigheden | ||||
Jofunu-kun | woensdag 20 april 2016 @ 13:13 | |||
Hey, die kende ik nog niet | ||||
Jofunu-kun | woensdag 20 april 2016 @ 13:17 | |||
Om je vraag normaal te beantwoorden: Óf hij eraf is weet ik niet, wanneer hij eraf is kunnen ze 125 halen.. | ||||
qu63 | woensdag 20 april 2016 @ 18:39 | |||
De teller loopt tot 125, qua pk's en Nm's kunnen ze dat ook halen. Alleen is het zo dat de lucht en rolweerstand ook gigantisch oploopt Al werd ik laatst wel ingehaald door een vrachtwagen, terwijl ik met 100km/u door Frankrijk reed. Dat ding ging 110 ofzo | ||||
Mr.Jorn. | maandag 2 mei 2016 @ 08:22 | |||
De tijdelijke brug over de Paterswoldse weg in Groningen is geopend: busbaan HOV-as West is af [ Bericht 44% gewijzigd door Mr.Jorn. op 03-05-2016 11:57:23 ] | ||||
borisz | maandag 2 mei 2016 @ 08:25 | |||
Volgens iemand op OVinNL is er in de zomer weer eens een vergadering en is er een tijdelijke concessie voor twee jaar. Dus ze kunnen de tijd nemen | ||||
qu63 | maandag 2 mei 2016 @ 23:22 | |||
Je foto is het alleen niet | ||||
dennistd | maandag 2 mei 2016 @ 23:27 | |||
Omdat er ook bussen op staan: Traditiegetrouw organiseerde de NVBS op Koningsdag een treinrit. Dit keer werd met de SMMR 2225 en zes SSN-rijtuigen (3x Bm, Mitropa en 2x K1a) een reis ondernomen naar Moerdijk, Oss Elzenburg en Utrecht Lage Weide. Bij de fotostops in Moerdijk waren ook twee museumbussen aanwezig als motief. Hier zien we bus 6 van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Groningen, die nog een lange weg te gaan heeft als lijn 6 naar Vinkhuizen Noord. Op het omloopspoor langs de Middenweg werd de tweede fotostop in Moerdijk gehouden. Nadat de 225 omgelopen was en de rijtuigen iets opgetrokken had kwam hier Connexxion 3681 langs als lijn 159 naar Rotterdam Kralingse Zoom. Op de achtergrond is opnieuw de Moerdijkcentrale te zien. | ||||
Mr.Jorn. | dinsdag 3 mei 2016 @ 11:57 | |||
NU wel denk ik | ||||
qu63 | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:18 | |||
Ik denk t ook ja | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 00:29 | |||
We hebben een nieuwe bus bij Ahrens Travel! Stickers komen maandag pas | ||||
AeroxV8 | zaterdag 7 mei 2016 @ 14:50 | |||
Leuk! Wij hebben er sinds deze week ook 1: Ik vind wel dat onze kleurstelling toe is aan vernieuwing, in vergelijk met die van jullie ziet die van ons er niet uit. Zelfde met een een paar nieuwe setra's bij ons, in 't wit prachtig, maar in de oostenrijk kleuren meh.. | ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:13 | |||
Lol, Breng heeft van een aantal bussen met een roze dak een fiets gemaakt ter gelegenheid van de Giro. Dat rood met grijze is niet heel modern mee nee Volvo touringcars zie ik niet vaak trouwens | ||||
Alexxxxx | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:27 | |||
Beter opletten dan. | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:28 | |||
Ah, dat was de bus waarbij de koffie niet werkte Het is wel zodat je van grote afstand kunt zien dat t Oostenrijk is, al zullen alleen de chauffeurs dat herkenn | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:36 | |||
Bussen omgebouwd tot camper zitten er dus niet in, wel uitgebouwde Sprinters etc. Ook OV. Als ik alleen voertuigen van Klasse III (CQ, CR, CS, CT) kies wordt het dit:
CR = Klasse III - Dubbeldeks CS = Klasse III - Geleed enkeldeks CT = Klasse III - Geleed dubbeldeks [ Bericht 14% gewijzigd door qu63 op 07-05-2016 17:42:28 ] | ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:37 | |||
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch? | ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:38 | |||
Nja, zit vooral Den Hool, VDL en Mercedes qua nieuwe bussen | ||||
Alexxxxx | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:39 | |||
Dit is een grap. Toch? | ||||
Peterselieman | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:39 | |||
Ik mis nog een paar merken, zoals BYD en Hess | ||||
Alexxxxx | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:40 | |||
Ja, vooral Den Hool zie je vaak | ||||
Peterselieman | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:41 | |||
Touringcar bedrijf uit Amsterdam/Diemen | ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:42 | |||
Van Hool dan Dat merk van die T9 TX gevallen in elk geval | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:43 | |||
Nee, dat staat er niet Die kleurstelling is van Oostenrijk, uit Diemen. | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:43 | |||
De complete lijst is langer ja (125 merken in totaal), maar ik dacht ik laat alleen als met >100 voertuigen zien. Die 2e lijst is alles met >10. | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:46 | |||
Hier, alle Van Hool touringcars:
Inclusief OV:
| ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:46 | |||
Dankje Je met zo'n reactie schiet je niets op natuurlijk. Sorry, mijn kennis van (kleurschema's van) busbedrijven is niet heel groot... Daarnaast heeft ie wel een beetje weg van de kleur van de Railjet volgens mij... | ||||
Janneke141 | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:48 | |||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:50 | |||
Astronef lijkt me gaaf. Hellende vloer en glazen dak | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:05 | |||
Theatervloer hebben wij nu ook! (Volvo 9700) Maar zo'n glazen dak is een hel om schoon te houden/maken.. | ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:09 | |||
Een wasstraat neemt de bovenkant niet mee? | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:22 | |||
Jawel, maar een wasstraar wast niet streeploos schoon, een handwas wel. Plus je kan je voor en zijramen makkelijk wassen als je een dag bij de Eftaling staat te wachten, of ergens ver in t buitenland, je dak is een ander verhaal | ||||
derLudolf | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:25 | |||
Een laddertje kan er ook nog wel vanaf als je zo'n bus koopt denk ik (lijken me niet de goedkoopste ) | ||||
qu63 | zaterdag 7 mei 2016 @ 19:50 | |||
Jawel, maar je poetst je t leplazarus | ||||
Benelli | zondag 8 mei 2016 @ 11:16 | |||
Ik heb nog veel te leren als het om bussen gaat zie ik al Maar dat komt vanzelf: dinsdag m'n rijbewijs D gehaald, a.s. vrijdag beginnen bij Connexxion | ||||
dennistd | zondag 8 mei 2016 @ 11:17 | |||
Touringcar of OV? | ||||
Benelli | zondag 8 mei 2016 @ 11:39 | |||
OV, in Haarlem | ||||
borisz | zondag 8 mei 2016 @ 11:41 | |||
Laat maar weten als je op de 75 zit | ||||
qu63 | zondag 8 mei 2016 @ 12:05 | |||
Gefeliciteerd! | ||||
Benelli | zondag 8 mei 2016 @ 23:30 | |||
Will do Thanks! | ||||
qu63 | woensdag 18 mei 2016 @ 23:03 | |||
Werkte jij hier nou? Of is dat net een concurrent? www.telegraaf.nl/tv/dft/o(...)euren_vandaan__.html Of loop ik een paar jaar achter en doe je alweer heel iets anders | ||||
Alexxxxx | donderdag 19 mei 2016 @ 08:24 | |||
Je loopt achter, ben al een paar jaar bedrijfswagenjournalist / social marketeer / blogger Maar heb daar wel 3 jaar met veel plezier gewerkt | ||||
qu63 | donderdag 19 mei 2016 @ 11:22 | |||
Ik dacht dat dat je hobby was Cool dat je er je werk van hebt kunnen maken! | ||||
Darkwing_Duck | vrijdag 20 mei 2016 @ 14:57 | |||
Iemand enig idee waarom de DRIS borden in Leiden weggehaald zijn? | ||||
GrumpyCat | vrijdag 20 mei 2016 @ 20:03 | |||
De oude zijn weggehaald omdat deze simpelweg niet werkten. De nieuwe borden werken met lussen waardoor de bestemming op het bord komt als de bus de box betreedt. | ||||
Peterselieman | maandag 23 mei 2016 @ 12:29 | |||
Een van de Arriva Intouro's is vandaag in Groningen nabij de Parkbrug een klein beetje een cabriobus geworden. In ieder geval de airco-unit is eraf, maar er is ook dakschade
| ||||
Nattekat | maandag 23 mei 2016 @ 12:31 | |||
Hoe...? | ||||
Peterselieman | maandag 23 mei 2016 @ 12:32 | |||
de bus sloeg linksaf richting de nieuwe busbaan aldaar, maar is iets te hoog voor die afslag. Eentje verder past wel | ||||
Nattekat | maandag 23 mei 2016 @ 12:32 | |||
Gewoon verkeerd gereden dus. | ||||
Peterselieman | maandag 23 mei 2016 @ 12:33 | |||
vermoedelijk wel. Een normale stadsbus past er wel onderdoor. Een hogevloersbus niet | ||||
Mr.Jorn. | maandag 23 mei 2016 @ 16:24 | |||
Hogevloer (Qliner van Arriva of Qbuzz) past er ook onderdoor. Het is alleen wat krapjes, de bussen zijn zelf 3.5 meter en de ruimte onder het viaduct iets meer. Consequentie daarvan is dat de bus netjes en op het juiste moment in moet sturen... Ik denk alleen dat dubbeldekkers er niet onderdoor passen. Gelukkig is dit een tijdelijke situatie, tot 2021 ofzo. | ||||
Peterselieman | maandag 23 mei 2016 @ 16:25 | |||
Zag net de foto dat de bus 10 meter te vroeg naar links is gegaan | ||||
derLudolf | maandag 23 mei 2016 @ 16:29 | |||
Ja die zag ik ook. Staat ook duidelijk een bord van 2,80 ofzo | ||||
Ou-Tannu | maandag 23 mei 2016 @ 23:38 | |||
zo hoort het | ||||
Nattekat | maandag 23 mei 2016 @ 23:58 | |||
Wat zou het verschil zijn? 5cm? | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 24 mei 2016 @ 13:01 | |||
Kan net genoeg zijn | ||||
Dr_Flash | dinsdag 24 mei 2016 @ 20:23 | |||
Rover, stelletje aapjes Want mensen met een verstandelijke beperking blootstellen aan eoa ingewikkelde kaartjesautomaat met tienmiljard verschillende aktiekortingsamenrreisformulerittenkaarten erin is een prima plan, of zo | ||||
larsico | dinsdag 24 mei 2016 @ 20:26 | |||
Het alternatief dat ze bieden is inderdaad redelijk karig. Maar ik weet niet of het zo'n goed idee is het geld volledig uit de bus te bannen. Wat betreft toeristen hebben ze echt wel een punt. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 24 mei 2016 @ 22:47 | |||
Die komen schiphol nog niet eens af zonder OVC | ||||
Peterselieman | dinsdag 24 mei 2016 @ 22:49 | |||
De veel te dure taxi | ||||
larsico | dinsdag 24 mei 2016 @ 22:52 | |||
Niet iedereen komt voor Amsterdam he Er zijn provincies die volledig van Duitsers leven die met hun caravan naar Nederland komen | ||||
qu63 | dinsdag 24 mei 2016 @ 23:45 | |||
Die komen gelukkig ook niet op schiphol aan met de caravan | ||||
larsico | dinsdag 24 mei 2016 @ 23:52 | |||
Zou nogal een chaos worden, al die uit de lucht vallende blikken | ||||
bork | donderdag 26 mei 2016 @ 13:25 | |||
Deze al gezien? https://www.facebook.com/Autoblog/videos/10154087140641760/ | ||||
Darkwing_Duck | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:57 | |||
Kan iemand mij wat meer vertellen over de kaartjes en tarieven van Bus 50 Maastricht/Aken? | ||||
dennistd | vrijdag 17 juni 2016 @ 11:59 | |||
http://wiki.ovinnederland(...)_Aachen_Hauptbahnhof | ||||
Ou-Tannu | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:12 | |||
hebben buschauffeurs ook meerdere levens? net als een kat? :/ | ||||
Nattekat | vrijdag 17 juni 2016 @ 23:26 | |||
Tenzij ik spontaan besluit om buschaffeur te worden niet. | ||||
dennistd | zaterdag 18 juni 2016 @ 00:48 | |||
Ik heb er maar eentje in elk geval (voor zover ik weet, ben nog niet game-over gegaan dus je weet het nooit ) | ||||
Ou-Tannu | zaterdag 18 juni 2016 @ 13:55 | |||
Als ik kijk hoe sommigen spelen met hun leven en dat van anderen..... vraag ik het me wel eens af | ||||
Dr_Flash | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:02 | |||
Ja. Weer zo'n stuk tekentafelgenialiteit wat in de praktijk nevernooit gaat werken, zoals ieder kind in een kwart seconde kan bedenken. | ||||
bork | zaterdag 18 juni 2016 @ 14:05 | |||
zo achterstallige post aant verwerken? Ben nu naar de Noordertunnel ben benieuwd | ||||
Baas_bas | woensdag 22 juni 2016 @ 20:37 | |||
echt knap hoe ze dit concept elk jaar weer opnieuw presenteren als iets nieuws. Zag het laatst ook al op nu.nl of zo dit plaatje is echt ouder dan het internet bijna | ||||
Baas_bas | woensdag 22 juni 2016 @ 20:38 | |||
Als je CE hebt en je haalt dan je D rijbewijs krijg je dan DE erbij? | ||||
qu63 | woensdag 22 juni 2016 @ 21:15 | |||
Nope. -edit- als het goed is krijg je wel je E cadeau als je C en D al hebt en voor CE of DE examen gaat doen | ||||
Baas_bas | donderdag 23 juni 2016 @ 06:45 | |||
Je bedoelt BE cadeau? Of welke E dan? Want ik heb BE al | ||||
tripel7 | donderdag 23 juni 2016 @ 11:33 | |||
Hij bedoelt volgens mij; je hebt C én D al, je gaat examen doen voor CE óf DE, dan krijg je de andere categorie C of D ook E erbij. Dus je gaat bijvoorbeeld met je C en D rijbewijs CE halen, dan krijg Je DE ook. | ||||
Baas_bas | donderdag 23 juni 2016 @ 15:13 | |||
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij? want toen ik CE haalde kreeg ik wel BE erbij dus misschien is het ook zo geen idee of ik buschauffeur wil worden of zo maar ja ik kon misschien ergens aan de slag dat ze misschien je opleiding (deels) betalen en aan de ene kant lijkt het me ook wel vet om gewoon al je rijbewijzen te hebben. Moet dan alleen nog motor en bus en dan heb ik alles als je DE erbij krijgt behalve B1 die geven ze niet uit in dit land | ||||
Darkwing_Duck | donderdag 23 juni 2016 @ 15:41 | |||
https://twitter.com/matij(...)?ref_src=twsrc%5Etfw Weer een bus door tunnel met water filmpje... | ||||
tripel7 | donderdag 23 juni 2016 @ 16:56 | |||
Nee, je leest wat je wilt lezen,niet wat er staat. Je krijgt DE bijvoorbeeld alleen als je D al hebt, en dan pas CE gaat halen. Als je CE hebt, je haalt D dan moet je apart nog DE halen. (althans, dat is wat ik van qu63 begrijp) | ||||
Baas_bas | donderdag 23 juni 2016 @ 16:59 | |||
maar op google kom ik wel een ander antwoord tegen http://www.chauffeursforu(...)dal-in-bezit-van-ce/ maar ja dit zijn allemaal onbetrouwbare bronnen natuurlijk, geen idee maar op het cbr of rdw kan ik tn iet vinden | ||||
qu63 | vrijdag 24 juni 2016 @ 00:37 | |||
Wat tripel7 zegt ja, al is das ook niet echt ergens op gebaseerd Ik zou zeggen , bel t CBR of je rijopleiding! | ||||
qu63 | vrijdag 24 juni 2016 @ 00:39 | |||
CE is natuurlijk een stapje 'hoger' dan BE. Maar met 12+ meter (bus) plus aanhanger rijdt toch echt wel anders dan met een trekker met oplegger of een bakwagen met triangelaanhanger, en juist die dingen leer je rijden tijdens je rijopleiding. | ||||
Baas_bas | dinsdag 28 juni 2016 @ 19:36 | |||
die wisten t niet naja CE is CE dan mag je gewoon vrachtwagen met aanhanger, of 't nou een trekker oplegger is of met een wipkar of triangel is. Zo'n groot verschil is dat ook niet, een aanhanger is in principe een aanhanger. Kopschot inloop en uitzwaai is ietsje anders i.v.m. andere maten en wielbasis maar het principe is hetzelfde je rijdt gewoon met een zware aanhanger thats it. Aangezien je bij je CE ook BE cadeau krijgt dacht ik dat je ook DE bij je D cadeau krijgt als je al CE hebt. Tenminste dat vind ik wel op google, alleen nergens in een officiële bron | ||||
MPG | donderdag 30 juni 2016 @ 17:14 | |||
http://www.1limburg.nl/zo(...)ntext=latestarticles | ||||
Nattekat | donderdag 30 juni 2016 @ 17:27 | |||
Zo veel beter dan die afschuwelijke dingen die er nu rondrijden | ||||
derLudolf | donderdag 30 juni 2016 @ 17:32 | |||
Wat een lilluk ding | ||||
Nattekat | donderdag 30 juni 2016 @ 17:34 | |||
Deze bedoel je? | ||||
dennistd | donderdag 30 juni 2016 @ 18:08 | |||
Vrij karig interieur als ik het zo bekijk... | ||||
derLudolf | donderdag 30 juni 2016 @ 19:12 | |||
Die ook ja. Is ook een Limbabwaanse. | ||||
derLudolf | donderdag 30 juni 2016 @ 19:14 | |||
Dat zijn alle lijnbussen toch? | ||||
Nattekat | donderdag 30 juni 2016 @ 19:24 | |||
Viel me ook al op... ziet er niet echt uit als een streekbus. | ||||
dennistd | donderdag 30 juni 2016 @ 19:35 | |||
Als ik het hiermee vergelijk: | ||||
derLudolf | donderdag 30 juni 2016 @ 19:54 | |||
Vergelijkbaar nog GTW's maar nog steeds geen geldige zittingen. Overige interieur van een bus (schermpjes, kachels) mogen ze van mij weg laten | ||||
Bitlord | donderdag 30 juni 2016 @ 23:24 | |||
Ik lees dat Flixbus de activiteiten van Megabus in Europa (ex GB) overneemt. Nais. | ||||
larsico | vrijdag 1 juli 2016 @ 00:00 | |||
Goede zet. Megabus heeft - in ieder geval hier in NL - nooit de brand awareness kunnen creëren, wat FlixBus binnen enkele maanden tot jaren wel gelukt is. Ze worden alleen nu wel écht een enorm grote speler. | ||||
qu63 | vrijdag 1 juli 2016 @ 19:06 | |||
Eurolines (onderdeel van megabus.com) doet het toch al jaren prima, daarnaast is Flix pas actief sinds 2013 en heeft het vooral kunnen groeien doordat de markt in Duitsland en Frankrijk vrij is gegeven en het ook al MijnFernBus over heeft kunnen nemen. Over een paar jaar is de nieuwigheid er vanaf, eens kijken wie er dan nog over is En ook de winstgevendheid is nog onduidelijk, zowel van Megabus als van Flix: http://fd.nl/economie-pol(...)-aankoop-megabus-com | ||||
qu63 | dinsdag 5 juli 2016 @ 21:31 | |||
Even promotie maken hoor, eindelijk tijd gehad om de foto's van de nieuwe touringcar te uploaden https://www.facebook.com/(...)_id=1366191966729736 | ||||
derLudolf | dinsdag 5 juli 2016 @ 21:37 | |||
Keurig, keurig. Geen D13 motor trouwens? In de FH vrachtwagens met 460pk ligt wel een 13 liter | ||||
Carlos93 | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:08 | |||
Eurolines is volgens mij echter onderdeel van National Express, gezien als ik naar de UK website ga, ik direct wordt doorgeschakeld naar de National Express website. Overigens nooit gezeik gehad met Megabus of Eurolines. Megabus regelmatig voor 1 pond vanaf London naar Amsterdam gebruikt. | ||||
qu63 | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:21 | |||
Dank, dank Nee, wij hebben 'maar' 10,8L. Maar we hoeven ook maar maximaal 22T te trekken, geen 40T, dus hij is wat relaxter afgesteld. Onze vorige had een DAF met 460pk ofzo, mn oom heeft een vrachtwagen (staat ook op een van de foto's) met dezelfde motor, die had veel meer ok's en Nm's, maar zo wil je in een touringcar niet rijden! | ||||
Peterselieman | donderdag 7 juli 2016 @ 16:09 | |||
De drie 25 meterbussen van HESS gaan van Groningen naar Utrecht. Ze worden in het noorden vervangen door nieuwe Mercedes Capacity https://t.co/dICEQ1H8SQ | ||||
Mr.Jorn. | vrijdag 8 juli 2016 @ 08:48 | |||
4 Capacity L's Daarnaast kan je hier de hoofdlijnen van de nieuwe dienstregeling vinden: http://www.ovbureau.nl/pu(...)017_vrijgave_def.pdf | ||||
marcel.nl | dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:50 | |||
Peterselieman | dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:11 | |||
Syntus verliest procedure bij College van Beroep voor het Bedrijfsleven, waardoor de concessie Haarlem-IJmond naar connexxion gaat https://ovmagazine.nl/201(...)haarlem-ijmond-1009/ -- ik blijf de gang van zaken discutabel vinden | ||||
borisz | dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:25 | |||
En de link van OVPRO http://www.ovpro.nl/bus/2(...)ssie-haarlem-ijmond/ Nog even over die concessie. Er rijden tegenwoordig Mercedes-Benz Citaro CNG lijnen op oa de 82 en 75, maar wat zijn dat een vervelende bussen. Als passagier zit ik liever in de MAN Lion's City CNG. | ||||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2016 @ 14:52 | |||
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 13 september 2016 @ 16:26 | |||
geen succes nummer idd dit ook niet.. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-bussen-in-Appelscha | ||||
Zug-Chef | dinsdag 13 september 2016 @ 19:57 | |||
Was dat eigenlijk een MAN of een Mercedes? (Vermoed een Mercedes omdat GD stadsdienst). | ||||
derLudolf | dinsdag 13 september 2016 @ 20:01 | |||
Rijdt Q-Buzz met iets anders dan Mercedes? Edit, ja inderdaad een Mercedes, even fotootje van de voorkant gezocht [ Bericht 18% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2016 20:08:20 ] | ||||
Nattekat | dinsdag 13 september 2016 @ 20:01 | |||
Lekker | ||||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2016 @ 20:10 | |||
in Zuid-Oost Fyslân rijden nog wat MAN's rond, terwijl in Utrecht de drie dubbelgeledes van Hess zijn. Al zijn die bussen dan technisch gezien ook weer deels Mercedessen, hoewel het een losstaand bussenmerk is. | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 13 september 2016 @ 21:15 | |||
ja hoe zit dat nou met die consessie troep? gezien ze pas in 2020 de hele boel in 1x willen aanbesteden | ||||
Peterselieman | dinsdag 13 september 2016 @ 21:21 | |||
Arriva gaat de komende vier jaar in Zuid-Oost Fryslân en op de Friese Waddeneilanden rijden. Daarna gaat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe concessie Fryslân in. Eind 2020 moet ook de nieuwe treinconcessie ingaan. Mij is niet duidelijk of de concessie Fryslân hier ook bij komt of dat die twee aparte concessies worden | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 13 september 2016 @ 21:29 | |||
nou in 2020 zijn die GTW motoren toch wel rijp voor de oud ijzer boer zal mij benieuwen wie in 2020 de consessie weet binnen te slepen.. voorkeur voor iets nieuws | ||||
marcel.nl | donderdag 22 september 2016 @ 20:12 | |||
Om 16.30uur in Appingedam: | ||||
Peterselieman | donderdag 22 september 2016 @ 20:23 | |||
Zal wel vaker gaan gebeuren nu er nieuwe bussen instromen. Er rijden al zeker vier nieuwelingen rond, maar er zijn al meer bij de stalling gezien | ||||
Mr.Jorn. | donderdag 22 september 2016 @ 22:22 | |||
Helemaal gelijk dat de nieuwelingen verspreid zullen gaan rondrijden, maar dit is een Q-link blauw Citaro. De 3456 daarentegen reed vandaag op lijn 3 (en dat is wel een nieuwe). | ||||
dennistd | woensdag 28 september 2016 @ 23:55 | |||
Maar eens even een plaatje geklikt vanavond: | ||||
derLudolf | donderdag 29 september 2016 @ 09:07 | |||
Opzich is dat best een prestatie toch, uitgaande van ca. 4000 draaien per jaar zijn dat zeker 50.000 draaien, best netjes toch? | ||||
marcel.nl | maandag 17 oktober 2016 @ 19:26 | |||
XX [ Bericht 99% gewijzigd door marcel.nl op 17-10-2016 19:27:53 ] | ||||
Alexxxxx | maandag 17 oktober 2016 @ 19:42 | |||
Afgelopen zondag in Mayen. Ik mocht met een andere bus mee met de pendeldienst naar de Lukasmarkt, een Alliance | ||||
NoBody122 | maandag 17 oktober 2016 @ 20:06 | |||
Bazenchauffeur. | ||||
marcel.nl | dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:08 | |||
Busstation Appingedam 17 oktober 2016 | ||||
Nattekat | dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:14 | |||
Al die nieuwe bussen voor een concessie die nog maar 2 jaar duurt... | ||||
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:22 | |||
Zal wel goedkoper zijn dan een boete moeten betalen wegens niet nakomen van afspraken. Of ze hebben extra geld gekregen om extra bussen te laten rijden. | ||||
Ou-Tannu | dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:26 | |||
kort leasen.. en ze gaan er waarschijnlijk van uit dat na 2 jaar ze andere stikkers krijgen en elders nog wat kilometervreten | ||||
derLudolf | dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:35 | |||
Dan zijn het jonggebruikte bussen, is vast interesse voor. | ||||
Gnittoo | woensdag 19 oktober 2016 @ 08:22 | |||
Zijn ze niet gekocht door de provincie? | ||||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2016 @ 09:55 | |||
Wat ik begrepen heb gaan in ieder geval de Capacity's en de nieuwe geledes over naar de nieuwe concessie. | ||||
Zug-Chef | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:38 | |||
Correctie: een concessie die bijna afgelopen had moeten zijn ware het niet dat het OV Bureau en de huidige vervoerder elkaar wel erg lief vinden en door allerlei mazen in de wet de concessie nog eens met 2 jaar hebben kunnen verlengen. Zal mij verbazen als in 2019 er een andere vervoerder wint in GD dan de huidige. | ||||
Nattekat | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:42 | |||
Dan duurt ie nog steeds 2 jaar toch? En het zal me benieuwen of deze allemaal mee gaan. | ||||
Zug-Chef | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:44 | |||
Nee de huidige concessie had in december 2017 (6+2jaar) moeten eindigen maar is onrechtmatig nogmaals met 2 jaar verlengt tot december 2019. | ||||
Mr.Jorn. | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:49 | |||
Onrechtmatig? De rechter heeft er uitspraak over gedaan en beslist dat het mag. De concessiewetgeving laat het dus blijkbaar toe. En vwb de aanbesteding, de uitslag daarvan (en de bijbehorende scoretabel) is gewoon inzichtelijk voor de deelnemende partijen. Het kan dus nooit dat Qbuzz de concessie wint omdat het OV-bureau Qbuzz aardig vindt. Daarnaast, Qbuzz wordt toch verkocht binnenkort... | ||||
marcel.nl | woensdag 2 november 2016 @ 17:45 | |||
De nieuwe LE's rijden soms al op de lijndiensten. Hier de 119 Delfzijl-Winschoten tussen Nieuwolda en Scheemda (sorry slechte foto, herfstweer 80km per uur vv) | ||||
derLudolf | woensdag 2 november 2016 @ 18:16 | |||
Ik heb er ook al een aantal in Emmen gespot | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 5 november 2016 @ 22:46 | |||
Soms? Ik zie ze al behoorlijk vaak. En gisteren kwam ik weer een paar tegen onderweg van Nijkerk naar Groningen. | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 5 november 2016 @ 22:49 | |||
Laatst hoorde ik weer mooie verhalen over het dreigende tekort aan buschauffeurs. Ik geloof het niet. Ik wil het al jaren worden, maar het geld voor de opleiding ontbreekt vooralsnog. Men leidt hier in Noord-Nederland sporadisch mensen op, maar daarna krijg je 6 maanden lang een contract voor 24 uur en dat wordt daarna een 0-uren contract. Dan geloof ik niet dat er een tekort dreigt. Toen mijn vader buschauffeur werd kon je kiezen uit 32 en 36 uur, maar dat is blijkbaar voorbij. Is het in de rest van het land ook zo karig? | ||||
Nattekat | zaterdag 5 november 2016 @ 22:55 | |||
Er moeten meer buurtbussen komen. Geen speciaal rijbewijs voor nodig, korte cursus, heel flexibel, goedkoop, beter lijnennet... en je tekort verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ik kan in Leiden eo alleen al drie lijnen bedenken. | ||||
dennistd | zaterdag 5 november 2016 @ 22:57 | |||
Het tekort zit vooral in het midden en westen van het land schijnt het. Hier in het oosten is het ook jaren via een uitzendbureau werken en vervolgens nog geen contract krijgen. | ||||
Kentekenplaat | zaterdag 5 november 2016 @ 23:26 | |||
De intercedente van het uitzendbureau zei dat er mensen uit de Arriva-tijd nog op de lijst staan om overgenomen te worden. De concessie is al 7 jaar van Qbuzz. | ||||
GrumpyCat | zondag 6 november 2016 @ 00:27 | |||
Welke lijntjes dan als ik vragen mag? Gr gr Arrivamedewerker | ||||
Peterselieman | vrijdag 9 december 2016 @ 09:48 | |||
Qbuzz vertrekt na zaterdag uit Fryslân, maar vlak voor die tijd is er nog wel even een busje flink beschadigd geraakt https://www.112fryslan.nl(...)ongeval-met-lijnbus/ | ||||
Zug-Chef | zaterdag 10 december 2016 @ 10:15 | |||
En morgen is het zo ver... Het nieuwe Busstation in Leeuwarden wordt (volledig) in gebruik genomen. | ||||
Gnittoo | zaterdag 10 december 2016 @ 23:35 | |||
Ik mag maandag gelijk het zof gebied in | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 00:06 | |||
nou wat een feest... ik zie liever Arriva nergens meer rijden.. | ||||
NoBody122 | zondag 11 december 2016 @ 05:50 | |||
Hoe krijg je het voor elkaar... | ||||
derLudolf | zondag 11 december 2016 @ 09:55 | |||
Er zijn chauffeurs van FrieslandCampina die hele treinen missen... | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 17:30 | |||
Zo de vloot van qbuzz.nl zof even uitgezwaaid.. Als je ze toch tegen komt op de a7 thv drachten ri Heerenveen... | ||||
AdoraBelle | zondag 11 december 2016 @ 17:52 | |||
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is. | ||||
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 17:58 | |||
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is. | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 18:24 | |||
Mag dat van de provincie? | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 18:35 | |||
Bussen van m'n favoriete vervoerder | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 18:36 | |||
1 grote consessie nu toch? | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 18:38 | |||
Nee toch? Al zal jij als Fries het wel beter weten Hier is het vijfde jaar Arriva in gegaan. | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 18:39 | |||
Bieslook weet het nog beter | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 18:41 | |||
Limburg schijnt één grote bende te zijn geweest | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 18:42 | |||
maar dat was / is toch meer PTA / Het grote treinentopic #1037 - SNCF zet vervangende TGV's in gerelateerd? | ||||
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 18:46 | |||
ik zou het niet weten, maar de alle bussen zullen ongetwijfeld aan de concessie eisen voldoen Nee, zijn nu nog twee aparte concessies | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 18:48 | |||
Limburg is meer dan alleen treinen | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:14 | |||
wat weet jij daar nou van? NH is toch jou afdeling? | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:15 | |||
Nee, daar rijden Connexions | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:16 | |||
nog altijd beter dan arriva | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:22 | |||
Niks mis met Arriva, behalve de ontsluiting van het Bio Sciencepark | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:23 | |||
Zeg ik alles beter dan | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:24 | |||
Connexion beter noemen komt wel heel erg in de buurt | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:26 | |||
al is het maar 0,0001%! het is beter | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:30 | |||
Hoe dan? | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:42 | |||
omdat alles per definitie beter is dan arriva zelfs Veolia | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:43 | |||
Nou moet ik echt een streep trekken. Ze rijden hier allebei op het bio-sciencepark, en mijn voorkeur gaat echt uit naar de rustigere comfortabele Arriva-bussen Al is het nu gewoon altijd een Suzuki Alto | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:47 | |||
Suzuki Aso :w | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:48 | |||
De dag dat Arriva met een degelijke verbinding tussen Leiden CS en mijn faculteit regelt, is de dag dat ik benzine ga besparen. | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:49 | |||
je kan ook gewoon zelf een diesel kopen hoor | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:50 | |||
Ga jij even een buslijn Leiden CS - Corpus beginnen. | ||||
Ou-Tannu | zondag 11 december 2016 @ 19:54 | |||
betaal jij m'n rijbewijs en de aanschaf van vlootje bussen? | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:55 | |||
Nee. | ||||
Nattekat | zondag 11 december 2016 @ 19:55 | |||
Vol |