Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rotterdam an sich heeft wel potentie, ook voor de low cost carriers.
Maar, Rotterdam heeft allereerst wat beperkingen qua vliegtijden, en belangrijker, wil niet echt concurreren (lees korting geven) op afhandelingskosten voor maatschappijen.
Hierdoor zijn ze niet echt interessant voor een Easyjet, kosten voor gebruik Schiphol zijn vergelijkbaar en Schiphol is wel een mainport, en voor een Wizzair en Ryanair minder interessant omdat men ook graag wat korting op tarieven wil zodat men passagiers in de vliegtuigen kan lokken.
Maar dat laatste is niet de visie van Rotterdam en heeft men op dit moment niet nodig, men kan prima uit de voeten met Lufthansa, Turkish en BA als lijndienstmaatschappijen naast Transvertragia en in mindere mate Vueling, dit met nog wat Charters naar zonbestemmingen en men voldoet aan de verwachting.
In Rotterdam ligt al een vliegveld. Might as well make use of itquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Zullen we dan meteen ook maar een utrecht airport maken? Vinden ze daar vast ook makkelijker dan een half uurtje naar schiphol karren.
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?
Ah dat verklaartquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.
Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.
Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.
Lelystad heeft weinig tot geen catchment area in de directe omgeving, en in de indirecte omgeving verliest men het van Schiphol, openbaar vervoer mogelijkheden zijn minimaal, en hoewel dat kan worden verbeterd is het beleid van Ryanair om juist concurrentie aan te gaan op de 'echte' luchthavens omdat concurrenten Vueling en Easyjet juist daar actief zijn.
Dat gezegd hebbende, met de juiste zak geld aan subsidies voor Ryanair is het niet onmogelijk om op Lelystad een route op te starten, maar niet ter vervanging van vluchten, een voorbeeld ter illustratie, voor Ryanair is de route naar Dublin 4x per dag vanaf Amsterdam niet winstgevend, maar is het de pijn die het KLM en vooral Aer Lingues kan toebrengen belangrijker dan een commercieel succes, want een Aer Lingues en KLM kan niet leven van transfer passagiers op deze route. Lelystad heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Ryanair op concurrentiegebied en een commercieel succes in niemandsland gaat het natuurlijk nooit worden.
Frankfurt Hahn Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.
Nee, dat is geen probleem, maar nodig is het niet. Eerste voornaam zoals in paspoort is voldoende.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb tickets met Ryanair geboekt en heb daarbij de volledige voornamen van alle personen ingevuld zoals die op het paspoort staan. Is dat een probleem? Afgaande op de OP is de eerste voornaam voldoende, maar zijn volledige voornamen verkeerd?
Ik weet eigenlijk niet welke de ergste is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Frankfurt Hahn Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.
Ze vliegen al vanaf Schiphol!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:23 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Pff, wanneer gaat Ryanair vanaf Schiphol vliegen? Eindhoven is nogwel naar toe te reizen, maar vanaf Brussel is alles letterlijk 75% goedkoper dan vanaf Schiphol. Alleen dat verschil in geld en tijd is net niet de moeite om er heen te treinen.
Word depressief van die 'prijzen van andere vliegvelden' optie :p
Niet veel volgens mij? :p Ik zie ze in ieder geval nooit langskomen als ik vluchten zoek, terwijl ze doorgaans wel het goedkoopst zijn.quote:
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanairquote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.
Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt
Ik ook. Wanneer de Ryanair vlucht twee keer zo goedkoop uitvalt op de datum wat ik wil, heb ik dat er best voor over. Zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet namelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld?quote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.
Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt
Foutje inderdaad. Helaas, want als ik naar NL ga, is het dikwijls niet heel ver ten zuiden van Charlois waar ik moet zijnquote:Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld?
(je bedoelt Charleroi)
Nederland heeft al veel meer dan genoeg vliegvelden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
wizz is opzich wel aardig, alleen die bagagelimietenquote:Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
daar zit checked bags in ja. Dus als die kaartjes minder extra kosten dan checked bags moet je ze pakken ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:49 schreef vanpers het volgende:
Was van plan een ticket te gaan boeken voor standaard vluchtje Londen - Eindhoven 2 personen en 1 extra koffer. Nu zie ik dat je vandaag 30 euro/pond korting krijgt op Business Plus. Dan worden 2 tickets Business Plus goedkoper dan 2 gewone tickets met een extra koffer. (koffer van 15KG is al 30 pond).
Met Business Plus kun je toch zelfs beide een koffer inchecken, of mis ik iets?
Top, bedankt voor de bevestiging, begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag dan maar even boeken, of komt dat heel vaak voor die korting?quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar zit checked bags in ja. Dus als die kaartjes minder extra kosten dan checked bags moet je ze pakken ja.
ze lijken het een beetje te willen pushen. Maar op welke dag is het dan? Kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gratis dingen weggeven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:07 schreef vanpers het volgende:
[..]
Top, bedankt voor de bevestiging, begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag dan maar even boeken, of komt dat heel vaak voor die korting?
2 Tickets zijn samen 48 pond en een extra koffer van 15kg 30 pond. 2 Business tickets samen zijn 70 pond.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef Yreal het volgende:
Mm, ik zit te kijken en de goedkoopste verschillen naar bussinus die ik kan vinden zijn 13 pond. Als een tas inchecken dan al 20 pond is, zou ik het wel weten ja.
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:01 schreef danos het volgende:
Wat is er aan de hand de eerste 2 weken van juni? Probeer vlucht te boeken vanaf eindhoven maar die eerste twee wken vliegt er niks?
Oh al gevonden, onderhoud aan landingsbaan:
http://www.luchtvaartnieu(...)016-twee-weken-dicht
Interessante keuze om naar maastricht uit te wijken.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
Zat me al af te vragen waar al die wizzair vluchten vandaan kwamen op de skyscanner...quote:Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
Op zich juist een prima periode. Je zit nu ook al dicht in de buurt van de mei-vakantie, over dikke week gaan de eerste mensen alweer weg voor de mei-vakantie. Veel eerder wil je ook niet vanwege het weer, je wilt geen uitloop hebben door vorstdagen bijvoorbeeld. Juni is waarschijnlijk ideaal vanwege de lange dagen die gemaakt kunnen wordenquote:Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenenquote:Op woensdag 13 april 2016 21:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich juist een prima periode. Je zit nu ook al dicht in de buurt van de mei-vakantie, over dikke week gaan de eerste mensen alweer weg voor de mei-vakantie. Veel eerder wil je ook niet vanwege het weer, je wilt geen uitloop hebben door vorstdagen bijvoorbeeld. Juni is waarschijnlijk ideaal vanwege de lange dagen die gemaakt kunnen worden
No shit Sherlock, maar zeg dat dan tegen sirdanilotquote:Op woensdag 13 april 2016 22:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
Goh uit deze reactie blijkt dat jij een ongelooflijk aardig persoon bent zeg.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
Ja daar kwam ik dus ook achter. EHV is te duur aan het worden.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Interessante keuze om naar maastricht uit te wijken.
Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.
Wat gaat transavia doen? Zij vliegen immers al enkele bestemmingen vanaf Rotterdam, maastricht en amsterdam. Gewoon alle vluchten vanaf eindhoven schrappen?
Vakantieperiodes zijn altijd duur, ook bijvoorbeeld hemelvaart (en aansluitend weekend). Prijzen gaan dan fors omhoog in vergelijking met de weken daar omheen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef MeesterBier het volgende:
Ik wil in oktober graag naar Gran Canaria of Tenerife maar nu zijn de prijzen voor tickets al/nog megaduur. Wordt dit nog anders of is dit gebruikelijk zo rond de herfstvakantie?
Snap ik, maar de hele maand oktober is zo absurd duur. Daarna gaat er weer eenvoudig 100 euro afquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:08 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Vakantieperiodes zijn altijd duur, ook bijvoorbeeld hemelvaart (en aansluitend weekend). Prijzen gaan dan fors omhoog in vergelijking met de weken daar omheen.
canarische Eilanden zijn altijd duur voor mijn geval, en meestal 1 kant op.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef MeesterBier het volgende:
[..]
Snap ik, maar de hele maand oktober is zo absurd duur. Daarna gaat er weer eenvoudig 100 euro af
quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage werd gewogen. Echt nog nóóit. Ook niet bij ryan air.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Volgens mij gebeurd dat op de xray band automatisch. Ik heb bij geen enkel vliegveld heb ik ooit een weegschaal gezien voor handbaggagequote:Op woensdag 25 mei 2016 16:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage werd gewogen. Echt nog nóóit. Ook niet bij ryan air.
Maar goed het zal wel aan mij liggen.
maakt geen kut uit daar. 1 tas moet in het vak passen ( wat dus bovenin moet kunnen ) en je handbagage / tas mag zo groot zijn als je wil. Je moet t immers bij je voeten zetten dus je hebt jezelf ermee. Of op je schoot.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Maar hoe kan dat dan? Vaak moet je bv je laptop er uit halen. En dat is nou juist vaak een van de zwaardere dingen in je tas.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:46 schreef Retarded het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurd dat op de xray band automatisch. Ik heb bij geen enkel vliegveld heb ik ooit een weegschaal gezien voor handbaggage
Wegen doen ze niet en hun regels staan in je scherm bij het boeken, inchecken en makkelijk vindbaar op hun website. En houd er dus altijd rekening mee dat het een drukke vlucht kan zijn en je je handbagage aan de gate moet afgeven, omdat al je voorgangers al het meest maximale hebben meegenomen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:29 schreef larsico het volgende:
Nou ja, heb binnenkort 6 FR-vluchten achter elkaar, dus er hoeft maar 1 keer gewogen te worden en ik kan de klos zijn.
Maar niemand die dus weet hoe het officieel qua regels zit?
Ja, heb inderdaad op hun site gekeken. Maar daar staat het niet helemaal ondubbelzinnig:quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wegen doen ze niet en hun regels staan in je scherm bij het boeken, inchecken en makkelijk vindbaar op hun website. En houd er dus altijd rekening mee dat het een drukke vlucht kan zijn en je je handbagage aan de gate moet afgeven, omdat al je voorgangers al het meest maximale hebben meegenomen.
Maar goed, als er echt niet gewogen wordt zal het allemaal wel goed komen dus.quote:You can carry one cabin bag weighing up to 10 kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 small bag up to 35 x 20 x 20 onboard the aircraft.
Ah oké, thanks voor de info. Op zich best logisch hoe het gaat, alles moet zo goedkoop en snel mogelijk, dus er zijn blijkbaar best wat trucjes te verzinnen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wegen op luchthavens komt beperkt voor. Eindhoven Airport had ooit een 'manie' dat men dat deed bij de ingang tot de veiligheidscontrole, maar ook daar wordt bezuinigd en gaat men met automatische gatescanners de toegang controleren en het personeel wat toezicht houdt heeft geen tijd meer om te wegen, die weegschalen zijn er ook niet meer.
Bij de veiligheidscontrole op de band van de X-ray zit geen weegschaalfunctie, dat zou zoals al eerder gemeld geen enkele toegevoegde waarde hebben omdat veel zaken juist uit de handbagage moeten.
Bij de gate wordt wel op afmeting gecontroleerd, als je niet zeker weet wat de afmetingen zijn of je weet dat ze net te groot zijn, niet in de rij staan als men oproept tot boarding, want dan loopt het personeel de rij af en bij de 'verdachte' handbagage wordt dan gevraagd om het in de afmetingen bak te stoppen, beter kom je als men bijna klaar is, je kan gewoon in de buurt zitten, en dan wil men vooral snel het boarding proces afmaken zodat de vlucht op tijd kan vertrekken en daar past niet bij jouw extra te laten betalen voor handbagage.
Kut dan ben ik te laat.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:50 schreef MeesterBier het volgende:
Ryanair geeft momenteel 10 euro korting als je je gegevens invult bij MyRyanair. Moet je wel binnenkort een vlucht boeken. Misschien heeft iemand er wat aan: https://www.ryanair.com/n(...)-speciale-aanbieding
Check gewoon in. Waarom zou je dat niet doen? Stoel kiezen kan een extra service zijn tegen betaling dus dat doe je dan maar niet.quote:Op maandag 12 september 2016 17:14 schreef Aiciu het volgende:
Ik kan vanaf vandaag vervroegd inchecken, maar mij boeit het niet waar ik zit, moet ik dan alsnog een stoel kiezen of kan ik gewoon instappen en zitten waar zij me neerplanten?
Ik zit nu op ¤20 retour, ik wil juist voor de grap zo goedkoop mogelijk vliegen.
Ik vlieg ook op dezelfde dag nog terug, het is puur voor de ervaring om as cheap as possible te vliegen, dus ik zit niet te wachten op extra service
als je gewoon gratis incheckt 7 dagen voor vertrek krijg je een random stoel.quote:Op maandag 12 september 2016 17:14 schreef Aiciu het volgende:
Ik kan vanaf vandaag vervroegd inchecken, maar mij boeit het niet waar ik zit, moet ik dan alsnog een stoel kiezen of kan ik gewoon instappen en zitten waar zij me neerplanten?
Ik zit nu op ¤20 retour, ik wil juist voor de grap zo goedkoop mogelijk vliegen.
Ik vlieg ook op dezelfde dag nog terug, het is puur voor de ervaring om as cheap as possible te vliegen, dus ik zit niet te wachten op extra service
48uur voor vertrek is dat, tenminste bij mij wel afgelopen maand nog. Sinds ze dat vorig jaar ingevoerd hebben met de mogelijkheid om een stoel te kiezen heb ik het altijd daarop aan laten komen (gratis dus) en toch steeds bij elkaar kunnen zittenquote:Op maandag 12 september 2016 17:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
als je gewoon gratis incheckt 7 dagen voor vertrek krijg je een random stoel.
Even terug kijken hoor, wanneer mijn laatste ryanair vlucht was.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:01 schreef planethugo het volgende:
[..]
48uur voor vertrek is dat, tenminste bij mij wel afgelopen maand nog. Sinds ze dat vorig jaar ingevoerd hebben met de mogelijkheid om een stoel te kiezen heb ik het altijd daarop aan laten komen (gratis dus) en toch steeds bij elkaar kunnen zitten
Ik heb wel eens met een groep van 12 mensen of zo gereisd en ook die kwamen gewoon bij mekaar te zitten bij de random ryan air incheck. Sterker nog, sommigen daarvan kwamen kosteloos op de nooduitgangstoelen terecht.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even terug kijken hoor, wanneer mijn laatste ryanair vlucht was.
April, Brussel - berlijn (2,50 retour en 9 stoelen voor mezelf ) Toen had je de keus nog om 30 dagen voor vertrek tegen betaling een stoel te kunnen kiezen en in te checken. 7 dagen voor vertrek ging toen de normale checkin open. Als je dan niet tegen betaling een stoel koos, kreeg je gratis een random stoel.
Met mensen op dezelfde boeking altijd wel samen gezeten bij een random stoel.
Ja daarom. Krijg met die random checkins altijd iedereen op dezelfde rij zowat.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb wel eens met een groep van 12 mensen of zo gereisd en ook die kwamen gewoon bij mekaar te zitten bij de random ryan air incheck. Sterker nog, sommigen daarvan kwamen kosteloos op de nooduitgangstoelen terecht.
Ook dan zijn altijd van die klagende fatties of lange jannen die dit vooraf al konden weten.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:14 schreef Yreal het volgende:
extreme ryanair vluchten hebt van bijna 6 uur
Beeld je eens in, Gran canaria naar Stockholm. Hoe vaak ze je wel niet kunnen proberen een powerbank aan te smeren... of dat ze je weer eens verleiden met een watertje voor 3 euro.quote:Op dinsdag 13 september 2016 13:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Ook dan zijn altijd van die klagende fatties of lange jannen die dit vooraf al konden weten.
Geen probleem mee, sukkels die dat kopen houden mijn vlucht goedkoop.quote:Op dinsdag 13 september 2016 13:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Beeld je eens in, Gran canaria naar Stockholm. Hoe vaak ze je wel niet kunnen proberen een powerbank aan te smeren... of dat ze je weer eens verleiden met een watertje voor 3 euro.
Ik check wel in, maar ik vlieg meestal met Alitalia/KLM, heel soms AirFrance en dan heb je dat niet op die manier.quote:Op maandag 12 september 2016 17:52 schreef BeamofLight het volgende:
Als je maar incheckt anders gaat jouw vliegtuig gewoon zonder jou.
Dat komt door het eigen falende beleid van Transvertragia door het minimale aantal incheckbalies open te doen voor de 3 vluchten naar Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam welke vertrekken vanaf Barcelona kort na elkaar in de avonduren.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:14 schreef Yreal het volgende:
Ryanair Ik mis het wel hoor. Van de week in barca bij de transavia bagage drop werden mensen naar voren gehaald in de rij omdat ze anders hun vlucht miste. Bij ryanair hadden ze je gewoon de vinger gegeven
trans kent gewoon mobiele passen hoor. Had hem zelfs op mijn lumia staan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat komt door het eigen falende beleid van Transvertragia door het minimale aantal incheckbalies open te doen voor de 3 vluchten naar Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam welke vertrekken vanaf Barcelona kort na elkaar in de avonduren.
Nu is dat op zich nog niet zo vreemd, maar Transavia kent geen online boarding pass voor de mobiele telefoon waardoor veel mensen dus gedwongen worden als deze ook alleen met handbagage reizen toch van deze incheck balie gebruik te maken...
Het is dan wel verstandig om mensen naar voren te halen, zeker omdat de 2 x per jaar vliegers relatief vroeg op de luchthaven zijn waardoor ze de andere passagiers eigenlijk in de weg zitten.
Ryanair heeft dat verplicht online inchecken, al dan niet met mobiele boarding pass, en stuk beter bedacht.
kan je ook ergens zien welke stoelen dat precies zijn? De reizen die ik zoek zijn gewoon de normale prijzenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:20 schreef Ludacriss het volgende:
Ryanair heeft vandaag 100.000 stoelen in de aanbieding voor 2 euro per enkele reis in november. Ik heb bijv een retourtje Londen voor 4 euro geboekt.
Beter zoeken in de ingebouwde skyscanner functiequote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan je ook ergens zien welke stoelen dat precies zijn? De reizen die ik zoek zijn gewoon de normale prijzen
Wow, dat moet echt de hel zijnquote:Op dinsdag 13 september 2016 13:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Beeld je eens in, Gran canaria naar Stockholm. Hoe vaak ze je wel niet kunnen proberen een powerbank aan te smeren... of dat ze je weer eens verleiden met een watertje voor 3 euro.
Hoezo speelt Ryanair reclame af en waarom stoor jij je aan een announcement over krasloten van 30 seconden.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wow, dat moet echt de hel zijn
Dan heb ik nog liever wizz air. Zit je ook opgevouwen maar in ieder geval spelen ze geen reclame af aan boord en komen ze ook niet met krasloten leuren.
Ze spelen continu irritante dingen af zoals 'wilt u deze krasloten kopen' en 'hoera we zijn weer op tijd geland jongens' en nog wat dingen tussendoor. Super irritant.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Hoezo speelt Ryanair reclame af en waarom stoor jij je aan een announcement over krasloten van 30 seconden.
Hoe vind je dat?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:20 schreef Ludacriss het volgende:
Ryanair heeft vandaag 100.000 stoelen in de aanbieding voor 2 euro per enkele reis in november. Ik heb bijv een retourtje Londen voor 4 euro geboekt.
De enige twee extra dingen die nog worden afgespeeld zijn de aankondiging van de parfumwagen en op het eind dat als je nog wat te drinken wilt dat je dat nu moet doen want de landing wordt zo ingezet. Maar veel succes, neem jij Wizzair maar om van Eindhoven naar Londen te vliegen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze spelen continu irritante dingen af zoals 'wilt u deze krasloten kopen' en 'hoera we zijn weer op tijd geland jongens' en nog wat dingen tussendoor. Super irritant.
Bij wizz air heb je de veiligheidsdemo, dan komen ze met een karretje waar je eten/drinken kan kopen, dan komen ze met duty free dingen die toch nooit iemand koopt, en dan houden ze gewoon hun bek totdat ze gaan landen. Geen irritante muziekjes jingles of krasloten.
Ga jij alleen maar naar london en verder nergens heen?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:01 schreef MCH het volgende:
[..]
De enige twee extra dingen die nog worden afgespeeld zijn de aankondiging van de parfumwagen en op het eind dat als je nog wat te drinken wilt dat je dat nu moet doen want de landing wordt zo ingezet. Maar veel succes, neem jij Wizzair maar om van Eindhoven naar Londen te vliegen.
Ga jij nou om zoiets pietluttigs zeuren?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ga jij alleen maar naar london en verder nergens heen?
Doe jij ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Ga jij nou om zoiets pietluttigs zeuren?
Ik doe niet zo moeilijk want ik stoor mij er niet aan. Ik snap niet dat je dan geen KLM oid. neemt als je dat zo vervelend vindt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Doe jij ook.
Ik vind de 2 euro vluchten ook naar dublin, lijkt mij leuker dan london denk ik want in dublin ben ik nog nooit geweest. Denken jullie dat 1 overnachting in dublin genoeg is? Ben best wel snel meestal :p
Omdat dat 4 x zo duur is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:06 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik doe niet zo moeilijk want ik stoor mij er niet aan. Ik snap niet dat je dan geen KLM oid. neemt als je dat zo vervelend vindt.
Wel chill dat je dan klaagt over iets dat je nauwelijks gebruikt, eigenlijk nog erger.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Omdat dat 4 x zo duur is.
Ik neem dus meestal wizz air als ik Ryan Air kan vermijden. Ik kies mijn bestemmingen ook meestal in oost europa waar wizz air heenvliegt en ryan air niet.
Ik heb het vroeger vaak genoeg gebruikt maar ben overgestapt op bestemmingen in oost europa en dus wizz air.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Wel chill dat je dan klaagt over iets dat je nauwelijks gebruikt, eigenlijk nog erger.
Of Vueling.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb het vroeger vaak genoeg gebruikt maar ben overgestapt op bestemmingen in oost europa en dus wizz air.
Vind oost europa vaak toch een stuk interessanter tegenwoordig.]
Maar als ik weer eens naar porto of lissabon wil dan zal ik toch wel met ryan air moeten, over het algemeen. Tenzij transavia vanaf schiphol een competitieve prijs heeft.
quote:Fares ¤2 hot to handle
Don't miss out! This is the lowest our fares have been in 2016.
Book by midnight (GMT) Wednesday, 26th October. Travel on Tuesdays or Wednesdays in November 2016.
Hey trolletje, het is Ryanair.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:17 schreef sirdanilot het volgende:
Nu dit weer; ik probeer te boeken op die site van ryan air, maar de site loopt zowel in chrome als firefox finaal vast
Wat een kutmaatschappij.
Ohnu ben ik opeens een trolletje?quote:
Ik hoop van niet.. Beter gaan ze geen vluchten schrappen van Eindhoven.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:27 schreef MCH het volgende:
Weet iemand ook wat de plannen van Ryanair zijn op Schiphol, kunnen we meer bestemmingen verwachten?
Vooral veel duurder dan eindhoven. Je krijgt schiphol - dublin echt niet voor vergelijkbare prijzen als eindhoven - dublin.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:30 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik hoop van niet.. Beter gaan ze geen vluchten schrappen van Eindhoven.
Schiphol is veel trager dan Eindhoven.
Goeie actie weer Is dat alleen in November zo te zien?
Lezen is niet echt je sterkste vak of wel?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:30 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik hoop van niet.. Beter gaan ze geen vluchten schrappen van Eindhoven.
Schiphol is veel trager dan Eindhoven.
Goeie actie weer Is dat alleen in November zo te zien?
Heb zaterdag Ams - Dub voor 10 euro gedaan bovendien is de vluchtfrequentie zodanig dat de verbinding vanaf Ams veel interessanter is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vooral veel duurder dan eindhoven. Je krijgt schiphol - dublin echt niet voor vergelijkbare prijzen als eindhoven - dublin.
Je zal wel niet de enige zijn die met die kutmaatschappij wil vliegen nu.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:33 schreef sirdanilot het volgende:
G#$%%^# nu loopt de mobiele site ook al vast.
Niet te geloven toch dit
Jawel hoor, ik bevestig je vraag alleen niet..quote:Op woensdag 26 oktober 2016 11:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Lezen is niet echt je sterkste vak of wel?
Ik doelde op die laatste zin.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:11 schreef ITrade het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik bevestig je vraag alleen niet..
Met de komst van vluchten naar Amsterdam is het aantal vluchten Eind > Ierland verlaagt, waarmee ik dus aangeef dat ik "hoop" dat er geen extra vluchten komen op AMS.
Ouch. Zulke kleine letters kan ik inderdaad niet lezenquote:
Gewoon via Ryanair website zelf, werkt hier prima hoor. Ik heb ook nog een retourtje voor 8 euro geboekt naar Dublin.quote:
Die zijn vaak wel belangrijk bij zulke lokkertjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:57 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ouch. Zulke kleine letters kan ik inderdaad niet lezen
Refresh dan eerst de pagina van skyscanner. De demand zal wel hoog zijn dus misschien is skyscanner niet actueel. Gebruik gewoon de zoekfunctie van Ryanair, die werkt ook prima.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:48 schreef fraubitch het volgende:
via skyscanner wordt wel 2 euro aangegeven maar bij het selecteren beginnen ze pas bij 104?
Ryanair geeft helemaal geen vluchten aanquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Refresh dan eerst de pagina van skyscanner. De demand zal wel hoog zijn dus misschien is skyscanner niet actueel. Gebruik gewoon de zoekfunctie van Ryanair, die werkt ook prima.
Dan doe je iets verkeerd.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:32 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ryanair geeft helemaal geen vluchten aan
Klopt. Ryanair is een budget maatschappij en AMS is een van de duurste vliegvelden ter wereld. Dat past gewoon niet bij elkaar. Schoenmaker, blijf bij je leest.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:11 schreef ITrade het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik bevestig je vraag alleen niet..
Met de komst van vluchten naar Amsterdam is het aantal vluchten Eind > Ierland verlaagt, waarmee ik dus aangeef dat ik "hoop" dat er geen extra vluchten komen op AMS.
Dus daarom vliegen Easyjet, Vueling, Transavia, Eurowings, Norwegian ook vanaf Schiphol?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 15:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt. Ryanair is een budget maatschappij en AMS is een van de duurste vliegvelden ter wereld. Dat past gewoon niet bij elkaar. Schoenmaker, blijf bij je leest.
Ik zou liever hebben dat ze op Rotterdam zouden vliegen. Net zo dichtbij de gewone wereld, maar al een stuk minder duur voor ze. Ligt wel nog dichter bij Eindhoven dus nog meer concurrentie daarmee. En een vliegmaatschappij wil nu eenmaal niet met zichzelf concurreren uiteraard.
Die zijn wel goedkoop-ish, maar lang niet zo goedkoop als ryanair en wizz air.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus daarom vliegen Easyjet, Vueling, Transavia, Eurowings, Norwegian ook vanaf Schiphol?
Die hebben vaak niet van die idioot lage actieprijzen (uitgezonder Vueling) maar voor de rest doen ze denk ik niet veel voor elkaar onder als je even vooraf ergens heen moet vliegen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die zijn wel goedkoop-ish, maar lang niet zo goedkoop als ryanair en wizz air.
Ze zijn inderdaad meestal wel prima inderdaad. En ik vlieg ook tien keer liever met die maatschappijen dan met dat kut ryanair.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Die hebben vaak niet van die idioot lage actieprijzen (uitgezonder Vueling) maar voor de rest doen ze denk ik niet veel voor elkaar onder als je even vooraf ergens heen moet vliegen.
Ik bedoelde qua prijzen die vs. Ryanair.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad meestal wel prima inderdaad. En ik vlieg ook tien keer liever met die maatschappijen dan met dat kut ryanair.
Met die maatschappijen vind je geen vluchten voor b.v. 30 euro of zelfs minder. Met ryan air en wizz air kan dat soms wel. Ik ben laatst voor 15 euro naar roemenie gevlogen met wizz air, heen en terug.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik bedoelde qua prijzen die vs. Ryanair.
quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Met die maatschappijen vind je geen vluchten voor b.v. 30 euro of zelfs minder. Met ryan air en wizz air kan dat soms wel. Ik ben laatst voor 15 euro naar roemenie gevlogen met wizz air, heen en terug.
De 'gemiddelde' prijzen liggen inderdaad redelijk dicht bij elkaar. Echter vliegen ze ook niet allemaal naar dezelfde bestemmingen natuurlijk.
Boek 's nachtsquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom er echt niet doorheen om mijn vlucht naar dublin te boeken
De website staat compleet vast en laat geen vluchten zien, helemaal niks.
En de app doet het 1 van de 10 keer (de rest ook foutmeldingen ) maar ik krijg nu opeens niet meer de vlucht voor 2 euro !
Wat kut zeg.
Dat zijn enkeltjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:32 schreef MCH het volgende:
[..]
http://imgur.com/a/m3ThT
http://imgur.com/a/ldweu
Ja, dus? Je hebt het zelf toch ook over vluchten. Al die maatschappijen werken met losse vluchten.quote:
Wat ik bedoel is dat je met ryan en wizz air vaak onder de 30 euro retour kan vliegen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, dus? Je hebt het zelf toch ook over vluchten. Al die maatschappijen werken met losse vluchten.
Dan moet je dat ook zeggen Hans. Retourtjes bestaan in die business in principe niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je met ryan en wizz air vaak onder de 30 euro retour kan vliegen.
Dublin vond ik vanochtend nog wel, maar ik wilde eerst overleggen met een vriend of die mee wil.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 17:12 schreef Waterdrinker het volgende:
De website doet het niet meer, hij laadt geen vluchten.
https://www.upinthesky.nl(...)tickets-voor-2-euro/
Vanaf Eindhoven kunnen passagiers voor twee euro vliegen naar Dublin, Londen Stansted, Manchester en Milaan Bergamo.
iemand een idee of die steden kloppen?
ryanair site, prijzen vinden, fare finder, zoiets.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan je ook ergens zien welke stoelen dat precies zijn? De reizen die ik zoek zijn gewoon de normale prijzen
ryanair staat geen realtime verbinding toe naar sites als skyscanner. Skyscanner heeft dus een prijs gevonden die al lang weg kan zijn. Voor ryanair is de eigen site dus altijd beter.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:48 schreef fraubitch het volgende:
via skyscanner wordt wel 2 euro aangegeven maar bij het selecteren beginnen ze pas bij 104?
Trouwens jouw e dreams trucje, dat ik al een paar keer succesvol had gebruikt, werkt niet meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 18:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
ryanair staat geen realtime verbinding toe naar sites als skyscanner. Skyscanner heeft dus een prijs gevonden die al lang weg kan zijn. Voor ryanair is de eigen site dus altijd beter.
Calculeer je die kosten naar Eindhoven wel ff in bij je volgende reis met Wizzair.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:43 schreef sirdanilot het volgende:
Heb maar geboekt vanaf amsterdam. Want de 4 euro stoelen vanaf eindhovne waren helaas al weg. Het kost rond de 30 euro retour vanaf amsterdam en dat is helemaal niet duur,en dan hoef ik niet helemaal af te reizen naar dat kut eindhoven.
[..]
Trouwens jouw e dreams trucje, dat ik al een paar keer succesvol had gebruikt, werkt niet meer.
Ik kreeg helemaal geen ryanair vluchten meer, of alleen voor de vollemep prijs.
Gek he?
Dat doe ik altijd.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Calculeer je die kosten naar Eindhoven wel ff in bij je volgende reis met Wizzair.
treinabboquote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Calculeer je die kosten naar Eindhoven wel ff in bij je volgende reis met Wizzair.
Ik heb nog gratis studentenov.quote:
is nu een betere methodequote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:43 schreef sirdanilot het volgende:
Heb maar geboekt vanaf amsterdam. Want de 4 euro stoelen vanaf eindhovne waren helaas al weg. Het kost rond de 30 euro retour vanaf amsterdam en dat is helemaal niet duur,en dan hoef ik niet helemaal af te reizen naar dat kut eindhoven.
[..]
Trouwens jouw e dreams trucje, dat ik al een paar keer succesvol had gebruikt, werkt niet meer.
Ik kreeg helemaal geen ryanair vluchten meer, of alleen voor de vollemep prijs.
Gek he?
Hoe dan? Wel edreams of een andere ota?quote:
Je gaat een beetje op een wereldvreemde 0906 lijken.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe dan? Wel edreams of een andere ota?
Ik ben wel vaker dan 1 x in een vliegtuig geweest hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Je gaat een beetje op een wereldvreemde 0906 lijken.
met het risico dat liesje me nou weer afschiet.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben wel vaker dan 1 x in een vliegtuig geweest hoor.
Dit jaar?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
met het risico dat liesje me nou weer afschiet.
Hoe vaak had je nou gevlogen dit jaar? 2x?
Ok kunnen we het nu weer over Ryanair hebben. Ik wil dat ze op Rotterdam gaan vliegen maar die kans is heel klein he?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:09 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe veel je vliegt geeft je geen status of prestige. Vliegen kost tegenwoordig namelijk drie keer niks met ryan of wizz air. Dus ik ga jou ook niet de vraag stellen hoe vaak jíj hebt gevlogen want het kan me echt helemaal niks schelen.
naja, als ze er markt in zien of vliegtuigen moeten vullen... Kan? Je ziet ze tegenwoordig wel vaker op meerde vliegvelden in een stad. En ze kiezen steeds vaker gewoon random vliegvelden. Las van de week dus dat ze bratislava vroeger verkochte als vienna (bratislava)quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ok kunnen we het nu weer over Ryanair hebben. Ik wil dat ze op Rotterdam gaan vliegen maar die kans is heel klein he?
jij begint over 0906quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:09 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe veel je vliegt geeft je geen status of prestige. Vliegen kost tegenwoordig namelijk drie keer niks met ryan of wizz air. Dus ik ga jou ook niet de vraag stellen hoe vaak jíj hebt gevlogen want het kan me echt helemaal niks schelen.
Een andere user, MCH, begon daarover, lees maar terug. Maar goed hier verder over praten mag niet van liesje dus laat maar.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 23:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
naja, als ze er markt in zien of vliegtuigen moeten vullen... Kan? Je ziet ze tegenwoordig wel vaker op meerde vliegvelden in een stad. En ze kiezen steeds vaker gewoon random vliegvelden. Las van de week dus dat ze bratislava vroeger verkochte als vienna (bratislava)
Dus ach, amsterdam (rotterdam), wie weet.
[..]
jij begint over 0906
malpensa en bergamo, fumicino en campiano, brussel en Charleroi ect ect ook niet natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een andere user, MCH, begon daarover, lees maar terug. Maar goed hier verder over praten mag niet van liesje dus laat maar.
En Rotterdam voegt niet heel veel toe als ze al op schiphol en eindhoven vliegen. Ze zouden wel kunnen stoppen met schiphol en ipv daarvan rotterdam doen, maar schiphol is natuurlijk aantrekkelijker voor veel mensen.
De enige reden dat Ryanair op Schiphol aanwezig is, is om het Aer Lingus lastig te maken. Zeker nu KLM eigen toestellen inzet en minder op codeshare met Aer Lingus vertrouwt, zorgt ervoor dat Aer Lingus nagenoeg niets meer op deze route kan verdienen, en eigenlijk gewoon verlies maakt.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 01:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ze zouden wel kunnen stoppen met schiphol en ipv daarvan rotterdam doen, maar schiphol is natuurlijk aantrekkelijker voor veel mensen.
DAT BEN IK!quote:
ik verdedigde je slimpie.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:52 schreef 0906 het volgende:
[..]
DAT BEN IK!
Wat maakt het uit, heb reeds 2 keer gevlogen. Wat maakt dat ik dan als 'minder' wordt beschouwd dan mensen die maandelijks x keer vliegen.
Is al bekend wanneer ze het Ryanair netwerk op Schiphol gaan uitbreiden?
maken ze geen verschil inquote:Op woensdag 2 november 2016 19:24 schreef Katinkat het volgende:
Even een vraag.
Ik weet dat je voor je vertrekt (dus b.v een paar dagen voor vertrek) nog online een tas of koffer als ruimbagage kunt bijboeken. Weet iemand of dat dezelfde prijs is als bij het begin van de boeking?
Beter gewoon een reisverzekering afsluiten (doorlopende reisverzekering of , als ze maar zelden op pad gaan, bij de reis een aparte reisverzekering afsluiten). Want als ze in het ziekenhuis ligt dan zou ze het wel vergoed hebben gekregen.quote:Op woensdag 2 november 2016 22:33 schreef Katinkat het volgende:
Oh handig om te weten. Mijn ouders hadden een vlucht geboekt,maar moeder ligt nu in het ziekenhuis, Ze gaan dus niet. Volgende keer misschien de bagage een paar dagen van te voren boeken, dan ben je toch minder geld kwijt als je niet vliegt.
toch, dat ryanair je aanklaagt omdat je een boef bentquote:Op vrijdag 4 november 2016 15:47 schreef sirdanilot het volgende:
http://corporate.ryanair.(...)s-pricing/?market=ie
Ryanair gaat iets doen aan de online boefjes zoals Edreams die vaak te hoge prijzen weergeven.
Bij zo'n ryanair vlucht zijn het de kosten niet, je reisverzekering betaalt de kosten niet je moet een annuleringsverzekering nemen, en die hebben ze nooit.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Beter gewoon een reisverzekering afsluiten (doorlopende reisverzekering of , als ze maar zelden op pad gaan, bij de reis een aparte reisverzekering afsluiten). Want als ze in het ziekenhuis ligt dan zou ze het wel vergoed hebben gekregen.
Al is een ryan air ticket ook weer niet zo een grote financiele domper meestal.
Beterschap
Ik ookquote:
IK heb net ingecheckt, en een bagagestuk bijboeken kost dan 33 euro, tegen 15 euro als je het bij de boeking doet, volgens mij zit er dus wel een toeslag op later bijboeken.quote:Op woensdag 2 november 2016 19:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
maken ze geen verschil in
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/fees
ja, bij inchecken is het meer, dat staat in die link. Het ging om na het boeken op de site toevoegen.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:44 schreef Katinkat het volgende:
[..]
IK heb net ingecheckt, en een bagagestuk bijboeken kost dan 33 euro, tegen 15 euro als je het bij de boeking doet, volgens mij zit er dus wel een toeslag op later bijboeken.
ik dacht dat je nu juist van 0-4 dagen van tevoren moest gaan betalen?quote:Op donderdag 10 november 2016 11:45 schreef Katinkat het volgende:
Irritant trouwens dat gratis inchecken nu maar max 4 dagen van te voren kan. Als je een week weggaat kun je niet vooraf thuis je terugreis inchecken, kan wel maar dan tegen een betaling van 12 euro pp.
Vanaf 1 november 2016 zijn gratis toegewezen stoelen alleen beschikbaar tussen 4 dagen en 2 uur voor elke geboekte vlucht.quote:Op donderdag 10 november 2016 13:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik dacht dat je nu juist van 0-4 dagen van tevoren moest gaan betalen?
Ohja maar dat is niet zo'n probleem. Niet op tijd inchecken en dan betalen was wat crue.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanaf 1 november 2016 zijn gratis toegewezen stoelen alleen beschikbaar tussen 4 dagen en 2 uur voor elke geboekte vlucht.
Ongetwijfeld is dit inderdaad een zet van Ryanair om ervoor te zorgen dat men in ieder geval voor de terugvlucht stoelen koopt omdat men thuis al wil inchecken om op de vakantiebestemming die rompslomp niet wil hebben.
Nu vlieg ik nagenoeg niet met Ryanair meer tegenwoordig, ze vliegen vanaf Nederland niet de kant op waar ik heen moet, de laatste keer naar Dublin en terug in November 2015 kon dat ook prima met een mobiele boarding pass waardoor er weer niet altijd noodzaak is tot printen, en overal is wel wifi tegenwoordig als je al geen data op je smartphone hebt waardoor het nu ook weer niet onmogelijk is om in te checken.
Daarnaast, met een reguliere maatschappij als KLM of Lufthansa kan je voor vertrek, als non frequent flyer, eigenlijk maar 30-2 uur voor vertrek gratis stoelen selecteren en inchecken, dus de tijden van Ryanair zijn in dat opzicht zelfs ruimer.
De keuze om te betalen of te wachten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:24 schreef MCH het volgende:
Ik snap het niet, wat krijg je dan als je 5 dagen van te voren incheckt?
Lekker leuk dan. Al die mensen mad die niet op hun vakantie kunnen printen voor hun terugvlucht.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De keuze om te betalen of te wachten.
Ik kan me niet herinneren dat een hotel ooit heeft geweigerd mijn boarding pass uit te printen.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Lekker leuk dan. Al die mensen mad die niet op hun vakantie kunnen printen voor hun terugvlucht.
Okquote:Op donderdag 10 november 2016 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat een hotel ooit heeft geweigerd mijn boarding pass uit te printen.
Voor reizigers die in Hotels verblijven zal het nog niet zo'n ramp zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat een hotel ooit heeft geweigerd mijn boarding pass uit te printen.
Kan je wel ruig gaan lopen doen, maar dat is best een legitieme opmerkingquote:
Zeg Hans, ik kan er moeilijk tegen ingaan dat chanceyouth nooit een print is geweigerd in een hotel. Of wel?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan je wel ruig gaan lopen doen, maar dat is best een legitieme opmerking
Je zou een zinnigere reactie kunnen geven dan ok. Bijvoorbeeld dat je daar nog geen ervaring mee hebt...quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Zeg Hans, ik kan er moeilijk tegen ingaan dat chanceyouth nooit een print is geweigerd in een hotel. Of wel?
Ik ben inderdaad zo autistisch dat ik mij onmogelijk in situaties zou moveren waarbij ik afhankelijk ben van welwillend hotelpersoneel.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je zou een zinnigere reactie kunnen geven dan ok. Bijvoorbeeld dat je daar nog geen ervaring mee hebt...
Lastig om sarcasme te detecterenquote:Op vrijdag 11 november 2016 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad zo autistisch dat ik mij onmogelijk in situaties zou moveren waarbij ik afhankelijk ben van welwillend hotelpersoneel.
Mmm, je bent dus serieus. Lijkt me lastig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Ook een kenmerk van autisme misschien?
Hehequote:Op vrijdag 11 november 2016 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mmm, je bent dus serieus. Lijkt me lastig.
want 9,99 is te duur geld?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:30 schreef Yreal het volgende:
Ik hoop trouwens dat onze ierse vrienden black friday weer voor 2 euro tickets hebben.
Ja, en nu nog even in correct Nederlands.quote:
Waarom neem je sirwankalot niet een keer mee dan, die kerel heeft weinig geld en jij kan het missen denk ik?!quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, en nu nog even in correct Nederlands.
En nee, het is niet veel geld, maar als ik er meteen een hele lading boek, tikt zo'n factor 5 toch wel aan...
Klopt. Goedkoop reizen is gewoon een sport.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom neem je sirwankalot niet een keer mee dan, die kerel heeft weinig geld en jij kan het missen denk ik?!
Ach ja, Ryanair is misschien ook wel boven z'n budget. Liever Wizz.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Goedkoop reizen is gewoon een sport.
En SD? Neu, dan koop ik liever krasloten van de stewardes.
Ryanair blijft wel goedkoper hoor. Qua basisprijs, maar vooral door het verschil in handbagagelimiet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Ach ja, Ryanair is misschien ook wel boven z'n budget. Liever Wizz.
Echt fijn, we hebben zojuist het aantal posts in TRV deze week verdubbeld.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ryanair blijft wel goedkoper hoor. Qua basisprijs, maar vooral door het verschil in handbagagelimiet.
Ga jij nog wat snippen met black friday dan?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt fijn, we hebben zojuist het aantal posts in TRV deze week verdubbeld.
Amerikaanse rages zijn niet mijn ding broeder.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga jij nog wat snippen met black friday dan?
Vliegen voor twee euro. Al komt het voort uit verering van het vliegende spagethimonster. Neem ik wel een soepje onderweg.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Amerikaanse rages zijn niet mijn ding broeder.
Ryan Air heeft mijn voorkeur vanwege de handbagagelimiet, maar Wizz Air voor al het andere.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ryanair blijft wel goedkoper hoor. Qua basisprijs, maar vooral door het verschil in handbagagelimiet.
Bij welke maatschappijen kunnen we dit soort acties verwachten?quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vliegen voor twee euro. Al komt het voort uit verering van het vliegende spagethimonster. Neem ik wel een soepje onderweg.
Ik zou een site zoals één van deze even bekijken die dag, daar staan de meeste acties wel op:quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:34 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Bij welke maatschappijen kunnen we dit soort acties verwachten?
onze ierse vrienden ofcquote:Op zaterdag 12 november 2016 15:34 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Bij welke maatschappijen kunnen we dit soort acties verwachten?
Gelukkig hoef jij niet naar de luchthaven want jij hebt je reis 'geannuleerd' (i.e. je gaat niet meer want je had geen eens is een ticket gekocht).quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:14 schreef 0906 het volgende:
Alleen jammer dat het vervoer naar de luchthaven zo duur kost.
Jawel, moet blij zijn dat ik hem überhaupt kon annuleren, anders was ik die fucking volledige ¤600 kwijt geweest.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gelukkig hoef jij niet naar de luchthaven want jij hebt je reis 'geannuleerd' (i.e. je gaat niet meer want je had geen eens is een ticket gekocht).
per boekingquote:Op zaterdag 12 november 2016 19:00 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand of een naamswijziging 110 euro per vlucht kost of per retour reis, bij Ryanair?
als ze onder dezelfde boeking zitten wel. Kleine fouten corrigeren ze tegenwoordig gratis.quote:
Is voor een compleet andere persoon, dus gratis zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
als ze onder dezelfde boeking zitten wel. Kleine fouten corrigeren ze tegenwoordig gratis.
Wordt dat tegenwoordig toegestaan dan?quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Is voor een compleet andere persoon, dus gratis zal het niet zijn.
Ja, maar kom er niet aan uit of dat nu 110 euro per retour kost, of 110 euro per enkele reis.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wordt dat tegenwoordig toegestaan dan?
Is het niet goedkoper om een nieuw ticket te boeken voor die persoon en op het verkeerde ticket niet in te checken?quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:49 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja, maar kom er niet aan uit of dat nu 110 euro per retour kost, of 110 euro per enkele reis.
Bedankt voor de tip, maar hier hebben we al naar gekeken.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is het niet goedkoper om een nieuw ticket te boeken voor die persoon en op het verkeerde ticket niet in te checken?
Can I change my flight date, name or route?quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:49 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja, maar kom er niet aan uit of dat nu 110 euro per retour kost, of 110 euro per enkele reis.
Gevalletje pindakaas dus.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar hier hebben we al naar gekeken.
En behoorlijk logisch.quote:Op zaterdag 12 november 2016 20:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gevalletje pindakaas dus.
Letter van een naam veranderen (zeker als je dat snel na boeken doet) is tegenwoordig geen probleem volgens mij. Maar ticket op andere persoon overzetten is andere koek
Maar waarom eigenlijk? Ik heb dat nooit zo begrepen. Dat het geld kost ala maar bedragen die gevraagd worden zijn soms belachelijk. Ik stam nog uit de tijd dat er bij de check in helemaal niet naar je paspoort gevraagd werd, en bij de pasport controle ook niet naar de naam in je papieren ticket.quote:
Nou, toen ik op Schiphol was werd er ook niet gevraagd naar mijn paspoort. Alleen mijn naam werd afgevinkt en kon zo doorlopen.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar waarom eigenlijk? Ik heb dat nooit zo begrepen. Dat het geld kost ala maar bedragen die gevraagd worden zijn soms belachelijk. Ik stam nog uit de tijd dat er bij de check in helemaal niet naar je paspoort gevraagd werd, en bij de pasport controle ook niet naar de naam in je papieren ticket.
Mensen met een autistenpasje mogen door een speciaal poortje toch?quote:Op woensdag 16 november 2016 22:23 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nou, toen ik op Schiphol was werd er ook niet gevraagd naar mijn paspoort. Alleen mijn naam werd afgevinkt en kon zo doorlopen.
Bij de McDonalds is dat inderdaad niet nodig.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:23 schreef 0906 het volgende:
[..]
Nou, toen ik op Schiphol was werd er ook niet gevraagd naar mijn paspoort. Alleen mijn naam werd afgevinkt en kon zo doorlopen.
Ik maak altijd gebruik van die bestelcomputer naast de afhaalbalie. Best handig als je moeite hebt met sociaal contact.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:30 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Bij de McDonalds is dat inderdaad niet nodig.
Heb jij geen smartphone?quote:Op woensdag 16 november 2016 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Mensen met een autistenpasje mogen door een speciaal poortje toch?
Beter zou je eens gebruik maken van je gasfornuis, dan zou je misschien ook nog eens als reiziger op Schiphol komen.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:58 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik maak altijd gebruik van die bestelcomputer naast de afhaalbalie. Best handig als je moeite hebt met sociaal contact.
18-19 graden overdagquote:Op woensdag 16 november 2016 21:33 schreef 0906 het volgende:
Wat moet je op Mallorca buiten het hoogseizoen? Is het dan niet vreselijk koud en guur daar?
Nee op je final boardingcard is lukraak een stoel toegewezen. Die staan dan vast. Maar mochten er plekken over zijn voor de vlucht kun je altijd met toestemming op een andere (betere) plaats gaan zitten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:57 schreef Hallojo het volgende:
Als je bij Ryanair geen stoel reserveert, moet je dan tijdens het boarden vechten om een stoel?
Ah, dat scheelt weerquote:Op dinsdag 22 november 2016 11:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee op je final boardingcard is lukraak een stoel toegewezen.
Ja, want het aantal stoelen in een toestel van Ryanair is altijd n-1quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:57 schreef Hallojo het volgende:
Als je bij Ryanair geen stoel reserveert, moet je dan tijdens het boarden vechten om een stoel?
Maakt niet uit, want ik ben groot, sterk en extreem gewelddadigquote:Op dinsdag 22 november 2016 11:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, want het aantal stoelen in een toestel van Ryanair is altijd n-1
Je moet juist als een klein ratje over de stoelen kunnen klimmen als grote beren het gangpad blokkeren.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:18 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Maakt niet uit, want ik ben groot en sterk
Zie edit. Komt goedquote:Op dinsdag 22 november 2016 11:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Je moet juist als een klein ratje over de stoelen kunnen klimmen als grote beren het gangpad blokkeren.
De black friday mailing is reeds geweestquote:Op dinsdag 22 november 2016 11:59 schreef fraubitch het volgende:
komen er nog aanbiedingen trouwens?
kutquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:06 schreef MCH het volgende:
[..]
De black friday mailing is reeds geweest
ik moet cheapass tickets hebbenquote:
Wanneer is het black friday?quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:18 schreef fraubitch het volgende:
[..]
ik moet cheapass tickets hebben
geen idee. ik woon in nederland niet amerikaquote:
Okquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:19 schreef fraubitch het volgende:
[..]
geen idee. ik woon in nederland niet amerika
Vind Wizz juist erg duur de laatste tijd...quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Ach ja, Ryanair is misschien ook wel boven z'n budget. Liever Wizz.
Bron: Luchtvaartnieuws.nlquote:Ryanair vanaf Schiphol ook naar Malaga
DUBLIN - Na Dublin wordt Malaga de tweede bestemming waarop Ryanair gaat vliegen vanaf Schiphol. Met ingang van 26 maart vliegt de Ierse prijsvechter vier keer per week naar de Spaanse vakantiebestemming. De ticketverkoop is inmiddels gestart, het introductietarief voor een enkele reis is 29,99 euro.
Met het openen van een route van Amsterdam naar Malaga gaat Ryanair rechtstreeks concurreren met Transavia, easyJet en Vueling. Met name voor KLM-dochterbedrijf Transavia is het een belangrijke route.
Ryanair startte ruim een jaar geleden met een lijndienst van Amsterdam naar Dublin, die vier keer per dag wordt uitgevoerd. Het was voor het eerst dat de Ierse maatschappij vanaf Schiphol ging vliegen.
Ook vanaf Eindhoven vliegt Ryanair naar Malaga. Op die route concurreert de maatschappij eveneens met Transavia.
Weekend Malaga!quote:Op woensdag 30 november 2016 14:24 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Vliegtijden en dagen:
FR2334 AGP-AMS 15:35-18:35 1357
FR2335 AMS-AGP 19:20-22:20 1357
Ja mooie toevoeging en ideale vliegtijden inderdaad voor een (lang) weekend!quote:
Oeh!quote:Op woensdag 30 november 2016 14:24 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Vliegtijden en dagen:
FR2334 AGP-AMS 15:35-18:35 1357
FR2335 AMS-AGP 19:20-22:20 1357
Goed nieuws. Super veel concurrentie op deze route, dus lekker lage prijzen. Verwacht ik dan. Want als ik voor hetzelfde geld met transavia of easyjet kan vliegen als ryan air, dan ga ik sowieso niet voor ryan air.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:24 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Vliegtijden en dagen:
FR2334 AGP-AMS 15:35-18:35 1357
FR2335 AMS-AGP 19:20-22:20 1357
Wat voor reden heb je daarvoor? Wat maakt Transavia beter dan Ryanair bijvoorbeeld? Vraag ik me oprecht afquote:Op woensdag 30 november 2016 15:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Goed nieuws. Super veel concurrentie op deze route, dus lekker lage prijzen. Verwacht ik dan. Want als ik voor hetzelfde geld met transavia of easyjet kan vliegen als ryan air, dan ga ik sowieso niet voor ryan air.
Ik vind die reclames en dat kraslotenspel en zo van ryanair super irritant. Transavia is geen luxe maatschappij maar het is in ieder geval straight forward: je stapt op het vliegtuig en je gaat naar je bestemming en word niet met dat soort onzin gestoord. (of iig minder)quote:Op woensdag 30 november 2016 16:01 schreef Reanimation het volgende:
Op woensdag 30 november 2016 15:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Goed nieuws. Super veel concurrentie op deze route, dus lekker lage prijzen. Verwacht ik dan. Want als ik voor hetzelfde geld met transavia of easyjet kan vliegen als ry
Het trolletje is ook weer gearriveerd hoor. Wie of wat de neuk is Ryan Air eigenlijk?quote:Op woensdag 30 november 2016 16:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind die reclames en dat kraslotenspel en zo van ryanair super irritant. Transavia is geen luxe maatschappij maar het is in ieder geval straight forward: je stapt op het vliegtuig en je gaat naar je bestemming en word niet met dat soort onzin gestoord. (of iig minder)
Transavia/easyjet/etc. > Wizz Air > Ryan Air
Naar mijn mening.
Hoezo ben ik nu opeens een trolletje?quote:Op woensdag 30 november 2016 16:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Het trolletje is ook weer gearriveerd hoor. Wie of wat de neuk is Ryan Air eigenlijk?
Je mening hier over Ryanair is ook wel duidelijk. Die hoef je hier niet telkens te verkondigen.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoezo ben ik nu opeens een trolletje?
En nee, ik schrijf niet altijd 100% correct nederlands op dit internet forum. Het is het internet, gee nsollicitatie brief. Dus veel plezier met het aangeven van al mijn vertypingen en spatiefouten, heb je weer wat te doen vanavond.
Het is gewoon mijn mening. Jij mag een andere mening hebben. Zoiets heet een 'forum'.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Je mening hier over Ryanair is ook wel duidelijk. Die hoef je hier niet telkens te verkondigen.
Kun je dan geen topic openen in Klaagbaak. Dan kunnen we het hier over de (positieve) ontwikkelingen hebben van Ryanair.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het is gewoon mijn mening. Jij mag een andere mening hebben. Zoiets heet een 'forum'.
ik durf je nu al te vertellen dat je de vrijdag en zondag vluchten niet voor een leuk prijsje gaat krijgen.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:46 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Ja mooie toevoeging en ideale vliegtijden inderdaad voor een (lang) weekend!
lijkt me wel relaxt eigenlijk. Geen schreeuwende kut tokkies enzo.quote:Op woensdag 30 november 2016 17:38 schreef 0906 het volgende:
Wees blij dat we een Ryanair hebben, anders was vliegen alleen voor de elite weggelegd. Allemaal kakkers in het vliegtuig, wie wil dat nou?
Dan ga je toch gewoon business of first class als je geen schreeuwende kut tokkies wil?quote:Op woensdag 30 november 2016 18:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
lijkt me wel relaxt eigenlijk. Geen schreeuwende kut tokkies enzo.
vooral op service heeft transavia een hele grote pre. Ik heb wel eens meegemaakt bij nice-amsterdam dat we wachten omdat iemand die net aangekomen een sms had gehad dat er iemand op sterven lag. Die ging dus meteen een vliegticket halen en weer terugquote:Op woensdag 30 november 2016 16:01 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Wat voor reden heb je daarvoor? Wat maakt Transavia beter dan Ryanair bijvoorbeeld? Vraag ik me oprecht af
ik ben gekke henkie niet ..quote:Op woensdag 30 november 2016 18:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon business of first class als je geen schreeuwende kut tokkies wil?
Je hoort dan misschien nog af en toe een vaag oergeluid vanuit de achterkant van het vliegtuig. Maar zet dan gewoon de noise cancelation headphones op die je erbij krijgt en focus je op je glaasje Krug en het zal je niet meer deren hoor.
Dan moet je ook niet zeuren om tokkies, als je geen business class kan betalen.quote:
Ja het duurt maar 5 minuten maar ik vind het genoeg reden om bij vergelijkbare prijs voor een andere maatschappij te kiezen dan ryanair.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Afgelopen week 4 keer met Ryanair gevlogen. Alles ruim op tijd en dat met die krasloten duurt maar 5 minuten. Parfumkar komt ook bij Transavia langs.
Veel maatpakken kom je niet tegen in de business class hoor. Is niet zo goed voor je pak om er uren mee in het vliegtuig te zitten en te liggen (want dat kan in veel business class stoelen ja).quote:Op woensdag 30 november 2016 18:26 schreef 0906 het volgende:
Alsof die kakkers zo beschaafd zijn met hun maatpakken.
Ik heb een keer aanspraak gemaakt op geld terug bij forse vertraging (die Europese regelgeving) en ik was verbaasd hoe gemakkelijk Transavia tot uitkeren overging na diverse verhalen op internet gelezen te hebben over hoe maatschappijen onder hun betaalplicht proberen uit te komen.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:01 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Wat voor reden heb je daarvoor? Wat maakt Transavia beter dan Ryanair bijvoorbeeld? Vraag ik me oprecht af
Ik vind dat een nadeelquote:Op woensdag 30 november 2016 18:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Tenzij het echt keihard regent of het -40 is of zo vind ik zo'n slurf nergens voor nodig bij een 737tje.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten, en je dus voor en achter uit kunt stappen. Scheelt je al snel 10-15 minuten als je verder achteraan zit.
grappig genoeg hebben de mindere steden soms betere vliegvelden.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Tenzij het echt keihard regent of het -40 is of zo vind ik zo'n slurf nergens voor nodig bij een 737tje.
Zelfs op schiphol board je bij ryan air gewoon door te voet naar het vliegtuig te lopen (H-gates). Had voordat ik vloog wel verwacht dat ze op schiphol wel slurven zouden hebben maar nee dus.
In Skopje airport verliet ik wel het Wizz Air vliegtuig via een nette slurf. Dat vond ik toch wel een beetje opvallend, bij wizz air verwacht je sowieso geen slurven tegen te komen en Skopje is nou neit bepaald een state of the art moderne stad met dito vliegveld of zo.
Daar noem je ook een voorbeeld zeg, Berlijn en vliegveldenquote:Op woensdag 30 november 2016 19:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
grappig genoeg hebben de mindere steden soms betere vliegvelden.
Berlijn schoneveld. Brrrr
Jij bent zo vermoeiend. Als je pech hebt is het teringdruk op de snelweg, dan doe je er veel langer over. Bovendien ben je niet in het centrum als je aankomt op het ZOB.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
ik heb van onze Ierse vrienden ooit geld toe gekregen voor een vlucht naar berlijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
Ja charleroi-schoenefeld zeker.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb van onze Ierse vrienden ooit geld toe gekregen voor een vlucht naar berlijn.
Dus aaaach...
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:24 schreef Yreal het volgende:
Ryanair pendeltje ein-sxf lijkt me ook wel wat overigens.
Het business model van ryan air is dat ze slechts 1 soort vliegtuig hebben: de 737. En daar ook nog eens maar 1 soort van. Daardoor hebben ze maar piloten nodig die 1 soort vliegtuiglicentie hebben (type rating), en is la hun vliegtuig onderhoud gericht op 1 soort vliegtuig, stewardessen hoeven mar voor 1 soort te worden getraind, etc.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:22 schreef 0906 het volgende:
Waarom zetten ze geen grotere toestellen in?
777 zou lekkur zijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het business model van ryan air is dat ze slechts 1 soort vliegtuig hebben: de 737. En daar ook nog eens maar 1 soort van. Daardoor hebben ze maar piloten nodig die 1 soort vliegtuiglicentie hebben (type rating), en is la hun vliegtuig onderhoud gericht op 1 soort vliegtuig, stewardessen hoeven mar voor 1 soort te worden getraind, etc.
Grotere toestellen gaan we pas zien zodra ze de stap wagen om lange afstandsvluchten te doen, b.v. naar de VS.
Denk eerder 787 en die dan maximaal volproppen en huppekee, van London Stansted naar New York JFK. Of zelfs verder, naar Los Angeles, Las Vegas, vakantieoorden in de Caraiben, etc.quote:
Dat komt omdat veel van die Duitse steden prima en snel bereikbaar zijn en voor jou ook nog eens goedkoop. Hannover (Niedersachsen Plus), Leipzig (Sparpreis 29 eu enkele reis, directe trein zonder overstappen vanaf Leer), Munchen-Memmingen moet jij helemaal niet heen willen vliegen want dat is veel te ver van Munchen zelf. Dan kun je beter die extra kosten uitgeven aan een vlucht naar Munchen zelf en daar op de s-bahn stappen. Alleen Nurnberg is wat lastiger bereikbaar maar dat is toch maar 1 volle dag waard.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.
Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.
Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
Vraag ik me op meer routes wel eens af. Maar blijkbaar loont het op de ene of andere manier. Er zijn echt een behoorlijk lading vliegvelden waar je niet eens met een bus kunt komen oid.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.
Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.
Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
OV in Eindhoven is kutquote:Op donderdag 1 december 2016 14:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vraag ik me op meer routes wel eens af. Maar blijkbaar loont het op de ene of andere manier. Er zijn echt een behoorlijk lading vliegvelden waar je niet eens met een bus kunt komen oid.
wat een onzin, ov naar Eindhoven airport is uitstekend, 20 min bus vanaf het stationquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |