abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159265851


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
FR1908
pi_159266818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Rotterdam an sich heeft wel potentie, ook voor de low cost carriers.

Maar, Rotterdam heeft allereerst wat beperkingen qua vliegtijden, en belangrijker, wil niet echt concurreren (lees korting geven) op afhandelingskosten voor maatschappijen.
Hierdoor zijn ze niet echt interessant voor een Easyjet, kosten voor gebruik Schiphol zijn vergelijkbaar en Schiphol is wel een mainport, en voor een Wizzair en Ryanair minder interessant omdat men ook graag wat korting op tarieven wil zodat men passagiers in de vliegtuigen kan lokken.

Maar dat laatste is niet de visie van Rotterdam en heeft men op dit moment niet nodig, men kan prima uit de voeten met Lufthansa, Turkish en BA als lijndienstmaatschappijen naast Transvertragia en in mindere mate Vueling, dit met nog wat Charters naar zonbestemmingen en men voldoet aan de verwachting.
Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159266981
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Zullen we dan meteen ook maar een utrecht airport maken? Vinden ze daar vast ook makkelijker dan een half uurtje naar schiphol karren.
In Rotterdam ligt al een vliegveld. Might as well make use of it
pi_159268344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.

Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159272845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.

Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Ah dat verklaart

Een beetje een ons-kent-ons geval dus. Lijkt me tijd worden dat rotterdam airport wordt geprivatiseerd.

Kijk Schiphol is een hele fijne luchthaven en voor vergelijkbare prijzen kies ik altijd schiphol, maar de tax op RTM kan gewoon veel lager dan op Schiphol waar de tax gewoon heel erg duur is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159278416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.

Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
pi_159289327
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.

Lelystad heeft weinig tot geen catchment area in de directe omgeving, en in de indirecte omgeving verliest men het van Schiphol, openbaar vervoer mogelijkheden zijn minimaal, en hoewel dat kan worden verbeterd is het beleid van Ryanair om juist concurrentie aan te gaan op de 'echte' luchthavens omdat concurrenten Vueling en Easyjet juist daar actief zijn.

Dat gezegd hebbende, met de juiste zak geld aan subsidies voor Ryanair is het niet onmogelijk om op Lelystad een route op te starten, maar niet ter vervanging van vluchten, een voorbeeld ter illustratie, voor Ryanair is de route naar Dublin 4x per dag vanaf Amsterdam niet winstgevend, maar is het de pijn die het KLM en vooral Aer Lingues kan toebrengen belangrijker dan een commercieel succes, want een Aer Lingues en KLM kan niet leven van transfer passagiers op deze route. Lelystad heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Ryanair op concurrentiegebied en een commercieel succes in niemandsland gaat het natuurlijk nooit worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159292276
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.

Lelystad heeft weinig tot geen catchment area in de directe omgeving, en in de indirecte omgeving verliest men het van Schiphol, openbaar vervoer mogelijkheden zijn minimaal, en hoewel dat kan worden verbeterd is het beleid van Ryanair om juist concurrentie aan te gaan op de 'echte' luchthavens omdat concurrenten Vueling en Easyjet juist daar actief zijn.

Dat gezegd hebbende, met de juiste zak geld aan subsidies voor Ryanair is het niet onmogelijk om op Lelystad een route op te starten, maar niet ter vervanging van vluchten, een voorbeeld ter illustratie, voor Ryanair is de route naar Dublin 4x per dag vanaf Amsterdam niet winstgevend, maar is het de pijn die het KLM en vooral Aer Lingues kan toebrengen belangrijker dan een commercieel succes, want een Aer Lingues en KLM kan niet leven van transfer passagiers op deze route. Lelystad heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Ryanair op concurrentiegebied en een commercieel succes in niemandsland gaat het natuurlijk nooit worden.
Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.
pi_159305786
Ik heb tickets met Ryanair geboekt en heb daarbij de volledige voornamen van alle personen ingevuld zoals die op het paspoort staan. Is dat een probleem? Afgaande op de OP is de eerste voornaam voldoende, maar zijn volledige voornamen verkeerd?
pi_159308388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.
Frankfurt Hahn :') Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.
FR1908
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:28:53 #11
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_159309547
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb tickets met Ryanair geboekt en heb daarbij de volledige voornamen van alle personen ingevuld zoals die op het paspoort staan. Is dat een probleem? Afgaande op de OP is de eerste voornaam voldoende, maar zijn volledige voornamen verkeerd?
Nee, dat is geen probleem, maar nodig is het niet. Eerste voornaam zoals in paspoort is voldoende.
It's not a lie, if you believe
pi_159342700
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Frankfurt Hahn :') Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.
Ik weet eigenlijk niet welke de ergste is.

Even gekeken, maar Hahn is inderdaad de ergste als je van gmaps uitgaat. Al zijn Torp, vasteras en girona niet echt veel beter. Allemaal boven de 100 km
pi_159511592
Pff, wanneer gaat Ryanair vanaf Schiphol vliegen? Eindhoven is nogwel naar toe te reizen, maar vanaf Brussel is alles letterlijk 75% goedkoper dan vanaf Schiphol. Alleen dat verschil in geld en tijd is net niet de moeite om er heen te treinen.

Word depressief van die 'prijzen van andere vliegvelden' optie :p
pi_159513519
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 08:23 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Pff, wanneer gaat Ryanair vanaf Schiphol vliegen? Eindhoven is nogwel naar toe te reizen, maar vanaf Brussel is alles letterlijk 75% goedkoper dan vanaf Schiphol. Alleen dat verschil in geld en tijd is net niet de moeite om er heen te treinen.

Word depressief van die 'prijzen van andere vliegvelden' optie :p
Ze vliegen al vanaf Schiphol!
pi_159514752
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:26 schreef drommezak het volgende:

[..]

Ze vliegen al vanaf Schiphol!
Niet veel volgens mij? :p Ik zie ze in ieder geval nooit langskomen als ik vluchten zoek, terwijl ze doorgaans wel het goedkoopst zijn.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:41:55 #16
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_159516128
Alleen AMS>Dublin.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:55:27 #17
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_159555355
In de OP staat het niet voldoende om het eruit te halen, maar:

Moet je bij het boeken van de tickets al meteen je paspoort/ID-kaart nummer invoeren?

De reden waarom ik het vraag is omdat mijn ouders komende week pas hun nieuwe ID-kaart op kunnen halen en de prijzen zijn nu mooi goedkoop!

Het is voor mij alweer bijna 2 jaar geleden met Ryanair en weet niet meer of ik het pas bij inchecken voor het eerst op moest geven of al bij boeken.
Drugs are good mkay?
pi_159556579
Nee dat is niet nodig bij het boeken
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  maandag 1 februari 2016 @ 07:36:37 #19
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_159561383
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:27 schreef secondant het volgende:
Nee dat is niet nodig bij het boeken
d
Dank :)
Drugs are good mkay?
  maandag 1 februari 2016 @ 09:41:51 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159562182
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.

Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160120482
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.

Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt :D
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
  maandag 22 februari 2016 @ 16:21:12 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160120514
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
Ik ook. Wanneer de Ryanair vlucht twee keer zo goedkoop uitvalt op de datum wat ik wil, heb ik dat er best voor over. Zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet namelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160122287
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.

Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt :D
Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld? ;)

(je bedoelt Charleroi)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:18:08 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160122299
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld? ;)

(je bedoelt Charleroi)
Foutje inderdaad. Helaas, want als ik naar NL ga, is het dikwijls niet heel ver ten zuiden van Charlois waar ik moet zijn :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160122425
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
Nederland heeft al veel meer dan genoeg vliegvelden.

Schiphol is net zo groot als twee normale vliegvelden.
Rotterdam wordt volstrekt onderbenut en daar zouden veel meer vliegtuigen heen kunnen gaan, vooral low-cost, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
Zuid nedrland heeft het uitstekende Eindhoven airport. Ook Brussel en Charleroi zijn aan te reizen vanuit zuid-NL.
Noord Nederland heeft Groningen airport, al vertrekken daar maar 3 vluchten per jaar vandaan of zo, maar meer kan er ook gewoon niet uit omdat er niet genoeg mensen wonen.
Dan hebben we nog het volstrekt nutteloze Maastricht wat volgens mij binnenkort gaat sluiten als commerciele luchthaven.
Dusseldorf Weeze en International liggen dicht genoeg bij de grens voor oost-Nederland.

Ik zie in onze regio meer potentieel voor Antwerpen airport dan voor Lelystad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161044692
Was van plan een ticket te gaan boeken voor standaard vluchtje Londen - Eindhoven 2 personen en 1 extra koffer. Nu zie ik dat je vandaag 30 euro/pond korting krijgt op Business Plus. Dan worden 2 tickets Business Plus goedkoper dan 2 gewone tickets met een extra koffer. (koffer van 15KG is al 30 pond).

Met Business Plus kun je toch zelfs beide een koffer inchecken, of mis ik iets?
pi_161045641
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
wizz is opzich wel aardig, alleen die bagagelimieten :')
pi_161045739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:49 schreef vanpers het volgende:
Was van plan een ticket te gaan boeken voor standaard vluchtje Londen - Eindhoven 2 personen en 1 extra koffer. Nu zie ik dat je vandaag 30 euro/pond korting krijgt op Business Plus. Dan worden 2 tickets Business Plus goedkoper dan 2 gewone tickets met een extra koffer. (koffer van 15KG is al 30 pond).

Met Business Plus kun je toch zelfs beide een koffer inchecken, of mis ik iets?
daar zit checked bags in ja. Dus als die kaartjes minder extra kosten dan checked bags moet je ze pakken ja.
pi_161045926
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar zit checked bags in ja. Dus als die kaartjes minder extra kosten dan checked bags moet je ze pakken ja.
Top, bedankt voor de bevestiging, begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag dan maar even boeken, of komt dat heel vaak voor die korting?
pi_161046302
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:07 schreef vanpers het volgende:

[..]

Top, bedankt voor de bevestiging, begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag dan maar even boeken, of komt dat heel vaak voor die korting?
ze lijken het een beetje te willen pushen. Maar op welke dag is het dan? Kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gratis dingen weggeven.
pi_161046594
Mm, ik zit te kijken en de goedkoopste verschillen naar bussinus die ik kan vinden zijn 13 pond. Als een tas inchecken dan al 20 pond is, zou ik het wel weten ja.
pi_161047825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef Yreal het volgende:
Mm, ik zit te kijken en de goedkoopste verschillen naar bussinus die ik kan vinden zijn 13 pond. Als een tas inchecken dan al 20 pond is, zou ik het wel weten ja.
2 Tickets zijn samen 48 pond en een extra koffer van 15kg 30 pond. 2 Business tickets samen zijn 70 pond.
pi_161383048
Wat is er aan de hand de eerste 2 weken van juni? Probeer vlucht te boeken vanaf eindhoven maar die eerste twee wken vliegt er niks?

Oh al gevonden, onderhoud aan landingsbaan:
http://www.luchtvaartnieu(...)016-twee-weken-dicht
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:38:45 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161404958
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:01 schreef danos het volgende:
Wat is er aan de hand de eerste 2 weken van juni? Probeer vlucht te boeken vanaf eindhoven maar die eerste twee wken vliegt er niks?

Oh al gevonden, onderhoud aan landingsbaan:
http://www.luchtvaartnieu(...)016-twee-weken-dicht
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_161405023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
Interessante keuze om naar maastricht uit te wijken.

Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.

Wat gaat transavia doen? Zij vliegen immers al enkele bestemmingen vanaf Rotterdam, maastricht en amsterdam. Gewoon alle vluchten vanaf eindhoven schrappen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161409027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
Zat me al af te vragen waar al die wizzair vluchten vandaan kwamen op de skyscanner...
  woensdag 13 april 2016 @ 21:24:27 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_161410130
dubbel
  woensdag 13 april 2016 @ 21:25:24 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_161410169
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:

Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.

Op zich juist een prima periode. Je zit nu ook al dicht in de buurt van de mei-vakantie, over dikke week gaan de eerste mensen alweer weg voor de mei-vakantie. Veel eerder wil je ook niet vanwege het weer, je wilt geen uitloop hebben door vorstdagen bijvoorbeeld. Juni is waarschijnlijk ideaal vanwege de lange dagen die gemaakt kunnen worden
  woensdag 13 april 2016 @ 22:00:51 #39
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161411338
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Op zich juist een prima periode. Je zit nu ook al dicht in de buurt van de mei-vakantie, over dikke week gaan de eerste mensen alweer weg voor de mei-vakantie. Veel eerder wil je ook niet vanwege het weer, je wilt geen uitloop hebben door vorstdagen bijvoorbeeld. Juni is waarschijnlijk ideaal vanwege de lange dagen die gemaakt kunnen worden
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
  woensdag 13 april 2016 @ 22:09:42 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_161411691
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:00 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
No shit Sherlock, maar zeg dat dan tegen sirdanilot
pi_161419713
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:00 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
Goh uit deze reactie blijkt dat jij een ongelooflijk aardig persoon bent zeg.

Scheer je weg uit dit topic met je negativiteit :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 21:39:41 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_161456047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Interessante keuze om naar maastricht uit te wijken.

Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.

Wat gaat transavia doen? Zij vliegen immers al enkele bestemmingen vanaf Rotterdam, maastricht en amsterdam. Gewoon alle vluchten vanaf eindhoven schrappen?
Ja daar kwam ik dus ook achter. EHV is te duur aan het worden.
Ritje EHV/KTW om via een omweg in Tsjechië te komen'
pi_161731217
Ik wil in oktober graag naar Gran Canaria of Tenerife maar nu zijn de prijzen voor tickets al/nog megaduur. Wordt dit nog anders of is dit gebruikelijk zo rond de herfstvakantie?
pi_161731586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef MeesterBier het volgende:
Ik wil in oktober graag naar Gran Canaria of Tenerife maar nu zijn de prijzen voor tickets al/nog megaduur. Wordt dit nog anders of is dit gebruikelijk zo rond de herfstvakantie?
Vakantieperiodes zijn altijd duur, ook bijvoorbeeld hemelvaart (en aansluitend weekend). Prijzen gaan dan fors omhoog in vergelijking met de weken daar omheen.
pi_161732019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:08 schreef kaiserhenk het volgende:

[..]

Vakantieperiodes zijn altijd duur, ook bijvoorbeeld hemelvaart (en aansluitend weekend). Prijzen gaan dan fors omhoog in vergelijking met de weken daar omheen.
Snap ik, maar de hele maand oktober is zo absurd duur. Daarna gaat er weer eenvoudig 100 euro af :')
pi_161744926
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Snap ik, maar de hele maand oktober is zo absurd duur. Daarna gaat er weer eenvoudig 100 euro af :')
canarische Eilanden zijn altijd duur voor mijn geval, en meestal 1 kant op.

Probeer eens Open jaw
pi_162491827
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
pi_162492199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage werd gewogen. Echt nog nóóit. Ook niet bij ryan air.

Maar goed het zal wel aan mij liggen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162492392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]


[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage werd gewogen. Echt nog nóóit. Ook niet bij ryan air.

Maar goed het zal wel aan mij liggen.
Volgens mij gebeurd dat op de xray band automatisch. Ik heb bij geen enkel vliegveld heb ik ooit een weegschaal gezien voor handbaggage
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:06:07 #50
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162492825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
maakt geen kut uit daar. 1 tas moet in het vak passen ( wat dus bovenin moet kunnen ) en je handbagage / tas mag zo groot zijn als je wil. Je moet t immers bij je voeten zetten dus je hebt jezelf ermee. Of op je schoot.
pi_162493789
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:46 schreef Retarded het volgende:

[..]

Volgens mij gebeurd dat op de xray band automatisch. Ik heb bij geen enkel vliegveld heb ik ooit een weegschaal gezien voor handbaggage
Maar hoe kan dat dan? Vaak moet je bv je laptop er uit halen. En dat is nou juist vaak een van de zwaardere dingen in je tas.

Ik geloof er niks van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162494049
Ik heb wel eens iemand gezien die amper haar tas overeind Kon houden, die was wel mooi de sjaak. 22kg in der handtas :')

Maar verder? Nog nooit een weegschaal gezien. Al tijden ook geen afmetingen checks meer ook.
pi_162494402
Nou ja, heb binnenkort 6 FR-vluchten achter elkaar, dus er hoeft maar 1 keer gewogen te worden en ik kan de klos zijn.
Maar niemand die dus weet hoe het officieel qua regels zit?
pi_162494509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:29 schreef larsico het volgende:
Nou ja, heb binnenkort 6 FR-vluchten achter elkaar, dus er hoeft maar 1 keer gewogen te worden en ik kan de klos zijn.
Maar niemand die dus weet hoe het officieel qua regels zit?
Wegen doen ze niet en hun regels staan in je scherm bij het boeken, inchecken en makkelijk vindbaar op hun website. En houd er dus altijd rekening mee dat het een drukke vlucht kan zijn en je je handbagage aan de gate moet afgeven, omdat al je voorgangers al het meest maximale hebben meegenomen.
pi_162495647
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:35 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wegen doen ze niet en hun regels staan in je scherm bij het boeken, inchecken en makkelijk vindbaar op hun website. En houd er dus altijd rekening mee dat het een drukke vlucht kan zijn en je je handbagage aan de gate moet afgeven, omdat al je voorgangers al het meest maximale hebben meegenomen.
Ja, heb inderdaad op hun site gekeken. Maar daar staat het niet helemaal ondubbelzinnig:

quote:
You can carry one cabin bag weighing up to 10 kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 small bag up to 35 x 20 x 20 onboard the aircraft.
Maar goed, als er echt niet gewogen wordt zal het allemaal wel goed komen dus.
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:21:49 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_162495695
Wegen op luchthavens komt beperkt voor. Eindhoven Airport had ooit een 'manie' dat men dat deed bij de ingang tot de veiligheidscontrole, maar ook daar wordt bezuinigd en gaat men met automatische gatescanners de toegang controleren en het personeel wat toezicht houdt heeft geen tijd meer om te wegen, die weegschalen zijn er ook niet meer.
Bij de veiligheidscontrole op de band van de X-ray zit geen weegschaalfunctie, dat zou zoals al eerder gemeld geen enkele toegevoegde waarde hebben omdat veel zaken juist uit de handbagage moeten.

Bij de gate wordt wel op afmeting gecontroleerd, als je niet zeker weet wat de afmetingen zijn of je weet dat ze net te groot zijn, niet in de rij staan als men oproept tot boarding, want dan loopt het personeel de rij af en bij de 'verdachte' handbagage wordt dan gevraagd om het in de afmetingen bak te stoppen, beter kom je als men bijna klaar is, je kan gewoon in de buurt zitten, en dan wil men vooral snel het boarding proces afmaken zodat de vlucht op tijd kan vertrekken en daar past niet bij jouw extra te laten betalen voor handbagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_162495834
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wegen op luchthavens komt beperkt voor. Eindhoven Airport had ooit een 'manie' dat men dat deed bij de ingang tot de veiligheidscontrole, maar ook daar wordt bezuinigd en gaat men met automatische gatescanners de toegang controleren en het personeel wat toezicht houdt heeft geen tijd meer om te wegen, die weegschalen zijn er ook niet meer.
Bij de veiligheidscontrole op de band van de X-ray zit geen weegschaalfunctie, dat zou zoals al eerder gemeld geen enkele toegevoegde waarde hebben omdat veel zaken juist uit de handbagage moeten.

Bij de gate wordt wel op afmeting gecontroleerd, als je niet zeker weet wat de afmetingen zijn of je weet dat ze net te groot zijn, niet in de rij staan als men oproept tot boarding, want dan loopt het personeel de rij af en bij de 'verdachte' handbagage wordt dan gevraagd om het in de afmetingen bak te stoppen, beter kom je als men bijna klaar is, je kan gewoon in de buurt zitten, en dan wil men vooral snel het boarding proces afmaken zodat de vlucht op tijd kan vertrekken en daar past niet bij jouw extra te laten betalen voor handbagage.
Ah oké, thanks voor de info. Op zich best logisch hoe het gaat, alles moet zo goedkoop en snel mogelijk, dus er zijn blijkbaar best wat trucjes te verzinnen.

Afmetingen met sowieso wel goed komen. En als de koffer in het bagageruim moet, soit.
pi_162495870
Franse luchtverkeersleiding is ook nog maar eens aan het staken, vanaf charleroi al vele vluchten geannuleerd. Van andere luchthavens weet ik het niet, gezellig gaan we ook eens vliegen.......
pi_165149213
Ryanair geeft momenteel 10 euro korting als je je gegevens invult bij MyRyanair. Moet je wel binnenkort een vlucht boeken. Misschien heeft iemand er wat aan: https://www.ryanair.com/n(...)-speciale-aanbieding
  woensdag 7 september 2016 @ 17:53:16 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165155344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:50 schreef MeesterBier het volgende:
Ryanair geeft momenteel 10 euro korting als je je gegevens invult bij MyRyanair. Moet je wel binnenkort een vlucht boeken. Misschien heeft iemand er wat aan: https://www.ryanair.com/n(...)-speciale-aanbieding
Kut dan ben ik te laat.
pi_165274575
Ik kan vanaf vandaag vervroegd inchecken, maar mij boeit het niet waar ik zit, moet ik dan alsnog een stoel kiezen of kan ik gewoon instappen en zitten waar zij me neerplanten?

Ik zit nu op ¤20 retour, ik wil juist voor de grap zo goedkoop mogelijk vliegen.
Ik vlieg ook op dezelfde dag nog terug, het is puur voor de ervaring om as cheap as possible te vliegen, dus ik zit niet te wachten op extra service :P
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 12 september 2016 @ 17:34:53 #62
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_165274962
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:14 schreef Aiciu het volgende:
Ik kan vanaf vandaag vervroegd inchecken, maar mij boeit het niet waar ik zit, moet ik dan alsnog een stoel kiezen of kan ik gewoon instappen en zitten waar zij me neerplanten?

Ik zit nu op ¤20 retour, ik wil juist voor de grap zo goedkoop mogelijk vliegen.
Ik vlieg ook op dezelfde dag nog terug, het is puur voor de ervaring om as cheap as possible te vliegen, dus ik zit niet te wachten op extra service :P
Check gewoon in. Waarom zou je dat niet doen? Stoel kiezen kan een extra service zijn tegen betaling dus dat doe je dan maar niet.
When all else fails, you always have delusion.
pi_165275090
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:14 schreef Aiciu het volgende:
Ik kan vanaf vandaag vervroegd inchecken, maar mij boeit het niet waar ik zit, moet ik dan alsnog een stoel kiezen of kan ik gewoon instappen en zitten waar zij me neerplanten?

Ik zit nu op ¤20 retour, ik wil juist voor de grap zo goedkoop mogelijk vliegen.
Ik vlieg ook op dezelfde dag nog terug, het is puur voor de ervaring om as cheap as possible te vliegen, dus ik zit niet te wachten op extra service :P
als je gewoon gratis incheckt 7 dagen voor vertrek krijg je een random stoel.
  maandag 12 september 2016 @ 17:52:15 #64
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165275328
Als je maar incheckt anders gaat jouw vliegtuig gewoon zonder jou.
pi_165290024
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 17:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

als je gewoon gratis incheckt 7 dagen voor vertrek krijg je een random stoel.
48uur voor vertrek is dat, tenminste bij mij wel afgelopen maand nog. Sinds ze dat vorig jaar ingevoerd hebben met de mogelijkheid om een stoel te kiezen heb ik het altijd daarop aan laten komen (gratis dus) en toch steeds bij elkaar kunnen zitten
pi_165290186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:01 schreef planethugo het volgende:

[..]

48uur voor vertrek is dat, tenminste bij mij wel afgelopen maand nog. Sinds ze dat vorig jaar ingevoerd hebben met de mogelijkheid om een stoel te kiezen heb ik het altijd daarop aan laten komen (gratis dus) en toch steeds bij elkaar kunnen zitten
Even terug kijken hoor, wanneer mijn laatste ryanair vlucht was.

April, Brussel - berlijn (2,50 retour en 9 stoelen voor mezelf _O_ ) Toen had je de keus nog om 30 dagen voor vertrek tegen betaling een stoel te kunnen kiezen en in te checken. 7 dagen voor vertrek ging toen de normale checkin open. Als je dan niet tegen betaling een stoel koos, kreeg je gratis een random stoel.

Met mensen op dezelfde boeking altijd wel samen gezeten bij een random stoel.
pi_165290262
Nou moet ik zeggen, tenzij je echt een van de extreme ryanair vluchten hebt van bijna 6 uur, boeit je stoel toch geen moer. Gewoon opvouwen en 2 uur je bek houden en nee schudden tegen krasloten.

Ryanair _O_ Ik mis het wel hoor. Van de week in barca bij de transavia bagage drop werden mensen naar voren gehaald in de rij omdat ze anders hun vlucht miste. Bij ryanair hadden ze je gewoon de vinger gegeven _O_
pi_165290267
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Even terug kijken hoor, wanneer mijn laatste ryanair vlucht was.

April, Brussel - berlijn (2,50 retour en 9 stoelen voor mezelf _O_ ) Toen had je de keus nog om 30 dagen voor vertrek tegen betaling een stoel te kunnen kiezen en in te checken. 7 dagen voor vertrek ging toen de normale checkin open. Als je dan niet tegen betaling een stoel koos, kreeg je gratis een random stoel.

Met mensen op dezelfde boeking altijd wel samen gezeten bij een random stoel.
Ik heb wel eens met een groep van 12 mensen of zo gereisd en ook die kwamen gewoon bij mekaar te zitten bij de random ryan air incheck. Sterker nog, sommigen daarvan kwamen kosteloos op de nooduitgangstoelen terecht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165290347
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb wel eens met een groep van 12 mensen of zo gereisd en ook die kwamen gewoon bij mekaar te zitten bij de random ryan air incheck. Sterker nog, sommigen daarvan kwamen kosteloos op de nooduitgangstoelen terecht.
Ja daarom. Krijg met die random checkins altijd iedereen op dezelfde rij zowat.
pi_165291219
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:14 schreef Yreal het volgende:
extreme ryanair vluchten hebt van bijna 6 uur
Ook dan zijn altijd van die klagende fatties of lange jannen die dit vooraf al konden weten.
pi_165291238
Welke vlucht van Ryanair duurt trouwens 6 uur? Ik heb wel eens Easyjet genomen van Jordanië naar Londen, ook best lang. :7
pi_165291258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook dan zijn altijd van die klagende fatties of lange jannen die dit vooraf al konden weten.
Beeld je eens in, Gran canaria naar Stockholm. Hoe vaak ze je wel niet kunnen proberen een powerbank aan te smeren... of dat ze je weer eens verleiden met een watertje voor 3 euro. :'(
pi_165291280
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Beeld je eens in, Gran canaria naar Stockholm. Hoe vaak ze je wel niet kunnen proberen een powerbank aan te smeren... of dat ze je weer eens verleiden met een watertje voor 3 euro. :'(
Geen probleem mee, sukkels die dat kopen houden mijn vlucht goedkoop.
pi_165297043
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:52 schreef BeamofLight het volgende:
Als je maar incheckt anders gaat jouw vliegtuig gewoon zonder jou.
Ik check wel in, maar ik vlieg meestal met Alitalia/KLM, heel soms AirFrance en dan heb je dat niet op die manier.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_165302413
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:14 schreef Yreal het volgende:

Ryanair _O_ Ik mis het wel hoor. Van de week in barca bij de transavia bagage drop werden mensen naar voren gehaald in de rij omdat ze anders hun vlucht miste. Bij ryanair hadden ze je gewoon de vinger gegeven _O_
Dat komt door het eigen falende beleid van Transvertragia door het minimale aantal incheckbalies open te doen voor de 3 vluchten naar Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam welke vertrekken vanaf Barcelona kort na elkaar in de avonduren.
Nu is dat op zich nog niet zo vreemd, maar Transavia kent geen online boarding pass voor de mobiele telefoon waardoor veel mensen dus gedwongen worden als deze ook alleen met handbagage reizen toch van deze incheck balie gebruik te maken...

Het is dan wel verstandig om mensen naar voren te halen, zeker omdat de 2 x per jaar vliegers relatief vroeg op de luchthaven zijn waardoor ze de andere passagiers eigenlijk in de weg zitten.
Ryanair heeft dat verplicht online inchecken, al dan niet met mobiele boarding pass, en stuk beter bedacht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')