abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:13:25 #176
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158843544
Topic naar GC geschopt.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 12:24:27 #177
8781 crew  Frutsel
pi_158843787
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef smegmanus het volgende:
Topic naar GC geschopt.
waarom niet naar VUU

:P
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:55:51 #178
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158844448
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

waarom niet naar VUU

:P
Die bestaat nie ;(
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_158852489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

waarom niet naar VUU

:P
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:55 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Die bestaat nie ;(
Ga is ff regelen jullie :*
Trotse Twentenaar
pi_158852548
Deze heb ik al heul lang in mn favorites op YT

pi_158853110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Deze heb ik al heul lang in mn favorites op YT

Jaaa, deze zocht ik laatst! Nice
pi_158856700
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef smegmanus het volgende:
Topic naar GC geschopt.
^O^
pi_158860382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
Deze heb ik al heul lang in mn favorites op YT

Die lach :')
pi_158860443
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:30 schreef koenie95 het volgende:

[..]

Jaaa, deze zocht ik laatst! Nice
Klote herrie _O-
  dinsdag 5 januari 2016 @ 23:55:38 #185
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_158862811
denken jullie dat dit jaar vuurwerk verboden wordt?
dat het ze gewoon gaat lukken om dit voor elkaar te krijgen?
de beperking van de tijden ging ook ineens heel erg snel.
ik hou mn hart vast...
pi_158863954
Nee man. Een hoop gezever het hele jaar door maar om 0:00u lijkt dat alles vergeten en knallen we in geordende chaos het nieuwe jaar in.
  woensdag 6 januari 2016 @ 00:58:07 #187
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158864035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 23:55 schreef Vlinderbom het volgende:
denken jullie dat dit jaar vuurwerk verboden wordt?
dat het ze gewoon gaat lukken om dit voor elkaar te krijgen?
de beperking van de tijden ging ook ineens heel erg snel.
ik hou mn hart vast...
Gaat voorlopig niet gebeuren.
Vanaf 2017 gaat het CE keurmerk over van richtlijn naar regel. Dan verander er wel het 1 en ander. Heel Europa (behalve Duitsland en Belgie waarschijnlijk) gaat categorie 3 vuurwerk voeren voor consumenten (oa. max. 5 gram flash voor knallers, 200gram kruit voor pijlen en max. 1000 gram kruit voor batterijen).
Duitsland gaat categorie 2 hanteren (max. 1 gram flash voor grondknallers, max. 500 gram kruit voor batterijen, en max 75 gram voor pijlen). Belgie twijfelt nog tussen categorie 2 en 3. Verkopers zoals Zena, Loots e.d. sturen aan op categorie 3. Die zien het wel zitten dat Nederlanders daar komen shoppen (als hier categorie 2 regel wordt)
Wat Nederland gaat doen is nog onduidelijk. Het ziet er naar uit dat het categorie 2 gaat worden. En dat zou voor de legale stokers een vooruitgang zijn. Flashkruit in de knallers (welliswaar maar 1 gram) en ik meen 5 gram buskruit (waar dat nu nog max. 2 gram mag zijn.
Tevens gaan de vuurpijlen van 40 naar 75 gram. En dat is een flinke stap naar voren.

Voor de liefhebbers van het zwaardere spul (shells, prof blokken, en big boys, delova rana, cobra etc) ziet het er somberder uit. Dat valt straks onder categorie 4, en wordt in heel Europa voor consumenten verboden. Dus geen internetshoppen meer, geen tripjes naar Polen, Tjechie en Italie meer enz.

Afschaffen van vuurwerk zie ik niet gebeuren, zeker omdat de schade, gewonden ed minder is dan vorige jaren.
Dat meldpunt vuurwerkoverlast heeft welliswaar meer meldingen dan vorig jaar. Maar daar schijnt ook geen ruk van te kloppen.
  woensdag 6 januari 2016 @ 09:33:48 #188
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158866123
Dat meldpunt is te triest voor woorden, shitload aan fake meldingen die erop staan.
Ik denk wel dat men steeds meer vuurwerkvrije zones in gaan stellen maar een verbod komt er (hopelijk) nog lang niet!
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_158866917
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 23:55 schreef Vlinderbom het volgende:
denken jullie dat dit jaar vuurwerk verboden wordt?
dat het ze gewoon gaat lukken om dit voor elkaar te krijgen?
de beperking van de tijden ging ook ineens heel erg snel.
ik hou mn hart vast...
Nah, het geweld en de schade neemt elk jaar af. Daarnaast heeft de secretaris dit jaar ook gezegd er niks voor te voelen. Die oog artsen die claimen dat vuurwerk verboden moet worden vanwege het oogletsel, tja.. dan zijn flapdrollen. Het ging om 12 personen dit jaar, totaal verwaarloosbaar.

Zoals het meldpunt voor vuurwerk overlast, waar dan 80.000 klachten binnen komen, dan zijn niet 80.000 unieke klachten. Dus het aantal mensen wat klagen is vele malen lager. De onderzoeken naar hoeveel procent van de Nederlanders het vuurwerk willen afgeschaft hebben zijn nooit onafhankelijk en goed uitgevoerd.

Bijvoorbeeld het eenvandaag panel, daar is zo vaak kritiek op geweest. Die claimen dat hun panel representatief is voor Nederland, terwijl dat niet zo is, het is representatief voor de kijker van eenvandaag. Andere onderzoeken zijn gewoon vragenlijsten op internet die mensen zouden kunnen invullen, mensen die dus tegen vuurwerk zijn vullen massaal zo'n enquête, terwijl neutrale mensen en voorstanders zich daar niet druk om maken.

Overweegt de overheid een verbod omdat de meerderheid een verbod wil, dan zal het eerst het CBS een goed en onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren. Dat is tot op heden nog nooit gedaan en ik vermoed dat de cijfers er dan ook heel anders uit zullen zien.

Daarnaast zou een verbod ook een hele grote stap zijn van de inperking van de vrijheid van het individu. Als je eenmaal vuurwerk verbied, waar ga je dan stoppen? Alcohol, tabak en clubs open tot 6 uur 's nachts... dat kan/moet dan zeer serieus overwogen worden om verboden te worden.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_158871317
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef smegmanus het volgende:
Topic naar GC geschopt.
Nice ! :D
pi_158873420
Druk bezig om op de site http://www.500gram.nl/ mijn favo's uit te kiezen..
pi_158873559
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Gaat voorlopig niet gebeuren.
Vanaf 2017 gaat het CE keurmerk over van richtlijn naar regel. Dan verander er wel het 1 en ander. Heel Europa (behalve Duitsland en Belgie waarschijnlijk) gaat categorie 3 vuurwerk voeren voor consumenten (oa. max. 5 gram flash voor knallers, 200gram kruit voor pijlen en max. 1000 gram kruit voor batterijen).
Duitsland gaat categorie 2 hanteren (max. 1 gram flash voor grondknallers, max. 500 gram kruit voor batterijen, en max 75 gram voor pijlen). Belgie twijfelt nog tussen categorie 2 en 3. Verkopers zoals Zena, Loots e.d. sturen aan op categorie 3. Die zien het wel zitten dat Nederlanders daar komen shoppen (als hier categorie 2 regel wordt)
Wat Nederland gaat doen is nog onduidelijk. Het ziet er naar uit dat het categorie 2 gaat worden. En dat zou voor de legale stokers een vooruitgang zijn. Flashkruit in de knallers (welliswaar maar 1 gram) en ik meen 5 gram buskruit (waar dat nu nog max. 2 gram mag zijn.
Tevens gaan de vuurpijlen van 40 naar 75 gram. En dat is een flinke stap naar voren.

Voor de liefhebbers van het zwaardere spul (shells, prof blokken, en big boys, delova rana, cobra etc) ziet het er somberder uit. Dat valt straks onder categorie 4, en wordt in heel Europa voor consumenten verboden. Dus geen internetshoppen meer, geen tripjes naar Polen, Tjechie en Italie meer enz.

Afschaffen van vuurwerk zie ik niet gebeuren, zeker omdat de schade, gewonden ed minder is dan vorige jaren.
Dat meldpunt vuurwerkoverlast heeft welliswaar meer meldingen dan vorig jaar. Maar daar schijnt ook geen ruk van te kloppen.
Het is mij nog niet duidelijk of hier ook nog sprake is van het RACT waar eerder over gesproken werd. Landen mogen zo hun eigen aanpassingen doorvoeren binnen de kaders van de gestelde wetten en zo wilde NL niet overgaan op de 75gr voor vuurpijlen, grondknallers met flash, und so.

Kennelijk is de aanpassing van het vuurwerkbesluit sinds sept. 2015 van kracht maar ik kan er zo geen specificaties in terug lezen over bijv. het aantal grammen per shot, single shots, matten en rollen, pijlen, etc.

Daarnaast is het nog maar de vraag of Polen mee gaat doen met deze regel. Ze horen op dit moment nog niet bij de EU waar dit besluit geldend is, samen met een hoop aantal andere landen.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2015-332.html
pi_158874350
Het lijkt me ook dat 'het alternatief' niet te doen is.
het kost volgens mij meer aan politiekracht bij crowdcontrol met vuurwerkshows dan nu met particulierenafsteek. Zeker als er 'dreiging' blijft.
Daarnaast zijn er natuurlijk veel te weinig mensen met een vergunning om professioneel vuurwerk af te steken om het hele land van shows te voorzien in de nieuwjaarsnacht.
pi_158877339
quote:
6s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het lijkt me ook dat 'het alternatief' niet te doen is.
het kost volgens mij meer aan politiekracht bij crowdcontrol met vuurwerkshows dan nu met particulierenafsteek. Zeker als er 'dreiging' blijft.
Daarnaast zijn er natuurlijk veel te weinig mensen met een vergunning om professioneel vuurwerk af te steken om het hele land van shows te voorzien in de nieuwjaarsnacht.
Sowieso is die hele industrie in NL zo bekrompen als wat, als het gaat om vuurwerk. Sinds die knal in Enschede is er zoveel bureaucratische rompslomp ontstaan mbt opslag, vervoer, tot ontbranding brengen, vergunningen en verzekering dat het voor 'avarage Joe' niet meer leuk is om de wereld van de professionele beziger binnen te stappen.

Daarnaast denkt de anti-consumentenvuurwerk-lobby veel te bekrompen en kortzichtig over alternatieven, afschaffing en regulering. Ze leggen veel te makkelijk de verantwoording neer bij gemeente, politie en overheid.

Ik weet niet hoe het in Rotterdam er aan toe gaat. In Berlijn dit jaar was er ook een enorme vuurwerkshow met live muziek bij de Brandenburger Tor.

Ik ben daar niet geweest, een vriend van me heeft daar enkele jaren geleden gestaan en er is geen doorkomen aan. Als hutjemutje op elkaar, je kont keren is geen optie, uren van te voren aanwezig zijn voor een fatsoenlijke plek. Iets dat ik (persoonlijk) alleen doe tijdens een groot concert, waar ik zelf voor betaald heb.

De chaos en absolute feestvreugde die ontstaat stipt om 0:00u valt niet te vervangen voor een centraal vuurwerk. Het is te massaal en omvangrijk en ik zie ook niet dat het ooit helemaal zal verdwijnen.

In 2013/2014 koos ik er voor O&N in Brugge te vieren. Grootste domper ooit. Enorme show op het centrale plein. In de rest van de stad zo ontzettend doods en kalm, als of iedereen lag te slapen.
pi_158937421
Iedereen dit al gezien?

Daarom is illegaal illegaal en daarom is het niet handig om een centraal vuurwerkshow te hebben aangezien er nog altijd idioten zijn die dit kunnen doen. In het filmpje was iedereen op afstand aan het kijken, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ook vele die dronken zijn en niemand met een vuurwerkbril. Dit is eigenlijk meer dan het logisch gevolg.

Ik geef trouwens deze post een 14.gif. Zal hij wel nodig hebben.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 20:02:32 #196
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158938246
Lijkt alsof ie het niet eens in de gaten heeft....
Daarom ben ik niet zo van de zware knallers, die meuk mogen ze van mij direct verbieden :r
En ja, grote steden, centrale plekken en hersenloze (en vingerloze) rastokkies die met zwaar spul lopen te stoken. Heb er geen medelijden mee.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_158938289
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:02 schreef smegmanus het volgende:
Lijkt alsof ie het niet eens in de gaten heeft....
Daarom ben ik niet zo van de zware knallers, die meuk mogen ze van mij direct verbieden :r
Zolang je er goed mee omgaat is er weinig aan de hand.


Hahaahha hand.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 20:12:50 #198
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158938551
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:04 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Zolang je er goed mee omgaat is er weinig aan de hand.

Hahaahha hand.
Klopt, zo zijn er genoeg die er wel mee overweg kunnen.
En die het niet kunnen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 20:15:31 #199
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158938640
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:34 schreef Qunix het volgende:
Iedereen dit al gezien?

Daarom is illegaal illegaal en daarom is het niet handig om een centraal vuurwerkshow te hebben aangezien er nog altijd idioten zijn die dit kunnen doen. In het filmpje was iedereen op afstand aan het kijken, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ook vele die dronken zijn en niemand met een vuurwerkbril. Dit is eigenlijk meer dan het logisch gevolg.

Ik geef trouwens deze post een 14.gif. Zal hij wel nodig hebben.
Gezien op een andere site ja.
Waarom is illegaal vuurwerk illegaal dan? Omdat hij het voor de tweede keer aan wilde steken terwijl het nog gewoon brandde?
Zoiets kan ook gebeuren als je met je domme hoofd boven een legale cake gaat hangen terwijl die aan is.
Illegaal vuurwerk (en dan doel ik vooral op het Italiaanse spul) is gewoon harstikke veilig. Het vuurwerk is vaak beter afgewerkt (minder kruitlekkage) en er wordt vaak beter en langer lont gebruikt. Het heeft een goede vertraging en er zijn vrijwel geen weigeraars. Vuurwerk in handen van geestelijk incapabele personen is altijd gevaarlijk. En dat staat los van het feit of het legaal of illegaal is. Illegaal vuurwerk is in landen als Italie en Polen gewoon legaal. Als het gevaarlijk zou zijn, dan werd het daar toch ook gewoon verboden.
Je lijkt wel iemand van de Nederlandse regering/politie die onwetenden probeert te waarschuwen voor het levensgevaarlijke vuurwerk uit Polen en Italie dat de kracht heeft van een handgranaat, en uiterst explosief is.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 20:39:42 #200
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158939299
Dat is een ander verhaal. Het punt is natuurlijk dat wanneer je centrale shows gaat geven je dit volk er ook bij gaat krijgen. Nu is/zijn/waren het zijn eigen vingers maar een volgende keer flikkert iemand hem in een menigte met een dronken kop.

Daarom moet de traditie ook gewoon blijven in zijn huidige vorm.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')