abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:57:30 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158199797
quote:
Op zaterdag 12 december 2015 @ 16:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Over usefull idiots gesproken, doe 's de groetjes aan mainport.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158199949
En felicitaties voor wie ze toekomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:45:38 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158201165
Hoe zou het met Gellius zijn?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158202865
Zoveel manieren waarop ik de groetjes terug kan doen; door alleen al op de link van de quote te klikken een schat aan informatie. Of neem de ironie van 'usefull' idiots. Maar het is te makkelijk, veel te makkelijk. Nee, ik ben blij dat iemand aan me denkt, dat ik op een internetforum niet onopgemerkt ben gebleven.
pi_158203271
Bijzonder veel films gaan over het morele vraagstuk of het doel de middelen heiligt. De kwestie wordt in een vrij extreme casus geplaatst en de les is altijd ondubbelzinnig: het doel heiligt de middelen niet. Een duidelijke afwijzing van het consequentionalistisch denken. Wat schetst mijn verbazing? In het dagelijks leven trekt men zich daar weinig van aan, vrijwel alles wordt beredeneerd vanuit de uitkomst, doelrationeel noem je dat ook wel. Het is de standaard om zo te argumenteren, er wordt niet gedacht vanuit (individuele) waarden, en wanneer je zulks aangeeft: 'Dit is niet mijn rationaliteit, vriend,' zegt men dat je dat mag vinden, dat je er bovendien vrij extreem gedachtegoed op nahoudt, maar dat je je toch moet schikken. Ik mag protesteren, ja dat is mijn recht, het voelt alsof ik tegen de cipier zeg: 'Ik ben het er niet mee eens!' en hij zegt: 'Ik zal het noteren.'
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:19:51 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158203522
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Mainport het volgende:
Zoveel manieren waarop ik de groetjes terug kan doen; door alleen al op de link van de quote te klikken een schat aan informatie. Of neem de ironie van 'usefull' idiots. Maar het is te makkelijk, veel te makkelijk. Nee, ik ben blij dat iemand aan me denkt, dat ik op een internetforum niet onopgemerkt ben gebleven.
Dat is dan toch iets tenminste. En nog wel op de FP.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158230909
Laten we deze week beginnen met een pleidooi tegen demografische kenmerken, en voor sociologische.

Niet 'vooral blanke, hoogopgeleide mensen uit de grote steden vinden dit of dat', maar: de bourgeoisie.

Niet: de allochtone tasjesdief, maar: de kansarme tasjesdief.

Waarom? Omdat sociologische kenmerken meer verklarende werking hebben en demografische kenmerken kwetsend kunnen zijn. Misschien ben je wel een een blanke hoogopgeleide man uit Zutphen.

Over mannen gesproken, die plegen demografisch gezien veel meer misdaden dan allochtonen. Alle mannen het land uit!

Wat onverlet laat dat als je een sociologische typering geeft, hij wel moet kloppen. Zo wordt de VVD consequent 'de liberalen' genoemd, een knap staaltje framing. Noem ze gewoon wat ze zijn, conservatieven.
pi_158230952
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:16 schreef Mainport het volgende:
Wat onverlet laat dat als je een sociologische typering geeft, hij wel moet kloppen. Zo wordt de VVD consequent 'de liberalen' genoemd, een knap staaltje framing. Noem ze gewoon wat ze zijn, conservatieven.
Hoe gaan we de conservatieven voortaan dan noemen?
  maandag 14 december 2015 @ 08:37:22 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158231033
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 08:25 schreef k_man het volgende:

Hoe gaan we de conservatieven voortaan dan noemen?
VVD'ers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158231040
Ik zat in het café met een vriend die het goed voor elkaar heeft op de goede manier: hij doet wat hij wil en komt ermee weg. Nu zeg ik je, iets beters bestaat niet. Over naar mij: volgens mijn fysiotherapeut ben ik inmiddels chronisch rugpatient. De vriend die toevallig geneeskunde studeert, zijn derde studie - hij heeft rijke anti-establishment ouders - vertelde dat een van de belangrijkste indicatoren dat de rugpijn voorbij zal gaan, is of je je werk leuk vindt. 'Dan ben ik mooi in de aap gelogeerd!' zei ik. Ach ja, het heeft ook zijn voordelen. Waar de fysieke pijn komt, gaat de mentale pijn weg. Inmiddels zat ik al een stuk vrolijker in het café, maar niet te lang, barkrukken zijn nauwelijks vol te houden.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 09:09:27 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158231340
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
"Als je om het milieu geeft, moet je geen kinderen nemen en op die manier bijdragen aan de overbevolking" is een drogreden. Alsof je niet én om het milieu kunt geven én op een andere manier een duurzame bevolking van de aarde na kunt streven.

Het is eenzelfde denkfout die vegetariërs lang hebben gemaakt tot ze tot het inzicht kwamen dat je ook mindering van de vleesconsumptie kunt propageren en daarmee misschien wel nog veel meer bereikt.
Het ging meer over het hele symptoom dat men én iets voor het milieu wil doen én daarvoor geen luxe in wil leveren. Natuurlijk sluit het één het andere niet uit maar het is wel een heel voorwaardelijke manier van om het milieu geven. "Ik geef wel om het milieu als ik er zelf maar geen last van heb"

Net als bij de het vegetariër argument vind ik ook bij deze milieu beweging dat het beestje bij de naam genoemd kan worden, en dus aangeven dat ze een beetje op het milieu letten. En niet dat ze "goed" zijn voor het milieu. Dat is als je de menselijke factor uitsluit van het milieu trouwens, want een flatgebouw is een prachtig voorbeeld van milieu natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 14-12-2015 09:52:19 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 09:58:19 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158231865
Ik snap niet dat het niet over het algemeen vreemd gevonden worden wordt als mensen zeggen dat ze aan het milieu denken en vervolgens dan iets aanhalen wat aanwijsbaar niet goed voor het milieu is.

Ik ben goed voor het milieu want ik ga met de trein naar "x". Terwijl het veel logischer is om te zeggen ik ben goed voor het milieu want ik ga niet naar "x". Dan wordt er gezegd hij gaat in ieder geval niet met de auto naar "x", dus met de trein is beter. Maar dan kun je toch ook zeggen ik ben goed voor het milieu want ik ga met de auto naar "x" en niet met het vliegtuig. Terwijl niemand gaat zeggen dat met de auto gaan goed voor het milieu is. Ik snap het gewoon niet.

;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 08:53:10 #13
42184 crew  DaMart
pi_158254227
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik snap niet dat het niet over het algemeen vreemd gevonden worden wordt als mensen zeggen dat ze aan het milieu denken en vervolgens dan iets aanhalen wat aanwijsbaar niet goed voor het milieu is.

Ik ben goed voor het milieu want ik ga met de trein naar "x". Terwijl het veel logischer is om te zeggen ik ben goed voor het milieu want ik ga niet naar "x". Dan wordt er gezegd hij gaat in ieder geval niet met de auto naar "x", dus met de trein is beter. Maar dan kun je toch ook zeggen ik ben goed voor het milieu want ik ga met de auto naar "x" en niet met het vliegtuig. Terwijl niemand gaat zeggen dat met de auto gaan goed voor het milieu is. Ik snap het gewoon niet.

;(
En als die persoon nou de fiets zou pakken naar "x", als de afstand daar geschikt voor is?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 08:57:18 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158254268
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

En als die persoon nou de fiets zou pakken naar "x", als de afstand daar geschikt voor is?
Tja het is een onzin argument van mijn kant. Ik heb het idee dat mensen uberhaupt niet zo goed voor het milieu zijn in de zin zoals we het milieu nu definiëren. In mijn definitie is alles natuur want ik geloof niet in iets boven natuurlijks en in dat opzicht zijn wij mensen de natuur en er per definitie prima voor, zelfs als we uiteindelijk hier niet meer zouden kunnen leven dan is dat ook weer prima voor de natuur, alleen andere natuur dan voorheen.

Het enige wat we kunnen doen is milieu verplaatsing en daar zijn verschillende vormen voor die eventueel weer andere resultaten hebben maar minder milieu krijg je er niet door.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158254750
Bosbeetle, eigenlijk is alles wat je doet slecht voor het milieu ja. Maar als je dat werkelijk onder ogen ziet, kun je beter helemaal stoppen met proberen iets goed te doen, of een keuze te maken die relatief beter is dan een andere keuze. Dat is gewoon menselijk toch? Je wilt als je probeert een bewuste keuze te maken, door bijvoorbeeld in de spits in een overvolle trein te gaan staan als je van je werk naar huis gaat, wel het idee hebben dat dat iets goeds oplevert. Anders kun je net zo goed lekker met je kont in de auto gaan zitten, zoals zoveel andere mensen. Het is niet zo dat mensen dit soort dingen voor hun lol doen. Als ik dus zie hoe druk het is in die spits in de treinen en op de wegen, en dan bedenk hoeveel mensen dit dag in dag uit moeten doen, dan kan ik me niet voorstellen dat ze dat echt voor hun plezier doen. Dus de keuze om helemaal niet van A naar B te gaan, hebben mensen doorgaans niet. Of ze hebben niet het idee dat ze die keuze hebben.

Tja, alles wat je doet is een druppel op een gloeiende plaat, toch? En dan voelt dat natuurlijk arbitrair, want dat is het ook.

Ik zat afgelopen weekend dus toevalligerwijs veel op de weg. Dat zit ik eigenlijk bijna nooit, want ik ben een fietser, heb geen rijbewijs, en gebruik de auto (die mijn vriend dan rijdt) sporadisch. Maar dan valt me op hoe ongelooflijk druk het is op de Nederlandse wegen. En je ziet natuurlijk vooral mensen alleen in een auto zitten. Of hooguit met z'n tweetjes.
Nu kun je gaan filosoferen wat maakt dat mensen het kennelijk toch massaal doen: met z'n allen in je eentje in de file staan. Maar interessanter is natuurlijk om te denken hoe je dit kunt ombuigen. Dat kan natuurlijk, maar dan moet er op grote schaal veel veranderen, in onze economie, hoe we ons werk inrichten, het openbaar vervoer. We zitten vast in een manier van leven waar gewoon moeilijk aan te ontkomen lijkt. Nu kan ik wel lekker trots zijn op mijzelf dat ik zo weinig in een auto zit en dus goed bezig ben, maar het maakt natuurlijk geen donder uit, want andere mensen doen dat massaal wel, en dat ik geen rijbewijs heb, komt echt niet door het milieu maar simpelweg omdat ik een angsthaas ben.

Als je die manier van leven wilt veranderen, moet je het groots aanpakken en niet op individueel niveau mensen aanspreken. Zoals ook het rijden in milieuvriendelijkere auto's uiteindelijk niet de keuze van een individu zou moeten zijn, maar gewoon van bovenaf bepaald.

Dat geldt eigenlijk voor al deze zaken. Het is ook behoorlijk vergaand als ik een enorme kinderwens opzij zou zetten voor het milieu als dit uiteindelijk voor het grotere geheel zo weinig oplevert. Dan zou ik van mijzelf een martelaar gaan maken: kijk eens hoe ik lijd voor het Hogere Doel. En ik zou dan gegarandeerd verbitterd raken omdat mensen om mij heen wel gewoon kinderen krijgen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 09:51:55 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158254918
Tja ik denk dat ik me daar het vaakst aan stoor "kijk eens hoe goed ik doe voor het hogere doel". Doe dat gewoon zonder de suggestie te wekken dat wat je doet bijzonder is. Er is een hele berg mensen die in allerhande media gaan roeptoeteren dat wat ze doen bijzonder en geweldig goed voor het milieu is, terwijl wat ze doen gewoon "normaal" is. Kijk ik eet seizoensgroeten dat is goed voor het milieu, ik vind het niet meer dan logisch dat ik boontjes eet als die in de tuin groeien en aarbeien als die er groeien.

Wat er (vooral hier in het westen trouwens) voornamelijk gebeurt is dat we iets introduceren wat behoorlijk slecht voor het milieu is, maar wel erg gemakkelijk. En vervolgens trots gaan doen dat we een oplossing hebben gevonden voor iets wat we zelf geïntroduceerd hebben.

Het voelt vaak zo ik gooi een emmer met afval op de straat en ga dat vervolgens opvegen, kijk mij eens goed bezig zijn.Van mij mag er meer benadrukt worden dat bepaalde luxe zaken vreemd zijn en die luxe niet nastreven "normaal". In plaats van die luxe is "normaal" en het niet nastreven is "goed".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 09:53:07 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158254933
Ik heb letterlijk op tv een BNer horen zeggen dat hij goed voor het milieu is omdat hij z'n zwembad niet meer gebruikt.....

Ik ben ook heel goed voor het milieu omdat ik geen zwembad heb. 8)7
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158259690
Het is helemaal niet normaal om bewust te kiezen om seizoensgroenten te eten. We leven in volledig verstedelijkte gebieden waar mensen werkzaam zijn in dienstverlenende beroepen, en/of kantoorwerk doen. Mensen groeien helemaal niet op met een besef van wat seizoensgroenten zijn. Mensen gaan naar de supermarkt om hun boodschappen te doen, vinden het vanzelfsprekend dat ze daar van alles kunnen kopen. Die manier van leven is decennialang zo ontwikkeld, daar is de economie op gebouwd, dus die manier van leven is van alle kanten gestimuleerd, daar zijn vrijwel nooit vragen bij gesteld of kanttekeningen bij geplaatst en als dat gebeurde werden die niet serieus genomen. Of je was een hippie/geitenwollensok. Dus dat is normaal geworden. Wat jij normaal vindt, is duidelijk niet de norm. Het verbaast mij dat je dat niet in de gaten hebt.

En nog even ter aanvulling over wat wel/niet 'bijzonder' is: als iemand een grote kinderwens opzij zet voor het milieu dan zou dat een ongelooflijk offer zijn en ontzettend bijzonder. Het is dus ook heel vreemd om te doen alsof dat 'normaal' zou zijn. Daarom is het ook duidelijk dat, beetje vergelijkbaar met dat ik geen rijbewijs heb,mensen die stellen dat het belachelijk is dat mensen nog kinderen krijgen zelf geen sterke kinderwens hebben. Dat begrijp je dus niet wat je zegt. Zoals ik, als geen rijbewijsbezitter, ook heel gemakkelijk kan gaan roepen hoe belachelijk het is dat mensen zo gehecht zijn aan hun auto. Dat is dan alleen maar bewijs van mijn onbegrip en gebrek aan inlevingsvermogen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Franny_G op 15-12-2015 15:01:56 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:24:21 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158260262
Seizoensgroenten kosten bijna niks. Er is dus wel degelijk een prijsprikkel om daarvoor te kiezen. Wat mij betreft mocht er welk een extra heffing komen op aardbeien in December, vanwege het invliegen vanuit een ver en warm land.
Zo'n heffing werkt trouwens ook 100x beter dan een moreel appel, waar niemand zich iets van aantrekt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 15:27:37 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158260327
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:48 schreef Franny_G het volgende:
Het is helemaal niet normaal om bewust te kiezen om seizoensgroenten te eten. We leven in volledig verstedelijkte gebieden waar mensen werkzaam zijn in dienstverlenende beroepen, en/of kantoorwerk doen. Mensen groeien helemaal niet op met een besef van wat seizoensgroenten zijn. Mensen gaan naar de supermarkt om hun boodschappen te doen, vinden het vanzelfsprekend dat ze daar van alles kunnen kopen. Die manier van leven is decennialang zo ontwikkeld, daar is de economie op gebouwd, dus die manier van leven is van alle kanten gestimuleerd, daar zijn vrijwel nooit vragen bij gesteld of kanttekeningen bij geplaatst en als dat gebeurde werden die niet serieus genomen. Of je was een hippie/geitenwollensok. Dus dat is normaal geworden. Wat jij normaal vindt, is duidelijk niet de norm. Het verbaast mij dat je dat niet in de gaten hebt.

En nog even ter aanvulling over wat wel/niet 'bijzonder' is: als iemand een grote kinderwens opzij zet voor het milieu dan zou dat een ongelooflijk offer zijn en ontzettend bijzonder. Het is dus ook heel vreemd om te doen alsof dat 'normaal' zou zijn. Daarom is het ook duidelijk dat, beetje vergelijkbaar met dat ik geen rijbewijs heb,mensen die stellen dat het belachelijk is dat mensen nog kinderen krijgen zelf geen sterke kinderwens hebben. Dat begrijp je dus niet wat je zegt. Zoals ik, als geen rijbewijsbezitter, ook heel gemakkelijk kan gaan roepen hoe belachelijk het is dat mensen zo gehecht zijn aan hun auto. Dat is dan alleen maar bewijs van mijn onbegrip en gebrek aan inlevingsvermogen.
Dat kinderwens gebeuren zul je mij nooit niet bijzonder horen noemen, ik vind het slechts apart dat je kinder argument niet vaker hoort in de milieu discussie, maar begrijp heel goed waarom mensen een kinderwens zouden hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158271630
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat kinderwens gebeuren zul je mij nooit niet bijzonder horen noemen, ik vind het slechts apart dat je kinder argument niet vaker hoort in de milieu discussie, maar begrijp heel goed waarom mensen een kinderwens zouden hebben.
Sorry, maar je hoeft niet geniaal te zijn om te bedenken dat er misschien verband is tussen het een en het ander. Namelijk: dat de meerderheid van de mensen een (sterke) kinderwens heeft, en dat je dit argument niet vaker hoort.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158272201
Jullie draaien om het punt heen.

In de milieu- en andere discussies noemen ze dit de individualisering van verantwoordelijkheid: een betere wereld begint bij jezelf. Alleen is dat niet zo. Het is individuele symboliek voor een globaal probleem. Kennelijk is het lastig te begrijpen dat bepaalde problemen door de georganiseerde samenleving opgelost moeten worden, genaamd de overheid. In dit geval zelfs alle overheden samen. Die hele individuele verantwoordelijkheid (lichtje uit, geen vlees) is een logical fallacy: een redenering die aannemelijk lijkt, maar niet klopt. Penny wise, pound foolish.

Claudia maakte een terecht punt waar jullie overheen lezen:

quote:
Het is eenzelfde denkfout die vegetariërs lang hebben gemaakt tot ze tot het inzicht kwamen dat je ook mindering van de vleesconsumptie kunt propageren en daarmee misschien wel nog veel meer bereikt.
Bewustwording is het hoogste doel.
pi_158272533
http://www.nrc.nl/next/20(...)bestaat-niet-1567263

quote:
Maar twee jaar later, toen in Europa de eurocrisis begon, dicteerden de financiële instellingen alweer wat er moest gebeuren met schuldenlanden als Portugal en Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel vond daar niets vreemds aan en sprak op een persconferentie zelfs van ‘marktconforme democratie’. Er bestaat geen alternatief voor de markteconomie, doceerde ze. De politiek moet doen wat de markten dicteren: ‘het is de kunst om de medezeggenschap van het parlement zodanig vorm te geven, [...] dat aan de markten de juiste signalen worden afgegeven.’

Maar wie of wat zijn die markten dan, vraagt Haegens zich af, en wat willen ze? Om antwoord te geven op deze vraag, begint hij aan een knappe zoektocht naar de vrije markt. (...)

Hij verdiept zich ook in de markt van paprika’s. Maar zelfs de prijs van dit simpele product waarvoor de wetten van de neoklassieke theorieën zeker zouden moeten gelden, wordt niet alleen bepaald door vraag en aanbod. Nergens vindt Haegens de vrije markt waarvan de neoklassieke economen alle heil verwachtten. Markten zijn nooit vrij, zo blijkt, meestal is de overheid er van begin af aan bij betrokken met bijvoorbeeld regels en voorschriften en altijd zijn er ‘verstoringen’, zoals monopolies en inflexibele prijzen en lonen.

De vrije markt is fictie en de onzichtbare hand bestaat niet. In veel opzichten vindt Haegens dit een bevrijdend inzicht. Want als de vrije markt net als het communisme een utopie is, dan is ‘marktconforme democratie’ onzin en hoeven politici ook niet te gehoorzamen aan de vermeende dictaten van de markt.

En in dat geval is er wél een alternatief voor de markteconomie, schrijft hij aan het slot van zijn uiteindelijk optimistische betoog. Er is een andere economie mogelijk: ‘„Onder het asfalt ligt het strand”, luidde een bekende leus in de rebelse dagen van 1968. Ik zou het anders willen formuleren. Onder een dun laagje kapitalisme ligt een socialere, menselijke economie verstopt. Smachtend om door ons naar het oppervlak te worden gehaald.’
Als je hem niet kunt lezen, even incognitomodus aanslingeren.
pi_158276770
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:49 schreef Mainport het volgende:
Jullie draaien om het punt heen.

In de milieu- en andere discussies noemen ze dit de individualisering van verantwoordelijkheid: een betere wereld begint bij jezelf. Alleen is dat niet zo. Het is individuele symboliek voor een globaal probleem. Kennelijk is het lastig te begrijpen dat bepaalde problemen door de georganiseerde samenleving opgelost moeten worden, genaamd de overheid. In dit geval zelfs alle overheden samen. Die hele individuele verantwoordelijkheid (lichtje uit, geen vlees) is een logical fallacy: een redenering die aannemelijk lijkt, maar niet klopt. Penny wise, pound foolish.

Claudia maakte een terecht punt waar jullie overheen lezen:

[..]

Bewustwording is het hoogste doel.
Ik heb er inderdaad teveel tekst voor gebruikt, maar toch heb ik dit ook opgeschreven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158291683
Wat een geouwehoer allemaal, :r.

Tenminste, daar ben ik gemakshalve van uitgegaan. Geen letter heb ik gelezen!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 16 december 2015 @ 21:05:56 #26
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_158292416
Wat heb je dán toch al die tijd gedaan?
  woensdag 16 december 2015 @ 21:30:13 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158293293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:00 schreef Mainport het volgende:
http://www.nrc.nl/next/20(...)bestaat-niet-1567263

[..]

Als je hem niet kunt lezen, even incognitomodus aanslingeren.
Ik las deze post vanmiddag al, en snapte niet wat je met 'incognitomodus' bedoelde. Toen zag ik toevallig de link NRC. Je kunt dus gewoon meer artikelen lezen als je de incognitomodus iedere keer aanzet! Goede tip! Ik was allang door mijn 'tegoed' heen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158301189
Mijn vriendin ligt in bed, ik wil niet slapen en de wijn smaakt nog goed. 'Waarom zucht en steun je zo?' vraagt ze. Ik lees een column, zeg ik, van Ellen Deckwitz. Ik begon aan de column om me te ergeren, heel geborneerd, ik weet het, maar het moet gezegd, omdat Ellen Deckwitz tal van juryschnabbels meepikt in de aspirantschrijvers-business, daarmee maak je je automatisch tot een doelwit. Let wel dat ik het niet over haar mediapersoonlijkheid wil hebben, het is veel te simpel om daarover te kankeren, laten we dat juist doen over de inhoud waarmee ze haar aanwezigheid legitimeert.

Goed, de column dus. Het cliché over vrouwelijke columnisten is waar, moet ik het nog benoemen, nee dat doe ik niet. Zoals Arnon Grunberg zegt: het werk spreekt voor zichzelf.

quote:
Als dank voor een optreden kreeg ik een fles wijn. Ontzettend attent, alleen: 1. ik drink niet, 2. treed meerdere keren per week op en 3. krijg na afloop altijd een fles wijn. Ik heb mijn kelder inmiddels zo vol met flessen staan dat er haast geen plek meer is voor kinderen. De organisator zag dat ik een beetje sip keek en nam de wijn terug. ‘We sturen je iets moois, komt goed’, zei hij.

Twee dagen later ging de bel. Er stond een postbezorger met een orchidee die zo groot was dat ik ervoor moest tekenen. Anderhalve meter aan stam, drie meter aan bloesemachtige kroonluchters. Het leek wel de Dolly Parton van het plantenrijk. Ik slikte, maar een gegeven bloem kijk je niet in de kelk, dus nadat ik de plant de trap op had gesjouwd, gingen mijn geliefde en ik de plant door het huis slepen, om hem een plekje te geven. Maar waar we hem ook neerzetten, overal leek de omgeving van de plant meteen te veranderen in het interieur van een woonwagen.
Ik heb er weinig aan toe te voegen, ook kritiek op de inhoud is soms veel te makkelijk, mijn enige vraag is: is dit nu een typisch Nieuwe Kleren van de Keizer-voorbeeld, of weet ze het zelf ook eigenlijk wel, en is die honderd euro per column mooi meegenomen, don't ask, don't tell. Hoe gaat het inmiddels met Renske van der Greef? Aaf heeft een lange adem, door haar achternaam, net als Sylvia Witteman, door haar echtgenoot, en Hanna Bervoets heeft tegenwoordig een mooie klus als parttime televisierecensent.

Nee, ik ben blij met iemand als Carolien Roelants, die laat zien hoe het ook kan.
pi_158301306
Ik zat in het café met een wijze vriend.

Ik zie zelf niets in de valse verering van klassieke denkers, omdat ze nu eenmaal de eersten zijn die opgeschreven werden of erger nog, omdat ze omgeven zijn met een allure die een soort geleerdheid met zich meebrengt. Je moet ideeën beoordelen op hun eigen merites. En jezelf zeker niet verliezen in het academische lingo van vastgestelde definities die totaal afwijken van wat er in de volksmond mee bedoeld wordt. Zoals Maarten van Rossem zei: ik zou best een potje willen discussiëren met Socrates. Daarom schroom ik niet mijn wijze vriend onder hetzelfde rijtje te scharen: een doodgewone getergde man met een goed retorisch apparaat.

We hadden het over potentie, het waarmaken van je potentie om precies te zijn, hij vond het een doos van Pandora die niet geopend dient te worden. Hij zei: je moet je potentie met rust laten, het is net een fles wijn, er zit veel minder in dan je denkt.

En ik dacht: allemachtig... je omgeving teleurstellen, dat gebeurt nu eenmaal, maar jezelf, dat kan ik me niet voorstellen. Een echte man heeft geen enkele verwachting van zichzelf. 'Wat ben jij nou voor kerel,' zei ik, 'hoe kom je aan die zonderlinge ideeën?' Ik zei: op het moment dat je denkt in termen van potentie en verwachtingen, geef je een bepaalde zingeving aan je bestaan, je gelooft dat er werkelijk iets te bereiken valt, ik dacht dat je wel beter wist. Hij gaf me een hand en we proostten op een avond om nooit meer te herinneren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mainport op 17-12-2015 07:36:06 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 07:48:45 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158301402
Och, al die columns, ik lees ze niet. Alleen die van Bas Heijne en Marcel van Roosmalen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158301868
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:03 schreef sigme het volgende:
En felicitaties voor wie ze toekomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158302000
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 06:37 schreef Mainport het volgende:

Nee, ik ben blij met iemand als Carolien Roelants, die laat zien hoe het ook kan.
Ik lees geen columns, maar ik heb me afgelopen week weer eens aan een boek van een Nederlandse schrijfster gewaagd. Misschien wel erger nog dan de niemendalletjes van columnisten is het geforceerd literaire van menig schrijver, zo ook deze schrijfster.

Maar het ging over O+ Ted Hughes O+, dus dat maakte een hoop goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158302003
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is al weer 5 dagen geleden.
Aldus.
pi_158302091
Ik gooi er een plaatje in, misschien duikt G. dan weer op.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158310107
quote:
5s.gif Op woensdag 16 december 2015 21:05 schreef broer het volgende:
Wat heb je dán toch al die tijd gedaan?
SSDD.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158349853
Je geloof in Sinterklaas, je geloof niet in Sinterklaas, je speelt Sinterklaas. Als je geluk hebt komt een dag dat kinderen van je zeggen: 'Kijk, daar loopt Sinterklaas',- en dan ga je dood. Zo is het leven. Niet anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeteSampras op 20-12-2015 15:13:17 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158349861
Dit is een rijmpje dat ik op de fiets maakte.

Fraaie historie ende alwaer,
mag ik u tellen, hoort ernaer,
het was op ene middagstonde,
dat keizer Tjeerd pinnen begonde,
hij wandelde rustig naar de pinautomaat
en daar kreeg hij het al gauw te kwaad
want wat bemerkte onze vrome Tjeerd?
men had zomaar zijn rekening geblokkeerd
'Wat nu! Dat slaat op niets!'
dacht hij, en sprong op de fiets
hij reed kalmpjes naar het bankkantoor
voor een staaltje hoor en wederhoor
wat bleek daar tot zijn frustratie?
er was een fout gemaakt bij het aangaan van deze bankrelatie,
waarschijnlijk door een spelfout op het oorspronkelijke aangiftebiljet
(met dank aan het rijmwoordenboek)
kreeg hij geen convenantrekening, maar een doodnormaal basispakket.

Ik zal een andere keer verder gaan.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158369150
Gisteren droomde ik dat ik me probeerde te herinneren wat ik gedroomd had. Toen ik wakker werd kon ik me dat aanvankelijk niet herinneren. Toen me dat uiteindelijk gelukte, nou, je kan je je de teleurstelling wel voorstellen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158403564
De opvoeding tot media-omnivoor lijkt te slagen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158404639
Television

The most important thing we've learned,
So far as children are concerned,
Is never, NEVER, NEVER let
Them near your television set --
Or better still, just don't install
The idiotic thing at all.
In almost every house we've been,
We've watched them gaping at the screen.
They loll and slop and lounge about,
And stare until their eyes pop out.
(Last week in someone's place we saw
A dozen eyeballs on the floor.)
They sit and stare and stare and sit
Until they're hypnotised by it,
Until they're absolutely drunk
With all that shocking ghastly junk.
Oh yes, we know it keeps them still,
They don't climb out the window sill,
They never fight or kick or punch,
They leave you free to cook the lunch
And wash the dishes in the sink --
But did you ever stop to think,
To wonder just exactly what
This does to your beloved tot?
IT ROTS THE SENSE IN THE HEAD!
IT KILLS IMAGINATION DEAD!
IT CLOGS AND CLUTTERS UP THE MIND!
IT MAKES A CHILD SO DULL AND BLIND
HE CAN NO LONGER UNDERSTAND
A FANTASY, A FAIRYLAND!
HIS BRAIN BECOMES AS SOFT AS CHEESE!
HIS POWERS OF THINKING RUST AND FREEZE!
HE CANNOT THINK -- HE ONLY SEES!
'All right!' you'll cry. 'All right!' you'll say,
'But if we take the set away,
What shall we do to entertain
Our darling children? Please explain!'
We'll answer this by asking you,
'What used the darling ones to do?
'How used they keep themselves contented
Before this monster was invented?'
Have you forgotten? Don't you know?
We'll say it very loud and slow:
THEY ... USED ... TO ... READ! They'd READ and READ,
AND READ and READ, and then proceed
To READ some more. Great Scott! Gadzooks!
One half their lives was reading books!
The nursery shelves held books galore!
Books cluttered up the nursery floor!
And in the bedroom, by the bed,
More books were waiting to be read!
Such wondrous, fine, fantastic tales
Of dragons, gypsies, queens, and whales
And treasure isles, and distant shores
Where smugglers rowed with muffled oars,
And pirates wearing purple pants,
And sailing ships and elephants,
And cannibals crouching 'round the pot,
Stirring away at something hot.
(It smells so good, what can it be?
Good gracious, it's Penelope.)
The younger ones had Beatrix Potter
With Mr. Tod, the dirty rotter,
And Squirrel Nutkin, Pigling Bland,
And Mrs. Tiggy-Winkle and-
Just How The Camel Got His Hump,
And How the Monkey Lost His Rump,
And Mr. Toad, and bless my soul,
There's Mr. Rat and Mr. Mole-
Oh, books, what books they used to know,
Those children living long ago!
So please, oh please, we beg, we pray,
Go throw your TV set away,
And in its place you can install
A lovely bookshelf on the wall.
Then fill the shelves with lots of books,
Ignoring all the dirty looks,
The screams and yells, the bites and kicks,
And children hitting you with sticks-
Fear not, because we promise you
That, in about a week or two
Of having nothing else to do,
They'll now begin to feel the need
Of having something to read.
And once they start -- oh boy, oh boy!
You watch the slowly growing joy
That fills their hearts. They'll grow so keen
They'll wonder what they'd ever seen
In that ridiculous machine,
That nauseating, foul, unclean,
Repulsive television screen!
And later, each and every kid
Will love you more for what you did.

- R. Dahl
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158408568
M'n dochter weerlegt meteen dat idiote geklaag van Dahl: het een sluit het ander niet uit. Je kunt graag boeken lezen én televisie kijken én schrijven én tekenen én naar andermans tekeningen kijken tegelijkertijd (al begrijpt iMax van dat laatste weer niets - waarom zou je dat in hemelsnaam doen?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158408678
Overigens ben ik momenteel met mijn kinderen een eigen variant op de marshmellow-test aan het doen: al enige tijd staat er een kerstboom in de woonkamer waar eetbare kerstkransjes in hangen en cadeautjes onder liggen en ze moeten tot kerst wachten om de cadeaus te openen en de kransjes te eten. Ze houden het vooralsnog goed vol, dus er moet wel een succesvol leven voor hen in het verschiet liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158411836
Adele was even op de radio. Wat heb ik toch een verschrikkelijke hekel aan dat holle gegil van dat wijf. Waar ik ook niet tegen kan is dat ze niet 'anymore', maar 'anymoohuu' zegt,- en zo meer van dat soort rare halve woorden. Wat is dat toch voor een gelul allemaal? Wat is dat voor een onzin?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 21 december 2015 @ 15:51:43 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158411876
Een dag niet geërgerd is een dag niet geleefd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158412143
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ben ik momenteel met mijn kinderen een eigen variant op de marshmellow-test aan het doen: al enige tijd staat er een kerstboom in de woonkamer waar eetbare kerstkransjes in hangen en cadeautjes onder liggen en ze moeten tot kerst wachten om de cadeaus te openen en de kransjes te eten. Ze houden het vooralsnog goed vol, dus er moet wel een succesvol leven voor hen in het verschiet liggen.
Moet je ze dan niet voorhouden dat ze nu ook wel van die kransjes mogen eten, maar als ze braaf wachten twee keer zoveel krijgen? Anders is er ook geen lol aan hè.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 21 december 2015 @ 16:37:10 #46
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158412897
quote:
5s.gif Op maandag 21 december 2015 15:50 schreef PeteSampras het volgende:
Adele was even op de radio. Wat heb ik toch een verschrikkelijke hekel aan dat holle gegil van dat wijf. Waar ik ook niet tegen kan is dat ze niet 'anymore', maar 'anymoohuu' zegt,- en zo meer van dat soort rare halve woorden. Wat is dat toch voor een gelul allemaal? Wat is dat voor een onzin?
Op het moment dat ik dat soort muziek ga waarderen, ben ik pas echt oud en dood van binnen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 21 december 2015 @ 16:40:17 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158412980
Laten we het hopen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 december 2015 @ 16:49:46 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158413262
Wat doe ik hier eigenlijk?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 december 2015 @ 17:29:23 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158414344
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk?
Ik wou net zeggen: gezellig dat je langskomt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158414683
Verdorie; geeft meneer Dahl een valide probleem aan, komt-i als oplossing met een heilzang op lezen. Waarom niet samen koken en eten, het keukentafelgesprek in ere herstellen? Lezen... dat is niet voor iedereen kan ik je vertellen. Neem mijn broertje, met wie het altijd goed gaat, hij leest de ene na de andere wereldklassieker. Wordt hij er een ronder mens van? Nee, het glijdt allemaal langs hem heen. Hij lacht om de grapjes, om de cynische toon, maar werkelijk invoelbaar zal het voor hem niet worden.

Ik heb jarenlang in een filmhuis gewerkt waar eenzame, oudere vrouwen vrijwilliger zijn, om wat sociale aanspraak te krijgen. Die vrouwen hebben in deze hoedanigheid tientallen arthouse-producties gezien. Denk je dat ze nu cinematografische liefhebbers zijn? Dat ze je nu wat kunnen vertellen over filmkunst? Natuurlijk niet. Dat geeft ook niks, maar zeg niet dat het beter is dan televisie.
pi_158420288
Mee eens, MP.

Ik heb hier net vijf minuten zitten luisteren naar een kind dat dramatisch vanuit haar bed roept/huilt: Boekje lezen! Mama!! Boekje lezen!

En dat gaat ook echt nergens over. Het komt gewoon neer op plaatjes kijken in een Nijntje boekje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158420857
Nou, dat houdt ze dan ook niet lang vol.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 21 december 2015 @ 23:35:34 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158427512
Mijn moeder zong voor mij, suja suja prikkeltje, en ze kan niet zingen, echt niet zingen, toch moest ik erom huilen zo mooi, maar ik was dan ook drie, goddank, en al gauw tevreden met een beetje simpele liefde.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158460927
OVER AMSTERDAM EN HIPSTERS

Subculturen komen in alle soorten en maten voor, maar een subcultuur die ook een culturele elite is kom je niet elke dag tegen. Als je de nouvelle vague uit het Parijs van de jaren zestig ziet, krijg je het idee dat iedere twintiger aldaar een abstract kunstenaar is met een zwarte coltrui en een lingo bestaande uit ondoorgrondelijke aforismen. Als iemand over twintig jaar afleveringen van DWDD terugkijkt - gesteld kan worden dat DWDD de culturele elite het beste vangt - krijgt hij een soortgelijk idee bij de twintiger van deze tijd. Is onze hoofdstad het wereldwijde centrum van hipsters, het Parijs van 2015? Daarvoor kom ik te weinig buiten, maar - dat las ik op facebook.

Waar de culturele elite is, daar wil ook het geld naartoe; smaak is immers niet te koop, maar ertussen wonen is voor een Rus of Chinees voldoende. Klopt het wel wat ik zeg? Komen ze niet voor de geschiedenis en de architectuur naar de stad? Natuurlijk niet. Amsterdam is hip & happening, en door het wonder van vraag en aanbod wordt het opgekocht door hardwerkende mensen uit landen waar ondernemerschap nog op waarde geschat wordt.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:32:43 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158462975
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2015 23:35 schreef Ringo het volgende:
Mijn moeder zong voor mij, suja suja prikkeltje, en ze kan niet zingen, echt niet zingen, toch moest ik erom huilen zo mooi, maar ik was dan ook drie, goddank, en al gauw tevreden met een beetje simpele liefde.
Wie niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 16:33:53 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158471138
Dat kun je je afvragen, L.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158478898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 07:44 schreef Mainport het volgende:
OVER AMSTERDAM EN HIPSTERS

Subculturen komen in alle soorten en maten voor, maar een subcultuur die ook een culturele elite is kom je niet elke dag tegen. Als je de nouvelle vague uit het Parijs van de jaren zestig ziet, krijg je het idee dat iedere twintiger aldaar een abstract kunstenaar is met een zwarte coltrui en een lingo bestaande uit ondoorgrondelijke aforismen. Als iemand over twintig jaar afleveringen van DWDD terugkijkt - gesteld kan worden dat DWDD de culturele elite het beste vangt - krijgt hij een soortgelijk idee bij de twintiger van deze tijd. Is onze hoofdstad het wereldwijde centrum van hipsters, het Parijs van 2015? Daarvoor kom ik te weinig buiten, maar - dat las ik op facebook.

Waar de culturele elite is, daar wil ook het geld naartoe; smaak is immers niet te koop, maar ertussen wonen is voor een Rus of Chinees voldoende. Klopt het wel wat ik zeg? Komen ze niet voor de geschiedenis en de architectuur naar de stad? Natuurlijk niet. Amsterdam is hip & happening, en door het wonder van vraag en aanbod wordt het opgekocht door hardwerkende mensen uit landen waar ondernemerschap nog op waarde geschat wordt.
Buiten de lui om die zich in die kringen bevinden, zal niemand zich voor hen interesseren. Het is niet zo dat de Amsterdamsw hipsters baanbrekende literatuur of films of doeken of muziek of wat dan ook voortbrengen. Met een jaar of vijf zal men hen (goddank) vergeten zijn. Je kan het dan ook moeilijk de culturele elite noemen. Die bevindt zich al enkele decennia vooral in Los Angeles en New York, waar vrijwel alle muziek en films en antwoorden op hoe het leven geleefd zal moeten worden (van #yolo tot het gezondheidsfascisme) van de hele westerse wereld vandaan komt. Over het niveau kan je twijfelen, maar zie, Kim Kardashian heeft met een selfie meer invloed op hoe de wereld er morgen uitziet dan heel hip Amsterdam bij elkaar. Het is een zelfbenoemde, navelstarende, eigengeile kliek, die Amsterdammers. Mede daarom heb ik er ook zo'n hekel aan.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 23 december 2015 @ 22:15:58 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158481023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:24 schreef PeteSampras het volgende:

Het is niet zo dat de Amsterdamsw hipsters baanbrekende literatuur of films of doeken of muziek of wat dan ook voortbrengen.
Maar wel veel foodtruckfestivals, hee. Everzwijnbraadworst op een bedje van zuurkoolcarpaccio!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158481754
Zelfs ik weet dat hipsters allang weer passé zijn en sowieso zoveel navolging hebben gekregen dat er geen sprake meer kan zijn van iets elitairs en dat er maar een stad in Nederland is waar men een beetje baanbrekend en avantgarde bezig is en dat is Rotterdam.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158481829
Eindhoven.
pi_158481960
Oh ja, Eindhoven. Dat vond ik ooit een van de meest deprimerende steden van Nederland (Assen staat op 1), maar dat is allemaal best goedgekomen he.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158482529
Ja, toen ik er woonde vond ik het ook niks, maar tegenwoordig is het echt leuk.
  woensdag 23 december 2015 @ 23:02:57 #63
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_158483159
Ik heb die term - hipster - nooit goed begrepen, eigenlijk. Zijn dat nu mensen die prat gaan op hun eigenzinnige smaak ( mbt muziek en film ) en alles en iedereen die daar niet in meegaat als onbelangrijk aanzien? Of zijn het mensen die zich vooral willen distantiëren van de massa mbv allerlei obscure accessoires en haardrachten? - Wat kenmerkt nu exact n hipster? Zijn er werkelijk mensen die op n dag besluiten om hipster te worden? Zoals n hippie, of punker, of gabber? Of is het besluit om hipster te worden de doodsteek voor elke zichzelf respecterende hipster? Is een goede hipster juist dat? Ongrijpbaar?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 24 december 2015 @ 01:25:40 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158487589
Over deprimerende plekken gesproken: ik heb vandaag een wandeling gemaakt van het brugrestaurant aan de A4 naar het treinstation van Nieuw Vennep. Wat een paradijselijke tocht!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 24 december 2015 @ 01:31:29 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158487695
Wat komt er na de hipster eigenlijk? Na de hippie kwam de punker en toen werd het een tijdlang stil.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 24 december 2015 @ 01:32:54 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158487715
Hipsters zijn alweer ouderejongeren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 24 december 2015 @ 01:37:09 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158487774
Nog even over dat brugrestaurant aan de A4: bus 365 stopt elk halfuur voor de deur, je kunt er heel behoorlijk eten en de zonsondergang is er magistraal. Tip voor Valentijn!

[ Bericht 9% gewijzigd door Ringo op 24-12-2015 02:36:38 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158488730
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:25 schreef Ringo het volgende:
Over deprimerende plekken gesproken: ik heb vandaag een wandeling gemaakt van het brugrestaurant aan de A4 naar het treinstation van Nieuw Vennep. Wat een paradijselijke tocht!
Over deprimerende plekken gesproken, ik ben in een Leeuwardse discotheek (op de donderdagavond voor kerst). Erger dan dat zal het niet snel worden.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158490777
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:24 schreef PeteSampras het volgende:

Het is een zelfbenoemde, navelstarende, eigengeile kliek, die Amsterdammers. Mede daarom heb ik er ook zo'n hekel aan.
Ik breng nog liever de avond voor kerst in een discotheek in Leeuwarden door dan op een Amsterdams feestje van de zogenaamde culturele elite.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 december 2015 @ 12:12:15 #70
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158493046
Nounou, Claudia, niet zulke grote woorden gebruiken!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 24 december 2015 @ 12:13:46 #71
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158493071
Nou ja, dat hangt vooral van het soort culturele elite af. Een beetje met baarden naar herrie luisteren is heerlijk, maar er zijn vast ook pretentieuze snobs die het bloed onder mijn nagels vandaan netwerken.

Maar goed, mijn broertje was 2 weken geleden naar de Miljonairsfair, dat lijkt me nog véél erger dan de elitairste elite.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_158494685
De echte elite; dat zijn natuurlijk de mensen die onuitgesproken benadrukken dat ze niet elitair zijn. Dat hoeven ze ook niet te benadrukken, ze zijn het immers gewoon. Ik merk dat ook op mijn school, aan leerlingen en ouders. Ik geef les aan best wat leerlingen van ouders die op politiek/bestuurlijk/journalistiek niveau veel invloed hebben (soms al generaties lang). Het is ook nog eens een klein wereldje, waarin iedereen elkaar wel kent. Ze pochen niet met geld of status, integendeel, ze hebben zelfspot, zijn vaak bescheiden, ze weten wat het betekent om goede manieren te hebben, maar ondertussen staat Elite op hun voorhoofd geschreven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 24 december 2015 @ 13:45:03 #73
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158494922
Als domineeszoon heb ik daar trouwens wel iets van meegekregen. Helaas/gelukkig zit ik niet meer in kringen waar dat status heeft.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_158494970
Hij is rijk en doet normaal, hij komt gewoon een praatje maken; wat een goede manieren heeft die man.

In mijn omgeving zijn de mensen met geld 'boerenchic', als je begrijpt wat ik bedoel. Het zijn vrijwel allemaal ondernemers, dat verklaart het al.
  donderdag 24 december 2015 @ 14:54:26 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158496309
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, dat hangt vooral van het soort culturele elite af. Een beetje met baarden naar herrie luisteren is heerlijk, maar er zijn vast ook pretentieuze snobs die het bloed onder mijn nagels vandaan netwerken.

Maar goed, mijn broertje was 2 weken geleden naar de Miljonairsfair, dat lijkt me nog véél erger dan de elitairste elite.
Op zo'n miljonairsfair lopen alleen maar Tokkies rond. Dat kun je verwachten van mensen die er zich op voorstaan om miljonair te zijn.
De meeste miljonairs die ik ken rijden in een goedkopere auto rond dan ik. En ik rijd in een Toyota Corolla van 8 jaar oud (en een deuk in de voorbumper)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 december 2015 @ 14:58:01 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158496371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:47 schreef Mainport het volgende:
Hij is rijk en doet normaal, hij komt gewoon een praatje maken; wat een goede manieren heeft die man.

In mijn omgeving zijn de mensen met geld 'boerenchic', als je begrijpt wat ik bedoel. Het zijn vrijwel allemaal ondernemers, dat verklaart het al.
In de straat van mijn ouderlijk huis woonden 2 soorten mensen. De mensen die al lang geld hadden of chirurg, tandarts, advocaat waren en de ondernemers. Bij die laatsten kon je goed merken dat ze nog niet gewend waren om geld te hebben. Die kochten dan allemaal een boot bijvoorbeeld, hoe langer hoe beter. En dan moesten die kinderen ieder weekeinde met die ouders naar de boot toe. Dat vonden ze helemaal niet leuk, want meer dan op dat dek hangen, vreten en ruzie maken kon je er niet.
De mensen van het oude geld hadden een Saab, Volvo en dat soort auto's. Het nieuwe geld Mercedessen en BMW's. Wij hadden een Lada.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 24 december 2015 @ 18:46:17 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158501036
Mijn vader reed ook Lada, een 1200S, drie achtereen zelfs. De enige auto die nieuw onder de tienduizend gulden kostte, de Russische Mercedes en als Fiat 124 nog Auto van het Jaar in 1967, dat was toch kwaliteit!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158501289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 14:54 schreef LXIV het volgende:
De meeste miljonairs die ik ken rijden in een goedkopere auto rond dan ik. En ik rijd in een Toyota Corolla van 8 jaar oud (en een deuk in de voorbumper)
Je weet dat het niet andersom werkt hè? Je wordt niet voornaam door in een oude rammelbak te gaan rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2015 19:00:35 ]
  donderdag 24 december 2015 @ 19:05:51 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158501407
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Je weet dat het niet andersom werkt hè? Je wordt niet voornaam door in een oude rammelbak te gaan rijden.
Die mensen willen ook helemaal niet zo nodig voornaam zijn.
De oprichter van Facebook rijdt trouwens ook in een oud barrel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158501495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die mensen willen ook helemaal niet zo nodig voornaam zijn.
De oprichter van Facebook rijdt trouwens ook in een oud barrel.
Dat schijnt inmiddels ietsje anders te liggen
  donderdag 24 december 2015 @ 20:11:01 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158503042
Ik ken helemaal geen miljonairs. Of ik weet het van een aantal niet, dat kan ook.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158513443
Ik was juist in een café, alhier te stede in Leeuwarden. Via mijn telefoon heb ik toen geprobeerd een berichtje te plaatsten om jullie op de hoogte te stellen van mijn ervaringen, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen. Ik schreef iets als (het was net een vrij vers): 'naar mijn weten wonen hier ongeveer honderdzestigduizend mensen/waarom die zich niet allang en masse van kant hebben gemaakt/is mij elke dag weer een raadsel/en ik ben er pas twee dagen'. Daar volgde nog iets op als: 'Ik zal eens kijken hoe het morgen is, wellicht denk ik er dan anders over.', maar toen geraakte in gesprek met een paar mensen. Dat heeft me in die gedachte gesterkt. 'Die' verwijst hier naar de verwondering dat men zich niet allang en masse van kant heeft gemaakt, niet naar de gedachte dat ik er morgen wellicht anders over zal denken. Wat een dom volk zeg, godverdomme. Geen verstandig woord is er deze avond in vijftien kilometer omtrek uit gelijk welke bek gekomen. Nou ja, er was een jongen die 'Fuck die gast.', zei. Die gast, dat was ik. Daar valt wellicht nog iets voor te zeggen. Misschien moest ik me ook maar gewoon eens flink door zo'n Friese boer in alle gaten laten neuken in de hoop daar dan nog enig gevoel van lotsverbondheid aan over te houden. Wat een kankerdorp zeg.

:r.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158590756
Ik vind deze even heel toepasselijk. Maar ik ben whisky aan het drinken in mijn eentje en dan krijg je dat.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 28 december 2015 @ 00:45:30 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158590904
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 05:00 schreef PeteSampras het volgende:
Ik was juist in een café, alhier te stede in Leeuwarden. Via mijn telefoon heb ik toen geprobeerd een berichtje te plaatsten om jullie op de hoogte te stellen van mijn ervaringen, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen. Ik schreef iets als (het was net een vrij vers): 'naar mijn weten wonen hier ongeveer honderdzestigduizend mensen/waarom die zich niet allang en masse van kant hebben gemaakt/is mij elke dag weer een raadsel/en ik ben er pas twee dagen'. Daar volgde nog iets op als: 'Ik zal eens kijken hoe het morgen is, wellicht denk ik er dan anders over.', maar toen geraakte in gesprek met een paar mensen. Dat heeft me in die gedachte gesterkt. 'Die' verwijst hier naar de verwondering dat men zich niet allang en masse van kant heeft gemaakt, niet naar de gedachte dat ik er morgen wellicht anders over zal denken. Wat een dom volk zeg, godverdomme. Geen verstandig woord is er deze avond in vijftien kilometer omtrek uit gelijk welke bek gekomen. Nou ja, er was een jongen die 'Fuck die gast.', zei. Die gast, dat was ik. Daar valt wellicht nog iets voor te zeggen. Misschien moest ik me ook maar gewoon eens flink door zo'n Friese boer in alle gaten laten neuken in de hoop daar dan nog enig gevoel van lotsverbondheid aan over te houden. Wat een kankerdorp zeg.

:r.
Wat doe je nou weer in Leeuwarden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_158623931
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat doe je nou weer in Leeuwarden?
Nou ja, ik ben gewoon op familiebezoek, maar ik dacht: 'Laat ik eens uitgaan.' Dat had ik al een tijd niet gedaan. Dat is me erg slecht bevallen, dus dat doe ik maar niet meer. Vandaag heb ik lekker een computerspelletje gespeeld. Érg leuk. Daar is mijn humeur duidelijk van opgeknapt.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:11:39 #86
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158628914
Welk spelletje?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_158630234
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_158662969
Ik keek net een film waarvan het beste dit gedichtje was:

Of all sad words of tongue or pen
The saddest are these
It might have been

J.G. Whittier

Maar in het licht van hit-or-miss kunnen we dat ook zelf proberen:

Ik begin de dag met een schone lei
Ik ben niet negatief, maar blij
Tel al die dagen bij elkaar op, en zie
Weer een jaar voorbij
  vrijdag 1 januari 2016 @ 03:05:37 #89
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158730142
Het beste voor allen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 18:09:19 #90
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158740668
Likewise.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 1 januari 2016 @ 18:42:35 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158741344
En of.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158741939
'Geluk is gauw te hoog gegrepen, maar een goed gevoel valt meestal binnen het bereik.'

Midas Dekkers

Op een comfortabel jaar.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:11:47 #93
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_158745222
Hemeltje - JAM. Hoe is dat zo gekomen?

En uiteraard iedereen al het goede voor 2016.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 05:14:46 #94
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158753583
Nu ben ik een beetje teut. Ik weet dat als ik straks in mijn bed ga liggen, er wat misselijkheid, duizeligheid en verwarring zal volgen. De volgende dag is het dan vooral verwardheid en vermoeidheid. Dan luister ik naar de radio, probeer ik mijzelf zo stil mogelijk te houden en wacht ik tot de slaap weer komt. Dat houdt aan tot het avondeten. Dan eet ik wat, heb ik een halve paniekaanval, en daarna gaat het wel weer. Daar moest eens een einde aan komen. De pest is dat je overal pilletjes voor hebt. Een maagtabletje voor de nacht. Een diazepam voor de dag. Wat wodka voor de avond. Al met al staat het geluk je dan aan je zijde, tenzij je 's ochtends verplichtingen hebt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 2 januari 2016 @ 05:16:18 #95
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158753585
Ja, zegt met dan, je bent een junk. Maar goddank werk ik niet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 2 januari 2016 @ 05:16:29 #96
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158753586
Thans in loonarbeid, wil dat zeggen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_158753710
Wanhoop

gevoel dat er niets goeds meer kan gebeuren
een ellendige toestand waarin men geen uitkomst meer ziet
1) Desperatie 2) Ellende 3) Ongunst 4) Radeloosheid 5) Vertwijfeling


+

Alcohol

verslavende stof in drank die hersenen beïnvloedt
alcohol zorgt ervoor dat je je anders gaat voelen dan normaal
stof die in bepaalde dranken zit en waar je dronken van kunt worden
na water het belangrijkste bestanddeel van wijn


=

Onverschilligheid

het niet geven om iets
1) Achteloosheid 2) Apathie 3) Afgestomptheid 4) Desinteresse 5) Gevoelsarmoede 6) Gevoelloosheid 7) Gemis aan genegenheid 8) Gemis aan belangstelling 9) Harteloosheid 10) Indolentie 11) Koudheid 12) Koelheid 13) Kalme berusting 14) Laksheid 15) Nonchalance 16) Ongevoeligheid 17) Onhartelijkheid 18) Onbewogenheid
Voorbeeld: `De jongen was erg slim, maar door zijn onverschilligheid had hij nog steeds geen goede baan.` Bron: Wikiwoordenboek
pi_158753711
Mijn moeder gaf me tijdens Kerst een advies: wees echt, lieve jongen. Niet naar anderen, tegen wie je duizend maskers kunt opzetten, maar naar jezelf, en kom erachter dat dat hoe echter je bent, hoe moeilijker je het jezelf maakt, hoe meer je zult lijden, maar dan zal het in ieder geval verheven lijden zijn, waarvoor je helemaal niets kunt kopen, je hebt immers je ziel behouden, je zult arm en eenzaam en heilig zijn, dat is de weg van Christus.
pi_158762966
De beste wensen, mensen.
pi_158764175
Gelukkig nieuwjaar. :)

The original G is back! :o
  zaterdag 2 januari 2016 @ 18:24:57 #101
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158765724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 06:25 schreef Mainport het volgende:
Mijn moeder gaf me tijdens Kerst een advies: wees echt, lieve jongen. Niet naar anderen, tegen wie je duizend maskers kunt opzetten, maar naar jezelf, en kom erachter dat dat hoe echter je bent, hoe moeilijker je het jezelf maakt, hoe meer je zult lijden, maar dan zal het in ieder geval verheven lijden zijn, waarvoor je helemaal niets kunt kopen, je hebt immers je ziel behouden, je zult arm en eenzaam en heilig zijn, dat is de weg van Christus.
Wat een raar wijf is die moeder van jou.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_158778598
Jep Gambardella:
Wat doen jullie vanavond?

Man en zijn vriendin:
Niets.

Polina maakt het strijkwerk af.

En dan drinken we een glas rode wijn.

Dan kijken we televisie
en gaan dan naar bed.

En jij?

Jep Gambardella:
Ik drink veel drankjes,
maar niet zoveel dat ik lastig word.

En dan...

...als jullie opstaan...

...ga ik slapen.

Wat een mooie mensen zijn jullie.
pi_158782256
Hoe gaat het met je eerste roman?
Aldus.
pi_158797816
Ik leef nog minstens een jaar of twaalf; er is geen haast. Tegenwoordig heb ik last van onophoudelijke stress, meestal moet ik daar om lachen, ik houd van grappen die over mijn rug worden gemaakt.
  zondag 3 januari 2016 @ 21:26:32 #105
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_158801373
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:14 schreef Mainport het volgende:
Tegenwoordig heb ik last van onophoudelijke stress
Waarom?
  zondag 3 januari 2016 @ 21:27:05 #106
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_158801395
En een gelukkig nieuwjaar voor allen, natuurlijk.
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 23:05:15 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158805969
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:27 schreef broer het volgende:
En een gelukkig nieuwjaar voor allen, natuurlijk.
humbug
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 januari 2016 @ 00:36:05 #108
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158863655
Over enkele uren land mevrouw K. met jongeheer A. op Schiphol. Zo dicht bij Amsterdam ben ik in jaren niet meer geweest!

(Dat lieg ik, want zie, de trein naar Leeuwarden gaat via Amsterdam Zuid.)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_158865185
Mooi vooruitzicht, geniet van je zoon.
Aldus.
pi_158865189
Ik snap nooit zo goed hoe je zo'n hekel aan een stad of voetbalclub kan hebben.
Aldus.
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:18:13 #111
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_158886277
quote:
5s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:58 schreef Z het volgende:
Ik snap nooit zo goed hoe je zo'n hekel aan een stad of voetbalclub kan hebben.
Elke gek z'n gebrek.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_158893168
Ik ben elke woensdag in Den Haag tegenwoordig, geen haatgevoelens.
Aldus.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 09:13:47 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158893298
Nederland is te klein voor echt grote verschillen. Toch blijf ik een zwak houden voor het midden oosten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158893597
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland is te klein voor echt grote verschillen. Toch blijf ik een zwak houden voor het midden oosten.
Onzin. Het verschil tussen stad en platteland is hier volgens mij net zo groot als in de VS.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:42:01 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158893687
Nou, dat is wel een heel boude uitspraak..
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 09:46:28 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158893761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onzin. Het verschil tussen stad en platteland is hier volgens mij net zo groot als in de VS.
De VS is sowieso een bij elkaar geharkt zooitje mensen die niet koningsgezind waren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158897956
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, dat is wel een heel boude uitspraak..
Maar minder boud als ik weer eens op mijn geboortegrond ben geweest. Godallemachtig zeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:12:49 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158898007
En waar zit hem dat dan in?
The love you take is equal to the love you make.
pi_158898182
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:12 schreef Lienekien het volgende:
En waar zit hem dat dan in?
Taalgebruik, politieke voorkeuren, eetgewoonten, mensbeeld, religie. Ik kan nog wel even doorgaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:23:09 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158898219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Taalgebruik, politieke voorkeuren, eetgewoonten, mensbeeld, religie. Ik kan nog wel even doorgaan.
Misschien is dat nog een van de weinige plekken waar je op die manier met minder academisch georiënteerden in contact komt. In steden woont echt ook genoeg dom volk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158898299
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien is dat nog een van de weinige plekken waar je op die manier met minder academisch georiënteerden in contact komt. In steden woont echt ook genoeg dom volk.
Nou ja, universiteiten kun je meestal in steden vinden en bijgevolg studenten en afgestudeerden ook, dus zo merkwaardig is dat niet. Maar ik denk dat het verder gaat dan al dan niet academisch geschoold zijn. In steden vind je liberaler volk en op het platteland is men conservatiever, net als in de VS. Misschien heeft dat ook te maken met blootstelling aan het vreemde.

Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat ik een hogere dunk heb van de stedeling.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:40:24 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158898608
Op het platteland wonen toch ook veel academische rustzoekers. Met de afstanden die hier een lachertje zijn, kunnen die nog prima een baan in een stad hebben en toch leuk buiten wonen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158898644
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Op het platteland wonen toch ook veel academische rustzoekers. Met de afstanden die hier een lachertje zijn, kunnen die nog prima een baan in een stad hebben en toch leuk buiten wonen.
Ja, en Matthijs van Nieuwkerk ook. Dat neemt niet weg dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de bevolking in de stad en op het platteland. Dat zie je bijvoorbeeld aan de partijen waarop wordt gestemd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:46:12 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158898731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, en Matthijs van Nieuwkerk ook. Dat neemt niet weg dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de bevolking in de stad en op het platteland. Dat zie je bijvoorbeeld aan de partijen waarop wordt gestemd.
Toch verwacht ik in een land als de VS, waar de schaal heel anders is, echt wel grotere verschillen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158898939
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toch verwacht ik in een land als de VS, waar de schaal heel anders is, echt wel grotere verschillen.
In de zestien jaar dat ik in een dorp heb gewoond, heb ik kennis gemaakt met één donker kind (geadopteerd) en een Chinees (de eigenaar van een lokaal restaurant; exotischer werd het eten niet). Ik was de enige uit het dorp die ging studeren. Elke keer dat ik ernaar terugga, valt het me op hoe weinig er verandert. Nou ja, mijn neef is nu de lokale slager en mijn nicht de lokale kapster. Plus ça change, plus c'est la même chose.

Over het algemeen onderschatten mensen hoezeer de cultuur op het platteland verschilt van de stedelijke cultuur. Dat resulteert er bijvoorbeeld in dat menig journalist geen flauw idee heeft waarom men buiten Amsterdam die zogenaamd achterlijke Zwarte Piet-traditie niet allang overboord heeft gegooid. Eenzelfde onbegrip zie ik in de VS ten aanzien van wapenbezit.

Het lijkt misschien logisch dat vanwege de geringe afstanden de verschillen in Nederland kleiner zijn. Ik weet ook niet of je de verschillen hier en in de VS op een zinvolle manier kunt vergelijken. Wel weet ik dat cultuurkloven zich niets aantrekken van afstanden. Dat beschreef Shirley Heath bijvoorbeeld in haar boek Ways with Words ten aanzien van lees- en schrijfpraktijken in twee Amerikaanse gemeenschappen die niet ver uit elkaar lagen. In mijn eigen onderzoek merk ik het ook, nu ik bij gezinnen thuiskom. Net ten noorden van Amsterdam rijd ik een andere wereld binnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:52:57 #126
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158900332
Ik ken de VS te weinig, maar ik denk dat er wel meer diversiteit is qua taal (Het percentage Amerikanen dat geen engels maar spaans spreekt ligt hoger dan het percentage louter Fries-sprekenden) en ook qua klimaat (of je moet onze overzeese gebiedsdelen meetellen). Ik denk dat dat allemaal factoren zijn die meetellen hoe divers/ versplinterd een samenleving is.

Ook de mediaconsumptie is in de VS nog wat gedifferentieerder den kik, al hadden wij natuurlijk vroeger de verzuiling en nu Geenstijl. Maar ja, er kijken 4,3 miljoen mensen naar boer zoekt vrouw, dat soort programma's zorgen toch voor een gedeeld referentiekader (al kijkt OSM natuurlijk niet naar boer zoekt vrouw)

(wederom: een wat warrig verhaal. Maar ik moet ook nog werken tussendoor)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 15:31:33 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158901363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In de zestien jaar dat ik in een dorp heb gewoond, heb ik kennis gemaakt met één donker kind (geadopteerd) en een Chinees (de eigenaar van een lokaal restaurant; exotischer werd het eten niet). Ik was de enige uit het dorp die ging studeren. Elke keer dat ik ernaar terugga, valt het me op hoe weinig er verandert. Nou ja, mijn neef is nu de lokale slager en mijn nicht de lokale kapster. Plus ça change, plus c'est la même chose.

Over het algemeen onderschatten mensen hoezeer de cultuur op het platteland verschilt van de stedelijke cultuur. Dat resulteert er bijvoorbeeld in dat menig journalist geen flauw idee heeft waarom men buiten Amsterdam die zogenaamd achterlijke Zwarte Piet-traditie niet allang overboord heeft gegooid. Eenzelfde onbegrip zie ik in de VS ten aanzien van wapenbezit.

Het lijkt misschien logisch dat vanwege de geringe afstanden de verschillen in Nederland kleiner zijn. Ik weet ook niet of je de verschillen hier en in de VS op een zinvolle manier kunt vergelijken. Wel weet ik dat cultuurkloven zich niets aantrekken van afstanden. Dat beschreef Shirley Heath bijvoorbeeld in haar boek Ways with Words ten aanzien van lees- en schrijfpraktijken in twee Amerikaanse gemeenschappen die niet ver uit elkaar lagen. In mijn eigen onderzoek merk ik het ook, nu ik bij gezinnen thuiskom. Net ten noorden van Amsterdam rijd ik een andere wereld binnen.
Ik heb vooral gezien dat er verbazend veel dezelfde vooroordelen zijn over bijvoorbeeld bepaalde etnische groepen onafhankelijk of ze die groepen veel tegen komen. Zo zijn de vooroordelen over marrokanen die ik van rotterdammers hoor gelijk aan vooroordelen die ik over marrokanen hoor van mensen in ommen. Terwijl in ommen bijna geen marrokanen wonen en in rotterdam er heel veel.

Ook zijn de vooroordelen van rotterdammers over mensen in het oosten (namelijk dat het boeren zijn) ongeveer hetzelfde als de vooroordelen van mensen uit het oosten over mensen in het westen (namelijk dat het blaaskaken zijn) of dat elke rotterdammer in de haven werkt.

Echt groot kan ik de verschillen niet noemen. Niet dat dat persee iets goeds is.

Ik kan ook niet echt een groot verschil in denkbeelden ontdekken volgensmij is de gemiddelde nederlander behoorlijk bekrompen of het nou in het oosten, westen, stad of dorp is.

Ikzelf heb het vooroordeel dat iedereen die in de grote stad woont slimmer is (dan mij), dat is niet omdat dat dat persee zo is maar meer omdat dat een eenvoudige manier is om mensen te benaderen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158903165
Ik woon nu twintig jaar in Den Haag en bijna al die tijd in gemengde buurten. Buurten waar je dus per straat enorme verschillen ziet, in opleidingsniveau, inkomen, politieke voorkeuren. Ik verwacht ook dat als mijn dochter naar de brede buurtschool hier gaat ze in contact zal komen met kinderen van allerlei heel verschillende achtergronden. Nee, de stedeling bestaat echt niet, het is zo ongelooflijk divers.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 16:31:02 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158903204
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:29 schreef Franny_G het volgende:
Ik woon nu twintig jaar in Den Haag en bijna al die tijd in gemengde buurten. Buurten waar je dus per straat enorme verschillen ziet, in opleidingsniveau, inkomen, politieke voorkeuren. Ik verwacht ook dat als mijn dochter naar de brede buurtschool hier gaat ze in contact zal komen met kinderen van allerlei heel verschillende achtergronden. Nee, de stedeling bestaat echt niet, het is zo ongelooflijk divers.
Hetzelfde geldt voor de plattelandbewoner.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158903333
Het is wel zo dat het wonen in de grote steden (zeker in wijken in en rondom het centrum) zo duur wordt dat er wel een selectie is van rijke en hoogopgeleide mensen die het zich kunnen veroorloven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 16:39:50 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158903435
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef Franny_G het volgende:
Het is wel zo dat het wonen in de grote steden (zeker in wijken in en rondom het centrum) zo duur wordt dat er wel een selectie is van rijke en hoogopgeleide mensen die het zich kunnen veroorloven.
Die verschillen zijn wel absurd... vooral als je naar huizenprijzen kijkt. Als je soms ziet wat voor kasteeltjes mensen kopen in coevorden voor prijzen waar je in utrecht nog niet eens een vervallen appartementje voor kunt kopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158905700
Alle gebieden buiten de randstad hebben een minderwaardigheidscomplex.

Ik had gisteren een borrel, en toen ik in het halletje ging roken kwamen er twee vrouwen bij staan van een andere vereniging, vrouwen die, hoe zal ik het zeggen, niet op hun mondje gevallen waren, je zou ze ook lomp kunnen noemen. Die moet ik een vraag stellen... dacht ik, want het is mij compleet onduidelijk hoe zo iemand denkt. 'Als je moest kiezen tussen een kale spierbundel uit de sportschool of een intellectueel, wat kies je dan?' En warempel, je gelooft het niet, ze zouden de intellectueel kiezen. Net als je denkt dat je alles begrijpt
pi_158909450
Ja MP, als je die simpele tegenstelling zo plompverloren aan ze voorlegt beweren die dames natuurlijk braafjes dat ze voor de intellectueel zullen gaan. Dat zegt niets over wat ze werkelijk doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:59:06 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158909721
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toch verwacht ik in een land als de VS, waar de schaal heel anders is, echt wel grotere verschillen.
Ik denk dat de gemiddelde verschillen tussen een stadsbewoner uit de VS en een stadsbewoner uit Nederland kleiner zijn dan de verschillen tussen stadsbewoners en dorpsbewoners in beide landen respectievelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:05:13 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158909969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In de zestien jaar dat ik in een dorp heb gewoond, heb ik kennis gemaakt met één donker kind (geadopteerd) en een Chinees (de eigenaar van een lokaal restaurant; exotischer werd het eten niet). Ik was de enige uit het dorp die ging studeren. Elke keer dat ik ernaar terugga, valt het me op hoe weinig er verandert. Nou ja, mijn neef is nu de lokale slager en mijn nicht de lokale kapster. Plus ça change, plus c'est la même chose.

Over het algemeen onderschatten mensen hoezeer de cultuur op het platteland verschilt van de stedelijke cultuur. Dat resulteert er bijvoorbeeld in dat menig journalist geen flauw idee heeft waarom men buiten Amsterdam die zogenaamd achterlijke Zwarte Piet-traditie niet allang overboord heeft gegooid. Eenzelfde onbegrip zie ik in de VS ten aanzien van wapenbezit.
Dat is ook het probleem wanneer er in 'Holland' (zoals hier de Randstad genoemd wordt) over dit soort zaken gediscussieerd wordt. Er is bij veel mensen totaal geen zicht op hoe die discussie hier overkomt. Voor de mensen hier is het alsof er een aantal mentaal doorgedraaiden staat te discussieren.
quote:
Het lijkt misschien logisch dat vanwege de geringe afstanden de verschillen in Nederland kleiner zijn. Ik weet ook niet of je de verschillen hier en in de VS op een zinvolle manier kunt vergelijken. Wel weet ik dat cultuurkloven zich niets aantrekken van afstanden. Dat beschreef Shirley Heath bijvoorbeeld in haar boek Ways with Words ten aanzien van lees- en schrijfpraktijken in twee Amerikaanse gemeenschappen die niet ver uit elkaar lagen. In mijn eigen onderzoek merk ik het ook, nu ik bij gezinnen thuiskom. Net ten noorden van Amsterdam rijd ik een andere wereld binnen.
Die fysieke reisafstand is helemaal irrelevant. Zelfs in steden kun je op 5 minuten loopafstand een totaal verschillende cultuur en opvattingen hebben. Hoeveel contact hebben mensen uit Oud West nu eigenlijk met de mensen uit de Bijlmer? Meer dan ik? Omdat ze af en toe een neger in de tram zien en wij noch negers noch trams in ons dorp hebben? Volgens mij scheelt dat niet zo veel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:09:14 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158910090
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:

Ikzelf heb het vooroordeel dat iedereen die in de grote stad woont slimmer is (dan mij), dat is niet omdat dat dat persee zo is maar meer omdat dat een eenvoudige manier is om mensen te benaderen.
Je maakt het wel gemakkelijk.

Als je naar cito-scores kijkt dan zie je dat er in dorpen gewoon hoog gescoord wordt. In de stad zijn ze misschien wat meer wereldwijs. Maar dat hangt ook van de definitie van wereldwijs af. Mijn kinderen zouden niet weten hoe je van busvervoer gebruik kunt maken of wat er verkocht wordt bij een MacDonalds. Ze kennen wel minstens 25 verschillende soorten vogels en moeten lachen om een stadskind dat het verschil tussen hooi en stro niet kent.
Kortom, de definitie van wereldwijs is op de stad gebaseerd. In onze omgeving is een stadskind juist weer wereldvreemd, omdat voor hem deze omgeving onbekend is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:10:13 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158910115
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:35 schreef Franny_G het volgende:
Het is wel zo dat het wonen in de grote steden (zeker in wijken in en rondom het centrum) zo duur wordt dat er wel een selectie is van rijke en hoogopgeleide mensen die het zich kunnen veroorloven.
Je kunt hier net zo goed een duur huis kopen. Alleen krijg je dan 3x meer huis.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:11:31 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158910144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:51 schreef Mainport het volgende:
Alle gebieden buiten de randstad hebben een minderwaardigheidscomplex.
Die gebieden zelf? Dus Noord-Brabant heeft zo'n complex? Hoe dan precies? Of gaat het dan om de mensen die er wonen? Dat neem ik echter ook niet waar.
quote:
Ik had gisteren een borrel, en toen ik in het halletje ging roken kwamen er twee vrouwen bij staan van een andere vereniging, vrouwen die, hoe zal ik het zeggen, niet op hun mondje gevallen waren, je zou ze ook lomp kunnen noemen. Die moet ik een vraag stellen... dacht ik, want het is mij compleet onduidelijk hoe zo iemand denkt. 'Als je moest kiezen tussen een kale spierbundel uit de sportschool of een intellectueel, wat kies je dan?' En warempel, je gelooft het niet, ze zouden de intellectueel kiezen. Net als je denkt dat je alles begrijpt
Ze zeiden dat ze dat zouden doen. Dat is nog net even anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:18:21 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158910373
Kiezen, als in: om mee te trouwen? Of voor de geyle seckx?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158910524
Gaan we nu vrouwen interpreteren? Daar begin ik niet aan. Ik luister alleen naar wat ze zeggen, en dat is heel makkelijk: een vrouw die vijftig keer nee zegt en een keer ja is ook ja.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:34:59 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158913135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:22 schreef Mainport het volgende:
Gaan we nu vrouwen interpreteren?
Nee, de vraagstelling verduidelijken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158921880
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb vooral gezien dat er verbazend veel dezelfde vooroordelen zijn over bijvoorbeeld bepaalde etnische groepen onafhankelijk of ze die groepen veel tegen komen. Zo zijn de vooroordelen over marrokanen die ik van rotterdammers hoor gelijk aan vooroordelen die ik over marrokanen hoor van mensen in ommen. Terwijl in ommen bijna geen marrokanen wonen en in rotterdam er heel veel.
Daar geloof ik niets van. Met boeren uit Wekerom had ik volstrekt andere gesprekken over moslims dan met mijn buren uit de Watergraafsmeer. Het verbaast mij dan ook niets dat juist Limburg de thuisprovincie van de PVV was. (De laatste jaren kom ik vaker in Limburg - ook weer een volstrekt andere cultuur. Als ik mijn moeder mag geloven, is het verschil tussen Valkenburg waar zij voorheen woonde en Vaals zelfs al enorm, waarschijnlijk doordat de Duitse invloeden in die laatste plaats groter zijn).

quote:
Echt groot kan ik de verschillen niet noemen. Niet dat dat persee iets goeds is.
Vind je niet dat dat blijkt uit stemvoorkeuren?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:00:12 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158921898
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar geloof ik niets van. Met boeren uit Wekerom had ik volstrekt andere gesprekken over moslims dan met mijn buren uit de Watergraafsmeer. Het verbaast mij dan ook niets dat juist Limburg de thuisprovincie van de PVV was. (De laatste jaren kom ik vaker in Limburg - ook weer een volstrekt andere cultuur. Als ik mijn moeder mag geloven, is het verschil tussen Valkenburg waar zij voorheen woonde en Vaals zelfs al enorm, waarschijnlijk doordat de Duitse invloeden in die laatste plaats groter zijn).

[..]

Vind je niet dat dat blijkt uit stemvoorkeuren?
Ik kan de goedheid van de mens niet afleiden uit stemvoorkeuren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158921918
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de plattelandbewoner.
Nee. Natuurlijk is er ook diversiteit. Wij waren bijvoorbeeld geen boeren, stemden geen CDA of SGP en gingen niet naar de kerk. Ook zulke mensen wonen in dorpen in de Bible Belt. Maar het is tamelijk veelzeggend dat ik pas atheïst werd toen ik naar het voortgezet onderwijs ging en daar voor het eerst in aanraking kwam met mensen die niet in God geloofden. Het in aanraking komen met andersdenkenden is geen vanzelfsprekendheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158921939
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde verschillen tussen een stadsbewoner uit de VS en een stadsbewoner uit Nederland kleiner zijn dan de verschillen tussen stadsbewoners en dorpsbewoners in beide landen respectievelijk.
Wij begrijpen elkaar, Lodewijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:04:50 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158921950
Als geboren en getogen Rotterdammer duurde het tot de Groninger universiteit voordat ik mensen van mijn leeftijd ontmoette die toegaven wél in god te geloven. Ik kon daar toen maar lastig mee omgaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:05:17 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158921958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee. Natuurlijk is er ook diversiteit. Wij waren bijvoorbeeld geen boeren, stemden geen CDA of SGP en gingen niet naar de kerk. Ook zulke mensen wonen in dorpen in de Bible Belt. Maar het is tamelijk veelzeggend dat ik pas atheïst werd toen ik naar het voortgezet onderwijs ging en daar voor het eerst in aanraking kwam met mensen die niet in God geloofden. Het in aanraking komen met andersdenkenden is geen vanzelfsprekendheid.
Ik ben behoorlijk christelijk (gereformeerd) opgevoed bij mij was het simpelweg het ontbreken van logica die me het geloof heeft doen afzweren. Wat dat betreft hebben de mensen die mij het erin wilde hameren het afgeleerd. Nou is Ommen geen hele kleine gemeenschap...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:08:06 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158921990
Overigens staat het noorden, anders dan de bijbelgordel en de benedenrivierse woestegronden, bekend als een ruimdenkende en vrijzinnige regio.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158921993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:22 schreef Mainport het volgende:
Gaan we nu vrouwen interpreteren? Daar begin ik niet aan. Ik luister alleen naar wat ze zeggen, en dat is heel makkelijk: een vrouw die vijftig keer nee zegt en een keer ja is ook ja.
Ik zou zeggen dat ik niet meewerk aan een vals dilemma.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158922003
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens staat het noorden, anders dan de bijbelgordel en de benedenrivierse woestegronden, bekend als een ruimdenkende en vrijzinnige regio.
Interessant om te horen. Het noorden en de regio Zeeland zijn twee delen van Nederland die ik tamelijk slecht ken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158922068
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben behoorlijk christelijk (gereformeerd) opgevoed bij mij was het simpelweg het ontbreken van logica die me het geloof heeft doen afzweren. Wat dat betreft hebben de mensen die mij het erin wilde hameren het afgeleerd. Nou is Ommen geen hele kleine gemeenschap...
Ik heb zelf als kind geworsteld met de notie van rechtvaardigheid die in het Oude Testament naar voren werd gebracht, maar er was geen ruimte voor kritisch denken en mijn ouders waren als het erop neer kwam ook erg traditioneel. Dat heeft me ervan weerhouden om tot mijn twaalfde werkelijk kritisch te worden. Sterker nog, ik ging zonder mijn ouders naar de kerk omdat ik het immoreel vond om gelovig te zijn maar daar niets mee te doen. (In een ander leven had ik een religieuze fanaat kunnen zijn).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:17:07 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158922087
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij begrijpen elkaar, Lodewijk.
Wat dan misschien een interessantere vraag is, is waarom je dezelfde kenmerken van de bevolking in steden (met name progressiever) overal ter wereld terugvind. Of zijn er landen waar de stadsbevolking conservatief en traditioneel is en de plattelandsbevolking juist progressief en liberaal? En welke factoren zorgen er voor dat dit zo is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:24:44 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158922200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dan misschien een interessantere vraag is, is waarom je dezelfde kenmerken van de bevolking in steden (met name progressiever) overal ter wereld terugvind. Of zijn er landen waar de stadsbevolking conservatief en traditioneel is en de plattelandsbevolking juist progressief en liberaal? En welke factoren zorgen er voor dat dit zo is?
In amerika zijn er natuurlijk ook ontzettend progressieve plattelandsgemeenschappen, off the grid hippies, etc.

https://en.wikipedia.org/wiki/Slab_City
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:26:25 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158922222
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In amerika zijn er natuurlijk ook ontzettend progressieve plattelandsgemeenschappen, off the grid hippies, etc.

https://en.wikipedia.org/wiki/Slab_City
Maar zijn dat van origine geen stadsbewoners die een idyllisch beeld van het platteland hebben en uit een soort escapisme zo'n commune starten?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:26:51 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158922229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar zijn dat van origine geen stadsbewoners die een idyllisch beeld van het platteland hebben en uit een soort escapisme zo'n commune starten?
Waarschijnlijk wel maar daar worden ook kinderen geboren :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:27:46 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158922242
Ongekend, dit topic staat in het lijstje meest active topics.

STOP MET POSTEN!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158922257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dan misschien een interessantere vraag is, is waarom je dezelfde kenmerken van de bevolking in steden (met name progressiever) overal ter wereld terugvind. Of zijn er landen waar de stadsbevolking conservatief en traditioneel is en de plattelandsbevolking juist progressief en liberaal? En welke factoren zorgen er voor dat dit zo is?
Er is vast het een en ander over geschreven. Ik zou er eens naar op zoek moeten gaan. Ik vermoed dat het te maken heeft met een combinatie tussen economie, diversiteit en verandering. Omdat er in steden meer werk is, trekken mensen met uiteenlopende achtergronden daar naartoe. Zij hebben niet noodzakelijkerwijs iets met elkaar gemeen anders dan een basaal verlangen om in hun onderhoud (en dat van hun gezin) te voorzien. En het in aanraking komen met andersgestemden gaat volgens mij vaker gepaard met tolerantie en veranderingsgezindheid.

Ik las zoiets ook in Congo van Van Reybrouck. Die omschrijft op een bepaald moment hoe in grote steden als Kinshasa en Léopodville een stedelijke cultuur ontstond waarin bijvoorbeeld zwarten de gebruiken van de blanken gingen overnemen (ze noemden zich 'evolués'), maar tegelijkertijd was het in de steden dat de bom barstte. Interessante en tamelijk complexe processen zijn dat (dus veel complexer dan ik hierboven schets).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:29:45 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158922272
Sowieso zijn de meest progressieve amerikanen in de ogen van een nederlander nog vrij conservatief. Toen ik in amerika mensen heb gesproken die zichzelf "links" noemde had ik ze in nederland een beetje rechts van het midden gepositioneerd. Al moet ik zeggen dat we hier in nederland de laatste 10 jaar ook behoorlijk naar rechts geschoven zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158922299
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Sowieso zijn de meest progressieve amerikanen in de ogen van een nederlander nog vrij conservatief. Toen ik in amerika mensen heb gesproken die zichzelf "links" noemde had ik ze in nederland een beetje rechts van het midden gepositioneerd. Al moet ik zeggen dat we hier in nederland de laatste 10 jaar ook behoorlijk naar rechts geschoven zijn.
Dat wil ik wel geloven. Amerika is veel conservatiever dan Nederland. Dat zie je bijvoorbeeld terug in het percentage mensen dat nog in God gelooft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158922304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:27 schreef LXIV het volgende:
Ongekend, dit topic staat in het lijstje meest active topics.

STOP MET POSTEN!!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:33:17 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158922323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat wil ik wel geloven. Amerika is veel conservatiever dan Nederland. Dat zie je bijvoorbeeld terug in het percentage mensen dat nog in God gelooft.
Ik heb daar ooit het programma spuiten en slikken geprobeerd uit te leggen en dat dat vanuit de overheid gefinancierd is :D Heb nog nooit zo'n verbaasd publiek gehad :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158922378
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb daar ooit het programma spuiten en slikken geprobeerd uit te leggen en dat dat vanuit de overheid gefinancierd is :D Heb nog nooit zo'n verbaasd publiek gehad :D
Tegelijkertijd worden er ook The Roast en Tosh 2.0 gemaakt. Dat zijn programma's die zo grof zijn dat ik me niet voor kan stellen dat die in Nederland gemaakt zouden worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 09:39:49 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158922419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tegelijkertijd worden er ook The Roast en Tosh 2.0 gemaakt. Dat zijn programma's die zo grof zijn dat ik me niet voor kan stellen dat die in Nederland gemaakt zouden worden.
Op een andere manier dat gaat om persoonlijk afbranden en dat is hier ook wel geprobeerd maar niet grappig bevonden. Ik denk toch een andere vorm van humor, de "lach of ik schiet" humor van amerikanen wordt in nederland niet zo heel erg gewaardeerd (daarom werken amerikaanse talkshows op nederlandse tv ook niet)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:45:14 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158922489
Wat mij hier in het dorp opvalt is hoe actief de de mensen zijn. In principe werkt iedereen altijd. Als je op zaterdag door het dorp loopt zie je iedereen vanaf een uur of acht al bezig met vooral tuinonderhoud of met verbouwen, het huis onderhouden, dieren verzorgen etc. Mijn buurman van 87 wast nog iedere week zijn auto. Mijn andere buurman (72) repareert voor het hele dorp de fietsen. Ook onderhouden ze ongevraagd mijn oprijlaan.

Zeker de mensen die met pensioen zijn, zijn heel actief met vrijwilligerswerk. Er wordt iedere week wel iets georganiseerd waarbij veel mensen betrokken zijn. Pas was het bijvoorbeeld Halloween en veel mensen hadden hun hele tuin hiervoor verbouwd. Daar moeten ze zeker 5 dagen mee bezig geweest zijn met een aantal mensen.

Er staat altijd wel iets op het programma, nu komt carnaval er weer aan en alle kinderen gaan dan wagens maken voor de optocht en alle vaders moeten dan helpen. Iedereen (behalve ik dan) heeft hier ook groot gereedschap als lasapparaten, houtkloofmachines, draaibanken etc.
Waar al die onrust vandaan komt? Misschien omdat er weinig voorgekauwd vermaak is?

Ook wat geld betreft is de cultuur hier heel anders. Van mannen wordt verwacht dat ze naast hun baan ook bijklussen. Verder wordt er dan weinig uitgegeven eigenlijk, in ieder geval niet aan zaken als cultuur, eten of kleding. Ik verbaas me wel eens over de huizen waar vriendinnetjes van mijn kinderen in wonen (van iets van 400K of zo), terwijl die vader een baan heeft als stratenmaker of vrachtwagenchauffeur. Dat is allemaal geld wat bijeen vergaard is en binnen families uitgewisseld wordt.

De vrouwen werken meestal op dinsdag en donderdag. Op woensdag is het kinderdagverblijf zelfs gesloten, omdat er geen vraag is dan. Maar ook zij zijn dan weer heel actief met collecteren, kinderactiviteiten organiseren, helpen op school, dat soort zaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158922705
Ik lees De Avonden, wat was er toen weinig te doen man, onvoorstelbaar. De drukte van de dorpsgenoten van Loewies snap ik dan weer niet. Allemaal secundaire activiteiten onder het mom van fatsoen, goede doelen, het geloof, et cetera.
Aldus.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 10:02:43 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158922753
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:58 schreef Z het volgende:
Ik lees De Avonden, wat was er toen weinig te doen man, onvoorstelbaar. De drukte van de dorpsgenoten van Loewies snap ik dan weer niet. Allemaal secundaire activiteiten onder het mom van fatsoen, goede doelen, het geloof, et cetera.
Ik denk niet dat het daar zozeer om gaat. Het is vooral het plezier dat mensen beleven om samen bezig te zijn aan iets. Wat dat iets dan is, is juist secundair.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:28:07 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158924145
Hell yeah, daarom de stad, voor altijd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:18:16 #168
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_158925292
Hebben jullie daar ook een leesmap?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:23:04 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158925401
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hebben jullie daar ook een leesmap?
Bij de friettent nog wel. Dus er moet een wagentje van rondrijden. Ik denk dat je daar op kunt abboneren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158929346
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:28 schreef Ringo het volgende:
Hell yeah, daarom de stad, voor altijd.
Precies. Wat vond ik het als kind toch allemaal benauwend zeg. En nog steeds, als ik in het dorp ben waar ik ben opgegroeid, grijpt het me direct weer naar de keel.

Claudia, ik denk dat het in de ontwikkeling van een kind vrij gebruikelijk is om rond de puberteit 'pas' echt van het geloof te vallen, en niet eerder. Eigenlijk is dat wat je altijd hoort/leest. Kinderen zijn gevoelig voor die aansprekende verhalen en hebben er over het algemeen nog niet veel moeite mee dat niet allemaal logisch is. En een verhaal met een moraal doet het meestal ook goed (al was jij dus een slimmerik die al vroeg doorhad dat daar iets niet helemaal mee in de haak was.)

Ik zelf zat natuurlijk wat dieper in dat gereformeerde gedoetje, en raakte mijn geloof definitief kwijt rond mijn 16/17e, maar dat kwam omdat ik tegen die tijd mijn argumenten/standpunten/overtuigingen goed op een rij had en me ook overtuigd en sterk genoeg voelde om hiermee naar buiten te treden. Mede door het lezen van veel literatuur, waaronder ook het werk van enkele filosofen. Daar ben je op een jongere leeftijd nog niet klaar voor. Terwijl op zich de gevoelsmatige en ook intuïtief-rationele weerstand tegen het geloof er al veel eerder was: maar je moet het ook kunnen verbaliseren. Zou dat in de stad echt anders zijn gegaan? Ik weet het niet.

Wat ik als een zeer groot voordeel heb ervaren van de stad tov het platteland (en de reden ook dat ik in de stad wilde wonen) is grotendeels wat LXIV beschrijft dus. Het gaat over sociale controle, alle verwachtingen over hoe je dient te leven, het snel afwijzen van wat daarvan afwijkt, de middelmaat, waar je in de stad wat meer de extremen ziet en er meer subculturen zijn.

Maar ik ben me er ook zeer van bewust dat ook in de stad gesloten gemeenschappen bestaan (in DH bijvoorbeeld de Hindoestaanse en Marokkaanse gemeenschappen, maar ook de Jehova Getuigen of de mensen in Benoordenhout die alleen de hockeyclub kennen). Mensen zoeken elkaar op en gaan elkaar uit de weg. In de kerstvakantie maakte ik een grote stadswandeling door verschillende wijken van DH. Dan kom je door en langs werelden, die allemaal zeer eigen zijn, en als je niet in contact wil komen met de ander, dan kun je dat ook vrij goed omzeilen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158935025
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens staat het noorden, anders dan de bijbelgordel en de benedenrivierse woestegronden, bekend als een ruimdenkende en vrijzinnige regio.
Ik ben geboren in het Groningse deel van de bijbelgordel. Artikel 31, niks geen ruime vrijdenkerij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 januari 2016 @ 19:38:04 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158937531
Daarvoor moet je dan toch in O+ Drenthe O+ wezen als ik dat kaartje zie. Of het westen van Friesland.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158938594
Er staat zelfs een foto van mijn geboortehuis online :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 8 januari 2016 @ 21:12:26 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158940460
Kantens! Mooi dorpje. Ik ben daar wel eens in een the-a-ter-boer-de-rij geweest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159004449
Het gras is groen
De lucht is blauw
Naast mij ligt
Een naakte vrouw

Morgen is het dinsdag
In Spanje schijnt de zon
Ik heb zoveel wijn op
Als ik drinken kon

Chinezen laten boeren
Grieken gooien borden
De week is weer begonnen
Er moet gewerkt worden

's Ochtends is het vroeg
's Avonds is het laat
De uren tussenin
Wordt er wat gepraat

Jaren voor de boeg
Jaren achter de rug
Je kunt er lang bij stil staan
Maar die tijd komt nooit meer terug
  maandag 11 januari 2016 @ 10:48:11 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159007214
Wat een gekloot,
Bowie dood.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:18:12 #177
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159007909
Op het platteland is dat minder groot nieuws dan het laatste optreden van Normaal, maar hier in de stad hoor ik allerlei mensen Bowieliedjes neuriën.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:33:27 #178
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159008313
Zou dat in de VS nu ook zoveel verschil maken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 11:59:08 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159008955
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:33 schreef Ringo het volgende:
Zou dat in de VS nu ook zoveel verschil maken?
Oh show me the way to the next whisky bar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159011835
I don't know where I'm going from here, but I promise it won't be boring.

D. Bowie
  maandag 11 januari 2016 @ 20:38:44 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159024020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:02 schreef Franny_G het volgende:

Wat ik als een zeer groot voordeel heb ervaren van de stad tov het platteland (en de reden ook dat ik in de stad wilde wonen) is grotendeels wat LXIV beschrijft dus. Het gaat over sociale controle, alle verwachtingen over hoe je dient te leven, het snel afwijzen van wat daarvan afwijkt, de middelmaat, waar je in de stad wat meer de extremen ziet en er meer subculturen zijn.

Met die verwachtingen hoe je dient te leven valt het wel mee hier vind ik. Soms vinden ze ons misschien wel apart, omdat wij naakt in het zwembad zwemmen, zevenblad (onkruid) in de soep gooien en onze kippen en het konijn los over het erf laten lopen. Maar iets negatiefs heb ik nooit gehoord en als je wil hoor je er echt bij.
Er zijn wel verwachtingen. Er moeten carnavalswagens gebouwd worden en dan moeten alle vaders het las- en timmerwerk doen. Dan ga je ergens in een schuur met die andere vaders daaraan werken, dat vind ik eigenlijk wel leuk. En zojuist kwam de buurman (87) langs, die vroeg of wij de komende weken ons huis ter beschikking wilden stellen, want de andere buren worden een Gouden Bruidspaar en nu moeten er duizenden bloemen geknoopt worden om de weg van de kerk naar het Bruidshuis helemaal te versieren. En in de kerstvakantie zijn wij met alle kinderen van het dorp naar de film 'Dummy de Mummy' gegaan, daarvoor werd een hele zaal afgehuurd.

Je kunt ook niet met dat soort dingen meedoen, en ook dan wordt je echt wel gedag gezegd op straat, maar wil je er bij horen en ook op op hun kunnen bouwen, dan wordt er wel iets verwacht. Ik voel me daar prima bij.

Ook kwam ik trouwens een keer van mijn werk toen mijn vrouw zei dat ik moest opschieten want om 19:00 moesten we in Pius X zijn (dat is een buurtgebouw). Hoezo, vroeg ik?. Dat was dan op school gezegd dat iedereen daar naar toe moest. Dus wij dan maar gegaan. Toen we daar kwamen was daar een muziekuitvoering van de harmonie en aan het einde daarvan werd alle aanwezige kinderen gevraagd om vooral ook lid te worden. Dat was dan niet verplicht.
Ik vind dat soort zaken altijd ook wel komisch.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:47:47 #182
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159034137
Af en toe denk ik 'zijn het niet allemaal valse sentimenten, IR, of angst voor het onbekende, dat je zo bang bent voor het platteland'. Maar dan lees ik bovenstaande post, en dan denk ik 'nee, het is gewoon echt meer iets voor andere mensen'. Nu maar hopen dat mijn kroost ook niet van gezelligheid houdt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:51:43 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159042671
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Af en toe denk ik 'zijn het niet allemaal valse sentimenten, IR, of angst voor het onbekende, dat je zo bang bent voor het platteland'. Maar dan lees ik bovenstaande post, en dan denk ik 'nee, het is gewoon echt meer iets voor andere mensen'. Nu maar hopen dat mijn kroost ook niet van gezelligheid houdt.
Houd nu maar op of ik ga over de carnaval beginnen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 15:55:02 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159042760
Ik denk dat ik nog niet "stads" genoeg ben, daardoor kan ik me in beide situaties prima manouvreren. Daarbij zou ik (maar gelukkig mijn ouders ook) op dat soort uitnodigingen gewoon niet ingaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159042772
Er is een stelletje Brabanders wat carnaval in Amsterdam (in de Melkweg) gaat introduceren.
Aldus.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 16:26:21 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159043484
Als ik iets niet begrijp is het carnaval, als ik iets nog minder begrijp is het carnaval boven de grote rivieren. In zwolle doen ze het ook. Het enige wat ik er van mee krijg is verklede mensen die chagrijnig op een fiets plichtmatig richting de stad fietsen. Volgens mij vinden zelfs zij die het vieren het geen leuk feest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:20:28 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159045059
Het is net als die madenkaas op Sardinië, wie ermee is opgegroeid vreet het als zoete koek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:21:32 #188
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159045091
Ik ben als protestant opgegroeid in Brabant dus ik mocht niet eens kijken naar carnaval, dus dat is opzich genoeg grond om op je 18e helemaal los te gaan, maar helaas, er zit toch te veel calvinisme in me.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:01:33 #189
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_159046124
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:20 schreef Ringo het volgende:
Het is net als die madenkaas op Sardinië, wie ermee is opgegroeid vreet het als zoete koek.
Ik kan je als 'Brabander' mededelen dat dat geenszins het geval is.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_159049876
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben als protestant opgegroeid in Brabant dus ik mocht niet eens kijken naar carnaval, dus dat is opzich genoeg grond om op je 18e helemaal los te gaan, maar helaas, er zit toch te veel calvinisme in me.
Ik ben als kind een keer stiekem meegegaan naar een carnavalsviering in ons dorp, met mijn katholieke buurmeisje. Toen begreep ik meteen hoe erg het was. Toen mijn ouders erachter kwamen en 'niet boos maar teleurgesteld' waren, kon ik ze in ieder geval eerlijk met mijn hand op mijn hart beloven dat het bij deze ene keer zou blijven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:10:11 #191
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_159049931
Ik begrijp er allemaal geen reet van.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:04:18 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159052125
Begin jaren 80 hadden wij carnaval op school, met heuse verkleedpartijen en een polonaise door de gangen. Voor een pas zindelijke kleuter is dat natuurlijk best lollig. Maar het was een openbare school en in de ouderraad zaten veel links-georiënteerde geloofscriticasters (mijn vader noemde ze 'die fanatieke tuinkabouters') en die lui schreeuwden boe en bah en schande over zulke katholieke hersenspoeling en toen werd het carnaval ineens taboe. In de plaats daarvan kregen we projectweek: elk jaar koos men een ander, maatschappelijk bewust thema en daaromheen maakten alle leerlingen uit alle klassen mooie werkstukjes die aan het eind van de week werden tentoongesteld aan belangstellende ouders. Goh, nu ik eraan terugdenk. Dat waren nog eens tijden!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:10:34 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159052386
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:04 schreef Ringo het volgende:
Begin jaren 80 hadden wij carnaval op school, met heuse verkleedpartijen en een polonaise door de gangen. Voor een pas zindelijke kleuter is dat natuurlijk best lollig. Maar het was een openbare school en in de ouderraad zaten veel links-georiënteerde geloofscriticasters (mijn vader noemde ze 'die fanatieke tuinkabouters') en die lui schreeuwden boe en bah en schande over zulke katholieke hersenspoeling en toen werd het carnaval ineens taboe. In de plaats daarvan kregen we projectweek: elk jaar koos men een ander, maatschappelijk bewust thema en daaromheen maakten alle leerlingen uit alle klassen mooie werkstukjes die aan het eind van de week werden tentoongesteld aan belangstellende ouders. Goh, nu ik eraan terugdenk. Dat waren nog eens tijden!
Pas vroeg mijn dochter of ik nog onderdelen had, want op school gingen ze een robot bouwen. Die vraag had ik al jaren geleden verwacht en me er op voorbereid. Ik heb een voorraad robot-onderdelen aangelegd waarmee je het hele Amerikaanse leger kunt uitrusten.
Het mooiste was dat ik ook nog mee mocht naar school om te helpen. Toen heb ik samen met die 3-groepers een gevechtsrobot gebouwd met thermo-nucleaire lasers (tenminste, met een thermo-nucleair stickertje). Veel maatschappelijk bewuster zal het hopelijk niet meer worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:11:40 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159052437
Oh ja, en we wonnen de eerste prijs in de uitvindwedstrijd van de school! Groep 3-4, die de uitvindwedstrijd won! Zoiets was op school nog nooit voorgevallen. Bewonderende blikken van moeders zijn nu mijn deel als ik de kinderen uit school haal. "Die man, die heeft een thermo-nucleaire gevechtsrobot gebouwd waarmee hij een Eerste Prijs heeft gewonnen"
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159053497
Overigens zat ik wel op een katholieke basisschool. Daar merkte je werkelijk geen reet van, omdat de generatie leraren die nog daadwerkelijk bij de kerk (die overigens pal naast de basisschool stond) op gesprek hadden moeten komen om op die school te kunnen komen werken op één enkele heer na, meester Wolters, allang dood en begraven (of gepensioneerd) waren. Die leraren waren allemaal frisse twintigers die leuke, gezellige dingen met de kinderen wilden doen en hen hun eigen weg wilden laten vinden en meer van dat soort geneuzel. Wat een ramp! Wat een geluk dat ik in groep zeven bij meneer Wolters kwam, die ons vertelde dat het heel louterend is om zo nu en dan gewoon op je stoel te zitten en je bek te houden,- en dat als we een verhaal moesten schrijven, we dan geen lariekoek op moesten schrijven die toch niemand geloven kon. Het mocht wel fantastisch zijn, maar wel waarachtig. Wat een geweldige vent! Helaas kwam hij in hetzelfde jaar dat ik bij hem in groep zeven zat, dan toch te overlijden, welk herdacht werd met een mooie dienst in de kerk naast de school waar hij een slorige veertig jaar eerder op gesprek was gekomen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159053508
Je kunt zeggen wat je wilt, maar Louis integreert wel.

Wie zet er tegenwoordig nog vraagtekens bij integratie? Integreren, participeren, aanpassen, de wonderen uit het moderne lexicon.
pi_159060178
In deze tijden van internationale interdependentie en bureaucratische complexiteit is het onwaarschijnlijk dat grote veranderingen als het basisinkomen binnen jaren ingevoerd kunnen worden, als je het het als land al zou willen. Daarom verdient het ontzag dat de VVD binnen vijf jaar de verzorgingsstaat en de middenklasse heeft gedecimeerd; de liberale daadkracht is kolossaal.

Willem Schinkel
pi_159166707
Veel kunstzinnige beroepen lijken het ene te zijn, maar blijken in feite iets anders.

Cabaretiers zijn eigenlijk priesters
Schrijvers zijn eigenlijk filosofen van de koude grond
Muzikanten zijn eigenlijk vrouwenfluisteraars met een gevoel voor mode
pi_159166971
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:04 schreef Mainport het volgende:

Muzikanten zijn eigenlijk vrouwenfluisteraars met een gevoel voor mode
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 januari 2016 @ 04:23:32 #200
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159167305
Ik heb deze week nog veel over Bowie gedacht.

[positievere PI] Maar ik heb vooral heel veel Bowie gedraaid.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_159177371
Veel Lodger deze week en natuurlijk Blackstar.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:49:24 #202
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_159179353
Ik heb de afgelopen week toch meer Bowie geluisterd dan in het hele jaar ervoor, ja.
Alsof ik m daarmee weer tot leven kan wekken, ofzo. Nu ja, dat is het eigenlijk ook: een klein rouwproces.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_159219743
Ik luister al jaren een redelijke constante hoeveelheid Bowie. Dat is er de afgelopen dagen niet meer of minder op geworden. Wel heb ik wat hem en haar (is dat een anglicisme? ik wil zeggen: 'wat lui zonder dat het nu zo belangrijk is wie of wat) enkele persoonlijke geschiedenissen uit de doeken gedaan die ik eerder voor mijzelf hield omdat ze a) onbenullig waren en b) het er nog niet toe deed dat Bowie er een rol in speelde. Zo zat ik ooit in mijn bijzonder kleine studiootje in Leuven met een Japanse vrouw (het zal wel weer eens niet) en draaide ik 'This is not America' waarop zij zei (ik parafraseer): 'Natuurlijk niet! Wat een dom liedje zeg!' Goed. Dat ging dus allemaal mis. Maar ja, gaat er wel eens iets goed?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159219821
Ook heb ik Brazliaanse covers van Bowie gedraaid.

"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159219833
Leuke film ook, trouwens.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159219851

Dit is mijn favoriet.

Ora ragazzo solo dove andrai
La notte e'un grande mare
Se ti serve la mia mano per nuotare
Grazie na stasera io vorrei morire

En nu de slechte Engelse vertaling:

Now lonely boy where will you go?
The night is a big sea
If you need my hand to swim
Thank you but tonight I would like to die
pi_159219908
Glenn Frey (je weet wel, van de Eagles) is ook kassiewijle.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159273514
Iedereen heeft een ethos, oftewel een ethisch waardesysteem, een pseudoreligie noemt Grunberg het soms, het wonderlijk paradigma dat je normen bepaalt.

Mijn ethos is dat ik niet in iemands eigen verantwoordelijkheid geloof; sterker nog, het geloof in de eigen verantwoordelijkheid is een fictie die veel ellende oplevert. Wie brengt ons van deze dwaling, deze moderne erfzonde af? Het is tijd dat de messias wederkeert: ik ben Jezus en jullie zijn mijn apostelen.
pi_159276038
Als Jezus terugkeert dan zal het zijn om over een ieder, levend en dood, te oordelen. En dan sta je daar met je verhaal over "ik geloof niet in eigen verantwoordelijkheid".

Dan kun je trouwens een mooie boom ( :') ) opzetten over Adam en Eva en de zondeval en wiens verantwoordelijkheid dat nu eigenlijk was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 11:09:12 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159276331
Ja ze gaan met bosjes dit jaar ;(

Gisteren is animal overleden weer een held minder...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159323213
De alomtegenwoordige pseudoreligie is die van de wilskracht, de inzet-en-ambitie-kerk. Hard werken is een doel op zich; het hoe en waartoe doen er niet toe, de inspanning is het ideaal geworden. Arbeid adelt, vlijt is een deugd, luiheid een zonde. Niet een betekenisvol, maar een ijverig leven is het droombeeld. Beseffen degenen die ambitie als zegen zien, dat ambitie an sich leeg is, wanneer het niet ergens naar leidt? Zij vinden de bestemming echter minder belangrijk dan de ambitie zelf, die immers zaligmakend is. Al deze volgelingen geloven dat ze een eerzaam leven leiden zo lang ze hun stinkende best doen, ze geloven in een pseudoreligie zonder dat ze door hebben erin te geloven.
pi_159323355
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 06:53 schreef Mainport het volgende:
De alomtegenwoordige pseudoreligie is die van de wilskracht, de inzet-en-ambitie-kerk. Hard werken is een doel op zich; het hoe en waartoe doen er niet toe, de inspanning is het ideaal geworden. Arbeid adelt, vlijt is een deugd, luiheid een zonde. Niet een betekenisvol, maar een ijverig leven is het droombeeld. Beseffen degenen die ambitie als zegen zien, dat ambitie an sich leeg is, wanneer het niet ergens naar leidt? Zij vinden de bestemming echter minder belangrijk dan de ambitie zelf, die immers zaligmakend is. Al deze volgelingen geloven dat ze een eerzaam leven leiden zo lang ze hun stinkende best doen, ze geloven in een pseudoreligie zonder dat ze door hebben erin te geloven.
Wat is de ware religie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_159325280
It's a God eat God world, it's a dog's tomorrow.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159327543
It's a duck eat duck world. Quack-quack, motherfucker!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159374250
'Om een cynicus te zijn moet je idealen hebben. Zijn alle mensen met idealen dan cynisch? Hier valt de intrigant door de mand; de intrigant zal zeggen: 'Nee, je kunt ook idealen hebben zonder cynisch te zijn.' Dat zegt hij met een uitgestreken gezicht, terwijl de wereld in de fik staat.

Nu zal ik u vertellen hoe dat zo komt: een opportunist komt het goed uit om idealen uit te dragen, het draagt bij aan de beeldvorming; wanneer Nederland wereldwijd op de tiende plek staat als wapenleverancier, kun je in ieder geval zeggen, maar ik geef wel om de mensenrechten. Wat daarentegen niet chic is om cynisch te zijn, op gezeur zitten we niet te wachten; je moet een realist zijn.'

Bas Heijne
pi_159388255
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:57 schreef Mainport het volgende:
'Om een cynicus te zijn moet je idealen hebben. Zijn alle mensen met idealen dan cynisch? Hier valt de intrigant door de mand; de intrigant zal zeggen: 'Nee, je kunt ook idealen hebben zonder cynisch te zijn.' Dat zegt hij met een uitgestreken gezicht, terwijl de wereld in de fik staat.

Nu zal ik u vertellen hoe dat zo komt: een opportunist komt het goed uit om idealen uit te dragen, het draagt bij aan de beeldvorming; wanneer Nederland wereldwijd op de tiende plek staat als wapenleverancier, kun je in ieder geval zeggen, maar ik geef wel om de mensenrechten. Wat daarentegen niet chic is om cynisch te zijn, op gezeur zitten we niet te wachten; je moet een realist zijn.'

Bas Heijne
Iedere cynicus is een teleurgestelde idealist

Loesje
pi_159395770
G.! Een fris new usertje! Zeg er wat van!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 25 januari 2016 @ 22:40:49 #218
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159396414
Ik krijg wilde fantasieën van zo'n naam met geboortejaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159396857
Ja, wie niet.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159400637
NB: het rationele argument tegen individuele verantwoordelijkheid:

Causa Sui: An object, event or state of affairs that is the cause of its own existence

Then we can define the causa sui principle as follows:
Causa Sui Principle of Responsibility: An agent is responsible for their actions if and only if they are a causa sui (in a least some crucial mental respects).

Finally, this gives us the causa sui version of Strawson’s basic argument against moral responsibility:

• (8) An agent is responsible for their actions if and only if they are a causa sui (in at least some crucial mental respects)
• (9) No agent can be a causa sui (in crucial mental respects).
• (10) Therefore, no agent can be responsible for their actions.

"If one is to be truly responsible for how one acts, one must be truly responsible for how one is."
pi_159400655
"Althusser betoogde hier dat de heersende klasse, om te kunnen blijven heersen, moet zorgen dat het economisch systeem de voorwaarden voor haar eigen bestaan herschept. Onder productiekrachten verstaat hij simpelweg het idee dat een kapitalistisch systeem ervoor moet zorgen dat er altijd arbeiders zullen zijn die in de fabrieken zullen werken. Wil het kapitalisme blijven bestaan, dan moet zij volgens Althusser zorgen dat er altijd een uitgebuit proletariaat is, en een heersende klasse van kapitalisten die geaccepteerd wordt.

Er zijn, dat heeft de kapitalist ook door de jaren heen gemerkt, meer voorwaarden verbonden met de reproductie van de werknemers. Zo moet men ook zorgen dat de werknemers over de juiste talenten en bekwaamheden beschikken, en hier voorziet men in door een uitgebreid onderwijssysteem uit te werken. Hier leren ze enerzijds knowhow, praktische technieken die ze kunnen gebruiken tijdens hun latere werk, en anderzijds ook een gedragscode en discipline. Deze reproductie van de talenten van de werkkrachten is pas mogelijk onder ideologische onderwerping."
pi_159404233
Dat vraagt om een plaatje van een existentialist:



En voor de gelegenheid heb ik mijn zwarte coltrui aangedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:34:25 #223
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_159406183
Weet een van jullie waar ik mijn paspoort gelaten heb?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 13:37:45 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159406287
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:34 schreef JAM het volgende:
Weet een van jullie waar ik mijn paspoort gelaten heb?
In je toilettas maar waar je die nou weer neergezet hebt geen idee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:54:42 #225
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_159406820
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In je toilettas maar waar je die nou weer neergezet hebt geen idee.
Weet je wat, dat zou best kunnen, ware het niet dat ik in plaats van een toilettas een paar teelballen heb.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 13:56:06 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159406854
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:54 schreef JAM het volgende:

[..]

Weet je wat, dat zou best kunnen, ware het niet dat ik in plaats van een toilettas een paar teelballen heb.
En waar bewaar je die teelballen... juist.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159457618
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En waar bewaar je die teelballen... juist.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159484746
De status van vrijgezel is geïdealiseerd, het romantische doel is overduidelijk: de ideale geliefde vinden. Het is de stereotype catharsis; dan zal alles op zijn plaats vallen en 's mans identiteitscrisis vergaan. Maar ook een relatie went, over de leegte die na enige tijd terugkeert wordt weinig gerept, er is immers geen romantische oplossing meer voorhanden, hoogstens het nemen van kinderen, kinderen zijn een probaat middel om een betekenisloos leven in te vullen.

MH
  vrijdag 29 januari 2016 @ 07:54:26 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159484863
Of een hobby.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:05:47 #230
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159485491
Of radicaliseren en naar syrie vertrekken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 09:22:47 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159485686
Ik heb altijd de impressie dat het leven überhaupt betekenisloos is en dat daar niet tegen in te vullen valt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:35:21 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159485897
Die impressie heb ik alleen tijdens donkere zondagmiddagen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159488321
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:22 schreef PeteSampras het volgende:
G.! Een fris new usertje! Zeg er wat van!
Ah, hola. Dag Ellen. 1984.
pi_159494516
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb altijd de impressie dat het leven überhaupt betekenisloos is en dat daar niet tegen in te vullen valt.
Jij hebt dan ook geen kinderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:44:23 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159494649
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

Jij hebt dan ook geen kinderen.
En geen hobby?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159495862
Ik heb wel een kind en ik denk ook nog steeds dat het leven in wezen betekenisloos is en dat er niet tegen in te vullen valt.

Maar goed, dat verandert misschien allemaal weer als het er meer dan een is. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159498904
Ik heb wel een kind en ik denk ook nog steeds dat het leven in wezen betekenisloos is en dat er niet tegen in te vullen valt. Wel merk ik dat zonder dat kind - ik zie hem helaas niet zo vaak - het leven zowaar nog betekenislozer is. Denk zelf maar na hoe het mogelijk is dat iets dat geen betekenis heeft, alsnog aan betekenis verliest.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159502589
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:05 schreef PeteSampras het volgende:
Ik heb wel een kind en ik denk ook nog steeds dat het leven in wezen betekenisloos is en dat er niet tegen in te vullen valt. Wel merk ik dat zonder dat kind - ik zie hem helaas niet zo vaak - het leven zowaar nog betekenislozer is. Denk zelf maar na hoe het mogelijk is dat iets dat geen betekenis heeft, alsnog aan betekenis verliest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159503812
JAM. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159507979
Ze waren in januari voor 12 dagen langsgekomen. Héél fijn vond ik dat. Ik ben er erg van opgeknapt. Met een beetje geluk zie ik ze in de zomer weer. :).
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159561750
Ik heb een nieuwe versiertruc ontdekt. Er zat iets in mijn bier dus ik spuug het midden in de kroeg op de grond uit, een meisje zag dat en was er kennelijk van gecharmeerd want ze kneep me in de kont, ze was hoogstens twintig en zag er goed uit, maar ik ben geen polyamorist, er is niets wat ik kon doen, de versiertruc blijft echter staan en ik raad hem iedereen aan
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 10:23:11 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159562777
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook geen kinderen.
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

En geen hobby?
Gelukkig niet straks zou mijn leven nog betekenis krijgen, brrr.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159588197
.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:21:02 #244
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159592542
... en de retoriek van het zwaktebod.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:21:19 #245
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159592550
Wat waren we nog jong toen trouwens. Krap 20, en de wereld lag aan onze voeten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_159592663
Ik zit in mijn leslokaal en kijk uit over het Haagsche. Ja, de wereld ligt nog steeds aan mijn voeten, misschien wel meer dan toen. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 2 februari 2016 @ 12:29:06 #247
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159592712
Ik kijk uit op een urinoir. Ik bedoel: plaskrul, dan klinkt het Z al wat aanlokkelijker in de oren.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:53:47 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159602060
Ik kijk uit over de godgansche Haarlemmermeer en als ik koffie haal over Mokum.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:55:53 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159602116
Het leven is een inspiratiemiddag, mensen, maar je moet wel zelf de powerpointpresentatie maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159607718
Aldus.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:41:35 #251
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159608132
De krul zelf is al vrij aardig, maar de types die, soms dagelijks, even komen afwateren maken het echt de moeite waard.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:16:32 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159609576
Ik vroeg me al af, wie maken nog van zo'n ding gebruik? Of zijn dat toch de spreekwoordelijke heel gewone mannen zoals jij en ik?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 3 februari 2016 @ 08:57:32 #253
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159615089
Nou, het zijn vooral mannetjes van het licht smoezelige soort.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 3 februari 2016 @ 09:26:51 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159615440
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:37:47 #255
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_159619105
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:37 schreef broer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou 'em geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 13:18:36 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159620221
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou 'em geven.
Wat?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159620976
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 14:36:51 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159622380
quote:
Dat begrijp ik maar in dat geval bedoel ik "Wat!?" in plaats van "Wat?"

:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159622727
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar in dat geval bedoel ik "Wat!?" in plaats van "Wat?"

:D
:7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:33:14 #261
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_159647776
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou 'em geven.
Het komt door die roltoeter, hè?
pi_159651839
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:33 schreef broer het volgende:

[..]

Het komt door die roltoeter, hè?
Och, die blijmoedigheid is niet onaantrekkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 februari 2016 @ 14:58:37 #263
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159651942
Ik zag de Baas laatst lopen, hij zag dat ik naar hem keek en toen trok ie nogal schrikachtig zijn hoofd weg.

Op zijn gympen hè, als verdorie een doodgewoon mensch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159661724
Ik heb toch weleens verteld dat hij zijn koffie (nou ja, kapputjieno) met honing drinkt? Wat een verschrikkelijk ranzige gewoonte.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159661744
CAPPUCCINO. - bedoel ik.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:51:03 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159664741
Zo drink ik 'm ook!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:54:03 #267
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159664898
Op het werk dan, hè. Uit een beker van karton; dát is pas ranzig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159665672
Gatverdamme, Ringo.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  donderdag 4 februari 2016 @ 23:07:24 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159668124
Eersteklas biogeteelde acaciahoning.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159672386
Hebben jullie ook dat fotootje van de Walrus in zijn blote piet gezien?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159672396
.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:57:24 #272
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_159674158
Als Claudia blijmoedige roltoeters niet onaantrekkelijk vindt, zul je haar met deze foto vermoedelijk ook wel een plezier doen.
pi_159676197
Ik drink mijn cappuccino met een berg suiker. En dan gaan mensen je tegenwoordig dus ongevraagd uitleggen hoe ongezond suiker wel niet is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 11:57:12 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159676214
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:56 schreef Franny_G het volgende:
Ik drink mijn cappuccino met een berg suiker. En dan gaan mensen je tegenwoordig dus ongevraagd uitleggen hoe ongezond suiker wel niet is.
Weet je dat suiker gewonnen wordt uit suikerbieten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159676250
Nee, ik dacht dat het in een boom groeide.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 11:59:25 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159676271
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:58 schreef Franny_G het volgende:
Nee, ik dacht dat het in een boom groeide.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:35:11 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159678214
quote:
18s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:56 schreef Franny_G het volgende:
Ik drink mijn cappuccino met een berg suiker. En dan gaan mensen je tegenwoordig dus ongevraagd uitleggen hoe ongezond suiker wel niet is.
Heb je al een discussie over glycemische waarden mogen voeren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:37:55 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159678255
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Weet je dat suiker gewonnen wordt uit suikerbieten.
Het is dus groente?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 14:47:15 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159679642
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is dus groente?
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159680872
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heb je al een discussie over glycemische waarden mogen voeren?
Nou, een discussie voer ik hier sowieso niet over. Ik knik alleen maar een beetje, en neem dan nog een slok van mijn koffie. Dus als iemand ooit over die waarden begonnen is, dan is dat volledig langs mij heengegaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:55:21 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159683144
Daar houd ik mij ook verre van. Maar laatst kwam ik toevallig op een gezondheidsforum een topic tegen waarin uitvoerig de verschillen tussen (1) witte kristalsuiker (2) bruine kandij (3) honing en (4) agavesiroop werden besproken.
(1) was sowieso een duivels ingrediënt, daar wou niemand zich aan branden. (2) en (3) konden ook rekenen op maar weinig sympathie. Over (4) waren de meningen verdeeld, men had het o.a. over de veronderstelde lage glycemische waarde ten opzichte van andere zoete moordenaars; maar toch kon men, alles bij elkaar, niet anders dan bevestigen hoe belangrijk het is om uiterste voorzichtigheid te betrachten wanneer het gaat om het zoeten van voedsel van enigerlei aard.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 17:58:11 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159683193
Ik heb nog een caramelreep in mijn binnenzak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:10:02 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159683368
Wat suiker betreft verlaat ik me helemaal op Gerard Reve als mij een mening gevraagd wordt.

Ik heb dat thuis ook, op papier, maar ga het niet overschrijven. Als je het te pakken kunt krijgen beveel ik je aan het te lezen, want het is zowel leerzaam als vormend als humoristisch.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159684966
Wat vreemd dat-i de Nobelprijs niet heeft gekregen
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:41:04 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159685019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:38 schreef Mainport het volgende:
Wat vreemd dat-i de Nobelprijs niet heeft gekregen
Zijn oeuvre en schrijfstijl zijn te Nederlands. Daar snappen ze in Zweden niks van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159688099
Goed stukkie, inderdaad.

En:

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159689394
Een cappuccino drinkende man is daarentegen een regelrechte afknapper. Ugh.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159689834
Ik vond het een afknapper dat ie De Stier van Potter het mooiste schilderij vond van het Mauritshuis.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:16:45 #289
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159691342
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Een cappuccino drinkende man is daarentegen een regelrechte afknapper. Ugh.
c_/ .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:17:11 #290
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159691359
Eerste keer in 58.425 posts dat ik die smilie gebruik, trouwens.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:17:34 #291
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159691372
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:36 schreef Franny_G het volgende:
Ik vond het een afknapper dat ie De Stier van Potter het mooiste schilderij vond van het Mauritshuis.
Ik vind de vraag 'wat vond jij het mooist' vaak een afknapper.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_159691449
Ja, is ook onmogelijk meestal, en dan roep je maar wat. Maar dan roep je toch niet De Stier. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 6 februari 2016 @ 01:12:28 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159694543
Dan het hondje van Dou.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159695022
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:36 schreef Franny_G het volgende:
Ik vond het een afknapper dat ie De Stier van Potter het mooiste schilderij vond van het Mauritshuis.
Over sommige dingen kun je maar beter niet praten opdat je niet wordt teleurgesteld, zoals koffie en beeldende kunst. Of literatuur, politiek, muziek, filosofie, opvoeding...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159695051
Tamelijk veilige onderwerpen zijn het weer, televisie, terrorisme en het platteland, want daar heeft iedereen een hekel aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159695915
Social talk dient vermeden te worden. Tegen nieuwe gezichten moet je vertellen wat je doet en tegen bekenden moet de balans opgemaakt worden. De kunst van het converseren beperkt zich tot de kring van intimi, buiten deze kring is het sociale gesprek een gruwel
pi_159746836
"The reasonable man adapts himself to the conditions that surround him. The unreasonable man adapts surrounding conditions to himself. All progress depends on the unreasonable man"

George Bernard Shaw
pi_159746988


De tekst doet me niet zoveel maar die foto's... prachtig
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 09:23:25 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159747981
Daar kan ik zo tussen ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 8 februari 2016 @ 10:07:24 #300
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_159748670
Te oud. Niet kaal genoeg. Te slecht in programmeren. Te sportief.

Maar wel een bril en een baard.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_159752736
.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')