abonnement Unibet Coolblue
pi_159997296
Erg triest. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 februari 2016 @ 19:00:31 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_159997332
Ze klinkt wel positief, dat zie ik dan maar als een soort van goed teken. Voor zover het goed kan zijn natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159997618
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Ze klinkt wel positief, dat zie ik dan maar als een soort van goed teken. Voor zover het goed kan zijn natuurlijk.
Het is natuurlijk ook de vraag in welke gradatie je het hebt. Kan een enorm verschil in zitten. Het blijft even kut, maar gezien dr reactie zou het wel eens een iets mindere gradatie kunnen zijn.

Maar goed,dat is natuurlijk ook maar speculatie. Belangrijkste is dat ze ervan hersteld en of dat nou dit jaar is, of nog langer duurt, dat is dan om het even.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 februari 2016 @ 19:30:51 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159998385
:{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159998760
Wat is dat toch de laatste tijd met Nederlandse topsportsters. Eerst dat nieuws van Estavana Polman en nu dit...
pi_159999228
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:45 schreef Max23 het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd met Nederlandse topsportsters. Eerst dat nieuws van Estavana Polman en nu dit...
Wat dacht je van Thijsje Oenema :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator woensdag 17 februari 2016 @ 23:54:46 #32
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_160008099
quote:
15s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:28 schreef franklop het volgende:

[..]

Gadver! Alle beterschap gewenst! Ik gun het haar dat ze haar sportieve doelen in Rio kan bereiken, maar meer nog dat ze snel gezond wordt!
pi_160008260
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook de vraag in welke gradatie je het hebt. Kan een enorm verschil in zitten. Het blijft even kut, maar gezien dr reactie zou het wel eens een iets mindere gradatie kunnen zijn.

Maar goed,dat is natuurlijk ook maar speculatie. Belangrijkste is dat ze ervan hersteld en of dat nou dit jaar is, of nog langer duurt, dat is dan om het even.
Inderdaad, hopelijk zit het nog in het voorstadium of eerste stadium. Dat is dan nog positief te noemen als je het positief kan noemen.
Is het zwaarste gradatie dan had ze deze uitspraak niet gedaan hoop ik.
Bah, herstellen is het belangrijkste.
Toch goed dat zo'n bevolkingsonderzoek bestaat in Nederland. Hopelijk zijn ze er bij haar op tijd bij.
pi_160097980
quote:
Iedereen bedankt voor alle lieve berichten en steunbetuigingen! Het doet me goed om te zien hoe veel mensen meeleven. Vrienden, bekenden en zelfs mensen die ik helemaal niet ken, nemen de moeite om mij een hart onder de riem te steken.
Het lijkt allemaal nog een beetje onwerkelijk. Mijn verstand weet dat het over mij gaat maar mijn gevoel is het er nog niet mee eens. Ik ervaar (gelukkig!!!) namelijk helemaal geen lichamelijke klachten. Afgelopen week ben ik daarom ook gewoon gaan trainen. Zwemmen is mijn passie en geeft mij, zeker in deze moeilijke tijd, een welkome afleiding. En omdat deelname aan de Olympische Spelen in Rio nog niet definitief van de baan is, blijf ik zwemmen. Zolang het nog kan en wanneer het weer kan!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_160099568
Inge klinkt vrij positief!

Maar kan me ook voorstellen als je zo'n 3,5 jaar naar de spelen aan het toewerken bent, dat je dan ook denk 'ik ga, hoe dan ook. Kanker gaat mij niet tegenhouden'.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160708228
quote:
VDH: 'Ik wil wel technisch directeur worden maar niet onder Kossen'

EINDHOVEN - Ja, Pieter van den Hoogenband ziet het zeker zitten om als technisch directeur een bijdrage te leveren aan het Nederlandse zwemmen. Maar zolang Jan Kossen algemeen directeur van de zwembond is, is het voor de drievoudig olympisch kampioen niet bespreekbaar.
Zijn naam gonst al enkele weken rond in de Nederlandse zwemwereld. Van den Hoogenband zou voor de KNZB de gedroomde kandidaat zijn om eind dit jaar Joop Alberda op te volgen als technisch directeur. Woensdag schenkt VDH klare wijn.

"Zolang Jan Kossen directeur is van de KNZB is het voor mij al geen optie om in gesprek te gaan voor de functie van technisch directeur", aldus Van den Hoogenband dinsdagavond. "Ik heb geen vertrouwen in een samenwerking met Kossen. Ik mis bij hem visie, beleving en ambitie."

Kracht

VDH is ervan overtuigd dat hij van de zwembond een geoliede machine kan maken, zoals hij het zelf verwoordt. "Ik ken de zwemmers, de coaches en staf heel goed. Er staat een goed team om mee samen te werken. En ik denk ook dat ik precies weet hoe ik mensen in hun kracht kan zetten."

Van den Hoogenband zegt onomwonden dat wat hem betreft de weg open ligt als Kossen niet meer de scepter zwaait. "Dan lijkt het me heel erg leuk om het gesprek aan te gaan om uiteindelijk een bijdrage te leveren aan het Nederlandse zwemmen", zegt VDH, die op een groot draagvlak kan rekenen bij zwemmers en coaches.

Kossen

Kossen wilde dinsdagavond niet inhoudelijk reageren op de kritiek van Van den Hoogenband. Wel liet hij weten dat 'als Pieter interesse heeft hij wat ons betreft boven aan het lijstje komt'. "Het zou goed zijn als Pieter eerst kennis neemt van de inhoud van de functie en dan oordeelt of hem dat past. Als het zover is, praat ik daar graag met hem over", aldus de directeur van de zwembond.

De huidige technisch directeur, Joop Alberda, wilde afgelopen week niet reageren op de signalen dat Van den Hoogenband in beeld zou zijn als zijn opvolger. "Met betrekking tot de TD zoeken we in binnen- en buitenland", aldus Alberda die sowieso aanblijft tot en met Rio maar nog niet weet wanneer hij exact stopt.

Kandidaten

Andere kandidaten die genoemd worden als nieuwe TD zijn Ronald Gaastra (momenteel coach in Antwerpen), Martin Truijens (coach in Amsterdam) en de Australische coach Shannon Rollason.

http://www.ed.nl/sport/zw(...)der-kossen-1.5828479
Zou wel goed nieuws zijn! Niet het eerste negatieve verhaal wat ik over Kossen lees trouwens.
  Redactie Sport woensdag 16 maart 2016 @ 10:19:14 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160708272
Die Kossen klinkt ook weer lekker denigrerend met dat stukje over dat Pieter eerst maar eens moet gaan bekijken wat die functie inhoudt. Alsof VDH niet zou weten wat die functie is :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 maart 2016 @ 10:24:18 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_160708372
Wat heeft Van den Hoogenband eigenlijk als ervaring met een dergelijke functie? Want dat hij loeihard kon zwemmen is toch niet zo belangrijk in dit geval :P

Een goed netwerk is dat natuurlijk wel en het lijkt me dat hij dat wel zeker heeft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 16 maart 2016 @ 10:41:45 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160708674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:24 schreef heywoodu het volgende:
Wat heeft Van den Hoogenband eigenlijk als ervaring met een dergelijke functie? Want dat hij loeihard kon zwemmen is toch niet zo belangrijk in dit geval :P

Een goed netwerk is dat natuurlijk wel en het lijkt me dat hij dat wel zeker heeft.
Ehm, hij is wel toernooidirecteur (geweest) van de Swimcup. Zo'n dergelijke functie krijg je toch pas ervaring mee als je het gedaan hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_160715071
Mooi als VDH technisch directeur wordt. Hij kent het klappen van de zweep. Heeft zijn hele carriere kunnen kijken hoe Jacco het deed, dus zal ongetwijfeld weten hoe hij succesvol kan zijn!

In de tussentijd zwemt Ranomi redelijke tijden in Edinburgh. De 50 meter in 24.85 (na vijf races binnen twee minuten na elkaar), de 100 meter in 53.31 en zondag de 200 meter in een PR van 1.59,18.

Vier jaar geleden, vóór haar glorieuze goudjacht in Londen, zwom ze in maart ook 53.3. Vervolgens zwom ze begin april tijdens de SwimCup ineens 52.75. Zou ze dat nu weer kunnen? Ik ben erg benieuwd wat we van haar gaan zien in april.

Ook ben ik erg benieuwd naar de tijden van Heemskerk en Van Rouwendaal. Ze hebben weinig echte wedstrijden gedaan de laatste tijd, dus het is gissen naar hun vorm. Op Twitter post Van Rouwendaal alleen maar foto's van een vermoeid gezicht na wéér 20 km bikkelen ...

Ik begreep dat er na de SwimCup een extra gelegenheid komt voor de 4x200 meter vrije slag estafette om een tijd te realiseren die goed genoeg is voor Olympische kwalificatie. Die ploeg lijkt ook wel een soort van vast te staan. Heemskerk, Van Rouwendaal, Vermeulen, Steenbergen en Neumann.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 maart 2016 @ 21:44:36 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Redactie Sport donderdag 17 maart 2016 @ 10:01:04 #43
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_160732213
http://www.hollandswimmin(...)berda-en-jan-kossen-

Beetje rellen, niks mis mee.

quote:
Analyse: Pieter van den Hoogenband eist het vertrek van Joop Alberda en Jan Kossen
Olympisch zwemkampioen Pieter van den Hoogeband heeft gedaan wat velen al hadden verwacht en hadden gehoopt. In een interview heeft hij ‘eindelijk’ bekend gemaakt wat iedereen al wist. Pieter van den Hoogenband stelt zich beschikbaar voor de functie van technisch directeur van de KNZB.

Met het bekendmaken van zijn kandidatuur rekent hij ook direct af met die bestuurders, die in de ogen van het ‘VdH’ kamp al jarenlang niet functioneren. VdH wil technisch directeur worden als Jan Kossen opstapt. In de ogen van het ‘VdH’ kamp een bestuurder die al jarenlang niet functioneert als directeur van de zwembond.

Kossen denkt nog steeds dat de zwemmers er zijn om zijn bobo-functie in stand te houden, in plaats van dat hij er zou moeten zijn om het zwemmen te stimuleren.

In het interview met VdH wordt niet gesproken over Paul van de Heuvel, de man die een paar jaar geleden de Pieter Cup, als onderdeel van de Swim Cup Eindhoven, wilde schrappen. Maar ook de man die een half miljoen euro verlies wist te realiseren bij de organisatie van twee zwemevenementen. Het is een publiek geheim dat ook Van de Heuvel kan vertrekken als VdH de nieuwe technisch directeur word.

Zowel Kossen als Joop Alberda wilden niet reageren op de uitlatingen en wensen van Pieter van den Hoogenband.

Als de twee heren in de problemen komen is dit traditiegetrouw ook de weg (en de makkelijkste weg) die ze altijd kiezen. Lekker de andere kant uitkijken en je verschuilen achter clichématige uitspraken.

Joop Alberda, die al lang geen enkel draagvlak meer heeft in het Nederlands topzwemmen, reageert op het interview met de mededeling dat een nieuw TD gezocht word in binnen en buitenland. De laatste die een opvolger zou mogen uitzoeken en of benoemen is Alberda zelf, gezien zijn uiterst onprofessionele optreden als huidig technisch directeur. Onder het merendeel van zijn coaches, zwemmers en begeleiders heeft hij geen enkel gezag meer.

Dat Van den Hoogenband NU bekend maakt dat hij de nieuwe TD wil worden, heeft natuurlijk alles te maken met de Swim Cup in Eindhoven die eraan zit te komen.

Op eigen terrein, in zijn eigen zwembad bij zijn eigen Pieter Cup zal hij dolgraag zijn ambities verder willen toelichten. Dat in hetzelfde pand dan ook een Joop Alberda rondzwalkt en een schichtig om zich heen kijkende Jan Kossen zal proberen weg te duiken, zal het alleen nog maar pijnlijker maken voor de ‘heren.’

Wat ze ook zullen zeggen, nog gaan proberen: het zal tevergeefs zijn. Pieter van den Hoogenband heeft een bom gelegd onder de mannetjes van de KNZB.

Zijn advies is: Kossen, Alberda en Van den Heuvel, pak je biezen ga wat anders doen of met pensioen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 maart 2016 @ 19:07:36 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160743728
Van den Hoogenband pokert er lustig op los :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160774304
Geen Sharon van Rouwendaal op de Swim Cup. Ze ontbreekt op de voorlopige startlijsten. Femke Heemskerk doet wel mee.

Wel een poging van Nederland om de limiet te zwemmen op de 4x200 meter vrije slag.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 maart 2016 @ 11:50:07 #46
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_160907328
Gelukkig maar ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 april 2016 @ 21:51:55 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161106281
Lekker slachtofferen op de Franse kwalificaties voor de Spelen :9~

Agnel haalt het niet op de 200 (dat onderdeel waarop hij regerend kampioen is), Manaudou niet op de 100 vrij. Nou hebben de Fransen natuurlijk talent zat op de 100 vrij, maar toch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 april 2016 @ 21:54:35 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161106382
Overigens, waar er geslachtofferd wordt is er natuurlijk ook een dader: Jeremy Stravius won zowel de 100 als 200 vrij _O_

http://www.swimvortex.com(...)audou-3rd-agnel-7th/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 1 april 2016 @ 21:56:10 #50
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161106448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:51 schreef heywoodu het volgende:
Lekker slachtofferen op de Franse kwalificaties voor de Spelen :9~

Agnel haalt het niet op de 200 (dat onderdeel waarop hij regerend kampioen is), Manaudou niet op de 100 vrij. Nou hebben de Fransen natuurlijk talent zat op de 100 vrij, maar toch.
Wat Agnel wat doe je :o

En hoe is het op de rugcrawl?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')