Oeh, die staat bij mijn man hoog op het verlanglijstje.quote:Op maandag 18 juli 2016 15:35 schreef Descendent het volgende:
Mooie 9000 zeg! Zo te zien in behoorlijk goede staat nog.
Zal ik mijn nieuwe bolide ook maar even showen dan? [ afbeelding ]
Aero MK2005 G3 Nocturne Blue; met zo ongeveer alle opties.
Eerst zoeken op typenummer van de autoradio? Misschien dat je er een gebruiksaanwijzing van kunt vinden waar dat ding instaat?quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:06 schreef Z het volgende:
Ja maar welke ...
https://www.autoshopdetij(...)anasonic-p-2817.html
https://www.autoshopdetij(...)-clarion-p-2818.html
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's voor de liefhebbers
Roest: http://paladijn.nhlrebel.com/fok/9000aero/JJH-0331.jpg
Roest 2 (klikken op eigen risico): http://paladijn.nhlrebel.com/fok/9000aero/JJH-0336.jpg
Mocht iemand nog interesse hebben, ik heb nog de bijbehorende trekhaak, een setje winterbanden op 15" aero's, de middenarmsteun en al het houtwerk wat je op de foto van Z ziet inclusief het handschoenenkastje liggen. Die gooi ik later dit jaar wel eens op de SF marktplaats.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
Onderste bakje voorzichtig eruit wippen met een schroevendraaier (er zitten twee klemmen onderin, als je in het midden voorzichtig omhoog drukt komt hij zo los) - denk om de fascia, daarna asbak bakje voorzichtig loshalen (ivm. aansteker) en dan heb je alle ruimte om de radio eruit te duwen lijkt me. Zo heb ik mijn parrot ook verwijderd toen ik de sleutel niet meer kon vinden na zoveel jaarquote:Op maandag 1 augustus 2016 21:46 schreef Z het volgende:
Ik heb een oude Clarion radio cassettespeler in de 9000.
Hoe krijg ik dat ding er in hemelsnaam uit?
Het is me uiteindelijk gelukt. Door de knoppen er af te halen kon een paar dingen eraf draaien waarna het frontje eraf kwam. Vervolgens kon ik de radio eruit halen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:04 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Onderste bakje voorzichtig eruit wippen met een schroevendraaier (er zitten twee klemmen onderin, als je in het midden voorzichtig omhoog drukt komt hij zo los) - denk om de fascia, daarna asbak bakje voorzichtig loshalen (ivm. aansteker) en dan heb je alle ruimte om de radio eruit te duwen lijkt me. Zo heb ik mijn parrot ook verwijderd toen ik de sleutel niet meer kon vinden na zoveel jaar
En straks nog meer :-pquote:Op zondag 21 augustus 2016 16:54 schreef Leandra het volgende:
Wat een prachtige kleur
En een 2.8 liter 6 cilinder.... die wil wel vooruit
En je hebt standaard al 250 pkquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
En straks nog meer :-p
Grotere intercooler, buizen en slangen van do88, en een custom 3" downpipe. En een krachtkuurtje van een saabtuner.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:06 schreef delano.888 het volgende:
Wat is jullie laagste DTE ooit? ik heb laatst een BEHOORLIJKE gok genomen. Ik had nog 32km op de DTE, en aangezien mijn auto het liefst 98 wil (daar op getuned), tank ik altijd in duitsland, wat een rit is van 25km.
Maar ik redde het!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overigens kon ik toen nog maar 67,77l tanken (van de 70, toch?) dus zelfs als je 0 op de DTE hebt zit er volgens mij nog >10km marge op..
Dit idd, ik kan me een 38 herinnerde en dat vond ik weerzinwekkend genoeg.quote:Op zaterdag 10 december 2016 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben een keer tot 30 ofzo gegaan en dat vond ik al erg genoeg...
Ik moet wel zeggen dat je hele mooie knopjes hebt, daar ben ik jaloers op.quote:Op zondag 11 december 2016 00:13 schreef delano.888 het volgende:
Had ook eigenlijk niet voor een 98-tune moeten gaan, maarja, verder bevalt het wel
Wat bedoel je? de SID2? Daar is toch niks bijzonders aan?quote:Op zondag 11 december 2016 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat je hele mooie knopjes hebt, daar ben ik jaloers op.
Onder je SID, de knopjes in m'n Sport Sedan zijn compleet onleesbaar.quote:Op zondag 11 december 2016 00:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? de SID2? Daar is toch niks bijzonders aan?
Ahh zo. Volgens mij zijn ogs niet vaak versleten.quote:Op zondag 11 december 2016 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onder je SID, de knopjes in m'n Sport Sedan zijn compleet onleesbaar.
Nee, in de cabrio zien ze er idd beter uit.quote:Op zondag 11 december 2016 00:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ahh zo. Volgens mij zijn ogs niet vaak versleten.
Pictures pleasequote:Op donderdag 29 december 2016 12:01 schreef L0we het volgende:
Zo, ik zal me ook weer eens melden. Mijn diesel is eruit, ben een stuk minder gaan rijden dus het kon niet echt meer uit.
Rij nu een 9-3 uit 2002 met een T7 motor, op LPG. Blacksludge controle gedaan, hij was helemaal schoon.
Speakers zelf niet naar de kloten? Ik heb ook zoiets gehad, zat er een hele scheur in de rand van conus (conus ophanging).quote:Op donderdag 29 december 2016 16:38 schreef delano.888 het volgende:
Weet hier iemand toevallig een audio /trlling expert in Gelderland? Ik word helemaal ram gek van 2 trillingen, 1 bij de raam speaker rechts en 1 bij de achter speaker rechts. En ze zitten allebei muur en muurvast.
Nope zijn vrij nieuwe en in top staat.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Speakers zelf niet naar de kloten? Ik heb ook zoiets gehad, zat er een hele scheur in de rand van conus (conus ophanging).
Hoe veel minder ben je gaan rijden dan? Ook LPG is niet echt economisch bij erg weinig kilometers.quote:Op donderdag 29 december 2016 12:01 schreef L0we het volgende:
Zo, ik zal me ook weer eens melden. Mijn diesel is eruit, ben een stuk minder gaan rijden dus het kon niet echt meer uit.
Rij nu een 9-3 uit 2002 met een T7 motor, op LPG. Blacksludge controle gedaan, hij was helemaal schoon.
G3 kan heel snel uit.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe veel minder ben je gaan rijden dan? Ook LPG is niet echt economisch bij erg weinig kilometers.
G3 kan er al heel snel uit. Per maand betaal ik maar 25 euro meer aan wegenbelasting dacht ik.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe veel minder ben je gaan rijden dan? Ook LPG is niet echt economisch bij erg weinig kilometers.
Wat voor trilling is het precies? In het geluid? Of ratelt er wat tijdens het rijden?quote:Op donderdag 29 december 2016 16:38 schreef delano.888 het volgende:
Weet hier iemand toevallig een audio /trlling expert in Gelderland? Ik word helemaal ram gek van 2 trillingen, 1 bij de raam speaker rechts en 1 bij de achter speaker rechts. En ze zitten allebei muur en muurvast.
Iets wat mee trilt met bepaalde soorten muziek. Gek genoeg is die van achter bij lagere tonen, en die van voor trilt juist alleen bij hogere tonen. Zeer vervelend.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat voor trilling is het precies? In het geluid? Of ratelt er wat tijdens het rijden?
Volgens mij lag het omslag punt van een nog niet afbetaalde installatie rond die 15k, dus zal wel goed zitten inderdaad. Ik was vooral nieuwsgierig. Voor sommige mensen is 'veel minder' ook geen 1000 kilometer per maand .quote:Op donderdag 29 december 2016 19:02 schreef L0we het volgende:
[..]
G3 kan er al heel snel uit. Per maand betaal ik maar 25 euro meer aan wegenbelasting dacht ik.
Met 2 keer tanken heb ik dat er wel uit. Rij nu zo'n 1000-2000 per maand, wisselt nog al. Denk dat ik rond de 15-17k per jaar uit kom.
Ik kom van een ruime 1000 kilometer per week . Vaak iets meer dan 60k per jaar.quote:Op vrijdag 30 december 2016 11:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens mij lag het omslag punt van een nog niet afbetaalde installatie rond die 15k, dus zal wel goed zitten inderdaad. Ik was vooral nieuwsgierig. Voor sommige mensen is 'veel minder' ook geen 1000 kilometer per maand .
Was dat van je oude of van je nieuwe?quote:Op maandag 2 januari 2017 11:43 schreef L0we het volgende:
Foto's:
Links oud, rechts nieuw (beetje bewogen)
Links oud, rechts nieuw
Nog geen betere foto's, zal ze binnenkort eens maken (als hij gewassen is, nu istie behoorlijk ranzig)
Paar weken geleden begaf de turbo het. Die was behoorlijk stuk: *klik1* Ook best wel een klusje om hem te vervangen, zeker omdat er olie in de intercooler was gelopen, en ik die ook schoon wilde hebben. *klik2*
Die turbo was van mn nieuwe.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was dat van je oude of van je nieuwe?
Grappig trouwens, ik denk dat mensen niet eens doorhebben dat je een andere hebt.
Ah, blauw en zwart... wel bummer zeg, van die turboquote:Op maandag 2 januari 2017 12:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Die turbo was van mn nieuwe.
Op de foto's is het niet zo duidelijk, maar in het echt was het verschil tussen blauw en zwart wel duidelijk te zien
Ach, shit happens .quote:Op maandag 2 januari 2017 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, blauw en zwart... wel bummer zeg, van die turbo
Dat is geen Saab....quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:45 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, zeker nice. Die 9-3 wil ik ooit wel 3e hands hebben
Neuj dat is een Caab.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen Saab....
Dit is een Saab:
[ afbeelding ]
Want?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:40 schreef delano.888 het volgende:
Neuj dat is een Caab.
Anyway, als over 20 jaar alle echt Saabs niet meer rendabel zijn voor woon-werk verkeer zal ik toch wat anders moeten. En als ik dan moet kiezen voor een Nevs of een Volvo, wordt het toch een Nevs.
Die heb ik, maar dan wel met beige bekledingquote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen Saab....
Dit is een Saab:
[ afbeelding ]
Heb zelf 10 jaar lang een blauwe gehad. Is vorig jaar weggegaan. De liefhebbers van de classic 900 zullen het misschien niet met me eens zijn, maar ik vind dit de mooiste Saab.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Leandra het volgende:
Die heb ik, maar dan wel met beige bekleding
Will do!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb zelf 10 jaar lang een blauwe gehad. Is vorig jaar weggegaan. De liefhebbers van de classic 900 zullen het misschien niet met me eens zijn, maar ik vind dit de mooiste Saab.
Geniet ervan!
Okeeequote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ding op die foto's lijkt niet eens op de 9-3.
Het is meer een Hyundai of een Huawei dan een Saab of Volvo. Wat is er ook weer mis met Volvo?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Okeee
Nevs 9-3:
[ afbeelding ]
Laatste Saab 9-3:
[ afbeelding ]
Het is nog altijd meer Saab dan een Volvo.
Niks mis met Volvo, maar ik rij Saab, en wil graag Saab blijven rijden, en de Nevs lijkt meer op Saab dan andere merken, doe nou niet net alsof Nevs iets compleet anders is dan Saab.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is meer een Hyundai of een Huawei dan een Saab of Volvo. Wat is er ook weer mis met Volvo?
Die heb ik . Precies met die 9-3 velgen in in die kleur. Genotsding.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen Saab....
Dit is een Saab:
[ afbeelding ]
Ik vind dat ding echt geen Saab-uitstraling meer hebben. Zeker de achterkant van de sedan. Het ziet er allemaal wel heel erg plastic uit.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:26 schreef delano.888 het volgende:
doe nou niet net alsof Nevs iets compleet anders is dan Saab.
Opgeblazen of in de kreukels?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:32 schreef Leandra het volgende:
Onze rode is overleden trouwens, dus die mag bij het volgende topic (medio 2018 gok ik), uit de OP.
Stang van stuurpomp naar de motor afgebroken, alle kleppen krom, kostenplaatje voor reparatie kwam dus al in de buurt van de waarde, en dan was de oorzaak nog niet eens achterhaald.quote:
Die ALU 26 zijn echt wel prachtig, we hebben ze nu voor zowel de zomer- als winterbanden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:33 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Die heb ik . Precies met die 9-3 velgen in in die kleur. Genotsding.
Klopt, absoluut een prachtige auto, echter nog ruim buiten mijn budget...quote:Op zondag 15 oktober 2017 11:47 schreef Leandra het volgende:
Jammer dat de 9-5 NG nog zo duur is hè, die blijf ik prachtig vinden
Ja, nou ja, bij ons is een tweede auto echt overbodig, en de cabrio is toch echt wel ons midlifecrisis gebakje, dus die doen we er niet zomaar uit.quote:Op zondag 15 oktober 2017 12:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, absoluut een prachtige auto, echter nog ruim buiten mijn budget...
Johnquote:Op donderdag 19 oktober 2017 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
23 oktober gaan bij mijn 9-3 de winterbanden er weer onder, En de wagen wordt weer uitgelijnd, want hij trekt naar rechts zodra je t stuur loslaat, En t onderstel wordt compleet nagekeken...
Tsja, uhmm, omdat het een Saab is, natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:30 schreef delano.888 het volgende:
Snap niet waarom de Saab cabrio's zo duur zijn.
Nouja, ik heb het dan over een Saab uit 98-01 hè, volgens mij is letterlijk elk ander merk van dat jaartal een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 05:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, uhmm, omdat het een Saab is, natuurlijk.
Jij vindt 4k veel voor een auto? En met wat voor merken vergelijk je ze dan? Opel? Volkswagen? Peugeot?
Je moet een Caab 9-3ng of og ook vergelijken met een 3 serie of iets in die trant (a4), niet met een peugeot 206 ofzo of een Opel Tigra, maar ook waar je m haalt, hoeveel kms en hoeveelheid opties die er opzitten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:30 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een leuke cabrio met automaat, nou, wat een prijzen zeg. Voor een beetje nette betaal je zo 4k. Daar kan je ook prima auto's van 5-8 jaar jonger van kopen. Snap niet waarom de Saab cabrio's zo duur zijn.
Worden zeldzaam/klassieker?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb het dan over een Saab uit 98-01 hè, volgens mij is letterlijk elk ander merk van dat jaartal een stuk goedkoper.
Moet het een automaat zijn? Daarmee beperk je je keuze behoorlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:30 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een leuke cabrio met automaat, nou, wat een prijzen zeg. Voor een beetje nette betaal je zo 4k. Daar kan je ook prima auto's van 5-8 jaar jonger van kopen. Snap niet waarom de Saab cabrio's zo duur zijn.
Niet perse maar is wel echt een groot voordeel. Maar inderdaad, dat maakt hem ook een stuk duurder.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet het een automaat zijn? Daarmee beperk je je keuze behoorlijk.
Daar zou ik me niet aan wagen, die Italiaanse Saabs hebben altijd zo'n kilometerstand die op z'n minst dubieus is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 10:46 schreef delano.888 het volgende:
Misschien dat ik maar eens moet gaan kijken naar importeren, kan wel wat geld schelen volgens mij.
Nou, 'een stuk'. Zoek maar eens een Audi, BMW, Mercedes of Volvo cabrio, dan valt dat 'een stuk' wel tegen. Overigens zie ik op autotrack een aardige lijst met 9-3 cabrio's bj 1998-2001 staan tussen E1250,- en E4000,-.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb het dan over een Saab uit 98-01 hè, volgens mij is letterlijk elk ander merk van dat jaartal een stuk goedkoper.
Maar het is wel veel lekkerder rijden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet het een automaat zijn? Daarmee beperk je je keuze behoorlijk.
Ja, maar de cabrio versie van de Sport Sedan is een totaal ander soort auto.quote:Op zondag 22 oktober 2017 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, 'een stuk'. Zoek maar eens een Audi, BMW, Mercedes of Volvo cabrio, dan valt dat 'een stuk' wel tegen. Overigens zie ik op autotrack een aardige lijst met 9-3 cabrio's bj 1998-2001 staan tussen E1250,- en E4000,-.
Ik kan die bouwjaren overigens wel afraden. Het chassis van die generatie 9-3 staat niet bekend om zijn goede stijfheid. Het model vanaf 2003 is een stuk beter.
Ik heb jaren lang een 9-3 gehad uit 2000 en heb daar heel veel mooie onderdelen voor verzameld die ik graag wil overzetten dus vandaar word het sowieso weer een og.quote:Op zondag 22 oktober 2017 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, 'een stuk'. Zoek maar eens een Audi, BMW, Mercedes of Volvo cabrio, dan valt dat 'een stuk' wel tegen. Overigens zie ik op autotrack een aardige lijst met 9-3 cabrio's bj 1998-2001 staan tussen E1250,- en E4000,-.
Ik kan die bouwjaren overigens wel afraden. Het chassis van die generatie 9-3 staat niet bekend om zijn goede stijfheid. Het model vanaf 2003 is een stuk beter.
Het blijft een mooie car.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang een 9-3 gehad uit 2000 en heb daar heel veel mooie onderdelen voor verzameld die ik graag wil overzetten dus vandaar word het sowieso weer een og.
Maar ik heb dus een ongeluk gehad en moet zeggen ik was meer dan tevreden over de veiligheid in ieder geval, heb er niet veel aan over gehouden.
Mag ik vragen welke onderdelen je dan over kan zetten?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang een 9-3 gehad uit 2000 en heb daar heel veel mooie onderdelen voor verzameld die ik graag wil overzetten dus vandaar word het sowieso weer een og.
Maar ik heb dus een ongeluk gehad en moet zeggen ik was meer dan tevreden over de veiligheid in ieder geval, heb er niet veel aan over gehouden.
Carbon dashboard, speakers (deels), stuur, eventueel cruise control als dat niet op de nieuwe zit, open luchtfilter, en nog een hoop waar ik nu even niet op kan komen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke onderdelen je dan over kan zetten?
Nou de winterbanden zitten er onder, en de auto is niet uitgelijnd/alles gechecked van t onderstel, want ze kregen 1 of meerdere bouten niet los schijnbaar... 3 november gaat ie nog n keer naar de saabspecialist en daar zullen ze als t goed is eerst alles checken en dan doorsturen naar de uitlijner...quote:Op donderdag 19 oktober 2017 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
23 oktober gaan bij mijn 9-3 de winterbanden er weer onder, En de wagen wordt weer uitgelijnd, want hij trekt naar rechts zodra je t stuur loslaat, En t onderstel wordt compleet nagekeken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |