Niks mis mee, alles gaat net even wat soepeler, zoals bv de koppeling, bij de OG moest je daar nog flink voor doortrappen dit gaat een stuk lichter. En het is een diesel natuurlijk, lekker veel koppel en heerlijk rustig op de cruise met een gangetje van 120 op de snelweg.quote:Op maandag 18 december 2017 17:23 schreef Leandra het volgende:
Ah, van een OG naar een Sport Sedan/Estate, hoe vind je het rijden?
Klopt. Maar ja, de OG was voor mij al een openbaring aangezien ik daarvoor 6 jaar in een W123 200D (BJ 1977) rondgereden heb... Ik dacht dat ik in een vliegtuig stapte bij wijze van spreken. De overgang is nu een stuk kleiner.quote:Op maandag 18 december 2017 17:46 schreef Leandra het volgende:
Het rijdt idd prima, alleen wel heel anders vind ik, mechanisch VS elektronisch.
quote:Op maandag 18 december 2017 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt. Maar ja, de OG was voor mij al een openbaring aangezien ik daarvoor 6 jaar in een W123 200D (BJ 1977) rondgereden heb... Ik dacht dat ik in een vliegtuig stapte bij wijze van spreken. De overgang is nu een stuk kleiner.
Morgen een rit van bijna 400 km, dus we zullen zien hoe het gaat.quote:Op maandag 18 december 2017 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vond het ook prima af te wisselen toen ik er van ieder nog een had.
Dat rijdt waarschijnlijk relaxter, hoewel ik persoonlijk niet erg prettig in een diesel rijd, maar dat kan bij een Saab diesel anders zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Morgen een rit van bijna 400 km, dus we zullen zien hoe het gaat.
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten maar ik heb vandaag met de "nieuwe" ook hele stukken op de cruise gereden en mij is niks vreemds opgevallen tov de T5... Als het pedaal bij mij nu ook op de nulstand had gestaan was mij dat zeker opgevallen schat ik zo in.quote:Op maandag 18 december 2017 21:08 schreef delano.888 het volgende:
Over mechanisch VS elektronisch gesproken:
Weten jullie of je bijv met een tech2 kan instellen dat je bij een T7 9-3, je gaspedaal mee laat gaan met de cruisecontrol? Ik vond dat super fijn op mijn vorige T5 9-3 dat het pedaal op de stand zat waar je gas zat. Nu met de T7 is met ingeschakelde CC het pedaal nog steeds gewoon bovenaan en dat voelt toch minder handig / logisch omdat je dan met een klein beetje gas toch veel harder kan rijden, snap je? Klopt gewoon niet naar mijn idee.
Bij T5 doet het gaspedaal wat je voet normaal ook zou doen, dus rij je 100 is hij half ingedrukt.quote:Op maandag 18 december 2017 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten maar ik heb vandaag met de "nieuwe" ook hele stukken op de cruise gereden en mij is niks vreemds opgevallen tov de T5... Als het pedaal bij mij nu ook op de nulstand had gestaan was mij dat zeker opgevallen schat ik zo in.
Maar het klinkt irritant idd.
Edit: Hoe zit dat met dat tech 2 verhaal eigenlijk? Ik heb gezien dat ik zelf een aux kan inbouwen maar dan moet eea aangemeld worden door een tech 2... Kan elke garage dat?
Dat begreep ik, ik wilde aangeven dat het bij mijn 2.2 TiD exact zo werkt als bij de T5. Dus half gas is 120.quote:Op maandag 18 december 2017 23:59 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij T5 doet het gaspedaal wat je voet normaal ook zou doen, dus rij je 100 is hij half ingedrukt.
Bij T5 is hij gewoon helemaal bovenaan en zelfs een klein tikje is dan 100+, iets wat ik irritant vind.
Goeie vwb die FM transmitters, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik daar for the time being maar mee begin.quote:1 Qua aux zijn er heel veel mogelijkheden, de makkelijkste is cdconnect (ipv cd wisselaar), is plug en play, letterlijk 2 minuten werk.
2 Daarna het makkelijkste is een fm modulator, aux kabel via je fm antenne, kwaliteit vergelijkbaar met fm radio dus iets minder goed dan optie 1, maar nog steeds prima.
Ik heb nu optie 2, maar wil uiteindelijk optie 1 zodra ik het geld er voor over heb.
Hiervan hoef je niks met een tech2 te doen.
Let wel op bij fm transmitter krijg je vaak de draadloze versie, die de audio via fm naar je radio stuurt. Dat is echt bagger! Als je zoekt op fm modulator vind je meestal de bedrade versie, dus die plaats je tussen je antenne kabel, en die is echt vele malen beter.quote:Op dinsdag 19 december 2017 01:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat begreep ik, ik wilde aangeven dat het bij mijn 2.2 TiD exact zo werkt als bij de T5. Dus half gas is 120.
[..]
Goeie vwb die FM transmitters, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik daar for the time being maar mee begin.
Tesla nietquote:Op vrijdag 22 december 2017 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
Topsnelheid is vaak beperkt, doordat dat zeer veel energie kost, en zo de batterij zo snel leeg is. Zo lost NEVS dit op...(en vele andere autobouwers ook)
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...quote:Op dinsdag 19 december 2017 09:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Let wel op bij fm transmitter krijg je vaak de draadloze versie, die de audio via fm naar je radio stuurt. Dat is echt bagger! Als je zoekt op fm modulator vind je meestal de bedrade versie, dus die plaats je tussen je antenne kabel, en die is echt vele malen beter.
quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:43 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb net een stapel nieuwe cassettebandjes weten te kopen, daar neem ik muziek op op voor in mijn 9-5 (met cd-speler èn cassette). Ik vind het schitterend Op zoek naar meer bandjes!
Dan zal er waarschijnlijk een draadbreuk zitten in je klokveer onder het stuur. Helaas zijn die niet heel goedkoop om te vervangen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...
Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.
Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw, muv van de claxon, als ik die induw is er niets aan de hand... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.
Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Bij mij viel de cruise control uit als er een P1681 foutmelding was icm een brandend check engine lampje.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...
Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.
Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.
Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Methode 1 geprobeerd, lijkt me verder idd niet schadelijk, cruise werkt nog steeds maar weet niet of hij uitgaat bij indrukken van knoppen op het stuur... Maar dat ga ik allemaal wel zien. Maar ja, ik heb verder ook geen foutmeldingen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij mij viel de cruise control uit als er een P1681 foutmelding was icm een brandend check engine lampje.
De garage heeft dat uiteindelijk nooit kunnen oplossen, het vervangen van het gasklephuis loste het iig niet op, wat het lampje, en de op dat moment aanwezige storing wel oploste was dit: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=136317
Geen idee hoe, wie, wat, waar dat nou zat, maar de link kon ik zo bovenwater toveren omdat ik hem in mijn telefoon tot bladwijzer had gemaakt, regelmatig nodig gehad dus.
Geen idee of eea bij een diesel anders werkt, maar het ziet er niet uit als een methode die schadelijk is.
Vol gas starten en 5 seconden het gas vol inhouden?quote:- Gas vol indrukken.
- Sleutel in contact.
- Motor starten
- 5 seconden wachten(CHECK OK in display).
- Gas los.
- Sleutel weer draaien tot Off.
- Auto starten.
Ja, dat klinkt heel erg alsof hij dan brullend zou starten, maar dat doet hij dus niet, vreemd genoeg start hij dan altijd heel beschaafd.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Methode 1 geprobeerd, lijkt me verder idd niet schadelijk, cruise werkt nog steeds maar weet niet of hij uitgaat bij indrukken van knoppen op het stuur... Maar dat ga ik allemaal wel zien. Maar ja, ik heb verder ook geen foutmeldingen.
Methode 2 gruwel ik al van bij het lezen...
[..]
Vol gas starten en 5 seconden het gas vol inhouden?
Oh... Ik ben natuurlijk nog van de generatie gaskabels...quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt heel erg alsof hij dan brullend zou starten, maar dat doet hij dus niet, vreemd genoeg start hij dan altijd heel beschaafd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |