abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 december 2017 @ 17:23:06 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175814696
Ah, van een OG naar een Sport Sedan/Estate, hoe vind je het rijden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 december 2017 @ 17:29:15 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175814806
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 17:23 schreef Leandra het volgende:
Ah, van een OG naar een Sport Sedan/Estate, hoe vind je het rijden?
Niks mis mee, alles gaat net even wat soepeler, zoals bv de koppeling, bij de OG moest je daar nog flink voor doortrappen dit gaat een stuk lichter. En het is een diesel natuurlijk, lekker veel koppel en heerlijk rustig op de cruise met een gangetje van 120 op de snelweg.

En het is een Sport Sedan.
  maandag 18 december 2017 @ 17:46:14 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175815108
Het rijdt idd prima, alleen wel heel anders vind ik, mechanisch VS elektronisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 december 2017 @ 17:53:33 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175815242
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:46 schreef Leandra het volgende:
Het rijdt idd prima, alleen wel heel anders vind ik, mechanisch VS elektronisch.
Klopt. Maar ja, de OG was voor mij al een openbaring aangezien ik daarvoor 6 jaar in een W123 200D (BJ 1977) rondgereden heb... Ik dacht dat ik in een vliegtuig stapte bij wijze van spreken. De overgang is nu een stuk kleiner. :D
  maandag 18 december 2017 @ 18:00:56 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175815418
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt. Maar ja, de OG was voor mij al een openbaring aangezien ik daarvoor 6 jaar in een W123 200D (BJ 1977) rondgereden heb... Ik dacht dat ik in een vliegtuig stapte bij wijze van spreken. De overgang is nu een stuk kleiner. :D
:D

Ik vond het ook prima af te wisselen toen ik er van ieder nog een had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 december 2017 @ 18:44:35 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 18 december 2017 @ 20:12:17 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175819124
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Morgen een rit van bijna 400 km, dus we zullen zien hoe het gaat.
Dat rijdt waarschijnlijk relaxter, hoewel ik persoonlijk niet erg prettig in een diesel rijd, maar dat kan bij een Saab diesel anders zijn.
De auto op zich rijdt ook op de lange ritten gewoon relaxter dan een OG, gewoon omdat alles minder zwaar is.

Ik was er fluitend mee naar Parijs gereden als we niet met de trein gegaan waren :D
Met de OG is dat toch iets intensiever.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175821208
Over mechanisch VS elektronisch gesproken:
Weten jullie of je bijv met een tech2 kan instellen dat je bij een T7 9-3, je gaspedaal mee laat gaan met de cruisecontrol? Ik vond dat super fijn op mijn vorige T5 9-3 dat het pedaal op de stand zat waar je gas zat. Nu met de T7 is met ingeschakelde CC het pedaal nog steeds gewoon bovenaan en dat voelt toch minder handig / logisch omdat je dan met een klein beetje gas toch veel harder kan rijden, snap je? Klopt gewoon niet naar mijn idee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 december 2017 @ 21:20:48 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175821641
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:08 schreef delano.888 het volgende:
Over mechanisch VS elektronisch gesproken:
Weten jullie of je bijv met een tech2 kan instellen dat je bij een T7 9-3, je gaspedaal mee laat gaan met de cruisecontrol? Ik vond dat super fijn op mijn vorige T5 9-3 dat het pedaal op de stand zat waar je gas zat. Nu met de T7 is met ingeschakelde CC het pedaal nog steeds gewoon bovenaan en dat voelt toch minder handig / logisch omdat je dan met een klein beetje gas toch veel harder kan rijden, snap je? Klopt gewoon niet naar mijn idee.
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten maar ik heb vandaag met de "nieuwe" ook hele stukken op de cruise gereden en mij is niks vreemds opgevallen tov de T5... Als het pedaal bij mij nu ook op de nulstand had gestaan was mij dat zeker opgevallen schat ik zo in.

Maar het klinkt irritant idd.

Edit: Hoe zit dat met dat tech 2 verhaal eigenlijk? Ik heb gezien dat ik zelf een aux kan inbouwen maar dan moet eea aangemeld worden door een tech 2... Kan elke garage dat?

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 18-12-2017 21:39:54 ]
pi_175826877
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten maar ik heb vandaag met de "nieuwe" ook hele stukken op de cruise gereden en mij is niks vreemds opgevallen tov de T5... Als het pedaal bij mij nu ook op de nulstand had gestaan was mij dat zeker opgevallen schat ik zo in.

Maar het klinkt irritant idd.

Edit: Hoe zit dat met dat tech 2 verhaal eigenlijk? Ik heb gezien dat ik zelf een aux kan inbouwen maar dan moet eea aangemeld worden door een tech 2... Kan elke garage dat?
Bij T5 doet het gaspedaal wat je voet normaal ook zou doen, dus rij je 100 is hij half ingedrukt.
Bij T5 is hij gewoon helemaal bovenaan en zelfs een klein tikje is dan 100+, iets wat ik irritant vind.

1 Qua aux zijn er heel veel mogelijkheden, de makkelijkste is cdconnect (ipv cd wisselaar), is plug en play, letterlijk 2 minuten werk.

2 Daarna het makkelijkste is een fm modulator, aux kabel via je fm antenne, kwaliteit vergelijkbaar met fm radio dus iets minder goed dan optie 1, maar nog steeds prima.

Ik heb nu optie 2, maar wil uiteindelijk optie 1 zodra ik het geld er voor over heb.

Hiervan hoef je niks met een tech2 te doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 19 december 2017 @ 01:02:11 #236
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175828287
Veel van de Astra GSi mannen gaan van de C20XE naar de Saab93s met 200/250 als ze hem aanpakken+ pk omdat je alles GM over kunt zetten. Zelfs de Calibra turbo remmen kunnen over.
Nooit geweten dat je alles over kunt zetten. En ja ik weet dat alles Vectra CAN bus is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 01:57:34 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175828928
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:59 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Bij T5 doet het gaspedaal wat je voet normaal ook zou doen, dus rij je 100 is hij half ingedrukt.
Bij T5 is hij gewoon helemaal bovenaan en zelfs een klein tikje is dan 100+, iets wat ik irritant vind.
Dat begreep ik, ik wilde aangeven dat het bij mijn 2.2 TiD exact zo werkt als bij de T5. Dus half gas is 120.

quote:
1 Qua aux zijn er heel veel mogelijkheden, de makkelijkste is cdconnect (ipv cd wisselaar), is plug en play, letterlijk 2 minuten werk.

2 Daarna het makkelijkste is een fm modulator, aux kabel via je fm antenne, kwaliteit vergelijkbaar met fm radio dus iets minder goed dan optie 1, maar nog steeds prima.

Ik heb nu optie 2, maar wil uiteindelijk optie 1 zodra ik het geld er voor over heb.

Hiervan hoef je niks met een tech2 te doen.
Goeie vwb die FM transmitters, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik daar for the time being maar mee begin. ^O^
pi_175831225
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 01:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat begreep ik, ik wilde aangeven dat het bij mijn 2.2 TiD exact zo werkt als bij de T5. Dus half gas is 120.

[..]

Goeie vwb die FM transmitters, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik daar for the time being maar mee begin. ^O^
Let wel op bij fm transmitter krijg je vaak de draadloze versie, die de audio via fm naar je radio stuurt. Dat is echt bagger! Als je zoekt op fm modulator vind je meestal de bedrade versie, dus die plaats je tussen je antenne kabel, en die is echt vele malen beter.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_175909842
Zie net dat de nieuwe Nevs 9-3ev een topsnelheid van 140 heeft, okeeee..

https://electrek.co/2017/(...)vs-all-electric-car/
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_175911055
Topsnelheid is vaak beperkt, doordat dat zeer veel energie kost, en zo de batterij zo snel leeg is. Zo lost NEVS dit op...(en vele andere autobouwers ook)
pi_175911065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
Topsnelheid is vaak beperkt, doordat dat zeer veel energie kost, en zo de batterij zo snel leeg is. Zo lost NEVS dit op...(en vele andere autobouwers ook)
Tesla niet :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:40:19 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175916490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Let wel op bij fm transmitter krijg je vaak de draadloze versie, die de audio via fm naar je radio stuurt. Dat is echt bagger! Als je zoekt op fm modulator vind je meestal de bedrade versie, dus die plaats je tussen je antenne kabel, en die is echt vele malen beter.
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond... :D

Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.

Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw, muv van de claxon, als ik die induw is er niets aan de hand... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.

Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 22-12-2017 11:02:15 ]
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 10:43:27 #243
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_175916593
Ik heb net een stapel nieuwe cassettebandjes weten te kopen, daar neem ik muziek op op voor in mijn 9-5 (met cd-speler èn cassette). Ik vind het schitterend :D Op zoek naar meer bandjes!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:03:34 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175917023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:43 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb net een stapel nieuwe cassettebandjes weten te kopen, daar neem ik muziek op op voor in mijn 9-5 (met cd-speler èn cassette). Ik vind het schitterend :D Op zoek naar meer bandjes!
:D
pi_175917039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond... :D

Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.

Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw, muv van de claxon, als ik die induw is er niets aan de hand... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.

Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Dan zal er waarschijnlijk een draadbreuk zitten in je klokveer onder het stuur. Helaas zijn die niet heel goedkoop om te vervangen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:07:42 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175917091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond... :D

Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.

Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.

Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Bij mij viel de cruise control uit als er een P1681 foutmelding was icm een brandend check engine lampje.
De garage heeft dat uiteindelijk nooit kunnen oplossen, het vervangen van het gasklephuis loste het iig niet op, wat het lampje, en de op dat moment aanwezige storing wel oploste was dit: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=136317

Geen idee hoe, wie, wat, waar dat nou zat, maar de link kon ik zo bovenwater toveren omdat ik hem in mijn telefoon tot bladwijzer had gemaakt, regelmatig nodig gehad dus.

Geen idee of eea bij een diesel anders werkt, maar het ziet er niet uit als een methode die schadelijk is.

Ter voorkoming van het probleem deed ik gewoon iedere maand een van beide manieren op de eerste dag van de maand, methode 1 in de oneven maanden, methode 2 in de even maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:34:08 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175919036
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij mij viel de cruise control uit als er een P1681 foutmelding was icm een brandend check engine lampje.
De garage heeft dat uiteindelijk nooit kunnen oplossen, het vervangen van het gasklephuis loste het iig niet op, wat het lampje, en de op dat moment aanwezige storing wel oploste was dit: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=136317

Geen idee hoe, wie, wat, waar dat nou zat, maar de link kon ik zo bovenwater toveren omdat ik hem in mijn telefoon tot bladwijzer had gemaakt, regelmatig nodig gehad dus.

Geen idee of eea bij een diesel anders werkt, maar het ziet er niet uit als een methode die schadelijk is.
Methode 1 geprobeerd, lijkt me verder idd niet schadelijk, cruise werkt nog steeds maar weet niet of hij uitgaat bij indrukken van knoppen op het stuur... Maar dat ga ik allemaal wel zien. Maar ja, ik heb verder ook geen foutmeldingen.

Methode 2 gruwel ik al van bij het lezen...

quote:
- Gas vol indrukken.
- Sleutel in contact.
- Motor starten
- 5 seconden wachten(CHECK OK in display).
- Gas los.
- Sleutel weer draaien tot Off.
- Auto starten.
Vol gas starten en 5 seconden het gas vol inhouden? :X

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 22-12-2017 12:52:30 ]
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:53:56 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175919389
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Methode 1 geprobeerd, lijkt me verder idd niet schadelijk, cruise werkt nog steeds maar weet niet of hij uitgaat bij indrukken van knoppen op het stuur... Maar dat ga ik allemaal wel zien. Maar ja, ik heb verder ook geen foutmeldingen.

Methode 2 gruwel ik al van bij het lezen...

[..]

Vol gas starten en 5 seconden het gas vol inhouden? :X
Ja, dat klinkt heel erg alsof hij dan brullend zou starten, maar dat doet hij dus niet, vreemd genoeg start hij dan altijd heel beschaafd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:50:15 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175925336
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt heel erg alsof hij dan brullend zou starten, maar dat doet hij dus niet, vreemd genoeg start hij dan altijd heel beschaafd.
Oh... Ik ben natuurlijk nog van de generatie gaskabels... :')

Maar ik heb net ook even de accu verwisseld, ik had al zo'n idee dat die niet zo best was, hij startte wat moeizaam, maar nu start hij weer prima en de cruise blijft het ook weer doen... Misschien was dat het probleem wel.

Ook dat hele ouwe Nokia carkit circus eruit gesloopt, dat was me allemaal maar een doorn in het oog.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:56:08 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175925504
Ik hoop dat je nieuwe accu het opgelost heeft idd, zou fijn zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')