abonnement Unibet Coolblue
pi_158008663
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:
Hou je wel rekening met een iets hoger verbruik? En je zou kunnen kijken of je de beveiliging uit de tank kan laten halen. Maakt geen klap uit, maar je hebt wel 20% meer capaciteit.
Jazeker, die kosten zijn bij een verbruik van 1 op 6, maar zelfs met 1 op 5 is het een stuk goedkoper. 1 op 7/8 is op benzine haalbaar.
pi_158008900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... :D Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.

Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Dat denk ik ook ja. Veel mensen weten er te weinig van of zijn er bang voor. Ik heb inderdaad gekeken of mijn motor geschikt is en ook een goede inbouwer gezocht (welke nog de goedkoopste blijkt te zijn ook). Spannend!
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:37:39 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158010031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... :D Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.

Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.

Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken :D
pi_158010718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.

Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken :D
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:25:30 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158011048
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158013081
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic. :P
En? Wat kost het daar? 😉
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:24:55 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158013329
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:59:42 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158013989
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158015216
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.

Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken :D
Ik denk vaak: lekker laten borrelen. Net als die 'gas=koken'-roepers. Prima, gewoon laten roepen. Als het té populair wordt kun je er op wachten dat het ook kapot belast gaat worden, hoe 'gezond' het ook is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in. Verbruik is nog wat te laag maar na een paar keer teruggaan zonder verbetering geloof ik het wel. Daardoor wel wat te veel van die smeerzooi op voorraad :') Niet meer onbemand tanken is even wennen ja, ik deed niet anders, dus dat vergt aanpassing. Vooral in het buitenland waar ze niet altijd de ruime openingstijden van Nederland kennen.
Het droogrijden ligt overigens ook aan het systeem. LPi moet je inderdaad niet tot de laatste druppel rijden, slijt de pomp enorm van. Dampgas (Prins VSI bijvoorbeeld) mag je dan weer wel straffeloos droogrijden (aldus de inbouwer, en hij is toch echt degene die garantie moet geven).
Schip ahoy!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:25:06 #110
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158015566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158015848
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Schip ahoy!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:45:23 #112
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158016003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Kop heb je er binnen een halve dag af (2 avonden) , reviseren kost 2 werkdagen ongeveer en dan kan je hem op een zaterdag terugbouwen. Maar je moet het inderdaad maar net willen...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158016050
Daar moet je handig voor zijn, daar begint het al. En in praktijk ben je je auto dus vier dagen kwijt, mits alles volgens planning loopt. Als je afhankelijk bent van je auto en je moet in de tussentijd een vervanger huren, ben je onderaan de streep net zo veel kwijt als met een smeersysteem.

Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebben zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
Schip ahoy!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:49:58 #114
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158016093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:

Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebbenniet afhankelijke zijn van een auto zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
Stukje luxe en vrijheid :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:56:02 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158022779
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht :P.
I know, ik werk in die branche :P
  zondag 6 december 2015 @ 11:22:47 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158052578
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158052780
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
Schip ahoy!
  zondag 6 december 2015 @ 11:54:08 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158053090
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
E34 540i :)

Thought I would add some pics of a project I worked on. Back in the 90's I was contracting in the UK and secured a position with Bentley, well actually Mulliner Park Ward, the division that does customized/ special projects. The project was 18 vehicles for the Sultan of Brunei. He was splashing the cash at a rapid rate in those days. This particular job, Project Java, was one of half a dozen that were being done by Bentley at the time, not to mention all the projects by Ferrari, Lambo etc.
The vehicles we were to build were 6 Convertibles, 6 Estates, and 6 Coupe's. The facility at Crewe was chockers so they subbed out the job to a design house in the Midlands, MGA. MGA rented a factory in Warwick and as a result I landed up living there for 10 years (only 18 months on this project).
The original display car at the Geneva Motor Show, that caught the Sultans eye was a mere fiberglass shell plonked on wheels. When the Sultan said he wanted it, the problems arose. Bentley had never made a car as small as this and didn't have a small enough engine. They only had the gigantic 6.75 V8 which wouldn't fit in this small coupe. So next came the smoke and mirrors.
18 x new BMW E34's were bought.
These were the 540 Sport models. The reason for the sport models is that the seats had the fully incorporated seatbelt mechanism. The cars were stripped. The engines were removed and sent to Cosworth to be twin turbo'd and Intercooled. In addition every BMW logo on any casting was ground off. The wiring harness was modified to suit, the seat frames were reupholstered and the body was cut from the floorpan which was reused. The Coupe's floorpan was lengthened slightly. Nearly everything else was ditched.
Shakedown and testing was done at MIRA and could only take place at night for security reasons.
It was great experience and a pleasure working with such skilled craftsmen. The Sultan was paying a hefty price for the exclusivity of the design.

The stories that came back with the guys who went over to do upgrades and repairs were horrific. Exotic cars left out in the sun, paint faded , tyres perished etc and they only had a couple of hundred km's on them. They had run out of fuel.
See the door in the boot area to the rhs ? That's where the 10 disc CD shuttle was housed. Every car had to be supplied with 5 of the 10 disc Cassettes. These Cassettes were loaded with his favourite CD's. When he was due to go out, he would tell the butler which car, A/c setting, and which cassette must be in the car.
He never sold any of these exotics. He would not drive them if there were known journalist's in the country. I believe that when he was done with a car it was pushed overboard in South China Sea.
He lives in a palace clad in gold and the rest of the population is pretty poor. He built an amusement park which is free to everyone and got Michael Jackson to perform there for his Birthday. A gift to his subjects.

PS. Have a look at the size of Brunei and its road network and you will understand why this whole car thing is ludicrous. It did however keep many of us employed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158096100
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Dat kan ik helaas niet zelf, dus dan maar die 300 euro extra aan wat flashlube ;)
Morgen gaan ze beginnen. Ligt een beetje aan m'n werk wanneer ik 'm kan halen, ben benieuwd!
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:42:06 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158100330
Wat een lelijk ding :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:22:22 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158199020
Balk in je 'Beamer'. :P

https://mobile.twitter.com/sjfd

Reminds me: na de winter nieuwe ruit halen. Zit al een jaar een barst in van 20-30 cm.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158203650
LPG G3 zit er in! Je merkt er echt helemaal niks van :) Wel heel erg jammer dat de vulnippel niet achter de tankklep kan, omdat daar de hydrauliek van de automatische niveauregeling zit. Nu dus alsnog een lelijke dop in de bumper, vlak achter het wiel.. Het valt gelukkig wel minder op dan ik dacht, maar mooi is anders. Gelukkig ben ik het snel weer vergeten als ik afreken bij het tankstation :7 Na 130km meteen even getankt en hij heeft 1 op 5,6 gereden op LPG (heb wel paar keer kickdown gedaan en reed steeds rond de 130/140). Ik had de berekeningen op 1 op 5 gedaan, dus dit is acceptabel. 100km kost nu 10 euro ipv 21 euro :) Nadeel is wel dat er niet zo een grote ringtank in kan (63 liter, netto 51 liter), dus ik zal wel vaak moeten tanken. Een grotere kan wel, maar dan zou de laadvloer omhoog komen en dat vind ik lelijk. Daarbij heb ik de grote achterbak geregeld nodig, dus een cilindertank was ook geen optie.
  zondag 13 december 2015 @ 11:10:32 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158211008
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul... :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 13 december 2015 @ 11:30:35 #124
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158211188
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158213284
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:10 schreef Hyperdude het volgende:
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul... :)
Klopt, flink minpunt. Maar goed, de kosten zijn wel echt een grote vooruitgang. Bovendien is het tanken ook zo gebeurd. Zal wel even wennen zijn! Maar met de 81 liter tank op benzine was afrekenen echt heel pijnlijk haha. Gisteren voor 20 euro getankt ;)


quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:30 schreef daNpy het volgende:
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
Ja dat wilde ik ook niet. Dan valt de bodemplaat niet meer in het slot ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')