Jazeker, die kosten zijn bij een verbruik van 1 op 6, maar zelfs met 1 op 5 is het een stuk goedkoper. 1 op 7/8 is op benzine haalbaar.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:
Hou je wel rekening met een iets hoger verbruik? En je zou kunnen kijken of je de beveiliging uit de tank kan laten halen. Maakt geen klap uit, maar je hebt wel 20% meer capaciteit.
Dat denk ik ook ja. Veel mensen weten er te weinig van of zijn er bang voor. Ik heb inderdaad gekeken of mijn motor geschikt is en ook een goede inbouwer gezocht (welke nog de goedkoopste blijkt te zijn ook). Spannend!quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.
Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.
Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.
Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken
En? Wat kost het daar? 😉quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic.
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht .quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
Ik denk vaak: lekker laten borrelen. Net als die 'gas=koken'-roepers. Prima, gewoon laten roepen. Als het té populair wordt kun je er op wachten dat het ook kapot belast gaat worden, hoe 'gezond' het ook is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.
Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in. Verbruik is nog wat te laag maar na een paar keer teruggaan zonder verbetering geloof ik het wel. Daardoor wel wat te veel van die smeerzooi op voorraad Niet meer onbemand tanken is even wennen ja, ik deed niet anders, dus dat vergt aanpassing. Vooral in het buitenland waar ze niet altijd de ruime openingstijden van Nederland kennen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Kop heb je er binnen een halve dag af (2 avonden) , reviseren kost 2 werkdagen ongeveer en dan kan je hem op een zaterdag terugbouwen. Maar je moet het inderdaad maar net willen...quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Stukje luxe en vrijheidquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebbenniet afhankelijke zijn van een auto zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
I know, ik werk in die branchequote:Op vrijdag 4 december 2015 17:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht .
E34 540iquote:Op zondag 6 december 2015 11:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
Dat kan ik helaas niet zelf, dus dan maar die 300 euro extra aan wat flashlubequote:Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Klopt, flink minpunt. Maar goed, de kosten zijn wel echt een grote vooruitgang. Bovendien is het tanken ook zo gebeurd. Zal wel even wennen zijn! Maar met de 81 liter tank op benzine was afrekenen echt heel pijnlijk haha. Gisteren voor 20 euro getanktquote:Op zondag 13 december 2015 11:10 schreef Hyperdude het volgende:
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul...
Ja dat wilde ik ook niet. Dan valt de bodemplaat niet meer in het slot ook.quote:Op zondag 13 december 2015 11:30 schreef daNpy het volgende:
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |