abonnement Unibet Coolblue
pi_158008663
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:
Hou je wel rekening met een iets hoger verbruik? En je zou kunnen kijken of je de beveiliging uit de tank kan laten halen. Maakt geen klap uit, maar je hebt wel 20% meer capaciteit.
Jazeker, die kosten zijn bij een verbruik van 1 op 6, maar zelfs met 1 op 5 is het een stuk goedkoper. 1 op 7/8 is op benzine haalbaar.
pi_158008900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... :D Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.

Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Dat denk ik ook ja. Veel mensen weten er te weinig van of zijn er bang voor. Ik heb inderdaad gekeken of mijn motor geschikt is en ook een goede inbouwer gezocht (welke nog de goedkoopste blijkt te zijn ook). Spannend!
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:37:39 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158010031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... :D Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.

Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.

Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken :D
pi_158010718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.

Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken :D
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:25:30 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158011048
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158013081
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic. :P
En? Wat kost het daar? 😉
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:24:55 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158013329
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:59:42 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158013989
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158015216
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.

Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken :D
Ik denk vaak: lekker laten borrelen. Net als die 'gas=koken'-roepers. Prima, gewoon laten roepen. Als het té populair wordt kun je er op wachten dat het ook kapot belast gaat worden, hoe 'gezond' het ook is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in. Verbruik is nog wat te laag maar na een paar keer teruggaan zonder verbetering geloof ik het wel. Daardoor wel wat te veel van die smeerzooi op voorraad :') Niet meer onbemand tanken is even wennen ja, ik deed niet anders, dus dat vergt aanpassing. Vooral in het buitenland waar ze niet altijd de ruime openingstijden van Nederland kennen.
Het droogrijden ligt overigens ook aan het systeem. LPi moet je inderdaad niet tot de laatste druppel rijden, slijt de pomp enorm van. Dampgas (Prins VSI bijvoorbeeld) mag je dan weer wel straffeloos droogrijden (aldus de inbouwer, en hij is toch echt degene die garantie moet geven).
Schip ahoy!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:25:06 #110
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158015566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158015848
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Schip ahoy!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:45:23 #112
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158016003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Kop heb je er binnen een halve dag af (2 avonden) , reviseren kost 2 werkdagen ongeveer en dan kan je hem op een zaterdag terugbouwen. Maar je moet het inderdaad maar net willen...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158016050
Daar moet je handig voor zijn, daar begint het al. En in praktijk ben je je auto dus vier dagen kwijt, mits alles volgens planning loopt. Als je afhankelijk bent van je auto en je moet in de tussentijd een vervanger huren, ben je onderaan de streep net zo veel kwijt als met een smeersysteem.

Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebben zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
Schip ahoy!
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:49:58 #114
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158016093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:

Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebbenniet afhankelijke zijn van een auto zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
Stukje luxe en vrijheid :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:56:02 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158022779
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:59 schreef fathank het volgende:

[..]

Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht :P.
I know, ik werk in die branche :P
  zondag 6 december 2015 @ 11:22:47 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158052578
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158052780
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
Schip ahoy!
  zondag 6 december 2015 @ 11:54:08 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158053090
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
E34 540i :)

Thought I would add some pics of a project I worked on. Back in the 90's I was contracting in the UK and secured a position with Bentley, well actually Mulliner Park Ward, the division that does customized/ special projects. The project was 18 vehicles for the Sultan of Brunei. He was splashing the cash at a rapid rate in those days. This particular job, Project Java, was one of half a dozen that were being done by Bentley at the time, not to mention all the projects by Ferrari, Lambo etc.
The vehicles we were to build were 6 Convertibles, 6 Estates, and 6 Coupe's. The facility at Crewe was chockers so they subbed out the job to a design house in the Midlands, MGA. MGA rented a factory in Warwick and as a result I landed up living there for 10 years (only 18 months on this project).
The original display car at the Geneva Motor Show, that caught the Sultans eye was a mere fiberglass shell plonked on wheels. When the Sultan said he wanted it, the problems arose. Bentley had never made a car as small as this and didn't have a small enough engine. They only had the gigantic 6.75 V8 which wouldn't fit in this small coupe. So next came the smoke and mirrors.
18 x new BMW E34's were bought.
These were the 540 Sport models. The reason for the sport models is that the seats had the fully incorporated seatbelt mechanism. The cars were stripped. The engines were removed and sent to Cosworth to be twin turbo'd and Intercooled. In addition every BMW logo on any casting was ground off. The wiring harness was modified to suit, the seat frames were reupholstered and the body was cut from the floorpan which was reused. The Coupe's floorpan was lengthened slightly. Nearly everything else was ditched.
Shakedown and testing was done at MIRA and could only take place at night for security reasons.
It was great experience and a pleasure working with such skilled craftsmen. The Sultan was paying a hefty price for the exclusivity of the design.

The stories that came back with the guys who went over to do upgrades and repairs were horrific. Exotic cars left out in the sun, paint faded , tyres perished etc and they only had a couple of hundred km's on them. They had run out of fuel.
See the door in the boot area to the rhs ? That's where the 10 disc CD shuttle was housed. Every car had to be supplied with 5 of the 10 disc Cassettes. These Cassettes were loaded with his favourite CD's. When he was due to go out, he would tell the butler which car, A/c setting, and which cassette must be in the car.
He never sold any of these exotics. He would not drive them if there were known journalist's in the country. I believe that when he was done with a car it was pushed overboard in South China Sea.
He lives in a palace clad in gold and the rest of the population is pretty poor. He built an amusement park which is free to everyone and got Michael Jackson to perform there for his Birthday. A gift to his subjects.

PS. Have a look at the size of Brunei and its road network and you will understand why this whole car thing is ludicrous. It did however keep many of us employed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158096100
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Dat kan ik helaas niet zelf, dus dan maar die 300 euro extra aan wat flashlube ;)
Morgen gaan ze beginnen. Ligt een beetje aan m'n werk wanneer ik 'm kan halen, ben benieuwd!
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:42:06 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158100330
Wat een lelijk ding :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:22:22 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158199020
Balk in je 'Beamer'. :P

https://mobile.twitter.com/sjfd

Reminds me: na de winter nieuwe ruit halen. Zit al een jaar een barst in van 20-30 cm.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158203650
LPG G3 zit er in! Je merkt er echt helemaal niks van :) Wel heel erg jammer dat de vulnippel niet achter de tankklep kan, omdat daar de hydrauliek van de automatische niveauregeling zit. Nu dus alsnog een lelijke dop in de bumper, vlak achter het wiel.. Het valt gelukkig wel minder op dan ik dacht, maar mooi is anders. Gelukkig ben ik het snel weer vergeten als ik afreken bij het tankstation :7 Na 130km meteen even getankt en hij heeft 1 op 5,6 gereden op LPG (heb wel paar keer kickdown gedaan en reed steeds rond de 130/140). Ik had de berekeningen op 1 op 5 gedaan, dus dit is acceptabel. 100km kost nu 10 euro ipv 21 euro :) Nadeel is wel dat er niet zo een grote ringtank in kan (63 liter, netto 51 liter), dus ik zal wel vaak moeten tanken. Een grotere kan wel, maar dan zou de laadvloer omhoog komen en dat vind ik lelijk. Daarbij heb ik de grote achterbak geregeld nodig, dus een cilindertank was ook geen optie.
  zondag 13 december 2015 @ 11:10:32 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158211008
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul... :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 13 december 2015 @ 11:30:35 #124
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158211188
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158213284
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:10 schreef Hyperdude het volgende:
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul... :)
Klopt, flink minpunt. Maar goed, de kosten zijn wel echt een grote vooruitgang. Bovendien is het tanken ook zo gebeurd. Zal wel even wennen zijn! Maar met de 81 liter tank op benzine was afrekenen echt heel pijnlijk haha. Gisteren voor 20 euro getankt ;)


quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:30 schreef daNpy het volgende:
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
Ja dat wilde ik ook niet. Dan valt de bodemplaat niet meer in het slot ook.
pi_158213469
Bodemverhogen is inderdaad kut. Heb je niet gevraagd of ze de vulmarge wat konden oprekken? Dat had je weer wat liters gescheeld. Moet je alleen wel uitkijken met tanken en daarna in de volle zon zetten.
Schip ahoy!
pi_158214028
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bodemverhogen is inderdaad kut. Heb je niet gevraagd of ze de vulmarge wat konden oprekken? Dat had je weer wat liters gescheeld. Moet je alleen wel uitkijken met tanken en daarna in de volle zon zetten.
Nee niet gedaan. Wil het ook wel veilig houden voor eventuele vakanties in de zon :P
pi_158236278
met een weekje komt er een nieuwe koppakking in m'n e46.
heb de afgelopen tijd bestellingen geplaatst bij Leebmann24 en Ekris BMWshop.

koppakkingset, temperatuursensor, thermosstaat, kopbouten, koelvloeistof, klepstoters en het BMW 3-Series Haynes handboek liggen al klaar.

De cylinderkop breng ik bij Westra motorenrevisie om gevlakt te worden. tevens laat ik de klepstoters vervangen.

nu wachten op een bestelde timing-set; nokkenasklem en krukaspen. Hiermee kan ik de nokkenas vastzetten zodat het tandwiel losgemaakt kan worden. de krukas zet ik vast door de pen in een daarvoor gemaakte uitsparing te plaatsen.
besteld bij DR&AR Trading in engeland.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 14 december 2015 @ 18:55:48 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158241864
Leuk kerstvakantieklusje. ^O^

Hebben hydraulische klepstoters een bepaalde levensduur, dat je die nu meepakt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 december 2015 @ 19:02:30 #130
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158242055
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
met een weekje komt er een nieuwe koppakking in m'n e46.
heb de afgelopen tijd bestellingen geplaatst bij Leebmann24 en Ekris BMWshop.

koppakkingset, temperatuursensor, thermosstaat, kopbouten, koelvloeistof, klepstoters en het BMW 3-Series Haynes handboek liggen al klaar.

De cylinderkop breng ik bij Westra motorenrevisie om gevlakt te worden. tevens laat ik de klepstoters vervangen.

nu wachten op een bestelde timing-set; nokkenasklem en krukaspen. Hiermee kan ik de nokkenas vastzetten zodat het tandwiel losgemaakt kan worden. de krukas zet ik vast door de pen in een daarvoor gemaakte uitsparing te plaatsen.
besteld bij DR&AR Trading in engeland.
[ afbeelding ]
Nokkenas tandwiel kan je zo loshalen, krukas kan je vast zetten met een doorslag en timing vd nokkenas is makkelijk goed te zetten.. Pasvlakken moeten vlak staan..

Kortom, zonde van je geld.
Ging prima zonder.

Als je je kop laat vlakken vergeet niet het distri deksel mee te geven! Het gedeelte wat op de kop zit! Iedereen vergeet dat altijd :D


Oja en gelijk je klepseals vervangen he, kosten niet veel maar kunnen je olie verbuik minimaliseren, mocht je dat hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door mitchelll0181 op 14-12-2015 19:38:55 ]
pi_158242982
bedankt voor de tip Mitchell0181, dat was ik zeker vergeten als ik dit niet zou lezen. ga ik dus zeker doen!

evengoed fijn dat ik de extra tools heb, nu kan ik de instructies opvolgen uit 't Haynes boek. 't setje was 27,50 euro inclusief verzendkosten.

hydraulische klepstoters gaan normaal gesproken een autoleven mee. zolang de correcte/voorgeschreven olie in gebruik is en de olie op tijd is ververst....
mocht je getik van kleppen horen, ook na een lange rit, dan is de kans aanwezig dat enkele klepstoters overmatige slijtage hebben. het is lastig om ze snel te testen dus ik vervang ze alle 8.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 14 december 2015 @ 19:40:59 #132
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158243037
O niet duur dat setje! Ik kon dat niet onder de 100 vinden toen.. 5 jaar geleden ofzo.
Voor dat geld had ik het ook wel gekocht ja.

Had mn vorige post nog even aangepast, klepseals ^O^
pi_158243918
Ja, klepseals worden vervangen.

ik heb een koppakkingsset besteld bij Leebmann24. zie mijn foto in eerdere post.
in de koppakkingsset 'dichtungssatz' daar zitten alle pakkingen en seals bij die je kunt vinden in en om de cylinderkop.
exacte inhoud staat hier bij BMWfans.info: http://bmwfans.info/parts-catalog/11121712309

een onderdeel van de kit is 'Repair kit valve seal ring' (11349059171)
bestaande uit twee oranje buisjes en 8 klepseals.


In het Haynes boek staat overigens ook dat je elke pakking en seal moet vervangen zodra je de kop loshaalt. EN de kopbouten. Kopbouten moeten vervangen worden bij het loshalen van de kop. Het zijn namelijk rekbouten welke bij het aantrekken oprekken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 14 december 2015 @ 20:17:31 #134
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158243974
Ok top Klopt helemaal.
Als je vragen hebt pm je maar. Weet 90% nog uit mn hoofd :P
pi_158244029
heb jij een 0.3 mm dikkere koppakking gebruikt of de gewone koppakking?
ik ging er zelf vanuit dat als je dit setje zou bestellen, dat je een dikkere zou krijgen.

in het boek staat dat zodra de kop gevlakt is, dat je een 0.3mm dikkere koppakking kunt gaan bestellen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_158244104
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over het laten plaatsen van angel eyes in onze E46 330 touring uit 2003.
Nu ben ik zelf niet handig met auto's, maar ik wil mijn vriend graag verrassen door de angel eyes te laten plaatsen. Weet iemand een goed bedrijf in (de buurt van) Rotterdam dat dit mooi kan doen? Ik vind een beetje gelig, net zoals de koplampen die onze auto heeft, wel mooi. Dat hele felle witte/blauwe vind ik niks.
  maandag 14 december 2015 @ 20:22:42 #137
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158244111
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
heb jij een 0.3 mm dikkere koppakking gebruikt of de gewone koppakking?
ik ging er zelf vanuit dat als je dit setje zou bestellen, dat je een dikkere zou krijgen.

in het boek staat dat zodra de kop gevlakt is, dat je een 0.3mm dikkere koppakking kunt gaan bestellen.
Ik heb de standaard terug gezet, wat meer compressie :P
pi_158244155
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ik heb de standaard terug gezet, wat meer compressie :P
top. superbedankt voor je hulp, waardeer ik enorm
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 14 december 2015 @ 21:05:54 #139
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158245730
Kleine moeite ^O^

We all benefit _O-
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:58:18 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158268248
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158279803
Ik ben aan het kijken bij lease auto's en wat valt mij op, de basis versie van BMW 4 serie GT is goedkoper dan een basis versie van BMW 3 serie.

Hoe komt dat? Lijkt mij niet logisch, wel aantrekkelijk btw :')
  woensdag 16 december 2015 @ 12:12:08 #142
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158280068
4 serie is lelijker natuurlijk ;)
pi_158280269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
4 serie is lelijker natuurlijk ;)
Smaken verschillen maar vind de 4 serie GT mooier dan de 3 serie, coupe lijnen for the win :9~
  woensdag 16 december 2015 @ 13:43:51 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158281886
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.

Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.

pi_158282037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.

Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.

[ afbeelding ]
Die i3 is echt een zwaar dieptepunt inderdaad. Dat ding is eigenlijk net een opgevoerde scooter met dak, die wielen zijn ook nauwelijks of niet breder dan een wiel van een brommer.

Waar heb ik dat toch eerder gezien, ohja!

  woensdag 16 december 2015 @ 13:51:51 #146
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158282228
quote:
5s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben aan het kijken bij lease auto's en wat valt mij op, de basis versie van BMW 4 serie GT is goedkoper dan een basis versie van BMW 3 serie.

Hoe komt dat? Lijkt mij niet logisch, wel aantrekkelijk btw :')
4 serie GC bedoel je denk ik ;) Zou dat niet komen doordat de 4 serie misschien minder snel afschrijft?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.

Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Die i3 is echt een zwaar dieptepunt inderdaad. Dat ding is eigenlijk net een opgevoerde scooter met dak, die wielen zijn ook nauwelijks of niet breder dan een wiel van een brommer.

Waar heb ik dat toch eerder gezien, ohja!

[ afbeelding ]
De i3 is wel echt een hele fijne auto. Uiterlijk is persoonlijk uiteraard, maar in een goede uitvoering vind ik het wel leuk om te zien. Weer eens wat anders dan al het andere wat je 100x per dag ziet rijden. En hij rijdt echt ontzettend lekker. Ik was eerst ook niet voor het elektrische rijden, maar de rijervaring is heel anders. Mocht je de kans krijgen, ga er een keer mee rijden. Zal binnenkort onze test hier weleens plaatsen die we gemaakt hebben van de i3.
  woensdag 16 december 2015 @ 14:04:56 #148
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158282335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

4 serie GC bedoel je denk ik ;) Zou dat niet komen doordat de 4 serie misschien minder snel afschrijft?

[..]

[..]

De i3 is wel echt een hele fijne auto. Uiterlijk is persoonlijk uiteraard, maar in een goede uitvoering vind ik het wel leuk om te zien. Weer eens wat anders dan al het andere wat je 100x per dag ziet rijden. En hij rijdt echt ontzettend lekker. Ik was eerst ook niet voor het elektrische rijden, maar de rijervaring is heel anders. Mocht je de kans krijgen, ga er een keer mee rijden. Zal binnenkort onze test hier weleens plaatsen die we gemaakt hebben van de i3.
BMW moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. PUNT
  woensdag 16 december 2015 @ 14:08:09 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158282417
quote:
Alfa slaat met de Giulia quadrifoglio en de 4C duidelijk het betere pad in. Tot 2050 als de verbrandingsmotor wordt verbannen zal het maximale eruit gehaald moeten worden.



pi_158282477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:04 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

BMW moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. PUNT
Wow, erg goed argument :)
Dus BMW moet gewoon niet met z'n tijd meegaan en uiteindelijk failliet gaan? Nog daargelaten dat BMW i een submerk is van BMW zelf. Dus bij gewoon BMW gaan ze nog zo door, daarnaast doen ze de elektrische auto's. Wat is daar mis mee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')