Jazeker, die kosten zijn bij een verbruik van 1 op 6, maar zelfs met 1 op 5 is het een stuk goedkoper. 1 op 7/8 is op benzine haalbaar.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:
Hou je wel rekening met een iets hoger verbruik? En je zou kunnen kijken of je de beveiliging uit de tank kan laten halen. Maakt geen klap uit, maar je hebt wel 20% meer capaciteit.
Dat denk ik ook ja. Veel mensen weten er te weinig van of zijn er bang voor. Ik heb inderdaad gekeken of mijn motor geschikt is en ook een goede inbouwer gezocht (welke nog de goedkoopste blijkt te zijn ook). Spannend!quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.
Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.
Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.
Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken
En? Wat kost het daar? 😉quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic.
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht .quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
Ik denk vaak: lekker laten borrelen. Net als die 'gas=koken'-roepers. Prima, gewoon laten roepen. Als het té populair wordt kun je er op wachten dat het ook kapot belast gaat worden, hoe 'gezond' het ook is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.
Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in. Verbruik is nog wat te laag maar na een paar keer teruggaan zonder verbetering geloof ik het wel. Daardoor wel wat te veel van die smeerzooi op voorraad Niet meer onbemand tanken is even wennen ja, ik deed niet anders, dus dat vergt aanpassing. Vooral in het buitenland waar ze niet altijd de ruime openingstijden van Nederland kennen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Kop heb je er binnen een halve dag af (2 avonden) , reviseren kost 2 werkdagen ongeveer en dan kan je hem op een zaterdag terugbouwen. Maar je moet het inderdaad maar net willen...quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Stukje luxe en vrijheidquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebbenniet afhankelijke zijn van een auto zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
I know, ik werk in die branchequote:Op vrijdag 4 december 2015 17:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht .
E34 540iquote:Op zondag 6 december 2015 11:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
Dat kan ik helaas niet zelf, dus dan maar die 300 euro extra aan wat flashlubequote:Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Klopt, flink minpunt. Maar goed, de kosten zijn wel echt een grote vooruitgang. Bovendien is het tanken ook zo gebeurd. Zal wel even wennen zijn! Maar met de 81 liter tank op benzine was afrekenen echt heel pijnlijk haha. Gisteren voor 20 euro getanktquote:Op zondag 13 december 2015 11:10 schreef Hyperdude het volgende:
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul...
Ja dat wilde ik ook niet. Dan valt de bodemplaat niet meer in het slot ook.quote:Op zondag 13 december 2015 11:30 schreef daNpy het volgende:
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
Nee niet gedaan. Wil het ook wel veilig houden voor eventuele vakanties in de zonquote:Op zondag 13 december 2015 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bodemverhogen is inderdaad kut. Heb je niet gevraagd of ze de vulmarge wat konden oprekken? Dat had je weer wat liters gescheeld. Moet je alleen wel uitkijken met tanken en daarna in de volle zon zetten.
Nokkenas tandwiel kan je zo loshalen, krukas kan je vast zetten met een doorslag en timing vd nokkenas is makkelijk goed te zetten.. Pasvlakken moeten vlak staan..quote:Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
met een weekje komt er een nieuwe koppakking in m'n e46.
heb de afgelopen tijd bestellingen geplaatst bij Leebmann24 en Ekris BMWshop.
koppakkingset, temperatuursensor, thermosstaat, kopbouten, koelvloeistof, klepstoters en het BMW 3-Series Haynes handboek liggen al klaar.
De cylinderkop breng ik bij Westra motorenrevisie om gevlakt te worden. tevens laat ik de klepstoters vervangen.
nu wachten op een bestelde timing-set; nokkenasklem en krukaspen. Hiermee kan ik de nokkenas vastzetten zodat het tandwiel losgemaakt kan worden. de krukas zet ik vast door de pen in een daarvoor gemaakte uitsparing te plaatsen.
besteld bij DR&AR Trading in engeland.
[ afbeelding ]
Ik heb de standaard terug gezet, wat meer compressiequote:Op maandag 14 december 2015 20:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
heb jij een 0.3 mm dikkere koppakking gebruikt of de gewone koppakking?
ik ging er zelf vanuit dat als je dit setje zou bestellen, dat je een dikkere zou krijgen.
in het boek staat dat zodra de kop gevlakt is, dat je een 0.3mm dikkere koppakking kunt gaan bestellen.
top. superbedankt voor je hulp, waardeer ik enormquote:Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik heb de standaard terug gezet, wat meer compressie
Smaken verschillen maar vind de 4 serie GT mooier dan de 3 serie, coupe lijnen for the winquote:Op woensdag 16 december 2015 12:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
4 serie is lelijker natuurlijk
Die i3 is echt een zwaar dieptepunt inderdaad. Dat ding is eigenlijk net een opgevoerde scooter met dak, die wielen zijn ook nauwelijks of niet breder dan een wiel van een brommer.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.
Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.
[ afbeelding ]
4 serie GC bedoel je denk ik Zou dat niet komen doordat de 4 serie misschien minder snel afschrijft?quote:Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben aan het kijken bij lease auto's en wat valt mij op, de basis versie van BMW 4 serie GT is goedkoper dan een basis versie van BMW 3 serie.
Hoe komt dat? Lijkt mij niet logisch, wel aantrekkelijk btw
quote:Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.
Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.
[ afbeelding ]
De i3 is wel echt een hele fijne auto. Uiterlijk is persoonlijk uiteraard, maar in een goede uitvoering vind ik het wel leuk om te zien. Weer eens wat anders dan al het andere wat je 100x per dag ziet rijden. En hij rijdt echt ontzettend lekker. Ik was eerst ook niet voor het elektrische rijden, maar de rijervaring is heel anders. Mocht je de kans krijgen, ga er een keer mee rijden. Zal binnenkort onze test hier weleens plaatsen die we gemaakt hebben van de i3.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Die i3 is echt een zwaar dieptepunt inderdaad. Dat ding is eigenlijk net een opgevoerde scooter met dak, die wielen zijn ook nauwelijks of niet breder dan een wiel van een brommer.
Waar heb ik dat toch eerder gezien, ohja!
[ afbeelding ]
BMW moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. PUNTquote:Op woensdag 16 december 2015 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
4 serie GC bedoel je denk ik Zou dat niet komen doordat de 4 serie misschien minder snel afschrijft?
[..]
[..]
De i3 is wel echt een hele fijne auto. Uiterlijk is persoonlijk uiteraard, maar in een goede uitvoering vind ik het wel leuk om te zien. Weer eens wat anders dan al het andere wat je 100x per dag ziet rijden. En hij rijdt echt ontzettend lekker. Ik was eerst ook niet voor het elektrische rijden, maar de rijervaring is heel anders. Mocht je de kans krijgen, ga er een keer mee rijden. Zal binnenkort onze test hier weleens plaatsen die we gemaakt hebben van de i3.
Alfa slaat met de Giulia quadrifoglio en de 4C duidelijk het betere pad in. Tot 2050 als de verbrandingsmotor wordt verbannen zal het maximale eruit gehaald moeten worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
ja rare keuzes... fwd enzo
http://www.autoblog.nl/ar(...)de-nieuwe-bmw-slogan
Wow, erg goed argumentquote:Op woensdag 16 december 2015 14:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
BMW moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. PUNT
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |