abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 oktober 2015 @ 13:57:04 #201
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_156780122
Ik hou van mijn Xbox One, maar ik word wel een beetje droevig van het feit dat de console nu 2 jaar oud is en ik nog steeds games voor m'n neus krijg van 720p. Niet dat de nummertjes mij boeien, maar het boeit mij wel wanneer ik in de verte niet scherp kan zien door alle aliasing (Kartels).

Het erge is nog dat ik dankzij de Frostbite Engine van DICE dus niet fatsoenlijk kan genieten van Star Wars Battlefront. Maar wat te denken van de aankomende titels Mass Effect 4, Need for Speed, Mirror's Edge en Battlefield 5??! Die draaien allemaal op de Frostbite Engine. Kunnen we die nu allemaal in deze kwaliteit verwachten?

DICE levert op de Xbox One af in 720p. Maar communicatie is er niet over. Kan de Xbox One de engine gewoon niet aan? Dit is de laatste/nieuwe versie van de Frostbite Engine en als dit de max optimalisatie is, dan belooft dat niet veel goeds. BF4 was 720p, die heb ik ze gegeven want dat was een release titel. Maar we zijn nu 2 jaar verder en nog steeds hetzelfde. Gaat de DX12 optimalisatie hier nog iets aan veranderen?? I don't know.

Kijk, ik vind dit gewoon erg jammer. Ik heb vanaf DAY ONE geīnvesteerd in mijn Xbox One. Ik heb er zeer veel plezier van! Laat dat duidelijk zijn. Maar als ik na 2 jaar na de release nog games voor m'n ogen krijg, waar ik ook nog eens ontzettend naar uit keek, die niet goed speelbaar zijn omdat je niet eens voorbij de kartels kan kijken. Dan wordt ik daar niet heel blij van en ga ik twijfelen of het nog wel iets gaat worden met de Xbox One.

Resolutie, specs, geheugen, bottlenecks, whatever! Als ik perse 1080p of 4K wil, dan speel ik wel op de pc. Maar een game moet wel gewoon SPEELBAAR zijn! Na een console van toen ¤500,- en een game die dadelijk vrolijk ¤60,- vraagt mag ik toch verwachten dat ik van de gameplay kan genieten. (Ongeacht of het spel je ding is of niet uiteraard.)

Phil Spencer is goed bezig alle schade aan het inhalen die Don Mattrick heeft veroorzaakt. Maar zelfs ik, als Xbox fan, moet gaan toegeven dat ik nu toch wel begin te twijfelen. :(
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_156780166
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:56 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Verwijder je ze weer :P dan kun je later altijd nog een keer opnieuw downloaden, of doe iig ff "buy" voor 0 euro op store.xbox.com, zonde als je het niet doet :P
Ik vind het aardig zowel van microsoft dat ze dit mogelijk maken. en ook van jullie dat jullie mij er op wijzen.
Ik zie het ook wel gebeuren dat ik in de toekomst op deze manier aan een toffe klassieker kom.

Maar hier heb ik geen behoefte aan. Zal het spel nooit opstarten en dat weet ik ;)
  maandag 12 oktober 2015 @ 14:05:21 #203
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_156780314
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:57 schreef Giester het volgende:
Ik hou van mijn Xbox One, maar ik word wel een beetje droevig van het feit dat de console nu 2 jaar oud is en ik nog steeds games voor m'n neus krijg van 720p. Niet dat de nummertjes mij boeien, maar het boeit mij wel wanneer ik in de verte niet scherp kan zien door alle aliasing (Kartels).

Het erge is nog dat ik dankzij de Frostbite Engine van DICE dus niet fatsoenlijk kan genieten van Star Wars Battlefront. Maar wat te denken van de aankomende titels Mass Effect 4, Need for Speed, Mirror's Edge en Battlefield 5??! Die draaien allemaal op de Frostbite Engine. Kunnen we die nu allemaal in deze kwaliteit verwachten?

DICE levert op de Xbox One af in 720p. Maar communicatie is er niet over. Kan de Xbox One de engine gewoon niet aan? Dit is de laatste/nieuwe versie van de Frostbite Engine en als dit de max optimalisatie is, dan belooft dat niet veel goeds. BF4 was 720p, die heb ik ze gegeven want dat was een release titel. Maar we zijn nu 2 jaar verder en nog steeds hetzelfde. Gaat de DX12 optimalisatie hier nog iets aan veranderen?? I don't know.

Kijk, ik vind dit gewoon erg jammer. Ik heb vanaf DAY ONE geīnvesteerd in mijn Xbox One. Ik heb er zeer veel plezier van! Laat dat duidelijk zijn. Maar als ik na 2 jaar na de release nog games voor m'n ogen krijg, waar ik ook nog eens ontzettend naar uit keek, die niet goed speelbaar zijn omdat je niet eens voorbij de kartels kan kijken. Dan wordt ik daar niet heel blij van en ga ik twijfelen of het nog wel iets gaat worden met de Xbox One.

Resolutie, specs, geheugen, bottlenecks, whatever! Als ik perse 1080p of 4K wil, dan speel ik wel op de pc. Maar een game moet wel gewoon SPEELBAAR zijn! Na een console van toen ¤500,- en een game die dadelijk vrolijk ¤60,- vraagt mag ik toch verwachten dat ik van de gameplay kan genieten. (Ongeacht of het spel je ding is of niet uiteraard.)

Phil Spencer is goed bezig alle schade aan het inhalen die Don Mattrick heeft veroorzaakt. Maar zelfs ik, als Xbox fan, moet gaan toegeven dat ik nu toch wel begin te twijfelen. :(
Dat is nu precies de reden waarom ik een PS4 heb. Multiplatform op de Xbox One is droevig gesteld.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_156780756
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:57 schreef Giester het volgende:
*knip*
Ja, het is heel vreemd. Zeker ook gezien hoe goed de game draait op de PC, vaak met mindere kaarten al in hogere resolutie en alles. Het ligt in ieder geval niet aan de engine, Need for Speed: Rivals was ook Frostbite en 1080p, Dragon Age: Inquisition is 900p. Dus het kan wel hoger, en genoeg andere games laten zien dat 900p60/1080p60 wel gewoon mogelijk is op de One. Ik begrijp alleen echt niet dat het DICE niet lukt. Het is toch niet de minste developer....

Maar ja, vind het eigenlijk ook schandalig. Ik heb gelukkig ook m'n Xbox gekocht met het idee dat het niet de snelste console is, maar wel degene die het beste bij mij past. Zowel omdat ik er meer vrienden op heb, als omdat ik de interface gewoon beter vond werken dan de PS4. Maar het is wel echt schandalig van DICE ja.
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  maandag 12 oktober 2015 @ 14:45:46 #205
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_156781180
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 01:15 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Nee wel de echte Peter.
Heb je net pindakaas gegeten?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_156781281
Ik houd nog hoop, die beta van BF3 was destijds ook om te huilen op de 360.
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:02:49 #207
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_156781546
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:57 schreef Giester het volgende:
Het erge is nog dat ik dankzij de Frostbite Engine van DICE dus niet fatsoenlijk kan genieten van Star Wars Battlefront.
Serieus? :')
quote:
Maar als ik na 2 jaar na de release nog games voor m'n ogen krijg, waar ik ook nog eens ontzettend naar uit keek, die niet goed speelbaar zijn omdat je niet eens voorbij de kartels kan kijken.
Verander 'je' even naar 'ik'.
quote:
Als ik perse 1080p of 4K wil, dan speel ik wel op de pc. Maar een game moet wel gewoon SPEELBAAR zijn!
En dat zijn ze ook gewoon. Dat jij niet langs de graphics heen kan kijken dat is je eigen probleem.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Eindredactie Games maandag 12 oktober 2015 @ 15:10:19 #208
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156781670
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:57 schreef Giester het volgende:
Ik hou van mijn Xbox One, maar ik word wel een beetje droevig van het feit dat de console nu 2 jaar oud is en ik nog steeds games voor m'n neus krijg van 720p. Niet dat de nummertjes mij boeien, maar het boeit mij wel wanneer ik in de verte niet scherp kan zien door alle aliasing (Kartels).

Het erge is nog dat ik dankzij de Frostbite Engine van DICE dus niet fatsoenlijk kan genieten van Star Wars Battlefront. Maar wat te denken van de aankomende titels Mass Effect 4, Need for Speed, Mirror's Edge en Battlefield 5??! Die draaien allemaal op de Frostbite Engine. Kunnen we die nu allemaal in deze kwaliteit verwachten?

DICE levert op de Xbox One af in 720p. Maar communicatie is er niet over. Kan de Xbox One de engine gewoon niet aan? Dit is de laatste/nieuwe versie van de Frostbite Engine en als dit de max optimalisatie is, dan belooft dat niet veel goeds. BF4 was 720p, die heb ik ze gegeven want dat was een release titel. Maar we zijn nu 2 jaar verder en nog steeds hetzelfde. Gaat de DX12 optimalisatie hier nog iets aan veranderen?? I don't know.

Kijk, ik vind dit gewoon erg jammer. Ik heb vanaf DAY ONE geīnvesteerd in mijn Xbox One. Ik heb er zeer veel plezier van! Laat dat duidelijk zijn. Maar als ik na 2 jaar na de release nog games voor m'n ogen krijg, waar ik ook nog eens ontzettend naar uit keek, die niet goed speelbaar zijn omdat je niet eens voorbij de kartels kan kijken. Dan wordt ik daar niet heel blij van en ga ik twijfelen of het nog wel iets gaat worden met de Xbox One.

Resolutie, specs, geheugen, bottlenecks, whatever! Als ik perse 1080p of 4K wil, dan speel ik wel op de pc. Maar een game moet wel gewoon SPEELBAAR zijn! Na een console van toen ¤500,- en een game die dadelijk vrolijk ¤60,- vraagt mag ik toch verwachten dat ik van de gameplay kan genieten. (Ongeacht of het spel je ding is of niet uiteraard.)

Phil Spencer is goed bezig alle schade aan het inhalen die Don Mattrick heeft veroorzaakt. Maar zelfs ik, als Xbox fan, moet gaan toegeven dat ik nu toch wel begin te twijfelen. :(
Ik kan me wel enigszins vinden in je verhaal. Het is ook best sneu te noemen dat 1080p nog steeds geen standaard is. En als we dan wel 1080p krijgen, is het altijd met 30 fps.

En toch - misschien ben ik wel te casual - boeit het me bijzonder weinig. En ja, ik heb games 'in the flesh' zien draaien op identieke (46") schermen met 1080p en 720p naast elkaar, beide 60 frames per seconde. Verschil is er wel, maar (in mijn ogen) dermate nihil dat het in ieder geval voor mijn situatie (kijkafstand van zo'n 2-2,5 meter op 46") geen drol uitmaakt. Ik snap jouw laatste stukje dan ook niet helemaal over speelbaarheid. SW Battlefront ziet er op mijn Xbone prachtig uit en speelt heerlijk. Karteltjes zie ik niet echt, behalve als ik tegen een muur aan sta.

PS4 kan dan wel 1080p uitspugen, maar kampt in bijna alle gevallen met framedrops of andere framerate-issues. Daar waar multiplats vergeleken worden komt PS4 qua resolutie inderdaad bijna altijd als de betere uit de bus, maar qua framerate is Xbox One meestal winnaar. Beide presteren nog niet bepaald optimaal.

Dat DX12 voor grafische optimalisatie (in de zin van resolutie) gaat zorgen hoef je niet op te rekenen. Het enige wat we denk ik kunnen hopen is dat, net als bij vorige generaties, ontwikkelaars de hardware zich meer meester maken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_156781712
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:02 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Serieus? :')

[..]

Verander 'je' even naar 'ik'.

[..]

En dat zijn ze ook gewoon. Dat jij niet langs de graphics heen kan kijken dat is je eigen probleem.
Dit. Allemaal. Alsof een hoekige pixel ineens gelijk staat aan een bug die je hele console vast laat lopen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_156781713
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:45 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Heb je net pindakaas gegeten?
Ja :')
  maandag 12 oktober 2015 @ 15:50:53 #211
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_156782454
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:12 schreef OMG het volgende:

[..]

Dit. Allemaal. Alsof een hoekige pixel ineens gelijk staat aan een bug die je hele console vast laat lopen.
Beter 10 pixels in de hand, dan helemaal geen pixels.

Maar ik trekt die vergelijking toch niet? Het gaat er om dat ik "lekker" wil kunnen gamen. En ja, "lekker" is subjectief, maar voor een console van pas 2 jaar oud en het geld dat het kost, dan had ik toch wel iets meer verwacht dan een gevoel dat hij nu al aan het strugglen is. En nogmaals, ja het is subjectief en nee het gaat niet om die 1080p of ietsje meer of minder. Het is een gevoel, that's it. En dat gevoel vind ik jammer, want mijn hart ligt bij de Xbox. :*
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_156782513
Uh, jij begint over dat games "SPEELBAAR" moeten zijn. Dus een kartel hier en daar is, wat ik opmaak uit die post, onspeelbaar voor jou. Tenminste, zo lees ik dat in je post.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Eindredactie Games maandag 12 oktober 2015 @ 15:58:26 #213
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_156782590
Wat framerate en resolutie betreft ben ik het overigens eens met o.a. Square Enix/DICE/From Software: framerate > resolutie (vermits de verschillen in resolutie minimaal zijn natuurlijk :P )
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:07:58 #214
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_156782766
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:54 schreef OMG het volgende:
Uh, jij begint over dat games "SPEELBAAR" moeten zijn. Dus een kartel hier en daar is, wat ik opmaak uit die post, onspeelbaar voor jou. Tenminste, zo lees ik dat in je post.
Dat is dan wel weer correct idd. Ik vind een kartel niet zo erg, maar ik persoonlijk stoor me zeer erg aan de diepte die verstoord wordt door de kartels. En het is idd mijn probleem dat is daar last van heb, maar voor mij neemt het weg van de lol die ik had kunnen hebben.

De issue is dus idd dat het mijn probleem is, maar anderzijds komt het wel doordat ik blijkbaar niet had mogen verwachten dat DICE, na 2 jaar "oefenen" met de Xbox One, onderhand wel de engine op een (voor mij) acceptabele resolutie had kunnen fixen. Maar helaas.

Hey, maar is mijn probleem swa, jeweettog! Ik koop die Xbox dingentje voor ¤500 geldjes en verwacht zomaar dat die next-gen ook na maar 2 jaar gewoon nog die gamepje normaal kan spelen weettog?! :o
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_156784070
Las net dat er een Xbox one bundel komt mrt fallout 4. Maar vind het niet erg deze wat later Te komen. Dus niet voor ¤600 Weet iemand nog andere goedkopere bundels?
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:33:52 #216
194233 Friday12
Originele kloon
pi_156785376
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:16 schreef larry_flynt het volgende:
Las net dat er een Xbox one bundel komt mrt fallout 4. Maar vind het niet erg deze wat later Te komen. Dus niet voor ¤600 Weet iemand nog andere goedkopere bundels?
http://partnerprogramma.b(...)me=linkrpl&subid=lrt

http://www.otto.nl/produc(...)boxOne.html&ns_fee=0
pi_156786554
quote:
Dank! Is 500 gb genoeg of moet ik voor de 1TB gaan? Als ik zie wat je voor Halo 5 bv al moet installeren...
  maandag 12 oktober 2015 @ 19:35:36 #218
194233 Friday12
Originele kloon
pi_156787014
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:18 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Dank! Is 500 gb genoeg of moet ik voor de 1TB gaan? Als ik zie wat je voor Halo 5 bv al moet installeren...
Je kan een externeschijf er aan hangen dus indien nodig doe je dat gewoon
pi_156787379
Kuch kuch ahum.

We starten zo

http://www.twitch.tv/lithiumjohn
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:39:36 #220
8781 crew  Frutsel
pi_156800738
quote:
Leuke deal... vermoedelijk wil ik eind van dit jaar zo'n console aanschaffen
Denk je dat de deals naar aanloop Kerst/Klaas beter worden of dat de prijs juist zal stijgen?
  Redactie Games dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:51:56 #221
206706 crew  Racerblade
pi_156800976
Thomas Was Alone is deze week ¤2,25! Zelfs als je niets met puzzel-platformers hebt is dit wel een moetje.
pi_156801661
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:51 schreef Racerblade het volgende:
Thomas Was Alone is deze week ¤2,25! Zelfs als je niets met puzzel-platformers hebt is dit wel een moetje.
Alleen bundel staat er, een bundel van ¤22

edit: Niet als je ingelogd bent met je live account dus

[ Bericht 3% gewijzigd door Young_David op 13-10-2015 16:32:49 ]
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:15:54 #223
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_156802528
quote:
6s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Je kan een externeschijf er aan hangen dus indien nodig doe je dat gewoon
Wat doe jij in dit inferieure topic? Terug naar PS4.
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_156803634
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:50 schreef Wiebeldak het volgende:
Kuch kuch ahum.

We starten zo

http://www.twitch.tv/lithiumjohn
Gekeken, maar de stream knalde er steeds uit. Dat was wat vervelend dus ik ben uiteindelijk afgehaakt.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:28:24 #225
194233 Friday12
Originele kloon
pi_156805028
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:15 schreef Bartcoah het volgende:

[..]

Wat doe jij in dit inferieure topic? Terug naar PS4.
:P

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Leuke deal... vermoedelijk wil ik eind van dit jaar zo'n console aanschaffen
Denk je dat de deals naar aanloop Kerst/Klaas beter worden of dat de prijs juist zal stijgen?
Meestal zijn er wel goede deals rond die tijd! Vooral rond kerst als je ook via amazon koopt :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')