abonnement Unibet Coolblue
pi_155464360
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:05:23 #2
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155464638
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?

Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen :')
Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"? :')
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:07:29 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155464690
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?

Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen :')
Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo? :+ Als je een bestuurder bent die dat moet, heb je des te meer gemak en rust in je rijden van een automaat ;)

Als je op de snelweg rijdt gaat ie naar top gear zodra je bent ingevoegd, en dan raak je die pook niet meer aan tot je de afrit neemt. En to be honest word je met een moderne 6 bak toch helemaal debiel van dat schakelen de hele tijd als je binnen de kom rijdt.. geef mij maar een automaat.

Sowieso zijn de mensen die afgeven op automatenbakken vaak ook de mensen die er nog nooit langere tijd mee hebben gereden. Het is gewoon heel fijn en relaxed rijden.. en de kritiek dat hij 'nooit schakelt als jij dat wilt' is ook een beetje achterhaald; als je heel lichtjes je gas iets loslaat (als in; niet meer laten trekken), schakelt een automaat gewoon direkt op. Terugschakelen kun je anytime met een tikkie tegen de pook, of hem een standje terugzetten indien noodzakelijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155464804
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:05 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"? :')
Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen. :P ) .. In de stad valt er genoeg te doen. Snelwegen vind ik saaie stukken weg.

quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo? :+ Als je een bestuurder bent die dat moet, heb je des te meer gemak en rust in je rijden van een automaat ;)
Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijf
quote:
Sowieso zijn de mensen die afgeven op automatenbakken vaak ook de mensen die er nog nooit langere tijd mee hebben gereden. Het is gewoon heel fijn en relaxed rijden.. en de kritiek dat hij 'nooit schakelt als jij dat wilt' is ook een beetje achterhaald; als je heel lichtjes je gas iets loslaat (als in; niet meer laten trekken), schakelt een automaat gewoon direkt op. Terugschakelen kun je anytime met een tikkie tegen de pook, of hem een standje terugzetten indien noodzakelijk.
Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb gereden :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 15:19:23 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:19:33 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155465096
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:11 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen. :P ) .. In de stad valt er genoeg te kijken. Snelwegen vind ik saaie stukken weg.

[..]

Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijf

[..]

Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb gereden :P
Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnen ;) Je hoeft alleen maar op het verkeer te letten, de rest wordt geregeld ^O^

Ik durf het nog een stapje ver te brengen trouwens; ik vind dat iedereen die net een rijbewijs haalt het eerste half jaar ofzo beter af zou zijn in een automaat, want dan heb je het 'lastigste', het schakelen en versnelling kiezen, niet, en kun je je dus veel beter focussen op wat écht belangrijk is; het verkeer, en het niet veroorzaken van brokken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155465252
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnen ;) Je hoeft alleen maar op het verkeer te letten, de rest wordt geregeld ^O^

Ik durf het nog een stapje ver te brengen trouwens; ik vind dat iedereen die net een rijbewijs haalt het eerste half jaar ofzo beter af zou zijn in een automaat, want dan heb je het 'lastigste', het schakelen en versnelling kiezen, niet, en kun je je dus veel beter focussen op wat écht belangrijk is; het verkeer, en het niet veroorzaken van brokken.
Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slecht :@) maar heb dus echt geen moeite met schakelen. Heel af en toe maak ik de fout dat ik hem doorschuif van zn 4 naar 3 ipv 5 omdat ik niet ver genoeg naar rechtsboven ga. . Maar dat komt denk ik omdat elke schakelbak net iets anders werkt, ik ben niet één specefieke schakelbak gewend. Maar ik denk dat als jij opeens in een andere auto zou rijden opeens het in het begin ook even wennen is :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 15:25:51 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:37:47 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155465822
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:23 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slecht :@) maar heb dus echt geen moeite met schakelen. Heel af en toe maak ik de fout dat ik hem doorschuif van zn 4 naar 3 ipv 5 omdat ik niet ver genoeg naar rechtsboven ga. . Maar dat komt denk ik omdat elke schakelbak net iets anders werkt, ik ben niet één specefieke schakelbak gewend. Maar ik denk dat als jij opeens in een andere auto zou rijden opeens het in het begin ook even wennen is :P
Mjah, de eerste 5 minuten, áls het al zo lang duurt :) Ik rijd dan ook pas een jaar of 25 in van alles nog wat, variërend van motorfiets tot 270 ton zwaartransport (over de openbare weg) ;) Ik was ook altijd een schakelfan.. tót ik automaat ging rijden. In een vrachtwagen vind ik een automaat overigens nog steeds aids². Distri en licht spul gaat wel, maar als je zwaar bent vind ik het helemaal niks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155466445
Die motorfietsen moet ie maar mee stoppen :+
pi_155467982
Gisteren nog zo'n domme doos die achter mijn busje bleef staan terwijl ik achteruit aan het rijden was :(
Bedrijfslogo is nou ook niet bepaald onduidelijk en bijna iedereen ter wereld weet wat het is.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155469261
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:43 schreef Simterklaas het volgende:
Gisteren nog zo'n domme doos die achter mijn busje bleef staan terwijl ik achteruit aan het rijden was :(
Bedrijfslogo is nou ook niet bepaald onduidelijk en bijna iedereen ter wereld weet wat het is.
Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?
pi_155469569
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?
Niets.

Het gaat hier ook niet om voorrangsregels, maar ik moest even 2 seconden op de stoep omdat ik anders de weg blokkeerde. Veel mensen letten gewoon totaal niet op en hebben een soort tunnelvisie (mede dankzij de smartphones)
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155470246
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 17:52:12 ]
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 18:25:50 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155471420
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
Als je op de snelweg rijdt gaat ie naar top gear zodra je bent ingevoegd, en dan raak je die pook niet meer aan tot je de afrit neemt. En to be honest word je met een moderne 6 bak toch helemaal debiel van dat schakelen de hele tijd als je binnen de kom rijdt.. geef mij maar een automaat.
Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')
Iets dat ik snel door had, gewoon lekker blijven staan, ze gaan vanzelf wel achteruit. 't Is voor mij toch werktijd. :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155473029
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')
en dan chagrijnig naar de vrachtwagenchauffeur kijken uiteraard

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 19:15:26 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:38:05 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155473853
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.
Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155473906
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:31 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Niets.

Het gaat hier ook niet om voorrangsregels, maar ik moest even 2 seconden op de stoep omdat ik anders de weg blokkeerde. Veel mensen letten gewoon totaal niet op en hebben een soort tunnelvisie (mede dankzij de smartphones)
Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.
Zou je de situatie uit willen leggen?
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 19:40:10 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155473933
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.
Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:55:45 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155474572
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155474766
quote:
3s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
En dan rijden die vrachtwagens ook nog eens harder dan 80 km/h terwijl dat helemaal niet mag.
Wordt het éxtra duur om in te halen.
pi_155474911
Wat is het gewenste toerental tijdens het rijden? (Negeer snelweg want dan zitten we er ver boven :Y) )
pi_155474947
Of nou ja "we"... Ik laat mij wel eens vastrijden achter een langzaam rijdende auto of zelfs vrachtwaggel dus ik doe sowieso al niet mee
pi_155474959
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')
Ik gaf een paar weken geleden een vrachtwagen (nogal lang) voorrang op een rotonde terwijl ik voorrang had. Het getoeter achter me :')
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_155475060
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:04 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is het gewenste toerental tijdens het rijden? (Negeer snelweg want dan zitten we er ver boven :Y) )
Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.
pi_155475189
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:08 schreef Light het volgende:

[..]

Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.
Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf? :o
pi_155475311
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.
Zou je de situatie uit willen leggen?
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155479271
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf? :o
Op een 50-weg rijd ik gewoon 50 (volgens mijn gps), en bij mijn auto met automatische 4-bak betekent dat 1750 toeren in de derde versnelling.
pi_155479666
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
Ja, zou ik ook doen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je dan verwacht dat iemand die achter je staat achteruit hoort te gaan.
Hoe heb je je bedoelingen kenbaar gemaakt?
En ik snap ook niet wat dat logo er mee te maken heeft. UPS? PostNL?
Maakt niet direct persé je bedoelingen duidelijk.
pi_155480439
quote:
3s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
Dan snap ik het stukje zuinigheid niet. Met 90 zit je nog niet eens in de buurt van je maximale koppel in 5 of 6, terugschakelen en gewoon inhalen kost juist minder brandstof.
Maar zie dat maar eens aan die zuinigheidsfreaks uit te leggen met hun dogma's. Een laag toerental is niet automatisch een lager verbruik...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155480442
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja, zou ik ook doen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je dan verwacht dat iemand die achter je staat achteruit hoort te gaan.
Hoe heb je je bedoelingen kenbaar gemaakt?
En ik snap ook niet wat dat logo er mee te maken heeft. UPS? PostNL?
Maakt niet direct persé je bedoelingen duidelijk.
Die vrouw liep ineens de stoep op, terwijl ik al bezig was met achteruit de stoep op rijden, dus mijn bedoeling was wel duidelijk. Toen ik toeterde begreep ze het pas volgens mij. Het is gewoon dom om achter een busje dat achteruit rijdt te lopen en/of te staan, dat weet iedereen. Überhaupt wat voor auto dan ook.

Als bezorger moet je wel eens rare toeren uithalen om ergens tijdelijk te kunnen staan, dat bedoel ik meer met het logo. Mensen kunnen dat dus wel enigszins verwachten. Ik denk dat die vrouw gewoon niet zo snugger was :')
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155480669
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:45 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Die vrouw liep ineens de stoep op, terwijl ik al bezig was met achteruit de stoep op rijden, dus mijn bedoeling was wel duidelijk. Toen ik toeterde begreep ze het pas volgens mij. Het is gewoon dom om achter een busje dat achteruit rijdt te lopen en/of te staan, dat weet iedereen. Überhaupt wat voor auto dan ook.

Als bezorger moet je wel eens rare toeren uithalen om ergens tijdelijk te kunnen staan, dat bedoel ik meer met het logo. Mensen kunnen dat dus wel enigszins verwachten. Ik denk dat die vrouw gewoon niet zo snugger was :')
En nu snap ik em wel. :)
Mensen zijn af en toe idd echt compleet achterlijk.
Heb zelfs wel eens meegemaakt dat toen ik met de vrachtwagen een oplegger aan wilde koppelen er iemand tussendoor liep.
Ben heel blij dat ik hem zag en ben gestopt, was anders een aardige smeerboel geworden én had jarenlange slapeloze nachten opgeleverd......
pi_155480770
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

En nu snap ik em wel. :)
Mensen zijn af en toe idd echt compleet achterlijk.
Heb zelfs wel eens meegemaakt dat toen ik met de vrachtwagen een oplegger aan wilde koppelen er iemand tussendoor liep.
Ben heel blij dat ik hem zag en ben gestopt, was anders een aardige smeerboel geworden én had jarenlange slapeloze nachten opgeleverd......
Wat een idioot.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:02:04 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155481181
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan snap ik het stukje zuinigheid niet. Met 90 zit je nog niet eens in de buurt van je maximale koppel in 5 of 6, terugschakelen en gewoon inhalen kost juist minder brandstof.
Maar zie dat maar eens aan die zuinigheidsfreaks uit te leggen met hun dogma's. Een laag toerental is niet automatisch een lager verbruik...
Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden? :?

Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155481480
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:26 schreef Light het volgende:

[..]

Op een 50-weg rijd ik gewoon 50 (volgens mijn gps), en bij mijn auto met automatische 4-bak betekent dat 1750 toeren in de derde versnelling.
Dat zijn niet veel variabelen
pi_155483324
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zijn niet veel variabelen
Met een andere auto krijg je andere antwoorden. En als je niet uitgaat van een vlakke weg maar meer heuvelachtig terrein, is het goed mogelijk dat je een lagere versnelling moet gebruiken om te zorgen dat de motor soepel blijft lopen.
pi_155484257
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:43 schreef Light het volgende:

[..]

Met een andere auto krijg je andere antwoorden. En als je niet uitgaat van een vlakke weg maar meer heuvelachtig terrein, is het goed mogelijk dat je een lagere versnelling moet gebruiken om te zorgen dat de motor soepel blijft lopen.
Jeetje, jij zal wel niet veel persoonlijke vragen krijgen in je leven.

"En Light, houd jij van naar de bioscoop gaan?"

"Nou ik vind films leuks"
"Of nou ja dat is niet waar want niet alle films zijn leuk, veel variabelen. En het ligt er aan hoe lang een film duurt. En of er bijvoorbeeld geluid bij zit, kleur? Volume. Of ondertiteling en als die er bij zit moet die wel synchroon lopen, en in het Nederlands. Engels mag ook, als je dat natuurlijk kan he. Ow en wel de goede tekst. Dus je ziet wel, niet altijd leuk! Maar soms wel, ligt er aan".

"Dus ik heb geen mening of voorkeur met films maar ik vind een uitje wel leuk. Of nou dat is niet waar, dat ligt er aan wat je wanneer gaat doen met wie en waar en waarom. Zo is een bioscoop leuk maar niet om 2 uur snachts als je de dag er na naar school moet en zeker niet als je 200 km verder op gaat, op de fiets! En er is wel eens een schietpartij in een bioscoop geweest en dat vind ik dan niet leuk. Nou, wel in een film maar niet in het echt, of ik zou bijvoorbeeld gered moeten worden dan weer wel graag. Dus je ziet, ik vind niks leuk en niks niet leuk, maar soms wel. Ligt er aan, is geen antwoord op te geven"
pi_155487145
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')
Vaak zie ik het wel, knipperlichten gaan aan en dan maken ze een rare slinger om die trailer wat scheef te zetten en dan rem altijd vroeg af, zodat er genoeg ruimte is.

De keren dat een axhterligger er bij mij bijna inlag is dan niet te tellen meer. Toppunt iemand die een keer wilde inhalen, om pas naast mij de vrachtwagen te zien.
.
pi_155489258
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden? :?

Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
Denk dat hij eerder bedoelt dat je in het optimale koppelgebied (groen) moet rijden. Helaas hebben alleen vrachtwagens en (oudere) Saabs deze voorziening.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155489358
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden? :?

Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
Ik bedoelde dat het koppel belangrijk is als je wilt accellereren, bij constante snelheid maakt het niet uit, maar als je volgas gaat met een niet noemenswaardig toerental dan trekt 'ie natuurlijk voor geen meter, maar het brandstofgebruik is natuurlijk veel hoger.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155489520
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Simterklaas het volgende:
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.

Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
http://forum.flitsservice.nl/post3989112.html#p3989112
pi_155489577
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.

Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
http://forum.flitsservice.nl/post3989112.html#p3989112
Ik lap nooit de verkeersregels aan mijn laars, omdat ik niet echt zin heb in een boete.
Ik ga altijd juist zoveel mogelijk aan de kant, behalve als het echt niet anders kan.

Je hebt bijvoorbeeld ook wegen waar je het fietspad op moet rijden, omdat er geen parkeerhavens zijn. Dit mag natuurlijk ook niet, maar in zo'n geval knijpt de politie heus wel een oogje dicht. Een voorbeeld is de Zandvoorterweg in Aerdenhout (zie streetview).
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155489639
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:55 schreef Simterklaas het volgende:
Ik lap nooit de verkeersregels aan mijn laars, omdat ik niet echt zin heb in een boete.
En wat is het op de stoep laten staan van je motorvoertuig dan? (Artikel 10 , R315B 90 euro)

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:55 schreef Simterklaas het volgende:

Je hebt bijvoorbeeld ook wegen waar je het fietspad op moet rijden, omdat er geen parkeerhavens zijn.
Nee dat *moet* natuurlijk niet.
pi_155489663
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]

Nee dat *moet* natuurlijk niet.
Moet ik dan midden op een doorgaande weg gaan staan? Ik kan er ook niets aan doen dat die mensen in zo'n straat wonen :P
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:04:21 #43
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155489683
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.

Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
http://forum.flitsservice.nl/post3989112.html#p3989112
Beide wagens hebben een flinke lading vrijstellingen, maar dat weten de meeste mensen helaas niet.
Volgende keer als je er langs loopt als ie ergens staat eens bij de voorruit kijken, ligt ie gewoon zichtbaar klaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155490139
Die wagens hebben geen vrijstelling voor het parkeren op het fietspad, of voor een uitrit.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:02 schreef Simterklaas het volgende:

Moet ik dan midden op een doorgaande weg gaan staan? Ik kan er ook niets aan doen dat die mensen in zo'n straat wonen :P
In de straat die je laat zien kan dat prima, achteropkomend verkeer kan over de middenberm heen. En als je moet bezorgen in een straat met een verbod stil te staan of een zo smalle rijbaan dat je de boel hindert dan moet je elders je voertuig neerzetten.
pi_155490211
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Beide wagens hebben een flinke lading vrijstellingen, maar dat weten de meeste mensen helaas niet.
Volgende keer als je er langs loopt als ie ergens staat eens bij de voorruit kijken, ligt ie gewoon zichtbaar klaar.
Wat voor vrijstellingen krijg je dan als pakjesbezorger?
pi_155490329
Sommige postbestellers krijgen vrijstelling ontheffing van RVV 59 zodat ze geen gordel hoeven te dragen voor de korte stukjes.
pi_155490375
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:42 schreef ambertje90 het volgende:
Die wagens hebben geen vrijstelling voor het parkeren op het fietspad, of voor een uitrit.

[..]

In de straat die je laat zien kan dat prima, achteropkomend verkeer kan over de middenberm heen. En als je moet bezorgen in een straat met een verbod stil te staan of een zo smalle rijbaan dat je de boel hindert dan moet je elders je voertuig neerzetten.
Ik zou inderdaad midden op weg kunnen gaan staan, maar mensen stellen dat niet echt op prijs.

In smalle straten waar ik de rijbaan moet blokkeren wil het dus zeggen dat er geen parkeermogelijkheid is. En iedere keer 100 meter verderop gaan staan met bijvoorbeeld 100 adressen is nu eenmaal niet mogelijk. Die van PostNL hebben elke dag rond de 200 (!) adressen en 200-300 pakjes, vandaar dat ze soms rare toeren uithalen.

Ik snap dat je nu zo denkt, maar zou je een dagje mee gaan, dan weet ik zeker dat je er anders over denkt.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155490508
Waarom zoek je naar parkeermogelijkheden, je wil toch alleen lossen? Of heb je zulke kleine pakjes?

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:58 schreef Simterklaas het volgende:
Die van PostNL hebben elke dag rond de 200 (!) adressen en 200-300 pakjes, vandaar dat ze soms rare toeren uithalen.
Ja dat is je werk. Ik laat me door mijn werkgever toch ook niet dwingen om de regels te overtreden.
pi_155490628
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:10 schreef ambertje90 het volgende:
Waarom zoek je naar parkeermogelijkheden, je wil toch alleen lossen? Of heb je zulke kleine pakjes?

[..]

Ja dat is je werk. Ik laat me door mijn werkgever toch ook niet dwingen om de regels te overtreden.
In woonwijken met smalle straten zet ik 'm gewoon midden op straat als er geen plek is, omdat ik toch binnen 1 of 2 minuten weer weg ben. Op doorgaande wegen ga ik altijd zoveel mogelijk aan de kant. Meeste pakjes zijn ook niet zo groot, ja.

Een vuilniswagen gaat tenslotte ook niet bij elke stop 100 meter verderop staan, dat slaat nergens op en die zijn langer bezig dan ik :P
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155490744
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:18 schreef Simterklaas het volgende:
Meeste pakjes zijn ook niet zo groot, ja.
Ah vandaar, ja dan parkeer jij dus bij het bezorgen. En zal je een plek moeten zoeken waar dat mag. Sterker nog, je zal er dan soms ook nog voor moeten betalen.

Een vuilniswagen laadt goederen van enig gewicht of omvang. Jij niet (altijd).
  maandag 24 augustus 2015 @ 10:28:12 #51
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155490774
Wat mij vooral irriteert zijn de busjes die dan om de achterop komende auto's niet te hinderen 'm maar over het fietspad of het trottoir plempen. Blijkbaar tellen fietsers en voetgangers niet, of zo. Helemaal sneu als ze 'm langduriger parkeren (bv. werkbusjes) over het trottoir heen. Mensen in rolstoelen of oudjes die slecht ter been zijn kunnen het lekker uitzoeken, blijkbaar. Niet iedereen loopt even makkelijk de weg op om om zo'n busje heen te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2015 11:24:05 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155490982
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:28 schreef twiFight het volgende:
Wat mij vooral irriteert zijn de busjes die dan om de achterop komende auto's niet te hinderen 'm maar over het fietspad of het trottoir plempen. Blijkbaar tellen fietsers en voetgangers niet, of zo. Helemaal sneu als ze 'm langduriger parkeren (bv. werkbusjes) over het trottoir heen. Mensen in rolstoelen of oudjes die slecht ter been zijn kunnen het lekker uitzoeken, blijkbaar. Niet iedereen loopt even makkelijk de weg op om om zo'n busje heen te gaan.
Voor sommige mensen is het ook nooit goed, hè?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2015 11:24:25 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:25:05 #53
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155491787
Als mensen langdurig 'parkeren' op een fietspad of trottoir dan is dat nooit goed nee. Zoek gewoon een parkeerplek of desnoods een berm of zo. Een fietspad is er - niet schrikken hoor - zodat fietsers daar overheen kunnen fietsen en een trottoir is er omdat mensen daar overheen moeten lopen.

Dat mensen te lui zijn om 20 meter te lopen en daarom hun voertuig maar overal neerplempen geeft wel weer aan hoe sneu de gemiddelde automobilist is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155491893
Ja tof, honderd pakjes hebben en elke keer een parkeerplek 100 meter verderop zoeken en heen en weer lopen. En dan janken dat je pakketje er niet op tijd is.
Tap tap tap
pi_155492001
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:25 schreef twiFight het volgende:
Als mensen langdurig 'parkeren' op een fietspad of trottoir dan is dat nooit goed nee. Zoek gewoon een parkeerplek of desnoods een berm of zo. Een fietspad is er - niet schrikken hoor - zodat fietsers daar overheen kunnen fietsen en een trottoir is er omdat mensen daar overheen moeten lopen.

Dat mensen te lui zijn om 20 meter te lopen en daarom hun voertuig maar overal neerplempen geeft wel weer aan hoe sneu de gemiddelde automobilist is.
Langdurig is inderdaad niet goed, maar voor 1 of 2 minuten als het echt niet anders kan moet soms wel als bezorger. Maar help me eraan herinneren dat, als je de volgende keer achter me rijdt, dat ik 'm voor je neus stilzet ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:30 schreef CherryLips het volgende:
Ja tof, honderd pakjes hebben en elke keer een parkeerplek 100 meter verderop zoeken en heen en weer lopen. En dan janken dat je pakketje er niet op tijd is.
Dit.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:51:56 #56
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155492363
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:30 schreef CherryLips het volgende:
Ja tof, honderd pakjes hebben en elke keer een parkeerplek 100 meter verderop zoeken en heen en weer lopen. En dan janken dat je pakketje er niet op tijd is.
Er zijn in Nederland heel, héél weinig plekken waar je 100 meter moet lopen. Het wordt wel erg kleinzerig zo. Het probleem is dat elke meter blijkbaar al te veel is en automobilisten het meest egoistische parkeer- danwel laad/losgedrag laten zien zodra ze niet pal voor de deur kunnen parkeren.

Dat jij niet al je pakketjes optijd kunt bezorgen is tussen jou en je baas. Waarom zou dat in godsnaam een 'goede' reden zijn om verkeershinder te veroorzaken?

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:35 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Langdurig is inderdaad niet goed, maar voor 1 of 2 minuten als het echt niet anders kan moet soms wel als bezorger. Maar help me eraan herinneren dat, als je de volgende keer achter me rijdt, dat ik 'm voor je neus stilzet ^O^
Prima, dat heb ik liever dan dat je fietspaden of trottoirs blokkeert. Waarom zouden zij last moeten hebben van voertuigen die niet eens op hun weggedeelte horen? Ik word liever als automobilist even opgehouden door een voertuig dan als fietser of voetganger.

Maar goed, het probleem dat ik uiteindelijk aan wil kaarten is dat mensen in die voertuigen alleen de weg belangrijk lijken te vinden. O jee, geen auto's in de weg zitten. Dan plempt men het maar op het eerste het beste andere plekje en dat daar fietsers of voetgangers bij gehinderd worden is blijkbaar helemaal niet interessant meer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155492471
Wat zou een werkgever eraan kunnen veranderen? Die kunnen ook niet heksen. Ben je weleens mee geweest met een bezorger? Dan zal je opvallen hoe beroerd je in sommige wijken kunt parkeren. Die arbeiderswijken uit de jaren 30, succes ermee. Die bezorgers willen ook gewoon thuis avondeten en niet tien minuten bezig zijn met een pakketje.
Tap tap tap
pi_155493064
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:25 schreef twiFight het volgende:
Als mensen langdurig 'parkeren' op een fietspad of trottoir dan is dat nooit goed nee. Zoek gewoon een parkeerplek of desnoods een berm of zo. Een fietspad is er - niet schrikken hoor - zodat fietsers daar overheen kunnen fietsen en een trottoir is er omdat mensen daar overheen moeten lopen.

Dat mensen te lui zijn om 20 meter te lopen en daarom hun voertuig maar overal neerplempen geeft wel weer aan hoe sneu de gemiddelde automobilist is.
Helemaal mee eens. Ik ben ook part-time koerier en parkeer het liefst gewoon op laad/los plekken. Het probleem is alleen dat die altijd helemaal volstaan met doodnormale auto's :') Dus dan parkeer ik hem even langs de weg want ik zit vaak in de binnenstad en dan kan je niet anders meer als in de weg staan :'(
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_155493162
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:51 schreef twiFight het volgende:
Prima, dat heb ik liever dan dat je fietspaden of trottoirs blokkeert. Waarom zouden zij last moeten hebben van voertuigen die niet eens op hun weggedeelte horen? Ik word liever als automobilist even opgehouden door een voertuig dan als fietser of voetganger.
Misschien dat jij het niet zo erg vind en de meeste mensen hebben er inderdaad wel begrip voor als ik maar heel even stilsta, maar sommige mensen kunnen erg fel reageren en dat mijd ik dan liever.

Ik heb een keer gehad dat ik bijna werd aangevallen, terwijl ik al stilstond toen die man zijn huis kwam uitlopen. Ik heb hem ook niet zijn auto zien instappen, omdat ik achterin iets aan het zoeken was. Toen ik bij zijn buren aanbelde om iets af te geven riep ie ineens heel agressief dat ik aan de kant moest gaan en toen ik er iets op zei stapte hij uit de auto en wilde hij bijna naar me toe lopen. Hij had mij dus al gezien toen hij zijn huis kwam uitlopen. Zeg het dan meteen als je er zo nodig binnen 2 seconden langs moet, toch?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:28:35 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155493247
Wat ik me afvraag he; als je nou als pakketbezorger (in loondienst) van bijvoorbeeld een UPS of DHL stilstaat ergens om een pakje af te leveren en je krijgt een prent; betaalt de baas die dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:29:26 #61
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155493268
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:46 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat voor vrijstellingen krijg je dan als pakjesbezorger?
Wat als politiemedewerker nog wel eens de pleur-maar-raak-kaart wordt genoemd.
-rijden en stilstaan op fietspaden
-rijden en stilstaan op trottoirs
-rijden en stilstaan in voetgangersgebieden

Vast nog wel meer, maar anders is het een bitch om pakketten te bezorgen.

Deze twee reden zo te zien ook onder de vlag van PostNL, dus niet zomaar pakjesbezorgers...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155493331
quote:
5s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Wat ik me afvraag he; als je nou als pakketbezorger (in loondienst) van bijvoorbeeld een UPS of DHL stilstaat ergens om een pakje af te leveren en je krijgt een prent; betaalt de baas die dan?
Bij mij niet.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:32:27 #63
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155493366
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:31 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Bij mij niet.
En terecht want je bent nog altijd bestuurder en verantwoordelijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155493405
Als we het toch soort van een beetje over dit onderwerp hebben: zaterdag was ik zowaar eens met de fiets, staat er een verhuiswagen te laden en de lossen, half op de stoep. Ik kijk netjes of ik niet van achteren word geschept als ik hem inhaal, nee niemand achter me.
Zat er nog iemand in de cabine die de deur even opengooit :') En ik was de de dode hoek al even uit, als ik een brommer was geweest, had ik er vol tegenaan gezeten :D
Tap tap tap
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:34:21 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155493421
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wat als politiemedewerker nog wel eens de pleur-maar-raak-kaart wordt genoemd.
-rijden en stilstaan op fietspaden
-rijden en stilstaan op trottoirs
-rijden en stilstaan in voetgangersgebieden

Vast nog wel meer, maar anders is het een bitch om pakketten te bezorgen.

Deze twee reden zo te zien ook onder de vlag van PostNL, dus niet zomaar pakjesbezorgers...
Lijkt me heel sterk, maar ik ga het hem eens vragen als hij weer aan de deur komt.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:31 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Bij mij niet.
OK, maar hij wil wel dat je 200 adressen per dag doet.. maar dan legaal..:')

Krijgen julllie bedrijfskleding met zo'n 'S' erop?

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155493476
Ik zal m'n vader eens een keer vragen of hij weleens boetes heeft gekregen voor het parkeren :D Hij is volgens mij weleens weggestuurd uit een voetgangersgebied in het centrum :D
Tap tap tap
pi_155493497
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:30 schreef CherryLips het volgende:
Ja tof, honderd pakjes hebben en elke keer een parkeerplek 100 meter verderop zoeken en heen en weer lopen. En dan janken dat je pakketje er niet op tijd is.
- knip, compleet onnodige remark - .

Als het je werk is pakjes rond te brengen dan doe je dat maar binnen de grenzen van de wet.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:21 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik ben ook part-time koerier en parkeer het liefst gewoon op laad/los plekken.
Ja, dat mag natuurlijk ook niet!

[ Bericht 3% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2015 13:01:15 ]
pi_155493577
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:37 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

- knip, edit -

Als het je werk is pakjes rond te brengen dan doe je dat maar binnen de grenzen van de wet.

[..]

Ja, dat mag natuurlijk ook niet!
Nou ja, ik sta wel degelijk dingen te laden en lossen. En toen ik dat laatst langs de weg deed zei de politie tegen me dat ik op die laad/los plek moest gaan staan(die net 5 minuten leeg was).

Dus weet je wat, ik ga mooi op het advies van de politie af. Maar bedankt voor je goed onderbouwde advies.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2015 13:01:45 ]
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_155493869
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:51 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? Parkeren op een Laad/losplek mag niet.
Ja en jij dan, met je 'had je maar een vak moeten leren', alsof al die bezorgers niks leukers konden bedenken. Hij staat er toch te lossen? Een beetje meewerken en meedenken met de medemensch is echt onmogelijk in dit topic.
Tap tap tap
pi_155493876
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:40 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Nou ja, ik sta wel degelijk dingen te laden en lossen. En toen ik dat laatst langs de weg deed zei de politie tegen me dat ik op die laad/los plek moest gaan staan(die net 5 minuten leeg was).

Dus weet je wat, ik ga mooi op het advies van de politie af. Maar bedankt voor je goed onderbouwde advies.
Als je je maar bedenkt dat een aanwijzing (RVV 82) geen onbepaalde geldigheidsduur heeft.
Dus op dat moment mocht (nee moest) jij daar gaan staan. Op een ander moment mag jij daar niet parkeren
pi_155493920
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja en jij dan, met je 'had je maar een vak moeten leren', alsof al die bezorgers niks leukers konden bedenken. Hij staat er toch te lossen? Een beetje meewerken en meedenken met de medemensch is echt onmogelijk in dit topic.
Hij zei dat hij er parkeerde, dat is wat anders dan lossen.

En mijn punt was dat het zijn werk is om pakjes te bezorgen. Dat je dan 100 meter moet lopen om dat legaal te doen dan is dat maar zo. Dat is je werk.
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:55:03 #72
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155493932
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:51 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? Parkeren op een Laad/losplek mag niet.
Stilstaan/iets wegbrengen/ophalen wel. Staat ook gewoon een observatietijd voor geadviseerd bij de politie.

Maar je bent niet alleen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155493963
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:54 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hij zei dat hij er parkeerde, dat is wat anders dan lossen.

En mijn punt was dat het zijn werk is om pakjes te bezorgen. Dat je dan 100 meter moet lopen om dat legaal te doen dan is dat maar zo. Dat is je werk.
Prima, dan heb je je pakje/medicijn/wat dan ook twee dagen later :D
Tap tap tap
pi_155493996
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:51 schreef twiFight het volgende:
n in Nederland heel, héél weinig plekken waar je 100 meter moet lopen. Het wordt wel erg kleinzerig zo. Het probleem is dat elke meter blijkbaar al te veel is en automobilisten het meest egoistische parkeer- danwel laad/losgedrag laten zien zodra ze niet pal voor de deur kunnen parkeren.

Dat jij niet al je pakketjes optijd kunt bezorgen is tussen jou en je baas. Waarom zou dat in godsnaam een 'goede' reden zijn om verkeershinder te veroorzaken?

[..]

Je kan het als bezorger gewoon niet goed doen, als je je heel netjes aan alle regeltjes houdt ga je je targets bij lange na niet halen en krijg je gezeik met je baas en/of verlies je je baan. Doe je dat niet en parkeer je pal voor de deur ongeacht wie of wat je daarmee hindert dan krijg je gezeik van omstanders.

De hele bezorgbusiness is gericht op een moordend tempo. Daar is geen ruimte voor onberispelijk gedrag, alles draait om omzet en snelheid (in tegenstelling tot wat elk bezorgend bedrijf beweert komt kwaliteit pas ergens daar achter...). De norm om een bezorging te doen is gebaseerd op recht voor de deur parkeren, binnen 5 seconden bij de bel staan en een bewoner die binnen 30 seconden open doet met legitimatie in de hand en pen al in de aanslag.

Als bezorger sta je tegen die hele cultuur compleet machteloos. Ja, strikt genomen heb je gelijk als je zegt dat bezorgers zich onberispelijk aan de regels moeten houden net als elk ander, in de praktijk zal de bezorger die dat doet niet lang bezorger zijn en vervangen worden door iemand die wel gewoon de smalle straat minutenlang blokkeert.

Willen we dat niet met zijn allen? Dan is het alternatief 2-3 keer hogere bezorgtarieven en/of (veel) langere levertijden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155494076
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Prima, dan heb je je pakje/medicijn/wat dan ook twee dagen later :D
Of voor 2-3 keer de kosten, maar hee, je loopt iig niet het risico dat je eens een paar minuten moet wachten eens in de 2 jaar als er een busje in de weg staat :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155494093
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Stilstaan/iets wegbrengen/ophalen wel.
Nee, alleen als je passagiers laat instappen of uitstappen, of laad of lost. En dat moeten dan goederen van "enig gewicht of omvang" zijn. Een brief posten is gewoon parkeren.
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:52 schreef CherryLips het volgende:
Een beetje meewerken en meedenken met de medemensch is echt onmogelijk in dit topic.
Ik heb ooit een figuur dat zijn bus achter mijn auto zette (terwijl ik de deur opende om in te stappen) zodat ik klem stond, gevraagd waarom hij niet op een van vier de lege vakken ernaast had gezet om zijn wasmachine uit te laden.

"Dat ik maar gewoon moest wachten en niet zeuren."
pi_155494134
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:02 schreef ambertje90 het volgende:

Ik heb ooit een figuur dat zijn bus achter mijn auto zette (terwijl ik de deur opende om in te stappen) zodat ik klem stond, gevraagd waarom hij niet op een van vier de lege vakken ernaast had gezet om zijn wasmachine uit te laden.

"Dat ik maar gewoon moest wachten en niet zeuren."
Dat is gewoon megalomp en zeker klachtwaardig...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:03:47 #78
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155494137
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee, alleen als je passagiers laat instappen of uitstappen, of laad of lost. En dat moeten dan goederen van "enig gewicht of omvang" zijn. Een brief posten is gewoon parkeren.
Tot ik een uitspraak van een rechter of officier van justitie zie, valt het wel degelijk onder laden/lossen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155494143
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee, alleen als je passagiers laat instappen of uitstappen, of laad of lost. En dat moeten dan goederen van "enig gewicht of omvang" zijn. Een brief posten is gewoon parkeren.

[..]

Ik heb ooit een figuur dat zijn bus achter mijn auto zette (terwijl ik de deur opende om in te stappen) zodat ik klem stond, gevraagd waarom hij niet op een van vier de lege vakken ernaast had gezet om zijn wasmachine uit te laden.

"Dat ik maar gewoon moest wachten en niet zeuren."
Ja dat soort opmerkingen heb ik ook gehad, ik woon in het centrum, mijn parkeerterrein is ook weleens afgekneld door een touringcar (??) en ik kan met enige regelmaat mijn parkeervak niet in of uit omdat mensen te lui zijn om twintig meter te lopen. Maar die staan daar dan LANG. Geen minuut, geen twee minuten, nee, ik had het een tijdje geleden aan de stok met een schoonmaker die drie flats ging schoonmaken. Ja, dan snap ik dat het irritant is. Maar bezorgers die even de auto ergens neerzetten en met een paar seconden terug zijn? Nee, daar heb ik echt geen last van.
Tap tap tap
pi_155494144
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De hele bezorgbusiness is gericht op een moordend tempo. Daar is geen ruimte voor onberispelijk gedrag
Je begrijpt mijn punt.
pi_155494221
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:52 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Als je je maar bedenkt dat een aanwijzing (RVV 82) geen onbepaalde geldigheidsduur heeft.
Dus op dat moment mocht (nee moest) jij daar gaan staan. Op een ander moment mag jij daar niet parkeren
Ik heb geen idee wat je bedoeld, maar je zal vast gelijk hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je kan het als bezorger gewoon niet goed doen, als je je heel netjes aan alle regeltjes houdt ga je je targets bij lange na niet halen en krijg je gezeik met je baas en/of verlies je je baan. Doe je dat niet en parkeer je pal voor de deur ongeacht wie of wat je daarmee hindert dan krijg je gezeik van omstanders.

De hele bezorgbusiness is gericht op een moordend tempo. Daar is geen ruimte voor onberispelijk gedrag, alles draait om omzet en snelheid (in tegenstelling tot wat elk bezorgend bedrijf beweert komt kwaliteit pas ergens daar achter...). De norm om een bezorging te doen is gebaseerd op recht voor de deur parkeren, binnen 5 seconden bij de bel staan en een bewoner die binnen 30 seconden open doet met legitimatie in de hand en pen al in de aanslag.

Als bezorger sta je tegen die hele cultuur compleet machteloos. Ja, strikt genomen heb je gelijk als je zegt dat bezorgers zich onberispelijk aan de regels moeten houden net als elk ander, in de praktijk zal de bezorger die dat doet niet lang bezorger zijn en vervangen worden door iemand die wel gewoon de smalle straat minutenlang blokkeert.

Willen we dat niet met zijn allen? Dan is het alternatief 2-3 keer hogere bezorgtarieven en/of (veel) langere levertijden.
Ik heb zelf het voordeel dat ik bij een klein bedrijf werk en ik bezorg daarom dus onze zelfgemaakte hoogwaardige bakkerijproducten. Ik neem juist de tijd en wil niet te ver weg staan omdat het bederfelijk is en er bijvoorbeeld stof of regenwater bij kan komen. Ik sta dus eigenlijk precies tegenovergesteld machteloos. Want als ik ver weg parkeer en er bijvoorbeeld water overheen komt dan kan alles verneukt raken en dat wil ik sowieso niet hebben.

Het is geen raketwetenschap maar wat je ook doet moet je wel goed doen, vind ik.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_155494226
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Tot ik een uitspraak van een rechter of officier van justitie zie, valt het wel degelijk onder laden/lossen.
Nou, da's makkelijk opgelost Hoge raad 12 mei 1999
En verdere lectuur hier: http://uitspraken.rechtsp(...)CLI:NL:PHR:2013:1311
pi_155494233
Ik moest laatst een brief bezorgen bij de vorige bewoners van mijn huis. Heb ik zomaar even de auto voor de bejaardenflat neergezet en ben ik wel een halve minuut binnen geweest. Potverdorie, ik had de auto natuurlijk helemaal op het parkeerterrein neer moeten zetten :o Stom van me.
Tap tap tap
pi_155494244
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dat soort opmerkingen heb ik ook gehad, ik woon in het centrum, mijn parkeerterrein is ook weleens afgekneld door een touringcar (??) en ik kan met enige regelmaat mijn parkeervak niet in of uit omdat mensen te lui zijn om twintig meter te lopen. Maar die staan daar dan LANG. Geen minuut, geen twee minuten, nee, ik had het een tijdje geleden aan de stok met een schoonmaker die drie flats ging schoonmaken. Ja, dan snap ik dat het irritant is. Maar bezorgers die even de auto ergens neerzetten en met een paar seconden terug zijn? Nee, daar heb ik echt geen last van.
Je zou best eens last kunnen hebben van mijn bezorgcapriolen :P Excuses!
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_155494260
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik moest laatst een brief bezorgen bij de vorige bewoners van mijn huis. Heb ik zomaar even de auto voor de bejaardenflat neergezet en ben ik wel een halve minuut binnen geweest. Potverdorie, ik had de auto natuurlijk helemaal op het parkeerterrein neer moeten zetten :o Stom van me.
OMIJNGOD, ZO ERG!
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155494271
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:06 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik heb geen idee wat je bedoeld, maar je zal vast gelijk hebben.
Ik refereerde nochtans aan een artikel ....
Dat aanwijzingen voor verkeerstekens en regels gaan. Die agent droeg jou op daar te gaan staan terwijl dat volgens het bord niet mocht.
pi_155494321
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:04 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn punt.
Maar ik ga niet zeuren als ik eventjes moet wachten omdat er ergens iets bezorgd wordt.

Jaar of wat geleden ging ik iemand oppikken op weg naar een crematie, die woonde in een smal straatje wat altijd aan beide kanten ramvol met auto's staat. Was er een pakketbezorger in de straat aan de gang. Ontzettend ongelukkig voor mij maar ik kan het de bezorger echt niet kwalijk nemen. Het alternatief zou zijn dat hij ergens 3 straten verderop moest parkeren (of nog verder, de hele buurt is daar zo).
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155494330
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:08 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik refereerde nochtans aan een artikel ....
Dat aanwijzingen voor verkeerstekens en regels gaan. Die agent droeg jou op daar te gaan staan terwijl dat volgens het bord niet mocht.
Ah, bedankt voor deze vertaling in normaal niet-gerechtelijk Nederlands
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_155494352
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:07 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Je zou best eens last kunnen hebben van mijn bezorgcapriolen :P Excuses!
Je komt hier het parkeerterrein alleen op met een zender, dus de bezorgers staan hier zelden :P En als ik m'n vak niet in kan, sluit ik gewoon aan. Bel je maar aan als je weer weg wil :@
Tap tap tap
pi_155494384
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je komt hier het parkeerterrein alleen op met een zender, dus de bezorgers staan hier zelden :P En als ik m'n vak niet in kan, sluit ik gewoon aan. Bel je maar aan als je weer weg wil :@
Sure, geef je nummer maar.

#Smooth
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_155494407
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:07 schreef CherryLips het volgende:
Potverdorie, ik had de auto natuurlijk helemaal op het parkeerterrein neer moeten zetten Stom van me.
Stom wil ik niet zeggen. Maar je was wel in overtreding, aangenomen dat je daar niet mocht parkeren.
pi_155494440
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:13 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Stom wil ik niet zeggen. Maar je was wel in overtreding, aangenomen dat je daar niet mocht parkeren.
Nou ja er stond nergens dat het niet mocht. Ik ben echt een pietlut met regeltjes hoor, op het autistische af, maar hierover neuzelen gaat me echt te ver.
Tap tap tap
pi_155494482
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:34 schreef Sounddragon het volgende:
OK, maar hij wil wel dat je 200 adressen per dag doet.. maar dan legaal..:')

Krijgen julllie bedrijfskleding met zo'n 'S' erop?

[ afbeelding ]
Nee, maar wel een mijter :D

Gelukkig doe ik geen 200 adressen. Het hoogste aantal wat ik ooit heb gehad is rond de 100 en dat vind ik al pittig genoeg.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155494560
Wat is dat trouwens met mensen die ergens 'even' langs gaan en dan dubbel parkeren/auto voor de oprit (gedeelde) oprit/gezamenlijke carport zetten? En dan wordt even natuurlijk altijd minstens 10 minuten.

Vroeger woonden we naast iemand die aan huis zijn eigen boekhoudkantoortje had. Die had dus bergen klanten die gewoon al-fucking-tijd de oprit blokkeerden. Of ze parkeerden hem pal voor de oprit, of ze reden de oprit op en gingen precies in het midden staan. En dat was niet bij gebrek aan parkeerruimte, dat deden ze echt zodat ze die extra 3 meter niet hoefden te lopen :') .

Hoe vaak mijn vader daar wel niet aan de deurbel heeft gehangen 'of ze even hun auto wilden verplaatsen want ik moet er uit....'. :X En die aso's gewoon de week er op weer precies hetzelfde flikken, keer op keer, op keer, op keer :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155494578
O trouwens, dankzij dit topic schiet het me weer te binnen: ik moet even drie balen zaagsel bestellen. Die komen ze dan morgen brengen, in een winkelgebied, gratis. Zetten ze de bestelbus even bij die paal neer die 's ochtends omhoog gaat, alarmlichten aan en soms brengen ze het zelfs naar boven O+ Staan ze in die hoek in de weg? Nee, alleen andere busjes die ook wat moeten bezorgen in het centrum.
Tap tap tap
pi_155494581
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja er stond nergens dat het niet mocht.
Waarom geef je het dan als voorbeeld?
pi_155494616
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat trouwens met mensen die ergens 'even' langs gaan en dan dubbel parkeren/auto voor de oprit (gedeelde) oprit/gezamenlijke carport zetten? En dan wordt even natuurlijk altijd minstens 10 minuten.

Vroeger woonden we naast iemand die aan huis zijn eigen boekhoudkantoortje had. Die had dus bergen klanten die gewoon al-fucking-tijd de oprit blokkeerden. Of ze parkeerden hem pal voor de oprit, of ze reden de oprit op en gingen precies in het midden staan. En dat was niet bij gebrek aan parkeerruimte, dat deden ze echt zodat ze die extra 3 meter niet hoefden te lopen :') .

Hoe vaak mijn vader daar wel niet aan de deurbel heeft gehangen 'of ze even hun auto wilden verplaatsen want ik moet er uit....'. :X En die aso's gewoon de week er op weer precies hetzelfde flikken, keer op keer, op keer, op keer :')
M'n ouders hadden vroeger een eigen zaak, met een parkeerterrein achter een poort. Pasten aardig wat auto's op, mocht ook wel want de leverancier en z'n vrachtwagen moest er ook op. Mensen maakten gewoon de poort open en pleurden de auto erneer. De brutaliteit. En het is eigen terrein dus de politie komt ze niet wegslepen.
Of kennissen die even de sleutel naar binnen gooien en gaan winkelen, ook zoiets :') Je auto staat enorm in de weg, maar ja joh.
Tap tap tap
pi_155494622
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:20 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Waarom geef je het dan als voorbeeld?
Omdat jij zo ontzettend vermoeiend en vervelend bent, jezus ;(
Tap tap tap
pi_155494672
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:16 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Nee, maar wel een mijter :D

Gelukkig doe ik geen 200 adressen. Het hoogste aantal wat ik ooit heb gehad is rond de 100 en dat vind ik al pittig genoeg.
Uitgaande van een werkdag van 8 uur is dat 4:48 per bezorging. In de praktijk nog flink minder want je auto staat niet netjes volgeladen voor je klaar als je op je werk komt.

Pakketchauffeurs van PostNL hebben ergens tussen de 150 stops (als ze in vaste dienst zijn) tot 250 stops (voor de schijn-ZZP'ers die per pakje betaald krijgen), kan je na gaan wat die voor tijden moeten halen om binnen de 8 uur te blijven (wat de ZZP-ers schijnbaar nooit lukt dan ook).
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155494714
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n ouders hadden vroeger een eigen zaak, met een parkeerterrein achter een poort. Pasten aardig wat auto's op, mocht ook wel want de leverancier en z'n vrachtwagen moest er ook op. Mensen maakten gewoon de poort open en pleurden de auto erneer. De brutaliteit. En het is eigen terrein dus de politie komt ze niet wegslepen.

Godskolere :') Daar ben je mooi klaar mee. Toen hebben je ouders een stel wielklemmen gekocht? *O*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155494757
quote:
15s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Godskolere :') Daar ben je mooi klaar mee. Toen hebben je ouders een stel wielklemmen gekocht? *O*
Nee, poort op slot of briefje onder de voorruit, maar als je de poort op slot deed kon niemand er meer in en het binnenplaatsje was niet zichtbaar vanuit de zaak en het kantoor, dus die mensen smeerden hem gewoon weer.
Ik heb het nu nog hoor, mijn parkeerterrein valt ook onder eigen terrein dus ik kan niemand laten wegslepen als ze al een week in de weg staan.
Tap tap tap
pi_155494815
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:22 schreef CherryLips het volgende:
Omdat jij zo ontzettend vermoeiend en vervelend bent, jezus
Tegenvaller hoor, ik dacht een mede-verkeersregelfundamentalist gevonden te hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:22 schreef CherryLips het volgende:
Mensen maakten gewoon de poort open en pleurden de auto erneer. De brutaliteit. En het is eigen terrein dus de politie komt ze niet wegslepen.
Ook geen probleem. De auto is er met opzet terecht gekomen, en dus hoef je de eigenaar onder BW5:23 niet tot het erf toe te laten en moet hij de geleden schade vergoeden.
pi_155494858
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:32 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Tegenvaller hoor, ik dacht een mede-verkeersregelfundamentalist gevonden te hebben.

[..]

Ook geen probleem. De auto is er met opzet terecht gekomen, en dus hoef je de eigenaar onder BW5:23 niet tot het erf toe te laten en moet hij de geleden schade vergoeden.
Ik ga echt niet alle regeltjes uitpluizen als ik ergens een brief wil posten :X Dan is die rouwbrief zeker te laat.
Tap tap tap
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:35:11 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155494883
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je kan het als bezorger gewoon niet goed doen, als je je heel netjes aan alle regeltjes houdt ga je je targets bij lange na niet halen en krijg je gezeik met je baas en/of verlies je je baan. Doe je dat niet en parkeer je pal voor de deur ongeacht wie of wat je daarmee hindert dan krijg je gezeik van omstanders.

De hele bezorgbusiness is gericht op een moordend tempo. Daar is geen ruimte voor onberispelijk gedrag, alles draait om omzet en snelheid (in tegenstelling tot wat elk bezorgend bedrijf beweert komt kwaliteit pas ergens daar achter...). De norm om een bezorging te doen is gebaseerd op recht voor de deur parkeren, binnen 5 seconden bij de bel staan en een bewoner die binnen 30 seconden open doet met legitimatie in de hand en pen al in de aanslag.

Als bezorger sta je tegen die hele cultuur compleet machteloos. Ja, strikt genomen heb je gelijk als je zegt dat bezorgers zich onberispelijk aan de regels moeten houden net als elk ander, in de praktijk zal de bezorger die dat doet niet lang bezorger zijn en vervangen worden door iemand die wel gewoon de smalle straat minutenlang blokkeert.

Willen we dat niet met zijn allen? Dan is het alternatief 2-3 keer hogere bezorgtarieven en/of (veel) langere levertijden.
Bedankt voor de rationele reactie. Dat pakketbezorgers te weinig tijd krijgen ben ik zeker met je eens. Dat, als je het niet doet zoals het niet mag, er waarschijnlijk een ander is die jouw baan krijgt ook. Maar toch moeten bezorgers zich wel beseffen dat de burger er ongevraagd bij betrokken wordt. Een probleem tussen het bedrijf en de bezorger wordt verplaatst naar een probleem tussen de bezorger en de burger (het verkeer). Ik snap waarom het zo is, maar dat maakt nog niet dat de burger het verdient.

Overigens zou ik met alle liefde betalen voor wat het bezorgen daadwerkelijk kost. Ook als het twee keer zo lang duurt. Het nadeel is dat dat voor consumenten in de praktijk behoorlijk lastig kiezen is. Want meer betalen betekent vaak dat de winst gewoon naar de managers gaat, niet dat dat geld in kwaliteit gestoken wordt. Maar goed, andere discussie.

De hele "oh mijn god ik mag van niemand stilstaan" discussie die inmiddels ontstaan is, is niet naar aanleiding van mijn posts, dat heb ik nl. niet gezegd. Al snel driekwart van het probleem is te voorkomen door even goed te kijken waar plek is om stil te staan, want nee ik verwacht niet dat bezorgers 50 meter gaan lopen, maar vaak is er binnen 20 meter toch echt wel een beter geschikte ruimte. En daarnaast, als je dan ter plekke stil moet staan, zet 'm dan zo handig mogelijk neer. En daarbij moet dan ook rekening gehouden worden met het feit dat als je 'm op een fietspad of trottoir zet er ook mensen zijn die daar last van hebben. Vooral dit punt irriteert mij dus. Het lijkt er heel erg op dat zodra er geen parkeerplek (of vergelijkbaars) te vinden is de bus vaak maar stante pede neergeplempt wordt, waar het de chauffeur maar uitkomt. Alsof fietsers/voetgangers geen onderdeel zijn van het verkeer en je er geen rekening mee hoeft te houden.

En als er dan geen niet-storende plek is, laat 'm lekker op de rijbaan staan. Dat is tenslotte het wegdeel waar gemotoriseerde voertuigen horen te rijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155495053
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:35 schreef twiFight het volgende:Een probleem tussen het bedrijf en de bezorger wordt verplaatst naar een probleem tussen de bezorger en de burger (het verkeer).
Met een beetje goede wil kan je het foutparkeren van bezorgers zien als concurrentievervalsing en dat maakt het een economisch delict. (denk aan het overbeladen van vrachtwagens)
Dan wordt een parkeerboete van 90 euro al snel duizenden.
pi_155495081
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat jij zo ontzettend vermoeiend en vervelend bent, jezus ;(
Gewoon niet op reageren dan ;). Dat mag gewoon volgens BW1:666
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:43:14 #107
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155495115
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is dat trouwens met mensen die ergens 'even' langs gaan en dan dubbel parkeren/auto voor de oprit (gedeelde) oprit/gezamenlijke carport zetten? En dan wordt even natuurlijk altijd minstens 10 minuten.
Komt me ook bekend voor. Vrienden van mij hebben vlak bij een voetbalstadion gewoond en hadden een eigen oprit. Steevast bij een wedstrijd stond hun hele oprit volgeparkeerd en konden ze niet hun eigen oprit op of af. Was er te weinig plek? Nee, het stadion heeft een stuk of 6 afzonderlijke parkeerplaatsen voor alle bezoekers, maar de oprit van die vrienden was minder ver lopen...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155495163
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Gewoon niet op reageren dan ;). Dat mag gewoon volgens BW1:666
Ja maar, ja maar ;( :D
Tap tap tap
pi_155495202
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Komt me ook bekend voor. Vrienden van mij hebben vlak bij een voetbalstadion gewoond en hadden een eigen oprit. Steevast bij een wedstrijd stond hun hele oprit volgeparkeerd en konden ze niet hun eigen oprit op of af. Was er te weinig plek? Nee, het stadion heeft een stuk of 6 afzonderlijke parkeerplaatsen voor alle bezoekers, maar de oprit van die vrienden was minder ver lopen...
M'n ouders wonen bij een bios. Als die een verjaardag ofzo hebben in het weekend ga ik met de fiets :')
Tap tap tap
pi_155495263
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:42 schreef Anne het volgende:
Gewoon niet op reageren dan . Dat mag gewoon volgens BW1:666
Pfffft, nou moet ik ook al bijbelartikelen gaan corrigeren...

Het is niet 666: http://knowledgenuts.com/2013/08/12/the-devils-number-is-not-666/
pi_155495312
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:47 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Pfffft, nou moet ik ook al bijbelartikelen gaan corrigeren...

Het is niet 666: http://knowledgenuts.com/2013/08/12/the-devils-number-is-not-666/
Op die manier kun je de hele bijbel wel opdoeken ;) Daar klopt na al die vertalingen natuurlijk sowieso niks meer van.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf maandag 24 augustus 2015 @ 14:18:15 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155496201
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Komt me ook bekend voor. Vrienden van mij hebben vlak bij een voetbalstadion gewoond en hadden een eigen oprit. Steevast bij een wedstrijd stond hun hele oprit volgeparkeerd en konden ze niet hun eigen oprit op of af. Was er te weinig plek? Nee, het stadion heeft een stuk of 6 afzonderlijke parkeerplaatsen voor alle bezoekers, maar de oprit van die vrienden was minder ver lopen...
Dat iedereen daar altijd zo moeilijk over doet. Ik zou hem er dwars voorzetten. De mazzel. Zelfde met dat volk dat jouw auto gewoon klem zet. Ik bel niet aan als ik het zie, nee, ik bel aan als ik eruit moet. En dat zijn de gekste tijden. En als het even kan, dan bel ik aan om een uur of half 5 in de ochtend terwijl het hoost. Slapen ze het komende uur ook niet meer en gaat redelijk vlot daarna de wekker, dus lekker gebroken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155496265
Ja herken dat wel bij het naar school brengen. Ik parkeer altijd netjes, desnoods aan het einde vd straat. Maar voor anderen is dat te ver lopen, die parkeren gewoon de opritten van buurtbewoners, soms zelfs als er een auto staat.

Kijk, help je kind even oversteken en ben je daarna gelijk weg OK, maar er zijn erbij, die staan er al als ik aan kom rijden en staan er nog als mijn kinderen al heb gebracht en weer naar de auto loop.
.
pi_155496399
Ik zie wel eens bezorgers van PostNL hun bus starten als ze 5 tot 10 meter verderop moeten zijn. Dat is wel een beetje overdreven :') In die tijd sta ik al bij de volgende deur.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155496466
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat iedereen daar altijd zo moeilijk over doet. Ik zou hem er dwars voorzetten. De mazzel. Zelfde met dat volk dat jouw auto gewoon klem zet. Ik bel niet aan als ik het zie, nee, ik bel aan als ik eruit moet. En dat zijn de gekste tijden. En als het even kan, dan bel ik aan om een uur of half 5 in de ochtend terwijl het hoost. Slapen ze het komende uur ook niet meer en gaat redelijk vlot daarna de wekker, dus lekker gebroken.
Maar dat zijn dan dus buren van jou? (Dit omdat je weer bij welk huis de auto hoort)

Begrijp niet dat mensen zo asociaal zijn, zeker het parkeren op iemand zijn oprit... Jammer dat het toch risicovol is om de auto van zo'n mafkees te blokkeren
pi_155496860
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:24 schreef Simterklaas het volgende:
Ik zie wel eens bezorgers van PostNL hun bus starten als ze 5 tot 10 meter verderop moeten zijn. Dat is wel een beetje overdreven :') In die tijd sta ik al bij de volgende deur.
De koerier van TNT innight vond het teveel moeite zijn oude rammelbus uit te zetten. Lekker onder je raam, wat uiteraard op een kier staat in de zomer.
.
pi_155497023
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:40 schreef Fer het volgende:

[..]

De koerier van TNT innight vond het teveel moeite zijn oude rammelbus uit te zetten. Lekker onder je raam, wat uiteraard op een kier staat in de zomer.
Als je met een iets oudere auto rijdt is het niet zo'n goed idee om 'm bij elk adres uit te zetten. Mijn eigen busje gaat ook zo min mogelijk uit (uiteraard wel cv erop en goed opletten) omdat je toch zo weer weg bent. Busje van de baas gaat gewoon uit.

Hoe laat stond hij dan voor je deur?

[ Bericht 4% gewijzigd door Simterklaas op 24-08-2015 14:51:21 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf maandag 24 augustus 2015 @ 14:58:39 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155497415
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
Maar dat zijn dan dus buren van jou? (Dit omdat je weer bij welk huis de auto hoort)
Hou het maar op buurtgenoten. Garage en dan dwars je auto ervoor zetten want "er staat toch nooit een auto in." Dat jij het niet ziet, is heel wat anders. ;( ;( 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 24 augustus 2015 @ 15:07:04 #119
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_155497684
- Doei -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sounddragon op 24-08-2015 18:01:13 ]
pi_155499682
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Komt me ook bekend voor. Vrienden van mij hebben vlak bij een voetbalstadion gewoond en hadden een eigen oprit. Steevast bij een wedstrijd stond hun hele oprit volgeparkeerd en konden ze niet hun eigen oprit op of af. Was er te weinig plek? Nee, het stadion heeft een stuk of 6 afzonderlijke parkeerplaatsen voor alle bezoekers, maar de oprit van die vrienden was minder ver lopen...
Wij zetten de auto ook vaak in een woonwijk als we naar het voetbal gaan maar daar heb ik nog nooit een oprit geblokkeerd zien worden. Maar die wijk is alsnog een eind van het stadion, de echte aso gaat natuurlijk voor de wijk die op 100 meter van het stadion ligt :P

Maar dan heb ik nog medelijden met de mensen die daar wonen, die krijgen een slordige 20 keer per jaar hun hele wijk vol geplempt met auto's en het zal regelmatig voorkomen dat ze voor hun eigen auto geen plek meer kunnen vinden als ze net op het verkeerde tijdstip thuis komen :') . Een oplossing heb ik er alleen niet voor. Als er op je thuiswedstrijden elke keer 30k+ mensen afkomen ga je daar hoe dan ook érgens in je stad qua verkeer verschrikkelijk last van hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155501721
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:45 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Als je met een iets oudere auto rijdt is het niet zo'n goed idee om 'm bij elk adres uit te zetten. Mijn eigen busje gaat ook zo min mogelijk uit (uiteraard wel cv erop en goed opletten) omdat je toch zo weer weg bent. Busje van de baas gaat gewoon uit.

Hoe laat stond hij dan voor je deur?
Ergens tussen 2 en 5 am uiteraard.
.
pi_155511132
Aangezien het hier ging over mensen die op anders mans oprit parkeren en de politie er niks aan kan doen, omdat het niet openbaar is.

Mag je dan gewoon een heftruck pakken, vol gas met de vorken door de deuren heen en de auto netjes aan de kant van de wegzetten? :P
pi_155512283
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:30 schreef Pap89 het volgende:
Aangezien het hier ging over mensen die op anders mans oprit parkeren en de politie er niks aan kan doen, omdat het niet openbaar is.

Mag je dan gewoon een heftruck pakken, vol gas met de vorken door de deuren heen en de auto netjes aan de kant van de wegzetten? :P
Zou ik persoonlijk wel doen. Of even een paar banden lek steken en wat ruiten inslaan. Moet je maar niet willens en wetens op privé terrein parkeren.
pi_155512525
quote:
5s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
Wat ik me afvraag he; als je nou als pakketbezorger (in loondienst) van bijvoorbeeld een UPS of DHL stilstaat ergens om een pakje af te leveren en je krijgt een prent; betaalt de baas die dan?
Nee, die betaald alleen een hongerloon. Verder mag je alles helemaal zelf betalen. Inclusief de (peperdure) koerier die ze inhuren als je niet al je pakketjes voor die dag meeneemt. Ook als je bus al helemaal vol zit, en ook als dat betekent dat je bus veel te zwaar beladen is.
Dat was in ieder geval in mijn geval zo.
pi_155512885
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:30 schreef Pap89 het volgende:
Aangezien het hier ging over mensen die op anders mans oprit parkeren en de politie er niks aan kan doen, omdat het niet openbaar is.

Mag je dan gewoon een heftruck pakken, vol gas met de vorken door de deuren heen en de auto netjes aan de kant van de wegzetten? :P
Ik vraag mij weleens af, wat er gebeurt als je zo'n auto netjes opkrikte met een flinke pompwagen oid en ergens op de doorgaande weg neerplempt en dan de politie belt?
.
pi_155512968
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:54 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Zou ik persoonlijk wel doen. Of even een paar banden lek steken en wat ruiten inslaan. Moet je maar niet willens en wetens op privé terrein parkeren.
Om vervolgens die tokkies aan de deur te hebben om verhaal te komen halen....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155513429
Paar keer (gelukkig niet veel dus) meegemaakt dat er ook voor onze oprit geparkeerd wordt, waardoor gelijk voor ons 1 a 2 parkeerplekken worden geblokkeerd + het meest ergerlijke, de garage waar de motor(en) staan.
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:24:36 #128
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155513519
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:30 schreef Pap89 het volgende:
Aangezien het hier ging over mensen die op anders mans oprit parkeren en de politie er niks aan kan doen, omdat het niet openbaar is.

Mag je dan gewoon een heftruck pakken, vol gas met de vorken door de deuren heen en de auto netjes aan de kant van de wegzetten? :P
Ja dat mag je. Daarna 'mag' je ook alle schade vergoeden. 'Leuk' weetje over de Nederlandse wet: als ik mijn fiets aan jouw deur vastmaak met een ketting, waardoor jij je huis niet meer uit kan, mag je niet eens die ketting doorknippen om er uit te kunnen. Dat is nl. vernieling van andermans eigendom. Wat moet je dan? Dat is dus niet de zorg van de politie. Ondanks dat je helemaal geen toestemming geeft dat iemand zijn fiets daar neer zet mag je niets stukmaken. En ja, ik heb daar ervaring mee (al was het gelukkig niet mijn voordeur die geblokkeerd was).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155513576
Dus eigenlijk is de beste verzekering, je zooi bij een ander dumpen op het erf :p

Maar hier zou ook 50% van het dorp een parkeerboete moeten krijgen, (helft staat op de stoep/kruisingen etc)

Wordt natuurlijk niet gehandhaafd.
pi_155518639
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ja dat mag je. Daarna 'mag' je ook alle schade vergoeden. 'Leuk' weetje over de Nederlandse wet: als ik mijn fiets aan jouw deur vastmaak met een ketting, waardoor jij je huis niet meer uit kan, mag je niet eens die ketting doorknippen om er uit te kunnen. Dat is nl. vernieling van andermans eigendom. Wat moet je dan? Dat is dus niet de zorg van de politie. Ondanks dat je helemaal geen toestemming geeft dat iemand zijn fiets daar neer zet mag je niets stukmaken. En ja, ik heb daar ervaring mee (al was het gelukkig niet mijn voordeur die geblokkeerd was).
112 bellen. "Ik denk dat onze cv-ketel koolmonoxide uitstoot. Ik word duizelig en kan mijn huis niet uit." Moet je eens zien hoe snel de brandweer die ketting (en waarschijnlijk fiets+voordeur) kan molesteren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 02:52:13 #131
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155518755
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:26 schreef Pap89 het volgende:
Maar hier zou ook 50% van het dorp een parkeerboete moeten krijgen, (helft staat op de stoep/kruisingen etc)
An sich heb ik met foutparkeren nog niet zoveel problemen, mits men niet hinderlijk en/of gevaarlijk staat. En daar schort het vaak aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:44:12 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155526072
Zucht. Na de spits de weg op, dom volk overal. Eerst een BMW die hem bijna in een vrachtwagen parkeerde. Voor de BMW reden een Renault die nog achter de vrachtwagen reed. De vrachtwagen zet zijn knipper naar links aan (snelwegsplitsing, daar nog 3 rijst roken, iets later komt er een 4e bij aan rechts en gaan de twee meest rechter eraf), Renault gaat naar links, vrachtwagen gaat naar links en BMW meneer geeft flink gas om vervolgens bijna op de achterkant van de vrachtwagen te klappen, dus weer vol in de ankers. Ik reed harder dan de BMW voor versnellen en hij liep van mij weg.
Na de splitsing 1 die links reed en de enige auto was. Een kleine 2 km later was ik bij hem en hij reed nog steeds links. Slingerde heen en weer, duidelijk met wat anders bezig, snelheid Ca. 90-100 waar 120 toegestaan. Hoef je dus ook niet te verwachten dat die naar rechts gaat. Op het moment dat ik een meter of 15 achter hem zit, gaat ie van zijn gas af en ik hield mijn snelheid vast. Anderhalve kilometer later kwam voor mij pas de noodzaak om naar links te gaan. Die linksplakker ging even naar rechts en meteen weer naar links toen ik hem voorbij was.
Vervolgens in de bebouwde kom een Miep die d'r telefoon dusdanig belangrijk vond dat ze maar gewoon op 2 rijstroken ging staan. Linkerrijstrook paste er nog 4 auto's voor, rechter rijstrook nog 2. Ik heb het voorbeeld van mijn voorganger gevolgd en ben d'r voor gaan staan. Stoplicht groen, gaat langzaam rijden op links, rechts gaan haar 4 auto's voorbij, mevrouw wordt wakker geeft gas en stuift het hele zooitje voorbij om er vervolgens achter te komen dat er geritst moet worden, want inmiddels was er ook een navigatie systeem bijgekomen, gezien de zuignap en draden. Die zat bijna bij mij binnen. In de remmen, staat bijna stil en gaat weer verder met haar telefoon en navigatie, dus weer een gigantisch gat laten vallen. Ik moest eraf, dus verder niets van haar soap meegekregen, maar damn, soms zou ik agent willen zijn.

Verdere ergernis: schoolvakanties in Duitsland lopen ook ten einde, dus nu de toerist met makkelijk hoog voertuig en fietsendrager die komt... De 60+ Duitsers. ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155526455
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, poort op slot of briefje onder de voorruit, maar als je de poort op slot deed kon niemand er meer in en het binnenplaatsje was niet zichtbaar vanuit de zaak en het kantoor, dus die mensen smeerden hem gewoon weer.
Ik heb het nu nog hoor, mijn parkeerterrein valt ook onder eigen terrein dus ik kan niemand laten wegslepen als ze al een week in de weg staan.
Je moet de nodige waarschuwingen ophangen (dat het eigen terrein is, en dat er een wegsleepregeling van kracht is). Dat werkt afschrikwekkend en dan ben je bij machte om auto's te laten wegslepen en vervolgens de gemaakte kosten te verhalen. Het probleem is alleen dat je meestal niet weet wie de foutparkeerder is, dus dat het een beetje onhandig is om de gemaakte kosten weer terug te kunnen vorderen. Plus dat sleepbedrijven zo'n auto niet kwijt kunnen.

Het schijnt niet toegestaan te zijn om de auto te gijzelen mbv een wielklem, al weet ik niet wat de mogelijkheden zijn als je dat van tevoren aankondigt en de boetebedragen publiceert.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:42:06 #134
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155527529
Dat zit inderdaad in de goede hoek. Standaar mag je dus, zelfs op eigen terrein, geen voertuigen beschadigen of claimen. Als je de juiste aanduidingen plaatst mag je wel e.e.a. doen.

Overigens helpen bordjes "niet parkeren" ook voor geen meter, heb ik gemerkt. Mijn pand heeft zo'n bordje aan de muur, maar er staan al snel 30-40 fietsen elke dag. De gemeente vind het wel dikke prima (de fietsen zelf staan op de stoep naast het pand = gemeentegrond).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155534902
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Komt me ook bekend voor. Vrienden van mij hebben vlak bij een voetbalstadion gewoond en hadden een eigen oprit. Steevast bij een wedstrijd stond hun hele oprit volgeparkeerd en konden ze niet hun eigen oprit op of af. Was er te weinig plek? Nee, het stadion heeft een stuk of 6 afzonderlijke parkeerplaatsen voor alle bezoekers, maar de oprit van die vrienden was minder ver lopen...
Oh, hier vlakbij het PEC-stadion parkeren ze massaal bij de benzinepompen aan de Ceintuurbaan. Moest zondag tanken, kon er al nauwelijks langs, gaat er terwijl ik eindelijk sta te tanken zowel voor als achter me een muts staan wachten. Ik stond dus vast, kon geen kant op na het tanken.

Ik, vriendelijk als altijd, ging even vragen hoe ik nu weg moest. Nou, ja maar, ja maar, zei de voorste huismuts, ze moest iemand ophalen. Kon ik niet even wachten? Wedstrijd was nog bijna een kwartier bezig zonder blessuretijd en dan moesten degenen nog komen die ze op moesten halen. Nee dus. Vond ze heel raar. Zij moest toch iemand ophalen? Dus. Het was mijn probleem vond ze.

Die achter me wilde dan wel even ruimte maken dat ik erlangs kon, met een hoop gemopper. Rijdt ze ijskoud achteruit de Ceintuurbaan op (een driebaansweg waar het verkeer gemiddeld 70 rijdt) :X Ik had zoveel ruimte niet eens nodig maar alla, ik kon eruit.

Kunnen ze niet bij het stadion parkeren vraagt u? Ja, natuurlijk kan dat. Maar dan moet je denk ik betalen. Ik verdien in ieder geval een medaille voor mijn zelfbeheersing. Plaatsvervangende schaamte voor mijn mede-gleufdieren...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_155536029
Vandaag in een drukke winkelstraat (was zelf te voet) vrouw parkeert hem even achter een vrachtwagen die daar net 1 minuut staat. Chauffeur komt naar buiten en draait de klep uit(zoals die waarschijnlijk al van plan was) en laat hem hangen boven die auto. Kon mevrouw niet waarderen en verplaatste toch maar d'r auto :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 20:07:00 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:14:46 #137
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155536327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:30 schreef Jihawti het volgende:
Oh, hier vlakbij het PEC-stadion parkeren ze massaal bij de benzinepompen aan de Ceintuurbaan. Moest zondag tanken, kon er al nauwelijks langs, gaat er terwijl ik eindelijk sta te tanken zowel voor als achter me een muts staan wachten. Ik stond dus vast, kon geen kant op na het tanken.
Zo vermoeiend. Als de wedstrijd toch nog een kwartier duurt + looptijd dan kan die muts net zo goed ergens anders parkeren en 20 minuten later dichterbij gaan staan.

Zelfde met mensen die iemand ophalen bij school, 20 minuten te vroeg zijn en dan gelijk de auto pal voor de uitgang op de stoep parkeren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155540064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zo vermoeiend. Als de wedstrijd toch nog een kwartier duurt + looptijd dan kan die muts net zo goed ergens anders parkeren en 20 minuten later dichterbij gaan staan.

Zelfde met mensen die iemand ophalen bij school, 20 minuten te vroeg zijn en dan gelijk de auto pal voor de uitgang op de stoep parkeren.
Ja, ook dat is hier schering en inslag. En dan elke dag bijna-ongelukken door mensen die hem gewoon in zijn achteruit hengsten na het afzetten en bijna over andermans kinderen heen walsen... En dan heb ik het nog niet eens over ouders die het goede voorbeeld geven en vrolijk over de stoep fietsen en met ziektes gaan strooien als ze aangesproken worden hierop.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:18:59 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155541136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zo vermoeiend. Als de wedstrijd toch nog een kwartier duurt + looptijd dan kan die muts net zo goed ergens anders parkeren en 20 minuten later dichterbij gaan staan.

Zelfde met mensen die iemand ophalen bij school, 20 minuten te vroeg zijn en dan gelijk de auto pal voor de uitgang op de stoep parkeren.
Maar dat is hetzelfde volk als dat bij een festival wacht tot de laatste beat of het laatste vuurwerk, dan naar de auto rent, om via de achterkant van het parkeerterrein te proberen als eerste bij de uitgang te komen. Half uur later zijn ze 10 meter opgeschoten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155543420
Vuilniswagens in de gemeente hier. Geef ze maar voorrang, want ze nemen het anders toch altijd. En rekening houden met al het overig verkeer tijdens het uitvoer van het werk hebben ze ook geen benul van.
Vanmiddag nog eentje die uit tegenovergestelde richting kwam, waarbij er een auto half in de berm op zijn weghelft geparkeerd stond. Meneer wijkt uit en gaat er gewoon volgas voorbij, scheelde weer bar weinig.. :X
pi_155549524
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:16 schreef Ferry_76 het volgende:
Vuilniswagens in de gemeente hier. Geef ze maar voorrang, want ze nemen het anders toch altijd. En rekening houden met al het overig verkeer tijdens het uitvoer van het werk hebben ze ook geen benul van.
Vanmiddag nog eentje die uit tegenovergestelde richting kwam, waarbij er een auto half in de berm op zijn weghelft geparkeerd stond. Meneer wijkt uit en gaat er gewoon volgas voorbij, scheelde weer bar weinig.. :X
Bij dit soort gevallen hoop ik dat er een dashcam mee staat te draaien. Als het struktureel is en je stuurt de beelden naar de gemeente, dan zou er wat aan gedaan moeten worden. Volgende stap is uiteraard openbaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155554445
Bij ons rijden ze harder achteruit dan vooruit, ook als ze gewoon vooruit de straat door zouden kunnen.

Ook rond tijden dat kinderen naar school fietsen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen.
.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2015 @ 21:48:48 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155573882
Dat je bij regen je verlichting voert kan ik niet anders dan aanmoedigen. Bij de regen van vanavond is het ook verstandig om je snelheid aan te passen (ik ben ook niet boven de 80 uitgekomen). Maar laat in vredesnaam je fucking mistachterlicht uit. Het is een mistachterlicht, geen "ohjee,-het-regent-een-beetje-hard"-achterlicht. En we leven niet in België.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:35 #144
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155574735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat je bij regen je verlichting voert kan ik niet anders dan aanmoedigen. Bij de regen van vanavond is het ook verstandig om je snelheid aan te passen (ik ben ook niet boven de 80 uitgekomen). Maar laat in vredesnaam je fucking mistachterlicht uit. Het is een mistachterlicht, geen "ohjee,-het-regent-een-beetje-hard"-achterlicht. En we leven niet in België.
Vermoeiend ja. Sowieso het gedrag van mensen met dit weer. Ja, het regent hard, en ja, je moet je rijgedrag aanpassen. En ja, dat betekent waar nodig snelheid aanpassen, lichten aan en meer afstand houden. Maar nee, dat betekent verdomme niet dat je 40 moet gaan rijden op een overzichtelijke, prima geasfalteerde N-weg. En ook niet dat je op een praktisch lege snelweg 60 moet gaan rijden op strook 2 van 4 (voor de duidelijkheid, de derde strook vanaf rechts dus), mét je mistlampen aan. En ook niet dat je bij elke bocht op je rem moet en er met 20 doorheen moet. Het regent, het is geen ijzel en sneeuw. :')
pi_155574848
Vandaag ging er voor mij iemand invoegen met amper 55 op de snelweg bij het eerste blokje. Erachter kwam al het één en ander aan, dus ik koos ervoor om haar via de invoegstrook in te halen om genoeg snelheid op te bouwen om verderop aan het eind van de invoegstrook netjes in te voegen zonder ongelukken te veroorzaken.

Hoe ik weet dat het een zij was? Ik keek ff opzij en herkende een collega. Zij keek net zo boos terug. Zal ik morgen wel te horen krijgen :')
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_155574897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:09 schreef Jihawti het volgende:
Vandaag ging er voor mij iemand invoegen met amper 55 op de snelweg bij het eerste blokje. Erachter kwam al het één en ander aan, dus ik koos ervoor om haar via de invoegstrook in te halen om genoeg snelheid op te bouwen om verderop aan het eind van de invoegstrook netjes in te voegen zonder ongelukken te veroorzaken.

Hoe ik weet dat het een zij was? Ik keek ff opzij en herkende een collega. Zij keek net zo boos terug. Zal ik morgen wel te horen krijgen :')
Wat krijg je dan te horen? :') Waarom keek je me aan terwijl ik suïcide pleegde?
pi_155574960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat je bij regen je verlichting voert kan ik niet anders dan aanmoedigen. Bij de regen van vanavond is het ook verstandig om je snelheid aan te passen (ik ben ook niet boven de 80 uitgekomen). Maar laat in vredesnaam je fucking mistachterlicht uit. Het is een mistachterlicht, geen "ohjee,-het-regent-een-beetje-hard"-achterlicht. En we leven niet in België.
Hahaha herkenbaar. Zijn doorgaans dezelfde mensen die bij drie spatjes regen de ruitenwissers op snel aanzetten en paniekerig af gaan remmen in plaats van m uit te laten rollen.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2015 @ 22:12:58 #148
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155575021
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Vermoeiend ja. Sowieso het gedrag van mensen met dit weer. Ja, het regent hard, en ja, je moet je rijgedrag aanpassen. En ja, dat betekent waar nodig snelheid aanpassen, lichten aan en meer afstand houden. Maar nee, dat betekent verdomme niet dat je 40 moet gaan rijden op een overzichtelijke, prima geasfalteerde N-weg. En ook niet dat je op een praktisch lege snelweg 60 moet gaan rijden op strook 2 van 4 (voor de duidelijkheid, de derde strook vanaf rechts dus), mét je mistlampen aan. En ook niet dat je bij elke bocht op je rem moet en er met 20 doorheen moet. Het regent, het is geen ijzel en sneeuw. :')
Ik ben vandaag dus wel voor de bochten op de snelweg van het gas af gegaan. Maar dat was gewoon omdat je op sommige punten met 80+ alles voelde trillen, dus aquaplaning en had even geen zin om de vangrail te kussen.

Jammer dat het zo hard regende trouwens, 2 weken terug op maandag uit Utrecht ook flinke regen, maar mooie grote druppels. En met een kleine waxlaag op je voorruit rolt alles er zo af. Dat is relaxed rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155575038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:09 schreef Jihawti het volgende:
Vandaag ging er voor mij iemand invoegen met amper 55 op de snelweg bij het eerste blokje. Erachter kwam al het één en ander aan, dus ik koos ervoor om haar via de invoegstrook in te halen om genoeg snelheid op te bouwen om verderop aan het eind van de invoegstrook netjes in te voegen zonder ongelukken te veroorzaken.

Hoe ik weet dat het een zij was? Ik keek ff opzij en herkende een collega. Zij keek net zo boos terug. Zal ik morgen wel te horen krijgen :')
Versnipper haar rijbewijs morgen, aub.
Professioneel gifmenger.
pi_155575073
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat krijg je dan te horen? :') Waarom keek je me aan terwijl ik suïcide pleegde?
"Nounounounou jij sjeesde wel heel hard manmanman moet dat zo asociaal sjongejongejonge"
Als je met 55 een snelweg op wilt, dan gok ik dat er toch een bepaald gebrek aan inzicht speelt dat diegene het idee geeft dat de rest van het verkeer zo aan het jagen is.

Ze gaat binnenkort met pensioen ;)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2015 @ 22:17:23 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155575187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:14 schreef Jihawti het volgende:
Ze gaat binnenkort met pensioen ;)
Ah, de 65 rijder. Rijdt 65 op de snelweg, op de provinciale weg waar je 80 mag wordt 65 gereden en als je de bebouwde kom in gaat blijven we gezellig 65 rijden. Schoolzone met 30? 65 gaat ook prima. 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155575258
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:06 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Vermoeiend ja. Sowieso het gedrag van mensen met dit weer. Ja, het regent hard, en ja, je moet je rijgedrag aanpassen. En ja, dat betekent waar nodig snelheid aanpassen, lichten aan en meer afstand houden. Maar nee, dat betekent verdomme niet dat je 40 moet gaan rijden op een overzichtelijke, prima geasfalteerde N-weg. En ook niet dat je op een praktisch lege snelweg 60 moet gaan rijden op strook 2 van 4 (voor de duidelijkheid, de derde strook vanaf rechts dus), mét je mistlampen aan. En ook niet dat je bij elke bocht op je rem moet en er met 20 doorheen moet. Het regent, het is geen ijzel en sneeuw. :')
Tuurlijk moet je je aanpassen, 60 waar je 100 kan op een rechte weg en vervolgens met 60 de rotonde om. Of met 60 een bocht om bij het stoplicht, waar de regen olie en vuil losweekt van het asfalt.
.
pi_155575293
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ah, de 65 rijder. Rijdt 65 op de snelweg, op de provinciale weg waar je 80 mag wordt 65 gereden en als je de bebouwde kom in gaat blijven we gezellig 65 rijden. Schoolzone met 30? 65 gaat ook prima. 8)7 8)7
Hahaha mooie beschrijving.
Ik zal het morgen vragen :P
Het is best een chagrijnig typetje en ze gaat over de soep in de kantine, dus ik denk dat ik nog even een paar weken op mijn tong bijt.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:20:23 #154
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155575307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ben vandaag dus wel voor de bochten op de snelweg van het gas af gegaan. Maar dat was gewoon omdat je op sommige punten met 80+ alles voelde trillen, dus aquaplaning en had even geen zin om de vangrail te kussen.
Er is wel een verschil tussen gas los bij aquaplaning en 80 km/h en binnen de bebouwde kom elke bocht met 20 nemen natuurlijk. :+
pi_155575313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ah, de 65 rijder. Rijdt 65 op de snelweg, op de provinciale weg waar je 80 mag wordt 65 gereden en als je de bebouwde kom in gaat blijven we gezellig 65 rijden. Schoolzone met 30? 65 gaat ook prima. 8)7 8)7
En in de eerste versnelling kun je niet rijden, dus boenderen we in twee stationar de camping over.
.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2015 @ 22:29:39 #156
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155575676
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:20 schreef Fer het volgende:

[..]

En in de eerste versnelling kun je niet rijden, dus boenderen we in twee stationar de camping over.
Natuurlijk wel met de airco vol aan en de ramen open, zodat iedereen ons aan hoort komen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155648760
Mensen die aan de kant staan met een lekke band, te beroerd om 'm zelf te wisselen. Of het gewoon overlaten aan de ANWB, omdat ze 'er toch voor betalen'. Of het gewoon niet kunnen...

Niet dat ik zo geweldig ben, maar als ik gisterenavond nog even een een wiel wissel van een trailer, en even later aan de kant zo'n held op de vluchtstrook zie staan met drie maten maar niemand die een bandje zonder lucht kan omwisselen geeft dat mij toch te denken. Leert niemand meer een wiel wisselen tegenwoordig?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155649451
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:39 schreef Ridocar het volgende:
Mensen die aan de kant staan met een lekke band, te beroerd om 'm zelf te wisselen. Of het gewoon overlaten aan de ANWB, omdat ze 'er toch voor betalen'. Of het gewoon niet kunnen...

Niet dat ik zo geweldig ben, maar als ik gisterenavond nog even een een wiel wissel van een trailer, en even later aan de kant zo'n held op de vluchtstrook zie staan met drie maten maar niemand die een bandje zonder lucht kan omwisselen geeft dat mij toch te denken. Leert niemand meer een wiel wisselen tegenwoordig?
Ooit in het donker langs de snelweg, dacht ik dat er een dop voor de boutjes zat met inbusjes. Kwam die wegenwacht met en dikke platte schroevendraaier en klikte zo die dop eraf. De inbusjes waren nep, gewoon een plastic dop met patroontjes.
.
pi_155649518
Irritatie: gisteren kleine file bij Breukelen. Drie auto's op elkaar gebotst op de meest linker vluchtstrook.

Hoe krijg je het voor elkaar, op een stuk weg met 5 stroken, waar iedereen met strak 100 dezelfde kant op moet.
.
pi_155649900
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:39 schreef Ridocar het volgende:
Mensen die aan de kant staan met een lekke band, te beroerd om 'm zelf te wisselen. Of het gewoon overlaten aan de ANWB, omdat ze 'er toch voor betalen'. Of het gewoon niet kunnen...
Of gewoon geen reservewiel hebben.
Dat zie je steeds meer, nieuwe auto's hebben vaak zo'n nood-kitje, maar dan kan je band daarna meteen vervangen worden. In veel gevallen kan de wegenwacht er nog wel een prop in schieten.
pi_155650208
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:37 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Of gewoon geen reservewiel hebben.
Dat zie je steeds meer, nieuwe auto's hebben vaak zo'n nood-kitje, maar dan kan je band daarna meteen vervangen worden. In veel gevallen kan de wegenwacht er nog wel een prop in schieten.
Is dat echt zo?
.
pi_155650481
ik heb ook geen idee hoe je een band / wiel vervangt :@
pi_155650777
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:15 schreef Fer het volgende:
Irritatie: gisteren kleine file bij Breukelen. Drie auto's op elkaar gebotst op de meest linker vluchtstrook.

Hoe krijg je het voor elkaar, op een stuk weg met 5 stroken, waar iedereen met strak 100 dezelfde kant op moet.
Kan een gevolg zijn van road rage, in slaap vallen of gewoon lomp rijgedrag.

Ik had trouwens rond middernacht op de A13 richting Den Haag een gevalletje niet opletten. Afgekruiste rijstrook en meneer reed al 70-75 voor de baanversmalling, maar toen 'ie de rode kruizen opmerkte (en onderdoor reed) ging het gas erop (schatting: +100) waar je 70 mocht.

Lekker bezig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155650834
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:09 schreef d4v1d het volgende:
ik heb ook geen idee hoe je een band / wiel vervangt :@
Boutjes losdraaien
Opkrikken
Boutjes helemaal eraf draaien
Wiel eraf
Wiel erop
Boutjes vastdraaien
Krik laten zakken
Boutjes nog even vast trekken
.
pi_155650961
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Boutjes losdraaien
Opkrikken
Boutjes helemaal eraf draaien
Wiel eraf
Wiel erop
Boutjes vastdraaien
Krik laten zakken
Boutjes nog even vast trekken
na 200 meter een band verliezen..

Dan laat ik het liever doen door iemand met verstand ervan :@

Ben zelf best technisch, daar niet van. Maar vind het ergens geen fijn gevoel om met 130 te rijden als er misschien een wiel niet goed vast zit.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 13:37:16 ]
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:45:48 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155651169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:36 schreef d4v1d het volgende:

[..]

na 200 meter een band verliezen..

Dan laat ik het liever doen door iemand met verstand ervan :@

Ben zelf best technisch, daar niet van. Maar vind het ergens geen fijn gevoel om met 130 te rijden als er misschien een wiel niet goed vast zit.
Laat je thuis de deksels van potten en flessen die je hebt dichtgedraaid ook natrekken door een ander? :?

Feit is, dat het vaak gewoon onwil is, het is gewoon makkelijk om te zeggen 'kan ik niet' en dan hard weg te rennen en een ander het vuile werk te laten opknappen :')

IK VIND, het serieus diep triest als je als man niet in staat bent om een wiel te verwisselen, dan ben je zo gay als Joling en Gordon bij elkaar, óf je bent gewoon een verschrikkelijke metro met gemanicuurde handjes en zonder enig gevoel van eigenwaarde

De énige gangbare reden om dat als vent niet langs de weg zelf te doen is als je daar in een driedelig kostuum staat. En dan nóg zou ik het denk ik zelf fiksen, want het is serieus nog geen 10 minuten werk, en wachten op de wegenwacht duurt vaak gewoon minstens een half uur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155651306
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Laat je thuis de deksels van potten en flessen die je hebt dichtgedraaid ook natrekken door een ander? :?
Goede vergelijking wel. Als ik een potje met 130 over de snelweg rol breekt het glas :T.
quote:
Feit is, dat het vaak gewoon onwil is, het is gewoon makkelijk om te zeggen 'kan ik niet' en dan hard weg te rennen en een ander het vuile werk te laten opknappen :')

IK VIND, het serieus diep triest als je als man niet in staat bent om een wiel te verwisselen, dan ben je zo gay als Joling en Gordon bij elkaar, óf je bent gewoon een verschrikkelijke metro met gemanicuurde handjes en zonder enig gevoel van eigenwaarde [ afbeelding ]

De énige gangbare reden om dat als vent niet langs de weg zelf te doen is als je daar in een driedelig kostuum staat. En dan nóg zou ik het denk ik zelf fiksen, want het is serieus nog geen 10 minuten werk, en wachten op de wegenwacht duurt vaak gewoon minstens een half uur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is geen onwil, maar dan wil ik het eerst gewoon weten dat ik het kan. (Dus eerst ooit een keer doen als ik tijd heb en niet ergens langs de weg sta :P).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 13:52:20 ]
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:59:38 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155651493
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:52 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel. Als ik een potje met 130 over de snelweg rol breekt het glas :T.

[..]

Is geen onwil, maar dan wil ik het eerst gewoon weten dat ik het kan. (Dus eerst ooit een keer doen als ik tijd heb en niet ergens langs de weg sta :P).
Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar OK, huphup naar buiten, krik uit je auto en dóen! Tis mooi weer, je hebt tijd om achter FOK! te zitten, dus kun je ook wel een stiefkwartiertje lekker buiten in het zonnetje je wiel erafhalen en weer eropzetten.. krikkie zit in de kofferbak onder de mat, de sleutel om het spul los te maken ook.

En achteraf kun je je gaan schamen dat je daar zo moeilijk over hebt gedaan, want het is echt té simpel gewoon.. krikkie eronder, beetje op spanning draaien, bouten/moeren (halve slag) losdraaien met het wiel op de grond (anders draait ie door en gaan ze niet los), ding omhoog, boutjes eruit, wieltje eraf, jezelf verbazen over hoe makkelijk dat ging, wieltje er weer op, boutjes erin, aandraaien tot het niet vaster gaat, krikkie iets laten zakken zodat het wiel op de grond komt en net niet meer kan draaien, de boel aandraaien, desnoods effe met je voet het laatste stukkie, niet overdrijven, en klaar is David.

Auto op de handrem én in de versnelling zetten trouwens :)

Ik denk dat ik het gedaan heb in de tijd dat ik dit relaas heb getiept.. geen garp.

Ohw, en tip voor iedereen trouwens: tijdens je regelmatige bandenspanningscheck (die iedereen natuurlijjk braaf minstens eens per maand doet :X ) óók je reservewiel eens doen, want alle handigheid in de wereld gaan je niet redden als je daar staat met je goeie gedrag, en je reserveband blijkt leeg te zijn.. tip van Flip ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155651662
Nou, het probleem is dat ik zelf geen auto bezit :P

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 14:08:59 ]
pi_155652002
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Boutjes losdraaien
Opkrikken
Boutjes helemaal eraf draaien
Wiel eraf
Wiel erop
Boutjes vastdraaien
Krik laten zakken
Boutjes nog even vast trekken
Dit. En niet pas gaan zoeken naar je krik en wielmoersleutel op het moment dat je na 2300 (want dan zet Rijkswaterstaat het licht uit) ergens op een vluchtstrook staat...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:33:34 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155652245
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:06 schreef d4v1d het volgende:
Nou, het probleem is dat ik zelf geen auto bezit :P
Die edit kan ik ook lezen :')

Dan doe je het bij een auto die je regelmatig leent, least, huurt, steelt or WTF ever :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155652302
Vervolgens stop je bij de volgende parkeerplaats en tankstation en kijk je het nog eens rustig na. Boutjes nogmaals aantrekken.
.
pi_155652624
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar OK, huphup naar buiten, krik uit je auto en dóen! Tis mooi weer, je hebt tijd om achter FOK! te zitten, dus kun je ook wel een stiefkwartiertje lekker buiten in het zonnetje je wiel erafhalen en weer eropzetten.. krikkie zit in de kofferbak onder de mat, de sleutel om het spul los te maken ook.

En achteraf kun je je gaan schamen dat je daar zo moeilijk over hebt gedaan, want het is echt té simpel gewoon.. krikkie eronder, beetje op spanning draaien, bouten/moeren (halve slag) losdraaien met het wiel op de grond (anders draait ie door en gaan ze niet los), ding omhoog, boutjes eruit, wieltje eraf, jezelf verbazen over hoe makkelijk dat ging, wieltje er weer op, boutjes erin, aandraaien tot het niet vaster gaat, krikkie iets laten zakken zodat het wiel op de grond komt en net niet meer kan draaien, de boel aandraaien, desnoods effe met je voet het laatste stukkie, niet overdrijven, en klaar is David.

Auto op de handrem én in de versnelling zetten trouwens :)

Ik denk dat ik het gedaan heb in de tijd dat ik dit relaas heb getiept.. geen garp.

Ohw, en tip voor iedereen trouwens: tijdens je regelmatige bandenspanningscheck (die iedereen natuurlijjk braaf minstens eens per maand doet :X ) óók je reservewiel eens doen, want alle handigheid in de wereld gaan je niet redden als je daar staat met je goeie gedrag, en je reserveband blijkt leeg te zijn.. tip van Flip ^O^
En KRUISLINGS aandraaien. Dus beginnen bij een bout, en dan de bout ''ertegenover'' en dan pas een boutje naast de eerste bout....snapde?
pi_155652631
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die edit kan ik ook lezen :')

Dan doe je het bij een auto die je regelmatig leent, least, huurt, steelt or WTF ever :)
ja het lukte niet omat ik geen auto heb ;(
pi_155654536
En nu even dit:
http://nos.nl/artikel/205(...)eersruzie-op-a7.html

Een kleine samenvatting van mijn mening: :N }:| :|W
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155654585
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die edit kan ik ook lezen :')
Vast een typo... oO<

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 29-08-2015 16:43:23 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155656653
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:20 schreef Fer het volgende:

[..]

En in de eerste versnelling kun je niet rijden, dus boenderen we in twee stationar de camping over.
Wat bedoel je daar precies mee?
* Fixers heeft geen rijbewijs (maar ik kan wel een wiel verwisselen)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:28:03 #178
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155656791
Bij de racer vervang ik alle 4 de wielen in 7 minuten in mn eentje (ok alles ligt wel klaar).
Bij een lekke band een keer met collega's het wiel ook meteen vervangen, ging soepel als team work ook heel snel :D
De enige vrouwelijke collega zei " zo dat had ik nooit in mn eentje gekund :o " _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:08:27 #179
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155659201
Ik heb 1x lopen kutten met een lekke band. Maar dat was omdat een familielid een andere band (winterband) had gebracht en ik een krikpot op 't werk wilde gebruiken. Kreeg ik die pot er niet onder. :') Eerst het zooitje dus op planken moeten rijden. Achteraf was het sneller geweest het reservewiel uit te graven en daar de krik uit te halen. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:39:41 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155659968
Het duurt niet lang meer of je moet legitiem de ANWB bellen om een koplamp te kunnen verwisselen, tegenwoordig. En dat heeft dan weinig met de kunde van de eigenaar te maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155660372
Vandaag weer op en neer geweest naar Groningen en me op de heenweg aardig zitten ergeren aan een taxibusje voor mij. We reden op een autoweg achter een vrachtwagen. Die schommelde een beetje met de snelheid, irritant, maar niet zo irritant als dat taxibusje dat iedere keer op de rem stapte om 3km/u af te remmen. Laat gewoon je gas een beetje los. Heb er van Almelo tot Hoogeveen achter gezeten en om de paar honderd meter gingen die remlichten weer aan :{
A mind with a heart of it's own
pi_155663006
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee?
* Fixers heeft geen rijbewijs (maar ik kan wel een wiel verwisselen)
Dat een moderne auto in zijn twee al best hard gaat, 20-25 is geen probleem, zonder gas te geven. Ten onrechte denken de mensen dat ze langzaam gaan of niet langzamer kunnen.

Terwijl je perfect in zijn 1 stapvoets kan rijden.

Op camping waar kleine kinderen spelen, is het gewoon not done om met 25 voor andermans tent te crossen.
.
pi_155663027
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:39 schreef twiFight het volgende:
Het duurt niet lang meer of je moet legitiem de ANWB bellen om een koplamp te kunnen verwisselen, tegenwoordig. En dat heeft dan weinig met de kunde van de eigenaar te maken.
Het moeten demonteren van de accu en ecu legitiem genoeg, dat was al bij de Clio 2
.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:32:16 #184
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_155663398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:56 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag weer op en neer geweest naar Groningen en me op de heenweg aardig zitten ergeren aan een taxibusje voor mij. We reden op een autoweg achter een vrachtwagen. Die schommelde een beetje met de snelheid, irritant, maar niet zo irritant als dat taxibusje dat iedere keer op de rem stapte om 3km/u af te remmen. Laat gewoon je gas een beetje los. Heb er van Almelo tot Hoogeveen achter gezeten en om de paar honderd meter gingen die remlichten weer aan :{
Kan zijn dat die op cruise control reed he.. Dan kan je je rem intrappen om hem uit te zetten.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:41:03 #185
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155663710
Of je zet hem gewoon 2 km/h lager... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155663992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:32 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Kan zijn dat die op cruise control reed he.. Dan kan je je rem intrappen om hem uit te zetten.
trap dan je koppeling om hem uit te zetten. Continu de rem aanraken is gruwelijk irritant voor degene die er achter rijdt.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:57:25 #187
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_155664231
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:50 schreef DrMarten het volgende:

[..]

trap dan je koppeling om hem uit te zetten. Continu de rem aanraken is gruwelijk irritant voor degene die er achter rijdt.
Automaat?

Je kan zelf ook wat meer afstand houden, heb je er ook geen last van
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:03:29 #188
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155664394
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:57 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Automaat?

Je kan zelf ook wat meer afstand houden, heb je er ook geen last van
De meeste mensen die op CC rijden hebben geen benul dat ze ook met de knopjes op of naast het stuur de CC kunnen cancelen.

En inderdaad zijn die remtrappers die dat doen om de CC er af te krijgen meer dna een beetje sneu. Maar meestal zijn dat dezelfden die gek zijn om bij anderen aan het achtereind te snuffelen. Oftewel kofferbaktoeristen. :r
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_155664475
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:57 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Automaat?

Je kan zelf ook wat meer afstand houden, heb je er ook geen last van
ja ik heb er wel last van want het is een taxibusje en je kan niet zien wat er voor gebeurt. En ja ik hou afstand. Hij niet bij die vrachtwagen. En ook bij een automaat kun je gewoon de poot van het gas halen en niet 100 keer op een rem trappen waar het totaal niet nodig is.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:12:00 #190
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_155664617
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:06 schreef DrMarten het volgende:

[..]

ja ik heb er wel last van want het is een taxibusje en je kan niet zien wat er voor gebeurt. En ja ik hou afstand. Hij niet bij die vrachtwagen. En ook bij een automaat kun je gewoon de poot van het gas halen en niet 100 keer op een rem trappen waar het totaal niet nodig is.
Mwah, ik haal ook altijd de Cc eraf door eventjes de rem in te drukken, bijna iedereen doet dat.

Daarnaast remt een automaat niet zo veel af op de motor als je het gas los laat, iig niet zo als een handgeschakelde auto. Dus je moet soms wel de rem gebruiken omdat de meeste automaten ontkoppelen als je het gas los laat en dus doorzeilen.
pi_155664852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat een moderne auto in zijn twee al best hard gaat, 20-25 is geen probleem, zonder gas te geven. Ten onrechte denken de mensen dat ze langzaam gaan of niet langzamer kunnen.

Terwijl je perfect in zijn 1 stapvoets kan rijden.

Op camping waar kleine kinderen spelen, is het gewoon not done om met 25 voor andermans tent te crossen.
Gewoon in zn een met je koppeling spelen. Zo heb ik geleerd om langzaam te rijden. Gaat prima :P
pi_155664978
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:12 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Mwah, ik haal ook altijd de Cc eraf door eventjes de rem in te drukken, bijna iedereen doet dat.

Daarnaast remt een automaat niet zo veel af op de motor als je het gas los laat, iig niet zo als een handgeschakelde auto. Dus je moet soms wel de rem gebruiken omdat de meeste automaten ontkoppelen als je het gas los laat en dus doorzeilen.
Dan ben je dus ook gewoon een irritante chaufeur. Gebruik dan gewoon je koppeling, heeft niemand er last van.
En als je continu moet remmen omdat je een automaat rijdt, moet je wat meer afstand houden zodat je beter kunt anticiperen.
A mind with a heart of it's own
pi_155664980
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
Ohw, en tip voor iedereen trouwens: tijdens je regelmatige bandenspanningscheck (die iedereen natuurlijjk braaf minstens eens per maand doet :X ) óók je reservewiel eens doen, want alle handigheid in de wereld gaan je niet redden als je daar staat met je goeie gedrag, en je reserveband blijkt leeg te zijn.. tip van Flip ^O^
En mocht het al voorkomen dat je een (reserve)band hebt die zacht is, is het makkelijk om een pomp in je auto te hebben (voetpomp of elektrisch via je sigaretten aansteker).
Ik heb standaard een elektrische pomp in me kofferbak liggen en die dingen kan je kopen voor een paar tientjes. :Y
pi_155665054
als je heel lichtjes op je rem trapt vertraag je toch niet zó veel ? Je hoeft als achterligger niet gelijk op je rem als je remlichten ziet oplichten. Als je genoeg afstand hebt heb je ruimte om een beetje in te lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2015 23:28:18 ]
pi_155665084
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:27 schreef d4v1d het volgende:
als je heel lichtjes op je rem trapt vertraag je toch niet zó veel ? Je hoeft als achterligger niet gelijk op je rem als je remlichten ziet oplichten. Als je genoeg afstand hebt heb je ruimte om een beetje in te lopen.
Ik schrik er altijd van, ik verwacht niet dat iemand voor niets remt op de snelweg.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_155665188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik schrik er altijd van, ik verwacht niet dat iemand voor niets remt op de snelweg.
Hoe dicht zit je op je voorganger dan?
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:34:43 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155665262
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:12 schreef ErkendFokker het volgende:
Mwah, ik haal ook altijd de Cc eraf door eventjes de rem in te drukken, bijna iedereen doet dat.
Spreek voor jezelf... :{w Juist in een automaat is het zo makkelijk om vroeg de CC eraf te gooien zo nog een kilometer met minimaal snelheidsverlies door te rollen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:32 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe dicht zit je op je voorganger dan?
Dat maakt toch niet uit? Als je opeens remlichten ziet verwacht je iets, moet je alert zijn. Als ik remlichten bij de auto voor mij zie, doe ik onmiddelijk gas los en hangt mijn voet boven de rem... Dus vertraag ik anderen die achter mij rijden, want die moeten ook van hun gas af en krijg je dus een harmonica effect.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:35:03 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155665278
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:32 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe dicht zit je op je voorganger dan?
Ver genoeg ws.. ik 'schrik' er niet van, maar je bent op zeker gealarmeerd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155665322
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ver genoeg ws.. ik 'schrik' er niet van, maar je bent op zeker gealarmeerd.
Ja natuurlijk ben je gealarmeerd. Wie weet wat er gaat gebeuren. Schrikken is wel een groot woord.
pi_155666540
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:36 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ben je gealarmeerd. Wie weet wat er gaat gebeuren. Schrikken is wel een groot woord.
Wil je een paar maandjes mijn pijn lenen? Die heb ik nog steeds na een auto-ongeluk van twee jaar terug.
Dus ja, ik schrik. Niet zo erg dat ik direct mijn rem intrap, maar mijn hartslag gaat wel eventjes omhoog. ;)

Ik zet mijn CC gewoon uit met dat hendeltje. Één tikje is 't ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:24:27 #201
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155666695
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Wil je een paar maandjes mijn pijn lenen? Die heb ik nog steeds na een auto-ongeluk van twee jaar terug.
Dus ja, ik schrik. Niet zo erg dat ik direct mijn rem intrap, maar mijn hartslag gaat wel eventjes omhoog. ;)

Ik zet mijn CC gewoon uit met dat hendeltje. Één tikje is 't ;)
Inderdaad kun je niet zien als de remlichten oplichten of iemand een beetje bijremt of domweg vol in de ankers gaat. Dus ja het is dom en lomp om de CC er af te halen door de rem aan te tikken. Tikje op de koppeling bij handbak of met het knopje/hendeltje werkt het best.

Zou ook best onderdeel van de rijopleiding mogen zijn.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_155668937
Cc uitzetten met de rem is gewoon gemakzucht. De remschakelaar (en koppelingschakelaar) is gewoon een ingebouwde veiligheid om te voorkomen dat het gas erop blijft als je plotseling moet remmen, niet als standaard uitschakelmogelijkheid. En dat moeten sommigen nog leren blijkbaar.
Iedere cc is uitgerust met een eigen knopje om de boel uit te zetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155669203
Maar gemakszucht is blijkbaar aan de orde van de dag. Net zoals het gemakkelijker is de CC met de rem uit te zetten, is het ook veel te veel moeite om de wijsvinger van de linkerhand even te bewegen om richting aan te geven. Ook het kijken in de spiegels voordat je een manouevre maakt is te veel moeite. Heb sterk het idee dat mensen steeds luier en onverschilliger worden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155670319
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 08:18 schreef BMWK111RS het volgende:
Maar gemakszucht is blijkbaar aan de orde van de dag. Net zoals het gemakkelijker is de CC met de rem uit te zetten, is het ook veel te veel moeite om de wijsvinger van de linkerhand even te bewegen om richting aan te geven. Ook het kijken in de spiegels voordat je een manouevre maakt is te veel moeite. Heb sterk het idee dat mensen steeds luier en onverschilliger worden.
Dat betwijfel ik. Die mensen zullen er ongetwijfeld altijd geweest zijn, maar met het steeds drukker wordende verkeer, heb je er eerder last van.

Verder schrik ik ook niet meer van een paar remlichtjes op de snelweg. Die heb je er altijd wel. Maar op zo'n drukke A1 en er gaan er een paar tegelijk remmen, ben ik wel alert, daar heeft het wel vaak de neiging spontaan tot stilstand te komen.
.
pi_155670405
quote:
6s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:24 schreef JaapB het volgende:

[..]

Inderdaad kun je niet zien als de remlichten oplichten of iemand een beetje bijremt of domweg vol in de ankers gaat. Dus ja het is dom en lomp om de CC er af te halen door de rem aan te tikken. Tikje op de koppeling bij handbak of met het knopje/hendeltje werkt het best.

Zou ook best onderdeel van de rijopleiding mogen zijn.
Ik heb uitgelegd gekregen dat iknm niet moet uitzetten met de rem. Maar volgensmij is dat geen standaard onderdeel
pi_155671407
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Die mensen zullen er ongetwijfeld altijd geweest zijn, maar met het steeds drukker wordende verkeer, heb je er eerder last van.

Verder schrik ik ook niet meer van een paar remlichtjes op de snelweg. Die heb je er altijd wel. Maar op zo'n drukke A1 en er gaan er een paar tegelijk remmen, ben ik wel alert, daar heeft het wel vaak de neiging spontaan tot stilstand te komen.
Ik schrik ook niet echt van een paar remlichtjes op de snelweg. Waar ik wel van schrik is dat als ik op de linkerbaan aan het inhalen ben en iemand zonder richting aan te geven of zelfs maar in zijn spiegel te kijken besluit om op dat moment in te halen terwijl ik al bijna naast hem/haar rij. En dan spreek ik over behoorlijke snelheidsverschillen: ik rij bv 120 en degene die zijn/haar auto voor mij zwiept rijdt nog geen 100 want achter een vrachtwagen. Dan moet ik fors in de remmen, de inhaler kruipt de vrachtwagen voorbij en kijkt na het invoegen opvallend strak voor zich uit (ik zie jou niet, ik wil jou ook niet zien). Oftewel hij/zij weet donders goed wat er zojuist gebeurd is.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155672295
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:39 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik schrik ook niet echt van een paar remlichtjes op de snelweg. Waar ik wel van schrik is dat als ik op de linkerbaan aan het inhalen ben en iemand zonder richting aan te geven of zelfs maar in zijn spiegel te kijken besluit om op dat moment in te halen terwijl ik al bijna naast hem/haar rij. En dan spreek ik over behoorlijke snelheidsverschillen: ik rij bv 120 en degene die zijn/haar auto voor mij zwiept rijdt nog geen 100 want achter een vrachtwagen. Dan moet ik fors in de remmen, de inhaler kruipt de vrachtwagen voorbij en kijkt na het invoegen opvallend strak voor zich uit (ik zie jou niet, ik wil jou ook niet zien). Oftewel hij/zij weet donders goed wat er zojuist gebeurd is.
Heb je geen verkeersinzicht? Je kan toch wel voorspellen wanneer iemand gaat inhalen, ik los alvast het gass, of als ik er dichtbij ben, geef gas bij zodat ik ernaast zit.

Nooit in iemands dooie hoek gaan zitten op dat soort momenten.
.
pi_155673831
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
pi_155674218
quote:
6s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:24 schreef JaapB het volgende:

[..]

Inderdaad kun je niet zien als de remlichten oplichten of iemand een beetje bijremt of domweg vol in de ankers gaat. Dus ja het is dom en lomp om de CC er af te halen door de rem aan te tikken. Tikje op de koppeling bij handbak of met het knopje/hendeltje werkt het best.

Zou ook best onderdeel van de rijopleiding mogen zijn.
Blijven er nog heel erg veel mensen over die hun rijbewijs gehaald hebben in een tijd dat cruisecontrol in Nederland een niet bestaand iets was.

Ik ben er ook niet echt mee opgegroeid, en lang in oude auto's gereden, dus pas sinds enkele weken dat ik dagelijks in een auto rijd met cruise control.
pi_155674529
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Blijven er nog heel erg veel mensen over die hun rijbewijs gehaald hebben in een tijd dat cruisecontrol in Nederland een niet bestaand iets was.

Ik ben er ook niet echt mee opgegroeid, en lang in oude auto's gereden, dus pas sinds enkele weken dat ik dagelijks in een auto rijd met cruise control.
In de lesauto voor B had ik nog geen cruisecontrol, in de lesauto voor C móest ik 'm gebruiken. En dan gewoon met de hand uitzetten, geen rem. Dat heeft te maken met de motorrem, die dan vol erin komt tegelijkertijd met het loslaten van het gas. En dat is niet echt gezond voor de motor, zo meteen afblazen van de inlaat én tegendruk op het uitlaatdeel. Die turbo maakt dan rare geluiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 30-08-2015 14:44:10 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155674628
--edit-- dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Ridocar op 30-08-2015 14:43:11 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155675093
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef eRKa het volgende:
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
Waarom rij je met oordoppen in?
pi_155675512
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 05:40 schreef Ridocar het volgende:
Cc uitzetten met de rem is gewoon gemakzucht. De remschakelaar (en koppelingschakelaar) is gewoon een ingebouwde veiligheid om te voorkomen dat het gas erop blijft als je plotseling moet remmen, niet als standaard uitschakelmogelijkheid. En dat moeten sommigen nog leren blijkbaar.
Iedere cc is uitgerust met een eigen knopje om de boel uit te zetten.
Mijn cc (uit het jaar nul) niet. Of nouja, er zit geen pauze-functie op. Wel een uit-functie, maar dan kan ik niet meer automatisch terug naar de ingestelde snelheid. En daar pas ik voor.
pi_155675817
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:40 schreef Light het volgende:

[..]

Mijn cc (uit het jaar nul) niet. Of nouja, er zit geen pauze-functie op. Wel een uit-functie, maar dan kan ik niet meer automatisch terug naar de ingestelde snelheid. En daar pas ik voor.
Ikke, ikke, ikke.....
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:59:06 #215
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_155675928
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:40 schreef Light het volgende:

[..]

Mijn cc (uit het jaar nul) niet. Of nouja, er zit geen pauze-functie op. Wel een uit-functie, maar dan kan ik niet meer automatisch terug naar de ingestelde snelheid. En daar pas ik voor.
Pak een taxi als je te lui bent om te rijden _O-
Daarnaast: als je je rem aantikt moet je vervolgens toch ook weer zelf terug naar de vorige snelheid?
pi_155676406
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik heb uitgelegd gekregen dat iknm niet moet uitzetten met de rem. Maar volgensmij is dat geen standaard onderdeel
Ah, mijn vermoeden bevestigd! Heb vorige week voor het eerst met cruise control gereden. Als ik hem eraf haalde, deed ik dat inderdaad met de rem, maar ik dacht al wel: dat moet toch een verkeerd signaal geven naar de achterligger. Kan dat niet anders? Maar gewoon met je hand dus aan/uitzetten. Ga ik de volgende keer eens proberen!
Somebody that I used to know
pi_155676411
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:28 schreef Fer het volgende:

[..]

Heb je geen verkeersinzicht? Je kan toch wel voorspellen wanneer iemand gaat inhalen, ik los alvast het gass, of als ik er dichtbij ben, geef gas bij zodat ik ernaast zit.

Nooit in iemands dooie hoek gaan zitten op dat soort momenten.
Dan ben jij kennelijk helderziend of zo. Als iemand voor zo lang ik hem/haar zie achter zijn voorganger rijdt mag je er toch vanuit gaan dat hij eerst in de spiegel kijkt, daarna richting aangeeft en vervolgens zijn/haar manouevre maakt. Bovendien is het snelheidsverschil 20km/u of meer, dus als ik vrijwel naast hem/haar rij en hij/zij dan opeens zonder aankondiging besluit een ruk aan het stuur te geven wil ik wel eens van je weten hoe je dáár op wil anticiperen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:35:42 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155676834
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, mijn vermoeden bevestigd! Heb vorige week voor het eerst met cruise control gereden. Als ik hem eraf haalde, deed ik dat inderdaad met de rem, maar ik dacht al wel: dat moet toch een verkeerd signaal geven naar de achterligger. Kan dat niet anders? Maar gewoon met je hand dus aan/uitzetten. Ga ik de volgende keer eens proberen!
Of je tikt je koppeling licht aan...

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 30-08-2015 16:52:47 (Whut?!) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:39:36 #219
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155676951
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Blijven er nog heel erg veel mensen over die hun rijbewijs gehaald hebben in een tijd dat cruisecontrol in Nederland een niet bestaand iets was.

Ik ben er ook niet echt mee opgegroeid, en lang in oude auto's gereden, dus pas sinds enkele weken dat ik dagelijks in een auto rijd met cruise control.
Klopt, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald in de tijd dat CC nog heel bijzonder was en niet zo algemeen ingevoerd als nu.
Ik heb 23 jaar in auto's zonder gereden en sinds 2002 in auto's met CC en heb nooit de behoefte gehad om de CC eraf te gooien door de rem aan te tikken omdat je door het op laten lichten van de remlichten een signaal afgeeft aan de achterligger.

Maar misschien ben ik daarmee wel te sociaal in het verkeer?? :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_155677744
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:20 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Dan ben jij kennelijk helderziend of zo. Als iemand voor zo lang ik hem/haar zie achter zijn voorganger rijdt mag je er toch vanuit gaan dat hij eerst in de spiegel kijkt, daarna richting aangeeft en vervolgens zijn/haar manouevre maakt. Bovendien is het snelheidsverschil 20km/u of meer, dus als ik vrijwel naast hem/haar rij en hij/zij dan opeens zonder aankondiging besluit een ruk aan het stuur te geven wil ik wel eens van je weten hoe je dáár op wil anticiperen.
Helderziend niet, maar volgens mij heet het anticiperen. Als iemand sneller gaat dan zijn voorligger, of er dicht achter rijdt, zou je toch kunnen voorspellen dat diegene op een bepaald moment zou gaan inhalen.

Er is ook een realistische kans dat iemand eerst naar links stuurt, dan pas kijkt en tenslotte nog denkt aan de richtingaanwijzer, of niet.

Daar moet zeker een motorrijder rekening mee houden.
.
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:16:09 #221
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155679885
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je tikt je koppeling licht aan...
Leuk grapje met een automaat...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 30 augustus 2015 @ 17:17:44 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155679940
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef eRKa het volgende:
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
Wielrenners :')

Als je schijt aan alles wil hebben dan kun ne natuurlijk ook zomaar eens op een baan gaan rijden, maar nee, de rest mag de berm in als zij eraan komen...

Ik ga altijd mijn wegdeel verdedigen als fietser...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155680539
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Leuk grapje met een automaat...
Een automaat die de cc alleen uitschakelt met het rempedaal lijkt me vrij zeldzaam.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:17:27 #224
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_155682272
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:41 schreef eRKa het volgende:
Vandaag een stukje gaan toeren door midden-Limburg met de cabrio. Weinig last van overig verkeer, alleen weer wielrenners ;( ;(
Ik rij zelf ook zo'n 100km/week met de racefiets, maar zo asociaal als die weekendtoeristen ben ik niet. Smal weggetje waar net anderhalve auto op kan, er waar passerplekken gemaakt zijn. Zo'n clubje toeristen blijft dan gerust 3 man breed rijden. Ik kwam gewoon rustig achter ze aan gereden, tijdje blijven hangen. Voorzichtig even toeter gebruikt (mss hebben ze me niet gehoord). Uiteindelijk wordt dan na veel gesodemieter een lintje gevormd en kan ik er langs. Vooraan reed echter een stoere vent die zijn punt moest maken. Wielrenners zijn immer uebermenschen op deze wereld. Er kwam een tegenligger op de racefiets en die kon er nog maar net langs tot zijn en mijn ergernis.
Achter die stoere vent gaan rijden, vol toeter in en vasthouden (rij zelf met oordoppen). Uiteindelijk ging hij aan de kant met veel gescheld. Het was sterker dan mezelf, maar ik heb ze nog een heel stuk voorgereden en de passage dicht gehouden. Fout gedrag en zeker niet goed te keuren.
Vraag me toch nog altijd af wat die gasten bezielt, en ze zijn allemaal hetzelfde.
Dat is dus de reden dat ik weiger om in groepsverband te fietsen. Hier in de buurt zijn er veel wielrengroepen die mij weleens vragen of ik mee fiets met hun. Mijn antwoord is altijd nee omdat precies van zulk soort mongolen zijn. Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Zelfde al dat gebrul als ze er langs willen. Ik heb een mooie kleine bel op m'n fiets zitten die ik met grote regelmaat gebruik om mede fietsers op mijn aanwezigheid te attenderen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_155682845
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:17 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat ik weiger om in groepsverband te fietsen. Hier in de buurt zijn er veel wielrengroepen die mij weleens vragen of ik mee fiets met hun. Mijn antwoord is altijd nee omdat precies van zulk soort mongolen zijn. Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Zelfde al dat gebrul als ze er langs willen. Ik heb een mooie kleine bel op m'n fiets zitten die ik met grote regelmaat gebruik om mede fietsers op mijn aanwezigheid te attenderen.
Ook met z'n tweeën kunnen ze irritant zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:32:32 #226
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155682934
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een automaat die de cc alleen uitschakelt met het rempedaal lijkt me vrij zeldzaam.
Handmatig uitzetten of met rem. Maar dan heb ik daar enkel ervaring met de wagen van mijn moeder mee moet ik bekennen en ik vind CC alleen een toevoeging als de weg nagenoeg leeg is omdat de rest van de weggebruikers niet voorspelbaar genoeg is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:33:49 #227
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_155682988
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ook met z'n tweeën kunnen ze irritant zijn.
Ik fiets 99% van de tijd alleen. Of anders met m'n zus maar dat is sporadisch ;)

Edit; je post gelezen. Ik fiets heel veel op de buitenwegen. Woon zelf midden in de polder. Dus ik zit zo op stukken rustige weg waar niemand mij en ik niemand tot last ben : P Ook op rotondes klik ik vaak al los om te kunnen stoppen als er auto's aankomen die voorrang hebben op mij. Mocht een bestuurder mij dan toch voorlaten, steek ik altijd als groet even m'n hand op.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:35:04 #228
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155683034
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ook met z'n tweeën kunnen ze irritant zijn.
quote:
9s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:26 schreef Ridocar het volgende:
Ik liep gisteren op straat en hoorde achter mij een hoop geschreeuw. Even later fietste een wielrenner voorbij met naast zich (volgens mij) zijn zoon, beide in precies hetzelfde strakke rode pak. Wielrenner begon tegen de miniversie van hemzelf over wat hen net was overkomen, namelijk dat ze geen voorrang kregen. Pas toen ik naar de rotonde keek zag ik dat het om een oude vrouw op een fiets ging. Ze had blijkbaar geen voorrang gegeven en daarvan was de wielrenheld helemaal over de zeik geraakt. Ze leek ook behoorlijk van de kaart. Arme mevrouw. ;(

Goed voorbeeld voor je zoon, vent. Die zal waarschijnlijk over tien jaar met dezelfde aggressiviteit rondfietsen. En voorrang neem je niet, die krijg je. En mocht dat een keertje niet zo zijn, get over it. Jankzak.
Ooit een kudde schoolkinderen van links gehad, haaientanden en bordje voor hen, docent tien meter voor de klas uit, duikt doodleuk voor mijn fiets terwijl ik A-niet klein B-niet onzichtbaar en C-niet langzaam ben. Ook even getetterd dat ik toch echt van rechts kwam en alleen daarom al dubbel voorrang had in de situatie en dat hij als docent beter zou moeten weten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155683179
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[..]

Ooit een kudde schoolkinderen van links gehad, haaientanden en bordje voor hen, docent tien meter voor de klas uit, duikt doodleuk voor mijn fiets terwijl ik A-niet klein B-niet onzichtbaar en C-niet langzaam ben. Ook even getetterd dat ik toch echt van rechts kwam en alleen daarom al dubbel voorrang had in de situatie en dat hij als docent beter zou moeten weten.
En mijn negatieve ervaring met een fietser is dat ik als voetganger wou oversteken over een zebrapad.
Fietster zag me maar stopte niet, nou....ik ook niet.
Ze reed me aan, viel bijna en riep heel verontwaardigd: "Dat deed je expres!!"
Mijn antwoord: "Ja, echt wel!"

Dat is maar 1 voorbeeld maar ik denk dat je over het algemeen gerust kunt stellen dat de meeste fietsers gewoon schijt aan de regels hebben.
pi_155683631
Fietsers zijn nog het gevaarlijkst.

Smalle straatjes in Amsterdam (bijvoorbeeld) met een vrachtauto achteruit?

Het is alsof serieus 50% echt heel graag dood wilt.
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:54:06 #231
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155685459
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:52 schreef Pap89 het volgende:
Fietsers zijn nog het gevaarlijkst.

Smalle straatjes in Amsterdam (bijvoorbeeld) met een vrachtauto achteruit?

Het is alsof serieus 50% echt heel graag dood wilt.
Sorry, maar als vrachtwagen kun je eigenlijk niet zonder bijrijder als je veel in steden rijdt... Achteruit is voor elk voertuig lastig en elk voertuig is aansprakelijk. ALLES heeft namelijk voorrang in een dergelijke situatie.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:56:08 #232
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155685551
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

En mijn negatieve ervaring met een fietser is dat ik als voetganger wou oversteken over een zebrapad.
Fietster zag me maar stopte niet, nou....ik ook niet.
Ze reed me aan, viel bijna en riep heel verontwaardigd: "Dat deed je expres!!"
Mijn antwoord: "Ja, echt wel!"

Dat is maar 1 voorbeeld maar ik denk dat je over het algemeen gerust kunt stellen dat de meeste fietsers gewoon schijt aan de regels hebben.
Meeste mensen snappen er ook geen kut meer van bij zebrapaden en rotondes. Dat ligt ook deels aan het feit dat elke rotonde weer anders aangelegd is, soms fietsers voorrang hebben en soms juist overig wegverkeer. Zebrapaden liggen soms volstrekt onlogisch en zelfs gevaarlijk (als iemand de hoek om komt zeilen maar technisch voorrang heeft wordt het toch spannend als dat niet goed te overzien is).
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155688448
Ik zag net een wielrenner, hier in de bbk. Zonder licht, met eeen donker pak, zeker 40 over het fietspad. En iedere 30m een straat, waar ze dus rechtsaf slaan.
.
  zondag 30 augustus 2015 @ 23:22:32 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155694671
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meeste mensen snappen er ook geen kut meer van bij zebrapaden en rotondes. Dat ligt ook deels aan het feit dat elke rotonde weer anders aangelegd is, soms fietsers voorrang hebben en soms juist overig wegverkeer.
Zo'n gebied heb je in Leeuwarden ook. Per rotonde verschilt het. Resultaat: niemand weet wat 'ie moet doen en iedereen rijdt dus door (want schijt aan de wereld).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155694818
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:12 schreef Fer het volgende:
Ik zag net een wielrenner, hier in de bbk. Zonder licht, met eeen donker pak, zeker 40 over het fietspad. En iedere 30m een straat, waar ze dus rechtsaf slaan.
Suicidaal of hersenen thuisgelaten (ivm gewichtsbesparing)? :+
Professioneel gifmenger.
pi_155697034
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meeste mensen snappen er ook geen kut meer van bij zebrapaden en rotondes. Dat ligt ook deels aan het feit dat elke rotonde weer anders aangelegd is, soms fietsers voorrang hebben en soms juist overig wegverkeer. Zebrapaden liggen soms volstrekt onlogisch en zelfs gevaarlijk (als iemand de hoek om komt zeilen maar technisch voorrang heeft wordt het toch spannend als dat niet goed te overzien is).
Zebrapad lijkt me toch niet al te moeilijk, dit was gewoon een domme eigenwijze kuttekop.
pi_155724491
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zo'n gebied heb je in Leeuwarden ook. Per rotonde verschilt het. Resultaat: niemand weet wat 'ie moet doen en iedereen rijdt dus door (want schijt aan de wereld).
Er is zelfs een rotonde waar het per afslag verschilt :')
pi_155724774
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Sorry, maar als vrachtwagen kun je eigenlijk niet zonder bijrijder als je veel in steden rijdt... Achteruit is voor elk voertuig lastig en elk voertuig is aansprakelijk. ALLES heeft namelijk voorrang in een dergelijke situatie.
Een jaar of wat geleden, toen ik nog beton naar de bouwwerf bracht moest ik meerdere keren per week door Den Haag Centrum, over drie sporen trambaan, achteruit over een voetgangersgebied, terwijl kantoorvolk en winkelende moeders met hun kind in het fietszitje daar vlak langs liepen en fietsten. Het leek wel een morbide soort GTA met weinig intelligent voetvolk en trams die automatisch bellen als ze niet volgas door kunnen denderen.

Zelfs dan bedenk ik mij dat ik toch per uur word betaald. Ik wacht wel. Het is ook nooit gevaarlijk geweest, maar het asogedrag op de weg is zeker te vergelijken met wat er daar gebeurt. Men waant zich in een beschermde aura in godmode.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155725295
Nederlanders op de AutoBahn das pas een irritatie _O-
Zie!
pi_155726194
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom rij je met oordoppen in?
Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
pi_155726202
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 01:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zebrapad lijkt me toch niet al te moeilijk, dit was gewoon een domme eigenwijze kuttekop.
Waarschijnlijk ook nog op een e-bike, am I right?
pi_155726242
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:17 schreef TwisterNederland het volgende:
Er is zelfs een rotonde waar het per afslag verschilt
https://www.google.com/ma(...)7i13312!8i6656?hl=nl
  dinsdag 1 september 2015 @ 07:46:42 #243
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_155726467
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 06:24 schreef eRKa het volgende:

[..]

Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
Zaterdag mag ik op Zolder spelen met een vergelijkbaar scheurijzer *O*

OT:
Ik snap dat vrachtwagens elkaar zo nu en dan moeten inhalen. Maar moet dat precies op een punt waar 3 stroken overgaan in 2, om half 8 's ochtends? }:|
pi_155726535
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 06:24 schreef eRKa het volgende:

[..]

Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
Oh ben jij dat!
pi_155726727
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 06:24 schreef eRKa het volgende:

[..]

Ik zit vlak naast de uitlaat, die maar weinig demping heeft. Mijn auto is een kitcar, en doordat het een compacte auto is komt alles dicht bij elkaar.
Mhhh, zo'n auto wil ik ook wel!
Wat voot kitcar heb je?
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:00:30 #246
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155727946
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een jaar of wat geleden, toen ik nog beton naar de bouwwerf bracht moest ik meerdere keren per week door Den Haag Centrum, over drie sporen trambaan, achteruit over een voetgangersgebied, terwijl kantoorvolk en winkelende moeders met hun kind in het fietszitje daar vlak langs liepen en fietsten. Het leek wel een morbide soort GTA met weinig intelligent voetvolk en trams die automatisch bellen als ze niet volgas door kunnen denderen.
Stop.
Right.
There.
Allemaal voorrang gemiddeld gezien, dus iets van bijrijder/verkeersregelaar is een must.
quote:
Zelfs dan bedenk ik mij dat ik toch per uur word betaald. Ik wacht wel. Het is ook nooit gevaarlijk geweest, maar het asogedrag op de weg is zeker te vergelijken met wat er daar gebeurt. Men waant zich in een beschermde aura in godmode.
Ze hebben dan ook het volste recht, ondanks dat het voor jou vervelend is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:08:05 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155728062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:00 schreef Skull-splitter het volgende:

Ze hebben dan ook het volste recht, ondanks dat het voor jou vervelend is.
Klopt misschien prima, maar ze hebben absoluut geen besef hoe het is een vrachtwagen te besturen.

Ik snap ook nooit hoe mensen onder een trailer kunnen fietsen. Dan is er toch al 14 meter vrachtwagen voor je onoplettende neus voorbij gegaan. Maar hey, het is wel de schuld van de vrachtwagen chauffeur :')_!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:17:08 #248
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155728192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt misschien prima, maar ze hebben absoluut geen besef hoe het is een vrachtwagen te besturen.
Dat hoor je me ook niet ontkennen. Alleen zou het een hoop irritatie en gevaar voorkomen als een vrachtwagen chauffeur er niet alleen voor staat.
quote:
Ik snap ook nooit hoe mensen onder een trailer kunnen fietsen. Dan is er toch al 14 meter vrachtwagen voor je onoplettende neus voorbij gegaan. Maar hey, het is wel de schuld van de vrachtwagen chauffeur :')_!
Dode hoek is zo gezien en iedereen maakt inschattingsfouten, zowel chauffeurs als fietsers.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155728227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Stop.
Right.
There.
Allemaal voorrang gemiddeld gezien, dus iets van bijrijder/verkeersregelaar is een must.
Geen van beide, alleen iemand die het hek open zet om mij het bouwterrein op te laten.
quote:
[..]

Ze hebben dan ook het volste recht, ondanks dat het voor jou vervelend is.
Ik ga er ook niet anders van rijden, dat heb ik niet gezegd. Ja, ik moet voorrang verlenen, maar denken ergens recht op te hebben is niet hetzelfde als sociaal geaccepteerd gedrag. Vergelijk het met een auto die 50 rijdt op een provinciale weg met inhaalverbod. Formeel gezien staat de langzaamrijder in zijn recht, er bestaat niet zoiets als een minimumsnelheid. Misschien kan de auto niet eens sneller. Maar irritant is het wel als je erachter hangt.

Mijn punt was juist dat die voetgangers zich totaal niet bewust waren van de potentiële gevaren van 'even achter die vrachtwagen langs'.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155728310
Vrachtwagens met haast. }:| Prima als je na de verkeerslichten linksaf moet, maar pak dan direct al de linkerbaan of wissel na het kruispunt van rijbaan. Maar nee, het was groen en meneer dacht nog wel even zijn vrachtwagen vanuit stilstand en nog voor het kruispunt voor mijn auto te kunnen gooien, terwijl ik met 70 kwam aanrijden. Het werd nog mooier toen vervolgens het verkeerslicht weer rood werd voordat meneer erlangs was, dus na toch maar weer een flinke zwieper naar rechts stond hij BIJNA niet meer op twee rijbanen. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_155728486
Twee rijstroken, een voor rechts, ander voor rechtdoor. Een (lesbus) touringcar, moest de bocht naar rechts maken maar die was aardig krap. Hij stond dus half op de rijstrook vokr rechtdoor en half ol rechtsaf zodat die een ruime bocht kon nemen. Daarachter een boze toeterturk die even rechts gaat inhalen en bijna de bus ramt :')

Goed staaltje verkeersinzicht joh.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 10:39:25 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 10:45:18 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155728608
1. Mensen die gedurende 15km op een provinciale weg 50 gaan rijden, met een gigantische stoet auto's achter hen.

2. 15km aan provinciale weg zonder mogelijkheid om in te halen.

3. Bejaarden die niet harder durven dan 50.

4. De maximumsnelheid op de A12

Zo, dat was hem weer :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_155730784
Niet gewoon gaan inhalen en jezelf in een tegenligger boren die niet even aan de kant gaat voor jouw inhaalmanoeuvre :')
  dinsdag 1 september 2015 @ 15:20:38 #254
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_155734048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt misschien prima, maar ze hebben absoluut geen besef hoe het is een vrachtwagen te besturen.

Ik snap ook nooit hoe mensen onder een trailer kunnen fietsen. Dan is er toch al 14 meter vrachtwagen voor je onoplettende neus voorbij gegaan. Maar hey, het is wel de schuld van de vrachtwagen chauffeur :')_!
Dat is wel erg simplistisch gedacht.
Dat kan op zoveel manier fout gaan, en dat kan een fout van de fietser maar ook van de vrachtwagenchauffeur zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luxuria op 01-09-2015 15:33:12 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_155735853
Iemand voor je hebben wiens rechter achterlicht constante knippert en niet afslaat en ook nog bijna stapvoets rijdt op de openbare weg. |:( Blijkt het zo een oud omaatje te zijn met halsdoek en beide handen strak aan het stuur toen ik er voorbij reed.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 16:45:36 ]
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:22:32 #256
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155736716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is wel erg simplistisch gedacht.
Dat kan op zoveel manier fout gaan, en dat kan een fout van de fietser maar ook van de vrachtwagenchauffeur zijn.
Inderdaad, als het om je eigen veiligheid gaat is het misschien wel slim om simplistisch te denken.

Iemand die met 18 meter en 50 ton onderweg is heeft het iets zwaarder als een fietser. Als je dan je voorrang hebt kun je dit wel afdwingen, maar je trekt toch aan het kortste eind als je eronder ligt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_155740084
Afgelopen zondag was weer feest.

Eerst rij ik door een S-bocht, twee rijbanen, een heen, een terug. Aan beide kanten een niet afgesloten fietspad. Komt ik aan, komt er een auto op mijn weghelft op mij af rijden. Ze sneed de bocht dusdanig af dat ze volledig, met alle 4 de wielen, op mijn helft reed. Ik kon niet uitwijken omdat er rechts van mij een fietser reed. Ze week gelukkig net op tijd uit anders had ik een frontale aanrijding gehad. Ik stond al vol in de remmen, het ging maar net goed. Ze reed ook zeker te hard. Je mag daar 50 terwijl je de bocht eigenlijk maar met 30 goed kan nemen. Ze ging zeker over de 50.

Paar uur later, ik rij achter een auto waarvan de linker achterband lek is. De baan gaat van 1 naar 2 rijstroken. Ik deed mijn raam open en zei dat haar linker achterband lek was. Ze bedankte mij, reed daarna langs een tankstation en sloeg rechtsaf de snelweg op.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_155740448
Vandaag alweer een ongeluk bij Breukelen op de A2. Onze overheid heeft ervoor gekozen om 5 stroken te bouwen, een snelheid van 100km/u en een traject controlle.

Hoe ziet dat eruit? Vijf rijen auto's die met minimaal verschil naast elkaar rijden.

Waarom kunnen er dan altijd weer een paar niet normaal doen?

Rechts inhalen, van strook wisselen als een f1 coureur. Bumper kleven, kom op.

Ik ben ervan overtuigd dat daar de ongevallen van komen.
.
pi_155740562
Fietsers die al dromend steeds verder naar links gaan rijden. En dan boos worden als ik toeter omdat zij volledig op de verkeerde helft van het fietspad rijden en ik geen frontale botsing wil. Of omdat ik ze in wil halen.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 september 2015 @ 20:31:19 #260
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155741857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 19:49 schreef Buurpoes het volgende:
Fietsers die al dromend steeds verder naar links gaan rijden. En dan boos worden als ik toeter omdat zij volledig op de verkeerde helft van het fietspad rijden en ik geen frontale botsing wil. Of omdat ik ze in wil halen.
Heb jij een toeter op je fiets?? Dat wil ik soms ook wel, een soort van misthoorn voor mensen die niet in staat blijken een bel te horen :)
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_155742317
Ik moet als ik 's-avonds richting huis rijd vaak invoegen in de file op de provinciale weg. Gisteren ook weer. Natuurlijk stopt mijn voorganger pal bij het begin van de invoegstrook om in te voegen terwijl er een hele stoet auto's achter hem aan komt. Nadat ik hem heb gepasseerd rijd ik door tot ongeveer driekwart van de invoegstrook. Daar zag ik een mooi gaatje. Terwijl ik tussen die twee stapvoets rijdende auto's probeer in te voegen trapt de voorste van die twee zonder zichtbare aanleiding op de rem (de auto's achter mij wilden blijkbaar ook liever allemaal al bij het begin van de invoegstrook invoegen) en blijft stil staan tot er een gat van een meter of vijftig zit tussen hem en de auto voor hem.
Waarom? Is het niet veel handiger om, als je ziet dat er niets meer voor je gaat invoegen, en er wel veel mensen moeite doen om achter je in te voegen, zo snel mogelijk het gat tot je voorganger dicht te rijden zodat er achter je ruimte onstaat om in te voegen?
pi_155742439
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef JaapB het volgende:

[..]

Heb jij een toeter op je fiets?? Dat wil ik soms ook wel, een soort van misthoorn voor mensen die niet in staat blijken een bel te horen :)

En zoiets is nog steeds te koop! Google eens op sirene en fiets.
  dinsdag 1 september 2015 @ 20:52:31 #263
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_155742541
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:49 schreef deezler het volgende:

[..]


En zoiets is nog steeds te koop! Google eens op sirene en fiets.
Nou doe dat maar niet, zo eentje rijd er al filmend al in de stad Groningen: Hoi Colinda,
Was gezellig om vanmorgen even bij te praten. (en te kort :) )

Ik zoek wel zo'n voetbaltoeter/luchthoorn en moet dan vermoedelijk ook een AED in de fietstas doen om betrokkenen weer op weg te helpen :P
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  dinsdag 1 september 2015 @ 20:56:28 #264
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155742661
smorgens vroeg op weg naar het werk op een 100 km weg met maar één rijbaan achter een vrachtwagen zitten die maar 80 mag ;( en inhalen mag niet.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_155742697
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef JaapB het volgende:

[..]

Heb jij een toeter op je fiets?? Dat wil ik soms ook wel, een soort van misthoorn voor mensen die niet in staat blijken een bel te horen :)
Bromfiets. :D
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:00:33 #266
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155742831
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:56 schreef WEST het volgende:
smorgens vroeg op weg naar het werk op een 100 km weg met maar één rijbaan achter een vrachtwagen zitten die maar 80 mag ;( en inhalen mag niet.
Indien écht rustig en ruimte; is dat bij mij gewoon 'jammer dan' voor meneer Mag Niet :X

Gelukkig zit ik hier binnen anderhalve km op een autoweg, daarna is het 110 km autosnelweg w/ Helaas niet helemaal 130, maar wel een groot deel ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155742891
Ik vind het altijd wel frappant om te zien dat vrachtwagens precies bij de borden dat het verboden is om in te halen voor vrachtwagens de kriebel in de kont krijgen en hem naar links gooien. Is dat iets met verboden vruchten ofzo :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:07:52 #268
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155743046
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Indien écht rustig en ruimte; is dat bij mij gewoon 'jammer dan' voor meneer Mag Niet :X

Gelukkig zit ik hier binnen anderhalve km op een autoweg, daarna is het 110 km autosnelweg w/ Helaas niet helemaal 130, maar wel een groot deel ^O^
Als het kan wel. Maar gelukkig is het stuk maar 4 km. Maar er voorbij kan niet want het is op dat stuk erg druk. Gaat namelijk van en richting oprit A28
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:09:36 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155743094
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:07 schreef WEST het volgende:

[..]

Als het kan wel. Maar gelukkig is het stuk maar 4 km. Maar er voorbij kan niet want het is op dat stuk erg druk. Gaat namelijk van en richting oprit A28
Ach, 4 km is wel vol te houden, en als het druk is, dan gaat het niet he.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:11:28 #270
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155743150
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ach, 4 km is wel vol te houden, en als het druk is, dan gaat het niet he.. ;)
Daarom, maar irritant is het wel. Laat vrachtwagens op die wegen dan 100 rijden. Op de snelweg kun je er nog voorbij.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:14:08 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155743215
Die dingen mogen nergens 100, en dat wil je ook niet.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:14:42 #272
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_155743234
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:14 schreef Sounddragon het volgende:
Die dingen mogen nergens 100, en dat wil je ook niet.. :)
Dan moeten ze geen éénbaans weg 100 maken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 21:14:54 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155743243
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:56 schreef WEST het volgende:
smorgens vroeg op weg naar het werk op een 100 km weg met maar één rijbaan achter een vrachtwagen zitten die maar 80 mag ;( en inhalen mag niet.
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:33 schreef d4v1d het volgende:
Niet gewoon gaan inhalen en jezelf in een tegenligger boren die niet even aan de kant gaat voor jouw inhaalmanoeuvre :')
:@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_155743258
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:14 schreef WEST het volgende:

[..]

Dan moeten ze geen éénbaans weg 100 maken.
Ach, gratis oefening in geduld. :+
Professioneel gifmenger.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 21:15:55 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155743276
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:15 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ach, gratis oefening in geduld. :+
Ik laat altijd een gaatje vallen die ik vervolgens weer dichtrij :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 2 september 2015 @ 07:37:43 #276
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_155751587
Anti-irritatie: 3 auto's voorgelaten zodat ze niet vastgereden werden door een treintje op de linker strook en 3 keer bedankt met een duimpje of een seintje. Zo kan het ook :)

(disclaimer omdat men hier snel dingen in het negatieve trekt: nee, er had niemand last van en er hoefde niemand voor op de rem. Gewoon de ruimte gepakt die er was)
pi_155751698
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 08:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mhhh, zo'n auto wil ik ook wel!
Wat voot kitcar heb je?
Westfield SEiW

pi_155751851
Hoe lang bouw je daar aan?
  woensdag 2 september 2015 @ 08:57:24 #279
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155752213
Als dit het begin is van een kitcar discussie dan kun je beter een eigen topic openen natuurlijk :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 2 september 2015 @ 09:20:20 #280
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_155752454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad, als het om je eigen veiligheid gaat is het misschien wel slim om simplistisch te denken.

Iemand die met 18 meter en 50 ton onderweg is heeft het iets zwaarder als een fietser. Als je dan je voorrang hebt kun je dit wel afdwingen, maar je trekt toch aan het kortste eind als je eronder ligt.
Soms kun je het gewoon niet voorkomen. Ik ben een keer bijna aangereden toen ik voor een vrachtwachten langsfietste die stilstond bij haaientanden, waar ik op de doorgaande weg fietste en dus voorrang had. Precies toen ik voor de vrachtwagen fietste trok hij op. Het is dat hij me nog net op tijd zag en remde, anders had ik eronder gelegen.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 2 september 2015 @ 10:06:37 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155753148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Soms kun je het gewoon niet voorkomen. Ik ben een keer bijna aangereden toen ik voor een vrachtwachten langsfietste die stilstond bij haaientanden, waar ik op de doorgaande weg fietste en dus voorrang had. Precies toen ik voor de vrachtwagen fietste trok hij op. Het is dat hij me nog net op tijd zag en remde, anders had ik eronder gelegen.
Even oogcontact maken met de chauffeur voor je er voor gaat fietsen dus.
Hetzelfde gebeurt overigens met auto's, lees dit topic er maar op na :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 2 september 2015 @ 10:28:11 #282
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_155753489
Geen constante snelheid kunnen rijden :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_155753566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Geen constante snelheid kunnen rijden :')
Ik ben er zo één
Maar meer dan 10 km p/u bij 120 à 130 gebeurt me niet
pi_155756170
Afgelopen zondag was het goed raak op de snelweg. Allereerst besloot eoa zak in een BMW-cabrio dat de vluchtstrook een extra rijstrook was bedoeld om rechts in te halen. Na die actie ging hij voor onze neus van links naar rechts lopen zwabberen, over doorgetrokken strepen heen en af en toe eens in het midden blijven hangend. Vervolgens wurmde hij zich rechts inhalend door het verkeer heen.

Volgende situatie: aangekomen op een iets rustiger stukje snelweg. Voor ons 2 auto's die pal naast elkaar rijden, net iets onder de vmax. Nou, auto links zal wel eventjes wat gas bijgeven om zijn inhaalactie af te maken en dan naar rechts gaan, toch? Uhm, nee. Hij blijft maar precies de snelheid matchen van de auto rechts en maakt geen enkele aanstalten om in te halen en naar rechts te gaan. De bestuurder lijkt overdreven veel aandacht te hebben voor de auto rechts van hem, je ziet hem verschillende keren naar rechts kijken.

Nou ja, zal wel, het is niet dat we maar 90 rijden en we hebben geen haast. Weinig aan het handje dus. Totdat de linkse auto ineens de rechtse auto van de rechterrijstrook gaat duwen, tot twee keer toe :') . Vervolgens gaat meneer heftig zitten gebaren naar de bestuurder van de rechtse auto om ten lange leste dan tóch maar eens definitief in te halen en op de rechter rijbaan te gaan rijden.

Geen fláúw idee wat de man bezielde. In de tijd dat ze voor ons zaten heeft de rechter auto niks gedaan waardoor de bestuurder van de linker zo over de flos zou kunnen gaan. De inzittenden van beide auto's eens bestudeerd bij het inhalen. In de rechter zaten twee keurige 60-ers, in de linker een op het oog eveneens keurige vader met vrouw en kind op de achterbank. Alleen zijn gedrag was wat minder keurig. Hoe maf ben je als je met je gezin in je auto dat soort capriolen uit gaat halen? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155766229
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 08:17 schreef ambertje90 het volgende:
Hoe lang bouw je daar aan?
Ligt eraan, als je alles compleet hebt en een courante kit bouwt (zoals Westfield, Mev of MK Indy) dan kun je in een paar weken klaar zijn. Maar een nieuwe bouwen is zonde van het geld, komt errug veul BPM bij (reken op 10-15k)
pi_155768244
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef JaapB het volgende:

[..]

Heb jij een toeter op je fiets?? Dat wil ik soms ook wel, een soort van misthoorn voor mensen die niet in staat blijken een bel te horen :)
Zo'n enorme trein/vrachtwagen luchthoorn en dan achter van die op fiets whatsappende scholieren fietsen en dan TOOOOEEEEEEET. :+ Daar wil ik best wel een flinke persluchtfles voor meenemen, of gewoon een bakfiets, dan kan je genoeg lucht meenemen om een paar keer te toeteren. :P

Wegen en fietspaden in dit dorp zijn zo ingericht dat je als fietser nauwelijks andere fietsers in kan halen. Verhoogde fietspaden (op trottoirniveau) die dan net te smal is om er veilig langs te kunnen en stukje van de autorijbaan gebruiken kan dus ook niet.
pi_155768328
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Afgelopen zondag was het goed raak op de snelweg. Allereerst besloot eoa zak in een BMW-cabrio dat de vluchtstrook een extra rijstrook was bedoeld om rechts in te halen. Na die actie ging hij voor onze neus van links naar rechts lopen zwabberen, over doorgetrokken strepen heen en af en toe eens in het midden blijven hangend. Vervolgens wurmde hij zich rechts inhalend door het verkeer heen.

Volgende situatie: aangekomen op een iets rustiger stukje snelweg. Voor ons 2 auto's die pal naast elkaar rijden, net iets onder de vmax. Nou, auto links zal wel eventjes wat gas bijgeven om zijn inhaalactie af te maken en dan naar rechts gaan, toch? Uhm, nee. Hij blijft maar precies de snelheid matchen van de auto rechts en maakt geen enkele aanstalten om in te halen en naar rechts te gaan. De bestuurder lijkt overdreven veel aandacht te hebben voor de auto rechts van hem, je ziet hem verschillende keren naar rechts kijken.

Nou ja, zal wel, het is niet dat we maar 90 rijden en we hebben geen haast. Weinig aan het handje dus. Totdat de linkse auto ineens de rechtse auto van de rechterrijstrook gaat duwen, tot twee keer toe :') . Vervolgens gaat meneer heftig zitten gebaren naar de bestuurder van de rechtse auto om ten lange leste dan tóch maar eens definitief in te halen en op de rechter rijbaan te gaan rijden.

Geen fláúw idee wat de man bezielde. In de tijd dat ze voor ons zaten heeft de rechter auto niks gedaan waardoor de bestuurder van de linker zo over de flos zou kunnen gaan. De inzittenden van beide auto's eens bestudeerd bij het inhalen. In de rechter zaten twee keurige 60-ers, in de linker een op het oog eveneens keurige vader met vrouw en kind op de achterbank. Alleen zijn gedrag was wat minder keurig. Hoe maf ben je als je met je gezin in je auto dat soort capriolen uit gaat halen? :')
Ik denk dat die linkse vmax op de cc reed en de rechter tijdens de inhaalpoging gas ging bijgeven. Maak het ongeveer dagelijks mee.
.
pi_155768340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:59 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zo'n enorme trein/vrachtwagen luchthoorn en dan achter van die op fiets whatsappende scholieren fietsen en dan TOOOOEEEEEEET. :+ Daar wil ik best wel een flinke persluchtfles voor meenemen, of gewoon een bakfiets, dan kan je genoeg lucht meenemen om een paar keer te toeteren. :P

Wegen en fietspaden in dit dorp zijn zo ingericht dat je als fietser nauwelijks andere fietsers in kan halen. Verhoogde fietspaden (op trottoirniveau) die dan net te smal is om er veilig langs te kunnen. Zeker als het zo'n zwabberende langzaam rijdende puber is.
Die vallen dan om en dan heb je een ongeluk. Nee, dankje.
Kort toeteren is meestal afdoende.
Professioneel gifmenger.
pi_155768389
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:02 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die vallen dan om en dan heb je een ongeluk. Nee, dankje.
Kort toeteren is meestal afdoende.
Met een beetje geluk laten ze hun iPhone stuiteren. >:)
pi_155768401
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik denk dat die linkse vmax op de cc reed en de rechter tijdens de inhaalpoging gas ging bijgeven. Maak het ongeveer dagelijks mee.
Ja, hopeloos is dat... Rijd je met 120 toe op je voorganger, kom je er met 140 met moeite voorbij.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 2 september 2015 @ 22:30:02 #291
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155773071
Godsamme. Ik rij op een vrij lange in/uitvoeger, V-max 100, en ik zie verderop een auto ook uitvoegen. Ineens denk ik, die komt wel heel snel dichterbij... Rijdt die fucking idioot echt 55-60. Ruim voor het puntstuk en de bocht de snelweg af. Dus ik in de ankers. Vervolgens binnen de bebouwde kom echt met 40 verder rijden, slingeren als een gek. Wat de... :')
pi_155773365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:30 schreef BigSmurf het volgende:
Godsamme. Ik rij op een vrij lange in/uitvoeger, V-max 100, en ik zie verderop een auto ook uitvoegen. Ineens denk ik, die komt wel heel snel dichterbij... Rijdt die fucking idioot echt 55-60. Ruim voor het puntstuk en de bocht de snelweg af. Dus ik in de ankers. Vervolgens binnen de bebouwde kom echt met 40 verder rijden, slingeren als een gek. Wat de... :')
lol, wellicht zag ik dezelfde, was het een bellende moslima, met die kinderen los achterin? in een oude Clio, gek in de tunnel haalde ze zeker wel 120.
.
pi_155775732
Van die figuren, die zich bij wegversmallingen consequent er doorheen persen als het duidelijk de beurt aan de tegenligger is. En dan ook nog heel schijnheilig gaan bedanken, alsof de ander alleen uit pure goedheid vol in het anker gegaan is :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155776437
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:45 schreef BlackLining het volgende:
Van die figuren, die zich bij wegversmallingen consequent er doorheen persen als het duidelijk de beurt aan de tegenligger is. En dan ook nog heel schijnheilig gaan bedanken, alsof de ander alleen uit pure goedheid vol in het anker gegaan is :')
Haha, herkenbaar. Misplaatste dankbaarheid nadat ze volgas vast op het midden gaan rijden en daar dan blijven rijden. Dan gaat er bij mij niet eens meer een handje terug omhoog, maar zet ik m'n beste :') -gezicht op.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 3 september 2015 @ 00:20:03 #295
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155776525
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Misplaatste dankbaarheid nadat ze volgas vast op het midden gaan rijden en daar dan blijven rijden. Dan gaat er bij mij niet eens meer een handje terug omhoog, maar zet ik m'n beste :') -gezicht op.
Hoe is het met je rijbewijs?.. :)
Mag je inmiddels alweer de weg op?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155778492
quote:
5s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:20 schreef Tism het volgende:

[..]

Hoe is het met je rijbewijs?.. :)
Mag je inmiddels alweer de weg op?.. :)
Mijn rijbewijs? Nee, dat was gewoon een hypothetische vraag. Ik ben 'm nog nooit kwijt geweest.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 3 september 2015 @ 07:16:18 #297
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_155778801
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Misplaatste dankbaarheid nadat ze volgas vast op het midden gaan rijden en daar dan blijven rijden. Dan gaat er bij mij niet eens meer een handje terug omhoog, maar zet ik m'n beste :') -gezicht op.
Ik doe zelf vaak een handje om hoog als sorry bij een onhandige actie. Misschien doen ze zoiets?
Ok stelletje hokboeren
pi_155778803
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:55 schreef eRKa het volgende:
Ligt eraan, als je alles compleet hebt en een courante kit bouwt (zoals Westfield, Mev of MK Indy) dan kun je in een paar weken klaar zijn. Maar een nieuwe bouwen is zonde van het geld, komt errug veul BPM bij (reken op 10-15k)
Hoe heb jij het dan gedaan?
pi_155778811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:45 schreef BlackLining het volgende:
Van die figuren, die zich bij wegversmallingen consequent er doorheen persen als het duidelijk de beurt aan de tegenligger is.
ook mooi:
pi_155783312
Vandaag al weer de derde keer in twee weken dat ik mijn auto op wil laden en de laadplekken bij de laadpaal bezet zijn door niet op te laden auto's...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 12:36:45 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155783549
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 12:26 schreef Gftw het volgende:
Vandaag al weer de derde keer in twee weken dat ik mijn auto op wil laden en de laadplekken bij de laadpaal bezet zijn door niet op te laden auto's...
Gewoon zodanig parkeren dat je wel kan opladen, en de politie bellen :Y

Volgens mij mag dat niet eens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')