Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"?quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?
Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen
Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo?quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?
Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen
Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:05 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"?
Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijfquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo?Als je een bestuurder bent die dat moet, heb je des te meer gemak en rust in je rijden van een automaat
![]()
Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb geredenquote:Sowieso zijn de mensen die afgeven op automatenbakken vaak ook de mensen die er nog nooit langere tijd mee hebben gereden. Het is gewoon heel fijn en relaxed rijden.. en de kritiek dat hij 'nooit schakelt als jij dat wilt' is ook een beetje achterhaald; als je heel lichtjes je gas iets loslaat (als in; niet meer laten trekken), schakelt een automaat gewoon direkt op. Terugschakelen kun je anytime met een tikkie tegen de pook, of hem een standje terugzetten indien noodzakelijk.
Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnenquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen.) .. In de stad valt er genoeg te kijken. Snelwegen vind ik saaie stukken weg.
[..]
Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijf
[..]
Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb gereden
Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slechtquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnenJe hoeft alleen maar op het verkeer te letten, de rest wordt geregeld
![]()
Ik durf het nog een stapje ver te brengen trouwens; ik vind dat iedereen die net een rijbewijs haalt het eerste half jaar ofzo beter af zou zijn in een automaat, want dan heb je het 'lastigste', het schakelen en versnelling kiezen, niet, en kun je je dus veel beter focussen op wat écht belangrijk is; het verkeer, en het niet veroorzaken van brokken.
Mjah, de eerste 5 minuten, áls het al zo lang duurtquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slecht) maar heb dus echt geen moeite met schakelen. Heel af en toe maak ik de fout dat ik hem doorschuif van zn 4 naar 3 ipv 5 omdat ik niet ver genoeg naar rechtsboven ga. . Maar dat komt denk ik omdat elke schakelbak net iets anders werkt, ik ben niet één specefieke schakelbak gewend. Maar ik denk dat als jij opeens in een andere auto zou rijden opeens het in het begin ook even wennen is
Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:43 schreef Simterklaas het volgende:
Gisteren nog zo'n domme doos die achter mijn busje bleef staan terwijl ik achteruit aan het rijden was
Bedrijfslogo is nou ook niet bepaald onduidelijk en bijna iedereen ter wereld weet wat het is.
Niets.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?
Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
Als je op de snelweg rijdt gaat ie naar top gear zodra je bent ingevoegd, en dan raak je die pook niet meer aan tot je de afrit neemt. En to be honest word je met een moderne 6 bak toch helemaal debiel van dat schakelen de hele tijd als je binnen de kom rijdt.. geef mij maar een automaat.
Iets dat ik snel door had, gewoon lekker blijven staan, ze gaan vanzelf wel achteruit. 't Is voor mij toch werktijd.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
en dan chagrijnig naar de vrachtwagenchauffeur kijken uiteraardquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.
Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:31 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Niets.
Het gaat hier ook niet om voorrangsregels, maar ik moest even 2 seconden op de stoep omdat ik anders de weg blokkeerde. Veel mensen letten gewoon totaal niet op en hebben een soort tunnelvisie (mede dankzij de smartphones)
Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.
En dan rijden die vrachtwagens ook nog eens harder dan 80 km/h terwijl dat helemaal niet mag.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
Ik gaf een paar weken geleden een vrachtwagen (nogal lang) voorrang op een rotonde terwijl ik voorrang had. Het getoeter achter mequote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:04 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is het gewenste toerental tijdens het rijden? (Negeer snelweg want dan zitten we er ver boven)
Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:08 schreef Light het volgende:
[..]
Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.
Zou je de situatie uit willen leggen?
Op een 50-weg rijd ik gewoon 50 (volgens mijn gps), en bij mijn auto met automatische 4-bak betekent dat 1750 toeren in de derde versnelling.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf?
Ja, zou ik ook doen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
Dan snap ik het stukje zuinigheid niet. Met 90 zit je nog niet eens in de buurt van je maximale koppel in 5 of 6, terugschakelen en gewoon inhalen kost juist minder brandstof.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
Die vrouw liep ineens de stoep op, terwijl ik al bezig was met achteruit de stoep op rijden, dus mijn bedoeling was wel duidelijk. Toen ik toeterde begreep ze het pas volgens mij. Het is gewoon dom om achter een busje dat achteruit rijdt te lopen en/of te staan, dat weet iedereen. Überhaupt wat voor auto dan ook.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, zou ik ook doen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je dan verwacht dat iemand die achter je staat achteruit hoort te gaan.
Hoe heb je je bedoelingen kenbaar gemaakt?
En ik snap ook niet wat dat logo er mee te maken heeft. UPS? PostNL?
Maakt niet direct persé je bedoelingen duidelijk.
En nu snap ik em wel.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:45 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Die vrouw liep ineens de stoep op, terwijl ik al bezig was met achteruit de stoep op rijden, dus mijn bedoeling was wel duidelijk. Toen ik toeterde begreep ze het pas volgens mij. Het is gewoon dom om achter een busje dat achteruit rijdt te lopen en/of te staan, dat weet iedereen. Überhaupt wat voor auto dan ook.
Als bezorger moet je wel eens rare toeren uithalen om ergens tijdelijk te kunnen staan, dat bedoel ik meer met het logo. Mensen kunnen dat dus wel enigszins verwachten. Ik denk dat die vrouw gewoon niet zo snugger was
Wat een idioot.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
En nu snap ik em wel.
Mensen zijn af en toe idd echt compleet achterlijk.
Heb zelfs wel eens meegemaakt dat toen ik met de vrachtwagen een oplegger aan wilde koppelen er iemand tussendoor liep.
Ben heel blij dat ik hem zag en ben gestopt, was anders een aardige smeerboel geworden én had jarenlange slapeloze nachten opgeleverd......
Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden?quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan snap ik het stukje zuinigheid niet. Met 90 zit je nog niet eens in de buurt van je maximale koppel in 5 of 6, terugschakelen en gewoon inhalen kost juist minder brandstof.
Maar zie dat maar eens aan die zuinigheidsfreaks uit te leggen met hun dogma's. Een laag toerental is niet automatisch een lager verbruik...
Dat zijn niet veel variabelenquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:26 schreef Light het volgende:
[..]
Op een 50-weg rijd ik gewoon 50 (volgens mijn gps), en bij mijn auto met automatische 4-bak betekent dat 1750 toeren in de derde versnelling.
Met een andere auto krijg je andere antwoorden. En als je niet uitgaat van een vlakke weg maar meer heuvelachtig terrein, is het goed mogelijk dat je een lagere versnelling moet gebruiken om te zorgen dat de motor soepel blijft lopen.quote:
Jeetje, jij zal wel niet veel persoonlijke vragen krijgen in je leven.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:43 schreef Light het volgende:
[..]
Met een andere auto krijg je andere antwoorden. En als je niet uitgaat van een vlakke weg maar meer heuvelachtig terrein, is het goed mogelijk dat je een lagere versnelling moet gebruiken om te zorgen dat de motor soepel blijft lopen.
Vaak zie ik het wel, knipperlichten gaan aan en dan maken ze een rare slinger om die trailer wat scheef te zetten en dan rem altijd vroeg af, zodat er genoeg ruimte is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
Denk dat hij eerder bedoelt dat je in het optimale koppelgebied (groen) moet rijden. Helaas hebben alleen vrachtwagens en (oudere) Saabs deze voorziening.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden?![]()
Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
Ik bedoelde dat het koppel belangrijk is als je wilt accellereren, bij constante snelheid maakt het niet uit, maar als je volgas gaat met een niet noemenswaardig toerental dan trekt 'ie natuurlijk voor geen meter, maar het brandstofgebruik is natuurlijk veel hoger.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden?![]()
Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Simterklaas het volgende:
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
Ik lap nooit de verkeersregels aan mijn laars, omdat ik niet echt zin heb in een boete.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.
Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
http://forum.flitsservice.nl/post3989112.html#p3989112
En wat is het op de stoep laten staan van je motorvoertuig dan? (Artikel 10 , R315B 90 euro)quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:55 schreef Simterklaas het volgende:
Ik lap nooit de verkeersregels aan mijn laars, omdat ik niet echt zin heb in een boete.
Nee dat *moet* natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:55 schreef Simterklaas het volgende:
Je hebt bijvoorbeeld ook wegen waar je het fietspad op moet rijden, omdat er geen parkeerhavens zijn.
Moet ik dan midden op een doorgaande weg gaan staan? Ik kan er ook niets aan doen dat die mensen in zo'n straat wonenquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee dat *moet* natuurlijk niet.
Beide wagens hebben een flinke lading vrijstellingen, maar dat weten de meeste mensen helaas niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.
Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
http://forum.flitsservice.nl/post3989112.html#p3989112
In de straat die je laat zien kan dat prima, achteropkomend verkeer kan over de middenberm heen. En als je moet bezorgen in een straat met een verbod stil te staan of een zo smalle rijbaan dat je de boel hindert dan moet je elders je voertuig neerzetten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:02 schreef Simterklaas het volgende:
Moet ik dan midden op een doorgaande weg gaan staan? Ik kan er ook niets aan doen dat die mensen in zo'n straat wonen
Wat voor vrijstellingen krijg je dan als pakjesbezorger?quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Beide wagens hebben een flinke lading vrijstellingen, maar dat weten de meeste mensen helaas niet.
Volgende keer als je er langs loopt als ie ergens staat eens bij de voorruit kijken, ligt ie gewoon zichtbaar klaar.
Ik zou inderdaad midden op weg kunnen gaan staan, maar mensen stellen dat niet echt op prijs.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:42 schreef ambertje90 het volgende:
Die wagens hebben geen vrijstelling voor het parkeren op het fietspad, of voor een uitrit.
[..]
In de straat die je laat zien kan dat prima, achteropkomend verkeer kan over de middenberm heen. En als je moet bezorgen in een straat met een verbod stil te staan of een zo smalle rijbaan dat je de boel hindert dan moet je elders je voertuig neerzetten.
Ja dat is je werk. Ik laat me door mijn werkgever toch ook niet dwingen om de regels te overtreden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:58 schreef Simterklaas het volgende:
Die van PostNL hebben elke dag rond de 200 (!) adressen en 200-300 pakjes, vandaar dat ze soms rare toeren uithalen.
In woonwijken met smalle straten zet ik 'm gewoon midden op straat als er geen plek is, omdat ik toch binnen 1 of 2 minuten weer weg ben. Op doorgaande wegen ga ik altijd zoveel mogelijk aan de kant. Meeste pakjes zijn ook niet zo groot, ja.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:10 schreef ambertje90 het volgende:
Waarom zoek je naar parkeermogelijkheden, je wil toch alleen lossen? Of heb je zulke kleine pakjes?
[..]
Ja dat is je werk. Ik laat me door mijn werkgever toch ook niet dwingen om de regels te overtreden.
Ah vandaar, ja dan parkeer jij dus bij het bezorgen. En zal je een plek moeten zoeken waar dat mag. Sterker nog, je zal er dan soms ook nog voor moeten betalen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:18 schreef Simterklaas het volgende:
Meeste pakjes zijn ook niet zo groot, ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |