abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155464360
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:05:23 #2
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_155464638
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?

Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen :')
Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"? :')
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:07:29 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155464690
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?

Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen :')
Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo? :+ Als je een bestuurder bent die dat moet, heb je des te meer gemak en rust in je rijden van een automaat ;)

Als je op de snelweg rijdt gaat ie naar top gear zodra je bent ingevoegd, en dan raak je die pook niet meer aan tot je de afrit neemt. En to be honest word je met een moderne 6 bak toch helemaal debiel van dat schakelen de hele tijd als je binnen de kom rijdt.. geef mij maar een automaat.

Sowieso zijn de mensen die afgeven op automatenbakken vaak ook de mensen die er nog nooit langere tijd mee hebben gereden. Het is gewoon heel fijn en relaxed rijden.. en de kritiek dat hij 'nooit schakelt als jij dat wilt' is ook een beetje achterhaald; als je heel lichtjes je gas iets loslaat (als in; niet meer laten trekken), schakelt een automaat gewoon direkt op. Terugschakelen kun je anytime met een tikkie tegen de pook, of hem een standje terugzetten indien noodzakelijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155464804
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:05 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"? :')
Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen. :P ) .. In de stad valt er genoeg te doen. Snelwegen vind ik saaie stukken weg.

quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo? :+ Als je een bestuurder bent die dat moet, heb je des te meer gemak en rust in je rijden van een automaat ;)
Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijf
quote:
Sowieso zijn de mensen die afgeven op automatenbakken vaak ook de mensen die er nog nooit langere tijd mee hebben gereden. Het is gewoon heel fijn en relaxed rijden.. en de kritiek dat hij 'nooit schakelt als jij dat wilt' is ook een beetje achterhaald; als je heel lichtjes je gas iets loslaat (als in; niet meer laten trekken), schakelt een automaat gewoon direkt op. Terugschakelen kun je anytime met een tikkie tegen de pook, of hem een standje terugzetten indien noodzakelijk.
Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb gereden :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 15:19:23 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:19:33 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155465096
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:11 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen. :P ) .. In de stad valt er genoeg te kijken. Snelwegen vind ik saaie stukken weg.

[..]

Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijf

[..]

Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb gereden :P
Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnen ;) Je hoeft alleen maar op het verkeer te letten, de rest wordt geregeld ^O^

Ik durf het nog een stapje ver te brengen trouwens; ik vind dat iedereen die net een rijbewijs haalt het eerste half jaar ofzo beter af zou zijn in een automaat, want dan heb je het 'lastigste', het schakelen en versnelling kiezen, niet, en kun je je dus veel beter focussen op wat écht belangrijk is; het verkeer, en het niet veroorzaken van brokken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155465252
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnen ;) Je hoeft alleen maar op het verkeer te letten, de rest wordt geregeld ^O^

Ik durf het nog een stapje ver te brengen trouwens; ik vind dat iedereen die net een rijbewijs haalt het eerste half jaar ofzo beter af zou zijn in een automaat, want dan heb je het 'lastigste', het schakelen en versnelling kiezen, niet, en kun je je dus veel beter focussen op wat écht belangrijk is; het verkeer, en het niet veroorzaken van brokken.
Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slecht :@) maar heb dus echt geen moeite met schakelen. Heel af en toe maak ik de fout dat ik hem doorschuif van zn 4 naar 3 ipv 5 omdat ik niet ver genoeg naar rechtsboven ga. . Maar dat komt denk ik omdat elke schakelbak net iets anders werkt, ik ben niet één specefieke schakelbak gewend. Maar ik denk dat als jij opeens in een andere auto zou rijden opeens het in het begin ook even wennen is :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 15:25:51 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:37:47 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155465822
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:23 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slecht :@) maar heb dus echt geen moeite met schakelen. Heel af en toe maak ik de fout dat ik hem doorschuif van zn 4 naar 3 ipv 5 omdat ik niet ver genoeg naar rechtsboven ga. . Maar dat komt denk ik omdat elke schakelbak net iets anders werkt, ik ben niet één specefieke schakelbak gewend. Maar ik denk dat als jij opeens in een andere auto zou rijden opeens het in het begin ook even wennen is :P
Mjah, de eerste 5 minuten, áls het al zo lang duurt :) Ik rijd dan ook pas een jaar of 25 in van alles nog wat, variërend van motorfiets tot 270 ton zwaartransport (over de openbare weg) ;) Ik was ook altijd een schakelfan.. tót ik automaat ging rijden. In een vrachtwagen vind ik een automaat overigens nog steeds aids². Distri en licht spul gaat wel, maar als je zwaar bent vind ik het helemaal niks.
pi_155466445
Die motorfietsen moet ie maar mee stoppen :+
pi_155467982
Gisteren nog zo'n domme doos die achter mijn busje bleef staan terwijl ik achteruit aan het rijden was :(
Bedrijfslogo is nou ook niet bepaald onduidelijk en bijna iedereen ter wereld weet wat het is.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_155469261
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:43 schreef Simterklaas het volgende:
Gisteren nog zo'n domme doos die achter mijn busje bleef staan terwijl ik achteruit aan het rijden was :(
Bedrijfslogo is nou ook niet bepaald onduidelijk en bijna iedereen ter wereld weet wat het is.
Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?
pi_155469569
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?
Niets.

Het gaat hier ook niet om voorrangsregels, maar ik moest even 2 seconden op de stoep omdat ik anders de weg blokkeerde. Veel mensen letten gewoon totaal niet op en hebben een soort tunnelvisie (mede dankzij de smartphones)
pi_155470246
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 17:52:12 ]
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 18:25:50 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155471420
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
Als je op de snelweg rijdt gaat ie naar top gear zodra je bent ingevoegd, en dan raak je die pook niet meer aan tot je de afrit neemt. En to be honest word je met een moderne 6 bak toch helemaal debiel van dat schakelen de hele tijd als je binnen de kom rijdt.. geef mij maar een automaat.
Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden :')
Iets dat ik snel door had, gewoon lekker blijven staan, ze gaan vanzelf wel achteruit. 't Is voor mij toch werktijd. :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155473029
quote:
en dan chagrijnig naar de vrachtwagenchauffeur kijken uiteraard

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 19:15:26 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:38:05 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155473853
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.
Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.
pi_155473906
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:31 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Niets.

Het gaat hier ook niet om voorrangsregels, maar ik moest even 2 seconden op de stoep omdat ik anders de weg blokkeerde. Veel mensen letten gewoon totaal niet op en hebben een soort tunnelvisie (mede dankzij de smartphones)
Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.
Zou je de situatie uit willen leggen?
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 19:40:10 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155473933
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.
Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:55:45 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155474572
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
pi_155474766
quote:
3s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
En dan rijden die vrachtwagens ook nog eens harder dan 80 km/h terwijl dat helemaal niet mag.
Wordt het éxtra duur om in te halen.
pi_155474911
Wat is het gewenste toerental tijdens het rijden? (Negeer snelweg want dan zitten we er ver boven :Y) )
pi_155474947
Of nou ja "we"... Ik laat mij wel eens vastrijden achter een langzaam rijdende auto of zelfs vrachtwaggel dus ik doe sowieso al niet mee
pi_155474959
quote:
Ik gaf een paar weken geleden een vrachtwagen (nogal lang) voorrang op een rotonde terwijl ik voorrang had. Het getoeter achter me :')
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_155475060
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:04 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is het gewenste toerental tijdens het rijden? (Negeer snelweg want dan zitten we er ver boven :Y) )
Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.
pi_155475189
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:08 schreef Light het volgende:

[..]

Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.
Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf? :o
pi_155475311
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.
Zou je de situatie uit willen leggen?
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
pi_155479271
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf? :o
Op een 50-weg rijd ik gewoon 50 (volgens mijn gps), en bij mijn auto met automatische 4-bak betekent dat 1750 toeren in de derde versnelling.
pi_155479666
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?
Ja, zou ik ook doen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je dan verwacht dat iemand die achter je staat achteruit hoort te gaan.
Hoe heb je je bedoelingen kenbaar gemaakt?
En ik snap ook niet wat dat logo er mee te maken heeft. UPS? PostNL?
Maakt niet direct persé je bedoelingen duidelijk.
pi_155480439
quote:
3s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan snap ik het stukje zuinigheid niet. Met 90 zit je nog niet eens in de buurt van je maximale koppel in 5 of 6, terugschakelen en gewoon inhalen kost juist minder brandstof.
Maar zie dat maar eens aan die zuinigheidsfreaks uit te leggen met hun dogma's. Een laag toerental is niet automatisch een lager verbruik...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155480442
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja, zou ik ook doen.
Maar ik snap nog steeds niet waarom je dan verwacht dat iemand die achter je staat achteruit hoort te gaan.
Hoe heb je je bedoelingen kenbaar gemaakt?
En ik snap ook niet wat dat logo er mee te maken heeft. UPS? PostNL?
Maakt niet direct persé je bedoelingen duidelijk.
Die vrouw liep ineens de stoep op, terwijl ik al bezig was met achteruit de stoep op rijden, dus mijn bedoeling was wel duidelijk. Toen ik toeterde begreep ze het pas volgens mij. Het is gewoon dom om achter een busje dat achteruit rijdt te lopen en/of te staan, dat weet iedereen. Überhaupt wat voor auto dan ook.

Als bezorger moet je wel eens rare toeren uithalen om ergens tijdelijk te kunnen staan, dat bedoel ik meer met het logo. Mensen kunnen dat dus wel enigszins verwachten. Ik denk dat die vrouw gewoon niet zo snugger was :')
pi_155480669
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:45 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Die vrouw liep ineens de stoep op, terwijl ik al bezig was met achteruit de stoep op rijden, dus mijn bedoeling was wel duidelijk. Toen ik toeterde begreep ze het pas volgens mij. Het is gewoon dom om achter een busje dat achteruit rijdt te lopen en/of te staan, dat weet iedereen. Überhaupt wat voor auto dan ook.

Als bezorger moet je wel eens rare toeren uithalen om ergens tijdelijk te kunnen staan, dat bedoel ik meer met het logo. Mensen kunnen dat dus wel enigszins verwachten. Ik denk dat die vrouw gewoon niet zo snugger was :')
En nu snap ik em wel. :)
Mensen zijn af en toe idd echt compleet achterlijk.
Heb zelfs wel eens meegemaakt dat toen ik met de vrachtwagen een oplegger aan wilde koppelen er iemand tussendoor liep.
Ben heel blij dat ik hem zag en ben gestopt, was anders een aardige smeerboel geworden én had jarenlange slapeloze nachten opgeleverd......
pi_155480770
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

En nu snap ik em wel. :)
Mensen zijn af en toe idd echt compleet achterlijk.
Heb zelfs wel eens meegemaakt dat toen ik met de vrachtwagen een oplegger aan wilde koppelen er iemand tussendoor liep.
Ben heel blij dat ik hem zag en ben gestopt, was anders een aardige smeerboel geworden én had jarenlange slapeloze nachten opgeleverd......
Wat een idioot.
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:02:04 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155481181
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan snap ik het stukje zuinigheid niet. Met 90 zit je nog niet eens in de buurt van je maximale koppel in 5 of 6, terugschakelen en gewoon inhalen kost juist minder brandstof.
Maar zie dat maar eens aan die zuinigheidsfreaks uit te leggen met hun dogma's. Een laag toerental is niet automatisch een lager verbruik...
Sinds wanneer moet je op je max. koppel rijden om zuinig te rijden? :?

Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
pi_155481480
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:26 schreef Light het volgende:

[..]

Op een 50-weg rijd ik gewoon 50 (volgens mijn gps), en bij mijn auto met automatische 4-bak betekent dat 1750 toeren in de derde versnelling.
Dat zijn niet veel variabelen
pi_155483324
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zijn niet veel variabelen
Met een andere auto krijg je andere antwoorden. En als je niet uitgaat van een vlakke weg maar meer heuvelachtig terrein, is het goed mogelijk dat je een lagere versnelling moet gebruiken om te zorgen dat de motor soepel blijft lopen.
pi_155484257
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:43 schreef Light het volgende:

[..]

Met een andere auto krijg je andere antwoorden. En als je niet uitgaat van een vlakke weg maar meer heuvelachtig terrein, is het goed mogelijk dat je een lagere versnelling moet gebruiken om te zorgen dat de motor soepel blijft lopen.
Jeetje, jij zal wel niet veel persoonlijke vragen krijgen in je leven.

"En Light, houd jij van naar de bioscoop gaan?"

"Nou ik vind films leuks"
"Of nou ja dat is niet waar want niet alle films zijn leuk, veel variabelen. En het ligt er aan hoe lang een film duurt. En of er bijvoorbeeld geluid bij zit, kleur? Volume. Of ondertiteling en als die er bij zit moet die wel synchroon lopen, en in het Nederlands. Engels mag ook, als je dat natuurlijk kan he. Ow en wel de goede tekst. Dus je ziet wel, niet altijd leuk! Maar soms wel, ligt er aan".

"Dus ik heb geen mening of voorkeur met films maar ik vind een uitje wel leuk. Of nou dat is niet waar, dat ligt er aan wat je wanneer gaat doen met wie en waar en waarom. Zo is een bioscoop leuk maar niet om 2 uur snachts als je de dag er na naar school moet en zeker niet als je 200 km verder op gaat, op de fiets! En er is wel eens een schietpartij in een bioscoop geweest en dat vind ik dan niet leuk. Nou, wel in een film maar niet in het echt, of ik zou bijvoorbeeld gered moeten worden dan weer wel graag. Dus je ziet, ik vind niks leuk en niks niet leuk, maar soms wel. Ligt er aan, is geen antwoord op te geven"
pi_155487145
quote:
Vaak zie ik het wel, knipperlichten gaan aan en dan maken ze een rare slinger om die trailer wat scheef te zetten en dan rem altijd vroeg af, zodat er genoeg ruimte is.

De keren dat een axhterligger er bij mij bijna inlag is dan niet te tellen meer. Toppunt iemand die een keer wilde inhalen, om pas naast mij de vrachtwagen te zien.
.
pi_155489258
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn hok heeft zijn max koppel ergens rond de 3600 dacht ik, maar loopt het zuinigst als ik 90 rijd, en dan loopt ie ergens rond de 2600 Rpm volgens mij. Dat is overigens een 2.2 oldskool knikkerdiesel met een 4 bak automaat, en geen 6 roer injectiediesel.
Denk dat hij eerder bedoelt dat je in het optimale koppelgebied (groen) moet rijden. Helaas hebben alleen vrachtwagens en (oudere) Saabs deze voorziening.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_155489358
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het koppel belangrijk is als je wilt accellereren, bij constante snelheid maakt het niet uit, maar als je volgas gaat met een niet noemenswaardig toerental dan trekt 'ie natuurlijk voor geen meter, maar het brandstofgebruik is natuurlijk veel hoger.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155489520
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:15 schreef Simterklaas het volgende:
Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.

Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
http://forum.flitsservice.nl/post3989112.html#p3989112
pi_155489577
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nee, dan blijf je met je paard op de rijbaan staan en laat je je pieten dat pakje door de schoorsteen gooien.

Waarom denken pakketbezorgers dat ze verkeersregels aan de laars mogen lappen? Ik kwam een aardig voorbeeld tegen bij de buren.
Ik lap nooit de verkeersregels aan mijn laars, omdat ik niet echt zin heb in een boete.
Ik ga altijd juist zoveel mogelijk aan de kant, behalve als het echt niet anders kan.

Je hebt bijvoorbeeld ook wegen waar je het fietspad op moet rijden, omdat er geen parkeerhavens zijn. Dit mag natuurlijk ook niet, maar in zo'n geval knijpt de politie heus wel een oogje dicht. Een voorbeeld is de Zandvoorterweg in Aerdenhout (zie streetview).
pi_155489639
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:55 schreef Simterklaas het volgende:
Ik lap nooit de verkeersregels aan mijn laars, omdat ik niet echt zin heb in een boete.
En wat is het op de stoep laten staan van je motorvoertuig dan? (Artikel 10 , R315B 90 euro)

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:55 schreef Simterklaas het volgende:

Je hebt bijvoorbeeld ook wegen waar je het fietspad op moet rijden, omdat er geen parkeerhavens zijn.
Nee dat *moet* natuurlijk niet.
pi_155489663
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]

Nee dat *moet* natuurlijk niet.
Moet ik dan midden op een doorgaande weg gaan staan? Ik kan er ook niets aan doen dat die mensen in zo'n straat wonen :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:04:21 #43
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_155489683
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Beide wagens hebben een flinke lading vrijstellingen, maar dat weten de meeste mensen helaas niet.
Volgende keer als je er langs loopt als ie ergens staat eens bij de voorruit kijken, ligt ie gewoon zichtbaar klaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_155490139
Die wagens hebben geen vrijstelling voor het parkeren op het fietspad, of voor een uitrit.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:02 schreef Simterklaas het volgende:

Moet ik dan midden op een doorgaande weg gaan staan? Ik kan er ook niets aan doen dat die mensen in zo'n straat wonen :P
In de straat die je laat zien kan dat prima, achteropkomend verkeer kan over de middenberm heen. En als je moet bezorgen in een straat met een verbod stil te staan of een zo smalle rijbaan dat je de boel hindert dan moet je elders je voertuig neerzetten.
pi_155490211
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Beide wagens hebben een flinke lading vrijstellingen, maar dat weten de meeste mensen helaas niet.
Volgende keer als je er langs loopt als ie ergens staat eens bij de voorruit kijken, ligt ie gewoon zichtbaar klaar.
Wat voor vrijstellingen krijg je dan als pakjesbezorger?
pi_155490329
Sommige postbestellers krijgen vrijstelling ontheffing van RVV 59 zodat ze geen gordel hoeven te dragen voor de korte stukjes.
pi_155490375
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:42 schreef ambertje90 het volgende:
Die wagens hebben geen vrijstelling voor het parkeren op het fietspad, of voor een uitrit.

[..]

In de straat die je laat zien kan dat prima, achteropkomend verkeer kan over de middenberm heen. En als je moet bezorgen in een straat met een verbod stil te staan of een zo smalle rijbaan dat je de boel hindert dan moet je elders je voertuig neerzetten.
Ik zou inderdaad midden op weg kunnen gaan staan, maar mensen stellen dat niet echt op prijs.

In smalle straten waar ik de rijbaan moet blokkeren wil het dus zeggen dat er geen parkeermogelijkheid is. En iedere keer 100 meter verderop gaan staan met bijvoorbeeld 100 adressen is nu eenmaal niet mogelijk. Die van PostNL hebben elke dag rond de 200 (!) adressen en 200-300 pakjes, vandaar dat ze soms rare toeren uithalen.

Ik snap dat je nu zo denkt, maar zou je een dagje mee gaan, dan weet ik zeker dat je er anders over denkt.
pi_155490508
Waarom zoek je naar parkeermogelijkheden, je wil toch alleen lossen? Of heb je zulke kleine pakjes?

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:58 schreef Simterklaas het volgende:
Die van PostNL hebben elke dag rond de 200 (!) adressen en 200-300 pakjes, vandaar dat ze soms rare toeren uithalen.
Ja dat is je werk. Ik laat me door mijn werkgever toch ook niet dwingen om de regels te overtreden.
pi_155490628
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:10 schreef ambertje90 het volgende:
Waarom zoek je naar parkeermogelijkheden, je wil toch alleen lossen? Of heb je zulke kleine pakjes?

[..]

Ja dat is je werk. Ik laat me door mijn werkgever toch ook niet dwingen om de regels te overtreden.
In woonwijken met smalle straten zet ik 'm gewoon midden op straat als er geen plek is, omdat ik toch binnen 1 of 2 minuten weer weg ben. Op doorgaande wegen ga ik altijd zoveel mogelijk aan de kant. Meeste pakjes zijn ook niet zo groot, ja.

Een vuilniswagen gaat tenslotte ook niet bij elke stop 100 meter verderop staan, dat slaat nergens op en die zijn langer bezig dan ik :P
pi_155490744
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:18 schreef Simterklaas het volgende:
Meeste pakjes zijn ook niet zo groot, ja.
Ah vandaar, ja dan parkeer jij dus bij het bezorgen. En zal je een plek moeten zoeken waar dat mag. Sterker nog, je zal er dan soms ook nog voor moeten betalen.

Een vuilniswagen laadt goederen van enig gewicht of omvang. Jij niet (altijd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')