Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden?quote:Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:
[..]
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.
Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.
Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij.
Trieste figuren..
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:56 schreef Jihawti het volgende:
Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag"
Daarom vandaag maar het fietsje gepaktquote:Op maandag 20 juli 2015 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:13 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.
Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan"
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Geen km-teller in mijn auto.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Geen toerenteller bedoel je?quote:
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).quote:Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?
Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 dat is zeker ook fout?
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Geen km-teller in mijn auto.
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?
Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 dat is zeker ook fout?
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen toerenteller bedoel je?
[..]
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Het nieuwe rijden is anders he?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?
Meestal:
2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80
Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |