Als ik merk dat iemand er graag langs wil ga ik ook altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar ik duik bij wijze van spreken inderdaad niet achter een vrachtwagen omdat de persoon achter me zo nodig 150 moet rijden. Moet ie verder zelf weten hoor, ik ben geen agent.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
In dit geval op een N-weg is rechts de berm, en ik ga niet in de berm voor een ras-idioot.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
150pk+ om relaxed in en uit te voegenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.quote:
Ik zie het ja. Ik nam het altijd voor waar aan, juist vanwege de enorme snelheidsverschillen en korte invoegstroken.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Ik heb van een Duitser gehoord dat je met rijles in Duitsland dus serieus leert dat je al moet remmen vóór je überhaupt op de uitvoegstrook zit...quote:Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Complete bullshit. Ook in dld rijden genoeg 1.4 of 1.1 litertjes met 75 pk rond en ik heb met mijn trage auto ook nog nooit moeite gehad om de snelweg op te komen daar.quote:
Wanneer je de op- en afritten in dld vervelend vindt, kan ik me daar prima een voorstelling bij makenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Dan gebruik de vluchtstrook om gang te maken.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
In de praktijk zie je dan mensen plaats maken indien nodig (vóórdat je in de problemen komt).quote:Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Zet je auto voorgoed in een vacuüm cleanroom.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:20 schreef BigSmurf het volgende:
maar meer het idee dat het slecht is voor de auto
quote:
Grappig dat jullie allebei volledig het punt missen dat ik maak.quote:
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar klevequote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je autoquote:Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |