Als ik dat doe kom ik nooit op tijd ergensquote:Op maandag 15 juni 2015 20:01 schreef twiFight het volgende:
Triest sarrende etters daargelaten, dan zit ik in zo'n situatie maar op de verkeerde baan. Ik rij wel een stuk door en neem dan een andere route of rij terug en neem de goede afslag. Uiteraard is een mensenleven ondergeschikt een paar minuten tijd/een telefoontje/een whatsappje/een biertje, maar ik ben dan zo'n sul die gewoon doorrijdt en even 10 minuten extra kwijt is om de goede route te rijden.
Ik ga niet zo vaak met de Valleilijn van Amersfoort naar Ede-Wageningen, dus met die knoppen loop ik ook altijd te kloten, vrij gênantquote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:40 schreef twiFight het volgende:
Dan reken je nog ruim. Op een reis van een halfuur is het tijdsverschil bijna altijd minder dan 2 minuten.
Toch even een irritatie uit het OV hoor.. mensen die niet snappen hoe de deur van een trein open gaat. Mijn god, als ik een euro kreeg elke keer dat ik dat zie... Niet op een knop drukken, op de verkeerde knop drukken, er 40 keer op drukken of te vroeg drukken. Het is blijkbaar supercomplex voor de moderne man (m/v). Vooral in de Sprinters.
Haha, nou, volgens mij moet het wel meevallen. Werk/familie rij je regelmatig, dus dan weet je de goede afslag wel. Als ik naar nieuw gebied rij dan reken ik altijd een marge van 10/15 min. in (die ik regelmatig nodig heb). Wegwerkzaamheden zijn klote, maar vaak maken borden al heel wat duidelijk. Desondanks, vooral in onbekend gebied, kun je dan wel verdwalen ja. Maar die ene keer ga ik dus niet rare capriolen uithalen om maar de juiste weg te pakken. Naast dat je het overige verkeer in gevaar brengt is het ook niet ondenkbaar dat je te snel stuurt, controle verliest en zelf in een sloot ligt of tegen een lantaarnpaal staat.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik dat doe kom ik nooit op tijd ergens
Nou, bij de (NS) SLT Sprinters is het makkelijk. Knop zit op de deur (niet ernaast ), wacht tot hij groen wordt en dan is één keer drukken genoeg.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga niet zo vaak met de Valleilijn van Amersfoort naar Ede-Wageningen, dus met die knoppen loop ik ook altijd te kloten, vrij gênant
Die met vier afslagen, niet die met drie.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Welke bedoel je? Zonnelaan/Pleiadenlaan?
Pleiadenlaan dus. Om de een of andere reden vind ik dat ook een onoverzichtelijke kruising, zeker zonder werkende verkeerslichten. Heeft misschien met de begroeide middenberm te maken of zo, kweenie.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die met vier afslagen, niet die met drie.
Hier ben ik het wel aardig mee eens ja. Vooral op drukke momenten wanneer dan iedereen een half gaatje heeft ten opzichte van elkaar, maar nergens genoeg ruimte zodat iemand er tussendoor kan. Denken mensen nou echt dat anderen 15 minuten wachten om er tussen te kunnen?quote:
quote:Minister vond het geen goed idee om in de wet vast te leggen dat bellende of appende fietsers bewust roekeloos aan het verkeer deelnemen
Was inderdaad ook de gedachtengang van de minister als ik mij niet vergis. Dat ze het maar vaak mogen toepassen. Ik ben zelf echt geen modelfietser, maar mijn telefoon blijft in mijn zak.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:52 schreef twiFight het volgende:
Maar het sluit het ook nog niet uit. Het is ook niet te handhaven, maar volgens mij kan onder artikel 5 nog steeds beboet worden ervoor.
Inderdaad! Had dit een paar weken terug nog: het was druk en het reed niet door en toch gaf zo'n busje achterlijk veel gas bij om mij er vooral niet tussen te laten. Ik heb nooit haast dus het zou mij wat, maar krijgt zo iemand daar dan een lekker gevoel van?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:14 schreef Fer het volgende:
Het zou wel schelen als mensen de rotondes wat langzamer zouden nemen. Dan kunnen mensen in drukke periodes ook nog een gaatje pakken.
Ik zie regelmatig dat iemand snel het gaatje dicht rijdt en kan mij voorstellen dat niet iedereen dat kan inschatten en hem ertussen knalt.
...
Ik had vanochtend een: "Ik rijd een taxibusje en heb schijt aan alles, dus knal hem gewoon met 60 naar links op de invoegstrook terwijl er een auto naast me zit." Ik dus. En naast mij zat er ook een, voor mij kwam die kuttaxi en op de invoeger zat er nog een. Kon geen kant op, lekker met 100. ABS doet het nog.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:35 schreef BigSmurf het volgende:
"ik rij 100 waar 130 en wil een vrachtwagen inhalen dus haal ik in zonder te spiegelen en zonder gas bij te geven, want alleen m'n brandstofverbruik telt"-kloothommels op tweestrooks wegen. Ennn weer in de ankers...
Het is toch prima te handhaven?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:52 schreef twiFight het volgende:
Maar het sluit het ook nog niet uit. Het is ook niet te handhaven, maar volgens mij kan onder artikel 5 nog steeds beboet worden ervoor.
Natuurlijk kun je strafbaar zijn. Maar de pakkans in de auto is al nihiel, laat staan dat ze ook nog eens een paar miljoen fietsers er bij kunnen controleren. Waar trek jij 50.000 extra agenten vandaan?quote:Op woensdag 17 juni 2015 02:32 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het is toch prima te handhaven?
Als ik in de auto mijn telefoon alleen maar vasthoud dan ben ik al strafbaar, ongeacht wat ik er mee doe.
Hetzelfde principe kan ook op fietsers worden toegepast.
. Die heb ik ook zien staan. . Duitser, had wel een prent onder de ruitenwisser. Snap niet dat die niet is weggesleept.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die auto had tenminste z'n alarmlichten aan...
Ik kwam gisteren een GEPARKEERDE auto tegen op de rechterstrook van een tweebaansweg. Zonder enige vorm van verlichting! Zonder personen in de buurt! Echt Hoe kom je op het idee?
Het gevaarlijkste is nog wel dat ik net de bocht om kwam rijden, daar die auto zie staan, op een punt waar de belijning me eigenlijk nog verbied om al naar de linker-rijstrook te gaan...
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |