Dit doe ik ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:31 schreef CherryLips het volgende:
Hey kutfietser, die haaientanden he, dan moet je stoppen.
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te scheldenquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.
Oh, haha nou omdat het direct na mijn post was kwam het echt precies zo over alsof je mij voor kutfietser uitmaakte. Sorry, verkeerd opgevat. Mijn oprechte excuses!quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te schelden
Je hebt toch wel getoeterd hequote:Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hee zak hooi in die grijze Nissan vanmiddag. Als je een tractor in gaat halen, maak dan een beetje snelheid. Je hoeft geen 40 te blijven rijden naast een tractor die 30 rijdt. En het is dat ik gas los liet en met nog maar 20-30 in kwam lopen, anders had ik frontaal bovenop je gezeten. KUTKNEUS.
Ach, het topic heet "Irritaties op de weg", niet "Terechte irritaties op de weg". Grosso modo irriteren langzaam rijdende mensen mij het meest, maar daar is wettelijk gezien meestal niets verkeerds aan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Tijd voor een "Irritaties in het topic over Irritaties op de weg" topic?quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te schelden
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Vroeger werden er nooit voor dit soort dingen banen afgekruist (althans zelden) maar aangezien de Nederlandse weggebruiker zich niet wenst te gedragen is het nu standaard geworden. Onze eigen schuld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...
Dat kostte mij een stukje meer dan 12 minuten en totaal onbegrijpelijk waarom er drie banen afgekruisd moesten worden
Grappig dat je dat zegt. Wat er bij ons vandaag in de krant stond (Noord Hollands Dagblad) was dat automobilisten bij werkzaamheden als er gewerkt wordt wel hun snelheid aanpassen en wanneer er niet gewerkt wordt, sneller te hard rijden. Komt op mij over alsof mensen prima hun verantwoordelijkheid kunnen nemen. Stond er daarna dat er meer maatregelen genomen moeten worden om het onmogelijk te maken harder te rijden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:23 schreef twiFight het volgende:
Ben het wel met hem eens. Nederlanders huilen als kleine meisjes over betutteling maar bij elk stukje vrijheid dat je hebt zijn er weer kuddes josties die het moeten verpesten. Dan maar betutteling. Als persoon die zich bijna altijd aan de regels houdt heb ik er toch nooit last van en de egoisten met een doodswens (danwel moordwens) heb ik liever nog gisteren van de weg.
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Maar waarom gaan we dan de goede straffen omdat de slechten iets verkeerds doen? En waarom kijken we niet veel kritischer naar de wegafzettingen bij wegwerkzaamheden. Dat de calamiteitenbogen A9-A22 aangelegd werden ook, mocht je vanaf knooppunt Beverwijk tot knooppunt Velsen 90 (i.p.v. 130 's nachts) omdat ze bij de 2 knooppunten zelf aan het werk waren. Dat is dus 5,3 km beperking, terwijl ze aan het begin en einde over een afstand van 2x 200 meter aan het werk konden zijn. Dat is gewoon debiel. En dat heeft ook niets meer met veiligheid te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Amen. Er zijn hier in de omgeving (Alkmaar) op een weg (N203) die ik wel eens nam, zeker toen de A9 zo'n bouwput was, meerdere doden gevallen. Een keer een fietser omdat die bovenlangs ging met zijn dronken kop terwijl er naast zijn oversteek een tunnel lag. Een paar jaar terug zijn er bij het tankstation in Uitgeest 2 jongens verbrand in een auto omdat die uit de bocht gevlogen zijn na een nacht feesten op een festival. Telkens de roep om snelheidsverlaging, de weg in onveilig, etc. Nee, de weg is niet onveilig, de mensen die hem gebruiken zijn debiel bezig geweest. En ja, heel zielig dat ze dat met hun leven hebben moeten bekopen, maar dat is niet de schuld van de weg.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:11 schreef BigSmurf het volgende:
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet
Gaan we weer.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent.
Daarom heb ik standaard verlichting aan, kan ik het ook niet vergeten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |