Zelfs postorderbedrijven hadden het niet doorquote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat in Nederland de slag al gestreden is, en dat je daar niet zo snel tussenkomt, als ze op tijd hadden ingezet dan hadden ze een prima positie gehad, veel bedrijven in Nederland waren in de veronderstelling dat online activiteiten hun offline zaken zouden schaden, er zijn inderdaad winkels die daar mee weg komen, maar dat zijn er maar een paar.
Wat veel bedrijven nog steeds niet door hebben dat digitaal je business is, en je specialisme slechts een operationeel stuk, geld bijvoorbeeld heel erg in reis en vliegwereld. Gelukkig snappen ze het daar maar al te goed.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfs postorderbedrijven hadden het niet door
Ik koop eigenlijk alleen nog levensmiddelen en kleding in een winkel, ik werk 3 a 4 dagen in de week vanuit huis.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:09 schreef GSbrder het volgende:
Ach, mensen zullen altijd wel blijven winkelen. Of werken. Of wonen.
Ik zeg niet dat het niveau hetzelfde blijft als in 1900.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik koop eigenlijk alleen nog levensmiddelen en kleding in een winkel, ik werk 3 a 4 dagen in de week vanuit huis.
Ja, is gratis qua bezorgkosten en je kunt het redelijk ophalen meestal.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:03 schreef KingRadler het volgende:
is het mogeljk om Online iets te bestellen bij V&D en dat je het dan kan ophalen bij een V&D in de buurt.
Jawel, maar dan moet je winkel wel onderscheiden van het online aanbod, dus in de vorm van beleving, prijs, of service.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:09 schreef GSbrder het volgende:
Ach, mensen zullen altijd wel blijven winkelen. Of werken. Of wonen.
in amerika en azie zijn warenhuizen bigbusiness en DE place to be... alleen in europa niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als naam ja, het concept warenhuis zal misschien nog wel bestaan, maar dat doen stoomtreinen ook.
En hebben ze daar de vorm van plek van kopen, of de vorm van: hey gezellig een dagje uit?quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:31 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
in amerika en azie zijn warenhuizen bigbusiness en DE place to be... alleen in europa niet.
Daar zijn conf calls voor uitgevondenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niveau hetzelfde blijft als in 1900.
Maar wel dat mensen blijven winkelen, blijven wonen en blijven werken.
Er zijn weinig flexwerkers die thuis een vergaderzaal willen inrichten.
Dat aanbod om te janken vind ik trouwens net zo goed waar voor de Bijenkorf.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:59 schreef aquawoman het volgende:
Simpel: het aanbod van de V&D is om te janken. Als ik even spreek over de kleding: het is een ratjetoe aan spullen, vaak van slechte kwaliteit en weinig onderscheidend. Ze worden ingehaald door Primark en H&M: ook slechte kwaliteit maar wel on trend en het aanbod dat met name jonge meiden zoeken.
V&D moet een identiteit zoeken, iets gaan uitstralen. Hema heeft ongeveer 15 jaar geleden een succevolle omslag gemaakt. Waar je eerst bij Hema dacht aan armoedig spul, denk je nu aan een goede prijs/kwaliteit verhouding en aan aandacht voor design.
Normale mensen noemen dat geen korting, maar diefstal.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:35 schreef Njosnavelin het volgende:
Vanochtend wezen kijken bij het prijzencircus, best wel prima aanbiedingen. Trui en ondergoed gekocht, de man aan de kassa vergat nog om een broekje te scannen dus extra korting
Haha, goeiequote:Op zaterdag 26 september 2015 13:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Normale mensen noemen dat geen korting, maar diefstal.
Moedwillig de winkel uitlopen met een product dat je niet betaald hebt? Voldoet aan elke definitie van diefstal.quote:
Als ik het op de toonbank leg en het wordt zonder te scannen bij de rest van mijn spullen in de tas gestopt is dat niet mijn fout of probleem.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Moedwillig de winkel uitlopen met een product dat je niet betaald hebt? Voldoet aan elke definitie van diefstal.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:04 schreef Igen het volgende:
Goeie vraag, wat diefstal is.
Ik heb ook eens zoiets gehad.
"1 pizzapunt graag."
"Alstublieft"
"Dank u wel, tot ziens"
"Tot ziens!"
Is dat nog diefstal?
Uhu en lesgeven hoeft ook niet in de klas maar op iPads. Doorgaans vinden mensen het prettig om elkaar even in de ogen aan te kijken en bij meer dan 10 man conference calls is een drama.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar zijn conf calls voor uitgevonden
Dat die keten het nog zo lang heeft volgehouden, verbaast me eigenlijk meer.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:15 schreef Basp1 het volgende:
De volgende ketens op omvallen:
http://www.nu.nl/internet(...)el-van-betaling.html
Mwah, Bijenkorf is zich duidelijker aan de bovenkant van de markt aan het positioneren. Zie ook de keuze om met de Drie Dwaze Dagen te stoppen (> 100 miljoen omzet gedurende die dagen). Assortiment verandert duidelijk, ook qua merken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat aanbod om te janken vind ik trouwens net zo goed waar voor de Bijenkorf.
Heeft wel nog lang geduurd vind ik. Ze zijn eind 2010 al overgenomen door Selfridges en nu merk je pas de echte veranderingen qua merken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, Bijenkorf is zich duidelijker aan de bovenkant van de markt aan het positioneren. Zie ook de keuze om met de Drie Dwaze Dagen te stoppen (> 100 miljoen omzet gedurende die dagen). Assortiment verandert duidelijk, ook qua merken.
Heb de Bijenkorf al een tijdje niet meer bezocht, maar vond het nooit bovenkant van de markt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, Bijenkorf is zich duidelijker aan de bovenkant van de markt aan het positioneren. Zie ook de keuze om met de Drie Dwaze Dagen te stoppen (> 100 miljoen omzet gedurende die dagen). Assortiment verandert duidelijk, ook qua merken.
en inzetten op chinezen. die worden nu zelfs door een chinees personeelslid ontvangenquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, Bijenkorf is zich duidelijker aan de bovenkant van de markt aan het positioneren. Zie ook de keuze om met de Drie Dwaze Dagen te stoppen (> 100 miljoen omzet gedurende die dagen). Assortiment verandert duidelijk, ook qua merken.
Is al een hele tijd, als je op de lederwaren afdeling wilt werken met je Russisch of Mandarijn kunnen spreken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en inzetten op chinezen. die worden nu zelfs door een chinees personeelslid ontvangen
Terwijl ze het net helemaal verbouwd hebben.quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:00 schreef W00fer het volgende:
Ben voor het eerst bij de Bijenkorf in Amsterdam geweest en ik zie wel de potentie om een stuk naar boven te positioneren, dan zal het personeel nog wel een upgrade moeten krijgen en e locaties zelf.
Buiten de shop-in-shops van Hermès, Gucci enzovoorts is de rest van het 6 verdiepingen tellende warenhuis nou niet echt super. Eindhoven ziet er al mooier uit. Het is mooi, maar echt super premium nog niet.
Dat is juist verstandig, want dat heeft veel potentie. Een concurrent als Lafayette sponsort zelfs Chinese reisorganisaties, zodat die goedkope groepsreizen door Europa kunnen aanbieden, op voorwaarde dat ze dan in Parijs voor de deur worden afgezet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en inzetten op chinezen. die worden nu zelfs door een chinees personeelslid ontvangen
Dan was het nog ouder, de liften zijn van Otis uit 1975. Ik vond het er iig niet super chique uit zien.quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:02 schreef megamandy het volgende:
[..]
Terwijl ze het net helemaal verbouwd hebben.
Ja zoals ik hierboven al ergens schreef, het voelt om een of andere reden heel kil aan. Als je kijkt bij Le Bon Marche, zijn ook zo'n zelfde ruimtes maar toch werkt het daar wel. Geen idee waardoor het precies komt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:17 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan was het nog ouder, de liften zijn van Otis uit 1975. Ik vond het er iig niet super chique uit zien.
Misschien slecht voorbeeld maar kijk naar de Apple store in Amsterdam. Die hebben ook zo'n oud pand en hebben het binnen wel chique van gemaakt. Misschien zit daar meer geld tegenaan en wilde de Bijenkorf ook niet een half jaar dicht, maar dan nog...
Chinezen hebben toch zat keuze om ergens hun aankopen te doen.
En dan toch weer vooraan staan roeptoeteren met je meninkje hè?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de Bijenkorf al een tijdje niet meer bezocht.
Het is hier wat off-topic, maar het antwoord daarop is niet zomaar ja. In de praktijk zijn veel Chinezen hier via een groepsreis, omdat het dan een stuk makkelijker is om een visum voor de EU te krijgen. Bovendien is dat doorgaans veel goedkoper dan om zelf te reizen. Als je Europa-in-een-week doet, is de tijd vrij gelimiteerd en vrije tijd om te winkelen sowieso. Wat men dan doet, is de bus op een ochtend voor de achterdeur van Lafayette parkeren, met de uitleg dat er 2 uur is gereserveerd om te winkelen, met de toevoeging dat ze daar binnen alle luxe merken hebben, het de enige winkel is waar het personeel Chinees spreekt, en dat er zelfs een speciale balie is waar (wederom Chineestalig) personeel je een handje helpt bij het invullen van de formulieren om bij terugkomst in China de BTW terug te claimen. Met zo'n benadering kun je nog wel vrij gaan shoppen waar je wil, maar zal 90% toch niet op eigen houtje rond gaan dwalen door een vreemde stad aan het andere eind van de wereld.quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:17 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan was het nog ouder, de liften zijn van Otis uit 1975. Ik vond het er iig niet super chique uit zien.
Misschien slecht voorbeeld maar kijk naar de Apple store in Amsterdam. Die hebben ook zo'n oud pand en hebben het binnen wel chique van gemaakt. Misschien zit daar meer geld tegenaan en wilde de Bijenkorf ook niet een half jaar dicht, maar dan nog...
Chinezen hebben toch zat keuze om ergens hun aankopen te doen.
Die taxfree balie is er bij de Bijenkorf in Amsterdam ook, hoewel in mijn ogen ongezellig en weggestopt achterop een verdieping.quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is hier wat off-topic, maar het antwoord daarop is niet zomaar ja. In de praktijk zijn veel Chinezen hier via een groepsreis, omdat het dan een stuk makkelijker is om een visum voor de EU te krijgen. Bovendien is dat doorgaans veel goedkoper dan om zelf te reizen. Als je Europa-in-een-week doet, is de tijd vrij gelimiteerd en vrije tijd om te winkelen sowieso. Wat men dan doet, is de bus op een ochtend voor de achterdeur van Lafayette parkeren, met de uitleg dat er 2 uur is gereserveerd om te winkelen, met de toevoeging dat ze daar binnen alle luxe merken hebben, het de enige winkel is waar het personeel Chinees spreekt, en dat er zelfs een speciale balie is waar (wederom Chineestalig) personeel je een handje helpt bij het invullen van de formulieren om bij terugkomst in China de BTW terug te claimen. Met zo'n benadering kun je nog wel vrij gaan shoppen waar je wil, maar zal 90% toch niet op eigen houtje rond gaan dwalen door een vreemde stad aan het andere eind van de wereld.
In de praktijk is het niet zo zero-sum met traffic en is de Primark-bezoeker demografisch totaal verschillend van de Bijenkorf-koper. De Rode Loper / Plan 1012 is vooral een voordeel voor de Bijenkorf om zo toeristen van de PC Hooft af te snoepen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Die taxfree balie is er bij de Bijenkorf in Amsterdam ook, hoewel in mijn ogen ongezellig en weggestopt achterop een verdieping.
Het was niet leeg bij de Bijenkorf toen ik er was maar op zo'n A locatie had wel wat meer volk verwacht. De 3 dwaze dagen is geen luxury event, dus ik snap ergens de keuze, maar in deze tijden is het wel omzet pakken wat je pakken kan. Ik vraag me af of ze echt zonder die 100 miljoen omzet kunnen. Voor die 100 miljoen moet je een hoop Salvatore Ferragamo spul verkopen. Primark opent later dit jaar in dezelfde straat, schuin tegenover Beurs van Berlage een filiaal met meerdere verdiepingen. Niet voor niks denk ik, die hopen wat traffic van de Bijenkorf af te snoepen.
De Primark is totaal geen concurrent. Los daarvan een dramatische tent. Wat een armoedig volk loopt met die tassen te sjouwen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 21:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Die taxfree balie is er bij de Bijenkorf in Amsterdam ook, hoewel in mijn ogen ongezellig en weggestopt achterop een verdieping.
Het was niet leeg bij de Bijenkorf toen ik er was maar op zo'n A locatie had wel wat meer volk verwacht. De 3 dwaze dagen is geen luxury event, dus ik snap ergens de keuze, maar in deze tijden is het wel omzet pakken wat je pakken kan. Ik vraag me af of ze echt zonder die 100 miljoen omzet kunnen. Voor die 100 miljoen moet je een hoop Salvatore Ferragamo spul verkopen. Primark opent later dit jaar in dezelfde straat, schuin tegenover Beurs van Berlage een filiaal met meerdere verdiepingen. Niet voor niks denk ik, die hopen wat traffic van de Bijenkorf af te snoepen.
Natuurlijk is het geen concurrent.... oh ja totdat de consument zijn geld maar 1x kan uitgeven....quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
De Primark is totaal geen concurrent. Los daarvan een dramatische tent. Wat een armoedig volk loopt met die tassen te sjouwen.
Online/offline bestedingen staan los van de boven en onderklasse. Natuurlijk zijn er mensen die hun broeken kopen bij de Bijenkorf en hun basics bij de goedkopere winkels, maar dan is afstand niet het grootste probleem. Dat deden ze ook al toen de Primark nog niet was geland in Nederland.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:57 schreef W00fer het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen concurrent.... oh ja totdat de consument zijn geld maar 1x kan uitgeven....
Steeds meer mensen die vroeger kwaliteit kochten schuiven op naar meer voor minder helaas.
Daarbij, ook premium artikelen zoals de Bijenkorf kunnen steeds meer op internet besteld worden. LVMH (o.a. Louis Vuitton) opende al een webshop.
In mijn ogen is de race to the bottom 3 keer zo erg geworden sinds de komst van de Primark. Wibra en Zeeman hoorde je nooit veel over. Dat was er maar deed de anderen geen kwaad. Dit is wat anders.quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Online/offline bestedingen staan los van de boven en onderklasse. Natuurlijk zijn er mensen die hun broeken kopen bij de Bijenkorf en hun basics bij de goedkopere winkels, maar dan is afstand niet het grootste probleem. Dat deden ze ook al toen de Primark nog niet was geland in Nederland.
Mycom, tja. Starttarief van 15 euro of iets van die strekking om alleen al naar je pc te laten kijken.... Paradigit was in die zin altijd beter, maar dat is ook niet meer, ondanks dat ze weer de beste computerzaak van NL zijn in 2015. Die lieten mij ook in de steek, serviceniveau is daar ook een stuk naar beneden gegaan. Vroeger was het onderdeel kapot, gratis vervangen of door iets wat ze nog hadden liggen als coulance. Staat tegenwoordig ook vol met het jongste en dus goedkoopste personeel. Niet dat er wat mis is met jong personeel, iedereen moet ergens beginnen, maar zet er dan ook een paar ouderen bij, of in elk geval voldoende mankracht op je drukke dagen zoals zaterdag.quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:32 schreef polderturk het volgende:
Vandaag is bekend geworden dat het moederbedrijf van MyCom en Dixons ook in de problemen is gekomen.
Zonder de huidige race to the bottom zou er on top niet zoveel ruimte zijn. Natuurlijk is de Primark "hipper" bij jonge consumenten dan de Wibra of de Zeeman was, maar dat heeft de merkbewustheid onder jongeren niet aangetast. Het is niet zo alsof de gemiddelde Ralph Lauren-consument plotseling een Primarkpolo draagt op de hockeyclub.quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:50 schreef W00fer het volgende:
[..]
In mijn ogen is de race to the bottom 3 keer zo erg geworden sinds de komst van de Primark. Wibra en Zeeman hoorde je nooit veel over. Dat was er maar deed de anderen geen kwaad. Dit is wat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |