DX11 | dinsdag 7 april 2015 @ 15:18 |
Deel zoveel van het Saab-liefhebbers topic. De 9-3 en 900 RA van Johnb52: Saab 9-3 van eXplorer1: Saab 9-3 van Delano.888: Saab 9-3 SE van Descendent: Saab 9-3 SE van Fer Saab 9-5 Estate van swollywood Saab 9000 van Paladijn: Saab 9-3 SS van Nairua Saab 9-3 SS van Nostalgist: Saab 9-3 van Leandra: Saab 9-3 van Tomatenboer: Saab 96 van Dingest: | |
DX11 | dinsdag 7 april 2015 @ 15:20 |
Tijdje geleden een keer iets gelezen over dat in Zweden nog heel wat goedkope, nieuwe, versnellingsbakken liggen. Johnb was jij dat niet die dat had gezien? Ik heb namelijk echt een nieuwe nodig, mijn 9-3 begint steeds meer problemen te geven in dat vlak. Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen. 1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit. En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz. Nee, uiteraard niet. Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x.. Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten.. En mijn auto is mij veel te dierbaar. Ik ga hem echt niet vervangen. | |
eXplorer1 | dinsdag 7 april 2015 @ 15:22 |
ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zitten | |
DX11 | dinsdag 7 april 2015 @ 15:23 |
Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe. En ik weet 99,9% zeker dat iemand hier, of op Saabforum heeft verteld dat er in Trollhattan nieuwe bakken liggen voor lagere prijzen dan ze hier 2e hands kosten. | |
DonJames | dinsdag 7 april 2015 @ 15:30 |
Koppeling op z'n eindje of de synchromesh. Maar als het 1 op de 10 keer voorkomt zou ik er lekker nog even mee door blijven rijden. | |
Leandra | dinsdag 7 april 2015 @ 19:41 |
Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt? Ook toen Saab nog gewoon draaide was de 9-3 OG al een behoorlijke tijd uit productie. | |
DX11 | dinsdag 7 april 2015 @ 20:41 |
Dat is echt wat iemand hier, of op Saabforum, mij heeft verteld. Dat er ergens daar nog een hele berg versnellingsbakken liggen te verstoffen. Ik hoop dat iemand hier het verhaal herkent. | |
Descendent | maandag 13 april 2015 @ 18:14 |
Hep nieuwe velgen. 18". | |
Leandra | maandag 13 april 2015 @ 18:18 |
Ik ben niet zo van de zo groot mogelijke velgen (tot verdriet van mijn man), maar ik moet toegeven dat het fraai staat. | |
eXplorer1 | maandag 13 april 2015 @ 19:04 |
Aaahhh 18 inch op een 9-3, in elke geul vliegt het stuur uit je handen of valt dat mee? | |
bokkepoot | maandag 13 april 2015 @ 19:15 |
Gaaf!, doet me denken aan de Focus RS velg, nu nog woeste brembo's erachter stoppen | |
Descendent | donderdag 16 april 2015 @ 10:10 |
Valt mee; moeten alleen nog wat gebalanceerd worden; dat wil zeggen: Ik ga binnenkort eerst de draagarmen even powerflexen, want volgens de verkoper zouden de wielen gebalanceerd moeten zijn maar heb een kleine trilling bij 80 km.h. Maar tot zover erg blij mee. mocht er nog iemand 17" Hirsch velgen zoeken; die zijn te koop voor 750. (met banden, 1 beetje gecupt). | |
Tomatenboer | maandag 27 april 2015 @ 01:07 |
V&A / [TK] SAAB 9-3 Coupé 2.0 T bj 2000 174.000 km Even schaamteloos mijn SAABje onder de aandacht brengen. | |
DX11 | maandag 27 april 2015 @ 08:46 |
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig? En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde. | |
AchJa | maandag 27 april 2015 @ 09:02 |
Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn. als ik er niet 1 had had ik hem vandaag nog opgehaald voor dat geld... | |
Tomatenboer | maandag 27 april 2015 @ 09:42 |
Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor. Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af. Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11. [ Bericht 5% gewijzigd door Tomatenboer op 27-04-2015 09:55:17 ] | |
AchJa | maandag 27 april 2015 @ 10:46 |
Zonde. Maar ja,soms is het niet anders. | |
Leandra | maandag 27 april 2015 @ 10:54 |
Ja dit dus.... zeker met een T5 motor. | |
JohnB52 | dinsdag 28 april 2015 @ 09:53 |
Die bakken waren op saabfestival 2013 te koop. Op het terrein van saabmuseum. Delano, vraag JeroenGSI eens. Dan heb je er een andere bak onder hangen voor ik denk 400/500 euro. Je kan ook nog naar je pookafstelling laten kijken? | |
DX11 | dinsdag 28 april 2015 @ 12:12 |
Maar die nieuwe bakken zijn dus niet meer aan te komen begrijp ik? Ja maar 4 a 500 voor een tweedehands bak is ook weer zo zonde vind ik als ik weet dat er ook nieuwe bakken bestaan voor die prijs.. | |
JohnB52 | dinsdag 28 april 2015 @ 20:46 |
Nee die bakken zijn allemaal verkocht. En saabpartners.com heeft er ook een aantal ingeslagen :-) | |
DX11 | dinsdag 28 april 2015 @ 23:42 |
Ah balen ik had daar echt goede hoop in... Pookafstelling enz heeft ook geen zin ik heb nu echt meerdere problemen, waarvan 1 bekend was bij mijn bak (slijtage in de 5 waardoor uitschakelen steeds lastiger is) als ik er 1 van 2001+ heb is dat sowieso opgelost. Maarja hoe lang loopt een 2ehands bak nog goed, dat weet je nooit.. Die antenne is voor 20 euro gemaakt. Ik heb een 9-3 gekocht met 235k met meer problemen (airco kapot enz) voor 1150, en dat vond ik al heel goedkoop. Doe m alsjeblieft niet weg voor onder de 1000 (990 dan wat je hebt gevraagd) want dat is hij ECHT waard. Oh en op saabforum kan je best foto's plaatsen hoor, en eventueel een link naar markplaats oid in de advertentie kan ook gewoon. En overnieuw er op zetten dan staat hij weer vooraan. Wel de moeite waard, daar zoeken mensen er echt naar. | |
JohnB52 | dinsdag 28 april 2015 @ 23:49 |
Ik zou persoonlijk dan een ruilbak erin laten zetten, een nieuwe is hij niet meer waard, maar een goede gebruikte kan prima. Kijk eens op de site van elferink, bij de tweedehands onderdelen? Staat ook de kilometerstand bij vermeld. | |
DX11 | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:42 |
Even een leuk blunder verhaal waar ik 2 jaar onnodig mee heb rond gereden.. Ik heb mijn lieve Saab sinds eind 2012. Ik heb toen vrijwel gelijk een AS3 set aangeschaft, en samen met de verkoper, die ook een Saab had, dit ingebouwd. Allemaal leuk en aardig. Ik herinner me hem nog zeggen, kijk, dit stukje grijs schuim moet je er uit drukken, anders zit het voor de speaker. Dus die hebben we er bij beide deuren uit gehaald. Altijd heb ik lichte trillingen gehad, en nooit wist ik waarom. Ik kocht andere speakers (niet stock AS3 meer), ik deed goedkoop schuim tussen de deuren en de panelen, maar ik werd gek, want de trilling bleef. Toen heb ik kort geleden een mooi setje deurpanelen gekocht van zwart leer. Die had ik nog niet, dus leuk. Ik dacht, nou dan ga ik het nu ook goed doen, dus kocht ook anti resonantiematten voor de deuren. In de nieuwe deurpanelen zaten op de plek van de speakers, nog ronde stukjes karton. Dus daar waar de speaker zit, dus die heb ik er natuurlijk uit gehaald, lijkt me logisch toch? En vandaag ben ik LANG bezig geweest met het demonteren van de deurpanelen, het plaatsen van de anti resonatiematten, en het terug plaatsen van de mooiere deurpanelen. Wat nog een hel was, want ik heb de matten denk ik te groot gelaten, en nu zitten bij de deuren voor de deurklinken niet netjes strak, maar wat los. Beide daarvan heb ik de schroef dol gedraaid in een poging het goed te krijgen, ook fijn, dat fixen we de volgende keer. En toen ik eindelijk klaar was, was ik toch wel heel blij, de deuren trillen immers niet meer bij harde muziek. Dus ik ruimde de rommel op, en tilde de oude deurpanelen naar binnen. En je raad nooit wat ik toen zag.... Ja, ik heb echt 2 jaar rond gereden met trillende deuren, wat simpelweg waarschijnlijk zo opgelost had kunnen worden door de 2 rondjes ook uit de panelen te drukken.. Wat een blunder.... Laat dit een les zijn voor alle mensen met trillende Saabs. Waarschijnlijk is er gewoon iemand ooit een rondje vergeten uit te drukken.. Edit: oja en dan had ik aan het eind ook nog 1 schroef te veel over, ondanks dat ik ze allemaal 3x gecheckt heb.. Pfff... [ Bericht 2% gewijzigd door DX11 op 01-05-2015 20:59:26 ] | |
JohnB52 | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:34 |
Ik ga ook even kijken :-) | |
L0we | zondag 3 mei 2015 @ 14:12 |
Ik rij sinds zaterdag ook saab, een 9-3 2.2 diesel uit '99. Blij mee! Ontzettende vooruitgang ten opzichte van mijn Megane Break. Wel heb ik het idee dat hij af en toe wat traag aanvoelt, dus ik wil komende week alle vacuümslangen vervangen & het inlaattraject schoonmaken. [ Bericht 7% gewijzigd door L0we op 03-05-2015 14:27:19 ] | |
Bassen | zondag 3 mei 2015 @ 14:41 |
Foto van vorige week woensdag. Gister de auto eindelijk weer kunnen ophalen. Schade, 300 euro waarvan 280 euro aan uurloon. Bleek ergens een draadbreuk te zijn waardoor de turbo niet meer naar behoren functioneerde. | |
Leandra | zondag 3 mei 2015 @ 14:43 |
Oi, dat is een kleine 4 uur aan arbeidsloon... Hadden ze zoveel tijd nodig om de oorzaak te vinden of zat het op zo'n onmogelijke plek? | |
Leandra | zondag 3 mei 2015 @ 14:44 |
Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ook | |
Bassen | zondag 3 mei 2015 @ 14:47 |
Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken. Belangrijkste is dat die het weer doet. | |
Leandra | zondag 3 mei 2015 @ 14:55 |
Ja, dat laatste uiteraard Altijd fijn, zo'n mooie rooie. | |
L0we | zondag 3 mei 2015 @ 15:24 |
Thnx. Ik moet hem nog eens goed schoonmaken, maar vind het echt wel een heel toffe auto | |
Uitgebloed | zondag 3 mei 2015 @ 18:35 |
http://www.marktplaats.nl(...)-saab-9-3-coupe.html Gratis stoelen en achterbank voor een 9-3 coupe Zag ik net voorbij komen op marktplaats. Misschien heeft er hier iemand wat aan omdat ie bijv. versleten stoelen in zn 9-3 heeft of brandplekken van sigarettenpeuken? Zijn niet van mij, ken de aanbieder ook niet, maar zag gisteren een linkje naar hier in het verkooptopic van tomatenboer. Vandaar | |
swollywood | zondag 3 mei 2015 @ 18:54 |
Gisteren op weg naar mijn vriendin in Meppel ff langs de McDonald's voor 2 McFlurry's. Bij de McDrive aangekomen deed ik mijn raam open die spontaan scheef wegzakte. Met wat geduw en getrek weer recht gekregen, nog een poging om hem open te doen en toen was het KRAAAAAK en zakte ie half open en wilde geen kant meer op... Kon ik iig door de drive voor die McFlurry's. Bij mijn vriendin aangekomen de Wegenwacht gebeld die het raam omhoog getrokken heeft en vast getaped heeft met Duct tape onder het motto: Ik heb er toch geen onderdelen voor om het te repareren. Vanmiddag maar eens de boel losgetrokken en gekeken wat er precies kapot was: De 2 kunststof geleidebusjes waarmee de arm vastzat aan de geleiderail aan het raam waren kapot. Waarschijnlijk eerst 1 en door mijn gepruts nummer 2 ook. Gelukkig werk ik bij een kunststofverwerkend bedrijf, dus maar ff naar de zaak gereden en 2 nieuwe gemaakt uit Polyacetal op de draaibank. Gleuf er in gedremelt voor de borgpennen en er weer in gezet. Koste me een halve middag maar mijn raam gaat weer netjes open en dicht. | |
Bassen | dinsdag 5 mei 2015 @ 13:22 |
Geeft voldoening! | |
eXplorer1 | vrijdag 8 mei 2015 @ 15:43 |
Straks weer teug bij Saab Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken | |
Leandra | vrijdag 8 mei 2015 @ 16:21 |
WB Explorer | |
eXplorer1 | vrijdag 8 mei 2015 @ 19:06 |
Dankjeeee Ik ga verder met het developen van mijn launch control voor trionic 7 en verder gaan met switchable maps voor LPG met de jongens | |
bokkepoot | vrijdag 8 mei 2015 @ 20:37 |
Je lijkt ook net een vrouw... | |
L0we | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:13 |
nice! Pics? | |
eXplorer1 | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:14 |
Hahaha daar lijkt het wel op Begon te balen van de ielige 4 cilinder, toen s80 gekocht en opgefokt naar 270whp, toen werd ik ielig van FWD en heb ik de S8 gescoord. Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab | |
DX11 | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:36 |
T verbruik was hoger dan Saab? | |
Leandra | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:39 |
Dat verbaast me niets als het om een S8 gaat.... al even afgezien van het feit dat Saab nog redelijk zuinig is voor het formaat auto. | |
eXplorer1 | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:53 |
Max 100kmh op snelweg, 1 op 7 In de stad met wat spelen, 1 op 4-5 Uhmmm niet leuk meer dus. | |
Bassen | zaterdag 9 mei 2015 @ 19:02 |
Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinig | |
bokkepoot | zaterdag 9 mei 2015 @ 21:06 |
Ken het, ik ging destijds van 1 op 14 naar 1 op 9.. Daar word je inderdaad wel een keer flauw van. | |
eXplorer1 | zaterdag 9 mei 2015 @ 22:11 |
Met de 9-5 en 9-3 (stage 3) deed ik constant 1 op 8 met zware voet. Doe ik hetzelfde met de S8 dan ia het 1 op 5, dat is gewoon niet leuk meer. Maar ik ga het onderstel en quattro echt missen | |
JohnB52 | zondag 10 mei 2015 @ 16:38 |
Die Volvo heb je ook niet lang gehad? edit: die Audi ook niet. | |
Descendent | maandag 11 mei 2015 @ 16:54 |
Echt serieus heeft er nog niemand mijn 17"Hirsch velgen willen kopen. Had verwacht dat ze er zo ongeveer om zouden vechten op mn oprit. Maar behalve de typische 'voor 300 kom ik ze morgen ophalen' schooiers nog weinig serieuze reacties gehad. 650 voor een setje met 3 goede banden is toch niet eens zo veul?> | |
eXplorer1 | maandag 11 mei 2015 @ 18:28 |
klopt tja, ik geef niet zoveel om OEM velgen, blijkbaar zijn er meerdere mensen die zo denken (helaas). ik ben een raar persoon wat dat aan gaat, ik koop dan liever een 18 inch setje wat niet bij saab vandaan komt voor die prijs, al zal ik 18 inch uberhaupt niet op een saab knallen. | |
DX11 | maandag 11 mei 2015 @ 19:02 |
Godver op een paar uurtjes na een hele goeie deal misgelopen: http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=10026 Had ik best willen hebben, maar grote ingreep dus ik dacht ik denk er tot de avond over na. Doe ik dus nooit meer.. | |
JohnB52 | dinsdag 12 mei 2015 @ 10:55 |
En wat kost het dan nieuw? apc klep is nieuw van neobrothers niet heel duur, dan de siliconen slangen idem, en dan nog wat gratis software van t Internet... | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 11:40 |
375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken.. [ Bericht 14% gewijzigd door DX11 op 12-05-2015 12:04:18 ] | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:11 |
-edit: Deurpanelen opgehaald [ Bericht 45% gewijzigd door DX11 op 12-05-2015 21:53:53 ] | |
eXplorer1 | dinsdag 12 mei 2015 @ 14:32 |
jij had toch T7? | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:29 |
Nee T5. Dus die set van Saab forum was wel een hele leuke geweest voor mij maarja dikke pech. | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:38 |
Ik dacht hetzelfde | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:47 |
Vraag me af waarom jullie dachten dat ik een T7 had nee, lekker betrouwbaar T5. Zal zo eens een foto posten van mijn resultaat, van mijn zeer unieke interieur combi. [ Bericht 8% gewijzigd door DX11 op 12-05-2015 21:54:11 ] | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:47 |
Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste? | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 16:50 |
Jep dit is een 5 deurs uit 00 dus past exact hetzelfde in een 99. | |
eXplorer1 | dinsdag 12 mei 2015 @ 18:36 |
Net weer even 0-100 gejankt, dat ga ik zo missen, met de Saab is het bijna niet te evenaren | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 18:45 |
Omdat je een 9-3 uit 2000 hebt | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 18:49 |
Ah zo! Nee ik heb 1 van de laatste T5's inderdaad, erg blij mee | |
JohnB52 | dinsdag 12 mei 2015 @ 18:59 |
Nou Saab-tuners is er (tijdelijk) mee gestopt maar je kan ook naar Evo, die kan het ook. Stuur hem anders eens een pb via Saabforum. En apc klep gewoon hier kopen: http://www.neobrothers.co(...)d5fa757a60b8b1503782 | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 19:18 |
Heeft geen haast. Ik bedoel alleen dat ik die aanbieding op saabforum gewoon had moeten pakken, en dat is dom dat ik daar te lang over dacht. | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:41 |
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast: -Aero stuur ¤50,- -Pook/handrem hoes ¤30,- -Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,- -4 leren deurpanelen ¤30,- Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft: | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:51 |
Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen. Weet iemand overigens hoe ik de asbak los krijg? Om hem te legen? Ik voel er onder wel een knop, alsof je die in moet drukken maar dat werkt niet... | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:53 |
Ziet er ook in het echt erg tof uit. Zo'n stuur ga ik nog even naar op zoek, net zoals die armsteun. Dat is ongeveer het enige wat ik echt mis aan mijn vorige auto. | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:53 |
Netjes! En toch.... ik ben heel blij dat ik in beide auto's leren bekleding heb (in de Caab is logisch natuurlijk), en eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van te hete bekleding in de zomer, en in de winter gewoon de stoelverwarming aan als het te koud is. Ik denk dat ik bij een volgende auto leren bekleding (en elektrische stoelen met geheugen) wel als zoek-eis neerzet. | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:55 |
In het midden toch? Ik zou echt even in de auto moeten gaan zitten voelen hoe dat precies moet, want ik weet dat ik hem er een paar keer uitgehaald heb, maar dat gaat puur op gevoel | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:55 |
Kan natuurlijk, ieder zijn ding. Maar zeker een korte broek op een dag van 30 graden in een zwarte auto met zwart leer, is iets wat hier voor zou komen en niet aangenaam is imo. Dus ik blijf lekker bij stof [ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 13-05-2015 08:17:44 ] | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:00 |
Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaar . | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:05 |
Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan? | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:06 |
Super . Yes; een og. kostte me ook een halve week om achter te komen waar dat og voor stond... | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:07 |
Original gangster | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:14 |
Ik moest het boekje erbij pakken, want ik kreeg het niet voor elkaar Maar onder de asbak zit een knopje waarmee je de asbak kunt ontgrendelen, dit kan zowel open als dicht. | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:16 |
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal. | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:20 |
Ik heb het boekje wel digitaal voor je als je wil zie dm | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:21 |
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdf Altijd handig om op je computer te hebben.... ik gebruik m'n opgeslagen manuals ook regelmatig. | |
DX11 | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:22 |
Haha ik wou het bestand al gaan mailen, maar dit kan natuurlijk ook | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:24 |
thnx, zet em gelijk in mn dropbox. Dan is hij altijd wel bijdehand | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:26 |
Grappig trouwens, want ik weet niet of dat het verschil tussen de Engelse versie met mijn NL versie is of de MY 2000 versie is met die uit mijn 1999, maar bij mij stond de asbak op pagina 105 en hier op 123 | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:38 |
Dat is wel wonderlijk ja. Ik heb iig wat leesvoer. Tot nu toe heb ik van elke auto die ik gehad heb het boekje van a tot z heb doorgelezen. Zojuist even getankt, maar het verbruik van de eerste tank is 1:17.4. Das nog absoluut niet betrouwbaar natuurlijk, maar valt me wel alles mee! Zeker omdat ik veel kleine ritjes heb gereden. Hopelijk komen morgen de onderdelen voor de cruise control, dat moet samen met wat meer snelwegkilometers vast wel weer zorgen voor een nog beter verbruik. | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 22:54 |
1:17? Je hebt een diesel neem ik aan? | |
L0we | dinsdag 12 mei 2015 @ 23:03 |
Klopt, met zo'n 55000 kilometer per jaar is benzine niet leuk meer voor mn portemonnee. | |
Leandra | dinsdag 12 mei 2015 @ 23:16 |
Nee idd, kan me voorstellen dat je dan voor een diesel gaat, maar 1:17 valt me reuze mee moet ik zeggen. | |
L0we | woensdag 13 mei 2015 @ 08:15 |
Denk ook dat het nog wel zuiniger kan, maar vooralsnog valt het me heel erg mee. Eerst maar eens de komende paar tanks afwachten. | |
L0we | woensdag 13 mei 2015 @ 21:12 |
Cruise control zit erin! | |
Bzzzzt | woensdag 13 mei 2015 @ 22:32 |
Mijn Saab ziet er hetzelfde uit van binnen! | |
L0we | vrijdag 15 mei 2015 @ 10:27 |
Dat was wel een beetje nodig... Blokken voor vervangen! | |
JohnB52 | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:25 |
Vandaag proefrit gemaakt in een Caab 9-3 fsp. toch wel een heel fijn gebakje hoor met een sportonderstel. Nu even uitonderhuitonderhandelen, en nog kijkje nemen bij een gewone Caab... | |
Leandra | zaterdag 16 mei 2015 @ 21:41 |
Ik ben benieuwd! Als je op die FSP uitkomt zetten we ze een keer naast elkaar, staat vast erg leuk op de parkeerplaats... Zelfde cijfers (en eerste letter uiteraard) als die van ons. | |
JohnB52 | zondag 17 mei 2015 @ 00:54 |
Xt-ph-48 is t kenteken, of bedoelde je dat niet? Hoe doet die fsp het van jullie? Wat onderhoud betreft? | |
Leandra | zondag 17 mei 2015 @ 08:55 |
Ja, die van ons is ook X?-??-48. Qua onderhoud weet ik nog niet, hij moet over 3 weken voor de APK, en dat zal wel een nieuwe uitlaat worden, want het achterste deel is lek, en alleen een achterdeel met het ovaaltje schijnt geen optie te zijn, dus dan zou het een (complete) BSR uitlaat moeten worden. Verder geen bijzonderheden tot nu toe (koplamp vervangen), maar ook nog niet heel veel km's gelopen. | |
JohnB52 | zondag 17 mei 2015 @ 09:05 |
Hoeveel staat ie nu dan? einddemper kan je ook door n andere vervangen hoor zolang diameter hetzelfde is. Misschien hebben ze deze nog op voorraad http://www.jendvandenbosc(...)3-versie-1-en-900-ng | |
Leandra | zondag 17 mei 2015 @ 09:11 |
Ja, maar mijn man wil graag weer het ovaaltje zoals het origineel was, daar draait het om Ik denk dat we er nu zo'n 4.000 km mee gereden hebben. Hij staat in de Autoweek verbruiksmonitor, volgens mij de enige FSP Edit: Mobiel gevonden http://www.autoweek.nl/ve(...)turbo-200pk-fsp-1999 | |
JohnB52 | zondag 17 mei 2015 @ 11:22 |
Maar wat je ook kan doen is de einddemper vervangen en dan vervolgens dat ovaaltje er weer oplassen. | |
Leandra | zondag 17 mei 2015 @ 13:43 |
Ja, maar het ovaaltje dat er nu opzit is ook al niet fraai meer, en N wil graag een glimmende | |
JohnB52 | zondag 17 mei 2015 @ 16:01 |
http://www.jendvandenbosc(...)e-1-art-nr-400129110 Dit ding dus? | |
Leandra | zondag 17 mei 2015 @ 17:58 |
Daar lijkt het wel op | |
DX11 | zondag 17 mei 2015 @ 18:03 |
Die chromen eind stukken zijn 15 euro op ebay inc verzending. Ik heb er ook een mooie op zitten. | |
JohnB52 | zondag 17 mei 2015 @ 23:06 |
laat maar, dat werkt niet... | |
eXplorer1 | zondag 17 mei 2015 @ 23:14 |
Plan is geannuleerd kan geen afscheid nemen van de S8 | |
Leandra | zondag 17 mei 2015 @ 23:26 |
Je kunt ook gewoon allebei hebben hè.... | |
eXplorer1 | maandag 18 mei 2015 @ 10:38 |
3 auto's vind ik een beetje too much | |
Leandra | maandag 18 mei 2015 @ 10:46 |
Herkenbaar Bij ons is 2 eigenlijk al absurd, maar als we onderweg wat leuks zien klinkt regelmatig vanaf de achterbank "We hebben al 2 Saabs!" | |
DX11 | maandag 18 mei 2015 @ 11:35 |
Hoezo werkt dat niet? Zit hier al ongeveer een jaar perfect vast, en dan heb ik alleen maar de schroefjes gebruikt die er bij zaten, je kan natuurlijk ook lassen als je dat veiliger vind. Hier mijn resultaat: Hier kan je ze kopen, ik heb deze (maar gaas er uit gehaald): http://www.ebay.com/itm/T(...)em3a8b967d23&vxp=mtr Maar rond is iets goedkoper: http://www.ebay.com/sch/i(...)haust+chrome&_sop=15 Ben benieuwd hoezo dat volgens jou niet werkt. | |
JohnB52 | maandag 18 mei 2015 @ 12:04 |
Nee ik had wat anders gevonden (ecu tuning van speedparts) maar die ging niet in jouw auto werken... http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/200/ deze dus. http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/154/ die heb jij nodig... Denk ik... | |
DX11 | maandag 18 mei 2015 @ 12:06 |
Euwwww nou snap ik m. Maar tuning is nog altijd niet iets wat noodzakelijk is voor mij. Maar voor die 150 laatst had ik t gewoon moeten doen. | |
JohnB52 | maandag 18 mei 2015 @ 12:07 |
ja, niet meer over nadenken dus voortaan Delano | |
DX11 | maandag 18 mei 2015 @ 12:07 |
IKR. De volgende keer pak ik m. En als ik een keer 375 over heb en verder alles al gedaan heb (versnellingsbak) kan ik altijd nog kijken. | |
JohnB52 | maandag 18 mei 2015 @ 12:07 |
Oh en vanmiddag na werktijd even proefritje in een andere Caab. Geen linkjes, want staat nog nergens te koop | |
Leandra | maandag 18 mei 2015 @ 13:33 |
Have fun! Jammer dat het weer niet wat mooier is.... | |
JohnB52 | maandag 18 mei 2015 @ 22:54 |
Was niet wat ik zocht. Op zoek naar de volgende, of die van scherpenisse kopen. Wel vreemd, had al een mondelinge overeenkomst over de prijs, staat ie nu op de site voor ¤3995... Nou ja morgen belt ie me terug, we zien wel. http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618 Anders deze even bekijken. | |
Leandra | dinsdag 19 mei 2015 @ 09:24 |
Die gespot op het Saabforum gevonden misschien? Wel flauw dat ze de prijs verhogen, maar goed, als je al een mondelinge overeenkomst had ga ik er vanuit dat ze het fatsoen hebben zich daar aan te houden. Hij stond trouwens al ruim een maand te koop toen N hem in gespot zette, dus ik denk dat die prijsstijging daar toch mee van doen heeft. | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 09:41 |
Ja hoop ook dat ze het fatsoen hebben, Ik zal ze straks bellen. | |
L0we | dinsdag 19 mei 2015 @ 10:06 |
Kan me voorstellen dat ze er altijd iets hoger mee adverteren, om wat speelruimte incalculeren. Als je 3500 wil vangen, zou ik hem ook voor 4000 te koop zetten | |
Leandra | dinsdag 19 mei 2015 @ 10:07 |
Hij stond al ruim een maand voor minder te koop, de prijs is nu ineens omhoog gegaan | |
L0we | dinsdag 19 mei 2015 @ 11:29 |
Oh, wacht, ik las het verkeerd. Dacht dat dat degene was die nog nergens te koop stond . | |
Leandra | dinsdag 19 mei 2015 @ 19:38 |
En? Hadden ze het fatsoen? * Leandra zit te F5'en | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 19:51 |
Ja :-) | |
Leandra | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:16 |
En nu? Hebben we allebei een FSP? | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:25 |
Nee nog niet :-P Ps: F5 knop kapot? Maar die van mij gaat naar 265pk en 370Nm denk ik. @delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet? | |
Descendent | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:27 |
Oh; nou snap ik je SF berichtjes opeens John. Wist heul niet dat je achter een cabrio aanzat. De RA al verkocht dan? | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:28 |
Geld staat al op de rekening, RA staat nog voor de deur, 23e opgehaald... | |
DX11 | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:29 |
Eh wat? Hoe maak ik zelf een tuningsset voor 150 inc apc klep, nieuwe software enz? | |
Descendent | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:36 |
Die uit Scherpenisse ziet er wel gaaf uit trouwens. Al gekocht? P.s. T5! | |
Leandra | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:39 |
moest even andere dingen doen | |
eXplorer1 | dinsdag 19 mei 2015 @ 20:53 |
Dat is een beetje krap zonder een leuke IC, ik merk vaak als men richting dat vermogen gaat met enkel een td04-15t dat de IAT toch wel aardig hoog komt in de wat warmere dagen. @delano, als jij je tuningspullen regelt, kan je je bin naar mij opsturen, ik maak er wat moois van en ik stuur het kosteloos weer terug. | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:00 |
software is gratis joh! APC klep van neobrothers en vacuumslangettjes erbij... Start anders zelf een topic erover op SF. Ik ga t ook doen , krijg een tune van speedparts... | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:01 |
Ik heb geen td04 er op ;-) Leuke IC komt er wel op, maar even kijken welke. Do88 heeft zijn IC verbeterd en even 480 euro gemaakt. | |
DX11 | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:13 |
Software kan... gratis???..... Info vanuit een tuner: Ik kan dus klaar zijn voor 175? | |
Leandra | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:15 |
Jij hebt toch geen T7? | |
DX11 | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:15 |
Nee daarom moet ik dus ook een T7 APC kit kopen, dat heb ik nu helemaal niet er in zitten. (T5 APC is minder goed en even duur) | |
eXplorer1 | dinsdag 19 mei 2015 @ 22:30 |
Je weet dat de GT17 een verkapte verfbrander wordt boven de 225pk/340nm ongeveer? Verder dan 1050mg/c kan ik je niet aanraden met een gt17. Ik ging met 1080 mg/c over de 65graden IAT bij 20 graden buitenlucht, vermogen was ver te zoeken. Indien je een 9-3 hebt is universeel makkelijk ertussen te frotten, ik was voor 90 euro klaar. | |
JohnB52 | dinsdag 19 mei 2015 @ 23:09 |
Dat is mooi want die zit er niet in ;-) Wel een gt25 | |
eXplorer1 | dinsdag 19 mei 2015 @ 23:50 |
Oh, jij ook gt25? OK mooi, universele IC ertussen frotten en gaan met die banaan | |
JohnB52 | woensdag 20 mei 2015 @ 08:44 |
Ik koop wel een gewone IC van Saab-tuners ofzo, die past in 1x... Maar eerst weer even sparen, en een rondrit Europa met dat ding gaan doen, mooie eerste duurtest. 4000km in 6 dagen, waarvan 2000 door de bergen. (En ja, daar is een grote IC best handig, anders trek ik er eerst eentje,t7, van een sloper) | |
JohnB52 | zaterdag 23 mei 2015 @ 12:37 |
En de Red Arrow is definitief weg... | |
DX11 | zaterdag 23 mei 2015 @ 12:38 |
| |
Leandra | zaterdag 23 mei 2015 @ 12:40 |
... | |
JohnB52 | zaterdag 23 mei 2015 @ 19:35 |
Ja, verkocht :-( Nu 6 dagen zonder auto | |
Leandra | zaterdag 23 mei 2015 @ 20:03 |
En dan, en dan, en dan??? | |
JohnB52 | zondag 24 mei 2015 @ 00:13 |
Dan heb ik weer een andere Saab :-) Heb al welalvast speakers en 4 velgen met winterbanden gekocht, alu26 | |
Leandra | zondag 24 mei 2015 @ 03:42 |
Die horen onder een FSP En ze staan heel fraai, die OP | |
eXplorer1 | zondag 24 mei 2015 @ 19:54 |
ik heb het trouwens vergeten hier neer te zetten, ben nog bezig met T7 tuning (en in mindere mate T5, T8) mocht iemand een stage willen, lees de BIN uit, stuur hem naar mij en je krijgt hem staged terug voor noppessz, dit geld alleen voor Stage 1 en 2, hogere stages hebben fine tuning nodig dus dan gaat die vlieger niet op. als je T7 hebt, kan je mijn launch control ook erbij krijgen maar dan moet je wel een stukje HW in elkaar flansen (weerstandje + schakelaar). | |
Fred | zondag 24 mei 2015 @ 22:15 |
Ik ben aan het kijken voor een vervanger voor mijn huidige (Peugeot) cabrio. Aangezien mijn belangrijkste eis "het moet een cabrio zijn" is, kan het ook zomaar een 9-3 cabrio worden. Zijn er specifieke dingen waar ii op moet letten als ik ga kijken? | |
Leandra | zondag 24 mei 2015 @ 22:47 |
Heb je het "waar moet ik op letten" topic op het saabforum al uit je hoofd geleerd? | |
Fred | zondag 24 mei 2015 @ 23:02 |
Ga ik nu doen Ik realiseerde me vanavond pas dat mijn volgende auto misschien wel eens een Saab zou kunnen worden. | |
Leandra | zondag 24 mei 2015 @ 23:32 |
Goeie keuze! | |
JohnB52 | maandag 25 mei 2015 @ 10:22 |
gewoon doen! als je ook een non-turbo neemt zit je bullet proof wat motor betreft. Grootste kosten aan de Saab kun je.hebben aan de turbo, di cassette, en het dak... Let vooral op roest bij de veerschotels, voor de rest zelfde als bij gewone auto's | |
L0we | woensdag 27 mei 2015 @ 20:45 |
Vanavond bij een -volgens mij- bekend adresje in Veenendaal geweest voor een nieuwe sleutel. Bleek dat ik de antenne voor mijn afstandsbediening miste, wonderlijk... Gelukkig had hij die nog wel liggen, en kreeg em er gratis bij. Aardige kerel, absolute aanrader als je nog eens een sleutel nodig heb, of ze opnieuw moet laten programmeren. | |
DX11 | woensdag 27 mei 2015 @ 20:53 |
Jansen denk ik? Inderdaad een top kerel. Gisteren nog geweest voor wat kleine dingetjes en airco vullen. | |
L0we | woensdag 27 mei 2015 @ 20:59 |
Klopt ja. | |
Leandra | woensdag 27 mei 2015 @ 23:28 |
Oh, zit die zo dichtbij? Goed om te weten | |
JohnB52 | donderdag 28 mei 2015 @ 00:27 |
Alvast alu26 op laten halen door de Saabforum pakket dienst! Vrijdag de velgjes ophalen, hopelijk past het ook in een Caab :-) | |
Leandra | donderdag 28 mei 2015 @ 07:57 |
Zie OP Mooi! Ik vind ze heel mooi onder een OG. | |
JohnB52 | donderdag 28 mei 2015 @ 17:36 |
OP? Ik zei IN een Saab, niet er onder ;-) Dit worden dan denk ik mijn wintervelgen. | |
Leandra | donderdag 28 mei 2015 @ 17:50 |
Het was vroeg John Maar in de OP staan ze onder een Caab | |
L0we | donderdag 28 mei 2015 @ 21:10 |
Zo, bijna 3500 kilometer erop zitten met mn saab, ben er echt wel ontzettend blij mee! Verbruik van de laatste tank was 1:18.5, had niet verwacht dat ik zo zuinig zou rijden... Binnenkort de turbo en een wielnaaf vervangen, dan kan hij er weer eventjes tegenaan! | |
Leandra | donderdag 28 mei 2015 @ 22:21 |
Ik vind je verbruik erg netjes | |
L0we | vrijdag 29 mei 2015 @ 09:49 |
Zijn vooral snelwegkilometers, waar ik over het algemeen maar 100 mag. Lekker cruisen met de cc, dan krijg je zo'n verbruik wel voor mekaar | |
JohnB52 | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:44 |
Morgen roadtrip met de Caab... Hoop dat ie het blijft doen na de ontzettend slechte aflevering van t bedrijf waar ik hem heb gekocht: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=146359 | |
Leandra | dinsdag 2 juni 2015 @ 23:46 |
Ah eindelijk.... nou eens even speuren welke het geworden is | |
L0we | donderdag 11 juni 2015 @ 14:56 |
Zo, afgelopen maandag heb ik de turbo & luchtmassameter vervangen. Dat geeft toch wel een behoorlijk verschil in performance. Kwam er alleen nog achter dat de EGR-klep vastzit, vanavond maar eens kijken of ik die weer een beetje gangbaar kan krijgen. Ook heb ik een setje achteruitrijsensoren gekocht, die prik ik er ook maar gelijk eventjes in | |
eXplorer1 | vrijdag 12 juni 2015 @ 10:52 |
Nou, gijsje is er voorlopig uit, iets met ontucht en opgepakt worden, ik weet meer details maar dat plemp ik niet hier. holy shit, didn't see that one coming. Bewijs: http://www.omroepbrabant.(...)rdere+jongetjes.aspx [ Bericht 39% gewijzigd door eXplorer1 op 12-06-2015 11:00:40 ] | |
Leandra | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:03 |
Ik mis de connectie met Saab even, maar dat kan aan mij liggen | |
DX11 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:04 |
Waar de hel gaat dit ineens over zit je in het verkeerde topic eXplorer? | |
eXplorer1 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:19 |
jongens, dit gaat over G-ice, hij heet Gijs, saab-tuners. | |
DX11 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:41 |
Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zo Ik er maar er achter aan mailen of hij zijn pm's niet leest | |
L0we | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:44 |
Zal vast ook wel iemand anders zijn die daar raad mee weet toch? Waar loop je nu op vast? | |
eXplorer1 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:46 |
je kan ook Evo contacten, ik kan je file wel stagen. | |
DX11 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:46 |
De prijs ik heb alles nodig wat hier staat (heb een T5): http://www.saab-tuners.com/2-0t-154pk-98-00-stage-1-kit.html En had gehoord dat de software ook gratis kan, dus wou een deal met hem sluiten. (Software goedkoper via hem omdat het ook gratis kan, maar dat hij wel alles doet) Maarja dat word nu dus niks meer Ik kan de hardware zelf niet in bouwen / ecu vervangen ook btw. | |
DX11 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:46 |
Weet ik maar die heeft niet de T7 APC en het nette kabeltje. Hij bood aan om iets te solderen maar ik wil het gewoon netjes hebben. | |
eXplorer1 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:53 |
gewoon gesoldeerd nemen, je gaat er zelf toch niet veel mee doen toch? | |
DX11 | vrijdag 12 juni 2015 @ 11:54 |
Wat ik al zei, ik wil het gewoon netjes hebben. Ben trots op mijn bakkie, wel geen zelf gecreëerde dingen die vroeg of laat een keer uiteen vallen. | |
Leandra | vrijdag 12 juni 2015 @ 12:15 |
Oi, nasty.... | |
L0we | vrijdag 12 juni 2015 @ 12:49 |
Wbm valt solderen ook wel onder netjes hoor. Zeker als je het goed doet met een krimpkousje eroverheen. Wat ik zo lees is dat de losliggende stekker aangepast moet worden naar een nieuwe aansluiting voor de T7 APC? Dan zou ik zelf de voorkeur geven aan solderen, een stekkerverbinding die al jaren open ligt zal toch wel bijven corroderen . Lijkt me wel tof om zo'n conversie eens uit te voeren | |
DX11 | zaterdag 13 juni 2015 @ 18:01 |
Als ik deze t7 apc en dat snoertje heb: http://www.saabforum.nl/s(...)e1bf34c3aa180bec940b En een extra ecu, waar iemand hier in dit topic gratis stage1 op kon zetten, ben ik er dan? En zit er verschil in de ecu's? Ik heb een T5 auto, maar ga er een T7 APC klep aan hangen en stage1 op zetten. Moet ik dan een T5 ecu hebben of een T7 ecu? [ Bericht 19% gewijzigd door DX11 op 13-06-2015 18:23:23 ] | |
eXplorer1 | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:01 |
Altijd T5 ECU, t7 en t5 is niet te vergelijken met elkaar. Let op welke t5 ECU je neemt, er zijn er 3 geloof ik. | |
DX11 | zaterdag 13 juni 2015 @ 21:12 |
Hè verdorie, waarom moet t nou weer zo moeilijk. En wat het verschil tussen die 3 dan en welke moet ik hebben? | |
eXplorer1 | zaterdag 13 juni 2015 @ 22:25 |
Ik zal het zo opzoeken, ik dacht dat je de 20mhz ecu wilt hebben maar pin mij er niet op vast, ik kom hier nog op terug. | |
DX11 | zaterdag 13 juni 2015 @ 23:56 |
Bedankt voor de moeite!! | |
L0we | woensdag 24 juni 2015 @ 21:05 |
Wat een stilte hier! Ik heb vanavond mijn EGR klep vervangen, eindelijk heb ik weer het vermogen wat ik hoor te hebben. Rijdt best lekker | |
Leandra | woensdag 1 juli 2015 @ 00:27 |
John nog op vakantie? Krijgen we een reisverslag of was hij niet met z'n nieuwe Caab weg? | |
kiekjesdief | woensdag 8 juli 2015 @ 12:49 |
na een 900turbo en een 900ng moest ik 4x4 hebben vond ik. Na nog geen jaar in subaru is die echt overleden bij 180K km al. Moet nu toch maar weer Saab worden denk ik. | |
Leandra | woensdag 8 juli 2015 @ 14:31 |
Volgens mij is een 9-3 OG dan de logische volgende? | |
kiekjesdief | woensdag 8 juli 2015 @ 15:50 |
Precies daar was ik naar aan het zoeken | |
Leandra | woensdag 8 juli 2015 @ 16:13 |
Open? Dicht? 3-deurs? 5-deurs? | |
kiekjesdief | woensdag 8 juli 2015 @ 17:18 |
Gewoon dicht en 3deurs kan maar liever 5 | |
eXplorer1 | donderdag 9 juli 2015 @ 16:44 |
Gijs (G-ice) heeft zelfmoord gepleegd, holy shit, dat zag ik dus niet aankomen | |
DX11 | donderdag 9 juli 2015 @ 16:51 |
Holy fuck. | |
eXplorer1 | donderdag 9 juli 2015 @ 17:04 |
schijnbaar wat er in de media bekend is gemaakt is nog maar het puntje van de berg, dus heel veel medelijden (voor hem) heb ik niet, sorry ik vind het buitengewoon erg voor zijn familie, die had al SHIT en nu is dat vertienvoudigd. | |
DX11 | donderdag 9 juli 2015 @ 21:58 |
Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had. | |
eXplorer1 | donderdag 9 juli 2015 @ 22:22 |
Zoals? | |
DX11 | donderdag 9 juli 2015 @ 22:23 |
Ik wilde overigens een topic openen op saabforum (over het feit dat saabtuners er niet meer is, niks over de redenen) maar dat mag niet. Beetje jammer. Ze willen de controversie niet hebben op het forum. Terwijl er volgens mij nog nergens over gesproken is. Ik snap die censuur niet echt maarja. | |
Leandra | donderdag 9 juli 2015 @ 22:24 |
Jammer dan, je moet er niet aan denken dat je daar met je auto komt en hij dankzij je eigen initiatief met je auto naar hem te gaan een band met je kind kan opbouwen. Dat bepaalde opties (voorlopig) even wegvallen boeit wat mij betreft totaal niet. Ik vind het voor zijn slachtoffers vele malen erger dan dat er nu geen totaal overbodige tuning kan plaatsvinden. | |
DX11 | donderdag 9 juli 2015 @ 22:24 |
Van een T5 9-3 met 154pk naar een stage 225pk, inc nieuwe T7 apc en ecu en alles klaar zonder geknutsel van jezelf. De andere tuners hebben bijvoorbeeld de apc of juiste omgezette ecu niet. | |
DX11 | donderdag 9 juli 2015 @ 22:25 |
Ik zie het anders, puur zakelijk. Hij was blijkbaar een goede (de beste?) tuner. Na wat ik nu weet had ik nog net zo goed mijn auto daar laten tunen, die dingen staan helemaal los van elkaar van mij part. Edit: dat komt misschien ook omdat ik geen kinderen heb. | |
Leandra | donderdag 9 juli 2015 @ 22:26 |
Er is gisteren kennelijk al gemeld dat ze daar geen topic over willen, en ik begrijp het wel, want mensen gaan zoeken en dan komen ze dus op het Saab-forum terecht, krijgen ze daar ook nog eens gedonder mee. Niemand zit er op te wachten dat het Saab-forum of Saab-rijder op welke manier dan ook geassocieerd kunnen worden met hem. | |
eXplorer1 | donderdag 30 juli 2015 @ 10:09 |
ik zag op trionicforum dat je je STG6 SS in onderdelen verkoopt, what happened? | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:34 |
Wie biedt lager? (op benzine) [ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 15-08-2015 18:17:33 ] | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:54 |
Lager dan 6.3 heb ik hem nog niet gehad.... | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:13 |
Ik had ook eigenlijk niet gedacht dat dit mogelijk was | |
L0we | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:14 |
met mijn diesel moet dat vast lukken . | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:15 |
Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pk | |
L0we | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:16 |
Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkracht | |
Leandra | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:32 |
Wow
| |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:35 |
Haha nee niks kapot. Ja ik vond het ook bijzonder. Ik moest (tijdens het rijden) dan ook echt een foto maken Kan het overigens wel verklaren denk ik: -Ik reed 80 -Ik had cruise control aan -Ik reed achter een vrachtwagen, wel op een veilige afstand, maar misschien zorgt dat alsnog voor minder wind? -Ik heb de tank vol met 98 Maar dan nog, ik vind t tof | |
Leandra | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:37 |
En je cleart de trip computer waarschijnlijk ook bij het tanken? Maar heel netjes, volgens mij heb ik met geen van beiden onder de 6 gezeten. | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:37 |
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af.. | |
Leandra | zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:16 |
Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handiger | |
eXplorer1 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:22 |
Jij begrijpt dus niet hoe het werkt. Vermogen is koppelxtoerental, je diesel heeft wel meer of evenveel koppel maar heeft ook langere overbrengingsverhoudingen, tussensprint win je (mits niet getunede 2.0t) maar als de benzine mag terugschakelen is het doei doei. Trouwens, met stage 1 is er al geen (T)Tid die hem nog bijhoudt. In de praktijk is het goed te merken, mijn Saab had "maar" 380nm maar tot de 60 was het enkel wheelspin (dunlops), met een diesel gaat dat je dat dus nevernooit lukken. | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:26 |
Maandagavond moet ik weer een lang stuk rijden, zal eens kijken hoe laag ik hem krijg... | |
L0we | zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:52 |
Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij. | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:05 |
Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof. | |
L0we | zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:15 |
Zo vatte ik hem ook zeker niet op . Ik vind mijn dieseltje ontzettend fijn, juist omdat je toch redelijk vlot wat meer koppel beschikbaar hebt. Dat vind ik erg prettig rijden. Ik zal maandag eens kijken hoe ik scoor op de snelweg qua verbruik | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:01 |
Ik clear hem nooit... Maar nu na de vakantie maar weer eens doen, heb continu korte stukjes gereden dus staat nu op 9.nogwat... Normaal is het altijd iets van 7.8 tot 8.1. | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:03 |
Wel jammer dat je niet echt je huidige verbruik kan zien bij onze auto's. Nouja het kan dus wel, door te clearen tijdens het rijden, maar dat is dan natuurlijk maar heel even het huidige en wordt het gemiddelde. Terwijl de auto het huidige verbruik wel zelf weet, waarom dan niet aan ons tonen. Achja. | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:13 |
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten... Filmpje ter illustratie: | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:16 |
Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer. Maar huidige verbruik als sid functie lijkt me wel handig. Zal ook vast wel kunnen met opensid maarja ik heb een t5 helaasch.. | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:21 |
En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten... Hier ook een T5. | |
DX11 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:23 |
Heeft ook zo zijn voordelen zullen we maar denken | |
L0we | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:23 |
Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motor | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:25 |
Yup... | |
AchJa | zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:27 |
Ik heb twee E30's gehad (316 en een 320i) Maar die 320 zescilinder, wat liep dat mooi... | |
DX11 | zondag 16 augustus 2015 @ 15:33 |
Het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren denk ik, stage1 Ik heb zojuist een T7 apc klep gekocht, maar ik heb dus een T5. Moest ik nou een T5-T7 verloop stekker hebben (zie hier) EN iets laten solderen aan het ecu? Of 1 van de 2? Want als het 1 vd 2 is is die verloop stekker natuurlijk een stuk gaver alleen hoe kom ik daar nog aan? | |
L0we | maandag 17 augustus 2015 @ 16:01 |
Beiden toch? Je hebt allereerste een aansturing nodig voor de T7 klep ipv de T5 klep, en daarnaast moet je de ECU nog aanpassen met de nieuwe software. | |
L0we | maandag 17 augustus 2015 @ 16:02 |
4.1 Helaas (nog) geen foto | |
Leandra | maandag 17 augustus 2015 @ 16:22 |
Gaan we nou allemaal een reset uitvoeren terwijl we 90 in z'n 5 rijden? | |
Leandra | maandag 17 augustus 2015 @ 16:23 |
Diesel toch? Daarvan mag ik hopen dat je onder de 5 gemiddeld zit... | |
AchJa | maandag 17 augustus 2015 @ 16:34 |
Achter een vrachtwagen in de slipstream... | |
L0we | maandag 17 augustus 2015 @ 21:27 |
Diesel inderdaad, op de boordcomputer op / net onder de 6. 1:20 lijkt me wel heel optimistisch . Ik doe gemiddeld 1:18 nu | |
AchJa | dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:10 |
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller. | |
DX11 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:47 |
ECU aanpassen is software inderdaad. Maar de aansturing van de T7 apc met een T5 ecu. Moest volgens mij door iets te solderen of die bovenstaande kabel te kopen. Of allebei? Dat vraag ik me dus af. | |
DX11 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:48 |
Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal? | |
L0we | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:49 |
Voor die aansturing is alleen die kabel nodig, voor zover ik het begrijp | |
L0we | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:51 |
Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juist | |
DX11 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:04 |
Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is.... Oh nooit geweten. | |
L0we | dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:05 |
Oproepje op het saabforum? | |
DX11 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:13 |
Heb al contact opgenomen met DionHPT maar die is aardig druk volgens mij. | |
Leandra | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:48 |
Netjes hoor! | |
DX11 | zondag 23 augustus 2015 @ 20:07 |
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch? Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken. | |
Descendent | zondag 23 augustus 2015 @ 21:10 |
Nog helemaal niet opgeschept met mn 18" 'Hirsch lookalike velgen hier? Setje Avellini's voor weinig gehaald; steek 5x112; met schuifbouten werkt dat prima (en naafgatverkleiners). | |
Leandra | zondag 23 augustus 2015 @ 21:47 |
Zag ik m nou op het Saabforum te koop staan? | |
L0we | maandag 24 augustus 2015 @ 08:21 |
Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep? Inbouwen is niet zo moeilijk, zou ik je best wel mee willen helpen | |
Descendent | maandag 24 augustus 2015 @ 18:05 |
Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas. | |
DX11 | maandag 24 augustus 2015 @ 18:07 |
Nee helaas staat stage2 op. Dus ik moet iemand vinden die kan inbouwen en software flashen. En volgens mij was er een keer iemand hier langs gekomen. [ Bericht 3% gewijzigd door DX11 op 24-08-2015 20:14:11 ] | |
DX11 | maandag 24 augustus 2015 @ 18:11 |
Als ik t geld had had ik m zeker van je willen hebben. Maar je gaat dus helemaal overnieuw beginnen met pimpen dan met de volgende? | |
DX11 | maandag 31 augustus 2015 @ 22:29 |
Elke keer dat ik denk dat ik eindelijk naar mijn stage1 ga, zit er weer iets anders tegen. Dion heeft zijn harnas kapot oid en kan dus niet mijn T5 flashen. Ik heb volgens mij alle hardware, en heb alleen iemand nodig die me kan helpen met een APC klep inbouwen, stage1 kan flashen naar een T5 met een T7 apc, en me kan helpen met wat andere kleine Saab dingetjes. En dan het liefst in Gelderland of niet veel verder. Weten jullie nog iemand dichterbij dan EVO? | |
Descendent | woensdag 2 september 2015 @ 21:31 |
Och; aan een Aero hoef je niet zoveel meer te pimpen. Maar zal m zeker wat willen customizen ja. | |
DX11 | woensdag 2 september 2015 @ 21:42 |
Wou net zeggen, jij en niks aanpassen dat gelooft natuurlijk niemand die je saabforum topic heeft gezien. | |
Gftw | donderdag 3 september 2015 @ 12:35 |
Wij (auto van mijn vriendin) hebben een 9-5 aero op gas, heerlijke wagen en toch nog redelijk betaalbaar. | |
JohnB52 | donderdag 3 september 2015 @ 23:41 |
Gewoon naar Evo gaan joh, geeft minste gezeik. | |
DX11 | donderdag 3 september 2015 @ 23:43 |
200 euro voor software die ook gratis kan, nee dat vind ik echt te zonde.. | |
djkoelkast | vrijdag 4 september 2015 @ 00:17 |
Ik kan wel rommetjes branden, weet niet of dat nog zo gaat, maar toen ik nog een AX GTi had kon je gewoon een nieuw rommetje branden, er inprikken en gaan Moet je alleen weten wat voor rom en je moet de binfile(s) hebben | |
JohnB52 | dinsdag 8 september 2015 @ 22:51 |
Waar haal je die dan? | |
DX11 | dinsdag 8 september 2015 @ 23:35 |
Nouja er is dus blijkbaar vrij makkelijk aan de software te komen als je GEEN T5 hebt. Maargoed, die heb ik dus wel. | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 08:42 |
Heujjjjj
| |
Leandra | woensdag 9 september 2015 @ 10:44 |
Wel jammer dat ze de naam Saab niet meer mogen gebruiken.... hoewel ik me dan afvraag van wie de naam nu is, en wat die er mee denkt te gaan doen. | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 10:46 |
Ik las op saabforum dat dat misschien niet helemaal klopte dat bericht dat ze niet meer Saab mogen voeren. | |
Leandra | woensdag 9 september 2015 @ 10:53 |
Bij de weg: Saabmuseum Overschilt gaat dicht, het laatste weekend van September is de allerlaatste keer dat ze open zijn: http://www.saabsunited.co(...)es-in-september.html http://www.saabmuseumoverschild.nl/ FOK!Saabmeet? | |
Leandra | woensdag 9 september 2015 @ 10:57 |
Zou mooi zijn als het zou blijven bestaan icm met het ontwerp. | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 10:57 |
Fuck, dat is ver rijden maar wel heel boeiend. En ze verkopen dus alles, kan ook leuk zijn. | |
Leandra | woensdag 9 september 2015 @ 10:59 |
Ach, een eind rijden op een mooie dag in september.... met een Saab, laten we nou niet doen alsof het een straf is | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 11:09 |
Weet je wat die benzine me gaat kosten | |
Leandra | woensdag 9 september 2015 @ 11:10 |
Deed jij geen 1 op 20 op de snelweg met 80 km pu? | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 11:13 |
Moet ik wel eerst een vrachtwagen zoeken die dezelfde kant op moet | |
Dingest | woensdag 9 september 2015 @ 11:37 |
Hm. Zonde van zo'n collectie wel. Op zich is het maar een uurtje rijden bij mij vandaan, dus misschien dat ik dan toch even ga kijken. Want een kant-en-klare 95 of 96 is wel een stuk makkelijker dan die van mij weer rijdbaar/netjes te krijgen | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 12:00 |
Ik wil wel graag een schaalmodel van de 9-3 maar die zullen ze daar vast niet hebben.. Maar zie op de foto's dat ze veel boekwerken hebben dus daar kan wel wat boeiends bij zitten. | |
DX11 | woensdag 9 september 2015 @ 20:14 |
Ze hebben het wel druk zo te zien bij het saab museum
| |
JohnB52 | donderdag 10 september 2015 @ 12:57 |
Voor mij te vroeg... | |
Leandra | donderdag 10 september 2015 @ 13:13 |
Komt wel weer | |
Nairua | donderdag 10 september 2015 @ 13:27 |
Te duur aan het worden als werkloze zonder uitkering. | |
DX11 | maandag 21 september 2015 @ 17:12 |
Was dit hier al langs gekomen? http://www.autoweek.nl/ni(...)saab-duikt-op-update | |
eXplorer1 | maandag 21 september 2015 @ 20:14 |
Is de geely gc9. | |
DX11 | maandag 21 september 2015 @ 20:19 |
Ja zag ik maar was wel bij de Saab fabriek ofzo. | |
DX11 | dinsdag 22 september 2015 @ 00:34 |
Damn die mooie zilveren 9-3 van descendent gaat in stukken weg.. Wat eeuwig zonde.. Maarja ga wel wat dingen van m kopen, ook weer zonde om te laten liggen.. Edit: ik neem oa zijn bekerhouder over. Had niet verwacht dat ik die ooit nog zou vinden voor 35 [ Bericht 21% gewijzigd door DX11 op 22-09-2015 08:37:07 ] | |
Descendent | donderdag 24 september 2015 @ 16:08 |
Hij is bijna helemaal op voorhand verkocht in onderdelen. A.s. zaterdag ga ik naar de potentiele opvolger kijken. En dan komt ie op zn laatste rustplaats te staan... | |
Bassen | zondag 27 september 2015 @ 22:07 |
Jammer dat ik nu pas lees van het Saab museum, was het gehele weekend in Groningen :-( Oh voor de geintreerede, dit is mijn Saab; | |
DX11 | zondag 27 september 2015 @ 22:33 |
Jeuj Saab dingetjes gekocht Had ook een model autotje van de 9-3 willen kopen maar er bestaan geen 5 deurs.. | |
DX11 | woensdag 7 oktober 2015 @ 23:30 |
DX11 | vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:32 |
Zeg Saab fans, leven jullie nog? Het is nogal dood hier.... Wat vinden jullie van mijn creaties? heb besloten dat ik mijn auto stukje voor stukje ga carboniseren (nadat ik een carbon dashboard heb gekocht van descendent): Ga het omhulsel in het plafond rond de lamp (deze dus) ook nog doen, maar dat is denk ik wat moeilijker, wat meer bochtjes enz. Oh en mocht je het je afvragen, die knop bedient de uitschuifbare antenne, zodat die meestal is ingeklapt, omdat ik voornamelijk cd's luister. | |
djkoelkast | vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:51 |
Vréselijk. Serieus. | |
DX11 | vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:58 |
Hahahaha ieder zijn ding hè, het dashboard die ik gekocht heb ziet er vrijwel het zelfde uit dus past allemaal mooi bij elkaar. | |
djkoelkast | vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:06 |
Het is ook voornamelijk omdat het een sticker is en omdat het niet origineel is dat ik het zo vreselijk vind. Kwestie van smaak | |
Leandra | vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:49 |
Ik ben ook geen fan, maar je bent jong en ik begrijp wel dat jij het misschien wel leuk vindt.... Er zijn ergere dingen, een schoolbordwrap bijvoorbeeld | |
DX11 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:51 |
Ik denk maar zo, ik ben er (heel erg) blij mee dus het maakt me niet zo uit als jullie het lelijk vinden En bohboh wat geeft dit een heerlijk geluidje zeg : Dat filter had ik echt veel eerder moeten doen, wat klinkt dat geweldig. Had hem eerst gekocht zonder hitteschild, maar vond het zo leuk dat ik uiteindelijk toch maar de hele kit heb gekocht. [ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 25-10-2015 22:16:25 ] | |
Descendent | zondag 25 oktober 2015 @ 19:57 |
Die bij je voorkant leeslampje moet je wel wat netter maken vind ik. Verder vind ik t wel tof staan. Heb je die spiegelkappen nu ook erin? Oh ja: en rijdt Descendent nou dan opeens geen Saab meer aangezien ie zn ouwe gesloopt heeft??? Wel; voor sommige mensen niet zeg maar. Dit is mn nieuwe auto: Saab ss Aero (>250pk) op G3. 6 versnellingen, soepel, comfortabel en sportief. Blij mee! | |
DX11 | zondag 25 oktober 2015 @ 22:11 |
Die bij het leeslampje was de eerste die ik deed, en had de tijdsduur onderschat ( 2 velletjes van die maat verkloot) en ik moest op een gegeven moment echt weg. Dus snel afgemaakt, maar later nog netjes bij gefohnt, ziet er nu gewoon netjes uit. Spiegel kappen niet geplaatst, zaten wat deukjes enz in, ga ik nog wel een keer over doen ooit. Mooi hoor! Veel meer wegenbelasting of valt het mee? Ik ga morgen naar stage1 trouwens, na hem bijna 3 jaar te hebben, eindelijk naar de 225pk! | |
DX11 | dinsdag 3 november 2015 @ 19:25 |
Jongens wat is er aan de hand met dit topic ineens zijn we allemaal geen Saab fan meer? Ik rij ondertussen met stage1 met 240pk en 365nm. Poeh, wel ff wennen zo veel kracht, maar echt ontzettend gaaf! | |
Leandra | dinsdag 3 november 2015 @ 19:52 |
Jawel, maar ik mis John. | |
eXplorer1 | dinsdag 3 november 2015 @ 21:06 |
Ik nog steeds, maar ben zo ontzettend klaar met FWD Misschien komt er een 2006 Saab 9-5, een van de laatste met trionic 7 Pre 2005 wil ik niet meer, te weinig luxe, de s80 heeft oem standkachel terwijl het benzine is, regensensor, mooie courtesy lights en volwassen interieur, dat mis ik helaas bij de pre 2005 saabs | |
VogeltjeTwiet | donderdag 5 november 2015 @ 12:54 |
Maar even een fotootje op het topic wat op te fleuren, zomer 2015 | |
djkoelkast | donderdag 5 november 2015 @ 13:03 |
In mijn 2003 zit wel een regensensor. Maar ik wil een 2008+ | |
Leandra | donderdag 5 november 2015 @ 14:39 |
Mijn 2002 sport sedan heeft 'm ook, maar dat is dan ook een launch uitvoering, dus die is volgepropt met alle denkbare opties. | |
AchJa | maandag 23 november 2015 @ 21:29 |
Vraagje voor de goeroes hier, ik kwam ergens op internet tegen dat bij een Saab 9-3 (T5) de cilinderkopbouten na elke ton nagetrokken dienen te worden... Dat schijnt dus ook ergens in de onderhoudsinstructies te staan... In hoeverre moet ik dat serieus nemen? Want dat zou voor mij de eerste auto zijn waarbij dat moet... En dan heb ik ondertussen 16 merken ofzo gehad... | |
eXplorer1 | maandag 23 november 2015 @ 21:42 |
Nog nooit gedaan, en ikreed alles behalve standaard en nog nooit koppakking eruit gejankt. | |
Leandra | maandag 23 november 2015 @ 21:50 |
En ik me maar afvragen waarom die pagina iedere keer zo beroerd laadt, maar foto's van 5312x2988 pixels zijn gewoon absurd groot, en als er dan ook nog een stuk of 10 op een pagina staan is het helemaal van de zotte.... kan dat in het vervolg wat minder? Het is echt niet nodig dat ik er een CSI onderzoek op los kan laten | |
AchJa | maandag 23 november 2015 @ 21:52 |
Ik dacht al dat het aan mij lag... | |
AchJa | maandag 23 november 2015 @ 21:53 |
Dan ga ik dat ook mooi niet doen, het leek me nogal overdreven nl... |