ik zag op trionicforum dat je je STG6 SS in onderdelen verkoopt, what happened?quote:
Ik had ook eigenlijk niet gedacht dat dit mogelijk wasquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lager dan 6.3 heb ik hem nog niet gehad....
Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pkquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:14 schreef L0we het volgende:
[..]
met mijn diesel moet dat vast lukken.
Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkrachtquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pk
Wowquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager?(op benzine)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
WowHaha nee niks kapot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik vond het ook bijzonder. Ik moest (tijdens het rijden) dan ook echt een foto maken![]()
![]()
Kan het overigens wel verklaren denk ik:
-Ik reed 80
-Ik had cruise control aan
-Ik reed achter een vrachtwagen, wel op een veilige afstand, maar misschien zorgt dat alsnog voor minder wind?
-Ik heb de tank vol met 98
Maar dan nog, ik vind t tof![]()
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ikquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef Leandra het volgende:
En je cleart de trip computer waarschijnlijk ook bij het tanken?
Maar heel netjes, volgens mij heb ik met geen van beiden onder de 6 gezeten.
Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handigerquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Jij begrijpt dus niet hoe het werkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkracht
Maandagavond moet ik weer een lang stuk rijden, zal eens kijken hoe laag ik hem krijg...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Jij begrijpt dus niet hoe het werkt.
Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij.
Zo vatte ik hem ook zeker niet opquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof.
Ik clear hem nooit... Maar nu na de vakantie maar weer eens doen, heb continu korte stukjes gereden dus staat nu op 9.nogwat... Normaal is het altijd iets van 7.8 tot 8.1.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handiger
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:03 schreef delano.888 het volgende:
Wel jammer dat je niet echt je huidige verbruik kan zien bij onze auto's. Nouja het kan dus wel, door te clearen tijdens het rijden, maar dat is dan natuurlijk maar heel even het huidige en wordt het gemiddelde. Terwijl de auto het huidige verbruik wel zelf weet, waarom dan niet aan ons tonen. Achja.
Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten...![]()
Filmpje ter illustratie:
En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer.
Hier ook een T5.quote:Maar huidige verbruik als sid functie lijkt me wel handig. Zal ook vast wel kunnen met opensid maarja ik heb een t5 helaasch..
Heeft ook zo zijn voordelen zullen we maar denkenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten...
[..]
Hier ook een T5.
Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motorquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten...![]()
Filmpje ter illustratie:
Yup...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heeft ook zo zijn voordelen zullen we maar denken
Ik heb twee E30's gehad (316 en een 320i) Maar die 320 zescilinder, wat liep dat mooi...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motor
Beiden toch?quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:33 schreef delano.888 het volgende:
Het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren denk ik, stage1
Ik heb zojuist een T7 apc klep gekocht, maar ik heb dus een T5. Moest ik nou een T5-T7 verloop stekker hebben (zie hier) EN iets laten solderen aan het ecu? Of 1 van de 2? Want als het 1 vd 2 is is die verloop stekker natuurlijk een stuk gaver alleen hoe kom ik daar nog aan?
4.1quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager?(op benzine)
[ afbeelding ]
Achter een vrachtwagen in de slipstream...quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:22 schreef Leandra het volgende:
Gaan we nou allemaal een reset uitvoeren terwijl we 90 in z'n 5 rijden?
Diesel inderdaad, op de boordcomputer op / net onder de 6. 1:20 lijkt me wel heel optimistischquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Diesel toch?
Daarvan mag ik hopen dat je onder de 5 gemiddeld zit...
ECU aanpassen is software inderdaad. Maar de aansturing van de T7 apc met een T5 ecu. Moest volgens mij door iets te solderen of die bovenstaande kabel te kopen. Of allebei? Dat vraag ik me dus af.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Beiden toch?
Je hebt allereerste een aansturing nodig voor de T7 klep ipv de T5 klep, en daarnaast moet je de ECU nog aanpassen met de nieuwe software.
Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:10 schreef AchJa het volgende:
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller.
Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juistquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal?
Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is....quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor die aansturing is alleen die kabel nodig, voor zover ik het begrijp
Oh nooit geweten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juist
Oproepje op het saabforum?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is....
Heb al contact opgenomen met DionHPT maar die is aardig druk volgens mij.quote:
Netjes hoor!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:10 schreef AchJa het volgende:
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller.
Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:07 schreef delano.888 het volgende:
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch?
Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken.
Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:47 schreef Leandra het volgende:
Zag ik m nou op het Saabforum te koop staan?
Nee helaas staat stage2 op. Dus ik moet iemand vinden die kan inbouwen en software flashen. En volgens mij was er een keer iemand hier langs gekomen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep?
Inbouwen is niet zo moeilijk, zou ik je best wel mee willen helpen
Als ik t geld had had ik m zeker van je willen hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |