abonnement Unibet Coolblue
pi_151109113



De Raspberry Pi is een singleboardcomputer gebaseerd op ARM-processors die tegen een minimale prijs wordt vervaardigd en verkocht. De Raspberry Pi werd ontwikkeld aan de Universiteit van Cambridge en is bedoeld voor educatieve doeleinden. De productie is op 10 januari 2012 begonnen.

Alle beschikbare besturingssystemen zijn gebaseerd op Linux. Omdat de Raspberry Pi gebruik maakt van een ARM-processor moeten bestaande Linux-distributies geport worden naar ARM-architectuur. De beschikbare distributies zijn:

• Debian
• Arch Linux
• QtonPi
• Fedora

De eerste concepten ontstonden in 2006 en waren gebaseerd op de Atmel Atmega644-microcontroller. De stichter van de Raspberry Pi Foundation, Eben Upton, wist een groep academici en anderen bijeen te krijgen en enthousiast te krijgen voor het project. Doel was kinderen kennis te laten maken met programmeren op eenvoudige wijze, zonder dat enorme kosten zouden moeten worden gemaakt.
Bron: Wikipedia

Specificaties:



Distributies beschikbaar: http://elinux.org/RPi_Distributions
Enkele mogelijkheden:

• Mediaplayer (XBMC -> Xbian / OpenELEC / Raspbmc)
• Server / NAS
• Retro game-systeem d.m.v. emulators
• Pirate Box
• Fileserver
• Mailserver

Officiële verkoopadressen (houd rekening met lange wacht- en verzendtijden):

Farnell
RS Components

Let op! De Raspberry Pi is alleen het circuitboard, je moet zelf zorgen voor behuizing en accessoires in indien gewenst.

pi_151109139
En hier verder....
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:43:43 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151110783


Nieuw projectje met de PI, Squeezebox client. Moet nog even een USB DAC regelen en dan het schermpje werkend krijgen _O-
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_151188773
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_151195965
Ik heb ook een pi aangeschaft voor Kodi. Hoe besturen jullie dat ding vanaf de bank? Gewoon een toetsenbord en muis, of zijn er ook andere oplossingen voor?
pi_151196318
Ik gebruikte eerst de app Yatse (Android, weet niet of die ook op ios kan). Sinds ik bij toeval er achter kwam dat de afstandsbediening van mijn TV ook werkt gebruik ik die.
pi_151196361
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:42 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb ook een pi aangeschaft voor Kodi. Hoe besturen jullie dat ding vanaf de bank? Gewoon een toetsenbord en muis, of zijn er ook andere oplossingen voor?
Als je een TV hebt met HDMI-CEC support kan je Kodi bedienen met je afstandsbediening van je TV zoals gezegd.
Powered by Janetje®
pi_151196716
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:56 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Als je een TV hebt met HDMI-CEC support kan je Kodi bedienen met je afstandsbediening van je TV zoals gezegd.
Dat is relaxed. Ga er maar vanuit dat ik dat heb, want mn samsung afstandsbediening werkt ook op mn med8ter.
pi_151196870
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat is relaxed. Ga er maar vanuit dat ik dat heb, want mn samsung afstandsbediening werkt ook op mn med8ter.
Dan gaat het wel lukken, bij Samsung heet dan iets met 'Any...'
Powered by Janetje®
pi_151206759
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:55 schreef Onufriev het volgende:
Ik gebruikte eerst de app Yatse (Android, weet niet of die ook op ios kan). Sinds ik bij toeval er achter kwam dat de afstandsbediening van mijn TV ook werkt gebruik ik die.
Hah, kwam ik gisteren ook achter. :D Wordt het een STUK bruikbaarder/nuttiger van..

Maar ben je er ook uit hoe je die balk (als je op OK drukt en dan wat knoppen en een progress bar krijgt) weer wegkrijgt? Return/back werkt niet en weer op OK drukken heeft geen zin. En als je op het kruisje bovenin tikt ben je nog verder van huis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151207131
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hah, kwam ik gisteren ook achter. :D Wordt het een STUK bruikbaarder/nuttiger van..

Maar ben je er ook uit hoe je die balk (als je op OK drukt en dan wat knoppen en een progress bar krijgt) weer wegkrijgt? Return/back werkt niet en weer op OK drukken heeft geen zin. En als je op het kruisje bovenin tikt ben je nog verder van huis.
Hmm, bij mij werkt return gewoon.
pi_151216724
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:10 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Hmm, bij mij werkt return gewoon.
Oh, fijn. Toch subtiele verschillen tussen TV's dan zeker. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151216854
Weet iemand of/hoe je makkelijk voor een android kodi remote app (maakt me niet zoveel uit welke) de subtitle offset kan instellen? Ik word daar echt strontziek van, dat dat nergens simpel lijkt te kunnen. Dan heb je in principe goede subs, maar lopen ze niet gelijk, kan je het vervolgens toch niet aanpassen omdat je nergens (makkelijk) voor alleen deze subs even de offset aan kan passen...
pi_151253177
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:55 schreef Onufriev het volgende:
Ik gebruikte eerst de app Yatse (Android, weet niet of die ook op ios kan). Sinds ik bij toeval er achter kwam dat de afstandsbediening van mijn TV ook werkt gebruik ik die.
Een app zodat je je mobiel kan gebruiken ipv weer een setje toestenbord/muis te halen.
Top!

Iemand een tip voor een goedkope wifi oplossing voor de raspberry?
Hier kun je er een kopen voor 5 euro, maar bij de meeste sites geven ze het niet eens als optie

Deze is een stuk duurder http://www.kiwi-electroni(...)er-voor-raspberry-pi
Voeding en case heb ik op banggood gekocht.

[ Bericht 14% gewijzigd door outcast_within op 01-04-2015 09:43:04 ]
pi_151255329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oh, fijn. Toch subtiele verschillen tussen TV's dan zeker. ;(
Ik kan dat pop-up menu niet tevoorschijn krijgen met mn afstandsbediening, dan moet ik die app openen alleen voor die functie :(
pi_151255437
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:58 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Ik kan dat pop-up menu niet tevoorschijn krijgen met mn afstandsbediening, dan moet ik die app openen alleen voor die functie :(
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt zelf de functie van knoppen op je afstandsbediening aanpassen: http://kodi.wiki/view/CEC#Settings_in_XBMC.2FKodi_for_CEC
pi_151255916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:37 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Een app zodat je je mobiel kan gebruiken ipv weer een setje toestenbord/muis te halen.
Top!

Iemand een tip voor een goedkope wifi oplossing voor de raspberry?
Hier kun je er een kopen voor 5 euro, maar bij de meeste sites geven ze het niet eens als optie

Deze is een stuk duurder http://www.kiwi-electroni(...)er-voor-raspberry-pi
Voeding en case heb ik op banggood gekocht.
Die 5 Euro is als je hem bij het setje bestelt, los is hij 8,99.

https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi/wi-fi-dongles
Powered by Janetje®
pi_151257399
Heb nu op een SD kaart RetroPie gezet. Hoe moeilijk is het om bij het booten een menuutje te maken waarin je kan kiezen tussen ofwel Kodi ofwel RetroPie? Of is dat de moeite niet waard en kun je het best gewoon SDs verwisselen als je wil switchen.
pi_151257677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:37 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Een app zodat je je mobiel kan gebruiken ipv weer een setje toestenbord/muis te halen.
Top!

Iemand een tip voor een goedkope wifi oplossing voor de raspberry?
Hier kun je er een kopen voor 5 euro, maar bij de meeste sites geven ze het niet eens als optie

Deze is een stuk duurder http://www.kiwi-electroni(...)er-voor-raspberry-pi
Voeding en case heb ik op banggood gekocht.
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_BIN=1&_from=R40|R40&_sacat=0&_nkw=mini+wifi+dongle&_sop=15
  woensdag 1 april 2015 @ 12:28:10 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151258255
Kan ik hier ok terecht met vragen over hoe met asd-ons enzo? Ik ben hier echt niet in thuis, heb er 1 staan die door een vriend is ingesteld. Maar loop er de laatste tijd tegenaan dat sommige dingen niet meer werken enzo....

Vooral live sport (formule 1, voetbal en golf), maar ook series kijk ik graag.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_151304423
Heb net een raspberry pi 2 aangeschaf; een probleem, ik kan via upnp probleemloos naar mijn synology nas ds414 navigeren, alleen alle videomappen zijn helemaal leeg oftewel de raspberry pi vindt de files niet?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door WooZ op 02-04-2015 19:59:48 ]
pi_151305449
Weet iemand heir waar je een 4/5/6/7/8/9/10" waterdicht beeldscherm kan kopen wat op de Pi aangesloten kan worden (liefst enigzins low-power, 12 volt is helemaal ideaal), zonder dat ik er op leeg loop?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_151307644
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:42 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb ook een pi aangeschaft voor Kodi. Hoe besturen jullie dat ding vanaf de bank? Gewoon een toetsenbord en muis, of zijn er ook andere oplossingen voor?
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:56 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Als je een TV hebt met HDMI-CEC support kan je Kodi bedienen met je afstandsbediening van je TV zoals gezegd.
Gister dus OpenELEC met Kodi geinstalleerd, werkt echt perfect met mijn afstandsbediening van Samsung TV. Had ik niet verwacht dat t in 1x probleemloos zou gaan draaien. Nu nog ff uitvogelen wat ik er allemaal mee kan doen.
pi_151318597
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]


[..]

Gister dus OpenELEC met Kodi geinstalleerd, werkt echt perfect met mijn afstandsbediening van Samsung TV. Had ik niet verwacht dat t in 1x probleemloos zou gaan draaien. Nu nog ff uitvogelen wat ik er allemaal mee kan doen.
Genesis plug-in installeren ;)
Do what you love, love what you do!
pi_151321023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
Weet iemand heir waar je een 4/5/6/7/8/9/10" waterdicht beeldscherm kan kopen wat op de Pi aangesloten kan worden (liefst enigzins low-power, 12 volt is helemaal ideaal), zonder dat ik er op leeg loop?
Hier, een hele zooi! Allemaal inclusief eigen stroomvoorziening en ook nog eens een eigen rekenunit!

http://tweakers.net/categ(...)XYbIB5QGulWNGceJZSDg
pi_151322243
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:59 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hier, een hele zooi! Allemaal inclusief eigen stroomvoorziening en ook nog eens een eigen rekenunit!

http://tweakers.net/categ(...)XYbIB5QGulWNGceJZSDg
Oh wow, precies wat ik niet zoek!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_151322472
:P.

Maar srsly, wat is de toepassing dan? Tablets en telefoons gebruiken voor embedded toepasingen is redelijk gebruikelijk.
pi_151347926
Speaking of the devil... kom zojuist dit project tegen:
https://drive.google.com/(...)zdXgtMlU&usp=sharing
pi_151402086
Is OpenELEC nog altijd de koning der mediaspelers voor de Raspberry? Hoor van steeds meer mensen dat OSMC ook het checken waard is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2015 @ 22:14:24 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151403318
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:58 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Oh wow, precies wat ik niet zoek!
Zo'n klein beeldscherm moet al snel en tablet zijn, monitoren van die grootte zouden het niet zo goed doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_151406810
Ik wil het inbouwen in een voertuig en laten zitten.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  maandag 6 april 2015 @ 10:10:01 #32
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_151411532
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 23:27 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik wil het inbouwen in een voertuig en laten zitten.
Op Tweakers liep daar al jaren geleden een reeks over, maar dat was voor de komst van miniboardjes.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104434
Handige tips, maar het meeste is inmiddels zwaar verouderd.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 6 april 2015 @ 10:10:27 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151411548
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 21:48 schreef Riot- het volgende:
Is OpenELEC nog altijd de koning der mediaspelers voor de Raspberry? Hoor van steeds meer mensen dat OSMC ook het checken waard is.
RaspBMC had OpenElec ook al lang bijgehaald, en misschien zelfs voorbij gegaan, in het laatste jaar. OSMC heb ik zaterdag geïnstalleerd omdat het de opvolger is van RaspBMC en zij een volledige clean installatie aanbevelen, en tot nu ben ik zeer tevreden daarover ^O^ lag van het het menu is nagenoeg weg, add-ons downloaden sneller hun content, en nog zo wat kleine zaken. Ik heb wel daarbij terug de confluence skin in gebruik, en nog steeds een usb3 installatie. Het enige wat slecht ging is de installer gebruiken om de SD te preppen, daar heb ik zeker 5 pogingen voor nodig gehad :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 06-04-2015 10:28:48 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151420991
Weet niet of hier mensen bekend zijn met Kali Linux, maar ik ben zeer tevreden dat het draait op de Pi!
pi_151435432
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 10:10 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

RaspBMC had OpenElec ook al lang bijgehaald, en misschien zelfs voorbij gegaan, in het laatste jaar. OSMC heb ik zaterdag geïnstalleerd omdat het de opvolger is van RaspBMC en zij een volledige clean installatie aanbevelen, en tot nu ben ik zeer tevreden daarover ^O^ lag van het het menu is nagenoeg weg, add-ons downloaden sneller hun content, en nog zo wat kleine zaken. Ik heb wel daarbij terug de confluence skin in gebruik, en nog steeds een usb3 installatie. Het enige wat slecht ging is de installer gebruiken om de SD te preppen, daar heb ik zeker 5 pogingen voor nodig gehad :{

OSMC erop gezet en het draait als een tiet! Skin ziet er gelikt uit, beschrijvingen bij de films zijn handig enkel de artwork download ie traag. Denk niet dat het aan de connectie ligt want hij streamt 1080p films perfect. Heb hem trouwens ook op Turbo gezet maar niet veel van gemerkt. Zeker fijn om mee te werken iig! :)
pi_151435925
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:36 schreef Veluwenaar het volgende:
Weet niet of hier mensen bekend zijn met Kali Linux, maar ik ben zeer tevreden dat het draait op de Pi!
Draait dat er op? wow. Heb ik lang gedraaid op mijn laptop maar tegenwoordig heb ik de BlackArch respository onder Arch geinstalleerd en draai ik zo de tools die ik nodig heb.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_151435978
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 10:10 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Op Tweakers liep daar al jaren geleden een reeks over, maar dat was voor de komst van miniboardjes.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104434
Handige tips, maar het meeste is inmiddels zwaar verouderd.
Die zijn niet waterdicht.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_151439255
Just a heads-up: Als je 19V op de netwerkpoort van je Pi 2 zet gaat'ie flink stinken, maar niet stuk.

:7 :@
  dinsdag 7 april 2015 @ 07:36:17 #40
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151440356
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Just a heads-up: Als je 19V op de netwerkpoort van je Pi 2 zet gaat'ie flink stinken, maar niet stuk.

:7 :@ [ afbeelding ]
POE of zoiets :D?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_151443374
Jup, met van die goedkope passive injector kabeltjes. Volgende keer éérst de extractor aansluiten, dan pas stroom erop dus :7
pi_151445074
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:59 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Draait dat er op? wow. Heb ik lang gedraaid op mijn laptop maar tegenwoordig heb ik de BlackArch respository onder Arch geinstalleerd en draai ik zo de tools die ik nodig heb.
Was voor mij ook nieuw. Normaal draai ik Kali alleen in een vbox, maar dit is ook leuk op de Pi. :)

Wil ook nog eens gaan experimenteren met Kali Nethunter op een nexus!
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:15:48 #43
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151445086
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Jup, met van die goedkope passive injector kabeltjes. Volgende keer éérst de extractor aansluiten, dan pas stroom erop dus :7
_O-
Ah, mooi spul die passive injectors :+ Heb zelf die fout ook eens gemaakt, helaas kon de IP camera in kwestie dat niet helemaal handelen _O- .
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_151445992
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:15 schreef Veluwenaar het volgende:

[..]

Was voor mij ook nieuw. Normaal draai ik Kali alleen in een vbox, maar dit is ook leuk op de Pi. :)

Wil ook nog eens gaan experimenteren met Kali Nethunter op een nexus!
Ik heb helaas geen Nexus, ik heb er ook naar zitten kijken. Je kunt zo een rogue access point op zetten met injecties er in. Ik ken iemand die het wel heeft draaien.

Waarom vbox en niet gewoon KVM? Draait je Kali echt een stuk sneller onder. Daarnaast update vbox mij te vaak en geeft het af en toe storingen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  Donald Duck held dinsdag 7 april 2015 @ 17:43:30 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_151454522
Iemand hier al Recalbox geprobeerd? Dat is een alternatief voor retropie. Het zou soepeler moeten werken en eenvoudiger om in te stellen zijn. Tevens zou het mediacentre functionaliteit hebben. Als dat werkt hoe het belooft, koop ik onmiddellijk een pi.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_151454656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Iemand hier al Recalbox geprobeerd? Dat is een alternatief voor retropie. Het zou soepeler moeten werken en eenvoudiger om in te stellen zijn. Tevens zou het mediacentre functionaliteit hebben. Als dat werkt hoe het belooft, koop ik onmiddellijk een pi.
Hmm, klinkt interessant. Zit nu te klooien met een dualboot tussen Retropie en openelec, maar alles in één is natuurlijk veel beter :) Hoewel dat ook weer de lol van het aanklooien weghaalt.
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:55:44 #47
134538 chansadres
Black & White
pi_151454911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Iemand hier al Recalbox geprobeerd? Dat is een alternatief voor retropie. Het zou soepeler moeten werken en eenvoudiger om in te stellen zijn. Tevens zou het mediacentre functionaliteit hebben. Als dat werkt hoe het belooft, koop ik onmiddellijk een pi.
Dat ga ik volgen. Op dit moment Retropie met een Xbox360 controller. Maar zou willen dat ik ook andere controllers kon aansluiten. (samen met die 360 dus).
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_151549240
is er ook een mogelijkheid je SD kaart te backuppen? Mijne is nu al 3x currupt geweest en kan constant de hele bende opnieuw installeren.

Is zoiets ook te vergemakkelijken?
pi_151552722
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:21 schreef kikoooooo het volgende:
is er ook een mogelijkheid je SD kaart te backuppen? Mijne is nu al 3x currupt geweest en kan constant de hele bende opnieuw installeren.

Is zoiets ook te vergemakkelijken?
Gewoon een image maken?
1 dd if=/dev/sd* of=imagebestand.img bs=4M

Terugzetten is if en of omdraaien.
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:04:08 #50
134538 chansadres
Black & White
pi_151586394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Iemand hier al Recalbox geprobeerd? Dat is een alternatief voor retropie. Het zou soepeler moeten werken en eenvoudiger om in te stellen zijn. Tevens zou het mediacentre functionaliteit hebben. Als dat werkt hoe het belooft, koop ik onmiddellijk een pi.
Ik heb de stap in het diepe genomen. En het werkt nu erg fijn!
Is het eenvoudiger? Ja maar het is niet "leek eenvoudig". Maar als je de stappen volgt, kan je hem zelf instellen. Probleem was dat de controller niet wilde. Toen toch met een toetsenbord aan de slag gemoeten.
Daarnaast kan je in dit programma twee verschillende controllers gebruiken. Daardoor eindelijk wat oude spellen kunnen spelen. Al werkte mijn tweede controller nog niet echt lekker (komt door kwaliteit van het ding). Ook de Kodi aan de gang gekregen maar bediening kan helaas nog niet via controller. Dat moet nog steeds met een tablet/telefoon. Alleen van Kodi terug naar de emulatie krijg ik maar niet werkend. Ach ja, dan maar uitpluggen :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 12 april 2015 @ 11:35:51 #51
134538 chansadres
Black & White
pi_151604617
Wel een klein minpuntje gevonden.
Het installeren van add ons in Kodi is vrijwel onmogelijk. Oftewel Kodi zal enkel werken via netwerkfiles / USB. Jammer maar helaas. Maar via USB is het nog steeds een aanwinst. Al zag ik ook walkthroughs om zelf Kodi met Retropie te combineren maar dat was veel meer werk.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_151606939
ik heb hier nog 2 originele RPi's model B, waarvan 1 met camera.. ik had er ooit plannen voor maar dat is er eigenlijk nooit echt van gekomen..
wel een als testwebservertje laten draaien, maar dat was gewoon te traag met bewerken (en dan vooral opslaan) van bestanden

iemand nog idee'en voor die apparaatjes?
mediacenter hoeft niet, die heb ik al in de vorm van een veel krachtigere htpc.

voor die met camera dacht ik nog aan een custom deurbel :+
  zondag 12 april 2015 @ 18:21:32 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151617285
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:11 schreef mschol het volgende:
ik heb hier nog 2 originele RPi's model B, waarvan 1 met camera.. ik had er ooit plannen voor maar dat is er eigenlijk nooit echt van gekomen..
wel een als testwebservertje laten draaien, maar dat was gewoon te traag met bewerken (en dan vooral opslaan) van bestanden

iemand nog idee'en voor die apparaatjes?
mediacenter hoeft niet, die heb ik al in de vorm van een veel krachtigere htpc.

voor die met camera dacht ik nog aan een custom deurbel :+
Heb er ook nog 2 liggen, met 1 maak ik nu een Squeezebox player, de andere heb ik ook nog geen idee voor. Zeker niet iets met video-out want die zit er niet meer op :+
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 13 april 2015 @ 11:22:50 #54
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_151639598
Nog steeds bijzonder dat er geen fabrikant soort mediacenterbehuizing gemaakt met standaard schroefgaten voor de Pi icm usb hub, voeding, wifi-module, plek voor inbouw HDD, lcd-module etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_151640236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:11 schreef mschol het volgende:
ik heb hier nog 2 originele RPi's model B, waarvan 1 met camera.. ik had er ooit plannen voor maar dat is er eigenlijk nooit echt van gekomen..
wel een als testwebservertje laten draaien, maar dat was gewoon te traag met bewerken (en dan vooral opslaan) van bestanden

iemand nog idee'en voor die apparaatjes?
mediacenter hoeft niet, die heb ik al in de vorm van een veel krachtigere htpc.

voor die met camera dacht ik nog aan een custom deurbel :+
Een oude kapotte NES kopen, inhoud er uit slopen, rpi er in, en het als oude console gebruiken!
Software: Retropie of PiPlay
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  maandag 13 april 2015 @ 12:19:45 #56
134538 chansadres
Black & White
pi_151641222
Dat is een leuk idee! Gisteren nog verder aan gesleuteld en heb zelfs de addons in kunnen zetten. Direct een back-up gemaakt van de sd kaart. Gisteravond nog via kodi wat afgespeeld en alles werkt perfect!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  maandag 13 april 2015 @ 13:56:27 #57
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151644182
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Een oude kapotte NES kopen, inhoud er uit slopen, rpi er in, en het als oude console gebruiken!
Software: Retropie of PiPlay

Niiiice, de drang om een Pi te kopen is ineens gekwadrateerd :D _O_

Ik vond het al leuk speelgoed, maar ik had er nog geen idee wat ik er mee moest :P (ik heb ook maar één hdmi-display thuis en dat is de tv)
nee, jij dan!
  maandag 13 april 2015 @ 14:11:31 #58
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_151644637
He hallo,

Ik moet deze week een project doen waarbij ik een "vlag" op mijn raspberry pi moet plaatsen en deze moet door andere mensen in mijn netwerk gepakt worden. Nu wil ik een bestand op de raspberry pi plaatsen waarbij ik kan monitoren wie er binnen komt en hoe. Kennen jullie monitoring programma's die ik op de Pi kan plaatsen of andere ideeën?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_151653934
Wat overigens ook leuk is om mee te experimenteren: pi radio. Op de gpio 4 zet je een simpel draadje en met de software kun je dan een eigen frequentie uitkiezen en gaan broadcasten, bereik zo'n 100 meter! Ooit geprobeerd in de file op de frequentie van 3fm ;-)
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_151654048
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2015 14:11 schreef Rockiejj het volgende:
He hallo,

Ik moet deze week een project doen waarbij ik een "vlag" op mijn raspberry pi moet plaatsen en deze moet door andere mensen in mijn netwerk gepakt worden. Nu wil ik een bestand op de raspberry pi plaatsen waarbij ik kan monitoren wie er binnen komt en hoe. Kennen jullie monitoring programma's die ik op de Pi kan plaatsen of andere ideeën?
Hey hallo!
pi_151734366
http://eud.dx.com/product(...)ubuntu-etc-844378251

Als ik deze koop (dit is de laatste raspberry toch), kan ik daar dan Windows 8 op installeren en gebruiken als PC op mijn TV? Om te internetten, muziek te luisteren en films te kijken.

Enige wat ik er op aan wil sluiten is een draadloos toetsenbord en mijn harde schijf.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:01:39 #62
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151734409
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
http://eud.dx.com/product(...)ubuntu-etc-844378251

Als ik deze koop (dit is de laatste raspberry toch), kan ik daar dan Windows 8 op installeren en gebruiken als PC op mijn TV? Om te internetten, muziek te luisteren en films te kijken.

Enige wat ik er op aan wil sluiten is een draadloos toetsenbord en mijn harde schijf.
Waarom niet gewoon op SOSsolutions halen? Maar Windows 8 ga je er niet op krijgen volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151734535
quote:
11s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:01 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon op SOSsolutions halen? Maar Windows 8 ga je er niet op krijgen volgens mij.
Ik wilde op dit site nog wat anders bestellen, vandaar.

Maar waarom gaat Windows niet werken? Wat moet ik daar anders voor halen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:17:05 #64
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151734855
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik wilde op dit site nog wat anders bestellen, vandaar.

Maar waarom gaat Windows niet werken? Wat moet ik daar anders voor halen?
Geen raspberry pi. Die gaat alleen windows 10 in een soort headless mode draaien, dus daar heb je ook geen fluit aan. Je zou kunnen kijken naar een Intel Stick

http://www.intel.com/cont(...)l-compute-stick.html
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151734916
quote:
11s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:17 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Geen raspberry pi. Die gaat alleen windows 10 in een soort headless mode draaien, dus daar heb je ook geen fluit aan. Je zou kunnen kijken naar een Intel Stick

http://www.intel.com/cont(...)l-compute-stick.html
Hmm dat is jammer.

Dan wordt het of een Raspberry met een interface die gelijk is aan Windows (met VLC, Winamp, fotoviewer en Firefox) of een andere miniPC waar wel Windows op draait.

Ik ga eens verder kijken op dealextreme.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:23:02 #66
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151735004
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hmm dat is jammer.

Dan wordt het of een Raspberry met een interface die gelijk is aan Windows (met VLC, Winamp, fotoviewer en Firefox) of een andere miniPC waar wel Windows op draait.

Ik ga eens verder kijken op dealextreme.
Ik denk dat je dat met de Pi tegen gaat vallen... Ik zou overigens even neuzen op geekbuying en banggood naar apparaten als de Pipo X7 e.d.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151735454
En toch maar eentje besteld. Eigenlijk schandalig dat ik als embedded software engineer nog geen één had :P
nee, jij dan!
pi_151735550
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hmm dat is jammer.

Dan wordt het of een Raspberry met een interface die gelijk is aan Windows (met VLC, Winamp, fotoviewer en Firefox) of een andere miniPC waar wel Windows op draait.

Ik ga eens verder kijken op dealextreme.
Waarom zou je in hemelsnaam een interface willen die net zo slecht is als Windows? ;(
pi_151735628
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:42 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Waarom zou je in hemelsnaam een interface willen die net zo slecht is als Windows? ;(
Als je een beter alternatief hebt, brand los.

Ik wil meer dan alleen films kijken bijvoorbeeld. Als ik even snel een MP3'tje wil luisteren vanaf een USB-stick moet dan makkelijk kunnen. Als ik even snel foto's vanaf mijn fotocamera op een harde schijf wil zetten, moet dat makkelijk kunnen. Als ik even snel wat op internet wil opzoeken of iets wil downloaden, moet dan kunnen.

Aangezien ik op mijn pc's ook met Windows werk, is dat makkelijk. Ik zie dat nog niet snel voor me in bijvoorbeeld een Android omgeving (telefoon is wel Android, dat is ideaal).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_151736268
Dat kan prima met de standaard interface van Raspbian (lightDM?). Die is een beetje karig, dat wel. Heb me er nooit in verdiept maar er zijn vast wel betere interfaces te vinden. Ik weet bijvoorbeeld dat er ook Ubuntu ports zijn voor de Pi2.

En waarom kets je Android af? Dat is juist veel idealer voor op een TV. Het blijf idd gekloot om PC-taken op een TV te doen maar dat ligt niet aan het OS, dat ligt eraan dat de formfactor van een TV gewoon niet geschikt is voor PC-taken. Juist Android is nog enigszins geschikt om met een afstandsbediening te bedienen, de meeste desktop-interfaces zijn dat verre van.
pi_151736694
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je een beter alternatief hebt, brand los.

Ik wil meer dan alleen films kijken bijvoorbeeld. Als ik even snel een MP3'tje wil luisteren vanaf een USB-stick moet dan makkelijk kunnen. Als ik even snel foto's vanaf mijn fotocamera op een harde schijf wil zetten, moet dat makkelijk kunnen. Als ik even snel wat op internet wil opzoeken of iets wil downloaden, moet dan kunnen.
Ik zou inderdaad kijken naar een Android of Windows apparaat.
In het geval van Android heb je sticks en tablets, in het geval van Windows heb je erg goedkope tablets die geschikt zijn.

Je kunt al een geschikte Windows tablet uit China halen voor nog geen ¤100. Dan ben je niet veel duurder uit dan een Raspberry (daar moet immers voeding, SD-kaart en eigenlijk ook een behuizing bij).
Zoek een tablet met HDMI uitgang en je sluit 'm zo aan op je tv.
Toetsenbord kun je ook aansluiten.

Zelfde geldt voor een Android tablet.
pi_151736702
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat kan prima met de standaard interface van Raspbian (lightDM?). Die is een beetje karig, dat wel. Heb me er nooit in verdiept maar er zijn vast wel betere interfaces te vinden. Ik weet bijvoorbeeld dat er ook Ubuntu ports zijn voor de Pi2.

En waarom kets je Android af? Dat is juist veel idealer voor op een TV. Het blijf idd gekloot om PC-taken op een TV te doen maar dat ligt niet aan het OS, dat ligt eraan dat de formfactor van een TV gewoon niet geschikt is voor PC-taken. Juist Android is nog enigszins geschikt om met een afstandsbediening te bedienen, de meeste desktop-interfaces zijn dat verre van.
Ik denk dat ik in Android een goeie "explorer" ga missen zoals in Windows om films en muziek op te zoeken en te openen. Ben een groot fan van Android maar heb het nu alleen gezien op telefoons en tablets.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_151736771
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik denk dat ik in Android een goeie "explorer" ga missen zoals in Windows om films en muziek op te zoeken en te openen. Ben een groot fan van Android maar heb het nu alleen gezien op telefoons en tablets.
Het is niet verboden om die gewoon te installeren hoor.

En je gaat me niet vertellen dat je Windows Explorer een goeie filemanager vindt ;( Da's hooguit omdat je geen andere kent dan.
pi_151736883
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:19 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het is niet verboden om die gewoon te installeren hoor.

En je gaat me niet vertellen dat je Windows Explorer een goeie filemanager vindt ;( Da's hooguit omdat je geen andere kent dan.
Bij gebrek aan beter ;)

Maar werk Android met een bestandbeheer goed in combinatie met een toetsenbord en muis? Die gebruik ik nu ook als aansturing op mijn laptop (laptop via HDMI op TV (via receiver).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 11:36:23 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151737290
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter ;)

Maar werk Android met een bestandbeheer goed in combinatie met een toetsenbord en muis? Die gebruik ik nu ook als aansturing op mijn laptop (laptop via HDMI op TV (via receiver).
Kijk eens naar een Pipo X7. heb je windows & performed goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 16 april 2015 @ 11:51:06 #76
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151737762
Of de PIPO X7S, dat is de dualboot variant er van :D.
De X7 heeft soms wel wat warmte issues, al hangt dat wel erg af van wat je er mee doet. Bij mij gaat het nu wel redelijk, ook met netflix en andere apps. Maar bij andere mensen zet hij vaak de turbo uit omdat hij te warm gaat worden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_151737990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:51 schreef RobertNL het volgende:
Of de PIPO X7S, dat is de dualboot variant er van :D.
De X7 heeft soms wel wat warmte issues, al hangt dat wel erg af van wat je er mee doet. Bij mij gaat het nu wel redelijk, ook met netflix en andere apps. Maar bij andere mensen zet hij vaak de turbo uit omdat hij te warm gaat worden.
Bevalt 'ie verder goed? Waar heb je 'm besteld?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:44:32 #78
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151744533
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bevalt 'ie verder goed? Waar heb je 'm besteld?
Bevalt wel goed ja, die van mij komt van geekbuying. Eventueel kan je de koeling met een paar (ebay) koelblokjes ook wel verbeteren mocht het een probleem zijn ;).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 20 april 2015 @ 10:14:02 #79
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_151851724
En binnen _O_
nee, jij dan!
pi_151964522
Ik heb dus nu een backup van mn Openelec/Kodi gemaakt, na weer 10x corrupte shit. T lijkt wel alsof mijn pi 1x afsluiten en van de stroom afhalen constant resulteert in foutmeldingen.

Nu had ik een backup gemaakt via de Addon 'Backup'. Naar een netwerkshare en naar een usb stick.

De backup bestaat uit 2 mappen -> Addons en Userdata.

Als ik het probeer terug te zetten via datzelfde 'Backup', krijg ik een foutmelding zonder tekst.

Iemand enig idee hoe deze backup terug te zetten? Heb weinig zin voor de 10e keer weer mn hele installatie handmatig te doen.
pi_151965776
Die mappen opzoeken en ze eroverheen kopiëren gok ik.

Waar ze precies staan geen idee ;)
Do what you love, love what you do!
pi_151966143
Ik zoek een VESA mount voor de RPi 2. Weet iemand waar ik het kan kopen?
pi_151971180
Je partitie vergroten is gewoon een handig scriptje voor _O_
WiFi adapter in 5 minuten up-and-running _O_
en RetroPie inmiddels aan de praat met 2 controllers _O_ _O_

Ik ben fan :D _O_
nee, jij dan!
pi_151978890
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb dus nu een backup van mn Openelec/Kodi gemaakt, na weer 10x corrupte shit. T lijkt wel alsof mijn pi 1x afsluiten en van de stroom afhalen constant resulteert in foutmeldingen.

Nu had ik een backup gemaakt via de Addon 'Backup'. Naar een netwerkshare en naar een usb stick.

De backup bestaat uit 2 mappen -> Addons en Userdata.

Als ik het probeer terug te zetten via datzelfde 'Backup', krijg ik een foutmelding zonder tekst.

Iemand enig idee hoe deze backup terug te zetten? Heb weinig zin voor de 10e keer weer mn hele installatie handmatig te doen.
Ik zou toch eens te rade gaan wat je verkeerd doet dan. Of misschien heb je een gaar SD kaartje of zo. Want dit is echt niet normaal.

Sowieso waarom maak je niet gewoon een image die je direct weer terug kunt knallen als er iets mis gaat?
pi_151979058
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik zou toch eens te rade gaan wat je verkeerd doet dan. Of misschien heb je een gaar SD kaartje of zo. Want dit is echt niet normaal.

Sowieso waarom maak je niet gewoon een image die je direct weer terug kunt knallen als er iets mis gaat?
Ik wist niet dat dat kon in Windows. Maar heb idd gisteravond na handmatige reinstall met win32diskimager een image gemaakt. Zet voorlopig de pi maar niet meer uit denk ik

Heb t probleem iig met twee verschillende sd kaartjes
pi_151983108
Kan iemand een noob vertellen of dit voldoende is om Emulation Station te kunnen gebruiken via mijn TV?

http://www.bol.com/nl/p/r(...)it/9200000039530977/

Kan mijn PS3 controller hiermee werken? Heb ik nog iets anders nodig? Zijn er misschien nog alternatieven om met emulators te kunnen gamen op mijn TV?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151983851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:17 schreef PBateman1978 het volgende:
Kan iemand een noob vertellen of dit voldoende is om Emulation Station te kunnen gebruiken via mijn TV?

http://www.bol.com/nl/p/r(...)it/9200000039530977/

Kan mijn PS3 controller hiermee werken? Heb ik nog iets anders nodig? Zijn er misschien nog alternatieven om met emulators te kunnen gamen op mijn TV?
Ja en

[ Bericht 9% gewijzigd door dimmak op 24-04-2015 11:42:13 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_151984006
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:36 schreef dimmak het volgende:

[..]


Ok?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151984061
haha
verkeerde link
Uitvinder van de biersmiley.
pi_151984115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:41 schreef dimmak het volgende:
haha
verkeerde link
Ik dacht al.... :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151984118
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ok?
http://www.raspians.com/K(...)on-the-raspberry-pi/

Goede linkt voor de controller. Je hebt wel een bluetooth dongle nodig dan nog.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:43:18 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_151984120
_O-
pi_151984220
STREAM PC GAMES TO YOUR TV
Why spend hundreds of quid on a Steam Machine when you can do exactly the same thing with a humble Raspberry Pi? (The B+ is available for $25, which is about £16, at RS Components at the moment, if you’re really on a budget.)

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_151991037
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik zou toch eens te rade gaan wat je verkeerd doet dan. Of misschien heb je een gaar SD kaartje of zo. Want dit is echt niet normaal.

Sowieso waarom maak je niet gewoon een image die je direct weer terug kunt knallen als er iets mis gaat?
Had 2 trancend SD kaartjes, heb net nog twee Sandisks bij besteld. Daar maar ff mee testen.
pi_151996585
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:21 schreef kikoooooo het volgende:
is er ook een mogelijkheid je SD kaart te backuppen? Mijne is nu al 3x currupt geweest en kan constant de hele bende opnieuw installeren.

Is zoiets ook te vergemakkelijken?
Dat gebeurd bij mij ook te vaak, ik lees dat sommige mensen daarom alles op een USBstick zetten en alleen wat opstartbestandjes op de SD. Ik denk dat ik dat eens ga proberen, een image is op zich zo teruggezet maar ik ben te lui om regelmatig een backup te maken. Dat zou ook niet nodig moeten zijn eigenlijk.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_152072743
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_152092964
Ik heb nu een mooi streamboxje gemaakt met OSMC en Pulsar. Werkt echt geweldig op de Raspberry Pi 2
pi_152094892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:46 schreef RichardRichard het volgende:
Ik heb nu een mooi streamboxje gemaakt met OSMC en Pulsar. Werkt echt geweldig op de Raspberry Pi 2
Wat kunnen die allemaal precies? Zit nu wat te klooien met Kodi en Retropie, maar miss handiger als het een alles-in-één boot is.
pi_152095064
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:09 schreef MAHL het volgende:

[..]

Wat kunnen die allemaal precies? Zit nu wat te klooien met Kodi en Retropie, maar miss handiger als het een alles-in-één boot is.
OSMC is gewoon een linux install die boot naar Kodi en Pulsar is een beetje de Kodi variant van PopcornTime.
pi_152095167
Is het dus mogelijk om Retropie/Emulation Station EN Kodi te draaien op 1 Pi?

Want ik heb nu een mooie aanbieding voor een Pi 2 gevonden waarbij alle emulators al zijn geinstalleerd en ik ook nog eens 2 SNES controllers erbij krijg maar vroeg me af of ik dan ook nog wel bv. Kodi kan installeren en gebruiken of wordt dat dan teveel?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:42:36 #102
134538 chansadres
Black & White
pi_152099964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:20 schreef PBateman1978 het volgende:
Is het dus mogelijk om Retropie/Emulation Station EN Kodi te draaien op 1 Pi?

Want ik heb nu een mooie aanbieding voor een Pi 2 gevonden waarbij alle emulators al zijn geinstalleerd en ik ook nog eens 2 SNES controllers erbij krijg maar vroeg me af of ik dan ook nog wel bv. Kodi kan installeren en gebruiken of wordt dat dan teveel?
Bedoel je de deal van SOS Solutions? De twee snes controllers zijn niet echt topkwaliteit dus daar moet je niet op blindstaren. Daarnaast heb ik de install verwijderd van hun. En je kunt niet Kodi erbij zetten. Dan moet je toch iets dieper in de code duiken. Of een kant en klaar duo pakket zoals Recalbox. Maar dat is allemaal niet zo plug en play dus daar ben je sowieso een paar dagen zoet mee met knutselen :)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_152100930
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:42 schreef chansadres het volgende:

[..]

Bedoel je de deal van SOS Solutions? De twee snes controllers zijn niet echt topkwaliteit dus daar moet je niet op blindstaren. Daarnaast heb ik de install verwijderd van hun. En je kunt niet Kodi erbij zetten. Dan moet je toch iets dieper in de code duiken. Of een kant en klaar duo pakket zoals Recalbox. Maar dat is allemaal niet zo plug en play dus daar ben je sowieso een paar dagen zoet mee met knutselen :)
Klopt ja! leek me wel een handig starterpakket.

Mijn ideale setup is een Pi 2 waarmee ik retrogames kan spelen via emulators en daarnaast het ding als mediacenter kan gebruiken. Zonder al teveel ingewikkeld voorwerk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:47:28 #104
134538 chansadres
Black & White
pi_152101504
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt ja! leek me wel een handig starterpakket.

Mijn ideale setup is een Pi 2 waarmee ik retrogames kan spelen via emulators en daarnaast het ding als mediacenter kan gebruiken. Zonder al teveel ingewikkeld voorwerk.
Dan zou ik iets anders zoeken. Dit systeem is trial and error. Bij het instellen is het ding vaak corrupt gegaan. En dan begin je weer van voor af aan. Ik heb het apparaatje nu enkele weken en hij is pas een weekje zoals ik het wil. Vooral in RetroPi moet je vaak in de code zitten om dingen aan de praat te krijgen. Dus als je click and play wilt, is het een no go. Wil je een leuk project waar je nooit klaar zal zijn met aanpassingen in linux invoeren, dan kan je het proberen. Ik zag iemand die Kodi had samengevoegd met RetroPi maar dat is een hele klus. En dan moet je toch met een lege sd kaart beginnen. Maar ja, elk project met Raspberry is een hobbyproject.

Als je toch interesse hebt, dan is Recalbox een mooi pakket. Maar daar zitten ook haken en ogen aan. Bijvoorbeeld dat je niet met de controller Kodi kunt bedienen en daarvoor nog steeds een toetsenbord nodig hebt (of via een app de telefoon maar dat werkte ook niet soepel).
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_152101510
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt ja! leek me wel een handig starterpakket.

Mijn ideale setup is een Pi 2 waarmee ik retrogames kan spelen via emulators en daarnaast het ding als mediacenter kan gebruiken. Zonder al teveel ingewikkeld voorwerk.
Gewoon twee SD kaartjes gebruiken?
pi_152138846
Iemand hier die FFVII op Retropie aan de praat heeft gekregen? Op de ROM die ik heb gedownload (3 CDs) blijft hij steken op 'please insert CD 1'.

En ja, ik heb het origineel via Steam gekocht, dus lijkt me dat dit legaal is :P
pi_152139428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:31 schreef MAHL het volgende:
Iemand hier die FFVII op Retropie aan de praat heeft gekregen? Op de ROM die ik heb gedownload (3 CDs) blijft hij steken op 'please insert CD 1'.

En ja, ik heb het origineel via Steam gekocht, dus lijkt me dat dit legaal is :P
PS1 op de RaspPi. :o
pi_152140898
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

PS1 op de RaspPi. :o
Schijnt het wel te moeten doen, maar heb je niet zo veel aan als je de game niet kunt laden... N64 doen alleen enkele games het.
  donderdag 30 april 2015 @ 02:48:20 #109
134538 chansadres
Black & White
pi_152143364
Er zijn nog veel problemen met ps1 spellen met meerdere cd's. Er zijn work around te vinden maar ideaal is het niet.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  FOK!mycroftheld donderdag 30 april 2015 @ 09:25:32 #110
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_152150071
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:16:02 #112
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_152150215
quote:
Het is overigens geen volwaardige Windows 10 Desktop, maar gewoon een manier om remote te verbinden met je Pi via PowerShell. En dat je zo wat dingetjes remote kunt aansturen. Op zich logisch, maar toch bij 'windows 10 for Raspberry Pi', verwachtte ik wel ietsje meer eigenlijk -O-
nee, jij dan!
pi_152150281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het is overigens geen volwaardige Windows 10 Desktop, maar gewoon een manier om remote te verbinden met je Pi via PowerShell. En dat je zo wat dingetjes remote kunt aansturen. Op zich logisch, maar toch bij 'windows 10 for Raspberry Pi', verwachtte ik wel ietsje meer eigenlijk -O-
En daar heb je dan een OS van 8GB voor nodig :')
  donderdag 30 april 2015 @ 13:49:13 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_152151068
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En daar heb je dan een OS van 8GB voor nodig :')
Ik zie de meerwaarde ten opzichte van linux hier ook niet zo heel erg. Juist dat ik een Windows10 PowerShell nodig zou zijn eigenlijk alleen een nadeel zijn.
nee, jij dan!
pi_152156406
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En daar heb je dan een OS van 8GB voor nodig :')
_O-
  donderdag 30 april 2015 @ 17:29:18 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_152156480
quote:
Ik kan helemaal niets downloaden daar.
pi_152173496
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_152324093
Zojuist van een Tweaker ook een Raspberry gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als print server. Veel goedkoper dan dat ik zo'n nieuwe printserver moet kopen :P (En dan net zo goed een nieuwe printer kon nemen)
pi_152324175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef davedavy het volgende:
Zojuist van een Tweaker ook een Raspberry gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als print server. Veel goedkoper dan dat ik zo'n nieuwe printserver moet kopen :P (En dan net zo goed een nieuwe printer kon nemen)
zelf een tijdje gedaan, maar bij mijn canon mp150 was het erg wisselvallend: soms printte hij vlekkeloos, soms weigerde hij volledig dienst tot ik de Pi volledig had gereboot
pi_152325527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:36 schreef mschol het volgende:

[..]

zelf een tijdje gedaan, maar bij mijn canon mp150 was het erg wisselvallend: soms printte hij vlekkeloos, soms weigerde hij volledig dienst tot ik de Pi volledig had gereboot
Dat klinkt dan weer wat minder :P Achja, als het niet werkt heb ik nog tal van andere functies waarvoor ik hem kan gebruiken: wireless to ethernet bridge, IP cam recorder etc
pi_152327971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:24 schreef davedavy het volgende:

[..]

Dat klinkt dan weer wat minder :P Achja, als het niet werkt heb ik nog tal van andere functies waarvoor ik hem kan gebruiken: wireless to ethernet bridge, IP cam recorder etc
het kan zomaar aan mijn configuratie hebben gelegen hoor :)
pi_152433605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef davedavy het volgende:
Zojuist van een Tweaker ook een Raspberry gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als print server. Veel goedkoper dan dat ik zo'n nieuwe printserver moet kopen :P (En dan net zo goed een nieuwe printer kon nemen)
Blijkt mijn printer niet compatible :')
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:30:58 #123
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152437461
Vraagje aan diegene die geupgrade hebben van de B naar de 2B: hoe groot is het snelheids verschil effectief, als het uberhaupt al te merken zou zijn? Er wordt geadverteerd met 6x zo snel, maar ja, verkooppraatjes hè. En dan eventueel ervaringen met een Kodi-installatie.


Reden is dat ik eventueel wel wil upgraden naar de 2b, en de B aan mijn pa wil geven (ik heb hem een Chromecast in alle onwetendheid gekocht, maar daar kan die weinig mee met 'n Windows 8 smartphone en geen tablet hebbende). Maar dan moet het ook voor mij natuurlijk nut hebben, anders koop ik wel een B tweedehands :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_152437821
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Vraagje aan diegene die geupgrade hebben van de B naar de 2B: hoe groot is het snelheids verschil effectief, als het uberhaupt al te merken zou zijn? Er wordt geadverteerd met 6x zo snel, maar ja, verkooppraatjes hè. En dan eventueel ervaringen met een Kodi-installatie.
Geen kodi maar om een indruk te krijgen:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_152440012
Geen ervaring met grafische apps maar in mijn beleving is 6x nog bescheiden.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:10:43 #126
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152440586
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:45 schreef Aether het volgende:

[..]

Geen kodi maar om een indruk te krijgen:
lomp van me om niet even zelf te zoeken op Jijbuis :@


Beantwoord precies wat ik moest weten, zelfs Nederlander :D but wit a liddelbit heir on du teet :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:31:12 #127
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_152441239
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waarvoor je hem gebruikt. Als je hem echt als computer gebruikt is het natuurlijk een geweldige vooruitgang. Wie hem als NAS/mediaserver gebruikt, of in een zelfgemaakt apparaat (GPIO) zal weinig aan de versterkte rekenkracht hebben.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_152445081
Hebben jullie er ook last van dat een SSH terminal last heeft van vertragingen? Of is dit weer zo'n OSX issue.
pi_152487097
Atm probeer ik de WiFi verbinding te bridgen/routen naar de ethernet poort zodat ik mijn SIP telefoon kan aansluiten die niet over WiFi beschikt. In Ubuntu was het geregeld via de Network manager in 2 klikjes echter gebruikt Raspbian standaard WPA_GUI waardoor door een of andere manier network manager niet werkt.

Iemand een solution?
pi_152489870
Ik zou het met wicd-curses proberen. Een betere suggestie heb ik niet.
pi_152490563
Ik heb eens Gegoogled maar volgens mij kan ik daarmee niet de WiFi verbinding over de ethernet verbinding delen -O-
pi_152490693
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 12:59 schreef davedavy het volgende:
Atm probeer ik de WiFi verbinding te bridgen/routen naar de ethernet poort zodat ik mijn SIP telefoon kan aansluiten die niet over WiFi beschikt. In Ubuntu was het geregeld via de Network manager in 2 klikjes echter gebruikt Raspbian standaard WPA_GUI waardoor door een of andere manier network manager niet werkt.

Iemand een solution?
http://hackhappy.org/unca(...)ired-network-bridge/
Do what you love, love what you do!
pi_152495778
quote:
Lukte ookal niet :( Ben nu maar Pidora aan het installeren via Noobs Light. Alsnog bedankt voor het meedenken beiden! Dit, icm de instellingen op het einde van dit deden het!

Nu opnieuw mijn CUPS server installeren en als het goed is heb ik dan een print server en internet op mijn SIP telefoon voor 20 euro :D

[ Bericht 24% gewijzigd door davedavy op 11-05-2015 20:26:22 ]
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:28:12 #134
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_152557162
Hadden jullie de C.H.I.P. kickstarter al opgemerkt?

DIG / C.H.I.P. een computer voor $9
nee, jij dan!
pi_152660632
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:28 schreef Gehenna het volgende:
Hadden jullie de C.H.I.P. kickstarter al opgemerkt?

DIG / C.H.I.P. een computer voor $9
Ik heb het gezien, maar het is voorlopig nog niet interessant denk ik (minder communitry/ondersteuning, nog niet eens af, hoge verzendkosten) en voor een beetje functionaliteit kost het al een veelvoud van 9 dollar. Voorlopig ben ik blij met mijn Raspberry Pi.
Onder deze lijn niet schrijven
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:14:15 #136
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152660761
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:28 schreef Gehenna het volgende:
Hadden jullie de C.H.I.P. kickstarter al opgemerkt?

DIG / C.H.I.P. een computer voor $9
incl verzendkosten en een shield voor het beeld ben je al meer / even veel kwijt als een RPI.
Community van de PI is groter en de documentatie van de SOC is ook veel groter.

Niet een hele lastige keuze ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 17 mei 2015 @ 10:59:41 #137
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_152671251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:14 schreef RobertNL het volgende:

[..]

incl verzendkosten en een shield voor het beeld ben je al meer / even veel kwijt als een RPI.
Community van de PI is groter en de documentatie van de SOC is ook veel groter.

Niet een hele lastige keuze ;)
Een Chinese kloon van Arduino kost nog geen 3 euro, daar komen nog wel kosten bij voor een USB-uploadinterface, maar die kan je verder op al je apparaatjes gebruiken. De RPi (1) is met de komst van RPi-2 nog goedkoper geworden.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 17 mei 2015 @ 14:31:36 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_152676604
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:14 schreef RobertNL het volgende:

[..]

incl verzendkosten en een shield voor het beeld ben je al meer / even veel kwijt als een RPI.
Community van de PI is groter en de documentatie van de SOC is ook veel groter.

Niet een hele lastige keuze ;)
Klopt. Ze zijn op dit moment bezig met alternatieve vervoerders, dus de verzendkosten voor Europa etc. gaan hopelijk goedkoper uitvallen (zal ook wel moeten, $20 om een bordje van $9 te verzenden, lokt niet echt natuurlijk..)

De documentatie van de SoC lijkt me wel een echt hekelpunt voor hun gaan worden, omdat een groot deel van potentiële community je product dan links laat liggen...

Maar desalniettemin vind ik het wel een prestatie als ze zo'n volledig bordje voor $9 kunnen leveren. Ik zie het toch wel als een klein mijlpaaltje in onze technische ontwikkeling :)
nee, jij dan!
pi_152694426
http://www.lakka.tv/

Deze al eens genoemd?
pi_153150396
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 1 juni 2015 @ 11:30:08 #141
366734 dimmak
bitcoin
pi_153150840
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef robin007bond het volgende:
http://www.lakka.tv/

Deze al eens genoemd?
Ziet er ook goed uit!
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:46:19 #142
366734 dimmak
bitcoin
pi_153190552
Heeft er ook iemand ervaring met Open Media Vault?

Ik wil dit graag draaien op mijn RasPi B, maar wil weten of dat een beetje stabiel is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153395995
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:21 schreef kikoooooo het volgende:
is er ook een mogelijkheid je SD kaart te backuppen? Mijne is nu al 3x currupt geweest en kan constant de hele bende opnieuw installeren.

Is zoiets ook te vergemakkelijken?
Hoe zet je de image op je sd-kaart? Ik heb dezelfde tool gebruikt om de image als die klaar is te backuppen.

Overigens sluit ik mijn Pi niet meer af en raakt mijn sdkaart ook niet meer corrupt (dat gebeurd altijd bij het afsluiten). Hij verbruikt nouwelijks stroom dus daar hoef je het niet voor te doen. En de volgende keer dat hij corrupt raakt ga ik verder met een Sandisk kaartje (ligt al klaar), die schijnen het beter te doen dan mijn Transend.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_153419987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:22 schreef marzman het volgende:

[..]

Hoe zet je de image op je sd-kaart? Ik heb dezelfde tool gebruikt om de image als die klaar is te backuppen.

Overigens sluit ik mijn Pi niet meer af en raakt mijn sdkaart ook niet meer corrupt (dat gebeurd altijd bij het afsluiten). Hij verbruikt nouwelijks stroom dus daar hoef je het niet voor te doen. En de volgende keer dat hij corrupt raakt ga ik verder met een Sandisk kaartje (ligt al klaar), die schijnen het beter te doen dan mijn Transend.
Sinds ik die Transcend rommel heb vervangen voor Sandisk zijn alle problemen opgelost ^O^. Laat m'n Pi nu ook eigenlijk altijd aan staan, maar af en toe ff rebooten zorgt sinds ik over ben naar Sandisk niet meer voor corruptie.

Met transcend heb ik denk ik wel zo'n 15x een nieuwe OpenElec instal gedaan, nadat alles corrupt raakte constant. Wilde eigenlijk stoppen met RPi maar nu dus niet meer :)
pi_153517686
ANNOUNCING PICADEMY USA
We’re especially proud to announce this pilot in response to President Obama’s call to action to create a Nation of Makers.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153828128
Weet iemand waar ik deze kan krijgen in Nederland oid.

https://mausberry-circuit(...)ch?variant=352148009
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:43:17 #147
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153828339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:35 schreef dimmak het volgende:
Weet iemand waar ik deze kan krijgen in Nederland oid.

https://mausberry-circuit(...)ch?variant=352148009
$5 worldwide shipping valt reuze mee toch?
nee, jij dan!
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:58:02 #148
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153828650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef davedavy het volgende:
Zojuist van een Tweaker ook een Raspberry gekocht. Ik wil hem gaan gebruiken als print server. Veel goedkoper dan dat ik zo'n nieuwe printserver moet kopen :P (En dan net zo goed een nieuwe printer kon nemen)
Oh, dat herinnert me eraan. Ik heb op die manier ook een Raspberry gekocht, en ik moet er nog steeds iets mee doen.
En ik heb nog een handvol printservers waar ik eigenlijk ook iets mee moet doen. Ik had ooit de ambitie om in mijn huis een half bedrijfsnetwerk qua printers op te zetten :') . Nu zit ik met 5 laserprinters en een zelfde aantal printservers. Ach ja... ik bedenk wel iets.
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:28 schreef Gehenna het volgende:
Hadden jullie de C.H.I.P. kickstarter al opgemerkt?

DIG / C.H.I.P. een computer voor $9
Ik vond 'm wel interessant, dus ik heb 'm ge-support. Nu wachten tot Sint Juttemis voordat ik 'm hier heb.
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:59 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Een Chinese kloon van Arduino kost nog geen 3 euro, daar komen nog wel kosten bij voor een USB-uploadinterface, maar die kan je verder op al je apparaatjes gebruiken. De RPi (1) is met de komst van RPi-2 nog goedkoper geworden.
Ken je die grap van die FTDI driver die kloon chips die niet-genuine zijn brickt? Gelukkig zijn ze daar snel van terug gekomen.

Gelukkig hebben de nieuwere Arduino modellen een secundaire Atmel controller die nu de communicatie via USB afhandelt.
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:04:37 #149
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153828790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:58 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik vond 'm wel interessant, dus ik heb 'm ge-support. Nu wachten tot Sint Juttemis voordat ik 'm hier heb.
*O*

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)

Ik heb 'm zelf toch (nog) niet besteld, ik vond de verzendkosten aardig hoog en ik heb nog een handjevol aan vergelijkbare printjes waar ik ook al geen bestemming voor weet :P
nee, jij dan!
  donderdag 25 juni 2015 @ 13:11:55 #150
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153828949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:04 schreef Gehenna het volgende:

[..]

*O*

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)

Ik heb 'm zelf toch (nog) niet besteld, ik vond de verzendkosten aardig hoog en ik heb nog een handjevol aan vergelijkbare printjes waar ik ook al geen bestemming voor weet :P
Via de backer-updates wisten ze te vertellen dat ze de verzendkosten omlaag hebben weten te krijgen. Wat ik begreep konden ze via Kickstarter geen gedeeltelijke bedragen terugstorten, dus hebben ze aangeboden dat je zonder bijkomende kosten iets extra's erbij mag kiezen. Een shield of een extra C.H.I.P. of iets dergelijks.
Ik heb verder nog geen e-mail gehad, dus ik moet het nog zien. Maar ik wacht het even af :) .
pi_153829192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:43 schreef Gehenna het volgende:

[..]

$5 worldwide shipping valt reuze mee toch?
Klopt, maar ivm met defecte bordjes ofzo. Als het niet anders is, bestel ik die.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153838622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Ken je die grap van die FTDI driver die kloon chips die niet-genuine zijn brickt? Gelukkig zijn ze daar snel van terug gekomen.

Nee, dat verhaal ken ik niet. Heb een link?
pi_153841069
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 20:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Nee, dat verhaal ken ik niet. Heb een link?
Dat meen je niet? :D http://hackaday.com/2014/(...)-killing-fake-chips/

Maar de ATMega's worden (nog?) niet gekloond, dus arduino's zonder FT232 kun je prima uit china bestellen. Tegenwoordig stoppen die chinezen ook (bijna) overal CH340's op in plaats van fake FT232's. Als je het mij vraagt is dat maar beter ook.
pi_153848209
quote:
Bizar. Maar nee, ik heb dat gemist, dus dank je voor de link.
pi_153921009
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_153921396
http://m.banggood.com/Rii(...)uchpad-p-949958.html

Iemand enig idee of dit werkt met RPi?
pi_153921439
quote:
Op maandag 29 juni 2015 10:35 schreef kikoooooo het volgende:
http://m.banggood.com/Rii(...)uchpad-p-949958.html

Iemand enig idee of dit werkt met RPi?
Moet geen enkel probleem zijn.
pi_153921987
quote:
Die internetradio is wel geinig. Zoiets inbouwen in een soort van bluetooth-speaker. :9

Moet eigenlijk wel een keer wat maken van m'n overbodige Pi; ligt al maanden stof te happen...
pi_153923909
Ik heb het weekend geprobeerd een LEDmatrix aan te sluiten, maar een LEDje rechtstreeks op een pin geeft wel wat timingissues en andere problemen.

Één LEDje aansluiten en laten knipperen is geen probleem, maar zodra je er 8x8 aansluit stuit je wel op de nodige problemen. Iemand een idee welke chip geschikt is om tussen de Pi en het LEDmatrix te zetten? Je kunt ook kant en klare pakketjes kopen, maar dat vind ik geen uitdaging.
pi_153924197
Max7221 natuurlijk.

De RPi zal idd niet geschikt zijn om te multiplexen lijkt me, aangezien er geen realtime os op draait. De timings zijn dus nooit 100% nauwkeurig.
Als je toch zelf met fets wat in elkaar wilt klussen om het wat moeilijker te maken, zou ik een arduino gebruiken.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:18:26 #161
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_153933048
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:05 schreef JoPiDo het volgende:
Ik heb het weekend geprobeerd een LEDmatrix aan te sluiten, maar een LEDje rechtstreeks op een pin geeft wel wat timingissues en andere problemen.

Één LEDje aansluiten en laten knipperen is geen probleem, maar zodra je er 8x8 aansluit stuit je wel op de nodige problemen. Iemand een idee welke chip geschikt is om tussen de Pi en het LEDmatrix te zetten? Je kunt ook kant en klare pakketjes kopen, maar dat vind ik geen uitdaging.
Ga eens googelen op Propeller Clock, dat gaat prima met een RPi.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_153934315
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Max7221 natuurlijk.

De RPi zal idd niet geschikt zijn om te multiplexen lijkt me, aangezien er geen realtime os op draait. De timings zijn dus nooit 100% nauwkeurig.
Als je toch zelf met fets wat in elkaar wilt klussen om het wat moeilijker te maken, zou ik een arduino gebruiken.
Dankje! Ik ga eens kijken!
  zondag 19 juli 2015 @ 13:21:09 #163
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154461369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:39 schreef WooZ het volgende:
Heb net een raspberry pi 2 aangeschaf; een probleem, ik kan via upnp probleemloos naar mijn synology nas ds414 navigeren, alleen alle videomappen zijn helemaal leeg oftewel de raspberry pi vindt de files niet?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? :)
Heb je NFS en SMB ingeschakeld in DSM?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 19 juli 2015 @ 13:21:56 #164
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154461391
Ik had altijd Kodi op mijn Xbox. Tijd om een Pi2 te kopen, dan kan mijn AC Ryan HD2 gewisseld worden.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 19 juli 2015 @ 13:26:29 #165
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154461499
Iemand tips voor een draadloos toetsenbord?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 19 juli 2015 @ 15:50:42 #166
366734 dimmak
bitcoin
pi_154464586
quote:
99s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:26 schreef Houniet het volgende:
Iemand tips voor een draadloos toetsenbord?
Indien je OpenELEC gaat gebruiken is de remote op je smartphone ideaal.
Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 19 juli 2015 @ 18:25:25 #167
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154467777
En CEC-remote is ideaal, Kore-remote voor je smartphone/tablet is een leuke 2de :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 20 juli 2015 @ 10:48:20 #168
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154482015
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 15:50 schreef dimmak het volgende:

[..]

Indien je OpenELEC gaat gebruiken is de remote op je smartphone ideaal.
iOS hebben we.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154482090
quote:
99s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:48 schreef Houniet het volgende:

[..]

iOS hebben we.
https://itunes.apple.com/(...)d520480364?ls=1&mt=8
https://itunes.apple.com/(...)bmc/id567524653?mt=8

Ik weet niet hoe die het met addons doen.

In de Android versie zit alles wat je nodig hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_154502208
Hi, mijn vriend wil graag een Pi voor zijn verjaardag. Ik weet hier niets over. Is dit een goed idee? https://www.kiwi-electron(...)ry-pi-2-basis-bundel

Het ziet eruit als een starterskit. Is dat de nieuwste meest sprankelende versie? Is dit voldoende?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 20 juli 2015 @ 23:16:24 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154502587
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:02 schreef Rebubbled het volgende:
Hi, mijn vriend wil graag een Pi voor zijn verjaardag. Ik weet hier niets over. Is dit een goed idee? https://www.kiwi-electron(...)ry-pi-2-basis-bundel

Het ziet eruit als een starterskit. Is dat de nieuwste meest sprankelende versie? Is dit voldoende?
Het is inderdaad de nieuwe Pi 2. en alles zit erop. Adapter, behuizing en sd kaartje, dus dan kan hij direct aan de slag :)

Je zou nog kunnen overwegen om een usb wifi-dongle (die staan voor onder de ¤10,- ook wel op die site) erbij te doen, maar hij kan ook gewoon een ethernet kabel in z'n Pi drukken, mocht hij internet nodig willen zijn.
nee, jij dan!
pi_154506644
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het is inderdaad de nieuwe Pi 2. en alles zit erop. Adapter, behuizing en sd kaartje, dus dan kan hij direct aan de slag :)

Je zou nog kunnen overwegen om een usb wifi-dongle (die staan voor onder de ¤10,- ook wel op die site) erbij te doen, maar hij kan ook gewoon een ethernet kabel in z'n Pi drukken, mocht hij internet nodig willen zijn.
Thnx! WiFi is wel van belang, goede tip! :D Fok saved de day again.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:45:54 #173
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154508242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:30 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Thnx! WiFi is wel van belang, goede tip! :D Fok saved de day again.
:D
nee, jij dan!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:49:07 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154508288
quote:
99s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:21 schreef Houniet het volgende:

[..]

Heb je NFS en SMB ingeschakeld in DSM?
En de bestanden in de standaard video map staan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:28:49 #175
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_154516258
Draait zo'n pi nou ook H.265 een beetje soepel?
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:42:36 #176
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154614797
Ik heb er ook 1, morgen installeren en eens prielen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:52:35 #177
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154627896
Alles draait als een zonnetje, via SMB / Synology NAS.
Alleen veranderd de kwaliteit van mijn aangepaste achtergrond na booten van OpenElec. Veranderd van kwaliteit; in de zin van minder scherp. Foto is op een GoPro gemaakt dus aan de kwaliteit ligt het niet. In het begin na booten is de achtergrond haarscherp, maar na 1 minuut veranderd de kwaliteit aanzienlijk. Iemand een idee?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:41:52 #179
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154704970
quote:
Idd _O_ Die sd kaartjes mogen van mijn zo snel mogelijk vervangen worden, heel betrouwbaar blijken ze niet te zijn om je OS op te draaien.
nee, jij dan!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:50:20 #180
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154705173
Vet.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154705252
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Idd _O_ Die sd kaartjes mogen van mijn zo snel mogelijk vervangen worden, heel betrouwbaar blijken ze niet te zijn om je OS op te draaien.
Als je een goede hebt wel, alleen de hedendaagse #@(#@ zijn die webshops die el cheapo kaartjes er bij pleuren. Met goede kaartjes zelfs bij overclock nog nooit problemen gehad.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:56:53 #182
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154705327
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als je een goede hebt wel, alleen de hedendaagse #@(#@ zijn die webshops die el cheapo kaartjes er bij pleuren. Met goede kaartjes zelfs bij overclock nog nooit problemen gehad.
Die ik heb gekocht leek goed compatible te zijn met de Pi, maar toch raakt er van alles beschadigd bij stroomuitval :{
nee, jij dan!
pi_154705356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Die ik heb gekocht leek goed compatible te zijn met de Pi, maar toch raakt er van alles beschadigd bij stroomuitval :{
Oh das zonde. Ik vind t eeuwig gekut die kant-en-klare pakketjes, je leest er op Tweakers ook veel drama over. Vaak inferieure power supply en/of SD-kaart, waardoor je dus dit soort stabiliteitsproblemen krijgt / kan krijgen. Maarja, iedereen wil de goedkoopste zijn ofzo...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:52:52 #184
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154706529
Ze moeten ergens op verdienen. Op die Pi verdien je niets.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154706562
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:52 schreef Houniet het volgende:
Ze moeten ergens op verdienen. Op die Pi verdien je niets.
Najah zet die dan iets duurder in de markt, of richt je gewoon op kwaliteit. Dit is zo zonde, hoop mensen die zo'n pakketje kopen en bedrogen uitkomen omdat het amper presteert door brakke voeding of SD.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:55:48 #186
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154706588
Helemaal mee eens. Maar mensen willen eerst de prijs zien, daarna de kwaliteit.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:55:59 #187
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154706591
Achteraf lekker zeiken.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154706611
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:55 schreef Houniet het volgende:
Achteraf lekker zeiken.
Precies.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:00:13 #189
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154706690
Wat is nou de beste amperage voor een Pi2? Kan het nergens concreet vinden.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154706817
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah zet die dan iets duurder in de markt, of richt je gewoon op kwaliteit. Dit is zo zonde, hoop mensen die zo'n pakketje kopen en bedrogen uitkomen omdat het amper presteert door brakke voeding of SD.
De pi is bedoeld om te knutselen, niet om een stabiel systeem mee in te richten.
pi_154707074
Wow hij is echt veel kleiner dan ik had verwacht.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_154707272
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:00 schreef Houniet het volgende:
Wat is nou de beste amperage voor een Pi2? Kan het nergens concreet vinden.
2A zit je wel goed mee.
Do what you love, love what you do!
pi_154707843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:56 schreef Gehenna het volgende:
Die ik heb gekocht leek goed compatible te zijn met de Pi, maar toch raakt er van alles beschadigd bij stroomuitval :{
Ik gebruik mijn Pi al lang niet meer in deze vorm maar ik had maandenlang een Pi achterop de TV hangen; gevoed door de USB-poort van de TV; als de TV aanging, ging de Pi ook aan en vice versa.

Iedereen zou zoiets afraden maar heeft mij nooit problemen opgeleverd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:21 schreef Rebubbled het volgende:
Wow hij is echt veel kleiner dan ik had verwacht.
Ik zou hier een heel flauwe opmerking bij kunnen plaatsen. O-)
pi_154707884
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:00 schreef Houniet het volgende:
Wat is nou de beste amperage voor een Pi2? Kan het nergens concreet vinden.
Hoe bedoel je 'het beste'? Hoger is altijd beter. In mijn ervaring is 1 A zat. Stabiliteit is waarschijnlijk belangrijker er dat betekent voornamelijk dat je een goeie kwaliteit usb-kabel moet gebruiken.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 19:12:16 #195
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154709670
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 18:03 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'het beste'? Hoger is altijd beter. In mijn ervaring is 1 A zat. Stabiliteit is waarschijnlijk belangrijker er dat betekent voornamelijk dat je een goeie kwaliteit usb-kabel moet gebruiken.
Je leest overal verschillende dingen. De ene site staat 1A, de ander 1,5A of 2A. Degene die ik nu gebruik geeft geen problemen. Maar ik wil dat ding niet verneuken omdat ik een verkeerde micro usb lader gebruik.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154715569
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:12 schreef Houniet het volgende:

[..]

Je leest overal verschillende dingen. De ene site staat 1A, de ander 1,5A of 2A. Degene die ik nu gebruik geeft geen problemen. Maar ik wil dat ding niet verneuken omdat ik een verkeerde micro usb lader gebruik.
Je hoeft helemaal niet overal te lezen, de officiële documentatie is genoeg.
https://www.raspberrypi.org/documentation/setup/README.md
Die 700mA is echt zat, zeker als je geen high power USB devices inprikt.

Sowieso zouden de voedingsproblemen waar de oorspronkelijke RPi last van had eigenlijk tot het verleden moeten behoren, de B+ en later hebben een veel beter voedingscircuit en zouden zelfs bij spanningen onder de 4 volt nog moeten blijven werken (been there, done that), terwijl de eerste versies al bij 4,7 volt een brownout konden geven.

En dat is ook gelijk zo'n beetje het ergste wat er kan gebeuren. Je Pi zal echt niet beschadigden door een ondermaatse voeding.

(De voeding zelf zou overigens wel kunnen beschadigen door overbelasting, zeker als het goedkope Chinese rommel betreft wil je daar misschien voorzichtig mee zijn. Maar das meer een algemene veilgheidstip ipv RPi gerelateerd)

[ Bericht 7% gewijzigd door KomtTijd... op 28-07-2015 23:40:02 ]
pi_154715741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 18:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn Pi al lang niet meer in deze vorm maar ik had maandenlang een Pi achterop de TV hangen; gevoed door de USB-poort van de TV; als de TV aanging, ging de Pi ook aan en vice versa.

Iedereen zou zoiets afraden maar heeft mij nooit problemen opgeleverd.

[..]

Ik zou hier een heel flauwe opmerking bij kunnen plaatsen. O-)
Hahaha :')

Aan de tv hangen, dat is wel een mooi idee. Waar gebruik je hem nu voor?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_154715986
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:19 schreef Rebubbled het volgende:
Hahaha :')

Aan de tv hangen, dat is wel een mooi idee.
En werkt heerlijk. Zoals gezegd aan/uit als tv aan/uit gaat en app op je telefoon voor bediening van XBMC Kodi.
quote:
Waar gebruik je hem nu voor?
Stof happen. ;(

De andere heeft m'n broer nog wel liggen voor bij zijn tv.
pi_154758948
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:33:39 #200
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154764052
Nice :).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:38:02 #201
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_154769014
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_154777592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Vraag ik me ook af
pi_154777692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Mijn neef kreeg het niet voor elkaar met een NES controller, maar dat je alweer een half jaar geleden.

Waarschijnlijk lukt het wel, als je even doorzet en het een paar keer probeert met veel geduld.
pi_154781612
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:35 schreef kikoooooo het volgende:
http://m.banggood.com/Rii(...)uchpad-p-949958.html

Iemand enig idee of dit werkt met RPi?
Die heb ik ook en werkt fantastische :)
  vrijdag 31 juli 2015 @ 08:14:56 #205
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154784227
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Dat is echt piece of cookie met retroPi. Scriptje draaien, controller knopjes indrukken -> gaan!
nee, jij dan!
pi_154784724
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 08:14 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is echt piece of cookie met retroPi. Scriptje draaien, controller knopjes indrukken -> gaan!
Maar als je geen controller hebt, wat is de fijnste/beste/leukste om te kopen?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:34:34 #207
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_154786207
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar als je geen controller hebt, wat is de fijnste/beste/leukste om te kopen?
Ik heb voor mijn RetroPi deze Logitech F310 gekocht (ik meende voor ¤25,-):


En die werkt echt fantastisch.
nee, jij dan!
pi_154786212
^O^
pi_154798132
Had net mijn Pi met OSMC icm met VPN voor NL televisie helemaal klaar, vergeet ik de receiver voor mijn wireless keyboard. Kan ik er niks mee.
pi_154799127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik weer eens wat tijd over heb, ga ik mijn overtollige Pi B inrichten als retro gamebak. Ben benieuwd of het connecten van een controller problematisch is. Weet iemand of dergelijke game-setups een beetje plug 'n' play zijn wat controllers betreft?
Ik heb zelf een receiver gekocht voor een X360 controller. Nog niet getest trouwens.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:05:40 #211
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_154890401
Kan een oude SD-kaart (ca. 5 jaar oud) de reden zijn dat de RetroPie-image niet laadt? Heb 'm twee keer geformatteerd, maar m'n RPI doet niets als hij er in zit.

Kaartje is verder wel lees- en schrijfbaar op laptop, dus hij werkt nog wel. Zijn er kaartjes die niet compatible zijn met RPI?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:40:02 #212
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154892481
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef InTrePidIvity het volgende: Zijn er kaartjes die niet compatible zijn met RPI?
http://elinux.org/RPi_SD_cards

Even naar onder scrollen voor een compatibiliteits-lijst. 30sec Google werk....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:17:20 #213
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_154893296
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

http://elinux.org/RPi_SD_cards

Even naar onder scrollen voor een compatibiliteits-lijst. 30sec Google werk....
Daar had ik slechts 10 seconden voor nodig, maar aangezien er buiten de class (2) niets op m'n kaartje vermeld staat is die lijst van beperkt nut. Kon via m'n laptop vanaf de kaart ook niet veel extra informatie achterhalen over een evt. producent.

Misschien doe ik wel iets fout met de disk image, probeer het eerst wel met een ander kaartje.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_154895036
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:17 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Daar had ik slechts 10 seconden voor nodig, maar aangezien er buiten de class (2) niets op m'n kaartje vermeld staat is die lijst van beperkt nut. Kon via m'n laptop vanaf de kaart ook niet veel extra informatie achterhalen over een evt. producent.

Misschien doe ik wel iets fout met de disk image, probeer het eerst wel met een ander kaartje.
Pak een ander kaartje en je hebt waarschijnlijk een stuk minder problemen. Of in het slechtste geval kun je uitsluiten dat het aan het kaartje ligt.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:22:14 #215
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154896449
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
Weet iemand heir waar je een 4/5/6/7/8/9/10" waterdicht beeldscherm kan kopen wat op de Pi aangesloten kan worden (liefst enigzins low-power, 12 volt is helemaal ideaal), zonder dat ik er op leeg loop?
Als je iets van een behuizing gaat bouwen kun je er gewoon een scherm in kitten lijkt me? De glas plaat is natuurlijk sowieso waterdicht. Je kan ook het geheel inpakken in een condoom maar dat doet wel af aan de helderheid van het scherm. Als het puur is om buiten wat data af te lezen is het prima te doen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:22:37 #216
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154896459
Ik wil een oude tv aansluiten op een Raspberry Pi. Hij heeft enkel SCART. En het is nog met een beeldbuis dus geen daverende resolutie denk ik. Ik wil films kunnen kijken (downloaden/ popcorntime) en youtube en dergelijke.

Wat moet ik allemaal hebben?
-Een raspberry 1 of 2?
-Raspberry naar SCART kabel.
-Ethernet kabel of wifi?
-Kabel naar versterker
-Iets om het mee te besturen? Kan dat met een smartphone?
-software
-Nog meer?
pi_154897484
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Als je iets van een behuizing gaat bouwen kun je er gewoon een scherm in kitten lijkt me? De glas plaat is natuurlijk sowieso waterdicht. Je kan ook het geheel inpakken in een condoom maar dat doet wel af aan de helderheid van het scherm. Als het puur is om buiten wat data af te lezen is het prima te doen.
In een condoom inpakken is nou niet echt een goed iets in mijn ogen. leuk voor eenmalig maar ik wil het vastbouten aan de buitenkant van een voertuig. Ik kan ook niet echt een goede behuizing vinden, het liefst heb ik gewoon een standaard systeem dat ik zo kan gebruiken. Ben bang dat ik anders een tomtom moet gaan aanschaffen en dan geen waze kan gebruiken.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:21:44 #218
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_154897972
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:17 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Daar had ik slechts 10 seconden voor nodig
Google-god _O_
quote:
maar aangezien er buiten de class (2) niets op m'n kaartje vermeld staat is die lijst van beperkt nut.
het was misschien makkelijk geweest als je die info al bij je vraag had gegeven.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:34:14 #219
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_154898364
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:21 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Google-god _O_
8-)
quote:
het was misschien makkelijk geweest als je die info al bij je vraag had gegeven.
Inderdaad, dat was niet heel duidelijk.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:34:01 #220
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154900060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:03 schreef Posergoth6667 het volgende:
een goed iets in mijn ogen. leuk voor eenmalig maar ik wil het vastbouten aan de buitenkant van een voertuig. Ik kan ook niet echt een goede behuizing vinden, het liefst heb ik gewoon een standaard systeem dat ik zo kan gebruiken. Ben bang dat ik anders een tomtom moet gaan aanschaffen en dan geen waze kan gebruiken.
Wat voor voertuig? Misschien kun je van plexiglas een raampje maken in de huid van het voertuig. En het schermpje daar dan tegen aan lijmen?
Ik ben nu wel benieuwd wat je precies wil doen? Lijkt me niet handig om je navigatie aan de buitenkant van je auto te hebben. En bij een boot of iets dergelijks heb je niet zoveel aan waze.

Ik heb weleens buiten systeempjes met scherm gezien in een stevige transparant lunch trommel. Dan kun je er ook nog makkelijk bij als dat iets is wat je wil.
pi_154900093
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:34 schreef borbit het volgende:

[..]

Wat voor voertuig? Misschien kun je van plexiglas een raampje maken in de huid van het voertuig. En het schermpje daar dan tegen aan lijmen?
Ik ben nu wel benieuwd wat je precies wil doen? Lijkt me niet handig om je navigatie aan de buitenkant van je auto te hebben. En bij een boot of iets dergelijks heb je niet zoveel aan waze.


Zo'n voertuig.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:39:55 #222
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154900219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:35 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo'n voertuig.
Tof. Moet je een touchscreen hebben? Anders lijkt een lunch trommel me nog niet zo'n slechte oplossing.
Waze is zo'n app waar je files en dergelijke kan zien? Lijkt me niet dat je daar last van hebt op een bakbrommer.
pi_154900308
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:39 schreef borbit het volgende:

[..]

Tof. Moet je een touchscreen hebben? Anders lijkt een lunch trommel me nog niet zo'n slechte oplossing.
Waze is zo'n app waar je files en dergelijke kan zien? Lijkt me niet dat je daar last van hebt op een bakbrommer.
Over het algemeen heb ik geen last van files. Waze is navigatie. Wel fijn als ik een paar honderd kilometer rij dat ik niet constant hoef te stoppen om te kijken op de kaart. Ik heb het liefst iets dat ik met bouten en moeren of een las apparaat vast kan maken aan het voertuig en aan kan sluiten op de accu.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:51:56 #224
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154900509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:43 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Over het algemeen heb ik geen last van files. Waze is navigatie. Wel fijn als ik een paar honderd kilometer rij dat ik niet constant hoef te stoppen om te kijken op de kaart. Ik heb het liefst iets dat ik met bouten en moeren of een las apparaat vast kan maken aan het voertuig en aan kan sluiten op de accu.
Ik weet niet of dingen als waze erg betrouwbaar zijn op fietspaden en kleine weggetjes. Ik neem aan dat je niet de snelweg op wil. Ik zou zelf gewoon een papieren kaart meenemen. Er staan overal bordjes en dan kijk je gewoon om de 10 dorpen even op de kaart welke je moet aanhouden. Je hebt dan ook beter voor ogen hoe je precies gaat. Als je op navigatie rijd en er zit een fout in het systeem ben je echt even bezig om uit te vogelen waar je precies bent en heen moet.



Zoiets maar dan natuurlijk met 1 compartiment. Met de achterkant vast lijmen op een plaatje hout/ metaal. Dan kun je het scherm in het deksel bevestigen. Is goed waterdicht en je kunt er nog bij als je ooit wil updaten of iets aan de hardware wil veranderen. Je hebt ze ook van echt stevig plastic met een soort pakking tussen het doosje en deksel. En ik heb ze ook gezien met een scharnier aan 1 kant. Dan kun je daar je monitor kabel langs laten lopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door borbit op 04-08-2015 18:39:05 ]
pi_154901827
Koop je dan een losse gps-module?
pi_154902215
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:55 schreef Houniet het volgende:
Helemaal mee eens. Maar mensen willen eerst de prijs zien, daarna de kwaliteit.
Bij www.btplayer.nl hebben ze wel een Raspberry Pi 2 met A-merk onderdelen. Bijvoorbeeld ook microsd kaartje die niet corrupt raken. Zij bieden de beste prijs/kwaliteit.
pi_154903776
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:51 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik weet niet of dingen als waze erg betrouwbaar zijn op fietspaden en kleine weggetjes. Ik neem aan dat je niet de snelweg op wil. Ik zou zelf gewoon een papieren kaart meenemen. Er staan overal bordjes en dan kijk je gewoon om de 10 dorpen even op de kaart welke je moet aanhouden. Je hebt dan ook beter voor ogen hoe je precies gaat. Als je op navigatie rijd en er zit een fout in het systeem ben je echt even bezig om uit te vogelen waar je precies bent en heen moet.

[ afbeelding ]

Zoiets maar dan natuurlijk met 1 compartiment. Met de achterkant vast lijmen op een plaatje hout/ metaal. Dan kun je het scherm in het deksel bevestigen. Is goed waterdicht en je kunt er nog bij als je ooit wil updaten of iets aan de hardware wil veranderen. Je hebt ze ook van echt stevig plastic met een soort pakking tussen het doosje en deksel. En ik heb ze ook gezien met een scharnier aan 1 kant. Dan kun je daar je monitor kabel langs laten lopen.
Ja maar ik mag helemaal niet op fietspaden rijden met dat ding.

Ik rij overal op de weg. Inderdaad niet op de snelweg maar wel over provinciale wegen. Alleen als er een echt heel breed fietspad is (asfalt, geen tegels), dan maak ik er een uitzondering voor. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling.

Ik wil echt niet met een tupperware doosje op de bak rijden. Dat ziet er niet uit. Wil het ingebouwd hebben. Gewoon voor altijd, niets tijdelijks. Moet er uit zien alsof het er op hoort.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154904294
http://m.ebay.com/sch/i.h(...)nclosure+transparent

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Er is ook een Europese leverancier waar je die dingen van iets betrouwbaarder kwaliteit kunt kopen maar ik kom even niet op de naam...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:53:17 #229
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154908391
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:02 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja maar ik mag helemaal niet op fietspaden rijden met dat ding.

Ik rij overal op de weg. Inderdaad niet op de snelweg maar wel over provinciale wegen. Alleen als er een echt heel breed fietspad is (asfalt, geen tegels), dan maak ik er een uitzondering voor. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling.

Ik wil echt niet met een tupperware doosje op de bak rijden. Dat ziet er niet uit. Wil het ingebouwd hebben. Gewoon voor altijd, niets tijdelijks. Moet er uit zien alsof het er op hoort.
Dan zou je toch zelf een kistje moeten maken lijkt me. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Je kan natuurlijk ook een dubbele bodem kunnen maken van plexiglas in de bak.
En dan de grootste tv die ze hebben bij de mediamarkt daaronder plaatsen.
Dan kun je tenminste gelijk een flink stuk van de kaart zien :D

Maar je wil zoiets?


[ Bericht 4% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:05:37 ]
pi_154908479
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:53 schreef borbit het volgende:

[..]

Dan zou je toch zelf een kistje moeten maken lijkt me. Maar dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Je kan natuurlijk ook een dubbele bodem kunnen maken van plexiglas in de bak. En dan de grootste tv die ze hebben bij de mediamarkt daaronder plaatsen. Dan kun je tenminste gelijk een flink stuk van de kaart zien :D

Maar je wil zoiets?
[ afbeelding ]
Een kistje maken is geen probleem, een waterdicht touchscreen is het probleem. Dat is wat ik wil. Zo iets als op je afbeelding bijvoorbeeld. Liefst goedkoop :)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:59:10 #231
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154908743
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:54 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Een kistje maken is geen probleem, een waterdicht touchscreen is het probleem. Dat is wat ik wil. Zo iets als op je afbeelding bijvoorbeeld. Liefst goedkoop :)
Ja maar een scherm is altijd waterdicht. Als je dat gewoon netjes in de behuizing kit ben je er toch? Zoiets als op de foto is een vrij goedkope oplossing maar buiten je budget begrijp ik. En is natuurlijkook niet touchscreen. Als je het onder de 15 euro wil houden moet je toch zelf knutselen ben ik bang.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:06:24 ]
pi_154908902
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:59 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja maar een scherm is altijd waterdicht. Als je dat gewoon netjes in de behuizing kit ben je er toch? Zoiets als op de foto is een vrij goedkope oplossing maar buiten je budget begrijp ik. En is natuurlijk ook niet touchscreen.
Als je het onder de 15 euro wil houden moet je toch zelf knutselen ben ik bang.
Ik heb nooit 15 euro gezegt maar de meeste oplossingen die ik tegenkom gaan snel over de 1000. Ik wil toch wel onder de 100 blijven als het kan.

Ik kan wel een RVS behuizing maken en het er in kitten, maar dat zal nooit zo goed werken als een kant en klaar oplossing. Het zal na een tijdje gaan oxideren, er zal toch water in komen en dat wil ik niet. Dan heb je vaak ook geen touchscreen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:15:52 #233
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154909702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:02 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb nooit 15 euro gezegt maar de meeste oplossingen die ik tegenkom gaan snel over de 1000. Ik wil toch wel onder de 100 blijven als het kan.

Ik kan wel een RVS behuizing maken en het er in kitten, maar dat zal nooit zo goed werken als een kant en klaar oplossing. Het zal na een tijdje gaan oxideren, er zal toch water in komen en dat wil ik niet. Dan heb je vaak ook geen touchscreen.
Hoef tniet erg heel duur te zijn denk ik hoor.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:06:53 ]
pi_154909747
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:15 schreef borbit het volgende:

Hoeft niet erg heel duur te zijn denk ik hoor.
Ik ga niet op een cargobee rijden....

Maar terug naar de Pi. Iemand nog een tip voor een waterdicht relatief goedkoop touchscreen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:07:18 ]
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:23:30 #235
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154910065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:16 schreef Posergoth6667 het volgende:


Ik ga op een cargobee rijden....

Zoiets? http://www.alibaba.com/pr(...)_1663765609.html?s=p
Zou het niet mooier zijn als je een losse controller op je stuur hebt in plaats van een touchscreen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:07:32 ]
pi_154910524
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:23 schreef borbit het volgende:

[..]

Zoiets? http://www.alibaba.com/pr(...)_1663765609.html?s=p
Zou het niet mooier zijn als je een losse controller op je stuur hebt in plaats van een touchscreen.
Haha goede :P

Misschien is dat wel wat, dat touchscreen.

Probleem met een losse controller is dat het lastig is om navigatie op die manier te bedienen. Ik wil ook mijn stuur zo veel mogelijk leeg houden (heb nu alleen een gaskabel die ik eigenlijk ook wel wil werken.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:48:48 #237
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154911241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:33 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Haha goede :P

Misschien is dat wel wat, een cargobee.

Probleem met een losse kaart is dat het lastig is om navigatie op die manier te onthouden. Ik wil ook mijn stuur zo veel mogelijk leeg houden (zodat ik het gele zeiltje kan blijven zien).
Maar waarom niet gewoon een kaart van papier? Je kan echt wel een paar uur rijden met 1 keer op de kaart kijken. Zeker op een brommert.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fred op 05-08-2015 00:07:48 ]
pi_154911812
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:48 schreef borbit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar waarom niet gewoon een kaart van papier? Je kan echt wel een paar uur rijden met 1 keer op de kaart kijken. Zeker op een brommert.
Een paar uur is van de ene naar de andere kant van Nederland. Ik onthoudt echt niet alle dorpen die ik dan tegen kom. Als ik morgen naar Calais wil rijden dan lukt dat wel zonder navigatie, naar Bremerhaven word toch iets lastiger.

Hoop toch volgend jaar nog een rondje engeland te doen of een rondje frankrijk. misschien elefantentreffen.

Valkenburg - Groningen op de bak is in mijn eentje een uurtje of 7 met navigatie (stoppen niet meegerekend). Zonder word het al snel 9 / 10 uur. Stoppen om de kaart te lezen, verkeerd rijden enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Posergoth6667 op 04-08-2015 23:08:04 ]
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:08:33 #239
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154912139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:01 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Een paar uur is van de ene naar de andere kant van Nederland. Ik onthoudt echt niet alle dorpen die ik dan tegen kom. Als ik morgen naar Calais wil rijden dan lukt dat wel zonder navigatie, naar Bremerhaven word toch iets lastiger.

Hoop toch volgend jaar nog een rondje engeland te doen of een rondje frankrijk. misschien elefantentreffen.
Als je de route naar Calais al weet hoef je natuurlijk geen kaart te gebruiken. Maar als je dan naar Bremerhaven wil moet je gewoon voordat je weg gaat even op de kaart kijken. Maar goed ik kan je verder niet helpen dus ik heb liever dat je me nu met rust laat.
pi_154912216
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:08 schreef borbit het volgende:

[..]

Als je de route naar Calais al weet hoef je natuurlijk geen kaart te gebruiken. Maar als je dan naar Bremerhaven wil moet je gewoon voordat je weg gaat even op de kaart kijken.
Ik wil gewoon navigatie. Lijkt me simpel toch? Kaartlezen is niet mijn grote hobby, net als extra lang er over doen om een stuk papier te gaan zitten lezen en verkeerd te rijden. Ik wil een Pi inbouwen met een touchscreen zodat ik waze kan gebruiken. Verder lijkt dit mij een nutteloze discussie.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:11:24 #241
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154912276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:09 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon navigatie. Lijkt me simpel toch? Kaartlezen is niet mijn grote hobby, net als extra lang er over doen om een stuk papier te gaan zitten lezen en verkeerd te rijden. Ik wil een Pi inbouwen met een touchscreen zodat ik waze kan gebruiken. Verder lijkt dit mij een nutteloze discussie.
Gewoon eentje bestelen bij alibabi. Ben je voor een paar tientjes klaar.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 00:08:27 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154914386
Overbodige plaatjes en zulks opgeruimd.

En weer verder
So we just called him Fred
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:27:07 #243
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154961244
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:49:09 #244
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_154961789
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
daar heb je Raspbian voor.
Het kan, snel is anders, maar doet wat het moet doen ;)
Tadumtiedum.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:55:08 #245
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154963518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:49 schreef Djurres het volgende:

[..]

daar heb je Raspbian voor.
Het kan, snel is anders, maar doet wat het moet doen ;)
maar je kan niet gewoon een normale distro gebruiken? Is het snel genoeg voor moderne websites?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:25:18 #246
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_154968041
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:55 schreef borbit het volgende:

[..]

maar je kan niet gewoon een normale distro gebruiken? Is het snel genoeg voor moderne websites?
Kan wel, maar RPI is daar te traag voor
Tadumtiedum.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:42:26 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154976094
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
Voor dat soort dingen ben je wellicht beter af met een Intel processor (atom) kosten tegenwoordig niet zo veel meer (75 euro).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_154977161
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
Het is werkbaar maar je moet er niet te veel van verwachten.

Niet alle distributies zijn voor de Raspberry Pi 2 processor geoptimaliseerd.
Je zou deze http://sjoerd.luon.net/posts/2015/02/debian-jessie-on-rpi2/ distributie kunnen proberen, maar deze bevat alleen het meest noodzakelijk. Vrijwel alle packages zul je nog zelf moeten installeren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:58:37 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154977252
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen ben je wellicht beter af met een Intel processor (atom) kosten tegenwoordig niet zo veel meer (75 euro).
Idd, voor een paar tientjes heb je een chinees bakkie met Windows 8.1 met bing, een quad core intel CPU en 2GB ram, intel graphics, 32GB flash etc. Tablet, mini-PC, kan allemaal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_154977374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, voor een paar tientjes heb je een chinees bakkie met Windows 8.1 met bing, een quad core intel CPU en 2GB ram, intel graphics, 32GB flash etc. Tablet, mini-PC, kan allemaal.
Ben nog steeds op zoek naar een behoorlijke benchmark tussen de Atom (meestal Z35XX) en Cortex A7.
Die HDMI compute sticks van o.a. Intel en Lenovo zijn ook wel interessant.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:06:06 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154977406
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Ben nog steeds op zoek naar een behoorlijke benchmark tussen de Atom (meestal Z35XX) en Cortex A7.
Die HDMI compute sticks van o.a. Intel en Lenovo zijn ook wel interessant.
Benchmarks weet ik ook niet zo 123, maar ik heb een Chuwi vi8 met idd een Atom Z3735F en 2GB ram, die draait windows echt probleemloos eigenlijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_154977602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Benchmarks weet ik ook niet zo 123, maar ik heb een Chuwi vi8 met idd een Atom Z3735F en 2GB ram, die draait windows echt probleemloos eigenlijk.
Die chip wordt inderdaad meestal gebruikt. Heb zelf ook naar dat soort systemen gekeken.

Lenovo en Archos komen binnenkort ook met eigen sticks op basis van deze chip. In het laatste geval voor zo'n 99 euro inclusief Windows 10.

http://tweakers.net/nieuw(...)entre-stick-300.html
http://tweakers.net/nieuw(...)l-compute-stick.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:21:20 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_154977654
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:18 schreef Aether het volgende:

[..]

Die chip wordt inderdaad meestal gebruikt. Heb zelf ook naar dat soort systemen gekeken.

Lenovo en Archos komen binnenkort ook met eigen sticks op basis van deze chip. In het laatste geval voor zo'n 99 euro inclusief Windows 10.

http://tweakers.net/nieuw(...)entre-stick-300.html
http://tweakers.net/nieuw(...)l-compute-stick.html
Ja, het is echt mooi om te zien wat je tegenwoordig voor bijna niets kan kopen. Echt, niets ten nadele van de Pi of andere projecten etc hoor, maar paar tientjes en je hebt een werkbare PC/tablet-oplossing.

USB-hub met OTG eraan, HDMI scherm en je hebt een PC die prima geschikt is voor Office taken etc.

Maar goed, dat gaat wel weer erg offtopic zo ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:58:23 #254
447163 roysleen
14 jarig jongentje XD
pi_154979805
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, het is echt mooi om te zien wat je tegenwoordig voor bijna niets kan kopen. Echt, niets ten nadele van de Pi of andere projecten etc hoor, maar paar tientjes en je hebt een werkbare PC/tablet-oplossing.

USB-hub met OTG eraan, HDMI scherm en je hebt een PC die prima geschikt is voor Office taken etc.

Maar goed, dat gaat wel weer erg offtopic zo ;).
Klopt... Maar als je een redelijke tablet hebt (ik heb dan een tab 3 10.1 16 GB) daar heb ik Kodi op lopen zonder problemen. best handig als je een zusje hebt en die wil films kijken :)
pi_154980083
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:27 schreef borbit het volgende:
Kun je een raspbery pi ook gewoon als desktop pc gebruiken? Zijn ze daar snel genoeg voor? Gaat gewoon om te internetten, mailen, beeld bewerken en dergelijke.
En heb je een speciaal OS nodig of kun je gewoon ubuntu gebruiken? Je zou het OS dan op een micro sd kaartje moeten zetten. En eventueel een usb-stick als extra opslag.
Kun je extra geheugen toevoegen?
Er is een mogelijkheid om een aparte versie van windows 10 te installeren:
http://techcrunch.com/201(...)y-pi-2/#.yoww3g:KKjY

Ik heb dit geprobeerd door in mijn BTplayer2 een ander microsd te plaatsen met de Windows 10 image. Werkte verrassend goed. Ik gebruik de Raspberry Pi 2 toch liever gewoon alleen als mediaplayer.
pi_155070536
Het ligt vast aan mij (en google bood ook geen soelaas), maar hoe sorteer ik in godsnaam in Aeon Nox m'n series op airdate ipv alfabetisch? Het is nogal irritant als je in bv. Series > GoT > Season 3 zit, en daar staan dan de daadwerkelijke afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd ;(

Vond het niet in de skin settings, en het menu oproepen als ik in zo'n seizoen zit geeft alleen acties voor de daadwerkelijke aflevering (mark as (un)watched/delete/etc)
pi_155073610
quote:
9s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
Het ligt vast aan mij (en google bood ook geen soelaas), maar hoe sorteer ik in godsnaam in Aeon Nox m'n series op airdate ipv alfabetisch? Het is nogal irritant als je in bv. Series > GoT > Season 3 zit, en daar staan dan de daadwerkelijke afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd ;(

Vond het niet in de skin settings, en het menu oproepen als ik in zo'n seizoen zit geeft alleen acties voor de daadwerkelijke aflevering (mark as (un)watched/delete/etc)
Ik gebruik zelf en andere skin, maar vaak is het iets van naar links of boven navigeren en dan krijg je menu opties.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:58:18 #258
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_155075905
quote:
9s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:27 schreef Loveless85 het volgende:
Het ligt vast aan mij (en google bood ook geen soelaas), maar hoe sorteer ik in godsnaam in Aeon Nox m'n series op airdate ipv alfabetisch? Het is nogal irritant als je in bv. Series > GoT > Season 3 zit, en daar staan dan de daadwerkelijke afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd ;(

Vond het niet in de skin settings, en het menu oproepen als ik in zo'n seizoen zit geeft alleen acties voor de daadwerkelijke aflevering (mark as (un)watched/delete/etc)
Bestandsnamen prefixen met '01' t/m 'XX'? :P
nee, jij dan!
pi_155076032
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:53 schreef WalkerOfTheDay het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf en andere skin, maar vaak is het iets van naar links of boven navigeren en dan krijg je menu opties.
Dat was precies mijn idee, maar dat lijkt hier niet te zijn :')

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:58 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Bestandsnamen prefixen met '01' t/m 'XX'? :P
Mjah, hij sorteert ook niet op bestandsnaam, hij sorteert op titel van de episode, en de air date staat er zelfs netjes onder, hij sorteert er alleen niet op :')
pi_155077166
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat was precies mijn idee, maar dat lijkt hier niet te zijn :')

[..]

Mjah, hij sorteert ook niet op bestandsnaam, hij sorteert op titel van de episode, en de air date staat er zelfs netjes onder, hij sorteert er alleen niet op :')
Ik heb de skin even gedownload op mijn laptop, maar daar kan ik gewoon aan de linkerkant een menu tevoorschijn toveren met o.a. 'view options'. Een van de opties is dan 'Sort by', en daar kan ik 'Title' of 'Episodes' etc kiezen.

Hoe bestuur je Kodi/XBMC? Met de Yatse app?
pi_155077199
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:29 schreef Alrac4 het volgende:

[..]

Ik heb de skin even gedownload op mijn laptop, maar daar kan ik gewoon aan de linkerkant een menu tevoorschijn toveren met o.a. 'view options'. Een van de opties is dan 'Sort by', en daar kan ik 'Title' of 'Episodes' etc kiezen.

Hoe bestuur je Kodi/XBMC? Met de Yatse app?
Neuh, met de officiele Kore app, maar daar krijg ik dus alleen het context menu van de dan gehighlighte aflevering als ik op 'menu' druk :')
pi_155078019
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Neuh, met de officiele Kore app, maar daar krijg ik dus alleen het context menu van de dan gehighlighte aflevering als ik op 'menu' druk :')
Heb je daarin een toetsenbord? Als die er is probeer dan eens in je TV Shows op pijltje naar links te klikken. Op mijn laptop verschijnt dan het goede menu.
pi_155078714
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:52 schreef Alrac4 het volgende:

[..]

Heb je daarin een toetsenbord? Als die er is probeer dan eens in je TV Shows op pijltje naar links te klikken. Op mijn laptop verschijnt dan het goede menu.
Ga het vanavond eens proberen, er zitten gewoon 'pijltjestoetsen' op ja :Y
pi_155106810
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:52 schreef Alrac4 het volgende:

[..]

Heb je daarin een toetsenbord? Als die er is probeer dan eens in je TV Shows op pijltje naar links te klikken. Op mijn laptop verschijnt dan het goede menu.
Dit was 'm gewoon inderdaad _O- :@

_O_
pi_155115233
quote:
Microsoft haalt Windows 10 IoT Core uit de testfase
Microsoft heeft de Windows 10 versie voor embedded systemen uit de testfase gehaald. Deze uitvoering, genaamd Windows 10 IoT Core, is bedoeld voor kleine, goedkope apparaten zoals de Raspberry Pi. Voor het besturingssysteem hoeft niet extra betaald te worden.

De IoT-versie van het besturingssysteem is speciaal ontwikkeld voor embedded systemen zoals de Raspberry Pi 2 en de Minnowboard Max. Om het besturingssysteem op de hardware te installeren is wel een gewone pc met Windows 10 nodig, vanaf daar kan de 'IoT Core' worden geïnstalleerd op een sd-kaartje, die vervolgens in het apparaat kan worden gestoken.

De eerste testversie van Windows 10 IoT Core werd in april vrijgegeven. In de tussentijd heeft Microsoft ondersteuning voor WiFi en Bluetooth toegevoegd. Ook is in de ondersteuning voor Python en Node.js uitgebreid en zijn er talloze problemen opgelost. Om de lancering van Windows 10 IoT Core te vieren organiseert Microsoft in samenwerking met Hackster.io een wedstrijd op het gebied van domotica. Er zijn verschillende prijzen te winnen, waaronder reizen naar de Maker Faire in Rome of New York.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:25:51 #266
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_155124664
Nice, ben benieuwd.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_155126071
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155153431
RetroPie 3.0 is uit, voor de gamers onder ons:
http://blog.petrockblock.com/2015/08/11/retropie-3-0-is-released/
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_155153860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:34 schreef webbyplus het volgende:
RetroPie 3.0 is uit, voor de gamers onder ons:
http://blog.petrockblock.com/2015/08/11/retropie-3-0-is-released/
Ja zeg heb ik net heel 2.6 lopen configureren. Nou ja maar even over dan, want zo veel werk was het nou ook weer niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_155319682
Context: magazijn met opslag van spullen, geen internet maar wel stroom aanwezig.
Probleem: de temperatuur moet gemonitord worden, en er moet iemand op de hoogte worden gesteld als de temperatuur bepaalde waarden overschrijdt.

Nu heb ik nog een raspberry pi model a liggen, en ik heb bedacht met een 3G dongle + prepaid sim-kaartje de verbinding te regelen. Dan heb ik nog een daadwerkelijke thermometer nodig die op de raspberry pi gemaakt kan worden. Nu vind ik verschillende dingen op internet, maar daarbij moet je aan de slag met een soldeerbout en dergelijke. Is er een makkelijkere oplossing? Welke onderdelen heb ik dan nodig?
pi_155319952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:32 schreef vincm het volgende:
Context: magazijn met opslag van spullen, geen internet maar wel stroom aanwezig.
Probleem: de temperatuur moet gemonitord worden, en er moet iemand op de hoogte worden gesteld als de temperatuur bepaalde waarden overschrijdt.

Nu heb ik nog een raspberry pi model a liggen, en ik heb bedacht met een 3G dongle + prepaid sim-kaartje de verbinding te regelen. Dan heb ik nog een daadwerkelijke thermometer nodig die op de raspberry pi gemaakt kan worden. Nu vind ik verschillende dingen op internet, maar daarbij moet je aan de slag met een soldeerbout en dergelijke. Is er een makkelijkere oplossing? Welke onderdelen heb ik dan nodig?
Ik ben nog niet iets tegen gekomen wat echt plug en play is.

Maar dit is redelijk simpel te maken
https://iada.nl/blog/arti(...)-met-de-raspberry-pi

Misschien lukt het zelfs door het in een kroonsteentje te priegelen, dan hoef je niet eens te solderen.
Een weerstandje en die sensor heb je nodig :)
Do what you love, love what you do!
pi_155320251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:32 schreef vincm het volgende:
Context: magazijn met opslag van spullen, geen internet maar wel stroom aanwezig.
Probleem: de temperatuur moet gemonitord worden, en er moet iemand op de hoogte worden gesteld als de temperatuur bepaalde waarden overschrijdt.

Nu heb ik nog een raspberry pi model a liggen, en ik heb bedacht met een 3G dongle + prepaid sim-kaartje de verbinding te regelen. Dan heb ik nog een daadwerkelijke thermometer nodig die op de raspberry pi gemaakt kan worden. Nu vind ik verschillende dingen op internet, maar daarbij moet je aan de slag met een soldeerbout en dergelijke. Is er een makkelijkere oplossing? Welke onderdelen heb ik dan nodig?
Wat hangt er vanaf? Iemands leven, heel veel geld, wat goederen die kunnen bederven?

Je kunt iets leuks in elkaar freubelen met wat onderdelen en een raspberry, maar vraag je eerst af of dat is wat je werkelijk wil. Het zal nooit stabiel zijn, voldoet aan geen enkel keurmerk, je zult regelmatig moeten checken of één en ander nog werkt, je zult regelmatig moeten programmeren of onderdelen vervangen, ...

Als je al te angstig bent om een soldeerbout te gebruiken, heb ik twijfels over je technische kennis.
pi_155321954
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:59 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wat hangt er vanaf? Iemands leven, heel veel geld, wat goederen die kunnen bederven?

Je kunt iets leuks in elkaar freubelen met wat onderdelen en een raspberry, maar vraag je eerst af of dat is wat je werkelijk wil. Het zal nooit stabiel zijn, voldoet aan geen enkel keurmerk, je zult regelmatig moeten checken of één en ander nog werkt, je zult regelmatig moeten programmeren of onderdelen vervangen, ...

Als je al te angstig bent om een soldeerbout te gebruiken, heb ik twijfels over je technische kennis.
Ik ben niet bang om een soldeerbout te gebruiken, maar ik heb er geen in huis ;) Het zou leuk zijn als het lukt om dit low-cost in elkaar te zetten maar het is (a) geen verplichting en (b) ik wil er dus geen apparatuur voor aanschaffen. Een sensortje en een sim-kaartje kopen is oke, maar daar houdt het bij op :)

Het gaat om wat goederen die tussen temperatuur x en x bewaard moeten worden. Gebouw is voorzien van klimaatcontrole maar er is geen speciale meter binnen eigen beheer binnen de eigen ruimte. Dus het is meer ter bevestiging dat de klimaatcontrole werkt, dan noodzaak.
pi_155412619
Wie nog een klein alternatief wilt ;)

$ 20
360 MHz MIPS
32 MB RAM
8MB FLASH
Linux
WiFi

Optioneel: USB en Ethernet



http://vocore.io/wiki/index
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155460957
quote:
Ubuntu Core Gets Support For Raspberry Pi 2 GPIO and I2C
Ubuntu Core is a tiny Ubuntu distribution aimed at the Internet of Things, using a new transactional packaging format called Snappy rather than the venerable Debian packaging format.

It recently gained support for I2C and GPIO on the Raspberry Pi 2, and a quick demo is given here.
Ubuntu's Core support site says that the support for Raspberry Pi 2 isn't yet official, but provides some handy tips for anyone who wants to try it out.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 23 augustus 2015 @ 16:36:14 #277
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_155467779
Dat live tv kijken werkt ook als een zonnetje :). Ben er zeer content mee.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 23 augustus 2015 @ 17:56:18 #278
134538 chansadres
Black & White
pi_155470356
quote:
99s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:36 schreef Houniet het volgende:
Dat live tv kijken werkt ook als een zonnetje :). Ben er zeer content mee.
Waarmee kijk je live?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_155585401
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155586260
quote:
Vaak wel geinig om door te lezen, maar over die CCTV camera (voor het segment Digital Home):
quote:
With a Raspberry Pi and Camera Module, you can
create a camera recording system that’s much
smarter than your average surveillance cam
Dat klopt gewoon niet.

Heb zelf dit wel eens geprobeerd maar je resolutie is vrij laag en framerate is al helemaal niets waard.
Als je alles bij elkaar optelt (Raspberry Pi, camera-module, camera-behuizing, SD-card, voeding, evt. Wifi-dongle etc.) kun je voor dat geld een betere camera uit China halen...
pi_155586296
Was dat met een RPi2? En met h.264 codec?
pi_155586734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vaak wel geinig om door te lezen, maar over die CCTV camera (voor het segment Digital Home):

[..]

Dat klopt gewoon niet.

Heb zelf dit wel eens geprobeerd maar je resolutie is vrij laag en framerate is al helemaal niets waard.
Als je alles bij elkaar optelt (Raspberry Pi, camera-module, camera-behuizing, SD-card, voeding, evt. Wifi-dongle etc.) kun je voor dat geld een betere camera uit China halen...
Zelf niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat de RP1 daar niet altijd snel genoeg voor is om de beelden vlot te verwerken. (Maar heb je 30 fps voor een CCTV nodig?)

Hier A wheelchair controlled by eye movements wordt ook aangegeven dat de RP1 te traag was voor de beeldverwerking (ja, niet helemaal hetzelfde ;))
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155587400
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Was dat met een RPi2? En met h.264 codec?
Nee, dat is al een tijd geleden en met een RPi1 model B:

Codec weet ik zo niet meer, maar dat kon inderdaad wel eens H.264 zijn.
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:28 schreef Aether het volgende:
Zelf niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat de RP1 daar niet altijd snel genoeg voor is om de beelden vlot te verwerken. (Maar heb je 30 fps voor een CCTV nodig?)
Als je die genoemde bronnen doorleest en verder zoekt zie je dat men best aardige resoluties kan gebruiken (maar zeker geen 1920*1080p @ 30fps. wat de camera-module theoretisch kan uitzenden) maar dat de framerate bedroevend laag is.
Ik kom waardes van 1-2fps. tegen; en ja; dat is veel te weinig.
Iets van 20fps. is IMHO toch wel het minimum.

Heb hier zelf een IP-camera hangen die 25fps. @ 1080P kan doen of zelfs 2048*1536 @ 20fps. en die kost evenveel/nauwelijks meer dan alles wat je voor die PI-camera kwijt bent.

Ok, het komt uit China en het is natuurlijk niet dat tweaken waarvoor de Raspberry Pi is bedoelt maar ronduit zeggen dat je met de Pi een betere en goedkopere camera haalt dan wat elders verkrijgbaar is, is gewoon onjuist.
pi_155588002
1-2FPS (en 1080P ook) is héél riant als je het vergelijkt met veel gangbare CCTV systemen.

Een RPi2 zal het ongetwijfeld al een stuk beter doen, maar belangrijkste is dat je de H.264 codec gebruikt. Ik heb zelf wel eens geexperimenteerd met MotionPie op een RPi1, en dan kwam ik idd ook zo rond de 1-2FPS (full hd) uit. Maar MotionPie ondersteunde toen alleen MJPEG waardoor de GPU buitenspel gezet wordt (volgens mij waren ze wel met H.264 support bezig, geen idee hoe dat ervoor staat). Gewoon een losse H.264 stream opzetten ging wel met hoge framerates.
pi_155588173
Tja, met 1-2fps. heb je IMHO niets aan. Je hebt dan erg grote kans dat het niet eens op beeld staat als er wat gebeurd.

En inderdaad, een losse stream opzetten ging bij mij ook prima, ook over powerline:
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Nou eens geprobeerd via deze methode:
Setup (heen en weer geloop tussen woonkamer(laptop) en schuur :') ):


Live video feed op laptop (printscreen werkt niet op bovenstaande manier):

Helaas nog niets gevonden wat de Pi als normale IP-cam maakt. (dus gewoon via browser kijken of op Qnap Surveillance station aansluiten zonder VLC of andere vage programma's ;( )
pi_155734409
Ik heb een RPi 2 met defecte netwerkpoort :(
Het is die ene waar ik laatst per-ongeluk 19V op had gezet omdat ik de passieve POE-extractor vergeten was :@. Heeft het nog een paar maanden prima gedaan, maar is uiteindelijk gesneuveld tijdens een onweersbui (hij hing dan ook hier).

Zit me heel hard af te vragen wat ik nu moet met het ding.
pi_155791485
Losse wifi ontvanger erop zetten?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 8 september 2015 @ 08:20:33 #288
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_155915318
Wat zeggen jullie; is het een goede optie om een rpi 2 als nas te gebruiken om 3pc's te backuppen of is dat not done?

Of zijn er oplossingen met een vergelijkbare prijs die beter zijn? Een Synology van meer dan 125euro is mij wat duur af :s...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_155916937
Een RasPi als NAS zou ik niet per sé blij van worden maar als het toch alleen maar voor backups is, ach..

Ik dacht dat er ook meer "personal cloud" schijven en "draadloze" harde schijven verkocht werden tegenwoordig?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_155917089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 08:20 schreef embedguy het volgende:
Wat zeggen jullie; is het een goede optie om een rpi 2 als nas te gebruiken om 3pc's te backuppen of is dat not done?

Of zijn er oplossingen met een vergelijkbare prijs die beter zijn? Een Synology van meer dan 125euro is mij wat duur af :s...
om hoeveel data gaat het?

ik weet dat de rpi (eerste dus, model B) echt tergend traag was voor netwerk overdracht..
pi_155917171
RPi als NAS heeft de grote handicap dat alle dataverkeer over één USB bus moet. Het kan dus wel, maar het zal moeilijk traag zijn.


Kwam gisteren op hackaday de orangepi tegen, ziet er interessant uit en daar zijn wel versies met SATA van. Hoewel de kans wel groot is dat die ook aan een USB bus hangt, dat heb ik nog niet uitgezocht.
pi_155917480
Vraagje die ik in m'n eigen topic al heb gesteld; maar wellicht ook hier wel relevant. Ik heb ooit eens een eerdere versie van de Raspberry pi gehad en daar een externe opslag aan gekoppeld (met veel films en series). Hier werd de rPi natuurlijk retetraag van.

Nu wil ik graag streamen, heb ik dan hetzelfde probleem en kan ik beter een ander apparaat kopen of moet dit geen probleem zijn? Ik wil in principe de beste kwaliteit zonder haperingen kunnen afspelen.
pi_155917523
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:08 schreef KomtTijd... het volgende:
Kwam gisteren op hackaday de orangepi tegen, ziet er interessant uit en daar zijn wel versies met SATA van. Hoewel de kans wel groot is dat die ook aan een USB bus hangt, dat heb ik nog niet uitgezocht.
Ja, zag hem ook op TechnCrunch - er zijn ook verschillende modellen.
http://techcrunch.com/201(...)alled-the-orange-pi/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155924487
Raspberry Pi krijgt officieel 7"-touchscreen
De Britse stichting achter de Raspberry Pi heeft een 7"-touchscreen voor de kleine computer aangekondigd. Het scherm heeft een resolutie van 800x480 pixels en ondersteunt aanrakingen met maximaal 10 vingers tegelijkertijd.



When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_155924964
Draait OpenELEC nog een beetje soepel op de Raspi B trouwens? Ik wil graag de apple tv van mijn ouders vervangen door een RasPi ivm gebruiksgemak.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155925033
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:49 schreef Aether het volgende:
Raspberry Pi krijgt officieel 7"-touchscreen
De Britse stichting achter de Raspberry Pi heeft een 7"-touchscreen voor de kleine computer aangekondigd. Het scherm heeft een resolutie van 800x480 pixels en ondersteunt aanrakingen met maximaal 10 vingers tegelijkertijd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk, maar er waren genoeg schermen te krijgen toch?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155925204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
Vraagje die ik in m'n eigen topic al heb gesteld; maar wellicht ook hier wel relevant. Ik heb ooit eens een eerdere versie van de Raspberry pi gehad en daar een externe opslag aan gekoppeld (met veel films en series). Hier werd de rPi natuurlijk retetraag van.

Nu wil ik graag streamen, heb ik dan hetzelfde probleem en kan ik beter een ander apparaat kopen of moet dit geen probleem zijn? Ik wil in principe de beste kwaliteit zonder haperingen kunnen afspelen.
Om dit even te updaten: Ben er min of meer wel uit dat ik een Raspberry ga kopen. Verscheidene goede reacties gelezen dat het ook fullhd allemaal wel prima werkt. Vorige keer(bij de vorige versie) ging het ook vooral mis op het feit dat er een aardig zware harde schijf aanhing.

Wat ik nu nog even graag wil weten is het volgende:
1: Kan de Raspberry ook draadloos (wifi) ontvangen? Hij staat bij de pc, maar om er telkens een wifi kabel naar te leggen.
2: Hoe word het nieuwe model van stroom voorzien? Is dat ook via een adapter of via USB o.i.d.?
3: Als ik enkel de Raspberry als mediaspeler (met Kodi) wil gebruiken, kan ik dan het beste een kale raspberry b kopen en de rest zelf doen, of voor zo'n compleet pakket gaan met toetsenbord en pre-installed alles erbij?
pi_155925481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:19 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Om dit even te updaten: Ben er min of meer wel uit dat ik een Raspberry ga kopen. Verscheidene goede reacties gelezen dat het ook fullhd allemaal wel prima werkt. Vorige keer(bij de vorige versie) ging het ook vooral mis op het feit dat er een aardig zware harde schijf aanhing.

Wat ik nu nog even graag wil weten is het volgende:
1: Kan de Raspberry ook draadloos (wifi) ontvangen? Hij staat bij de pc, maar om er telkens een wifi kabel naar te leggen.
2: Hoe word het nieuwe model van stroom voorzien? Is dat ook via een adapter of via USB o.i.d.?
3: Als ik enkel de Raspberry als mediaspeler (met Kodi) wil gebruiken, kan ik dan het beste een kale raspberry b kopen en de rest zelf doen, of voor zo'n compleet pakket gaan met toetsenbord en pre-installed alles erbij?
1. Je hebt een wifi dongle nodig
2. Er zit een micro USB aansluiting op, dus met een telefoonoplader oid.
3. Ik zou zelf OpenELEC (Is Kodi voor Raspi) op een SD kaart zetten.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155925508
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:29 schreef dimmak het volgende:

[..]

1. Je hebt een wifi dongle nodig
2. Er zit een micro USB aansluiting op, dus met een telefoonoplader oid.
3. Ik zou zelf OpenELEC (Is Kodi voor Raspi) op een SD kaart zetten.
Thanks voor je reactie :) Heb ik dan nog een bepaalde Wifi dongle nodig en zijn die duur? Of zou je gewoon kiezen voor toch een kabel?
En voor het 3de deel: Dat is ook het enige wat werkt? De normale Kodi werkt niet? Of is dat een normale versie?
pi_155925881
Denk aan een goede, kwalitatieve, lader en dito sd-kaart. Let ook op dat je usb schijf een eigen voeding heeft, of via hub met eigen voeding
pi_155935054
Eindelijk de AppleTV vervangen door een RasPi met OpenELEC, trekt mijn vader geen verandering. :') Dus de brakke AppleTV weer terug.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')