Bedankt! Nee, al was dat wel leuk geweest.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wat ga je doen? Bij de ANWB werken om benzine te brengen naar prutsers op CB's?
Danku dankuquote:
Gniffel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:47 schreef Salatrel het volgende:
en de kneus van de dag award gaat vandaag naar de pannekoek op zijn zzr1400 in zijn spijkerbroek die filterend bij het stoplicht tegen een autospiegel aanreed
quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:00 schreef Anne het volgende:
[..]
De voorkant lijkt een beetje op de jouwe .
Op de Kawa ja.. maar deze zit wel een stuk verder inelkaarquote:Op donderdag 12 maart 2015 14:00 schreef Anne het volgende:
[..]
De voorkant lijkt een beetje op de jouwe .
quote:
Ellende ja dat digidquote:Op donderdag 12 maart 2015 14:14 schreef Salatrel het volgende:
hoop opgegeven nieuwe digid aangevraagd duurt weer een week
Ik vanaf nu ook gelukkig.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja komt gewoon omdat ik het 1 keer per jaar gebruik
Neuh, vast niet. Ze hadden me bij m'n ballen, controle ditdat. Ze hadden ook nog graag het Hok willen zien, snap nog niet zo waarom, het Hok is immers in coma. Maar ze vonden het een mooie motorquote:
Daar is de eerste doe-het-zelver .quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:33 schreef Dekatria het volgende:
Vloeistoffen en filters moeten toch wel zelf te doen zijn? Scheelt een hoop.
Michelin Pilot Road 3...quote:
zit je nou te suggereren dat iedereen die zelf sleutelt een oud brik rijdt?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar is de eerste doe-het-zelver .
Aangezien ik totaal A-technisch ben, en de motor niet uit het jaar 0 komt laat ik het voorlopig nog doen.
(on a side-note, deze zomer zoals het nu lijkt Schotland op en neer met de motor. Tips mogen per dm)
Ik heb nog nooit iets technischers gedaan dan een schakelbord aangesloten bij natuurkunde op de middelbare school en ik heb een motor gekocht uit '02 (Suzuki GS500H), en toch ga ik er zelf aan proberen te sleutelen. Met verve ten onder enzo. Al vind ik het wel fijn dat ik al een optie op hulp heb voor het remblokje, dat is toch iets wat ik liever niet verpruts.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar is de eerste doe-het-zelver .
Aangezien ik totaal A-technisch ben, en de motor niet uit het jaar 0 komt laat ik het voorlopig nog doen.
(on a side-note, deze zomer zoals het nu lijkt Schotland op en neer met de motor. Tips mogen per dm)
Daar hebben we nog een GSX 600 voor, om mee te prutsen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:41 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets technischers gedaan dan een schakelbord aangesloten bij natuurkunde op de middelbare school en ik heb een motor gekocht uit '02 (Suzuki GS500H), en toch ga ik er zelf aan proberen te sleutelen. Met verve ten onder enzo. Al vind ik het wel fijn dat ik al een optie op hulp heb voor het remblokje, dat is toch iets wat ik liever niet verpruts.
Je zegt voorlopig, maar wat denk je dat er verandert als je zelf niks probeert? Is het niet handiger om het een keer samen met iemand te doen en het zo te leren? In ieder geval goedkoper dan 'm wegbrengen, lijkt me.
Jij hebt wel echt een gigantische afkeur van motoren van voor pakweg 2013 he?quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar is de eerste doe-het-zelver .
Aangezien ik totaal A-technisch ben, en de motor niet uit het jaar 0 komt laat ik het voorlopig nog doen.
(on a side-note, deze zomer zoals het nu lijkt Schotland op en neer met de motor. Tips mogen per dm)
Tuurlijk niet. Ik vind motorrijden heel leuk, maar ben dermate a-technisch dat ik me er niet aan waag om zelf eraan te klussen, omdat ik het serieus zie gebeuren dat ik dingen gruwelijk verkeerd doe waardoor ik op mn snufferd ga. Dan heb ik liever dat iemand die weet wat 'ie doet er mee aan de haal gaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij hebt wel echt een gigantische afkeur van motoren van voor pakweg 2013 he?
Als motorrijder dien je je machine te kennen en de eenvoudige klusjes zelf te kunnen doen. Wat mij betreft zou technisch inzicht ook best een grotere rol mogen spelen bij het halen van het rijbewijs trouwens. Dat je kleppen stellen laat doen kan ik nog in komen, maar olie verwisselen...
Ik had het ook niet tegen jouquote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:19 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik vind motorrijden heel leuk, maar ben dermate a-technisch dat ik me er niet aan waag om zelf eraan te klussen, omdat ik het serieus zie gebeuren dat ik dingen gruwelijk verkeerd doe waardoor ik op mn snufferd ga. Dan heb ik liever dat iemand die weet wat 'ie doet er mee aan de haal gaat.
Vind je ook dat mensen die een computer gebruiken eerst moeten laten zien dat ze er een OS op kunnen zetten en de hardeschijf verwisselen?
Ik heb precies t zelfde als jou Dus de mijne gaat volgende week een dagje naar Bolman voor de standaard dingetjes. Bijkomend voordeel, als hen iets opvalt waar naar gekeken moet worden. Zonder kennis is t allemaal giswerk..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:19 schreef Tunafish het volgende:
Tuurlijk niet. Ik vind motorrijden heel leuk, maar ben dermate a-technisch dat ik me er niet aan waag om zelf eraan te klussen, omdat ik het serieus zie gebeuren dat ik dingen gruwelijk verkeerd doe waardoor ik op mn snufferd ga. Dan heb ik liever dat iemand die weet wat 'ie doet er mee aan de haal gaat.
Vind je ook dat mensen die een computer gebruiken eerst moeten laten zien dat ze er een OS op kunnen zetten en de hardeschijf verwisselen?
Hij wenst niet te reageren op kritiek aan zijn adres, want hij negeerde mijn post ook.. beetje uit de hoogte gaan zitten doen, en als je dan tegengas krijgt, net doen of je het niet ziet, net als van die Audi coureurs die je snijden en als je ze dan later inhaalt ineens iets zien aan de andere kant van de auto, zodat ze je niet in je smoel aan hoeven te kijken..quote:
Koppeling of carburateurs.. dat ligt nogal een beetje uit elkaar qua symptomenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:57 schreef Pinkdwarf het volgende:
Jongens, jongens.. Olie en remvloeistof vervangen kan zelfs ik nog. Maar verder kom ik écht niet. Mijn motor gaat de 28e voor, wat jullie denken dat mijn koppeling is en wat de motorzaak denkt dat de carbarateurs zijn. We zullen zien wat het wordt Zolang het me geen godsvermogen kost bij die motor van 600 euro.
Je had het over 'als motorrijder'. Volgens mij zijn we dat hier allemaalquote:
Saywut? Ik heb iets gemist geloof ik, waar ben ik jou aan het negeren?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij wenst niet te reageren op kritiek aan zijn adres, want hij negeerde mijn post ook.. beetje uit de hoogte gaan zitten doen, en als je dan tegengas krijgt, net doen of je het niet ziet, net als van die Audi coureurs die je snijden en als je ze dan later inhaalt ineens iets zien aan de andere kant van de auto, zodat ze je niet in je smoel aan hoeven te kijken..
Het-ging-niet-over-jou, wat is daar ingewikkeld aan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:21 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Je had het over 'als motorrijder'. Volgens mij zijn we dat hier allemaal
[..]
Saywut? Ik heb iets gemist geloof ik, waar ben ik jou aan het negeren?
tja elke dag al die boutjes en moertjes aandraaien ga je op gegeven moment ook zat worden hequote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:08 schreef stinkie het volgende:
Ik heb er geen zin meer in en ik ben er inmiddels te lui voor. Alles waarvan ik vieze vingers krijg besteed ik uit
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:08 schreef stinkie het volgende:
Ik heb er geen zin meer in en ik ben er inmiddels te lui voor. Alles waarvan ik vieze vingers krijg besteed ik uit
Ik vind zelf sleutelen gewoon leuk, en ik vind motorzaken domweg gestoord duur, plus dat ze in de regel wachttijden hebben waar je niet vrolijk van wordt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:16 schreef mstx het volgende:
Ik ben te lui om de motor naar de garage te brengen dus ik doe lekker alles zelf in de achtertuin
Toch voelt ie zich aangesproken door;quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het-ging-niet-over-jou, wat is daar ingewikkeld aan?
En daar staat ook echt als motorrijder .quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:06 schreef BlackLining het volgende:
Als motorrijder dien je je machine te kennen en de eenvoudige klusjes zelf te kunnen doen. Wat mij betreft zou technisch inzicht ook best een grotere rol mogen spelen bij het halen van het rijbewijs trouwens. Dat je kleppen stellen laat doen kan ik nog in komen, maar olie verwisselen...
ja maar jij bent een meisjequote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Toch voelt ie zich aangesproken door;
[..]
En daar staat ook echt als motorrijder .
En ik als motorrijder doe en weet ook helemaal geen reet van mijn motor.
Ook de eenvoudige klusjes (ketting smeren? olie verwisselen?) heb ik nog nooit (zelf) gedaan.
Boeiend. Dat moet toch ieder voor zicht weten.
Nou, dit:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het-ging-niet-over-jou, wat is daar ingewikkeld aan?
BL spreekt in die zin alle motorrijders aan, daar val ik ook onder en dus voel ik me aangesproken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Toch voelt ie zich aangesproken door;
[..]
En daar staat ook echt als motorrijder .
En ik als motorrijder doe en weet ook helemaal geen reet van mijn motor.
Ook de eenvoudige klusjes (ketting smeren? olie verwisselen?) heb ik nog nooit (zelf) gedaan.
Boeiend. Dat moet toch ieder voor zicht weten.
Dat ook natuurlijk, vooral als je steeds weer iets nieuws leert. 3 jaar geleden kon ik nog niet eens een bougie of remblokje vervangen en nu stel ik zelf de kleppen met wat hulp van het handboek.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Ik vind zelf sleutelen gewoon leuk, en ik vind motorzaken domweg gestoord duur
Zeg gewoon: meisjes sleutelen nietquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:37 schreef Anne het volgende:
Ik heb daar trouwens vooral het geduld niet voor + dat mijn interesse in klussen en sleutelen niet zo groot is .
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[quote] Op vrijdag 13 maart 2015 11:36 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nou, dit:
[..]
BL spreekt in die zin alle motorrijders aan, daar val ik ook onder en dus voel ik me aangesproken.
Nou, ik scroll effe terug, maar volgens mij quoten zowel BL als ikzelf allebei ManageTheAnger, die nogal uit de hoogte zit te doen over mensen die zelf sleutelen, en het feit dat zijn brommertje niet uit het jaar 0 komt..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Toch voelt ie zich aangesproken door;
[..]
En daar staat ook echt als motorrijder .
En ik als motorrijder doe en weet ook helemaal geen reet van mijn motor.
Ook de eenvoudige klusjes (ketting smeren? olie verwisselen?) heb ik nog nooit (zelf) gedaan.
Boeiend. Dat moet toch ieder voor zich weten.
Mjah, maar wel eentje die al vanaf kleins af aan meer motorolie als babyolie in haar leven heeft gezien.. met als voordeel dat haar pa altijd alles het meeste fikst, en ze dus nooit iets hóefdet te doenquote:
Tot je je aftapplug er niet uit krijgt omdat de schroefdraad in je carter om zeep is en je een nieuwe carterpan mag monteren waarbij je uitlaat er ook nog eens af moet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef Erasmo het volgende:
A-technisch is geen excuus, met de juist handleiding en eventueel begeleiding de eerste keer kan iedereen simpele klussen uitvoeren aan z'n fiets. Als je kan tanken kan je ook olie verwisselen.
BL quote ManageTheAnger en zegt daarin dat je als motorrijder dat ding zelf een beetje moet kunnen onderhouden. Daar reageer ik op, want ondanks dat 'ie het zegt tegen MTA, slaat die zin op iedere motorrijder. Vervolgens quote jij BL's reactie op mij met een verhaaltje dat 'hij', zonder een username te noemen, nooit reageert, en daarin vind ik het niet heel vreemd dat het dan lijkt alsof 'hij' op mij slaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Nou, ik scroll effe terug, maar volgens mij quoten zowel BL als ikzelf allebei ManageTheAnger, die nogal uit de hoogte zit te doen over mensen die zelf sleutelen, en het feit dat zijn brommertje niet uit het jaar 0 komt..
Sja, tegenslagjes horen erbij Dat carter is wel helemaal bagger.. met een beetje pech blok eruit enzulks.. dure shit.. uitlaatje erop en eraf moet wel lukken als er niks afbreekt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Tot je je aftapplug er niet uit krijgt omdat de schroefdraad in je carter om zeep is en je een nieuwe carterpan mag monteren waarbij je uitlaat er ook nog eens af moet.
/trauma
*terug in lurkstand met popcorn en cola*
Niet meteen denken dat we het tegen jou hebben.. de wereld is niet zo slektquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:51 schreef Tunafish het volgende:
[..]
BL quote ManageTheAnger en zegt daarin dat je als motorrijder dat ding zelf een beetje moet kunnen onderhouden. Daar reageer ik op, want ondanks dat 'ie het zegt tegen MTA, slaat die zin op iedere motorrijder. Vervolgens quote jij BL's reactie op mij met een verhaaltje dat 'hij', zonder een username te noemen, nooit reageert, en daarin vind ik het niet heel vreemd dat het dan lijkt alsof 'hij' op mij slaat.
Maargoed, /care, lekker boeiend, misverstand. Laten we het op miscommunicatie houden.
Da's een beetje kort door de bocht (en da's niet fijn op een motor). Niet iedereen kán alles.. je kunt wel veel leren, en standaard dingetjes zoals remblokken (is géén groot onderhoud), olie en een filtertje vind ik, zóu iedere motorrijder moeten kunnen idealiter.. dat is gewoon sleuteltjes pakken en er effe voor gaan zitten.. hoef je ook niet voor te ontluchten enzo.. remvloeistof vervangen (grote beurt) en zeker bij fietsen met ABS kan wat listiger zijn, en is beter te doen met een pompie, als je dat niet hebt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:03 schreef Daantke het volgende:
Iedereen kan alles aan een motor doen (ok, band verwisselen ofzo besteed ik zelf ook uit) maar niet iedereen heeft daar zin in.
In mijn ervaring is zelfs 'groot' onderhoud als kleppen stellen of remblokjes verwisselen nog makkelijk zelf te doen. Maar dan praat ik wel over motoren van 20+ jaar oud. Ik kan me goed voorstellen dat je geen kleppen wil stellen bij een nieuwe motor die je eerst half uit elkaar moet halen voordat je ook maar bij het kleppendeksel bent. Een oliewissel oid is echter altijd makkelijk te doen, en dat je dan een paar tientjes betaalt voor iets wat je zelf in tien minuten kan doen, moet ieder voor zichzelf weten
Stuur ze een bomfaxquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:04 schreef stinkie het volgende:
godverdomme hebben ze nog mijn schadevrije jaren niet in roydata gezet, kan ik voor de tigste keer gaan bellen. Klootviolen
Ja met 'kunnen' bedoel ik dat je het kunt lerenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's een beetje kort door de bocht (en da's niet fijn op een motor). Niet iedereen kán alles.. je kunt wel veel leren, en standaard dingetjes zoals remblokken (is géén groot onderhoud), olie en een filtertje vind ik, zóu iedere motorrijder moeten kunnen idealiter.. dat is gewoon sleuteltjes pakken en er effe voor gaan zitten.. hoef je ook niet voor te ontluchten enzo.. remvloeistof vervangen (grote beurt) en zeker bij fietsen met ABS kan wat listiger zijn, en is beter te doen met een pompie, als je dat niet hebt.
Ketting spannen en een beetje schoonachtig/vet houden moet je wél zelf kunnen, want dat is dagelijks onderhoud, net als een bandje oppompen, evenals een lampje vervangen, ook al is dat bij kuiphokken meestal een sjitklussie.
Eigenlijk alle klusjes die bij de motorboer onder de 200¤ kosten zou je zelf moeten kunnen, op die remvloeistof na, indien ABS.
Handschoentjes?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:08 schreef stinkie het volgende:
Ik heb er geen zin meer in en ik ben er inmiddels te lui voor. Alles waarvan ik vieze vingers krijg besteed ik uit
Volgens mij is Anne hier de enige vrouw die niets zelf aan haar motor doet, qua onderhoudquote:
Psies. Zelfs al zou ik het wel zelf willen doen, staan er twee mannen (of meer, of minder) om mij heen die meestal het werk uit mijn handen nemen .quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, maar wel eentje die al vanaf kleins af aan meer motorolie als babyolie in haar leven heeft gezien.. met als voordeel dat haar pa altijd alles het meeste fikst, en ze dus nooit iets hóefdet te doen
kun jij mooi voor de koffie/het bier zorgenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Psies. Zelfs al zou ik het wel zelf willen doen, staan er twee mannen (of meer, of minder) om mij heen die meestal het werk uit mijn handen nemen .
Ik bel zo je pa effe, dat gaan we dan wel effe veranderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Psies. Zelfs al zou ik het wel zelf willen doen, staan er twee mannen (of meer, of minder) om mij heen die meestal het werk uit mijn handen nemen .
Ja, dat was dat probleem met niet stationair willen draaien in de 1. Dan slaat ie meteen af. Je moet dus gas geven in de 1. In de vrij en de 2 geen problemen. Maar goed. We zullen zienquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Koppeling of carburateurs.. dat ligt nogal een beetje uit elkaar qua symptomen
Ik vind het niet erg !!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik bel zo je pa effe, dat gaan we dan wel effe veranderen.
Mjah, kun je van een afstandje weinig van zeggen, maar wil hij ook meteen een beetje gaan rijden als je hem in de één zet, of zegt hij meteen 'dagdoei '?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:43 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Ja, dat was dat probleem met niet stationair willen draaien in de 1. Dan slaat ie meteen af. Je moet dus gas geven in de 1. In de vrij en de 2 geen problemen. Maar goed. We zullen zien
En dus omdat wij meisjes zijn, hoeven wij niet zelf te sleutelen? Haha
Nee, erg makkelijk zelfsquote:
Dat soort verrassingen krijg je als je zelf niks aan je motor doet..dan zie je niks, tot je ineens op je bakkes ligt.. brakke lagers.. dat rijdt toch als een dweil man.. niks gemerkt?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:06 schreef Yreal het volgende:
Mijne gister ook weer eens weggebracht. Kreeg te horen van mijn monteur dat het levensgevaarlijk was nog te rijden op dat ding, gezien banden en lagers...
Dan rijd je door zonder kabel erin, en fiks je dat thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:09 schreef Yreal het volgende:
Ohja, ik heb laatst ook nog om hulp moeten bellen omdat mijn km kabel uit de cockpit was gesprongen en ik hem niet terug kreeg...
ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:11 schreef Atreidez het volgende:
Heb net WD40 gekocht Ga wel me velgen even poetsen t weekend.. dat durf ik dan wel weer aan. Kan ik me ketting ook schoonmaken met WD40, als ik m daarna weer meteen invet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
absoluut, maarja, dat went ook wel weerquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat soort verrassingen krijg je als je zelf niks aan je motor doet..dan zie je niks, tot je ineens op je bakkes ligt.. brakke lagers.. dat rijdt toch als een dweil man.. niks gemerkt?
[..]
Dan rijd je door zonder kabel erin, en fiks je dat thuis.
Als je op een motor rijdt die niet lekker aanvoelt, moet je dus op zoek naar iets wat er mis is..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
absoluut, maarja, dat went ook wel weer
En ik kreeg dus thuis dat kabeltje er niet in...
't Is dat het de enige wereld is die we hebben, anders was ik allang vertrokken Hoog tijd voor interplanetaire motorfietsen, kun je ook niet vallenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
Niet meteen denken dat we het tegen jou hebben.. de wereld is niet zo slekt
Als het af-fabriek al gammel is, valt een extra rammeltje idd niet opquote:
Ik heb liever een hagelbui als een meteorietenstorm onderwegquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:25 schreef Tunafish het volgende:
[..]
't Is dat het de enige wereld is die we hebben, anders was ik allang vertrokken Hoog tijd voor interplanetaire motorfietsen, kun je ook niet vallen
tja. Geen tijd en kennis.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je op een motor rijdt die niet lekker aanvoelt, moet je dus op zoek naar iets wat er mis is..
Nagellak al beschadigd en alles zeker? zo moeilijk is dat toch niet?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:12 schreef Sounddragon het volgende:Van een afstandje is t anders net of ik me oliefilter aan t vervangen ben oidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where facts are few, experts are many.
Nee helemaal niet zelfs, iedereen moet zelf weten welke motor hij of zij rijd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij hebt wel echt een gigantische afkeur van motoren van voor pakweg 2013 he?
Als motorrijder dien je je machine te kennen en de eenvoudige klusjes zelf te kunnen doen. Wat mij betreft zou technisch inzicht ook best een grotere rol mogen spelen bij het halen van het rijbewijs trouwens. Dat je kleppen stellen laat doen kan ik nog in komen, maar olie verwisselen...
Precies, en uiteindelijk ben ik dat ook van plan, alleen nu nog niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:56 schreef Erasmo het volgende:
A-technisch is geen excuus, met de juist handleiding en eventueel begeleiding de eerste keer kan iedereen simpele klussen uitvoeren aan z'n fiets. Als je kan tanken kan je ook olie verwisselen.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:19 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik vind motorrijden heel leuk, maar ben dermate a-technisch dat ik me er niet aan waag om zelf eraan te klussen, omdat ik het serieus zie gebeuren dat ik dingen gruwelijk verkeerd doe waardoor ik op mn snufferd ga. Dan heb ik liever dat iemand die weet wat 'ie doet er mee aan de haal gaat.
Vind je ook dat mensen die een computer gebruiken eerst moeten laten zien dat ze er een OS op kunnen zetten en de hardeschijf verwisselen?
Blijkbaar denkt er nog iemand zo over...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb precies t zelfde als jou Dus de mijne gaat volgende week een dagje naar Bolman voor de standaard dingetjes. Bijkomend voordeel, als hen iets opvalt waar naar gekeken moet worden. Zonder kennis is t allemaal giswerk..
en nog 1......quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:30 schreef Vrieskist het volgende:
Ik sluit me hierbij aan, ik ga ook niet zelf lopen prutsen. In deze samenleving heeft iedereen zijn specialiteit en motoren onderhouden is niet die van mij.
Jij snapt het ook niet.... daarbij komt dat ik nu pas weer de gelegenheid heb gehad om even in dit topic te kijken naar de reacties.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij wenst niet te reageren op kritiek aan zijn adres, want hij negeerde mijn post ook.. beetje uit de hoogte gaan zitten doen, en als je dan tegengas krijgt, net doen of je het niet ziet, net als van die Audi coureurs die je snijden en als je ze dan later inhaalt ineens iets zien aan de andere kant van de auto, zodat ze je niet in je smoel aan hoeven te kijken..
en nog iemand die eindelijk iemand in zijn of haar waarde laat...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Toch voelt ie zich aangesproken door;
[..]
En daar staat ook echt als motorrijder .
En ik als motorrijder doe en weet ook helemaal geen reet van mijn motor.
Ook de eenvoudige klusjes (ketting smeren? olie verwisselen?) heb ik nog nooit (zelf) gedaan.
Boeiend. Dat moet toch ieder voor zich weten.
Deze man weet alweer...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:36 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nou, dit:
[..]
BL spreekt in die zin alle motorrijders aan, daar val ik ook onder en dus voel ik me aangesproken.
!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:06 schreef Nero22 het volgende:
Even wat anders:
Ik zag deze gisteren voorbij komen op de A2:
http://44teeth.com/wheelie-world-wecord/quote:Have you ever woken up one morning and thought, fuck it; I’m going to pull a massive 130mph wheelie on a frozen lake? No? Neither have I. 24-year-old Robert Gull from Sweden, riding a 2015 BMW S 1000 RR, has just set a new Guinness World Record by becoming the first guy to wheelie on a frozen lake at over 200km/h. Them crazy Scandinavians…
Ik wil het!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:06 schreef Nero22 het volgende:
Even wat anders:
Ik zag deze gisteren voorbij komen op de A2:
held!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:53 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Zonnetje, drankje erbij... werelds.
reclameboer heeft het, maar ik denk wel dat het je zicht een beetje vernueqt. In het donker ben je niet blij.quote:
ik heb dik meer motortopicposts als jij, maar ja, ik ben een zomerheaumeau tegenwoordig, en ik post wanneer ik wil.. Meelezen doe ik verplicht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:15 schreef Nero22 het volgende:
Is SD niet alleen een mooiweerrijder, maar ook een mooiweerposter of zo? Heb je nooit zoveel zien posten man.
Wat heb je er in godsnaam mee gedaan dan? Hillclimb?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:37 schreef Salatrel het volgende:
zo ik heb ook de spuit weer eens op de ten gezet. wisten jullie dat de kleur van een nederlandse kentekenplaat geel is? ik was het al bijna vergeten.... wat kwam er een zooi van die motor af zeg
ik heb Van SD geleerd dat waar modder zit geen pekel komt dus wanneer denk je dat ie voor het laatst was schoongemaakt?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:42 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wat heb je er in godsnaam mee gedaan dan? Hillclimb?
Voorjaarscleanup; altijd weer leuk, dan is hij weer netjes en heb je een reden om hem vies te maken, want een allrood hoort niet skoon te zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:37 schreef Salatrel het volgende:
zo ik heb ook de spuit weer eens op de ten gezet. wisten jullie dat de kleur van een nederlandse kentekenplaat geel is? ik was het al bijna vergeten.... wat kwam er een zooi van die motor af zeg
Vorig voorjaar?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb Van SD geleerd dat waar modder zit geen pekel komt dus wanneer denk je dat ie voor het laatst was schoongemaakt?
Honda komt binnenkort met een nieuwe ATquote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb pas weer stiekem een beetje naar AT's zitten kijken, maar ze worden nu echt zeldzaam, en sommige mensen denken dat ze na 80k km écht van goud zijn
Ik heb er ook naar zitten kijken als opvolger van de kleine volgend jaar. 100.000 km en dan nog ¤3000 Ze zeggen wel dat Hondae onverwoestbaar zijn, maar op een gegeven moment houdt het toch op zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb pas weer stiekem een beetje naar AT's zitten kijken, maar ze worden nu echt zeldzaam, en sommige mensen denken dat ze na 80k km écht van goud zijn
Ik wil geen injeckzie, ik wil een ekte, tevens; ik ben geen miljonair; ik ben FOK!modder/modderFOK!ker.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Honda komt binnenkort met een nieuwe AT
Dan heb je het niet goed gedaan, de officiële SD-manier is skoonmaken in Oktobur, 3 spuitbussen WD40 eroverheen, schijven weer schoonmaken, rondje bagger pakken ergens en niks meer aan doen tot Maart/April bij de voorjaarsschoonmaakquote:
Jammer. Ik zie je liever daar op rijden .quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb pas weer stiekem een beetje naar AT's zitten kijken, maar ze worden nu echt zeldzaam, en sommige mensen denken dat ze na 80k km écht van goud zijn
De mijne stond ook al op 95k toen hij gekaaid werd, alleen had die wel een revisietje gehad ivbm uitgaande as die was verklooid.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:01 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb er ook naar zitten kijken als opvolger van de kleine volgend jaar. 100.000 km en dan nog ¤3000 Ze zeggen wel dat Hondae onverwoestbaar zijn, maar op een gegeven moment houdt het toch op zou ik zeggen...
Haal er nou gewoon eentje man. Je weet dat dat de motor is die je wil...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne stond ook al op 95k toen hij gekaaid werd, alleen had die wel een revisietje gehad ivbm uitgaande as die was verklooid.
Desert heeft een kewle grijze staan met 55k voor niet overdreven veel, alleen die is zo kaal als een biljartbal, moet je helemaal vanaf scratch opbouwen. Die eikel stript ze en maakt ze weer netjes à la original, je kunt bij hem altijd wel aankleden; dan zet hij voor dikke meerprijzen de onderdelen weer terug die er eigenlijk al op zaten, of die hij nog op de plank had liggen van andere strippers.. Die uitgaande as-foto's bij hem ook altijd erbij ketting zo droog als wat, tandwiel smetteloos schoon.. nee, niemand heeft door dat het daar stinkt naar remmenreiniger.
.. en die op MP van 3250 is ook wel een dikke, die heeft alles al aangepast, alleen staat daar wel 115 op.. da's eigenlijk een 2250¤ brommer, maar er zit een serieus mooi setje vering onder wat dik meer kostte als dat roodje extra wat hij ervoor wil hebben. Kan best een goeie deal zijn, maar je bent een keertje aan de beurt voor zuigerveren enzo.. als je het blok er zelf in- en uitbouwt, weet ik een goed adresje die hem voor 1000¤ helemaal 0-km nieuw maakt, en voor 500 meer boort 'ie hem op naar 850cc en 85pk..
Voor de monteur zonder gevoel:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:28 schreef Erasmo het volgende:
Altijd fijn als een asbout niet los wil Uiteindelijk met een halve meter pijp en een voorhamer het rotding los gekregen. Nu nog de remschijven eraf
Why?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:13 schreef stinkie het volgende:
Whehe ik geloof dat be ook liever de busa terugziet
Ducati ziet er sneller en enger uitquote:
Yes!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:20 schreef daNpy het volgende:
Morgen nog mensen uit omg Eindhoven motor rijden?
not.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ducati ziet er sneller en enger uit
En de busa is mooier word me nu toegebeten
Dan heb je nog nooit een Busa met verlengde, en verchroomde, achterbrug gezien.quote:
jawel hoor, inclusief cabo, mét blaffer.. Maar ik vind het niks.. Niet mijn ding zeg maar..quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een Busa met verlengde, en verchroomde, achterbrug gezien.
Wie wat waar hoelaat?quote:
Ja ik ga richting Venlo, ga niet echt een route rijden. Heb met een vriend afgesproken daar.quote:
Nee dat ie bij 120 km/h niet snel accelereertquote:Op zondag 15 maart 2015 17:04 schreef Maegrim het volgende:
haha erasmo geeft op reddit toe dat z'n motor sloom is
Ik was daar aanvankelijk wat minder blij mee toen ik nietsvermoedend probeerde waar dat knopje nou voor was.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:17 schreef Erasmo het volgende:
Ik ben wel erg blij met de belachelijk luide claxon op Kaatje
Je hebt zeker ook wel eens geprobeerd de linker richtingaanwijzer er mee uit te zetten?quote:Op zondag 15 maart 2015 17:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik was daar aanvankelijk wat minder blij mee toen ik nietsvermoedend probeerde waar dat knopje nou voor was.
Accu gaat nog keer aan de lader maar was wel op behoorlijk vol (zat aan lader binnen).quote:Op zondag 15 maart 2015 18:51 schreef Erasmo het volgende:
Tik op de startmotor met een hamer maar controleer wel eerst de accu.
Nergens last van hier. 29 graden...quote:
Jaquote:Op zondag 15 maart 2015 18:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt zeker ook wel eens geprobeerd de linker richtingaanwijzer er mee uit te zetten?
Ga jij eens vakantie vieren.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nergens last van hier. 29 graden...
.. Om 03:00
[..]
Ja
Zeker ook een luchtvochtigheid van hebikjoudaar?quote:Op zondag 15 maart 2015 18:56 schreef BlackLining het volgende:
Nergens last van hier. 29 graden...
.. Om 03:00
Ja. Het regent hier niet, er hangt gewoon water in de lucht.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zeker ook een luchtvochtigheid van hebikjoudaar?
doe je ook de voorvorkkeerringen vervangen? ik zie net dat op MF wordt aangeraden die mee te pakken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:44 schreef whY... het volgende:
Hier mensen wel eens vorkolie vervangen? Hert wordt mijn eerste keer, is dat een middag werk of gaat dat naar de anderhalf uur?
Ik heb netjes nieuwe ringen meebesteld inderdaad. (die zijn nu lek..)quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:16 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
doe je ook de voorvorkkeerringen vervangen? ik zie net dat op MF wordt aangeraden die mee te pakken.
hou maar rekening met een middag.
ik heb toen mijne gedaan met behulp van MF, ik weet niet zeker of het dit topic was, maar komt redelijk in de buurt.
ah, dat had ik toen ook. ik heb het 1 keer gedaan, en toen gewoon rustig aan gedaan zodat ik niks zou vergeten enzo. dan duurt het wel langer dan anderhalf uur.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:18 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik heb netjes nieuwe ringen meebesteld inderdaad. (die zijn nu lek..)
op MF raden ze wel meer aan toen ik bij Hyperpro was om de veren te laten vervangen adviseerde die juist om het niet te doen als het niet nodig is en het advies van die knakker van Hyperpro telt voor mij toch zwaarder dan van iemand op MF die waarschijnlijk ook gewoon iemand anders napraatquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:16 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik zie net dat op MF wordt aangeraden die mee te pakken.
Als ik de poten schoonmaak en heen en weer veer dan zit er alweer een zwart randje , ik heb ze thuis liggen samen met de olie.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:25 schreef Salatrel het volgende:
maar als ze lek zijn uiteraard vervangen ja dat hoef je toch niet te vragen?
Mooie fiets Ik zou alleen nog ff een ander accutje erin frommelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:38 schreef Daantke het volgende:
Gisteren na een jaar klooien, schelden, en suikerklontjes uit de tank vissen, voor het eerst op de GS550 gereden
[ afbeelding ]
Waarom? eentje die minder in het zicht is bedoel je?quote:Op zondag 22 maart 2015 03:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooie fiets Ik zou alleen nog ff een ander accutje erin frommelen.
Oud model helaas.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:10 schreef Erasmo het volgende:
Speciaal voor Nero: http://bluecollarbobbers.com/m/caferacer.html
Keihard avontuurlijk jwzquote:Op maandag 23 maart 2015 18:42 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
Die laatste regel is wel echt voor de stereotype BMW rijder
ik bedoelde eigenlijk voor het geluid van de microfoon de camera zelf is niet zo boeiend voor mequote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef Daantke het volgende:
Een hele cheape van dealextreme. Als het bevalt komt er misschien een betere.
Testfilmpje heb ik zelf nog niet maar is wel op youtube van anderen te vinden.
Ja ok maar daar hoor je dus ook een externe microfoon, en dat je dus praktisch geen windruis hebt. Als ik zelf een filmpje heb post ik m wel hier.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik bedoelde eigenlijk voor het geluid van de microfoon de camera zelf is niet zo boeiend voor me
Wat heb je aan een microfoon in je jas ?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:34 schreef Daantke het volgende:
motorvloggers
Hij kan in de helm ja, maar ook in mn jas ofzo, het gaat me er meer om dat ik geen windruis heb. En dat ik lekker wat te klussen had op maandagavond
http://www.dx.com/p/3-5mm(...)-172097#.VRGr2pOG_3gquote:
en dat voor maar 3,81 euroquote:+Great sound +Sexy voice (acording to my freinds)
Het gaat mij er meer om dat de microfoon op een plek zit waar je minder last hebt van windruis, dat kan toch ook in een jas of heb je dan nog steeds herrie? RoyalJordanian doet dat volgens mij ook wel eens (maar dan met een Zoom recorder).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat heb je aan een microfoon in je jas ?
Misschien minder last van windruis, maar wel last van andere herrie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:27 schreef Daantke het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat de microfoon op een plek zit waar je minder last hebt van windruis, dat kan toch ook in een jas of heb je dan nog steeds herrie? RoyalJordanian doet dat volgens mij ook wel eens (maar dan met een Zoom recorder).
Dat is ook waar ja. Binnenkort ga ik wel even een en ander uitproberen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien minder last van windruis, maar wel last van andere herrie.
Of zit je muisstil op de motor ?
Ja dat was ook de reden dat ik dacht dat het misschien handig is om 'm ergens anders te doen, dan hoor je al m'n domme liedjes niet en mijn gescheld op priussenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Salatrel het volgende:
Als ik een microfoon in mijn helm zou hebben zou je alleen maar roadrage tegen campers en ander traag verkeer op bergpassen horen in de ruwe voltage hoor je dat zelfs zonder externe microfoon nog
dat deed ik ook niet op de cbr van mijn broer want ik heb alleen maar motoren gehad waarbij het vanzelf aan gaatquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:53 schreef Dekatria het volgende:
Overigens kan je nu wel meteen alle heropstappers herkennen. Heel veel voeren gewoon geen licht
Zag vanochtend om 7:00 idd ook een Bandit zonder licht rijdenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:53 schreef Dekatria het volgende:
Overigens kan je nu wel meteen alle heropstappers herkennen. Heel veel voeren gewoon geen licht
https://www.alpinehearingprotection.comquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:37 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat is ook waar ja. Binnenkort ga ik wel even een en ander uitproberen.
De DR die ik laatst had gekocht bevalt me trouwens helemaal niet. :/ Ik krijg erg snel last van een piep in mijn oren als ik er mee gereden heb.
Ik heb zowel met schuimpjes als op maat gemaakte dingen geprobeerd (van de beurs), maar het is gewoon de trilling van de 1-cilinder waar ik blijkbaar gevoeliger voor ben dan anderen. Bij mijn VT500 (v-twin) had ik het ook als ik lange stukken reed, maar bij 4-cilinders heb ik nergens last van.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
https://www.alpinehearingprotection.com
Ja idd 650quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:12 schreef Dekatria het volgende:
Eens even kijken... jij rijdt toch een 650?
Voor drie remschijven (2 voor, 1 achter) was ik 321 euro kwijt, dan komen er 3 setjes blokken bij a 30 euro per set.
Wil je er ook nieuwe klauwen bij, of moeten ze alleen worden opengehaald? Reparatiesetjes gaan voor euro of 50 per stuk, dat keer 3, kom je met alles erbij in totaal al aan 600 euro. Volledig nieuwe klauwen wordt natuurlijk een veel duurdere grap.
Ja precies, hij had het over 250 euro arbeid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:24 schreef Dekatria het volgende:
Mind you dat er dan nog arbeid bij moet he, a 70 euro het uur.
Dat is hier gelukkig maar 45.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:24 schreef Dekatria het volgende:
Mind you dat er dan nog arbeid bij moet he, a 70 euro het uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is hier gelukkig maar 45.
(Niet bij een beunhaas)
Kreeg deze "offerte":Das niks inderdaad. En dan te bedenken dat voor mijn arbeidsuren op m'n werk het drievoudige wordt gerekend voor minder moeiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is hier gelukkig maar 45.
(Niet bij een beunhaas)
Kreeg deze "offerte":Je wordt wel heel hard met die banden genaaidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Ben er nog niet op ingegaan, ik was er namelijk van overtuigd dat ze ergens goedkoper weg te halen zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef mjan het volgende:
[..]
Je wordt wel heel hard met die banden genaaid
Set banden kost je +/- 220, montage ergens 15-30 euro per velg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ben er nog niet op ingegaan, ik was er namelijk van overtuigd dat ze ergens goedkoper weg te halen zijn.
Dus constructieve tips zijn welkom ;-)
Let wel, het is inclusief montage hea... voor en achter.
Suzuki GSF 650 SA uit 2010
kwikfit durf ik nog wel heen voor een setje banden. Motoport sla ik overquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:47 schreef Salatrel het volgende:
Motoport is de kwikfit van de motorbedrijven daar ga ik met een wijde boog omheen
Allemaal oude modellen en niet eens zo goedkoop. Voor bijna 40 euro minder heb je een set Pilot Road 2 bij bijv. Pneus-online. En voor 15 euro meer heb je een set Pilot Road 4 in dezelfde maat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:29 schreef Den_Haag het volgende:
Voor de bandjes
http://www.motormike.nl/MotorMike/Aanbiedingen.html
di inderdaad, ga ik ook altijd heen. Denk dat de duc weer gebruikte circuitbandjes krijgt. Beviel bijnde fzr primaquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:29 schreef Den_Haag het volgende:
Voor de bandjes
http://www.motormike.nl/MotorMike/Aanbiedingen.html
Foto van je duc ?quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
di inderdaad, ga ik ook altijd heen. Denk dat de duc weer gebruikte circuitbandjes krijgt. Beviel bijnde fzr prima
quote:
Ooit bij motoport mijn achterband verkeerd om erop gehadquote:Op woensdag 25 maart 2015 22:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
kwikfit durf ik nog wel heen voor een setje banden. Motoport sla ik over
En voor nog een tientje meer laat je die Michelin rommel voor wat het is en rij je op Dunlop, Continental of Pirelliquote:Op donderdag 26 maart 2015 21:29 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Allemaal oude modellen en niet eens zo goedkoop. Voor bijna 40 euro minder heb je een set Pilot Road 2 bij bijv. Pneus-online. En voor 15 euro meer heb je een set Pilot Road 4 in dezelfde maat.
Die je drie keer zo vaak moet vervangenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En voor nog een tientje meer laat je die Michelin rommel voor wat het is en rij je op Dunlop, Continental of Pirelli
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Die je drie keer zo vaak moet vervangen
Ok, ik vergeleek alleen de conti van BL en mijn michelin.quote:
Dan zit er maar 1 ding op: kwartslag draaien.quote:Op zondag 29 maart 2015 01:55 schreef Nero22 het volgende:
Was weer huilen op de snelweg vandaag.
Kan maar niet wennen aan de wind die je opzij gooit.
Of de motor laten staanquote:Op zondag 29 maart 2015 05:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op: kwartslag draaien.
ik mis de kofferset op de bmwquote:Op zondag 29 maart 2015 19:19 schreef Nero22 het volgende:
Ducati heeft een gyro op de camera. Net als een kart over dat circuit zo.
Ik moest over de Enkhuizendijk, werd er ook niet vrolijk van.quote:Op zondag 29 maart 2015 01:55 schreef Nero22 het volgende:
Was weer huilen op de snelweg vandaag.
Kan maar niet wennen aan de wind die je opzij gooit.
mooiweerrijder gespotquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:51 schreef BlackLining het volgende:
Het plan was eigenlijk om vandaag of morgen een GS500 van Den Bosch naar Groningen te rijden dat gaan we nog maar even uitstellen
Niks ervan, ik ga alleen niet met zo'n brommer door die wind met de Bandit ging het primaquote:
Ik heb 'm ook maar binnen laten staan.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niks ervan, ik ga alleen niet met zo'n brommer door die wind met de Bandit ging het prima
Het is geen brommer.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niks ervan, ik ga alleen niet met zo'n brommer door die wind met de Bandit ging het prima
tuono v4r?quote:Op woensdag 1 april 2015 10:33 schreef Daantke het volgende:
Heb net een nieuwe motor gekocht
een aprilia
En ik ga vanmiddag kijken naar een BMW F800GS.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:33 schreef Daantke het volgende:
Heb net een nieuwe motor gekocht
een aprilia
En ik naar een Harleyquote:Op woensdag 1 april 2015 12:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
En ik ga vanmiddag kijken naar een BMW F800GS.
als je er 1 moest kiezen welke zou het worden uit de huidige line-up?quote:
De FortyEight. Benzinecapaciteit jongeuhquote:Op woensdag 1 april 2015 18:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als je er 1 moest kiezen welke zou het worden uit de huidige line-up?
8 literquote:Op woensdag 1 april 2015 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De FortyEight. Benzinecapaciteit jongeuh
Kon je geen groter plaatje vinden?quote:
Jawel:quote:
Dat is geen Tuono, maar een RSVquote:
sorry man ik heb 4gquote:Op woensdag 1 april 2015 22:29 schreef Erasmo het volgende:
Christus dit vindt mijn telefoon niet leuk.
Ik zou het in ieder geval goed afspoelen, remvloeistof is nogal agressief en niet goed voor het rubber. Verder zal het qua grip wel meevallen maar voor de zekerheid kun je de 1e paar kilometer wat voorzichtiger rijden.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:11 schreef sanger het volgende:
Effe snelle vraag hier
Gisteren mijn remmerij vervangen en opnieuw ontlucht. Nu is er alleen behoorlijk wat remvloeistof op voorband terecht gekomen.... Zorgt dat nog voor wat problemen ivm minder grip ofzo?
Zou nu naspoelen nog helpen? Is gisteravond gebeurt en voordat ik kan spoelen is het alweer avond, en zal het in de band getrokken zijn gok ik. Ik heb het wel met een doekje afgenomen voor zover dat ging in het profiel, maar niet met water nagespoeld.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:14 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik zou het in ieder geval goed afspoelen, remvloeistof is nogal agressief en niet goed voor het rubber. Verder zal het qua grip wel meevallen maar voor de zekerheid kun je de 1e paar kilometer wat voorzichtiger rijden.
Remvloeistof is wel gruwelijk agressief hoor.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou nu naspoelen nog helpen? Is gisteravond gebeurt en voordat ik kan spoelen is het alweer avond, en zal het in de band getrokken zijn gok ik. Ik heb het wel met een doekje afgenomen voor zover dat ging in het profiel, maar niet met water nagespoeld.
Sowieso eerste paar km wat rustig rijden, hij heeft de hele winter stil gestaan en ik ook
Ik dacht dat dat een bovenaanzicht van de kawa h2 was toen ik je post nog niet gelezen hadquote:Op donderdag 2 april 2015 18:09 schreef Nero22 het volgende:
Vandaag voor de grap naar de RC390 gekeken. Wat is dat een smal ding dan. Baby Ninja leek me groter.
http://i.haymarketindia.net/Galleries/20131026070848_3.jpg
Dat lag dan ook aan de bandenquote:Op donderdag 2 april 2015 19:50 schreef Salatrel het volgende:
Ik zeg niks. Historie spreekt voor zichzelf
Sure.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een bovenaanzicht van de kawa h2 was toen ik je post nog niet gelezen had
Ja, allebei zwart, beetje hoekige vormen, lelijk.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Sure.
http://1.bp.blogspot.com/(...)kawasaki_topview.png
Nog effe verder gezocht en eigenlijk geen probleem als ik het zo lees. In de rem zelf zit ook rubber, en veel remleidingen zijn ook voorzien van rubber. Lijkt dus geen kwaad te kunnen voor rubber. Reed ook gewoon primaquote:Op donderdag 2 april 2015 19:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Remvloeistof is wel gruwelijk agressief hoor.
Ik zou zelf niet met een gerust hart rijden op die band. En dus, ondanks dat het misschien wel kan, zou ik een nieuwe halen. Als ik geen vertrouwen in mijn banden heb kan ik niet meer fatsoenlijk rijden.
En ja Sala met goede banden kan ik wel goed rijden ja.
Te veel kw's... Twee om precies te zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:56 schreef Gummiebeer het volgende:
De Alp gaat nu echt de deur uit. Iemand hier belang bij een leuke allroad met littekens?
Vanavond zal ik wat meer moeite gaan doen voor een advertentie
nog met de originele remschijven zeker?quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:56 schreef Gummiebeer het volgende:
De Alp gaat nu echt de deur uit. Iemand hier belang bij een leuke allroad met littekens?
Vanavond zal ik wat meer moeite gaan doen voor een advertentie
Ook niet knijpbaar?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:03 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Te veel kw's... Twee om precies te zijn.
Een Alp lomp voor in de stad? Juist een uitstekende stadsfiets - wendbaar, en al dat koppel onderin... prima hoor. Wellicht oogt het lomp, maar niets is minder waar.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:04 schreef Erasmo het volgende:
Ook niet knijpbaar?
Edit: Dat ding is trouwens vrij lomp voor in de stad.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog met de originele remschijven zeker?
quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook niet knijpbaar?
Edit: Dat ding is trouwens vrij lomp voor in de stad.
Zat ik ook nog aan te denken maar daar gaat mij teveel tijd in zitten. Ik moet zo snel mogelijk een koekblik hebben want de kleine begint zich te melden. Over een jaartje of 2 komt er wel weer een motorquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een Alp lomp voor in de stad? Juist een uitstekende stadsfiets - wendbaar, en al dat koppel onderin... prima hoor. Wellicht oogt het lomp, maar niets is minder waar.
Terzijde denk ik dat je er meer voor krijgt als je 'm uit elkaar haalt Gummie, al betwijfel ik of je dat over je hart kunt verkrijgen
Ik heb nog helemaal niks gezegd over wat er gebeurde en jij weet al dat het aan de accu ligt?quote:
quote:Vandaag wilde ik de eerste echte rit doen met de GS, na een aantal ritjes in de stad en naar het tankstation... maar de GS wilde niet.
Op een 80-weg viel het vermogen weg om naderhand helemaal uit te vallen. Ik dacht even aan de tank-ontluchting maar dat was het niet. Bleek de accu te zijn: de koplamp en de startmotor deden niks meer.
Na een tijdje met de kickstarter toch aan de praat gekregen en zonder lamp naar huis gereden, op het laatste beetje peut in de accu. Thuis toch nog even proberen om de lamp aan te zetten maar de motor viel direct uit toen ik de lichtschakelaar omzette.
Iets met de dynamo dus, maar ik weet nog niet wat...
filmpje komt eraan
Zo te zien dit:quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:57 schreef Grielen het volgende:
Wat was er vanmiddag rond 15:00 in Lelystad te beleven, bij de parkeerplaats bij de mac langs de A6?
honderden motoren en veel lui met leren jacks en witte legerbroeken, maar ook wat anders geklede mensen. Een kerel met een megafoon en chagrijnige politie.
Ah, merci!quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:58 schreef Daantke het volgende:
[..]
Zo te zien dit:
http://www.omroepflevolan(...)-ererondje-voor-mace
(dat filmpje hierboven is dus op de larserweg )
In de begrenzer jagen is ook een dingetje tegenweurdig he?quote:Op vrijdag 3 april 2015 22:58 schreef Daantke het volgende:
[..]
Zo te zien dit:
http://www.omroepflevolan(...)-ererondje-voor-mace
(dat filmpje hierboven is dus op de larserweg )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |