Je bent een fucking grote kneus als:quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef mjh487 het volgende:
Sjah, de remtest door de ford wordt alleen maar gedaan doordat linksplakker groot licht op zet. Als er geen groot licht werd opgezet was de ford doorgereden.
En voordat de rechtsinhaler voorbij is, zijn ze al onder het bord "als u richting Rotterdam/Haarlem wilt, kunt u hier het beste op de linker rijstrook rijden" doorgereden. En ze namen die afrit ook, dus lijkt me dit geen onnodig links rijden. Bij 00:15 passeren ze ook al een bord dat aangeeft dat er een afrit links komt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:15 schreef mjh487 het volgende:
Iemand al filmpje op geenstijl gezien?
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/ford_fiesta.html
Een prachtig voorbeeld van hoe aso we zijn in dit land. De auto waar uit wordt gefilmd had gewoon naar rechts gemoeten bij 00:12 seconden. Dat je dan rechts wordt ingehaald is natuurlijk lastig, maar dan moet je niet met groot licht gaan knipperen (00:24). En maar zielig doen, terwijl ze gewoon nutteloos links aan het plakken zijn.
Eens, mensen vergeten vooral ook dat ze als van achter aangereden worden veel kwetsbaarder zijn dan de persoon die achterin komt duiken....quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je bent een fucking grote kneus als:
- Je groot licht op zet wanneer je links plakt en rechts ingehaald wordt.
- Je een remtest uit haalt bij iemand.
Ik zeg het vaker, maar een remtest is zo'n beetje het meest kansloze dat je kan doen.
Sowieso... Een remtest is gewoon een poging om een ongeluk te veroorzaken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:53 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Eens, mensen vergeten vooral ook dat ze als van achter aangereden worden veel kwetsbaarder zijn dan de persoon die achterin komt duiken....
Behalve als je het zelf doet zeker? Of ben je verstandig geworden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Sowieso... Een remtest is gewoon een poging om een ongeluk te veroorzaken.
quote:Op zondag 15 maart 2015 23:32 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ze kwam dichterbij en toen drukte ik mijn rempedaal even in. (Hier ga ik heel veel gezeur over krijgen, maar ik vind dat IEDEREEN het recht heeft om dit te doen. Wanneer je botst met een bumperklever achter je heb je een nog groter probleem) nou, toen flipte ze helemaal. Middelvinger en wijzen naar het voorhoofd. Het gebeurd niet vaak dat ik zulke mensen tegenkom, misschien maar beter ook.
Ik wist dat je dat zou noemen, maar je hebt weer niet goed gelezen: Er is een verschil tussen het rempedaal indrukken, en daadwerkelijk afremmen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Behalve als je het zelf doet zeker? Of ben je verstandig geworden?
[..]
quote:Op maandag 16 maart 2015 00:11 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Jezus Christus zoek een hobby man.
Ik drukte het rempedaal in voor het remlicht, maar mijn snelheid is daarbij niet afgenomen.
Herkenbaar. Ik reed afgelopen weekend om 03:00 helemaal 'alleen' op de A15. (Nouja zowel voor als achter mij geen lampen te bekennen). Je mag daar 130 na 19:00 en vanwege het feit dat er geen hond op de weg zat reed ik 160-170.quote:
Mag zo te horen ook blij zijn dat ik vorig jaar niet 1x problemen heb gehad. Werkte toen veel tot 's nachts en regelmatig het gas er goed op gehad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:45 schreef RBWO het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik reed afgelopen weekend om 03:00 helemaal 'alleen' op de A15. (Nouja zowel voor als achter mij geen lampen te bekennen). Je mag daar 130 na 19:00 en vanwege het feit dat er geen hond op de weg zat reed ik 160-170.
Ik heb het juist andersom. Als ik 'snachts naar huis rij na het werken kachel ik op de snelweg met 80-90 km/u. Veel relaxter dan wanneer ik overdag rij. Dan ga ik gewoon met de rest van het verkeer mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 01:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mag zo te horen ook blij zijn dat ik vorig jaar niet 1x problemen heb gehad. Werkte toen veel tot 's nachts en regelmatig het gas er goed op gehad.
Ook die dingen heb ik, maar vaak na wat langere ritten. Ligt heel erg aan waar ik zin in heb. Overige verkeer speelt trouwens ook wel mee, als ik niemand tegen kom, heb ik ook niet echt het besef/gevoel dat ik "langzaam" ga bij 100 km/h.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 01:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom. Als ik 'snachts naar huis rij na het werken kachel ik op de snelweg met 80-90 km/u. Veel relaxter dan wanneer ik overdag rij. Dan ga ik gewoon met de rest van het verkeer mee.
Ik vind t eigenlijk vreemd dat rechts inhalen niet mag. Scheelt een hoop gezeik en wanneer je naar t buitenland kijkt is rechts inhalen opeens wel toegestaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:10 schreef tharealmb het volgende:
Hij had misschien eerder naar rechts gekunt. Maar niet veel later moet die ook de afslag naar links hebben. Hij sorteert dus (misschien wat vroeg) voor. Als die naar rechts gaat, kan het zo zijn dat die er niet meer tussen komt (ik ken de situatie daar niet).
Rechts inhalen is gewoon not-done. En zo dom reageren helemaal niet. Nu plakt die zelf links en gaat nog extra langzaam rijden ook. Jammer dat de politie dat soort dingetjes niet vervolgt, want van mij mag die zijn rijbewijs wel een maandje kwijt.
euh die auto moet verderop naar linksquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:15 schreef mjh487 het volgende:
Iemand al filmpje op geenstijl gezien?
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/ford_fiesta.html
Een prachtig voorbeeld van hoe aso we zijn in dit land. De auto waar uit wordt gefilmd had gewoon naar rechts gemoeten bij 00:12 seconden. Dat je dan rechts wordt ingehaald is natuurlijk lastig, maar dan moet je niet met groot licht gaan knipperen (00:24). En maar zielig doen, terwijl ze gewoon nutteloos links aan het plakken zijn.
Ja ik snap het ook niet zo goed. Had de cammer dan vijf seconden rechts moeten gaan rijden om dat hysterische figuur door te laten, en vervolgens weer naar links voor die afslag?quote:
Ehm, nee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:21 schreef DW457 het volgende:
en wanneer je naar t buitenland kijkt is rechts inhalen opeens wel toegestaan.
Volgens mij is het in bepaalde landen wel toegestaan, maar dit weet ik niet zeker.quote:
Hoe is dat anders als de afslag links zit? Een beetje bestuurder maakt daar geen probleem van. Gewoon een kwestie van goed kijken en anticiperen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:50 schreef tharealmb het volgende:
Ik vind het rechts inhalen-verbod juist een goede. De meeste afslagen zitten ook rechts... en als je links rijd, en je wilt naar rechts voor je afslag en iedereen haalt maar rechts in....
Hoezo? Als je weet dat je rechts ingehaald kan worden, dan kijk je toch sowieso. Daarbij hou ik er altijd rekening mee dat iemand me rechts inhaalt, voordat ik naar rechts ga. Simpelweg omdat bestuurders soms rare dingen doen. Als het goed is scan jij toch ook eerst de rijbaan waar je naar toe gaat of kwak jij hem er klakkeloos op? Daarbij, als je niet rechts ingehaald wil worden ga je toch gewoon volledig rechts rijden?quote:Daarnaast moet je dan veel beter gaan opletten of er niet iemand met enorme snelheid je rechts wilt inhalen, terwijl je nu weet dat alles wat rechts rijd langzamer is dan jij.
quote:Heb gewoon geduld mensen. die paar seconden (if that many) is je hoge bloeddruk en gevaar niet waard imho. Maar ik ben dan ook de persoon die niet kan wachten tot alle auto's zelf rijden, en de bestuurders dat niet meer doen (veiliger, beter voor het milieu, minder auto's nodig etc.)
In o.a. een aantal staten van de VS is het toegestaan om op de snelweg "in je rijstrook te blijven" als je langzamer verkeer links van je tegenkomt. Maar dat is eigenlijk meer rechts passeren dan rechts inhalen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:09 schreef DW457 het volgende:
Volgens mij is het in bepaalde landen wel toegestaan, maar dit weet ik niet zeker.
Praktisch alle staten stellen nog steeds: "Keep right except to pass", boven "keep your lane".quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:16 schreef JDude het volgende:
[..]
In o.a. een aantal staten van de VS is het toegestaan om op de snelweg "in je rijstrook te blijven" als je langzamer verkeer links van je tegenkomt. Maar dat is eigenlijk meer rechts passeren dan rechts inhalen.
Ik kom daar dagelijks, en als je links zit zodra je de Coentunnel uitkomt, en je wil de A5 op (links), dan gaat echt niemand eerst nog naar rechts. In de spits kom je er dan bijna niet meer tussen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:10 schreef tharealmb het volgende:
Hij had misschien eerder naar rechts gekunt. Maar niet veel later moet die ook de afslag naar links hebben. Hij sorteert dus (misschien wat vroeg) voor. Als die naar rechts gaat, kan het zo zijn dat die er niet meer tussen komt (ik ken de situatie daar niet).
Ja, waarom niet? Ik doe dat ook wanneer ik iemand in mijn spiegel zie aankomen die sneller dan mij rijdt. Wat zijn die vijf seconden nou? Die persoon kan doorrijden en ik kom er echt niet later door op mijn bestemming.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook niet zo goed. Had de cammer dan vijf seconden rechts moeten gaan rijden om dat hysterische figuur door te laten, en vervolgens weer naar links voor die afslag?
Als je weet dat je de afslag moet hebben, kun je gewoon op tijd naar rechts gaan. Dus van tevoren en niet op het laatste moment.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:50 schreef tharealmb het volgende:
Ik vind het rechts inhalen-verbod juist een goede. De meeste afslagen zitten ook rechts... en als je links rijd, en je wilt naar rechts voor je afslag en iedereen haalt maar rechts in....
Daarnaast moet je dan veel beter gaan opletten of er niet iemand met enorme snelheid je rechts wilt inhalen, terwijl je nu weet dat alles wat rechts rijd langzamer is dan jij.
Heb gewoon geduld mensen. die paar seconden (if that many) is je hoge bloeddruk en gevaar niet waard imho. Maar ik ben dan ook de persoon die niet kan wachten tot alle auto's zelf rijden, en de bestuurders dat niet meer doen (veiliger, beter voor het milieu, minder auto's nodig etc.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |