Daar sla je volgens mij wel de spijker op z'n kop. Het is best wel gevaarlijk om tussen vrachtwagens te rijden. Als de boel in de remmen gaat dan zit jij daartussen en in het ergste geval kun je het niet navertellen omdat je auto gesandwiched zit tussen twee vrachtwagens.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom noem jij een meter of 10 'gewoon' !? Wil je graag dood ofzo?
Het is een vrij gebruikelijke stelregel om 2 seconden afstand te houden als je graag nog wilt kunnen remmen zonder op je voorligger te zitten. Als je 90km/u rijdt dan doe je in 2 seconden 25m, dat is ongeveer het dubbele!
Daarnaast: als jij tussen een rijtje vrachtwagens zit en er gebeurt wat, resulterend in een kettingbotsing dan is jou autootje gewoon plat hoor en mag je blij zijn als je er als kasplantje nog weer uit komt!
Ik interpreteer het seinen van die vrachtwagen achter jou als aardig zijn en jou te attenderen op je eigen gevaarlijk rijgedrag. Ja, gevaarlijk voor niemand anders, maar voor jezelf.
Ah ja, en om me duidelijk te maken gaat hij op mijn bumper rijden. Goed idee als je vrachtauto 10 ton weegt en een remweg heeft die drie keer zo lang is als mijn auto die een dikke ton weegt. (iets met pot en ketel)quote:Op dinsdag 24 maart 2015 12:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom noem jij een meter of 10 'gewoon' !? Wil je graag dood ofzo?
Het is een vrij gebruikelijke stelregel om 2 seconden afstand te houden als je graag nog wilt kunnen remmen zonder op je voorligger te zitten. Als je 90km/u rijdt dan doe je in 2 seconden 25m, dat is ongeveer het dubbele!
Daarnaast: als jij tussen een rijtje vrachtwagens zit en er gebeurt wat, resulterend in een kettingbotsing dan is jou autootje gewoon plat hoor en mag je blij zijn als je er als kasplantje nog weer uit komt!
Ik interpreteer het seinen van die vrachtwagen achter jou als aardig zijn en jou te attenderen op je eigen gevaarlijk rijgedrag. Ja, gevaarlijk voor niemand anders, maar voor jezelf.
Nee, het is niet gevaarlijk om tussen vrachtauto's te rijden. Het is pas gevaarlijk als die vrachtauto's vlak achter elkaar rijden en geen zicht hebben voor zich.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Daar sla je volgens mij wel de spijker op z'n kop. Het is best wel gevaarlijk om tussen vrachtwagens te rijden. Als de boel in de remmen gaat dan zit jij daartussen en in het ergste geval kun je het niet navertellen omdat je auto gesandwiched zit tussen twee vrachtwagens.
Jij vertrouwt vrachtwagenchauffeurs overige weggebruikers met je leven?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:05 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Nee, het is niet gevaarlijk om tussen vrachtauto's te rijden. Het is pas gevaarlijk als die vrachtauto's vlak achter elkaar rijden en geen zicht hebben voor zich.
jij gaat nooit meer de weg op?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Jij vertrouwt vrachtwagenchauffeurs overige weggebruikers met je leven?
Dagelijks. Maar ik ga er altijd vanuit dat mijn medeweggebruikers hun rijbewijs bij een kilo suiker in de supermarkt hebben gekregen. Ik ga er niet vanuit dat zij wel afstand houden /opletten / voorrang verlenen / over hun schouder kijken.quote:
Ja, maar in welk opzicht laat ik dan mijn leven wel afhangen van anderen??? Ik rij op de rechterbaan, comfortabel achter een vrachtauto. Voldoende ruimte voor me om een andere auto in te laten voegen, onvoldoende ruimte voor me om iedereen uit te nodigen om voor me in te voegen. Maar dan komt een vrachtauto die op mijn bumper gaat rijden, en volgens jou breng ik mezelf dan in gevaar, moet de eerste afrit nemen en gaan huilen bij de eerste de beste P??quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dagelijks. Maar ik ga er altijd vanuit dat mijn medeweggebruikers hun rijbewijs bij een kilo suiker in de supermarkt hebben gekregen. Ik ga er niet vanuit dat zij wel afstand houden /opletten / voorrang verlenen / over hun schouder kijken.
Mijn rij-instructeur, postbus 51 en de rijksoverheid hebben me dat wijs gemaakt. Misschien heb je wel daar wel eens van gehoord?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:02 schreef RRD_kiter het volgende:
Kom je trouwens wel eens op de snelweg?
Wie heeft je wijsgemaakt dat het een "gebruikelijke" stelregel is, de gemiddelde automobilist rijdt volgens mij bij voorkeur zo dicht achter je dat ie de kilometerstand van je auto kan lezen.
http://www.rijksoverheid.(...)pas-ik-deze-toe.htmlquote:Wat is de 2 seconden regel en hoe pas ik deze toe?
Met de 2 secondenregel houdt u een veilige afstand met andere motorvoertuigen. Deze regel is geen wettelijke verplichting. Bij regen of slecht zicht is het verstandig om meer dan 2 seconden afstand te houden.
Met 10 meter en 90km/u rijdt je dus op bumperkleef-afstand.quote:Bumperkleven bij afstand van 0,5 seconden of minder
De politie bepaalt per situatie wanneer er sprake is van bumperkleven. Dat is bij een afstand van ongeveer 0,5 seconden of minder.
Ik maak er nog wel eens een sport van om ze te helpen. Zo'n truck die gek werd van alle bejaarden wilde duidelijk inhalen, ik seinde en liet hem voor. Daarna als een beest met mij in z'n kielzog al die rijdende kutjes ingehaald.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik niet. Als je 75 op de teller rijdt in een trajectcontrole wordt je aan alle kanten ingehaald. Dan ben je gewoon een dromer. In dat opzicht snap ik die vrachtwagenchauffeurs wel dat ze gaan inhalen.
Nogmaals, ga eens naar buiten en kijk eens hoe het in real life er aan toe gaat, en ga iets minder uit van de dingen die je op radio/tv hoort of internet leest. Real life is vaak iets genuanceerder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur, postbus 51 en de rijksoverheid hebben me dat wijs gemaakt. Misschien heb je wel daar wel eens van gehoord?
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)pas-ik-deze-toe.html
[..]
Met 10 meter en 90km/u rijdt je dus op bumperkleef-afstand.
Van 120 naar 0 om niks? Right.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit is weer de tijd van het jaar dat de zon laag staat en men dan extra hard remt op de snelweg. Regelmatig zie ik ineens remacties van 120km/u naar stilstand. Om niks.
Regelmatig, zeg je.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nog nooit van een spookfiles gehoord zeker?
Mwah, die vrachtwagen is als hij geladen is eerder 40 ton. En misschien voor jou heel verrassend, die vrachtwagen staat mogelijk eerder stil dan jij vanwege veel meer rubber op de weg en dat soort bijkomstigheden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:02 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Ah ja, en om me duidelijk te maken gaat hij op mijn bumper rijden. Goed idee als je vrachtauto 10 ton weegt en een remweg heeft die drie keer zo lang is als mijn auto die een dikke ton weegt. (iets met pot en ketel)
Kom je trouwens wel eens op de snelweg?
Wie heeft je wijsgemaakt dat het een "gebruikelijke" stelregel is, de gemiddelde automobilist rijdt volgens mij bij voorkeur zo dicht achter je dat ie de kilometerstand van je auto kan lezen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:02 schreef RRD_kiter het volgende:
Ah ja, en om me duidelijk te maken gaat hij op mijn bumper rijden. Goed idee als je vrachtauto 10 ton weegt en een remweg heeft die drie keer zo lang is als mijn auto die een dikke ton weegt. (iets met pot en ketel)
Zit niet in de hoeveelheid assen, maar in de druk tussen band en wegdek. Die is flink hoger waardoor het langer duurt voordat deze slippen. Met grotere remmen kan een vrachtwagen net zo hard, zo niet harder, remmen dan een personenwagen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:39 schreef daNpy het volgende:
Vrachtwagens kunnen (niet alle merken doen dat nl) veel harder remmen dan een personenwagen.
Ze hebben veel meer gewicht, maar ze hebben ook 5 of 6 assen die remmen. En dan gaat het hard
Kom maar over de A15 rijden in de spits. Tussen de A2 en Tiel kan je er vaak je horloge op gelijk zetten.quote:
In dat deel van Nederland kom ik inderdaad nooit.quote:
Mwoah.. irritatie top 10 dingetjes aanpakken in plaats van iemand die op een lege snelweg wel 15 (na correctie) kilometer te hard rijdt te gaan zitten betuttelen. Ik noem even een bumperklever, een linkshanger, de eerder genoemde vrachtsleper die peop heeft aan dat bordje met die vrachtwagen links van die personenauto, dat soort garpen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat nuttigs gaan doen? Zoals bijvoorbeeld boeven vangen?
Vergeet de bejaarde die met 60-80 km/uur invoegt niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah.. irritatie top 10 dingetjes aanpakken in plaats van iemand die op een lege snelweg wel 15 (na correctie) kilometer te hard rijdt te gaan zitten betuttelen. Ik noem even een bumperklever, een linkshanger, de eerder genoemde vrachtsleper die peop heeft aan dat bordje met die vrachtwagen links van die personenauto, dat soort garpen.
Is stront irritant, maar volgens mij nog steeds niet verboden zolang ze niet per direct heel gevaarlijke situatie's veroorzaken (en ja, dat is discutabel).quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vergeet de bejaarde die met 60-80 km/uur invoegt niet.
Erger mij eerder aan die beperkte, die op ramkoers die oprit op komt. Waarvan je dus al ziet dat ie ongeveer naast jouw terecht gaan komen, op dezelfde snelheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vergeet de bejaarde die met 60-80 km/uur invoegt niet.
Ik had al een tegeltje geschreven in het GS-topic, maar hier dan ook maar even:quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:15 schreef mjh487 het volgende:
Iemand al filmpje op geenstijl gezien?
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/ford_fiesta.html
Een prachtig voorbeeld van hoe aso we zijn in dit land. De auto waar uit wordt gefilmd had gewoon naar rechts gemoeten bij 00:12 seconden. Dat je dan rechts wordt ingehaald is natuurlijk lastig, maar dan moet je niet met groot licht gaan knipperen (00:24). En maar zielig doen, terwijl ze gewoon nutteloos links aan het plakken zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |