Als ie verlaten is, dan maakt het ook niet echt wat uit natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:55 schreef Ciora het volgende:
Richting aangeven bij verlaten rotonde is iets wat zo'n......15% van de mensen nog doet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik irriteer mij eerder aan mensen die eerst remmen en dan pas richting aangeven.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:23 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die als ze ergens afslaan pas tijdens het insturen hun knipperlicht aanzetten
En mensen die niet links durven in te halen op een 3 baans snelweg waarbij links vrij is en rechts vrachtwagens en dan maar gaan bumperkleven waarna ik dus het gas loslaat, oprotten.
quote:Op maandag 30 maart 2015 20:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als ie verlaten is, dan maakt het ook niet echt wat uit natuurlijk.Dat is juist het probleem. Mensen gaan eerst bedenken of het zin heeft en besluiten dan of er richting aangegeven moet worden. Als men gewoon richting aangeeft is er gewoon niks aan de hand. Het is niet zo dat men regels mag overtreden wanneer het nut ervan niet kan worden gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door rood rijden als je alleen bent mag dus ook?
--edit-- ah k#t, deze post komt ook niet lekker als bevestigend over, meer als opbouwende kritiek. Bij deze: no offence!Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Ja, zwaar irritant. Sta je daar te wachten, slaan ze af. En dan net op het laatste moment de richtingaanwijzer aan. Wat heb ik daar nou aan?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Mensen gaan eerst bedenken of het zin heeft en besluiten dan of er richting aangegeven moet worden. Als men gewoon richting aangeeft is er gewoon niks aan de hand. Het is niet zo dat men regels mag overtreden wanneer het nut ervan niet kan worden gevonden.
Door rood rijden als je alleen bent mag dus ook?
--edit-- ah k#t, deze post komt ook niet lekker als bevestigend over, meer als opbouwende kritiek. Bij deze: no offence!
Haha, non taken, het was vooral woordgrappend bedoeld. Hoewel ik eerlijk toegeef dat ik 's nachts best weleens door rood gereden ben als het zo'n cycluskruising is en de situatie overzichtelijk/bekend is. Tsja, het mag niet, maar een minuut wachten op een lege kruising, ik ben niet roomser dan de paus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Mensen gaan eerst bedenken of het zin heeft en besluiten dan of er richting aangegeven moet worden. Als men gewoon richting aangeeft is er gewoon niks aan de hand. Het is niet zo dat men regels mag overtreden wanneer het nut ervan niet kan worden gevonden.
Door rood rijden als je alleen bent mag dus ook?
--edit-- ah k#t, deze post komt ook niet lekker als bevestigend over, meer als opbouwende kritiek. Bij deze: no offence!
Ja echt hehquote:Op maandag 30 maart 2015 12:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dat durven ze nog duurzaam veilig te noemen ook... Hier ook zo'n weg, chicane erin en snelheid omlaag van 80 naar 60. Tevens de rijstroken smaller gemaakt. En die chicane, de berm daar loopt aan 1 kant zeer stijl af naar een sloot. Dat er daar met de laatste vorstperiode nog geen een naar beneden geschoven is, mag ook een wonder heten. En dan verderop nog zo'n rotonde erin met een van de afritten als een debiel scherpe bocht.
Soms kun je niet anders, als twee zijstraten heel dicht bij elkaar zitten. Maar bij voorkeur lang van te voren knipperen, inderdaad.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:44 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik irriteer mij eerder aan mensen die eerst remmen en dan pas richting aangeven.
Die afslag A4 richting A13 is ook zoiets bij Rijswijk Daar staat het altijd vast en dan gaan mensen bij de uitvoeg naar de A12 tot het einde doorrijden om hem dan stilstaand ergens tussen te proppen. Levensgevaarlijk want op die baan kom je met 100 aan met normaal een vrije doorgangquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:38 schreef skrn het volgende:
Zag het vandaag weer!
Soms willen mensen de file op de snelweg afsnijden, door de afrit hier bij Delft (vanuit Rotterdam) te nemen en rechtdoor zo de oprit weer op! Dit kan eigenlijk niet, dus je moet, als je groen krijgt, niet rechts afslaan naar de ikea, of links naar Delft, maar gewoon rechtdoor rijden.
Maar de fietsers, die de oprit oversteken, krijgen dan groen!
Levensgevaarlijk! Maar de automobilisten weten dit niet!
Dat ligt niet aan het koekblik hoor.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:27 schreef June. het volgende:
Ook erg irritant zijn mensen die achter een vrachtwagen blijven plakken met hun koekblik en dan ineens besluiten toch in te halen. Maar dan niet even wachten tot ik er langs ben, maar natuurlijk vlak voordat ik de koekblikvrachtwagencombinatie wil inhalen. En dan ook nog eens met minder dan de maximumsnelheid. Grrmbl.
Is dat niet verboden wegens negeren verplichte rijrichting?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:38 schreef skrn het volgende:
Zag het vandaag weer!
Soms willen mensen de file op de snelweg afsnijden, door de afrit hier bij Delft (vanuit Rotterdam) te nemen en rechtdoor zo de oprit weer op! Dit kan eigenlijk niet, dus je moet, als je groen krijgt, niet rechts afslaan naar de ikea, of links naar Delft, maar gewoon rechtdoor rijden.
Maar de fietsers, die de oprit oversteken, krijgen dan groen!
Levensgevaarlijk! Maar de automobilisten weten dit niet!
Als de afslag vast staat mag je op de hoofdrijbaan vaak ook maar 70 of zelfs 50. Desalniettemin is het wel een gevaarlijke situatie inderdaad. Bij knooppunt Gouwe zie je het ook bij de A20 richting Rotterdam.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die afslag A4 richting A13 is ook zoiets bij Rijswijk Daar staat het altijd vast en dan gaan mensen bij de uitvoeg naar de A12 tot het einde doorrijden om hem dan stilstaand ergens tussen te proppen. Levensgevaarlijk want op die baan kom je met 100 aan met normaal een vrije doorgang
Of een gaatje laten vallen tot de vrachtwagen voor je zodat je op snelheid kan komen voor je naar links gaat. Dat snappen veel mensen blijkbaar ook niet, want ze rijden zichzelf klem tot op een paar meter achter hun voorganger en gaan pas versnellen als ze hem naar links geflikkerd hebbenquote:Op woensdag 1 april 2015 10:56 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het koekblik hoor.
Ik rij zo'n ding en rij steevast ietsje meer dan de Vmax. En ik zie zat mensen in grotere auto's die dit gedrag wel vertonen.
Overigens: als het erg druk is, kan ik soms geen groot genoeg gat vinden om achter een vrachtwagen vandaan te komen. Maar als het rustig is, lukt het prima om met 1,0 l onder de motorkap zonder hinder daar weg te komen. Kwestie van een grooooooot gat zoeken.
Bovendien moet je wel even naar de 4 terug schakelen. In de 5 duurt het een poosje dat mijn koekblik van 80/90 naar 120 is opgetrokken.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of een gaatje laten vallen tot de vrachtwagen voor je zodat je op snelheid kan komen voor je naar links gaat. Dat snappen veel mensen blijkbaar ook niet, want ze rijden zichzelf klem tot op een paar meter achter hun voorganger en gaan pas versnellen als ze hem naar links geflikkerd hebben
Vaak duikt er dan iemand in dat gat. Ik doe wel eens een poging, maar ruimte voor een echte 'aanloop' is vaak heel vlug foetsie.quote:Op woensdag 1 april 2015 11:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of een gaatje laten vallen tot de vrachtwagen voor je zodat je op snelheid kan komen voor je naar links gaat. Dat snappen veel mensen blijkbaar ook niet, want ze rijden zichzelf klem tot op een paar meter achter hun voorganger en gaan pas versnellen als ze hem naar links geflikkerd hebben
Dat maakt in de mijne niet uit. In vier wil ie ook niet...quote:Op woensdag 1 april 2015 12:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bovendien moet je wel even naar de 4 terug schakelen. In de 5 duurt het een poosje dat mijn koekblik van 80/90 naar 120 is opgetrokken.
Je komt er uiteindelijk wel. Heb wel 's geprobeerd op een aquaduct achter een kleine vrachtauto/busje te versnellen in zijn 5. Plankje gas en er gebeurde helemaal niks. Dan moet je dus weer met hangende pootjes naar rechts.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat maakt in de mijne niet uit. In vier wil ie ook niet...
Nee ala het druk is snap ik het nog wel. Maar idd, laat dan ff een gat vallen en ga dan naar links om in elk geval met de maximumsnelheid in te halen.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:56 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het koekblik hoor.
Ik rij zo'n ding en rij steevast ietsje meer dan de Vmax. En ik zie zat mensen in grotere auto's die dit gedrag wel vertonen.
Overigens: als het erg druk is, kan ik soms geen groot genoeg gat vinden om achter een vrachtwagen vandaan te komen. Maar als het rustig is, lukt het prima om met 1,0 l onder de motorkap zonder hinder daar weg te komen. Kwestie van een grooooooot gat zoeken.
Dan heb je wel een idee hoe het is als je met een vrachtauto in wilt halen. Het komt nooit uit, en je kunt sowieso niet versnellen. Dan is het een kwestie van goed timen om het "aanloopje" goed in te schatten.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je komt er uiteindelijk wel. Heb wel 's geprobeerd op een aquaduct achter een kleine vrachtauto/busje te versnellen in zijn 5. Plankje gas en er gebeurde helemaal niks. Dan moet je dus weer met hangende pootjes naar rechts.
Ik vind het altijd een prachtig gezicht. En ze dan stiekem een beetje klemrijden.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat trouwens wel echt fscking asociaal en voor zover ik weet ook boete-waardig is zijn trage patser-bakken (audi, bmw), die op het moment dat ze doorhebben dat ze traag zijn (want, ze worden ingehaald door een koekblikje) gaan versnellen zodat je ze niet in kunt halen.
Mijn koekblikje houdt echt op bij de 150
Ik heb een keer met een bedrijfswagen die bij 130 op hield zo'n mafklapper gehad. 3x toe wegrijden als je naast hem zit. 4x zat ie niet op te letten, heb ik hem echt klem gereden achter een vrachtwagen en daar ook doodleuk even blijven hangen totdat ie vol in de ankers hing. Ging ie me alsof rammen...quote:Op woensdag 1 april 2015 13:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik vind het altijd een prachtig gezicht. En ze dan stiekem een beetje klemrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |