Helaas vaak de verkeerde reactie:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
In het verkeer is het ook vaak actie -> reactie
Ja, wat zijn die vijf seconden nou? Geldt natuurlijk net zo hard voor degene die geen genoegen neemt met de maximumsnelheid en rechts inhaalt.quote:
Dat helaas wel ja. Sommige mensen mogen weleens wat zelfbewuster zijn. Dat iets wat gebeurt misschien een reactie is op hun eigen gedrag. Maarja, leer ze dat maar eens aan. Dat zie je niet alleen op de weg, maar dat zie je overal. Mensen zijn alleen met zichzelf bezig.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas vaak de verkeerde reactie:
- Rechts ingehaald worden, seinen naar degene die je inhaalt i.p.v. naar rechts gaan.
- Seintje naar iemand met zijn mistachterlicht nog aan. Terugseinen als ik hem inhaal i.p.v. even denken bij jezelf wat het is. En grootlicht permanent aanzetten als ik mijn mistachterlicht kort aan doe om het nogmaals duidelijk te maken.
- Toeteren omdat iemand je vol af snijdt: Gewoon doorzetten, braketest doen en schijt hebben i.p.v. terug naar de eigen rijstrook gaan.
Ik begin inmiddels trouwens te snappen hoe het kan dat zoveel mensen op de middelste rijstrook blijven plakken. Wordt zo aangeleerd. Vandaag een middenplakkende leswagen op de A9...![]()
![]()
Heb jij weleens harder dan de VMAX gereden? Dan zou je het wel waarderen dat mensen rekening met je houden en even wachten tot je voorbij bent voor ze gaan inhalen of als ze zien dat je eraan komt, even opzij gaan wanneer daar ruimte is zodat je niet telkens in de remmen moet en weer moet optrekken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja, wat zijn die vijf seconden nou? Geldt natuurlijk net zo hard voor degene die geen genoegen neemt met de maximumsnelheid en rechts inhaalt.
Als ik zelf rechts word ingehaald ga ik overigens eerst bij mezelf te rade of mijn gedrag niet fout is. Zo ja, pas ik mijn gedrag aan. Zo nee, dan ga ik gewoon op dezelfde manier door. Geen gebaren, geen groot licht. Het is niet aan mij om anderen de verkeersregels doen na te leven.
Meeste volk dat links hangt, rijdt zelfs ruim onder de VMAX...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:25 schreef AdoraBelle het volgende:
Heb jij weleens harder dan de VMAX gereden? Dan zou je het wel waarderen dat mensen rekening met je houden en even wachten tot je voorbij bent voor ze gaan inhalen of als ze zien dat je eraan komt, even opzij gaan wanneer daar ruimte is zodat je niet telkens in de remmen moet en weer moet optrekken.
Daar heb ik het nu ook niet over. Ik rijd standaard op de VMAX of net iets erover en ik erger me er gewoon aan dat mensen maar gewoon hun auto ervoor gooien als het voor hun tijd is om in te halen. En dat ze niet kijken naar het snelheidsverschil en dat er niemand achter me rijdt. Nee, ze moeten en zullen inhalen wanneer zij dat willen en dat kan niet wachten.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meeste volk dat links hangt, rijdt zelfs ruim onder de VMAX...
Nee, je hoeft voor mij echt niet op de rem. Hoogstens even van het gas af. Als je op de rem moet dan is er niet de ruimte om aan de kant te gaan en hoef je wat mij betreft niet aan de kant te gaan daar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:48 schreef Buurpoes het volgende:
Adorabella, maar als dat 'even 5 seconden aan de kant gaan' betekent dat ik op mijn rem moet?
Ja, en als de afslag die je moet hebben links ligt, zorg je dat je op tijd links rijdt. Dat dat betekent dat je een paar seconden links rijdt terwijl er rechts ook ruimte is omdat de auto die je wilde inhalen de uitvoegstrook oprijdt, verandert niets aan de situatie dat je de afrit links wilt hebben en op tijd links wilt rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Als je weet dat je de afslag moet hebben, kun je gewoon op tijd naar rechts gaan. Dus van tevoren en niet op het laatste moment.
Mooie tekst maar ik snap er geen kont van.quote:Op zondag 29 maart 2015 01:56 schreef opgebaarde het volgende:
Ik denk dat je prima met een lichtsignaal of een vinger duidelijk mag maken dat de persoon die jou zojuist rechts heeft ingehaald, vaak ten onrechte doelbewust heeft gezorgd voor het doelbewust kiezen van een gevaarlijke situatie. En dat met een kutreden als argument.
Maarja, dan trap je op de pik van iemand die drie auto's op de linkerbaan als file ziet en die geen seconden winst te wachten op anderen, dan doe ik maar niks om verdere represailles te ontwijken.
Dat kan je verwachten he? Ze heten niet voor niets zondagsrijders...quote:Op zondag 29 maart 2015 15:54 schreef BigSmurf het volgende:
30 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag, 90 op de middelste strook zonder verlichting in de stromende regen.
Het is weer zondag!
Ik mis nog de volgende situaties:quote:Op zondag 29 maart 2015 15:54 schreef BigSmurf het volgende:
30 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag, 90 op de middelste strook zonder verlichting in de stromende regen.
Het is weer zondag!
Die woont toch in Utrecht?quote:
Mijn smiley gaf wel aan dat het niet heel serieus was hequote:Op maandag 30 maart 2015 02:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die woont toch in Utrecht?
Vind het artikel trouwens wel lekker suggestief. Racen/scheuren op een 30 weg... Wat voor een? Ken er (helaas) zat die gewoon identiek zijn aan de 50 of 60 weg die een stukje daarvoor ligt, enkel een paar drempels en een zonebordje erbij. Verder wel een goede vangst, door rood rijden e.d., zal vast niet de braafste broeder zijn als er geen politie bij is.
En dat durven ze nog duurzaam veilig te noemen ook... Hier ook zo'n weg, chicane erin en snelheid omlaag van 80 naar 60. Tevens de rijstroken smaller gemaakt. En die chicane, de berm daar loopt aan 1 kant zeer stijl af naar een sloot. Dat er daar met de laatste vorstperiode nog geen een naar beneden geschoven is, mag ook een wonder heten. En dan verderop nog zo'n rotonde erin met een van de afritten als een debiel scherpe bocht.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:32 schreef PoisonPrince het volgende:
Daarnaast hebben ze ook van die achterlijke wegversmallingen aangelegd
Altijd fijn, sporten in de ochtendquote:Op maandag 30 maart 2015 14:00 schreef Kreator het volgende:
Werd vanmorgen in een 30-straat met veel drempels achtervolgd door een snorscooter. Wilde er eerst rechts voorbij (geen ruimte gegeven) en gooide hem daarna naar links, waarna ik ook iets naar links stuurde zodat hij niet veel ruimte had.
Gast stopte vervolgens voor me en begon met zijn gajeskop helemaal te flippen..
. Heb hem uiteraard kapotgeschopt en ben naar mijn werk gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |