abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 20:04:46 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151133471
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:31 schreef AdoraBelle het volgende:
In het verkeer is het ook vaak actie -> reactie
Helaas vaak de verkeerde reactie:
- Rechts ingehaald worden, seinen naar degene die je inhaalt i.p.v. naar rechts gaan.
- Seintje naar iemand met zijn mistachterlicht nog aan. Terugseinen als ik hem inhaal i.p.v. even denken bij jezelf wat het is. En grootlicht permanent aanzetten als ik mijn mistachterlicht kort aan doe om het nogmaals duidelijk te maken.
- Toeteren omdat iemand je vol af snijdt: Gewoon doorzetten, braketest doen en schijt hebben i.p.v. terug naar de eigen rijstrook gaan.

Ik begin inmiddels trouwens te snappen hoe het kan dat zoveel mensen op de middelste rijstrook blijven plakken. Wordt zo aangeleerd. Vandaag een middenplakkende leswagen op de A9... |:( |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 28 maart 2015 @ 20:10:44 #227
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_151133725
quote:

Wat zijn die vijf seconden nou?
Ja, wat zijn die vijf seconden nou? Geldt natuurlijk net zo hard voor degene die geen genoegen neemt met de maximumsnelheid en rechts inhaalt.

Als ik zelf rechts word ingehaald ga ik overigens eerst bij mezelf te rade of mijn gedrag niet fout is. Zo ja, pas ik mijn gedrag aan. Zo nee, dan ga ik gewoon op dezelfde manier door. Geen gebaren, geen groot licht. Het is niet aan mij om anderen de verkeersregels doen na te leven.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:25:19 #228
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_151142632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Helaas vaak de verkeerde reactie:
- Rechts ingehaald worden, seinen naar degene die je inhaalt i.p.v. naar rechts gaan.
- Seintje naar iemand met zijn mistachterlicht nog aan. Terugseinen als ik hem inhaal i.p.v. even denken bij jezelf wat het is. En grootlicht permanent aanzetten als ik mijn mistachterlicht kort aan doe om het nogmaals duidelijk te maken.
- Toeteren omdat iemand je vol af snijdt: Gewoon doorzetten, braketest doen en schijt hebben i.p.v. terug naar de eigen rijstrook gaan.

Ik begin inmiddels trouwens te snappen hoe het kan dat zoveel mensen op de middelste rijstrook blijven plakken. Wordt zo aangeleerd. Vandaag een middenplakkende leswagen op de A9... |:( |:(
Dat helaas wel ja. Sommige mensen mogen weleens wat zelfbewuster zijn. Dat iets wat gebeurt misschien een reactie is op hun eigen gedrag. Maarja, leer ze dat maar eens aan. Dat zie je niet alleen op de weg, maar dat zie je overal. Mensen zijn alleen met zichzelf bezig.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:10 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja, wat zijn die vijf seconden nou? Geldt natuurlijk net zo hard voor degene die geen genoegen neemt met de maximumsnelheid en rechts inhaalt.

Als ik zelf rechts word ingehaald ga ik overigens eerst bij mezelf te rade of mijn gedrag niet fout is. Zo ja, pas ik mijn gedrag aan. Zo nee, dan ga ik gewoon op dezelfde manier door. Geen gebaren, geen groot licht. Het is niet aan mij om anderen de verkeersregels doen na te leven.
Heb jij weleens harder dan de VMAX gereden? Dan zou je het wel waarderen dat mensen rekening met je houden en even wachten tot je voorbij bent voor ze gaan inhalen of als ze zien dat je eraan komt, even opzij gaan wanneer daar ruimte is zodat je niet telkens in de remmen moet en weer moet optrekken.
Waarom zou een ander voor jou op de rem moeten als je ook even aan de kant kunt gaan wat je hoogstens 5 seconden kost?
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 23:43:43 #229
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151143186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:25 schreef AdoraBelle het volgende:
Heb jij weleens harder dan de VMAX gereden? Dan zou je het wel waarderen dat mensen rekening met je houden en even wachten tot je voorbij bent voor ze gaan inhalen of als ze zien dat je eraan komt, even opzij gaan wanneer daar ruimte is zodat je niet telkens in de remmen moet en weer moet optrekken.
Meeste volk dat links hangt, rijdt zelfs ruim onder de VMAX...
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151143353
Adorabella, maar als dat 'even 5 seconden aan de kant gaan' betekent dat ik op mijn rem moet? ;)
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:54:02 #231
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_151143524
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meeste volk dat links hangt, rijdt zelfs ruim onder de VMAX...
Daar heb ik het nu ook niet over. Ik rijd standaard op de VMAX of net iets erover en ik erger me er gewoon aan dat mensen maar gewoon hun auto ervoor gooien als het voor hun tijd is om in te halen. En dat ze niet kijken naar het snelheidsverschil en dat er niemand achter me rijdt. Nee, ze moeten en zullen inhalen wanneer zij dat willen en dat kan niet wachten.
Dat zijn de mensen waaraan ik me erger. Als je ziet dat er iemand aankomt die sneller rijdt dan jij, laat dan gewoon even je gas los zodat je je inhaalmoment zo timed dat dat net na die inhaler is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:48 schreef Buurpoes het volgende:
Adorabella, maar als dat 'even 5 seconden aan de kant gaan' betekent dat ik op mijn rem moet? ;)
Nee, je hoeft voor mij echt niet op de rem. Hoogstens even van het gas af. Als je op de rem moet dan is er niet de ruimte om aan de kant te gaan en hoef je wat mij betreft niet aan de kant te gaan daar.
pi_151143638
quote:

Als je weet dat je de afslag moet hebben, kun je gewoon op tijd naar rechts gaan. Dus van tevoren en niet op het laatste moment.
Ja, en als de afslag die je moet hebben links ligt, zorg je dat je op tijd links rijdt. Dat dat betekent dat je een paar seconden links rijdt terwijl er rechts ook ruimte is omdat de auto die je wilde inhalen de uitvoegstrook oprijdt, verandert niets aan de situatie dat je de afrit links wilt hebben en op tijd links wilt rijden.
pi_151146575
Ik denk dat je prima met een lichtsignaal of een vinger duidelijk mag maken dat de persoon die jou zojuist rechts heeft ingehaald, vaak ten onrechte doelbewust heeft gezorgd voor het doelbewust kiezen van een gevaarlijke situatie. En dat met een kutreden als argument.

Maarja, dan trap je op de pik van iemand die drie auto's op de linkerbaan als file ziet en die geen seconden winst te wachten op anderen, dan doe ik maar niks om verdere represailles te ontwijken.
pi_151147512
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:56 schreef opgebaarde het volgende:
Ik denk dat je prima met een lichtsignaal of een vinger duidelijk mag maken dat de persoon die jou zojuist rechts heeft ingehaald, vaak ten onrechte doelbewust heeft gezorgd voor het doelbewust kiezen van een gevaarlijke situatie. En dat met een kutreden als argument.

Maarja, dan trap je op de pik van iemand die drie auto's op de linkerbaan als file ziet en die geen seconden winst te wachten op anderen, dan doe ik maar niks om verdere represailles te ontwijken.
Mooie tekst maar ik snap er geen kont van.
Ben je politicus?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:30:19 #235
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_151155321
Vannacht om half 4, A1 Amsterdam -> Amersfoort. Drie baans bijna helemaal leeg. Ik rijd op twee auto's af die achter elkaar op de 3e van 3 banen rijden. Op het moment dat ik naar links ga om ze beide in te halen, gaat de voorste plots op de middelste baan rijden. Waarom? Je rijd de hele tijd al netjes rechts, maar besluit ineens om maar in het midden te gaan rijden.. Ik ben er maar rechts langs gegaan maar de hint werd niet begrepen.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:50:15 #236
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_151155920
Afgelopen vrijdagmorgen, A7 met relatief weinig verkeer. Ik rijd met 120 km/u (CC) op de rechterbaan en op een kilometer achter me zie ik een golf na het inhalen van een vrachtwagen links blijven rijden.

Die golf bleef links rijden tot die ook mij voorbij was, ondertussen wel 4 kilometer afgelegd. Zitten drie jongedames druk praten en gebarend in deze auto.

Zo ongeveer 5 kilometer verder zie ik dezelfde golf op de rechterbaan die nu veel langzamer rijdt. Ik er voorbij en het is daar nog altijd druk in de auto.

Nadat ik er voorbij ben geeft de dame aan het stuur weer gas en heb ik ze niet weer gezien.

Linksplakken, wisselende snelheden en niet op het andere verkeer letten? Maar goed dat het relatief rustig op de weg was.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 29 maart 2015 @ 15:54:37 #237
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151157600
30 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag, 90 op de middelste strook zonder verlichting in de stromende regen.

Het is weer zondag!
pi_151157618
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:54 schreef BigSmurf het volgende:
30 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag, 90 op de middelste strook zonder verlichting in de stromende regen.

Het is weer zondag!
Dat kan je verwachten he? Ze heten niet voor niets zondagsrijders...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_151157749
Een eigen ergernis: dat ik op de scooter niet gelijktijdig (in reflex) kan remmen en toeteren. Komt de toeter achteraf (of niet) terwijl het gevaar allang is afgewend. :')
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 19:54:42 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151165862
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:54 schreef BigSmurf het volgende:

Het is weer zondag!
Ik mis nog de volgende situaties:
- Bumperkleven met volk voor je dat links zit met 85. Ja, sorry, ik kan er ook niet doorheen, ik rijd ook liever 140-150 op de teller waar je 130 dan dat ik op 85 zit...
- Bij het stoplicht bij groen licht moeten zoeken naar het gaspedaal, vooral als je links staat. |:( |:(
- Invoegen met 50 km/h (maargoed, mijn uitlaat is weer schoon geblazen).
- In plaats van geen verlichting, je grootlicht en mistachterlicht aan hebben staan. 8)7 |:(
- Spitsstrook? Je mag die streep toch niet over? En die is toch alleen voor vrachtwagens?
- Inhaalverbod voor aanhangers? Das mooi, ik ben een pick-up met camperopbouw, dus ik mag wel links hangen met 60 op een knooppunt.
- Spiegels? Die zijn toch alleen voor de sier? Als ik nu met 90 een vrachtwagen voorbij wil, dan remt het volk dat al links rijdt maar. Kan mij het nou schelen dat zij 130 rijden en je hier 130 mag. IK WIL NU INHALEN, DUS IK GA NU INHALEN.
- Oh, er reed al iemand? Maar dat groene pijltje op mijn dashboard ging aan toen ik mijn toverstafje gebruikte. Dan kan het toch gewoon en verdwijnt die ander?
The summer is magic!

pi_151180073
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf maandag 30 maart 2015 @ 02:00:07 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151180097
quote:
Die woont toch in Utrecht?

Vind het artikel trouwens wel lekker suggestief. Racen/scheuren op een 30 weg... Wat voor een? Ken er (helaas) zat die gewoon identiek zijn aan de 50 of 60 weg die een stukje daarvoor ligt, enkel een paar drempels en een zonebordje erbij. Verder wel een goede vangst, door rood rijden e.d., zal vast niet de braafste broeder zijn als er geen politie bij is.
The summer is magic!

pi_151180152
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 02:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die woont toch in Utrecht?

Vind het artikel trouwens wel lekker suggestief. Racen/scheuren op een 30 weg... Wat voor een? Ken er (helaas) zat die gewoon identiek zijn aan de 50 of 60 weg die een stukje daarvoor ligt, enkel een paar drempels en een zonebordje erbij. Verder wel een goede vangst, door rood rijden e.d., zal vast niet de braafste broeder zijn als er geen politie bij is.
Mijn smiley gaf wel aan dat het niet heel serieus was he ;)
Enne, het is de Telegraaf... Die brengen alles graag superspectaculair. _O-

Waar ik echt een hekel aan heb is als er plots een bord 100 staat. Nja, okay. Dan einde 100. Okay, gas erop. Dan echt 300 meter verder weer 100. :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151183026
Wat ik zeer ergerlijk vind is dat ze overal de snelheden in de buurt omlaag hebben gedaan van 100 naar 80 en van 80 naar 60. Daarnaast hebben ze ook van die achterlijke wegversmallingen aangelegd, ook nog is in bochten waar je in de zomer tegenliggers heel slecht kunt zien. _O- :') ! Maarja ik zie hier toch bijna geen politie... Maarja als je gepakt wordt ben je natuurlijke wel een zware crimineel, man man man toch. :')
  FOK!fotograaf maandag 30 maart 2015 @ 12:36:20 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151186075
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:32 schreef PoisonPrince het volgende:
Daarnaast hebben ze ook van die achterlijke wegversmallingen aangelegd
En dat durven ze nog duurzaam veilig te noemen ook... Hier ook zo'n weg, chicane erin en snelheid omlaag van 80 naar 60. Tevens de rijstroken smaller gemaakt. En die chicane, de berm daar loopt aan 1 kant zeer stijl af naar een sloot. Dat er daar met de laatste vorstperiode nog geen een naar beneden geschoven is, mag ook een wonder heten. En dan verderop nog zo'n rotonde erin met een van de afritten als een debiel scherpe bocht.
The summer is magic!

pi_151188360
Richting aangeven bij verlaten rotonde is iets wat zo'n......15% van de mensen nog doet? :(
  Official ESF Kreviewer maandag 30 maart 2015 @ 14:00:19 #247
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151188506
Werd vanmorgen in een 30-straat met veel drempels achtervolgd door een snorscooter. Wilde er eerst rechts voorbij (geen ruimte gegeven) en gooide hem daarna naar links, waarna ik ook iets naar links stuurde zodat hij niet veel ruimte had.
Gast stopte vervolgens voor me en begon met zijn gajeskop helemaal te flippen. :'). :'(. Heb hem uiteraard kapotgeschopt en ben naar mijn werk gegaan.
pi_151194177
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:00 schreef Kreator het volgende:
Werd vanmorgen in een 30-straat met veel drempels achtervolgd door een snorscooter. Wilde er eerst rechts voorbij (geen ruimte gegeven) en gooide hem daarna naar links, waarna ik ook iets naar links stuurde zodat hij niet veel ruimte had.
Gast stopte vervolgens voor me en begon met zijn gajeskop helemaal te flippen. :'). :'(. Heb hem uiteraard kapotgeschopt en ben naar mijn werk gegaan.
Altijd fijn, sporten in de ochtend
  maandag 30 maart 2015 @ 20:10:05 #249
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_151201607
Vandaag op de N279 vanaf Veghel richting Helmond rondom 17:45 uur een vervelende bumperklever; een zwarte Honda Civic met kenteken 01-FOK-7, bereden door een man van 40-50 jaar met zonnebril. Afstand t.o.v mijn achterbumper was geregeld minder dan 0,5 seconden, ondanks het feit dat er een vrachtwagen vóór mij reed. De knakker in kwestie bleef overigens gewoon achter mij plakken als een irritante vlieg toen er meerdere malen zeeën van ruimte waren om in te halen, waaronder zelfs tijdelijk twee rijstroken. Tussen Laarbeek en Helmond stoof ie ineens wel voorbij over doorgetrokken rijstrepen met tegenliggers in aantocht :? Hij reed uiteindelijk Helmond-Noord in.

[ Bericht 0% gewijzigd door blup op 30-03-2015 20:16:59 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 20:16:15 #250
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_151201890
Dat kenteken is niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')