abonnement Unibet Coolblue
pi_150037981
Meh fuck dat, kan nog zoveel gainen natural
pi_150038377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:02 schreef IrCute het volgende:
Ik kan gvd maar geen goede form krijgen bij het squatten. Ik doe nu steeds bij laatste paar reps een soort van goodmorning squat. Het heeft al beetje geholpen om naar de vloer te kijken en om mijn elbogen langs mijn lichaam te hebben ipv naar achter, maar krijg het nogsteeds niet voorelkaar. Met mijn 35kg squat :')

Heb al verschillende stances geprobeerd, maar lijkt geen verschil te maken. Merk wel dat ik echt flink diep kan squatten, alleen dan die goodmorning als ik omhoog kom, heb spierpijn in mn rug ervan.
Pfff fucking squats. Heb een beetje hetzelfde probleem, al goodmorning ik m niet. Blijf maar hangen op 60kg x 5 (55kg bodyweight). Ga bij dat gewicht ook niet meer diep genoeg (nog geen paralel), terwijl ik het idee heb dat mijn form tot aan een kilo of 40 wel okayish is.
Weet ook niet of ik high bar of low bar nou fijner vindt, soms zit ie ook ineens low bar terwijl ik high bar aan een rep begon :'). Mijn knieeen komen hoe dan ook voorbij mijn tenen, maar weet niet of het nou broscience is dat dat fout zou zijn.
Ik ga van de week trainen bij een powerlifting georienteerde gym met veel personal trainers, dus ik hoop dat ze me daar wat tips kunnen geven.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:07:07 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150038738
Tenen mogen voorbij de knieën. Moet zelfs anders kun je nooit een fatsoenlijk bar path hebben. Lees het hoofdstuk van de squat in Starting Strength en kijk eens filmpjes van Mark Rippetoe.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:09:37 #54
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150038831
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:57 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Pfff fucking squats. Heb een beetje hetzelfde probleem, al goodmorning ik m niet. Blijf maar hangen op 60kg x 5 (55kg bodyweight). Ga bij dat gewicht ook niet meer diep genoeg (nog geen paralel), terwijl ik het idee heb dat mijn form tot aan een kilo of 40 wel okayish is.
Weet ook niet of ik high bar of low bar nou fijner vindt, soms zit ie ook ineens low bar terwijl ik high bar aan een rep begon :'). Mijn knieeen komen hoe dan ook voorbij mijn tenen, maar weet niet of het nou broscience is dat dat fout zou zijn.
Ik ga van de week trainen bij een powerlifting georienteerde gym met veel personal trainers, dus ik hoop dat ze me daar wat tips kunnen geven.
Knieën voorbij de tenen is niet verkeerd. Tenzij je een wijde powerlifting style squat uitvoert is het bijna een vereiste om de knieën voorbij de tenen te laten gaan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:14:12 #55
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150039022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:02 schreef IrCute het volgende:
Ik kan gvd maar geen goede form krijgen bij het squatten. Ik doe nu steeds bij laatste paar reps een soort van goodmorning squat. Het heeft al beetje geholpen om naar de vloer te kijken en om mijn elbogen langs mijn lichaam te hebben ipv naar achter, maar krijg het nogsteeds niet voorelkaar. Met mijn 35kg squat :')

Heb al verschillende stances geprobeerd, maar lijkt geen verschil te maken. Merk wel dat ik echt flink diep kan squatten, alleen dan die goodmorning als ik omhoog kom, heb spierpijn in mn rug ervan.
Wat mij erg heeft geholpen (eigenlijk bij al mijn lifts) is om steviger te gaan staan/liggen tijdens de set-up.
Voor de squat specifiek kan je erop letten:
-Dat je romp aangespannen is en de valsalva manoeuvre is toegepast.
-Pauze terwijl je in de bodem/parallel hit.
-Borst vooruit en omhoog houden.
-Doen alsof je vanuit de schouders de stang omhoog duwt terwijl je tegelijk vanuit de heup omhoog komt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:20:39 #56
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_150039323
Vandaag:
Squats: 35 kg, inclusief stang dus 15 kg gewichten. (voelde niks in mijn benen, alleen op mijn schouders door de zware stang, volgens mij doe ik iets fout)

Overhead press: 25 kg, inclusief stang dus 5 kg gewichten. bij 10 kg gewichten lukte het niet zo goed (haalde net 4 reps)

Verder nog allerlei andere oefeningen voor borst, biceps en triceps met dumbbells gedaan.
En wat buikspieroefeningen gedaan.
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
pi_150039396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:14 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat mij erg heeft geholpen (eigenlijk bij al mijn lifts) is om steviger te gaan staan/liggen tijdens de set-up.
Voor de squat specifiek kan je erop letten:
-Dat je romp aangespannen is en de valsalva manoeuvre is toegepast.
-Pauze terwijl je in de bodem/parallel hit.
-Borst vooruit en omhoog houden.
-Doen alsof je vanuit de schouders de stang omhoog duwt terwijl je tegelijk vanuit de heup omhoog komt.
Bij de valsalva manouevre, houd je dus je adem in tijdens de hele lift? Want ik doe nu inademen tijdens het naar beneden gaan en uit tijdens naar boven gaan.
pi_150039415
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:57 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Pfff fucking squats. Heb een beetje hetzelfde probleem, al goodmorning ik m niet. Blijf maar hangen op 60kg x 5 (55kg bodyweight). Ga bij dat gewicht ook niet meer diep genoeg (nog geen paralel), terwijl ik het idee heb dat mijn form tot aan een kilo of 40 wel okayish is.
Weet ook niet of ik high bar of low bar nou fijner vindt, soms zit ie ook ineens low bar terwijl ik high bar aan een rep begon :'). Mijn knieeen komen hoe dan ook voorbij mijn tenen, maar weet niet of het nou broscience is dat dat fout zou zijn.
Ik ga van de week trainen bij een powerlifting georienteerde gym met veel personal trainers, dus ik hoop dat ze me daar wat tips kunnen geven.
Je hoeft niet te squatten. Je kan net zo goed de leg press doen als je zo'n hekel hebt aan squatten.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:23:16 #59
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150039433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:20 schreef Spinosaurus het volgende:
Vandaag:
Squats: 35 kg, inclusief stang dus 15 kg gewichten. (voelde niks in mijn benen, alleen op mijn schouders door de zware stang, volgens mij doe ik iets fout)

Overhead press: 25 kg, inclusief stang dus 5 kg gewichten. bij 10 kg gewichten lukte het niet zo goed (haalde net 4 reps)

Verder nog allerlei andere oefeningen voor borst, biceps en triceps met dumbbells gedaan.
En wat buikspieroefeningen gedaan.
Heb je het boek Starting Strength gelezen? Is heel uitgebreid en duidelijk in de uitleg van de grote oefeningen (Squat, Deadlift, Bench Press, OHP en Power Clean). Staat ook in hoe/waar je de stang moet plaatsen op je rug tijdens de squat ;)
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:25:22 #60
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_150039514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:23 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Heb je het boek Starting Strength gelezen? Is heel uitgebreid en duidelijk in de uitleg van de grote oefeningen (Squat, Deadlift, Bench Press, OHP en Power Clean). Staat ook in hoe/waar je de stang moet plaatsen op je rug tijdens de squat ;)
Ik volg het schema met die workouts A en B.
Heb het boek niet, is me wel aangeraden om het te lezen. Tot nu toe heb ik gewoon filmpjes gekeken op YouTube hoe je de oefeningen uitvoert.
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:29:30 #61
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150039701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:22 schreef IrCute het volgende:

[..]

Bij de valsalva manouevre, houd je dus je adem in tijdens de hele lift? Want ik doe nu inademen tijdens het naar beneden gaan en uit tijdens naar boven gaan.
Jup, zet je adem als het ware vast bij de keel. Daardoor krijg je meer lucht en spanning bij de buik/borst waardoor het steviger staat.

Het in- en uit-ademen tijdens de oefening zou ik alleen doen wanneer ik high rep en niet al te zwaar ga. Voor een bodybuilder of fitness kan dit wel werken, maar als je voor kracht/low reps gaat heb je te weinig spanning en stabiliteit om goed kracht te zetten.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:31:34 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150039823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:22 schreef IrCute het volgende:

[..]

Bij de valsalva manouevre, houd je dus je adem in tijdens de hele lift? Want ik doe nu inademen tijdens het naar beneden gaan en uit tijdens naar boven gaan.
Daardoor verlies je spanning in je core en knik je voorover om er een goodmorning van te maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:31:53 #63
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150039835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:25 schreef Spinosaurus het volgende:

[..]

Ik volg het schema met die workouts A en B.
Heb het boek niet, is me wel aangeraden om het te lezen. Tot nu toe heb ik gewoon filmpjes gekeken op YouTube hoe je de oefeningen uitvoert.
[ afbeelding ]
Video's helpen, maar zou je echt aanraden om het boek te lezen. Staat voor elke oefening wel 40/50 pagina's aan informatie in het boek. Dan snap je ook hoe/waarom je iets doet en waar je op moet focussen. Alle grote fouten die gemaakt kunnen worden staan er ook in + hoe je dit moet corrigeren.

Zou het zelfs als een vereiste zien wanneer je alleen traint.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:33:35 #64
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150039910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:25 schreef Spinosaurus het volgende:

[..]

Ik volg het schema met die workouts A en B.
Heb het boek niet, is me wel aangeraden om het te lezen. Tot nu toe heb ik gewoon filmpjes gekeken op YouTube hoe je de oefeningen uitvoert.
[ afbeelding ]
Gauw lezen. Steek je een hoop van op.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:33:48 #65
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_150039920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:31 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Video's helpen, maar zou je echt aanraden om het boek te lezen. Staat voor elke oefening wel 40/50 pagina's aan informatie in het boek. Dan snap je ook hoe/waarom je iets doet en waar je op moet focussen. Alle grote fouten die gemaakt kunnen worden staan er ook in + hoe je dit moet corrigeren.

Zou het zelfs als een vereiste zien wanneer je alleen traint.
Oké, ik ga er maar eens aan beginnen dan. Over het algemeen ga ik wel met vrienden, de een wat meer ervaren dan de ander, maar als nog geen professionals natuurlijk.
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:36:14 #66
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_150040021
Zojuist een pdf bestand van 143 pagina's gedownload lol, is dit hem?
http://www.mediafire.com/download/fmuoizglbmz/Rippetoe+FAQ.pdf
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:44:54 #67
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150040412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:36 schreef Spinosaurus het volgende:
Zojuist een pdf bestand van 143 pagina's gedownload lol, is dit hem?
http://www.mediafire.com/download/fmuoizglbmz/Rippetoe+FAQ.pdf
Nope, dat is een FAQ. Zoek eens op Starting Strength 3rd Edition bij een torrent site.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:57:58 #68
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_150040954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:44 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nope, dat is een FAQ. Zoek eens op Starting Strength 3rd Edition bij een torrent site.
Ah, heb die nu ^O^ thanks
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:12:15 #69
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_150041569
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Daardoor verlies je spanning in je core en knik je voorover om er een goodmorning van te maken.
Dat. En ik raad iedereen die niet zelf gelezen heeft wat een valsalva is zich er in in te lezen. Ik zie nog te vaak mensen met een rood hoofd omhoog komen terwijl je daar die druk van je lucht echt niet nodig hebt. De druk zou onder je middenrif moeten blijven.

Zodra je je adem inhoudt en er druk mee op je hoofd zet heb je grote kans op duizeligheid en zelfs flauwvallen.
pi_150041622
Nu ruim 5 maanden weer aan het trainen geslagen. In 2009/2010 fanatiek getraind, en tijdje geleden weer opgepakt. Nog niet zo verder als de meesten hier, maar het begint weer wat te worden.

Ik wil nu eigenlijk van een 3-day split naar een 4 dagen schema. Zat zelf aan UB/LB te denken. Vind alleen lastig om een schema op te stellen. Hebben jullie toevallig tips voor zulke bruikbare schema's / theorieën hierover, zodat ik eventueel zelf een schema kan samenstellen?
pi_150041623
Oke mn gunz hebben meer volume nodig om verder te groeien. Alleen zie ik nu al lichte stretchmarks over mijn huid verspreid. Als ik ze verder ga pompen heb ik wel sicke gunzzz maar scheuren ze verder door en ben ik fucked als ik een tshirt draag. Whut 2 do?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_150041646
Echte dilemma deze. Fuck man.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:15:24 #73
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_150041691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:13 schreef Levitas het volgende:
Nu ruim 5 maanden weer aan het trainen geslagen. In 2009/2010 fanatiek getraind, en tijdje geleden weer opgepakt. Nog niet zo verder als de meesten hier, maar het begint weer wat te worden.

Ik wil nu eigenlijk van een 3-day split naar een 4 dagen schema. Zat zelf aan UB/LB te denken. Vind alleen lastig om een schema op te stellen. Hebben jullie toevallig tips voor zulke bruikbare schema's / theorieën hierover, zodat ik eventueel zelf een schema kan samenstellen?
Een schema met als doel...?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:16:32 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_150041729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:13 schreef McNulty het volgende:
Oke mn gunz hebben meer volume nodig om verder te groeien. Alleen zie ik nu al lichte stretchmarks over mijn huid verspreid. Als ik ze verder ga pompen heb ik wel sicke gunzzz maar scheuren ze verder door en ben ik fucked als ik een tshirt draag. Whut 2 do?
Zeur je ook zo als je een nagel breekt of wat?
pi_150041754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een schema met als doel...?
Massa. Wil vooral sterker worden op de 'grote 3 of 4' en volume draaien op de overige oefeningen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')