abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:14:37 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148383547
Historici nieuwsgierig naar Openbaarheidsdag

Is dit nou eigenlijk een dag waar de BNWers likkebaardend naar uitkijken, 1939 lijkt me best interessant zo aan het begin van de oorlog... En dingen die 75 jaar geheim moeten blijven zijn vast wel "spannend"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148383565
M'n grammatica, wat doe je :'(

Fix je TT ff.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:22:28 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148383700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:15 schreef Vanillekwark het volgende:
M'n grammatica, wat doe je :'(

Fix je TT ff.
Done
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148383894
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Done
Dank :Y
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 14:11:01 #5
45833 crew  Fogel
pi_148388464
Zouden de schaduwregeringen ook hun archieven openbaren na 75 jaar? ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_148453456
Dat zijn wel zeer interessante jaartallen in ieder geval. Ben benieuwd naar stukken van de historici.
Gino ♥
  donderdag 8 januari 2015 @ 08:46:53 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_148457151
Dit is natuurlijk niks voor BNW, dit zijn natuurlijk 'fake' open stellingen. Valse documenten van een nepregering die niet echt aan het stuur staat. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 13:37:34 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148465387
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:46 schreef SicSicSics het volgende:
Dit is natuurlijk niks voor BNW, dit zijn natuurlijk 'fake' open stellingen. Valse documenten van een nepregering die niet echt aan het stuur staat. ;)
tja dat is waar, maar het kunnen natuurlijk ook "zie je wel ik zei toch dat <x>" documenten zijn. misschien komt er nu wel weer een nieuw deel in de agent orange bernard stripboeken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148496967
watte, zijn er openbaringen aan de gang? waar?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:26:05 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_148498793
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
watte, zijn er openbaringen aan de gang? waar?
Nationaal Archief.

Hier de lijst van stukken die openbaar worden gemaakt:
http://www.gahetna.nl/sit(...)000_per_2015_ead.pdf
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:39:48 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148512223
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nationaal Archief.

Hier de lijst van stukken die openbaar worden gemaakt:
http://www.gahetna.nl/sit(...)000_per_2015_ead.pdf
207 bildeberg *O*
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:41:39 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148512292
2 . 1 9 . 0 4 5 , B I L D E R B E R G C O N F E R E N T I E S
A. Plaatsingslijst I: Periode 1952-1970
A. PLAATSINGSLIJST I: PERIODE 1952-1970
I. Stukken betreffende de plenaire conferenties.
I. STUKKEN BETREFFENDE DE PLENAIRE CONFERENTIES.
22 Dossier "Conference at Williamsburg (Virginia U.S.A.),
20-22 March 1964"
- List, note to participants, invitation of prince Bernhard.
- Working-papers.
- Report and comments.
- Press-release and -clippings.
- Report.
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2015
29 Ingekomen teksten van lezingen, toegestuurd door deelnemers aan conferenties.
1960-1964
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2015
II. Stukken betreffende het Steering Committee.
II. STUKKEN BETREFFENDE HET STEERING COMMITTEE.
67A-70 Stukken uit het jaar
1964
69 Correspondentie met de landen "Austria-Italy".
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2015
70 Correspondentie met de landen "Netherlands-United-States of
America".
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2015

waar kan je die informatie verder vinden?
Dit is goud voor Alex Jones :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148514238
Wow interessant, bedankt voor de post!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 11 januari 2015 @ 10:01:22 #14
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_148560603
Ik ben benieuwd naar de info over de bilderberg conferenties waarvan het bestaan (bijna?) een halve eeuw glashard ontkend is
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  maandag 12 januari 2015 @ 08:07:29 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_148596025
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:01 schreef Dhalsim het volgende:
Ik ben benieuwd naar de info over de bilderberg conferenties waarvan het bestaan (bijna?) een halve eeuw glashard ontkend is
Is dat glashard ontkend? Volgens mij niet hoor. Er is nooit aan de grote klok gehangen dat het er was, maar volgens mij is het niet (en zeker niet 50 jaar lang) glashard ontkend. :)

De agenda's en deelnemerslijsten zijn zelfs openbaar, de vroegere nu ook en de moderne meteen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 12 januari 2015 @ 08:11:53 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_148596061
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_148596226
Ah, 1989. Misschien blijk ik wel een experiment.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 09:24:34 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148596873
637 is ook wel opmerkelijk de beoordeling van een proefschrift die geheim is gehouden voor 25 jaar :o het proefschrift zelf is wel openbaar, daarin concludeert dat schrijver dat vanoldebarnevelt onschuldig was.

http://www.dbnl.org/tekst(...)02poli01_01_0013.php

Het betreft een proefschrift over de rechtzaak tegen oldenbarnevelt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 januari 2015 @ 11:43:42 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148599928
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:01 schreef Dhalsim het volgende:
Ik ben benieuwd naar de info over de bilderberg conferenties waarvan het bestaan (bijna?) een halve eeuw glashard ontkend is
Ontkent? Nee , geheim, ja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148608551
Ben ik de enige die zich afvraagt of dat alle overheidsstukken het archief halen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148608628
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:07 schreef SicSicSics het volgende:
De agenda's en deelnemerslijsten zijn zelfs openbaar, de vroegere nu ook en de moderne meteen.
In 2013 werd de lijst gepubliceerd. Een vrij saai lijstje eerlijk gezegd: veel politici (Rutte), veel mensen van de (investerings)bankenmafia, wat mensen van andere grote bedrijven (Amazon), een paar mensen uit de wetenschap (Robert Dijkgraaf, een bioloog, wat economen) en wat mensen uit het leger.
http://www.telegraph.co.u(...)list-and-agenda.html
Op die pagina staan ook nog wat links naar andere artikeltjes over de Bilderberg-conferenties. Op een van die links delen een paar mensen hun ervaringen met de BIlderberg-conferenties. Zo laat iemand die ze heel erg vaak bijwoonde en die de gasten koos weten dat hij er trots op was dat vaak de toekomstige politieke leider uitnodigden, dat Kohl al begin jaren 80 aangaf dat die muur zou gaan vallen en nog wat meer pikante details.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 17:10:19 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148610040
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In 2013 werd de lijst gepubliceerd. Een vrij saai lijstje eerlijk gezegd: veel politici (Rutte), veel mensen van de (investerings)bankenmafia, wat mensen van andere grote bedrijven (Amazon), een paar mensen uit de wetenschap (Robert Dijkgraaf, een bioloog, wat economen) en wat mensen uit het leger.
http://www.telegraph.co.u(...)list-and-agenda.html
Op die pagina staan ook nog wat links naar andere artikeltjes over de Bilderberg-conferenties. Op een van die links delen een paar mensen hun ervaringen met de BIlderberg-conferenties. Zo laat iemand die ze heel erg vaak bijwoonde en die de gasten koos weten dat hij er trots op was dat vaak de toekomstige politieke leider uitnodigden, dat Kohl al begin jaren 80 aangaf dat die muur zou gaan vallen en nog wat meer pikante details.
Shell voorspelde tot op het jaar nauwkeurig de val van de muur, een slordige 20 jaar voor het gebeurde, op basis van demografische en andere data.
Ze hadden volledig gelijk maar niemand wilde het weten. Het gevaar van inlichtingendiensten die om budgetten en politiek de machthebbers vertellen wat ze willen horen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148610149
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Shell voorspelde tot op het jaar nauwkeurig de val van de muur, een slordige 20 jaar voor het gebeurde, op basis van demografische en andere data.
Ze hadden volledig gelijk maar niemand wilde het weten. Het gevaar van inlichtingendiensten die om budgetten en politiek de machthebbers vertellen wat ze willen horen.
Kan je meer vertellen over hoe Shell dat baseerde op die data? Best interessant dat ze het zo nauwkeurig voorspelden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 17:47:34 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148611282
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan je meer vertellen over hoe Shell dat baseerde op die data? Best interessant dat ze het zo nauwkeurig voorspelden.
Ik weet de details niet, een collega bij Shell vertelde me het. Shell maakte (en maakt) de scenario's omdat ze wat olie aangaand lange termijn denken en in de SU veel olie zat. Ze keken er naar niet vanuit een politieke bril, maar vanuit een economisch/demografisch perspectief.
Shell doet dit nog steeds trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148611439
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet de details niet, een collega bij Shell vertelde me het. Shell maakte de scenario's omdat ze wat olie aangaand lange termijn denken en in de SU veel olie zat. Ze keken er naar niet vanuit een politieke bril, maar vanuit een economisch/demografisch perspectief.
Het zegt iets over het amateurisme binnen de politiek. Logisch ook aangezien het vaak om leken gaat die een belangrijke stempel op het beleid drukken. Ervan uitgaande dat het geen toeval was dat ze zo nauwkeurig voorspelden wanneer die muur zou vallen, dat had dan ook een jaar eerder of later mogen zijn. :)
Ik kan me wel iets voorstellen bij de aanpak waar ze voor kozen om hier een inschatting over te maken maar ik zou graag de fijne details weten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 18:16:24 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148612541
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zegt iets over het amateurisme binnen de politiek. Logisch ook aangezien het vaak om leken gaat die een belangrijke stempel op het beleid drukken. Ervan uitgaande dat het geen toeval was dat ze zo nauwkeurig voorspelden wanneer die muur zou vallen, dat had dan ook een jaar eerder of later mogen zijn. :)
Ik kan me wel iets voorstellen bij de aanpak waar ze voor kozen om hier een inschatting over te maken maar ik zou graag de fijne details weten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenwoordig noemen we het Big Data, nu kunnen we veel meer datagegevens analyseren, veel grotere databanken nemen, en veel complexere en gedetailleerde zaken voorspellen. Maar er waren ook andere toepassingen. Het BKA deed analyses van verschillende databanken die niets met elkaar te maken hadden en wisten zo de RAF op te rollen. Men keek oa naar welke appartementen/ woningen verhuurd waren en cash betaald werden, gekoppeld aan cash betalingen voor nuts bedrijven, gekoppeld aan burgerlijke stand en nog wat van dit soort gegevens. (Studiebeursontvangers, verzekeringsgegevens, pensioengegevens etc etc) zo wist men uit een enorme hoeveelheid data te filteren naar profielen en zo de RAF te arresteren.
Je kan ook de fout maken het met gekleurde data te vullen
Zo werd iedere vietnamees die gedood werd een NVA of Vietkong lid,(want dat doet het goed in een rapport) en het liefst een officier. De RAND cooperation verwerkte deze data (en allerlei andere data) voor inlichtingendiensten en het leger om Het verhaal wil dat toen gevraagd werd een voorspelling te doen wanneer de oorlog gewonnen zou worden. Men ging aan het werk en de datum die er uit kwam lag in het verleden.
Vuilnis erin, vuilnis eruit.
Er zijn mensen die ik ken die al jaren uit een soort van rebel zijn tegen dit soort analyses van ons burgers bv hun AH bonuskaart met wildvreemden ruilen, liefst ook als ze eens op vakantie zijn. Het koopgedrag fluctueert dan nogal. Zo ook voor een abo van een tijdschrift of een enquete online hun naam, adres, etc anders schrijven en het geslacht varieren.
Dit vervuild de data. Hier zijn inmiddels ook veel filtering technieken voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148612656
De bonuskaart ruilen heb ik ook gedaan, bewust om de data te vervuilen. :)
Ook gaf ik voor mijn eigen kaart valse data op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 18:23:42 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148612893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De bonuskaart ruilen heb ik ook gedaan, bewust om de data te vervuilen. :)
Ook gaf ik voor mijn eigen kaart valse data op.
Wat je ook kan doen is niet zozeer data vervuilen, maar manipuleren en zo heel bewust een profiel creeeren wat je wil.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148612933
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is niet zozeer data vervuilen, maar manipuleren en zo heel bewust een profiel creeeren wat je wil.
Het is leuk om daarmee te spelen maar dan moet je toch wel weten hoe ze die data precies willen gebruiken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 12 januari 2015 @ 18:30:04 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148613191
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is leuk om daarmee te spelen maar dan moet je toch wel weten hoe ze die data precies willen gebruiken?
Correct, maar je kan een heel eind komen.
Al Quida terroristen deden dit bijvoorbeeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149364986
Openbaard.
pi_149365078
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:07 schreef Gray het volgende:
Openbaard.
Dat is niet best als je dat hebt :N
pi_149365122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is niet best als je dat hebt :N
Dat is wat we hier zien; inzage tot deze informatie duurt een baard.
pi_149372154
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Historici nieuwsgierig naar Openbaarheidsdag

Is dit nou eigenlijk een dag waar de BNWers likkebaardend naar uitkijken, 1939 lijkt me best interessant zo aan het begin van de oorlog... En dingen die 75 jaar geheim moeten blijven zijn vast wel "spannend"
Jammer dat die termijn zo belachelijk lang is, na minder dan 50 jaar kan je toch ook wel die informatie openbaar maken. Tegen de tijd dat eindelijk eens openbaar gemaakt gaat worden dat de AIVD Pim Fortuyn heeft laten vermoorden omdat ze hem een gevaar voor de staatsveiligheid vond ben ik waarschijnlijk dood.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149372267
Kan de eerste minister trouwens wel al die stukken inzien die nog niet openbaar zijn gemaakt?
Aangezien we nu toch in BNW zitten, geloven jullie dat alles wordt bewaard?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149372742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jammer dat die termijn zo belachelijk lang is, na minder dan 50 jaar kan je toch ook wel die informatie openbaar maken. Tegen de tijd dat eindelijk eens openbaar gemaakt gaat worden dat de AIVD Pim Fortuyn heeft laten vermoorden omdat ze hem een gevaar voor de staatsveiligheid vond ben ik waarschijnlijk dood.
Snap je precies waarom die termijnen zo lang zijn!

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er belastende documenten over de boven-ons-gestelden bekend gaan worden waar zij nog bij leven last van hebben...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149376525
quote:
10s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Snap je precies waarom die termijnen zo lang zijn!

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er belastende documenten over de boven-ons-gestelden bekend gaan worden waar zij nog bij leven last van hebben...
Dan maar hopen dat die mensen niet zo'n groot ego hebben dat ze er wel moeite mee hebben dat het volk het te weten komt als ze eenmaal dood zijn.

In de UK en de USA zijn de termijnen veel korter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149377444
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:01 schreef Dhalsim het volgende:
Ik ben benieuwd naar de info over de bilderberg conferenties waarvan het bestaan (bijna?) een halve eeuw glashard ontkend is
Nee hoor, het was gewoon in t nieuws. De agenda alleen niet.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 09:24:43 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158840407
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 09:29:24 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158840467
BLOK C22078, 2.21.183.30, Collectie 329 W.H. van Helsdingen..............................81
VI. ZAKEN BUITEN NEDERLANDS-INDIË, SURINAME EN DE NEDERLANDSE ANTILLEN..............81

wat zou die buiten die gebieden gedaan hebben?

http://resources.huygens.(...)mata/bwn3/helsdingen

ah blijkbaar:

Stukken betreffende zijn optreden als gevangenisbezoeker van de Reclassering.
1956-1966.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 09:37:59 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158840555
Deze vind ik ook wel vreemd:

B L O K 3 4 6 5 , 3 . 1 2 . 0 7 , A C A D E M I S C H Z I E K E N H U I S T E
L E I D E N , A F D E L I N G I N W E N D I G E G E N E E S K U N D E
4-254 Geneeskundige polikliniek cursus Prof. Rosenstein, (met klappers in de registers).
100 1914-1915, nrs. 1-1.000
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2016
101 1914-1915, nrs. 1.001-2.000
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2016
265-302 Polikliniek Prof. van Leersum cursus.
1907-1926
281 1915, nrs. 1-259
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2016
282 1915, nrs. 260-516
Openbaarheid beperkt tot 1 januari 2016

Ehm waarom zou een cursus interne geneeskunde 100 jaar achter slot en grendel moeten zitten?

Die van leersum was nogal tegen de eerste wereld oorlog misschien heeft dat er mee te maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158842365
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De bonuskaart ruilen heb ik ook gedaan, bewust om de data te vervuilen. :)
Ook gaf ik voor mijn eigen kaart valse data op.
Schijnt dat door bonuskaart te ruilen ze juist meer info over je kunnen bemachtigen omdat het systeem die ruil kan opmerken en vervolgens een koppeling kan maken tussen jou en degene waarmee je die geruild hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_158842619
Is iemand van jullie al bij het nationaal archief geweest om de desbetreffende stukken in te kijken?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:50:20 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:30 schreef vaduz het volgende:
Is iemand van jullie al bij het nationaal archief geweest om de desbetreffende stukken in te kijken?
Natuurlijk niet, het is veel gemakkelijker om onzinstukjes van Natural News en Above top secret te copy pasten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 11:52:14 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158843078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, het is veel gemakkelijker om onzinstukjes van Natural News en Above top secret te copy pasten
Ik ben wel serieus benieuwd naar welke cursus interne geneeskunde 100 jaar geheim moet blijven :D

Het enige wat ik me kan voorstellen dat het met radioactiviteit te maken heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:55:49 #46
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158843147
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is niet zozeer data vervuilen, maar manipuleren en zo heel bewust een profiel creeeren wat je wil.
Klopt!
Zeer eenvoudig uit te voeren door bij sociaal en maatschappelijk wenselijk gedrag je adblockers uit te zetten en trackers toe te staan :)

Het makkelijkste is om bij wenselijk gedrag IE of Edge te gebruiken die cookies onthoud etc. en bij onwenselijk gedrag een browser met diverse plugins.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:56:36 #47
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158843169
Ook weer Bilderberg stukken :D

Zou het soms ook gebeuren dat men per ongeluk de verkeerde geheimhoudingswaarde selecteert en er dus onzin 50 jaar beperkt toegankelijk of geheim is :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:01:50 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843302
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben wel serieus benieuwd naar welke cursus interne geneeskunde 100 jaar geheim moet blijven :D

Het enige wat ik me kan voorstellen dat het met radioactiviteit te maken heeft.
In 1915 waren negatieve effecten van radioactiviteit of ioniserende straling nauwelijks tot niet bekend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 12:03:35 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158843332
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In 1915 waren negatieve effecten van radioactiviteit of ioniserende straling nauwelijks tot niet bekend.
Daarom :) Het enige wat ik kan vinden over die 2 profs is dat die van leersum heel erg kritisch was over het lijden dat de eerste wereldoorlog veroorzaakte, misschien heeft hij college gegeven over oorlogsslachtoffers en zijn daarin wat geheime methoden blootgesteld..

Ik ben gewoon benieuwd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:07:31 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843404
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daarom :) Het enige wat ik kan vinden over die 2 profs is dat die van leersum heel erg kritisch was over het lijden dat de eerste wereldoorlog veroorzaakte, misschien heeft hij college gegeven over oorlogsslachtoffers en zijn daarin wat geheime methoden blootgesteld..

Ik ben gewoon benieuwd.
Van Leersum was niet bezig met radioactiviteit, maar met pharmacologie en oa vitamines
http://www.gewina-studium.nl/articles/10.18352/studium.9279/
Snap niet waarom je radioactiviteit er bij haalt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158843439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Klopt!
Zeer eenvoudig uit te voeren door bij sociaal en maatschappelijk wenselijk gedrag je adblockers uit te zetten en trackers toe te staan :)

Het makkelijkste is om bij wenselijk gedrag IE of Edge te gebruiken die cookies onthoud etc. en bij onwenselijk gedrag een browser met diverse plugins.
Dat heeft weinig zin want websites registreren nog altijd dat je op hun pagina bent geweest, en dat is dan weer te koppelen aan de data die verkregen is via je browsergedrag zonder blockers.
Je zult een aantal stappen meer moeten nemen om zogenaamd sociaal ongewenst gedrag onzichtbaar te maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 12:09:07 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158843444
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van Leersum was niet bezig met radioactiviteit, maar met pharmacologie en oa vitamines
http://www.gewina-studium.nl/articles/10.18352/studium.9279/
Snap niet waarom je radioactiviteit er bij haalt.
Omdat dat één van de weinige dingen aan interne geneeskunde is die ik me kan voorstellen dat geheim zouden moeten zijn. En omdat ik vlak daarvoor las over die ad-hoc uranium opslag (die ook in die pdf staan) verder heb ik dus geen idee ik geef alleen aan dat ik benieuwd ernaar ben.

Zijn werk aan de gunstige effecten van vitaminen lijkt me niet geheimhoudingswaardig en sterker nog het is gewoon bekend dus lijkt me niet dat die cursus over vitaminen gaat. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat er patienten in de cursus besproken worden die niet openbaar gemaakt mogen worden (er van uitgaande dat het 1ste wereldoorlog slachtoffers zijn)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:12:06 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843510
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat dat één van de weinige dingen aan interne geneeskunde is die ik me kan voorstellen dat geheim zouden moeten zijn. En omdat ik vlak daarvoor las over die ad-hoc uranium opslag (die ook in die pdf staan) verder heb ik dus geen idee ik geef alleen aan dat ik benieuwd ernaar ben.

Zijn werk aan de gunstige effecten van vitaminen lijkt me niet geheimhoudingswaardig en sterker nog het is gewoon bekend dus lijkt me niet dat die cursus over vitaminen gaat.
Er was toen zo weinig bekend over radioactiviteit dat men geen idee had dat het geheim gehouden zou moeten worden. Als het al over wapens zou gaan dan eerder over biologische en chemische wapens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 12:14:54 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158843578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er was toen zo weinig bekend over radioactiviteit dat men geen idee had dat het geheim gehouden zou moeten worden. Als het al over wapens zou gaan dan eerder over biologische en chemische wapens
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het in de richting van de WOI gaat maar ik heb geen idee. Blijf het wonderlijk vinden dat er een cursus interne geneeskunde onder geheimhouding valt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:15:43 #55
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158843604
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Shell voorspelde tot op het jaar nauwkeurig de val van de muur, een slordige 20 jaar voor het gebeurde, op basis van demografische en andere data.
Ze hadden volledig gelijk maar niemand wilde het weten. Het gevaar van inlichtingendiensten die om budgetten en politiek de machthebbers vertellen wat ze willen horen.
Dat is best knap wanneer je bedenkt dat de Val zelf een compleet fuckup was van een paar grenswachters. Het was niet vooropgezet. De muur Viel, en daarna pas werd het zogenaamd ''als officiele daad'' bekend gemaakt.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:20:53 #56
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_158843708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin want websites registreren nog altijd dat je op hun pagina bent geweest, en dat is dan weer te koppelen aan de data die verkregen is via je browsergedrag zonder blockers.
Je zult een aantal stappen meer moeten nemen om zogenaamd sociaal ongewenst gedrag onzichtbaar te maken.
Als ik een website bezoek met firefox adblockers en na het sluiten mijn cookies verwijder dan kan een nieuwe sessie in IE niet zien wat mijn browse gedrag in firefox is geweest. Ook mijn browser ID is anders als ik vervolgens met IE ga browsen.

Als ik vervolgens in IE geen maatregelen neem dan ziet de website die ik in IE bezoek WEL mijn browse gedrag van mijn IE activiteiten = mijn maatschappelijk wenselijke gedrag.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:21:16 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843718
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:15 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is best knap wanneer je bedenkt dat de Val zelf een compleet fuckup was van een paar grenswachters. Het was niet vooropgezet. De muur Viel, en daarna pas werd het zogenaamd ''als officiele daad'' bekend gemaakt.
Als je even verder kijkt dan gebeurde er het volgende.
De Olieprijs op de wereldmarkt was zo laag dat het beneden de (stijgende) productiekosten van de sovjets kwam. Hierdoor kwam de SU in ernstige financiële problemen want olie was (en is) een van de weinige export artikelen die ze hebben. De SU kon de militaire aanwezigheid in het Oostblok niet meer betalen en de Oostbloklanden financieel niet meer ondersteunen. Ze zeiden tegen de landen in Oost-Europa, hou je eigen broek maar op. Dit was de eigenlijke reden waarom de regimes vielen. Men was failliet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:22:10 #58
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158843738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je even verder kijkt dan gebeurde er het volgende.
De Olieprijs op de wereldmarkt was zo laag dat het beneden de (stijgende) productiekosten van de sovjets kwam. Hierdoor kwam de SU in ernstige financiële problemen want olie was (en is) een van de weinige export artikelen die ze hebben. De SU kon de militaire aanwezigheid in het Oostblok niet meer betalen en de Oostbloklanden financieel niet meer ondersteunen. Ze zeiden tegen de landen in Oost-Europa, hou je eigen broek maar op. Dit was de eigenlijke reden waarom de regimes vielen. Men was failliet.
Dat gebeurde er toevallig naast. Maar dat is niet de oorzaak van de val.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:22:22 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843743
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het in de richting van de WOI gaat maar ik heb geen idee. Blijf het wonderlijk vinden dat er een cursus interne geneeskunde onder geheimhouding valt.
Ik denk eerlijk gezegd dat als je de cursus leest je nog steeds niet snapt waarom het geheim moest zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:22:38 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158843748
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat gebeurde er toevallig naast. Maar dat is niet de oorzaak van de val.
:') :') :') :') :') :')


Dat is zoiets als beweren dat de eerste wereldoorlog ontstond door de aanslag in Sarajevo en niet door het terugtrekkende Ottomaanse rijk in de Balkan en de ambities van Oostenrijk en Rusland in de Balkan en de wil van de Russen een warme haven te hebben in de middellandse zee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:38:47 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_158844072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :')

Dat is zoiets als beweren dat de eerste wereldoorlog ontstond door de aanslag in Sarajevo en niet door het terugtrekkende Ottomaanse rijk in de Balkan en de ambities van Oostenrijk en Rusland in de Balkan en de wil van de Russen een warme haven te hebben in de middellandse zee
WW1 kwam doorDe langlopende oorzaak van de oorlog was de imperialistische buitenlandse politiek van de grootmachten van Europa.en grote samenhang van omstandigheden, waaronder de aanslag op franz ferdinand zo'n beetje de druppel was, Het resulteerde in een Habsburgs ultimatum aan het Koninkrijk Servië. daarna werkte het als een sneeuwbal effect en kozen grootmachten partij en de rest is geschiedenis.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:48:53 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158844256
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

WW1 kwam doorDe langlopende oorzaak van de oorlog was de imperialistische buitenlandse politiek van de grootmachten van Europa.en grote samenhang van omstandigheden, waaronder de aanslag op franz ferdinand zo'n beetje de druppel was, Het resulteerde in een Habsburgs ultimatum aan het Koninkrijk Servië. daarna werkte het als een sneeuwbal effect en kozen grootmachten partij en de rest is geschiedenis.
En zo kwam de val van de muur en het uiteenvallen van de SU en het oostblok door het failliet gaan van de economie in Oosteuropa.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158845816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als ik een website bezoek met firefox adblockers en na het sluiten mijn cookies verwijder dan kan een nieuwe sessie in IE niet zien wat mijn browse gedrag in firefox is geweest. Ook mijn browser ID is anders als ik vervolgens met IE ga browsen.
Klopt, maar dat is de ene zijde van het verhaal.
Behalve tracking cookies en dergelijke verspreiden beide browsers ook je ip-adres en identiteit van je pc. En die worden opgepikt door de sites die je bezoekt en kunnen worden gekoppeld aan de analytics van bijv. Google die naast je ip-adres en pc-identiteit ook de gegevens heeft die via google analytics van veel sites is vergaard.

Dat kun je weer voorkomen door bijv. gebruik te maken van VPN, TOR of Vuvuzela.
Die laatste ken ik nog niet echt, maar die lost het probleem op waarmee TOR te kraken is door datapakketten te verpakken in identieke containers en die te koppelen aan andere containers waarin onzin zit en door elkaar te husselen in een soort tombola, zodat iemand die het verkeer in die tombola volgt op vrijwel geen enkele wijze kan achterhalen welk datapakket voor wie is bedoeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 16:08:56 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158849389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat als je de cursus leest je nog steeds niet snapt waarom het geheim moest zijn
Grote kans van
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158849499
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben wel serieus benieuwd naar welke cursus interne geneeskunde 100 jaar geheim moet blijven :D

Het enige wat ik me kan voorstellen dat het met radioactiviteit te maken heeft.
100 jaar? :?
Het was pas in de jaren 30 dat er concrete plannen kwamen om de nucleaire bom te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ja, bij interne geneeskunde denk ook ik snel aan nucleair.
Anderzijds werd in 1913 al voorgesteld dat een nucleaire kettingreactie mogelijk zou zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_chain_reaction#History
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 16:14:40 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158849546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

100 jaar? :?
Het was pas in de jaren 30 dat er concrete plannen kwamen om de nucleaire bom te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ja, bij interne geneeskunde denk ook ik snel aan nucleair.
Wie heeft het nou weer over bommen. Ik dacht meer aan vervelende effecten van...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158849620
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wie heeft het nou weer over bommen. Ik dacht meer aan vervelende effecten van...
Met die bommen begon de extreme geheimhouding. Wat wou je voor die tijd doen? Iemand radio-actief vergiftigen? Waarom zou je dat geheim willen houden terwijl er al heel erg veel manieren waren waarmee je iemand kon vermoorden? Als ze op dat moment konden voorzien dat dit zou leiden tot dergelijke millitaire toepassingen (isotopen + nucleaire kettingreactie => bommen) dan kan ik me voorstellen dat je het geheim wil houden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 16:19:55 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158849690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met die bommen begon de extreme geheimhouding. Wat wou je voor die tijd doen? Iemand radio-actief vergiftigen? Waarom zou je dat geheim willen houden terwijl er al heel erg veel manieren waren waarmee je iemand kon vermoorden?
Misschien kwamen er gewonden binnen uit de WOI met symptomen die toewijsbaar waren aan radioactiviteit (of chemische wapens) en wilden men die methoden geheim houden.

Misschien zijn er wel (krijgs)gevangenen oid behandeld in leiden en werden die tijdens die cursus behandeld...

Ik weet het niet :D misschien moeten we die cursus opvragen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158849694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat als je de cursus leest je nog steeds niet snapt waarom het geheim moest zijn
Dat zou best kunnen. Of misschien hadden ze kennis verkregen via lugubere experimenten en werd hier in die cursus melding van gemaakt? Dat zou me niet verbazen, we weten allemaal wat de Duitsers en de Americanen voor experimenten hebben uitgevoerd bij hun eigen bevolking (Americanen) en andere bevolkingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158849725
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Misschien kwamen er gewonden binnen uit de WOI met symptomen die toewijsbaar waren aan radioactiviteit (of chemische wapens) en wilden men die methoden geheim houden.

Misschien zijn er wel (krijgs)gevangenen oid behandeld in leiden en werden die tijdens die cursus behandeld...
Dat sluit aardig aan bij de theorie in mijn laatste reactie: politieke geheimpjes die gevoelig liggen.

quote:
Ik weet het niet :D misschien moeten we die cursus opvragen.
Goed plan. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158849879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is de ene zijde van het verhaal.
Behalve tracking cookies en dergelijke verspreiden beide browsers ook je ip-adres en identiteit van je pc. En die worden opgepikt door de sites die je bezoekt en kunnen worden gekoppeld aan de analytics van bijv. Google die naast je ip-adres en pc-identiteit ook de gegevens heeft die via google analytics van veel sites is vergaard.

Dat kun je weer voorkomen door bijv. gebruik te maken van VPN, TOR of Vuvuzela.
Die laatste ken ik nog niet echt, maar die lost het probleem op waarmee TOR te kraken is door datapakketten te verpakken in identieke containers en die te koppelen aan andere containers waarin onzin zit en door elkaar te husselen in een soort tombola, zodat iemand die het verkeer in die tombola volgt op vrijwel geen enkele wijze kan achterhalen welk datapakket voor wie is bedoeld.
Ik maak me geen illusie dat mijn PC helemaal niet getrackt kan worden op de manier waarop ik surf maar het simpele feit dat ze veel trackers gebruiken geeft aan dat ze het zonder trackers minder goed kunnen volgen dan met trackers. Dat het iets helpt is beter dan niets, daarnaast surf je ook veel aangenamer als je je browser een beetje dichttimmert.
Aan TOR en zo begin ik in principe niet voor het gewone surfen, dat gaat veel te traag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158849895
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Misschien kwamen er gewonden binnen uit de WOI met symptomen die toewijsbaar waren aan radioactiviteit (of chemische wapens) en wilden men die methoden geheim houden.

Chemische wapens werden veelvuldig gebruikt in die oorlog.
Dus zou best kunnen dat het daarmee te maken heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 24 oktober 2018 @ 15:45:18 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182714733
Zie dat ik 2017 en 2018 gemist heb bij deze:

http://www.gahetna.nl/sit(...)aar_2017_ead_def.pdf
http://www.gahetna.nl/sit(...)aarheidsdag_2018.pdf

Over een paar maanden 2019
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 oktober 2018 @ 16:24:37 #74
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182715581
Nice! Ga ik later even lezen :)
A child is born with no state of mind.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 11:11:25 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184156911
Openbaringsdag komt er weer aan.... leuke jaren

voor de 75 jaar oude stukken het jaar '43
voor de 25 jaar oude stukken het jaar '93

zitten we dan eigenlijk al rond het sebrenica gebeuren, ohnee dat is 2 jaar later...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 16:35:54 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184321470
Het was dit jaar al een weekje eerder :D

https://www.nationaalarch(...)penbaarheidsdag-2019
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 januari 2019 @ 10:47:05 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184451197
Goed, dit topic loopt nu al 4 jaar, is er nu al een complotdenker de archieven gaan bekijken wat er zo geheim was aan de geheimen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 11:23:08 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184451709
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, dit topic loopt nu al 4 jaar, is er nu al een complotdenker de archieven gaan bekijken wat er zo geheim was aan de geheimen?
Daar hoopte ik eigenlijk op dat iemand erin zou duiken maar blijkbaar zijn daadwerkelijke geheimen niet zo boeiend :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:25:39 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184451747
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar hoopte ik eigenlijk op dat iemand erin zou duiken maar blijkbaar zijn daadwerkelijke geheimen niet zo boeiend :P
Copy pasten vanaf de zolderkamer is blijkbaar voldoende. Daadwerkelijk in archieven duiken klinkt teveel naar wetenschap en objectieve waarheidsvinding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:26:16 #80
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184451756
Beetje BNW-er snapt natuurlijk ook wel dat de eckte eckte geheimen daar echt niet tussen staan en dat dus verspilde moeite zou zijn.
And so is the past
  donderdag 17 januari 2019 @ 11:28:22 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184451797
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Beetje BNW-er snapt natuurlijk ook wel dat de eckte eckte geheimen daar echt niet tussen staan en dat dus verspilde moeite zou zijn.
Ja, de eckte staan zeker op Natural News tussen alle advertenties voor vitaminepillen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 11:28:36 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184451798
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Beetje BNW-er snapt natuurlijk ook wel dat de eckte eckte geheimen daar echt niet tussen staan en dat dus verspilde moeite zou zijn.
Dat is natuurlijk het beste BNW argument.. trouwens zou het wel leuk zijn om in kaart te brengen welke dingen geheim gehouden worden... dat kan patronen blootleggen

Maar om dat grondig te doen ontbreekt mij tijd en geld. Denk ook niet dat je voor zulk onderzoek makkelijk funding krijgt :D Zouden buitenlandse mogendheden eigenlijk ook dit soort archief openingen gebruiken voor retrospectieve intelligence?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184461519
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is niet zozeer data vervuilen, maar manipuleren en zo heel bewust een profiel creeeren wat je wil.
Vrij eenvoudig door bijv. een browser zonder blokkeringen te gebruiken,een e-mail wat eenvoudig aan jouw te linken valt en een social media account te gebruiken waarmee je enkel sociaal wenselijk gedrag uitvoert. Dan nog even een bonuskaart voor de gezonde boodschappen en de kans is groot dat je dit in de nabije toekomst een lagere verzekeringspremie kan opleveren.

Het probleem is alleen... wat vandaag sociaal wenselijk is kan morgen het tegenovergestelde zijn ;)
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 13:33:27 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207389552
Wanneer komt de lijst van dit jaar?

Toch wel leuk we zitten inmiddels 75 jaar van 1947 af zouden er nog wat koude oorlog dingen naar boven komen en is dat ook niet rondom de politionele acties of waren die later?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 14:31:22 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207390202
quote:
88s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Wanneer komt de lijst van dit jaar?

Toch wel leuk we zitten inmiddels 75 jaar van 1947 af zouden er nog wat koude oorlog dingen naar boven komen en is dat ook niet rondom de politionele acties of waren die later?
Morgen dus: https://www.nationaalarch(...)penbaarheidsdag-2023

:o Inventaris 2.19.077.02, Christelijke Bond van Schoenwinkeliers in Nederland...

daar moeten we eens induiken ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 02-01-2023 14:38:50 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 16:51:04 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207432141
Dit jaar dus de schatkaart :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 11:18:56 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211889608
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 11:22:04 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211889648
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:32:02 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211900686
https://www.open-overheid(...)penbaarheidsdag-2024

https://www.nationaalarch(...)penbaarheidsdag-2024

quote:
Op dinsdag 2 januari 2024 viert het Nationaal Archief de jaarlijkse Openbaarheidsdag. Met het nieuwe kalenderjaar worden weer tienduizenden archiefstukken openbaar, die tot dan toe alleen onder voorwaarden in te zien waren. U bent van harte uitgenodigd om onderzoek te komen doen in de vrijgekomen stukken.

Tweede Wereldoorlog en de nasleep daarvan
Ook dit jaar wordt opnieuw veel materiaal over de Tweede Wereldoorlog en zijn nasleep openbaar. Niet alleen over de spannende geschiedenissen van zogeheten Engelandvaarders en hun spionageactiviteiten; maar we krijgen ook wat meer inzicht in ingewikkelde vragen over het terughalen van Nederlanders, vaak Joden, naar Nederland vanuit heel Europa. Wie krijgt er voorrang en wie betaalt de reis?

Black Tulip
Na de oorlog begint de Nederlandse regering Operatie Black Tulip. De bedoeling is om alle inwoners met een Duitse nationaliteit uit te zetten naar Duitsland. Hiervoor wordt onder andere interneringskamp Mariënbosch bij Nijmegen door de Vreemdelingendienst opgezet. Documenten over het inrichten hiervan zijn nu voor iedereen in te zien, net als twee Duitse brieven die ene ‘Walli’ vanuit het kamp schreef aan haar geliefde.

Japanse oorlogsmisdadigers
Dit jaar vallen er ook weer een aantal dossiers vrij die iets laten zien van de misdaden die door de Japanse bezetter in 1942-1945 zijn gepleegd in het toenmalige Nederlands-Indië. Ook komen er dossiers vrij over hun berechting. Een onderzoek gaat over de verantwoordelijken voor een aantal bordelen in Semarang waarin Nederlandse vrouwen werden gedwongen tot prostitutie.

Dekolonisatieoorlog
Over het optreden van Nederlanders en het Nederlandse leger tijdens de dekolonisatieoorlog in Indonesië komt jaarlijks meer informatie beschikbaar. Dit jaar onder andere een bijzonder gruwelijk verhaal over een transport van Indonesische krijgsgevangenen in 1948. In afgesloten goederenwagons worden zij vanuit het dorp Bondowoso in het oosten van Java vervoerd naar Surabaya. 46 van de 100 Indonesiërs overleven de helse tocht niet. Deze dramatische ‘Bondowoso-affaire’ leidt tot grote (internationale) verontwaardiging.

Koningshuis
In 1948 doet koningin Wilhelmina na 50 jaar afstand van de troon. De plechtigheden rondom de inhuldiging van Juliana worden minutieus voorbereid; het archief van het Kabinet der Koningin is daar de stille getuige van. En nu is voor iedereen te volgen hoe de beroemde woorden “Wie ben ik, dat ik dit doen mag?” tot stand zijn gekomen.

Ministerraad
Net als elk jaar worden ook nu weer ministerraadnotulen vrij opvraagbaar. Dit keer van het jaar 1998. Een beschrijving van de belangrijkste stukken volgt nog. Houdt hiervoor de pagina selectie onderwerpen openbaarheidsdag 2024 in de gaten.

Overig
Verder nog een interessant inkijkje in de internationale diplomatie rondom het uitnodigen van de onlangs overleden toenmalige Amerikaanse Nationale Veiligheidsadviseur Henry Kissinger op de Bilderberg conferentie in Zweden in 1973. De Zweedse regering steekt hier een stokje voor, vanwege de grote bezwaren die zij had tegen het optreden van Amerika in Vietnam.

En u kunt alles te weten komen over een in 1953 door TNO ingestelde commissie voor het verrichten van onderzoek met betrekking tot de bereiding van volvette Goudse boerenkaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:38:37 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211900712
Wel bijzonder om te lezen allerlei stukken over de zuivering van ambtenaren en zuivering van omroepmensen, om dus de duitse sympatisanten te verwijderen.

quote:
Inventaris 2.04.67, Ministerie van Binnenlandse Zaken: Zuivering van 6 Extracten Openbaar 2024 Openbaar2024 Ambtenaren en de Nederlandse Orden.................................................................115 A Zuivering van ambtenaren.........................................................................................................115 1 Ministerie van Binnenlandse Zaken, Afdeling Binnenlands Bestuur, Bureau Zuivering en Rechtsherstel............................................................................................................................................115 1.1 Stukken van algemene aard...........................................................................................................115 1.2 Stukken betreffende bijzondere onderwerpen............................................................................115 1.2.1 Organisatie en personeel.......................................................................................................115 1.2.2 Taakuitvoering.......................................................................................................................115 1.2.2.1 Beleid en uitvoering zuiveringsmaatregelen (gezamenlijk).........................................115 1.2.2.3 Herstel van rechten en revisie.......................................................................................115 2 Commissie van Advies Zuiveringsbesluit 1945.....................................................................................116 2.1 Stukken van algemene aard..........................................................................................................116 5 Zuiveringscommissies...........................................................................................................................116 5.2 Adviescommissie voor de zuivering van het personeel van de voormalige NAD (secretaris J. Vel) .............................................................................................................................................................116 Inventaris 2.04.72, Commissie voor de Zuivering van Radio-omroeppersoneel, Radio-omroep Herrijzend Nederland, Stichting Radio-Nederland in de Overgangstijd en de Regeringscommissaris voor het Radiowezen .....................117 Commissie voor de Zuivering van het Radio-Omroeppersoneel.................................................117
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:43:22 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211900727
Stukken van de commissie ad hoc scheepsreactor over de mogelijkheid tot het voortstuwen van schepen dmv kernenergie :)

quote:
Inventaris 2.14.24, Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen: Centrale Raad voor de Kernenergie..............................................................................................783 ARCHIEF VAN DE CENTRALE RAAD VOOR DE KERNENERGIE, 1963-1973....................................783 B STUKKEN VAN BIJZONDERE AARD......................................................................................................783 Stukken betreffende de taak.............................................................................................................783 DOCUMENTATIE...........................................................................................................................784 IAEA..........................................................................................................................................784 ARCHIEF VAN DE COMMISSIE AD HOC SCHEEPSREACTOR (C.S.R.), 1965-1971..........................785 B STUKKEN VAN BIJZONDERE AARD......................................................................................................785 Stukken betreffende het organisme.................................................................................................785
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:44:21 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211900730
De boven al genoemde stukken van de commissie boerenkaas :D

quote:
Inventaris 2.14.36.32, Nederlandse Organisatie voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek (TNO): Commissie Boerenkaas.................801 A. Vergaderingen..........................................................................................................................801 B. Materiële en personele voorzieningen....................................................................................802 C. Werkzaamheden......................................................................................................................803
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:47:02 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211900739
Het grote schoenencomplot van 1973

quote:
Stukken betreffende klachten over oneerlijke concurrentie in de schoenhandel. 1973
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:50:59 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211900753
Grappig er zijn ook stukken van de Opa van Thierry Baudet openbaar gemaakt

https://nl.wikipedia.org/wiki/Henri_Baudet

quote:
A E.H.P. (HAN) BAUDET (1919-1998) EN ECHTGENOTE S.B.J. GEB. GOVERTS (*1924) A.2 Functies en betrekkingen A.2 FUNCTIES EN BETREKKINGEN A.2.5 Hoogleraar Economische en Sociale Geschiedenis te Groningen (1956-1984) A.2.5 HOOGLERAAR ECONOMISCHE EN SOCIALE GESCHIEDENIS TE GRONINGEN (1956-1984) De faculteit Economische en Sociale Geschiedenis in Groningen herdrukte ook na het afscheid van Baudet college- en cursusmateriaal van zijn hand of correspondeerde daarover in periodieke ciruclaires. 105-117 Correspondentie met en over kandidaten en (potentiële) promovendi en/of stukken betreffende hun (promotie-)onderzoeken. 1961-1977 111 Holthoon, F.L. van, 1964-1973 A.5 Correspondentie A.5 CORRESPONDENTIE 303-357 'Sommige brieven', chronologisch op kalenderjaar opgelegde correspondentie. 1938-1998 Zie de bijlage met alfabetische naamlijst van correspondenten 332 1973
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211923738
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Daar hoopte ik eigenlijk op dat iemand erin zou duiken maar blijkbaar zijn daadwerkelijke geheimen niet zo boeiend :P
Yep, als het niet op feestboek staat is het niet interessant meer voor de BNW'er.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 20:58:19 #96
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211930133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Yep, als het niet op feestboek staat is het niet interessant meer voor de BNW'er.
Maar maar maar..... Ik heb geen feestboek :'(
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')