abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 20:27:26 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147956850
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

En in een record tijd zijn we in een nieuw topic beland ! :P

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...

heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...





ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?

Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....


das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.

Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word :') )

deze dus ook maar:

en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).

En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:


Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten :(

Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld ;)
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:43 schreef Sounddragon het volgende:


Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn _O_
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 20:28:44 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Knikkerking donderdag 25 december 2014 @ 20:45:27 #3
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147957315
Wow, dat vorige topic ging écht snel he :D

Ik verwacht een dezer dagen nog wat blauw spul:

GFF22a Lamellen freesmachine


GKT55ce Invalzaag


4 stuks L-boxx type 102


Daarna staat alleen nog een mooie draaibank op het programma. Maar dat zal pas iets van medio 2015 ofzo worden. Zo, nu weer snel verder met Home Alone kijken voor de 44ste keer 8)7
pi_147957407
Ik wacht nog altijd op het bericht van jou dat je een klussenbedrijf gaat beginnen ofzo....
pi_147957544
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:45 schreef Atmoz het volgende:
Wow, dat vorige topic ging écht snel he :D

Ik verwacht een dezer dagen nog wat blauw spul:

GFF22a Lamellen freesmachine
[ afbeelding ]

GKT55ce Invalzaag
[ afbeelding ]

4 stuks L-boxx type 102
[ afbeelding ]

Daarna staat alleen nog een mooie draaibank op het programma. Maar dat zal pas iets van medio 2015 ofzo worden. Zo, nu weer snel verder met Home Alone kijken voor de 44ste keer 8)7
Draaibank wil ik hier ook nog, eventueel nog een freesmachine :D
Maar dat is hier ook nog verre toekomstmuziek.
  Knikkerking donderdag 25 december 2014 @ 20:57:14 #6
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147957607
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik wacht nog altijd op het bericht van jou dat je een klussenbedrijf gaat beginnen ofzo....
Nou, ik zal je eerlijk zeggen: dat zou ik best willen ^O^
Als ik daar de tijd voor had ging dat ook gebeuren denk ik.

Voor nu is het puur om lekker mee te kunnen klussen/hobbyen, maar wel met een knipoog naar de toekomst. Als straks m'n bedrijf wordt verkocht, en ik ga het wat rustiger aan doen, dan ga ik erna zeker helemaal stilzitten :Y) :)
pi_147957612
Wanneer je een draaibank koopt, kies dan voor een engelse of ander degelijk zwaar merk. Geen chinees of ander goedkoop model.
Liever een van 40 jaar oud dan een nieuwe met speling
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking donderdag 25 december 2014 @ 21:00:43 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147957684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:54 schreef terrastegel het volgende:

Draaibank wil ik hier ook nog, eventueel nog een freesmachine :D
Maar dat is hier ook nog verre toekomstmuziek.
Frees is echt handig om te hebben. Ik gebruik hem niet dagelijks, maar soms kun je écht niet anders. En draaibank... Tja, daar heb ik me nog niet in verdiept. Die koop je ook niet zomaar natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef densmee het volgende:
Wanneer je een draaibank koopt, kies dan voor een engelse of ander degelijk zwaar merk. Geen chinees of ander goedkoop model.
Liever een van 40 jaar oud dan een nieuwe met speling
Precies! Wil wel iets fatsoenlijks. Maar zoals hierboven al gezegd: ik weet er nog te weinig vanaf om er nu al een te kopen. Eerst nog zeer goed inlezen en rondvragen. Maar hij komt er zeker :7
pi_147957771
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef densmee het volgende:
Liever een van 40 jaar oud dan een nieuwe met speling
Dit, die oude machines zijn vaak nog heel degelijk.
Ik kan misschien van iemand een oude kolomboormachine overnemen, oerdegelijk, stevig en zo goed als spelingsvrij *O*
  Knikkerking donderdag 25 december 2014 @ 21:10:30 #10
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147957922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:04 schreef terrastegel het volgende:

Dit, die oude machines zijn vaak nog heel degelijk.
Ik kan misschien van iemand een oude kolomboormachine overnemen, oerdegelijk, stevig en zo goed als spelingsvrij *O*
:Y
Heb zelf ook een vrij oude kolomboormachine. Wel beter dan alles wat er nu verkocht wordt onder de 2K 8-)
Soms kun je dus idd gewoon beter oude "troep" kopen. Ziet er alleen niet altijd even mooi uit, maar het idee dat het über goed spul is, is voor mij ook al goed :9
pi_147958118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef densmee het volgende:
Wanneer je een draaibank koopt, kies dan voor een engelse of ander degelijk zwaar merk. Geen chinees of ander goedkoop model.
Liever een van 40 jaar oud dan een nieuwe met speling
:{w help elkaar, koop Nederlandsche waar w/
AI Hembrug draaibanken, dat was goed spul :9~
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 21:35:17 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147958564
Zojuist besteld O+
Verzendkosten naar NL zouden ¤40 bedragen (tafel en zaag worden los verstuurd en kost dan ¤20 per pakket, gelukkig heeft derLudolf familie in Deutschland) Hoop dat ik hem voor het eind van de vakantie nog heb.

http://shop.volz-werkzeuge.de/artikel.php?artnr=0615990FV8
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147958643
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:{w help elkaar, koop Nederlandsche waar w/
AI Hembrug draaibanken, dat was goed spul :9~
Uiteraard zaans kan alleen maar goed zijn.
  Knikkerking donderdag 25 december 2014 @ 21:39:25 #14
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147958681
quote:
17s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Zojuist besteld O+
Verzendkosten naar NL zouden ¤40 bedragen (tafel en zaag worden los verstuurd en kost dan ¤20 per pakket, gelukkig heeft derLudolf familie in Deutschland) Hoop dat ik hem voor het eind van de vakantie nog heb.

http://shop.volz-werkzeuge.de/artikel.php?artnr=0615990FV8
Vet! Heel mooi ding, die moet er ook nog eens komen. Vorig jaar nog een Metabo gekocht, dus kan niet nu alweer een andere kopen... Tenzij... O-) iemand afkortzaag kopen? :P

Anyway: mooi apparaat ^O^
pi_147959951
Atmoz: lamellenfreesmachine... wat kun je er mee? Het enige wat ik kan bedenken, wat ook stom klinkt, de lamellen van je luxalex op maat frezen?

Een draaibank en freesbank staan ook op mijn lijstje, moet er wel plek en geld voor hebben. Ben gediplomeerde instrumentenmaker, heb geleerd om met precisie van 0.001 mm te draaien of frezen, wel conventioneel he, dus niet met behulp van computers.
pi_147959978
Haha. Paar dagen geleden las ik dat Atmoz zich nog eens moest verdiepen in een invalzaag. En nu issie al praktisch onderweg. Je laat er geen gras over groeien :P
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 22:19:44 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147960050
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:39 schreef Atmoz het volgende:

[..]

iemand afkortzaag kopen? :P
Dat heb ik zojuist gedaan :+ Bestel maar gewoon, je wint toch alleen? Dan mag mevrouw Atmoz d'r niets van zeggen en moeten haar nieuwe laarsjes nog maar even wachten :P


quote:
Anyway: mooi apparaat ^O^
Dat verwacht ik ook :) Ben benieuwd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 22:22:24 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147960144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Haha. Paar dagen geleden las ik dat Atmoz zich nog eens moest verdiepen in een invalzaag. En nu issie al praktisch onderweg. Je laat er geen gras over groeien :P
Ik dacht idd ook gelezen te hebben dat alleen dat ie ook naar en lamellofrees had gekeken en dat hij eigenlijk alleen een invalzaag moest hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147960196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Haha. Paar dagen geleden las ik dat Atmoz zich nog eens moest verdiepen in een invalzaag. En nu issie al praktisch onderweg. Je laat er geen gras over groeien :P
ik zou nog eens lezen.

Edit : ook gelezen en inval en tafelzaag door elkaar gehaald. Sorry.
  Knikkerking donderdag 25 december 2014 @ 22:38:53 #20
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147960710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Attitude het volgende:
Atmoz: lamellenfreesmachine... wat kun je er mee? Het enige wat ik kan bedenken, wat ook stom klinkt, de lamellen van je luxalex op maat frezen?
Lol, zoiets dacht ik dus enkele geleden ook nog :P
Maar nee, het is een super gaaf apparaat waarmee je inkepingen kunt maken (frezen) in hout, om vervolgens met een soort platte deuveltjes (lamellen) houtverbindingen te maken. Ik dacht eerst dat het iets te ver zou gaan om dit nu al te kopen, zeker omdat ik van te voren niet eens wist dat zoiets bestond. Maar na het inlezen op diverse forums en filmpjes op Youtube was ik meteen overtuigd. Wat een fijn ding! De bosch is niet de allerbeste wat er is, maar hij komt overal érg positief uit de reviews. En voor een hobbyist is hij sowieso meer dan goed :)


quote:
Een draaibank en freesbank staan ook op mijn lijstje, moet er wel plek en geld voor hebben. Ben gediplomeerde instrumentenmaker, heb geleerd om met precisie van 0.001 mm te draaien of frezen, wel conventioneel he, dus niet met behulp van computers.
Das nog eens een preciezie!!!
Ik weet zoals gezegd nog niets van draaibanken af, dus eerst maar eens een soort mini cursus draaien ofzo gaan doen...


quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Haha. Paar dagen geleden las ik dat Atmoz zich nog eens moest verdiepen in een invalzaag. En nu issie al praktisch onderweg. Je laat er geen gras over groeien :P
Haha ;) Dat verdiepen kan snel gaan... Heb zowel voor de invalzaag als voor de lamellenfrees úren op internet zitten zoeken/kijken. Ook deze komt super goed uit de tests, dus dan ben ik verkocht he. Vind dat zo mooi om te zien als men zo positief is over bepaalde apparaten in zulke filmpjes :9

quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:19 schreef derLudolf het volgende:

Dat heb ik zojuist gedaan :+ Bestel maar gewoon, je wint toch alleen? Dan mag mevrouw Atmoz d'r niets van zeggen en moeten haar nieuwe laarsjes nog maar even wachten :P
Mevrouw Atmoz mag ook niets zeggen, en dat doet ze gelukkig ook niet O+
Maar die Metabo is ook geen prul he, en ik heb het geld ook niet op m'n rug groeien om maar te blijven kopen.


quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:22 schreef derLudolf het volgende:

Ik dacht idd ook gelezen te hebben dat alleen dat ie ook naar en lamellofrees had gekeken en dat hij eigenlijk alleen een invalzaag moest hebben.
Dat is mijn zwakke punt: als ik reviews zit te lezen of te bekijken, en men is ontzettend positief over het spul, dan ben ik meestal al verkocht. Bij audio/video heb ik dat nog veel meer, daar schieten me soms de tranen in de ogen bij het lezen van zo'n verhaal. Beetje maf, maar vind het echt gaaf spul allemaal 8-)
  donderdag 25 december 2014 @ 22:42:16 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147960838
Belangrijkste regel van je draaibank, de spansleutel in je hand of op je bank. Als je hem in je draaikop laat zitten en je zet hem aan gaat ie vliegen....

Daarnaast is je draaisnelheid belangerijk en het soort beitel die je gebruikt.

Een cursus is wel handig want het is een serieus gevaarlijk ding.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147961395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
Belangrijkste regel van je draaibank, de spansleutel in je hand of op je bank. Als je hem in je draaikop laat zitten en je zet hem aan gaat ie vliegen....

Daarnaast is je draaisnelheid belangerijk en het soort beitel die je gebruikt.

Een cursus is wel handig want het is een serieus gevaarlijk ding.
Ik heb op school 2 jaar metaalbewerking gedaan. Vond er niets aan omdat we er geen nuttige dingen mee deden. Wel veel bijgeleerd en als ik zelf iets ingewikkeld wil draaien kan ik dat ook wel. Wij hadden op school van die sleutels met een veer in die kop dus als je hem er dan op liet steken viel hij eraf.
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 22:58:25 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147961492
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:38 schreef Atmoz het volgende:
Dat is mijn zwakke punt: als ik reviews zit te lezen of te bekijken, en men is ontzettend positief over het spul, dan ben ik meestal al verkocht. Bij audio/video heb ik dat nog veel meer, daar schieten me soms de tranen in de ogen bij het lezen van zo'n verhaal. Beetje maf, maar vind het echt gaaf spul allemaal 8-)
Ik heb sowieso het geld niet, ben verder een "arme" student. Dus daar heb ik geen last van eigenlijk ;)
Maar goed, ik krijg nog zo'n ¤250 terug en sta op mijn gewenste banksaldo. Aantrekkelijk om daar nog een L-Boxx + inhoud voor te bestellen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 25 december 2014 @ 23:25:48 #24
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147962693
quote:
17s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Zojuist besteld O+
Verzendkosten naar NL zouden ¤40 bedragen (tafel en zaag worden los verstuurd en kost dan ¤20 per pakket, gelukkig heeft derLudolf familie in Deutschland) Hoop dat ik hem voor het eind van de vakantie nog heb.

http://shop.volz-werkzeuge.de/artikel.php?artnr=0615990FV8
Die hebben toch een autosloperij? :P
Share your talent, move the world.
  Moderator donderdag 25 december 2014 @ 23:34:45 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147963074
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:25 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Die hebben toch een autosloperij? :P
Hahaha, scherp :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147963457
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:45 schreef Atmoz het volgende:
Wow, dat vorige topic ging écht snel he :D

Ik verwacht een dezer dagen nog wat blauw spul:

GFF22a Lamellen freesmachine
[ afbeelding ]

GKT55ce Invalzaag
[ afbeelding ]

4 stuks L-boxx type 102
[ afbeelding ]

Daarna staat alleen nog een mooie draaibank op het programma. Maar dat zal pas iets van medio 2015 ofzo worden. Zo, nu weer snel verder met Home Alone kijken voor de 44ste keer 8)7
Mooi spul weer atmoz, dure hobby. Wil je na verkoop van je bedrijf iets doen als klusser, omdat wellicht daar je hart ligt of is het echt een uit de hand gelopen hobby :')

Ik ben een impulsieve koper. Ik zie bijvoorbeeld hoe super zo'n slagmoeraanzetter werkt en dan is het ook meteen de makita versie zoeken, goedkoopste prijs zoeken en bestellen maar :')

Die multitool ga ik niet vaak gebruiken. Kon ook action model kopen of een goedkope ferm. Maar ja, je hebt alles van lxt op accu en dan denk je...dan die ook maar.
En dan wil je bij de slagmoeraanzetter eigenlijk ook wel slagvaste doppen, dan moet dat ook maar.

Maar ik gebruik het dus wel echt voor mijn werk. Dat spul gebruik ik als investering om "winst" te genereren. Dan vind ik het niet erg om geld uit te geven. Ook mijn vader en broertje hebben zoiets van: "beter goed en prijzig gereedschap dan dure kleding of auto's".

En die systainers.... Dacht eerst, beetje onzin. Maar nu heb ik er een en zie dat de kwaliteit goed is en dan wil ik voor mijn klein materiaal en gevoelige apparatuur ook meteen zo'n koffer :')

Maar atmoz, geef jij al je nieuwe gereedschap direct door aan je verzekering zodat je niet onverzekerd bent?
volgensmij heb je in de afgelopen twee weken wel voor 2k nieuwe apparatuur erbij?
Ben nu zelf bezig met een inventarisatie van mijn tools. Dat lever ik aanm bij verzekering en sluit daarop maar verzekering af, je "schrikt" toch als je alles bij elkaar op telt...

wat ik nog op mijn lijstje heb staan:
dewalt invalzaag:
http://www.gereedschappel(...)met-geleiderail.html
dewalt afkortzaag plus onderstel:
http://www.gereedschappel(...)rstel-de7033-xj.html
ruby tx700 tegelsnijder
atika cementmolen

dat ga ik ws in loop 2015 bestellen, maar wellicht dat ik het ook 2e hands probeer te scoren. best prijzig spul en eigenlijk kan ik die hele meuk ook gewoon lenen.
  vrijdag 26 december 2014 @ 00:03:55 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147964299
Nou, kerstupdate :P .
Ik kan weer vooruit met een nieuwe stalen trekveer (plastic trekveer is geknapt afgelopen zomer).


En heb verder bankkoekjes en een rekje voor de koekjes gekregen 8-) .

Erg relaxt want ik ben mij al een jaar of 2-3 aan het ergeren aan een rondslingerend setje benchcookies. Dus die kunnen er nu netjes bij.
  vrijdag 26 december 2014 @ 00:07:38 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147964445
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:38 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Lol, zoiets dacht ik dus enkele geleden ook nog :P
Maar nee, het is een super gaaf apparaat waarmee je inkepingen kunt maken (frezen) in hout, om vervolgens met een soort platte deuveltjes (lamellen) houtverbindingen te maken. Ik dacht eerst dat het iets te ver zou gaan om dit nu al te kopen, zeker omdat ik van te voren niet eens wist dat zoiets bestond. Maar na het inlezen op diverse forums en filmpjes op Youtube was ik meteen overtuigd. Wat een fijn ding! De bosch is niet de allerbeste wat er is, maar hij komt overal érg positief uit de reviews. En voor een hobbyist is hij sowieso meer dan goed :)
Kan je nu met die Bosch lamellenfrees ook de scharnieren en clamexverbindingen uitfrezen?
Ik denk trouwens wel dat je echt de sjaak bent als je een keer overstag gaat en toch een keer voor Festool of Mafell kiest :P . Kan je je gehele gereedschap uitzet opnieuw aanschaffen }> .
Wat dat betreft ben je verrekte merkentrouw :) .

Is een Festool Domino trouwens niet iets voor je? O-) .
  vrijdag 26 december 2014 @ 00:10:17 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147964562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:44 schreef hans1985 het volgende:
Maar atmoz, geef jij al je nieuwe gereedschap direct door aan je verzekering zodat je niet onverzekerd bent?
Oei, das wel een goeie. Dat ik een keer goed naar de inboedelverzekering kijk.
Al vraag ik mij af in hoeverre het zin heeft. Als je tegen nieuwwaarde verzekert ben je goud geld kwijt (denk ik). Verzeker je tegen restwaarde krijg je een fractie terug van nieuwwaarde omdat gereedschap als een malle afschrijft. Hoe heb jij dit nu geregeld?
pi_147966573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oei, das wel een goeie. Dat ik een keer goed naar de inboedelverzekering kijk.
Al vraag ik mij af in hoeverre het zin heeft. Als je tegen nieuwwaarde verzekert ben je goud geld kwijt (denk ik). Verzeker je tegen restwaarde krijg je een fractie terug van nieuwwaarde omdat gereedschap als een malle afschrijft. Hoe heb jij dit nu geregeld?
ik wil de vervangingswaarde verzekeren. doordat je kwaliteitsspul neemt is de slijtage minimaal. maar zal dat eens ff doornemen met verzekeringsagent.
pi_147966741
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb sowieso het geld niet, ben verder een "arme" student. Dus daar heb ik geen last van eigenlijk ;)
Maar goed, ik krijg nog zo'n ¤250 terug en sta op mijn gewenste banksaldo. Aantrekkelijk om daar nog een L-Boxx + inhoud voor te bestellen...
voor 250 euro kun je een degelijke accu boormachine kopen. wat adapters en meer opzet stukken. Wij zijn ook met bosch groen begonnen. En als je handg bent kom je een heel eind. Alleen als je het beroepsmatig gebruikt dan wil je alle tools hebben. sprak vandaag nog iemand die paar gipswandjes had gezet. die schroeft dan elke gipsplaat manueel. is goed te doen als het ompaar m2 gaat. maar als het om paar honderd of duizend per jaar gaat dan wil je een schroefautomaat. kost 500 euro maar dan maakje zoveel tijdswinst. Heb jarenlang beetje gehobbyed met simpele tools, wil goed maar als je projectmatig/beroepsmatig werkt dan heb je betere tools nodig.

mensen als atmoz zijn uitzondering, van die gekken die als hobby klussen hebben en de beste tools kopen. ;)

Maar goed gereedschap blijft mooi om te hebben.
  Knikkerking vrijdag 26 december 2014 @ 08:55:50 #32
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147967848
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
Belangrijkste regel van je draaibank, de spansleutel in je hand of op je bank. Als je hem in je draaikop laat zitten en je zet hem aan gaat ie vliegen....

Daarnaast is je draaisnelheid belangrijk en het soort beitel die je gebruikt.

Een cursus is wel handig want het is een serieus gevaarlijk ding.
+

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:56 schreef terrastegel het volgende:

Ik heb op school 2 jaar metaalbewerking gedaan. Vond er niets aan omdat we er geen nuttige dingen mee deden. Wel veel bijgeleerd en als ik zelf iets ingewikkeld wil draaien kan ik dat ook wel. Wij hadden op school van die sleutels met een veer in die kop dus als je hem er dan op liet steken viel hij eraf.
^O^
Goed om er alvast een idee bij te krijgen. Kan ik alvast nadenken over bepaalde dingen.
Gezien bovenstaand is het misschien een idee om een RFID-tag (ik heb ze in verschillende maten thuis, ook zéér klein) in die spansleutel in te bouwen. Als die dan niet op de plaats ligt start de spindel gewoon niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:58 schreef derLudolf het volgende:

Ik heb sowieso het geld niet, ben verder een "arme" student. Dus daar heb ik geen last van eigenlijk ;)
Ah, wist niet dat je nog student was ;) Wat doe je precies?
Voor een student koop je dan ook mooi spul he :7

quote:
Maar goed, ik krijg nog zo'n ¤250 terug en sta op mijn gewenste banksaldo. Aantrekkelijk om daar nog een L-Boxx + inhoud voor te bestellen...
...en de inhoud is? (c.q. gaat worden?) O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:44 schreef hans1985 het volgende:

Mooi spul weer atmoz, dure hobby. Wil je na verkoop van je bedrijf iets doen als klusser, omdat wellicht daar je hart ligt of is het echt een uit de hand gelopen hobby :')
Nou, mijn passie is altijd de combinatie hardware/software geweest. Dus voor 50% software (is dan ook m'n werk) en 50% hardware (mijn hobby/het klussen). Aangezien ik nu al enkele jaartjes flink aan het programmeren ben, krijg ik dus steeds meer drang om iets meer met de hardware aan de slag te gaan. En dat kan vanalles zijn: elektronica, computers, metaalbewerking, houtbewerking, interieurbouw, dingen met water (die springende waterstralen wat ik ooit heb gepost bijvoorbeeld, heb al met diverse winkels en ketens afspraken vastgelegd om daar dan mee te gaan samenwerken of in ieder geval het spul te mogen tentoonstellen :)), etc...

Dus als er dadelijk meer tijd vrij komt, en het beroepsmatig programmeren stopt enigszins, dan ga ik wat meer de hardware kant op.

quote:
Ik ben een impulsieve koper. Ik zie bijvoorbeeld hoe super zo'n slagmoeraanzetter werkt en dan is het ook meteen de makita versie zoeken, goedkoopste prijs zoeken en bestellen maar :')
Tja, dat is hier hetzelfde. Maar dan inderdaad ook eerst tig reviews bekijken, en goed zoeken naar de goedkoopste (is ook weer een hobby an sich he).

quote:
Die multitool ga ik niet vaak gebruiken. Kon ook action model kopen of een goedkope ferm. Maar ja, je hebt alles van lxt op accu en dan denk je...dan die ook maar.
En dan wil je bij de slagmoeraanzetter eigenlijk ook wel slagvaste doppen, dan moet dat ook maar.
Hier hetzelfde.

quote:
Maar ik gebruik het dus wel echt voor mijn werk. Dat spul gebruik ik als investering om "winst" te genereren. Dan vind ik het niet erg om geld uit te geven. Ook mijn vader en broertje hebben zoiets van: "beter goed en prijzig gereedschap dan dure kleding of auto's".
Oh, maar ik gebruik mijn materiaal ook om dingen mee te maken die verkocht worden. Alleen staat dat nu -door tijdgebrek- op een laag pitje.

quote:
Maar atmoz, geef jij al je nieuwe gereedschap direct door aan je verzekering zodat je niet onverzekerd bent?
volgensmij heb je in de afgelopen twee weken wel voor 2k nieuwe apparatuur erbij?
Ben nu zelf bezig met een inventarisatie van mijn tools. Dat lever ik aanm bij verzekering en sluit daarop maar verzekering af, je "schrikt" toch als je alles bij elkaar op telt...
Nee, dat doe ik niet.
Ik geef niet iedere scheet steeds weer door. (maar andere dingen weer wel, dat heeft te maken met hetgeen ik je gePM't had)
Wel maak ik er genoeg foto's van. Ook van het "oudere" spul, zodat men de staat (natuurlijk nog perfect allemaal!) ook goed kan zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:03 schreef bleiblei het volgende:
Nou, kerstupdate :P .
Ik kan weer vooruit met een nieuwe stalen trekveer (plastic trekveer is geknapt afgelopen zomer).
[ afbeelding ]

En heb verder bankkoekjes en een rekje voor de koekjes gekregen 8-) .
[ afbeelding ]
Erg relaxt want ik ben mij al een jaar of 2-3 aan het ergeren aan een rondslingerend setje benchcookies. Dus die kunnen er nu netjes bij.
^O^
Ahja, die handige rekjes. Zodra ik m'n garage helemaal in orde ga maken komen die er ook.
Dus thanks weer voor 't eraan laten herinneren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 00:07 schreef bleiblei het volgende:

Kan je nu met die Bosch lamellenfrees ook de scharnieren en clamexverbindingen uitfrezen?
Dat ligt er een beetje aan hoe dik die clamexverbindingen zijn. Maar ik heb het apparaat eigenlijk niet gekocht voor iets anders dan de standaard lamellen 10 en 20. Dus ook niet verder gekeken dan dat.

quote:
Ik denk trouwens wel dat je echt de sjaak bent als je een keer overstag gaat en toch een keer voor Festool of Mafell kiest :P . Kan je je gehele gereedschap uitzet opnieuw aanschaffen }> .
Wat dat betreft ben je verrekte merkentrouw :) .
Ach, dat zien we dan wel weer :D
Maar idd: ben (wat elektrisch gereedschap betreft) redelijk merkenblauwtrouw O+

quote:
Is een Festool Domino trouwens niet iets voor je? O-) .
Nee! })

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 01:24 schreef hans1985 het volgende:

mensen als atmoz zijn uitzondering, van die gekken die als hobby klussen hebben en de beste tools kopen. ;)
Ik was eerlijk gezegd 't gepruts ook een beetje zat. Steeds die lege accu's in die groene Bosch accutools, steeds die apparaten die voor mijn toepassingen soms nét iets te ligt waren (bijvoorbeeld werkbankslijper die steeds stilstaat, aaaarghhhh -O- ) boormachines die niet de beton in kwamen, etc...

Dat is nu echt wel verleden tijd allemaal. Gewoon fatsoenlijk spul. Beter te goed, dan net niet! En het nodigt toch ook ontzettend uit om met al dat moois aan de slag te gaan?!

En natuurlijk:

quote:
Maar goed gereedschap blijft mooi om te hebben.
*O*
pi_147968132
Mmm dus je bent van plan binnenkort min of meer al met pensioen te gaan :p

Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Ik vind bouw, constructie, berekeningen, etc altijd al interressant. Ik heb het geluk dat ik ook twee rechterhanden heb en het heel snel op pik. In 2 jaar tijd een allround bouwvakker geworden waarbij ik tevens calculatie en kleine berekeningen doe. En op een gegeven moment kun je alles voor je zien, hoe iets moet worden en wat praktisch is.

Ik heb aan lopend project nog 3 maanden werk, schuur herbouwen ook 3 maand. En daarna ga ik denk ik oude huizen/bouwvallen opkopen verbouwen en dan doorschuiven of verhuren. Wil er dan 2 per jaar doen en dan kan ik binnen 5 jaar ook met pensioen :') Maar alles goed gaat blijf ik het wel door doen, misschien in een iets rustiger tempo.

De eigenaar van een winkel waar ik heb gewerkt is 50 jaar geleden begonnen om al zijn winst in onroerend goed te pompen. Nu 50 jaar later heeft die 700 woningen :') Dat inspireert wel :+

Gisteren bijna nog een endoscoop gekocht van laserliner. Maar daarin zit wel veel verschil, ga het maar eens goed uitzoeken welke de meeste bang voor bucks geeft.
  Knikkerking vrijdag 26 december 2014 @ 10:01:42 #34
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147968461
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:32 schreef hans1985 het volgende:
Mmm dus je bent van plan binnenkort min of meer al met pensioen te gaan :p
O-)
Wat is "binnenkort" he... :+
En het is sowieso wat je zegt: min of meer, want helemaal stilzitten is er zéker niet bij. Eerst een jaartje sabbatical, en dan lekker aan de slag met de tools. En 1 of 2 dagen verder als IT'er.


quote:
Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt.
Ik ook, maar dan voor 50%

quote:
Ik vind bouw, constructie, berekeningen, etc altijd al interressant. Ik heb het geluk dat ik ook twee rechterhanden heb en het heel snel op pik. In 2 jaar tijd een allround bouwvakker geworden waarbij ik tevens calculatie en kleine berekeningen doe. En op een gegeven moment kun je alles voor je zien, hoe iets moet worden en wat praktisch is.

Ik heb aan lopend project nog 3 maanden werk, schuur herbouwen ook 3 maand. En daarna ga ik denk ik oude huizen/bouwvallen opkopen verbouwen en dan doorschuiven of verhuren. Wil er dan 2 per jaar doen en dan kan ik binnen 5 jaar ook met pensioen :') Maar alles goed gaat blijf ik het wel door doen, misschien in een iets rustiger tempo.

De eigenaar van een winkel waar ik heb gewerkt is 50 jaar geleden begonnen om al zijn winst in onroerend goed te pompen. Nu 50 jaar later heeft die 700 woningen :') Dat inspireert wel :+
Zo! Dat zijn ook lekkere plannen _O_ :D
Klinkt goed!!

quote:
Gisteren bijna nog een endoscoop gekocht van laserliner. Maar daarin zit wel veel verschil, ga het maar eens goed uitzoeken welke de meeste bang voor bucks geeft.
Oh, die hebben er meerdere?!
Ik zou eentje nemen met de hoogste resolutie, want dat is eigenlijk het enigste waar zo'n ding zich in kan onderscheiden. Een waterdichte camerakop hebben ze allemaal wel, en verder is er niet zoveel verschil denk ik. En uiteraard een goed lampje naast de lens!
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:16:59 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147972786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:32 schreef hans1985 het volgende:

Gisteren bijna nog een endoscoop gekocht van laserliner. Maar daarin zit wel veel verschil, ga het maar eens goed uitzoeken welke de meeste bang voor bucks geeft.
Dat is wel een behoorlijke klasse hoger dan de Lidl variant waar je waar naar op zoek was :P .
Wel mooie endoscopen. Moet mij bedwingen om niet ook naar zoon ding te kijken. Wat dat betreft steken jullie mij wel aan met jullie aankopen :') .

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 08:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

+

[..]

Dat ligt er een beetje aan hoe dik die clamexverbindingen zijn. Maar ik heb het apparaat eigenlijk niet gekocht voor iets anders dan de standaard lamellen 10 en 20. Dus ook niet verder gekeken dan dat.
Clamex is 8mm ipv. 4mm, dus daar heb je een ander freesblad voor nodig. Grote vrag is of die past op de Bosch. Denk het wel trouwens, maar als je het toch niet gebruikt boeit het niet :P .
Was voor mij overigens wel de reden om de Lamello te verkiezen boven Domino. De mogelijkheid om andere bevestigingsmogelijkheden te hebben dan 1 keer vast en dan nooit meer los :+ .
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:18:14 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147972827
Ben trouwens wel jaloers op jullie. Ik droom al vanaf de middelbare school van een eigen zaak.
Maar durf het niet :') . Dus ben maar gewoon loonslaaf :N .
  Moderator vrijdag 26 december 2014 @ 13:25:33 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147973023
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 08:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, wist niet dat je nog student was ;) Wat doe je precies?
Voor een student koop je dan ook mooi spul he :7
Agrotechnologie in Wageningen ;) Heb nog een jaargenoot uit jou woonplaats (als die in je profiel nog klopt)

quote:
...en de inhoud is? (c.q. gaat worden?) O-)

Ja dat weet ik ook nog niet :+ Boorhamer misschien? Moet toch nog een keuken uitbreken. Multitool lijkt ook handig. De decoupeerzaag van mijn pa zaagt ook niet meer haaks naar beneden dus die is ook aan vervanging toe. Een schaafmachine lijkt me ook wel handig. Kortom: ik weet het nog niet. Daarom schreef ik L-Boxx met inhoud ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:27:44 #38
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147973082
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Agrotechnologie in Wageningen ;) Heb nog een jaargenoot uit jou woonplaats (als die in je profiel nog klopt)

[..]

Dus jullie zorgen ervoor dat boeren over tijdje allemaal een drone hebben om daarmee hun land in kaart te brengen?
Share your talent, move the world.
pi_147973450
Zodat ik zelf mijn velgen eraf kan halen.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Moderator vrijdag 26 december 2014 @ 13:41:16 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147973473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:27 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dus jullie zorgen ervoor dat boeren over tijdje allemaal een drone hebben om daarmee hun land in kaart te brengen?
Inderdaad, dat is een van de dingen waar 'we' mee bezig zijn. Precisielandbouw heeft zeker de toekomst. Hoe kom je zo bij die drones? Toevallig onderstaand filmpje gezien? Dat is een van de profs verbonden aan onze opleiding ;)

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147973489
De accu's (NiCad) van mijn AEG 14,4V accuboormachine hebben het begeven. Nu sta ik voor 2(3) keuzen:
1 - Nieuwe accu's kopen (ong. ¤100,-)
2 - Bestaande accu's refurbishen (ong ¤50,-)
3 - Compleet nieuwe machine kopen

Mijn AEG is nog goed, dus 1 & 2 kan gewoon zonder probleem. Echter, ik ben die lompe 14,4V machine met altijd lege NiCad accu's wel een klein beetje zat. Meestal is het toch klein werk/schroeven waar 14,4V echt overdone is. Ik wil dus liefst een kleine, handzame 10,8V of 12V machine, laatst nog bij een klant een machine geleend voor 4 gaten te boren. Ik kreeg een kleine handzame Bosch en die trok goed genoeg om met 6mm door 2mm staalplaat te gaan.
Ik twijfel tussen de low cost Metabo van Gamma of de durable Milwaukee
De Metabo kan ik bij Gamma ophalen voor goed ¤120,- (20% korting, ¤5,- cadeaubon) en dat is dus zeker concurrerend met nieuwe accu's. De Milwaukee is met plankprijs Gamma vergeleken nagenoeg even duur, en heeft als voordeel dat ik er later nog een slagmoersleutel bij kan kopen, die zijn los te koop zonder accu voor ong. ¤100,- (met 1/2"aansluiting). De slagmoersleutel zal ik niet heel veel gebruiken, maar gaat toch wel erg makkelijk zijn als je er een hebt. Ik heb een cheap-ass ding van Conrad voor de auto, en dat werkt perfect met bandenwissel.

Hoor eens graag een waardevol advies. Sterke voorkeur zelfs voor een combi tussen 2 & 3. Ik zou dan Milwaukee nemen, en er een slagmoersleutel bij nemen. De AEG repareer ik dan de slechtste accu van, en die kan ik mijn tweede garage, ik huur een stalling 2km van huis voor mijn cabrio, en daar is helemaal niks alleen een hok waar ik de auto kan stallen. Ik heb er wat gereedschap maar grijp te vaak mis. Boormachine mis ik maar al te vaak.....ik zou dan 1 accu refurbishen en de andere as-is gebruiken en later met een vaste 12V kabel uitrusten zodat ik via de auto accu kan boren.

[ Bericht 12% gewijzigd door eRKa op 26-12-2014 14:06:49 ]
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:46:51 #42
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147973631
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is een van de dingen waar 'we' mee bezig zijn. Precisielandbouw heeft zeker de toekomst. Hoe kom je zo bij die drones? Toevallig onderstaand filmpje gezien? Dat is een van de profs verbonden aan onze opleiding ;)

Ik heb inderdaad het filmpje gezien, op Discovery. :) Toen ik las dat je Agrotechnologie in Wageningen studeerde moest ik aan het filmpje denken.
Share your talent, move the world.
pi_147974581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Ben trouwens wel jaloers op jullie. Ik droom al vanaf de middelbare school van een eigen zaak.
Maar durf het niet :') . Dus ben maar gewoon loonslaaf :N .
Het was niet mijn bedoeling om in de bouw te gaan. Half jaar geleden zou het nog anders zijn.
Ook vanwege het feit dat de banken niet snel lenen voor commercieel vastgoed. Maar ik heb een duitse bank en NL bank bereid om flink te investeren. Dat komt ook wel een beetje omdat wij in de laatste 3 jaar 7 woningen hebben gebouwd/gerenoveerd, een kantoorpand en nu 3 appartementen. Dan zien ze het resultaat en het feit dat je alles goed berekend hebt en niet als een avonturieer maar wat probeert.

Ben laatst beetje aan rekenen gegaan en als ik het voor elkaar krijg om elk jaar twee woningen te doen dan kan ik een leuk bestaan opbouwen met werk wat ik eigenlijk veel mooier vind dan mijn opleiding :')

Maar nu een "bouwbedrijfje" starten zou ik zelf ook niet snel doen, crisis in de bouw is nog steeds niet voorbij, zeker niet nu het steeds moeilijker word om als starter een fatsoenlijke hypotheek te krijgen.
  Moderator vrijdag 26 december 2014 @ 16:46:44 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147977790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:46 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad het filmpje gezien, op Discovery. :) Toen ik las dat je Agrotechnologie in Wageningen studeerde moest ik aan het filmpje denken.
Aha, leuk dat je hem herinnert ;) Van de Borne is in die zin ook een zeer interessant en vooruitstrevend bedrijf.

In eerste instantie hebben veel van die dingen een hoog Spielerei gehalte maar toch is h het belangrijk toch hierin te investeren. Zo wordt het nog sneller bruikbaar in de praktijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147977962
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is wel een behoorlijke klasse hoger dan de Lidl variant waar je waar naar op zoek was :P .
Wel mooie endoscopen. Moet mij bedwingen om niet ook naar zoon ding te kijken. Wat dat betreft steken jullie mij wel aan met jullie aankopen :') .

[..]

Clamex is 8mm ipv. 4mm, dus daar heb je een ander freesblad voor nodig. Grote vrag is of die past op de Bosch. Denk het wel trouwens, maar als je het toch niet gebruikt boeit het niet :P .
Was voor mij overigens wel de reden om de Lamello te verkiezen boven Domino. De mogelijkheid om andere bevestigingsmogelijkheden te hebben dan 1 keer vast en dan nooit meer los :+ .
Pfff, niet zo zeuren over wat ik zei ;)
Heb een bti box 3 gekocht. daar past mijn rotatie en kruislaser wel in. Heb dan alleen een open plek.
Beetje zonde van de ruimte he.

http://www.laseronlineshop.nl/endoscoop/videoscope-xxl

kon er een kopen met zeg 1m kabel, das leuk maar met 5 meter kabel kan ik bijvoorbeeld ook afvoeren controleren. Bovendien ben ik met kerst niet uit geweest en de laatste maanden niet veel.
En zal wel van pas komen, ik heb al 2 klusjes wat ik hiermee kan doen. Bovendien kost riool inspectie 160 euro. Mwah wel genoeg redenen denk ik om hem te kopen :')
  vrijdag 26 december 2014 @ 16:57:04 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147978104
Oh! Dat valt heel erg mee qua prijs. Ik kwam ze ergens tegen voor 400 euro :') .
pi_147978161
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:57 schreef bleiblei het volgende:
Oh! Dat valt heel erg mee qua prijs. Ik kwam ze ergens tegen voor 400 euro :') .
nadeel was dat bijna alle endoscopen maar 1 m kabel hebben of iets in die buurt. beetje endoscope betaal je 100. maar met 5 m extra kabel vind ik 180 euro wel oke.
pi_147978423
Maar goed, leuk gereedschap kopen is een ding, het optimaal benutten is een ander ding.

In 8 werkdagen volgende bereikt:
-3 spanten van 12,5 meter aangebracht.
-125 balken op maat gemaakt en vastgebout aan de lippen.
-120 m2 OSB gelegd en vastgeschroeft.
-Vandaag 4000+ schroeven erin gedraaid binnen 3 uur tijd. kruislaser op markeringen gezet en met schroefautomaat er langs knallen, inclusief alle niet goed verzonken schroeven nagedraaid.

Dan merk je dat goede tools echt ideaal zijn en tijd en dus geld besparen. Ik denk niet dat je gewoon met accuboor en lijntjes trekken 4000 schroeven in kleine 3 uur doet.







en balken op maat maken op de duitse manier, stihl kettingzaag erbij :'), mijn god, wat gaat dat snel :+
pi_147979164
Dat je die platen niet met een tacker bevestigt!?
Tacker in bump mode en gaan! :)
pi_147979746
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:40 schreef Drexciyan het volgende:
Dat je die platen niet met een tacker bevestigt!?
Tacker in bump mode en gaan! :)
moet je schroeven volgens de voorschriften. heb al 5000 brads besteld voor rest, wat wel mag.
Wij voeren alles uit volgens de richtlijnen, alleen al omdat verhuur is aan derden en ivm verzekering.
pi_147983538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Ben trouwens wel jaloers op jullie. Ik droom al vanaf de middelbare school van een eigen zaak.
Maar durf het niet :') . Dus ben maar gewoon loonslaaf :N .
Het gras is altijd groener aan de overkant.

een van de voordelen van een eigen "bedrijf: is dat je leuke tools kunt kopen.
Als ik volgende week woensdag niks wil doen kan dat ook.

Maar er zit echt wel een grote kanttekening aan. Ik was voor alles verantwoordelijk qua papierwerk en regelen, grote (financiele) tegenslagen gehad. Extreem veel stress en weinig vrije tijd--> relatie met droommeisje kapot. Te zwaar tillen --> hernia en nog wat meer ongemakken. om 8 uur savonds in slaap vallen. Meestal werkdagen van 7 tot 17.00 en daarna administratie ( lees paar uur). Ik heb soms dagen gehad dat ik van half 7 sochtends tot half 11 savonds werkte, compleet gesloopt zowel fysiek als geestelijk. Die uren worden niet "betaald". Ja nu ben ik onafhankelijk, maar ik was liever loonslaaf geweest als het prive optimaal ging.

Ik kan bovendien zoveel tools kopen omdat ik voor rest geen kosten heb. ga minder uit, loop 6 dagen pw in werkkleding en geef weinig uit prive. Alle tools die ik koop zijn een investering. sommige echt nodig maar ook veel omdat het 30% functioneel zal zijn en 70% om te hebben ;)
  vrijdag 26 december 2014 @ 20:40:50 #52
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147983693
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Ben trouwens wel jaloers op jullie. Ik droom al vanaf de middelbare school van een eigen zaak.
Maar durf het niet :') . Dus ben maar gewoon loonslaaf :N .
Niet altijd de succes verhalen geloven, het kost mij tot nu toe vooral geld.
  vrijdag 26 december 2014 @ 20:44:14 #53
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147983806
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 20:35 schreef hans1985 het volgende:

Maar er zit echt wel een grote kanttekening aan. Ik was voor alles verantwoordelijk qua papierwerk en regelen, grote (financiele) tegenslagen gehad. Extreem veel stress en weinig vrije tijd--> relatie met droommeisje kapot. Te zwaar tillen --> hernia en nog wat meer ongemakken. om 8 uur savonds in slaap vallen. Meestal werkdagen van 7 tot 17.00 en daarna administratie ( lees paar uur). Ik heb soms dagen gehad dat ik van half 7 sochtends tot half 11 savonds werkte, compleet gesloopt zowel fysiek als geestelijk. Die uren worden niet "betaald".
Dit dus.
  vrijdag 26 december 2014 @ 21:27:26 #54
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147985230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Ben trouwens wel jaloers op jullie. Ik droom al vanaf de middelbare school van een eigen zaak.
Maar durf het niet :') . Dus ben maar gewoon loonslaaf :N .
Ik heb ook wel eens met de gedachte rondgelopen. Busje aanschaffen, lading materiaal erin en gaan met die handel. Maar het is mij teveel rompslomp.
Share your talent, move the world.
pi_147986752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:27 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens met de gedachte rondgelopen. Busje aanschaffen, lading materiaal erin en gaan met die handel. Maar het is mij teveel rompslomp.
Als je goed werkt en goed werk levert, kan het makkelijk. Goed personeel is overal nog steeds kut te vinden ondanks de crisis. Zelfs zonder busje en materiaal.
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:13:16 #56
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147986862
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:10 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Als je goed werkt en goed werk levert, kan het makkelijk. Goed personeel is overal nog steeds kut te vinden ondanks de crisis. Zelfs zonder busje en materiaal.
Mijn werk zal het probleem niet wezen, heb alleen geen ondernemersvaardigheden.
Share your talent, move the world.
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:38:36 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147987769
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 20:35 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Het gras is altijd groener aan de overkant.

een van de voordelen van een eigen "bedrijf: is dat je leuke tools kunt kopen.
Als ik volgende week woensdag niks wil doen kan dat ook.

Maar er zit echt wel een grote kanttekening aan. Ik was voor alles verantwoordelijk qua papierwerk en regelen, grote (financiele) tegenslagen gehad. Extreem veel stress en weinig vrije tijd--> relatie met droommeisje kapot. Te zwaar tillen --> hernia en nog wat meer ongemakken. om 8 uur savonds in slaap vallen. Meestal werkdagen van 7 tot 17.00 en daarna administratie ( lees paar uur). Ik heb soms dagen gehad dat ik van half 7 sochtends tot half 11 savonds werkte, compleet gesloopt zowel fysiek als geestelijk. Die uren worden niet "betaald". Ja nu ben ik onafhankelijk, maar ik was liever loonslaaf geweest als het prive optimaal ging.

Ik kan bovendien zoveel tools kopen omdat ik voor rest geen kosten heb. ga minder uit, loop 6 dagen pw in werkkleding en geef weinig uit prive. Alle tools die ik koop zijn een investering. sommige echt nodig maar ook veel omdat het 30% functioneel zal zijn en 70% om te hebben ;)
Naja, die tools kan ik nu ook kopen, doe er alleen te weinig mee ;) .
Maar je hebt wel gelijk idd.
Al lijkt mij vooral het aspect van zelf iets moois opbouwen geweldig.
Je eigen inkomen genereren en hopelijk een mooi bedrijf neerzetten.

Maar goed, mijn werk is ook hartstikke interessant met massa's groeimogelijkheden. Grootste nadeel is dat ik niet voor mijzelf werk, maar voor de aandeelhouders van mijn werkgever :P .
pi_147988808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 20:35 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb soms dagen gehad dat ik van half 7 sochtends tot half 11 savonds werkte, compleet gesloopt zowel fysiek als geestelijk. Die uren worden niet "betaald". Ja nu ben ik onafhankelijk, maar ik was liever loonslaaf geweest als het prive optimaal ging.

loop 6 dagen pw in werkkleding en geef weinig uit prive.
Ja, als ik in loondienst dagen maak van half 7 s`ochtends tot half 11 s`avonds dan loop ik ook binnen.
Maar dat hou je natuurlijk niet lang vol.
Wel aan jezelf denken he !

Dat met 6 dagen per week in werkkleding rondlopen herken ik ook wel een beetje, zelf werk ik offshore, die 14 dagen dat ik op zee zit loop ik rond in een broek van het werk en t-shirts met bedrijfslogo die je van jan en alleman krijgt (en een overall als ik "buiten" ben natuurlijk), en dat word dan allemaal weer op het werk uitgewassen.
Thuis loop ik ook vaak in werkkloffie/oude slobbertrui rond :@

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 27-12-2014 01:16:40 ]
pi_147991420
Ik heb vaak 7 dagen per week werkkleding aan. :p ben k niet voor de baas aan het werk dan wel voor mezelf.

En ook ik heb t streven om iets voor mezelf te beginnen ooit. Lijkt me geweldig! Ontroerend goed trekt me ook wel, pandjes opknappen en dan verkopen of verhuren.
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:31:58 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147992616
Mijn werkkleding gaat binnen 5min na thuiskomst uit :P .
Ga niet in mijn vrije tijd in pak rondbanjeren :N .
  Moderator zaterdag 27 december 2014 @ 01:10:23 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147993964
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 00:31 schreef bleiblei het volgende:
Mijn werkkleding gaat binnen 5min na thuiskomst uit :P .
Ga niet in mijn vrije tijd in pak rondbanjeren :N .
Herkenbaar, door de week op de uni meestal altijd nette spijkerbroek, overhemd en Van Bommels aan. Als ik dan vrijdags thuis ben, trek ik praktisch direct de oude broek en trui aan en klompen om de voeten :+

Wat voor beroep doe jij als ik vragen mag? Ik had de indruk dat jij je geld verdiende met je handen aangezien je vaak kundige reacties gaf :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147994141
ITer volgens mij ?
  zaterdag 27 december 2014 @ 01:21:54 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147994308
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 01:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Herkenbaar, door de week op de uni meestal altijd nette spijkerbroek, overhemd en Van Bommels aan. Als ik dan vrijdags thuis ben, trek ik praktisch direct de oude broek en trui aan en klompen om de voeten :+

Wat voor beroep doe jij als ik vragen mag? Ik had de indruk dat jij je geld verdiende met je handen aangezien je vaak kundige reacties gaf :+
Ik ben teammanager bij een verzekeraar van een team IT-collega's :) . Momenteel in de SAP hoek, dus automatisering.
  zaterdag 27 december 2014 @ 05:22:49 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147997950
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, als ik in loondienst dagen maak van half 7 s`ochtends tot half 11 s`avonds dan loop ik ook binnen.
Maar dat hou je natuurlijk niet lang vol.
Wel aan jezelf denken he !

Dat met 6 dagen per week in werkkleding rondlopen herken ik ook wel een beetje, zelf werk ik offshore, die 14 dagen dat ik op zee zit loop ik rond in een broek van het werk en t-shirts met bedrijfslogo die je van jan en alleman krijgt (en een overall als ik "buiten" ben natuurlijk), en dat word dan allemaal weer op het werk uitgewassen.
Thuis loop ik ook vaak in werkkloffie/oude slobbertrui rond :@
Op een platform dus? Welke?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 27 december 2014 @ 08:24:41 #65
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_147998692
De kerstman is langsgeweest bij mijn ouders en heeft ook wat achtergelaten voor mij :

-Een Pajarito trapspin voor bekleden van de trap.
-2x een BTI-box mini voor wat klein spul
-10 meter luchtslang
-Luchtpistooltje voor de zaagtafel
-Popnageltang omdat mijn vader de mijne is kwijtgeraakt
-PVC buisknipper tot en met 32 mm
En nog een klein envelopje voor een nieuwe Festool invalzaag :D
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_147998723
Mooi spul. Zit er in de bti mini valverdeling en zou je foto binnenkant kunnen maken?
  zaterdag 27 december 2014 @ 08:45:29 #67
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_147998827
Hoi Hans,
Nee er zit geen vakverdeling in. hierbij de foto's en ik heb ook even de kleinste binnenmaten voor je gemeten.
Lengte 159 mm
Breedte 253 mm
Hoogte 50 mm (zonder deksel)

wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_147998969
Mm ik kan zo geen vaoverdekking of bakjes vinden. Zou ideaal zijn voor mijn boren en bits.

Staat de festool invalzaag niet op foto?
pi_147999003
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 09:00 schreef hans1985 het volgende:
Mm ik kan zo geen vaoverdekking of bakjes vinden. Zou ideaal zijn voor mijn boren en bits.

Staat de festool invalzaag niet op foto? Ah was fin bijdrage. Welke word het? Met geleiderrail?
  zaterdag 27 december 2014 @ 09:12:31 #70
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_147999064
Ik wilde eigenlijk mijn freesjes voor de bovenfrees in die mini zetten en die andere voor nog wat klein spul. Maar de frezen passen niet :( , zijn gewoon te hoog. Dus een andere bestemming hiervoor vinden en dan maar een normale BTI box I voor de frezen bestellen.
Weet nog niet precies welke invalzaag het gaat worden.
Wil sowieso 2x een geleiderail, maar dat is ook het enige wat ik zeker weet. En dat hij ( ja sorry jongens !) in een BTI koffer gaat omdat ik daar alles in heb zitten.
Maar verder is nog niets zeker, iemand advies ??
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_147999125
Das jammer.
Maar klein spul kun je er altijd in kwijt. Zou eens aan betyar vragen wat goede invalzaag is. Atmoz Zegt toch dat je een blauwe moet nemen 😛
pi_147999512
Als je niet op een euro meer of minder kijkt dan zeker de mafell kiezen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 27 december 2014 @ 09:50:31 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147999528
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 09:49 schreef densmee het volgende:
Als je niet op een euro meer of minder kijkt dan zeker de mafell kiezen
Die invalzaag is gewoon perfect.
  Knikkerking zaterdag 27 december 2014 @ 10:01:51 #74
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147999697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Zodat ik zelf mijn velgen eraf kan halen.

[ afbeelding ]
^O^
Nice ding! Daar moet 't wel mee lukken denk ik ja, lol.
Wist niet dat Facom ook elektrisch gereedschap maakte...
Zo leer je iedere dag weer iets bij hier he :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:41 schreef derLudolf het volgende:

Inderdaad, dat is een van de dingen waar 'we' mee bezig zijn. Precisielandbouw heeft zeker de toekomst. Hoe kom je zo bij die drones? Toevallig onderstaand filmpje gezien? Dat is een van de profs verbonden aan onze opleiding ;)

Ah, ja was inderdaad laatst op Discovery. Interessant waar het allemaal naartoe gaat he. Erg sjiek om te zien. Heb me laatst ook al eens afgevraagd waarom ik zelf nog geen drone heb. Maar toen kwam m'n vriendin met "je hebt toch helemaal geen tijd daarvoor".... Ohja, klopt O-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 17:09 schreef hans1985 het volgende:
Maar goed, leuk gereedschap kopen is een ding, het optimaal benutten is een ander ding.

In 8 werkdagen volgende bereikt:
-3 spanten van 12,5 meter aangebracht.
-125 balken op maat gemaakt en vastgebout aan de lippen.
-120 m2 OSB gelegd en vastgeschroeft.
-Vandaag 4000+ schroeven erin gedraaid binnen 3 uur tijd. kruislaser op markeringen gezet en met schroefautomaat er langs knallen, inclusief alle niet goed verzonken schroeven nagedraaid.

Dan merk je dat goede tools echt ideaal zijn en tijd en dus geld besparen. Ik denk niet dat je gewoon met accuboor en lijntjes trekken 4000 schroeven in kleine 3 uur doet.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en balken op maat maken op de duitse manier, stihl kettingzaag erbij :'), mijn god, wat gaat dat snel :+
Wow, dat schiet lekker op zeg :9 ^O^ _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 20:40 schreef betyar het volgende:

Niet altijd de succes verhalen geloven, het kost mij tot nu toe vooral geld.
Precies! Het is vallen en opstaan. En DOORZETTEN!! Niet bij de eerste de beste tegenslag het bijltje erbij neergooien, want dan kom je er zéker niet. Laatst nog met iemand over gehad: je moet eerst door een dal heen, en als je daar sterk genoeg voor bent, dan gaat het vanzelf bergopwaarts. Meestal dan he ;)

quote:
12s.gif Op zaterdag 27 december 2014 08:24 schreef techcom het volgende:
De kerstman is langsgeweest bij mijn ouders en heeft ook wat achtergelaten voor mij :
[ afbeelding ]
-Een Pajarito trapspin voor bekleden van de trap.
-2x een BTI-box mini voor wat klein spul
-10 meter luchtslang
-Luchtpistooltje voor de zaagtafel
-Popnageltang omdat mijn vader de mijne is kwijtgeraakt
-PVC buisknipper tot en met 32 mm
En nog een klein envelopje voor een nieuwe Festool invalzaag :D
Mooi spul ^O^
Leuke Kerstman heb jij :D (lijkt een beetje op die van mij, hahaha)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 09:19 schreef hans1985 het volgende:
Das jammer.
Maar klein spul kun je er altijd in kwijt. Zou eens aan betyar vragen wat goede invalzaag is. Atmoz Zegt toch dat je een blauwe moet nemen 😛
Lol }) Maareh, het zou helemaal geen verkeerde keuze zijn hoor, zo'n Blauwe Bosch invalzaag. Check de reviews/filmpjes maar ;) Maar de Mafell is inderdaad nog beter ^O^ (eigenlijk hetzelfde, maar dan uitgebreider met meer opties/mogelijkheden)

Maargoed, dit klopt dus absoluut:

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 09:49 schreef densmee het volgende:
Als je niet op een euro meer of minder kijkt dan zeker de mafell kiezen
Heb zelf ook nog een kleine uitbreiding besteld gisteravond (of eigenlijk vannacht :z via de mail)

2x FSN 1600 geleiderail + koppelstuk (ook passend op de Mafell als ik het goed heb)


Alleen dan zonder draagtas, ga toch nergens heen ermee.
pi_147999898
Atmoz, wat voor bedrijf heb jij als ik vragen mag? (Gewoon benieuwd)
  Knikkerking zaterdag 27 december 2014 @ 10:33:28 #76
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148000376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 10:11 schreef Makrolon het volgende:
Atmoz, wat voor bedrijf heb jij als ik vragen mag? (Gewoon benieuwd)
Ik heb een eigen bv (Zomta B.V. herkenbaar? :P).
Daarmee laat ik me vooral laten inhuren voor IT gerelateerd werk (meestal programmeren, en een beetje netwerkbeheer) en verder nog een klein beetje audio/video, elektronica en af en toe wat interieurdesign/maatwerk op allerlei gebieden. Heel breed als je 't zo bekijkt, maar grotendeels applicaties programmeren.
  Moderator zaterdag 27 december 2014 @ 12:38:00 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148004180
Ik lees net en advertentie van BTN de Haas uit Groningen: tot en met 2 januari 3 halen 1 betalen voor bepaalde Gedode, Knipex, Bacho en Rigid gereedschappen. Volgens eigen zeggen 300 pallets.
Just saying
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148004935
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 10:01 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^
Nice ding! Daar moet 't wel mee lukken denk ik ja, lol.
Wist niet dat Facom ook elektrisch gereedschap maakte...
Zo leer je iedere dag weer iets bij hier he :D
Dat wist ik eerst ook niet, het scheelt wel enorm in formaat met een compressor + pneumatische sleutel. In prijs helaas niet zo veel. Franse bling tools. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148005458
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 12:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik lees net en advertentie van BTN de Haas uit Groningen: tot en met 2 januari 3 halen 1 betalen voor bepaalde Gedode, Knipex, Bacho en Rigid gereedschappen. Volgens eigen zeggen 300 pallets.
Just saying
Gedore en knipex is dan alleen 0,0 van te vinden op de site.
pi_148006346
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 05:22 schreef kanovinnie het volgende:
Op een platform dus? Welke?
Ik PM je wel ;)
  zaterdag 27 december 2014 @ 13:46:21 #81
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148006471
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 december 2014 08:24 schreef techcom het volgende:
De kerstman is langsgeweest bij mijn ouders en heeft ook wat achtergelaten voor mij :
[ afbeelding ]
-Een Pajarito trapspin voor bekleden van de trap.
-2x een BTI-box mini voor wat klein spul
-10 meter luchtslang
-Luchtpistooltje voor de zaagtafel
-Popnageltang omdat mijn vader de mijne is kwijtgeraakt
-PVC buisknipper tot en met 32 mm
En nog een klein envelopje voor een nieuwe Festool invalzaag :D
Ik zat echt te kijken van "allejezus, wat een grote trapspin!".
Tot ik doorhad dat het mini-systainers zijn :') .
Wat betreft die Festool-systainer, die kan je erg goed verkopen op marktplaats.
Is bijna zot wat daarvoor geboden wordt :') .
pi_148009350
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zat echt te kijken van "allejezus, wat een grote trapspin!".
Tot ik doorhad dat het mini-systainers zijn :') .
Wat betreft die Festool-systainer, die kan je erg goed verkopen op marktplaats.
Is bijna zot wat daarvoor geboden wordt :') .
en dan lekker je bosch groen of ferm erin stoppen.
Zelfde zie je met hilti koffers.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:40:08 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148010708
Nieuw tangetje gekocht. Om kabels enzo van m'n racefiets op maar te knippen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148011631
deel spulletjes binnen:

De originele van makita koste 45 euro, deze was de helft. het past gewoon maar ik denk dat ik het gat door boor, een o-ring erbij en een metalen stift zodat het exact "makita" systeem is :p



slagdoppenset in een mooi stevig doosje:



makita multitool

heb maar set genomen zodat ik een extra accu en lader heb. heb nu 3 laders en 8 accu's. als je alleen werkt voldoende maar met twee man en veel verschillende accutools dan is het net te weinig.

de opbergbox word nageleverd maar er viel mij een ding op:

hierin zitten de assecoires... een goedkoop plastic ding wat nauwelijks dicht kan.
Kijk ik op de site:


zit er toch een veel mooiere accesoirebox box die er wel degelijk uit ziet ipv van zo'n action bewaarbakje :')
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:34:48 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148012460
Wat staat erop je bestelling?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148012645
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:34 schreef kanovinnie het volgende:
Wat staat erop je bestelling?
in mail dit:
Nazending
Omschrijving Aantal
1. Makita 141562-0 gereedschapskoffer Makita BTM50 / BTM40 18V Li-Ion accu multimachine set 1
Totaal 1

gaat om exact deze set:
http://www.gereedschapcen(...)1-1-accessoires.html
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:43:34 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148012757
Er staat in de beschrijving nou niet echt duidelijk dat het in een makitafoos zou zitten. Ik zou effe mailen met die webshop.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148012825
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
Er staat in de beschrijving nou niet echt duidelijk dat het in een makitafoos zou zitten. Ik zou effe mailen met die webshop.
al gedaan, tis wel een makitadoos maar niet zoals op de afbeelding. echt prut kwaliteit.
je zou verwachten dat zelfde kwaliteit zou zijn als doppendoos, ipv van een tupperware bakje.
Juist die set genomen dat ik dan ook een fatsoenlijke opbergbox erbij had :')
pi_148012977
ik denk dat die stofzuigeraansluiting heel snel de ton in gaat. Volgensmij doet makita gewoon dat erbij zodat ze dan een stofvrij werken machine hebben. kan mij niet voorstellen dat er een ziel is die dat opzetstuk gaat gebruiken :')
  Knikkerking zaterdag 27 december 2014 @ 17:31:19 #90
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148014607
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:49 schreef hans1985 het volgende:
ik denk dat die stofzuigeraansluiting heel snel de ton in gaat. Volgensmij doet makita gewoon dat erbij zodat ze dan een stofvrij werken machine hebben. kan mij niet voorstellen dat er een ziel is die dat opzetstuk gaat gebruiken :')
Ik kon 't ding al niet identificeren, dus is het per definitie al een prul O-) >:) :Y)
pi_148014760
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:45 schreef hans1985 het volgende:

[..]

al gedaan, tis wel een makitadoos maar niet zoals op de afbeelding. echt prut kwaliteit.
je zou verwachten dat zelfde kwaliteit zou zijn als doppendoos, ipv van een tupperware bakje.
Juist die set genomen dat ik dan ook een fatsoenlijke opbergbox erbij had :')
Oftewel misleiding. Zou 'm terugsturen..
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:12:30 #92
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148016021
Ik vind die doos op de foto van makita er ook niet heel degelijk uitzien eigenlijk :P .
Maar goed, gewoon ff mailtje sturen en aangeven dat je de doos op foto had verwacht helpt waarschijnlijk al. Heb geen idee waar je het besteld hebt maar heb eigenlijk nog nooit een matige ervaring met de vele webshops waar ik besteld heb. En er is vaak genoeg wat niet 100% goed gegaan.

Wat betreft die afzuiging, ik miste het wel gigantisch toen ik met een multitool boven mijn hoofd de gaten van dakraampjes aan het zagen was :') .
pi_148016139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 10:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb een eigen bv (gekvanbosch blauw B.V. herkenbaar? :P).
Daarmee laat ik me vooral laten inhuren voor IT gerelateerd werk (meestal programmeren, en een beetje netwerkbeheer) en verder nog een klein beetje audio/video, elektronica en af en toe wat interieurdesign/maatwerk op allerlei gebieden. Heel breed als je 't zo bekijkt, maar grotendeels applicaties programmeren.
Cool! En dat gaat niet onverdienstelijk als ik zo je aankoopgedrag zie. :+ maar waar zou ik dat van moeten herkennen?

Ik zou t trouwens weer effe weghalen als ik jou was, ik typte het in op google en vind overal je adres. Of wil je je beveiligigssysteem uit testen? :+
pi_148016222
Ah, ik weet waar ik t van kan herkennen :+
  Moderator zaterdag 27 december 2014 @ 18:24:03 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148016355
Ik zie in de foto's van Hans trouwens bij die slagdoppen een rubberen ring en een pennetje wat door die doppen kan. Waarvoor is dat eigenlijk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148016673
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie in de foto's van Hans trouwens bij die slagdoppen een rubberen ring en een pennetje wat door die doppen kan. Waarvoor is dat eigenlijk?
dat is een o-ring en dan kun je het pinnetje eruit halen en daarme vast op je slagmoeraanzetter zetten.
maar volgensmij vallen die doppen er niet zo af.
net getest en je moet echt trekken om ze eraf te krijgen.

ik heb nog houtfretten van 14 cm.
die ga ik morgen eens in een eiken (oud) paal van de schuur jenzen, zonder voorboren.
ben benieuwd hoe ver die komt :p
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:39:56 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148016910
Niet nieuw maar weer gevonden



Nostalgie
  Knikkerking zaterdag 27 december 2014 @ 18:45:22 #98
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148017091
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:16 schreef Makrolon het volgende:

Cool! En dat gaat niet onverdienstelijk als ik zo je aankoopgedrag zie. :+ maar waar zou ik dat van moeten herkennen?

Ik zou t trouwens weer effe weghalen als ik jou was, ik typte het in op google en vind overal je adres.
Maakt niet zoveel uit. Zit hier veilig!
Ben niet zo bang hoor. En die tools bij elkaar is nu ook weer niet ZO ontzettend de moeite waard, denk je wel? Al dat gesleep, en bij elkaar gezoek... Ze liggen letterlijk door het hele huis verspreid.
Veel succes daarmee dan ^O^

quote:
Of wil je je beveiligingssysteem uit testen? :+
Hoeft niet perse, maar als 't moet...

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:19 schreef Makrolon het volgende:
Ah, ik weet waar ik t van kan herkennen :+
Hehe :7 :P
  Moderator zaterdag 27 december 2014 @ 18:49:08 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148017382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:24 schreef derLudolf het volgende:
Ik zie in de foto's van Hans trouwens bij die slagdoppen een rubberen ring en een pennetje wat door die doppen kan. Waarvoor is dat eigenlijk?
Bij een normale ratel gaat dat met een kogeltje en een veertje, maar bij elektrische en vooral bij luchtgereedschap wil dat wel eens los of stuk rammelen.
Eigenlijk is dit een beetje hobbybob met zo`n los pinnetje.
Op het werk hebben we ook veel luchttollen van 3/4", 1" en 1,2", daarvoor hebben we dan O-ringen met zo`n pinnetje eraan vast, dan kun je het pinnetje ook niet kwijtraken.
Dat gebeurt natuurlijk altijd net als je op roosters aan het werk bent ofzo _O-

Ik kan even niet een voorbeeld vinden op het web van zo`n o-ring met een pinnetje eraan vast :@
  zaterdag 27 december 2014 @ 19:00:16 #101
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148017515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ehmm... wat is het ? :@
Een schrijfhaakje om zwaluwstaarten af te schrijven. O+
pi_148017560
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:55 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij een normale ratel gaat dat met een kogeltje en een veertje, maar bij elektrische en vooral bij luchtgereedschap wil dat wel eens los of stuk rammelen.
Eigenlijk is dit een beetje hobbybob met zo`n los pinnetje.
Op het werk hebben we ook veel luchttollen van 3/4", 1" en 1,2", daarvoor hebben we dan O-ringen met zo`n pinnetje eraan vast, dan kun je het pinnetje ook niet kwijtraken.
Dat gebeurt natuurlijk altijd net als je op roosters aan het werk bent ofzo _O-

Ik kan even niet een voorbeeld vinden op het web van zo`n o-ring met een pinnetje eraan vast :@
dat viel mij ook beetje tegen, zou ik het kunnen vervangen?
pi_148017632
Ik zal wel even op mijn werk-pc kijken waar wij dat spul bestellen.
Net nog even gegoogled, willekeurige site: http://www.grainger.com/p(...)Grainger/1UDP4_AS01?$smthumb$

Plaatje:

[ Bericht 40% gewijzigd door bluemoon23 op 27-12-2014 19:28:11 ]
  zaterdag 27 december 2014 @ 20:21:24 #104
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148020507
Binnenkort toch maar eens alle stekkers van mijn elektrisch gereedschap afknippen. Ben dat oprollen om het apparaat kotsbeu aan het worden.
Vandaag iemand met festool bezig gezien met dat fantastisch "plug in"
1 of 2 snoeren, rest gewoon inpluggen.

Nu eens uitzoeken waar ik goedkoop powercon stekkers kan bestellen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148021181
Plasmasnijder gekocht
Proefstukje in 316 RVS
  zaterdag 27 december 2014 @ 20:37:39 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148021243
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:21 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Binnenkort toch maar eens alle stekkers van mijn elektrisch gereedschap afknippen. Ben dat oprollen om het apparaat kotsbeu aan het worden.
Vandaag iemand met festool bezig gezien met dat fantastisch "plug in"
1 of 2 snoeren, rest gewoon inpluggen.

Nu eens uitzoeken waar ik goedkoop powercon stekkers kan bestellen.
Dat is wel zo relaxt :Y .
Lijkt mij alleen wel weer rete irritant dat je zo een zware koppeling op een 10cm van je apparaat te hebben hangen met dat after-marketsetje.
Ingebouwd zoals de Festoolmachines zelf hebben is echt fantastisch. Heb aan mijn stofzuigerslang een snoer vastgemaakt met klitteband en bij wisselen trek ik het snoer uit de machine, slang uit de machine en hup verder. Geen gesleur met kabels, 1 "kabel"boom van stofzuiger naar apparaat.... Ideaal :Y .

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 19:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Een schrijfhaakje om zwaluwstaarten af te schrijven. O+
Zo te zien homemade? Wel geinig om zoiets weer terug te vinden :) .
Maak je veel met zwaluwstaarten?
pi_148021444
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:21 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Binnenkort toch maar eens alle stekkers van mijn elektrisch gereedschap afknippen. Ben dat oprollen om het apparaat kotsbeu aan het worden.
Vandaag iemand met festool bezig gezien met dat fantastisch "plug in"
1 of 2 snoeren, rest gewoon inpluggen.

Nu eens uitzoeken waar ik goedkoop powercon stekkers kan bestellen.
Toevallig. Ik heb hier gisteren naar zitten kijken en kwam een aantal opties via Google. Zag iemand die heeft z'n Mafell gereedschap voorzien van plug-it connectoren, maar niet van Festool, maar Neutrik.
Dit lijkt mij ook wel iets.



http://mafell-users-forum(...)114/alternative-plug

Je moet trouwens wel opletten dat je powercons neemt die je kan koppelen/ontkoppelen terwijl er spanning op staat. Schijnt niet bij allemaal te kunnen. Verder geen verstand van.
Die Neutrik's hebben dat wel. Anders moet je alsnog eerst de stekker uit het stopcontact halen en dat doet het voordeel van die plug-it's gedeeltelijk teniet.
pi_148024529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:06 schreef hans1985 het volgende:
de opbergbox word nageleverd maar er viel mij een ding op:
[ afbeelding ]
hierin zitten de assecoires... een goedkoop plastic ding wat nauwelijks dicht kan.
Kijk ik op de site:
[ afbeelding ]

zit er toch een veel mooiere accesoirebox box die er wel degelijk uit ziet ipv van zo'n action bewaarbakje :')
Waardeloos bakje ja, ben ik ook niet gewend van makita. Wel mooi setje wat je gekocht hebt. :)

Kwam er vandaag toevallig achter dat ze de opbergbox waar mijn slijptol combi inzit echt precies pas hebben gemaakt op mijn auto. Tof van ze hè. :Y
pi_148024839
Zojuist een aantal van die Neutrik powercons besteld. Eens kijken of dat wat is.
Zijn in ieder geval IP54 rated. En de kleur is ook perfect :P

Deze, maar zonder de kabel ;)

  zaterdag 27 december 2014 @ 21:38:40 #110
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148024868
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:32 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Waardeloos bakje ja, ben ik ook niet gewend van makita. Wel mooi setje wat je gekocht hebt. :)

Kwam er vandaag toevallig achter dat ze de opbergbox waar mijn slijptol combi inzit echt precies pas hebben gemaakt op mijn auto. Tof van ze hè. :Y
[ afbeelding ]
Sneeuw? hier niks gehad.
Koffertje past er mooi in.
Share your talent, move the world.
pi_148026429
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:38 schreef Drexciyan het volgende:
Zojuist een aantal van die Neutrik powercons besteld. Eens kijken of dat wat is.
Zijn in ieder geval IP54 rated. En de kleur is ook perfect :P

Deze, maar zonder de kabel ;)

[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit mar wat is dan echt het voordeel dat je makkelijker de tools in de box kan krijgen?
dan moet je ook al je verlengkabels ermee voorzien.
  zaterdag 27 december 2014 @ 22:39:14 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148027789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:41 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Toevallig. Ik heb hier gisteren naar zitten kijken en kwam een aantal opties via Google. Zag iemand die heeft z'n Mafell gereedschap voorzien van plug-it connectoren, maar niet van Festool, maar Neutrik.
Dit lijkt mij ook wel iets.

[ afbeelding ]

http://mafell-users-forum(...)114/alternative-plug

Je moet trouwens wel opletten dat je powercons neemt die je kan koppelen/ontkoppelen terwijl er spanning op staat. Schijnt niet bij allemaal te kunnen. Verder geen verstand van.
Die Neutrik's hebben dat wel. Anders moet je alsnog eerst de stekker uit het stopcontact halen en dat doet het voordeel van die plug-it's gedeeltelijk teniet.
Ik sluit alle apparaten aan op mijn stofzuiger. Enkel de slang te verwisselen.
  zaterdag 27 december 2014 @ 22:45:59 #113
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148028104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:37 schreef bleiblei het volgende:
Zo te zien homemade? Wel geinig om zoiets weer terug te vinden :) .
Maak je veel met zwaluwstaarten?
Zelden, zo nu en dan wil een klant handgemaakte zwaluwstaarten in de lades. Meestal frees ik ze in met een mal maar ook dat is best kostbaar.
  zaterdag 27 december 2014 @ 23:40:02 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148031097
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:41 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Toevallig. Ik heb hier gisteren naar zitten kijken en kwam een aantal opties via Google. Zag iemand die heeft z'n Mafell gereedschap voorzien van plug-it connectoren, maar niet van Festool, maar Neutrik.
Dit lijkt mij ook wel iets.

[ afbeelding ]

http://mafell-users-forum(...)114/alternative-plug

Je moet trouwens wel opletten dat je powercons neemt die je kan koppelen/ontkoppelen terwijl er spanning op staat. Schijnt niet bij allemaal te kunnen. Verder geen verstand van.
Die Neutrik's hebben dat wel. Anders moet je alsnog eerst de stekker uit het stopcontact halen en dat doet het voordeel van die plug-it's gedeeltelijk teniet.
Ziet er mooi uit, maar dat werkt toch niet? Die verdikking in de kabel blijft geheid achter vanalles hangen. Lijkt mij echt rete irritant.
  zaterdag 27 december 2014 @ 23:43:11 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148031305
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:09 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit mar wat is dan echt het voordeel dat je makkelijker de tools in de box kan krijgen?
dan moet je ook al je verlengkabels ermee voorzien.
Snel wisselen van gereedschap.
Bijvoorbeeld als je aan het schuren bent op een ladder of je gereedschap aan een stofzuiger hebt hangen. Het lijkt niets te schelen maar zelfs mijn klusnoob zwager zei "hey, das handig" toen ik in een handomdraai wisselde tussen invalzaag en schuurmachine :P .

Ik heb zoals net verteld standaard een plugin kabel aan de stofzuigerslang hangen dus kom niet eens in de buurt van een haspel of verlengkabel :P .
pi_148031887
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 23:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit, maar dat werkt toch niet? Die verdikking in de kabel blijft geheid achter vanalles hangen. Lijkt mij echt rete irritant.
Ja. Hij heeft nog een vrij lang stuk kabel tussen de plug en machine. Als je dat een stuk korter maakt heb je daar geen last van denk ik.
Mooiste is een geïntergreerde plug zoals de Festool machines hebben, maar ja, dat gaat niet lukken zonder flinke aanpassingen (als het al past)

Ik kijk wel. Misschien vind ik het helemaal niets :P
pi_148032188
Over schuurmachines gesproken. Iemand ervaring met zo'n Mirka Deros?
Zijn echt supergave machientjes, maar wel prijzig. Als ik de reviews zo lees moet dit zo'n beetje the top of the bill zijn?!



Mooie kleur ook ;)
pi_148032462
als je interesse hebt bij sander in zandvoort staat een knappe all in one aanbieding ervoor nu
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 28 december 2014 @ 00:11:33 #119
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148032473
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:04 schreef Drexciyan het volgende:
Over schuurmachines gesproken. Iemand ervaring met zo'n Mirka Deros?
Zijn echt supergave machientjes, maar wel prijzig. Als ik de reviews zo lees moet dit zo'n beetje the top of the bill zijn?!

[ afbeelding ]

Mooie kleur ook ;)
Ik heb begrepen dat die dingen op 12v of zoiets werken. En dat er daarom een omvormer tussen zit. Al lijkt het model die jij post wat logger dan ik ken van Mirka en zit er een eurostekker aan.

Maar al met al, erg veel positieve geluiden over gehoord wat betreft kwaliteit, gewicht en hoe netjes ze uitgebalanceerd ze zijn. Alleen die omvormer schijnt onhandig te zijn.

Overigens is hun abranet ook het proberen waard. Wil ik ook nog een keer naar kijken voor mijn rotex.
  zondag 28 december 2014 @ 00:13:51 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148032568
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:11 schreef Cybersijp het volgende:
als je interesse hebt bij sander in zandvoort staat een knappe all in one aanbieding ervoor nu
Hij heeft bijzondere dingen die je vaak weinig tot niet in nl vindt. Maar qua prijs wil het nog wel eens de moeite zijn om te googlen naar goedkopere aanbieders. Als er andere leveranciers zijn in NL zijn ze vaak net wat goedkoper.

Geen idee trouwens of je Mirka ergens anders in NL nog kan vinden trouwens :P .
pi_148032761
Sander? Gereedschappro? Daar heb ik wel eens wat besteld. Apart spul verkoopt die, maar veel kan je ook wel ergens anders vinden. Bijv. Woodpeckers en Incra is hij een van de weinigen die dat hier verkoopt. Maar ja, das geen bouwtuig ;)
En hij verkoopt inderdaad die Deros. Toch nog een knappe prijs voor een schuurmachientje.

Bij deze Mirka heb je trouwens geen omvormer meer nodig.

Edit. Even wat ingelezen en via Axminster kan je deze flink voordeliger aanschaffen.
Moet je alleen ff een nieuw aansluitsnoer hier bestellen.

Hij gaat op het verlanglijstje. Eerst nog wat andere tools.

[ Bericht 18% gewijzigd door Drexciyan op 28-12-2014 00:55:17 ]
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 11:04:32 #122
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148039687
Zo aan het einde van het jaar mijzelf toch nog even een cadeautje gegeven...
Niet zo'n grote investering als het merendeel van de die-hards hier ;) :P

\
1 x Makita BHP458ZX Slag boor en schroefmachine 18V (alleen de body dus zonder accu en zonder lader)


1 x een duo accupack 18V 3,0AH
  Knikkerking zondag 28 december 2014 @ 11:07:19 #123
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148039744
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 00:04 schreef Drexciyan het volgende:
Over schuurmachines gesproken. Iemand ervaring met zo'n Mirka Deros?
Zijn echt supergave machientjes, maar wel prijzig. Als ik de reviews zo lees moet dit zo'n beetje the top of the bill zijn?!

[ afbeelding ]

Mooie kleur ook ;)
Wat doet die "hendel" daar bovenop? Die klapt omlaag als je 'm vastpakt, right?
Maar waar is het dan voor? :)

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo aan het einde van het jaar mijzelf toch nog even een cadeautje gegeven...
Niet zo'n grote investering als het merendeel van de die-hards hier ;) :P

[ afbeelding ] \
1 x Makita BHP458ZX Slag boor en schroefmachine 18V (alleen de body dus zonder accu en zonder lader)

[ afbeelding ]
1 x een duo accupack 18V 3,0AH
Goed bezig ^O^
Mooi ding 8-) + fijn, meerdere accu's
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 11:15:13 #124
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148039980
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:07 schreef Atmoz het volgende:
Goed bezig ^O^
Mooi ding 8-) + fijn, meerdere accu's
Mijn gewone accuboormachine komt gewoon af en toe wat te kort aan capaciteit voor het boren in gewone stenen wanden of snelbouwstenen e.d. en om nou iedere keer weer te moeten slepen met een sds boormachine op 230V als je bij mensen eens wat zichtwerk (qua elektra) moet maken of even snel een paar buitenlampen op moet hangen. :)

En dat blijven wisselen tussen het boortje en het bitje wordt je ook flauw van.
pi_148040195
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Plasmasnijder gekocht [ link | afbeelding ]
Proefstukje in 316 RVS
[ link | afbeelding ]
Ziet er netjes uit. Geen last van de oxidehuid zo te zien. Vroeger wel mee lopen klooien.3mm rvs en gewoon niet door willen branden.
  Knikkerking zondag 28 december 2014 @ 11:26:37 #126
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148040290
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:15 schreef Vonkenboer het volgende:

En dat blijven wisselen tussen het boortje en het bitje wordt je ook flauw van.
Precies! :9
Zelf heb ik er het liefst 3 bij elkaar liggen: boren, verzinken, schroeven.


Ohja, die plasmasnijder inderdaad... Ook érg gaaf ding bluemoon23!! 8-)

Wat ga je er zoal mee doen? Het is natuurlijk om staal mee door te snijden, maar iedereen heeft wel een bepaald idee voor zijn eigen gebruik of zelfs al wat klussen ervoor liggen ;) Ik ben zeer benieuwd waar je dit voor gaat gebruiken..
  zondag 28 december 2014 @ 13:34:27 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_148044833
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 11:26 schreef Atmoz het volgende:....
Ohja, die plasmasnijder inderdaad... Ook érg gaaf ding bluemoon23!! 8-)
Wat ga je er zoal mee doen? Het is natuurlijk om staal mee door te snijden, maar iedereen heeft wel een bepaald idee voor zijn eigen gebruik of zelfs al wat klussen ervoor liggen ;) Ik ben zeer benieuwd waar je dit voor gaat gebruiken..
:|W brandkasten open maken :7
Waar denk jij dat hij al die gereedschappen van betaald? :+
pi_148045045
Ik zou zo'n set willen met meerdere accus en schroefmachines in een koffer.
Heb gekeken bij de winkel, maar ze waren toch vrij prijzig.

zo'n setje :9~
  zondag 28 december 2014 @ 13:43:55 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148045246
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 13:39 schreef terrastegel het volgende:
Ik zou zo'n set willen met meerdere accus en schroefmachines in een koffer.
Heb gekeken bij de winkel, maar ze waren toch vrij prijzig.
http://panasonic.masterto(...)rh6MICFQj4wgod53AAcw
pi_148045389
quote:
Ik zou denken dat er een tvtje in die koffer zou zitten.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  zondag 28 december 2014 @ 13:49:03 #131
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148045466
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo aan het einde van het jaar mijzelf toch nog even een cadeautje gegeven...
Niet zo'n grote investering als het merendeel van de die-hards hier ;) :P

[ afbeelding ] \
1 x Makita BHP458ZX Slag boor en schroefmachine 18V (alleen de body dus zonder accu en zonder lader)

[ afbeelding ]
1 x een duo accupack 18V 3,0AH
Mooi ding! Baal eigenlijk nog steeds dat ik 6 jaar terug geen klopboor variant van mijn accuboor heb gekocht :') . Is toch wel ideaal om ook kleine gaatjes ff in de muur te boren met je accuboor :Y .
pi_148046702
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:22 schreef tiho1 het volgende:
Ziet er netjes uit. Geen last van de oxidehuid zo te zien. Vroeger wel mee lopen klooien.3mm rvs en gewoon niet door willen branden.
Wat doe je dan ?
Meer luchtdruk, of hogere stroom erop ?
pi_148046899
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat doe je dan ?
Meer luchtdruk, of hogere stroom erop ?
Heel boos worden.

Heeft met de huid te maken. Volgens mij deed ik de stroom hoger met dezelfde nozzel erop. Heb je er ook last van ?
pi_148047045
Nee, nog niet, gewoon benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
pi_148047170
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, nog niet, gewoon benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Ok. Ik had het ook niet met elke plaat gewoon soms. Best wel frustrerend was dat, want je begrijpt dat het snijwerk er niet mooier op wordt en de rest van de plaat ook niet. Warmte.
pi_148050263
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:07 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat doet die "hendel" daar bovenop? Die klapt omlaag als je 'm vastpakt, right?
Maar waar is het dan voor? :)
Met die hendel laat je de machine draaien. Achterop zit de aan/uit knop.
Dus zodra je de machine op het materiaal zet en je legt je hand erop dan draait ie.
Haal je je hand eraf...nou je snapt het wel ;)
Slim design. Kijk maar eens op Youtube. Genoeg filmpjes ervan.
pi_148050929
quote:
Is ook prijzig. Maar deze koop je maar 1 keer in je leven (overigens heb ik er laatst wel 3 4.2 Ah. Accu's bijgekocht ter aanvulling). Nu setje al weer 5 jaar professioneel mishandeld.
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 17:15:01 #138
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148054583
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 13:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mooi ding! Baal eigenlijk nog steeds dat ik 6 jaar terug geen klopboor variant van mijn accuboor heb gekocht :') . Is toch wel ideaal om ook kleine gaatjes ff in de muur te boren met je accuboor :Y .
Mwah, de standaard accuboor hou ik er nog gewoon bij voor alle schroefwerkzaamheden; in verhouding met die nieuwe machine is die natuurlijk lekker licht in gewicht en schroeft dus boven je hoofd veel fijner :)
pi_148060258
Zojuist op eBay gescoord. Het is geen Deros, maar kan wel een goed handschuurblok gebruiken en die heeft Mirka ook :)
En met velcro. Meteen wat van dat Abranet schuurpapier erbij. Kan m'n carbide schuurblok weer in de la, want vind dat toch niet zo'n fijn ding.



Kan je zelfs op een stofzuiger aansluiten _O-

En mooi geel is wederom niet lelijk :P
pi_148060314
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:15 schreef Drexciyan het volgende:
Zojuist op eBay gescoord. Het is geen Deros, maar kan wel een goed handschuurblok gebruiken en die heeft Mirka ook :)
En met velcro. Meteen wat van dat Abranet schuurpapier erbij. Kan m'n carbide schuurblok weer in de la, want vind dat toch niet zo'n fijn ding.

[ afbeelding ]

Kan je zelfs op een stofzuiger aansluiten _O-

En mooi geel is wederom niet lelijk :P
Linkje?
pi_148060620
quote:
Dank. Bij deze op mijn verlanglijstje..
pi_148061099
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 19:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik zal wel even op mijn werk-pc kijken waar wij dat spul bestellen.
Net nog even gegoogled, willekeurige site: http://www.grainger.com/p(...)Grainger/1UDP4_AS01?$smthumb$

Plaatje:[ afbeelding ]
die dingen zijn duurder in aanschaf dan mijn set, no go... (of ebay china variant)
pi_148061234
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 23:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Snel wisselen van gereedschap.
Bijvoorbeeld als je aan het schuren bent op een ladder of je gereedschap aan een stofzuiger hebt hangen. Het lijkt niets te schelen maar zelfs mijn klusnoob zwager zei "hey, das handig" toen ik in een handomdraai wisselde tussen invalzaag en schuurmachine :P .

Ik heb zoals net verteld standaard een plugin kabel aan de stofzuigerslang hangen dus kom niet eens in de buurt van een haspel of verlengkabel :P .
ik ben een makkelijke push over qua tools. Maar je hebt mij niet overtuigd. Ik heb meerdere verlengkabels en haspels. ik kan daartussen makkelijk switchen.
  zondag 28 december 2014 @ 19:40:40 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148061635
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:33 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ik ben een makkelijke push over qua tools. Maar je hebt mij niet overtuigd. Ik heb meerdere verlengkabels en haspels. ik kan daartussen makkelijk switchen.
Naja, ik ben hier niet om je te overtuigen.
Tenminste, voor zover ik weet :P .
Maar zo een los koppelstuk zoals hierboven lijkt mij eerder irritant dan handig.
En om nu alles opnieuw van Festool aan te schaffen vanwege die kabel is ook nonsens.
Maar als je veel met het spul werkt is het verrekte handig. Imho alleen niet zo handig dat het de reden zou zijn om voor Festool te kiezen.
pi_148068071
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:30 schreef hans1985 het volgende:
die dingen zijn duurder in aanschaf dan mijn set, no go... (of ebay china variant)
Daar hebben wij ze dan ook niet weg, maar ik kon zo snel geen ander plaatje vinden.
Hier op E-bay is hij $1,75, maar geen idee of dat de goede is http://www.ebay.com/itm/P(...)motive_Tools&vxp=mtr
  zondag 28 december 2014 @ 22:05:50 #147
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148070602
Ik wil mezelf een schroefboormachine en decoupeerzaag cadeau doen. Weet iemand nog een leuk setje waarin ik nog wat meer apparaten krijg met korting ?

Bij voorkeur dewalt of makita, maar andere mogen ook.

Een accu freesmachine erin zou leuk zijn. Andere hout bewerking machines ook. Wel op accu aangezien ik helaas nog geen stroom heb in mijn werkruimte.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148071026
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Daar hebben wij ze dan ook niet weg, maar ik kon zo snel geen ander plaatje vinden.
Hier op E-bay is hij $1,75, maar geen idee of dat de goede is http://www.ebay.com/itm/P(...)motive_Tools&vxp=mtr
ga wel ff zoeken, weet nu zoeknaam,thanx.

Maar anders koop ik originele makita ring en splitpen, kost 3 euro. Maar die dingen van jou zijn wel vet handig. Alleen heeft elke dop ander formaat, moet dus 3 a 4 soorten maten hebben. Is niet urgent dus kan beetje zoeken :)
pi_148071394
quote:
99s.gif Op zondag 28 december 2014 22:05 schreef DaMook het volgende:
Ik wil mezelf een schroefboormachine en decoupeerzaag cadeau doen. Weet iemand nog een leuk setje waarin ik nog wat meer apparaten krijg met korting ?

Bij voorkeur dewalt of makita, maar andere mogen ook.

Een accu freesmachine erin zou leuk zijn. Andere hout bewerking machines ook. Wel op accu aangezien ik helaas nog geen stroom heb in mijn werkruimte.
Dewalt is vaak net iets voordeliger dan makita. Ik heb een dewalt decoupeerzaag op accu gebruikt en die is fijn. De schroefboormachines ook (al voelt makita wat beter aan). Overall vind ik makita wat steviger aanvoelen (lees: die red een val van 5 meter wel, ook ervaring) waar ik dat bij dewalt minder heb.

Beide merken zijn top of the bill, maar ook bosch blauw heeft leuke aanbiedingen (vraag atmoz :+ )

En als stroom in je werkruimte de beperkende factor is... hoeveel m kabel heb je nodig en extra groep? gereedschap ok net aansluiting is veel goedkoper en als je alleen in je schuur werkt is wellicht een extra kabel voordeliger ;)
pi_148071886
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo aan het einde van het jaar mijzelf toch nog even een cadeautje gegeven...
Niet zo'n grote investering als het merendeel van de die-hards hier ;) :P

[ afbeelding ] \
1 x Makita BHP458ZX Slag boor en schroefmachine 18V (alleen de body dus zonder accu en zonder lader)

[ afbeelding ]
1 x een duo accupack 18V 3,0AH
Ga je zeker geen spijt van krijgen, top spul. accu's via mijn adresje of origineel :)
  zondag 28 december 2014 @ 22:27:48 #151
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148072087
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:17 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dewalt is vaak net iets voordeliger dan makita. Ik heb een dewalt decoupeerzaag op accu gebruikt en die is fijn. De schroefboormachines ook (al voelt makita wat beter aan). Overall vind ik makita wat steviger aanvoelen (lees: die red een val van 5 meter wel, ook ervaring) waar ik dat bij dewalt minder heb.

Beide merken zijn top of the bill, maar ook bosch blauw heeft leuke aanbiedingen (vraag atmoz :+ )

En als stroom in je werkruimte de beperkende factor is... hoeveel m kabel heb je nodig en extra groep? gereedschap ok net aansluiting is veel goedkoper en als je alleen in je schuur werkt is wellicht een extra kabel voordeliger ;)
Bosch blauw heb ik ook al gekeken. Verder alleen online, morgen eens in de winkel kijken. Draadloos moet het sowieso zijn.

Dewalt gebruiken we op mijn werk en makita bij de vereniging waar ik zit, bevalt me beide goed. En weet dat ze beide duur zijn :X . Vandaar dat ik ook andere overweeg, maar wel ervaringen ermee wil weten ;) . Budget is 1000 en wil er het meeste (maar wel goed) voor hebben :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148072273
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef hans1985 het volgende:
Alleen heeft elke dop ander formaat, moet dus 3 a 4 soorten maten hebben. Is niet urgent dus kan beetje zoeken :)
Dat is dan weer niet handig, volgens mij zijn bij de krachtdoppen bij mij op het werk de "onderkant" allemaal even groot.
Dan heb je alleen verschillende ringen nodig voor 1/2'' 3/4"en 1" doppen.
Maar zo groot heb jij ze denk ik ook niet nodig.
Bij een 1" luchttol wil je zo`n ring wel graag gebruiken trouwens, een dop 55 die rondvliegt is niet grappig.
  zondag 28 december 2014 @ 22:32:15 #153
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148072352
Bovenfrees op accu lijkt me geen succes. Dingen gebruik je vaak langere tijd en dat is met accu niet echt relax.

Dingen waarmee ik langer werk (slijptol, bovenfrees, etc) heb ik liever op 230v
Al is een slijptol op accu voor erbij wel handig.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148072374
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo aan het einde van het jaar mijzelf toch nog even een cadeautje gegeven...
Niet zo'n grote investering als het merendeel van de die-hards hier ;) :P

[ afbeelding ] \
1 x Makita BHP458ZX Slag boor en schroefmachine 18V (alleen de body dus zonder accu en zonder lader)

[ afbeelding ]
1 x een duo accupack 18V 3,0AH
Mooi Vonk, mijn eerste machine was meteen een met klopboor functie. Verdomd handig voor het lichtere werk.

Makita is dan weer tikje beter dan mijn B&D maar toch.

Succes ermee!
Laat die handjes wapperen!
  zondag 28 december 2014 @ 22:34:47 #155
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148072501
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Bovenfrees op accu lijkt me geen succes. Dingen gebruik je vaak langere tijd en dat is met accu niet echt relax.

Dingen waarmee ik langer werk (slijptol, bovenfrees, etc) heb ik liever op 230v
Al is een slijptol op accu voor erbij wel handig.
Noted :) .

Slijptol op accu heb ik trouwens al heel vaak plezier van gehad :) . Maar als ik daarop ga selecteren moet ik voor makita gaan (ivm accu's) en ik wil me richten op hout nu :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148072526
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:32 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Bovenfrees op accu lijkt me geen succes. Dingen gebruik je vaak langere tijd en dat is met accu niet echt relax.

Dingen waarmee ik langer werk (slijptol, bovenfrees, etc) heb ik liever op 230v
Al is een slijptol op accu voor erbij wel handig.
Das waar, die dingen vreten energie.

Maar kleine slijptol 115 op accu is zo ideaal,kan niet zonder :+
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 22:44:04 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148073078
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 22:32 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Mooi Vonk, mijn eerste machine was meteen een met klopboor functie. Verdomd handig voor het lichtere werk.

Makita is dan weer tikje beter dan mijn B&D maar toch.

Succes ermee!
Enige puntje van aandacht; moet waarschijnlijk nu wel op zoek naar een
M-box waar allebei de machines + lader + accu's bij elkaar in passen :X _O-
Maar ik kan pas bekijken hoeveel ruimte ik precies nodig heb als ik deze machine heb.

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:24 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ga je zeker geen spijt van krijgen, top spul. accu's via mijn adresje of origineel :)
Dank je ! ^O^
Het zijn orginele Makita accu's geworden ;)
pi_148075725
Daar gaan we weer met de boxen _O-
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 23:31:45 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148075854
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:29 schreef Gieliovd het volgende:
Daar gaan we weer met de boxen _O-
Ben er nog niet helemaal over uit; de ruimte in de auto is bij mij sowieso wat beperkt.
Kan zijn dat ik straks gewoon voor een grote koffer kies in plaats van een Boxx.
Dat is in mijn situatie handiger denk ik :P
  zondag 28 december 2014 @ 23:55:43 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148077222
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:29 schreef Gieliovd het volgende:
Daar gaan we weer met de boxen _O-
Nou, dan zal ik em maar inkoppen als boxenneukert ;) .
Je hebt een 4tje nodig :P .
3tjes passen net niet met 2 accutollen enzo.
Maar wat je wellicht beter kan doen is 2 kleine M-Boxen kopen. Is een stuk mobieler als je ze niet alle 2 nodig hebt, en moet je ze toch alle twee hebben kan je de boxen aan elkaar koppelen.
Dus 1 box met je gewone accutol
1 box met de slagunit.
De accu's verdelen over beide boxen en de lader in de box duwen die je het minst gebruikt (waardoor je waarschijnlijk een maatje groter nodig hebt).
Als je geen waarde hecht aan foam enzo kan je de ene in een 1tje proppen en de ander samen met de lader in een 2tje.

Ben je qua prijs duurder uit, maar loop je stuk minder onnodig met die zooi te zeulen.
  maandag 29 december 2014 @ 00:01:34 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148077572
Ik heb trouwens zojuist de inhoud van mijn EHBO systainer besteld:
Ben benieuwd of het past, maar gezien de gezinssituatie gaat dit erin:
Vulling Groot "A"
Brandwondenset
Pleister kids assorti 20 st.
Gifwijzer. EH bij vergiftiging
Aspivenin Insectenbeten set
Tekentangset
Pleisterdispenser Salvequick
PehaSoft Nitrile Handschoen L

De Vulling Groot "A" is dit pakket:

En daar zit in:
quote:
Beademingsdoekje (kiss of life) (1x)
Desinfectans 30 ml (1x)
Driekante doek non-woven (3x)
Eerstehulpschaar 19 cm (1x)
Elastisch hydrofiel windsel 4 m x 6 cm (3x)
Elastisch hydrofiel windsel 4 m x 8 cm (3x)
Gaaskompres steriel 5 x 5 cm (10x)
Gaaskompres zestientje steriel 5 x 9 cm (16x)
Gaaskompres steriel 10 x 10 cm (10x)
Handschoenen vinyl, paar maat L (2x)
Hechtpleister PE, ring 5 m x 2,5 cm (1x)
Ideaal zwachtel 5 m x 6 cm (2x)
Ideaal zwachtel 5 m x 8 cm (2x)
Inhoudsetiket TR 0010 (1x)
Snelverband NL model nr. 1 steriel 12 x 12 cm (4x)
Snelverband NL model nr. 2 steriel 18 x 18 cm (2x)
Snelverband NL model nr. 3 steriel 18 x 28 cm (1x)
Splinterpincet rvs, Feilchenfeld 9 cm (1x)
Stroomdiagram + handleiding voor EHBO (1x)
Synthetische wattenrol 3 m x 10 cm (4x)
Veiligheidsspeld (6x)
Verbandklem (6x)
Verbandwatten 25 gram (2x)
Wandbeugel (1x)
Wondkompres niet-verklevend steriel 10 x 10 cm (4x)
Wondpleister assorti strips, 20 stuks (1x)
Wondpleister textiel, 10 stuks 10 x 6 cm (1x)
Wondsnelverband nr. 2 steriel 6 x 8 cm (2x)
Hopelijk nooit nodig, maar wel fijn om in huis te hebben.
Heb al een keer de zaagtafel mogen raken met mijn duim wat uiteindelijk meeviel.
Maar zonder iets in huis... Ben je blij dat het mee viel :P .
pi_148083435
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:29 schreef Gieliovd het volgende:
Daar gaan we weer met de boxen _O-
Donder eens op met die boxen :')
Ik heb die tik dankzij jullie ook al overgenomen :+
  maandag 29 december 2014 @ 09:02:59 #163
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148084275
De box-madness has struck again :D

Het is helemaal niets die vrije dagen allemaal.
Ga je zitten lezen op verschillende forums, alles opruimen na een verbouwing bij mijn ouders en je komt erachter dat je nog meer gereedschap hebt dan je dacht. Dus... Boxen die handel :P
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Knikkerking maandag 29 december 2014 @ 09:05:58 #164
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148084307
Ahhh, zo mooi om te zien allemaal dat enthousiasme hier :s) *O* :7
Wat een mooi topic toch, echt gave spullen wat hier de revue passeren (8>

Wie heeft de hoogste stapel boxen?
  maandag 29 december 2014 @ 09:14:22 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148084426
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:05 schreef Atmoz het volgende:
Ahhh, zo mooi om te zien allemaal dat enthousiasme hier :s) *O* :7
Wat een mooi topic toch, echt gave spullen wat hier de revue passeren (8>

Wie heeft de hoogste stapel boxen?
Ik niet :') Ik kom met m'n twee gammakoffers voor m'n accuboor, klopboor, decoupeerzaag, slijptol en doppensleutelset geeneens boven een werkbank uit _O-
Plus dat dat alles net zo veel waard is als de gemiddelde koffer van jou/hans/andere gereedschapfreaks uit dit topic _O-

Wel wil ik in m'n schuur zo'n gereedschapsmuur maken :9~ Alle tangen, sleutels en weet ik wat aan een mooi bord :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148085150
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik niet :') Ik kom met m'n twee gammakoffers voor m'n accuboor, klopboor, decoupeerzaag, slijptol en doppensleutelset geeneens boven een werkbank uit _O-
Plus dat dat alles net zo veel waard is als de gemiddelde koffer van jou/hans/andere gereedschapfreaks uit dit topic _O-

Wel wil ik in m'n schuur zo'n gereedschapsmuur maken :9~ Alle tangen, sleutels en weet ik wat aan een mooi bord :9
Ik ben nu aan zo'n bord bezig, eerst zelf een werktafel gemaakt.
Nu moet ik enkel nog op dat bord een beetje kijken hoe ik dat allemaal erop ga krijgen, want het is best veel :D

Ik heb trouwens ook niet veel boxen. Ik vind de originele koffers gewoon goed en het leukste. Ik heb trouwens ook niet genoeg plek voor al die boxen. :+
  maandag 29 december 2014 @ 09:58:44 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148085212
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:55 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Ik ben nu aan zo'n bord bezig, eerst zelf een werktafel gemaakt.
Nu moet ik enkel nog op dat bord een beetje kijken hoe ik dat allemaal erop ga krijgen, want het is best veel :D

Ik heb trouwens ook niet veel boxen. Ik vind de originele koffers gewoon goed en het leukste. Ik heb trouwens ook niet genoeg plek voor al die boxen. :+
Zoals die decoupeerzaag en slijptol, die hebben een doos. Dan ga ik echt geen boxen aanschaffen waar ze ook mooi inpassen als die dozen nog gewoon heel zijn :P

Hoe heb jij je werktafel gemaakt? Ik wil ook nog een werktafel/bank maken maar weet nog niet zo goed hoe en wat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 29 december 2014 @ 10:03:06 #168
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148085300
Ik kan niet wachten tot het april is en ik aan mijn nieuwe klushok van 5.00 x 4.00 m kan beginnen !!
Heb al verschillende ideeën opgedaan voor de inrichting en deze 2 gaan er zeker ook komen !

wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148085361
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zoals die decoupeerzaag en slijptol, die hebben een doos. Dan ga ik echt geen boxen aanschaffen waar ze ook mooi inpassen als die dozen nog gewoon heel zijn :P

Hoe heb jij je werktafel gemaakt? Ik wil ook nog een werktafel/bank maken maar weet nog niet zo goed hoe en wat.
Ik was eerst van plan om een metalen te maken, maar dat plan heb ik snel afgevoerd vanwege te arbeidsintensief en duur. Ik had toen trouwens nog geen lasapparaat etc :+
Ik heb het uit hout gemaakt nu, en het hout behandeld tegen vocht.
Verder heb ik een kader gemaakt om de werktablet op te leggen. Toen heb ik met van die verstevigde hoekijzers de bank vastgeschroefd aan de muur, en er poten ondergezet voor extra stevigheid.

Toen dit allemaal klaar was heb ik nieuwe elektriciteit gelegd, 4 stopcontacten bijgezet en een TL-Lamp opgehangen. Hierna heb ik mijn houten bord gemaakt. Gewoon 3 houten latten goed vastgezet tegen de muur, en dan de borden erop vast geschroefd. Nu enkel nog alles ophangen. Zal pics maken als het resultaat er is :)

Oja, mijn werktafel is ongeveer 2m50 lang en 70cm breed. Ze hangt op een hoogte van ongeveer 1M, omdat ik dit veel makkelijker werken vind dat continue voorover gebogen te moeten staan.
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 10:17:33 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148085635
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:55 schreef bleiblei het volgende:
Nou, dan zal ik em maar inkoppen als boxenneukert ;) .
Je hebt een 4tje nodig :P .
3tjes passen net niet met 2 accutollen enzo.
Dat gevoel had ik al ;)

quote:
Maar wat je wellicht beter kan doen is 2 kleine M-Boxen kopen. Is een stuk mobieler als je ze niet alle 2 nodig hebt, en moet je ze toch alle twee hebben kan je de boxen aan elkaar koppelen.
Dus 1 box met je gewone accutol
1 box met de slagunit.
Waarschijnlijk eindigt de klopboormachine eerst los in een bak achter in de auto; in tegenstelling tot vele anderen heb ik geen bedrijfs-bus o.i.d. tot mijn beschikking dus alles moet gewoon achter in een normale auto passen.

quote:
De accu's verdelen over beide boxen en de lader in de box duwen die je het minst gebruikt (waardoor je waarschijnlijk een maatje groter nodig hebt).
Als je geen waarde hecht aan foam enzo kan je de ene in een 1tje proppen en de ander samen met de lader in een 2tje.

Ben je qua prijs duurder uit, maar loop je stuk minder onnodig met die zooi te zeulen.
Eerst maar eens wachten tot dat ik alles binnen heb ;)
pi_148088641
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb trouwens zojuist de inhoud van mijn EHBO systainer besteld:
Ben benieuwd of het past, maar gezien de gezinssituatie gaat dit erin:
Vulling Groot "A"
Brandwondenset
Pleister kids assorti 20 st.
Gifwijzer. EH bij vergiftiging
Aspivenin Insectenbeten set
Tekentangset
Pleisterdispenser Salvequick
PehaSoft Nitrile Handschoen L

De Vulling Groot "A" is dit pakket:
[ afbeelding ]
En daar zit in:

[..]

Hopelijk nooit nodig, maar wel fijn om in huis te hebben.
Heb al een keer de zaagtafel mogen raken met mijn duim wat uiteindelijk meeviel.
Maar zonder iets in huis... Ben je blij dat het mee viel :P .
Dan heb je zo'n + systainer en wil je hem niet gebruiken. Zonde hoor :P
  maandag 29 december 2014 @ 14:17:52 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_148094055
Accu-schroefmachine

• Lithium-Ionen-technologie (3,6 V / 1.500 mAh)
• 6 in te stellen draaimomentstanden en extra boorstand
• Inschakelbare LED-werkverlichting
• Incl. lader, magnetische bithouder en 26 schroefbits



19.99 :D _O_ _O_
http://www.lidl.nl/nl/Off(...)wDetail&id=9470&ar=4

Eens kijken hoe lang hij het vol houdt :?
Iig de garantie periode :+ _O-
pi_148095273
Kost ook niks he. Ach als ke af en toe schilderij wil ophangen of zo.
pi_148100153
Via mp weer iets gekocht dat al lang op mijn lijstje stond. Zit in een rode box 😜
pi_148101239
Ah, nieuwe gebruikte Hilti?

Of toch Milwaukee?
Laat die handjes wapperen!
pi_148103785
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:01 schreef Gieliovd het volgende:
Ah, nieuwe gebruikte Hilti?

Of toch Milwaukee?
Nee iets mooiers



Wel gebruikt maar voor minder dan de helft. En rubi is het merk dat zijn waarde wel houdt. Tx 700 serie. Das een na grootste. Ideaal en heb er al mee gewerkt, die dingen zijn subliem.
pi_148103814

:7
pi_148103982
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:05 schreef Stage het volgende:
[ afbeelding ]
:7
Nice. Daar keek ik gisteren ook al naar. Mooi spul. Heb je 1x140 geleide of 2x?
pi_148108253
deze maar besteld:
http://www.rubi-shop.nl/rubi-schoonmaakset-p-2476.html

En snijwiel 8 en 10 mm.

Hoppa, tegelzet compleet.
pi_148109290
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 18:09 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Nice. Daar keek ik gisteren ook al naar. Mooi spul. Heb je 1x140 geleide of 2x?
1x 140.. vond dat wel even genoeg ;)
  maandag 29 december 2014 @ 20:38:15 #181
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148110132
Vandaag mijn schuur opzet voor de fein supercut voor het eerst gebruikt. 5 min later lag de metabo deltaschuurmachine werkeloos aan de kant. Wat werkt dat top!!

Gelijk maar even een bult 82mm schuurpapier besteld.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148114551
Vandaag mis ik mijn schuur wel. had diverse smeermiddelen liggen. eigelijk alles wst je nodig hebt. Vandaag mij nieuwe TX tegelsnijder helemaal afgesopt. Had alleen nog ketting lube liggen. Merk je wel. na opspuiten glidt lekker maar na half uur.... Mis mijn ballistol dan erg. Maar rubi tegelsnijdeer blinkt weer :)
pi_148114751
Weer ff zitten surfen voor een 'throat plate' voor m'n DW744 tafelzaag. In Amerika hebben ze daar zo'n handige draaiknop ingebouwd zodat je zonder gereedschap die plaat kan verwijderen om je zaagblad te wisselen. En zoals gewoonlijk heeft Europa dat weer niet :(
Na veel zoeken; op eBay niet de juiste kunnen vinden, en de meeste dealers die onderdelen verkopen versturen niet internationaal, toch een adres gevonden :)



Verder nog een paar boormallen erbij. Patentmal en 2 boormallen voor veiligheidsbeslag.
Dat monteer ik eigenlijk te weinig om de aankoop te rechtvaardigen, maar blijkbaar ben ik scheel en heb ik het nodig :P
Laatste keer zat het ook weer net scheef.



pi_148115008


Deze :) zelfde mogelijkheden als de bosch van 85¤. En dat voor minder :)

En daarnaast 2 verfkrabbers, een schuurgaas + houder :)
pi_148115861
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:38 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vandaag mijn schuur opzet voor de fein supercut voor het eerst gebruikt. 5 min later lag de metabo deltaschuurmachine werkeloos aan de kant. Wat werkt dat top!!

Gelijk maar even een bult 82mm schuurpapier besteld.
Klopt, had het al eerder in dit topic gemeld.

Ideaal om kozijnen de dergelijke te schuren. Goede afname door grote uitslag schuurzool, relatief weinig lawaai en ligt goed in de hand en weinig trilling in je handen.

Heb hem in eerste instantie ook als schuurmachine aangeschaft, de andere mogelijkheden zijn mooi meegenomen en soms een uitkomst.
  dinsdag 30 december 2014 @ 07:01:56 #186
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148127305
quote:
Vandaag mis ik mijn schuur wel. had diverse smeermiddelen liggen. eigelijk alles wat je nodig hebt. Vandaag mij nieuwe TX tegelsnijder helemaal afgesopt. Had alleen nog ketting lube liggen. Merk je wel. na opspuiten glijdt lekker maar na half uur.... Mis mijn ballistol dan erg. Maar rubi tegelsnijder blinkt weer :)
Als je zo'n klein busje WD40 standaard in de koffer van je snijplank laat liggen, kun je hem telkens voor je hem gaat gebruiken even gauw inspuiten en kun je zeker wel een halve dag vooruit.
Heb ze ook in elke koffer (heb zelf de TS-40 en TS-60 en daar ligt er standaard een in)
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148127322
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 07:01 schreef techcom het volgende:

[..]

Als je zo'n klein busje WD40 standaard in de koffer van je snijplank laat liggen, kun je hem telkens voor je hem gaat gebruiken even gauw inspuiten en kun je zeker wel een halve dag vooruit.
Heb ze ook in elke koffer (heb zelf de TS-40 en TS-60 en daar ligt er standaard een in)
heb wel wd40 in de bus.

Maar tip: koop een busje ballistol.
dat is een super smeermiddel.
ontwikkeld door de duitsers. vroegah smeerden ze hun kar 98 er mee en behandelden ze er loopgravenvoet mee. spul gebruik ik ook overal voor.
pi_148127830
ik zit te denken aan een accu slagmoersleutel (geen ruimte voor een grote compressor en ik sleutel veel op straat) en kwam de Milwaukee M18CHIWF12-402C Slagmoersleutel 18 Volt 4,0AH tegen: iemand ervaring mee?

zou tot max 950Nm vast moeten kunnen draaien, maar nog belangrijker: tot 1491Nm los moeten kunnen rammen :o

of zijn er nog betere alternatieven?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_148129192
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb trouwens zojuist de inhoud van mijn EHBO systainer besteld:
Ben benieuwd of het past, maar gezien de gezinssituatie gaat dit erin:
Vulling Groot "A"
Brandwondenset
Pleister kids assorti 20 st.
Gifwijzer. EH bij vergiftiging
Aspivenin Insectenbeten set
Tekentangset
Pleisterdispenser Salvequick
PehaSoft Nitrile Handschoen L

De Vulling Groot "A" is dit pakket:
[ afbeelding ]
En daar zit in:

[..]

Hopelijk nooit nodig, maar wel fijn om in huis te hebben.
Heb al een keer de zaagtafel mogen raken met mijn duim wat uiteindelijk meeviel.
Maar zonder iets in huis... Ben je blij dat het mee viel :P .
Gif wijzer had je er uit kunnen laten. Die klopt na een tijdje niet meer. 112 bellen is beter kunnen je ook beter vertellen wat je moet doen.

Mis alleen nog een oog douche in de set. Tevens nog een tip maak een blaadje met inhoud vast in de deksel van de kist.
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:02:40 #190
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148129325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:56 schreef jefmen het volgende:

[..]

Gif wijzer had je er uit kunnen laten. Die klopt na een tijdje niet meer. 112 bellen is beter kunnen je ook beter vertellen wat je moet doen.

Mis alleen nog een oog douche in de set. Tevens nog een tip maak een blaadje met inhoud vast in de deksel van de kist.
Das wel een goeie ja, dat blaadje.
Maar waarom klopt die gifwijzer na een tijdje niet meer? Krijgt men nieuwe inzichten hoe je met dergelijke dingen om moet gaan? Oogdouche heb ik niet besteld omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik die ooit nodig zal hebben eigenlijk. Het is niet alsof ik veel met chemicalien rommel dat op kan spatten in mijn ogen (lees nooit). En ik heb doorgaans een veiligheidsbril op als ik zaag of slijp. Of helpt een oogdouche ook bij metaalsplinters of zaagsel in je ogen?
pi_148129460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Das wel een goeie ja, dat blaadje.
Maar waarom klopt die gifwijzer na een tijdje niet meer? Krijgt men nieuwe inzichten hoe je met dergelijke dingen om moet gaan? Oogdouche heb ik niet besteld omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik die ooit nodig zal hebben eigenlijk. Het is niet alsof ik veel met chemicalien rommel dat op kan spatten in mijn ogen (lees nooit). En ik heb doorgaans een veiligheidsbril op als ik zaag of slijp. Of helpt een oogdouche ook bij metaalsplinters of zaagsel in je ogen?
Ik zou toch maar een oogdouche halen als ik jou was.
De kans dat je die nodig hebt is groter dan verband en zulk spul.
pi_148135055
Woei mijn eerste gereedschap aanwinst op basis van kwaliteit en niet op prijs. :D



Knipex
160mm zijsnijtang
160mm kombi-tang
200mm telefoontang
pi_148135614
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Das wel een goeie ja, dat blaadje.
Maar waarom klopt die gifwijzer na een tijdje niet meer? Krijgt men nieuwe inzichten hoe je met dergelijke dingen om moet gaan? Oogdouche heb ik niet besteld omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik die ooit nodig zal hebben eigenlijk. Het is niet alsof ik veel met chemicalien rommel dat op kan spatten in mijn ogen (lees nooit). En ik heb doorgaans een veiligheidsbril op als ik zaag of slijp. Of helpt een oogdouche ook bij metaalsplinters of zaagsel in je ogen?
Het kan al zijn dat er in de gifwijzer al dingen zijn die gewijzigd zijn. zo als je bij product X vroeger melk moest drinken is het nu braken geworden. Daar blijven dingen in veranderen vanwege nieuwe inzichten.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 14:29:07 #194
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148138997
En hij is binnen ! _O_ ^O^





Vooral dat batterij indicator check ding op de voet van de machine; is erg handig.
Net ook al even uitgeprobeerd op een klinker en een losse baksteen die in de schuur ligt; maar hij heeft meer dan genoeg power om even een paar gaten te boren ;) *O*

Nu nog even een keer een mooi setje nieuwe steenboren scoren ;)
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 14:31:47 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148139146
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:29 schreef Vonkenboer het volgende:
En hij is binnen ! _O_ ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral dat batterij indicator check ding op de voet van de machine; is erg handig.
Net ook al even uitgeprobeerd op een klinker en een losse baksteen die in de schuur ligt; maar hij heeft meer dan genoeg power om even een paar gaten te boren ;) *O*

Nu nog even een keer een mooi setje nieuwe steenboren scoren ;)
Ziet er goed uit :) Veel plezier d'r mee
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:33:27 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148139243
Ik wacht nog steeds op mijn laserafstandsmeter, rolmaat en waterpas. Heb met name die rolmaat wel nodig }:|
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  PR/Manusje van alles dinsdag 30 december 2014 @ 15:59:16 #197
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148143135
Is Toolmax een beetje snel met verzenden?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 16:38:35 #198
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148144927
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :) Veel plezier d'r mee
En zoals het dan gaat bij het kopen van gereedschap, en in combinatie met deze dagen waarbij je eigenlijk teveel tijd hebt ;) en toch gaat inventariseren wat wellicht wel handig is om erbij te hebben.

Dus zojuist heb ik de volgende artikelen nog ff besteld... :X _O-


1 x Bosch Toughbox HSS metaalboren set
Volgens DIN 338 voor gebruik in niet-gelegeerde staalsoorten. Aansnijhoek 135°. Set bevat de maten: 1 t/m 10mm (tot 6mm oplopend per 0,5mm), maten 2,3 en 4mm ieder 2x.


1 x Heller set : 5, 6, 8, 10 steenboren.
Voor klopboren in beton, kalkzandsteen, baksteen en gasbeton. Ook geschikt voor o.a. wandtegels, dakpannen en marmer. In stevige, afsluitbare, kunststof cassette.


1 x Wiha 31-delige Bitbox inclusief riemclip.

Zeer complete set met:
• 1x magnetische bit houder
• Sleufkop: 1x 4,5-0,6, 1x 5,5-0,8 en 1x 6,0-1,0mm
• PH: 2x PH1, 3x PH2 en 1x PH3
• PZ: 2x PZ1, 3x PZ2 en 1x PZ3
• Torx: 2x T10, 2x T15, 3x T20, 2x T25, 1x T30 en 1x T40
• Inbus: 1x 3,0, 1x 4,0, 1x 5,0 en 1x 6,0mm

Kunnen we voorlopig wel weer even mee vooruit :%
pi_148149826
Nieuwe argonfles voor mijn TIG apparaat, de oude was leeg.
Dit type flessen heeft een druk van 300 bar, "normaal" hebben gasflessen 200 bar.
Maar daarom is de inhoud ook iets kleiner, 30 liter namelijk, dat is een wat handzamer formaat dan een 50 liter fles van 200 bar, maar er past bijna net zoveel in B-)
pi_148154891
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 12:59 schreef eltinio het volgende:
Woei mijn eerste gereedschap aanwinst op basis van kwaliteit en niet op prijs. :D

[ link | afbeelding ]

Knipex
160mm zijsnijtang
160mm kombi-tang
200mm telefoontang
Zo koop ik al mijn materiaal :D
Knipex zijn heerlijke tangen. Heb ze zelf ook. Als je er zorg voor draagt kan je er lang van genieten :Y
pi_148154926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 07:09 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Maar tip: koop een busje ballistol.
dat is een super smeermiddel.
ontwikkeld door de duitsers. vroegah smeerden ze hun kar 98 er mee en behandelden ze er loopgravenvoet mee. spul gebruik ik ook overal voor.
+1
Ballistol kun je vanalles en nog wat mee smeren, en het smeert ook echt, itt WD40 die na 1-2 dag(en) vervlogen is. Ik heb van Ballistol de Universaloel, spuitbus Montagespray (tegen vastvreten, Starwunder en Mehrzweckfett. Topspul dat niet giftig is en voor heel veel doeleinden gebruikt kan worden. Mijn gladleren werkschoenen poets ik er zelfs mee, en de MTB gaat 's winters met een dun laagkje Ballistol in de winterstalling.
Bevroren deurrubbers heb ik ook niet meer gehad sinds ik ze bij vorst insmeer met universaloel.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 20:24:17 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148156160
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is Toolmax een beetje snel met verzenden?
De drie keer dat ik er bestelde was het de volgende dag in huis :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 20:26:18 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148156301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:38 schreef Vonkenboer het volgende:


Dus zojuist heb ik de volgende artikelen nog ff besteld... :X _O-

Kan gebeuren, dat overkomt je gewoon :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148158322
Hmmm, vandaag gewoon niks besteld he.
Ik moet al bijna kostgeld betalen aan onze bezorger :+

Invalzaag met geleiders van Makita komen begin volgend jaar wel. inclusief mallen 89x89 rond.
Bovenfrees heb ik van bosch groen, maar die gebruik ik zo incidenteel dat ik het wel goed vind.

Nieuw op wenslijst is dutack schuine tacker, maar die wil ik ook via MP of op accu. Zo'n set incl. compressor kost 500 euro, dat wil ik niet betalen aangezien ik dat alles zo kan lenen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 30 december 2014 @ 21:04:10 #205
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148158507
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 20:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De drie keer dat ik er bestelde was het de volgende dag in huis :+
Blijkt inderdaad snel te kunnen. DPD schijnt al onderweg te zijn.... :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Knikkerking dinsdag 30 december 2014 @ 21:12:13 #206
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148159029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:00 schreef hans1985 het volgende:
Hmmm, vandaag gewoon niks besteld he.
Hehe O-) ik ook niet. Voelt als een soort leegte :P

Vandaag wel m'n invalzaag binnen gekregen. Mooi ding, voelt zeer degelijk aan 8-) alleen zaten de 2 geleiders er niet bij... Zal wel in een ander pakket zitten, en toevallig in een andere zending zijn geraakt ofzo. Hopelijk morgen...
pi_148159772
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hehe O-) ik ook niet. Voelt als een soort leegte :P

Vandaag wel m'n invalzaag binnen gekregen. Mooi ding, voelt zeer degelijk aan 8-) alleen zaten de 2 geleiders er niet bij... Zal wel in een ander pakket zitten, en toevallig in een andere zending zijn geraakt ofzo. Hopelijk morgen...
Vandaag alleen schietnagels en elektro materiaal binnen gekregen. Voelt toch kaal. Maar helaas ik stel bestellen nieuwe tools uit tot nieuwe jaar. Heb denk ik genoeg besteld en meer da de helft moet nog binnen komen :)
pi_148161499
Kom kom heren, nog even wat bestellen. ~O>
Topic moet wel vol voor het einde van het jaar he *O*
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:57:13 #209
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148161904
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Kom kom heren, nog even wat bestellen. ~O>
Topic moet wel vol voor het einde van het jaar he *O*
Ik ben aardig klaar voorlopig :P .
Eerst maar weer beter weer zodat ik weer verder aan de gang kan in de tuin -O- .
  Knikkerking dinsdag 30 december 2014 @ 22:10:31 #210
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148162667
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:24 schreef hans1985 het volgende:

Vandaag alleen schietnagels en elektro materiaal binnen gekregen. Voelt toch kaal. Maar helaas ik stel bestellen nieuwe tools uit tot nieuwe jaar. Heb denk ik genoeg besteld en meer da de helft moet nog binnen komen :)
^O^ hier ook van vanalles onderweg. Sommige dingen komen pas na 8 januari zag ik. Dju, das nog lang wachten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Kom kom heren, nog even wat bestellen. ~O>
Topic moet wel vol voor het einde van het jaar he *O*
Haha 8-)
Wat is nog leuk om te kopen dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:57 schreef bleiblei het volgende:

Ik ben aardig klaar voorlopig :P .
Eerst maar weer beter weer zodat ik weer verder aan de gang kan in de tuin -O- .
8-)

Jep, daar ben ik dus ook op aan 't wachten. In de tuin moet nog zeer veel gebeuren. Maar hoop toch het komende jaar ver te geraken daarmee! Hoe het nu uitziet is het echt een bende. Schaam mee en beetje voor de rest van de mensen hier in de buurt die het wel al netjes hebben... Maarja, kan niet alles tegelijk he O-) en iets standaards wil ik niet :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:23:17 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148163421
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:10 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Haha 8-)
Wat is nog leuk om te kopen dan?
Oh, massa's :D .
Ik heb nog 2 bestellingen in klaar staan in winkelmandjes.
Nieuwe haakse slijpers (125 en 230mm), wat accessoires voor geleiderails en de Lamellofrees, goeie oorkappen & veiligheidsbril, etc. etc. etc. :') .

Maar ja, geld, prioriteiten en het grootste probleem... Er wat mee doen kost ook geld aan bouwmateriaal...
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:25:51 #212
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148163570
Is dit een goede prijs ?

http://www.toolmax.nl/mak(...)8v-3-0ah-li-ion.html

Of kan het goedkoper/beter?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148163883
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:25 schreef DaMook het volgende:
Is dit een goede prijs ?

http://www.toolmax.nl/mak(...)8v-3-0ah-li-ion.html

Of kan het goedkoper/beter?
Gereedschappelijk is goedkoper.

http://www.gereedschappel(...)DbbOCOH_NBoCl2vw_wcB
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:32:58 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148163983
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:31 schreef jefmen het volgende:

[..]

Gereedschappelijk is goedkoper.

http://www.gereedschappel(...)DbbOCOH_NBoCl2vw_wcB
Thanks dat scheelt best wel wat. Is dit een goede prijs voor die set ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_148164812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Kom kom heren, nog even wat bestellen. ~O>
Topic moet wel vol voor het einde van het jaar he *O*
Vuile opstoker dat je bent ;)

Ik ben bezig met een project. ik lie vorige week al 2 weken voor op mijn begroting. skeletwerk van wanden gaat veel sneller dan verwacht ( top timmerman/uitvoerder erbij die mee denkt. Hier ga ik ook onder begroting door.

Dus in nieuwe jaar denk ik dat ik ff mijjn invalzaag met mallen bestel. Word gewoon 220 volt. Ik twijfel tussen makita (daar heb ik80% van) of dewalt.. wil dus setje met invalzaag, 2x140 geleider en mallen. Prijsklasse dewalt/makita.
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:51:36 #216
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148165043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:47 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Vuile opstoker dat je bent ;)

Ik ben bezig met een project. ik lie vorige week al 2 weken voor op mijn begroting. skeletwerk van wanden gaat veel sneller dan verwacht ( top timmerman/uitvoerder erbij die mee denkt. Hier ga ik ook onder begroting door.

Dus in nieuwe jaar denk ik dat ik ff mijjn invalzaag met mallen bestel. Word gewoon 220 volt. Ik twijfel tussen makita (daar heb ik80% van) of dewalt.. wil dus setje met invalzaag, 2x140 geleider en mallen. Prijsklasse dewalt/makita.
Bosch Blauw 8-) .
Waarom? Omdat dat gewoon een kale Mafell is. Weet alleen niet uit mijn hoofd hoe die qua prijs is.
wat bedoel je eigenlijk met mallen in de context van een invalzaag?
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 22:53:23 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148165167
Ik zou hier graag wat posten dit jaar, maar Deutsche Post is niet zo snel. Als mijn bank het geld überhaupt al de grens over heeft gestuurd.

In januari word ik blij :)


quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bosch Blauw 8-) .
Waarom? Omdat dat gewoon een kale Mafell is. Weet alleen niet uit mijn hoofd hoe die qua prijs is.
wat bedoel je eigenlijk met mallen in de context van een invalzaag?
Rond de ¤400
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:55:21 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148165278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou hier graag wat posten dit jaar, maar Deutsche Post is niet zo snel. Als mijn bank het geld überhaupt al de grens over heeft gestuurd.

In januari word ik blij :)
En wat is het geworden? :) .
pi_148165299
ik ben aan kijken voor invalzaag en 280 cm geleiders.
deze vond ik:
http://www.gereedschapcen(...)mbox-model-2014.html

beter, goedkopeer, andere keuze...vuur maar .

mailen bedoelik mallen mee voor scharnieren.
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 22:55:59 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148165315
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En wat is het geworden? :) .
Bosch gcm 8 sjl :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:02:30 #221
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148165660


en

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:04:01 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148165747
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bosch gcm 8 sjl :Y
Nais!
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 23:09:03 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148166043
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nais!
Dat verwacht ik ook :) Kan niet wachten
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148169451
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou hier graag wat posten dit jaar, maar Deutsche Post is niet zo snel. Als mijn bank het geld überhaupt al de grens over heeft gestuurd.

In januari word ik blij :)

[..]

Rond de ¤400
laten we hopen dat dhl het niet verder mee moet nemen dan.
pi_148170572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:55 schreef hans1985 het volgende:
ik ben aan kijken voor invalzaag en 280 cm geleiders.
deze vond ik:
http://www.gereedschapcen(...)mbox-model-2014.html

beter, goedkopeer, andere keuze...vuur maar .

mailen bedoelik mallen mee voor scharnieren.
Voor die scharniermallen zou ik een aluminium variant aanraden. Die kan je zonder omstellen zowel links als rechts gebruiken. Die houten mallen moet je telkens omstellen.
Kost wel wat meer.
Kijk hier eens. Daar haal ik al m'n mallen. Die hebben mooi spul. Wel opletten, want ze verkopen ook HMB, maar dat is flink aan de prijs.
Moet zelf ook nog een 89x89 scharniermal. Heb alleen 76x76, maar werkt ideaal. Deuren schuif je zo in de afgemonteerde scharnieren :)
  woensdag 31 december 2014 @ 00:51:33 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148170834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:42 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Voor die scharniermallen zou ik een aluminium variant aanraden. Die kan je zonder omstellen zowel links als rechts gebruiken. Die houten mallen moet je telkens omstellen.
Kost wel wat meer.
Kijk hier eens. Daar haal ik al m'n mallen. Die hebben mooi spul. Wel opletten, want ze verkopen ook HMB, maar dat is flink aan de prijs.
Moet zelf ook nog een 89x89 scharniermal. Heb alleen 76x76, maar werkt ideaal. Deuren schuif je zo in de afgemonteerde scharnieren :)
http://www.marktplaats.nl/verkopers/14388975.html
Bel hem maar eens een oudere man, die heeft die scharnierenmallen ook.
pi_148171110
Klopt, die heb je wel eens vaker aangeraden :)

Ik blijf bij m'n vaste shop. Wat dat betreft hebben ze veel meer en goede service.
Andere reden is dat het handiger is qua frees/ring diameter. Sommigen hanteren 18/24 (houten mallen) en anderen weer 20/30 (scharnieren) en 17/12. Als je dat allemaal door elkaar gaat gebruiken dan blijf je wisselen.
pi_148173808
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:05 schreef Stage het volgende:
[ afbeelding ]
:7
het is dat ik hem zelf al heb, maar nu in de aanbieding bij Gereedschappelijk: http://www.gereedschappel(...)-extra-zaagblad.html
(gebruik couponcode: VET20141231 dan is hij 279 ex btw ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 07:25:54 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148173931
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:12 schreef tiho1 het volgende:

[..]

laten we hopen dat dhl het niet verder mee moet nemen dan.
Hoe bedoel je? Ik laat het hem in Dld bezorgen omdat bezorgkosten naar NL nogal hoog zouden worden
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 10:47:53 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 11:04:13 #231
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148177826
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan gebeuren, dat overkomt je gewoon :')
Dus je kent dat gevoel ook ! :P :%
pi_148179722
Nieuwe wapenstok erbij.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 14:11:36 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148186292
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Facom momentsleutel ?
Best formaat ! :)
Go big or go home. Ik had er eerst één van 30 piek maar die werkte voor geen meter dus maar één voor het leven gehaald. Overigens bijna zo'n elektronische genomen, totdat ik het prijsje bij de kassa zag. Toch maar even terug gelopen... :')

Nu nog dat Stahwille scharnier er verlengstukje vervangen, glimt niet genoeg. :P
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 31 december 2014 @ 14:44:39 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148186645
Ik hang al een dag met mijn muis boven de bestelknop van deze:
http://www.toolsonsite.nl(...)0-uk-2014-doppenset/
:') .
Maar ik heb nog niet eens winterbanden terwijl dat wel hard nodig is :') .
  Knikkerking woensdag 31 december 2014 @ 14:51:21 #236
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148186946
Wow, mooi allemaal weer. Ook dat Facom en Gedore spul hierboven O+

Wil eigenlijk ook nog wel iets kopen zo op de laatste dag, maarja wat...
Heb al 2 hele mooie Facom doppensets, moet je dan perse nog een momentsleutel erbij hebben? Ik zal dat ding bijna nooit gebruiken, en kan er ook geen toepassingen voor bedenken nu >:)
pi_148187047
Gewoon doen.

Mijn excuus was dat ik de Nokian spijkers van mijn RaRo er minimaal drie keer in de winter af wil hebben. Sowieso moordend op de kale snelweg en anders kom ik NL toch niet in. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148187260
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:51 schreef Atmoz het volgende:
Wow, mooi allemaal weer. Ook dat Facom en Gedore spul hierboven O+

Wil eigenlijk ook nog wel iets kopen zo op de laatste dag, maarja wat...
Heb al 2 hele mooie Facom doppensets, moet je dan perse nog een momentsleutel erbij hebben? Ik zal dat ding bijna nooit gebruiken, en kan er ook geen toepassingen voor bedenken nu >:)
slagmoeraanzetter :)
pi_148188226
Ik pats ff mee... ;)

Omdat het geld anders toch naar de belastingdienst gaat :6, heb ik deze op de valreep van 2014 gekocht:



Aantal dagen aan het twijfelen geweest over de aanschaf; goedkope>dure>goedkope>dure, en na wat geneuzel had ik besloten dat ik de Bosch GOP 300 wilde gaan bestellen via Ebay. Uiteindelijk bleek het prijsverschil incl. accessoires met die Bosch zo klein dat ik de Fein FMM350Q heb besteld. :7

En deze heb ik al wat langer, maar hoort er ook bij...

Een Metabo KGS216 afkortzaag, prima apparaatje en erg blij mee. ^O^
pi_148188893
Na lang twijfelen mijzelf toch maar een cadeautje gedaan:
pi_148189013
Nice! Ik lach me kapot als ik door dit topic blader, Rutte is trots op ons thuisklussers. :D
  PR/Manusje van alles woensdag 31 december 2014 @ 15:44:09 #242
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148189035
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik hang al een dag met mijn muis boven de bestelknop van deze:
http://www.toolsonsite.nl(...)0-uk-2014-doppenset/
:') .
Maar ik heb nog niet eens winterbanden terwijl dat wel hard nodig is :') .
bij de lidl voor 18 euro :s)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148189768
quote:
10s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

bij de lidl voor 18 euro :s)
Momentsleutel?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148189893
Ik ben wel blij met m'n vorige week aangeschafte Bosch GMS 120 :)



Verder heb ik een hoop L-BOXX'en, een Bosch GKT 55 GCE invalzaag met 2x FSN 1600 geleiderails en een Gedore setje (VDE-schroevedraaiers en -tangen, steeksleutels, beitel en bankhamer) besteld. Nog net even het jaar met wat mooie aankopen afsluiten :)
  PR/Manusje van alles woensdag 31 december 2014 @ 16:16:39 #245
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148190312
quote:
10s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Momentsleutel?
jep, zonder grappen. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148190351
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

jep, zonder grappen. :D
Zal wel niet geijkt zijn, of gewoon doormidden buigen bij de eerste moer.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 31 december 2014 @ 16:21:48 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148190489
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:06 schreef RB42 het volgende:
Ik ben wel blij met m'n vorige week aangeschafte Bosch GMS 120 :)

[ afbeelding ]

Verder heb ik een hoop L-BOXX'en, een Bosch GKT 55 GCE invalzaag met 2x FSN 1600 geleiderails en een Gedore setje (VDE-schroevedraaiers en -tangen, steeksleutels, beitel en bankhamer) besteld. Nog net even het jaar met wat mooie aankopen afsluiten :)
Werkt die goed? Kan je precies op de cm pinpointen waar er leidingen lopen?
Zou je er misschien een filmpje van kunnen/willen maken?
Ben ook wel benieuwd of je em met de hand kan calibreren :) .
  PR/Manusje van alles woensdag 31 december 2014 @ 16:22:02 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148190500
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zal wel niet geijkt zijn, of gewoon doormidden buigen bij de eerste moer.
men zegt dat het een prima ding is, voor 18 euro. Die 32 bouten per jaar gaan vast prima.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 31 december 2014 @ 16:37:27 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148191171
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

men zegt dat het een prima ding is, voor 18 euro. Die 32 bouten per jaar gaan vast prima.
Ik zie 'm niet in de folder hoor
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148193611
Ik heb bij een garage hier in het dorp een bandenapparaat gereserveerd :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_148195191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:43 schreef 4wood het volgende:
Nice! Ik lach me kapot als ik door dit topic blader, Rutte is trots op ons thuisklussers. :D
Er zit hier een select groepje klussers die de gehele Nederlandse (en gedeeltelijk Duitse) economie draaiende houden zo lijkt het. Onder aanvoering van Atmoz, ook wel The Bossch genoemd :P
  Knikkerking woensdag 31 december 2014 @ 17:56:29 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148195202
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:23 schreef 4wood het volgende:

En deze heb ik al wat langer, maar hoort er ook bij...
[ afbeelding ]
Een Metabo KGS216 afkortzaag, prima apparaatje en erg blij mee. ^O^
Fijne zaag inderdaad 8-) Heb 'm zelf ook. Das meteen de reden dat der Ludolf me niet krijgt overgehaald om net zoals hem een Blauwe Bosch te halen }) >:) Met die Metabo is namelijk helemaal niets mis ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:21 schreef bleiblei het volgende:

Werkt die goed? Kan je precies op de cm pinpointen waar er leidingen lopen?
Zou je er misschien een filmpje van kunnen/willen maken?
Ben ook wel benieuwd of je em met de hand kan calibreren :) .
Heb deze een aantal weken geleden ook gekocht. Voor zover ik heb kunnen testen werkt deze aardig nauwkeurig!!! Filmpje ervan maken zit er helaas nu even niet bij (druk druk).

Tevens nog even snel wat gekocht voor 't einde van het jaar:

1000 stuks Lamello lamellen maat 20


1000 stuks Lamello maat 10


Stanley Graphite 1500gr


That's it voor dit jaar. Nu rustig aan klaarmaken en dan party-time *O* Iedereen alvast een klusvol 2015 gewenst met VEEL gereedschapsaankopen!! :7


[edit]

quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:56 schreef Drexciyan het volgende:

Er zit hier een select groepje klussers die de gehele Nederlandse (en gedeeltelijk Duitse) economie draaiende houden zo lijkt het. Onder aanvoering van Atmoz, ook wel the bossch genoemd :P
Whahahahhaha :P :P :P _O-
pi_148196111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:21 schreef bleiblei het volgende:
Werkt die goed? Kan je precies op de cm pinpointen waar er leidingen lopen?
Zou je er misschien een filmpje van kunnen/willen maken?
Ben ook wel benieuwd of je em met de hand kan calibreren :) .
Ja, hij werkt goed. Pinpointen van elektra (onder spanning) is erg nauwkeurig, zeker wel op de cm. heb ik getest met een aantal leidingen die ik onlangs heb verlegd en waarvan ik de precieze locatie nog weet. Ik stond wel even te kijken dat hij ging piepen op een plek waar ik het niet verwacht had, bleek m'n Sola waterpas aan de andere kant tegen de wand te staan :)
Je kunt ook hout detecteren maar mijn hele huis is kalkzandsteen, gipsblokken en Ytong dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Kalibreren kan v.z.i.w. niet.

Net als Atmoz zit een filmpje er wat mij betreft niet in... en deze ken je ongetwijfeld al:
Trouwens, er is volgens mij geen L-BOXX (inlay) voor dit apparaat beschikbaar, alleen i.c.m. een kruislijnlaser enz. Ik ga nu maar een foamblok uitsnijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RB42 op 31-12-2014 20:41:48 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 18:25:53 #254
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148196214
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:56 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Er zit hier een select groepje klussers die de gehele Nederlandse (en gedeeltelijk Duitse) economie draaiende houden zo lijkt het. Onder aanvoering van Atmoz, ook wel The Bossch genoemd :P
Dat doen ze dan beter dan de gemiddelde EU politicus zo als Mark Rutte die vooral met het slopen van een economie en land bezig zijn. In samenwerking of zelfs na een nu nog niet onthulde fusie met de PVDA natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_148197378
Spulletjes binnen:

Rubi set, sponsbak, voegrubber, kniebeschermers, spons, handschoenen, tegellijm troffel en twee rubi snijwieltjes.
Tja, moest dat er nog bij hebben, nu nog twee lijmkammen, 8 en 10 mm. die lagen ook nog nieuw in de schuur :')


laserliner videoscope xxl met 5 m kabel.
die ga ik morgen of vrijdag testen/gebruiken

En data test setje. kan ik kijken of lan en alles goed aangesloten is, ideaal :)


Moet nog mijn kitspuit binnen krijgen, 5 bti boxen met inlays en ik heb mijn makita multitool terug gestuurd en de nieuwe versie genomen in m-box met 4 mah accu, was maar 4 tientjes duurder :p
pi_148197551
Ook hier een nieuw klusmaatje.
De Makita Dwpe6281 heeft het begeven.... jammer maar helaas..... 3 stuks accu's zijn zo goed als dood, en de as is niet meer je van het.

Wat doe je dan.......donkerblauw, geel, groen....of gewoon weer... lichtblauw.

Uiteraard is het wederom lichblauw geworden in de vorm van een DDF459RMJ met 2 accu's 4.0 ampere/uur. Ook heb ik daarbij een boren / bitset gekocht in een m-box type 1. Waarschijnlijk wordt de inhoud vervangen door mijn reeds bestaande kwaliteitsboren, maar de prijs was zo goed dat ik niet eens een losse Mbox met 2 inlays kon kopen.

Vrijdag komen ze binnen denk ik :)

Het volgende wordt de DTM51XX multitool, Hans1985, jij hebt er laatst een gekoch, is dit wat?
Een FEIN ben ik gewend, echter ik wil hem snoerloos :) Is dit te vergelijken?

GR!
pi_148197942
Ik had deze besteld:
http://www.gereedschapcen(...)1-1-accessoires.html

maar had niet goed gekeken en wou eigenlijk deze:
http://www.gereedschapcen(...)ncl-accessoires.html

heb dus de een vandaag terug gestuurd en hoop maandag de andere binnen te krijgen.
Ik heb nog niet veel van onze vorige fein gebruik kunnen maken. Maar onze timmerman heeft er eentje aan snoer.
Ik druk hem dat ding wel eens in handen om te vragen wat hij er van vind ivm met besnoerde fein.

maar dan zul je tot maandag of dinsdag moeten wachten ;)
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 19:24:21 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148198034
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:51 schreef Atmoz het volgende:
en kan er ook geen toepassingen voor bedenken nu >:)
Heb je een auto? En wissel heb je hierbij zelf zomer- en winterbanden? Het heurt natuurlijk met een momentsleutel (ca. 100 Nm lichtmetaal en ca. 130 Nm bij stellen velgen).

De eerlijkheid gebied mee te zeggen dat ik ze gewoon met een luchtsleutel vast jank, bij gebrek aan momentsleutel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148198063
Ik wacht effe af, ben benieuwd !
Jouw link geeft diegene aan die ik ook wil hebben, alleen dan ex accu.
Heb jij nou ook chinese BL1830 accus gekocht? zo ja bevallen die goed ?

alvast bedankt en eenieder: het beste voor 2015!!!
  PR/Manusje van alles woensdag 31 december 2014 @ 19:29:15 #260
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148198178
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie 'm niet in de folder hoor
klopt, week of twee terug lagen ze er.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148198206
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:25 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Ik wacht effe af, ben benieuwd !
Jouw link geeft diegene aan die ik ook wil hebben, alleen dan ex accu.
Heb jij nou ook chinese BL1830 accus gekocht? zo ja bevallen die goed ?

alvast bedankt en eenieder: het beste voor 2015!!!
ik heb er een uit china besteld en die bevalt goed. maar duurde wel iets van 5 weken.
de rest is ook immitatie maar via
http://www.gdejongh.nl/accu%26%23039%3Bs+voor+gereedschap/makita

sommige van die accus zijn nu 2 jaar oud en doen nog steeds goed al raken ze nu wat sneller leeg. maar als ze echt op zijn koop ik 4 6000 mah accus :+ (alleen die kut dingen willen niet kapot gaan zo snel als dat ik dat wil :+)

oh en ze stuiteren best vaak, kunnen ze goed tegen.
pi_148205403
Hai!

Van O+ een DeWalt DCD790 accuschroefboor cadeau gehad, voor mijn verjaardag. Nu hebben we een nieuw huis gekocht, en daar moet geklust. Nu in Amerika, op vakantie, een DCS390 accucirkelzaag en twee 3Ah accu's (4Ah was uitverkocht) gekocht voor minder dan de helft van de NL prijs *O*

Verder heb ik een Bosch groen arsenaal: oud accuschroefboording, bovenfrees, multitool en een eenvoudige decoupeerzaag. En een hele eenvoudige afkortzaag van Einhell, voor zover vermeldenswaardig.

Kan je een leuk klusje mee doen als zaterdagmiddag hobbyist. Maar er is altijd ruimte voor meer:
- DeWalt accu decoupeerzaag
- DeWalt accu slagschroevendraaier
- DeWalt accu reciprozaag
Want dan kan ik dezelfde accu's en laders gebruiken, scheelt nogal in de prijs.

Verder nog een betere afkortzaag met uitschuif functie, een compressor, een hele set luchtgereedschap, een cnc portaalfrees... *droomt verder*

Goddank heeft ons nieuwe huis een beste garage, u begrijpt dat O+ daar geen toegang geniet :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 1 januari 2015 @ 00:59:49 #263
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148206609
Helaas ging het o-'n feestje vanavond niet door, kleine van een maatje met wie we het vieren in het ziekenhuis dus rustig aan gedaan.
Tevens vanmiddag mijn Sima Perla watergekoelde zaagtafel verkocht.

Dus in het ziekenhuis maar even een Wagner Project 115 besteld.

Heb nog 400m2 aan muren en plafonds in huis, wil, garage nog van binnen en buiten doen, en de schutting. En wellicht de 100+ meters zelf te frezen plinten en architraven ermee gronden en lakken.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 02:22:58 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148208379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 00:10 schreef Bartholomeus het volgende:

Goddank heeft ons nieuwe huis een beste garage, u begrijpt dat O+ daar geen toegang geniet :+
En als ik het goed begrijp is die garage al vrij snel weer te klein :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148208863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 00:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Helaas ging het o-'n feestje vanavond niet door, kleine van een maatje met wie we het vieren in het ziekenhuis dus rustig aan gedaan.
Tevens vanmiddag mijn Sima Perla watergekoelde zaagtafel verkocht.

Dus in het ziekenhuis maar even een Wagner Project 115 besteld.

Heb nog 400m2 aan muren en plafonds in huis, wil, garage nog van binnen en buiten doen, en de schutting. En wellicht de 100+ meters zelf te frezen plinten en architraven ermee gronden en lakken.
Dat is een interessant ding, ik heb in ons nieuwe huis ook het een en ander te schilderen. Ik ben héél benieuwd hoe zo'n ding bevalt en of het in kleine ruimtes wel zin heeft.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 02:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En als ik het goed begrijp is die garage al vrij snel weer te klein :P
Dát.... heb je heel goed begrepen :(
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148210037
Wij hebben een kleine wagner, 695 of zoiets, een prima ding, het nadeel is het verdunnen van de latex iedere keer. Werkt wel prima in beperkte ruimtes NA ENIG OEFENEN !!

Ik denk dat zo'n project 115 ook prima werkt, echter in grotere ruimte. Gieliovd heeft hier ervaring mee :)

gr
pi_148210242
Ik heb een wagner project pro 119. Verdunnen is altijd wel aan te raden omdat het dan wat beter vloeit.

Als je kleine oppervlakten moet doen dan is het niet aan te bevelen. Je moet echt alles afplakken omdat het flink nevelt.
Ook een nadeel is dat je wel dik half uur bezig bent om de machine schoon te maken.

Voordelen. Ik spuit een woning van 100 m2 in een ochtend. Dat os zonder afplakken. Dat kost meeste werk. Je krijgt een spiegelgladde wand en het is leuk werk. Spuiten moet je wel ff leren anders krijg je banen.

Ook druk instellen moet je ff finesse voor krijgen.

Maar is mooi spul.
En kleine ruimtes werkt perfect. Je moet de spuitkop op 20 a 30 cm afstand houden. Dus als je een kleine meter ruimte hebt kan het. En ik zou een goed masker kopen. Dus niet die goedkope dingen.
pi_148210597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 10:04 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb een wagner project pro 119. Verdunnen is altijd wel aan te raden omdat het dan wat beter vloeit.

Als je kleine oppervlakten moet doen dan is het niet aan te bevelen. Je moet echt alles afplakken omdat het flink nevelt.
Ook een nadeel is dat je wel dik half uur bezig bent om de machine schoon te maken.

Voordelen. Ik spuit een woning van 100 m2 in een ochtend. Dat os zonder afplakken. Dat kost meeste werk. Je krijgt een spiegelgladde wand en het is leuk werk. Spuiten moet je wel ff leren anders krijg je banen.

Ook druk instellen moet je ff finesse voor krijgen.

Maar is mooi spul.
En kleine ruimtes werkt perfect. Je moet de spuitkop op 20 a 30 cm afstand houden. Dus als je een kleine meter ruimte hebt kan het. En ik zou een goed masker kopen. Dus niet die goedkope dingen.
Bedankt voor het delen van je ervaringen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 1 januari 2015 @ 10:55:14 #269
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148210729
Ik ben benieuwd straks, er liggen nog nergens afgewerkte vloeren dus dat scheelt weer afplakken.

Wel krijgen de muren een andere kleur als de plafonds.
Twijfel nog of ik eerst de muren doe en daarna de plafonds (afplakken kan dan verticaal) of eerst de plafonds en dan de muren (horizontaal afplakken met koofjes en dat is lastiger).

Maar eerst eens alle muren en plafonds opschuren zodat het echt strak wordt.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148212378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 10:55 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik ben benieuwd straks, er liggen nog nergens afgewerkte vloeren dus dat scheelt weer afplakken.

Wel krijgen de muren een andere kleur als de plafonds.
Twijfel nog of ik eerst de muren doe en daarna de plafonds (afplakken kan dan verticaal) of eerst de plafonds en dan de muren (horizontaal afplakken met koofjes en dat is lastiger).

Maar eerst eens alle muren en plafonds opschuren zodat het echt strak wordt.
probeer zoiets ergens op de kop te tikken:
https://www.bestel-verf.n(...)NXcjelhQsaAkj68P8HAQ

en dit:
http://www.budgetverf.nl/(...)en-en-afdekken-in-1/

en als je gaat spuiten ff een oud laken over de verfspuit, dan blijft die schoon. Dat ding van ons is al meer wit dan geel :p
pi_148215898
Heeft er al iemand nieuw gereedschap gekocht dit jaar? :+

quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 00:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dus in het ziekenhuis maar even een Wagner Project 115 besteld.

Heb nog 400m2 aan muren en plafonds in huis, wil, garage nog van binnen en buiten doen, en de schutting. En wellicht de 100+ meters zelf te frezen plinten en architraven ermee gronden en lakken.
Die heb ik ook, goed apparaat. ^O^ Staat al wel het eea over geschreven in dit forum. Nadeel van het apparaat is langdurige opslag na gebruik, je moet er geen water in laten staan (been there). Hij doet het inmiddels weer prima nadat ik 'm uit elkaar heb gedraaid en ultrasoon heb gereinigd. Je kunt 'm beter in de olie wegzetten, anders kun je 'm reviseren na maanden stilstand. Staat ook wel in het boekje, maar ben 'm uit het oog verloren en voor je het weet staat 'ie een half jaar in de schuur stof te happen...
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:54:51 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148216372


Ging voor de lidl momentsleutel, maar kwam hier mee thuis. De doosjes leken mij vooral handig voor ooit, de bitjesset komt ook wel een keer van pas. Ik zag dat er van die holle torx inzitten, en zo'n houder. En het kost bijna niets :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148216507
Begint al weer goed. Zojuist deze besteld:

DCS551N (zonder accu)


en



Nu nog een stofzuiger.... :P
  Knikkerking donderdag 1 januari 2015 @ 15:06:21 #274
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148216682
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 19:24 schreef derLudolf het volgende:

Heb je een auto? En wissel heb je hierbij zelf zomer- en winterbanden? Het heurt natuurlijk met een momentsleutel (ca. 100 Nm lichtmetaal en ca. 130 Nm bij stellen velgen).

De eerlijkheid gebied mee te zeggen dat ik ze gewoon met een luchtsleutel vast jank, bij gebrek aan momentsleutel.
Ik wissel alleen de banden als ze kaal zijn. Ofja, de garage dan he. Zelf doe ik daar niets aan. Aan auto's sleutelen beleef ik geen lol, blijf er dan ook zoveel mogelijk vanaf.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:34 schreef 4wood het volgende:
Heeft er al iemand nieuw gereedschap gekocht dit jaar? :+

Nope :+
Maar vannacht wel even veel geld uitgegeven als een mooie Bosch blauw accumachine kost, telt dat ook? O-) dju, wat kost het allemaal toch veel geld he... Taxi ritje alweer ¤ 60,- hoppa :( dan nog tickets en de rest.... In combinatie met de uitgaven waar we het hier in 't topic over hebben gaat het heel hard.


[edit]

Mooi ding hierboven ^O^
pi_148217778
Wat is dat dewalt ding dan ?
  Knikkerking donderdag 1 januari 2015 @ 16:16:53 #276
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148218693
Om gipsplaten mee te "snijden" toch?
pi_148223308
Mwah, ik loop aardig voor op mijn begroting huidige project en ik heb vandaag voor 500 euro aan materiaal uit de schuur "gered". Ff de eerste twee weken jan afwachten maar anders maar eens een invalzaag (dewalt of makita) bestellen.

Geld moet rollen toch :p
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:09:09 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148223337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:07 schreef hans1985 het volgende:
Mwah, ik loop aardig voor op mijn begroting huidige project en ik heb vandaag voor 500 euro aan materiaal uit de schuur "gered". Ff de eerste twee weken jan afwachten maar anders maar eens een invalzaag (dewalt of makita) bestellen.

Geld moet rollen toch :p
Dus niet alles is naar de klote?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148223994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:44 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Wat is dat dewalt ding dan ?
Die eerste is een cut-out tool voor o.a. gipsplaten. Kan je makkelijk gaten mee maken.
Heb er al zo een, maar nog op het oude accusysteem. En daar heb ik ook geen acculader meer voor.
Binnenkort komt DeWALT ook met een nieuwe gipsplaatschroefmachine. Die heb ik al eens mogen testen tijdens de productiefase en die gaat op zeker m'n huidige Protool vervangen.
Dan heb ik dat alles ook weer mooi op hetzelfde accusysteem :)

Die 2e is een afzuigsysteem voor boren in beton/steen/etc. Een soort van Bohrfixx, maar ook om het gat te reinigen voor bijv. chemische ankers. Gezien de steeds strengere regels i.v.m. fijnstof op bouwplaatsen kan je dus eigenlijk zo'n luchtpomp ook niet meer gebruiken. Dat stof pomp je eruit en vaak zat adem je dat toch in.

  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 19:37:12 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148224029
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:06 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik wissel alleen de banden als ze kaal zijn. Ofja, de garage dan he. Zelf doe ik daar niets aan. Aan auto's sleutelen beleef ik geen lol, blijf er dan ook zoveel mogelijk vanaf.

Tjah dan kan ik geen excuses voor je bedenken

quote:
Nope :+
Maar vannacht wel even veel geld uitgegeven als een mooie Bosch blauw accumachine kost
Bij ons is er ook wel een cirkelzaag de lucht in is gegaan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148226500
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dus niet alles is naar de klote?
veel wel maar ben hele dag bezig geweest om pipelife bedrading schoon te maken. dat is wellicht niet naar de klote, moet morgen bende testen. Wel alles schoon gemaakt, met wasmiddel etc.

Maar dag geen gereedschap is dag niet geleefd.

twee nieuwe accus 6000 mah:
http://www.gdejongh.nl/pr(...)830%2c+bl1815+%2818v..../2080/0

kan ik ff verdeer :)

En een invalzag is best ideaal maar duur. Normaal ben ik makita fanboy maar voor houtbewerking is mijn keuze dewalt.
http://www.gereedschapcen(...)-koppelstuk-tas.html

wel prijzig maar denk erg goede keuze :)

weet iemand nog een grote geleide voor grote afkort/tafelzaag.
heb een dewalt tafelzaag/afkort machine maar dan echt het grootste model. ik kan een afzonderlijke afkortzaag kopen maar liever een geleider, iemand opties?

(nu nog mallen scharnieren :p)
  donderdag 1 januari 2015 @ 21:18:55 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148227714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 20:49 schreef hans1985 het volgende:

[..]

veel wel maar ben hele dag bezig geweest om pipelife bedrading schoon te maken. dat is wellicht niet naar de klote, moet morgen bende testen. Wel alles schoon gemaakt, met wasmiddel etc.

Maar dag geen gereedschap is dag niet geleefd.

twee nieuwe accus 6000 mah:
http://www.gdejongh.nl/pr(...)830%2c+bl1815+%2818v..../2080/0

kan ik ff verdeer :)

En een invalzag is best ideaal maar duur. Normaal ben ik makita fanboy maar voor houtbewerking is mijn keuze dewalt.
http://www.gereedschapcen(...)-koppelstuk-tas.html

wel prijzig maar denk erg goede keuze :)

weet iemand nog een grote geleide voor grote afkort/tafelzaag.
heb een dewalt tafelzaag/afkort machine maar dan echt het grootste model. ik kan een afzonderlijke afkortzaag kopen maar liever een geleider, iemand opties?

(nu nog mallen scharnieren :p)
Wat is nu de grootste reden om juist voor die DeWalt te kiezen?
  Knikkerking donderdag 1 januari 2015 @ 21:26:38 #283
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148228038
Vraag ik me eerlijk gezegd ook af. Zo heel goed schijnt die DeWalt invalzaag niet te zijn. Er zijn betere op de markt, en dan ook nog iets goedkoper ;)

[edit]

Ofja, wat is niet zo heel goed... Ik zeg het misschien verkeerd. Er zijn gewoon nog betere te krijgen!
pi_148229186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 20:49 schreef hans1985 het volgende:
En een invalzag is best ideaal maar duur. Normaal ben ik makita fanboy maar voor houtbewerking is mijn keuze dewalt.
http://www.gereedschapcen(...)-koppelstuk-tas.html
Kan je dan niet beter deze nemen?
pi_148230123
Zo, nu kan het wel weer even.

Zojuist deze nog aangeschaft...

4x Winbag. Had er al eens eerder naar gekeken, maar niet meer aan gedacht tot ik vorige week opeens een toegangsdeur in een appartementencomplex moest plaatsen. Gehannes met vulplaatjes, maar die vielen er telkens tussenuit. Met wiggen ook vaak hetzelfde probleem. Dat is straks ook verleden tijd.



En een bluetooth adapter voor m'n radio. Via dezelfde verkoper als het vorige DeWALT spul. Zat nog ff te neuzen tussen het aanbod en omdat ze deze hier nog niet verkopen maar meteen meebesteld.



En nog 3 van die Stabila R300 waterpassen. Vind ze echt superfijn en goed afleesbaar.
61, 81 en 122cm. Naast de 200cm variant die ik al heb. Dan heb ik dat ook weer op de rit.



:)
  donderdag 1 januari 2015 @ 22:41:32 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148230920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:51 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter deze nemen?
Without a doubt :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 1 januari 2015 @ 23:23:30 #287
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148232125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:51 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter deze nemen?
Hier ook een dewalt fan, maar heb met zowel de dewalt inval als de festool gewerkt.
100% de festool.

(Vraag je me die keuze bij schroefmachines dan nog liever een parkside Lidl pongel dan een festool, wat een onding).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 1 januari 2015 @ 23:28:15 #288
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148232285
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 23:23 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Hier ook een dewalt fan, maar heb met zowel de dewalt inval als de festool gewerkt.
100% de festool.

(Vraag je me die keuze bij schroefmachines dan nog liever een parkside Lidl pongel dan een festool, wat een onding).
Oeh, Ben wel benieuwd waarom de festool schroefmachines niet bevallen :) .
Ik zou overigens zelf nooit een Festool schroefmachine kopen omdat ik het pprijsverschil met andere merken niet begrijp omdat er zo op het oog niets is wat een Festool schroefmachine beter maakt dan Makita, deWalt of Bosch. Maar heb ook nog nooit zoon ding in mijn handen gehad.
pi_148234326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat is nu de grootste reden om juist voor die DeWalt te kiezen?
omg die festool aanbieding niet gezien. Maar heb ff de bestelling geannuleerd, moet ff wat van verzekering afwachten :(

[ Bericht 20% gewijzigd door hans1985 op 02-01-2015 01:51:08 ]
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 09:44:46 #290
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148237234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:17 schreef Drexciyan het volgende:
Zo, nu kan het wel weer even.

Zojuist deze nog aangeschaft...

4x Winbag. Had er al eens eerder naar gekeken, maar niet meer aan gedacht tot ik vorige week opeens een toegangsdeur in een appartementencomplex moest plaatsen. Gehannes met vulplaatjes, maar die vielen er telkens tussenuit. Met wiggen ook vaak hetzelfde probleem. Dat is straks ook verleden tijd.

[ afbeelding ]

En een bluetooth adapter voor m'n radio. Via dezelfde verkoper als het vorige DeWALT spul. Zat nog ff te neuzen tussen het aanbod en omdat ze deze hier nog niet verkopen maar meteen meebesteld.

[ afbeelding ]

En nog 3 van die Stabila R300 waterpassen. Vind ze echt superfijn en goed afleesbaar.
61, 81 en 122cm. Naast de 200cm variant die ik al heb. Dan heb ik dat ook weer op de rit.

[ afbeelding ]

:)
Mooi spul 8-)
Gaaf systeempje met die luchtzakken. Kan me wel voorstellen dat zoiets in bepaalde situaties érg handig kan zijn!

En die waterpas :9~ had er al eerder naar zitten kijken toen die hier enkele keren voorbij kwamen. Net nog even wat filmpjes erover gekeken, en moet zeggen: erg gaaf en top spul. Ga me er ook eentje halen. Waar heb je ze gekocht? Ik kom namelijk niet zo heel veel winkels in NL tegen die ze hebben...
pi_148237278
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]

omg die festool aanbieding niet gezien. Maar heb ff de bestelling geannuleerd, moet ff wat van verzekering afwachten :(
Of deze: http://www.toolnation.nl/(...)-extra-zaagblad.html
Ik heb dezelfde besteld maar hier krijg je ook nog een extra zaagblad.
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 09:58:36 #292
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148237420
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:

Of deze: http://www.toolnation.nl/(...)-extra-zaagblad.html
Ik heb dezelfde besteld maar hier krijg je ook nog een extra zaagblad.
Heb deze enkele dagen geleden ook binnen gekregen. Alleen zonder extra zaagblad. Shit, toch niet goed gezocht O-) (wel even veel betaald)

't Is wel een erg mooie zaag. Voelt ontzettend degelijk aan, ook de geleiders en alles :7
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 10:36:18 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148237868
Die geleiderails, moet je die ook nog vast klemmen of blijft dat gewoon op het hout liggen? En hoe breed zijn ze? Maw, kun je 5cm van een 20cm brede plank scullen bijvoorbeeld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:37:10 #294
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148237884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]

omg die festool aanbieding niet gezien. Maar heb ff de bestelling geannuleerd, moet ff wat van verzekering afwachten :(
Die aanbiedingen blijven toch nog wel even staan :P .
Heb deze anderhalf jaar geleden gekocht:
http://www.toolnation.nl/(...)l.html?sqr=foudraal&

En heb er welgeteld 5 euro meer voor betaald :) .
Maar lijkt het onzeker wat de verzekering uit gaat keren? -O-
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:39:45 #295
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148237932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:
Die geleiderails, moet je die ook nog vast klemmen of blijft dat gewoon op het hout liggen? En hoe breed zijn ze? Maw, kun je 5cm van een 20cm brede plank scullen bijvoorbeeld?
Ze blijven liggen want ze zijn voorzien van antislipspul.
Maar af en toe is vastklemmen wel verstandig (heb je speciale klemmen voor).
Verder zijn ze plm 20cm breed dus 5cm van een 20cm plank afzagen gaat em niet worden. Of je moet er een plank met dezelfde dikte naast leggen. Dat werkt overigens prima want zo heb ik 15cm dikke balken geschulpt. Beide kanten 5cm inzagen en de rest met de handzaag.
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 10:44:24 #296
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148238029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:
Die geleiderails, moet je die ook nog vast klemmen of blijft dat gewoon op het hout liggen? En hoe breed zijn ze? Maw, kun je 5cm van een 20cm brede plank scullen bijvoorbeeld?
De geleiderails blijft gewoon liggen, er zitten genoeg rubbers onder voor goede houvast. Je kunt ze echter ook vastklemmen mocht dat voor de een of andere toepassing wenselijk zijn. De breedte is 15cm, dus het zou inderdaad net gaan.

[edit]

Ah, er is me al iemand voor :) maar de breedte is toch echt 15cm ;)
pi_148238655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ze blijven liggen want ze zijn voorzien van antislipspul.
Maar af en toe is vastklemmen wel verstandig (heb je speciale klemmen voor).
Verder zijn ze plm 20cm breed dus 5cm van een 20cm plank afzagen gaat em niet worden. Of je moet er een plank met dezelfde dikte naast leggen. Dat werkt overigens prima want zo heb ik 15cm dikke balken geschulpt. Beide kanten 5cm inzagen en de rest met de handzaag.
Schat je vaker de maat van dingen van 15 cm als 20 cm in? :+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:38:01 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148239124
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:14 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Schat je vaker de maat van dingen van 15 cm als 20 cm in? :+
Er staat plus minus O-)
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 11:51:42 #299
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148239399
Lol @ die 2 hierboven :P

Vond dat Stabila spul toch te mooi om niet te hebben O-)

Gekocht:

Stabila R300 - 60cm

+

Stabila R300 - 120cm



Dan kan die gare Gamma prul van 40cm ofzo dus meteen weg.
Had nog een Stanley van 80cm, en die kan naar m'n broertje.

Verder m'n Facom tangenset compleet gemaakt met de striptang:


En tevens een setje Facom torx-schroevendraaiers:
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 13:46:01 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148241878
Hmmm... dit deel zijn we 25 december aan begonnen; en vandaag 2 januari is hij al bijna weer bijna vol _O-

De economie draait hier op FOK! prima zullen we maar zeggen ! _O-
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 13:51:29 #301
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148241987
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Hmmm... dit deel zijn we 25 december aan begonnen; en vandaag 2 januari is hij al bijna weer bijna vol _O-

De economie draait hier op FOK! prima zullen we maar zeggen ! _O-
Lol :P inderdaad zeg! Ging weer hard. Het vorige topic zat ook zo vol >:)

Neeeext :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')