abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:22:46 #76
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145921432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Todt verklaarde idd niet dat ie bijna een normaal leven kan hebben straks, maar dat hij hoopt dat Schumacher ooit een zo goed als normaal leven kan hebben. In die zelfde verklaring zei hij trouwens ook dat Schumacher nog steeds bezig is met wakker worden. Ook een foute vertaling van de pers die ervan maakt dat hij bij kennis is......
Zolang er niet duidelijk gemaakt wordt hoe het met schumacher is zal er altijd speculaas zijn voor de media. Dit zal in het geval met Bianchi ook zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:25:46 #77
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145921525
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Jerez 1997 Frentzen, Schumacher en Villeneuve als ik me niet vergis. Volgens mij met Villeneuve op pole.

Dat was ook de race dat ik schumacher helemaal vervloekte.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145921641
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:22 schreef Bluurgh het volgende:
Stel Marussia, Caterham en Sauber vallen weg en het plan van 3 auto's per team gaat door, wat dan?

Het hameren op de kostenbesparing, ik denk niet dat de teams zomaar een derde auto willen inzetten. Ik vraag me ook af of een sponsor ineens 1/3e meer geld wil betalen. Dus moet de derde auto wel nut hebben en dus punten kunnen halen. Dan duw je Force India, Lotus en Williams automatisch op het plekje van de Marussia, Caterham en Sauber, want dan gaan ze een stuk minder punten halen omdat de top 9 alleen al zou bestaan uit bijvoorbeeld 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren.

En dan? Gaan ze op een gegeven moment failliet en no way dat er dan nog iemand wil instappen, dus als die 3 teams weer afvallen dan maar 5 teams met 4 auto's?

En dan 4 teams met 5 auto's want Torro Rosso heeft dan ook niet echt bestaansrecht meer, toch plek zat bij Red Bull :').
Dat dus, wat ik al een paar keer in dit topic gezegd heb. :)

Maar als die teams verstandig zijn, zijn ze tegen het inzetten van de 3de auto, waardoor de FOM de licentie op de commerciële rechten verliest (omdat er geen 20 auto's per race aan de start staan) en die weer bij de FIA terecht komt en er hopelijk een betere (gezondere) verdeling van de inkomsten komt en Ferrari bijvoorbeeld niet al 120 miljoen dollar krijgt, alleen omdat het Ferrari is, waardoor ook kleinere teams makkelijker kunnen overleven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145921754
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
3 auto's gaat er volgend jaar niet zijn hoor. Daar moet veel te veel nog voor geregeld worden; zowel organisatorisch, financieel en qua regels en alles.

Dat is niet op die paar maanden tot maart erdoor. Geloof ik niks van.

:)
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.

Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:59:43 #80
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145923888
Het afschaffen van de tabaksreclame heeft gewoon niet goed gedaan.
Die konden nog miljoenen opheffen en gaven toch mooie liveries.

Maar goed da's niet de enige oorzaak.

Mensen willen gewoon hoogstaande technieken, snelheid, geluid en gevechten....
En dominantie... begin jaren '90 vonden mensen dat van Williams en McLaren ook niet erg.

Kaartjes voor een circuit omlaag... tja zolang ik weet zijn die al hoog.
En moet er toch vaak al een camping of hotel bij geboekt worden dus wat maakt die 200 euro (wat het meer zou kunnen zijn) dan nog uit.

Qua techniek is het WEC gewoon beter en liggen qua snelheid in de buurt. Maar de wedstrijden duren te lang om echt het grote publiek aan te spreken. Maar zodra Ferrari daar in mee gaat doen en met Porsche, Audi etc. dan zal de populariteit wel stijgen (maar die kampioenschappen zijn te versnippert: WEC, European Le Mans Series, Tudor United Sportscar Championship).

Dat de F1 groen moet worden, simpel dat hoort erbij maar er zijn te veel regeltjes zoals 5 motoren per seizoen, 8 versnellingsbakken enzo. Veel te ingewikkeld.
Laat het vrij wat voor groene techniek maar zeg gewoon een x% van het vermogen moet groen zijn, 1 power unit per weekend. Tank zo vaak je wil.
En gewoon 20 races. En testen mag met een extra auto op vrijdag door een rookie (die auto is er in onderdelen toch wel bij). En sta dingen zoals ABS, ground effect en traction control toe, als iedereen het heeft dan is het voor iedereen gelijk, en meer downforce levert misschien ook wel leuke races op want dan kunnen ze dicht bij elkaar blijven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145924021
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
RIP F1
WEC, MotoGP en World Superbikes staan al klaar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:06:47 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145925680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.

Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum.
toch heeft ook de NASCAR het lastig, want ik meen dat er laatst bij de Spint Cup een race was waar het aantal inschrijvingen van 43 niet eens gehaald werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145925875
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:17:00 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145925996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:13 schreef Coelho het volgende:
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken.
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145926130
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.
Waarom niet? Persoonlijk vind ik er weinig aan dat je op voorhand al weet dat 2/3 van het veld niet meedoet om de overwinning puur vanwege het kostenaspect. A1GP was m.i. een geweldige klasse, het ontbrak alleen aan geschiedenis en continuiteit toen de sjeik wegviel.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:22:00 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145926180
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:20 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het gaat om de technologie. Je wilt de snelste auto's op de baan zien.

Bovendien is het in een spec series nog steeds maar een beperkt aantal teams dat kan winnen. Kijk maar naar IndyCar bijvoorbeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:23:45 #87
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145926230
Steekt toch de GP1 weer de kop op :P

Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn:









[ Bericht 42% gewijzigd door nils7 op 25-10-2014 16:40:53 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145945786
జ్ఞ‌ా
pi_145945860
జ్ఞ‌ా
pi_145947132
Bij een spec serie, zal een paar teams de snelste afstelling vinden en erger, de fabrikanten afhaken.
.
pi_145951811
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
Steekt toch de GP1 weer de kop op :P

Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.

Ik vind ze zeker niet lelijk (de illustraties hierboven) en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 26-10-2014 10:55:57 ]
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:53:50 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145951887
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.

Ik vind ze zeker niet lelijk en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd.
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.
Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima.
Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145952065
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij :D
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:30:09 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145952603
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij :D
Niet als de regels blijven zoals 't nu is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145971092
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.
Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima.
Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat...
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:33:13 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145971239
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:30 schreef Waffle het volgende:

[..]

En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?
Dan moet ie dat doen.

Wil graag dat de F1 ook weer een proef tuin wordt voor personen auto's.
Nu is het WEC dat.

En als ze 300km voluit kunnen gaan op Benzine, Ethanol, Hybride of Elektriciteit so be it.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145978642
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken :P

Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:14:35 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145986091
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:34 schreef bedachtzaam het volgende:
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken :P

Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk.
Wat is jouw avatar?
Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet.
Of heb je dat vanwege Nico?

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145988200
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat is jouw avatar?
Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet.
Of heb je dat vanwege Nico?

[ afbeelding ]
Een boeddhistisch teken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')