pvdplanet | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:35 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. [ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 25-11-2014 21:06:07 ] | |
pvdplanet | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:48 |
http://www.speurders.nl/o(...)direction=&order_by= | |
Spezza19 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:53 |
Leuke bak… maar 70k | |
Hyaenidae | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:55 |
70k voor een petjesbak betalen 0-100 in 7 seconden en dan zo'n uiterlijk... | |
Catch22- | dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:59 |
| |
Piet__Piraat | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:32 |
Dan heb je wel iets aparts ja, maar 70k is wel erg gortig hoor. Vooral omdat het echt een verzamelaarsobject is, je kunt er amper fatsoenlijk mee gaan rijden. | |
ThePartyPooper | zondag 19 oktober 2014 @ 16:53 |
Is er een manier om de BMW E38 750i 1 op 70 te laten lopen? Dan kan ik de Arriva dumpen en voor dezelfde prijs naar school rijden. | |
Piet__Piraat | zondag 19 oktober 2014 @ 17:04 |
Ja hoor. Zaag vlak voor de bestuurdersstoel een flink stuk uit de bodem zodat je voetjes goed bij het asfalt kunnen. | |
Tarado | maandag 20 oktober 2014 @ 14:21 |
Prachtige auto, matige interieur kleur in dit geval, begrijp ik nooit zo, voor leer zijn er maar 2 kleuren, zwart of beige en in een klassieke Engelse auto misschien nog rood | |
Catch22- | maandag 20 oktober 2014 @ 14:22 |
Je koopt hem niet als daily nee. Je koopt hem omdat je bakken met geld hebt en een liefhebber bent (of investeerder ) | |
xaban06 | maandag 20 oktober 2014 @ 18:21 |
denk niet dat een investeerder hierin zal investeren, veelste lage rendement, misschien zelfs negatief. | |
Catch22- | maandag 20 oktober 2014 @ 18:51 |
Minder wordt hij echt niet waard. En tegenwoordig ben je best goed bezig als een positief resultaat haalt op vermogen | |
xaban06 | maandag 20 oktober 2014 @ 18:52 |
minder waard niet Maar wel 70.000 wat niets staat te doen.. Zet het vast heb je nog meer rendement. | |
#ANONIEM | maandag 20 oktober 2014 @ 20:59 |
Hij is al verkocht. | |
spectrumanalyser | zondag 26 oktober 2014 @ 21:11 |
volgens uitlaatdiscounter bestaat er een e92 316i. http://www.uitlaatdiscoun(...)oupe-e92/316i-16_v-4 deze 316i autos zijn erg zeldzaam denk ik. | |
Piet__Piraat | zondag 26 oktober 2014 @ 21:44 |
Dat klopt, maar ze bestaan wel. Alleen zijn ze in Europa niet verkocht http://workshop-manuals.c(...)intervals_e9x-m3-us/ | |
Sounddragon | zondag 26 oktober 2014 @ 22:19 |
Jij snapt het niet erg geloof ik, maar toegegeven; 70k voor een E30 M3 is wel een beetje overdreven | |
Catch22- | zondag 26 oktober 2014 @ 22:21 |
Hij wordt echt wel meer waard denk ik. Maar zo'n auto wordt gekocht door iemand die al twee dailys en een klassieker in de schuur heeft staan, gok ik zo | |
Andyy | maandag 27 oktober 2014 @ 12:55 |
Ik heb een Z4 leenauto Best leuk speelgoed | |
spectrumanalyser | maandag 27 oktober 2014 @ 21:19 |
binnenkort het vochtprobleem van m'n e46 aanpakken. ik wil de mat voor de passagiersstoel van mijn e46 droog houden. er komt wat vocht de auto binnen. ramen beslaan e.d. deurrubbers heb ik bekeken en die zien er goed uit. ik vermoed dat het te maken heeft met de afdichting bij de passagiersdeur. op youtube zie ik video's waarbij men de onderzijde achter het deurpaneel, een soort isolatiemateriaal, vervangt. en dan kijk ik waarschijnlijk teveel wheeler dealers, want ik wil nu een rookmachine om de auto vol met rook te zetten zodat zichtbaar is waar de auto lekt. | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 27 oktober 2014 @ 21:25 |
Sedan? | |
spectrumanalyser | maandag 27 oktober 2014 @ 21:29 |
Ja. e46 sedan, 316i uit 1999 | |
Piet__Piraat | maandag 27 oktober 2014 @ 22:40 |
Dat stelt niets voor. Busje kit halen, hele boel los trekken, plastic opnieuw bevestigen, vastkitten en gaan. | |
daNpy | dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:34 |
Of het schuim in de deur vervangen, kost iets van 2 tientjes ofzo. Zeker als het ingescheurd is zou ik het daar niet om laten, anders blijf je problemen houden. En haal trouwens ook nieuwe clips om de bekleding terug te zetten, die dichten namelijk ook af. | |
xaban06 | dinsdag 4 november 2014 @ 09:06 |
E46 2004. Sinds kort bij starten/stilstaan veel uitlaatgasgeur in de auto, soms zo erg dat de ramen open moeten. Bij het rijden is het er niet, alleen stilstaand, denk aan verkeerslichten. Wat kan het zijn? | |
daNpy | dinsdag 4 november 2014 @ 10:38 |
EGR klep? | |
Spezza19 | dinsdag 4 november 2014 @ 12:00 |
Lekke uitlaat? Dat was bij mijn E36 het geval… | |
rival | donderdag 6 november 2014 @ 13:08 |
Ik zou ook eerst naar een uitlaatlek zoeken inderdaad. | |
hcwp | donderdag 6 november 2014 @ 13:30 |
Iemand hier ervaring met het vervangen van het deurrubber aan de bestuurderskant E46 sedan pre-facelift(niet aan de deur, maar het chassis)? Het is nu an sich geen ramp, maar als dat weer wat gesuis scheelt ben ik blij | |
spectrumanalyser | vrijdag 7 november 2014 @ 11:18 |
nee, geen ervaring mee. zal het voor je navragen bij een bevriende bmw monteur. zelf heb ik zojuist de bougiekabels van m'n E46 sedan pre-facelift vervangen. Er zaten originele BMW bougiekabels in, volgens mij nog de eerste uit de fabriek. Heb nu Bosch kabels geplaatst, die helaas net ietsjes anders zijn. het plastic afdekkapje past niet meer over de kabels. | |
leolinedance | vrijdag 14 november 2014 @ 00:35 |
Was voor een beurt bij de dealer, zeg tegen die gast: "Kijk ook effe naar de spiegels, volgens mij functioneert de verwarming niet zoals het hoort". Kom ik een paar uur later terug om hem op te halen, wordt mij doodleuk medegedeeld dat het er niet op zit. Er zit standaard dus ook GEEN spiegelverwarming op een F30 Het moet niet gekker worden hoor...mijn Peugeot 306 uit 1995 (deze: V&A / [TK] Peugeot 306 1.8 XT ) had het zelfs! edit: Zelfs de Autoweek site geeft aan dat verwarmde spiegels standaard zijn. Nee dus. | |
Hyperdude | vrijdag 14 november 2014 @ 09:19 |
Je was er toch zelf bij toen je 'm bestelde? | |
Piet__Piraat | vrijdag 14 november 2014 @ 12:33 |
Godver, dat is wel heel karig zeg. Weet je zeker dat dat klopt? Zoiets is in die klasse toch wel standaard tegenwoordig? Anders is het wel heel treurig. | |
boegschroef | vrijdag 14 november 2014 @ 13:33 |
Zolang je nog steeds een versie met wieldoppen hebt, valt het me nog mee dat electrische ramen standaard zijn...... Maar je hebt wel een aardig kale versie dan.... In elk pakket dat je kan nemen zit meteen verwarmde spiegels. [ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 14-11-2014 17:45:40 ] | |
daNpy | vrijdag 14 november 2014 @ 16:09 |
Mag allemaal niks kosten in de lieeeeeeeeeese. | |
leolinedance | vrijdag 14 november 2014 @ 18:50 |
Nee, heb de auto overgenomen toen ie een half jaar oud was. | |
leolinedance | vrijdag 14 november 2014 @ 18:52 |
Mag best, je kunt bijvoorbeeld ook een een dikke Leon Cupra full-options of een Golf GTE bestellen voor dat geld. | |
leolinedance | vrijdag 14 november 2014 @ 18:55 |
Ja, triest maar waar. | |
leolinedance | vrijdag 14 november 2014 @ 18:57 |
Ik heb een automaat en het sportpakket. Dus wel toffe stoelen, een sportstuur, sport+ stand en flippers (+1500 euro ). Maar elementaire zaken ontbreken... | |
rival | vrijdag 14 november 2014 @ 19:04 |
Een fijn stuur en stoelen op 1. Maar ook de flippers vind ik veel belangrijker dan al die "luxe" zaken.... | |
boegschroef | vrijdag 14 november 2014 @ 20:21 |
Ieder zijn smaak, ik heb liever spiegel, stoel en stuurverwarming deze tijd van het jaar. Ik heb mijn flippers in de afgelopen 8 jaar ik denk 3 keer gebruikt | |
Piet__Piraat | zaterdag 15 november 2014 @ 12:06 |
Goede stoelen zijn wel een basisbehoefte ja, maar voor de veiligheid vind ik verwarmde spiegels dat eigenlijk ook wel... | |
Catch22- | zaterdag 15 november 2014 @ 12:07 |
wij hebben een mini op werk met een heel hippe boordcomputer, maar met basisstoelen. Lekker als je 1.96 bent | |
MaximumRush | zaterdag 15 november 2014 @ 12:10 |
Af en toe vraag je je echt af wat mensen gedacht moeten hebben tijdens het bestellen van hun auto. Zo heb ik in mijn auto alle opties van night vision camera tot aan tv functie, maar geen bekerhouders. | |
Piet__Piraat | zaterdag 15 november 2014 @ 14:02 |
Mja, iedereen heeft z'n eigen behoeftes natuurlijk. Collega's van me ook... wel een airco erin die ze amper gebruiken, maar ondertussen de raampjes moeten slingeren en geen cruise control bij 30k per jaar. Tsja, net wat je wil hè. Cruise, middenarmsteun, goede stoelen en vier elektrische ramen zijn wel een basisbehoefte hier. Al is die middenarmsteun ook nog wel achteraf te monteren natuurlijk. En cruise vaak ook, maar ik zou niet meer zonder willen. | |
MaximumRush | zaterdag 15 november 2014 @ 15:16 |
Dat is zeker waar. Een optie die ik altijd zag als leuke gadget maar nu niet meer zonder zou kunnen is vooral een HUD. Scheelt zoveel qua concentratie. | |
#ANONIEM | zondag 16 november 2014 @ 13:41 |
Een keer proefgereden in een Z4 met een enorme hoeveelheid opties, maar... geen cruise control. Is standaard op alle Nederlandse Z4's, maar deze was oorspronkelijk in Duitsland geleverd. Mijn huidige Z4 is ook nagenoeg full options (want ex-persauto van BMW), heeft wél cc, maar daar zit dan weer geen alarm in. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 18:00:43 ] | |
daNpy | zondag 16 november 2014 @ 17:09 |
Er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die CC gevaarlijk vinden, er niet mee om kunnen gaan of het niet willen gebruiken | |
Piet__Piraat | zondag 16 november 2014 @ 18:01 |
Las laatst nog ergens een post van iemand, die vond CC gebruikers maar irritant omdat die veel te constant reden op de snelweg. Daar had ie last van, want telkens als hij ze inhaalde en zich liet terugzakken kwamen ze weer met constante snelheid voorbij. | |
daNpy | zondag 16 november 2014 @ 18:03 |
No shit. Gisteren ook van die gasten gehad, terwijl ik met een aanhanger (100) reed. Dan moet je dus personen auto's in gaan halen die 90~95 rijden. En wat later halen ze weer in als ze hun teen wat bewogen hebben | |
Piet__Piraat | zondag 16 november 2014 @ 18:41 |
Meest irritant zijn nog die klemrijders. Dan rij je netjes rechts op de CC, geven ze gas om bij je te komen, om dan met gelijke snelheid net in je dode hoek te blijven hangen en je vervolgens klem te rijden op een vrachtwagen. | |
daNpy | zondag 16 november 2014 @ 18:43 |
Jup ook irritant. | |
#ANONIEM | zondag 16 november 2014 @ 19:18 |
Of de ander rijdt ook op de cc, maar dan één km/u harder. Dan duurt de inhaalmanoeuvre dus kilometers en wordt je ook klemgereden. | |
daNpy | zondag 16 november 2014 @ 19:23 |
Even gas bij geven dus | |
#ANONIEM | zondag 16 november 2014 @ 19:27 |
Kan, maar de meest sociale optie is als de inhalende partij gewoon ruimte geeft door nog een baan extra op te schuiven. Mits daar niemand rijdt natuurlijk. | |
leolinedance | zondag 16 november 2014 @ 21:10 |
Haha Ik vind het juist mega irritant wanneer mensen geen constante snelheid kunnen rijden. Of die je inhalen, vervolgens voor je gaan rijden en dan weer langzamer gaan rijden | |
leolinedance | zondag 16 november 2014 @ 21:11 |
Fucking irritant ja | |
boegschroef | dinsdag 25 november 2014 @ 08:41 |
WTF... ik ben er vanmorgen dus ook achter gekomen dat ik geen spiegelverwarming heb! Ik heb een redelijk complete wagen, maar dus ook geen spiegel verwarming. Wat een onzin... Daarnaast ben ik er achter gekomen dat de F30 er bij mij bijna 42 km over doet om echt op de juiste temperatuur te komen (wijzertje op 100 graden) Dit heb ik ook bij nog geen enkele BMW meegemaakt. | |
daNpy | dinsdag 25 november 2014 @ 09:05 |
Olie of kvs? | |
fathank | dinsdag 25 november 2014 @ 09:19 |
Hoevaak gebruik je die flippers nou werkelijk? Zit je daadwerkelijk regelmatig als een echte coureur in de auto met je handen aan de flippers? | |
YoshiBignose | dinsdag 25 november 2014 @ 09:58 |
Ik kan uit de OP trouwens hij is weg • YoshiBignose, E23 732i Geen BMW's meer nu. | |
Tarado | dinsdag 25 november 2014 @ 10:29 |
RIP | |
YoshiBignose | dinsdag 25 november 2014 @ 12:02 |
Niet RIP, een liefhebber knapt hem wel weer op | |
boegschroef | dinsdag 25 november 2014 @ 13:21 |
Olie | |
leolinedance | dinsdag 25 november 2014 @ 14:05 |
Ongeveer 1x per 2 weken. | |
Anne | dinsdag 25 november 2014 @ 15:48 |
PTA / BMW M3 & M4 2014 rijtest (video + artikel) | |
daNpy | dinsdag 25 november 2014 @ 16:15 |
warmtewisselaar niet fris? | |
TheSwooshdockSaints | dinsdag 25 november 2014 @ 17:47 |
Ja dat doe ik ook altijd, koekje van eigen deeg.. De reden daarvoor is omdat mensen die auto's inhalen op CC (dus slakkengangetje) nog veel irritanter zijn | |
Piet__Piraat | dinsdag 25 november 2014 @ 19:27 |
Dat heeft nog een beste tijd geduurd voordat ie weg was! | |
Hyperdude | dinsdag 25 november 2014 @ 19:40 |
En nu zo'n fijne bijtellingsvrindelijke astmadiesel? Jammer dat ie weg moest | |
Andyy | dinsdag 25 november 2014 @ 22:08 |
Toen ik de leen Z4 had gebruikte ik 'm elke keer dat ik moest remmen/gas los moest laten. Dat gespurtel en plofjes die er uit kwamen bij terugschakelen | |
boegschroef | dinsdag 25 november 2014 @ 22:33 |
Wat voor z4 had je dan te leen mijn e89 3.5 heeft nog nooit geprutteld of geploft.. | |
YoshiBignose | dinsdag 25 november 2014 @ 23:53 |
Ik haat Opel en ik haat diesels. Heb een Koreaan nu hybride. Maar vind het wel jammer ja, oude BMW's blijven leuk. | |
Andyy | woensdag 26 november 2014 @ 00:09 |
Een 18i N20 blok ligt erin | |
jitzzzze | woensdag 26 november 2014 @ 08:01 |
Vanmorgen startte hij toch wat moeilijk, kan dat aan de accu liggen? En hoe kom ik erachter of ie slecht is? | |
Piet__Piraat | woensdag 26 november 2014 @ 08:42 |
Heb je een multimeter? Even meten wat de spanning is als ie loopt en als ie uit staat. Kan de accu zijn, maar ook de startmotor ofzo. | |
jitzzzze | woensdag 26 november 2014 @ 08:44 |
dat moet lukken | |
Hyperdude | woensdag 26 november 2014 @ 18:55 |
Mijn ervaring is dat als je auto wat matig start op één van de eerste koudere dagen, de accu toch vaak wel bijna op is. Hoe oud is de huidige accu? | |
jitzzzze | woensdag 26 november 2014 @ 19:09 |
Geen flauw idee; heb de afgelopen dagen wel wat erg korte ritjes gemaakt. Ben vanavond even wat langer onderweg geweest, een half uurtje, om de accu wat bij te laten laden. Als ie morgen weer slecht start dan is het dus vrijwel zeker de accu. Dat is mooi klote, want die dingen zijn niet goedkoop | |
Hyperdude | woensdag 26 november 2014 @ 19:11 |
Hang die van mij wel eens een dagje aan de druppelllader. Accu zo nu en dan goed opladen wordt ie niet slechter van. En | |
jitzzzze | woensdag 26 november 2014 @ 19:16 |
Voorheen reed ik eigenlijk alleen maar lange ritten van minimaal een uur. Dus die accu was altijd wel goed opgeladen zeg maar. Maar van ritjes van 5 minuten laad ie niet zoveel bij natuurlijk | |
Piet__Piraat | woensdag 26 november 2014 @ 19:23 |
Een goede accu moet dat prima kunnen hebben. Ik heb laatst een tijdje moeten klussen aan de Bimmer. Drie dagen op bokken gestaan, paar uur de radio aan en meerdere keren gestart en snel weer uit gezet. Geen enkel probleem. Maar mijn accu zit er dan ook pas sinds augustus in. Toen moest ik zonder enige aankondiging (behalve dat de cd niet startte waar ie gebleven was) ineens mezelf aanduwen Goede accu (je hebt een diesel toch?) betaal je inderdaad een ruime 100 euro voor. Jammer geld, maar op zich nog te overzien. Een startmotor is veel erger (voor een E46 320d wordt dat ivm onhandige plaatsing zomaar 500 euro of meer). Je kunt, als je zelf de komende dagen de mogelijkheid hebt om bij te laden, ook een accu online kopen en zelf monteren, scheelt je nog wat. | |
jitzzzze | woensdag 26 november 2014 @ 22:39 |
Ja, heb een diesel. Kan niet zo goed vinden wat erin hoort te zitten, en weet ook eigenlijk niet wat er nu in zit. Hij deed het natuurlijk altijd prima Heb wel een acculader, maar voor nu start ie gewoon nog. Het duurt alleen iets langer voordat ie aan slaat. Zelf monteren doe ik sowieso; in mijn auto zit geen gevoelige elektronica. Nieuwe accu opladen, polen omzetten en gaan. | |
jitzzzze | donderdag 27 november 2014 @ 08:07 |
Hmm, hij startte duidelijk sneller vanmorgen | |
mitchelll0181 | donderdag 27 november 2014 @ 08:42 |
Het was ook minder koud .. Naja hier dan. | |
Hyperdude | donderdag 27 november 2014 @ 16:27 |
Laatste stuiptrekkingen ? | |
jitzzzze | donderdag 27 november 2014 @ 16:33 |
Neuh, net deed ie het weer prima. Als vanouds zeg maar | |
Piet__Piraat | donderdag 27 november 2014 @ 17:02 |
Dat deed die van mij ook. Eén ochtendje wat moeilijker, de rest van de dag niets aan de hand (want met meerdere ritten per dag constant bijgeladen). Toen weer een nacht stilgestaan en toen was het gebeurd . Pof. Alleen tikken van het relais, verder niets meer... | |
jitzzzze | donderdag 27 november 2014 @ 17:03 |
We gaan het zien morgenochtend | |
Piet__Piraat | donderdag 27 november 2014 @ 17:05 |
Lekker duwen! Heerlijk joh, in je eentje... duwen, rennen, springen. En pas bij de vijfde keer sloeg ie aan | |
jitzzzze | donderdag 27 november 2014 @ 17:28 |
Haha, ik zie het al voor me | |
xaban06 | zaterdag 29 november 2014 @ 14:28 |
Welk soort olie moet er in mijn auto? BMW E46 318D touring Via de website van Kroon-olie kom ik uit op LongLife 04 5W-40. Via een webshop waar ik koop hebben ze wel LongLife 04, maar dat is 'BMW Origineel' ofzo, zal dat wel goed zijn? Normaal koop ik Castrol Edge, maar die hebben ze alleen in LongLife 3. | |
Spezza19 | zaterdag 29 november 2014 @ 14:33 |
Mja, zolang het voor een diesel is en geschikt is voor de Nederlandse temperaturen, maakt het niet zo heel veel meer uit. Ik gooi zelf altijd Castrol er in, maar ga verder niet kijken of het een speciale versie is ofzo. | |
daNpy | zaterdag 29 november 2014 @ 17:41 |
Die olie gebruik ik idd ook | |
jitzzzze | zaterdag 29 november 2014 @ 20:29 |
Auto start nog steeds zoals het hoort | |
Hyperdude | zaterdag 29 november 2014 @ 20:45 |
Dan is er wat anders kapot dan de accu. | |
jitzzzze | zaterdag 29 november 2014 @ 21:13 |
vannacht gaat het vriezen, als ie morgen wel normaal start dan weet ik het ook niet meer | |
Piet__Piraat | zondag 30 november 2014 @ 10:06 |
Ik gooi er altijd BMW Original 5W30 in. (E46 320d) | |
jitzzzze | maandag 1 december 2014 @ 12:40 |
gewoon starten als altijd. Ik geloof er wel in. | |
Tarado | maandag 1 december 2014 @ 12:53 |
Straks de winterbanden eronder, waarom doe ik dat nog? Omdat ik ze nog heb, als ze op zijn weet ik niet of ik er mee door ga. | |
boegschroef | maandag 1 december 2014 @ 14:32 |
Ik heb ze er dit weekend onder gedaan. Staat toch wel mooi een zwarte bmw met zwarte ramen en zwarte velgen een beetje dit idee: | |
Hyperdude | maandag 1 december 2014 @ 19:31 |
Catch22- | maandag 1 december 2014 @ 19:32 |
Geil | |
Spezza19 | maandag 1 december 2014 @ 20:01 |
Spezza19 | dinsdag 2 december 2014 @ 15:04 |
Inclusief 750iL met V16 Z3 met V12 Echte Bond 7-serie met alle gadgets [ Bericht 17% gewijzigd door Spezza19 op 02-12-2014 15:24:00 ] | |
xaban06 | donderdag 4 december 2014 @ 08:14 |
PTA / Motor komt niet op temperatuur Ervaring mee? | |
jitzzzze | donderdag 4 december 2014 @ 08:22 |
Ja, je thermostaat is stuk. | |
Piet__Piraat | donderdag 4 december 2014 @ 08:24 |
Of de EGR-thermostaat. | |
xaban06 | donderdag 4 december 2014 @ 10:09 |
Alweer? | |
MaximumRush | donderdag 4 december 2014 @ 10:15 |
http://www.carthrottle.co(...)onishing-movie-cars/ Leuk filmpje | |
jitzzzze | donderdag 4 december 2014 @ 10:18 |
tsja, het zou kunnen in theorie. | |
Tarado | donderdag 4 december 2014 @ 10:50 |
Mooi | |
MaximumRush | donderdag 18 december 2014 @ 16:06 |
Vandaag voor werk in een gloednieuwe M6 en M235i gereden. Wauw, wat een monsters. | |
rival | donderdag 18 december 2014 @ 16:58 |
Er kan lucht in je systeem zitten... Maar dan schommelt het... Ik zou ook zeggen thermostaat. | |
BigSmurf | maandag 22 december 2014 @ 19:23 |
Vraag m.b.t. een E53 (BJ 2005) met een raar probleem: betreft een 3.0d met 6HP26 ZF-transmissie, ongeveer 250k km op de klok, duitse import. Is enkele maanden terug bij ZF geweest voor onderhoud, nadat tweemaal de versnellingsbak in het noodprogramma geschoten is tijdens het rijden. Er werd getriebenotprogramm of notgetriebeprogramm weergegeven in de boordcomputer, de bak sloeg vast in een random versnelling, 1x in de eerste versnelling bij optrekken invoegstrook snelweg bij 70 km/h, 1x in derde versnelling op provinciale weg, beide bij intrappen kickdown. Geen respons meer van de automaat, sportstand werd niet herkend, manueel niet, neutraal en reverse ook niet. Ook geen response op de lampjes van het dashboard, gewoon 0,0 respons dus. Auto stilzetten, in P zetten, uitzetten en weer aanzetten verhielp beide keren het probleem, alsof het elektronisch was. Tijdje de kickdown ontzien, tussendoor nog bij de dealer geweest, die vonden niets bij het uitlezen, alvorens dus naar ZF te zijn gegaan. Bak was tijdens de volledige levensduur 7 keer geslipt, volgens de persoon in kwestie niet abnormaal veel, en de bak deed tijdens testrit voor en na oliewissel + klein materiaalwissel gewoon normaal, ook met kickdown. Volgens ZF kon de bak nog wel even mee, hoewel mankementen op den duur natuurlijk niet uit te sluiten waren. Laatste weken echter komt het probleem weer terug. Regelmatig manueel gereden op aanraden van monteur van ZF, doortrappen in elke versnelling met automatisch opschakelen in M was geen probleem, maar de kickdown in D en S zorgt voor een korte up in de toeren, alvorens een drop in de toeren (alsof ie terugschakelt en direct weer opschakelt) en soms direct de noodloop, soms een slippend gevoel, en soms werkt het wel. Ook lichter gas bijgeven heeft al één keer geleid tot hetzelfde probleem, dus zonder kickdown. Nu twijfel ik of het wel in de versnellingsbak zit, omdat ze bij ZF niets hebben kunnen vinden en ook geen rare dingen hebben uitgelezen. Is het mogelijk dat het ergens anders in zit, bijvoorbeeld in de verstuivers of de communicatie tussen gaspedaal en versnellingsbak? Er valt op internet ook bar weinig over te vinden, althans, met details en oplossingen erbij. Iemand hier die een idee heeft? | |
mitchelll0181 | dinsdag 23 december 2014 @ 13:53 |
Brrrrr door dit doort verhalen heb ik nog nooit een automaat genomen.. | |
Tarado | dinsdag 23 december 2014 @ 13:59 |
Ik weet niet waar je woont maar ik had met mijn auto (E38) een soortgelijk probleem, die heb ik op aanraden van mijn BMW garage laten uitlezen bij http://diensten-vakmensen(...)html?previousPage=lr Het bleek niet in de bak te zitten maar een stuurapparaat die foute info gaf. Misschien het proberen waard | |
junkiexp | vrijdag 26 december 2014 @ 22:38 |
Sinds een goede week in mijn bezit '95 BMW E38 5.4 V12 automaat Af fabriek geleverd met: Comfort stoelen met elektrische verstelbare hoofdsteunen Spiegel pakket (zelfdimmende binnen en buitenspiegels) Elektrisch inklapbare spiegels Memory voor de stoelen, buitenspiegels en stuurkolom PDC achter Xenon Elektrisch verstelbare stuurkolom Deur kolom Deurpanelen bekleed met leer, ook de kaartenbakken Middenconsole bekleed met leer Bovenkant dashboard + middentunnel bekleed met leer Dubbel glas rondom Elektrisch zonnescherm achterruit Privacy shades achterdeuren Alarm Schuif + kantel dak Chrome line pakket buitenzijde Voorruitverwarming Stoelverwarming voorstoelen Ga wel wat zaken inbouwen als PDC voor en upgraden naar een navi systeem met fatsoenlijk audio. [ Bericht 1% gewijzigd door junkiexp op 26-12-2014 22:52:49 ] | |
Andyy | zaterdag 27 december 2014 @ 00:13 |
Coole bak zeg Veel plezier morgen ermee! | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 00:28 |
Thanks. En ik ga echt niet rijden, er liggen zomerbanden op en als die 1950 kilo gaat schuiven dan ben je nergens meer | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 december 2014 @ 00:48 |
Geniale bakken, die E38's. Maar met een V12 Held! Ziet er wel uit alsof ie al wat te lijden heeft gehad, als ik die bestuurdersstoel zo ziet. Of was één de vorige eigenaren een enigszins corpulente 'bourgondiër'? | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 06:51 |
De bestuurdersstoel heeft wel wat te lijden gehad, maar er staat dan ook 240k op. Het leer is gewoon heel slecht onderhouden, maar geen scheuren of krassen dus dat krijg ik voor 98% weer netjes. Dit is alweer de 4de auto met wit leer dus ik weet precies hoe ik het moet doen. Gliptone | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2014 @ 09:48 |
Werkt alle elektriek nog een beetje? Verbazingwekkend wat je kan met oud leer idd. Eerder deze week mijn klassiekertje zijn jaarlijkse invetbeurt gegeven. Kan je er ongeveer een maand niet in rijden vanwege de vettigheid | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 december 2014 @ 10:11 |
Dat heb ik vaker gehoord ja, als er maar geen scheuren in zitten is heel veel leer nog mooi te herstellen hè? Ik ga me toch maar eens wat meer oriënteren, misschien krijgt de volgende auto wel leer | |
Tarado | zaterdag 27 december 2014 @ 10:15 |
Mooie auto , ik heb dezelfde leren bekleding maar dit is geen wit | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2014 @ 10:17 |
Heb, wel 8 jaar geleden, een wang laten vervangen; die zijn meestal als eerste aan de beurt, ook bij deze E38, voor ¤150 laten vervangen. Gewoon wit en met bonnetje. Zie je er niets meer van. Viel mij mee, destijds. Maar goed onderhoud = niet laten uitdrogen, is goedkoper. | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 10:21 |
Ja meeste werkt, ik moet alleen de rollo nakijken. En de linkerspiegel klapt niet in maar maakt een kgrrrrr geluid. Tandwielen zijn op vrees ik. En niet invetten hoor, leer hoort er mat uit te zien imo. Gliptone is echt by far het beste product. Met een paardenhaarborstel eerst diep reiningen en daarna insmeren met conditioner. Jazeker, je kant echt mooie resultaten behalen: Klopt helemaal, sand beige officieel. | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 december 2014 @ 10:35 |
Dat ziet er netjes uit inderdaad. En houdt het dan ook echt een tijdje, of sta je elke 2.000km weer te poetsen? | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2014 @ 10:36 |
Daarom schrijf ik ook "een maand laten intrekken" Daarna doek er over en klaar en mat. In de BMW gebruik ik BMW spul. Dan hoef je niet zo lang te wachten. | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 10:50 |
Ik doe het ongeveer elk half jaar. Maar als je het 1x goed doet bent je een halve dag bezig. Daarna gewoon af en toe insmeren met de conditioner en uitpoetsen, uurtje werk max. | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 10:51 |
Maar blijft het dan niet glimmen? Je moet echt eens gliptone gebruiken, je zult versteld staan!! Sorry, ik ben nogal fan van dat spul | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2014 @ 10:55 |
Vet zit in het leer. Als het warm wordt (30+) wil het nog wel eens een extra doek vergen. Overigens doe ik dit hoofdzakelijk in mijn 911. BMW leer lijkt meer een verflaag op te zitten. Daar blijft vet meer opzitten dan het er in trekt, lijkt het wel. Misschien ga ik dat Gliptone maar eens gebruiken voor de BMW. Mijn bestuurdersstoel ziet er nl., nogal uit als je bovenste plaatje. Onderste plaatje vindt ik eigenlijk weer "te nieuw". ff foto gemacht.. Kleuren zien er wat raar uit door belichting/flits Nogal een L-R verschil. 325000 km [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 27-12-2014 12:46:27 ] | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 13:59 |
Daar kom je wel een heel eind mee, hooguit de wang wordt lastig. Maar daarvoor heb je colourlock | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2014 @ 14:49 |
Wang zit al vanaf aanschaf een ondiepe snee in. Dat werkt wat demotiverend qua lederonderhoud. Maar thnx voor de tips. | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 14:54 |
Dat is ook op te vullen uiteraard, met leer kan je praktisch alles (laten doen). Wat voor Beemert is het eik? | |
mitchelll0181 | zaterdag 27 december 2014 @ 15:04 |
Jongens... Regelen jullie is een goed m43 318 e46 blok voor 500 ofzo... Hij staat alweer een jaar stil | |
junkiexp | zaterdag 27 december 2014 @ 15:51 |
? Je blokkie kapot gelopen? | |
mitchelll0181 | zaterdag 27 december 2014 @ 16:18 |
Das e36. Nog niet.. Hahaha Lagerschaal heeft speling | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2014 @ 16:30 |
Weet ik. Maar ding hoeft niet zo lang meer mee. 2001 330i Touring | |
daNpy | dinsdag 30 december 2014 @ 11:17 |
Wat voor versnellingsbak olie zou er in onze 2006 E91 handbak moeten? En is dit nog zelf te doen (aftapplug onder, vulplug zijkant)? | |
Hyperdude | dinsdag 30 december 2014 @ 14:16 |
Bij de E46 kan je er wel bij. Bij de E91 weet ik niet. Bij de E46 zit er een sticker op de bak bij de olievulopening. Groen of geel en daar staat op welke BMW-olie je moet hebben Of geen sticker=ATF-Dexron. Afhankelijk van welke bak ze eronder geschroefd hebben. ff googelen leert mij dat ze iig. bij de E91 nog de gele sticker hebben: MTF-LT2.= BMW "Spezial Öl" LongLife enzo Heb destijds bij mijn bak de olie laten verversen, maar olie komt nogal precies: dus synchronisatie f*cked. Moest er toch net andere LL-olie in. Alleen verkrijgbaar bij BMW-dealer. Gedaan bij 2 ton, nu 3,2 ton. Nooit enig verschil gemerkt voor of na verversen olie; kan ook aan mij liggen. Olie zag er voor en na verversen hetzelfde uit. Omdat je er waarschijnlijk moeilijk bijkomt, en omdat er waarschijnlijk BMW-olie in moet wellicht een klusje voor de dealert/specialist. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 14:48 |
Heeft een e46 M47n uit 2004 een EGR thermostaat? | |
daNpy | dinsdag 30 december 2014 @ 15:17 |
Ja heb het al nagevraagd, kost ¤ 102,- Als ik het zo lees is zelf vervangen dus geen aanrader, tenzij ik 100% zeker de goede olie kan vinden. | |
Hyperdude | dinsdag 30 december 2014 @ 16:06 |
Ik heb het laten doen bij 2 ton. Bij 4 ton maar weer doen? Diff. olie misschien ook weer. Koelvloeistof en stuurbekrachtiging vind ik stukken sneller verouderen/ nuttiger om te verversen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 16:15 |
Haal de eerste de beste beschermkap eens van je motor af en bekijk het. Zit zo ongeveer bovenop. En aangezien het volgens mij een doorontwikkeling van de M47 is, zal de EGR-thermostaat er vast ook wel op zitten. | |
daNpy | dinsdag 30 december 2014 @ 16:44 |
Idd, ik neem eigenlijk aan dat KVS ook om de zoveel tijd ververst wordt Zal het eens laten controleren, en de stuurbekr olie ook | |
leolinedance | dinsdag 30 december 2014 @ 16:50 |
Onderhoud verplaatst van Keram Maastricht naar Van Laarhoven in Eindhoven. 100x beter | |
#ANONIEM | dinsdag 30 december 2014 @ 16:55 |
Morgen gaan er twee nieuwe achterbanden op, dus dat gaat weer een vermogen kosten. Bridgestone Potenza 255/30/R19 RFT. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 17:09 |
Waar zit het verschil in? En is dat ook de reden van de overstap, of is Eindhoven gewoon praktischer? Want je hebt ook nog De Maassche er tussenin liggen toch? Ik weet wel van een bekende die regelmatig bij Keram Kerkrade komt. Op de één of andere manier zijn die facturen nooit lager dan 200 euro, maakt niet uit wat de reden van het bezoek is. Misschien is het toeval, misschien ook niet. | |
daNpy | dinsdag 30 december 2014 @ 17:12 |
Ik ga nu naar Van Dijk in St Oedenrode. Vind het een nette zaak, ben er ooit geweest om een auto te bekijken. Ben er verder nooit geweest voor onderhoud. Ik weet wel dat ze goedkoper zijn dan van Laarhoven in Ehv | |
leolinedance | dinsdag 30 december 2014 @ 17:38 |
Bij Keram vond ik dat ik niet netjes geholpen werd. -Een afspraak die al lang geleden gepland stond moest een dag van tevoren opeens verplaatst worden. -Bij een offerteaanvraag kreeg ik in 1e instantie een veel te hoog bedrag voorgeschoteld. Na mijn beklag daarover kreeg ik te horen: "Het kan misschien wel voor Eur 500,- minder, maar dat weten we pas als de auto half uit elkaar ligt" Ja, wat moet ik daar nou weer mee. Dat kwam blijkbaar doordat ze niet in konden schatten of ze een bepaald onderdeel (ander instrumentenpaneel) nodig hadden. Ik bood nog aan om even langs te komen zodat ze het konden bekijken, maar dat was niet mogelijk. Mocht dat onderdeel wel nodig zijn moest het op dat moment nog besteld worden en zou ik mijn auto dus 2 dagen kwijt zijn. De behandeling van de klant bij v. Laarhoven is tot nu toe uit de kunst. - Zeer nette service - Snel - Ben al een aantal keer kosteloos naar huis gebracht en opgehaald (ca. 15km enkele reis) - Auto wordt bij iedere beurt, maar ook bij reparaties volledig gewassen en gestofzuigd. - Koffiehoek met wifi waar je kunt werken - Voor kleine reparaties (lamp vervangen etc.) kun je zonder afspraak terecht. En daarbij komt dat het voor mij inderdaad ook iets praktischer is. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 17:44 |
Dat scheelt wel een hoop ja. En inderdaad geen topservice van Keram. Dat doen ze niet handig. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 18:12 |
Gevonden Waar bestellen jullie onderdelen, gewoon bij de dealer? | |
daNpy | dinsdag 30 december 2014 @ 18:13 |
Of ebay | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 18:22 |
Daar kom verschillende merken tegen, weet niet welke kwaliteit zijn. Ik moet onderdeel 11717787870 hebben, maar kom meerdere merken tegen. Wil geen China meuk. | |
daNpy | dinsdag 30 december 2014 @ 18:29 |
Dan naar de dealer | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 19:10 |
Dat ligt er heel erg aan hoe snel ik de boel nodig heb en welke marges de dealer hanteert. Mijn laatste EGR-thermostaat heb ik gewoon bij de dealer gehaald. De 10-15 euro die dat meer was dan online, was het me ruimschoots waard om snel weer te kunnen rijden. Maar als je het onderdeelnummer ebayt, kan het zomaar zijn dat je 'm voor 25-30 euro in het buitenland koopt. Alleen duurt het dan wel twee weken voordat ie binnen is. Afweging dus Behr ofzo is een prima merk, die maken wel meer thermostaten voor BMW. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 22:06 |
Ik heb de EGR thermostaat gevonden, om deze te demonteren moet 2 bouten losschroeven, echter kom je bij 1 bout niet bij. Hier loopt een slang naar de vacuumpomp (Pierburg, onderdeel 7.28176.07.0). Wat loopt er door deze slang? Kan ik de slang gewoon loskoppelen of? Ik post straks foto's. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 22:24 |
Foto 1: - Met rood heb ik aangegeven wat allemaal los moet. - Met blauw heb ik aangegeven waar ik neit bij kom. - Met groen heb ik aangegeven wat los moet om bij blauw te kunnen komen. - Mijn vraag is, mag ik groen losmaken? Foto 2, genomen vanuit andere hoek: - Met rode pijl aangegeven waar ik niet bij kom. - Om daar bij te komen, moet ik groen los maken, mag dat? Foto 3: - Hier zie je het geheel. | |
junkiexp | dinsdag 30 december 2014 @ 22:27 |
Ik haal mijn onderdelen ook meestal op ebay, voor heel veel zaken heeft Bosch wel een nummer en dan weet je zeker dat je goed zit. Dan wel op de .DE, want in NL overheerst MP nog steeds helaas. Verder heb ik nog een vriend die bedrijfsleider is bij Brezan en dan scheelt het ook best veel soms. Gaan jullie met je eigen BMW naar de dealer of lease? Want ik ga daar met een wat oudere auto echt niet heen, ik vind dealers echt schofterig duur. Bij mijn Omega heeft de Opel dealer last de startmotor vervangen en dat vond ik echt al dik geld: Uurtarief is dan ¤ 102,85, dat is toch achterlijk of niet? En dan kreeg ik gelukkig nog 20% korting omdat ze een actie hebben lopen voor oudere Opels maar dan nog. Ben blij dat ik een hoop zelf kan, en de Bimmer is ook niet zo spannend wat dat betreft. | |
junkiexp | dinsdag 30 december 2014 @ 22:30 |
Als ik het goed zie zit er sowieso een scheurtje in die slang, als daar niks uitkomt zal het een slang zijn van de carterventilatie en die kan je zonder problemen losmaken. Regel dan wel eerst een nieuwe slangklem want deze krijg je er lastig weer op zonder speciaal gereedschap. En fix gelijk even die slang. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 22:34 |
Volgens mij is dat geen scheur, maar dat check ik morgen voor de zekerheid, thanks! De slang loopt naar de vacuumpomp, geen idee wat door die slang loopt | |
junkiexp | dinsdag 30 december 2014 @ 22:35 |
Zou ik zeker ff kijken, maar kan ook een krasje zijn uiteraard. Als die naar de vacuumpomp loopt vermoed ik dat er lucht doorheen loopt Die kan je dus zonder problemen losmaken, uiteraard wel weer goed vastzetten maar dat spreek voor zich Succes. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 22:36 |
Thanks! Straks even onderdelen bij elkaar zoeken. Die clipjes kosten 5-10 euro per stuk, whuuut | |
junkiexp | dinsdag 30 december 2014 @ 22:39 |
Is dat niet per 10st oid? Maar zou me ook niks verbazen, ik moet toevallig bij mijn M73 een stukje slang van de carterventilatie vervangen. Is een stukje rubberen slang met een diameter van 30mm en een lengte van 70mm. 14,00 exc btw Daar gaat dus mooi een stukje koelslang op, bimmer of niet, ben gekke henkie niet. 15,40, daar kan ik bijna 100km voor rijden man | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 23:47 |
Bizar hè. Dat uurtarief slaat ook nergens op. Ik had laatst ook misschien iets met de startmotor, door de dure motor en lastige bereikbaarheid zou dat richting 500 euro lopen. Gelukkig bleek het alleen de accu te zijn Maar goed, je hebt wel een dikke Omega hè, dat scheelt. Je moet sowieso wat gewend zijn qua brandstofkosten Wel grappig dat bij jou de EGR-thermostaat precies andersom zit. Ik heb de boutjes juist rechts zitten en kan er zo bij (en de buis die eronder zit is rond ipv rechthoekig). Slang moet je zo te zien probleemloos los kunnen schroeven. Nieuwe slangklemmetjes zou ik niet direct doen, ik heb tot nu toe altijd de oude probleemloos kunnen hergebruiken. Let er trouwens even op of er goede pakking is meegeleverd. Had ik laatste keer niet. Dan lekt ie als een malle. Kon ik dus nog een keer op de fiets naar de automaterialenzaak om vloeibare pakking te halen. Toen nog eens te zuinig geweest, lekte ie nog steeds, maar de derde keer klopte het eindelijk | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 23:50 |
Vloeibare pakking? Is toch gewoon een O-ring? Ik stuur straks een e-mail naar de lokale BMW dealer hier, wellicht willen ze mij voorzien van een prijslijst van de onderdelen die ik wil. Dan kan ik altijd nog bepalen of ik de klemmetjes mee bestel | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 23:51 |
Waarom niet gewoon op realoem.com kijken? Dan heb je een aardige indicatie van wat het bij de dealer moet kosten. En pakking/O-ring/whatever... het zat er in elk geval niet bij | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 23:52 |
Dat heb ik gedaan Daar zie je de prijzen in dollars. Als de dealer 1 op 1 naar euro's doet ben ik al blij Maar dunno of realoem realistisch is kwa prijzen. Niet duur namelijk. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 december 2014 @ 23:53 |
xe.com om om te reken. Wat voor prijs staat er bijv. voor die EGR-thermostaat? Ik was bij de dealer ergens rond de vijftig euro kwijt dacht ik. | |
xaban06 | dinsdag 30 december 2014 @ 23:54 |
$42.78 Als zij er EUR 42.78 van maken vind ik het best Ook vijftig is goed, maar moet geen 100 euro zijn zeg maar | |
Piet__Piraat | woensdag 31 december 2014 @ 00:07 |
Dat zal wel meevallen. En anders online kijken. Schmiedmann e.d. leveren prima onderdelen en tijdig. Ook origineel BMW. Of mister-auto.nl, kan ook veel leveren voor een nette prijs. | |
junkiexp | woensdag 31 december 2014 @ 19:00 |
https://www.parts.bmwgrou(...)n.do?DOMAIN=Internet gebruikersnaam "eu111111" password "bmwetk1" Even je chassisnummer invoeren en de onderdelen + prijzen komen er direct uitrollen, werkt perfect. Bij settings bovenaan dan wel even de taal en markt op NL instellen. Je ziet ook gelijk of onderdelen uberhaupt nog leverbaar zijn. | |
xaban06 | woensdag 31 december 2014 @ 22:57 |
Had dat gister al gedaan, zag geen prijzen staan. Morgen nog eens kijken dan. | |
xaban06 | donderdag 1 januari 2015 @ 09:43 |
Geen prijzen hoor | |
junkiexp | donderdag 1 januari 2015 @ 16:53 |
Oh ik zou toch zweren dat ze erbij stonden, of ben ik in de war met een andere catalogus. Ik zal nog eens kijken in mijn historie welke het dan was. | |
Hyperdude | donderdag 1 januari 2015 @ 16:57 |
Is eigenlijk alles nog een beetje verkrijgbaar voor zo'n V12? | |
junkiexp | donderdag 1 januari 2015 @ 17:03 |
Qua motoronderdelen? Volgens mij het meeste wel hoor, het is dezelfde motor die ook in de facelift is gebruikt t/m 2001. Daarnaast zijn alle aanbouwdelen ook wel door merken als Bosch e.d. te leveren. Ik zit veel op Ebay.de en als je daar ziet wat er nog te verkijgen is dan maak ik mij niet druk. Automaatbak is van ZF dus daar kun je ook over 20 jaar nog steeds terecht. | |
Hyperdude | donderdag 1 januari 2015 @ 18:57 |
Motoronderdelen zijn meestal het gemakkelijkst te krijgen. Bij de dealer en handel. Plaatwerk wordt al moeilijker. Interieur dingen in een bepaalde kleur/stof/leer is vaak redelijk snel kansloos. Weet ook niet BMW Classic al iets doet voor deze "nmieuwe klassiekers; maar dan betaal je vaak wel de hoofdprijs. Hierboven is een beetje mijn ervaring met een 1986 Porsj aanvulling BMW Classic heeft trouwens wel een ETK met prijzen http://shop.bmw-classic.de/index-ClassicDE-WFS-de_DE-EUR.html Maar daar staat de E38 nog niet bij | |
Hyperdude | vrijdag 2 januari 2015 @ 17:06 |
Heb van dat Gliptone Cleaner en Conditioner besteld, voor mijn vuile stoelen. En wat borstels en Poorboys APC. Zal tzt. wel ff foto's plaatsen van resultaat. | |
xaban06 | vrijdag 2 januari 2015 @ 17:10 |
Ekris Utrecht heeft trouwens alle prijzen online staan van alle onderdelen | |
Hyperdude | vrijdag 2 januari 2015 @ 17:14 |
Altijd handig | |
Craptacular | vrijdag 2 januari 2015 @ 18:30 |
Wat zijn de meningen? 3 of 5 deurs F20? | |
junkiexp | vrijdag 2 januari 2015 @ 18:50 |
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/ Die bedoelde ik, is ook echt een handige catologus en heel duidelijke, bookmarken die hap! Ik heb trouwens een OBD kabel met INPA besteld, kan je alles uitlezen en componenten coderen e.d. Ben benieuwd. | |
junkiexp | vrijdag 2 januari 2015 @ 18:51 |
3!!!! | |
BigSmurf | vrijdag 2 januari 2015 @ 19:38 |
5-deurs. Sowieso in praktisch opzicht, maar ik vind de 3-deurs ook wat geforceerd overkomen. | |
Andyy | vrijdag 2 januari 2015 @ 19:51 |
Over de auto of aantal deuren? Geen stuurgevoel, eerste dat opviel. En gelijk van comfort halen en op sport zetten, anders is het gaspedaal een natte spons | |
xaban06 | vrijdag 2 januari 2015 @ 21:21 |
Volgens mij is dat gewoon een clone van realoem. Wat heb je voor OBD/INPA betaald? | |
junkiexp | vrijdag 2 januari 2015 @ 21:22 |
Kan best, maar wel met prijzen en dus handig. Al is het wel even de vraag hoe actueel de prijzen zijn. Verder vind ik deze net ff wat makkelijker werken qua structuur. | |
xaban06 | vrijdag 2 januari 2015 @ 21:23 |
Ach ja Realoem heeft ook prijzen, maar dan in dollars Jouw website ziet er wel moderner uit, realoem is een jaren 80 website lijkt het net. | |
Hyperdude | zaterdag 3 januari 2015 @ 10:08 |
Trekt sneller op dan de mijne. | |
Piet__Piraat | zaterdag 3 januari 2015 @ 10:23 |
Die kende ik al ja. Altijd mooi, zulke filmpjes | |
junkiexp | zaterdag 3 januari 2015 @ 10:31 |
Wat een prutser. Handrem erop in de drive oid? En dan nog tegen proberen te houden ook | |
daNpy | zaterdag 3 januari 2015 @ 10:40 |
Waarom stapt ie niet in | |
junkiexp | zaterdag 3 januari 2015 @ 10:42 |
Volgens mij was dat wel het plan, maar hij trekt volgens mij de handrem eraf en dan schiet de auto weg. Of de auto stond in de versnelling en werd gestart, al lijkt mij dat minder logisch. | |
xaban06 | zaterdag 3 januari 2015 @ 11:48 |
Als ik het zo zie denk ik dat de auto niet meer te verplaatsen was, vandaar de auto ambulance, maar plotseling het dus wel weer deed ofzo? | |
daNpy | zaterdag 3 januari 2015 @ 16:37 |
Olie die in de bak hoort gevonden: BMW MTF LT-3. Gewoon bij de dealer te halen voor ca ¤ 25/liter. Er moet 1.3 liter in. Mocht het een simpel aftap/vul systeem zijn ga ik het volgende week zelf even doen. | |
Hyperdude | zaterdag 3 januari 2015 @ 16:47 |
Bij de E36 kon je er nog net bijj met zo'n scheikundelesding Of dat nog mogelijk is? En ik heb onderstaande tekst ooit eerder gepost: Eerst de vulschroef loshalen. Als die die niet los wil, zit er tenminste nog olie in je bakje. Vraag mij niet hoe ik dit heb bedacht. | |
xaban06 | zaterdag 3 januari 2015 @ 16:58 |
EGR thermostaat is vandaag binnen gekomen. Net vervangen. KVS is nu keurig 87-88C en stokje in het midden | |
junkiexp | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:22 |
Vandaag een Elight Ultimate module ingebouwd. Nu heb ik als extra: Deuren op slot na x seconden rijden 1x tippen aan de hendel = 3 x knipperen Persoonlijke welkomtekst op tacho Coming Home / Leaving home Spiegels klappen in als ik de auto afsluit en vice versa Coming home / leaving home over lampen naar keuze Tevens kan ik bij het afsluiten en openen van de auto elke lamp laten branden voor een ingestelde tijdsduur, en ook achter elkaar b.v. Grappig spul. | |
daNpy | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:34 |
Ja zoiets is het makkelijkste, of een echt oliepompje van vroeger: Echter om dan 1.3 liter te gaan vullen met 200ml/keer schiet ook niet op. Even kijken, tegenwoordig zijn er wel handigere oplossingen te koop á la vetspuit oid waar meteen 0,5 liter in kan. | |
junkiexp | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:37 |
Ik heb deze, die slikt bijna alles wel en werkt perfect voor zulke klusjes | |
daNpy | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:40 |
Quanta costa? Nadeel van bakolie is wel dat je het alleen nog maar voor bakolie kan gebruiken imo.. wat een troep is dat | |
junkiexp | zaterdag 3 januari 2015 @ 19:46 |
30 euro Ik gebruik het overal voor hoor, gewoon even doorspoelen met diesel oid, gaat prima. | |
xaban06 | zondag 4 januari 2015 @ 12:35 |
Leuk ding. Ik lees dat je daarmee ook je motorolie kunt verversen? Slangetje naar binnen duwen en olie eruit slurpen? | |
daNpy | zondag 4 januari 2015 @ 13:07 |
Staat erbij ja, maar je peilstok opening is kleiner als het slangetje wat afgebeeld is als je het mij vraagt. Bovendien heeft onze BMW geen peilstok | |
xaban06 | zondag 4 januari 2015 @ 13:34 |
Ik heb geen luxe BMW Wist niet dat dit ook een manier was van olie verversen. Dus geen brug nodig. Handig | |
daNpy | zondag 4 januari 2015 @ 13:36 |
Ik zou het liever niet zo doen Overigens moet je alsnog het filter wisselen en bij veel auto's kan dat niet van boven | |
xaban06 | zondag 4 januari 2015 @ 13:55 |
Bij de E46 weer wel Tenminste,bij de 318D, 320TD, 325Ti en 318i, met andere blokken geen ervaring | |
daNpy | zondag 4 januari 2015 @ 14:09 |
Jup maar in relatie tot alle auto's op de wereld zijn dat er maar weinig | |
Piet__Piraat | zondag 4 januari 2015 @ 14:10 |
Bij allemaal zit dat filter bovenop inderdaad. | |
xaban06 | zondag 4 januari 2015 @ 15:20 |
Oh zo, ik dacht dat je alleen BMW's bedoelde | |
daNpy | zondag 4 januari 2015 @ 17:37 |
Ik heb niet alleen een BMW | |
junkiexp | zondag 4 januari 2015 @ 18:19 |
Gaat perfect hoor, het zuigslangentje is denk ik rond de 6mm. Maar er blijft altijd rommel onderin de carterpan zitten, je kan eigenlijk het beste van onder wisselen. Het oliefilter van mijn 750 zit ook bovenin zag ik, erg handig. | |
xaban06 | vrijdag 9 januari 2015 @ 00:35 |
EGR schoongemaakt Before: After: | |
mitchelll0181 | vrijdag 9 januari 2015 @ 01:40 |
Gelijk afdoppen man | |
xaban06 | vrijdag 9 januari 2015 @ 02:16 |
Dunno, is het perse beter? Wat is je voordeel? | |
mitchelll0181 | vrijdag 9 januari 2015 @ 07:21 |
Alles blijft schoon. | |
Piet__Piraat | vrijdag 9 januari 2015 @ 08:35 |
Hee, zo zag die van mij er 150k geleden ook uit. Sindsdien schoon gehouden zonder te poetsen | |
Hyperdude | vrijdag 9 januari 2015 @ 09:32 |
Rijden jullie op biologisch frituurvet ofzo? | |
junkiexp | vrijdag 9 januari 2015 @ 19:48 |
Het is voordeel is dat er veel minder aankoekt binnenin en dat je geen zwarte rookpluimen meer hebt als je die had. Het nadeel is het milieu, maar we zitten in PTA dus who gives a fuck. | |
xaban06 | vrijdag 9 januari 2015 @ 20:18 |
Welke rookpluimen met mijn vorige bmw was het met een stoomtrein, huidige bmw rookt niet Maar ik dacht afdoppen niet kon zonder de software te updaten oid | |
daNpy | zaterdag 10 januari 2015 @ 21:23 |
Ik weet niet wat je precies zoekt maar kan me niet voorstellen dat je bij BMW niet terecht kunt. Volvo maakt zeker degelijke en tegenwoordig ook nog wel redelijk mooie auto's (kwestie van smaak, vind het interieur nog steeds niks), maar een dikke motor in een verkeerdwielaandrijver is gewoon ruk. Heb een van de laatste S60s gereden met een 2.4turbo oid erin en dat ding kende het woord wegligging echt niet. Verder vind ik het een tamelijk saai merk, of had ik dat al gezegd? | |
Hyperdude | zaterdag 10 januari 2015 @ 21:45 |
Ik las ergens dat ze bij Volvo een 6 cilinder lijn maken, oa. In de V70. En daar wil ik meer over weten. 4WD natuurlijk bij 300 PK. Duh BMW heb ik momenteel alleen belangstelling voor de F11. Verder dan me neus kijken kan nooit kwaad. Zoiets dus: http://www.autotrader.nl/(...)m-md-12-stoelventil/ [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 10-01-2015 21:56:04 ] | |
junkiexp | zaterdag 10 januari 2015 @ 22:08 |
Ik vind het interieur van Scandinavische auto's altijd zo zakelijk saai, en het heeft een imago van de perfecte wat oudere 2-verdiener. Of de eigenaar van een belastingkantoortje | |
Hyperdude | zaterdag 10 januari 2015 @ 22:13 |
Ach, imago van een oude BMW/Audi/Mercedes is ook niet best. En daar trek ik mij ook niets van aan. F11 is vast de betere auto. Maar ook wel een erg voorspelbare keuze. | |
junkiexp | zaterdag 10 januari 2015 @ 22:17 |
Klopt, ik ook niet. Maar Volvo is gewoon saai | |
xaban06 | zondag 11 januari 2015 @ 14:26 |
Vandaag AUX kabel aangesloten op de business cd/radio, maar wordt niet herkend/gezien. Ik denk zelf vanwege een oudere software versie? Kan ik de software zelf updaten? | |
Piet__Piraat | zondag 11 januari 2015 @ 20:21 |
Het is niet helemaal top natuurlijk maar eerlijk is eerlijk, zo'n V70 rijdt wel heerlijk comfortabel. Niet gemaakt om mee te hoeken, maar je kunt er vlot genoeg mee rijden. Ondertussen is ie echter niet al te spijkerhard... | |
xaban06 | woensdag 14 januari 2015 @ 07:22 |
Opgelost. Paar condensators en weerstandjes en opgelost | |
xaban06 | woensdag 14 januari 2015 @ 07:24 |
Nu ik klaar ben met de AUX project wil ik beginnen aan een volgend project: 5 volt USB aansluiting. Mijn E46 heeft geen asbak/sigarettenaansteker. Hier zit een VDO Dayton navigatie ingebouwd, dus een simpele 12V -> 5V insteken in de sigarettenaansteker gaat niet. Waar kan ik veilig 12V vandaan 'jatten'? Het liefst 5V, maar ik denk dat alles 12V is? | |
Hyperdude | woensdag 14 januari 2015 @ 09:59 |
Ik heb 12v afgetapt achter/boven vakje links bij je knie. Kan je er heel eenvoudig uithalen. Daarna nog ff de goede draadjes zoeken. | |
Craptacular | maandag 19 januari 2015 @ 14:22 |
Nieuwe Einzer. | |
mitchelll0181 | maandag 19 januari 2015 @ 15:18 |
Mja.. Begint al minder een wijven auto te worden.. Woehoeeee heb een blok gevonden trouwens!!! Komend weekend motor wisselen dus! | |
xaban06 | woensdag 21 januari 2015 @ 11:44 |
Hebben jullie bij een diesel de katalysator wel eens verwijderd? Wat kan een reden zijn om het niet te doen? | |
Piet__Piraat | woensdag 21 januari 2015 @ 12:59 |
Geen enkele reden voor gehad tot nu toe. Kom je zonder kat wel door de APK? | |
mitchelll0181 | woensdag 21 januari 2015 @ 13:12 |
Met een diesel niet denk ik, benzine wel | |
xaban06 | woensdag 21 januari 2015 @ 15:09 |
Als ik de verhalen mag geloven: ja. | |
Craptacular | woensdag 21 januari 2015 @ 15:56 |
Wat is er zo wijverig aan de 1 serie? Rijden er veel vrouwen in ofzo? | |
rival | woensdag 21 januari 2015 @ 16:07 |
Kan die hatchback nog steeds niet waarderen... De sedan is prachtig | |
mitchelll0181 | woensdag 21 januari 2015 @ 16:23 |
T hele model... Net als een mito en guillietta | |
rival | woensdag 21 januari 2015 @ 16:24 |
Of om in BMW termen te praten, een compact | |
mitchelll0181 | woensdag 21 januari 2015 @ 16:25 |
Hahaha die is gewoon lelijk | |
Hyperdude | woensdag 21 januari 2015 @ 17:46 |
Guillietta 1750 Turbo mogen ze zo komen brengen. Krijgen ze de 330i gratis mee. | |
mitchelll0181 | woensdag 21 januari 2015 @ 18:20 |
Nee man.. Kijk naar dat ding.. Wijven auto | |
daNpy | woensdag 21 januari 2015 @ 18:25 |
Daar hebben we expert Mitchell weer. Auto's afkraken die je niet kan betalen maakt het nog geen kut auto's | |
mitchelll0181 | woensdag 21 januari 2015 @ 18:47 |
Hoezo kut auto ? Vast prima auto. Vindt het alleen een wijven auto http://www.wheelsforwomen(...)lfa-romeo-giulietta/ Lekkeaaah Morgen verder. [ Bericht 29% gewijzigd door mitchelll0181 op 21-01-2015 21:49:10 ] | |
spectrumanalyser | woensdag 21 januari 2015 @ 21:51 |
knap werk. hoop dat je geen onverwachte problemen tegenkomt. succes | |
mitchelll0181 | woensdag 21 januari 2015 @ 21:57 |
Tot nu toe niet.. Alles kwam goed los.. Moet alleen airco pomp weer laten vullen dalijk | |
xaban06 | donderdag 22 januari 2015 @ 11:19 |
Wat zal de dealer rekenen (aan arbeid) om de pijp tussen de middendemper en kat te vervangen? Gaat om dit onderdeel: http://www.realoem.com/bm(...)&hg=18&fg=10&lang=nl | |
xaban06 | donderdag 22 januari 2015 @ 11:19 |
Dubbel | |
mitchelll0181 | donderdag 22 januari 2015 @ 16:41 |
Lekkeahh. Rijd weer 😋 Alleen vliegwiel sensor gesloopt met erin hangen maja die had ik nog. | |
spectrumanalyser | donderdag 22 januari 2015 @ 19:35 |
goed werk! ik wou dat ik dat ook kon. oude blok nog waardevol? onderdeeltjes | |
mitchelll0181 | donderdag 22 januari 2015 @ 20:09 |
Waardevol is een groot woord.. Drijfstang lager ligt eruit.. En de rest lekker op marktplaats gooien ja | |
Hyperdude | donderdag 22 januari 2015 @ 20:12 |
Porno | |
boegschroef | vrijdag 23 januari 2015 @ 09:10 |
Wissel je een heel blok omdat enkel de drijfstang lagers kapot zijn? Ik zou gewoon de lagers vervangen (Tenzij je al weet dat er meer mis is met het blok en 100% zeker weet dat het 'nieuwe' blok 100% ok is) | |
Craptacular | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:46 |
Niks mis mee. Ben benieuwd naar de leasekosten. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 januari 2015 @ 17:31 |
Weet je wat het gaat kosten om de krukas te laten slijpen, alles nieuw te plaatsen en de balans as te laten afstellen.. | |
Moody | vrijdag 23 januari 2015 @ 23:20 |
Man man man, wat is die nieuwe 1-serie een mooie auto zeg Ik denk erover om mijn 3-serie 2012 in te ruilen voor een mooie witte 118i. Dat zegt genoeg denk ik. Mijn grootste vrees is wel dat er binnenkort ook een 1 sedan komt, die wat meer ruimte heeft....wat weer handig is met een gezinnetje | |
leolinedance | zaterdag 24 januari 2015 @ 01:22 |
Als er eind dit jaar een snelle 1-serie met fatsoenlijke bijtelling te krijgen is weet ik het ook wel! Dan gaat mijn 3-serie (ook 2012) eind dit jaar ook vervangen worden door de 1-serie. Geile bak man Ik zou trouwens ook wel voor de sedan gaan, mocht die komen. edit: Die nieuwe 120d met 190 pk is wel errrug lekker met 190 pk en 7,0 sec van 0-100 km/u Wordt nog een lastige keuze...de veel goedkopere VW Golf GTE of deze [ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 24-01-2015 01:51:39 ] | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:06 |
De Einzer is er flink op vooruit gegaan ja. Maar of ik een 3 erop in zou ruilen weet ik niet. De vorige 1 vond ik wel erg krap binnenin. Als de nieuwe dat ook is, zal ik 'm nooit nemen. | |
Moody | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:17 |
Ik ben er ook nog niet uit of ik wil downsizen of juist wil plussizen Voor het geld van een 118i 2015, heb je ook een nette 528i Touring uit 2012. Ik kijk zelfs naar een 535i GT, die dingen zijn momenteel erg gunstig als occasion te vinden. Maar ja, dat gewicht/verbruik he.... | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:20 |
Ik zou eerder voor een 5 gaan. Meer comfort, meer ruimte, meer cruisen. | |
junkiexp | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:21 |
Dan kan je net zo goed gelijk voor een 7 gaan | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:22 |
Klopt. Maar die is er niet in touring. En dat vind ik wel praktisch | |
Hyperdude | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:27 |
Eerste 528ietjes van de F-serie hebben nog een zespitter.Groot en achterwielaandrijving en genoeg torkjes. Maar meer groot aan de binnenkant en klein van binnen, dan andersom (Volvo ) [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 24-01-2015 11:33:55 ] | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:32 |
Ik vind binnenruimte wel erg belangrijk ja | |
Hyperdude | zaterdag 24 januari 2015 @ 11:34 |
Met deze ben je wel sneller 2 keer heen en weer naar de IKEA dan 1 keer met een diesletje. | |
Andyy | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:16 |
Een golf Fwd VS rwd, makkelijk | |
leolinedance | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:29 |
Ja dat boeit ook echt veel als je 55k km's per jaar rijdt Ik wil een fijne comfortabele auto die goed vooruit komt. Dat doet die Golf allemaal, en goedkoper dan een BMW. Mijn voorkeur gaat echter ook wel naar een Beemer, maar dan moeten de kosten wel in verhouding staan. | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:30 |
RWD is erg prettig ja. Maar soms moet je ook gewoon rationele keuzes maken. Als je tienduizenden km's per jaar snelweg of provinciaal rijdt, maakt RWD of FWD geen hol uit. | |
leolinedance | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:30 |
Dat dus. Audi E-tron kan trouwens ook nog. Mercedes C300 hybrid zit er denk ik niet in. Als BMW nou eens een betaalbare hybride 3-serie zou maken... | |
Hyperdude | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:39 |
Liever niet. Laat BMW maar dure en goede auto's maken die net iets anders zijn dan de rest. Genoeg middelmaat tegen redelijke prijzen verkrijgbaar voor Jan de Leasert/Modaal. No offense Zo wil ik bv. de raambediening terug op het middenconsole en niet op de deur. En Duitsche opschriften op de metertjes, Bitte! | |
leolinedance | zaterdag 24 januari 2015 @ 12:55 |
Heb je ook wel een punt | |
Andyy | zaterdag 24 januari 2015 @ 14:04 |
In de golf kan je de stoelen niet kantelen, leidt tot pijn in m'n komt bij lange ritten. Goed argument? Bij BMW kan je de sportstoelen wel kantelen en in de juiste hoek zetten. En je zit een beetje te hoog in een golf | |
Andyy | zaterdag 24 januari 2015 @ 14:06 |
Er komt een concurrent voor de c klasse hybride. 330e volgens mij | |
mitchelll0181 | zaterdag 24 januari 2015 @ 17:07 |
Zo koplampen ff aangepakt, de ccfl ringen hadden hun beste tijd wel gehad. Nu led erin. | |
leolinedance | zaterdag 24 januari 2015 @ 17:40 |
Wat jij wil. Als ik dit ontkracht kom je toch weer met een ander 'argument'. Heeft geen zin dus | |
leolinedance | zaterdag 24 januari 2015 @ 17:42 |
Ik kijk het nog effe aan, heb de tijd nog. Denk wel dat deze (net) boven mijn budget zal liggen, net als de C300 hybrid. | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 15:56 |
Dames en heren, in mijn E36 318tds zit een 74ah accu. Nu is deze aan het overlijden; bij kou of na enkele dagen stilstand/korte ritten gaat het starten wat lastiger. Na een ritje start ie zonder mekkeren. Ik moet dus een nieuwe, maar 74ah klinkt wat overdreven voor een 20 jaar oude diesel. Wie weet wat er voor accu in mijn autotje thuishoort? | |
daNpy | zondag 25 januari 2015 @ 15:57 |
60Ah lijkt me wel zat | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 15:58 |
Maar ja, hoe weet je dat zeker voor het kopen? | |
daNpy | zondag 25 januari 2015 @ 15:59 |
Proberen | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 16:01 |
Hehe, en dan weer terug brengen als ie niet start? De ETK heeft het over een 65Ah | |
Hyperdude | zondag 25 januari 2015 @ 16:34 |
Dan haal je toch een 65 Ah? | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 16:39 |
Maar zal het echt wat uitmaken? Behalve voor je portemonnee? Want een 60Ah scheelt wel serieus tov een 65 of meer | |
Hyperdude | zondag 25 januari 2015 @ 16:42 |
Hoeveel scheelt dat? Een paar tientjes? Hoeveel heb je er voor over 's avonds niet in de kou op een Wegenwachter te gaan zitten wachten? Het is nu éénmaal een diesel, de brandstof is wat goedkoper; verder is het alleen maar nadelen. Zoals een zwaardere en duurdere accu. | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 16:46 |
Heb een 74Ah gevonden voor 90, en een 60Ah voor 75. Door mijn werk staat ie soms een week of wat stil, ook nu en gewoon buiten. Het gaat mij er natuurlijk niet om om nu 15 euro te besparen. Maar geef mijn geld graag zinvol uit, als een 60Ah het net zo goed doet als een 74Ah dan koop ik liever de 60Ah | |
daNpy | zondag 25 januari 2015 @ 17:01 |
Voor die 15 euro zou ik het wel weten | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 17:02 |
Wat zit ik ook dom te lullen, je hebt gelijk | |
daNpy | zondag 25 januari 2015 @ 17:04 |
Uiteraard | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 17:05 |
| |
Hyperdude | zondag 25 januari 2015 @ 17:21 |
Nu durft er voorlopig niemand meer een vraagje te stellen | |
jitzzzze | zondag 25 januari 2015 @ 17:23 |
Anders verzinnen we iets, om de anderen niet te ontmoedigen | |
daNpy | zondag 25 januari 2015 @ 17:24 |
Domme vragen heeft niemand wat aan | |
Hyperdude | zondag 25 januari 2015 @ 17:26 |
Hoi, ben nieuw hier. Wat zijn eigenlijk de voordelen van achterwielaandrijving? Rij nu Golf4, prima bakkie. Waarom zou je meer betalen? | |
xaban06 | zondag 25 januari 2015 @ 17:27 |
Dan maar een serieuze vraag Bij mijn E46 merk ik dat de speakers het beter doen dan de andere keer. Soms doet rechts het niet, soms wel. Soms met ruis, soms zonder. Bekabeling slecht? Speakers slecht? Auto slecht? | |
Piet__Piraat | zondag 25 januari 2015 @ 17:27 |
Ik heb een klein meisje in mijn BMW laten soppen. Kan ze nu zwanger zijn? | |
daNpy | zondag 25 januari 2015 @ 17:30 |
Mn glazen bol is op. Maar ik heb nog wel een set originele speakers liggen voor je | |
Hyperdude | zondag 25 januari 2015 @ 17:32 |
Deurspeakers? Kabelbreuk | |
xaban06 | zondag 25 januari 2015 @ 17:33 |
Ligt er aan hoe klein ze is |