abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:59:06 #1
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145457494


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bèta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 3de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 2de jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- Anoonumos (Wiskunde, 4de jaars)
- Nattekat (Informatica, 1e jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 3de jaars)
- Aardappeltaart (Wiskunde, 1e jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 2de jaars, Theoretische Natuurkunde, 1e jaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 3de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoeba (Technische Wiskunde, 2de jaars)
- Dale. (System Control, 7de jaars)

Radboud Universiteit
- Ufopiloot12 (Kunstmatige Intelligentie, 1e jaars)

Haagse Hogeschool
- Kutmanager (Werktuigbouwkunde, zoveelstejaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)

  zondag 12 oktober 2014 @ 16:01:27 #2
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145457564
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:25 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
de war on drugs is een van de grootste misdaden tegen de mensheid allertijden
Goeie laatste 10 minuten!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145457574
Morgenmiddag al. :'( @TT
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:06:25 #4
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145457730
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:01 schreef Rezania het volgende:
Morgenmiddag al. :'( @TT
Gezellig! :D
pi_145457779
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:06 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Gezellig! :D
En de maandag daarop en de maandag daarop. ;( Maar daarna waarschijnlijk wel tot 10 november vrij. *G*
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145457794
Wat is dat in de OP?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:15:03 #7
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145457998
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:08 schreef Rezania het volgende:
Wat is dat in de OP?
kwantumkompjoeter
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:15:13 #8
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145458008
onderdeel van uiteraard
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:15:19 #9
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145458010
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145458332
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 15:57 schreef MrStalin het volgende:
[..]
nounounou
de war on drugs kent alleen maar verliezers. Hoeveel miljarden euro's/dollars gaan er wel niet verloren? Hoeveel (onschuldige) mensenlevens? Beste voorbeeld blijft natuurlijk de VS, waar jaarlijks honderden mensen sterven na een no-knock raid op het verkeerde huis. En wat helpt het? Drugs zijn makkelijker verkrijgbaar, minder vervuild (puurder dus) en goedkoper. Daarnaast gaat er ook een extreme medische potentie verloren. LSD is een beter medicijn om alcoholisten te helpen dan welk ander medicijn dan ook, MDMA helpt beter tegen posttraumatische stressstoornis dan welk medicijn dan ook (wist je dat er meer Amerikaanse soldaten overleden zijn aan zelfmoord na afloop dan in combat tijdens de Irakoorlog?), ketamine is een krachtig medicijn tegen depressie, CBD-rijke wiet helpt tegen psychoses, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het is illegaal, dus wetenschappelijk onderzoek doen naar deze stoffen is ontzettend streng gereguleerd en vergt veel (dure) licenties. Laat staan dat de medicinale waarde ook daadwerkelijk toegepast kan worden op patiënten. Bovendien worden overal ter wereld mensen voor het leven geregistreerd als crimineel omdat ze een klein zakje drugs voor eigen gebruik op zak hebben. Zo rechtvaardig. En dat terwijl maar weinigen alcohol en tabak zien als drugs, laat staan dat ze weten hoe extreem schadelijk ze zijn (geldt vooral in het geval van alcohol dit). Wist je dat de voornaamste doodsoorzaak bij mannen onder 50 alcohol is? Sowieso is het natuurlijk een idiote inperking van de vrijheid van het individu door van hogeraf maar gewoon te bepalen dat mensen bepaalde stoffen niet mogen gebruiken. Hypocrisie ten top, die hele oorlog tegen de drugs. En, met name in de VS, nog door en door gestaafd door racistische motieven ook.
pi_145459178
Delftenaren, is jullie collegegeld al afgeschreven?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145459244
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:43 schreef Rezania het volgende:
Delftenaren, is jullie collegegeld al afgeschreven?
neen
pi_145459250
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:15 schreef MrStalin het volgende:

[..]

kwantumkompjoeter
Tov, kool hor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145459263
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:45 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

neen
Ok, oké.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145459434
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Iedereen heeft al een GR joh.
Ik heb er geen.

quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:25 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
de war on drugs is een van de grootste misdaden tegen de mensheid allertijden
Definieer war on drugs? Het in de ogen van veel Europeanen doorgeslagen USA-beleid of ook hoe het in bijvoorbeeld Nederland is geregeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145459460
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er geen.

[..]

Definieer war on drugs? Het in de ogen van veel Europeanen doorgeslagen USA-beleid of ook hoe het in bijvoorbeeld Nederland is geregeld.
Jij hebt geen GR gekocht ooit?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:56:11 #17
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145459620
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:23 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
de war on drugs kent alleen maar verliezers. Hoeveel miljarden euro's/dollars gaan er wel niet verloren? Hoeveel (onschuldige) mensenlevens? Beste voorbeeld blijft natuurlijk de VS, waar jaarlijks honderden mensen sterven na een no-knock raid op het verkeerde huis. En wat helpt het? Drugs zijn makkelijker verkrijgbaar, minder vervuild (puurder dus) en goedkoper. Daarnaast gaat er ook een extreme medische potentie verloren. LSD is een beter medicijn om alcoholisten te helpen dan welk ander medicijn dan ook, MDMA helpt beter tegen posttraumatische stressstoornis dan welk medicijn dan ook (wist je dat er meer Amerikaanse soldaten overleden zijn aan zelfmoord na afloop dan in combat tijdens de Irakoorlog?), ketamine is een krachtig medicijn tegen depressie, CBD-rijke wiet helpt tegen psychoses, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het is illegaal, dus wetenschappelijk onderzoek doen naar deze stoffen is ontzettend streng gereguleerd en vergt veel (dure) licenties. Laat staan dat de medicinale waarde ook daadwerkelijk toegepast kan worden op patiënten. Bovendien worden overal ter wereld mensen voor het leven geregistreerd als crimineel omdat ze een klein zakje drugs voor eigen gebruik op zak hebben. Zo rechtvaardig. En dat terwijl maar weinigen alcohol en tabak zien als drugs, laat staan dat ze weten hoe extreem schadelijk ze zijn (geldt vooral in het geval van alcohol dit). Wist je dat de voornaamste doodsoorzaak bij mannen onder 50 alcohol is? Sowieso is het natuurlijk een idiote inperking van de vrijheid van het individu door van hogeraf maar gewoon te bepalen dat mensen bepaalde stoffen niet mogen gebruiken. Hypocrisie ten top, die hele oorlog tegen de drugs. En, met name in de VS, nog door en door gestaafd door racistische motieven ook.
Ik zal maar gelijk zeggen dat ik een totale noob op het gebied van drugs ben en dus niet weet welk effect elke drugsoort heeft, ik lees er ook amper wat over, dat je het weet. Persoonlijk ben ik redelijk liberaal ingesteld en vind dus ook dat ieder individu mag gebruiken wat hij/zij wilt. Het probleem zit echter in de vrijheidsbeperking van anderen. De een kan zijn gebruik goed controleren, de ander niet, met wel degelijk gevaren voor zijn omgeving. Misschien dat dit als bullshit klinkt voor jou, maar ik heb toch wel van vrienden verhalen gehoord of dingen gezien waarvan ik dacht, shit, dat had ook verkeerd af kunnen lopen :{. Ik ging vroegah altijd naar een soort cafe bij mij in de buurt waar ook redelijk veel gebruikt werd, en daar was een gozer die op een avond zo hard aan het trippen was dat hij geloofde dat hij achtervolgd werd door een paarse neushoorn en daarom met stoeptegels om zich heen ging gooien :') _O- En ja, je omgeving in gevaar brengen geldt inderdaad ook voor alcohol (iets wat volgens mij nog veel meer kapot maakt dan drugs).

Zo gek vind ik het anti-drugs beleid dus helemaal niet, al is het hypocriet tov alcohol. Daarnaast denk ik dat we het in Nederland al aardig goed voor elkaar hebben. En ja, de VS, het blijft wel de VS he :')
  zondag 12 oktober 2014 @ 17:02:32 #18
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145459802
*In afwachting van boze Ollie-post*
pi_145459900
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er geen.
[..]
Definieer war on drugs? Het in de ogen van veel Europeanen doorgeslagen USA-beleid of ook hoe het in bijvoorbeeld Nederland is geregeld.
Hoe het in Nederland geregeld is? Waar jonge mensen die bv naar Lowlands gaan een strafblad krijgen en voor het leven getekend zijn als crimineel omdat ze enkele pillen voor persoonlijk gebruik bij zich hebben?

Onder het bewind van Ivo en Fred wordt het drugsbeleid in Nederland steeds repressiever. Het enige land waar de politiek enig gevoel voor rationaliteit lijkt te hebben is Portugal, waar de drugsverslaafde niet als crimineel behandeld wordt maar als patiënt geholpen wordt en alle drugs gedecriminaliseerd zijn.
pi_145459917
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij hebt geen GR gekocht ooit?
Nee, ik vond het zonde van het geld en ik vond het nergens goed voor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145460168
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:07 schreef OllieWilliams het volgende:
Onder het bewind van Ivo en Fred wordt het drugsbeleid in Nederland steeds repressiever. Het enige land waar de politiek enig gevoel voor rationaliteit lijkt te hebben is Portugal, waar de drugsverslaafde niet als crimineel behandeld wordt maar als patiënt geholpen wordt en alle drugs gedecriminaliseerd zijn.
De grote vraag is natuurlijk wat er zou gebeuren/veranderen zo gauw al die drugs gelegaliseerd zou worden. Misschien zou het interessant zijn als drugs gelegaliseerd zou worden maar dan alleen de drugs die veilig recreatief gebruikt kan worden. Ik weet echter niet in hoeverre het 'talent' om verslaafd te worden aan zo'n stof verschilt tussen mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145460171
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:56 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Ik zal maar gelijk zeggen dat ik een totale noob op het gebied van drugs ben en dus niet weet welk effect elke drugsoort heeft, ik lees er ook amper wat over, dat je het weet. Persoonlijk ben ik redelijk liberaal ingesteld en vind dus ook dat ieder individu mag gebruiken wat hij/zij wilt. Het probleem zit echter in de vrijheidsbeperking van anderen. De een kan zijn gebruik goed controleren, de ander niet, met wel degelijk gevaren voor zijn omgeving. Misschien dat dit als bullshit klinkt voor jou, maar ik heb toch wel van vrienden verhalen gehoord of dingen gezien waarvan ik dacht, shit, dat had ook verkeerd af kunnen lopen :{. Ik ging vroegah altijd naar een soort cafe bij mij in de buurt waar ook redelijk veel gebruikt werd, en daar was een gozer die op een avond zo hard aan het trippen was dat hij geloofde dat hij achtervolgd werd door een paarse neushoorn en daarom met stoeptegels om zich heen ging gooien :') _O- En ja, je omgeving in gevaar brengen geldt inderdaad ook voor alcohol (iets wat volgens mij nog veel meer kapot maakt dan drugs).
Zo gek vind ik het anti-drugs beleid dus helemaal niet, al is het hypocriet tov alcohol. Daarnaast denk ik dat we het in Nederland al aardig goed voor elkaar hebben. En ja, de VS, het blijft wel de VS he :')
Typisch voorbeeld van onverantwoord gebruik. Als je weet wat je neemt en hoeveel je neemt en weet wat je kunt verwachten, zal er zelden tot nooit iets misgaan. Het belangrijkste is dan ook eerlijke voorlichting, propaganda als "drugs zijn slecht want je denkt dat je gaat vliegen en springt uit het raam" is kansloos en werkt averechts.

Alle drugsgerelateerde problematiek wordt enkel maar versterkt door het anti-drugsbeleid. Afvalstoffen van productieprocessen worden gewoon in de natuur gedumpt, want men is toch al illegaal bezig dus waarom ergens nog een fuck om geven? "Oh, ik heb net een pil gepakt/zegel onder m'n tong gelegd en voel me nu niet goed. Toch maar niet het ziekenhuis bellen, want drugs zijn illegaal en wie weet kom ik wel in de problemen." Bovendien is het gros van de dealers totaal niet begaan met het lot van hun klanten (of het nu kinderen zijn of niet, wat zal hun het verrotten; als het maar geld oplevert), sterker nog, het liefst zien ze hun klanten verslaafd zodat de inkomsten de pan uit rijzen. En inherent aan het verbod op drugs zoals door de VN geregeld is dat wetenschappelijk onderzoek met deze stoffen volledig verbannen is en dat gaat, zoals ik al zei, ten koste van ontzettend veel medische potentie. Wanneer je drugs zelfs niet uit de gevangenis kunt houden, hoe ga je dan ooit drugs de vrije wereld uit helpen? Hoe je als politicus niet in kunt zien dat dit een duidelijk geval van grote hopen geld over de balk smijten is, snap ik totaal niet. Geld dat beter gebruikt zou kunnen worden om verslaafden te helpen, om voor betere voorlichting op scholen te zorgen, etc. etc.

De extreme domheid van de drugsoorlog is ook duidelijk te zien in Nederland. Wie denkt dat we een liberaal cannabisbeleid hebben komt bedrogen uit. Ivo vertikt het om de groei en distributie van cannabis te reguleren, ondanks meermaals aandringen van vele burgemeesters. Nee, Ivo blijft de hennepteelt bestrijden en besteedt hier vele miljoenen belastingcenten aan. Dat alles terwijl tegelijkertijd coffeeshopeigenaren nog altijd illegaal bezig zijn wanneer ze de producten die ze in hun winkel verkopen, inkopen. En die Ivo durft zichzelf nog wel een liberaal te noemen, lachwekkend is het.
pi_145460496
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De grote vraag is natuurlijk wat er zou gebeuren/veranderen zo gauw al die drugs gelegaliseerd zou worden. Misschien zou het interessant zijn als drugs gelegaliseerd zou worden maar dan alleen de drugs die veilig recreatief gebruikt kan worden. Ik weet echter niet in hoeverre het 'talent' om verslaafd te worden aan zo'n stof verschilt tussen mensen.
Dat talent verschilt veel tussen mensen en kan ook een gevolg zijn van de opvoeding/omstandigheden waarin de persoon is opgegroeid. Heroïne (en andere opiaten) werken bijvoorbeeld op vier verschillende receptoren in de hersenen. Een van deze, de kappa-opiaatreceptor heeft een soort remmende werking vergeleken met de andere opiaatreceptoren wanneer deze geactiveerd wordt. Werkt dus als een soort natuurlijk verslavingscontrolemechanisme. Wat blijkt nu, mensen die in hun jeugd mishandeld zijn of op een andere manier weinig liefde hebben ontvangen tijdens hun kinderjaren hebben minder van deze kappa-receptoren en zijn dus gevoeliger voor een opiaatverslaving. Ik kan me voorstellen dat er soortgelijke verschillen bestaan voor verslavingsgevoeligheid van andere verslavende stoffen.

Echter is het gros van de illegale drugs niet verslavend. Denk aan lsd, paddo's, mdma, de 2c-familie, etc. Bijna alle drugs kunnen dan ook veilig recreatief gebruikt worden, mits er goede voorlichting over is. MDMA is bijv. een van de meest gebruikte drugs in uitgaansgelegenheden en is relatief veilig, zolang je maar weet dat je genoeg, maar niet te veel, water moet drinken (voorbeelden van fatale afloop van beide gevallen zijn er te over) en geen belachelijke hoeveelheden naar binnen moet werken. Tegenwoordig zit er in de gemiddelde xtc-pil tegen de 200 mg MDMA, tegen 80 mg in de jaren 80-90. Een normale dosis voor de gemiddelde persoon is iets van 80-120 mg, maar tegenwoordig lijken veel mensen te denken dat 200 mg een normale dosis is. Oplossing? Verkopen in smartshops waar ook voorlichting verstrekt wordt.
pi_145460774
Mensen die echt weer bij ieder tentamen gaan lopen smeken om samenvattingen in de FB-groep. :') Zijn ook altijd dezelfde domme dozen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145460780
Het hele probleem met de drugswetten is dat ze niet rationeel, wetenschappelijk tot stand komen, maar volgen uit het onwetend bedrijven van politiek. LSD is bijvoorbeeld illegaal gemaakt in de VS vanwege de Vietnamoorlog. Vanwege de Vietnamoorlog? Ja. De hippie flower power mensen werden namelijk pacifisten door hun lsd-gebruik en vertikten het om mee te vechten en mensen te vermoorden. Hoe krijg je die irritante hippies toch aan het moorden? Juist, LSD verbannen. De rest van de wereld volgde via de VN.
pi_145460803
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:47 schreef Rezania het volgende:
Mensen die echt weer bij ieder tentamen gaan lopen smeken om samenvattingen in de FB-groep. :') Zijn ook altijd dezelfde domme dozen.
:r
pi_145460892
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:32 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dat talent verschilt veel tussen mensen en kan ook een gevolg zijn van de opvoeding/omstandigheden waarin de persoon is opgegroeid. Heroïne (en andere opiaten) werken bijvoorbeeld op vier verschillende receptoren in de hersenen. Een van deze, de kappa-opiaatreceptor heeft een soort remmende werking vergeleken met de andere opiaatreceptoren wanneer deze geactiveerd wordt. Werkt dus als een soort natuurlijk verslavingscontrolemechanisme. Wat blijkt nu, mensen die in hun jeugd mishandeld zijn of op een andere manier weinig liefde hebben ontvangen tijdens hun kinderjaren hebben minder van deze kappa-receptoren en zijn dus gevoeliger voor een opiaatverslaving. Ik kan me voorstellen dat er soortgelijke verschillen bestaan voor verslavingsgevoeligheid van andere verslavende stoffen.
Echter is het gros van de illegale drugs niet verslavend. Denk aan lsd, paddo's, mdma, de 2c-familie, etc. Bijna alle drugs kunnen dan ook veilig recreatief gebruikt worden, mits er goede voorlichting over is. MDMA is bijv. een van de meest gebruikte drugs in uitgaansgelegenheden en is relatief veilig, zolang je maar weet dat je genoeg, maar niet te veel, water moet drinken (voorbeelden van fatale afloop van beide gevallen zijn er te over) en geen belachelijke hoeveelheden naar binnen moet werken. Tegenwoordig zit er in de gemiddelde xtc-pil tegen de 200 mg MDMA, tegen 80 mg in de jaren 80-90. Een normale dosis voor de gemiddelde persoon is iets van 80-120 mg, maar tegenwoordig lijken veel mensen te denken dat 200 mg een normale dosis is. Oplossing? Verkopen in smartshops waar ook voorlichting verstrekt wordt.
Het is in ieder geval essentieel om goede voorlichting te geven over de risico's op korte en lange termijn in functie van de dosis, de frequentie en de drug. Dat geldt natuurlijk ook voor blowen en roken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145460908
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval essentieel om goede voorlichting te geven over de risico's op korte en lange termijn in functie van de dosis, de frequentie en de drug. Dat geldt natuurlijk ook voor blowen en roken.
En alcohol.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145460967
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:47 schreef Rezania het volgende:
Mensen die echt weer bij ieder tentamen gaan lopen smeken om samenvattingen in de FB-groep. :') Zijn ook altijd dezelfde domme dozen.
Gewoon delen en die chicks gaan je diggen :7
pi_145460975
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:47 schreef Rezania het volgende:
Mensen die echt weer bij ieder tentamen gaan lopen smeken om samenvattingen in de FB-groep. :') Zijn ook altijd dezelfde domme dozen.
In een enkel geval kan ik me daar wat bij voorstellen, als de docent uit de losse pols lesgeeft, niet goed het handboek wordt gevolgd en er verder geen goed materiaal wordt gebruikt (goed geschreven dictaat of zo). Als je bij een doorsnee vak wat je krijgt een samenvatting nodig hebt dan klopt er volgens mij inderdaad iets niet aangezien dat toch allemaal wel te volgen moet zijn wanneer je het boek leest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145460978
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gewoon delen en die chicks gaan je diggen :7
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145460987
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
En alcohol.
En dat ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145461002
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gewoon delen en die chicks gaan je diggen :7
Bij Rez zijn er tenminste nog wat chicks. :{
Ik weet alleen niet of dat die jongens vallen op domme blondjes (of ander kleur haar). :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145461016
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij Rez zijn er tenminste nog wat chicks. :{
Zijn ze ook knap? Of van die typische potten?
pi_145461041
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In een enkel geval kan ik me daar wat bij voorstellen, als de docent uit de losse pols lesgeeft, niet goed het handboek wordt gevolgd en er verder geen goed materiaal wordt gebruikt (goed geschreven dictaat of zo). Als je bij een doorsnee vak wat je krijgt een samenvatting nodig hebt dan klopt er volgens mij inderdaad iets niet aangezien dat toch allemaal wel te volgen moet zijn wanneer je het boek leest.
Er is gewoon een boek beschikbaar, slides zijn ook beschikbaar, er is een oefententamen beschikbaar, colleges waren zeker meer dan prima. Op de slides staan zelfs samenvattingen per college. :')_!
Maar ja, die domme troela's zijn altijd meer bezig met selfie's, Facebook en Instagram dan met college tijdens college, dus zo verrassend is het niet. En dan vooral vragen wat natuurlijk 5 minuten daarvoor is uitgelegd, want owee als je wat mist door je eigen incompetentie om op te letten. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145461115
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zijn ze ook knap? Of van die typische potten?
Als het goed is meer gemengd, als ik af ga op wat ik bij biomedische technologie zie rondlopen (chemie en biomedisch zijn meer de meisjesrichtingen bij de wetenschappen).
Bij werktuigkunde, technische natuurkunde, informatica en elektro zie je normaal gesproken geen chick in het jaar. In Nederland! In andere landen is het anders.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145461141
En ja, de meeste chicks zien er wel meer dan redelijk uit bij ons (denk ik).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145461179
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het goed is meer gemengd, als ik af ga op wat ik bij biomedische technologie zie rondlopen (chemie en biomedisch zijn meer de meisjesrichtingen bij de wetenschappen).
Bij werktuigkunde, technische natuurkunde, informatica en elektro zie je normaal gesproken geen chick in het jaar. In Nederland! In andere landen is het anders.
:D

Waarom in Nederland eigenlijk niet. Heerst daar een taboe op dat meisjes daar niet voor durven te kiezen ofzo?
pi_145461183
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er is gewoon een boek beschikbaar, slides zijn ook beschikbaar, er is een oefententamen beschikbaar, colleges waren zeker meer dan prima. Op de slides staan zelfs samenvattingen per college. :')_!
Maar ja, die domme troela's zijn altijd meer bezig met selfie's, Facebook en Instagram dan met college tijdens college, dus zo verrassend is het niet. En dan vooral vragen wat natuurlijk 5 minuten daarvoor is uitgelegd, want owee als je wat mist door je eigen incompetentie om op te letten. :')
Daar zou ik wel raad mee weten als ik de docent zou zijn. >:)
Begin eens met dat geneuzel niet toe te staan. Een goede docent zet tijdens de eerste paar lessen de toon, laat dan duidelijk zien wat hij wel en niet accepteert en houdt zich daar consequent aan. Dus eens een van die troela's naar buiten sturen, de rest van de periode heb je er dan geen last meer van.
Los hiervan, je hebt toch geen college nodig om de stof te begrijpen als gewoon - dat vind ik de norm bij een bachelorprogramma - een handboek wordt gevolgd? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145461230
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
:D
Waarom in Nederland eigenlijk niet. Heerst daar een taboe op dat meisjes daar niet voor durven te kiezen ofzo?
Zoiets inderdaad. Hoe het komt? Geen idee maar we kunnen vaststellen dat in veel andere landen het percentage meisjes bij de 'harde' studierichtingen veel hoger is. Voor natuurkunde en wiskunde wat meer dan voor elektro en werktuigkunde. Niet dat ik het daaruit af heb geleid maar je ziet het ook terug op de faculteit: bij de PhD's zie je wat meer vrouwen en meer vrouwelijke vrouwen (n/o), bij de studenten is hooguit 1 op de 20 een meisje.

Het percentage meisjes wat wiskunde B en natuurkunde koos lag al lang lager in Nederland maar ook nu dat percentage is gestegen (m.i. mede doordat de vakken gemakkelijker zijn geworden) blijkt nog steeds een lager deel van de meisjes voor een van deze opleidingen te kiezen. De oorzaak zou mede in het onderwijs kunnen liggen (te vroeg kiezen? verkeerde pedagogische keuzes bij de vakken?) maar het zou ook kunnen dat het onderwijs een verschil in cultuur reflecteert.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145461243
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Los hiervan, je hebt toch geen college nodig om de stof te begrijpen als gewoon - dat vind ik de norm bij een bachelorprogramma - een handboek wordt gevolgd? :?
Je snapt toch wel dat de types waar Rezania het over heeft geen voorbeeldstudenten zijn. :P
pi_145461244
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar zou ik wel raad mee weten als ik de docent zou zijn. >:)
Begin eens met dat geneuzel niet toe te staan. Een goede docent zet tijdens de eerste paar lessen de toon, laat dan duidelijk zien wat hij wel en niet accepteert en houdt zich daar consequent aan. Dus eens een van die troela's naar buiten sturen, de rest van de periode heb je er dan geen last meer van.
Los hiervan, je hebt toch geen college nodig om de stof te begrijpen als gewoon - dat vind ik de norm bij een bachelorprogramma - een handboek wordt gevolgd? :?
Het zijn domme troela's, snap dat dan. 8)7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145461315
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:03 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de types waar Rezania het over heeft geen voorbeeldstudenten zijn. :P
Uiteraard maar als je niet in staat bent om zelfstandig zo'n boek te lezen dan heb je niets te zoeken bij een universitaire opleiding.

quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het zijn domme troela's, snap dat dan. 8)7
Een extra reden om ze de zaal uit te sturen. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145461342
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard maar als je niet in staat bent om zelfstandig zo'n boek te lezen dan heb je niets te zoeken bij een universitaire opleiding.
Ze zijn lui.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145461439
SES / elasticiteit berekenen

Voor de mensen die het wiskundetopic met een schuin oog volgen :')
pi_145461633
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:11 schreef OllieWilliams het volgende:
SES / elasticiteit berekenen
Voor de mensen die het wiskundetopic met een schuin oog volgen :')
Het houdt niet op, niet vanzelf.
pi_145461714
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:11 schreef OllieWilliams het volgende:
SES / elasticiteit berekenen

Voor de mensen die het wiskundetopic met een schuin oog volgen :')
Dat is gewoon 2 prijzen door elkaar delen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145461748
Trouwens, Ferry Doedens is hier met z'n kop op TV verschenen. :r
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145461954
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:23 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, Ferry Doedens is hier met z'n kop op TV verschenen. :r
wie?
pi_145462112
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:29 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
wie?
Deze pretbek.



Echt zo'n fladderende TV-nicht. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145462323
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Deze pretbek.
[ afbeelding ]
Echt zo'n fladderende TV-nicht. :')
nooit eerder gezien
pi_145462360
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:39 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

nooit eerder gezien
Wees blij.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145462617
Subreddit ban nummer 3 _O-
Wat een hullies.
pi_145462638
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:23 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, Ferry Doedens is hier met z'n kop op TV verschenen. :r
Hij heeft wel een mooi gebit
pi_145462804
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef Anoonumos het volgende:
Subreddit ban nummer 3 _O-
Wat een hullies.
Welke?
  zondag 12 oktober 2014 @ 18:58:23 #56
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145462869
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hij heeft wel een mooi gebit
Gayyyyyyy
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145462895
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:58 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Gayyyyyyy
Je bent gewoon enorm jelly
  zondag 12 oktober 2014 @ 18:59:57 #58
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145462930
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:11 schreef OllieWilliams het volgende:
SES / elasticiteit berekenen
Voor de mensen die het wiskundetopic met een schuin oog volgen :')
Goeie username ook wel :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145462946
is dat elasticiteit nou beta-wisk? :@
pi_145463030
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:00 schreef Paxcon het volgende:
is dat elasticiteit nou beta-wisk? :@
nee, dat is kinderwiskunde
pi_145463052
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:00 schreef Paxcon het volgende:
is dat elasticiteit nou beta-wisk? :@
Dat is economie joh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145463926
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is economie joh.
Nou...

ziet er wel lastig uit in ieder geval
pi_145463957
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nou...
ziet er wel lastig uit in ieder geval
Heb jij geen economie gehad op het vwo?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145463977
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Heb jij geen economie gehad op het vwo?
Jawel, maar als ik die reacties zie dan komt me dat totaal niet bekend voor
pi_145464037
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jawel, maar als ik die reacties zie dan komt me dat totaal niet bekend voor
Prijselasticiteit en zo heb je gewoon gehad hoor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464102
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Prijselasticiteit en zo heb je gewoon gehad hoor.
Ja, maar dat heeft niks met die rare formules te maken volgens mij

Wel afgerond met een 8 B-)
pi_145464140
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft niks met die rare formules te maken volgens mij
Wel afgerond met een 8 B-)
Oh, geen idee, ik heb alleen de TT gelezen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464205
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, geen idee, ik heb alleen de TT gelezen.
pi_145464216
quote:
8s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, jongen, statistiek heeft prioriteit en zo. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464228
Alhoewel ik het wel ga halen morgen als hij ongeveer dezelfde vragen als voorgaande jaren stelt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464243
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, jongen, statistiek heeft prioriteit en zo. :{w
Kom gezellig rechten doen man
pi_145464260
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kom gezellig rechten doen man
Nee, dan zit ik bij je weet wel wie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464310
Mijn eerste tentamen is in januari.
Dan wel meteen 4.
pi_145464377
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:31 schreef Anoonumos het volgende:
Mijn eerste tentamen is in januari.
Dan wel meteen 4.
Ik heb in januari al weer de volgende drie tentamens. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 12 oktober 2014 @ 19:34:16 #75
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145464457
In januari maak in tentamen 5 & 6 waarschijnlijk :')
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145464566
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:34 schreef SiIk het volgende:
In januari maak in tentamen 5 & 6 waarschijnlijk :')
Dit dus. RIP wij.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464578
quote:
9s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb in januari al weer de volgende drie tentamens. :')
Al mijn vakken zijn 50% wekelijks huiswerk en 50% tentamen.
Dus ik ben wel druk verder. :P
pi_145464607
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, dan zit ik bij je weet wel wie.
Ohja :D
pi_145464630
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:36 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Al mijn vakken zijn 50% wekelijks huiswerk en 50% tentamen.
Dus ik ben wel druk verder. :P
Ik heb ook nog deadlines voor verslagen, dus ook geen moment rust eigenlijk. :') Ik heb de volgende periode 4 dagen per week practicum, dat wordt echt een monsterverslag dus. Kijk er nu al tegenop.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464641
Ik heb donderdag tentamen en ik ga falen. Nog nooit de dingen uit het te lezen boek bij college voorbij zien komen ;(
pi_145464645
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja :D
Kom gewoon naar Leiden. Sowieso Leiden > Groningen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464669
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Prijselasticiteit en zo heb je gewoon gehad hoor.
Economie op de middelbare is een combinatie van kinderlogica en basisalgebra. Komt geen differentiëren aan te pas.
pi_145464707
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:38 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Economie op de middelbare is een combinatie van kinderlogica en basisalgebra. Komt geen differentiëren aan te pas.
Jawel. Marginale kosten en zo is differentiëren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464750
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:39 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jawel. Marginale kosten en zo is differentiëren.
Ja? Kan ik me niet herinneren.
pi_145464773
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:39 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ja? Kan ik me niet herinneren.
Goh, verrassend.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464790
http://www.economielokaal.nl/ndifferentieren/
Lekker naar p differentiëren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145464819
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jawel. Marginale kosten en zo is differentiëren.
Maar is geen eindexamenstof.
pi_145464916
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:41 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Maar is geen eindexamenstof.
Oh, zou best kunnen. Ik heb staatsexamen gedaan, dus bij mij was een groot deel anders.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465160
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Goh, verrassend.
Punt is dat economie echt te simpel is op de middelbare. Gemiddelde in onze klas lag boven de 7, vergelijk dat eens met de bètavakken :P
pi_145465177
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:49 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Punt is dat economie echt te simpel is op de middelbare. Gemiddelde in onze klas lag boven de 7, vergelijk dat eens met de bètavakken :P
Zo'n beetje alles is te makkelijk op de middelbare. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465187
Behalve Nederlands, daar doen ze echt veel te moeilijk. :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465543
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kom gewoon naar Leiden. Sowieso Leiden > Groningen.
:')
pi_145465568
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:57 schreef Novermars het volgende:
[..]
:')
De grond in willen zakken. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465620
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
De grond in willen zakken. :')
:') :')
pi_145465637
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:59 schreef Novermars het volgende:
[..]
:') :')
Lekker beven!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465727
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lekker beven!
:') :') :')
pi_145465737
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:00 schreef Novermars het volgende:
[..]
:') :') :')
Grunn :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465744
Serieus, je zou maar in Leiden studeren en nog thuis wonen :')
pi_145465841
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:01 schreef Novermars het volgende:
Serieus, je zou maar in Leiden studeren en nog thuis wonen :')
Serieus, je zou maar in de middle of nowhere studeren. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145465917
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Serieus, je zou maar in de middle of nowhere studeren. :')
dit. alles buiten de randstad is de moeite niet waard, muv de natuur
pi_145465923
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Serieus, je zou maar in de middle of nowhere studeren. :')
Je zou maar LST studeren :')
pi_145465987
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:04 schreef Novermars het volgende:
[..]
Je zou maar LST studeren :')
Beter dan econometrie. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145466126
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Beter dan econometrie. :')
1 op 3 miljonair, jwz :')

Nee, maar econometrie is best leuk hoor. Statistiek O+
pi_145466193
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:07 schreef Novermars het volgende:
[..]
1 op 3 miljonair, jwz :')
Nee, maar econometrie is best leuk hoor. Statistiek O+
Morgen statistiektentamen. :r
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145469009
God god god, F&L, nu weet ik weer waarom ik daar amper post. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145469227
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:07 schreef Novermars het volgende:
[..]
1 op 3 miljonair, jwz :')
Nee, maar econometrie is best leuk hoor. Statistiek O+
Dat was ook gelijk een van de eerste urban legends die ik te horen kreeg toen ik econometrie overwoog. :') Had je veel gold diggers in je eerste jaar? Of viel dat wel mee, ondanks die econometriegajereteveelgeldmeeverdienen-verhalen?
pi_145469348
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Dat was ook gelijk een van de eerste urban legends die ik te horen kreeg toen ik econometrie overwoog. :') Had je veel gold diggers in je eerste jaar? Of viel dat wel mee, ondanks die econometriegajereteveelgeldmeeverdienen-verhalen?
Ik ken dus serieus mensen die econometrie zijn gaan doen voor het geld. :') Ze konden het niet aan, dus nu studeren ze economie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145469948
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:55 schreef Rezania het volgende:
God god god, F&L, nu weet ik weer waarom ik daar amper post. :')
Het probleem daar is dat als je ook maar enigszins een plekje open laat voor religie je door verschillende atheïsten wordt aangevallen. Elke discussie met een religieuze loopt daarom vrij snel spaak; het bestaan van een ziel of een god is niet aan te tonen en dus blijft er weinig ruimte voor discussie over. De enige religieuzen die er blijven komen zijn zij die geen enkel wetenschappelijk begrip/inzicht hebben en daarom evolutie verwerpen en niet rationeel kunnen denken.
pi_145469952
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus mensen die econometrie zijn gaan doen voor het geld. :') Ze konden het niet aan, dus nu studeren ze economie.
Ik snap dat soort mensen nooit. Dat je later een goed inkomen wil hebben is begrijpelijk, maar denken dat je 3-4-5 jaar een opleiding kan volhouden, omdat je er later veel geld mee kan verdienen is gewoon :') :') :')
pi_145470177
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:10 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het probleem daar is dat als je ook maar enigszins een plekje open laat voor religie je door verschillende atheïsten wordt aangevallen. Elke discussie met een religieuze loopt daarom vrij snel spaak; het bestaan van een ziel of een god is niet aan te tonen en dus blijft er weinig ruimte voor discussie over. De enige religieuzen die er blijven komen zijn zij die geen enkel wetenschappelijk begrip/inzicht hebben en daarom evolutie verwerpen en niet rationeel kunnen denken.
En het blijft ook maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. Niemand gaat daar ooit zijn gelijk halen, maar wil het wel. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145470413
Nu maar gewoon gezegd dat ik er mee stop, anders kwam er echt geen einde aan. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145470709
Trouwens wel jammer dat W&T zo dood is, een goede wetenschappelijke discussie lijkt me velen malen interessanter dan een zweverige filosofische discussie waarbij niks echt bewezen kan worden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:13:12 #113
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145474800
Weer zo'n gekkie in BNW die zonder bronnen beweert dat je van 4G drie keer per dag kanker krijgt. Moet me echt inhouden om weer niet in een kansloze discussie te belanden. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145475112
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus mensen die econometrie zijn gaan doen voor het geld. :') Ze konden het niet aan, dus nu studeren ze economie.
Die zijn er echt genoeg. Zelfs in het tweede jaar nu zijn er nog mensen die het alleen voor het geld doen. :')
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:48:38 #117
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145476247
quote:
Koss Spee?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:10:12 #118
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145477504
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:48 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Koss Spee?
Dat plaatje erbij :P
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:11:00 #119
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145477546
Die bij Henk Spaan dan!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145478912
Mensen die nu op FB gaan vragen waar en hoe laat we morgen tentamen hebben. |:( :|W :') :') :') :') :') :') :') Twaars zijn en dan nog steeds het rooster niet weten te vinden. :')_!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145479465
M'n beeld van de gemiddelde LST'er wordt er niet beter op :')
pi_145479496
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:55 schreef OllieWilliams het volgende:
M'n beeld van de gemiddelde LST'er wordt er niet beter op :')
We hebben helaas een kleine fractie in onze cohort die meer bezig zijn met Minerva en DSC dan met studeren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:56:42 #123
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_145479520
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:04 schreef Novermars het volgende:

[..]

Je zou maar LST studeren :')
Dat mochten we niet meer zeggen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_145480785
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:55 schreef OllieWilliams het volgende:
M'n beeld van de gemiddelde LST'er wordt er niet beter op :')
Het vergroot de kansen van Rez. Met die concurrentie komt het voor hem wel goed als hij straks gaat specialiseren en solliciteren. *O*
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145480841
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ken dus serieus mensen die econometrie zijn gaan doen voor het geld. :') Ze konden het niet aan, dus nu studeren ze economie.
Dom. Niet dat je geen rekening moet/mag houden met het arbeidsperspectief en het te verwachten salaris en zo maar ga in godsnaam iets studeren wat je graag doet, het vergroot sterk de kans dat je een goed salaris gaat krijgen. Je kan wel economie of rechten gaan studeren omdat je hoopt dat je rijk wordt als jurist of manager maar als het je niet oprecht interesseert ga je toch niet bovenaan in de pikorde eindigen en krijg je een deadend baantje met middelmatige vergoeding terwijl het werk je niet interesseert.

Denken dat je econometrie wel haalt als je het voor het geld doet. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145480902
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Serieus, je zou maar in de middle of nowhere studeren. :')
Leiden itmon noemen. :)
Ben je ooit al eens in Eindhoven, Enschede, Maastricht of Nijmegen geweest? ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145480925
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 00:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leiden itmon noemen. :)
Ben je ooit al eens in Eindhoven, Enschede, Maastricht of Nijmegen geweest? ;)
Ging over Groningen (waar Novermars studeert)
pi_145480974
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft niks met die rare formules te maken volgens mij
Wel afgerond met een 8 B-)
Netjes. Ik heb nooit begrepen hoe mensen met dit moeite kunnen hebben. Prijselasticiteit is niets anders dan uitdrukken hoe het een verandert in functie van het ander, eigenlijk dus hetzelfde als wat je de ganse tijd bij wiskunde doet van 1 t/m 3 VWO. :)
Je moet dan nog even weten wat de volkomen arbitraire afspraak is over hoe je het uitdrukt (percentage of kommagetal) en je hoeft verder niets te onthouden. Net als dat sommige mensen een formule nodig hebben om te weten hoe ze een procentuele verandering berekenen, hoe moeilijk kan het concept "per honderd" zijn? :?
Niet-bèta's, ze blijven voor mij een mysterie. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145481014
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 01:01 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Ging over Groningen (waar Novermars studeert)
Mea Culpa, ik had even niet goed opgelet. Maar goed, waar zit je niet in the middel of nowhere buiten een deel van de Randstad? En ach, het is nu ook niet dat we hier een wereldstad zoals New York, Parijs of Londen hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145481027
Was ook een discussie van niks. :P
pi_145481172
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 00:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leiden itmon noemen. :)
Ben je ooit al eens in Eindhoven, Enschede, Maastricht of Nijmegen geweest? ;)
Waarom zou ik daar willen komen? Enkel Leiden, Delft en mijn zolderkamer zijn veilig, jwz.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145481268
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2014 01:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar willen komen? Enkel Leiden, Delft en mijn zolderkamer zijn veilig, jwz.
Rotterdam vind jij te gevaarlijk? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145481344
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 01:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Rotterdam vind jij te gevaarlijk? :)
Alles wat geen onderdeel van mijn dagelijkse routine is, en dus anders is, is eng en gevaarlijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:26:50 #134
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_145485875
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mea Culpa, ik had even niet goed opgelet. Maar goed, waar zit je niet in the middel of nowhere buiten een deel van de Randstad? En ach, het is nu ook niet dat we hier een wereldstad zoals New York, Parijs of Londen hebben.
Want Amsterdam is geen grote stad?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_145486636
Nederland stelt sowieso weinig voor.
pi_145486719
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:52 schreef Anoonumos het volgende:
Nederland stelt sowieso weinig voor.
Nou nou nou, valt ook wel mee hoor. In veel internationale lijsten over handel, onderwijs, veiligheid, welvaart, etc. staan wij behoorlijk hoog. Vooral voor zo'n klein landje.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 oktober 2014 @ 12:09:42 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145487094
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Want Amsterdam is geen grote stad?
Nee, niet echt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_145487095
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 01:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Netjes. Ik heb nooit begrepen hoe mensen met dit moeite kunnen hebben. Prijselasticiteit is niets anders dan uitdrukken hoe het een verandert in functie van het ander, eigenlijk dus hetzelfde als wat je de ganse tijd bij wiskunde doet van 1 t/m 3 VWO. :)
Je moet dan nog even weten wat de volkomen arbitraire afspraak is over hoe je het uitdrukt (percentage of kommagetal) en je hoeft verder niets te onthouden. Net als dat sommige mensen een formule nodig hebben om te weten hoe ze een procentuele verandering berekenen, hoe moeilijk kan het concept "per honderd" zijn? :?
Niet-bèta's, ze blijven voor mij een mysterie. ;)
Is lastige shit :@
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:29:44 #139
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145487742
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou nou nou, valt ook wel mee hoor. In veel internationale lijsten over handel, onderwijs, veiligheid, welvaart, etc. staan wij behoorlijk hoog. Vooral voor zo'n klein landje.
Sport!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145490659
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:26 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Want Amsterdam is geen grote stad?
Amsterdam is een groot dorp. Misschien een charmant groot dorp als je naar de Grachtengordel, de musea en de Jordaan kijkt en de mindere kanten van Amsterdam buiten beschouwing laat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145492087
Nou, dat ging kut zeg. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145493483
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:37 schreef Rezania het volgende:
Nou, dat ging kut zeg. :')
Boeiend. Nominaal lopen is toch voor nerdjes.
pi_145493496
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:19 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Boeiend. Nominaal lopen is toch voor nerdjes.
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145493851
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

:')
ja jongen ik draai er niet omheen
recht voor z'n raap door merg en been alles
pi_145494196
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Boeiend. Nominaal lopen is toch voor nerdjes.
en gamma-studenten en alfa-studenten. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 13 oktober 2014 @ 16:49:51 #146
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145496831
en Belgen
pi_145497727
Haters.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:24:20 #148
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145552921
quote:
6s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:13 schreef Anoonumos het volgende:
Haters.
Haal die spanjaard eens uit je avatar :r
pi_145555173
Ik had hem toen even snel gekozen omdat Super-B mijn vorige personage te eng/lelijk vond. :D

  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:03:40 #150
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145558180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 00:49 schreef Anoonumos het volgende:
Ik had hem toen even snel gekozen omdat Super-B mijn vorige personage te eng/lelijk vond. :D

[ afbeelding ]
Super-B?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145561064
Gisteren trouwens de vetste duik ooit gemaakt. Een nachtduik op een afgezonken helikopter. Heel onze duikplanning (volg de 9,5m lijn tot de Saint Exepury, daarna kompas op 313 en gas erop :Y ) kwam gewoon tiptop uit _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_145561092
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Boeiend. Nominaal lopen is toch voor nerdjes.
Ik maak me nu al zorgen om een vak dat ik niet ga halen. :'(
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_145575815
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:17 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik maak me nu al zorgen om een vak dat ik niet ga halen. :'(
Ik moet zelfs alle vakken halen.. Dus ik maak me ook redelijk zorgen.
pi_145576113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 00:49 schreef Anoonumos het volgende:
Ik had hem toen even snel gekozen omdat Super-B mijn vorige personage te eng/lelijk vond. :D
[ afbeelding ]
Ik pleit er voor dat je de oude foto weer gebruikt. Veel beter! 8-)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145577596
Delft heeft nog steeds het collegegeld niet afgeschreven, had vorige week maandag al moeten gebeuren. :') En dan straks natuurlijk weer een mailtje van 'Je inschrijving wordt beëindigt.' De administratie van Delft. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145577624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:11 schreef Rezania het volgende:
Delft heeft nog steeds het collegegeld niet afgeschreven, had vorige week maandag al moeten gebeuren. :') En dan straks natuurlijk weer een mailtje van 'Je inschrijving wordt beëindigt.'. De administratie van Delft. :')
Hier wel paar dagen terug
pi_145577787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:11 schreef Rezania het volgende:
Delft heeft nog steeds het collegegeld niet afgeschreven, had vorige week maandag al moeten gebeuren. :') En dan straks natuurlijk weer een mailtje van 'Je inschrijving wordt beëindigt.' De administratie van Delft. :')
Trouwens, huilen over hoofdletters en dan zelf zo'n afschuwelijke dt fout maken :')
pi_145577824
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:15 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Trouwens, huilen over hoofdletters en dan zelf zo'n afschuwelijke dt fout maken :')
Ik maak de fout tenminste niet expres en continu.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145577989
quote:
16s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik maak de fout tenminste niet expres en continu.
huilen :'(
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:22:24 #160
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145578073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:11 schreef Rezania het volgende:
Delft heeft nog steeds het collegegeld niet afgeschreven, had vorige week maandag al moeten gebeuren. :') En dan straks natuurlijk weer een mailtje van 'Je inschrijving wordt beëindigt.' De administratie van Delft. :')
Je bent echt de enige mens op aarde die loopt te janken wanneer geld níét wordt afgeschreven :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145578187
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
huilen :'(
Keihard. :'(
quote:
9s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:22 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je bent echt de enige mens op aarde die loopt te janken wanneer geld níét wordt afgeschreven :')
:') Ik heb gewoon geen zin in hetzelfde gedoe als vorig jaar, toen was ik ook echt maanden bezig met mijn inschrijving voltooid te krijgen. Werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd en beide administraties waren zo incompetent als wat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:29:16 #162
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145578404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Keihard. :'(

[..]

:') Ik heb gewoon geen zin in hetzelfde gedoe als vorig jaar, toen was ik ook echt maanden bezig met mijn inschrijving voltooid te krijgen. Werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd en beide administraties waren zo incompetent als wat.
Kan me niet voorstellen dat dat niet aan jezelf ligt :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145578420
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:29 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat niet aan jezelf ligt :')
Nee, zij waren mijn documenten kwijtgeraakt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:32:56 #164
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145578597
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, zij waren mijn documenten kwijtgeraakt.
Huh, alles is digitaal?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145578802
quote:
11s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Huh, alles is digitaal?
Niet als je een voortentamen doet, wat ik deed voor wiskunde B. Aangezien dat geen officieel certificaat is komt dat niet in Studielink te staan, maar het wordt wel geaccepteerd door de meeste universiteiten. Gevolg was wel dat ik naar de notaris moest, officiële kopieën moest laten maken, en die moest opsturen naar beide administraties. En daarna ging het fout. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:42:28 #166
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145579171
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:29 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat niet aan jezelf ligt :')
Geloof me, er kan echt ontzettend veel fout gaan hoor :P
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:55:16 #167
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145579891
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet als je een voortentamen doet, wat ik deed voor wiskunde B. Aangezien dat geen officieel certificaat is komt dat niet in Studielink te staan, maar het wordt wel geaccepteerd door de meeste universiteiten. Gevolg was wel dat ik naar de notaris moest, officiële kopieën moest laten maken, en die moest opsturen naar beide administraties. En daarna ging het fout. :')
Oh ok :o
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145580527
Mijn Engels is echt ruk na het een jaar lang niet geschreven te hebben. :') Dit wordt echt een kutverslag zo. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145580795
quote:
9s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef Rezania het volgende:
Mijn Engels is echt ruk na het een jaar lang niet geschreven te hebben. :') Dit wordt echt een kutverslag zo. _O-
moet ik voor je nakijken?
pi_145580837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:17 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

moet ik voor je nakijken?
Misschien zodra het af is. Maar in ieder geval bedankt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:19:05 #171
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145580860
Ollie link je FB eens door
pi_145580871
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:19 schreef MrStalin het volgende:
Ollie link je FB eens door
nee *)
pi_145581130
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:19 schreef MrStalin het volgende:
Ollie link je FB eens door
ik denk trouwens dat jij een van de twee personen bent die ik denk dat je zou kunnen zijn
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:27:13 #174
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145581151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:26 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ik denk trouwens dat jij een van de twee personen bent die ik denk dat je zou kunnen zijn
links in DM
pi_145581160
quote:
11s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:27 schreef MrStalin het volgende:
[..]
links in DM
nee :)
pi_145581167
:')
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:27:49 #177
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145581177
!Ok :')
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:49:56 #178
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145584669
Bluf dus
pi_145585291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:49 schreef MrStalin het volgende:
Bluf dus
eerlijk gezegd weet ik de namen van die personen niet eens
pi_145586055
Meet elkaar gewoon een keer op de tu man :')
pi_145586201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:19 schreef Mitsu het volgende:
Meet elkaar gewoon een keer op de tu man :')
Dit dus, stelletje autisten. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145586254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet als je een voortentamen doet, wat ik deed voor wiskunde B. Aangezien dat geen officieel certificaat is komt dat niet in Studielink te staan, maar het wordt wel geaccepteerd door de meeste universiteiten. Gevolg was wel dat ik naar de notaris moest, officiële kopieën moest laten maken, en die moest opsturen naar beide administraties. En daarna ging het fout. :')
Dan heeft het staatsexamen toch nog een voordeel, het is namelijk wel duurder (ruim boven de 100 Euro :')) dan wanneer je het bij de OU doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145586276
Ik had vandaag Rezania's statistiektentamen binnen handbereik.
Komt toch wel dichtbij zo.
pi_145586292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heeft het staatsexamen toch nog een voordeel, het is namelijk wel duurder (ruim boven de 100 Euro :')) dan wanneer je het bij de OU doet.
Dat was geen optie toen ik besloot LST te gaan doen, anders had ik dat idd liever gedaan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145586322
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:25 schreef Anoonumos het volgende:
Ik had vandaag Rezania's statistiek tentamen binnen handbereik.
Komt toch wel dichtbij zo.
Jij kijkt ons tentamen na? :o Wanneer ben je klaar?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145586348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij kijkt ons tentamen na? :o Wanneer ben je klaar?
Nee een van de personen die het nakijkt zat naast me.
pi_145586374
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:27 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Nee een van de personen die het nakijkt zat naast me.
Oh. ;( Maar ze zijn dus al bezig, mooi. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145586417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:11 schreef Rezania het volgende:
Delft heeft nog steeds het collegegeld niet afgeschreven, had vorige week maandag al moeten gebeuren. :') En dan straks natuurlijk weer een mailtje van 'Je inschrijving wordt beëindigt.' De administratie van Delft. :')
Bij mijn universiteit gebeurde dat ergens in de tweede week. Altijd weer pijnlijk, tweeduizend Euro er af. Kunnen ze niet eens stoppen met dat jaarlijks met ongeveer honderd Euro te verhogen? Zo hoog is die inflatie toch niet? Voor de competitie met andere landen hoeve we het toch niet te doen. Het is net als dat PSV en Ajax niet beter zullen presteren met 10 miljoen Euro meer terwijl de andere clubs nog steeds 4-6+ keer zoveel geld hebben. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145586461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:25 schreef Anoonumos het volgende:
Ik had vandaag Rezania's statistiektentamen binnen handbereik.
Komt toch wel dichtbij zo.
Heb je het ingekeken? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145586590
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat was geen optie toen ik besloot LST te gaan doen, anders had ik dat idd liever gedaan.
Jij kwam er dus pas na 1 februari achter dat jij iets wou gaan studeren waarvoor wiskunde B vereist was? Hoe komt het eigenlijk dat jij ervoor koos om wiskunde te laten vallen? Los van hoe nuttig het al dan niet is, het is een van de vakken die het meest geëist wordt, het is dus handig om dat in je pakket te hebben, just in case. Blijkbaar kon je het wel aangezien je voor dat examen bij de OU bent geslaagd (ik ga er van uit dat het bij de OU was) ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145586810
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij kwam er dus pas na 1 februari achter dat jij iets wou gaan studeren waarvoor wiskunde B vereist was? Hoe komt het eigenlijk dat jij ervoor koos om wiskunde te laten vallen? Los van hoe nuttig het al dan niet is, het is een van de vakken die het meest geëist wordt, het is dus handig om dat in je pakket te hebben, just in case. Blijkbaar kon je het wel aangezien je voor dat examen bij de OU bent geslaagd (ik ga er van uit dat het bij de OU was) ;)
Ja, toen was het pre-university program namelijk pas afgelopen. En ik had wiskunde A doordat op de havo mij N&G met A werd aanbevolen, daar ben ik toen gewoon voor gegaan, mede doordat ik toen nog iets economisch wilde gaan doen. Op het hbo kan je daar nog best wel wat technische studies mee doen, maar op de universiteit is het zo'n beetje het meest kansloze profiel wat je kan hebben, je kan er echt geen enkele technische studie mee doen. :') Gelukkig kon ik nog snel wiskunde B halen, inderdaad bij de OU. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145587040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:19 schreef Mitsu het volgende:
Meet elkaar gewoon een keer op de tu man :')
Je onderschat ons autisme.

Sowieso moeten we met alle mensen hier eens gaan meeten :P Hoe lang loopt deze reeks al inmiddels?
pi_145587348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, toen was het pre-university program namelijk pas afgelopen. En ik had wiskunde A doordat op de havo mij N&G met A werd aanbevolen, daar ben ik toen gewoon voor gegaan, mede doordat ik toen nog iets economisch wilde gaan doen.
Belachelijk dat ze kinderen totaal misplaatst zo'n advies geven. Die kinderen weten van toeten noch blazen. Als er echt goede redenen zijn om te denken dat iemand het niet aankan, prima, maar vertel dan ook eerlijk dat B nuttiger is en dat je om die reden A aanbeveelt. Anders gewoon het kind voorlichten dat hij B moet proberen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145587701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Belachelijk dat ze kinderen totaal misplaatst zo'n advies geven. Die kinderen weten van toeten noch blazen. Als er echt goede redenen zijn om te denken dat iemand het niet aankan, prima, maar vertel dan ook eerlijk dat B nuttiger is en dat je om die reden A aanbeveelt. Anders gewoon het kind voorlichten dat hij B moet proberen.
Mja, ik begon ook niet voor niks op de havo hé. :P Mijn cijfers waren niet geweldig door wat problemen, dat ze wiskunde A aanbevolen was eigenlijk niet meer dan verrassend.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:06:22 #195
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145587734
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:47 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Je onderschat ons autisme.

Sowieso moeten we met alle mensen hier eens gaan meeten :P Hoe lang loopt deze reeks al inmiddels?
Te lang.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145587839
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:06 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Te lang.
Tijd voor een slotje en een gammareeks.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145588316
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:06 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Te lang.
True :')
pi_145588337
Jullie eigen schuld.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:32:21 #199
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145588741
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mja, ik begon ook niet voor niks op de havo hé. :P Mijn cijfers waren niet geweldig door wat problemen, dat ze wiskunde A aanbevolen was eigenlijk niet meer dan verrassend.
Daar begon je helemaal niet o|O
Kan je überhaupt wel wiskunde B kiezen als je van het vmbo af komt?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145588826
We konden nog geen eens een datum en locatie voor de meet uitzoeken in een vakantie, laat staan dat dat nu gaat lukken :')
pi_145589038
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:32 schreef SiIk het volgende:

[..]

Daar begon je helemaal niet o|O
Kan je überhaupt wel wiskunde B kiezen als je van het vmbo af komt?
Sssst, maakt het nou niet nog complexer. En ja, bij ons wel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145589183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:34 schreef Mitsu het volgende:
We konden nog geen eens een datum en locatie voor de meet uitzoeken in een vakantie, laat staan dat dat nu gaat lukken :')
;(

Who's up voor een meet vanavond? :P
pi_145589188
:')
pi_145589383
Ik kan in de weken van 27 oktober en 3 november wel. Nu slapen, grgr.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145589499
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:44 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

;(

Who's up voor een meet vanavond? :P
Nee, moet eventjes een tentamen leren voor morgen :')
pi_145589596
En jullie studeren ook nog eens allemaal in Delft :')
Makkelijker om een meeting op te zetten gaat haast niet.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:06:01 #207
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145590006
Meets :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:50:01 #208
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145591159
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:19 schreef Mitsu het volgende:
Meet elkaar gewoon een keer op de tu man :')
Ja zeg ik sta daar open voor maar niemand wil of heeft ooit tijd voor een meet :{w
pi_145602309
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:50 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ja zeg ik sta daar open voor maar niemand wil of heeft ooit tijd voor een meet :{w
Ik wil ook wel een meet.

Maar niet op dinsdag, donderdag of 's weekends :')
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:29:26 #210
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145603330
Ik kan alleen op zondag na de kerk.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145603825
Altijd is Bravebartje ziek, midden in de week maar zondags niet.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 15:32:50 #212
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_145605543
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik wil ook wel een meet.

Maar niet op dinsdag, donderdag of 's weekends :')
Volgende week woensdag?
pi_145611323
Jongens, is het 'Inspected with a microscope.' of 'Inspected through a microscope.'?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:12:56 #214
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145611757
Mag allebei.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145611776
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:12 schreef Bravebart het volgende:
Mag allebei.
Oh, lekker makkelijk dus. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145612402
Tsk, iedereen zit hem echt dik te stressen over een verslag en ik typ net een derde van het verslag in een uur. Waar maakt iedereen zich zo druk over? _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145625492
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:32 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Volgende week woensdag?
Ik zeg doen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 01:27:13 #218
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_145626590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:29 schreef Rezania het volgende:
Tsk, iedereen zit hem echt dik te stressen over een verslag en ik typ net een derde van het verslag in een uur. Waar maakt iedereen zich zo druk over? _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja man, let op je asbeschrijving!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_145639591
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 01:27 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ja man, let op je asbeschrijving!
:') Dat gebeurde maar één keer ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145639845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:29 schreef Rezania het volgende:
Tsk, iedereen zit hem echt dik te stressen over een verslag en ik typ net een derde van het verslag in een uur. Waar maakt iedereen zich zo druk over? _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans is groter dat je met een stel domme stresskippen te maken hebt. :X
Een verslag schrijven is vervelend, het is niet moeilijk als je tot 10 kan tellen. Tenzij je lastige theoretische vragen hebt natuurlijk maar gewoon omschrijven wat je hebt gedaan, wat grafiekjes plaatsen en zo stelt niets voor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145640037
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De kans is groter dat je met een stel domme stresskippen te maken hebt. :X
Een verslag schrijven is vervelend, het is niet moeilijk als je tot 10 kan tellen. Tenzij je lastige theoretische vragen hebt natuurlijk maar gewoon omschrijven wat je hebt gedaan, wat grafiekjes plaatsen en zo stelt niets voor.
Ja, dat klopt. Alhoewel resultaten correct interpreteren soms best wel lastig kan zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145640157
wat voor onderzoek heb je gedaan eigenlijk?
pi_145640757
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:31 schreef OllieWilliams het volgende:
wat voor onderzoek heb je gedaan eigenlijk?
We hebben drie onderzoeken gedaan met humane kankercellen.

Bij het eerste experiment onderzochten we het effect van nocodazole op cellen. Nocodazole is een anti-mitose stof die ervoor zorgt dat cellen vast blijven zitten in de mitose, waardoor ze niet verder kunnen delen volgens de literatuur, dus dat verwachtte wij ook. Tijdens de mitose worden de cellen mooi rond, dus je kan goed het verschil zien tussen cellen in mitose en cellen die in een andere fase van de celdeling zijn. Door een controle kweek te vergelijken met een kweek die was behandeld met nocodazole konden we dus een conclusie trekken.
Ook hebben we een 'bivariate cell cylce analysis' uitgevoerd. Door DNA te kleuren met fluorescerende te stoffen en fluorescentie met een apparaat te meten kan je bepalen hoeveel cellen momenteel in welke fase zijn. Per fase verschilt te hoeveelheid DNA namelijk, de M en G1 fase hebben evenveel DNA, de S-fase heeft iets meer en de G2 fase het meest. Per fase verschilt de fluorescentie-intensiteit dus. Conclusie was dat er aan de verwachting werd voldaan.

Bij het tweede experiment hebben we humane kankercellen genetisch gemodificeerd door plasmides in te bouwen zodat we de invloed van twee verschillende eiwitten op anchorage independent growth (AIG) konden onderzoeken. AIG is de mogelijkheid van cellen om te groeien zonder cell-cell contact of aan een vaste stof gebonden te zijn, bij humane cellen kunnen alleen kankercellen dit. Er werden 3 kweken gebruikt, de eerste kweek kreeg enkel een plasmide dat codeert voor GFP (een fluorescerend eiwit), de tweede kweek kreeg een plasmide dat codeerde voor GPF en 14-3-3s (s = sigma) en de derde kweek kreeg een plasmide dat codeerde voor GFP en 14-3-3z (z = zeta). GFP was overal nodig om te kunnen controleren welke cellen getransfecteerd waren en de mogelijkheid tot AIG te onderzoeken. Nu kan ik nog een heel verhaal gaan houden, maar het kwam er op neer dat alle cellen aan AIG kunnen doen en 14-3-3 amper invloed heeft. Is ook niet heel erg verrassend aangezien we humane kankercellen gebruiken en 14-3-3s voor dubbele celkernen zorgt en 14-3-3z eigenlijk niks doet behalve de celkern binnendringen via het cytoplasma (meeste eiwitten kunnen de celkern niet in).

Bij het derde experiment hadden we ook weer drie kweken met GFP en 14-3-3 eiwitten, maar deze keer gingen we de fysieke verschillen onderzoeken. Zoals ik al zei zorgt 14-3-3s voor dubbele celkernen en 14-3-3z bevindt ook in de celkern in plaats van enkel in het cytoplasma. Om dit mogelijk te maken werden cellen gekweekt op een 'coverslip' (gewoon zo'n dun plaatje glas dat je gebruikt bij microscopie) en daarna gekleurd en bekeken onder een microscoop.



Groen duidt op een getransfecteerde (genetische gemodificeerde) cel, blauw op DNA en rood op spindles (draadjes eiwitten die worden gebruikt om DNA te scheiden tijdens de celdeling). Dit is een foto van cellen met 14-3-3s. Geen dubbele celkernen (waarschijnlijk door een mutatie), maar wel een cel die in drieën gaat..

Beetje verwarrend verhaal misschien, maar ik probeer nu een groot practicum compact samen te vatten, dus dit is het beste wat ik er zo snel van kan maken. Mocht je iets niet snappen mag je het natuurlijk vragen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Rezania op 17-10-2014 16:20:21 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145640926
jezus, net wakker en meteen zo'n lap tekst naar je kop geslingerd :') lees het straks wel, eerst ff douchen
pi_145640963
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:58 schreef OllieWilliams het volgende:
jezus, net wakker en meteen zo'n lap tekst naar je kop geslingerd :') lees het straks wel, eerst ff douchen
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641075
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

We hebben drie onderzoeken gedaan met humane kankercellen.

Bij het eerste onderzoek onderzochten we het effect van nocodazole op cellen. Nocodazole is een anti-mitose stof die ervoor zorgt dat cellen vast blijven zitten in de mitose, waardoor ze niet verder kunnen delen volgens de literatuur, dus dat verwachtte wij ook. Tijdens de mitose worden de cellen mooi rond, dus je kan goed het verschil zien tussen cellen in mitose en cellen die in een andere fase van de celdeling zijn. Door een controle kweek te vergelijken met een kweek die was behandeld met nocodazole konden we dus een conclusie trekken.
Ook hebben we een 'bivariate cell cylce analysis' uitgevoerd. Door DNA te kleuren met fluorescerende te stoffen en fluorescentie met een apparaat te meten kan je bepalen hoeveel cellen momenteel in welke fase zijn. Per fase verschilt te hoeveelheid DNA namelijk, de M en G1 fase hebben evenveel DNA, de S-fase heeft iets meer en de G2 fase het meest. Per fase verschilt de fluorescentie-intensiteit dus. Conclusie was dat er aan de verwachting werd voldaan.

Bij het tweede experiment hebben we humane kankercellen genetisch gemodificeerd door plasmides in te bouwen zodat we de invloed van twee verschillende eiwitten op anchorage independent growth (AIG) konden onderzoeken. AIG is de mogelijkheid van cellen om te groeien zonder cell-cell contact of aan een vaste stof gebonden te zijn, bij humane cellen kunnen alleen kankercellen dit. Er werden 3 kweken gebruikt, de eerste kweek kreeg enkel een plasmide dat codeert voor GFP (een fluorescerend eiwit), de tweede kweek kreeg een plasmide dat codeerde voor GPF en 14-3-3s (s = sigma) en de derde kweek kreeg een plasmide dat codeerde voor GFP en 14-3-3z (z = zeta). GFP was overal nodig om te kunnen controleren welke cellen getransfecteerd waren en de mogelijkheid tot AIG te onderzoeken. Nu kan ik nog een heel verhaal gaan houden, maar het kwam er op neer dat alle cellen aan AIG kunnen doen en 14-3-3 amper invloed heeft. Is ook niet heel erg verrassend aangezien we humane kankercellen gebruiken en 14-3-3s voor dubbele celkernen zorgt en 14-3-3z eigenlijk niks doet behalve de celkern binnendringen via het cytoplasma (meeste eiwitten kunnen de celkern niet in).

Bij het derde experiment hadden we ook weer drie kweken met GFP en 14-3-3 eiwitten, maar deze keer gingen we de fysieke verschillen onderzoeken. Zoals ik al zei zorgt 14-3-3s voor dubbele celkernen en 14-3-3z bevindt ook in de celkern in plaats van enkel in het cytoplasma. Om dit mogelijk te maken werden cellen gekweekt op een 'coverslip' (gewoon zo'n dun plaatje glas dat je gebruikt bij microscopie) en daarna gekleurd en bekeken onder een microscoop.

[ afbeelding ]

Groen duidt op een getransfecteerde (genetische gemodificeerde) cel, blauw op DNA en rood op spindles (draadjes eiwitten die worden gebruikt om DNA te scheiden tijdens de celdeling). Dit is een foto van cellen met 14-3-3s. Geen dubbele celkernen (waarschijnlijk door een mutatie), maar wel een cel die in drieën gaat..

Beetje verwarrend verhaal misschien, maar ik probeer nu een groot practicum compact samen te vatten, dus dit is het beste wat ik er zo snel van kan maken. Mocht je iets niet snappen mag je het natuurlijk vragen. :)
Het is duidelijk genoeg. Leverde het zoeken met de microscoop problemen op (scherpstellen en zo)?
Het doel van het practicum was dus om met eigen ogen te zien dat het werkt zoals het werkt en wat praktijkervaring op te doen, zolang je de aanwijzingen opvolgde en braaf in wat opgegeven teksten opzocht wat relevant was kon er weinig verkeerd gaan, als ik het goed begrijp.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is duidelijk genoeg. Leverde het zoeken met de microscoop problemen op (scherpstellen en zo)?
Nee, de assistenten deden al het werk met de microscopen voor ons, zou anders te lang duren als wij het zelf moeten doen. Er waren ook maar twee microscopen doordat ze het behoorlijk prijzig zijn. En dit is al het duurste practicum uit de bachelor, dus ik denk niet dat ze meer microscopen gaan regelen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641176
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:58 schreef OllieWilliams het volgende:
jezus, net wakker en meteen zo'n lap tekst naar je kop geslingerd :') lees het straks wel, eerst ff douchen
Ah ja, het is weer vrijdag. Er zijn er weer een paar die een kater hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641206
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, de assistenten deden al het werk met de microscopen voor ons, zou anders te lang duren als wij het zelf moeten doen. Er waren ook maar twee microscopen doordat ze het behoorlijk prijzig zijn. En dit is al het duurste practicum uit de bachelor, dus ik denk niet dat ze meer microscopen gaan regelen. :P
Jammer dat jullie niet zelf de microscoop bedienden,.voor de rest is het zo het zien een leuk en relaxed practicum (hopelijk deze keer zonder die bitch ;)). Microscopen zijn redelijk duur maar er zijn er genoeg op een universiteit (biologie en geneeskunde). Kwestie van even niet al te territoriaal doen. :{
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het doel van het practicum was dus om met eigen ogen te zien dat het werkt zoals het werkt en wat praktijkervaring op te doen, zolang je de aanwijzingen opvolgde en braaf in wat opgegeven teksten opzocht wat relevant was kon er weinig verkeerd gaan, als ik het goed begrijp.
"Met behulp van praktische en theoretische opgaven, leert de student moleculaire processen in levende menselijke cellen in een specifieke onderzoeksomgeving te bestuderen."

Zo staat het op BB. Maar de crux zat hem eigenlijk in dat dit ons eerste echte onderzoekspracticum was. Voorheen was het vooral van 'Volg de handleiding en het komt wel goed.', nu moesten we met protocollen werken en wisten we niet wat voor resultaten we precies konden verwachten. Er waren ook geen foute of goede resultaten (tenzij al je cellen dood zijn gegaan natuurlijk).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jammer dat jullie niet zelf de microscoop bedienden,.voor de rest is het zo het zien een leuk en relaxed practicum (hopelijk deze keer zonder die bitch ;)). Microscopen zijn redelijk duur maar er zijn er genoeg op een universiteit (biologie en geneeskunde). Kwestie van even niet al te territoriaal doen. :{
Genoeg andere practica waar we zelf wel met de microscoop mochten klooien, geen zorgen. En het was een leuk practicum ja, dat wel. Heb ik zes dagen ook echt veel geleerd.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641288
En nee, dit practicum was met die bitch. _O- :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641294
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

"Met behulp van praktische en theoretische opgaven, leert de student moleculaire processen in levende menselijke cellen in een specifieke onderzoeksomgeving te bestuderen."
Je hebt alleen als ik het goed begrijp feitelijk niets onderzocht maar slechts aanwijzingen opgevolgd. Dat maakt inderdaad niet uit, je moet ergens beginnen en eerst eens nadoen wat anderen hebben gedaan is prima. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641328
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Genoeg andere practica waar we zelf wel met de microscoop mochten klooien, geen zorgen. En het was een leuk practicum ja, dat wel. Heb ik zes dagen ook echt veel geleerd.
Het is in ieder geval fijn om op die manier de koppeling met de praktijk te krijgen. Je wil niet weten hoeveel studenten de theorie kennen maar nog nooit zoiets hebben gedaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641356
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt alleen als ik het goed begrijp feitelijk niets onderzocht maar slechts aanwijzingen opgevolgd. Dat maakt inderdaad niet uit, je moet ergens beginnen en eerst eens nadoen wat anderen hebben gedaan is prima. :)
Alle proeven die wij doen worden voor het eerst door ons gedaan hoor, zijn nog niet door een andere lab uitgevoerd. Natuurlijk kan je wel een verwachting uitspreken op basis van eerdere resultaten, maar dit is origineel onderzoek. Het practicum is ook ieder jaar anders.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is in ieder geval fijn om op die manier de koppeling met de praktijk te krijgen. Je wil niet weten hoeveel studenten de theorie kennen maar nog nooit zoiets hebben gedaan.
Dat vind ik ook leuk aan mijn studie, veel theorie maar ook veel practica. Zou echt gek worden van enkel theorie. 8)7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Alle proeven die wij doen worden voor het eerst door ons gedaan hoor, zijn nog niet door een andere lab uitgevoerd.
Jawel, maar de proef is (volgens wat jij hier uitlegt) volledig opgezet door de docent. Nogmaals, dat maakt niet uit. Door eerst eens te zien hoe anderen het doen kan je leren hoe je het zelf kan aanpakken. Wel zo handig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641467
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat vind ik ook leuk aan mijn studie, veel theorie maar ook veel practica. Zou echt gek worden van enkel theorie. 8)7
Niet alleen dat, ook als je wel practica krijgt kan je aardig verzuipen in de theorie en ineens van 0 naar 100 moeten terwijl alle studenten zich afvragen wat de bedoeling is en de docenten het niet in de gaten hebben. :')
Het is bij jullie zo te horen lekker concreet met een goede opbouw. Niet ineens in het diepe gegooid en zoek het maar uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641653
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel, maar de proef is (volgens wat jij hier uitlegt) volledig opgezet door de docent. Nogmaals, dat maakt niet uit. Door eerst eens te zien hoe anderen het doen kan je leren hoe je het zelf kan aanpakken. Wel zo handig.
Ja, dat wel. Anders zouden we wel heel erg in het diepe worden gegooid, kan nooit goed gaan. :P Eerst gewoon de handleiding volgen (eerste jaar), dan protocollen die door de docent in de goede volgorde zijn gezet (tweede jaar), en daarna ergens zelf onderzoek bedenken. We krijgen soms wel de opdracht van 'Bedenk een onderzoek en voer het uit.', maar dan gaat het om kleine dingen die misschien 5% uitmaken van een groter practicum. Zo heb ik ooit het effect van het spontaan invriezen van oplossingen met eiwitten onderzocht op basis van een eigen onderzoeksmethode, dat was al in de tweede periode van het eerste jaar. Heel simpel, maar je moet inderdaad ergens beginnen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen dat, ook als je wel practica krijgt kan je aardig verzuipen in de theorie en ineens van 0 naar 100 moeten terwijl alle studenten zich afvragen wat de bedoeling is en de docenten het niet in de gaten hebben. :')
Het is bij jullie zo te horen lekker concreet met een goede opbouw. Niet ineens in het diepe gegooid en zoek het maar uit.
Nee, bij ons is het wel goed geregeld denk ik zo. Alle practica zijn onderdeel van grotere vakken met hoorcolleges en dat soort dingen. Het practicum wat ik bijvoorbeeld nu heb is maar 3 van de 8 punten van het vak, de rest is theorie. Maar de combinatie maakt het practicum best wel makkelijk en door het practicum leer je de theorie ook weer makkelijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145641738
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Anders zouden we wel heel erg in het diepe worden gegooid, kan nooit goed gaan. :P
Ik heb dat een paar keer meegemaakt en dat gaat inderdaad niet goed. :{
Soms is de kloof tussen docenten en studenten wat te groot.

quote:
Alle practica zijn onderdeel van grotere vakken met hoorcolleges en dat soort dingen. Het practicum wat ik bijvoorbeeld nu heb is maar 3 van de 8 punten van het vak, de rest is theorie.
Hoe lang ben jij bezig geweest met dit practicum?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145641798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb dat een paar keer meegemaakt en dat gaat inderdaad niet goed. :{
Soms is de kloof tussen docenten en studenten wat te groot.

[..]

Hoe lang ben jij bezig geweest met dit practicum?
6 dagen van 9 tot 5 (op het rooster tenminste, meestal rond 3 uur al naar huis), 's avonds nog literatuuronderzoek en alvast de theoretische stukken schrijven. Ben nu nog bezig met het praktische deel van het verslag, denk het vanavond af te hebben.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145642397
Ik na mijn laatste practicum ooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145642542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:42 schreef Anoonumos het volgende:
Ik na mijn laatste practicum ooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Practicum bij wiskunde? :? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Twee appels kopen en bewijzen dat 1 + 1 daadwerkelijk 2 is?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145642560
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Practicum bij wiskunde? :? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Twee appels kopen en bewijzen dat 1 + 1 daadwerkelijk 2 is?
Haha.

Nee ik deed twee bachelors, bij Natuurkunde dus.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:38:30 #245
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145643822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

6 dagen van 9 tot 5 (op het rooster tenminste, meestal rond 3 uur al naar huis), 's avonds nog literatuuronderzoek en alvast de theoretische stukken schrijven. Ben nu nog bezig met het praktische deel van het verslag, denk het vanavond af te hebben.
En daar krijg je 3 studiepunten voor? :{
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Practicum bij wiskunde? :? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Twee appels kopen en bewijzen dat 1 + 1 daadwerkelijk 2 is?
Al onze wiskundevakken hebben doorgaans gewoon 2 practica in de week.
Maar bij ons noemen ze achter de pc werken met al die programma's dan ook gewoon practica.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145643874
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:38 schreef SiIk het volgende:

[..]

En daar krijg je 3 studiepunten voor? :{

[..]

Al onze wiskundevakken hebben doorgaans gewoon 2 practica in de week.
Maar bij ons noemen ze achter de pc werken met al die programma's dan ook gewoon practica.
Vind je dat veel of weinig?

En dat noemen we gewoon een opdracht. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 17-10-2014 18:10:01 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644011
Weer verkozen voor de OC. *G* Lekker overal tegenaan trappen en RAS maanden opstrijken. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644022
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vindt je dat veel of weinig?

En dan noemen we gewoon een opdracht. :P
:')
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:46:53 #249
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145644040
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vindt je dat veel of weinig?

En dan noemen we gewoon een opdracht. :P
Weinig natuurlijk. Immers hoor je 28 uur werk te leveren voor een studiepunt. Dus waarschijnlijk verdien je er niet eens 2. Maargoed, met die dingen wordt sowieso in de rondte gestrooid, dus t moet maar kunnen :')

Volgende periode 3de-jaars vak volgen. Wat nog een half open tentamen heeft ook. Ging eigenlijk uit van meerkeuze :') Zal mij benieuwen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145644044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:46 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

:')
Hoezo pas je mijn quote aan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644045
nee maar klinkt rete interessant dat onderzoek rez :)
pi_145644059
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoezo pas je mijn quote aan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 17-10-2014 17:46 ]

zes minuten later toevallig een minieme wijziging aanbrengen in je post, jaja :')
pi_145644122
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:46 schreef SiIk het volgende:

[..]

Weinig natuurlijk. Immers hoor je 28 uur werk te leveren voor een studiepunt. Dus waarschijnlijk verdien je er niet eens 2. Maargoed, met die dingen wordt sowieso in de rondte gestrooid, dus t moet maar kunnen :')

Volgende periode 3de-jaars vak volgen. Wat nog een half open tentamen heeft ook. Ging eigenlijk uit van meerkeuze :') Zal mij benieuwen.
Officieel is bestaan het practicum uit 6 dagen labwerk, 2 dagen literatuuronder, en een dag presentaties + toets + verslag inleveren. Maar zelfs dan kom je niet in de buurt van 3 studiepunten ja.

En gewoon je naam op het boek schrijven en inleveren. Yolo en zulks. :Y
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ah ja, het is weer vrijdag. Er zijn er weer een paar die een kater hebben.
tja je moet wat om zo nu en dan uit de ellende van het dagelijks leven te stappen
pi_145644140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:47 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 17-10-2014 17:46 ]

zes minuten later toevallig een minieme wijziging aanbrengen in je post, jaja :')
Is een systeemfout.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:52:20 #256
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145644205
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Officieel is bestaan het practicum uit 6 dagen labwerk, 2 dagen literatuuronder, en een dag presentaties + toets + verslag inleveren. Maar zelfs dan kom je niet in de buurt van 3 studiepunten ja.

En gewoon je naam op het boek schrijven en inleveren. Yolo en zulks. :Y
Denk wel dat het open boek is, nu je het zegt. Scheelt weer :+
quote:
Examination:

Written exam. The practical training has to result in a pass. The exam is open book in the sense that candidates are allowed to use the book, the bare study guide , a pocket calculator and a 2-page handwritten summary
*O*
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145644663
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:52 schreef SiIk het volgende:

[..]

Denk wel dat het open boek is, nu je het zegt. Scheelt weer :+

[..]

*O*
Waarom ga je trouwens een derdejaars vak volgen in je tweede jaar?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644794
sommige mensen nemen het leven veel te serieus
ik bedoel we eindigen toch allemaal hetzelfde, hartstikke dood
waarom werken, waarom als slaaf door het leven gaan, het is toch allemaal voor niets, dus waarom niet gewoon alleen doen waar je zelf zin in hebt
mango drakenfruit sap is een van de weinige dingen die het leven nog enigszins draaglijk maakt
pi_145644810
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:15 schreef OllieWilliams het volgende:
sommige mensen nemen het leven veel te serieus
ik bedoel we eindigen toch allemaal hetzelfde, hartstikke dood
waarom werken, waarom als slaaf door het leven gaan, het is toch allemaal voor niets, dus waarom niet gewoon alleen doen waar je zelf zin in hebt
mango drakenfruit sap is een van de weinige dingen die het leven nog enigszins draaglijk maakt
Wat? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644840
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat? :')
leef jij serieus nog in de illusie dat er dingen zijn die werkelijk nuttig zijn? uiteindelijk is alles vergankelijk en al het vergankelijke is zinloos
pi_145644848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:17 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

leef jij serieus nog in de illusie dat er dingen zijn die werkelijk nuttig zijn? uiteindelijk is alles vergankelijk en al het vergankelijke is zinloos
Dat zeg ik niet, maar waarom mangodrakenfruitsap? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145644883
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar waarom mangodrakenfruitsap? :')
perfect tegen de nadorst man. heerlijk verfrissend en bovendien gruwelijk lekker
pi_145644960
de hopeloosheid en pure ellende van de wereld samengevat op één webpagina

http://www.watzegtivo.nl/
pi_145644975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:21 schreef OllieWilliams het volgende:
de hopeloosheid en pure ellende van de wereld samengevat op één webpagina

http://www.watzegtivo.nl/
Open er een topic over.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:22:50 #265
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145644977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Waarom ga je trouwens een derdejaars vak volgen in je tweede jaar?
Omdat het me dan de ruimte biedt om in m'n 3de jaar een 2dejaarsvak te volgen, wat ik nu nog niet kan volgen omdat ik de vakken die je ervoor moet doen nog niet gedaan heb. Terwijl ik de vakken voor dat 3dejaars vak wel gehad heb.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145644991
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:22 schreef SiIk het volgende:

[..]

Omdat het me dan de ruimte biedt om in m'n 3de jaar een 2dejaarsvak te volgen, wat ik nu nog niet kan volgen omdat ik de vakken die je ervoor moet doen nog niet gedaan heb. Terwijl ik de vakken voor dat 3dejaars vak wel gehad heb.
Ah, logisch.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:24:39 #267
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145645021
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ah, logisch.
En omdat ik al een half jaar te lui ben om een afspraak te maken met de studieadviseur :@
Weet eigenlijk nog steeds niet precies welke vakken ik nou moet gaan volgen allemaal, aangezien ik volgens mij niet alles in hoef te halen. En dit moet ik tenminste sowieso volgen :') :D
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145645032
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:24 schreef SiIk het volgende:

[..]

En omdat ik al een half jaar te lui ben om een afspraak te maken met de studieadviseur :@
Weet eigenlijk nog steeds niet precies welke vakken ik nou moet gaan volgen allemaal, aangezien ik volgens mij niet alles in hoef te halen. En dit moet ik tenminste sowieso volgen :') :D
Je moet toch gewoon 180 punten halen lijkt me? :? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:25:31 #269
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145645040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je moet toch gewoon 180 punten halen lijkt me? :? :')
Ik doe 2 studies tegenwoordig ;(
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145645041
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:25 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik doe 2 studies tegenwoordig ;(
Wat? Welke nog extra dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:26:18 #271
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145645060
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat? Welke nog extra dan?
Biologie.
Daarom moet ik ook nog eerstejaarsvakken doen. Heb vorig jaar wel gewoon alles gehaald :P
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145645147
ik heb lang gedacht dat UTO het meest trieste subforum ooit was, maar SHO is minstens zo triest eigenlijk :') man man man
pi_145645366
mensen die anime kijken hier toevallig?
pi_145648157
iemand hier die japans spreekt?
pi_145648177
Nee en nee.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145648193
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:26 schreef SiIk het volgende:

[..]

Biologie.
Daarom moet ik ook nog eerstejaarsvakken doen. Heb vorig jaar wel gewoon alles gehaald :P
Dan heb je wel behoorlijk wat overlap lijkt me. Maar waarom eigenlijk, verveelde je je? :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:20:49 #277
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145648494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 20:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan heb je wel behoorlijk wat overlap lijkt me. Maar waarom eigenlijk, verveelde je je? :P
Heb nu een lijst van 54 punten, en dan heb ik een major nog buiten beschouwen gelaten.. En moet natuurlijk ook een extra thesis schrijven dan. Maar weet dus niet zeker of ik alles hoef te doen. Best kans dat met een of andere constructie een major van dierwetenschappen binnen bio geplaatst kan worden, en met andere vakken ook ofzo. Zou eigenlijk nog wel een minor buiten deze studies willen doen, dus liever niet die ruimte opvullen met biovakken, maar moet dus even kijken.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145651923
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 20:20 schreef SiIk het volgende:

[..]

Heb nu een lijst van 54 punten, en dan heb ik een major nog buiten beschouwen gelaten.. En moet natuurlijk ook een extra thesis schrijven dan. Maar weet dus niet zeker of ik alles hoef te doen. Best kans dat met een of andere constructie een major van dierwetenschappen binnen bio geplaatst kan worden, en met andere vakken ook ofzo. Zou eigenlijk nog wel een minor buiten deze studies willen doen, dus liever niet die ruimte opvullen met biovakken, maar moet dus even kijken.
Welke twee doe je nu?

Tip.. tenzij je studieadviseurs super geweldig organiseerd zijn: maak zelf een lijst met vakken waarvan jij vindt dat je vrijstelling verdient. Gewoon eigen lijst maken en die laten goedkeuren via examencommissie.

Mijn studie bij economie en bedrijfskunde heb ik dat niet voor gedaan, aangezien daar alles zó bureaucratisch was dus geen vrijheid dat te doen: plus side, het was wel goed geregeld, ik kreeg zelfs vrijstelling voor m'n thesis zonder er iets voor te hoeven doen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:48:11 #279
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145652014
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Welke twee doe je nu?

Tip.. tenzij je studieadviseurs super geweldig organiseerd zijn: maak zelf een lijst met vakken waarvan jij vindt dat je vrijstelling verdient. Gewoon eigen lijst maken en die laten goedkeuren via examencommissie.

Mijn studie bij economie en bedrijfskunde heb ik dat niet voor gedaan, aangezien daar alles zó bureaucratisch was dus geen vrijheid dat te doen: plus side, het was wel goed geregeld, ik kreeg zelfs vrijstelling voor m'n thesis zonder er iets voor te hoeven doen.
Biologie en dierwetenschappen.
Er is een bestaand programma voor de combi van die twee, die ertoe zou moeten leiden dat je zonder uitloop 2 bachelors kan halen, daar ben ik alleen nu te laat voor, maar qua vakken zouden ze me wel moeten kunnen vertellen hoe dat eruit ziet neem ik aan?
Maar 2x een thesis is dus niet per se verplicht? Dat zou wel schelen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145652058
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:48 schreef SiIk het volgende:

[..]

Biologie en dierwetenschappen.
Er is een bestaand programma voor de combi van die twee, die ertoe zou moeten leiden dat je zonder uitloop 2 bachelors kan halen, daar ben ik alleen nu te laat voor, maar qua vakken zouden ze me wel moeten kunnen vertellen hoe dat eruit ziet neem ik aan?
Maar 2x een thesis is dus niet per se verplicht? Dat zou wel schelen.
Als er een bestaand programma is heb je denk ik niet veel kans op uitzondering, mij combinatie is nogal bizar: technische scheikunde, technische bedrijskunde en gewone bedrijfskunde... dus dit was de eerste keer dat die drie programma's op elkaar afgestemd moesten worden.
pi_145652115
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 20:10 schreef Rezania het volgende:
Nee en nee.
zonde
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:51:04 #282
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145652126
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:49 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Als er een bestaand programma is heb je denk ik niet veel kans op uitzondering, mij combinatie is nogal bizar: technische scheikunde, technische bedrijskunde en gewone bedrijfskunde... dus dit was de eerste keer dat die drie programma's op elkaar afgestemd moesten worden.
Ik ga gewoon eens een afspraak maken (Ja dat roep ik al een half jaar :') ) en dan zie ik wel. Als ze die 2 in 3 jaar willen proppen lijkt het me ook wel weer lastig hoe ze daar 2x een thesis in willen stoppen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145652747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

zonde
Ach, alles is toch nutteloos, ja toch?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145652754
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:51 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik ga gewoon eens een afspraak maken (Ja dat roep ik al een half jaar :') ) en dan zie ik wel. Als ze die 2 in 3 jaar willen proppen lijkt het me ook wel weer lastig hoe ze daar 2x een thesis in willen stoppen.
Anders je thesis over een zomer. Gewoon ff creatief zijn in hoe je jaar ingedeeld kan worden.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:05:46 #285
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145652777
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:05 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Anders je thesis over een zomer. Gewoon ff creatief zijn in hoe je jaar ingedeeld kan worden.
Jaartje extra vind ik ook niet zo erg. Krijg toch wel stufi en toch geen masterstufi :')
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145652898
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:05 schreef SiIk het volgende:

[..]

Jaartje extra vind ik ook niet zo erg. Krijg toch wel stufi en toch geen masterstufi :')
Ik snap je redenatie niet echt, of je nou 3,4 of 9 jaar over je bachelor doet, je krijgt maar 3 jaar bachelorstufi. :P
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:12:00 #287
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145652991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:09 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik snap je redenatie niet echt, of je nou 3,4 of 9 jaar over je bachelor doet, je krijgt maar 3 jaar bachelorstufi. :P
4 jaar toch? Jaartje uitloop mag toch?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145653025
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:12 schreef SiIk het volgende:

[..]

4 jaar toch? Jaartje uitloop mag toch?
Nope, je krijgt altijd alleen nominaal stufi (= de duur van je studie bij 60EC/jaar)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:13:45 #289
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145653047
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:13 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Nope, je krijgt altijd alleen nominaal stufi (= de duur van je studie bij 60EC/jaar)
Dacht ik :o
En ken ook veel mensen die dat wel hebben gehad volgens mij? Was dat vroegah anders dan.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145653082
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:13 schreef SiIk het volgende:

[..]

Dacht ik :o
En ken ook veel mensen die dat wel hebben gehad volgens mij? Was dat vroegah anders dan.
Dan mogen ze wel heel oud zijn, volgens mij is dat echt serieus al 10 jaar zo. :P
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:16:16 #291
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145653131
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:14 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dan mogen ze wel heel oud zijn, volgens mij is dat echt serieus al 10 jaar zo. :P
Neuh, huisgenootje heeft gewoon 5 jaar stufi gehad, en 6 jaar ov. Die heeft 1 jaar in z'n bachelor en heeft dus alleen laatste jaar master geen stufi gehad, maar wel nog ov.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145653268
3 bachelorstufi, 1 jaar masterstufi. Wat eigenlijk nogal raar is aangezien de meeste technische masters 2 jaar zijn. Ach, maakt nu toch niks meer uit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:21:59 #293
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145653324
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:20 schreef Rezania het volgende:
3 bachelorstufi, 1 jaar masterstufi. Wat eigenlijk nogal raar is aangezien de meeste technische masters 2 jaar zijn. Ach, maakt nu toch niks meer uit.
Vroegaah kreeg je ook gewoon 2 jaar stufi voor beta-masters.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145653358
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:21 schreef SiIk het volgende:

[..]

Vroegaah kreeg je ook gewoon 2 jaar stufi voor beta-masters.
Ja, en volgend jaar is het van 'Vroegâh kreeg je nog stufi.'
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145653385
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:16 schreef SiIk het volgende:

[..]

Neuh, huisgenootje heeft gewoon 5 jaar stufi gehad, en 6 jaar ov. Die heeft 1 jaar in z'n bachelor en heeft dus alleen laatste jaar master geen stufi gehad, maar wel nog ov.
OV gaat wel langer door, maar je moet even bedenken, in het oude systeem werd gewoon 4 (of 5, afhankelijk van je studie) stufi doorbetaald achter elkaar, maar die laatste 1-2 jaar werd alleen kwitjgescholden mits masterdiploma, anders keiharde lening.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:24:07 #296
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145653399
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, en volgend jaar is het van 'Vroegâh kreeg je nog stufi.'
;(
Maar ik mag wel wat serieuzer naar m'n planning gaan kijken dan.
Wat is eigenlijk de consequentie als ik me over 2 jaar weer uitschrijf voor biologie, zonder een diploma behaald te hebben?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145653422
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:24 schreef SiIk het volgende:

[..]

;(
Maar ik mag wel wat serieuzer naar m'n planning gaan kijken dan.
Wat is eigenlijk de consequentie als ik me over 2 jaar weer uitschrijf voor biologie, zonder een diploma behaald te hebben?
Niet, je moet alleen binnen 10 jaar vanaf eerste inschrijving HBO/WO je diploma's halen wil je uiteindelijk kwijtschelding krijgen voor dat deel van je stufi.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:27:56 #298
349633 SiIk
Echt zijde
pi_145653534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:24 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Niet, je moet alleen binnen 10 jaar vanaf eerste inschrijving HBO/WO je diploma's halen wil je uiteindelijk kwijtschelding krijgen voor dat deel van je stufi.
Ook niet qua collegegeld enzo? Stufi krijg ik maar voor 1 bachelor, dus eentje afronden lijkt me dan ook genoeg :P
Had al het idee dat het idd aardig vrijblijvend is. Dat is wel chill.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_145653779
wacht, dus we krijgen maar 3 jaar stufi?
pi_145653963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:33 schreef OllieWilliams het volgende:
wacht, dus we krijgen maar 3 jaar stufi?
jep. Serieus, leest niemand de voorwaarden voordat je een lening afsluit? Want dat is letterlijk wat je doet met DUO.

Ook totdat je diploma bij DUO erkend is, is je stufi een lening en wordt daar mooi rente over betaald. lening+rente wordt dan kwijtgescholden, maar zo niet, dan betaal je ook lekker de rente die over de loop van die jaren erbij is gekomen.
pi_145654080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:15 schreef OllieWilliams het volgende:
sommige mensen nemen het leven veel te serieus
ik bedoel we eindigen toch allemaal hetzelfde, hartstikke dood
waarom werken, waarom als slaaf door het leven gaan, het is toch allemaal voor niets, dus waarom niet gewoon alleen doen waar je zelf zin in hebt
mango drakenfruit sap is een van de weinige dingen die het leven nog enigszins draaglijk maakt
Er zijn ook veel mensen die geloven dat het na het doodgaan niet ophoudt. Het is in ieder geval een prettiger geloof dan dat fatalistische. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')