Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Ah Twitter is vaak het snelst maar die lopen nu dus achterquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Verdacht pakket ja. Zoals vrijwel altijd geen bom.
Dat zou je niet zeggen als je erin zit Volgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996 Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Hun oudste A340's zijn van 1996 dus zo'n 2 jaar jonger.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:32 schreef Sunri5e het volgende:
In Cairo staat een KLM kist met een bom aan boord.
Ze zijn inderdaad een van de laatste maatschappijen zonder PTV in hun gehele intercontinentale vloot. In de A340-600 zou het wel moeten komen/zijn overigens. In de -300 niet; die gaan er uit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat zou je niet zeggen als je erin zit Volgens mij hebben die kisten nog hetzelfde interieur uit 1996 Inclusief oude bakbeesten van hangende monitoren ipv een PES.
Jawel. (Deel van hun 747-400's mogelijk nog niet).quote:
KLM en Lufthansa staan beiden bekend om hun onderhoud.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn de 747's in betere staat dan die van KLM?
KLM heeft 8 747's die ouder zijn dan LH's oudste 747's. KLM's oudste 747 is ruim 25 jaar.quote:Die zijn volgens mij nog een paar jaar ouder. Ik dacht dat de oudste rond de 26 jaar zijn?
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
De vlucht naar "Londen" (Southend Londen noemen is een behoorlijke stretch, maar op zich qua reistijd niet helemaal onredelijk vanuit het oosten vd stad) was aanvankelijk wel een succes. Volgende maand neem ik 'm weer, eens zien hoe vol 'ie dan is.
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug ), een ATR72.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:12 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Heen of terugvlucht is toch met een turboprop? Dat is opzich wel gaaf.
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug ), een ATR72.
Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:50 schreef Pino112 het volgende:
Go-around van A380 vanochtend op Schiphol: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)we+poging+ondernomen
Incl video.
Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Elke keer bij zo'n storm zit de A380 bij de kisten die een go-around moeten maken...
Stream is uit, kleine waarschuwing voor headphone-gebruikers is nu wel van toepassingquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En de livestream: http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)anden+tijdens+storm#
Voor een paar maanden geleden heb ik in een Dash 8 van Intersky op de route Friedrichshafen - Dusseldorf gezeten. Saillant detail was dat er plek was voor 50 passagiers maar dat er tijdens die vlucht meer 6 passagiersstoelen bezet waren. Daarnaast zaten er 2 piloten + 1 stewardess in het vliegtuig. Zo'n lage bezetting heb ik nog nooit gezien tijdens een vlucht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:34 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, beide kanten op (het ding moet toch ook weer terug ), een ATR72.
Eerste keer dat ik in een propellorvliegtuig stapte vond ik dat idd wel gaaf en bijzonder. Maar toen hoorde ik de herrie, twee uur lang. Je moet wel goeie oordoppen bij je hebben.
Het kan dat het aan een waarschuwingssysteem ligt. Bijna elk modern vliegtuig heeft een systeem om sterk veranderde wind (windshear) te detecteren en daarvoor te waarschuwen en de enige reactie hierop is een go around.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Verbazingwekkend. Je zou zeggen dat de grote jongens er de minste last van hebben. Afgelopen zondag nog weer eens gemerkt hoe ongelooflijk veel makkelijker een tweezitter aan de grond te zetten is dan een éénzitter met een beetje (beetje boel) turbulentie.
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebbenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:19 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast is de snelheid van een a380 tijdens de nadering relatief laag, dus is het effect van veranderende wind ook groter.
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Om het maar niet over het véééél grotere vleugeloppervlak te hebben
Wel veel meer oppervlak waar de wind vat op heeft he. Met een briesje maakt dat niet uit, maar met een storm wel degelijkquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat betekent meer traagheid en meer roeroppervlak. Niet perse een nadeel.
Op zich is het van Southend station naar Liverpool Street net geen 50 minuten. Als je in het oosten van de stad moet zijn is het dan prima en op zich dichter bij dan Heathrow (per Underground kom je vanaf LHR maar tot South Kensington ofzo, meer westelijk, in 50 minuten, en na ∞ haltes).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:09 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
De afwisseling lijkt me wel eens leuk, voor de prijs hoef je het ook niet te laten zag ik. Maar 2 uur naar London is ook niet erg snel hehe.
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En goed nieuws, de sticker komt niet alleen op de PH-KCE.
Via myKLM:
[..]
Dat heb je goed onthouden. Komende zaterdag vertrekken de laatste 2 vluchten naar Montreal/Toronto en deze komen op de ochtend van zondag weer terug.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Vliegt de MD11 ook nog het hele jaar met dat logo rond? Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat ze per 25 oktober uit dienst zouden gaan. Ben de 25e jarig, zodoende dat ik het had onthouden.
With you with that...quote:Wel jammer, vind het idee van een oneven aantal motoren wel interessant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |